Jaja, heb duurde even maar het is toch gelukt om een deel 2 te krijgen ;-)quote:Op woensdag 27 juni 2007 11:15 schreef Tjabbo het volgende:
deeltje 1 nog wel. Je bent wat van plan.
quote:Op donderdag 23 augustus 2007 22:34 schreef Alexxxxx het volgende:
Weet iemand hier in het noorden nog een mooie en goedkope 205 bestel met dieselblokje te koop te staan?
en het laatste berichtje uit het vorige topic...quote:Op zondag 26 augustus 2007 18:25 schreef kokos het volgende:
[..]
Krijg 1250 euro terug! Nu opzoek naar een nieuwe XSi waarschijnlijk of iets vergelijkbaars.
Heb zitten kijken op internet naar 205 GTi. Zijn er erg veel die nog al goedkoop zijn >2000 . Mijn vraag ik waarom? Waar op te letten? Of iemand een beter idee voor de opvolger van mijn 1.4XSi?
Game On!quote:Op woensdag 29 augustus 2007 12:07 schreef leolinedance het volgende:
ex 306 1.8 XT Comfort rijder meldt zich. Wát een fijne wagen was dat..![]()
XSi was 50 euro per maand.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 11:50 schreef goldhorn het volgende:
is verzekeren als 18-jarige sowieso niet prijzig?
Ik weet niet of het verschil tussen een XSI 1.4 of een GTI dan zo groot is....
Plankgas & koppeling lossen, dan beginnen je voorwielen gewoon te draaien terwijl je auto stil blijft staan. Als je dan genoeg vermogen hebt resulteert dat in mooie rook rond je bandjesquote:Op woensdag 29 augustus 2007 15:07 schreef goldhorn het volgende:
misschien kun je het iets verduidelijken voor de nederlanders onder ons. Wat betekend patineren??
De motor maakt duidelijk toeren, schakelen lukt goed, de voorwielen kunnen zelfs draaien, maar de auto blijft stil staan. Ik heb hem al opgekrikt achteraan en de wielen vallen NIET te verdraaien, wat ze normaal wel moeten kunnen (toch?), zeker met een sleutel op de moer en dan trekken (aanspanrichting)quote:En volgens mij is het best mogelijk om door de handrem heen te rijden. Dus als die echt niet beweegt, is er denk ik iets anders aan de hand...
Als je gas geeft, maakt de auto dan wel toeren? (misschien iets in de richting van aandrijfas ofzo)
Het kwartje valt nu pas bij mij... tis natuurlijk een auto met voorwielaandrijving....quote:Op woensdag 29 augustus 2007 15:11 schreef Athmozz het volgende:
De motor maakt duidelijk toeren, schakelen lukt goed, de voorwielen kunnen zelfs draaien, maar de auto blijft stil staan. Ik heb hem al opgekrikt achteraan en de wielen vallen NIET te verdraaien, wat ze normaal wel moeten kunnen (toch?), zeker met een sleutel op de moer en dan trekken (aanspanrichting)
ik krijg de achterwielen er niet afquote:Op woensdag 29 augustus 2007 15:15 schreef goldhorn het volgende:
heb je de achterbanden er al af gehad, misschien dat je beschadigingen ziet op de remmen, of iets anders (anders ff foto maken en hier posten, misschien dat iemand iets ziet dat niet klopt...)
ja die was ik nog vergetenquote:Op woensdag 29 augustus 2007 14:12 schreef goldhorn het volgende:
306 cabrio vind ik nog steeds een van de mooiste cabrio's ooit. (samen met de volvo c70 en de BMW 3-serie)
zowel dicht:
[afbeelding]
als open:
[afbeelding]
Gewoon lekker strak, zoals het hoort.
beide draaien niet meer (maar ik heb wel kant per kant opgekrikt, heb geen 2 krikken. Daar zit toch een differentieel op die dat mogelijk moet maken dat 1 wiel draait & het andere niet?)quote:Op woensdag 29 augustus 2007 16:42 schreef CreativeMind het volgende:
Zitten beide achterwielen vast of maar 1?
De achterwielen zijn niet aangedreven, dus dat heeft niks met een differentieel te maken. Het enige dat ze redelijkerwijs kan blokkeren is de rem (of het lager, maar dat lijkt me sterk).quote:Op woensdag 29 augustus 2007 16:55 schreef Athmozz het volgende:
[..]
beide draaien niet meer (maar ik heb wel kant per kant opgekrikt, heb geen 2 krikken. Daar zit toch een differentieel op die dat mogelijk moet maken dat 1 wiel draait & het andere niet?)
Als ze spullen maakten die nooit kapot zouden gaan, dan verdienen ze na een aantal jaar niet veel meer, hè....quote:Op maandag 3 september 2007 15:56 schreef CreativeMind het volgende:
<heel verhaal>
Kunnen die Fransen niet zelf verzinnen dat zo iets een keer afbreekt?
Probleem is verholpen door de "garage".quote:Op woensdag 29 augustus 2007 19:49 schreef Athmozz het volgende:
ik zal het eventjes proberen als ik weer bij haar ben.
Wat een plan...quote:Op maandag 10 september 2007 15:28 schreef Athmozz het volgende:
Het naar de garage krijgen van die auto was nog het grappigste; we hebben hem opgekrikt & [...]met een geel knipperlicht op het dak. Takelen kostte nl dik 250¤...
badges gaan er nog af maar nog niet echt zin gehadquote:[b]Op maandag 10 september 2007 13:02 schreef
nog eventueel de badges eraf halen en dan is ie helemaal compleet in mijn ogen.
Wat kost dat eigenlijk en welke eisen worden daar aan gesteld, dat vrijrijden?quote:Op zaterdag 15 september 2007 12:57 schreef _Drake_ het volgende:
[..]
badges gaan er nog af maar nog niet echt zin gehad![]()
en nog een film van afgelopen keer bij het vrijrijden op CPZ.
[afbeelding,link]
www.vrijrijden.nl daar kan je alles lezenquote:Op zaterdag 15 september 2007 13:03 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Wat kost dat eigenlijk en welke eisen worden daar aan gesteld, dat vrijrijden?
Stoer man!quote:Op zaterdag 15 september 2007 12:57 schreef _Drake_ het volgende:
[..]
badges gaan er nog af maar nog niet echt zin gehad![]()
en nog een film van afgelopen keer bij het vrijrijden op CPZ.
[[url=http://thumbs.streetfire.net/42ba5bc8-2464-4a9c-9543-99a8003790eb.jpg]afbeelding][/url]
In mijn ogen niet, ik heb er gisteren nog wat mee moeten rijden en dat ding is gewoonweg afgetrapt tot en met. Startmotor is volgens mij ook al aan gort (om hem in gang te krijgen moest ik echt 3x een halve minuut staan starten voor hij aansloeg met een gigantische zwarte pluim eruit), maar eens hij rijdt is het inderdaad nog altijd even goed als vroeger, turbo werkt goed, duw in de rug blijft zoals hij was... de motor zelf is volgens mij nog niets aan dus, en qua wegligging is hij echt goed, ben nog aan 120 door het industriepark gegaan & hij kleefde nog aan de baan zoals vroeger, dus dat is ook het probleem niet. Enkel een nieuwe startmotor waarschijnlijk nog, dat zal deze winter wel eens nodig gaan worden.quote:Op zaterdag 15 september 2007 01:20 schreef nevetS het volgende:
Wat een plan...
Was de reparatie nog rendabel voor een 306 met zoveel kilometers?
als je een nieuwe koopt heb je natuurlijk direct 3 jaar garantie, en ben je teminste zeker. Als ze een 2dehands koopt kan ze weer ineens veel kosten krijgen als er iets hapert, dus dan is ze even slecht af. Dan kan ze beter met de auto die ze nu heeft doorrijden, als de motor opnieuw afgesteld wordt & de startmotor vervangen dan is hij weer volledig in orde (en dat staat te gebeuren deze winter)quote:Op maandag 17 september 2007 00:54 schreef goldhorn het volgende:
als je een leuke tweedehandse koopt met 150k of minder op de teller, is toch niet zo'n probleem??
(het kan natuurlijk altijd tegenvallen).... Om van een peugeot met 400K gelijk naar een nieuwe te grijpen lijkt me ook niet echt ideaal... das is de prijs idd wel heftig....
maar een leuke tweedehands voor 6000 euro moet toch wel lukken??
Voor zover ik weet (en kan vinden op google) bestaat de peugeot 105 alleen als brommer.quote:Op donderdag 20 september 2007 07:59 schreef RobertoCarlos het volgende:
Pffff, deel 1 al gemist dat gaat snel.....
Heb een 205 en zou graag een 504 willen hebben, maar heb daar helaas geen plaats voor...
Heb de draden nog niet door kunnen lezen, maar bestaat er eigenlijk ook een 105?
Laat je ervaringen ff wetenquote:Op zaterdag 22 september 2007 17:07 schreef Antal het volgende:
Vorige week een proefrit voor een 207SW aangevraagd, rij nu een 206sw en ben wel benieuwd of overstappen het waard is !
Zucht,.. had het kunnen weten, mijn aanvraag is verstuurd naar Bovee Amersfoort en daar had ik al geen hoge pet van op.. Tot op heden totaal geen enkele reactie van hun kant om een proefrit te komen doen.quote:Op zaterdag 22 september 2007 17:07 schreef Antal het volgende:
Vorige week een proefrit voor een 207SW aangevraagd, rij nu een 206sw en ben wel benieuwd of overstappen het waard is !
Bij mij om de hoek staat nog een of andere leipe coupé.quote:Op donderdag 20 september 2007 14:10 schreef nevetS het volgende:
Er bestond geen 105, maar wél een 104! Begonnen als vijfdeurs maar vooral bekend als driedeurs en coupé. Volgens mij bestaat de 104 volgende maand zelfs 35 jaar. De auto had (en heeft, er waren vorig jaar nog 86 van in Nederland) uiterlijke kenmerken overeenkomstig met de 204, 304 en 504. Peugeot had toen zo'n designtrekje waarin alle auto's wel trekken van elkaar hadden, net als nu weer het geval is.
Bij uitkomst was de 104 de kleinste auto uit europa met vier portieren. De auto is maar 3,58 lang, de coupé zelfs maar 3,30. Ter vergelijking, een oude mini is maar 15cm korter.
[afbeelding]
De 105 in de vorm van brommer is een andere serie, waarin óók de 104 voorkomt, maar deze is zeker niet te verwarren met de vierwiel variant.
Hij bleef mooi binnen de marge....APK, kleine beurt en 4 nieuwe bandjes: 390 euro.quote:Op maandag 24 september 2007 23:07 schreef Jill-RMC het volgende:
Morgen eens een afspraak maken voor mn 106je bij de garage voor de APK.
Hopelijk kan ie er nog wat van maken voor minder dan 300/400 euro, want ik heb nog even geen 206 geld
Even mezelf quoten...quote:Op zaterdag 22 september 2007 17:07 schreef Antal het volgende:
Vorige week een proefrit voor een 207SW aangevraagd, rij nu een 206sw en ben wel benieuwd of overstappen het waard is !
Nee hoor, ik rij al bijna 7 jaar 205.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 08:21 schreef mark_dabomb het volgende:
Ben ik één van de weinigen die 205 rijdt? (1.1 Forever, 1994). Ik zie ze zoooo vaak op de weg
is het nog gelukt om een proefrit te krijgen.quote:Op zaterdag 22 september 2007 17:07 schreef Antal het volgende:
Vorige week een proefrit voor een 207SW aangevraagd, rij nu een 206sw en ben wel benieuwd of overstappen het waard is !
wat is er zo speciaal aan de 1.9 GTTI? is dat gewoon de benaming voor de GTI met een 1.9? want ik kan niks echt vinden over een GTTI.quote:Op maandag 22 oktober 2007 22:31 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
Nee hoor, ik rij al bijna 7 jaar 205.
GTI, CTI, CT, Lacoste, GL, Dturbo, DturboI, GTTI.
Veul soorten.
Mijn favo is nog altijd de 205 1.9 GTTI.
Zou kunnenquote:Op vrijdag 4 januari 2008 22:34 schreef GizartFRL het volgende:
GTTI was een GTI met impreza turbo erop.
Heb nu nog maar 3 205 GTI;s waarvan 1 te koop.
Misschien iets voor jou A_A?
Bestaat zo'n gtti echt?quote:Op zaterdag 5 januari 2008 10:21 schreef GizartFRL het volgende:
A-A heeft een mailtje.
@ invine, mocht je vader dat willen laat het maar horen.
Zodoendequote:Op zaterdag 5 januari 2008 11:26 schreef GizartFRL het volgende:
Zelfbouw.
205 GTI met Turbo ( Td04 afkomstig van een Impreza).
Dit lag onder de kap:
[ link | afbeelding ]
quote:Op zaterdag 5 januari 2008 12:21 schreef GizartFRL het volgende:
Is bij mij nooit op een rollerbank geweest.
Echter was het geen probleem om bij het oprijden van de waldwei bij Drachten een 306 S16 ( met 180 rollerbank PK's) vol voorbij de vliegen in het optrekken. ( en hij ging ook volgas).
Ben met deze auto ook nog eens opgedrukt door een Astra GSI 2.0 16V op een 80 km weg waar ik rustig 80 reed.
Ik hoor hem achter mij terugschakelen en vol gas om mij heen proberen te gaan.
Op het moment dat hij naast me zat teruggeschakeld naar zijn 3, op het gas, even wielspin ( bij 80 km op een droge weg) en heb hem alleen nog maar in mijn binnenspiegel zien verdwijnen.
Dankjequote:Op dinsdag 14 oktober 2008 22:14 schreef GizartFRL het volgende:
Goede kick.
* GizartFRL heeft op dit moment weer 4 Peugeotjes.
3 keer gti, 1 keer CTI.
Nou zegquote:Op donderdag 16 oktober 2008 08:33 schreef Snuitebolletje het volgende:
207... maar oh wat zal ik blij zijn als ik een andere auto mag uitzoeken.. jeetje, wat een lelijke onganse puist is het! En rijden doet het mormel ook voor geen kloot
quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 12:49 schreef roelvdlende het volgende:
Mijn 106 1.3 rallye
[ afbeelding ]
Mods:
-SCORPION1065 Group N centre pipe with de-cat
-SCORPION1066 "Group N rear backbox with 2"" rolled out tail pipe"
-Luchtfilterhuis mod met k&n vervangingsfilter
-OMP Veerpootbrug
-Verlaagd rondom ong. 3cm
-Eibach Sportline veren
-Witte tellerplaten Birba Racing
-16'' Speedline Comp2
-4-2-1 Powerful Spruitstuk
-Kuipstoelen
Dat hij niet goed rijdt klopt wel, heb hem ook getest. Maar ik vond hem best wel leuk ogen (en superzuinig; die 1.4hdi verbruikt gewoon niets).quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |