abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 29 augustus 2007 @ 12:31:36 #1
106054 goldhorn
Too much, yet too Little
pi_52777451
Heb ff geen tijd om een mooie OP te maken, maar ik denk dat de mensen wel begrijpen dat dit een topic over Peugeot is....
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 11:15 schreef Tjabbo het volgende:
deeltje 1 nog wel. Je bent wat van plan.
Jaja, heb duurde even maar het is toch gelukt om een deel 2 te krijgen ;-)

Nog een paar (openstaande) vraagjes uit het vorige topic:
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 22:34 schreef Alexxxxx het volgende:
Weet iemand hier in het noorden nog een mooie en goedkope 205 bestel met dieselblokje te koop te staan?
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 18:25 schreef kokos het volgende:

[..]

Krijg 1250 euro terug! Nu opzoek naar een nieuwe XSi waarschijnlijk of iets vergelijkbaars.
Heb zitten kijken op internet naar 205 GTi. Zijn er erg veel die nog al goedkoop zijn >2000 . Mijn vraag ik waarom? Waar op te letten? Of iemand een beter idee voor de opvolger van mijn 1.4XSi?
en het laatste berichtje uit het vorige topic...
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 12:07 schreef leolinedance het volgende:
ex 306 1.8 XT Comfort rijder meldt zich. Wát een fijne wagen was dat..
Game On!

ohja, bijna vergeten
Peugeot Liefhebbers Verenigd [deeltje 1]

[ Bericht 28% gewijzigd door goldhorn op 29-08-2007 12:49:00 ]
  woensdag 29 augustus 2007 @ 12:36:33 #2
106054 goldhorn
Too much, yet too Little
pi_52777562
btw, mijn broeder rijd ook een 306 en is idd een hele relaxte wagen....(hij heeft de 4-deurs versie)
pi_52777760
307CC meld *
  woensdag 29 augustus 2007 @ 12:52:57 #4
31362 CreativeMind
Wanneer wordt het zomer?
pi_52778022
Ik heb ook een 306
Niet dat ik zo ontzettend Peugeot fan ben . Op de 407 Coupe na vind ik de hele nieuwe lijn lelijk
Ik ben eigenlijk meer Peugeot 306 liefhebber dus.
pi_52778359
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 11:50 schreef goldhorn het volgende:
is verzekeren als 18-jarige sowieso niet prijzig?
Ik weet niet of het verschil tussen een XSI 1.4 of een GTI dan zo groot is....
XSi was 50 euro per maand.
Viva los Vatos Locos
  woensdag 29 augustus 2007 @ 13:32:12 #6
106054 goldhorn
Too much, yet too Little
pi_52779036
ik heb geen idee of dat duur is...
* heeft het 'geluk' van een leaseauto
  woensdag 29 augustus 2007 @ 14:08:59 #7
182073 invine
blablabla etc.
pi_52780127
306, 206, 207 allemaal mooie auto's.. maar vind de 307cc niet zo mooi zelfde voor de 206cc.. helemaal niet met dak dicht!

cabrio's moet je aan saab over laten ziet er altijd goed uit op een saab of een volvo c70.
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
  woensdag 29 augustus 2007 @ 14:12:18 #8
106054 goldhorn
Too much, yet too Little
pi_52780237
306 cabrio vind ik nog steeds een van de mooiste cabrio's ooit. (samen met de volvo c70 en de BMW 3-serie)

zowel dicht:


als open:


Gewoon lekker strak, zoals het hoort.
pi_52781072
Ik heb een 206, maar dat ding heeft wel vaak kuren. Hiervoor een 205 gehad die veel ouder was, maar eigenlijk nooit echt problemen mee gehad.

Ik vind de 107 wel een erg leuk karretje. Denk dat dat mijn volgende auto gaat worden.
pi_52781091
Terug Vind Peugeot
pi_52781228
ah, eventjes een vraagje voor de Peugeot liefhebbers.

De 306 van m'n zus (3deurs gevalletje 1.9TD met dik 400k op de teller ondertussen) staat vast op haar oprit. De motor starten lukt, patineren lukt, maar de achterwielen bewegen niet. Je kan de handrem op & af zetten, maar toch blijft die auto niet bewegen met zijn achterwielen, terwijl hij daar gewoon zo gezet is na een ritje waar ze niets van problemen gemerkt heeft.

Wat zou dat kunnen zijn (handremkabel door & handrem die blijft plakken oid?) en een schatting van de herstelkostjes?
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  woensdag 29 augustus 2007 @ 15:07:35 #12
106054 goldhorn
Too much, yet too Little
pi_52781675
misschien kun je het iets verduidelijken voor de nederlanders onder ons. Wat betekend patineren??
En volgens mij is het best mogelijk om door de handrem heen te rijden. Dus als die echt niet beweegt, is er denk ik iets anders aan de hand...

Als je gas geeft, maakt de auto dan wel toeren? (misschien iets in de richting van aandrijfas ofzo)
pi_52781779
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 15:07 schreef goldhorn het volgende:
misschien kun je het iets verduidelijken voor de nederlanders onder ons. Wat betekend patineren??
Plankgas & koppeling lossen, dan beginnen je voorwielen gewoon te draaien terwijl je auto stil blijft staan. Als je dan genoeg vermogen hebt resulteert dat in mooie rook rond je bandjes . Bij de hare gaat dat niet echt lang, aangezien er te weinig kracht op de motor zit.
quote:
En volgens mij is het best mogelijk om door de handrem heen te rijden. Dus als die echt niet beweegt, is er denk ik iets anders aan de hand...

Als je gas geeft, maakt de auto dan wel toeren? (misschien iets in de richting van aandrijfas ofzo)
De motor maakt duidelijk toeren, schakelen lukt goed, de voorwielen kunnen zelfs draaien, maar de auto blijft stil staan. Ik heb hem al opgekrikt achteraan en de wielen vallen NIET te verdraaien, wat ze normaal wel moeten kunnen (toch?), zeker met een sleutel op de moer en dan trekken (aanspanrichting)
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  woensdag 29 augustus 2007 @ 15:15:02 #14
106054 goldhorn
Too much, yet too Little
pi_52781863
heb je de achterbanden er al af gehad, misschien dat je beschadigingen ziet op de remmen, of iets anders (anders ff foto maken en hier posten, misschien dat iemand iets ziet dat niet klopt...)

Ik heb overigens niet zo heel veel verstand van autotechniek, dus ik gok ook maar wat
  woensdag 29 augustus 2007 @ 15:18:10 #15
106054 goldhorn
Too much, yet too Little
pi_52781924
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 15:11 schreef Athmozz het volgende:

De motor maakt duidelijk toeren, schakelen lukt goed, de voorwielen kunnen zelfs draaien, maar de auto blijft stil staan. Ik heb hem al opgekrikt achteraan en de wielen vallen NIET te verdraaien, wat ze normaal wel moeten kunnen (toch?), zeker met een sleutel op de moer en dan trekken (aanspanrichting)
Het kwartje valt nu pas bij mij... tis natuurlijk een auto met voorwielaandrijving....
Dan is het in ieder geval niet de aandrijfas
pi_52781977
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 15:15 schreef goldhorn het volgende:
heb je de achterbanden er al af gehad, misschien dat je beschadigingen ziet op de remmen, of iets anders (anders ff foto maken en hier posten, misschien dat iemand iets ziet dat niet klopt...)
ik krijg de achterwielen er niet af

Verder lijkt het me ook raar dat ze hem gewoon op de oprit parkeert en dat daarna de achterremmen zouden haperen / beschadigd zijn? Sowieso werken ze vooraan nog, want als je probeert om hem met zijn voorwielen te laten doordraaien met de rem ook nog eens in (met 2 man op de bestuurdersstoel om dat te testen ) dan willen de voorwielen niet meer doordraaien... Daar werkt de rem nog wel (en de remlichten werken ook goed)
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_52782808
met een hamer een flinke klap op de achterkant van beide trommels geven, soms wil dat helpen als de remschoenen vast blijven staan.
"Don't waste your time, always searching for those wasted years beers"
  woensdag 29 augustus 2007 @ 16:09:47 #18
182073 invine
blablabla etc.
pi_52783275
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 14:12 schreef goldhorn het volgende:
306 cabrio vind ik nog steeds een van de mooiste cabrio's ooit. (samen met de volvo c70 en de BMW 3-serie)

zowel dicht:
[afbeelding]

als open:
[afbeelding]

Gewoon lekker strak, zoals het hoort.
ja die was ik nog vergeten ook heel mooi en nogsteeds redelijk waarde vast
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
  woensdag 29 augustus 2007 @ 16:42:10 #19
31362 CreativeMind
Wanneer wordt het zomer?
pi_52784035
Zitten beide achterwielen vast of maar 1?
pi_52784439
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 16:42 schreef CreativeMind het volgende:
Zitten beide achterwielen vast of maar 1?
beide draaien niet meer (maar ik heb wel kant per kant opgekrikt, heb geen 2 krikken. Daar zit toch een differentieel op die dat mogelijk moet maken dat 1 wiel draait & het andere niet?)
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  woensdag 29 augustus 2007 @ 18:17:48 #21
31362 CreativeMind
Wanneer wordt het zomer?
pi_52786493
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 16:55 schreef Athmozz het volgende:

[..]

beide draaien niet meer (maar ik heb wel kant per kant opgekrikt, heb geen 2 krikken. Daar zit toch een differentieel op die dat mogelijk moet maken dat 1 wiel draait & het andere niet?)
De achterwielen zijn niet aangedreven, dus dat heeft niks met een differentieel te maken. Het enige dat ze redelijkerwijs kan blokkeren is de rem (of het lager, maar dat lijkt me sterk).
Ik gok dat de handremkabel of het mechanisme bij de hendel vast zit. Omdat het aan beide kanten is kun je de lagers, remcilindertjes en de remschoentjes vrijwel zeker uitsluiten.
pi_52787391
wat je kan proberen ,is heel hard op de voetrem trappenen daarbij je handrem op en neer bewegen,als je geluk hebt komt ie zo los.als hij echt in de trommel geblokkeerd is ,dan heb je een serieus probleem.succes
pi_52788649
ik zal het eventjes proberen als ik weer bij haar ben.

Als het dat mechanisme is dat vast zit, wat zou dat ongeveer kosten / als het die trommels zijn die geblokkeerd zitten? Om nog kosten te doen aan een 13 jaar oude auto met 418.000km's... de ophanging is ook al volledig versleten (moeten andere rubbers & schokdempers op) en de banden zijn ook al rats opgesleten.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_52910819
Deeltje 2 alweer!

TVP
Ja lekker!
pi_52913610
Afgelopen vrijdag een magnex rvs systeem gemonteerd moet nog een klein beetjes aangepast
worden maar ik ben er heel erg tevreden mee






En die dag erna op midland in lelystad uitgebreid er kunnen van genieten

gesprint en wat circuit rondjes/auto-x gedaan

BMW E36 325i (192pk) vs de franse brie

http://www.picserver.nl/v/858LHYN94078

Celica (155pk, niet standaard) vs de franse brie

http://www.picserver.nl/v/65VE2T201QTJ

Circuit rondjes met de 106:

(clikable)
pi_52917878
Verbrand je die uitlaat niet meteen, anders is het weg gegooid geld.
Viva los Vatos Locos
  maandag 3 september 2007 @ 15:56:16 #27
31362 CreativeMind
Wanneer wordt het zomer?
pi_52918810
Wat ik nou weer aantrof in mijn Peugeot



Zie hierboven het motortje dat het slot van de achterklep bedient. Een kleine elektromotor drijft een spindel aan die vervolgens met een stangetje het slot bedient.
Je raadt het al: spindeltje afgebroken. Het is maar een klein motortje, maar ramt wel telkens met hoge snelheid die slede tegen z'n eind aan. Kunnen die Fransen niet zelf verzinnen dat zo iets een keer afbreekt?
  maandag 10 september 2007 @ 11:49:13 #28
106054 goldhorn
Too much, yet too Little
pi_53069831
quote:
Op maandag 3 september 2007 15:56 schreef CreativeMind het volgende:
<heel verhaal>
Kunnen die Fransen niet zelf verzinnen dat zo iets een keer afbreekt?
Als ze spullen maakten die nooit kapot zouden gaan, dan verdienen ze na een aantal jaar niet veel meer, hè....
pi_53071338
ziet er mooi uit _Drake_

nog eventueel de badges eraf halen en dan is ie helemaal compleet in mijn ogen.
It's time to kick ass and chew bubble gum... and I'm all out of bubble gum
pi_53071421
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 19:49 schreef Athmozz het volgende:
ik zal het eventjes proberen als ik weer bij haar ben.
Probleem is verholpen door de "garage".

718¤ kosten voor
- handremkabel vervangen & opnieuw bevestigen
- nieuwe remblokjes
- rubbers ergens vervangen
- nieuwe aandrijfriem
- nieuwe schokdempers
- oliewissel
- afstellen lichten
- andere banden
- uitlijnen

eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  maandag 10 september 2007 @ 15:16:09 #31
127956 Robbiej
Hit any user to continue.
pi_53074224
zo dan ben je ff flink genaaid... je had gewoon in zn achteruit moeten zetten en ff flink door je handrem heen trappen. ik maak dat soort dingen zo vaak mee...

718 euro... damn
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
pi_53074431
voor wat er allemaal gebeurd is (4 nieuwe bandjes alleen kosten al rap 250à300¤, doe daar nog een aandrijfriem, die rubbers, 4 schokdempers, die nieuwe kabel... bij, en ik vind het best schappelijk van prijs), is dat echt niet veel. Verder ging door de handrem heen trappen wel, maar dan was je op weg met doordraaiende voorwielen & stilstaande achterwielen, die achterwielen wilden echt niet meer draaien.

Het naar de garage krijgen van die auto was nog het grappigste; we hebben hem opgekrikt & met de achterwielen op van die "autoverplaatsertjes" gezet die alle richtingen op konden, en er dan zo mee gereden (met dus achterwielen die gewoon elke richting op konden, in de bocht ging je achterkant gewoon rechtdoor en al van die dingen . Gelukkig dat het maar 6km is, we hebben zéér traag gereden, 's nachts (dan is er daar toch geen verkeer op baan) en met een geel knipperlicht op het dak. Takelen kostte nl dik 250¤...
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_53189064
quote:
Op maandag 10 september 2007 15:28 schreef Athmozz het volgende:

Het naar de garage krijgen van die auto was nog het grappigste; we hebben hem opgekrikt & [...]met een geel knipperlicht op het dak. Takelen kostte nl dik 250¤...
Wat een plan...
Was de reparatie nog rendabel voor een 306 met zoveel kilometers?


Gisteren nog even geklust aan een 205 van een vriend, koolborstels vervangen. Gaat allemaal zo'n 500 keer makkelijker dan enig welke reparatie aan mijn 304.
Original Ratbiker
pi_53189128
* admiraal_anaal 205-rijder meldt zich
  zaterdag 15 september 2007 @ 11:09:32 #35
39108 Frenzy_ls
www.LiveSets.com
pi_53192506
Zeer tevreden 205 GTI eigenaar hiero
pi_53194780
quote:
[b]Op maandag 10 september 2007 13:02 schreef

nog eventueel de badges eraf halen en dan is ie helemaal compleet in mijn ogen.
badges gaan er nog af maar nog niet echt zin gehad

en nog een film van afgelopen keer bij het vrijrijden op CPZ.

pi_53194929
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 12:57 schreef _Drake_ het volgende:

[..]

badges gaan er nog af maar nog niet echt zin gehad

en nog een film van afgelopen keer bij het vrijrijden op CPZ.

[afbeelding,link]
Wat kost dat eigenlijk en welke eisen worden daar aan gesteld, dat vrijrijden?
  zaterdag 15 september 2007 @ 15:03:32 #38
134304 dnn-
Ping to de wing
pi_53196993
Vraagje:

ik lees overal op internet dat men adviseert om een 206je te kopen van na 2002 ivm kwaaltjes. Wat zijn deze kwaaltjes en hoe zit dit precies?
I'm prepared to scour the Earth for that motherfucker. If Butch goes to Indochina, I want a nigger waiting in a bowl of rice ready to pop a cap in his ass.
pi_53212497
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 13:03 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Wat kost dat eigenlijk en welke eisen worden daar aan gesteld, dat vrijrijden?
www.vrijrijden.nl daar kan je alles lezen , mocht je een keer een sessie mee willen rijden dan kan je mij gerust op 1 van die dagen aanspreken .
pi_53219526
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 12:57 schreef _Drake_ het volgende:

[..]

badges gaan er nog af maar nog niet echt zin gehad

en nog een film van afgelopen keer bij het vrijrijden op CPZ.

[[url=http://thumbs.streetfire.net/42ba5bc8-2464-4a9c-9543-99a8003790eb.jpg]afbeelding][/url]
Stoer man!
Viva los Vatos Locos
pi_53226655
Peugeot Zal ook nooit in wat anders gaan rijden, hoewel ik gelest heb in een Golf en nu in een C1 rijd, wat wat mij betreft in feite hetzelfde is

Wij krijgen over 2 weken de 308 Ben ontzettend benieuwd hoe die gaat rijden, als ik hem mag lenen dan Weet verder nog niks over de uitvoering, behalve dat hij Gris sidobre (als ik het goed schrijf ) is met cognackleurig leer.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_53230834
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 01:20 schreef nevetS het volgende:
Wat een plan...
Was de reparatie nog rendabel voor een 306 met zoveel kilometers?
In mijn ogen niet, ik heb er gisteren nog wat mee moeten rijden en dat ding is gewoonweg afgetrapt tot en met. Startmotor is volgens mij ook al aan gort (om hem in gang te krijgen moest ik echt 3x een halve minuut staan starten voor hij aansloeg met een gigantische zwarte pluim eruit), maar eens hij rijdt is het inderdaad nog altijd even goed als vroeger, turbo werkt goed, duw in de rug blijft zoals hij was... de motor zelf is volgens mij nog niets aan dus, en qua wegligging is hij echt goed, ben nog aan 120 door het industriepark gegaan & hij kleefde nog aan de baan zoals vroeger, dus dat is ook het probleem niet. Enkel een nieuwe startmotor waarschijnlijk nog, dat zal deze winter wel eens nodig gaan worden.

Nieuw aanschaffen zit er momenteel niet in (je zit toch rap aan 15000¤'s) en tweedehands is de miserie van een ander kopen, dus dan kan je evengoed zelf herstellen. Startmotor vervangen zal misschien nog 200¤ kosten, en dan is de auto technisch weer in perfecte staat. Juist eens de koetswerkpanelen wat bijwerken om er de roest af te helpen, & die is weer voor een paar jaar goed (onderkant is totaal niet roest, zij & bovenkant wel wegens "het gebruik").

Als ik in haar situatie stond ging ik me gewoon een 307SW 1.6HDI halen, met korting en overname van die oude peugeot moet ze ergens rond de 17.000¤ kunnen raken, wat niet zo heel veel is voor een nieuwe wagen (zeker gelijk zij veel km's rijdt)
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  maandag 17 september 2007 @ 00:54:47 #43
106054 goldhorn
Too much, yet too Little
pi_53233846
als je een leuke tweedehandse koopt met 150k of minder op de teller, is toch niet zo'n probleem??
(het kan natuurlijk altijd tegenvallen).... Om van een peugeot met 400K gelijk naar een nieuwe te grijpen lijkt me ook niet echt ideaal... das is de prijs idd wel heftig....
maar een leuke tweedehands voor 6000 euro moet toch wel lukken??
  maandag 17 september 2007 @ 09:56:41 #44
138687 Hr-Flip
flipperderflap
pi_53237421
ja hier nog een Peugeot rijder
Ik rij alweer een paar maand in een 307 SW

pi_53238435
@me meld zich ook.. 206GTI S16
pi_53247358
quote:
Op maandag 17 september 2007 00:54 schreef goldhorn het volgende:
als je een leuke tweedehandse koopt met 150k of minder op de teller, is toch niet zo'n probleem??
(het kan natuurlijk altijd tegenvallen).... Om van een peugeot met 400K gelijk naar een nieuwe te grijpen lijkt me ook niet echt ideaal... das is de prijs idd wel heftig....
maar een leuke tweedehands voor 6000 euro moet toch wel lukken??
als je een nieuwe koopt heb je natuurlijk direct 3 jaar garantie, en ben je teminste zeker. Als ze een 2dehands koopt kan ze weer ineens veel kosten krijgen als er iets hapert, dus dan is ze even slecht af. Dan kan ze beter met de auto die ze nu heeft doorrijden, als de motor opnieuw afgesteld wordt & de startmotor vervangen dan is hij weer volledig in orde (en dat staat te gebeuren deze winter)
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_53247516


[ Bericht 54% gewijzigd door -Muse- op 17-09-2007 17:46:25 ]
  donderdag 20 september 2007 @ 07:59:06 #48
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_53318910
Pffff, deel 1 al gemist dat gaat snel.....
Heb een 205 en zou graag een 504 willen hebben, maar heb daar helaas geen plaats voor...
Heb de draden nog niet door kunnen lezen, maar bestaat er eigenlijk ook een 105?
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
  donderdag 20 september 2007 @ 08:31:20 #49
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_53319140
Zijn er eigenlijk al gebruikers met ervaringen met de 207sw... vind het een mooie auto en mag binnenkort als het goed is een leasebak gaan uitzoeken
Live life to the Ender :D
  donderdag 20 september 2007 @ 09:21:03 #50
106054 goldhorn
Too much, yet too Little
pi_53319874
quote:
Op donderdag 20 september 2007 07:59 schreef RobertoCarlos het volgende:
Pffff, deel 1 al gemist dat gaat snel.....
Heb een 205 en zou graag een 504 willen hebben, maar heb daar helaas geen plaats voor...
Heb de draden nog niet door kunnen lezen, maar bestaat er eigenlijk ook een 105?
Voor zover ik weet (en kan vinden op google) bestaat de peugeot 105 alleen als brommer.
Er is geen auto variant met type-aanduiding 105
pi_53326931
Er bestond geen 105, maar wél een 104! Begonnen als vijfdeurs maar vooral bekend als driedeurs en coupé. Volgens mij bestaat de 104 volgende maand zelfs 35 jaar. De auto had (en heeft, er waren vorig jaar nog 86 van in Nederland) uiterlijke kenmerken overeenkomstig met de 204, 304 en 504. Peugeot had toen zo'n designtrekje waarin alle auto's wel trekken van elkaar hadden, net als nu weer het geval is.

Bij uitkomst was de 104 de kleinste auto uit europa met vier portieren. De auto is maar 3,58 lang, de coupé zelfs maar 3,30. Ter vergelijking, een oude mini is maar 15cm korter.



De 105 in de vorm van brommer is een andere serie, waarin óók de 104 voorkomt, maar deze is zeker niet te verwarren met de vierwiel variant.
Original Ratbiker
pi_53363050
Ik zoek een website waar ik onderdelen voor een 106 kan bestellen.
Het gaat om een voorruit gekleurd met groene balk en een hoofd remcilinder.
Misschien dat iemand nog een goedkoop adres weet voor ruit vervanging?

SPOED
Viva los Vatos Locos
  vrijdag 21 september 2007 @ 23:58:27 #53
106054 goldhorn
Too much, yet too Little
pi_53371099
ik heb een paar maand geleden een achterklep voor een citroen gevonden via www.onderdelenzoeker.nl
Ik had binnen 2 dagen 6 verschillende aanbiedingen liggen.
werkte goed voor mij destijds.
pi_53383708
Vorige week een proefrit voor een 207SW aangevraagd, rij nu een 206sw en ben wel benieuwd of overstappen het waard is !
He's a Monday morning lunatic
Disturbed from time to time
Lost within himself
In his solitary shell
  zaterdag 22 september 2007 @ 17:08:36 #55
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_53383730
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 17:07 schreef Antal het volgende:
Vorige week een proefrit voor een 207SW aangevraagd, rij nu een 206sw en ben wel benieuwd of overstappen het waard is !
Laat je ervaringen ff weten , eens kijken of ik er dan ook nog een ga aanvragen (A).
Live life to the Ender :D
  zondag 23 september 2007 @ 21:32:48 #56
77418 Tha_Flash
bijna 2020 !!!
pi_53416116
106 en Partner rijder meld zich......
pi_53447207
Morgen eens een afspraak maken voor mn 106je bij de garage voor de APK.
Hopelijk kan ie er nog wat van maken voor minder dan 300/400 euro, want ik heb nog even geen 206 geld
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 11:56:33 #58
110088 Antal
Kuifje _O_
pi_53716892
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 17:07 schreef Antal het volgende:
Vorige week een proefrit voor een 207SW aangevraagd, rij nu een 206sw en ben wel benieuwd of overstappen het waard is !
Zucht,.. had het kunnen weten, mijn aanvraag is verstuurd naar Bovee Amersfoort en daar had ik al geen hoge pet van op.. Tot op heden totaal geen enkele reactie van hun kant om een proefrit te komen doen.



Jammer, maar ik zal daar zeker nooit meer komen.
He's a Monday morning lunatic
Disturbed from time to time
Lost within himself
In his solitary shell
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 19:12:54 #59
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_53727237
Laatste tijd probleempje met de 307SW.

Ik heb vaak als ik het linker knipperlicht aanzet, dat het niet werkt.
Of eerst 3 keer knippert en dan blijft de hendel naar beneden staan, maar hij knippert niet meer.
Lafjes aanraken is wel voldoende, dan gaat ie het wel weer doen, maar toch vind ik het irritant
Signature.
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 19:13:32 #60
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_53727250
quote:
Op donderdag 20 september 2007 14:10 schreef nevetS het volgende:
Er bestond geen 105, maar wél een 104! Begonnen als vijfdeurs maar vooral bekend als driedeurs en coupé. Volgens mij bestaat de 104 volgende maand zelfs 35 jaar. De auto had (en heeft, er waren vorig jaar nog 86 van in Nederland) uiterlijke kenmerken overeenkomstig met de 204, 304 en 504. Peugeot had toen zo'n designtrekje waarin alle auto's wel trekken van elkaar hadden, net als nu weer het geval is.

Bij uitkomst was de 104 de kleinste auto uit europa met vier portieren. De auto is maar 3,58 lang, de coupé zelfs maar 3,30. Ter vergelijking, een oude mini is maar 15cm korter.

[afbeelding]

De 105 in de vorm van brommer is een andere serie, waarin óók de 104 voorkomt, maar deze is zeker niet te verwarren met de vierwiel variant.
Bij mij om de hoek staat nog een of andere leipe coupé.
Zal er van de week eens een plaat van maken
Tof karretje wel
Signature.
pi_53806335
Ben ik één van de weinigen die 205 rijdt? (1.1 Forever, 1994). Ik zie ze zoooo vaak op de weg
Hoor ik die Griekse melodie...
pi_53838754
Ben weer eigenaar van een 106 XSi. Jeeeeeuuuj
Viva los Vatos Locos
pi_53841256
quote:
Op maandag 24 september 2007 23:07 schreef Jill-RMC het volgende:
Morgen eens een afspraak maken voor mn 106je bij de garage voor de APK.
Hopelijk kan ie er nog wat van maken voor minder dan 300/400 euro, want ik heb nog even geen 206 geld
Hij bleef mooi binnen de marge....APK, kleine beurt en 4 nieuwe bandjes: 390 euro.
Dus voorlopig nog even een 106 rijder

Kwam vandaag er alleen wel achter dat er iets lekt, ws bij mn antenne. Mn binnenlampje zat helemaal vol met water, wat er dus langzaam uitdruppelde terwijl ik aan het rijden was...op mn hand/arm/broek/pook/knopjes voor mn raam etc. Was erg fijn. Ook voor het eerst eigenlijk dat ik dit heb gehad. Vaagheid.
pi_53844908
Heb je een dakkie? Dat heeft die open gestaan. Het water verzamelt zich in de railing en komt dan via dat draai ding naar binnen.
Viva los Vatos Locos
pi_53849048
Nee...geheel dicht dak dat zonder blikopener niet uitzichzelf open gaat...hoop ik

Kon ook zo 1,2,3 geen plek zien op mn dak of rondom mn antenne wat geroest of beschadigd zou kunnen zijn waar het water door naar binnen is gekomen.
Het is weer een typisch iets voor mij....ene probleem opgelost...volgend probleem dient zich alweer aan
  maandag 22 oktober 2007 @ 14:38:28 #66
110088 Antal
Kuifje _O_
pi_54089548
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 17:07 schreef Antal het volgende:
Vorige week een proefrit voor een 207SW aangevraagd, rij nu een 206sw en ben wel benieuwd of overstappen het waard is !
Even mezelf quoten...
Ben net gebeld door peugeot of ze al contact hadden opgenomen voor de proefrit... Nou..... nee...

Dan maar een nieuwe aanvraag naar Peugeot Visser in Nijkerk, misschien dat het nu wel lukt..

Kortom Bovee Peugeot Amersfoort mijden als de pest..
He's a Monday morning lunatic
Disturbed from time to time
Lost within himself
In his solitary shell
  maandag 22 oktober 2007 @ 18:36:07 #67
106054 goldhorn
Too much, yet too Little
pi_54093778
proefrit aanvragen via de peugeot site is sowieso bagger.
Tis mij nog nooit gelukt. Als ik een proefrit wil, ga ik gewoon ff langs de
dealer en regel het daar. Dat werkt tenminste.
pi_54095811
Ik ga voor m'n eerste auto voor een Peugeot 306, heb al wat rond gekeken en heb al wat op het oog.
Als jullie nog ergens iets tegenkomen hoor ik het graag
  maandag 22 oktober 2007 @ 22:31:24 #69
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_54098302
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 08:21 schreef mark_dabomb het volgende:
Ben ik één van de weinigen die 205 rijdt? (1.1 Forever, 1994). Ik zie ze zoooo vaak op de weg
Nee hoor, ik rij al bijna 7 jaar 205.
GTI, CTI, CT, Lacoste, GL, Dturbo, DturboI, GTTI.
Veul soorten.
Mijn favo is nog altijd de 205 1.9 GTTI.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
  vrijdag 4 januari 2008 @ 13:38:16 #70
106054 goldhorn
Too much, yet too Little
pi_55770434
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 17:07 schreef Antal het volgende:
Vorige week een proefrit voor een 207SW aangevraagd, rij nu een 206sw en ben wel benieuwd of overstappen het waard is !
is het nog gelukt om een proefrit te krijgen.
Ben best wel benieuwd naar je ervaring met de 207SW. (Misschien dat ik die volgend jaar zelf ook ga rijden).
  vrijdag 4 januari 2008 @ 18:57:33 #71
182073 invine
blablabla etc.
pi_55777721
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 22:31 schreef GizartFRL het volgende:

[..]

Nee hoor, ik rij al bijna 7 jaar 205.
GTI, CTI, CT, Lacoste, GL, Dturbo, DturboI, GTTI.
Veul soorten.
Mijn favo is nog altijd de 205 1.9 GTTI.
wat is er zo speciaal aan de 1.9 GTTI? is dat gewoon de benaming voor de GTI met een 1.9? want ik kan niks echt vinden over een GTTI.
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
pi_55778491
Zal wel met een turbo zijn..
pi_55778574
Wil binnenkort weer gaan rondkijken naar een 205 GTI of CTI

Mis het toch wel hoor een 205
  vrijdag 4 januari 2008 @ 22:34:45 #74
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_55783600
GTTI was een GTI met impreza turbo erop.

Heb nu nog maar 3 205 GTI;s waarvan 1 te koop.
Misschien iets voor jou A_A?
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_55783651
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 22:34 schreef GizartFRL het volgende:
GTTI was een GTI met impreza turbo erop.

Heb nu nog maar 3 205 GTI;s waarvan 1 te koop.
Misschien iets voor jou A_A?
Zou kunnen heb je foto's of info

evt mailen kan naar a_a@casema.nl
  vrijdag 4 januari 2008 @ 23:46:57 #76
182073 invine
blablabla etc.
pi_55785765
Ik heb misschien ook wel intresse in die 205gti, als mijn vader hem op zijn naam wil zetten.
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
  zaterdag 5 januari 2008 @ 10:21:42 #77
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_55790114
A-A heeft een mailtje.

@ invine, mocht je vader dat willen laat het maar horen.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
  zaterdag 5 januari 2008 @ 10:44:24 #78
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_55790304
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 10:21 schreef GizartFRL het volgende:
A-A heeft een mailtje.

@ invine, mocht je vader dat willen laat het maar horen.
Bestaat zo'n gtti echt?
Enige hit op GTTI dit ik krijg is de charade GTTI nml...
Verder zegt ie: bedoelt u: GTI
Signature.
  zaterdag 5 januari 2008 @ 11:26:12 #79
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_55790709
Zelfbouw.
205 GTI met Turbo ( Td04 afkomstig van een Impreza).
Dit lag onder de kap:
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
  zaterdag 5 januari 2008 @ 11:53:59 #80
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_55791093
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 11:26 schreef GizartFRL het volgende:
Zelfbouw.
205 GTI met Turbo ( Td04 afkomstig van een Impreza).
Dit lag onder de kap:
[ link | afbeelding ]
Zodoende
Niet de officiele benaming dus.
Wat deed zo'n dingetje nou zo'n beetje?
qua prestaties?
Signature.
  zaterdag 5 januari 2008 @ 12:21:33 #81
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_55791532
Is bij mij nooit op een rollerbank geweest.
Echter was het geen probleem om bij het oprijden van de waldwei bij Drachten een 306 S16 ( met 180 rollerbank PK's) vol voorbij de vliegen in het optrekken. ( en hij ging ook volgas).

Ben met deze auto ook nog eens opgedrukt door een Astra GSI 2.0 16V op een 80 km weg waar ik rustig 80 reed.
Ik hoor hem achter mij terugschakelen en vol gas om mij heen proberen te gaan.
Op het moment dat hij naast me zat teruggeschakeld naar zijn 3, op het gas, even wielspin ( bij 80 km op een droge weg) en heb hem alleen nog maar in mijn binnenspiegel zien verdwijnen.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
  zaterdag 5 januari 2008 @ 12:27:52 #82
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_55791637
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 12:21 schreef GizartFRL het volgende:
Is bij mij nooit op een rollerbank geweest.
Echter was het geen probleem om bij het oprijden van de waldwei bij Drachten een 306 S16 ( met 180 rollerbank PK's) vol voorbij de vliegen in het optrekken. ( en hij ging ook volgas).

Ben met deze auto ook nog eens opgedrukt door een Astra GSI 2.0 16V op een 80 km weg waar ik rustig 80 reed.
Ik hoor hem achter mij terugschakelen en vol gas om mij heen proberen te gaan.
Op het moment dat hij naast me zat teruggeschakeld naar zijn 3, op het gas, even wielspin ( bij 80 km op een droge weg) en heb hem alleen nog maar in mijn binnenspiegel zien verdwijnen.

pwn dan
Ben wel benieuwd hoeveel pk je er nou eigenlijk uit haalt dan.
Maar goed, als je dat zelf ook niet weet schiet het niet op
Signature.
pi_55792017
Een geblazen 1.9 geeft zo tegen de 200pk, op wat hogere boost dan wel.
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 12:49:54 #84
172416 roelvdlende
Just use it and abuse it!
pi_62284697
Mijn 106 1.3 rallye



Mods:

-SCORPION1065 Group N centre pipe with de-cat
-SCORPION1066 "Group N rear backbox with 2"" rolled out tail pipe"
-Luchtfilterhuis mod met k&n vervangingsfilter
-OMP Veerpootbrug
-Verlaagd rondom ong. 3cm
-Eibach Sportline veren
-Witte tellerplaten Birba Racing
-16'' Speedline Comp2
-4-2-1 Powerful Spruitstuk
-Kuipstoelen
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 22:08:21 #85
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_62389411
207 rijdster present
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 22:14:34 #86
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_62389652
Goede kick.

* GizartFRL heeft op dit moment weer 4 Peugeotjes.

3 keer gti, 1 keer CTI.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 22:14:59 #87
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_62389664
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 22:14 schreef GizartFRL het volgende:
Goede kick.

* GizartFRL heeft op dit moment weer 4 Peugeotjes.

3 keer gti, 1 keer CTI.
Dankje Haha.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  woensdag 15 oktober 2008 @ 18:56:47 #88
126005 Tumble
Ik val en sta weer op
pi_62412226
Peugeot rijder meld zich
Atm een 406 break zwart metalic beige lederen bekleding 110 pk diesel met intercooler
en een 106je voor moeders de vrouw
Maar mijn vader was vroeger echt een peugeot gek dus allemaal wel gehad 104,203,204,305,404 en 504
zelfs de 504 coupe oww als hij die toch eens had gehouden

Kwalitatief niet de beste wagens maar ze rijden zalig.
Life never gets darker then midnight
  woensdag 15 oktober 2008 @ 19:57:58 #89
31362 CreativeMind
Wanneer wordt het zomer?
pi_62413749
Ik heb nog steeds m'n 306 1400. Op dit moment staat er 208.000 km op. Economisch gezien is ie afgeschreven, maar ik ga kijken hoe lang ik er nog in kan rijden zonder grote kosten
Tot nu toe gaat het i.i.g. erg goed. Prima wagentje
pi_62416118
309
pi_62417697
106
pi_62425557
207... maar oh wat zal ik blij zijn als ik een andere auto mag uitzoeken.. jeetje, wat een lelijke onganse puist is het! En rijden doet het mormel ook voor geen kloot
pi_62427997
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 08:33 schreef Snuitebolletje het volgende:
207... maar oh wat zal ik blij zijn als ik een andere auto mag uitzoeken.. jeetje, wat een lelijke onganse puist is het! En rijden doet het mormel ook voor geen kloot
Nou zeg
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_62437519
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 12:49 schreef roelvdlende het volgende:
Mijn 106 1.3 rallye

[ afbeelding ]

Mods:

-SCORPION1065 Group N centre pipe with de-cat
-SCORPION1066 "Group N rear backbox with 2"" rolled out tail pipe"
-Luchtfilterhuis mod met k&n vervangingsfilter
-OMP Veerpootbrug
-Verlaagd rondom ong. 3cm
-Eibach Sportline veren
-Witte tellerplaten Birba Racing
-16'' Speedline Comp2
-4-2-1 Powerful Spruitstuk
-Kuipstoelen
Viva los Vatos Locos
pi_62438844
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 10:25 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Nou zeg
Dat hij niet goed rijdt klopt wel, heb hem ook getest. Maar ik vond hem best wel leuk ogen (en superzuinig; die 1.4hdi verbruikt gewoon niets).
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_62455583
Hooi ik meld mij hierbij

Rij zelf in peugeot 106 sport uit 2001
Don't think, be sure!
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 11:43:50 #97
227439 Murloc
Vegetarian grindcore _O_
pi_62455960
* Murloc rijdt in een 307 SW

Bevalt prima.
Hiervoor ook alleen Peugeots gehad; mijn vader heeft op het hoofdkantoor in Utrecht gewerkt
Endure the pain
you know my name
I am your soul insane
pi_62459100
De huidige 106





Lichtjes opgevoerd naar 135pk, goed voor 0-100 van 7 sec rond op de g-tech.
pi_62459905
pi_62468332
Nice!

Ik doe het nu met een 106je 1.1i uit 1993. ( waar ik echt heel verliefd op ben )
Maar ik wil eigenlijk stiekem toch wel een 106GTI of een 1.3 Rallye

Erg leuke bakkies!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')