quote:Op dinsdag 31 juli 2007 16:47 schreef Repeat het volgende:
Kan iemand mij vertellen wat voor accu er in een S60 (2.4l 170) ligt? Bij de dealer proberen ze me nl een 90ah accu van 130e te slijten, maar dat lijkt me wel erg heftig
Mijn tweede auto wordt ook een S of V 40, daarna waarschijn de C70quote:Op dinsdag 31 juli 2007 18:07 schreef Broertie het volgende:
Mag ik ook in het lijstje met mijn alweer 9 jaar oude S40? Hij rijdt nog als de beste, mankeert nooit wat aan! Maar volgend jaar wil ik toch eens kijken of ik hem kan inruilen op een nieuw type S40. Deze is trouwens mijn tweede volvo, mijn eerste was een 440, waarin ik mijn liefde voor dit zweedse merk heb leren kennen.
Dat is uiteraard jouw mening, die ik vanzelfsprekend respecteer! Mijn mening is dat Volvo nooit de 480 had moeten maken. Maar goed, vergissen is menselijk, maar nou doen ze het met de C30 wéér! Ik zal het ze voor deze ene keer maar dan vergeven...... Maar het moet geen gewoonte worden...quote:Op woensdag 1 augustus 2007 02:05 schreef hermandeperman het volgende:
Daarbij vind ik (Broertje) de XC70 de lelijkste Volvo ooit geproduceerd .
480 vind ik juist supergaaf En de C30 ook . Totaal andere meningen dusquote:Op woensdag 1 augustus 2007 17:49 schreef Broertie het volgende:
[..]
Dat is uiteraard jouw mening, die ik vanzelfsprekend respecteer! Mijn mening is dat Volvo nooit de 480 had moeten maken. Maar goed, vergissen is menselijk, maar nou doen ze het met de C30 wéér! Ik zal het ze voor deze ene keer maar dan vergeven...... Maar het moet geen gewoonte worden...
jawelquote:Op woensdag 1 augustus 2007 13:07 schreef SuN-CRuSHeR het volgende:
Iedereen verder nog tevreden met zijn of haar volvo?
volgende week krijgt mijn 440 een kleine beurt.quote:Iedereen verder nog tevreden met zijn of haar volvo
De S80 haalt met 170pk 230 op de teller, maar de afwijking is geen 20km/h hoop ikquote:Op donderdag 2 augustus 2007 20:14 schreef Repeat het volgende:
Ik kom er net achter dat de S60 begrensd is op 210. Wist ik echt niet Alhoewel het natuurlijk wel raar is dat je met 170pk niet verder zou komen...
Ik geloof van wel, hij loopt idd dik over de 210 op de teller, maar is toch echt begrensd op 210. Moet dus wel afwijking zijn dunkt me.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 21:43 schreef PeuRac het volgende:
[..]
De S80 haalt met 170pk 230 op de teller, maar de afwijking is geen 20km/h hoop ik
ik had toch een iets mindere afwijking verwacht bij een merk als Volvo volgende keer maar met de gps rijdenquote:Op donderdag 2 augustus 2007 22:52 schreef Repeat het volgende:
[..]
Ik geloof van wel, hij loopt idd dik over de 210 op de teller, maar is toch echt begrensd op 210. Moet dus wel afwijking zijn dunkt me.
Misschien hebben ze een Ford tellerunit gebruiktquote:Op donderdag 2 augustus 2007 23:00 schreef PeuRac het volgende:
[..]
ik had toch een iets mindere afwijking verwacht bij een merk als Volvo volgende keer maar met de gps rijden
Of die limiet klopt niet, het is natuurlijk niet gezegd dat dat precies 210 is. Denk ik? Gaat ahv het toerental neem ik aan?quote:Op donderdag 2 augustus 2007 23:00 schreef PeuRac het volgende:
[..]
ik had toch een iets mindere afwijking verwacht bij een merk als Volvo volgende keer maar met de gps rijden
Geen alfa meer?quote:Op donderdag 2 augustus 2007 21:41 schreef PeuRac het volgende:
Voeg mij maar toe aan de OP
340 1.4 Variomatic uit '89
480 1.7 Turbo uit '91
Volvo S80 2.4i Automaat (170pk)
quote:Op woensdag 1 augustus 2007 17:49 schreef Broertie het volgende:
[..]
Dat is uiteraard jouw mening, die ik vanzelfsprekend respecteer! Mijn mening is dat Volvo nooit de 480 had moeten maken. Maar goed, vergissen is menselijk, maar nou doen ze het met de C30 wéér! Ik zal het ze voor deze ene keer maar dan vergeven...... Maar het moet geen gewoonte worden...
Is zo gegroeid, zit wel rond te kijken, maar kan ff niks vinden wat mij bevalt. Een goede oude Alfa is lastig te vinden, zeker als je specifieke eisen hebt. Als de 340 klaar is, gaat de zoektocht wat sneller denk ik, de volgende wordt een spider waarschijnlijk.quote:
Zeer tevreden M'n 340 uit 1988 heb ik zowat een jaar, kom dit jaar op zowat 20.000 km uit (wel wat meer als begroot, maar ja, moet je maar niet naar zuid-Italië rijden )en nooit een probleem (tot nu toe)quote:Op woensdag 1 augustus 2007 13:07 schreef SuN-CRuSHeR het volgende:
Iedereen verder nog tevreden met zijn of haar volvo?
nice!!!!quote:Op woensdag 22 augustus 2007 06:10 schreef Pascal86 het volgende:
Hij past goed bij de s80
Het concept model voor de nieuwe s40 mag er ook wel zijn:
http://www.motorpasion.com/images/2007/03/volvo-s40-2008-1.jpg
Nogal jaquote:Op woensdag 22 augustus 2007 07:14 schreef bluebit het volgende:
[..]
nice!!!!
of heeft ie nu een opel look gekregen??
Wat voor Volvo rijd je dan? Of kijk ik er nu overheen in de lijst?quote:Op dinsdag 31 juli 2007 21:55 schreef bluebit het volgende:
1400 kilometer naar zuid frankrijk :
gemiddeld verbruik : 4.8 liter op de 100 km
heerlijk om een auto te rijden die zelfs als ie tot de nok toe volgepakt is, nog accelereert.
Opletten voor de boordcomputer en roest bij oudere modellen. Goede 480's zijn relatief duur..quote:Op woensdag 22 augustus 2007 12:56 schreef lokker het volgende:
Ben nog geen Volvo-rijder, maar ben mss op zoek naar een 480 als 2e wagentje Blijft een leuke, toch wel opvallende auto!
een v40 phase II met 115 pk (diesel), weegt 1295 kg voor de wegenbelasting en is dus een stuk gunstiger dan de andere, recentere modellen van volvo op diesel.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 12:16 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Wat voor Volvo rijd je dan? Of kijk ik er nu overheen in de lijst?
Ik heb ook altijd een zwak voor Volvo's gehad..
Pa heeft 3x 340 en 3x 440 gehad, allemaal nieuw.
Daarna Mercedes A klasse en nu Audi A4
Een gelijkwaardige V70 was net even te duur (aanschaf, belasting, benzine enz.)
Ik ga over een tijdje kijken voor een Volvo S40 of een Audi A4 (van rond 98), dus wellicht mag ik dan ook in de lijst
Dat zijn inderdaad puntjes waar ik op moet letten, ben ik al vaker tegen gekomen bij mijn zoektocht.. Net als dat de goede 480's idd duur zijn. Maar het 2e autootjes is (nog) geen noodzaak, dus ik heb de tijd om rustig rond te kijkenquote:Op woensdag 22 augustus 2007 13:02 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Opletten voor de boordcomputer en roest bij oudere modellen. Goede 480's zijn relatief duur..
LOL ik durf met mijn 345 uit '80 de stad niet eens uit hahaquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 21:01 schreef -Carioca- het volgende:
[..]
Zeer tevreden M'n 340 uit 1988 heb ik zowat een jaar, kom dit jaar op zowat 20.000 km uit (wel wat meer als begroot, maar ja, moet je maar niet naar zuid-Italië rijden )en nooit een probleem (tot nu toe)
Wat is er mis mee dan? Oude neuzen zijn cool Heb je er een probleem mee, kijk eens hier http://www.volvo300club.nl, daar zitten de echte deskundigen die je graag op weg helpenquote:Op woensdag 22 augustus 2007 22:28 schreef mirelia het volgende:
[..]
LOL ik durf met mijn 345 uit '80 de stad niet eens uit haha
Dat ik stil kom te staan ben ik niet zo bang voor . Bovendien is het toch net mecano voor volwassenen, met een setje steeksleutels, schroevendraaiers en een doppenset die toch al achterin liggen kom ik altijd wel wegquote:Op donderdag 23 augustus 2007 12:51 schreef mirelia het volgende:
ja daar zit ik al bij.
Ik ben al 2 jaar lid van die club
Maar mijn Volvootje zit onder de roest en ik ben elke keer weer verbaasd dat hij goedgekeurd word.
Ik wil gewoon niet het risico lopen dat ik halverwege stil kom te staan
en hij is niet geheel waterdicht
mooi, ik moet weten hoe ik de koppeling van een variomatic afstel, (van mn 340 1.4, '89)quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 14:57 schreef dekilo het volgende:
Goed nieuws voor jullie.
Ik werk bij Volvo en kan eventueel tekening, in en utbouw instructie e.d regelen.
Wij (toko waar ik werk) gaan trouwens de Y483 (eens kijken of jullie weten welke auto dat is) produceren in China.
??? lijkt me sterk dat je dat 'per ongeluk' voor elkaar krijgt...quote:Op maandag 27 augustus 2007 14:53 schreef Repeat het volgende:
Lekkere kras over de hele zijkant van de auto, onderbroken op sommige stukken. Voorportier, achterportier en stuk achterpaneel. Ik hou het maar op tokkies of paupers die niet kunnen uitkijken in de garage van de supermarkt
Ja dat lijkt mij opzich ook, maar het gaat er bij mij niet in dat er iemand zomaar een kras over de zijkant van een auto zet, maar misschien zijn de mensen nog slechter dan ik dachtquote:Op maandag 27 augustus 2007 15:13 schreef bluebit het volgende:
[..]
??? lijkt me sterk dat je dat 'per ongeluk' voor elkaar krijgt...
behoorlijk balen!
zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzquote:Op maandag 27 augustus 2007 14:07 schreef PeuRac het volgende:
[..]
mooi, ik moet weten hoe ik de koppeling van een variomatic afstel, (van mn 340 1.4, '89)
da's waar inderdaad. beetje hetzelfde geval als dat laatst mijn antenne van de auto gedraaid was.....echt totaal nutteloze aktie en irritant....quote:Op maandag 27 augustus 2007 15:23 schreef Repeat het volgende:
[..]
Ja dat lijkt mij opzich ook, maar het gaat er bij mij niet in dat er iemand zomaar een kras over de zijkant van een auto zet, maar misschien zijn de mensen nog slechter dan ik dacht
Kijk hier eens http://forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=722. Is dat niks, even doorzoeken in het forum. Is vast wel eens langsgekomenquote:Op maandag 27 augustus 2007 14:07 schreef PeuRac het volgende:
[..]
mooi, ik moet weten hoe ik de koppeling van een variomatic afstel, (van mn 340 1.4, '89)
Denk niet dat dat mooi wordt, ik ga me er iig niet aan wagenquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 08:40 schreef GI het volgende:
Een autobrede kras is eigenlijk niet te claimen bij de verzekering. De enige manier om dat mooi te krijgen (financieel gezien) is als je de dader pakt en bij de WA van hem of de verantwoordelijken voor hem/haar kan claimen. Anders shiet je premie meteen een ontzetten stuk omhoog. Is er zelf niet wat te kleuren met wat verf om het goed te maken ?
Zou je dat plaatje iets groter kunnen geven? Dan kan ik zien hoe de boel in elkaar zit, daar red ik het wel mee.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 14:46 schreef dekilo het volgende:
[afbeelding]
mooi, ik moet weten hoe ik de koppeling van een variomatic afstel, (van mn 340 1.4, '89)!!!!!!
handleidingen van oudere modellen staan niet meer in dat systeem.
Kan ik je niet mee helpen.
Wel kan ik van die oude meuk de eventuele partnummers opvragen voor als er iets vervangen dient te worden.
Wel kun je het chassisnummer eens geven kan ik kijken wat er beken is van die auto.
De T5 is het sportiefstquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 22:10 schreef invine het volgende:
die c30 he, heb je daar nu ook de sport versie van? zie hier in mijn dorp er 1 rijden met voorspolier en side skirts en at lager op de weg.. kon op internet er niks over vinden dus misschien ook custom gedaan maar lijkt echt op een sport modelletje leuk wagen trouwens ook die c30.
Je kan gewoon skirts kopen, staat hier bij de dealer ook zo'n ding met rondom spoilers, grote velgen etcquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 22:10 schreef invine het volgende:
die c30 he, heb je daar nu ook de sport versie van? zie hier in mijn dorp er 1 rijden met voorspolier en side skirts en at lager op de weg.. kon op internet er niks over vinden dus misschien ook custom gedaan maar lijkt echt op een sport modelletje leuk wagen trouwens ook die c30.
Ook niet groot genoeg als je erop klikt?quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 20:21 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Zou je dat plaatje iets groter kunnen geven? Dan kan ik zien hoe de boel in elkaar zit, daar red ik het wel mee.
Je motor moet juist afslaan in 5. Als ie dat niet doet is je koppeling gaar.quote:Op zaterdag 1 september 2007 14:42 schreef Delnooz het volgende:
He mensen,
Ik ben op zoek naar een auto:
- minimaal 1 jaar betrouwbaar rijden
- max 3500 euro (eigenlijk 3000)
- groot (dus een estate)
- voor zo ver mogelijk representatief
- trekhaak
Volvo stal al snel mijn hart en ik ben dan ook nu in het bijzonder op zoek naar een 850 (of evt een 740). Komende dinsdag ga ik waarschijnlijk een paar auto's bekijken en ik vroeg me af of er nog speciale dingen zijn waar ik op moet letten?
De algemene dingetjes die ik weet zijn:
omheen lopen voor deuken en roest bubbeltjes e.d., profiel op banden en andere dingetjes
Bij de schokdempers induwen en kijken of de auto in 1x mooi terugveert
Interieur checken voor rare dingen
Stukje rijden. Kijken of hij rechtdoor blijft gaan als je stuur loslaat
In z'n 5 (toch?) vanuit stilstand op moeten kunnen trekken
Keer flink stevig remmen om te kijken of dit werkt.
Weten jullie nog meer?
huh?! Ik dacht juist dat hij het moest doen (bij goed voetenwerk) omdat dit laat zien dat de bak netjes pakt en er een goede benzine aanvoer is. Let wel, ik heb er weinig verstand van, dus ik geloof je vrij snelquote:Op zaterdag 1 september 2007 15:42 schreef Repeat het volgende:
[..]
Je motor moet juist afslaan in 5. Als ie dat niet doet is je koppeling gaar.
Op autotrader staan V40's vanaf 2800.quote:Op zaterdag 1 september 2007 14:42 schreef Delnooz het volgende:
He mensen,
Ik ben op zoek naar een auto:
- minimaal 1 jaar betrouwbaar rijden
- max 3500 euro (eigenlijk 3000)
- groot (dus een estate)
- voor zo ver mogelijk representatief
- trekhaak
Volvo stal al snel mijn hart en ik ben dan ook nu in het bijzonder op zoek naar een 850 (of evt een 740). Komende dinsdag ga ik waarschijnlijk een paar auto's bekijken en ik vroeg me af of er nog speciale dingen zijn waar ik op moet letten?
De algemene dingetjes die ik weet zijn:
omheen lopen voor deuken en roest bubbeltjes e.d., profiel op banden en andere dingetjes
Bij de schokdempers induwen en kijken of de auto in 1x mooi terugveert
Interieur checken voor rare dingen
Stukje rijden. Kijken of hij rechtdoor blijft gaan als je stuur loslaat
In z'n 5 (toch?) vanuit stilstand op moeten kunnen trekken
Keer flink stevig remmen om te kijken of dit werkt.
Weten jullie nog meer?
Waar heb je je scooter/brommer/whatever (had/heb je toch) in de verzekering? Probeer het daar eens, ik kreeg daardoor 4 extra jaren no-claim . Daardoor was het redelijk te betalen. Voor wegenbelasting enz zijn veel sites te vinden. Even googlen.quote:Op zaterdag 1 september 2007 20:43 schreef Diemietuhriej het volgende:
Bij ons thuis hebben we o.a. een 740 uit '88, als die 20 jaar zijn ze toch oldtimers? of is dat 25 jaar? Ik weet wel dat je dan semi oldtimer verzekering kan afsluiten (toch? )
En ja, verzekeringen.. Dan maar op naam van mijn vader.
ik zie er wat staan ja. Maar de V40's die geen prijs op aanvraag hebben worden allemaal aangeboden door een autobedrijf welke niet bij de BOVAG is aangesloten. dat maakt me toch al snel wat huiverig...quote:Op zaterdag 1 september 2007 18:30 schreef Pascal86 het volgende:
[..]
Op autotrader staan V40's vanaf 2800.
Mischien issut wat?
Dat hoeft niets te zeggen.quote:Op zaterdag 1 september 2007 23:01 schreef Delnooz het volgende:
[..]
ik zie er wat staan ja. Maar de V40's die geen prijs op aanvraag hebben worden allemaal aangeboden door een autobedrijf welke niet bij de BOVAG is aangesloten. dat maakt me toch al snel wat huiverig...
Inderdaad super strakquote:Op zaterdag 1 september 2007 19:22 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[afbeelding]
wat nauw Audi/Mercedes/BMW
Volvo C70
Let even op dat je bij sommige verzekeraars (de mijne o.a.) de auto onverzekerd is als je je kinderen laat rijden.quote:Op zaterdag 1 september 2007 20:43 schreef Diemietuhriej het volgende:
Bij ons thuis hebben we o.a. een 740 uit '88, als die 20 jaar zijn ze toch oldtimers? of is dat 25 jaar? Ik weet wel dat je dan semi oldtimer verzekering kan afsluiten (toch? )
En ja, verzekeringen.. Dan maar op naam van mijn vader.
Kijk hier eens:quote:Op zaterdag 1 september 2007 14:42 schreef Delnooz het volgende:
He mensen,
Ik ben op zoek naar een auto:
- minimaal 1 jaar betrouwbaar rijden
- max 3500 euro (eigenlijk 3000)
- groot (dus een estate)
- voor zo ver mogelijk representatief
- trekhaak
Volvo stal al snel mijn hart en ik ben dan ook nu in het bijzonder op zoek naar een 850 (of evt een 740). Komende dinsdag ga ik waarschijnlijk een paar auto's bekijken en ik vroeg me af of er nog speciale dingen zijn waar ik op moet letten?
Weten jullie nog meer?
Ik vind ze voor Volvo's van 14 jaar oud tamelijk aan de prijs, Delnooz...quote:Op zondag 2 september 2007 22:21 schreef Delnooz het volgende:
he mensen, ik heb nu de volgende 2 auto's gevonden die op het eerste gezicht erg geschikt lijken:
de ene is op http://www.lenferink.nl/Occasions.html en dan volvo 850. Dit is een bordeaux rode 2.4 GLE estate, 316000 km uit 1993 en benzine. Dit voor 2950 euro
De andere staat op
marktplaats
Een zwarte 2.5 GLE estate met 241000 km (distri vervangen bij 155.000, dus dat moet weer bijna? )ook benzine en deze heeft een extra bankje achterin voor een 6e en 7e persoon evt. deze is 3450
Wat vinden jullie hier van? Ik ga waarschijnlijk dinsdag met nog iemand anders naar deze 2 kijken
Als je een beetje ''into'' volvo was wist je dat dit gangbare prijzen zijn.quote:Op maandag 3 september 2007 00:00 schreef Gambolputty het volgende:
[..]
Ik vind ze voor Volvo's van 14 jaar oud tamelijk aan de prijs, Delnooz...
zoooo, lekker wijf, alleen die kleur van die autoquote:
De Volvo's in de jaren 80 en later werden saai.quote:Op maandag 3 september 2007 06:53 schreef bluebit het volgende:
[..]
zoooo, lekker wijf, alleen die kleur van die auto
maar ja, het zal wel de schuld zijn van de sixties...
Voor een '93-er kan je makkelijk voor 500 euro minder ook boodschappen doen. Dit zijn handelaren.quote:Op maandag 3 september 2007 05:25 schreef Pascal86 het volgende:
[..]
Als je een beetje ''into'' volvo was wist je dat dit gangbare prijzen zijn.
Gôh. Dus met mijn 460.000 km hoef ik me nog geen zorgen te maken?quote:Ze rijden nog gerust 1 a 3 ton mee.
Er gaat ook aan een Volvo weleens wat kapot en metaal lost sneller op in in dit land.quote:Op maandag 3 september 2007 08:08 schreef Gambolputty het volgende:
Gôh. Dus met mijn 460.000 km hoef ik me nog geen zorgen te maken?
c30 heeft zelfde achter kant alleen wat modernerquote:
Mooie kilometerstandquote:Op woensdag 5 september 2007 11:41 schreef Delnooz het volgende:
Jeej, ik heb er gister een gekocht! Het is een nette versie, een 850 2.5 GLE dus, distributieriem kan nog een x aantal km mee (gechecked onder motorkap), profiel van banden goed. We hebben er een stukkie meegereden en alles is gewoon helemaal in orde. Letterlijk het enige minpuntje dat ik kon vinden was een mini gaatje in de kleding van de bijrijdersstoel, waardoor de stoelverwarming daar wel heel warm is 241.000 km's gehad, hij is uit juli 93 en t lijkt echt een gouden koopje te zijn. vrijdag ophalen woohoo
bedankt voor de tips!
Op de sloop kun je andere lichten halen, mischien als je nog die lichten met oranje erin heb zitten kun je wel rood/wit in doenquote:Op donderdag 6 september 2007 10:42 schreef Delnooz het volgende:
Ik ga 'm morgen ophalen dus, gaat nog ff een nieuwe APK over. De auto is handgeschakeld en kostte 3450. Dat lijkt misschien aardig wat (al zie je veel hogere prijzen voor vergelijkbare km standen) maar de auto is echt nog in bijzonder goede staat. Het enige dat ik zo kon vinden was een plekje op de voorbumper. En natuurlijk de doffe achterlichten, maar datt is common bij die modellen blijkbaar.
Ik zal morgen een foto maken. Als ik de bumpers en het dasboard wil poetsen, dan zijn die standaard middeltjes die ze daarvoor bij de halfords hebben prima toch?
quote:Op vrijdag 7 september 2007 17:30 schreef ihugster het volgende:
mischien een andere invalshoek: Ik reed laatst in een oude volvo van een vriend rond die naar de garage moest om te worden *gepimped*sta je voor een stoplicht,komt naast mij staan een BMW sport met van die mid-Europese boys en waar de ramen omlaag zijn en waar luide muziek uitkomt. Steekt zo een kortstekelig mocro zijn hoofd buiten het raam en zegt: "WTF is dat voor prehistorisch ding.Yo check dit uit man...hahahahaha...Hey opa..dit is niet chill hoor die bak van je " Ook eens ervaren?
Zijn die lichten makkelijk zelf te (de)monteren? Ik ga de auto komende week waarschijnlijk ff goed poetsen, de bumpers mooi maken en 'm in de wax zetten. dan zal ik ook foto's maken voor de liefhebber.quote:Op donderdag 6 september 2007 18:59 schreef Pascal86 het volgende:
[..]
Op de sloop kun je andere lichten halen, mischien als je nog die lichten met oranje erin heb zitten kun je wel rood/wit in doen
Omg dat ding is sexyquote:Op donderdag 13 september 2007 13:24 schreef -Muse- het volgende:
http://www.autoweek.nl/nieuws.php?id=7212
Doe mij die maar
ik ben niet zo thuis in techniek, maar als ik me niet vergis, kan een openluchtfilter meer lucht aanzuigen waardoor je een paar pk zou kunnen winnen. of je dat merkt op een T5 is natuurlijk even de vraag (ik denk van niet), maar het geluid lijkt me wel leuk.quote:Op vrijdag 14 september 2007 02:53 schreef Pascal86 het volgende:
Heeft een openlucht filter nog andere effecten behalve geluid?
Een vriend heeft het op zijn 156 en het klinkt inderdaad veel leukerquote:Op vrijdag 14 september 2007 07:16 schreef bluebit het volgende:
[..]
ik ben niet zo thuis in techniek, maar als ik me niet vergis, kan een openluchtfilter meer lucht aanzuigen waardoor je een paar pk zou kunnen winnen. of je dat merkt op een T5 is natuurlijk even de vraag (ik denk van niet), maar het geluid lijkt me wel leuk.
Netjes! Vanaf 250.000 zijn ze lekker ingereden.quote:Op maandag 21 januari 2008 19:25 schreef Stefan740 het volgende:
Gister zon sticker besteld die jij als avatar hebt, voor op de Volvo thuis. Die overigens net door de 250.000 is gegaan.
http://img.photobucket.com/albums/v136/stefankloeg/068.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v136/stefankloeg/002-1.jpg
Bij ons is hij vorige week weer gekeurd.. Geen enkel puntje.. En dat voor een 88'er.. Heeft er nu 323k opstaan, zonder problemen.quote:Op maandag 21 januari 2008 18:21 schreef MaGNeT het volgende:
Zo, even een stofdoekje over het topic heengehaald en het een trap gegeven!
M'n 740 "dagboek topic" op het Volvo-forum begint al aardig te groeien
Je moet daar inloggen om de foto's te kunnen bekijken.
[ afbeelding ]
Volgende maand verloopt m'n APK dus ben benieuwd hoe hij er doorheen komt
Zo'n 340 lijkt me een leuk project om een B230 motor in te hangenquote:Op maandag 21 januari 2008 22:54 schreef PeuRac het volgende:
ik heb mn 340 niet meer, was te langzaam, te klein en leuk genoeg. Ik ben weer terug gegaan naar mijn vertrouwde merk Alfa Romeo. Maar mn broertje rijdt nog steeds in zijn erg mooie 480 Turbo en mn moeder gaat straks in de S80 rijden. Want mn vader heeft een 2006 V70 2.5T Summum II gekocht.
Of dat bij 340's gaat weet ik niet zeker, die zijn op wat cruciale details anders dan 360's waar standaard al een 2-liter in zit. En ik weet er een stel die er inderdaad zo'n B230 in een 360 hebben gelepeld. Dat wil welquote:Op maandag 21 januari 2008 23:50 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Zo'n 340 lijkt me een leuk project om een B230 motor in te hangen
Ze kosten bijna niets gebruikt en zien er suf uit; met minimaal 115Pk moet zoiets toch wat beter van z'n plek komen Met turbo helemaal.
Ach ja... Je moet wat dromen houden toch?
Hulde!quote:Op woensdag 23 januari 2008 16:17 schreef Foozy het volgende:
*Jeeeeeej*
Ik mag ook in het rijtje! Heb m'n eerste auto gekocht. Het is een 460 2.0i GLT Automatic uit '95 geworden. Heb em nu een paar weken, hij rijdt als de brandweer, veel opties (volledig leren bekleding, 4 elektrische ramen, stoelverwarming, airco, cruisecontrol, heul veel.
Foozy is blij
Foto komt eraan btw
850 T5 R natuurlijkquote:Op donderdag 24 januari 2008 17:13 schreef VOLVOMEISTER het volgende:
Zit beetje rond te kijken voor een leuke 850 T5R of een very nice V40 T5.
Welke?
Lease for the winquote:Op zondag 27 januari 2008 22:12 schreef wjschreuder het volgende:
nieuwe auto voor het lijstje geloof ik ( ? )
Heb zelf een V50 2.0D (180pk/380nm door Rica)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Volvo For Life !
hoewel deze auto bijna té populair is als lease auto, is de mijne gelukkig gewoon van mijquote:
ik heb niks tegen zweden, maar ben zelf meer renault ook al zou tegen een mooie t5 of t6 geen nee zeggen . Maar hij is helaas niet voor mij maar voor mijn zusquote:Op vrijdag 8 februari 2008 14:34 schreef SuperFrank het volgende:
Zou ik zelf komen bij een 850. Maar ik heb dan ook wat vooroordelen.. Zijn prima te vinden voor 3000-3500eur. Hou wat geld over om eventueel een eerste (grote) beurt op te vangen. Schrik niet van hoge kilometerstanden, mits redelijk onderhouden, is dat voor een 850 geen enkel probleem. Let wel op de extra maandlasten in de vorm van belasting. Behoorlijk zware bak.. Mag, en kan 1600kg trekken.
Zoek maar eens op marktplaats/bekende occasion sites. Komen in een paar motor varianten. Ik zou de 2.0 lekker laten staan en gaan voor een 2.5 10v of 20v (144 resp. 170pk).
Als je maar een beetje gevoel voor auto's hebt, ben je na een proefrit in een goede 850 verkocht. Het geluid, de soeplesse en kwaliteit vind ik heel bijzonder..
Ben je toe aan een stukje zweden?
Sterkte wagens -> grote motor -> hoog verbruik.quote:Op zaterdag 9 februari 2008 01:21 schreef invine het volgende:
[..]
ik heb niks tegen zweden, maar ben zelf meer renault ook al zou tegen een mooie t5 of t6 geen nee zeggen . Maar hij is helaas niet voor mij maar voor mijn zus
Ik heb het er met haar even over gehad en ze vind dat volvo's teveel benzine zuipen doen ze wel maar ze heeft teveel eisen.
- Hij moet een trailer met 2 paarden mogen en kunnen trekken.
- Hij mag niet duurder zijn dan 3500 euro
- Hij moet betrouwbaar zijn
- Hij mag niet veel zuipen
- Een benzine
Ik geef het op
Waarom een benzine als verbruik een rol speelt? kijk dan eens naar een volvo op gas. Ook 1 op 10 maar dan voor een paar cent per liter. Net zo betrouwbaar en mits LPI zelfs nog snellur...quote:Op zaterdag 9 februari 2008 01:21 schreef invine het volgende:
[..]
ik heb niks tegen zweden, maar ben zelf meer renault ook al zou tegen een mooie t5 of t6 geen nee zeggen . Maar hij is helaas niet voor mij maar voor mijn zus
Ik heb het er met haar even over gehad en ze vind dat volvo's teveel benzine zuipen doen ze wel maar ze heeft teveel eisen.
- Hij moet een trailer met 2 paarden mogen en kunnen trekken.
- Hij mag niet duurder zijn dan 3500 euro
- Hij moet betrouwbaar zijn
- Hij mag niet veel zuipen
- Een benzine
Ik geef het op
ik weet niet precies hoe het zit maar de megane van mijn zus nu mag het ook trekken, en zijn geen normale paarden. (ze zijn wat kleiner) maar ik ga even opzoek naar een 850 die leek me ook al wat en dan stel ik die even aan der voor alvast bedankt.quote:Op zaterdag 9 februari 2008 04:51 schreef sig000 het volgende:
2 paards trailer heeft 2500kg laadvermogen en dat mag een Volvo ook niet trekken helaas.
Wat weer helemaal in lijn staat met het topic "betrouwbaarste auto"... imago zegt weinig als het aankomt op persoonlijke ervaringen. Maar wel jammer joh.quote:Op zaterdag 9 februari 2008 19:34 schreef Future_Echo het volgende:
Ik heb ondertussen geen Volvo meer, mn S70 heeft in 3 maanden tijd 6 keer bij de garage gestaan en hij deed het nog steeds niet. Continu op de meest onverwachte en onhandige momenten sloeg de motor af, lekker betrouwbaar wagentje heb je dan... Enige pluspunt was dat de stoelen wel geweldig zaten als je weer eens stilstond te wachten tot de motor weer wilde starten.
Onverwacht slechte ervaringen met zowel Volvo als auto en als garage/dealer. Nooit meer een Volvo voor mij .
Ach, ik ben ook niet superhandig. Maar je kan eerst oefenen op goedkope dingenquote:Op maandag 3 maart 2008 12:17 schreef Pascal86 het volgende:
Ik heb het hele verhaal gelezen ja, ben zelf niet zo handig dus zou niets voor mij zijn
Ja maar heb voor de rest ook niet echt plaats, heb geen tuin, ik woon namelijk 13 hoog en echt spulletjes heb ik er niet voor/quote:Op maandag 3 maart 2008 13:15 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ach, ik ben ook niet superhandig. Maar je kan eerst oefenen op goedkope dingen
Woon zelf ook bijna direct aan de straat; sleutelen moet dan voor de deur of bij m'n oom in de schuur. Jammer genoeg steekt er dan altijd nog een meter uit aan de achterkantquote:Op maandag 3 maart 2008 14:04 schreef Pascal86 het volgende:
[..]
Ja maar heb voor de rest ook niet echt plaats, heb geen tuin, ik woon namelijk 13 hoog en echt spulletjes heb ik er niet voor/
Dan zou ik de 850 nemenquote:Op woensdag 5 maart 2008 14:20 schreef SuN-CRuSHeR het volgende:
Lijkt me geen moeilijke keuze, 850 of een V40..
En je kan er een B230 inlepelenquote:Op woensdag 5 maart 2008 17:19 schreef Barcaconia het volgende:
Ik zie dit topic nu pas, maar ik wil natuurlijk mijn eigen Volvo's ook toevoegen:
1987 Volvo 360GL 2.0i, 82500km origineel, roestvrij, 5drs hatchback
1987 Volvo 360injection, 180000km, projectauto, crossauto
Geweldige dingen, die 360's!
Ga je van dat ombouw-project ook een topic maken? Ik zou het op de voet volgen!quote:Op woensdag 5 maart 2008 22:35 schreef Barcaconia het volgende:
In de 360injection komt een b230 te liggen, en daar gaat sowieso nog veel meer mee gebeuren.
De 360GL blijft standaard, origineel en netjes. Die mag blijven als auto om naar te kijken Beiden staan nu geschorst in de schuur.
Bij de Volvo 300 club zijn er een paar die dat gedaan hebben, er zijn vast wel topics over op het forum daar. Ik zou wel zeggen, ga alvast zoeken naar een goede 360. Goede 360's worden al zeldzaam, nu is er tenminste nog een klein beetje keus in de marktquote:Op donderdag 6 maart 2008 09:15 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ga je van dat ombouw-project ook een topic maken? Ik zou het op de voet volgen!
Zit er zelf nog eens over te denken om ooit een 360 aan te schaffen voor "erbij" en deze ook van een B230 te voorzien. Ben wel benieuwd hoeveel werk het is.
Kan overigens nog wel 5 jaar duren.
Ik denk het eigenlijk niet. Ik zou het graag doen en ik kan nu wel zeggen dat ik het ga doen, maar ik ken mezelf. Als ik ga werken vergeet ik mijn camera, en al zou ik mijn camera erbij hebben vergeet ik foto's te maken. Daarnaast ben ik nu nog een beetje een leek op het gebied van sleutelen, dus ik moet sowieso de tijd nemen om alles rustig te bekijken.quote:Op donderdag 6 maart 2008 09:15 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ga je van dat ombouw-project ook een topic maken? Ik zou het op de voet volgen!
Zit er zelf nog eens over te denken om ooit een 360 aan te schaffen voor "erbij" en deze ook van een B230 te voorzien. Ben wel benieuwd hoeveel werk het is.
Kan overigens nog wel 5 jaar duren.
foto's?quote:Op woensdag 19 maart 2008 02:08 schreef dnzl het volgende:
Mijn broertje wil een Volvo 440 uit '96 met 325 dkm kopen. Compleet met airco en de verdamper en distributieriem zijn net vervangen. Goede deal voor ¤1100?
quote:Op donderdag 3 april 2008 18:23 schreef sj44k het volgende:
Ik heb vandaag besloten om mn oude vertrouwde bordeauxrode volvo 460 1.8i in te ruilen voor een iets nieuwere auto.
Met gepaste trots presenteer ik u mijn Volvo V40 1.9D 115 pk Europa Nordic!!!
[ afbeelding ]
Woehoe!!! volgende week woensdag gaan we rijden
dus als ik nog iemand blij kan maken met een 460, ik hoor t graag
Inmiddels ben ik begonnen met de ombouw. Ik heb het B200F blok er helemaal uit, ik heb alles gedemonteerd.quote:Op donderdag 6 maart 2008 09:15 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ga je van dat ombouw-project ook een topic maken? Ik zou het op de voet volgen!
Zit er zelf nog eens over te denken om ooit een 360 aan te schaffen voor "erbij" en deze ook van een B230 te voorzien. Ben wel benieuwd hoeveel werk het is.
Kan overigens nog wel 5 jaar duren.
volvo forum was laatst naar volvo fabriek in gent gegaan, daar schijnen er een paar te hebben gestaan.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 20:13 schreef hermandeperman het volgende:
Prijzen en specificatie's van de XC60 zijn bekend. Wat vinden jullie ervan?
Ik blijf het een smak geld vinden, onder de 70k heb je hem sowieso niet, maar wel een mooie auto
[ afbeelding ]
Ik zag de foto's eerder al in een ander topic.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 00:44 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Leve Volvo!
Zie onder het resultaat van een zijdelingse rolpartij, met caravan, afgelopen maandag in Frankrijk, uitgevoerd door mijn oude heer:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Inzittenden zonder 1 schram uit deze auto gekomen. Dat zie ik bij weinig andere merken gebeuren...
De V70 classic (Tot 2000)quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 10:49 schreef SuN-CRuSHeR het volgende:
Pak voor dat geld een 850 T5 of een V70 classic 2.5i . Dat zijn toch de echte volvo's, itt de V/S40..
Als ik snugger was geweest of wist waar ik het over had had ik dit vast niet gevraagd, maar waarom (behalve fan-waarde) zou die beter zijn dan ?quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 10:49 schreef SuN-CRuSHeR het volgende:
Pak voor dat geld een 850 T5 of een V70 classic 2.5i . Dat zijn toch de echte volvo's, itt de V/S40..
Dat is juist het geweldige aan Volvo het maakt niet uit hoe oud ze zijn of dat ze veel kilometers hebben, ze blijven goed rijden (mits normaal onderhouden natuurlijk)quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 11:26 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Als ik snugger was geweest of wist waar ik het over had had ik dit vast niet gevraagd, maar waarom (behalve fan-waarde) zou die beter zijn dan ?
Zo'n V70 weegt 1480kg (672 euro wegenbelasting p/j), een V40 weegt 1295 (520 p/j), dat scheelt toch weer...
En als ik zoek vind ik ze praktisch allemaal met meer dan 250.000 op de teller.
Als ik geld ga uitgeven kan ik dat toch beter doen aan een auto die alles heeft wat ik wil, maar niet zo oud is / zo veel op de teller heeft staan ?
Daar geloof ik niet helemaal in, het zijn ook maar auto's hoor, geen godenwagensquote:Op dinsdag 26 augustus 2008 12:12 schreef Arclight-S het volgende:
Dat is juist het geweldige aan Volvo het maakt niet uit hoe oud ze zijn of dat ze veel kilometers hebben, ze blijven goed rijden (mits normaal onderhouden natuurlijk)
Mja, en m'n ouders werden door Volvo teruggevlogen uit Italie omdat de V70 er daar mee op hield.quote:Ik heb zelf een S70 en heb letterlijk buiten normaal onderhoud nog nooit wat gehad, ook bij de APK kom ik er altijd glansrijk doorheen en dat terwijl er al enorm veel kilometers opstaan.
Het zijn eigenlijk meer verkapte Renault's.quote:Is er een reden dat Sun-crusher vindt dat de S40 / V40 geen echte Volvo's zijn (afgezien van het feit dat ze in nederland gebouwd werden en het uiterlijk door nederlanders ontworpen is), of is dat meer fanboy-ism naar de oudere modellen ?
Waarom ?quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 12:23 schreef Arclight-S het volgende:
[..]
Het zijn eigenlijk meer verkapte Renault's.
Wie heeft er een V40 in de aanbieding dan ?quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 12:39 schreef Prowl het volgende:
[TK] Volvo 440 1.6 i Topconditie 76.000km NAP
Ruilen tegen een v40?
M'n tante in België rijdt een Renault Safrane 2.0 met 450.000 op de teller op LPG en die gaat nog als een speer.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 12:12 schreef Arclight-S het volgende:
[..]
Dat is juist het geweldige aan Volvo het maakt niet uit hoe oud ze zijn of dat ze veel kilometers hebben, ze blijven goed rijden (mits normaal onderhouden natuurlijk)
Ik heb zelf een S70 en heb letterlijk buiten normaal onderhoud nog nooit wat gehad, ook bij de APK kom ik er altijd glansrijk doorheen en dat terwijl er al enorm veel kilometers opstaan.
De S40 MK1:quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 12:23 schreef Arclight-S het volgende:
[..]
Het zijn eigenlijk meer verkapte Renault's.
Hee, grappig dat ik mijn auto hier ook tegenkomquote:Op dinsdag 26 augustus 2008 12:50 schreef MaGNeT het volgende:
D'r staat nu ook een Volvo 360 in V&A !!!
[TK] Volvo 360GL, 1987, 87500km, leuke opties.
Er zijn weinig interieurs die zo saai zijn als volvo.. maarja mening en smaken verschillen natuurlijk..quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 14:06 schreef matthendriks het volgende:
Thank god dat het interieur ook nog gewoon van Volvo is!
Daar heb je wel gelijk in. Zelfs van de S60 T5 werd ik niet echt warm..quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 16:24 schreef invine het volgende:
[..]
Er zijn weinig interieurs die zo saai zijn als volvo.. maarja mening en smaken verschillen natuurlijk..
laatste volvo die ik heb gereden was een s60 met een 2.4 diesel.. automaat.. reed prima maar verder niks speciaals.. daarvoor een s80 2.9 benzine.. ook leuk maar mis een speciaal gevoel erbij. Ze zijn zo gewoon als je het mij vraagt, maarja ik val dan ook weer voor de franse designs
S60 D5 heb ik aan mijn vriendin gegeven, is inderdaad super maar ik maak te weinig kilometers voor diesel en haar mercedes C coupé begon kuren te krijgen.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 16:42 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Daar heb je wel gelijk in. Zelfs van de S60 T5 werd ik niet echt warm..
Ik bedoel, niet hetzelfde gevoel als, pak hem beet, een Alfa 147 GTA of Golf GTI.
De D5 met 185 pk is trouwens wel erg lekker
quote:Op maandag 1 september 2008 14:27 schreef godigita het volgende:
Ik heb een 460 1.8 injeczione.
Oh, en mijn vriend heeft sinds kort een 142 uit 1972
Ach ja, hij rijdt tenminste Volvoquote:
Ik ben al voorzien van een Volvo rijdende vrouwquote:
Ik was niet echt op zoek, maar op vakantie met twee kids in een V40 was toch wel krapjes. Ik ben nieuwsgierig naar de volgende zaken:quote:Op woensdag 10 september 2008 14:37 schreef leolinedance het volgende:
De V70 waar ik eerder eens over schreef gaat in de verkoop. Het is een groene V70 2.5 diesel uit 1997 met ongeveer 330.000 op de teller. En dat allemaal door de eerste eigenaar.
Ik ken deze man en de huidige rijder (zijn zoon). Er is altijd super zuinig met de auto omgesprongen, netjes beurten gehad ed. En erg rustig gereden met de auto, eerder 110 dan 120 (ja, het is echt zo ).
Vorige week hebben we er een stuk mee gereden en haalden we volgens de boordcomputer bijna 1 op 30 op de snelweg!
De extra's van de auto: airco, cruise control, half leren bekleding, stoelverwarming, Nokia carkit, trekhaak (voor een aanhanger die er 1x per jaar achter heeft gehangen).
Misschien heeft iemand hier interesse? Het is echt een super auto, ziet er nog mooi uit en rijdt werkelijk als een zonnetje. Wat hij moet kosten weet ik nog niet, maar bij interesse kan dat nagevraagd worden.
Leuk weetje, je kunt ongeveer 220 km op de reserve tank rijden
- Gewicht volgens Autoweek.nl = 1538 kgquote:Op woensdag 10 september 2008 22:00 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Ik was niet echt op zoek, maar op vakantie met twee kids in een V40 was toch wel krapjes. Ik ben nieuwsgierig naar de volgende zaken:
1. Gewicht (ivm wegenbelasting)
2. Wanneer is de distributieriem voor het laatst vervangen?
3. Vraagprijs
4. Welke carkit? Voor de 6210/6310 serie?
We reden 's avonds 80-90 over de snelweg (met aanhanger). De boordcomputer gaf serieus 4 liter op 100 km aan En nog wel minder zelfs. Dus dat kun je zo'n beetje halen. Nu moet ik er wel bij zeggen dat deze auto erg lui gereden is ook. Die is nog nooit over de 140 gegaan denk ik en er wordt al zeker nooit hard mee geaccelereerd.quote:Op woensdag 10 september 2008 23:27 schreef Arclight-S het volgende:
1 op 30 kan niet met een V70 dat kan echt niet!
De S60 D5 van mijn vriendin verbruikt iets van 1 op 14 en ik zelf heb er 1 op 16 weten te halen
dat lijkt me wel heel stug, ik krijg een v70 echt niet onder de 5.5 liter per 100, ook niet op een 80 km weg.quote:Op woensdag 10 september 2008 23:40 schreef leolinedance het volgende:
[..]
We reden 's avonds 80-90 over de snelweg (met aanhanger). De boordcomputer gaf serieus 4 liter op 100 km aan En nog wel minder zelfs. Dus dat kun je zo'n beetje halen. Nu moet ik er wel bij zeggen dat deze auto erg lui gereden is ook. Die is nog nooit over de 140 gegaan denk ik en er wordt al zeker nooit hard mee geaccelereerd.
En ik heb ook geen enkele reden om erover te liegen toch? Ik stond er zelf ook écht van te kijken!
Ik zeg niet dat je liegt, de boordcomputer van mijn pa geeft ook aan dat hij 1 op 17 doet (2984 cc)quote:Op woensdag 10 september 2008 23:40 schreef leolinedance het volgende:
[..]
We reden 's avonds 80-90 over de snelweg (met aanhanger). De boordcomputer gaf serieus 4 liter op 100 km aan En nog wel minder zelfs. Dus dat kun je zo'n beetje halen. Nu moet ik er wel bij zeggen dat deze auto erg lui gereden is ook. Die is nog nooit over de 140 gegaan denk ik en er wordt al zeker nooit hard mee geaccelereerd.
En ik heb ook geen enkele reden om erover te liegen toch? Ik stond er zelf ook écht van te kijken!
1 op 30 haal je inderdaad niet met zo'n bak.quote:Op woensdag 10 september 2008 23:27 schreef Arclight-S het volgende:
1 op 30 kan niet met een V70 dat kan echt niet!
De S60 D5 van mijn vriendin verbruikt iets van 1 op 14 en ik zelf heb er 1 op 16 weten te halen
Ok, dan zal ik er wel naast zitten. De boordcomputer geeft overigens ook aan dat je ruim 1300 km op een volle tank kunt rijden met een V70 2.5 diesel! Dat lijkt me écht veel maar zal dus ook wel niet helemaal kloppen. De 210 km op de reservetank klopte wel aardigquote:Op zondag 14 september 2008 16:20 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
1 op 30 haal je inderdaad niet met zo'n bak.
Als je 1 op 18 haalt, doe je het netjes.
Is een kwestie van voltanken, zo'n 600km rijden, weer voltanken.
Dan afgelegde kilometers delen door aantal liters dat in de tank gaat.
Dan heb je een redelijk nauwkeurige indicatie.
Die boordcomputer zit je te foppen.
Heb nu S70 en mijn vriendin S60, ben nu hard aan het sparen voor een iets nieuwere C70quote:Op maandag 15 september 2008 10:04 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ok, dan zal ik er wel naast zitten. De boordcomputer geeft overigens ook aan dat je ruim 1300 km op een volle tank kunt rijden met een V70 2.5 diesel! Dat lijkt me écht veel maar zal dus ook wel niet helemaal kloppen. De 210 km op de reservetank klopte wel aardig
Hier ook een Volvo familie trouwens. 3x 340 3x440
Ik zou sowieso originele laten doen, ook al is het duurder, goedkoop is niet altijd goed.quote:Op maandag 15 september 2008 11:30 schreef SuN-CRuSHeR het volgende:
Ik heb een klein vraagje mbt de koppelingsplaten van mn 850, deze zijn namelijk aan vervanging toe.
Via mn garage (geen merkdealer) kosten alleen de platen me ongeveer 300 euro. Dit is mij laten zien in hte systeem, dus geen prijs uit de lucht gegrepen. Als ik zelf de onderdelen regel via een volvo-webshop kan ik een complete set (nieuw) incl druklager kopen voor 135 euro. Volgens de monteur zal hier ws wel een kwaliteitsverschil in zitten, ergo weer eerder aan vervanging toe (na bv een ton ipv na 2 ton). Nou maakt mij dat eigenlijk niet zo uit, rij namelijk 10k per jaar dus zal het er dan ook wel mee uitzingen.
Hoe denken jullie hierover? De duurdere platen nemen (volgens mij ook geen officieel volvo) of de goedkopere en het bespaarde geld naar de kroeg brengen?
Mja, maar als je zoals gezegd weinig rijdt (alleen in het weekend ff boodschappen doen enzo),quote:Op maandag 15 september 2008 11:51 schreef Arclight-S het volgende:
[..]
Ik zou sowieso originele laten doen, ook al is het duurder, goedkoop is niet altijd goed.
quote:Op maandag 15 september 2008 10:04 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ok, dan zal ik er wel naast zitten. De boordcomputer geeft overigens ook aan dat je ruim 1300 km op een volle tank kunt rijden met een V70 2.5 diesel! Dat lijkt me écht veel maar zal dus ook wel niet helemaal kloppen. De 210 km op de reservetank klopte wel aardig
Hier ook een Volvo familie trouwens. 3x 340 3x440 gehad
Ja precies. Ik heb de auto alleen maar in het weekend ter beschikking.quote:Op maandag 15 september 2008 12:06 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Mja, maar als je zoals gezegd weinig rijdt (alleen in het weekend ff boodschappen doen enzo),
zie ik niet in waarom een setje goedkopere koppelingsplaten niet ook gewoon 5 jaar mee kan gaan dan.
Volvo gebruikt altijd koppelingen van Sachs, met een Volvo logo erbij gedrukt. Sachs is dus net zo goed, omdat het gewoon dezelfde plaat is.quote:Op maandag 15 september 2008 16:21 schreef SuN-CRuSHeR het volgende:
[..]
Ja precies. Ik heb de auto alleen maar in het weekend ter beschikking.
Heb net via estateservices een complete set besteld voor 160e. Merk is SACHS ofzo, volgens de site zijn het originele platen Het zal wel, zolang ze maar niet meer slippen bij volgas in zn 5
Het schijnt vanaf '92. Toen waren er wat wijzigingen in de electronica doorgevoerd. Maar alsnog lekken die dingen bij de achterruiten en achterlichtunits als je ze niet dichtkit.quote:Op maandag 15 september 2008 18:38 schreef Diemietuhriej het volgende:
Die 480's he.. Vanaf wanneer zijn die weer wat betrouwbaarder?
Wat is je budget? In Kampen staat namelijk een mega mooie 480 gt turbo waar ik stiekem m'n oogje ook al op heb niet dat de vrouw het goed gaat vinden maarjaquote:Op maandag 15 september 2008 18:58 schreef Diemietuhriej het volgende:
Ik moet een goedkope kleine simpele auto en toch leuke auto hebben..
Dus een 480 of 460 uit DLD halen is wel interessant..
Die paarse? Ook al gezien, mooie bakquote:Op maandag 15 september 2008 19:02 schreef PICHT het volgende:
[..]
Wat is je budget? In Kampen staat namelijk een mega mooie 480 gt turbo waar ik stiekem m'n oogje ook al op heb niet dat de vrouw het goed gaat vinden maarja
Eigenlijk een metallic rode Voor maar 2750 eurootjes. Nog één van de laatsten ook, eind 1995 gestopt met de productie en pas in 1996 op kenteken gezet.quote:Op maandag 15 september 2008 19:07 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Die paarse? Ook al gezien, mooie bak
Zag hem vandaag op marktplaats. En helemaal niet duur ook! Heb een paar maanden geleden een perfect onderhouden en jonge 480 GT Turbo weg zien gaan voor meer dan het dubbele! Deze had echter ook een hele lage km stand. Misschien heb jij deze ook wel gezien, dit was een groene.quote:Op maandag 15 september 2008 19:10 schreef PICHT het volgende:
[..]
Eigenlijk een metallic rode Voor maar 2750 eurootjes. Nog één van de laatsten ook, eind 1995 gestopt met de productie en pas in 1996 op kenteken gezet.
Ja klopt, die heb ik ook gezien. Voor bijna 5k meende ik. Daarom is die uit Kampen ook een koopje. Het mooist zou natuurlijk zijn een 480 gt turbo in cream yellowquote:Op maandag 15 september 2008 19:14 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Zag hem vandaag op marktplaats. En helemaal niet duur ook! Heb een paar maanden geleden een perfect onderhouden en jonge 480 GT Turbo weg zien gaan voor meer dan het dubbele! Deze had echter ook een hele lage km stand. Misschien heb jij deze ook wel gezien, dit was een groene.
Mijn budget is 3 keer niks.quote:Op maandag 15 september 2008 19:02 schreef PICHT het volgende:
[..]
Wat is je budget? In Kampen staat namelijk een mega mooie 480 gt turbo waar ik stiekem m'n oogje ook al op heb niet dat de vrouw het goed gaat vinden maarja
Matige advertentie trouwens. Motorinhoud 3.1 liter of meer, model 440 terwijl het een 460 is en die opties die erbij staan zijn standaard.quote:Op maandag 15 september 2008 19:28 schreef Diemietuhriej het volgende:
[..]
Mijn budget is 3 keer niks.
http://link.marktplaats.nl/183944785
Dit lijkt me ook wel wat.. Is een 460 een betere keus als een 480? Hij ziet er iig wel wat betrouwbaarder uit.
Hardeman ken ik zelf niet, maar hoor er goede verhalen over (Binnen de Volvo 300 club dan). Ook een goede (wel uit eigen ervaring) in de buurt (Berkel en Rodenrijs) is Toncar. Geen officiele dealer, wel gespecialiseerd in Volvo. Moet de auto daar een dag blijven ben je met Randstadrail zo in Den Haag/Rotterdam.quote:Op maandag 15 september 2008 21:33 schreef UncleFunk het volgende:
Weet iemand van jullie een goede garage waar ik mijn S40 uit 1996 naartoe kan brengen in Den Haag? Niham zal wel erg duur zijn. En kent iemand garage Hardeman?
Wil in elk geval de automaatolie laten vervangen en volgens mij is m'n uitlaat ook niet meer wat hij hoort te zijn
Even op een oude post van mezelf terugkomen:quote:Op donderdag 15 mei 2008 23:28 schreef Barcaconia het volgende:
En bij carbs heb je het probleem van standaard te rijk lopen. Ik wil er ook nog mee op de weg kunnen rijden, en aangezien hij toch alleen maar op octaan 98 of hoger zal lopen is het niet prettig als hij ook nog eens veel te veel verbruikt op de weg, en dan ook nog veel te onregelmatig loopt (stationair). Een injectie is af te regelen als je de luchtmassameter variabel maakt, en de BDP sensor verstelbaar maakt. Dat was dus wat ik van plan was.
Goede tip en inderdaad niet duur, jammer dat Kampen de andere kant van het land is voor mij. Ik rijd zelf in een 480S uit 1992. Maar ik ben wel zoekende naar een GT.quote:Op maandag 15 september 2008 19:10 schreef PICHT het volgende:
[..]
Eigenlijk een metallic rode Voor maar 2750 eurootjes. Nog één van de laatsten ook, eind 1995 gestopt met de productie en pas in 1996 op kenteken gezet.
S'jes zie je overigens ook niet zoveel. Mis je de boordcomputer niet?quote:Op dinsdag 16 september 2008 19:59 schreef hetsjhokleek het volgende:
[..]
Goede tip en inderdaad niet duur, jammer dat Kampen de andere kant van het land is voor mij. Ik rijd zelf in een 480S uit 1992. Maar ik ben wel zoekende naar een GT.
Vreemd genoeg heb ik wel een boordcomputer. Overigs heeft die boordcomputer een half jaar bijna geen licht gegeven zodat ik hem dus niet kon aflezen maar twee maanden geleden deed hij het weer spontaan. Verder staat mijn kilometerstand al een jaar op ongeveer 120.000 vast. Maar motorisch is de 480 perfect.quote:Op dinsdag 16 september 2008 20:25 schreef PICHT het volgende:
[..]
S'jes zie je overigens ook niet zoveel. Mis je de boordcomputer niet?
Heel vreemd inderdaad dat er wel een boordcomputer inzit, maar wel tof Zijn je bumpers ook in kleur meegespoten of gewoon zwart? Anders lijkt het meer een ES in plaats van een S.quote:Op dinsdag 16 september 2008 20:40 schreef hetsjhokleek het volgende:
[..]
Vreemd genoeg heb ik wel een boordcomputer. Overigs heeft die boordcomputer een half jaar bijna geen licht gegeven zodat ik hem dus niet kon aflezen maar twee maanden geleden deed hij het weer spontaan. Verder staat mijn kilometerstand al een jaar op ongeveer 120.000 vast. Maar motorisch is de 480 perfect.
Heb je dan ook een oliedruk en voltmeter erin zitten?quote:Op dinsdag 16 september 2008 20:44 schreef hetsjhokleek het volgende:
Wit mee gespoten bumpers. Ik zal morgen wel een foto plaatsen. In wat voor 480 rij jij.
Hier is nog wel een 480 barrel te vinden. Als je budget laag is is het misschien wel wat voor je.quote:Op maandag 15 september 2008 19:28 schreef Diemietuhriej het volgende:
[..]
Mijn budget is 3 keer niks.
http://link.marktplaats.nl/183944785
Dit lijkt me ook wel wat.. Is een 460 een betere keus als een 480? Hij ziet er iig wel wat betrouwbaarder uit.
Je grillequote:Op donderdag 18 september 2008 19:54 schreef MaGNeT het volgende:
Zoek het verschil:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?p=400088#400088
Mits er een eland op staatquote:Op donderdag 18 september 2008 20:19 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
We have a winner!
Ga je door voor de koelkast?
quote:Op donderdag 18 september 2008 20:30 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Is zo'n eland niet veel te zwaar voor een koelkast?
Ik heb hier thuis ook een SV- 740.quote:Op donderdag 18 september 2008 21:42 schreef CorsaAJoy het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
en zo was de auto
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De volvo 740 van onze vakantietrip door europa, 7000 km in 2 week zonder een centje pijn 2.3 liter op gas van 20 jaar oud.
Alleen denk dat de meesten onder ons hier het niet echt op prijs stellen dat de auto in allerlei kleuren is gespoten.
Auto heeft trouwens al 570.000 km op de teller, nou ja is wel een andere motor ingekomen zat dus een 2 liter in nu 2.3.
ok dan ook net van 1988?quote:Op donderdag 18 september 2008 22:16 schreef Diemietuhriej het volgende:
[..]
Ik heb hier thuis ook een SV- 740.
Jep..quote:
Ik denk al, wie rijdt er al het hele jaar achter mequote:Op zaterdag 20 september 2008 14:43 schreef Arclight-S het volgende:
Vet hoor Magnet, ik volg je auto al een jaartje zowel hier als op Volvo forum!
Ik zie dat je klaagt over dat hij laag hangt achter, dit had ik ook met de volvo die we hier hebben..quote:Op zaterdag 20 september 2008 14:52 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ik denk al, wie rijdt er al het hele jaar achter me
Verbruik van 1 op 8,5 is normaal voor zo'n 940.quote:Op zondag 21 september 2008 22:07 schreef DucatiOwner het volgende:
Ha, goed topic!
Heb inmiddels een 940 (1994) station, tevens gasinstallatie in laten bouwen. Echt een ontzettende topbak, zo ontzettend veel ruimte en comfort. Zit (nou ja, zat) supergoed in de lak, een aantal tochtjes LeClerc (fr.) heeft 'em geen goed gedaan. In 3 maanden 6000k gereden, zal nog wel 10000k worden dit jaar. Ik heb de installatie bij van Ommeren in Haarlem laten inbouwen, zeer goede service en prima mensen (fittingen voor Europa, hier, alsjeblieft, tankdopje kwijt, hier alsjeblieft, afstellen? Rij effe langs). Ik ben alleen nog niet geheel tevreden over het verbruik, hij is laatst al bijgesteld en nu rijdt-ie ongeveer 1:8, maar ik hoop op 1:10. Misschien valt er nog iets aan te klussen en anders is het nog steeds goedkoop.
Overigens, m'n schoonvader rijdt in een v70 naar Zuid-Frankrijk (diesel) ruim 1200km op 1 tank...
18 maand geleden had ik nog hulp nodig om m'n bougies te vervangenquote:Op zondag 21 september 2008 22:51 schreef DucatiOwner het volgende:
Kijk, hier heb ik zeker wat aan! Zit overigens ook op VolvoForum en lees je uitgebreide beschrijving van je modificaties! Ga nog wel eens kijken of ik iets kan met dat FlashLube. Heb vroeger een oude Jag gehad, waar veel aan te klussen viel, denk dat ik dit soort dingen ook wel zou kunnen overleven. Het blijven toch liefdes: Jag en Volvo. En tja, een DB9, maar daar moet ik een beetje voor sparen...
Ik geloof dat er op Volvo700vereniging bij de advertenties onlangs nog een 940 stond die gesloopt werd.quote:Op zondag 21 september 2008 23:09 schreef DucatiOwner het volgende:
Ja, precies, zelf klussen (althans Haynes helpt...) is zeer voldoenend, ook al moet je soms wat harder werken dan in het boekje staat (draai ff dit los, waarna je een aantal uur bezig bent met o.a. een persluchtunit een simpel boutje los te rammen). Trouwens, nu je toch nog online bent: heb je een idee waar ik slooponderdelen voor dit soort Volvo's zou kunnen krijgen? Een of ander onverlaat heeft het witte plasticje van het achteruitrijlichtje van m'n auto gesloopt (links). De rechterkant zit er gewoon in, maar kan dus wel los. Heb uiteraard al behoorlijk rondgebeld, maar de enige optie via officiële weg is een nieuw achterlichtunit kopen á ¤123,-. En dat was ik dus niet van plan, hoef alleen het witte plastic 'hoesje' te hebben, de lichtjes zelf en de andere onderdelen doen het prima!
Je kan daar ook altijd een advertentie plaatsen met "gezocht".quote:Op zondag 21 september 2008 23:13 schreef DucatiOwner het volgende:
Die ga ik checken!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |