ik heb niks tegen zweden, maar ben zelf meer renault ook al zou tegen een mooie t5 of t6 geen nee zeggenquote:Op vrijdag 8 februari 2008 14:34 schreef SuperFrank het volgende:
Zou ik zelf komen bij een 850. Maar ik heb dan ook wat vooroordelen.. Zijn prima te vinden voor 3000-3500eur. Hou wat geld over om eventueel een eerste (grote) beurt op te vangen. Schrik niet van hoge kilometerstanden, mits redelijk onderhouden, is dat voor een 850 geen enkel probleem. Let wel op de extra maandlasten in de vorm van belasting. Behoorlijk zware bak.. Mag, en kan 1600kg trekken.
Zoek maar eens op marktplaats/bekende occasion sites. Komen in een paar motor varianten. Ik zou de 2.0 lekker laten staan en gaan voor een 2.5 10v of 20v (144 resp. 170pk).
Als je maar een beetje gevoel voor auto's hebt, ben je na een proefrit in een goede 850 verkocht. Het geluid, de soeplesse en kwaliteit vind ik heel bijzonder..
Ben je toe aan een stukje zweden?
Sterkte wagens -> grote motor -> hoog verbruik.quote:Op zaterdag 9 februari 2008 01:21 schreef invine het volgende:
[..]
ik heb niks tegen zweden, maar ben zelf meer renault ook al zou tegen een mooie t5 of t6 geen nee zeggen. Maar hij is helaas niet voor mij maar voor mijn zus
Ik heb het er met haar even over gehad en ze vind dat volvo's teveel benzine zuipendoen ze wel maar ze heeft teveel eisen.
- Hij moet een trailer met 2 paarden mogen en kunnen trekken.
- Hij mag niet duurder zijn dan 3500 euro
- Hij moet betrouwbaar zijn
- Hij mag niet veel zuipen
- Een benzine
Ik geef het op![]()
Waarom een benzine als verbruik een rol speelt? kijk dan eens naar een volvo op gas. Ook 1 op 10 maar dan voor een paar cent per liter. Net zo betrouwbaar en mits LPI zelfs nog snellur...quote:Op zaterdag 9 februari 2008 01:21 schreef invine het volgende:
[..]
ik heb niks tegen zweden, maar ben zelf meer renault ook al zou tegen een mooie t5 of t6 geen nee zeggen. Maar hij is helaas niet voor mij maar voor mijn zus
Ik heb het er met haar even over gehad en ze vind dat volvo's teveel benzine zuipendoen ze wel maar ze heeft teveel eisen.
- Hij moet een trailer met 2 paarden mogen en kunnen trekken.
- Hij mag niet duurder zijn dan 3500 euro
- Hij moet betrouwbaar zijn
- Hij mag niet veel zuipen
- Een benzine
Ik geef het op![]()
ik weet niet precies hoe het zit maar de megane van mijn zus nu mag het ook trekken, en zijn geen normale paarden. (ze zijn wat kleiner) maar ik ga even opzoek naar een 850 die leek me ook al wat en dan stel ik die even aan der voorquote:Op zaterdag 9 februari 2008 04:51 schreef sig000 het volgende:
2 paards trailer heeft 2500kg laadvermogen en dat mag een Volvo ook niet trekken helaas.
Wat weer helemaal in lijn staat met het topic "betrouwbaarste auto"... imago zegt weinig als het aankomt op persoonlijke ervaringen. Maar wel jammer joh.quote:Op zaterdag 9 februari 2008 19:34 schreef Future_Echo het volgende:
Ik heb ondertussen geen Volvo meer, mn S70 heeft in 3 maanden tijd 6 keer bij de garage gestaan en hij deed het nog steeds niet. Continu op de meest onverwachte en onhandige momenten sloeg de motor af, lekker betrouwbaar wagentje heb je dan... Enige pluspunt was dat de stoelen wel geweldig zaten als je weer eens stilstond te wachten tot de motor weer wilde starten.
Onverwacht slechte ervaringen met zowel Volvo als auto en als garage/dealer. Nooit meer een Volvo voor mij.
Ach, ik ben ook niet superhandig. Maar je kan eerst oefenen op goedkope dingenquote:Op maandag 3 maart 2008 12:17 schreef Pascal86 het volgende:
Ik heb het hele verhaal gelezen ja, ben zelf niet zo handig dus zou niets voor mij zijn
Ja maar heb voor de rest ook niet echt plaats, heb geen tuin, ik woon namelijk 13 hoog en echt spulletjes heb ik er niet voor/quote:Op maandag 3 maart 2008 13:15 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ach, ik ben ook niet superhandig. Maar je kan eerst oefenen op goedkope dingen
Woon zelf ook bijna direct aan de straat; sleutelen moet dan voor de deur of bij m'n oom in de schuur. Jammer genoeg steekt er dan altijd nog een meter uit aan de achterkantquote:Op maandag 3 maart 2008 14:04 schreef Pascal86 het volgende:
[..]
Ja maar heb voor de rest ook niet echt plaats, heb geen tuin, ik woon namelijk 13 hoog en echt spulletjes heb ik er niet voor/
Dan zou ik de 850 nemenquote:Op woensdag 5 maart 2008 14:20 schreef SuN-CRuSHeR het volgende:
Lijkt me geen moeilijke keuze, 850 of een V40..
En je kan er een B230 inlepelenquote:Op woensdag 5 maart 2008 17:19 schreef Barcaconia het volgende:
Ik zie dit topic nu pas, maar ik wil natuurlijk mijn eigen Volvo's ook toevoegen:
1987 Volvo 360GL 2.0i, 82500km origineel, roestvrij, 5drs hatchback
1987 Volvo 360injection, 180000km, projectauto, crossauto
Geweldige dingen, die 360's!
Ga je van dat ombouw-project ook een topic maken?quote:Op woensdag 5 maart 2008 22:35 schreef Barcaconia het volgende:
In de 360injection komt een b230 te liggen, en daar gaat sowieso nog veel meer mee gebeuren.
De 360GL blijft standaard, origineel en netjes. Die mag blijven als auto om naar te kijkenBeiden staan nu geschorst in de schuur.
Bij de Volvo 300 club zijn er een paar die dat gedaan hebben, er zijn vast wel topics over op het forum daar. Ik zou wel zeggen, ga alvast zoeken naar een goede 360. Goede 360's worden al zeldzaam, nu is er tenminste nog een klein beetje keus in de marktquote:Op donderdag 6 maart 2008 09:15 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ga je van dat ombouw-project ook een topic maken?Ik zou het op de voet volgen!
Zit er zelf nog eens over te denken om ooit een 360 aan te schaffen voor "erbij" en deze ook van een B230 te voorzien. Ben wel benieuwd hoeveel werk het is.
Kan overigens nog wel 5 jaar duren.
Ik denk het eigenlijk niet. Ik zou het graag doen en ik kan nu wel zeggen dat ik het ga doen, maar ik ken mezelf. Als ik ga werken vergeet ik mijn camera, en al zou ik mijn camera erbij hebben vergeet ik foto's te maken. Daarnaast ben ik nu nog een beetje een leek op het gebied van sleutelen, dus ik moet sowieso de tijd nemen om alles rustig te bekijken.quote:Op donderdag 6 maart 2008 09:15 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Zit er zelf nog eens over te denken om ooit een 360 aan te schaffen voor "erbij" en deze ook van een B230 te voorzien. Ben wel benieuwd hoeveel werk het is.
foto's?quote:Op woensdag 19 maart 2008 02:08 schreef dnzl het volgende:
Mijn broertje wil een Volvo 440 uit '96 met 325 dkm kopen. Compleet met airco en de verdamper en distributieriem zijn net vervangen. Goede deal voor ¤1100?
quote:Op donderdag 3 april 2008 18:23 schreef sj44k het volgende:
Ik heb vandaag besloten om mn oude vertrouwde bordeauxrode volvo 460 1.8i in te ruilen voor een iets nieuwere auto.
Met gepaste trots presenteer ik u mijn Volvo V40 1.9D 115 pk Europa Nordic!!!
[ afbeelding ]
Woehoe!!! volgende week woensdag gaan we rijden![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
dus als ik nog iemand blij kan maken met een 460, ik hoor t graag
Inmiddels ben ik begonnen met de ombouw. Ik heb het B200F blok er helemaal uit, ik heb alles gedemonteerd.quote:Op donderdag 6 maart 2008 09:15 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
volvo forum was laatst naar volvo fabriek in gent gegaan, daar schijnen er een paar te hebben gestaan.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 20:13 schreef hermandeperman het volgende:
Prijzen en specificatie's van de XC60 zijn bekend. Wat vinden jullie ervan?
Ik blijf het een smak geld vinden, onder de 70k heb je hem sowieso niet, maar wel een mooie auto
[ afbeelding ]
Ik zag de foto's eerder al in een ander topic.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 00:44 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Leve Volvo!
Zie onder het resultaat van een zijdelingse rolpartij, met caravan, afgelopen maandag in Frankrijk, uitgevoerd door mijn oude heer:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Inzittenden zonder 1 schram uit deze auto gekomen. Dat zie ik bij weinig andere merken gebeuren...
De V70 classic (Tot 2000)quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 10:49 schreef SuN-CRuSHeR het volgende:
Pak voor dat geld een 850 T5 of een V70 classic 2.5i . Dat zijn toch de echte volvo's, itt de V/S40..
Als ik snugger was geweest of wist waar ik het over had had ik dit vast niet gevraagd, maar waarom (behalve fan-waarde) zou die beter zijn dan ?quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 10:49 schreef SuN-CRuSHeR het volgende:
Pak voor dat geld een 850 T5 of een V70 classic 2.5i . Dat zijn toch de echte volvo's, itt de V/S40..
Dat is juist het geweldige aan Volvoquote:Op dinsdag 26 augustus 2008 11:26 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Als ik snugger was geweest of wist waar ik het over had had ik dit vast niet gevraagd, maar waarom (behalve fan-waarde) zou die beter zijn dan ?
Zo'n V70 weegt 1480kg (672 euro wegenbelasting p/j), een V40 weegt 1295 (520 p/j), dat scheelt toch weer...
En als ik zoek vind ik ze praktisch allemaal met meer dan 250.000 op de teller.
Als ik geld ga uitgeven kan ik dat toch beter doen aan een auto die alles heeft wat ik wil, maar niet zo oud is / zo veel op de teller heeft staan ?
Daar geloof ik niet helemaal in, het zijn ook maar auto's hoor, geen godenwagensquote:Op dinsdag 26 augustus 2008 12:12 schreef Arclight-S het volgende:
Dat is juist het geweldige aan Volvohet maakt niet uit hoe oud ze zijn of dat ze veel kilometers hebben, ze blijven goed rijden (mits normaal onderhouden natuurlijk)
Mja, en m'n ouders werden door Volvo teruggevlogen uit Italie omdat de V70 er daar mee op hield.quote:Ik heb zelf een S70 en heb letterlijk buiten normaal onderhoud nog nooit wat gehad, ook bij de APK kom ik er altijd glansrijk doorheen en dat terwijl er al enorm veel kilometers opstaan.
Het zijn eigenlijk meer verkapte Renault's.quote:Is er een reden dat Sun-crusher vindt dat de S40 / V40 geen echte Volvo's zijn (afgezien van het feit dat ze in nederland gebouwd werden en het uiterlijk door nederlanders ontworpen is), of is dat meer fanboy-ism naar de oudere modellen ?
Waarom ?quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 12:23 schreef Arclight-S het volgende:
[..]
Het zijn eigenlijk meer verkapte Renault's.
Wie heeft er een V40 in de aanbieding dan ?quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 12:39 schreef Prowl het volgende:
[TK] Volvo 440 1.6 i Topconditie 76.000km NAP
Ruilen tegen een v40?
M'n tante in België rijdt een Renault Safrane 2.0 met 450.000 op de teller op LPG en die gaat nog als een speer.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 12:12 schreef Arclight-S het volgende:
[..]
Dat is juist het geweldige aan Volvohet maakt niet uit hoe oud ze zijn of dat ze veel kilometers hebben, ze blijven goed rijden (mits normaal onderhouden natuurlijk)
Ik heb zelf een S70 en heb letterlijk buiten normaal onderhoud nog nooit wat gehad, ook bij de APK kom ik er altijd glansrijk doorheen en dat terwijl er al enorm veel kilometers opstaan.
De S40 MK1:quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 12:23 schreef Arclight-S het volgende:
[..]
Het zijn eigenlijk meer verkapte Renault's.
Hee, grappig dat ik mijn auto hier ook tegenkomquote:Op dinsdag 26 augustus 2008 12:50 schreef MaGNeT het volgende:
D'r staat nu ook een Volvo 360 in V&A !!!
[TK] Volvo 360GL, 1987, 87500km, leuke opties.
Er zijn weinig interieurs die zo saai zijn als volvo.. maarja mening en smaken verschillen natuurlijk..quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 14:06 schreef matthendriks het volgende:
Thank god dat het interieur ook nog gewoon van Volvo is!
Daar heb je wel gelijk in. Zelfs van de S60 T5 werd ik niet echt warm..quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 16:24 schreef invine het volgende:
[..]
Er zijn weinig interieurs die zo saai zijn als volvo.. maarja mening en smaken verschillen natuurlijk..
laatste volvo die ik heb gereden was een s60 met een 2.4 diesel.. automaat.. reed prima maar verder niks speciaals.. daarvoor een s80 2.9 benzine.. ook leuk maar mis een speciaal gevoel erbij. Ze zijn zo gewoon als je het mij vraagt, maarja ik val dan ook weer voor de franse designs
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |