abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 15 mei 2008 @ 23:21:05 #201
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_58695138
Opzich is carbs misschien wel beter, maar injectie is leuker, en dan is het nog een uitdaging om daar mee te gaan spelen. Ik post het wel weer als daar een beslissing voor is gevallen
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  donderdag 15 mei 2008 @ 23:28:26 #202
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_58695346
En bij carbs heb je het probleem van standaard te rijk lopen. Ik wil er ook nog mee op de weg kunnen rijden, en aangezien hij toch alleen maar op octaan 98 of hoger zal lopen is het niet prettig als hij ook nog eens veel te veel verbruikt op de weg, en dan ook nog veel te onregelmatig loopt (stationair). Een injectie is af te regelen als je de luchtmassameter variabel maakt, en de BDP sensor verstelbaar maakt. Dat was dus wat ik van plan was.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  vrijdag 16 mei 2008 @ 17:37:52 #203
72244 PICHT
Picht, pacht, poecht.
pi_58709903
Ik doe trouwens ook mee met mijn 480
Ik ben lelijk.
pi_58710520
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 20:13 schreef hermandeperman het volgende:
Prijzen en specificatie's van de XC60 zijn bekend. Wat vinden jullie ervan?

Ik blijf het een smak geld vinden, onder de 70k heb je hem sowieso niet, maar wel een mooie auto

[ afbeelding ]
volvo forum was laatst naar volvo fabriek in gent gegaan, daar schijnen er een paar te hebben gestaan.

En de prijzen zijn trouwens ruim onder de 70.000
It's inevitable that Seagulls will take over the world!
  zaterdag 17 mei 2008 @ 00:44:32 #205
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_58719229
Leve Volvo!

Zie onder het resultaat van een zijdelingse rolpartij, met caravan, afgelopen maandag in Frankrijk, uitgevoerd door mijn oude heer:







Inzittenden zonder 1 schram uit deze auto gekomen. Dat zie ik bij weinig andere merken gebeuren...
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  zondag 18 mei 2008 @ 11:54:20 #206
35002 sj44k
Goedgekeurd door de NVVH
pi_58740165
zonde, zon auto heb ik ook
ongenuanceerd wezen
pi_58789399
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 00:44 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Leve Volvo!

Zie onder het resultaat van een zijdelingse rolpartij, met caravan, afgelopen maandag in Frankrijk, uitgevoerd door mijn oude heer:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Inzittenden zonder 1 schram uit deze auto gekomen. Dat zie ik bij weinig andere merken gebeuren...
Ik zag de foto's eerder al in een ander topic.
Echt doodzonde van die Volvo.

Maar wederom aangetoond dat Volvo zijn imago niet alleen op NCAP en ADAC tests gebouwd.
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 10:44:05 #208
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_61133142
Zeg Volvo-vriendjes, heeft er iemand tips of suggesties ?

Stel dat ik een Volvo zou willen kopen met een budget van 4500 - 7000 euro, wat zijn dan de favorieten ?
Het liefst natuurlijk boordevol snufjes, maar aan de andere kant is meer dan 125pk ook erg welkom.
Ik rij eerlijk gezegd beschamend weinig (door de weeks staat ie stil), maar als ik rij wil ik wel *lekker* rijden
Met het oog op kinderuitbreiding / laadruimte is een stationwagon variant favoriet.

Ik heb zitten kijken naar V40 T4's, dat ziet er leuk uit - maar zijn die niet al gaar en afgeragd als je die 2ehands koopt ?
zzz
pi_61133231
Pak voor dat geld een 850 T5 of een V70 classic 2.5i . Dat zijn toch de echte volvo's, itt de V/S40..
pi_61133557
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 10:49 schreef SuN-CRuSHeR het volgende:
Pak voor dat geld een 850 T5 of een V70 classic 2.5i . Dat zijn toch de echte volvo's, itt de V/S40..
De V70 classic (Tot 2000)


It's inevitable that Seagulls will take over the world!
pi_61133813
Dat ik dit topic nog nooit heb gezien...
Ik rijd in een Volvo 440 1.8 (1995), uitvoering weet ik niet precies: als ik de lijstjes van Autoweek naast elkaar zet is er altijd wel één onderdeel wat niet aanwezig is in mijn model.
Opties:
- Half leren bekleding
- Airco
- Middenarmsteun (voor & achter)
- Electrische ramen
- Electrische buitenspiegels

Momenteel iets meer dan 130.000 km. op de teller, en net nog met het beest(je) op vakantie geweest naar Praag & Berlijn, geen centje pijn!

Ik wil in mijn volgende auto graag een automaat, maar het nadeel is dat ik ook graag wil dat ik iets minder vaak bij de pomp wil staan. Een Volvo wordt dus een lastig verhaal vrees ik. Maar we geven het niet op!
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 11:25:40 #212
4159 GI
Nee ik heet geen JOE
pi_61133879
Ik heb een maandje terug de 50K op mijn XC geklokt.
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 11:26:54 #213
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_61133901
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 10:49 schreef SuN-CRuSHeR het volgende:
Pak voor dat geld een 850 T5 of een V70 classic 2.5i . Dat zijn toch de echte volvo's, itt de V/S40..
Als ik snugger was geweest of wist waar ik het over had had ik dit vast niet gevraagd, maar waarom (behalve fan-waarde) zou die beter zijn dan ?
Zo'n V70 weegt 1480kg (672 euro wegenbelasting p/j), een V40 weegt 1295 (520 p/j), dat scheelt toch weer...
En als ik zoek vind ik ze praktisch allemaal met meer dan 250.000 op de teller.
Als ik geld ga uitgeven kan ik dat toch beter doen aan een auto die alles heeft wat ik wil, maar niet zo oud is / zo veel op de teller heeft staan ?
zzz
pi_61135039
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 11:26 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Als ik snugger was geweest of wist waar ik het over had had ik dit vast niet gevraagd, maar waarom (behalve fan-waarde) zou die beter zijn dan ?
Zo'n V70 weegt 1480kg (672 euro wegenbelasting p/j), een V40 weegt 1295 (520 p/j), dat scheelt toch weer...
En als ik zoek vind ik ze praktisch allemaal met meer dan 250.000 op de teller.
Als ik geld ga uitgeven kan ik dat toch beter doen aan een auto die alles heeft wat ik wil, maar niet zo oud is / zo veel op de teller heeft staan ?
Dat is juist het geweldige aan Volvo het maakt niet uit hoe oud ze zijn of dat ze veel kilometers hebben, ze blijven goed rijden (mits normaal onderhouden natuurlijk)

Ik heb zelf een S70 en heb letterlijk buiten normaal onderhoud nog nooit wat gehad, ook bij de APK kom ik er altijd glansrijk doorheen en dat terwijl er al enorm veel kilometers opstaan.
It's inevitable that Seagulls will take over the world!
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 12:20:18 #215
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_61135295
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 12:12 schreef Arclight-S het volgende:
Dat is juist het geweldige aan Volvo het maakt niet uit hoe oud ze zijn of dat ze veel kilometers hebben, ze blijven goed rijden (mits normaal onderhouden natuurlijk)
Daar geloof ik niet helemaal in, het zijn ook maar auto's hoor, geen godenwagens
Ook bij Volvo's is er slijtage, en ook voor een Volvo maakt het uit of de vorige eigenaar(s) 'm flink hebben afgeragd. Een auto met 3 ton op de teller en 4 vorige eigenaars heeft natuurlijk meer kans om door minstens 1 eigenaar te zijn mishandeld dan een auto met maar 1 vorige eigenaar
quote:
Ik heb zelf een S70 en heb letterlijk buiten normaal onderhoud nog nooit wat gehad, ook bij de APK kom ik er altijd glansrijk doorheen en dat terwijl er al enorm veel kilometers opstaan.
Mja, en m'n ouders werden door Volvo teruggevlogen uit Italie omdat de V70 er daar mee op hield.
Persoonlijke ervaringen zijn nogal subjectief

Ik zie het toch minder zitten om een bak uit 1996 te nemen dan eentje uit 2000... 8 of 12 jaar oud, toch best een verschil.

Is er een reden dat Sun-crusher vindt dat de S40 / V40 geen echte Volvo's zijn (afgezien van het feit dat ze in nederland gebouwd werden en het uiterlijk door nederlanders ontworpen is), of is dat meer fanboy-ism naar de oudere modellen ?
zzz
pi_61135406
quote:
Is er een reden dat Sun-crusher vindt dat de S40 / V40 geen echte Volvo's zijn (afgezien van het feit dat ze in nederland gebouwd werden en het uiterlijk door nederlanders ontworpen is), of is dat meer fanboy-ism naar de oudere modellen ?
Het zijn eigenlijk meer verkapte Renault's.
It's inevitable that Seagulls will take over the world!
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 12:24:40 #217
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_61135437
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 12:23 schreef Arclight-S het volgende:

[..]

Het zijn eigenlijk meer verkapte Renault's.
Waarom ?

Edit:
Volgens http://www.reliabilityind(...)apc=3128339010848601
staan de S40 en de V40 op de 15e plaats van betrouwbaarste auto's (best goed), terwijl de eerste franse auto op plaats 25 komt (de Xsara).
zzz
pi_61135641
Ze hebben geen echt (onverwoestbaar?) volvo 5 cilinder blok. Verder heb ik wel eens gelezen dat de kwaliteit van het gebruikte staal echt minder scheen te zijn, al kan ik mij daar weinig bij voorstellen. Een grotere auto met beduidend meer ruimte (850, V70) is natuurlijk wel wat zwaarder, maar in weggedrag merk je dat wel.

Het is dus ook wel beetje fanboy gedrag. Rij zelf een 850 en zie ze liever op de weg dan bij de dealers

[ Bericht 1% gewijzigd door SuN-CRuSHeR op 26-08-2008 12:36:44 ]
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 12:39:59 #219
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_61135928
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 12:48:40 #220
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_61136181
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 12:39 schreef Prowl het volgende:
[TK] Volvo 440 1.6 i Topconditie 76.000km NAP

Ruilen tegen een v40?
Wie heeft er een V40 in de aanbieding dan ?
zzz
pi_61136220
D'r staat nu ook een Volvo 360 in V&A !!!
[TK] Volvo 360GL, 1987, 87500km, leuke opties.
pi_61136301
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 12:12 schreef Arclight-S het volgende:

[..]

Dat is juist het geweldige aan Volvo het maakt niet uit hoe oud ze zijn of dat ze veel kilometers hebben, ze blijven goed rijden (mits normaal onderhouden natuurlijk)

Ik heb zelf een S70 en heb letterlijk buiten normaal onderhoud nog nooit wat gehad, ook bij de APK kom ik er altijd glansrijk doorheen en dat terwijl er al enorm veel kilometers opstaan.
M'n tante in België rijdt een Renault Safrane 2.0 met 450.000 op de teller op LPG en die gaat nog als een speer.
Alles gaat stuk, behalve.... De 2.0 Volvo motor.
pi_61136487
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 12:23 schreef Arclight-S het volgende:

[..]

Het zijn eigenlijk meer verkapte Renault's.
De S40 MK1:

Ze hebben het onderstel van een Mitsubishi Carisma.
De benzine-uitvoeringen hebben een Volvo motor.
De diesels rijden met een Renault motor.
In 1998 werd de 1.8i benzinemotor ééntje van Mitsubishi.

De S40 MK2:

Vanaf 2004 op een Ford Focus onderstel (Volvo is van Ford tegenwoordig) maar nog wel een echte Volvo.
De diesels zijn van Ford.
De lichte benzinemotoren zijn van Ford.
De 2.4 is een echte Volvo.
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 14:06:31 #224
117895 matthendriks
Switching reality. And back.
pi_61138218
Thank god dat het interieur ook nog gewoon van Volvo is!
Sole purpose: http://ikwilnaar.fok.nl/
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 15:53:10 #225
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_61141169
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 12:50 schreef MaGNeT het volgende:
D'r staat nu ook een Volvo 360 in V&A !!!
[TK] Volvo 360GL, 1987, 87500km, leuke opties.
Hee, grappig dat ik mijn auto hier ook tegenkom
With only two tools, you can fix everything:
WD40: If something doesn't move and it should.
Ducttape: If something moves and it shouldn't.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')