quote:Op dinsdag 31 juli 2007 16:47 schreef Repeat het volgende:
Kan iemand mij vertellen wat voor accu er in een S60 (2.4l 170) ligt? Bij de dealer proberen ze me nl een 90ah accu van 130e te slijten, maar dat lijkt me wel erg heftig
Mijn tweede auto wordt ook een S of V 40, daarna waarschijn de C70quote:Op dinsdag 31 juli 2007 18:07 schreef Broertie het volgende:
Mag ik ook in het lijstje met mijn alweer 9 jaar oude S40? Hij rijdt nog als de beste, mankeert nooit wat aan! Maar volgend jaar wil ik toch eens kijken of ik hem kan inruilen op een nieuw type S40. Deze is trouwens mijn tweede volvo, mijn eerste was een 440, waarin ik mijn liefde voor dit zweedse merk heb leren kennen.
Dat is uiteraard jouw mening, die ik vanzelfsprekend respecteer! Mijn mening is dat Volvo nooit de 480 had moeten maken. Maar goed, vergissen is menselijk, maar nou doen ze het met de C30 wéér! Ik zal het ze voor deze ene keer maar dan vergeven...... Maar het moet geen gewoonte worden...quote:Op woensdag 1 augustus 2007 02:05 schreef hermandeperman het volgende:
Daarbij vind ik (Broertje) de XC70 de lelijkste Volvo ooit geproduceerd .
480 vind ik juist supergaaf En de C30 ook . Totaal andere meningen dusquote:Op woensdag 1 augustus 2007 17:49 schreef Broertie het volgende:
[..]
Dat is uiteraard jouw mening, die ik vanzelfsprekend respecteer! Mijn mening is dat Volvo nooit de 480 had moeten maken. Maar goed, vergissen is menselijk, maar nou doen ze het met de C30 wéér! Ik zal het ze voor deze ene keer maar dan vergeven...... Maar het moet geen gewoonte worden...
jawelquote:Op woensdag 1 augustus 2007 13:07 schreef SuN-CRuSHeR het volgende:
Iedereen verder nog tevreden met zijn of haar volvo?
volgende week krijgt mijn 440 een kleine beurt.quote:Iedereen verder nog tevreden met zijn of haar volvo
De S80 haalt met 170pk 230 op de teller, maar de afwijking is geen 20km/h hoop ikquote:Op donderdag 2 augustus 2007 20:14 schreef Repeat het volgende:
Ik kom er net achter dat de S60 begrensd is op 210. Wist ik echt niet Alhoewel het natuurlijk wel raar is dat je met 170pk niet verder zou komen...
Ik geloof van wel, hij loopt idd dik over de 210 op de teller, maar is toch echt begrensd op 210. Moet dus wel afwijking zijn dunkt me.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 21:43 schreef PeuRac het volgende:
[..]
De S80 haalt met 170pk 230 op de teller, maar de afwijking is geen 20km/h hoop ik
ik had toch een iets mindere afwijking verwacht bij een merk als Volvo volgende keer maar met de gps rijdenquote:Op donderdag 2 augustus 2007 22:52 schreef Repeat het volgende:
[..]
Ik geloof van wel, hij loopt idd dik over de 210 op de teller, maar is toch echt begrensd op 210. Moet dus wel afwijking zijn dunkt me.
Misschien hebben ze een Ford tellerunit gebruiktquote:Op donderdag 2 augustus 2007 23:00 schreef PeuRac het volgende:
[..]
ik had toch een iets mindere afwijking verwacht bij een merk als Volvo volgende keer maar met de gps rijden
Of die limiet klopt niet, het is natuurlijk niet gezegd dat dat precies 210 is. Denk ik? Gaat ahv het toerental neem ik aan?quote:Op donderdag 2 augustus 2007 23:00 schreef PeuRac het volgende:
[..]
ik had toch een iets mindere afwijking verwacht bij een merk als Volvo volgende keer maar met de gps rijden
Geen alfa meer?quote:Op donderdag 2 augustus 2007 21:41 schreef PeuRac het volgende:
Voeg mij maar toe aan de OP
340 1.4 Variomatic uit '89
480 1.7 Turbo uit '91
Volvo S80 2.4i Automaat (170pk)
quote:Op woensdag 1 augustus 2007 17:49 schreef Broertie het volgende:
[..]
Dat is uiteraard jouw mening, die ik vanzelfsprekend respecteer! Mijn mening is dat Volvo nooit de 480 had moeten maken. Maar goed, vergissen is menselijk, maar nou doen ze het met de C30 wéér! Ik zal het ze voor deze ene keer maar dan vergeven...... Maar het moet geen gewoonte worden...
Is zo gegroeid, zit wel rond te kijken, maar kan ff niks vinden wat mij bevalt. Een goede oude Alfa is lastig te vinden, zeker als je specifieke eisen hebt. Als de 340 klaar is, gaat de zoektocht wat sneller denk ik, de volgende wordt een spider waarschijnlijk.quote:
Zeer tevreden M'n 340 uit 1988 heb ik zowat een jaar, kom dit jaar op zowat 20.000 km uit (wel wat meer als begroot, maar ja, moet je maar niet naar zuid-Italië rijden )en nooit een probleem (tot nu toe)quote:Op woensdag 1 augustus 2007 13:07 schreef SuN-CRuSHeR het volgende:
Iedereen verder nog tevreden met zijn of haar volvo?
nice!!!!quote:Op woensdag 22 augustus 2007 06:10 schreef Pascal86 het volgende:
Hij past goed bij de s80
Het concept model voor de nieuwe s40 mag er ook wel zijn:
http://www.motorpasion.com/images/2007/03/volvo-s40-2008-1.jpg
Nogal jaquote:Op woensdag 22 augustus 2007 07:14 schreef bluebit het volgende:
[..]
nice!!!!
of heeft ie nu een opel look gekregen??
Wat voor Volvo rijd je dan? Of kijk ik er nu overheen in de lijst?quote:Op dinsdag 31 juli 2007 21:55 schreef bluebit het volgende:
1400 kilometer naar zuid frankrijk :
gemiddeld verbruik : 4.8 liter op de 100 km
heerlijk om een auto te rijden die zelfs als ie tot de nok toe volgepakt is, nog accelereert.
Opletten voor de boordcomputer en roest bij oudere modellen. Goede 480's zijn relatief duur..quote:Op woensdag 22 augustus 2007 12:56 schreef lokker het volgende:
Ben nog geen Volvo-rijder, maar ben mss op zoek naar een 480 als 2e wagentje Blijft een leuke, toch wel opvallende auto!
een v40 phase II met 115 pk (diesel), weegt 1295 kg voor de wegenbelasting en is dus een stuk gunstiger dan de andere, recentere modellen van volvo op diesel.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 12:16 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Wat voor Volvo rijd je dan? Of kijk ik er nu overheen in de lijst?
Ik heb ook altijd een zwak voor Volvo's gehad..
Pa heeft 3x 340 en 3x 440 gehad, allemaal nieuw.
Daarna Mercedes A klasse en nu Audi A4
Een gelijkwaardige V70 was net even te duur (aanschaf, belasting, benzine enz.)
Ik ga over een tijdje kijken voor een Volvo S40 of een Audi A4 (van rond 98), dus wellicht mag ik dan ook in de lijst
Dat zijn inderdaad puntjes waar ik op moet letten, ben ik al vaker tegen gekomen bij mijn zoektocht.. Net als dat de goede 480's idd duur zijn. Maar het 2e autootjes is (nog) geen noodzaak, dus ik heb de tijd om rustig rond te kijkenquote:Op woensdag 22 augustus 2007 13:02 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Opletten voor de boordcomputer en roest bij oudere modellen. Goede 480's zijn relatief duur..
LOL ik durf met mijn 345 uit '80 de stad niet eens uit hahaquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 21:01 schreef -Carioca- het volgende:
[..]
Zeer tevreden M'n 340 uit 1988 heb ik zowat een jaar, kom dit jaar op zowat 20.000 km uit (wel wat meer als begroot, maar ja, moet je maar niet naar zuid-Italië rijden )en nooit een probleem (tot nu toe)
Wat is er mis mee dan? Oude neuzen zijn cool Heb je er een probleem mee, kijk eens hier http://www.volvo300club.nl, daar zitten de echte deskundigen die je graag op weg helpenquote:Op woensdag 22 augustus 2007 22:28 schreef mirelia het volgende:
[..]
LOL ik durf met mijn 345 uit '80 de stad niet eens uit haha
Dat ik stil kom te staan ben ik niet zo bang voor . Bovendien is het toch net mecano voor volwassenen, met een setje steeksleutels, schroevendraaiers en een doppenset die toch al achterin liggen kom ik altijd wel wegquote:Op donderdag 23 augustus 2007 12:51 schreef mirelia het volgende:
ja daar zit ik al bij.
Ik ben al 2 jaar lid van die club
Maar mijn Volvootje zit onder de roest en ik ben elke keer weer verbaasd dat hij goedgekeurd word.
Ik wil gewoon niet het risico lopen dat ik halverwege stil kom te staan
en hij is niet geheel waterdicht
mooi, ik moet weten hoe ik de koppeling van een variomatic afstel, (van mn 340 1.4, '89)quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 14:57 schreef dekilo het volgende:
Goed nieuws voor jullie.
Ik werk bij Volvo en kan eventueel tekening, in en utbouw instructie e.d regelen.
Wij (toko waar ik werk) gaan trouwens de Y483 (eens kijken of jullie weten welke auto dat is) produceren in China.
??? lijkt me sterk dat je dat 'per ongeluk' voor elkaar krijgt...quote:Op maandag 27 augustus 2007 14:53 schreef Repeat het volgende:
Lekkere kras over de hele zijkant van de auto, onderbroken op sommige stukken. Voorportier, achterportier en stuk achterpaneel. Ik hou het maar op tokkies of paupers die niet kunnen uitkijken in de garage van de supermarkt
Ja dat lijkt mij opzich ook, maar het gaat er bij mij niet in dat er iemand zomaar een kras over de zijkant van een auto zet, maar misschien zijn de mensen nog slechter dan ik dachtquote:Op maandag 27 augustus 2007 15:13 schreef bluebit het volgende:
[..]
??? lijkt me sterk dat je dat 'per ongeluk' voor elkaar krijgt...
behoorlijk balen!
zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzquote:Op maandag 27 augustus 2007 14:07 schreef PeuRac het volgende:
[..]
mooi, ik moet weten hoe ik de koppeling van een variomatic afstel, (van mn 340 1.4, '89)
da's waar inderdaad. beetje hetzelfde geval als dat laatst mijn antenne van de auto gedraaid was.....echt totaal nutteloze aktie en irritant....quote:Op maandag 27 augustus 2007 15:23 schreef Repeat het volgende:
[..]
Ja dat lijkt mij opzich ook, maar het gaat er bij mij niet in dat er iemand zomaar een kras over de zijkant van een auto zet, maar misschien zijn de mensen nog slechter dan ik dacht
Kijk hier eens http://forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=722. Is dat niks, even doorzoeken in het forum. Is vast wel eens langsgekomenquote:Op maandag 27 augustus 2007 14:07 schreef PeuRac het volgende:
[..]
mooi, ik moet weten hoe ik de koppeling van een variomatic afstel, (van mn 340 1.4, '89)
Denk niet dat dat mooi wordt, ik ga me er iig niet aan wagenquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 08:40 schreef GI het volgende:
Een autobrede kras is eigenlijk niet te claimen bij de verzekering. De enige manier om dat mooi te krijgen (financieel gezien) is als je de dader pakt en bij de WA van hem of de verantwoordelijken voor hem/haar kan claimen. Anders shiet je premie meteen een ontzetten stuk omhoog. Is er zelf niet wat te kleuren met wat verf om het goed te maken ?
Zou je dat plaatje iets groter kunnen geven? Dan kan ik zien hoe de boel in elkaar zit, daar red ik het wel mee.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 14:46 schreef dekilo het volgende:
[afbeelding]
mooi, ik moet weten hoe ik de koppeling van een variomatic afstel, (van mn 340 1.4, '89)!!!!!!
handleidingen van oudere modellen staan niet meer in dat systeem.
Kan ik je niet mee helpen.
Wel kan ik van die oude meuk de eventuele partnummers opvragen voor als er iets vervangen dient te worden.
Wel kun je het chassisnummer eens geven kan ik kijken wat er beken is van die auto.
De T5 is het sportiefstquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 22:10 schreef invine het volgende:
die c30 he, heb je daar nu ook de sport versie van? zie hier in mijn dorp er 1 rijden met voorspolier en side skirts en at lager op de weg.. kon op internet er niks over vinden dus misschien ook custom gedaan maar lijkt echt op een sport modelletje leuk wagen trouwens ook die c30.
Je kan gewoon skirts kopen, staat hier bij de dealer ook zo'n ding met rondom spoilers, grote velgen etcquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 22:10 schreef invine het volgende:
die c30 he, heb je daar nu ook de sport versie van? zie hier in mijn dorp er 1 rijden met voorspolier en side skirts en at lager op de weg.. kon op internet er niks over vinden dus misschien ook custom gedaan maar lijkt echt op een sport modelletje leuk wagen trouwens ook die c30.
Ook niet groot genoeg als je erop klikt?quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 20:21 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Zou je dat plaatje iets groter kunnen geven? Dan kan ik zien hoe de boel in elkaar zit, daar red ik het wel mee.
Je motor moet juist afslaan in 5. Als ie dat niet doet is je koppeling gaar.quote:Op zaterdag 1 september 2007 14:42 schreef Delnooz het volgende:
He mensen,
Ik ben op zoek naar een auto:
- minimaal 1 jaar betrouwbaar rijden
- max 3500 euro (eigenlijk 3000)
- groot (dus een estate)
- voor zo ver mogelijk representatief
- trekhaak
Volvo stal al snel mijn hart en ik ben dan ook nu in het bijzonder op zoek naar een 850 (of evt een 740). Komende dinsdag ga ik waarschijnlijk een paar auto's bekijken en ik vroeg me af of er nog speciale dingen zijn waar ik op moet letten?
De algemene dingetjes die ik weet zijn:
omheen lopen voor deuken en roest bubbeltjes e.d., profiel op banden en andere dingetjes
Bij de schokdempers induwen en kijken of de auto in 1x mooi terugveert
Interieur checken voor rare dingen
Stukje rijden. Kijken of hij rechtdoor blijft gaan als je stuur loslaat
In z'n 5 (toch?) vanuit stilstand op moeten kunnen trekken
Keer flink stevig remmen om te kijken of dit werkt.
Weten jullie nog meer?
huh?! Ik dacht juist dat hij het moest doen (bij goed voetenwerk) omdat dit laat zien dat de bak netjes pakt en er een goede benzine aanvoer is. Let wel, ik heb er weinig verstand van, dus ik geloof je vrij snelquote:Op zaterdag 1 september 2007 15:42 schreef Repeat het volgende:
[..]
Je motor moet juist afslaan in 5. Als ie dat niet doet is je koppeling gaar.
Op autotrader staan V40's vanaf 2800.quote:Op zaterdag 1 september 2007 14:42 schreef Delnooz het volgende:
He mensen,
Ik ben op zoek naar een auto:
- minimaal 1 jaar betrouwbaar rijden
- max 3500 euro (eigenlijk 3000)
- groot (dus een estate)
- voor zo ver mogelijk representatief
- trekhaak
Volvo stal al snel mijn hart en ik ben dan ook nu in het bijzonder op zoek naar een 850 (of evt een 740). Komende dinsdag ga ik waarschijnlijk een paar auto's bekijken en ik vroeg me af of er nog speciale dingen zijn waar ik op moet letten?
De algemene dingetjes die ik weet zijn:
omheen lopen voor deuken en roest bubbeltjes e.d., profiel op banden en andere dingetjes
Bij de schokdempers induwen en kijken of de auto in 1x mooi terugveert
Interieur checken voor rare dingen
Stukje rijden. Kijken of hij rechtdoor blijft gaan als je stuur loslaat
In z'n 5 (toch?) vanuit stilstand op moeten kunnen trekken
Keer flink stevig remmen om te kijken of dit werkt.
Weten jullie nog meer?
Waar heb je je scooter/brommer/whatever (had/heb je toch) in de verzekering? Probeer het daar eens, ik kreeg daardoor 4 extra jaren no-claim . Daardoor was het redelijk te betalen. Voor wegenbelasting enz zijn veel sites te vinden. Even googlen.quote:Op zaterdag 1 september 2007 20:43 schreef Diemietuhriej het volgende:
Bij ons thuis hebben we o.a. een 740 uit '88, als die 20 jaar zijn ze toch oldtimers? of is dat 25 jaar? Ik weet wel dat je dan semi oldtimer verzekering kan afsluiten (toch? )
En ja, verzekeringen.. Dan maar op naam van mijn vader.
ik zie er wat staan ja. Maar de V40's die geen prijs op aanvraag hebben worden allemaal aangeboden door een autobedrijf welke niet bij de BOVAG is aangesloten. dat maakt me toch al snel wat huiverig...quote:Op zaterdag 1 september 2007 18:30 schreef Pascal86 het volgende:
[..]
Op autotrader staan V40's vanaf 2800.
Mischien issut wat?
Dat hoeft niets te zeggen.quote:Op zaterdag 1 september 2007 23:01 schreef Delnooz het volgende:
[..]
ik zie er wat staan ja. Maar de V40's die geen prijs op aanvraag hebben worden allemaal aangeboden door een autobedrijf welke niet bij de BOVAG is aangesloten. dat maakt me toch al snel wat huiverig...
Inderdaad super strakquote:Op zaterdag 1 september 2007 19:22 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[afbeelding]
wat nauw Audi/Mercedes/BMW
Volvo C70
Let even op dat je bij sommige verzekeraars (de mijne o.a.) de auto onverzekerd is als je je kinderen laat rijden.quote:Op zaterdag 1 september 2007 20:43 schreef Diemietuhriej het volgende:
Bij ons thuis hebben we o.a. een 740 uit '88, als die 20 jaar zijn ze toch oldtimers? of is dat 25 jaar? Ik weet wel dat je dan semi oldtimer verzekering kan afsluiten (toch? )
En ja, verzekeringen.. Dan maar op naam van mijn vader.
Kijk hier eens:quote:Op zaterdag 1 september 2007 14:42 schreef Delnooz het volgende:
He mensen,
Ik ben op zoek naar een auto:
- minimaal 1 jaar betrouwbaar rijden
- max 3500 euro (eigenlijk 3000)
- groot (dus een estate)
- voor zo ver mogelijk representatief
- trekhaak
Volvo stal al snel mijn hart en ik ben dan ook nu in het bijzonder op zoek naar een 850 (of evt een 740). Komende dinsdag ga ik waarschijnlijk een paar auto's bekijken en ik vroeg me af of er nog speciale dingen zijn waar ik op moet letten?
Weten jullie nog meer?
Ik vind ze voor Volvo's van 14 jaar oud tamelijk aan de prijs, Delnooz...quote:Op zondag 2 september 2007 22:21 schreef Delnooz het volgende:
he mensen, ik heb nu de volgende 2 auto's gevonden die op het eerste gezicht erg geschikt lijken:
de ene is op http://www.lenferink.nl/Occasions.html en dan volvo 850. Dit is een bordeaux rode 2.4 GLE estate, 316000 km uit 1993 en benzine. Dit voor 2950 euro
De andere staat op
marktplaats
Een zwarte 2.5 GLE estate met 241000 km (distri vervangen bij 155.000, dus dat moet weer bijna? )ook benzine en deze heeft een extra bankje achterin voor een 6e en 7e persoon evt. deze is 3450
Wat vinden jullie hier van? Ik ga waarschijnlijk dinsdag met nog iemand anders naar deze 2 kijken
Als je een beetje ''into'' volvo was wist je dat dit gangbare prijzen zijn.quote:Op maandag 3 september 2007 00:00 schreef Gambolputty het volgende:
[..]
Ik vind ze voor Volvo's van 14 jaar oud tamelijk aan de prijs, Delnooz...
zoooo, lekker wijf, alleen die kleur van die autoquote:
De Volvo's in de jaren 80 en later werden saai.quote:Op maandag 3 september 2007 06:53 schreef bluebit het volgende:
[..]
zoooo, lekker wijf, alleen die kleur van die auto
maar ja, het zal wel de schuld zijn van de sixties...
Voor een '93-er kan je makkelijk voor 500 euro minder ook boodschappen doen. Dit zijn handelaren.quote:Op maandag 3 september 2007 05:25 schreef Pascal86 het volgende:
[..]
Als je een beetje ''into'' volvo was wist je dat dit gangbare prijzen zijn.
Gôh. Dus met mijn 460.000 km hoef ik me nog geen zorgen te maken?quote:Ze rijden nog gerust 1 a 3 ton mee.
Er gaat ook aan een Volvo weleens wat kapot en metaal lost sneller op in in dit land.quote:Op maandag 3 september 2007 08:08 schreef Gambolputty het volgende:
Gôh. Dus met mijn 460.000 km hoef ik me nog geen zorgen te maken?
c30 heeft zelfde achter kant alleen wat modernerquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |