En ik denk dat dat ook geldt voor Rasmussenquote:Herrera was in 1985 top en de doorbraak naar het podium leek mogelijk, maar beter dan de vijfde plaats in 1987 wist hij zich niet te kwalificeren. Tijdverlies in de ploegentijdrit en ook in de individuele exercitie, nekte de man van 3300 meter hoogte.
Met hem praten leverde komische momenten op. In een grote groep stonden we eens om hem heen. Het was in 1987 en hij had al iets van een gearriveerde renner. Op de vraag van een landgenoot ofhij ooit de Tour zou kunnen winnen, antwoordde hij met een strak gezicht: 'Ja hoor, dat denk ik wel!' In de groep omstanders bleef het even stil. 'Wanneer en hoe?' vroeg ik toen. Hij keek me lachend aan: 'Als ze volgend jaar de tijdritten eruit halen en vervangen door aankomsten bergop, dan win ik.'
Het gezelschap rond dit buitengemeen opvallende mannetje lachte. Een volksheld had gesproken. Als Gods woord werd het in Colombia uitgezonden.
Hij zei in de persconferentie dat ie dat deed omdat ie geen tijdsverlies wilde oplopen.quote:Op maandag 16 juli 2007 18:39 schreef Cootz het volgende:
Hij wint niet.
Maar iets anders, vonden jullie het niet opvallend dat hij gister zo kennelijk stoicijns (of was het juist overgeconcentreerd) over de finish reed. De enkele keren dat ik een renner niet zag juichen bij het winnen van een etappe, was de bewuste renner echt zó dood dat ie zijn armen niet meer omhoog kreeg. Maar dat was duidelijk niet het geval.
Maar zelfs over de streep leek hij door te rijden en zag je geen vreugdeuitbarsting, zoals we die na de heroïsche rit van vorig jaar wel zagen.quote:Op maandag 16 juli 2007 18:44 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Hij zei in de persconferentie dat ie dat deed omdat ie geen tijdsverlies wilde oplopen.
Je zag em ook echt volle bak doorsprinten naar de streep.
wat wil je suggereren?quote:Op maandag 16 juli 2007 18:50 schreef Cootz het volgende:
[..]
Maar zelfs over de streep leek hij door te rijden en zag je geen vreugdeuitbarsting, zoals we die na de heroïsche rit van vorig jaar wel zagen.
kun je niet vergelijken. Als je ziet hoeveel sprintjes mayo en co gedaan hebben en hoeveel keer stil gevallen. Is veel vermoeiender dan een egaal tempo:quote:Op maandag 16 juli 2007 19:52 schreef Bezemwagen het volgende:
[/b]
De Belg vertelde gisteren dat Mayo de slotklim 2,5 minuut sneller had gedaan dan Rasmussen. Die kon natuurlijk een deel van de klim schuilen achter de ruggen van Moreau, Valverde e.a., en hij had geen 90 km op kop gereden, maar toch...
Dat is waar, maar ik kan me niet herinneren dat ik hem ooit zo sterk heb zien rijden als vorige maand in de Dauphiné en gisteren in de Alpen. Hij was samen met Mayo de sterkste - en de meest aanvallende - coureur na Rasmussen. Maar ik meen me te herinneren dat hij in de Alpen vaak beter is dan in de Pyreneeën. Of vergis ik me?quote:Op maandag 16 juli 2007 22:04 schreef Suijk het volgende:
Moreau heeft altijd nog een instort moment.
je eigen websitequote:Op maandag 16 juli 2007 22:19 schreef JustNiels het volgende:
Bron: http://home.quicknet.nl/qn/prive/n.horn/
Moreau rijdt al jaren geen fatsoenlijke TT meer.quote:Op maandag 16 juli 2007 22:04 schreef Suijk het volgende:
Moreau heeft altijd nog een instort moment.
quote:Op maandag 16 juli 2007 18:39 schreef Cootz het volgende:
Hij wint niet.
Maar iets anders, vonden jullie het niet opvallend dat hij gister zo kennelijk stoicijns (of was het juist overgeconcentreerd) over de finish reed. De enkele keren dat ik een renner niet zag juichen bij het winnen van een etappe, was de bewuste renner echt zó dood dat ie zijn armen niet meer omhoog kreeg. Maar dat was duidelijk niet het geval.
Zou prachtig zijn!quote:Op maandag 16 juli 2007 18:13 schreef Bezemwagen het volgende:
Denken jullie dat Rasmussen echt kan winnen? Ik heb daar zelf veel twijfels bij, maar verheug me in ieder geval al op een geletruidrager die in de bergen in de aanval trekt. Demarreert Rasmussen morgen op de Galibier?
Link?quote:Op dinsdag 17 juli 2007 11:57 schreef Bezemwagen het volgende:
[..]
Sterker nog: ik zag helemaal niks aan Rasmussen, de hele rit niet. Geen pijn, geen vreugde, geen verdriet. Een soort fietsende zenmonnik. Of een sobere calvinist in een katholieke wielerwereld. Ik heb er op mijn weblog maar een stukje over geschreven.
Rasmussen is ook maar een mens. Hij heeft 2 dagen terug een geweldige inspanning geleverd en moest vandaag zijn gele trui verdedigen tegen de echte tour-favorieten. Daarnaast kijkt iedereen naar hem en is hij nou niet bepaald de meest explosieve renner. Hij zal misschien nog een prik wagen in de Pyreneen, maar verder word het toch consolideren voorlopigquote:Op dinsdag 17 juli 2007 17:32 schreef Bezemwagen het volgende:
Overigens had ik ook van Rasmussen vandaag iets meer gehoopt. Bijvoorbeeld dat hij vroeger op de Galibier zou aanvallen. Hij moet het toch hebben van de lange aanvallen, niet van de vinnige demarrages à la Contador. Of zou hij zich hebben ingehouden om Menchov niet te vroeg kwijt te spelen? In dat geval vraag ik me af hoe de communicatie bij Rabobank werkt. Menchov had dan eerder moeten aangeven dat hij niet goed was. Maar misschien was Rasmussen zelf ook minder goed dan gisteren.
Hij reed inderdaad scherp en attent, dat viel mij ook op. Maar hij was niet sterk genoeg om zijn belangrijkste concurrenten eraf te rijden. Gokje wagen: hoeveel plaatsen duikelt hij zaterdag (tijdrit Albi) in het klassement? Ik denk dat hij uit de top-5 valt.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 17:50 schreef TFFKABH het volgende:
Ik vond hem persoonlijk ijzersterk rijden, attent reagerend op de Galibier en verrassend scherp op het vlakke zonder ook maar een trap te veel te doen. Als hij in de Pyreneeen nog een keer weg kan springen en de schade beperkt weet te houden in de tijdrit kon 't nog wel eens een hele mooie tour voor m worden
Dit is al veel langer zijn bijnaam, hoor. Je ziet het op de cols ook wel veel op de weg gekalkt staan, en Karl noemde 'm het gister of eergister tijdens "Tour 2007" (op de Belg) ook 'Chicken Rasmussen'. Vrij algemeen bekende bijnaam dus, geen stoerdoenerij op Fok.quote:Op woensdag 18 juli 2007 00:06 schreef One_of_the_few het volgende:
Ik zie ineens dat rasmussen in andere ropics Chicken enzo wordt genoemd. Is dit ineens een bijnaam of heb ik altijd wat gemist? Ik vind het maar sneu overkomen, van die lui die je nooit ziet in wielertopics en dan ineens zo iemand stoer bij zijn bijnaam noemen, en wat voor een.![]()
Dan vind ik het een bijnaam van niks eerlijk gezegd.quote:Op woensdag 18 juli 2007 00:36 schreef Cootz het volgende:
[..]
Dit is al veel langer zijn bijnaam, hoor. Je ziet het op de cols ook wel veel op de weg gekalkt staan, en Karl noemde 'm het gister of eergister tijdens "Tour 2007" (op de Belg) ook 'Chicken Rasmussen'. Vrij algemeen bekende bijnaam dus, geen stoerdoenerij op Fok.
Is een bijnaam die nog stamt uit de tijd dat hij mountainbiker was. Zie o.a. de engelstalige wikipediapagina over hem voor de oorsprong van die bijnaam, (of de deense wikipediaversie waar zijn bijnaam in het deens eigenlijk "Kylling" was. Schijnt z'n oorsprong te hebben in een tv-programma voor kinderen over een beer en een kip (of een kippekuiken)quote:Op woensdag 18 juli 2007 00:06 schreef One_of_the_few het volgende:
Ik zie ineens dat rasmussen in andere ropics Chicken enzo wordt genoemd. Is dit ineens een bijnaam of heb ik altijd wat gemist? Ik vind het maar sneu overkomen, van die lui die je nooit ziet in wielertopics en dan ineens zo iemand stoer bij zijn bijnaam noemen, en wat voor een.![]()
Op zich wel, maar een egaal tempo 90 km lang (wat 'ie ook grotendeels voor zijn rekening nam) zou ik toch zwaarder inschatten dan een klim van 15 km met wat intervallen.quote:Op maandag 16 juli 2007 20:02 schreef flyck het volgende:
[..]
kun je niet vergelijken. Als je ziet hoeveel sprintjes mayo en co gedaan hebben en hoeveel keer stil gevallen. Is veel vermoeiender dan een egaal tempo:
Klöden en Evans gaan hem vrijwel zeker voorbij. Van de rest is het nog maar afwachten. Ik denk dat 'ie na Albi 4e of 5e staat.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 21:39 schreef Bezemwagen het volgende:
[..]
Hij reed inderdaad scherp en attent, dat viel mij ook op. Maar hij was niet sterk genoeg om zijn belangrijkste concurrenten eraf te rijden. Gokje wagen: hoeveel plaatsen duikelt hij zaterdag (tijdrit Albi) in het klassement? Ik denk dat hij uit de top-5 valt.
De verschillen in zo'n eerste tijdrit zijn vaak nog niet zo groot hoor, in de tweede tijdrit gaat de vermoeidheid een veel grotere rol spelen, hier minder.quote:Op woensdag 18 juli 2007 01:39 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Klöden en Evans gaan hem vrijwel zeker voorbij. Van de rest is het nog maar afwachten. Ik denk dat 'ie na Albi 4e of 5e staat.
quote:Rasmussen uit Deense ploeg gezet
**Michael Rasmussen is uit de nationale
Deense ploeg gezet.Dat betekent dat de
huidige drager van de gele trui in de
Tour niet naar het WK kan en ook niet
naar de Olympische Spelen,waar hij als
mountainbiker actief wilde zijn.
De wielrenunie in Denemarken besloot om
Rasmussen uit de ploeg te zetten omdat
hij te vaak heeft verzuimd aan te geven
waar hij zich bevindt.Renners moeten
altijd laten weten waar ze verblijven
om 'out-of-competition'-dopingcontroles
mogelijk te maken.
Rasmussen is meerdere keren door de
Deense bond gewaarschuwd omdat hij niet
of te laat meldde waar hij was.Dat kan
duiden op ontlopen van controles
1 woord: Riis?quote:Op donderdag 19 juli 2007 23:07 schreef FredWielergek het volgende:
waarom dit nieuws uitgerekend tijdens de tour, dit leidt rasmussen af.
zijn eigen volk nota bene
Nu? Dit is al sinds eind juni bij de Rabo's bekend.quote:Op donderdag 19 juli 2007 23:54 schreef Cootz het volgende:
Ach, het zal wel loslopen met Rasmussen en die Denen. Ik baal er een beetje van dat die Deense bond het nou nodig vond om uitgerekend nu met dat bericht te komen. Kennelijk is het een zaak die al langer loopt, waarom moeten ze dan nú tijdens de Tour waarin nota bene Rasmussen in het geel rijdt dit bericht voeren aan die dopingschandaal-sensatiebeluste journalisten...
Waarom is het dan nu opeens overal in het nieuws?quote:Op donderdag 19 juli 2007 23:55 schreef Poepoog het volgende:
[..]
Nu? Dit is al sinds eind juni bij de Rabo's bekend.
ja maar Rabo hield dat binnenskamers, waarom de Deense bond er nu mee komtquote:Op donderdag 19 juli 2007 23:55 schreef Poepoog het volgende:
[..]
Nu? Dit is al sinds eind juni bij de Rabo's bekend.
Weet ik dat, waarschijnlijk omdat ie in het geel rijdt.quote:Op donderdag 19 juli 2007 23:58 schreef Cootz het volgende:
[..]
Waarom is het dan nu opeens overal in het nieuws?
denk dat het vooral om het OS mountainbike gaat (toch?)quote:Op vrijdag 20 juli 2007 00:16 schreef ScottTracy het volgende:
Rasmussen wordt toch nooit geselecteerd voor WK's ofzo
hji heeft meerdere waarschuwingen gekregen.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 00:04 schreef TheArt het volgende:
Het bericht slaat echt compleet nergens op. Hij heeft alleen een waarschuwing gehad omdat hij de lijst te laat heeft ingeleverd. De pers maakt er direct weer een totaal ander verhaal van.
Klöden en Evans staan niet zo heel ver achter Rasmussen, als je hun tijdrijderscapaciteiten in acht neemt. Normaal gesproken moeten die toch wel 4 en 3 minuten op Rasmussen kunnen terugpakken, en als ze dat doen, staan ze voor hem.quote:Op woensdag 18 juli 2007 11:04 schreef wimderon het volgende:
[..]
De verschillen in zo'n eerste tijdrit zijn vaak nog niet zo groot hoor, in de tweede tijdrit gaat de vermoeidheid een veel grotere rol spelen, hier minder.
Denk het niet zomaar hoor. Als Klöden een supertijdrit rijdt wel ja, maar vorig jaar in de eerste lange tijdrit was Klöden amper 3 minuten sneller dan gevleugelde tijdrijders als Axel Merckx, Koos Moerenhout, Jose Rujano, Riccardo Ricco, Bram de Groot en Michael Boogerd.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 08:19 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Klöden en Evans staan niet zo heel ver achter Rasmussen, als je hun tijdrijderscapaciteiten in acht neemt. Normaal gesproken moeten die toch wel 4 en 3 minuten op Rasmussen kunnen terugpakken, en als ze dat doen, staan ze voor hem.
Ja, maar vorig jaar was de eerste tjidrit wel een week eerder, voor de bergen begonnen. Een echt goede Kloden zie ik het verschil wel goed maken.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 11:54 schreef wimderon het volgende:
[..]
Denk het niet zomaar hoor. Als Klöden een supertijdrit rijdt wel ja, maar vorig jaar in de eerste lange tijdrit was Klöden amper 3 minuten sneller dan gevleugelde tijdrijders als Axel Merckx, Koos Moerenhout, Jose Rujano, Riccardo Ricco, Bram de Groot en Michael Boogerd.
In de pechtijdrit van 2005 was Rasmussen maar een dikke 5 minuten langzamer dan Evans.
Maar is Andreas wel echt goed? We zullen het zaterdag zien, ik denk echter dat hij niet eens op het niveau zit van vorig jaar qua tijdrijden.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 11:57 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Ja, maar vorig jaar was de eerste tjidrit wel een week eerder, voor de bergen begonnen. Een echt goede Kloden zie ik het verschil wel goed maken.
Waarom vergelijk je met andere renners en niet met Rasmussen zelf?quote:Op vrijdag 20 juli 2007 11:54 schreef wimderon het volgende:
[..]
Denk het niet zomaar hoor. Als Klöden een supertijdrit rijdt wel ja, maar vorig jaar in de eerste lange tijdrit was Klöden amper 3 minuten sneller dan gevleugelde tijdrijders als Axel Merckx, Koos Moerenhout, Jose Rujano, Riccardo Ricco, Bram de Groot en Michael Boogerd.
Rasmussen heeft het geel dat zal hem iets meer vleugels geven waardoor hij mss van die 6.00 het kan beperken tot een minuut of 3/4 ofzo. Dan is het in de bergen weer iets meer speelbaarder.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 12:00 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Waarom vergelijk je met andere renners en niet met Rasmussen zelf?
8. Andreas Klöden GER op 01m 43s
11. Cadel Evans AUS op 01m 49s
15. Christophe Moreau FRA op 02m 03s
18. Carlos Sastre Candil ESP op 02m 10s
114. Michael Rasmussen DEN op 06m 29s
Lijkt me duidelijk genoeg. Als je terug gaat kijken, is het met Rasmussen in elke tijdrit zo.
Daar geloof ik niet echt in, maar goed, dan komt die tweede tijdrit. Daar zal ik het resultaat van vorig jaar maar niet van posten, dat is helemaal om depressief van te worden.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 12:02 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Rasmussen heeft het geel dat zal hem iets meer vleugels geven waardoor hij mss van die 6.00 het kan beperken tot een minuut of 3/4 ofzo. Dan is het in de bergen weer iets meer speelbaarder.
of hij gaat zo ten onder aan de druk dat hij weer 20x valt
Hoe dan ook die marge van 2.30 op Piti meer dan 3.00 op Klöden en co is niet genoeg om de Tour te winnen als Rasmussen zijndequote:Op vrijdag 20 juli 2007 12:05 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Daar geloof ik niet echt in, maar goed, dan komt die tweede tijdrit. Daar zal ik het resultaat van vorig jaar maar niet van posten, dat is helemaal om depressief van te worden.
Als 'ie 3-4 minuten verliest, is het geel kwijt, of zo goed als kwijt.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 12:02 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Rasmussen heeft het geel dat zal hem iets meer vleugels geven waardoor hij mss van die 6.00 het kan beperken tot een minuut of 3/4 ofzo. Dan is het in de bergen weer iets meer speelbaarder.
of hij gaat zo ten onder aan de druk dat hij weer 20x valt
Hoeveel tijdritten zijn er nog dan?quote:Op vrijdag 20 juli 2007 12:13 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Als 'ie 3-4 minuten verliest, is het geel kwijt, of zo goed als kwijt.
En ik zie hem dan niet nog eens 4 minuten pakken in de bergen om in de volgende tijdrit het geel te houden.
Weliswaar geeft geel vleugels, maar ook de kans om de tour te winnen kan vleugels geven (zie Lemond in de afsluitende tijdrit in '89).
Omdat de tour het niet nodig vond.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 12:44 schreef Veerboot het volgende:
Een beetje half offtopic misschien, maar omdat er hierboven over de tijdritten gesproken wordt toch maar even hier: waarom is er eigenlijk geen ploegentijdrit meer? Dat was meestal toch wel? Zou in het voordeel van Rasmussen zijn geweest, denk ik.
Toen ging ie er ook echt vol voor hequote:Op vrijdag 20 juli 2007 12:00 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Waarom vergelijk je met andere renners en niet met Rasmussen zelf?
8. Andreas Klöden GER op 01m 43s
11. Cadel Evans AUS op 01m 49s
15. Christophe Moreau FRA op 02m 03s
18. Carlos Sastre Candil ESP op 02m 10s
114. Michael Rasmussen DEN op 06m 29s
Lijkt me duidelijk genoeg. Als je terug gaat kijken, is het met Rasmussen in elke tijdrit zo.
Dat is de vraag inderdaad en hoe comfortabel zit hij met z'n blessure een uur in die houding?quote:Op vrijdag 20 juli 2007 11:59 schreef Ericr het volgende:
[..]
Maar is Andreas wel echt goed? We zullen het zaterdag zien, ik denk echter dat hij niet eens op het niveau zit van vorig jaar qua tijdrijden.
Doet de ASO om de UCI/Pro-Tour te pesten. Door geen ploegentijdrit in de Tour op te nemen is die ploegentijdrit in Eindhoven vlak voor de Tour ineens amper meer van belang.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 12:44 schreef Veerboot het volgende:
Een beetje half offtopic misschien, maar omdat er hierboven over de tijdritten gesproken wordt toch maar even hier: waarom is er eigenlijk geen ploegentijdrit meer? Dat was meestal toch wel? Zou in het voordeel van Rasmussen zijn geweest, denk ik.
Was zeker wel in het voordeel van mindere tijdrijders geweest, hier zou die een minuutje of 2 verliezen tegenover de winnaars, nog minder tegenover mensen als Evans die geen sterke ploeg om zich heen hebben.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 12:57 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Omdat de tour het niet nodig vond.
En het was niet in het voordeel van Rasmussen geweest. Rabobank verliest meestal op ploegen als T-Mobile, Astana, CSC en Caisse d'Epargne.
nja, maar 2 doping controles missen door u niet aan de regels te houden is niet niks. Ik ben er vrij zeker van dat moest dit gebeuren bij een niet raborenner er enorm commotie zou over. Als dit bijvoorbeeld armstrong was geweest. (om maar iemand te noemen).quote:Op vrijdag 20 juli 2007 13:15 schreef Leatherface het volgende:
Het lijkt ergens wel een beetje op het verhaal Pereiro. Die gaf te laat aan het Franse anti doping bureau door een attest tegen astma te hebben. Dat liep toen met een sisser af.
Dit waarschijnlijk ook wel.
dan ga je ervan uit dat een ITT vervangen word door een TTT. Dat gebeurd niet, er zijn over het algemeen altijd 2 ITT & 1 TTT (die al 2 jaar eruit is)quote:Op vrijdag 20 juli 2007 13:19 schreef wimderon het volgende:
[..]
Doet de ASO om de UCI/Pro-Tour te pesten. Door geen ploegentijdrit in de Tour op te nemen is die ploegentijdrit in Eindhoven vlak voor de Tour ineens amper meer van belang.
[..]
Was zeker wel in het voordeel van mindere tijdrijders geweest, hier zou die een minuutje of 2 verliezen tegenover de winnaars, nog minder tegenover mensen als Evans die geen sterke ploeg om zich heen hebben.
yeps. Maar dat gaan ze dan zeggen dat het komt doordat ze zuiver rijden hequote:Op vrijdag 20 juli 2007 13:24 schreef Ericr het volgende:
Er zijn nog 3 bergritten, daar kan Rasmussen zelf door het ijs zakken maar tegelijk zal er van zijn concurrentie ook nog wel wat verzwakking te zien zijn. Sastre is niet in beste doen, Kloden in feite ook niet, Leipo heeft meestal wel een mindere dag, Mayo is geen veel betere TT-er dan Rasmussen en ook Evans heeft iedere Tour wel een dag dat hij in de bergen blij is om aan te klampen. Valverde is nou ook niet de meest evenwichtige renner maar heeft nog nooit een Tour uitgereden.
Vind de timing van de Deense bond een beetje zielig. Gelukkig is de tour baas het met mij eens. Overigens achterlijk dat elke renner altijd moet aangeven waar hij exact traint. Wanneer ze een renner onverwachts willen controleren gaan ze maar lekker zelf erachteraan waar die renner zich bevindt.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 13:22 schreef flyck het volgende:
[..]
nja, maar 2 doping controles missen door u niet aan de regels te houden is niet niks. Ik ben er vrij zeker van dat moest dit gebeuren bij een niet raborenner er enorm commotie zou over. Als dit bijvoorbeeld armstrong was geweest. (om maar iemand te noemen).
Hij heeft een waarschuwing dat als het nog een keer gebeurd het word beschouwd als een niet negatieve plas, Wat voor hem geen probleem is omdat hij voor de rest van het seizoen gene rotte klop meer doet![]()
Ik hoor hier op de VRT dat er tot twee keer toe een controle buiten competitie bij Rasmussen zou zijn geweest waarbij hij niet op de plek bleek te zijn waar hij had aangegeven te zijn.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 00:04 schreef TheArt het volgende:
Het bericht slaat echt compleet nergens op. Hij heeft alleen een waarschuwing gehad omdat hij de lijst te laat heeft ingeleverd. De pers maakt er direct weer een totaal ander verhaal van.
dat gezeik met die controles, als je in competitie wordt gepakt helemaal terecht maar tijdens een training heeft voor mij nul komma nul waarde. Ik ga met een paar blikjes red bull ook beter rijden maar als ik een dag later puur water drink doen de energieverschaffers uit het verleden niets meer voor mij. EPO en testosteron blijft ook niet lang zitten zodat je er na een maand nog wat voordeel uit zou kunnen halen.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 13:39 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Ik hoor hier op de VRT dat er tot twee keer toe een controle buiten competitie bij Rasmussen zou zijn geweest waarbij hij niet op de plek bleek te zijn waar hij had aangegeven te zijn.
yeps is ook zo.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 13:39 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Ik hoor hier op de VRT dat er tot twee keer toe een controle buiten competitie bij Rasmussen zou zijn geweest waarbij hij niet op de plek bleek te zijn waar hij had aangegeven te zijn.
29juni is vlak voor de tour en deens kampioenschap. Dus dan heeft het wel degelijk een effect.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 13:45 schreef kawotski het volgende:
[..]
dat gezeik met die controles, als je in competitie wordt gepakt helemaal terecht maar tijdens een training heeft voor mij nul komma nul waarde. Ik ga met een paar blikjes red bull ook beter rijden maar als ik een dag later puur water drink doen de energieverschaffers uit het verleden niets meer voor mij. EPO en testosteron blijft ook niet lang zitten zodat je er na een maand nog wat voordeel uit zou kunnen halen.
Uit die reactie blijkt dus dat je niks van de realiteit snapt. Kuurtjes op voorhand, buiten competitie, daar haal je een énorm voordeel uit. Waarom denk je dat renners als Sinkewitz en Kessler uitgerekend buiten competitie betrapt werden op zo'n hoge testosteronwaarden ? Omdat ze met hun spieropbouw en recuperatie bezig waren ...quote:Op vrijdag 20 juli 2007 13:45 schreef kawotski het volgende:
[..]
dat gezeik met die controles, als je in competitie wordt gepakt helemaal terecht maar tijdens een training heeft voor mij nul komma nul waarde. Ik ga met een paar blikjes red bull ook beter rijden maar als ik een dag later puur water drink doen de energieverschaffers uit het verleden niets meer voor mij. EPO en testosteron blijft ook niet lang zitten zodat je er na een maand nog wat voordeel uit zou kunnen halen.
Yep, doping buiten competitie is wat vandaag de dag vooral gebeurt. Je kunt harder trainen en sterker aan de start van een wedstrijd verschijnen.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 13:49 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Uit die reactie blijkt dus dat je niks van de realiteit snapt. Kuurtjes op voorhand, buiten competitie, daar haal je een énorm voordeel uit. Waarom denk je dat renners als Sinkewitz en Kessler uitgerekend buiten competitie betrapt werden op zo'n hoge testosteronwaarden ? Omdat ze met hun spieropbouw en recuperatie bezig waren ...
Ja, maar met 2 ITT en 1 TTT is de TTT dan vlak, en meestal 1 van de ITTs een bergtijdrit... toch?quote:Op vrijdag 20 juli 2007 13:25 schreef flyck het volgende:
[..]
dan ga je ervan uit dat een ITT vervangen word door een TTT. Dat gebeurd niet, er zijn over het algemeen altijd 2 ITT & 1 TTT (die al 2 jaar eruit is)
De timing is inderdaad wel tamelijk dubieus.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 13:57 schreef xienix84 het volgende:
Nou wat nu een beetje het vreemde is, is dat de Denen nu ineens met dit nieuws naar buiten komen terwijl het voor hen, en Rasmussen zelf ook, al langer (voor de tour) bekend is. Had dat dan meteen gedaan. Zo lijkt het er gewoon veel meer op alsof ze hem (nu hij in t geel rijdt) zwart willen maken.
Aan de andere kant vraag ik mij wel af hoe we dit ook moeten kaderen in het feit dat Rasmussen pas als allerlaatste van het hele peloton het dopingcharter ondertekende.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 13:57 schreef xienix84 het volgende:
Nou wat nu een beetje het vreemde is, is dat de Denen nu ineens met dit nieuws naar buiten komen terwijl het voor hen, en Rasmussen zelf ook, al langer (voor de tour) bekend is. Had dat dan meteen gedaan. Zo lijkt het er gewoon veel meer op alsof ze hem (nu hij in t geel rijdt) zwart willen maken.
Is dat zo? Dat wist ik niet. Ik dacht dat Rabo in zijn geheel (en met tegenstand) getekend had en dat er daarna nog een aantal ploegen waren die tot op de laatste dag gewacht hebben met tekenen.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 14:05 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Aan de andere kant vraag ik mij wel af hoe we dit ook moeten kaderen in het feit dat Rasmussen pas als allerlaatste van het hele peloton het dopingcharter ondertekende.
Rasmussen tekende niet mee met Rabo. Die heeft gewacht tot het aller allerlaatste moment. (allicht toen de Tourdirectie hem nog eens duidelijk maakte dat hij niet zou starten zonder)quote:Op vrijdag 20 juli 2007 14:08 schreef xienix84 het volgende:
[..]
Is dat zo? Dat wist ik niet. Ik dacht dat Rabo in zijn geheel (en met tegenstand) getekend had en dat er daarna nog een aantal ploegen waren die tot op de laatste dag gewacht hebben met tekenen.
CSC is sowieos de laatste die het gedaan heeft...quote:Op vrijdag 20 juli 2007 14:05 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Aan de andere kant vraag ik mij wel af hoe we dit ook moeten kaderen in het feit dat Rasmussen pas als allerlaatste van het hele peloton het dopingcharter ondertekende.
Waar staan die afkortingen voor?quote:Op vrijdag 20 juli 2007 14:03 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Ja, maar met 2 ITT en 1 TTT is de TTT dan vlak, en meestal 1 van de ITTs een bergtijdrit... toch?
hangt er vanaf, was niet altijd klimtijdrit. (2003, 2005). TTT is bijna altijd vlak of licht glooiend. Als ze daar een serieuze keutel instoppen dan word het te moeilijk.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 14:03 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Ja, maar met 2 ITT en 1 TTT is de TTT dan vlak, en meestal 1 van de ITTs een bergtijdrit... toch?
Nee hoor:quote:Op vrijdag 20 juli 2007 14:13 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
CSC is sowieos de laatste die het gedaan heeft...
Hij is getest geweest net voor het DK , maar dat was later dan het moment waarop men dat wilde doen. Wat toch vrij cruciaal kan zijn om wat te ontdekken.quote:En dat verhaal van dat ie niet voor het Deens Kampioensschap is getest is onzin want de Tourbaas (of zo'n andere knul) heeft gezegd dat hij gewoon is getest daarvoor en ook vóór de Tour en nog een stuk of 5/6x in de Tour.
En er zijn meerdere renners met waarschuwingen
Dan heb ik het foutquote:Op vrijdag 20 juli 2007 14:16 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Nee hoor:
http://www.sportwereld.be(...)leID=DMF06072007_036
[..]
Hij is getest geweest net voor het DK , maar dat was later dan het moment waarop men dat wilde doen. Wat toch vrij cruciaal kan zijn om wat te ontdekken.
Zeker bij testosteron kan zelfs enkele uren het verschil maken tussen nog opspoorbaar en niet meer opspoorbaar ... Idem voor EPO eigenlijk.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 14:17 schreef SuperWeber het volgende:
Op 29 juni is zijn bloed echter nog wel gecontroleerd. Beetje vreemd dan dat ze zo'n heisa maken over die ene dag verschil
Testosteron en Epo zijn niet zomaar verdwenen, dus die ene dag verschil kan iig geen zekerheid bieden (wanneer je een van beide gebruikt hebt) dat je negatief getest zult worden... Beetje vaag allemaal...
Maar testosteron is het makkelijkst vindbare dopingsupplement.... Smeets vond het ook zo raar dat die Sinkewiecz (?) erop betrapt wasquote:Op vrijdag 20 juli 2007 14:18 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Zeker bij testosteron kan zelfs enkele uren het verschil maken tussen nog opspoorbaar en niet meer opspoorbaar ... Idem voor EPO eigenlijk.
Testosteron kan ik niet met zekerheid zeggen, maar voor EPO kan ik je garanderen dat ze dat nog wel een tijdje kunnen vinden (EPO is een actieve stof in je bloed (zuurstofbinder) die een andere vorm heeft dan je lichaamsvariant, deze is niet zomaar verdwenen; Ik heb er ooit een keer een college over gehadquote:Op vrijdag 20 juli 2007 14:18 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Zeker bij testosteron kan zelfs enkele uren het verschil maken tussen nog opspoorbaar en niet meer opspoorbaar ... Idem voor EPO eigenlijk.
Zegt Smeets dat ?quote:Op vrijdag 20 juli 2007 14:19 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Maar testosteron is het makkelijkst vindbare dopingsupplement.... Smeets vond het ook zo raar dat die Sinkewiecz (?) erop betrapt was
Niet bij de mini-dosissen die men tegenwoordig toedient , schijnbaar.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 14:21 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Testosteron kan ik niet met zekerheid zeggen, maar voor EPO kan ik je garanderen dat ze dat nog wel een tijdje kunnen vinden (EPO is een actieve stof in je bloed (zuurstofbinder) die een andere vorm heeft dan je lichaamsvariant, deze is niet zomaar verdwenen; Ik heb er ooit een keer een college over gehad)
quote:Verbazing over handelwijze Deense bond
De bekendmaking van de Deense wielerbond, dat geletruidrager Michael Rasmussen niet langer welkom is in de nationale selectie houdt de gemoederen in de Tour de France bezig. Zowel de Rabo Wielerploeg als de organisatie (ASO) van de Tour de France is ontstemd over de publicatie en vooral het tijdstip waarop. "Waarom wordt de bond nu pas wakker? Nu Rasmussen in het geel rijdt", vraagt Tourbaas Christian Prudhumme zich af. Ook binnen de Rabo Wielerploeg worden vraagtekens gezet bij de bekend making, omdat de ploeg al weken geleden op de hoogte was gesteld en er alleen sprake was van een 'administratieve fout'.
De Denen maakten donderdagavond bekend, dat Rasmussen niet langer opgenomen zal worden in nationale selecties, omdat hij niet tijdig heeft laten weten wanneer hij waar zou trainen. Trainingslocaties en tijdstippen dienen bij federaties bekend te zijn in verband met zogenoemde out-of-competition controles. Door de uitsluiting voor de ploegen kan Rasmussen niet meer meedoen aan WK's of Olympische Spelen.
Eind juni waarschuwing
Ploegleider Erik Dekker zegt, dat Rasmussen al eind juni een officiële waarschuwing van de internationale wielerunie UCI heeft gekregen. Dekker: "Wij hebben Michael vervolgens op zijn verantwoordelijkheden gewezen. Het is een administratieve fout, in mijn ogen had dit nooit naar buiten moeten komen. Dat de Deense bond hier een consequentie aan verbindt, is blijkbaar het beleid, maar wij doen dat niet." De Tourorganisatie ook niet, want Rasmussen mag vrijdag gewoon starten in de twaalfde etappe. In de gele trui.
De algemeen directeur van de Rabo Wielerploegen BV, Theo de Rooij: "Wij kunnen vaststellen dat zowel uit de UCI cijfers van zijn controles de laatste tijd als uit de gegevens van onze eigen controles niets blijkt dat zou kunnen wijzen op manipulatie of dopinggebruik. Voor ons was dit ook een belangrijk gegeven." Voorzitter Jesper Worre van de Deense wielerbond heeft inmiddels ook benadrukt dat Rasmussen geenszins als dopingzondaag wordt beschouwd.
In de toekomst zal de Rabo-ploeg nog scherper controleren of haar renners de juiste informatie op tijd doorgeven aan de instanties, zo zegt De Rooij. Hij benadrukt wel dat het tijd is voor een minder bureaucratisch systeem. "Sommige renners moeten aan wel drie instanties gegevens doorsturen, elk volgens een eigen systeem. Dat betekent een enorme administratieve belasting. Wij zouden het toejuichen als er één internationale instantie verantwoordelijk wordt gesteld voor implementatie en uitvoering en dat bij nalatigheid direct de ploeg hierin wordt gekend. Het is en blijft een verantwoordelijkheid van de renner zelf om met deze materie zorgvuldig om te gaan."
Bron: Rabobank
Het punt van die mini-dosissen is dat je voor de ronde begint je hematocriet door EPO doet stijgen (wat dus een paar dagen lang op te sporen is), om dan tijdens de ronde kleine dosissen te nemen om je hematocriet op dat hoge niveau vast te blijven houden.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 14:22 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Niet bij de mini-dosissen die men tegenwoordig toedient , schijnbaar.
Men haalt trouwens ook nog eens aan in de Franse pers dat destijds bij het Festina-proces de renners toen bekenden en verklaarden dat ze altijd einde juni een 'anabolen' en 'testosteron' kuur kregen met het doel op de Tour.quote:Madiot: 'Er gebeuren rare dingen'
'Als Rasmussen gedurende verschillende weken niet heeft laten weten waar hij is, dan doet dit meer dan vragen rijzen,' verklaart Marc Madiot, ploegleider van Philippe Gilbert bij La Française des Jeux.
'Ik kan nog begrijpen dat men een renner een of twee dagen niet kan bereiken. Maar wie niets te verbergen heeft is nog normaal toch makkelijk te vinden. Er gebeuren abnormale dingen. Wanneer iemand als Rasmussen zich al drie seizoenen zo sterk toont gedurende een of twee periodes op het jaar... De dingen die hij dan toont, zou hij jaarlijks tien, twaalf keer moeten kunnen tonen. Dat doet hij niet.'
Ook Roger Legeay, manager van het Franse Crédit Agricole reageerde op de heisa rond Michael Rasmussen: 'Hoe is het mogelijk dat je als ploegleider je eigen atleet in de maand juni niet kan bereiken?'
'Als manager ben ik elke week op de hoogte van waar de renners zijn. Hoe is het mogelijk dat men een atleet in de maand juni niet kan bereiken? De onaangekondigde tests zijn doeltreffend, dat heeft de zaak-Sinkewitz aangetoond. Dit systeem van plaatsmeldingen bestaat om renners te kunnen betrappen die de regels niet respecteren. Theo De Rooy (manager van Rabobank) moet hieruit zijn conclusies trekken. Dit is geen zaak van de Tour, maar van Rabobank. Het is aan hen om knopen door te hakken.'
Harde taal ook van een andere Franse sportdirecteur, Jean-René Bernaudeau,manager Bouygues Telecom: "Als een van mijn renners geschorst zou zijn door zijn federatie, dan zou hij niet mogen vertrekken in de Tour.
quote:Op vrijdag 20 juli 2007 14:17 schreef Cootz het volgende:
- Wanneer was dit allemaal al bekend bij de Denen en Rasmussen? En vooral: WAAROM vind de Deense bond het nodig om uitgerekend nu dat bericht naar buiten te brengen?
http://sports.espn.go.com/espn/wire?section=cycling&id=2942584quote:The DCU said Rasmussen would not take part in the September's world championships or the 2008 Beijing Olympics. It added it took the decision to drop the rider on June 21, but did not say why it waited until now to announce it.
http://sports.espn.go.com/espn/wire?section=cycling&id=2943027quote:Tour officials said Rasmussen had received a warning from the UCI on June 29 for having failed to report his whereabouts before random anti-doping tests that should have been conducted on May 8 and June 28.
Het gaat ook niet om de dosissen, maar veranderingen in de hematocriet waarde. Mini dosissen veranderen hematocriet waarden niet zoveel, en je bent pas positief bij een dopingtest als je hematocriet waarde een bepaald percentage boven je basis hematocriet waarde is. Dus de verschillen in hematocriet waarde vinden ze heus wel bij kleine dosissen maar volgens de UCI zou zo'n verschil in hematocriet niet 100% verklaard kunnen worden door EPO gebruik en is dus niet geldig genoeg. Daarnaast, een klein verschil in hematocriet zal ook een stuk minder effect hebben op je prestaties. (denk ik dus allemaal he, maar volgens mij zit ik aardig goed)quote:Op vrijdag 20 juli 2007 14:22 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Hmmmmm... Dat zou kunnen, ik legde het btw niet helemaal goed uit, ze stimuleren de ontwikkeling van rode bloedlichaampjes en daarmee verhoog je de zuurstoftoevoer aan je spieren wat verzuring tegen gaat (verzuring is nl. simpelweg zuurstof tekort in je spieren), nu vraag ik me af hoeveel positieve effecten je kunt halen aan minidoses. Ik bedoel als je een hoogtestage doet kun je waarschijnlijk dezelfde waarden halenquote:Op vrijdag 20 juli 2007 14:22 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Die kerel doet net alsof Rasmussen 1 of andere renner is die net komt kijkenquote:Op vrijdag 20 juli 2007 14:26 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Men haalt trouwens ook nog eens aan in de Franse pers dat destijds bij het Festina-proces de renners toen bekenden en verklaarden dat ze altijd einde juni een 'anabolen' en 'testosteron' kuur kregen met het doel op de Tour.
Dat klopt niet hoor. Als je hematocrietwaarde boven de 50 is krijg je 2 weken "gezondheidsrust" , maar als men zelfs met een lagere hematocrietwaarde EPO in je bloed kan vinden dan ben je positief hoor ...quote:Op vrijdag 20 juli 2007 14:28 schreef xienix84 het volgende:
[..]
Het gaat ook niet om de dosissen, maar veranderingen in de hematocriet waarde. Mini dosissen veranderen hematocriet waarden niet zoveel, en je bent pas positief bij een dopingtest als je hematocriet waarde een bepaald percentage boven je basis hematocriet waarde is. Dus de verschillen in hematocriet waarde vinden ze heus wel bij kleine dosissen maar volgens de UCI zou zo'n verschil in hematocriet niet 100% verklaard kunnen worden door EPO gebruik en is dus niet geldig genoeg. Daarnaast, een klein verschil in hematocriet zal ook een stuk minder effect hebben op je prestaties. (denk ik dus allemaal he, maar volgens mij zit ik aardig goed)
Franse moraalriddersquote:Op vrijdag 20 juli 2007 14:26 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Men haalt trouwens ook nog eens aan in de Franse pers dat destijds bij het Festina-proces de renners toen bekenden en verklaarden dat ze altijd einde juni een 'anabolen' en 'testosteron' kuur kregen met het doel op de Tour.
Ok, er boven, er beneden, het gaat om een percentage wat 'onnatuurlijk' is.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 14:31 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Dat klopt niet hoor. Als je hematocrietwaarde boven de 50 is krijg je 2 weken "gezondheidsrust" , maar als men zelfs met een lagere hematocrietwaarde EPO in je bloed kan vinden dan ben je positief hoor ...
Precies, iedereen verzint er gewoon weer verhaaltjes omheen. Wellicht heeft hij gewoon een formuliertje vergeten in te vullen of in te leveren bij een of andere instantie, een zgn 'administratieve fout'. Rabo zal hem heus wel hebben kunnen bereiken hoor.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 14:29 schreef Ereinion het volgende:
Wie zegt dat de ploegleider Rasmussen niet kon bereiken? Dat hoor ik voor het eerst.
Volgens mij is het de ploegleiding die aan de uci doorgeeft wie waar zit. en niet de renner zelf die dat papiertje verzorgt. kan mis zijn ook hoor.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 14:38 schreef Cootz het volgende:
[..]
Precies, iedereen verzint er gewoon weer verhaaltjes omheen. Wellicht heeft hij gewoon een formuliertje vergeten in te vullen of in te leveren bij een of andere instantie, een zgn 'administratieve fout'. Rabo zal hem heus wel hebben kunnen bereiken hoor.
Die insinuaties van die andere ploegleiders zijn echt heel belachelijk.
Wat Mart nu op tv vertelt is trouwens ook wel weer interessant
En dat is hetgene wat een beetje moeilijk is aan EPO, het percentage is per individu verschillend, volgens mij zijn er naast hematocrietwaarde nog andere parameters waarop getest wordt...quote:Op vrijdag 20 juli 2007 14:36 schreef xienix84 het volgende:
[..]
Ok, er boven, er beneden, het gaat om een percentage wat 'onnatuurlijk' is.
Rabo zei toch ook zelf dat ze er maar beter op moeten letten? Maar dit gedoe met Rasmussen is toch een administratieve fout?quote:Op vrijdag 20 juli 2007 14:39 schreef flyck het volgende:
[..]
Volgens mij is het de ploegleiding die aan de uci doorgeeft wie waar zit. en niet de renner zelf die dat papiertje verzorgt. kan mis zijn ook hoor.
dat maskeert niets. je haalt natuurlijk je hematocriet naar boven. maar als je daarenboven epo neemt om je hematocriet op die waarde te houden dan blijft dat even detecteerbaar als zonder die hoogtestage. (zogoed als niet detecteerbaar met andere woorden).quote:Op vrijdag 20 juli 2007 14:39 schreef xienix84 het volgende:
Rasmussen heeft t gewoon onhandig gedaan, niet slim. Maar het is gewoon heel ineens dat de Denen het nu naar buiten brengen wat zo apart is.
En wat een onzin om te zeggen dat hij dit 12 x in een jaar zouden moeten laten zien! De meeste renners richten hun hele seizoen op een bepaalde tijd (bv de tour) om te pieken. Rasmussen heeft al zijn trainingen en koersen erop afgesteld zodat hij hier goed kan rijden. Er zijn maar weinig renners die altijd pieken, zelfs een Armstrong kon dit niet, of een Ullrich die driekwart van t jaar te dik was. Renners die het hele jaar goed rijden heb je maar weinig. Ik geloof dat bv Cancellara en Freire bv zichzelf hebben gefocused op het WK, niet op de tour.
Wat ik me wel afvraag, in hoeverre een hoogtestage(die Rasmussen veel deed) EPO gebruik kan maskeren, aangezien door een hoogtestage je hematocriet waarde ook aardig omhoog gaat.
Maar daarom wordt bij een dopingcontrole ook vergeleken met de individuele basis waarde en andere homeostatische waarden die van invloed zijn daaropquote:Op vrijdag 20 juli 2007 14:40 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
En dat is hetgene wat een beetje moeilijk is aan EPO, het percentage is per individu verschillend, volgens mij zijn er naast hematocrietwaarde nog andere parameters waarop getest wordt...
ja dekker was ook maar te strak aangespannen lintje hoorquote:Op vrijdag 20 juli 2007 14:40 schreef xienix84 het volgende:
[..]
Rabo zei toch ook zelf dat ze er maar beter op moeten letten? Maar dit gedoe met Rasmussen is toch een administratieve fout?
Al die verzonnen verhalen gaan wel echt hun eigen leven leiden hoor.
Ja maar stel dat je door je hoogtestage je H-waarde met 2 % stijgt(geen idee of dat een goeie waarde is maar t is een voorbeeld ) en door je EPO stijgt die naar 3.5% ofzo. Stel nu dat het best kan dat gemiddeld door hoogtestages H-waardes kunnen stijgen van 2-4%, dan zou je dus je EPO gebruik maskeren toch?quote:Op vrijdag 20 juli 2007 14:41 schreef flyck het volgende:
[..]
dat maskeert niets. je haalt natuurlijk je hematocriet naar boven. maar als je daarenboven epo neemt om je hematocriet op die waarde te houden dan blijft dat even detecteerbaar als zonder die hoogtestage. (zogoed als niet detecteerbaar met andere woorden).
Ah, maar dat is een potje kutwerkquote:Op vrijdag 20 juli 2007 14:41 schreef xienix84 het volgende:
[..]
Maar daarom wordt bij een dopingcontrole ook vergeleken met de individuele basis waarde en andere homeostatische waarden die van invloed zijn daarop![]()
Ja ik kan t nietquote:Op vrijdag 20 juli 2007 14:45 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Ah, maar dat is een potje kutwerk
De dopingcontroleurs hebben het er maar druk mee...
Weet je wat nou het leuke is, al die waarden hebben idd invloed op elkaar, als er 1 wijzigt, om wat voor reden dan ook, dan wijzigt al het andere meeHave fun
![]()
nee epo is een synthetisch product dat sporen nalaat (indien getest op de juiste moment zijn die te meten). De rest doet niet terzake.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 14:43 schreef xienix84 het volgende:
[..]
Ja maar stel dat je door je hoogtestage je H-waarde met 2 % stijgt(geen idee of dat een goeie waarde is maar t is een voorbeeld ) en door je EPO stijgt die naar 3.5% ofzo. Stel nu dat het best kan dat gemiddeld door hoogtestages H-waardes kunnen stijgen van 2-4%, dan zou je dus je EPO gebruik maskeren toch?
Aha, dankjequote:Op vrijdag 20 juli 2007 14:50 schreef flyck het volgende:
[..]
nee epo is een synthetisch product dat sporen nalaat (indien getest op de juiste moment zijn die te meten). De rest doet niet terzake.
Als men geen epo gemeten heeft, maar de waarden verdacht zijn dan kan men nog altijd geen uitspraken doen.
bv rare waarden:
+ een plotselinge stijging (maar nog onder de 50).
+ tijdens een intensieve ronde het behoud van het hematocriet.
Tuurlijk gaan de verhalen een beetje een persoonlijke kronkel krijgen, maar daarom maakt het de affaire niet minder erg.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 14:48 schreef xienix84 het volgende:
[..]
Ja ik kan t nietDaarom denk ik eerlijk gezegd ook dat er nog steeds genoeg renners door de dopingcontrole heenkomen terwijl ze wel hebben gebruikt hoor.
En @Flyck, tuurlijk geloof ik rabo geen 100% hoor, die nemen het natuurlijk op voor Rasmussen. Maar ik vind het gewoon een vreemde zaak waar de feiten steeds worden verdraaid en hun eigen leven gaan leiden.
En de Denen en het UCI zagen daarin geen enkele reden om Rasmussen niet te laten starten in het DK en in de Tour. Het feit dat het UCI dan vervolgens heisa maakt tijdens de tour en dan wel op het moment dat Rasmussen in het geel rijd, geeft toch wel sterk het idee dat het hier alleen maar weer gaat om de oude UCI ASO strijd.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 14:16 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Hij is getest geweest net voor het DK , maar dat was later dan het moment waarop men dat wilde doen. Wat toch vrij cruciaal kan zijn om wat te ontdekken.
Als het een storm in een glas water was zou hij geen officiele waarschuwing hebben gekregen. En dat al voor de 2de keer !quote:Op vrijdag 20 juli 2007 14:43 schreef DarkShine het volgende:
En nu hoor je weer dat het formulier TE laat was binnengekomen...
Als dat zo is, is het dus een storm in een glas water.
Ik heb ook geen idee of dit alles via Rabo (bv de Rooy) gaat of Rasmussen alles zelf moet doen, lijkt me niet. Het is vreemd. Laat ook wel zien hoeveel bureaucratie er in t wielrennen zit. Is toch ook een van de redenen dat Boogerd wilde stoppen? Dat hij altijd in de gaten wordt gehouden, met oortjes en dit soort dingen. Kan me voorstellen dat dat goed frustrerend is.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 14:54 schreef flyck het volgende:
[..]
Tuurlijk gaan de verhalen een beetje een persoonlijke kronkel krijgen, maar daarom maakt het de affaire niet minder erg.
Als men zoals hierboven stelt dat de papieren te laat ingezonden zijn dan nog kan men spreken van een opzettelijke actie. Dat ze dan bewijzen dat de vertraging komt door de post en niet door het eigen initiatief.
Anders is het wel zeer gemakkelijk. zeg moemoe kun je overmorgen deze brief eens posten.
jij lekker te genieten van je kriebeltjes in je arm van de spuitjes wetende dat niemand je weet zitten en je op die manier leuk de controle omzeild hebt.
Eerlijk gezegd geloof ik er niets van dat een renner van caliber rasmussen dergelijke fouten maakt.
Als je weet dat zo een zake je carriere kunnen vernietigen dan moet je al extreem lomp zijn om dan nog die fout te begaan.
Hoop wel dat hij nog een pak boter bijeen rijd in de pyries![]()
![]()
De Denen kunnen hem ook simpelweg niet weigeren op het DK en de Tour omdat hij nog maar 2 'waarschuwingen' kreeg en nog geen 3 en dus nog niet officieel positief is. Dat is een non-argument eigenlijk. Rabobank is degene die beslist of Rasmussen daar mag starten of niet na zo'n zaak. Niet de Denen.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 14:55 schreef Maybach het volgende:
[..]
En de Denen en het UCI zagen daarin geen enkele reden om Rasmussen niet te laten starten in het DK en in de Tour. Het feit dat het UCI dan vervolgens heisa maakt tijdens de tour en dan wel op het moment dat Rasmussen in het geel rijd, geeft toch wel sterk het idee dat het hier alleen maar weer gaat om de oude UCI ASO strijd.
Je kunt het zien als een non-argument, ik denk eerder dat het argument om Rasmussen niet meer in de nationale selectie op te nemen, een non-argument is. Zoals jij zelf al terecht opmerkt is hiervoor het argument namelijk dat hij niet positief is bevonden.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 14:57 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
De Denen kunnen hem ook simpelweg niet weigeren op het DK en de Tour omdat hij nog maar 2 'waarschuwingen' kreeg en nog geen 3 en dus nog niet officieel positief is. Dat is een non-argument eigenlijk. Rabobank is degene die beslist of Rasmussen daar mag starten of niet na zo'n zaak. Niet de Denen.
Maar over wie door middel van een nationale selectie ergens aan de start mag verschijnen. Dat bepalen ze wél zelf in Denemarken ...
over de (lange) werking van doping daar zijn de meningen over verdeeld, maar goed ik wil sport zien en doping gebruiken doen ze allemaal dus laat ze maar betrappen in de koers, zolang tijdens de koers de waarden 'normaal' zijn is er niks aan de hand. Als je een keer een pilletje slikt als je uitgaat ben je al dopingverdachte..quote:Op vrijdag 20 juli 2007 13:49 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Uit die reactie blijkt dus dat je niks van de realiteit snapt.
Dat heeft niks te maken met een rel na de tour. Ze hadden het ook voor de tour bekend kunnen maken. Dit is weer gewoon het UCI vs. ASO gedoe...quote:Op vrijdag 20 juli 2007 15:05 schreef PLAE@ het volgende:
Erg domme een onprofessionele fout. Zo breng je jezelf gewoon in discrediet.
Overigens ook wat vreemd dat de bond dit nu net naar buiten moet brengen. Maar dat is misschien om een rel te voorkomen na de tour.
Al neem je toch niet aan dat Rasmussen 'm gaat winnen maar goed![]()
De ploegentijdrit was geen vervanging voor een individuele tijdrit. Ook in de jaren dat er een ploegentijdrit was, waren er twee individuele tijdritten. Rasmussen had dus alleen maar meer tijd verloren t.o.v. Valverde en Klöden.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 13:19 schreef wimderon het volgende:
[..]
Doet de ASO om de UCI/Pro-Tour te pesten. Door geen ploegentijdrit in de Tour op te nemen is die ploegentijdrit in Eindhoven vlak voor de Tour ineens amper meer van belang.
[..]
Was zeker wel in het voordeel van mindere tijdrijders geweest, hier zou die een minuutje of 2 verliezen tegenover de winnaars, nog minder tegenover mensen als Evans die geen sterke ploeg om zich heen hebben.
ach, de deense bond en de uci hebben hun onkunde en failliet al lang en breed aangetoond,, dit bevestigd het alleen maar weer wat een waardeloze organisaties er binnen het wielrennen zijn.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 15:21 schreef Cootz het volgende:
Het domst is natuurlijk nog wel dat ze kennelijk vinden dat hij niet aan het WK/OS mee mag doen, en dat de UCI zelfs vindt dat hij nu uit de tour gehaald moest worden... Terwijl hij nadat het bekend was gewoon nog aan het DK heeft deelgenomen en ook zonder morren gewoon de tour mocht starten.
Nu, midden in de Tour met dat bericht komen en vinden dat hij niet meer mag starten is echt heel triest. Gelukkig laat de ASO zich niet intimideren door de UCI. Die 'toespraak' van Preudhomme vandaag was echt een klasse statement.
Ik vind dit soort uitlatingen echt laag, en misselijk. Ligt dat aan mij?quote:op 20 juli 2007 schreef Pat McQuaid:
"We kunnen hem geen startverbod voor de Tour opleggen. Dat zijn vragen die bij de Rabobank gesteld moeten worden."
Eens!quote:Op vrijdag 20 juli 2007 17:50 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik vind het een totaal non-event met een belachelijke timing.
typisch hem.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 19:50 schreef Dr_Flash het volgende:
klik
[..]
Ik vind dit soort uitlatingen echt laag, en misselijk. Ligt dat aan mij?
De uci is dan ook een waardeloze organisatie.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 20:38 schreef TargaFlorio het volgende:
Volgens mij lachen andere sportbonden zich kapot. Elke gerucht, hoe klein dan ook, brengen de UCI en consorten naar buiten.![]()
![]()
Volgens Boogerd hebben 30 of 40 renners een waarschuwing gekregen.
30 of 40 renners hebben zo waarschuwing schijnt. Nu bij rasmussen moet het ineens in het nieuws...quote:Op vrijdag 20 juli 2007 21:16 schreef Dr_Flash het volgende:
ja lekker handig, heksenjacht die begonnen is om niks, nu voortzetten om niks. SaintOfKillers en Leatherface weten zeker ook niet meer wat ze op 18 juli 2002 deden huh? Nou, ik heb ze een zogenaamde schoenendoos vol met ampullen zien doorgeven aan de moeder van de slager op de hoek drie straten van waar een kennis van een oud-oom van een renner uit een Protour-ploeg woonde!
Ophangen die gladde criminelen!
Jezus waar gaat dit over jongens
die gast ruikt geld, zal alleen meer kwijt zijn aan zijn proces als rasmussen hem al een proces aandoet. Attention-Whorequote:Op vrijdag 20 juli 2007 21:26 schreef Ericr het volgende:
Lekkere kerel die Richards, laat hem lekker in een ravijn donderen of zo. Verhaaltjes zonder verder bewijs heb je niks aan.
Toch een opvallende omschakeling van de UCI , van de periode "heintje" waarin ze elk dopinggeval zo veel mogelijk verdoezelden naar het geval waarin men elk gerucht als een dopinggeval gaat verspreidenquote:Op vrijdag 20 juli 2007 20:38 schreef TargaFlorio het volgende:
Volgens mij lachen andere sportbonden zich kapot. Elke gerucht, hoe klein dan ook, brengen de UCI en consorten naar buiten.![]()
![]()
Volgens Boogerd hebben 30 of 40 renners een waarschuwing gekregen.
Ja, ze hebben de hele week zitten hopen dat hij uit het geel gereden zou worden.... Jammedepammer. En als je het niet met feiten kan staven, probeer je het gewoon met loze verdachtmakingen, niewaar?quote:Op vrijdag 20 juli 2007 21:31 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Toch een opvallende omschakeling van de UCI , van de periode "heintje" waarin ze elk dopinggeval zo veel mogelijk verdoezelden naar het geval waarin men elk gerucht als een dopinggeval gaat verspreiden
en dan gelijk de gehele uci en Pat Mc erbij. En als laatste de deense bond.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 21:26 schreef Ericr het volgende:
Lekkere kerel die Richards, laat hem lekker in een ravijn donderen of zo. Verhaaltjes zonder verder bewijs heb je niks aan.
Nee!quote:Op vrijdag 20 juli 2007 23:20 schreef malt-bavaria het volgende:
heeft rasmussen doping gebruikt???
quote:Op vrijdag 20 juli 2007 23:20 schreef malt-bavaria het volgende:
Goede zet van Chicken!quote:... Rasmussen zelf liet in een reactie weten ontstemd te zijn over het besluit van de Deense bond. Hij zei de Ronde van Denemarken komende maand te boycotten.
" Ik kan niet deelnemen aan een koers onder leiding van een organisatie die me zo tart", sprak Rasmussen tegenover de Deense krant Politiken. (NOS)
Mja, op zich het enige wat hij kon. Daar zal de deense bond wel mee geekend hebben. Maar he gou bij de MTB's volgend jaar wordt een flater, en pas DAN worden ze wakker daarquote:Op vrijdag 20 juli 2007 23:40 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Gelijk heeft hij. Oprotten met dat gezeik
ze kunnen nog niet bewijzen dat hij doping gebruikt. Dus zullen we maar aannemen dat hij niet gebruikt he.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 23:20 schreef malt-bavaria het volgende:
Wie niet!?! Maar wat zou dat!?!quote:Op vrijdag 20 juli 2007 23:20 schreef malt-bavaria het volgende:
Redelijk kansloos en doorzichtig om daar dan NU mee te komen?quote:Op vrijdag 20 juli 2007 23:42 schreef Ericr het volgende:
Het doet ook een beetje aan als het eigen straatje schoonvegen van die Deense bond. Als na de Tour er nog iets bekend wordt over Rasmussen kan de bond zijn handen in onschuld wassen. Zou beter zijn als bonden en instanties niet zo krampachtig op allerlei incidenten reageren.
Pssst dat is hetzelfdequote:Op zaterdag 21 juli 2007 08:55 schreef sturky100 het volgende:
Niet voor het feit dat ze het lijstje te laat hebben ingevuld maar niet door de controleurs te vinden waren,
je lijstje te laat inleveren is toch iets anders dan dat de controleurs ergens zijn waar je geacht wordt te zijn(nav het lijstje)quote:
Nee, jij geeft blijk van feitenkennis, dat scheeltquote:Op zaterdag 21 juli 2007 09:42 schreef sturky100 het volgende:
[..]
je lijstje te laat inleveren is toch iets anders dan dat de controleurs ergens zijn waar je geacht wordt te zijn(nav het lijstje)![]()
maar jij zal je wel beter hebben ingelezen dwz de verhalen hebben gehoord van Rabobank en Vrienden die alles weer rechtbreien![]()
Ik meen het, jij hebt je er meer in verdiept, dat sarcastische is mijn invulling.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 09:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee, jij geeft blijk van feitenkennis, dat scheelt
Pieter van den Hoogenband heeft wel eens uitgelegd hoe het werkt. Voor een bepaalde periode moet je opgeven wanneer je niet thuis bent. Die lijst gaat het systeem in en wanneer je wordt geselecteerd gaan ze voor de dopingcontrole naar je huis danwel het adres wat je hebt opgegeven. Als je dus te laat bent met je lijst zullen ze gewoon naar je huis gaan en je daar niet treffen. Waardoor je dus voor de controleurs ergens anders bent dan het systeem aangaf.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 09:42 schreef sturky100 het volgende:
je lijstje te laat inleveren is toch iets anders dan dat de controleurs ergens zijn waar je geacht wordt te zijn(nav het lijstje)![]()
waar lees je dat?quote:Op zaterdag 21 juli 2007 11:23 schreef Bartoli het volgende:
Volgens de ARD hebben de Denen informatie over verdachte bloedwaarden bij Rasmussen tijdens de Giro.
waarom zou Rasmussen daar knoeien als hij de Giro toch puur als training ziet? en daarnaast ik geloof de ARD toch al niet echt in hun berichtgeving/heksenjacht?
Op hoogte trainen in Mexico is lekker anoniem natuurlijk. Een kale Europeaan die daar rondrijdt zal weinig aandacht trekken.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 12:22 schreef De_Ananas het volgende:
Toch wel raar dat ie niet gewoon in Frankrijk oefent zodat ie het parcours helemaal weet
lijkt me logisch, zo'n tacobroodje zonder inhoud heeft minder calorieen dan een stokbrood zonder inhoudquote:Op zaterdag 21 juli 2007 12:22 schreef De_Ananas het volgende:
Toch wel raar dat ie niet gewoon in Frankrijk oefent zodat ie het parcours helemaal weet
De rest kan je verder lezen op cyclingnews.comquote:Rasmussen ‘has missed four tests’:
McQuaid also spoke about the out of competition tests missed by Michael Ramussen, saying that the rider has missed four in all. Rasmussen in yellow ©: Sirotti
“He has got a Monaco licence, he is with a Dutch team, he lives in Italy, his wife is from Mexico and he spends quite a bit of time there at her place. So he moves around and is hard to track down. He missed two UCI out of competition tests in the month of June and has also missed two of the Danish National agency tests as well.”
Precies, nooit hoor je wat over rasmussen behalve dat hij heel erg op zijn gewicht let. Maar nu hij de gele trui draagt komen al die verhalen van mensen die vooral aandacht willen. Jammerquote:Op zaterdag 21 juli 2007 13:17 schreef FredWielergek het volgende:
als er straks een andere gele truidrager komt, zal er weer een golf met geruchten en verdachtmakingen komen over deze nieuwe leider, maakt niiet uit wie het is: kloden, valverde, mayo, ze zijn allemaal eigenlijk meer verdachter dan rasmussen
Hij was trouwens wél de aller alllerlaatste die het charter ondertekende. Aan de vooravond van de Tour toen hem nog eens duidelijk werd gemaakt dat hij anders het vliegtuig terug naar huis mocht nemen.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 13:45 schreef flyck het volgende:
rasmussen was al direct ter sprake gekomen bij de "men in black" hoor. Maar toen werd wel alles netjes afgewimpelt door rasmussen en co (en rabo fans).
thanxquote:Op zaterdag 21 juli 2007 10:33 schreef mbn het volgende:
[..]
Pieter van den Hoogenband heeft wel eens uitgelegd hoe het werkt. Voor een bepaalde periode moet je opgeven wanneer je niet thuis bent. Die lijst gaat het systeem in en wanneer je wordt geselecteerd gaan ze voor de dopingcontrole naar je huis danwel het adres wat je hebt opgegeven. Als je dus te laat bent met je lijst zullen ze gewoon naar je huis gaan en je daar niet treffen. Waardoor je dus voor de controleurs ergens anders bent dan het systeem aangaf.
Dat hebben ze dan makkelijk bereikt.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 12:38 schreef flyck het volgende:
[..]
De rest kan je verder lezen op cyclingnews.com
ik geloof in elk geval geen bal meer van rasmussen.
voor de hoge heren is dit veel meer aandacht dat laat zien hoe goed ze wel niet tegen doping zijn.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 12:02 schreef Ericr het volgende:
1 van de brieven van Rasmussen zou wel verzonden zijn maar te laat zijn binnengekomen bij de UCI. Nu loopt de UCI te mekkeren dat die brief te lang onderweg was maar tegelijkertijd maken ze niet duidelijk op welke wijze en met welke snelheid zo'n brief teruggestuurd dient te worden. Vanuit Mexico kan het inderdaad even duren voordat een brief in Zwitserland is natuurlijk.
Stel het dan zo dat je alleen een koerier mag gebruiken die binnen 24 uur bezorgt of dat je ook via email je 'where abouts' mag opgeven. Het is allemaal een beetje paniekvoetbal nu, als Rasmussen echt in overtreding was hadden ze hem voor de Tour gewoon moeten schorsen.
Precies. En die Amerikanen gaan er gretig in mee natuurlijk.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 15:33 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Dat hebben ze dan makkelijk bereikt.![]()
Als er 1 land hun bakkes wel moet houden over doping is het Amerika wel (en Frankijk)quote:Op zaterdag 21 juli 2007 17:02 schreef itsme het volgende:
[..]
Precies. En die Amerikanen gaan er gretig in mee natuurlijk.![]()
waarom? die windtunnel testen bij Rasmussen hebben toch geholpen. zie ook bij Boogerdquote:Op zaterdag 21 juli 2007 17:39 schreef N.i.c.k het volgende:
Ja ik wil ook zeggen held. Maar ik kan het gewoon niet meer zonder achterdocht bezien. Jammer ...
quote:Op zaterdag 21 juli 2007 13:52 schreef itsme het volgende:
Ik vind het ook walgelijk van die Amerikaan die nu opeens met zijn verhaaltje komt. Had dat dan eerder verteld.
waar het mij om gaat is dat Rasmussen in de Tour clean rijd en hij heeft diverser controles gehad en was iedere keer negatief.
Ook het feit dat er veel meer renners rijden die waarschuwingen hebben maar dat hor je niet.
Ik vind dit zo belachelijk van die Denen.
Stel je voor dat het Rasmussen zou lukken om de tour te winnen, hij zal nu altijd een kruisje naast zijn naam hebben.
Veel mensen gaan er dan al van uit dat hij gebruikt heeft.
Ik zou als ik hem was elke dag gecontroleerd willen worden
http://www.ad.nl/sport/tour/article1526210.ecequote:Op zaterdag 21 juli 2007 17:47 schreef De_Ananas het volgende:
Wat had Millar precies gezegd?
Doodsverwensing, banquote:Op zaterdag 21 juli 2007 17:51 schreef Bartoli het volgende:
[..]
http://www.ad.nl/sport/tour/article1526210.ece
Vraag me af hoe hij morgen herstelt is. Maar tis een wonderbaarlijk figuur, dus we zullen zien! Vuurwerk morgen!quote:Op zaterdag 21 juli 2007 17:58 schreef klausch het volgende:
Rasmussen is dood op
Prudhomme heeft gelijk.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 17:57 schreef Dr_Flash het volgende:
dit is ook een leuke trouwens
http://www.ad.nl/sport/tour/article1527130.ece
Zeker heeft Prudhomme gelijkquote:Op zaterdag 21 juli 2007 18:04 schreef One_of_the_few het volgende:
Prudhomme heeft gelijk.
Dat Pat de schuld van timing nu ineens bij de deense bond legt is een beetje hypocriet natuurlijk. Net of de uci er alles aan heeft gedaan om het tegen te houden. Daarnaast komt hij met de berichten dat rasmussen op scherp staat en nog 1 overtreden en hij is de lul. Die man zit er vor zijn eigen glorie en die van de UCI, niet die van het wielrennen.
Hypocriete zak hooi is het.![]()
en toch reageer ik even wat gereserveerder tot eind augustus.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 17:44 schreef Bartoli het volgende:
[..]
waarom? die windtunnel testen bij Rasmussen hebben toch geholpen. zie ook bij Boogerd![]()
quote:De Ier Pat McQuaid, de voorzitter van de International Wielerunie (UCI) wil dat de organisatie van de Tour de France zich verontschuldigt voor de beschuldigingen die ze aan het adres van de UCI geuit heeft. Volgens de Tourdirectie zou de UCI de Tour de France willen destabiliseren met nieuws over dopingaffaires.
Agressieve toon
Toen donderdag bekendraakte dat geletruidrager Michael Rasmussen niet zou opgenomen worden in de Deense WK-selectie, kreeg McQuaid een telefoontje van Tourdirecteur Christian Prudhomme. "Tien minuten na een telefoontje van een journalist kreeg ik Christian Prudhomme aan de lijn. Hij sprak op een vrij agressieve manier tegen mij en liet me niet aan het woord. Hij zei 'Wacht tot ik gedaan heb. Waar bent U mee bezig, met de Tour de France kapot te maken? U was al een maand op de hoogte van de informatie en beslist nu pas om ermee voor de dag te komen'", doet McQuaid zijn verhaal.
Deense bond
"Zelf heb ik amper een woord kunnen zeggen. Ik heb wel kunnen zeggen dat we wel verder zullen praten als hij wat gekalmeerd was, en dan heb ik ingehaakt", zei de UCI-voorzitter. "Zo'n behandeling pik ik niet. We hebben simpelweg niets te maken met het nieuws uit Denemarken. Niet wij, maar de Deense Wielerbond heeft de beslissing genomen om Michael Rasmussen (Rabobank) niet op te nemen in de Deense WK-selectie. De Denen hebben hier met de UCI niet over gepraat, dat is hun volste recht", verduidelijkte McQuaid.
Zonde, misschien wel achterlijk. Er rijden zo'n 40 renners rond in de TDF die in exact dezelfde situatie zitten als Rasmussen, maar omdat je het daar niet van weet juich je die wel 100% toe.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 18:16 schreef N.i.c.k het volgende:
[..]
en toch reageer ik even wat gereserveerder tot eind augustus.
Dan kun je ook zeggen dat er 140 renners zijn die er geen probleem mee hebben. Het is belachelijk dat ze er zoveel aandacht aan besteden, maar het is ook onnodig slordig van Rasmussen.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 18:25 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Zonde, misschien wel achterlijk. Er rijden zo'n 40 renners rond in de TDF die in exact dezelfde situatie zitten als Rasmussen, maar omdat je het daar niet van weet juich je die wel 100% toe.
Kijk gewoon naar de feiten en niet naar de geruchten. Rasmussen is niet betrapt, maar heeftn iet op tijd laten weten waar hij was. Probeer zelf maar eens een schema te maken waar je bent de komende 3 maanden voor elke dag!
Oordeel niet te snel. Van alle geruchtmakerij heb ik bewust nauwelijks kennis genomen. Ik basseer me louter en alleen op zijn prestatie van vandaag. En ik weet dat je zo niet naar wielrennen moet kijken, maar het is niet mijn schuld dat de sport wat aan eerlijkheid heeft ingeboet.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 18:25 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Zonde, misschien wel achterlijk. Er rijden zo'n 40 renners rond in de TDF die in exact dezelfde situatie zitten als Rasmussen, maar omdat je het daar niet van weet juich je die wel 100% toe.
Kijk gewoon naar de feiten en niet naar de geruchten. Rasmussen is niet betrapt, maar heeftn iet op tijd laten weten waar hij was. Probeer zelf maar eens een schema te maken waar je bent de komende 3 maanden voor elke dag!
Niet helemaal waar, omdat tot voor kort slechts de top 50 van de Pro Tour dit moest invullen. De meeste renners hoefde dat pasgeleden pas voor de 1e keer in te leveren. De 1e keer zal je het niet vergeten.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 18:31 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Dan kun je ook zeggen dat er 140 renners zijn die er geen probleem mee hebben. Het is belachelijk dat ze er zoveel aandacht aan besteden, maar het is ook onnodig slordig van Rasmussen.
quote:Deense wielerbond: "Rasmussen heeft gelogen"
De Deense wielerbond bracht donderdag naar buiten dat Rasmussen niet mee mag naar de WK in Stuttgart en de Olympische Spelen in Peking. Dat besluit was genomen nadat de Raborenner twee keer had verzuimd zijn verblijfplaats aan de dopingautoriteiten te melden waardoor hij twee controles miste. Rasmussen ontving daarover waarschuwingen van de UCI.
"Hij loog"
"De Deense media begonnen daarover vragen te stellen en hij loog", aldus Worre. "We hebben donderdag een duidelijk antwoord gegeven op een aantal vragen van anderen. Helaas tijdens de Tour de France."
"Niks te verbergen"
"We hadden geen plannen de affaire publiek te maken", zei voorzitter Jesper Worre van de Deense bond DCU) vrijdag. "Hij loog zelf tegenover de Deense media over de waarschuwingen. We hadden de telefoons kunnen afsluiten of kunnen liegen. We wilden echter niets verbergen", aldus Worre.
De enige
Michael Rasmussen verdedigde zich gisteren nog door te zeggen dat hij niet de enige is maar "heel veel renners in de Tour rondrijden die een waarschuwing kregen wegens gemiste dopingtest(en)". Volgens voorzitter Pat McQuaid van de internationale wielrenunie UCI is de Deense klassementsleider echter de enige renner in de Tour die extra aandacht heeft van de UCI.
Twee controles
Rasmussen, de geletruidrager in de Tour de France, miste twee antidopingcontroles omdat hij niet had doorgegeven waar hij trainde. "Rasmussen kreeg twee verwittigingen van de Internationale Wielerunie (UCI) en twee van Antidoping Danemark, het Deense antidopingagentschap, omdat hij naliet door te geven waar hij zich tijdens zijn trainingen bevond", verklaarde Tom Lund aan de Deense zender TV2. "Het zijn regels die de renners moeten respecteren en die een essentieel middel in de strijd tegen doping. Voor ons zijn vier verwittigingen te veel."
Deens kampioenschap
Tour-directeur Christian Prudhomme vroeg zich af waarom de DCU Rasmussen wel liet starten in het Deens kampioenschap, twee dagen nadat hij een verwittiging gekregen had. Lund bevestigde dat men Rasmussen niet kon tegenhouden om te starten. "In het kampioenschap reed hij in de kleuren van Rabobank, en niet in de Deense kleuren", aldus Lund. (hln)
quote:Rasmussen miste vier dopingcontroles
Reeds op 21 juni heeft de Deense wielerbond besloten om de huidige geletruidrager niet meer uit te nodigen voor de WK en de Olympische Spelen. Een sanctie die Rasmussen te horen kreeg op zondag 1 juli tijdens het nationale kampioenschap. Rasmussen had het immers nagelaten om een "where about" in te leveren, een document waarin hij zegt waar hij wanneer zal zijn, zodat de UCI eventuele dopingcontroles buiten competitie kan laten uitvoeren.
De Deense wielerbond stuurde Rasmussen al op 24 maart 2006 al een eerste "written warning" daarover. Het is wel erg vreemd dat de controlefreak bij uitstek in het peloton maar met één ding consistent nalatig blijkt: de informatie over zijn verblijfplaatsen voor out-of-competitioncontroles.
Dit jaar miste Rasmussen in juni twee onverwachte controles van de UCI en het WADA, waardoor de UCI op 29 juni met een waarschuwing aan de bel trok. De gemiste controle op 6 april en die op 8 mei waren er die uitgingen van de Deense wielerbond.
Het gedrag van Rasmussen begint steeds twijfelachtiger te worden. Niet voor niets noemde antidopingdirectrice Anne Gripper van de UCI hem als een van de 'Men in Black' die in de gaten wordt gehouden. UCI-baas Pat McQuaid bevestigt ondertussen dat de Deen vier dopingcontroles miste. In princiep is een renner positief als hij er drie mist, maar omdat twee van de controles er kwamen op initiatief van de Deense wielerbond, gaat het optelsommetje niet op. Zo zijn nu eenmaal de regels aldus McQuaid.
Rasmussen heeft een licentie in Monaco en woont in Italië. Zijn vrouw is een Mexicaanse, en in dat laatste land gaat de Deen wel eens trainen. Daar was Rasmussen dus ook in juni, toen de UCI hem wou controleren. Alleen wist de Wielerunie dat niet. Nochtans was Rasmussen verplicht om dat te melden.
Dat deed hij ook, alleen, na de controles en dan nog per brief. Die kwam zes dagen na de laatste geplande controle aan bij de UCI in Zwitserland. Dat laatste stoort McQuaid mateloos. "Niks gebeurt nog per brief. Ik aanvaard dat niet als excuus." Het is ook enigszins raar dat die brief verstuurd is één dag nadat de laatste controle zou plaatsvinden. (hln)
quote:Rabobank wist van sanctie, gaf Rasmussen boete
De Nederlander Theo de Rooij, algemeen directeur van de Rabobank wielerploeg, zegt dat hij Michael Rasmussen begin deze maand een boete heeft gegeven wegens nalatigheid. Over hoeveel geld het gaat wil hij niet kwijt. Rasmussen miste al vier dopingcontroles.
De eerste gemiste controle, op 24 maart maart 2006, werd door meerdere renners van de Raboploeg gemist. "Zij verweerden zich toen met het argument dat de UCI-website geen tijdige update had gekregen, waardoor ze pas laat beschikten over de betreffende formulieren", aldus De Rooij. De tweede keer dat Rasmussen het overkwam was op 6 april van dit jaar, de derde en laatste keer op 28 juni in plaats van 26 juni volgens De Rooij. Over 8 juni zegt hij niks. "Ik heb Michael op zijn verantwoordelijkheden gewezen en heb hem een zware boete opgelegd."
Op 29 juni ontving Rasmussen een officiële waarschuwing van de UCI. "Daar hadden ze tot mijn verrassing opeens dat oude verhaal uit maart 2006 weer bijgehaald, er zat direct een tweede waarschuwing in verwerkt", gaf De Rooij aan. Een derde waarschuwing voor een gemiste controle van de UCI zou betekenen dat Rasmussen als positief wordt beschouwd en dus geschorst wordt.
De Rooij is echter niet bang dat de Deense klimmer opnieuw in gebreke zal blijven. "Wij zullen er bovenop zitten, maar hij zal er zelf ook wel voor zorgen dat hij zijn zaken op orde heeft. Zijn hele toekomst staat op het spel."
Rasmussen was in de ochtend van 6 april niet op het opgegeven adres omdat hij de avond voordien om verkeersredenen had besloten een dag eerder af te reizen naar de Ronde van Baskenland. "Hij had daarover moeten bellen, faxen of mailen." De laatste keer was hij aan het trainen in Mexico. Daarover zou Rasmussen een brief naar ter informatie naar de UCI hebben gestuurd. Die arriveerde zes dagen na de geplande dopingcontrole bij de UCI.
De Raboploeg wist voor de Tour al van het besluit van de Deense bond om Rasmussen niet meer af te vaardigen naar het WK in Stuttgart en de Olympische Spelen in Peking. "We hebben toen op goede gronden besloten dat niet zelf naar buiten te brengen. Spijt heb ik daar niet van. Nu zijn de omstandigheden veranderd en rijdt Michael in de gele trui. Dat maakt alles anders."
Na de commotie over de dubbele waarschuwing van de UCI kwam nog het verhaal waarin Amerikaans ex-mountainbiker Whitney Richards Rasmussen beschuldigt van bloeddoping. "Michael ontkent het verhaal, dat stamt uit een tijd dat hij niet in onze ploeg reed. Uit al onze bloedgegevens en die van de UCI blijkt dat het beeld bij Michael volstrekt normaal is. We gaan niet beginnen aan een rechtszaak tegen deze man of deze site. Dan krijg je helemaal zo'n mediahype. Of dit de prijs is die je tegenwoordig betaalt voor de gele trui? Daar ga ik niet op in", verklaarde De Rooij.
De Rooij begrijpt dat renners hun verantwoordelijkheden moeten nemen, maar zet zijn vraagtekens bij de ethiek van de bestuurlijke organisaties. "Er zal ook wel ergens in hun reglementen staan dat ploegen met een positieve renner binnen vijftien dagen moeten worden ingelicht. Ik noem geen namen, maar trek je conclusies. Ik kan me heel goed voorstellen dat renners het systeem volledig wantrouwen. Het individu wordt vermorzeld. Hij heeft geen enkele privacy of bescherming meer." (hln/anp)
Nogal wiedes dat de bloedgegevens van de UCI normaal zijn , als ze hem enkel ergens kunnen vinden op de momenten dat z'n bloed een normale spiegel vertoond ...quote:Op zaterdag 21 juli 2007 20:10 schreef itsme het volgende:
Uit al onze bloedgegevens en die van de UCI blijkt dat het beeld bij Michael volstrekt normaal is. We gaan niet beginnen aan een rechtszaak tegen deze man of deze site. Dan krijg je helemaal zo'n mediahype
Anders probeer je het eens volledig te lezen voordat je weer dom begint te lullen gast.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 20:09 schreef SaintOfKillers het volgende:
Zo'n verhalen zou je eigenlijk bij warhoofd Freire verwachten, niet bij een obsessieve controlefreak als Rasmussen.
Wat een warhoofd. Plus de gemiste controle waar de helft van de Rabobank niet was. Wat een warhoofd. Heeft 'ie dus 1 keer, toen hij voor de ontelbaarste keer naar Mexico vertrok richting vriendin, het vergeten, of te laat, gemeld. Nou nou, wat een warhoofdquote:Rasmussen was in de ochtend van 6 april niet op het opgegeven adres omdat hij de avond voordien om verkeersredenen had besloten een dag eerder af te reizen naar de Ronde van Baskenland
Maar ook alle controles ten tijde van deze Tour en hij schijnt al regelmatig gecontroleerd te zijn waren negatief.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 20:14 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Nogal wiedes dat de bloedgegevens van de UCI normaal zijn , als ze hem enkel ergens kunnen vinden op de momenten dat z'n bloed een normale spiegel vertoond ...
Als je de gele trui hebt word je sowieso getestquote:Op zaterdag 21 juli 2007 20:44 schreef itsme het volgende:
[..]
Maar ook alle controles ten tijde van deze Tour en hij schijnt al regelmatig gecontroleerd te zijn waren negatief.
En houd nu eens op met dat gezeik![]()
Nogal logisch, de meeste van die testosteron en anabolen kuurtjes bevinden zich in de voorbereiding op zo'n koers. Waarom denk je dat men net dan die renners zo sterk buiten competitie wil controleren ?quote:Op zaterdag 21 juli 2007 20:44 schreef itsme het volgende:
[..]
Maar ook alle controles ten tijde van deze Tour en hij schijnt al regelmatig gecontroleerd te zijn waren negatief.
En houd nu eens op met dat gezeik![]()
Je bent niet meteen gedrogeerd als je niet reageerd hoorquote:Op zaterdag 21 juli 2007 21:10 schreef flyck het volgende:
de enigste testen die ertoe doen zijn out of competition tetsten. Degeen die tijdens gebeuren zijn een formaliteit. Die dienen gewoon om de verkeerde dosissen te pakken (landis, hamilton).
@Beezz voor het ene heeft hij een semi geldige verklaring.
Dat andere totaaaaaal niet. Een brief te laat opsturen ???? als je kan faxen, mailen en dergelijke ? Sorry hoor maar dat heeft niets met wanorde te maken. Heeft zelfs slim, alleen spijtig dat de uci er niet in trapt.
.
Ik kan me voorstellen dat zulke gasten te pas en te onpas de wereld rondvliegen. Zoals ik heb gelezen woont ie in Monaco toch ofzo, is hij vaak in Mexico, z'n familie in Denemarken, z'n ploeg in Nederland. Kom op zeg, hoevaak moet zo'n renner wel niet bellen met het UCI?quote:Op zaterdag 21 juli 2007 21:10 schreef flyck het volgende:
de enigste testen die ertoe doen zijn out of competition tetsten. Degeen die tijdens gebeuren zijn een formaliteit. Die dienen gewoon om de verkeerde dosissen te pakken (landis, hamilton).
@Beezz voor het ene heeft hij een semi geldige verklaring.
Dat andere totaaaaaal niet. Een brief te laat opsturen ???? als je kan faxen, mailen en dergelijke ? Sorry hoor maar dat heeft niets met wanorde te maken. Heeft zelfs slim, alleen spijtig dat de uci er niet in trapt.
.
Tss, nee die scheldkop van een Boogerd rijdt juist al jaren helemaal schoon in de rondte. Als ie ook maar een beetje had meegegrepen, dan had ie Lance elke dag kunnen lossen en de gele trui show mogen geven... helaas anders besloten. Jammer van zo'n renner met potentie. Nu viert ie het een beetje met Michael mee, al gaat dat niet van harte.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 21:01 schreef itsme het volgende:
Sorry hoor. Boogerd rijd een goede tijdrit en zit nu dus ook aan de doping?
ja en Boonen ook![]()
En pas bij de 5de krijgt ie een sanctie dus hij is gewoon onschuldig tot het tegendeel bewezen isquote:Op zaterdag 21 juli 2007 21:24 schreef flyck het volgende:
als er iets veranderd dan bel je toch gewoon. Wat is daar nu moeilijk aan.
Als jij op verlof gaat maar je geraakt niet tijdig terug en kunt niet gaan werken die dag. dan bel jij toch ook je baas.
En dit is niet 1 keer maar 4 keer op een periode van 2maand..
tuurlijk is hij onschuldig tot het tegendeel bewezen is (net zoals bij armstrong :p).quote:Op zaterdag 21 juli 2007 21:26 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
En pas bij de 5de krijgt ie een sanctie dus hij is gewoon onschuldig tot het tegendeel bewezen is![]()
Hoezo vrijpleiten? Is hij in staat van beschuldiging gesteld?quote:Op zaterdag 21 juli 2007 21:27 schreef flyck het volgende:
[..]
tuurlijk is hij onschuldig tot het tegendeel bewezen is (net zoals bij armstrong :p).
Maar er beginnen toch een paar verdachten zaken boven te drijven die hem zeker niet vrijpleiten.
was nog aan het bijschavenquote:Op zaterdag 21 juli 2007 21:29 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Hoezo vrijpleiten? Is hij in staat van beschuldiging gesteld?![]()
Wat ben je toch een naar, opportunistisch mannetje af en toe.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 20:14 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Nogal wiedes dat de bloedgegevens van de UCI normaal zijn , als ze hem enkel ergens kunnen vinden op de momenten dat z'n bloed een normale spiegel vertoond ...
iddquote:Op zaterdag 21 juli 2007 21:39 schreef Ericr het volgende:
Misschien beter om het doping geneuzel in de dopingthread in SPT te houden, het begint nu wel weer erg te overheersen.
Op naar een clean deel 2.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 21:39 schreef Ericr het volgende:
Misschien beter om het doping geneuzel in de dopingthread in SPT te houden, het begint nu wel weer erg te overheersen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |