abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51661728
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 14:40 schreef xienix84 het volgende:

[..]

Rabo zei toch ook zelf dat ze er maar beter op moeten letten? Maar dit gedoe met Rasmussen is toch een administratieve fout?

Al die verzonnen verhalen gaan wel echt hun eigen leven leiden hoor.
ja dekker was ook maar te strak aangespannen lintje hoor .

Ik hect niet veel waarde aand e commetnaar van andere ploegleiders, maar aan die van rabo ook niet hoor. Wat moeten ze zeggen, ja het was een fout voor dopingcontrole te mislopen ? :s
  vrijdag 20 juli 2007 @ 14:43:38 #152
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_51661779
En nu hoor je weer dat het formulier TE laat was binnengekomen...

Als dat zo is, is het dus een storm in een glas water.
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
pi_51661786
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 14:41 schreef flyck het volgende:

[..]

dat maskeert niets. je haalt natuurlijk je hematocriet naar boven. maar als je daarenboven epo neemt om je hematocriet op die waarde te houden dan blijft dat even detecteerbaar als zonder die hoogtestage. (zogoed als niet detecteerbaar met andere woorden).
Ja maar stel dat je door je hoogtestage je H-waarde met 2 % stijgt(geen idee of dat een goeie waarde is maar t is een voorbeeld ) en door je EPO stijgt die naar 3.5% ofzo. Stel nu dat het best kan dat gemiddeld door hoogtestages H-waardes kunnen stijgen van 2-4%, dan zou je dus je EPO gebruik maskeren toch?
  vrijdag 20 juli 2007 @ 14:45:29 #154
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_51661842
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 14:41 schreef xienix84 het volgende:

[..]

Maar daarom wordt bij een dopingcontrole ook vergeleken met de individuele basis waarde en andere homeostatische waarden die van invloed zijn daarop
Ah, maar dat is een potje kutwerk

De dopingcontroleurs hebben het er maar druk mee...

Weet je wat nou het leuke is, al die waarden hebben idd invloed op elkaar, als er 1 wijzigt, om wat voor reden dan ook, dan wijzigt al het andere mee Have fun
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
pi_51661937
We kunnen het hier best over Rasmussen hebben, maar die talk over minidosissen, maskeren, Epo, testosteron en de rest mag echt wel ff ergens anders, als je het mij vraagt:

Discussies over doping ===> Sport
[Wielrennen] Doping #19:Virenque, de enige truidrager van 96
Everything will be okay in the end.
If it's not okay, it's not the end...
pi_51661968
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 14:45 schreef SuperWeber het volgende:

[..]

Ah, maar dat is een potje kutwerk

De dopingcontroleurs hebben het er maar druk mee...

Weet je wat nou het leuke is, al die waarden hebben idd invloed op elkaar, als er 1 wijzigt, om wat voor reden dan ook, dan wijzigt al het andere mee Have fun
Ja ik kan t niet Daarom denk ik eerlijk gezegd ook dat er nog steeds genoeg renners door de dopingcontrole heenkomen terwijl ze wel hebben gebruikt hoor.

En @Flyck, tuurlijk geloof ik rabo geen 100% hoor, die nemen het natuurlijk op voor Rasmussen. Maar ik vind het gewoon een vreemde zaak waar de feiten steeds worden verdraaid en hun eigen leven gaan leiden.
pi_51662086
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 14:43 schreef xienix84 het volgende:

[..]

Ja maar stel dat je door je hoogtestage je H-waarde met 2 % stijgt(geen idee of dat een goeie waarde is maar t is een voorbeeld ) en door je EPO stijgt die naar 3.5% ofzo. Stel nu dat het best kan dat gemiddeld door hoogtestages H-waardes kunnen stijgen van 2-4%, dan zou je dus je EPO gebruik maskeren toch?
nee epo is een synthetisch product dat sporen nalaat (indien getest op de juiste moment zijn die te meten). De rest doet niet terzake.

Als men geen epo gemeten heeft, maar de waarden verdacht zijn dan kan men nog altijd geen uitspraken doen.

bv rare waarden:
+ een plotselinge stijging (maar nog onder de 50).
+ tijdens een intensieve ronde het behoud van het hematocriet.
pi_51662202
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 14:50 schreef flyck het volgende:

[..]

nee epo is een synthetisch product dat sporen nalaat (indien getest op de juiste moment zijn die te meten). De rest doet niet terzake.

Als men geen epo gemeten heeft, maar de waarden verdacht zijn dan kan men nog altijd geen uitspraken doen.

bv rare waarden:
+ een plotselinge stijging (maar nog onder de 50).
+ tijdens een intensieve ronde het behoud van het hematocriet.
Aha, dankje Vandaar dat er wederom vaker gebruik wordt gemaakt van bloeddoping in de vorm van aftappen en dan weer toevoegen? (niet synthetisch)?

Maar goed, inderdaad dit is het Rasmussen topic. Ik stop over doping. Dopinggebruik is nieteens echt ter sprake gekomen. Rasmussen zal vandaag wel een aardig rustige koers hebben. Minder hectisch dan gisteren.
pi_51662235
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 14:48 schreef xienix84 het volgende:

[..]

Ja ik kan t niet Daarom denk ik eerlijk gezegd ook dat er nog steeds genoeg renners door de dopingcontrole heenkomen terwijl ze wel hebben gebruikt hoor.

En @Flyck, tuurlijk geloof ik rabo geen 100% hoor, die nemen het natuurlijk op voor Rasmussen. Maar ik vind het gewoon een vreemde zaak waar de feiten steeds worden verdraaid en hun eigen leven gaan leiden.
Tuurlijk gaan de verhalen een beetje een persoonlijke kronkel krijgen, maar daarom maakt het de affaire niet minder erg.

Als men zoals hierboven stelt dat de papieren te laat ingezonden zijn dan nog kan men spreken van een opzettelijke actie. Dat ze dan bewijzen dat de vertraging komt door de post en niet door het eigen initiatief.

Anders is het wel zeer gemakkelijk. zeg moemoe kun je overmorgen deze brief eens posten.
jij lekker te genieten van je kriebeltjes in je arm van de spuitjes wetende dat niemand je weet zitten en je op die manier leuk de controle omzeild hebt.

Eerlijk gezegd geloof ik er niets van dat een renner van caliber rasmussen dergelijke fouten maakt.
Als je weet dat zo een zake je carriere kunnen vernietigen dan moet je al extreem lomp zijn om dan nog die fout te begaan.

Hoop wel dat hij nog een pak boter bijeen rijd in de pyries
  vrijdag 20 juli 2007 @ 14:55:39 #160
124363 Maybach
Date Caesari quae Caesaris
pi_51662286
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 14:16 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

Hij is getest geweest net voor het DK , maar dat was later dan het moment waarop men dat wilde doen. Wat toch vrij cruciaal kan zijn om wat te ontdekken.
En de Denen en het UCI zagen daarin geen enkele reden om Rasmussen niet te laten starten in het DK en in de Tour. Het feit dat het UCI dan vervolgens heisa maakt tijdens de tour en dan wel op het moment dat Rasmussen in het geel rijd, geeft toch wel sterk het idee dat het hier alleen maar weer gaat om de oude UCI ASO strijd.
as happy as a penguin in a microwave.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 14:55:40 #161
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_51662288
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 14:43 schreef DarkShine het volgende:
En nu hoor je weer dat het formulier TE laat was binnengekomen...

Als dat zo is, is het dus een storm in een glas water.
Als het een storm in een glas water was zou hij geen officiele waarschuwing hebben gekregen. En dat al voor de 2de keer !
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_51662344
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 14:54 schreef flyck het volgende:

[..]

Tuurlijk gaan de verhalen een beetje een persoonlijke kronkel krijgen, maar daarom maakt het de affaire niet minder erg.

Als men zoals hierboven stelt dat de papieren te laat ingezonden zijn dan nog kan men spreken van een opzettelijke actie. Dat ze dan bewijzen dat de vertraging komt door de post en niet door het eigen initiatief.

Anders is het wel zeer gemakkelijk. zeg moemoe kun je overmorgen deze brief eens posten.
jij lekker te genieten van je kriebeltjes in je arm van de spuitjes wetende dat niemand je weet zitten en je op die manier leuk de controle omzeild hebt.

Eerlijk gezegd geloof ik er niets van dat een renner van caliber rasmussen dergelijke fouten maakt.
Als je weet dat zo een zake je carriere kunnen vernietigen dan moet je al extreem lomp zijn om dan nog die fout te begaan.

Hoop wel dat hij nog een pak boter bijeen rijd in de pyries
Ik heb ook geen idee of dit alles via Rabo (bv de Rooy) gaat of Rasmussen alles zelf moet doen, lijkt me niet. Het is vreemd. Laat ook wel zien hoeveel bureaucratie er in t wielrennen zit. Is toch ook een van de redenen dat Boogerd wilde stoppen? Dat hij altijd in de gaten wordt gehouden, met oortjes en dit soort dingen. Kan me voorstellen dat dat goed frustrerend is.
pi_51662347
Dit topic gaat te veel lijken op een algemene dopingdiscussie.

Ik wil jullie daarom vriendelijk verzoeken deze discussie in sport voort te zetten.

Dit topic is enkel bedoeld voor alles wat gerelateerd is aan Rasmussen. En een algemene dopingdiscussie met technische info hoort hier niet in thuis.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 14:57:44 #164
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_51662372
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 14:55 schreef Maybach het volgende:

[..]

En de Denen en het UCI zagen daarin geen enkele reden om Rasmussen niet te laten starten in het DK en in de Tour. Het feit dat het UCI dan vervolgens heisa maakt tijdens de tour en dan wel op het moment dat Rasmussen in het geel rijd, geeft toch wel sterk het idee dat het hier alleen maar weer gaat om de oude UCI ASO strijd.
De Denen kunnen hem ook simpelweg niet weigeren op het DK en de Tour omdat hij nog maar 2 'waarschuwingen' kreeg en nog geen 3 en dus nog niet officieel positief is. Dat is een non-argument eigenlijk. Rabobank is degene die beslist of Rasmussen daar mag starten of niet na zo'n zaak. Niet de Denen.

Maar over wie door middel van een nationale selectie ergens aan de start mag verschijnen. Dat bepalen ze wél zelf in Denemarken ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_51662379
Dan bij deze, Go Rasmussen!
  vrijdag 20 juli 2007 @ 15:05:32 #166
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_51662632
Erg domme een onprofessionele fout. Zo breng je jezelf gewoon in discrediet.

Overigens ook wat vreemd dat de bond dit nu net naar buiten moet brengen. Maar dat is misschien om een rel te voorkomen na de tour.
Al neem je toch niet aan dat Rasmussen 'm gaat winnen maar goed
  vrijdag 20 juli 2007 @ 15:11:06 #167
124363 Maybach
Date Caesari quae Caesaris
pi_51662853
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 14:57 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

De Denen kunnen hem ook simpelweg niet weigeren op het DK en de Tour omdat hij nog maar 2 'waarschuwingen' kreeg en nog geen 3 en dus nog niet officieel positief is. Dat is een non-argument eigenlijk. Rabobank is degene die beslist of Rasmussen daar mag starten of niet na zo'n zaak. Niet de Denen.

Maar over wie door middel van een nationale selectie ergens aan de start mag verschijnen. Dat bepalen ze wél zelf in Denemarken ...
Je kunt het zien als een non-argument, ik denk eerder dat het argument om Rasmussen niet meer in de nationale selectie op te nemen, een non-argument is. Zoals jij zelf al terecht opmerkt is hiervoor het argument namelijk dat hij niet positief is bevonden.
as happy as a penguin in a microwave.
pi_51663214
Het domst is natuurlijk nog wel dat ze kennelijk vinden dat hij niet aan het WK/OS mee mag doen, en dat de UCI zelfs vindt dat hij nu uit de tour gehaald moest worden... Terwijl hij nadat het bekend was gewoon nog aan het DK heeft deelgenomen en ook zonder morren gewoon de tour mocht starten.

Nu, midden in de Tour met dat bericht komen en vinden dat hij niet meer mag starten is echt heel triest. Gelukkig laat de ASO zich niet intimideren door de UCI. Die 'toespraak' van Preudhomme vandaag was echt een klasse statement.
Everything will be okay in the end.
If it's not okay, it's not the end...
  vrijdag 20 juli 2007 @ 15:32:00 #169
132605 kawotski
Il Dottore
pi_51663615
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 13:49 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Uit die reactie blijkt dus dat je niks van de realiteit snapt.
over de (lange) werking van doping daar zijn de meningen over verdeeld, maar goed ik wil sport zien en doping gebruiken doen ze allemaal dus laat ze maar betrappen in de koers, zolang tijdens de koers de waarden 'normaal' zijn is er niks aan de hand. Als je een keer een pilletje slikt als je uitgaat ben je al dopingverdachte..
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_51663630
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 15:05 schreef PLAE@ het volgende:
Erg domme een onprofessionele fout. Zo breng je jezelf gewoon in discrediet.

Overigens ook wat vreemd dat de bond dit nu net naar buiten moet brengen. Maar dat is misschien om een rel te voorkomen na de tour.
Al neem je toch niet aan dat Rasmussen 'm gaat winnen maar goed
Dat heeft niks te maken met een rel na de tour. Ze hadden het ook voor de tour bekend kunnen maken. Dit is weer gewoon het UCI vs. ASO gedoe...
pi_51666977
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 13:19 schreef wimderon het volgende:

[..]

Doet de ASO om de UCI/Pro-Tour te pesten. Door geen ploegentijdrit in de Tour op te nemen is die ploegentijdrit in Eindhoven vlak voor de Tour ineens amper meer van belang.
[..]

Was zeker wel in het voordeel van mindere tijdrijders geweest, hier zou die een minuutje of 2 verliezen tegenover de winnaars, nog minder tegenover mensen als Evans die geen sterke ploeg om zich heen hebben.
De ploegentijdrit was geen vervanging voor een individuele tijdrit. Ook in de jaren dat er een ploegentijdrit was, waren er twee individuele tijdritten. Rasmussen had dus alleen maar meer tijd verloren t.o.v. Valverde en Klöden.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 17:13:36 #172
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_51667407
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 15:21 schreef Cootz het volgende:
Het domst is natuurlijk nog wel dat ze kennelijk vinden dat hij niet aan het WK/OS mee mag doen, en dat de UCI zelfs vindt dat hij nu uit de tour gehaald moest worden... Terwijl hij nadat het bekend was gewoon nog aan het DK heeft deelgenomen en ook zonder morren gewoon de tour mocht starten.

Nu, midden in de Tour met dat bericht komen en vinden dat hij niet meer mag starten is echt heel triest. Gelukkig laat de ASO zich niet intimideren door de UCI. Die 'toespraak' van Preudhomme vandaag was echt een klasse statement.
ach, de deense bond en de uci hebben hun onkunde en failliet al lang en breed aangetoond,, dit bevestigd het alleen maar weer wat een waardeloze organisaties er binnen het wielrennen zijn.

De UCI maakt het wielrennen net zo kapot als de dopingzondaars.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  vrijdag 20 juli 2007 @ 17:50:07 #173
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_51668514
Ik vind het een totaal non-event met een belachelijke timing.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 17:50:07 #174
67640 SaintOfKillers
pi_51668515
Ik vind het een totaal non-event met een belachelijke timing.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 17:50:24 #175
67640 SaintOfKillers
pi_51668525
Twee keer om te tonen dat ik het meen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')