Hoe dan ook die marge van 2.30 op Piti meer dan 3.00 op Klöden en co is niet genoeg om de Tour te winnen als Rasmussen zijndequote:Op vrijdag 20 juli 2007 12:05 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Daar geloof ik niet echt in, maar goed, dan komt die tweede tijdrit. Daar zal ik het resultaat van vorig jaar maar niet van posten, dat is helemaal om depressief van te worden.
Als 'ie 3-4 minuten verliest, is het geel kwijt, of zo goed als kwijt.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 12:02 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Rasmussen heeft het geel dat zal hem iets meer vleugels geven waardoor hij mss van die 6.00 het kan beperken tot een minuut of 3/4 ofzo. Dan is het in de bergen weer iets meer speelbaarder.
of hij gaat zo ten onder aan de druk dat hij weer 20x valt
Hoeveel tijdritten zijn er nog dan?quote:Op vrijdag 20 juli 2007 12:13 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Als 'ie 3-4 minuten verliest, is het geel kwijt, of zo goed als kwijt.
En ik zie hem dan niet nog eens 4 minuten pakken in de bergen om in de volgende tijdrit het geel te houden.
Weliswaar geeft geel vleugels, maar ook de kans om de tour te winnen kan vleugels geven (zie Lemond in de afsluitende tijdrit in '89).
Omdat de tour het niet nodig vond.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 12:44 schreef Veerboot het volgende:
Een beetje half offtopic misschien, maar omdat er hierboven over de tijdritten gesproken wordt toch maar even hier: waarom is er eigenlijk geen ploegentijdrit meer? Dat was meestal toch wel? Zou in het voordeel van Rasmussen zijn geweest, denk ik.
Toen ging ie er ook echt vol voor hequote:Op vrijdag 20 juli 2007 12:00 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Waarom vergelijk je met andere renners en niet met Rasmussen zelf?
8. Andreas Klöden GER op 01m 43s
11. Cadel Evans AUS op 01m 49s
15. Christophe Moreau FRA op 02m 03s
18. Carlos Sastre Candil ESP op 02m 10s
114. Michael Rasmussen DEN op 06m 29s
Lijkt me duidelijk genoeg. Als je terug gaat kijken, is het met Rasmussen in elke tijdrit zo.
Dat is de vraag inderdaad en hoe comfortabel zit hij met z'n blessure een uur in die houding?quote:Op vrijdag 20 juli 2007 11:59 schreef Ericr het volgende:
[..]
Maar is Andreas wel echt goed? We zullen het zaterdag zien, ik denk echter dat hij niet eens op het niveau zit van vorig jaar qua tijdrijden.
Doet de ASO om de UCI/Pro-Tour te pesten. Door geen ploegentijdrit in de Tour op te nemen is die ploegentijdrit in Eindhoven vlak voor de Tour ineens amper meer van belang.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 12:44 schreef Veerboot het volgende:
Een beetje half offtopic misschien, maar omdat er hierboven over de tijdritten gesproken wordt toch maar even hier: waarom is er eigenlijk geen ploegentijdrit meer? Dat was meestal toch wel? Zou in het voordeel van Rasmussen zijn geweest, denk ik.
Was zeker wel in het voordeel van mindere tijdrijders geweest, hier zou die een minuutje of 2 verliezen tegenover de winnaars, nog minder tegenover mensen als Evans die geen sterke ploeg om zich heen hebben.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 12:57 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Omdat de tour het niet nodig vond.
En het was niet in het voordeel van Rasmussen geweest. Rabobank verliest meestal op ploegen als T-Mobile, Astana, CSC en Caisse d'Epargne.
nja, maar 2 doping controles missen door u niet aan de regels te houden is niet niks. Ik ben er vrij zeker van dat moest dit gebeuren bij een niet raborenner er enorm commotie zou over. Als dit bijvoorbeeld armstrong was geweest. (om maar iemand te noemen).quote:Op vrijdag 20 juli 2007 13:15 schreef Leatherface het volgende:
Het lijkt ergens wel een beetje op het verhaal Pereiro. Die gaf te laat aan het Franse anti doping bureau door een attest tegen astma te hebben. Dat liep toen met een sisser af.
Dit waarschijnlijk ook wel.
dan ga je ervan uit dat een ITT vervangen word door een TTT. Dat gebeurd niet, er zijn over het algemeen altijd 2 ITT & 1 TTT (die al 2 jaar eruit is)quote:Op vrijdag 20 juli 2007 13:19 schreef wimderon het volgende:
[..]
Doet de ASO om de UCI/Pro-Tour te pesten. Door geen ploegentijdrit in de Tour op te nemen is die ploegentijdrit in Eindhoven vlak voor de Tour ineens amper meer van belang.
[..]
Was zeker wel in het voordeel van mindere tijdrijders geweest, hier zou die een minuutje of 2 verliezen tegenover de winnaars, nog minder tegenover mensen als Evans die geen sterke ploeg om zich heen hebben.
yeps. Maar dat gaan ze dan zeggen dat het komt doordat ze zuiver rijden hequote:Op vrijdag 20 juli 2007 13:24 schreef Ericr het volgende:
Er zijn nog 3 bergritten, daar kan Rasmussen zelf door het ijs zakken maar tegelijk zal er van zijn concurrentie ook nog wel wat verzwakking te zien zijn. Sastre is niet in beste doen, Kloden in feite ook niet, Leipo heeft meestal wel een mindere dag, Mayo is geen veel betere TT-er dan Rasmussen en ook Evans heeft iedere Tour wel een dag dat hij in de bergen blij is om aan te klampen. Valverde is nou ook niet de meest evenwichtige renner maar heeft nog nooit een Tour uitgereden.
Vind de timing van de Deense bond een beetje zielig. Gelukkig is de tour baas het met mij eens. Overigens achterlijk dat elke renner altijd moet aangeven waar hij exact traint. Wanneer ze een renner onverwachts willen controleren gaan ze maar lekker zelf erachteraan waar die renner zich bevindt.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 13:22 schreef flyck het volgende:
[..]
nja, maar 2 doping controles missen door u niet aan de regels te houden is niet niks. Ik ben er vrij zeker van dat moest dit gebeuren bij een niet raborenner er enorm commotie zou over. Als dit bijvoorbeeld armstrong was geweest. (om maar iemand te noemen).
Hij heeft een waarschuwing dat als het nog een keer gebeurd het word beschouwd als een niet negatieve plas, Wat voor hem geen probleem is omdat hij voor de rest van het seizoen gene rotte klop meer doet![]()
Ik hoor hier op de VRT dat er tot twee keer toe een controle buiten competitie bij Rasmussen zou zijn geweest waarbij hij niet op de plek bleek te zijn waar hij had aangegeven te zijn.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 00:04 schreef TheArt het volgende:
Het bericht slaat echt compleet nergens op. Hij heeft alleen een waarschuwing gehad omdat hij de lijst te laat heeft ingeleverd. De pers maakt er direct weer een totaal ander verhaal van.
dat gezeik met die controles, als je in competitie wordt gepakt helemaal terecht maar tijdens een training heeft voor mij nul komma nul waarde. Ik ga met een paar blikjes red bull ook beter rijden maar als ik een dag later puur water drink doen de energieverschaffers uit het verleden niets meer voor mij. EPO en testosteron blijft ook niet lang zitten zodat je er na een maand nog wat voordeel uit zou kunnen halen.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 13:39 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Ik hoor hier op de VRT dat er tot twee keer toe een controle buiten competitie bij Rasmussen zou zijn geweest waarbij hij niet op de plek bleek te zijn waar hij had aangegeven te zijn.
yeps is ook zo.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 13:39 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Ik hoor hier op de VRT dat er tot twee keer toe een controle buiten competitie bij Rasmussen zou zijn geweest waarbij hij niet op de plek bleek te zijn waar hij had aangegeven te zijn.
29juni is vlak voor de tour en deens kampioenschap. Dus dan heeft het wel degelijk een effect.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 13:45 schreef kawotski het volgende:
[..]
dat gezeik met die controles, als je in competitie wordt gepakt helemaal terecht maar tijdens een training heeft voor mij nul komma nul waarde. Ik ga met een paar blikjes red bull ook beter rijden maar als ik een dag later puur water drink doen de energieverschaffers uit het verleden niets meer voor mij. EPO en testosteron blijft ook niet lang zitten zodat je er na een maand nog wat voordeel uit zou kunnen halen.
Uit die reactie blijkt dus dat je niks van de realiteit snapt. Kuurtjes op voorhand, buiten competitie, daar haal je een énorm voordeel uit. Waarom denk je dat renners als Sinkewitz en Kessler uitgerekend buiten competitie betrapt werden op zo'n hoge testosteronwaarden ? Omdat ze met hun spieropbouw en recuperatie bezig waren ...quote:Op vrijdag 20 juli 2007 13:45 schreef kawotski het volgende:
[..]
dat gezeik met die controles, als je in competitie wordt gepakt helemaal terecht maar tijdens een training heeft voor mij nul komma nul waarde. Ik ga met een paar blikjes red bull ook beter rijden maar als ik een dag later puur water drink doen de energieverschaffers uit het verleden niets meer voor mij. EPO en testosteron blijft ook niet lang zitten zodat je er na een maand nog wat voordeel uit zou kunnen halen.
Yep, doping buiten competitie is wat vandaag de dag vooral gebeurt. Je kunt harder trainen en sterker aan de start van een wedstrijd verschijnen.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 13:49 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Uit die reactie blijkt dus dat je niks van de realiteit snapt. Kuurtjes op voorhand, buiten competitie, daar haal je een énorm voordeel uit. Waarom denk je dat renners als Sinkewitz en Kessler uitgerekend buiten competitie betrapt werden op zo'n hoge testosteronwaarden ? Omdat ze met hun spieropbouw en recuperatie bezig waren ...
Ja, maar met 2 ITT en 1 TTT is de TTT dan vlak, en meestal 1 van de ITTs een bergtijdrit... toch?quote:Op vrijdag 20 juli 2007 13:25 schreef flyck het volgende:
[..]
dan ga je ervan uit dat een ITT vervangen word door een TTT. Dat gebeurd niet, er zijn over het algemeen altijd 2 ITT & 1 TTT (die al 2 jaar eruit is)
De timing is inderdaad wel tamelijk dubieus.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 13:57 schreef xienix84 het volgende:
Nou wat nu een beetje het vreemde is, is dat de Denen nu ineens met dit nieuws naar buiten komen terwijl het voor hen, en Rasmussen zelf ook, al langer (voor de tour) bekend is. Had dat dan meteen gedaan. Zo lijkt het er gewoon veel meer op alsof ze hem (nu hij in t geel rijdt) zwart willen maken.
Aan de andere kant vraag ik mij wel af hoe we dit ook moeten kaderen in het feit dat Rasmussen pas als allerlaatste van het hele peloton het dopingcharter ondertekende.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 13:57 schreef xienix84 het volgende:
Nou wat nu een beetje het vreemde is, is dat de Denen nu ineens met dit nieuws naar buiten komen terwijl het voor hen, en Rasmussen zelf ook, al langer (voor de tour) bekend is. Had dat dan meteen gedaan. Zo lijkt het er gewoon veel meer op alsof ze hem (nu hij in t geel rijdt) zwart willen maken.
Is dat zo? Dat wist ik niet. Ik dacht dat Rabo in zijn geheel (en met tegenstand) getekend had en dat er daarna nog een aantal ploegen waren die tot op de laatste dag gewacht hebben met tekenen.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 14:05 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Aan de andere kant vraag ik mij wel af hoe we dit ook moeten kaderen in het feit dat Rasmussen pas als allerlaatste van het hele peloton het dopingcharter ondertekende.
Rasmussen tekende niet mee met Rabo. Die heeft gewacht tot het aller allerlaatste moment. (allicht toen de Tourdirectie hem nog eens duidelijk maakte dat hij niet zou starten zonder)quote:Op vrijdag 20 juli 2007 14:08 schreef xienix84 het volgende:
[..]
Is dat zo? Dat wist ik niet. Ik dacht dat Rabo in zijn geheel (en met tegenstand) getekend had en dat er daarna nog een aantal ploegen waren die tot op de laatste dag gewacht hebben met tekenen.
CSC is sowieos de laatste die het gedaan heeft...quote:Op vrijdag 20 juli 2007 14:05 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Aan de andere kant vraag ik mij wel af hoe we dit ook moeten kaderen in het feit dat Rasmussen pas als allerlaatste van het hele peloton het dopingcharter ondertekende.
Waar staan die afkortingen voor?quote:Op vrijdag 20 juli 2007 14:03 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Ja, maar met 2 ITT en 1 TTT is de TTT dan vlak, en meestal 1 van de ITTs een bergtijdrit... toch?
hangt er vanaf, was niet altijd klimtijdrit. (2003, 2005). TTT is bijna altijd vlak of licht glooiend. Als ze daar een serieuze keutel instoppen dan word het te moeilijk.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 14:03 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Ja, maar met 2 ITT en 1 TTT is de TTT dan vlak, en meestal 1 van de ITTs een bergtijdrit... toch?
Nee hoor:quote:Op vrijdag 20 juli 2007 14:13 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
CSC is sowieos de laatste die het gedaan heeft...
Hij is getest geweest net voor het DK , maar dat was later dan het moment waarop men dat wilde doen. Wat toch vrij cruciaal kan zijn om wat te ontdekken.quote:En dat verhaal van dat ie niet voor het Deens Kampioensschap is getest is onzin want de Tourbaas (of zo'n andere knul) heeft gezegd dat hij gewoon is getest daarvoor en ook vóór de Tour en nog een stuk of 5/6x in de Tour.
En er zijn meerdere renners met waarschuwingen
Dan heb ik het foutquote:Op vrijdag 20 juli 2007 14:16 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Nee hoor:
http://www.sportwereld.be(...)leID=DMF06072007_036
[..]
Hij is getest geweest net voor het DK , maar dat was later dan het moment waarop men dat wilde doen. Wat toch vrij cruciaal kan zijn om wat te ontdekken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |