yeps. Maar dat gaan ze dan zeggen dat het komt doordat ze zuiver rijden hequote:Op vrijdag 20 juli 2007 13:24 schreef Ericr het volgende:
Er zijn nog 3 bergritten, daar kan Rasmussen zelf door het ijs zakken maar tegelijk zal er van zijn concurrentie ook nog wel wat verzwakking te zien zijn. Sastre is niet in beste doen, Kloden in feite ook niet, Leipo heeft meestal wel een mindere dag, Mayo is geen veel betere TT-er dan Rasmussen en ook Evans heeft iedere Tour wel een dag dat hij in de bergen blij is om aan te klampen. Valverde is nou ook niet de meest evenwichtige renner maar heeft nog nooit een Tour uitgereden.
Vind de timing van de Deense bond een beetje zielig. Gelukkig is de tour baas het met mij eens. Overigens achterlijk dat elke renner altijd moet aangeven waar hij exact traint. Wanneer ze een renner onverwachts willen controleren gaan ze maar lekker zelf erachteraan waar die renner zich bevindt.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 13:22 schreef flyck het volgende:
[..]
nja, maar 2 doping controles missen door u niet aan de regels te houden is niet niks. Ik ben er vrij zeker van dat moest dit gebeuren bij een niet raborenner er enorm commotie zou over. Als dit bijvoorbeeld armstrong was geweest. (om maar iemand te noemen).
Hij heeft een waarschuwing dat als het nog een keer gebeurd het word beschouwd als een niet negatieve plas, Wat voor hem geen probleem is omdat hij voor de rest van het seizoen gene rotte klop meer doet![]()
Ik hoor hier op de VRT dat er tot twee keer toe een controle buiten competitie bij Rasmussen zou zijn geweest waarbij hij niet op de plek bleek te zijn waar hij had aangegeven te zijn.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 00:04 schreef TheArt het volgende:
Het bericht slaat echt compleet nergens op. Hij heeft alleen een waarschuwing gehad omdat hij de lijst te laat heeft ingeleverd. De pers maakt er direct weer een totaal ander verhaal van.
dat gezeik met die controles, als je in competitie wordt gepakt helemaal terecht maar tijdens een training heeft voor mij nul komma nul waarde. Ik ga met een paar blikjes red bull ook beter rijden maar als ik een dag later puur water drink doen de energieverschaffers uit het verleden niets meer voor mij. EPO en testosteron blijft ook niet lang zitten zodat je er na een maand nog wat voordeel uit zou kunnen halen.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 13:39 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Ik hoor hier op de VRT dat er tot twee keer toe een controle buiten competitie bij Rasmussen zou zijn geweest waarbij hij niet op de plek bleek te zijn waar hij had aangegeven te zijn.
yeps is ook zo.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 13:39 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Ik hoor hier op de VRT dat er tot twee keer toe een controle buiten competitie bij Rasmussen zou zijn geweest waarbij hij niet op de plek bleek te zijn waar hij had aangegeven te zijn.
29juni is vlak voor de tour en deens kampioenschap. Dus dan heeft het wel degelijk een effect.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 13:45 schreef kawotski het volgende:
[..]
dat gezeik met die controles, als je in competitie wordt gepakt helemaal terecht maar tijdens een training heeft voor mij nul komma nul waarde. Ik ga met een paar blikjes red bull ook beter rijden maar als ik een dag later puur water drink doen de energieverschaffers uit het verleden niets meer voor mij. EPO en testosteron blijft ook niet lang zitten zodat je er na een maand nog wat voordeel uit zou kunnen halen.
Uit die reactie blijkt dus dat je niks van de realiteit snapt. Kuurtjes op voorhand, buiten competitie, daar haal je een énorm voordeel uit. Waarom denk je dat renners als Sinkewitz en Kessler uitgerekend buiten competitie betrapt werden op zo'n hoge testosteronwaarden ? Omdat ze met hun spieropbouw en recuperatie bezig waren ...quote:Op vrijdag 20 juli 2007 13:45 schreef kawotski het volgende:
[..]
dat gezeik met die controles, als je in competitie wordt gepakt helemaal terecht maar tijdens een training heeft voor mij nul komma nul waarde. Ik ga met een paar blikjes red bull ook beter rijden maar als ik een dag later puur water drink doen de energieverschaffers uit het verleden niets meer voor mij. EPO en testosteron blijft ook niet lang zitten zodat je er na een maand nog wat voordeel uit zou kunnen halen.
Yep, doping buiten competitie is wat vandaag de dag vooral gebeurt. Je kunt harder trainen en sterker aan de start van een wedstrijd verschijnen.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 13:49 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Uit die reactie blijkt dus dat je niks van de realiteit snapt. Kuurtjes op voorhand, buiten competitie, daar haal je een énorm voordeel uit. Waarom denk je dat renners als Sinkewitz en Kessler uitgerekend buiten competitie betrapt werden op zo'n hoge testosteronwaarden ? Omdat ze met hun spieropbouw en recuperatie bezig waren ...
Ja, maar met 2 ITT en 1 TTT is de TTT dan vlak, en meestal 1 van de ITTs een bergtijdrit... toch?quote:Op vrijdag 20 juli 2007 13:25 schreef flyck het volgende:
[..]
dan ga je ervan uit dat een ITT vervangen word door een TTT. Dat gebeurd niet, er zijn over het algemeen altijd 2 ITT & 1 TTT (die al 2 jaar eruit is)
De timing is inderdaad wel tamelijk dubieus.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 13:57 schreef xienix84 het volgende:
Nou wat nu een beetje het vreemde is, is dat de Denen nu ineens met dit nieuws naar buiten komen terwijl het voor hen, en Rasmussen zelf ook, al langer (voor de tour) bekend is. Had dat dan meteen gedaan. Zo lijkt het er gewoon veel meer op alsof ze hem (nu hij in t geel rijdt) zwart willen maken.
Aan de andere kant vraag ik mij wel af hoe we dit ook moeten kaderen in het feit dat Rasmussen pas als allerlaatste van het hele peloton het dopingcharter ondertekende.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 13:57 schreef xienix84 het volgende:
Nou wat nu een beetje het vreemde is, is dat de Denen nu ineens met dit nieuws naar buiten komen terwijl het voor hen, en Rasmussen zelf ook, al langer (voor de tour) bekend is. Had dat dan meteen gedaan. Zo lijkt het er gewoon veel meer op alsof ze hem (nu hij in t geel rijdt) zwart willen maken.
Is dat zo? Dat wist ik niet. Ik dacht dat Rabo in zijn geheel (en met tegenstand) getekend had en dat er daarna nog een aantal ploegen waren die tot op de laatste dag gewacht hebben met tekenen.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 14:05 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Aan de andere kant vraag ik mij wel af hoe we dit ook moeten kaderen in het feit dat Rasmussen pas als allerlaatste van het hele peloton het dopingcharter ondertekende.
Rasmussen tekende niet mee met Rabo. Die heeft gewacht tot het aller allerlaatste moment. (allicht toen de Tourdirectie hem nog eens duidelijk maakte dat hij niet zou starten zonder)quote:Op vrijdag 20 juli 2007 14:08 schreef xienix84 het volgende:
[..]
Is dat zo? Dat wist ik niet. Ik dacht dat Rabo in zijn geheel (en met tegenstand) getekend had en dat er daarna nog een aantal ploegen waren die tot op de laatste dag gewacht hebben met tekenen.
CSC is sowieos de laatste die het gedaan heeft...quote:Op vrijdag 20 juli 2007 14:05 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Aan de andere kant vraag ik mij wel af hoe we dit ook moeten kaderen in het feit dat Rasmussen pas als allerlaatste van het hele peloton het dopingcharter ondertekende.
Waar staan die afkortingen voor?quote:Op vrijdag 20 juli 2007 14:03 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Ja, maar met 2 ITT en 1 TTT is de TTT dan vlak, en meestal 1 van de ITTs een bergtijdrit... toch?
hangt er vanaf, was niet altijd klimtijdrit. (2003, 2005). TTT is bijna altijd vlak of licht glooiend. Als ze daar een serieuze keutel instoppen dan word het te moeilijk.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 14:03 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Ja, maar met 2 ITT en 1 TTT is de TTT dan vlak, en meestal 1 van de ITTs een bergtijdrit... toch?
Nee hoor:quote:Op vrijdag 20 juli 2007 14:13 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
CSC is sowieos de laatste die het gedaan heeft...
Hij is getest geweest net voor het DK , maar dat was later dan het moment waarop men dat wilde doen. Wat toch vrij cruciaal kan zijn om wat te ontdekken.quote:En dat verhaal van dat ie niet voor het Deens Kampioensschap is getest is onzin want de Tourbaas (of zo'n andere knul) heeft gezegd dat hij gewoon is getest daarvoor en ook vóór de Tour en nog een stuk of 5/6x in de Tour.
En er zijn meerdere renners met waarschuwingen
Dan heb ik het foutquote:Op vrijdag 20 juli 2007 14:16 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Nee hoor:
http://www.sportwereld.be(...)leID=DMF06072007_036
[..]
Hij is getest geweest net voor het DK , maar dat was later dan het moment waarop men dat wilde doen. Wat toch vrij cruciaal kan zijn om wat te ontdekken.
Zeker bij testosteron kan zelfs enkele uren het verschil maken tussen nog opspoorbaar en niet meer opspoorbaar ... Idem voor EPO eigenlijk.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 14:17 schreef SuperWeber het volgende:
Op 29 juni is zijn bloed echter nog wel gecontroleerd. Beetje vreemd dan dat ze zo'n heisa maken over die ene dag verschil
Testosteron en Epo zijn niet zomaar verdwenen, dus die ene dag verschil kan iig geen zekerheid bieden (wanneer je een van beide gebruikt hebt) dat je negatief getest zult worden... Beetje vaag allemaal...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |