was al een topic over (zie wfl).quote:Op zondag 24 juni 2007 09:35 schreef Klit het volgende:
Veel Fokkers gaan er van uit dat God niet bestaat, maar wat nu als hij er wel blijkt te zijn, wat doe je dan, en hoe ga je hier dan mee om?
Ligt er dan beetje aan wat zo'n god is, en wil. Je kan wel gaan gokken dat er een god is, en je aan al die gekke wetten van al die religies houden, maar denk niet dat je daar ver mee komt.quote:Op zondag 24 juni 2007 09:35 schreef Klit het volgende:
Veel Fokkers gaan er van uit dat God niet bestaat, maar wat nu als hij er wel blijkt te zijn, wat doe je dan, en hoe ga je hier dan mee om?
Dan ben je niet de enige?quote:
Den meld ik dat hij zijn zaakjes nogal slecht geregeld heeft.quote:Op zondag 24 juni 2007 09:35 schreef Klit het volgende:
Nee, dat is niet voldoende. Je moet Jezus als je Verlosser aannemen. Alleen goed leven is niet voldoende.quote:Op zondag 24 juni 2007 10:12 schreef ToT het volgende:
Tja net wat meerderen hier zeggen: het ligt er allemaal aan wat voor God het is en wat Zijn wetten zijn, en waarom Hij het niet duidelijker heeft gemaakt wat Hij van ons wil.
Verder idd gewoon goed leven and you're okay, denk ik.
Ik denk dat we er gemakshalve wel vanuit mogen gaan dat deze God bedoeld wordtquote:Op zondag 24 juni 2007 10:18 schreef ToT het volgende:
Is dat zo?
In het begintopic staat niet specifiek dat het om de Christeljike God gaat, en dat de Bijbel letterljik Zijn woord is.
Hmmm. Een beetje triest, dat Jesus nog steeds moet boeten, voor mijn zonden..quote:Op zondag 24 juni 2007 10:13 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Nee, dat is niet voldoende. Je moet Jezus als je Verlosser aannemen. Alleen goed leven is niet voldoende.
Schiet ik m dood zodat die er als nog niet meer isquote:Op zondag 24 juni 2007 09:35 schreef Klit het volgende:
Dan heeft het helemaal geen zin meer om in Hem te geloven.quote:Op zondag 24 juni 2007 11:24 schreef Klit het volgende:
[..]
En als er nu eens geen hel blijkt te zijn?
Hij is er ook.quote:Op zondag 24 juni 2007 09:35 schreef Klit het volgende:
maar wat nu als hij er wel blijkt te zijn
Ik moet zeggen dat dat nog niet echt blijkt, op dit moment.quote:
Waar blijkt dat uit?quote:
Je moet je hart voor hem openstellen. Dan zal hij hoogstpersoonlijk tot je sprekenquote:
Okee.quote:Op zondag 24 juni 2007 12:16 schreef Viking84 het volgende:
Je moet je hart voor hem openstellen. Dan zal hij hoogstpersoonlijk tot je spreken. Probeer het maar eens
.
Alweer gelukt.quote:Op zondag 24 juni 2007 12:16 schreef Viking84 het volgende:
Je moet je hart voor hem openstellen. Dan zal hij hoogstpersoonlijk tot je spreken. Probeer het maar eens
.
Dat is te privé om hier te posten, maar ik werd er weer helemaal blij van kan ik je vertellen.quote:
Hoe komt dat tot je? Hoe klinkt dat?quote:Op zondag 24 juni 2007 14:13 schreef Klit het volgende:
Dat is te privé om hier te posten, maar ik werd er weer helemaal blij van kan ik je vertellen.
Maar je verstaat 'm toch? Hoe komen die woorden dan tot je?quote:Op zondag 24 juni 2007 15:54 schreef Klit het volgende:
Dat voel je.
Ja die gelovige inderdaadquote:Op zondag 24 juni 2007 17:45 schreef Haushofer het volgende:
Boel randmongolen in dit topic zegLijkt de frontpage wel.
Ja, inderdaad, die ja !quote:
zeg youssef, ik durf te wedden dat ik dan die allah van jou door een varken in zn reet laat neuken.quote:Op zondag 24 juni 2007 17:34 schreef Double-Helix het volgende:
Dan spuug ik hem zijn hoofd en zeg ik tegen hem dat hij mijn kont mag kussen.
Ik denk dat je wel anders piept als het echt zover is gekomen.quote:Op zondag 24 juni 2007 21:45 schreef Queen_Minny het volgende:
Dan wacht ik tot ik hem tegen kom,en dan krijgt ie het pak rammel dat hij verdiend.
Dan is het wel een egoistische lul als ie je leven geeft en daarna straft als je niet doet wat hij zegt.quote:Op zondag 24 juni 2007 23:09 schreef Klit het volgende:
[..]
Ik denk dat je wel anders piept als het echt zover is gekomen.
Ik ben geen moslim idioot.quote:Op zondag 24 juni 2007 20:40 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
zeg youssef, ik durf te wedden dat ik dan die allah van jou door een varken in zn reet laat neuken.
Ik kreeg zo'n 'dit nummer is niet in gebruik bitch', ik heb geen ontvangst hierquote:Op zondag 24 juni 2007 12:16 schreef Viking84 het volgende:
[..]
.
Omdat je naar de hel wordt gestuurd vanwege het feit dat de dingen die jij als genot beschouwt verboden zijn door god.quote:Op maandag 25 juni 2007 16:29 schreef Triforce_Courage het volgende:
De hemel moet toch een plek zijn waar je geen zorgen etc. meer hebt? Maar hoe kan het dan een hemel zijn als de dingen waar ik van geniet verboden zijn door God?
..? ..? ..? Denk daar maar eens over na
het maakt in de hemel gen ene fuck meer uitquote:Op maandag 25 juni 2007 16:29 schreef Triforce_Courage het volgende:
De hemel moet toch een plek zijn waar je geen zorgen etc. meer hebt? Maar hoe kan het dan een hemel zijn als de dingen waar ik van geniet verboden zijn door God?
..? ..? ..? Denk daar maar eens over na
Het nieuwe bewijs accepteren en doen wat hij vraagt, mits hij een goedaardig wezen is?quote:Op zondag 24 juni 2007 09:35 schreef Klit het volgende:
Ow, heb je hem ook weer...quote:Op maandag 25 juni 2007 18:59 schreef PeZu het volgende:
ik zou hem keihar din zijn gezicht uitlachen en hem vertellen dat zijn uit de kluiten gewassen antfarm mooi mislukt en dat hij een prutser eerste klas is
nee dat ben ik nietquote:
Je zult het maar fout hebben en straks voor De Poort staan.... Linksaf naar Rood en Warm, Rechts naar de maagden. En de persoon voor je kijkt hoe je je in het leven hebt gedragen....quote:
Dan zou ik hem vragen waarom een 'almachtig' iemand als hij het toestaat dat er zo veel ellende op de wereld is, die vooral onschuldige kinderen treft. Als god zou bestaat, zou het een enorme sadistische klootzak zijn.quote:Op zondag 24 juni 2007 09:35 schreef Klit het volgende:
Met als enige maatschaaf zijn bestaan wel of niet te hebben erkendquote:Op dinsdag 26 juni 2007 08:51 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Je zult het maar fout hebben en straks voor De Poort staan.... Linksaf naar Rood en Warm, Rechts naar de maagden. En de persoon voor je kijkt hoe je je in het leven hebt gedragen....
![]()
't Is wel hip hier op Fok geloof ik, om God voor alles en nog wat uit te maken. Dat God wellicht helemaal niet persoonlijk is, dat ethiek wellicht subjectief is en dat mensen er zelf zo'n puinzooi van maken, dat wil niet helemaal doordringen. Maar misschien dat ik nu ook al weer teveel moeilijke woorden gebruikt, en dat mensen hier alleen het streng-Christelijke Godsbeeld voor zich hebben .quote:Op dinsdag 26 juni 2007 11:05 schreef Catbert het volgende:
[..]
Dan zou ik hem vragen waarom een 'almachtig' iemand als hij het toestaat dat er zo veel ellende op de wereld is, die vooral onschuldige kinderen treft. Als god zou bestaatn, zou het een enorme sadistische klootzak zijn.
Ik ben zelf niet gelovig maar heb wel op een christelijke school gezeten. Mijn beeld van een 'god' is dus de bijbelse god. Alwetend, almachtig en barmhartig. Gezien de huidige situatie in de wereld een redelijk fucked up klootzak dus.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 11:16 schreef Haushofer het volgende:
't Is wel hip hier op Fok geloof ik, om God voor alles en nog wat uit te maken. Dat God wellicht helemaal niet persoonlijk is, dat ethiek wellicht subjectief is en dat mensen er zelf zo'n puinzooi van maken, dat wil niet helemaal doordringen. Maar misschien dat ik nu ook al weer teveel moeilijke woorden gebruikt, en dat mensen hier alleen het streng-Christelijke Godsbeeld voor zich hebben .
Da's best apart, dat jouw beeld van God de Christelijke is. Je gelooft overduidelijk niet in de Christelijke God, en daarnaast zijn er nog legio andere Godsbeelden te bedenken en weetikveelhoeveelhonderd verschillende religies. Pik je dan alleen dat Christelijke Godsbeeld eruit omdat je " op een Christelijke school" hebt gezeten ? Ruime blik heb je danquote:Op dinsdag 26 juni 2007 11:37 schreef Catbert het volgende:
[..]
Ik ben zelf niet gelovig maar heb wel op een christelijke school gezeten. Mijn beeld van een 'god' is dus de bijbelse god. Alwetend, almachtig en barmhartig. Gezien de huidige situatie in de wereld een redelijk fucked up klootzak dus.
Geloven in God is " in het jaar 1500 zijn qua levensovertuiging"?quote:En of het 'hip' is god voor alles en nog wat uit te maken: het overgrote deel van de doelgroep van Fok! is niet gelovig. Het heeft niks met 'hip' te maken, het heeft er alles mee te maken dat het overgrote deel van Fok niet meer in het jaar 1500 leeft wat betreft hun geloofsovertuiging.
Dat ben ik met je eens, ik vind veel kerkelijke opvattingen ook nogal es ongenuanceerd.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 12:19 schreef DSS24 het volgende:
en een groot deel is ook te simpel om zich er fatsoenlijk in te verdiepen zeg je......
Mijn vooroordeel is dat het grote deel van de kerk SIMPEL is, en zich vastklampen aan iets om hun leven door te komen.
Daarom staat er in de zin erna ookquote:Ik persoonlijk heb daar geen tijd voor, want op zondag ga ik liever vissen, tennissen, voetballen i.p.v. in zo'n muffe kerk te zitten.
Ik weet het, ik praat onzin. Gelukkig ben ik niet de enige![]()
quote:Dat geeft niet, want het is ook helemaal niet nodig om je in een religie of in religie in het algemeen te verdiepen als je daar geen behoefte aan hebt.
quote:Op dinsdag 26 juni 2007 13:39 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens, ik vind veel kerkelijke opvattingen ook nogal es ongenuanceerd.
[..]
Daarom staat er in de zin erna ook
[..]
Ik zou maar één ding vragen: Waarom? En dan zou een gemiddelde god dondersgoed weten wat ik er mee zou bedoelen. Maaaaaaaaarrrrrrr......... God bestaat niet, dus ik kan net zo goed zeggen dat ik op zijn hoofd zou poepen!quote:Op zondag 24 juni 2007 09:35 schreef Klit het volgende:
uhm, die is er gewoon hoorquote:Op dinsdag 26 juni 2007 11:25 schreef Nee het volgende:
Wat nu als er wel een Sinterklaas is?
Volgens mij voel je de pillen.quote:
Als het de monotheistische god is van de bijbel enzo dan ben ik mooi genaait, dan kan ik maar beter de rest van mijn leven zoveel mogelijk lol hebben, want in het hiernamaals zal dat fiks over zijnquote:Op zondag 24 juni 2007 09:35 schreef Klit het volgende:
Met een gat in de steen, dan hebben we er gelijk een wc bij.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 15:51 schreef BaajGuardian het volgende:
Als god echt bestaat zoals het geschreven staat dan is hij de moeite niet waard om aandacht aan te schenken, en kunnen we dat figuur beter in een put dumpen en een ronde steen erop schuiven.
Nu maar hopen dat de put ook rond is, anders komt ie er misschien uitquote:Op dinsdag 26 juni 2007 15:51 schreef BaajGuardian het volgende:
Als god echt bestaat zoals het geschreven staat dan is hij de moeite niet waard om aandacht aan te schenken, en kunnen we dat figuur beter in een put dumpen en een ronde steen erop schuiven.
Inderdaad. Dat mensen geloven, prima, maar dat godsgruwelijke irritante zieltjes winnen en reclamemakerij voor die flauwekul...quote:Op dinsdag 26 juni 2007 15:55 schreef DSS24 het volgende:
[..]
Ook zo iets wazigs, een vriendin van me is im A'dam gaan wonen. Heeft ze een brief gekregen waarin staat dat ze bezoek krijgt van de kerk. Indien ze dat niet wil moet ze afbellen.
Laat de mens gewoon met rust. Als iemand met de kerk in aanraking wil komen doet degene dat zelf wel. Dat is mijn idee![]()
Ik geloof,en ik voel me er lekker in ..mijn keus.quote:Op zondag 24 juni 2007 09:35 schreef Klit het volgende:
Good point!quote:Op dinsdag 26 juni 2007 16:02 schreef oddman het volgende:
Hij zorgt er voor dát het misgaat.
Als je dit gelooft, staat god niet buiten de tijd en is hij dus niet almachtig.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 19:59 schreef gias het volgende:
iedereen heeft zijn eigen keuze om te geloven wat hij wil. Het is niet zo dat God in de hand heeft waar jij voor kiest en als jij je laat verleiden om de makkelijkste weg te kiezen is dat dus ook jou keuze en zal je daar straks voor moeten instaan.
Nee, waar jij over hebt is het fatalisme. Dat is slechts een van de stromingen die je kunt aanhangen nadat je accepteert dat vrije wil (in de zin van: een individu kan kiezen wat hij wil in zijn pure vorm, afgezien van de van nature onmogelijkheden zoals bijvoorbeeld vliegen zonder hulpmiddelen ) niet bestaat. Er zijn vele andere manieren om hiermee om te gaan, weet je (en te veel werk om het hele verhaal hier uit te werken in GC).quote:Op dinsdag 26 juni 2007 22:40 schreef gias het volgende:
met die redenering kom je nergens. als alles al voorbestemd is, waarom ga je dan nog iets ondernemen. beter besluit je dan om niks meer te doen, dat is makkelijker en vervolgens roep je gewoon heel hard dat het al vast stond en dat je er niks aan kunt doen.
....maar God is toch almachtig? En alwetend? En perfect Goed?quote:Op dinsdag 26 juni 2007 19:59 schreef gias het volgende:
Hoe komt iedereen er bij dat God hier alles stuurt en in de hand heeft,
als alles hier perfect was noemden we dit wel Hemel.
iedereen heeft zijn eigen keuze om te geloven wat hij wil. Het is niet zo dat God in de hand heeft waar jij voor kiest en als jij je laat verleiden om de makkelijkste weg te kiezen is dat dus ook jou keuze en zal je daar straks voor moeten instaan.
Ja natuurlijk, maar dat houdt niet in dat hij ons hele leven gaat bepalen, Hij laat je vrij in je denken en handelen en zal na afloop over je oordelen.quote:Op woensdag 27 juni 2007 11:17 schreef oddman het volgende:
....maar God is toch almachtig? En alwetend? En perfect Goed?
al zou Hij bestaan, het zou mij mijn derriére oxideren wat Hij er van vindtquote:Op woensdag 27 juni 2007 16:15 schreef Klit het volgende:
[..]
Ja natuurlijk, maar dat houdt niet in dat hij ons hele leven gaat bepalen, Hij laat je vrij in je denken en handelen en zal na afloop over je oordelen.
Als Hij vindt dat je er klaar voor bent zal je naar een hoger niveau gaan, als Hij vindt dat je nog het nodige te leren en/of te ondervinden hebt zal Hij je wederom een plekje op de aarde geven, net zolang totdat je genoeg hebt laten zien dat je klaar bent voor je volgende levensfase.
PeZu is dus echt zo'n voorbeeld die nog niet klaar is voor de volgende fase, die moet nog een hoop leren.quote:Op woensdag 27 juni 2007 16:19 schreef PeZu het volgende:
al zou Hij bestaan, het zou mij mijn derriére oxideren wat Hij er van vindt
ik moet helemaal niksquote:Op woensdag 27 juni 2007 16:35 schreef Klit het volgende:
[..]
PeZu is dus echt zo'n voorbeeld die nog niet klaar is voor de volgende fase, die moet nog een hoop leren.
Ik wist niet dat god ook aan reincarnatie deed. Hoeveel levens moet je god ontkennen voordat je definitief naar de hel gaat?quote:Op woensdag 27 juni 2007 16:15 schreef Klit het volgende:
[..]
Ja natuurlijk, maar dat houdt niet in dat hij ons hele leven gaat bepalen, Hij laat je vrij in je denken en handelen en zal na afloop over je oordelen.
Als Hij vindt dat je er klaar voor bent zal je naar een hoger niveau gaan, als Hij vindt dat je nog het nodige te leren en/of te ondervinden hebt zal Hij je wederom een plekje op de aarde geven, net zolang totdat je genoeg hebt laten zien dat je klaar bent voor je volgende levensfase.
Jazeker, ook voor PeZu is er nog hoop, maar dat gaat wel een aantal levens kosten ben ik bang.quote:Op woensdag 27 juni 2007 16:37 schreef PeZu het volgende:
ik moet helemaal niks
en dta moeten jullie stelletje trieste droeftoeters eens goed in jullie oren knopen met je geestvervuiling
Waar is de hel dan en waarom wil je er heen, ben je de vorige keer iets vergeten of zo?quote:Op woensdag 27 juni 2007 16:47 schreef bigshadow het volgende:
Ik wist niet dat God ook aan reincarnatie deed. Hoeveel levens moet je God ontkennen voordat je definitief naar de hel gaat?
ik ben al lang opgegeven en uitgekots door jullie god, dus bespaar je de moeitequote:Op woensdag 27 juni 2007 16:52 schreef Klit het volgende:
[..]
Jazeker, ook voor PeZu is er nog hoop, maar dat gaat wel een aantal levens kosten ben ik bang.
Dat is geen antwoord op mijn vraag, maar goed. Er is geen hel, opgelost. Slotje.quote:Op woensdag 27 juni 2007 16:53 schreef Klit het volgende:
[..]
Waar is de hel dan en waarom wil je er heen, ben je de vorige keer iets vergeten of zo?
God geeft nooit op en zal er altijd zijn en voor je zorgen.quote:Op woensdag 27 juni 2007 16:57 schreef PeZu het volgende:
ik ben al lang opgegeven en uitgekots door jullie God, dus bespaar je de moeite![]()
nope,quote:Op woensdag 27 juni 2007 17:11 schreef Klit het volgende:
[..]
God geeft nooit op en zal er altijd zijn en voor je zorgen.
Gelukkig sprak Hij wel Nederlands dan.quote:Op woensdag 27 juni 2007 17:19 schreef PeZu het volgende:
nope,
ik ben een keer bijna dood gegaan (helaas heh) en toen had ik dus zo moment, dat ik al zwevend door zo;n witte licht tunnel en aan het eind van de tunnel zat een man, door al het felle licht kon ik hem niet goed zien
ik vroeg, wie ben j een wat heeft deze ongein te beteken, hij zei ik ben God, je verlosser
ik zei rot op en laat me verder slapen jij oproerkraaier, en op dat momnet schoot ik bij nav de reanimatie
ik wacht helemaal nergens opquote:Op woensdag 27 juni 2007 17:22 schreef Klit het volgende:
[..]
Gelukkig sprak Hij wel Nederlands dan.
God zal namelijk niet spreken, Hij doet dat met gevoel.
Maar wacht jij maar totdat je aan de beurt ben.
Dus Hij kiest er voor om mij op een wereld te plaatsen die geheel door hem gecontroleerd wordt (hij is immers alwetend en almachtig), kiest er voor om mij zelfbewustzijn te geven en dan vervolgens moet ik voor Hem kiezen.quote:Op woensdag 27 juni 2007 16:15 schreef Klit het volgende:
[..]
jurk?quote:Op woensdag 27 juni 2007 17:24 schreef PeZu het volgende:
ik wacht helemaal nergens op
wat wil die narcistische rotzak doen wat ik al niet heb meegemaakt, come on, die pussy in zijn jurk
In alle fasen van je bestaan zul je dingen oppakken en leren, je zult ook alle fasen moeten doorlopen en doorgronden om uiteindelijk alle kennis en ervaring te hebben om naar de volgende fase te kunnen gaan.quote:Immers: als ik een knikker aan de bovenkant van een heuvel loslaat, gaat die knikker zijn eigen weg.
Maar wel altijd naar beneden, en als ik weet hoe de contouren van de heuvel gaan, weet ik ook precies waar de knikker terecht komt. Zo weet God dat dan ook, en Hij heeft immers toch het beste met ons voor, dus dan maakt het niet uit of ik een Satanist of kinderverkrachter wordt.
Waarom komt 'ie dat ons niet even vertellen?quote:Op woensdag 27 juni 2007 18:05 schreef Klit het volgende:
Dus ja, God weet waar je zult uitkomen onderaan die heuvel,
Nee, zeker niet, ik zit alleen in een andere fase, alhoewel is het niet helemaal eerlijk om PeZu als voorbeeld te nemen, die staat volgens mij nog helemaal in het begin.quote:Op woensdag 27 juni 2007 18:08 schreef bigshadow het volgende:
Dus als ik het goed begrijp beschouw jij jezelf verder "gefaseerd" dan PeZu of iedere andere niet-gelovende?
Dat staat er dus m'n beste Kadoc, dat staat er.quote:Op woensdag 27 juni 2007 18:07 schreef Kadoc het volgende:
Waarom komt 'ie dat ons niet even vertellen?
quote:Op woensdag 27 juni 2007 18:12 schreef Klit het volgende:
[..]
Nee, zeker niet, ik zit alleen in een andere fase, alhoewel is het niet helemaal eerlijk om PeZu als voorbeeld te nemen, die staat volgens mij nog helemaal in het begin.
Maar ook de ontkenningsfase is natuurlijk van belang om mee om te leren gaan.
Waarom hoor ik dan niks van hem?quote:Op woensdag 27 juni 2007 18:13 schreef Klit het volgende:
[..]
Dat staat er dus m'n beste Kadoc, dat staat er.
Ook dat staat er beste Kadoc, ook dat staat er.quote:
Als je alle fasen bent gepasseerd zou je geen deel meer uitmaken van dit leven m'n beste PeZu, je praat wederom poep.quote:Op woensdag 27 juni 2007 18:18 schreef PeZu het volgende:_!
ik ben alle fases al gepasseerd en heb een realistische kijk op het leven![]()
ik leef ook al heel lang niet meerquote:Op woensdag 27 juni 2007 19:22 schreef Klit het volgende:
[..]
Als je alle fasen bent gepasseerd zou je geen deel meer uitmaken van dit leven m'n beste PeZu, je praat wederom poep.
Dat maak jij er weer van,sommige mensen maken het erger dan het is,quote:Op woensdag 27 juni 2007 21:26 schreef Tomatenboer het volgende:
Het hangt ervan af welke god ik aantref, de streng gereformeerde god, de protestantse god, wellicht een humanistische god
Maar met de God zoals de meeste die definiëren met zijn homofobie, tegen seks voor het huwelijk, tegen voorbehoedsmiddelen etc, die hoef ik niet eens te kennen, laat mij dan maar lekker naar de hel gaan.
Je zet jezelf alleen maar neer voor schut, m'n beste PeZu, je bevestigd slechts wat vele hier al denken.quote:Op woensdag 27 juni 2007 19:25 schreef PeZu het volgende:
ik leef ook al heel lang niet meer
ik ben slechts een echo van mijn vorige bestaan en galm lekker na
Zoals Freda55 hier al zo treffend wist te zeggen, er is maar één God, alleen wordt hij in verschillende stromingen anders genoemd.quote:Op woensdag 27 juni 2007 21:26 schreef Tomatenboer het volgende:
Het hangt ervan af welke god ik aantref, de streng gereformeerde god, de protestantse god, wellicht een humanistische god
Maar met de God zoals de meeste die definiëren met zijn homofobie, tegen seks voor het huwelijk, tegen voorbehoedsmiddelen etc, die hoef ik niet eens te kennen, laat mij dan maar lekker naar de hel gaan.
dat jij compleet gestoord bent jaquote:Op woensdag 27 juni 2007 23:04 schreef Klit het volgende:
[..]
Je zet jezelf alleen maar neer voor schut, m'n beste PeZu, je bevestigd slechts wat vele hier al denken.
Dat sprookje gaat niet op, want de god van de Islam is echt radicaal anders dan die van de christenen, als je beide boekjes naast elkaar legt.quote:Op woensdag 27 juni 2007 23:10 schreef Klit het volgende:
[..]
Zoals Freda55 hier al zo treffend wist te zeggen, er is maar één God, alleen wordt hij in verschillende stromingen anders genoemd.
Beste Vader_Aardbei, dat is dus net hetgeen ik probeerde uit te leggen in dit topic, het is een proces van fasen die je moet doorlopen en daar horen ook de minder leuke dingen bij, dit doet Onze Vader niet om ons te pesten of om ons te straffen ofzo, dit is nodig om je te kunnen ontwikkelen tot een volwaardig persoon.quote:Op woensdag 27 juni 2007 23:17 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Als er wel een god is, dan wil ik hem niet kennen. Dan is hij namelijk een kwaadaardige god. Iedere god die ziet hoe de wereld naar de klote gaat en geen reet uitvoert is:
A Niet almachtig, geen god dus.
B Wel almachtig maar onwetend, geen god dus.
C Wel almachtig én alwetend, maar hij laat dingen gebeuren (kinderen die kanker krijgen etc)
...en dan is hij geen god, maar een duivel.
Die God is helemaal niet radicaal (logisch ook, want het is allemaal één en dezelfde God) Hij wordt radicaal gemaakt door de manier waarop de gelovigen ermee om gaan.quote:Dat sprookje gaat niet op, want de god van de Islam is echt radicaal anders dan die van de christenen, als je beide boekjes naast elkaar legt.
Als God al weet waar je uitkomt heb je dus geen vrije wil en is het dus allemaal irrelevant wat ik kies religieus gezien.quote:Op woensdag 27 juni 2007 18:05 schreef Klit het volgende:
[..]
In alle fasen van je bestaan zul je dingen oppakken en leren, je zult ook alle fasen moeten doorlopen en doorgronden om uiteindelijk alle kennis en ervaring te hebben om naar de volgende fase te kunnen gaan.
Ook negatieve ervaringen en hoe je daarmee om moet en zult gaan horen daarbij, het goede bestaat tenslotte nog altijd door het slechte, als het ene er niet is zal het andere er ook niet zijn.
Dus ja, God weet waar je zult uitkomen onderaan die heuvel, maar het van de heuvel afrollen is nodig om de juiste bagage mee te krijgen en om je leerproces te voltooien.
En ja, daar horen ook de fasen in waarin PeZu nu zit.
Ja zelfde als mensen die geloven dat morgen cecar van zich laat horenquote:Op donderdag 28 juni 2007 02:06 schreef Future_Boxing_Champion het volgende:
mensen die geloven dat een god na 2000 jaar alsnog gaat laten zien.
![]()
quote:Op donderdag 28 juni 2007 02:11 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Ja zelfde als mensen die geloven dat morgen cecar van zich laat horen
quote uit mijn fotoboek:quote:Op donderdag 28 juni 2007 02:17 schreef Future_Boxing_Champion het volgende:
[..]
mensen die geloven zijn bekrompen en kunnen niet inzien dat ze ongelijk hebben.
Ach...quote:Op donderdag 28 juni 2007 02:17 schreef Future_Boxing_Champion het volgende:
[..]
mensen die geloven zijn bekrompen en kunnen niet inzien dat ze ongelijk hebben.
Vervang "god" door "heroïne" en je hebt het verhaal van een junk.quote:
ook al zou het onzin en krom zijn, wat is er dan helemaal mis mee als ik daarbij het gevoel heb dat ik er gelukkig van wordt?quote:Op donderdag 28 juni 2007 23:14 schreef SuperRembo het volgende:
Vervang "god" door "heroïne" en je hebt het verhaal van een junk.
Helaas, als je eenmaal in die onzin geloofd zie je zelf niet meer hoe krom het allemaal is.
Helemaal niks, totdat diegene besluit zijn doctrine op te dringen aan anderen.quote:Op donderdag 28 juni 2007 23:44 schreef Klit het volgende:
[..]
ook al zou het onzin en krom zijn, wat is er dan helemaal mis mee als ik daarbij het gevoel heb dat ik er gelukkig van wordt?
Ergo wat is er mis mee als iemand gelukkig is met wat hij voelt en beleefd?
Niks toch?
Opdringen is nooit goed natuurlijk, alhoewel je natuurlijk wel zoveel mogelijk mensen mee wilt laten delen in het gevoel van God, dus lijkt me er niets verkeerds aan als je de mensen in ieder geval probeert duidelijk te maken hoeveel plezier, geluk, kracht en liefde je uit het Geloof kunt halen, want waarom zou je het alleen voor jezelf houden tenslotte?quote:Op vrijdag 29 juni 2007 00:27 schreef StupidByNature het volgende:
Helemaal niks, totdat diegene besluit zijn doctrine op te dringen aan anderen.
daar is helemaal niks mis mee maar ga dan ook niet lopen zeggen dat god bestaat het is een verzinsel om mensen goed te laten voelen.quote:Op donderdag 28 juni 2007 23:44 schreef Klit het volgende:
[..]
ook al zou het onzin en krom zijn, wat is er dan helemaal mis mee als ik daarbij het gevoel heb dat ik er gelukkig van wordt?
Ergo wat is er mis mee als iemand gelukkig is met wat hij voelt en beleefd?
Niks toch?
Vraag hem op bezoek en wil dan van hem weten waarom hij mijn leven zo kut maakt.quote:Op zondag 24 juni 2007 09:35 schreef Klit het volgende:
Ik heb er 24 jaarvoor opengestaan en heb niets gevoeld. Lijkt me ruim voldoende. Ik heb genoeg van dit soort lege woorden. Overigens verwar je steeds "voelen" (als in "met je hart voelen") en "waarnemen" (als in: met je zintuigen waarnemen). Voor mij ben je een telemarketer die mij precies tijdens het eten belt of ik geïnteresseerd ben in zijn product. Want ik zou zo veel beter af zijn als ik dat product zou kopen! En ja, natuurlijk bel ik, want ik weet van tevoren niet wie er geïnteresseerd is en wie nietquote:Op vrijdag 29 juni 2007 00:56 schreef Klit het volgende:
[..]
Opdringen is nooit goed natuurlijk, alhoewel je natuurlijk wel zoveel mogelijk mensen mee wilt laten delen in het gevoel van God, dus lijkt me er niets verkeerds aan als je de mensen in ieder geval probeert duidelijk te maken hoeveel plezier, geluk, kracht en liefde je uit het Geloof kunt halen, want waarom zou je het alleen voor jezelf houden tenslotte?
Maar zoals ik hiervoor ook al schreef, als je het gevoel hebt, dan is Geloof slechts de naam van dat gevoel.
Als je er niet open voor staat en dus "niets" voelt, dan is het Geloof nog niets voor jou.
Als jij er 24 jaar voor open heb gestaan en er niets bij gevoeld heb ben je toch niet heel erg handig bezig lijkt mij, wie gaat er nu 24 jaar fanatiek met het geloof bezig terwijl het je niks doet?quote:Op vrijdag 29 juni 2007 01:35 schreef StupidByNature het volgende:
Ik heb er 24 jaarvoor opengestaan en heb niets gevoeld. Lijkt me ruim voldoende. Ik heb genoeg van dit soort lege woorden. Overigens verwar je steeds "voelen" (als in "met je hart voelen") en "waarnemen" (als in: met je zintuigen waarnemen). Voor mij ben je een telemarketer die mij precies tijdens het eten belt of ik geïnteresseerd ben in zijn product. Want ik zou zo veel beter af zijn als ik dat product zou kopen! En ja, natuurlijk bel ik, want ik weet van tevoren niet wie er geïnteresseerd is en wie nietEn dit gebeurt dan een paar keer per avond met verschillende telemarketers, allemaal met verschillende "producten".
PS: Klit, ben jij toevallig van de ClittenUnie? (sorry, kon het niet laten...)
quote:Ergo: lekker je eigen visie op religie voor jezelf houden. Zo niet dan bevestig je alleen maar mijn visie op evangelische christenen.
Waarom zou ik mijn visie op het geloof niet mogen geven en jij wel?quote:Op vrijdag 29 juni 2007 01:24 schreef roburt het volgende:
daar is helemaal niks mis mee maar ga dan ook niet lopen zeggen dat God bestaat het is een verzinsel om mensen goed te laten voelen.
Opvoeding en zo weet je wel. Het voor zoete koek slikken en hiernaar leven. Totdat er een punt kwam waarop ik vragen ben gaan stellen en heb besloten dat religie niets voor mij is. Ik vind het nog steeds de beste beslissing van mijn leven tot nu toe.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 17:42 schreef Klit het volgende:
[..]
Als jij er 24 jaar voor open heb gestaan en er niets bij gevoeld heb ben je toch niet heel erg handig bezig lijkt mij, wie gaat er nu 24 jaar fanatiek met het geloof bezig terwijl het je niks doet?
Ik weet niet wie er nu slechter af is hoor.
Bestaat zo'n lijst ook tegen evangelisten? Ik woon in een buurt waarin ik zo vaak wordt aangesproken dat het gewoon niet leuk meer is. Ook mijn geduld raakt wel eens op.quote:En van die telemarketeers kun je gewoon afkomen door jezelf op een kijst te laten zetten dat je dat niet meer wilt, schijnt wel aardig goed te werken.
Je mag je visie geven natuurlijk, maar zodra jij gaat verkondigen dat ik die visie maar beter over zou kunnen nemen omdat dat beter voor mij is, kom je in mijn "gebied" en gaan mijn nekharen omhoog staan. Jouw vrijheid houdt op waar de mijne begint (en vice versa natuurlijk!), het blijft moeilijk voor sommigen om dat te begrijpen. Kun je je überhaupt iets voorstellen bij dit verhaal?quote:Waarom zou ik mijn visie op het geloof niet mogen geven en jij wel?
Zolang je dit gewoon met respect doet en niet gaat lopen drammen aan de deur is hier volgens mij niets mis mee.
En ach, nu hebben ze iets verzonnen waardoor mensen zich goed voelen, dat is inderdaad wel erg![]()
Als er in het winkelcentrum weer zo'n krantenjongen vraagt of je een gratis Telegraaf wilt hebben dan zeg je toch ook gewoon "nee, dank je" of "leuk, wat heb je dan voor een proefabbonnementje", de keuze of je wel of niet in gesprek gaat met iemand bepaal je toch ook zelf en dat hoeft echt geen 24 jaar te duren hoor.
Natuurlijk kan ik me dat goed voorstellen, helemaal als je bij jou in de buurt constant wordt lastig gevallen door opdringerige bekeerlingen, ik zou daar persoonlijk ook niet goed van worden.quote:Je mag je visie geven natuurlijk, maar zodra jij gaat verkondigen dat ik die visie maar beter over zou kunnen nemen omdat dat beter voor mij is, kom je in mijn "gebied" en gaan mijn nekharen omhoog staan. Jouw vrijheid houdt op waar de mijne begint (en vice versa natuurlijk!), het blijft moeilijk voor sommigen om dat te begrijpen. Kun je je überhaupt iets voorstellen bij dit verhaal?
Ik weet niet waar de woorden, dan ga je naar de hel in de Bijbel staan, voor zover je de Bijbel helemaal serieus moet nemen, maar dat is wat mensen er van maken, angst creeren om zieltjes te binden, slechte zaak vind ik, Je krijgt dan zo'n postcodeloterij effect, ik koop maar een lot want stel je voor dat de straatprijs hier valt en ik heb geen lot. Geloof moet je beleven en dat zouden ook heel veel mensen kunnen als ze zichzelf er voor open zouden stellen, als ze de moeite zouden nemen om dit te doen.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 19:06 schreef zwemmerseczeem het volgende:
De moslims zeggen 'geloof in Allah of ga nar de hel' De christenen zeggen 'Geloof in Christus of ga naar de hel'. Vanaf deze aarde kan ik niet zien wie gelijk heeft. Kiezen voor de God van de een is kiezen voor de hel van de ander. Als ik verkeerd kies (ik wordt moslim. maar de christenen hadden gelijk) Beland ik ik de christelijke hel. Of andersom. Maar God is vergeving, hij vergeeft zelfs massamoordenaars. Maar de mensen die verkeerd gegokt hebben gaan wel naar de hel.
Hoezo zou er een duivel moeten bestaan dan?quote:Op zaterdag 30 juni 2007 02:26 schreef student_van_het_leven het volgende:
ALs er echt een god zou bestaan, dan vind ik het wel zo eerlijk om ook de duivel te laten bestaan.
Omdat er zonder wolf geen ene ruk aan heel die Roodkapje is, daarom.quote:Op zaterdag 30 juni 2007 10:50 schreef Klit het volgende:
Hoezo zou er een duivel moeten bestaan dan?
Wat is daar eerlijk aan?
Waarom zou "het goede" wel mogen bestaan en "het kwade" niet?quote:Op zaterdag 30 juni 2007 10:50 schreef Klit het volgende:
[..]
Wat is daar eerlijk aan?
Hoor je dan wel bij een kerk? Lees je de bijbel?quote:Op zaterdag 30 juni 2007 15:14 schreef Klit het volgende:
Ik moet dus helemaal niets, ik Geloof wat ik zelf Geloof en ja, dat is in een God.
Dat is namelijk wat mijn gevoel me ingeeft, en nee, ik geloof niet in de duivel.
Natuurlijk heb ik de Bijbel vaak gelezen en er is wel een Kerk waar ik heenga, maar de Bijbel kun je natuurlijk op vele manieren interpreteren, ik neem niet alles wat in de Bijbel staat gewoon aan of zo, ik denk zelf ook na. Daarnaast voel ik de liefde van God en die leidt me dan ook door dit leven.quote:Op zaterdag 30 juni 2007 15:25 schreef MichielPH het volgende:
Hoor je dan wel bij een kerk? Lees je de bijbel?
En waar trek je dan de grens, wanneer ga je zelf nadenken? Bijvoorbeeld, God of Darwin?quote:Op zaterdag 30 juni 2007 15:38 schreef Klit het volgende:
[..]
Natuurlijk heb ik de Bijbel vaak gelezen en er is wel een Kerk waar ik heenga, maar de Bijbel kun je natuurlijk op vele manieren interpreteren, ik neem niet alles wat in de Bijbel staat gewoon aan of zo, ik denk zelf ook na. Daarnaast voel ik de liefde van God en die leidt me dan ook door dit leven.
Hoezo? Wil de onfeilbare God ons op een dwaalspoor zetten?quote:Op zaterdag 30 juni 2007 15:38 schreef Klit het volgende:
Natuurlijk heb ik de Bijbel vaak gelezen en er is wel een Kerk waar ik heenga, maar de Bijbel kun je natuurlijk op vele manieren interpreteren
Waar baseer je die keuze op? Als God ons een leidraad wil geven, waarom zet-ie er dan ook dingen in die we toch maar niet moeten doen en dingen die we anders moeten interpreteren dan hij ze heeft op laten schrijven?quote:ik neem niet alles wat in de Bijbel staat gewoon aan of zo, ik denk zelf ook na.
Heb de bijbel nooit gelezen, maar kan miss liggen aan dat het geschreven is in een heel ander tijdperk en er sindsdien veel veranderd is. Ja ik zeg ook maar wat hoorquote:Op zaterdag 30 juni 2007 20:12 schreef Arcee het volgende:
[..]
Hoezo? Wil de onfeilbare God ons op een dwaalspoor zetten?
[..]
Waar baseer je die keuze op? Als God ons een leidraad wil geven, waarom zet-ie er dan ook dingen in die we toch maar niet moeten doen en dingen die we anders moeten interpreteren dan hij ze heeft op laten schrijven?
Inderdaad, mensen wisten toen nog niet beter. De mensen die dat boek toen geschreven hebben dus.quote:Op zaterdag 30 juni 2007 20:22 schreef Cuegirllie het volgende:
Heb de bijbel nooit gelezen, maar kan miss liggen aan dat het geschreven is in een heel ander tijdperk en er sindsdien veel veranderd is. Ja ik zeg ook maar wat hoor![]()
Zou jij rustig verder leven als er een God is die ziet wat jij allemaal doet en weet wat jij allemaal denkt?quote:Op zaterdag 30 juni 2007 20:33 schreef mien-moeke het volgende:
Dan heb ik ongelijk, geef ik t toe en leven we allemaal rustig verder.
Maar wat ik me dan afvraag. Je leest dan zo'n stuk, denk je van dat bevalt me wel, dat ga ik 'volgen'. Het volgende stuk. Neh dat is toch eig niet meer van deze tijd, of vind ik wat minder. Ach dat laat ik mooi voor wat t is..?quote:Op zaterdag 30 juni 2007 20:31 schreef Arcee het volgende:
[..]
Inderdaad, mensen wisten toen nog niet beter. De mensen die dat boek toen geschreven hebben dus.
Als 'Hij' het er allemaal niet mee eens is, dan moet ie er wat aan doen. En anders ga ik er eig vanuit dat ie niet bestaat.quote:Op zaterdag 30 juni 2007 20:36 schreef Arcee het volgende:
[..]
Zou jij rustig verder leven als er een God is die ziet wat jij allemaal doet en weet wat jij allemaal denkt?
Ja.quote:Op zaterdag 30 juni 2007 20:36 schreef Arcee het volgende:
[..]
Zou jij rustig verder leven als er een God is die ziet wat jij allemaal doet en weet wat jij allemaal denkt?
tja... maar er is niemand die het ooit daadwerkelijk weet. Ik kan ook dingen schrijven, hoeft het nog niet waar te zijn.quote:Op zaterdag 30 juni 2007 21:36 schreef mien-moeke het volgende:
[..]
Ja.
Wat kan mij het schelen dat er God zou bestaan die alles van me weet. Ik heb niets te verbergen, wat dat betreft.
En God word altijd beschreven als zijnde lief en aardig enzo... dus wat zou het?
Laat ik m'n reply even nuanceren:quote:Op zaterdag 30 juni 2007 21:56 schreef student_van_het_leven het volgende:
[..]
tja... maar er is niemand die het ooit daadwerkelijk weet. Ik kan ook dingen schrijven, hoeft het nog niet waar te zijn.
Hij zal iig niet almachtig zijn, want z'n test is allang mislukt, een almachtige had dat kunnen weten.quote:Op zondag 24 juni 2007 09:35 schreef Klit het volgende:
Laat het duidelijk zijn dat God de Bijbel niet heeft geschreven, dit is door vele mensen gedaan en is vaak herschreven met andere inzichten en pas veel later zijn deze verhalen gebundeld tot één boek.quote:Op zaterdag 30 juni 2007 20:37 schreef Cuegirllie het volgende:
Maar wat ik me dan afvraag. Je leest dan zo'n stuk, denk je van dat bevalt me wel, dat ga ik 'volgen'. Het volgende stuk. Neh dat is toch eig niet meer van deze tijd, of vind ik wat minder. Ach dat laat ik mooi voor wat t is..?
quote:Op woensdag 27 juni 2007 23:32 schreef Klit het volgende:
Die God is helemaal niet radicaal (logisch ook, want het is allemaal één en dezelfde God) Hij wordt radicaal gemaakt door de manier waarop de gelovigen ermee om gaan.
En nee, ik weet niet of alles uit "mijn clubje" de enige en juiste waarheid is, sterker nog, ik ga er vanuit dat dit niet zo is, want met zoveel stromingen zou het wel heel toevallig zijn als jouw stroming precies alles bij het rechte eind zou hebben.
Ik ga er vanuit dat er in elke stroming waarheden zitten, maar dat er ook genoeg onwaarheden in voorkomen.
Vandaar ook dat er volgens mij maar één God is die alleen op vele wijzen wordt geïnterpreteerd.
Maar als je eenmaal het gevoel heb mogen meemaken dat alleen Onze Vader je kan geven, dan weet je dat Hij er is en dat Hij het beste met je voor heeft.
Maar dat kan je dus niet beschrijven, probeer iemand die zijn hele leven al blind is maar eens uit te leggen hoe de kleur rood eruit ziet. Dat gaat dus niet.
dan is blijkbaar iedereen de dupe van massahysterie.quote:wat als er nu wel een god is?
Neuh, daar heeft die onfeilbare God niks mee te maken. De bijbel is een poging van de mens om God te beschrijven, en dat gebeurde in een hele andere tijd; andere manier van vertellen, andere talen, ander idee over rechtspraak, andere cultuur... en dan probeer je de lijn te trekken naar het hedendaagse. Da's lastig, en levert een boel verschillende interpretaties op.quote:Op zaterdag 30 juni 2007 20:12 schreef Arcee het volgende:
[..]
Hoezo? Wil de onfeilbare God ons op een dwaalspoor zetten?
Omdat Goed en Slecht complementair zijn. God heeft met het goede ook het slechte geschapen. Daar verbinden mensen dan een entiteit aan, net zoals bij het Goede. Er is in bijna elk geloof een expliciete voorkeur naar het Goede, maar waarom die weegschaal die kant op moet hellen en niet in het midden blijft staan, snap ik niet.quote:Op zaterdag 30 juni 2007 10:50 schreef Klit het volgende:
[..]
Wat is daar eerlijk aan?
en wat verwacht je daar aan te treffen? HEt eeuwige leven, iedereen weer zien die je in je aardse leven bent kwijtgeraakt?quote:Op zondag 1 juli 2007 13:31 schreef Klit het volgende:
Het slechte is alleen maar in het leven geroepen omdat de mensen dan een keuze hadden.
En ja, je moet dan dus kiezen tussen goed en kwaad, wat zou jij dan kiezen?
Nee, voor mij is er geen kwaad, God is voor mij de coördinator en bedenker van dit hele gebeuren die ons leidt door de verschillende fasen die we moeten doorgronden om uiteindelijk in de laatste fase te kunnen belanden, Het Koninkrijk Gods.
Geen idee, iets in de trant van een spiritueel leven of zo, een leven waarin tijd en ruimte niet meer bestaan.quote:Op zondag 1 juli 2007 13:35 schreef student_van_het_leven het volgende:
en wat verwacht je daar aan te treffen? HEt eeuwige leven, iedereen weer zien die je in je aardse leven bent kwijtgeraakt?
Ja, vast wel. Laten we alle biologieboeken maar vervangen door boeken over reïncarnatie. Ik denk dat ik er morgen gelijk 1 gaan kopen. Zag laatst al een interessante. Wel duur, dat wel. 75 euro, voor een boek over reïncarnatie. Maar goed, ik koop 'm wel, want je leeft tenslotte maar 1 keer.quote:Op zondag 1 juli 2007 15:09 schreef Klit het volgende:
Maar dat je je het niet herinnert houdt niet in dat je niet gevormd bent, hoe denk je dat de ene mens succesvol is en de andere niet, terwijl ze min of meer hetzelfde doen?
Dat heeft met je voorgeschiedenis te maken, onbewust heeft de ene mens meer bagage waar hij uit kan putten dan de andere mens.
Dit is dus precies wat ik bedoel je vormt jezeld door de fasen die je doorloopt.quote:Volgens mij heeft zaken als succesvol zijn te maken met hoe je bent als persoon en hoe je je gevormd hebt door de jaren heen en de omgeving.
En wat wil je er dan vervolgens mee gaan doen?quote:Op zondag 1 juli 2007 15:22 schreef Arcee het volgende:
Ja, vast wel. Laten we alle biologieboeken maar vervangen door boeken over reïncarnatie. Ik denk dat ik er morgen gelijk 1 gaan kopen. Zag laatst al een interessante. Wel duur, dat wel. 75 euro, voor een boek over reïncarnatie. Maar goed, ik koop 'm wel, want je leeft tenslotte maar 1 keer.
Maar dat zou betekenen dat heel vaak 'gereincarneerd'wordt. Tenminste dat dat mogelijk is bijv met dat soort uiterste personen.quote:Op zondag 1 juli 2007 15:36 schreef Klit het volgende:
Hitler zat toen in een fase om te leren om te gaan met grote verantwoordelijkheden en macht, wellicht dat hij terug komt of al is gekomen als homofiele Joodse neger, ook die kant van het leven zal hij moeten leren.
Dat dusquote:Op dinsdag 26 juni 2007 11:55 schreef Kadoc het volgende:
Dan zou ik zeggen "Nou moe, wie had dat gedacht?" en mijn bezigheid continueren.
Well, here i am... happy now?quote:Op dinsdag 3 juli 2007 13:56 schreef Nijemanting het volgende:
Wat een lieve verwensingen allemaal naar iemand waarvan jullie toch geloven dat hij niet bestaatAls er geen God bestaat, hoop ik iig dat er eentje binnenkort gaat komen, want mensen maken een teringzooi van deze wereld.
Als dat zo was dan had je in ieder geval je eigen naam met een hoofdletter geschreven.quote:Op donderdag 5 juli 2007 22:35 schreef student_van_het_leven het volgende:
Well, here I am... happy now?
Even I as a God can/t help this shit mankind made...
En dat weet jij omdat?quote:Op donderdag 5 juli 2007 23:22 schreef Klit het volgende:
Als dat zo was dan had je in ieder geval je eigen naam met een hoofdletter geschreven.
Ik zie niet in waarom je mij moet gaan uitschelden in dit topic, als je toch ergens een greintje respect voor de medemens hebt dan laat je zo'n zinloze opmerking gewoon achterwege.quote:
Oh, ik heb wel respect voor mijn medemens, alleen voor idioten die hun leven leiden op basis van een antiek sprookjesboek kan ik geen respect opbrengen.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 11:27 schreef Klit het volgende:
Ik zie niet in waarom je mij moet gaan uitschelden in dit topic, als je toch ergens een greintje respect voor de medemens hebt dan laat je zo'n zinloze opmerking gewoon achterwege.
Oh sorry, ik hoop dat ik je niet aan het huilen heb gemaakt.quote:Want wat is het nut er nu werkelijk van, er is geen nut, het enige wat er gebeurd is dat je er iemand of meerdere mensen mee kwetst.
Ja, zeker.quote:Dit is nu precies waarom deze hele maatschappij is zoals hij nu is, het tomeloze respectloze gdrag van de mensen tegen elkaar en overigens ook voor de aarde zelf.
Ben maar blij dat het daar bij blijft, voor hetzelfde geld komt iedereen je voortaan elke zondag uitlachen en tegen je kerk aan pissen.quote:Het respectloze gedrag op internet is dus helemaal niet te volgen, want daar ben je lekker anoniem en weet niemand wie je bent en dat is natuurlijk helemaal kansloos.
Zolang jij nog in sprookjes gelooft moet je niet tegen mij zeiken over 'volwassen gedrag', goed?quote:Ik hoop dat Pinball later als hij groot is in ziet dat er ook andere manieren zijn om te communiceren en dat hij wat volwassener gedrag gaat vertonen.
Dat geeft het wel prima weer ja.quote:
god heeft het beste met je ...quote:Op dinsdag 24 juli 2007 13:12 schreef SolidArt het volgende:
Ik vind het een beetje hypocriet.
Om het even simpel uit de drukken
1. God zegt ; Als je niet in mij gelooft, ga je niet naar de hemel (m.a.w. hell awaits you..)
2. God zegt ; Iedereen mag zelf kiezen of hij wel of niet in mij gelooft.
3. God maakt mens.
Maar wie vraagt mij of IK HIER geboren wil worden??????
Die keus is aan mij nooit geweest, maar ik moet wel voor God kiezen om niet voor eeuwig verdoemd te worden???
Ja daaaag.
Ik weiger om een goddelijke naam met een hoofdletter te schrijven. Zoveel eer verdient hij/ zij/ het niet mocht het al bestaanquote:Op donderdag 5 juli 2007 23:22 schreef Klit het volgende:
[..]
Als dat zo was dan had je in ieder geval je eigen naam met een hoofdletter geschreven.
Precies mijn idee. god zegt: je hebt zelfbeschikking, je mag zelf weten wel of niet. Maar pas op!! Geloof je niet DAN kom je in de hel en zal je vervloekt worden en blabblabla.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 13:12 schreef SolidArt het volgende:
Ik vind het een beetje hypocriet.
Om het even simpel uit de drukken
1. God zegt ; Als je niet in mij gelooft, ga je niet naar de hemel (m.a.w. hell awaits you..)
2. God zegt ; Iedereen mag zelf kiezen of hij wel of niet in mij gelooft.
3. God maakt mens.
Maar wie vraagt mij of IK HIER geboren wil worden??????
Die keus is aan mij nooit geweest, maar ik moet wel voor God kiezen om niet voor eeuwig verdoemd te worden???
Ja daaaag.
Nee, dat geeft weer hoe mensen met religie omgaan. Niet waar religie omdraait, en wat de inhoud is.quote:
Ik zie Christenen ook weinig tot nooit het Joodse idee respecteren dat je de naam van God niet mag uitspreken of voluit mag schrijven, dus lijkt het me ook niet geplaatst van Christenen om te verlangen dat je de naam met een hoofdletter schrijft.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 21:22 schreef student_van_het_leven het volgende:
[..]
Ik weiger om een goddelijke naam met een hoofdletter te schrijven. Zoveel eer verdient hij/ zij/ het niet mocht het al bestaan
Kom liever met je eigen standpunten, in plaats van iemand anders' opinie te copy/pasten.........quote:Op woensdag 25 juli 2007 14:57 schreef oddman het volgende:
God is dead / and no one cares.
Zie ook Douglas Adams, over de babelfish:
Now it is such a bizarrely improbable coincidence that anything that mindbogglingly useful could have evolved purely by chance that some thinkers have chosen to see it as a final and clinching proof of the nonexistence of God. The argument goes something like this:
“I refuse to prove that I exist,” says God, “for proof denies faith, and without faith I am nothing.”
“But,” says man, “the Babel fish is a dead giveaway, isn´t it? It could not have evolved by chance. It proves you exist, and so therefore, by your own arguments, you don´t. QED.”
“Oh dear,” says God, “I hadn´t thought of that,” and promptly vanishes in a puff of logic.
“Oh, that was easy,” says man, and for an encore goes on to prove that black is white and gets himself killed on the next zebra crossing.
Most leading theologians claim that this argument is a load of dingo´s kidneys, but that didn´t stop Oolon Colluphid making a small fortune when he used it as the central theme of his best-selling book, Well That about Wraps It Up for God.
Eigen standpunten staan al een paar pagina's eerder.quote:Op woensdag 25 juli 2007 15:18 schreef SolidArt het volgende:
[..]
Kom liever met je eigen standpunten, in plaats van iemand anders' opinie te copy/pasten.........
Je antwoorden zeggen al genoeg over hoe jij in dit leven staat en over andere mensen denkt.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 06:58 schreef Pinball het volgende:
[..]
Oh, ik heb wel respect voor mijn medemens, alleen voor idioten die hun leven leiden op basis van een antiek sprookjesboek kan ik geen respect opbrengen.
[..]
Oh sorry, ik hoop dat ik je niet aan het huilen heb gemaakt.
Reli-kneus.
[..]
Ja, zeker.![]()
En 2000 jaar terreur en indoctrinatie door mannen in jurken heeft niets te maken met hoe de wereld nu is zeker?
[..]
Ben maar blij dat het daar bij blijft, voor hetzelfde geld komt iedereen je voortaan elke zondag uitlachen en tegen je kerk aan pissen.
[..]
Zolang jij nog in sprookjes gelooft moet je niet tegen mij zeiken over 'volwassen gedrag', goed?
Waar staat dat dan precies?quote:Op dinsdag 24 juli 2007 21:27 schreef student_van_het_leven het volgende:
Precies mijn idee. god zegt: je hebt zelfbeschikking, je mag zelf weten wel of niet. Maar pas op!! Geloof je niet DAN kom je in de hel en zal je vervloekt worden en blabblabla.
Dat zit ik diep in de problemen...quote:Op zondag 24 juni 2007 09:35 schreef Klit het volgende:
Maar wel (breedband)internetquote:Op woensdag 25 juli 2007 22:14 schreef Klit het volgende:
Ow, sorry, wij hebben geen tv.
Oh, dus ook zelfbeschikking mogen we niet eens hebben.?quote:
oneens, je leeft al naar zijn idee, deze gave heeft Hij je gegeven.quote:Op woensdag 25 juli 2007 22:26 schreef student_van_het_leven het volgende:
Maar zo is het toch in zijn algemeen. Je moet geloven in God, leven naar zijn idee, doe je dat niet dan kom je in de hel?
Je hebt geen weerwoord dus ga je maar over mij lullen.quote:Op woensdag 25 juli 2007 22:01 schreef Klit het volgende:
Je antwoorden zeggen al genoeg over hoe jij in dit leven staat en over andere mensen denkt.
Maar vrees niet, God zal ook jou leiden naar zijn Koninkrijk als jouw moment daar is.
Dus hij ( er voor het gemak van uitgaande dat het een hij zou zijn) is tevreden met het feit dat ik niet in hem geloof, en mocht ie bestaan hem ee nstomme egoistische klootzak vindt?quote:Op woensdag 25 juli 2007 22:34 schreef Klit het volgende:
[..]
oneens, je leeft al naar zijn idee, deze gave heeft Hij je gegeven.
Tja, dat heeft te maken met het leerproces dat jij zal moeten doorlopen, in ieder leven zal je bagage moeten opnemen, totdat je genoeg bagage hebt verzameld om in Zijn Koninkrijk te kunnen komen.quote:Op woensdag 25 juli 2007 22:48 schreef student_van_het_leven het volgende:
Dus hij ( er voor het gemak van uitgaande dat het een hij zou zijn) is tevreden met het feit dat ik niet in hem geloof, en mocht ie bestaan hem ee nstomme egoistische klootzak vindt?
Dit is dus precies wat hij voor ogen had? Hierdoor heb ik toch mijn plaats in het paradijs verdiend?
Wat heeft hij er dan aan? Dan zou het wel een heel raar iets zijn: tevreden zijn met iets dat je uitscheld?
of begrijp ik niet goed wat jij met gave bedoelt?
Ik moest lachen, de woorden evidence en Pinball in één post.quote:Op woensdag 25 juli 2007 22:35 schreef Pinball het volgende:
[..]
Je hebt geen weerwoord dus ga je maar over mij lullen.
"ignore contradicting evidence"
Evidence en god in één post is helemaal hilarisch.quote:Op woensdag 25 juli 2007 23:36 schreef Klit het volgende:
[..]
Ik moest lachen, de woorden evidence en Pinball in één post.![]()
Damn, ik heb jehova's aan de deur gehad die nog meer "down to Earth" waren dan jij, maar goed dat is je eigen recht.quote:Op woensdag 25 juli 2007 23:34 schreef Klit het volgende:
[..]
Tja, dat heeft te maken met het leerproces dat jij zal moeten doorlopen, in ieder leven zal je bagage moeten opnemen, totdat je genoeg bagage hebt verzameld om in Zijn Koninkrijk te kunnen komen.
Dus als je stelt dat als je niet volgens Zijn regels leeft je in de hel komt, dan is het maar wat je als de hel zie.
Je zult klaar moeten zijn om in Zijn Koninkrijk te kunnen komen, alle fasen van het leven zul je dus moeten doorlopen, leuke en niet leuke.
Als je zover bent dan zul je dat zelf ook weten en heb je je dusdanig gevormd dat je de dingen wel begrijpt.
Omdat hij genoegen beleeft aan het kwellen en pijnigen van anderen.quote:Op woensdag 25 juli 2007 23:52 schreef student_van_het_leven het volgende:
Dan nog blijft de vraag: Wat heeft hij, de "almachtige" eraan? Welk belang heeft hij erbij dat hij mij geboren laat worden, mij mijn fasen (om met jouw woorden te spreken) laat doorlopen, ik daarmee een plek in het paradijs verdien.
Waarom zou Hij er iets aan moeten hebben, los van het feit dat Hij het natuurlijk prettig vindt als Zijn schepping volwaardig wordt.quote:Op woensdag 25 juli 2007 23:52 schreef student_van_het_leven het volgende:
Dan nog blijft de vraag: Wat heeft Hij, de "Almachtige" eraan? Welk belang heeft Hij erbij dat Hij mij geboren laat worden, mij mijn fasen (om met jouw woorden te spreken) laat doorlopen, ik daarmee een plek in het paradijs verdien.
Bij wie doet Hij dat dan, ik denk dat je een beetje in de war bent m'n beste SuperRembo.quote:Op woensdag 25 juli 2007 23:53 schreef SuperRembo het volgende:
Omdat hij genoegen beleeft aan het kwellen en pijnigen van anderen.
Simpelweg voorplanting, de continuiteit van je soort waarborgen.quote:Op donderdag 26 juli 2007 00:03 schreef Klit het volgende:
[..]
Waarom zou Hij er iets aan moeten hebben, los van het feit dat Hij het natuurlijk prettig vindt als Zijn schepping volwaardig wordt.
Jij vindt het toch ook leuk als je dingen die je hebt gemaakt lukken?
Als we nu jouw woorden eens gebruiken, als er dus geen God zou zijn, wat doe je dan sowieso op deze aarde?
Welk belang hebben wij erbij als jij geboren wordt enz.?
Het is absoluut een kloon, wel een goede trouwens.quote:Op donderdag 26 juli 2007 00:06 schreef roburt het volgende:
klit = relkloon!!
Oh, ik heb 't laatste nieuws misschien gemist. Is de honger, de armoede en het onrecht sinds vandaag uit de wereld?quote:Op donderdag 26 juli 2007 00:04 schreef Klit het volgende:
Bij wie doet Hij dat dan,
quote:ik denk dat je een beetje in de war bent m'n beste SuperRembo.
Ook minder leuke dingen horen thuis in je ontwikkelingsfase m'n beste SuperRembo, wellicht is dat voor jou ook wel de volgende fase, geen idee.quote:Op donderdag 26 juli 2007 00:11 schreef SuperRembo het volgende:
Oh, ik heb 't laatste nieuws misschien gemist. Is de honger, de armoede en het onrecht sinds vandaag uit de wereld?
quote:Op donderdag 26 juli 2007 00:06 schreef roburt het volgende:
klit = relkloon!!
minder leuke dingen?quote:Op donderdag 26 juli 2007 00:14 schreef Klit het volgende:
[..]
Ook minder leuke dingen horen thuis in je ontwikkelingsfase m'n beste SuperRembo, wellicht is dat voor jou ook wel de volgende fase, geen idee.
Dood gaan van de honger noem je een "ontwikkelingsfase"?quote:Op donderdag 26 juli 2007 00:14 schreef Klit het volgende:
[..]
Ook minder leuke dingen horen thuis in je ontwikkelingsfase m'n beste SuperRembo, wellicht is dat voor jou ook wel de volgende fase, geen idee.
yup,quote:Op donderdag 26 juli 2007 00:07 schreef bigshadow het volgende:
[..]
Het is absoluut een kloon, wel een goede trouwens.
Ja, dat is zeker een leerproces, waarom denk je anders dat er honger en ziekten zijn op deze wereld?quote:Op donderdag 26 juli 2007 00:17 schreef roburt het volgende:
minder leuke dingen?
miljarden mensen die sterven aan aids om een voorbeeld te noemen.
in wat voor fase zitten die, ook een leer proces
Weet je, veel mensen gaan dood aan het einde van zo'n "leerproces", waar ze met enige regelmaat al hun leven mee begonnen. Je bagatelliseert menselijk leed. Dit is toch wel het goedkoopste antwoord op het leed-vraagstuk dat ik ooit gehoord heb.quote:Op donderdag 26 juli 2007 00:27 schreef Klit het volgende:
[..]
Ja, dat is zeker een leerproces, waarom denk je anders dat er honger en ziekten zijn op deze wereld?
Hier leer je omgaan met tegenslagen en moeilijke dingen.
En natuurlijk horen honger en ziekten daar ook bij.
Als je dit zelf hebt meegemaakt zal je in de volgende fase hier beter mee om weten te gaan.
Mocht dit niet gebeuren dan zal je weer in de fase van honger of ziekte terecht komen.
Net zo lang dat je sociaal sterk genoeg bent geworden om hier op de juiste en gepaste wijze mee om te gaan.
(Oh Roburt, nog even m'n complimenten voor je avatar, erg mooi)
Ik moest lachen.quote:
Ik snap dat het vervelend is als mensen je wereldbeeld en enige houvast onderuit schoffelen, en dat je dan als reactie probeert om mijn geloofwaardigheid onderuit te halen.quote:Op woensdag 25 juli 2007 23:36 schreef Klit het volgende:
Ik moest lachen, de woorden evidence en Pinball in één post.![]()
Ja ik vind het leuk als de dingen die ik gemaakt heb lukken, echter maak ik de dingen meestal met een reden. Alleen voor "het prettige" doe ik het over het algemeen niet.quote:Op donderdag 26 juli 2007 00:03 schreef Klit het volgende:
[..]
Waarom zou Hij er iets aan moeten hebben, los van het feit dat Hij het natuurlijk prettig vindt als Zijn schepping volwaardig wordt.
Jij vindt het toch ook leuk als je dingen die je hebt gemaakt lukken?
Jij hebt er totaal geen belang bij dat ik geboren ben, net zoals ik er geen belang bij heb dat jij geboren bent.quote:Op donderdag 26 juli 2007 00:03 schreef Klit het volgende:
Als we nu jouw woorden eens gebruiken, als er dus geen God zou zijn, wat doe je dan sowieso op deze aarde?
Welk belang hebben wij erbij als jij geboren wordt enz.?
Wat is het idee erachter dat voor mij onbekende mensen dood gaan aan geweld, ziekten, honger, etc. Ik wordt er niet anders van, behalve dat ik het erg sneu voor die mensen vindt. Maar nog belangrijker: wat hebben die mensen eraan dat zij sterven (al dan niet met veel pijn), voor mijn gewin?quote:Op donderdag 26 juli 2007 00:14 schreef Klit het volgende:
[..]
Eerder heeft Klit verteld dat reincarnatie bestaat.. dus dan nkom je terug als iemand anders en dan neem je onbewust de ervaringen mee die je in je vorige leven hebt opgedaan.quote:Op donderdag 26 juli 2007 14:58 schreef student_van_het_leven het volgende:
[..]
Wat is het idee erachter dat voor mij onbekende mensen dood gaan aan geweld, ziekten, honger, etc. Ik wordt er niet anders van, behalve dat ik het erg sneu voor die mensen vindt. Maar nog belangrijker: wat hebben die mensen eraan dat zij sterven (al dan niet met veel pijn), voor mijn gewin?
Het zou teveel eer zijn die mij toekomt.
Ik ga er vanuit dat je in reincarnatie gelooft. Echter, niemand weet in zijn leven nog wie of wat hij in zijn vorige leven was. dus stel dat je in je vorige leven van de honger gestorven bent, hoe weet je dat nu in je huidige leven? of bepaalt "de almachtige" dat? dat je ipv Afrika nu in Europa geboren mag worden?quote:Op donderdag 26 juli 2007 00:27 schreef Klit het volgende:
[..]
Ja, dat is zeker een leerproces, waarom denk je anders dat er honger en ziekten zijn op deze wereld?
Hier leer je omgaan met tegenslagen en moeilijke dingen.
En natuurlijk horen honger en ziekten daar ook bij.
Als je dit zelf hebt meegemaakt zal je in de volgende fase hier beter mee om weten te gaan.
Mocht dit niet gebeuren dan zal je weer in de fase van honger of ziekte terecht komen.
Net zo lang dat je sociaal sterk genoeg bent geworden om hier op de juiste en gepaste wijze mee om te gaan.
KLopt, ik herinner me het.quote:Op donderdag 26 juli 2007 15:02 schreef Cuegirllie het volgende:
[..]
Eerder heeft Klit verteld dat reincarnatie bestaat.. dus dan nkom je terug als iemand anders en dan neem je onbewust de ervaringen mee die je in je vorige leven hebt opgedaan.
Zoals je zelf al zegt, mensen herinneren zich er niks van.. Maar wss zit het heel erg in t onbewuste gedeelte (miss dat daarom sommigen zeggen dat ze wat herinneren van een vorig leven).quote:Op donderdag 26 juli 2007 15:08 schreef student_van_het_leven het volgende:
[..]
KLopt, ik herinner me het.
Maar wat is dan het nut dat ik terug kom als iemand anders? als al mijn fases dan doorlopen zijn, ben ik zoveel verschillende personen geweest dat ik geen eigen identiteit heb.
Herinneringen (ook de onbewuste) worden opgeslagen in de hersenen. Als je dood ga verga je, ook je hersenen. Er is nergens een backup gemaakt.quote:Op donderdag 26 juli 2007 15:14 schreef Cuegirllie het volgende:
[..]
Zoals je zelf al zegt, mensen herinneren zich er niks van.. Maar wss zit het heel erg in t onbewuste gedeelte (miss dat daarom sommigen zeggen dat ze wat herinneren van een vorig leven).
i know, jij bent nu gewoon de enige die reageert haha. Maar het is ook meer bedoeld aan Klit.quote:Op donderdag 26 juli 2007 15:39 schreef Cuegirllie het volgende:
Ik snap t zelf ook niet, tis ook niet mijn verhaal maar die van Klit. Geloven doe ik ook niet en in reincarnatie ook niet.
Nou nee, ook daar zie ik weer bezwaren. Aangezien er heel wat mensen per seconde wereldwijd doodgaan en geboren worden( en er dan maar van uitgaande dat "wij" de enige levensvorm zijn) dan moet de almachtige wel extreem druk zijn om te zorgen dat alles goede verloopt en op de juiste plek aankomt.quote:Op donderdag 26 juli 2007 15:39 schreef Cuegirllie het volgende:
Maar dat van herinneringen zal wel door 'gods' werk gedaan worden. Want zoals je zelf al zegt anders kan t ook niet. En dat is t enige 'logische' wat je daar als antwoord op kunt verzinnen.
Die herinneringen gaan mee met je ziel, je ziel staat los van je lichaam en vergaan dus ook niet.quote:Op donderdag 26 juli 2007 15:31 schreef student_van_het_leven het volgende:
Herinneringen (ook de onbewuste) worden opgeslagen in de hersenen. Als je dood ga verga je, ook je hersenen. Er is nergens een backup gemaakt.
Ook even een vraag aan jou Roburt:quote:Op donderdag 26 juli 2007 14:58 schreef roburt het volgende:
klit en andere christenen hoe denken jullie hierover:
wat is het nut dat God over ons waakt?
wat is het nut dat de mens bestaat?
waarom heeft Hij ons gemaakt?
wat hebben dieren met God?
quote:Op dinsdag 24 juli 2007 06:58 schreef Pinball het volgende:
[..]
Oh, ik heb wel respect voor mijn medemens, alleen voor idioten die hun leven leiden op basis van een antiek sprookjesboek kan ik geen respect opbrengen.
[..]
Oh sorry, ik hoop dat ik je niet aan het huilen heb gemaakt.
Reli-kneus.
[..]
Ja, zeker.![]()
En 2000 jaar terreur en indoctrinatie door mannen in jurken heeft niets te maken met hoe de wereld nu is zeker?
[..]
Ben maar blij dat het daar bij blijft, voor hetzelfde geld komt iedereen je voortaan elke zondag uitlachen en tegen je kerk aan pissen.
[..]
Zolang jij nog in sprookjes gelooft moet je niet tegen mij zeiken over 'volwassen gedrag', goed?
Dan nog blijft de vraag: hoe komt je ziel van de ene in het andere lichaam? Hoe zie jij je dat voor jequote:Op vrijdag 27 juli 2007 02:20 schreef Klit het volgende:
[..]
Die herinneringen gaan mee met je ziel, je ziel staat los van je lichaam en vergaan dus ook niet.
Je ziel zal in een volgend leven weer een plaats innemen in een nieuw lichaam waar het zich verder kan ontwikkelen.
Helemaal niks.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 02:25 schreef Klit het volgende:
wat is het nut dat de mens bestaat?
Dan wilden zijn ouders.quote:waarom ben jij gemaakt?
Doordat er ooit leven is ontstaan en door evolutie.quote:waarom bestaan er dieren?
Samenklontering van oermaterie.quote:Kortom, wat doen alles en iedereen eigenlijk op de aarde, sterker nog, waarom bestaat de aarde?
weet ik niet, ik was er tenslotte niet bij toen dit bedacht werd.quote:wat is het nut dat de mens bestaat?
weet ik ook niet, ik was er tenslotte niet bij toen dit bedacht werd.quote:waarom ben jij gemaakt?
weet ik ook niet, ik was er tenslotte niet bij toen dit bedacht werd.quote:waarom bestaan er dieren?
weet ik ook niet, ik was er tenslotte niet bij toen dit bedacht werd.quote:Kortom, wat doen alles en iedereen eigenlijk op de aarde, sterker nog, waarom bestaat de aarde?
rampen worden veroorzaakt door een fout van de mens lijkt mequote:Op vrijdag 27 juli 2007 11:18 schreef Klit het volgende:
Er is natuurlijk wel een overschot aan zielen, maar het is niet oneindig, dat is dan ook de reden dat er rampen enzo zijn, anders zouden er niet genoeg zielen meer zijn voor de lichamen.
een baby die plotseling overlijd, dat doet ie knap.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 11:18 schreef Klit het volgende:
Soms is er geen ziel voor een nieuw lichaam (baby), deze overlijdt dan op korte termijn, want een lichaam zonder ziel zal nooit in leven blijven.
quote:Op vrijdag 27 juli 2007 12:10 schreef JOPPI3 het volgende:
Persoonlijk denk ik dat de aarde niet is ontstaan door een grote aardknal ofwel the “Big Bang”. De aarde is een heel klein onderdeel van een veel groter iets. Wat dit iets is kunnen wij mensen niet bevatten. Het principe is duizenden malen hetzelfde terug te zien. Een vermenigvuldiging van de bron, hieronder de uitleg.
Een mens bestaat uit microscopisch kleine delen, hierbij heb ik het niet over vetten, rode bloedcellen, witte bloedcellen, maar waaruit dat weer is opgebouwd. Een rode bloedcel is opgebouwd uit miljarden delen en deze vormen de cel. Dit geldt ook voor alle andere delen waarvan ons lichaam is gemaakt.
De aarde is op zich zo’n zelfde iets, stel voor de aarde is een rode bloedcel en de zon een witte, jupiter een vetcel en uranus een vochtcel. Zo ontstaat er een veel groter iets wat misschien 1 grote cel vormt en deel uitmaakt van iets veel groter.
Het principe kan kloppen, alles heeft namelijk een functie. Wij mensen werken om iets te produceren of andere van diensten te voorzien. Alles wat wij doen heeft een doel. Hiervan zou de aarde beter moeten worden in zijn totaal. Het lichaam is opgebouwd door cellen die veelal ook met elkaar samenwerken of iets voor elkaar betekenen. Hierdoor functioneert het lichaam goed. De zon draait om de aarde om de aarde op te warmen, hierdoor functioneert de aarde goed. Waarom kennen wij zwaartekracht en is de zon een warmtebron? Elke cel (in dit geval een planeet) heeft een eigen functie en bepaalde kenmerken. Ze moeten samenwerken om goed te kunnen functioneren. Ditzelfde geldt voor het menselijk lichaam.
Neem je het universum dan zou je kunnen zeggen dat dit 1 cel is van iets veel groter.
Iets wat wij nog niet bevatten.
Ja, die dingen gebeuren, in aardse termen wordt dat meestal wiegedood genoemd.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 11:44 schreef roburt het volgende:
een baby die plotseling overlijd, dat doet ie knap.![]()
Dat is JOPPI3LOGIE en het staat in ONZ.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 12:21 schreef Klit het volgende:
Lijkt me een heldere toelichting:
Ach ja, daar komt het hel verhaal weerquote:Op vrijdag 27 juli 2007 22:45 schreef Spacehamster het volgende:
Als god wel blijkt te bestaan wat kan ik er dan mee?
Wat heeft god ooit voor mij gedaan?
Als ik onvoorwaardelijk in een ignorante god moet geloven en aders naar de hel ga......dan waag ik het er op dat de hel dan wel prettiger zal zijn dan de hemel waar zo hypocriet wordt gedaan.
God is niet interessant genoeg voor mij.
En een allah, zou dat wel mogen van jou of moet die ook een trap onder zijn almachtige reet hebben?quote:Op zaterdag 28 juli 2007 10:15 schreef Batsnek het volgende:
Als er een christelijke god zou bestaan zou ie een schop onder z'n hol kunnen krijgen voor alles wat mensen in zijn naam gedaan hebben. Als het een gewoon een vredelievende schepper ( zonder achtergrondfabeltjes ) zou zijn, zou ik daar prima mee kunnen leven.
Het lijkt mij dat dit voor alle mensen ongeveer tot hetzelfde antwoord zal leiden en ook het vraagstuk der vraagstukken is, al eeuwen.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 09:04 schreef Cuegirllie het volgende:
Maar klit.. je hebt nu nog steeds geen antwoord gegeven op de vragen die roburt je gesteld heeft. Je hebt ze enkel teruggesteld. Ben wel benieuwd namelijk
Had inderdaad een hoop topics gescheeld enzo.quote:Op zondag 24 juni 2007 10:00 schreef television het volgende:
Dan had 'ie daar wel even eerder mee mogen komen.
Dus God moet worden geschopt omdat anderen iets hebben gedaan wat jou niet aanstaat, dat is dan toch niet de verantwoording van Onze vader?.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 10:15 schreef Batsnek het volgende:
Als er een christelijke God zou bestaan zou ie een schop onder z'n hol kunnen krijgen voor alles wat mensen in Zijn naam gedaan hebben. Als het een gewoon een vredelievende schepper ( zonder achtergrondfabeltjes ) zou zijn, zou ik daar prima mee kunnen leven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |