was al een topic over (zie wfl).quote:Op zondag 24 juni 2007 09:35 schreef Klit het volgende:
Veel Fokkers gaan er van uit dat God niet bestaat, maar wat nu als hij er wel blijkt te zijn, wat doe je dan, en hoe ga je hier dan mee om?
Ligt er dan beetje aan wat zo'n god is, en wil. Je kan wel gaan gokken dat er een god is, en je aan al die gekke wetten van al die religies houden, maar denk niet dat je daar ver mee komt.quote:Op zondag 24 juni 2007 09:35 schreef Klit het volgende:
Veel Fokkers gaan er van uit dat God niet bestaat, maar wat nu als hij er wel blijkt te zijn, wat doe je dan, en hoe ga je hier dan mee om?
Dan ben je niet de enige?quote:
Den meld ik dat hij zijn zaakjes nogal slecht geregeld heeft.quote:Op zondag 24 juni 2007 09:35 schreef Klit het volgende:
Nee, dat is niet voldoende. Je moet Jezus als je Verlosser aannemen. Alleen goed leven is niet voldoende.quote:Op zondag 24 juni 2007 10:12 schreef ToT het volgende:
Tja net wat meerderen hier zeggen: het ligt er allemaal aan wat voor God het is en wat Zijn wetten zijn, en waarom Hij het niet duidelijker heeft gemaakt wat Hij van ons wil.
Verder idd gewoon goed leven and you're okay, denk ik.
Ik denk dat we er gemakshalve wel vanuit mogen gaan dat deze God bedoeld wordtquote:Op zondag 24 juni 2007 10:18 schreef ToT het volgende:
Is dat zo?
In het begintopic staat niet specifiek dat het om de Christeljike God gaat, en dat de Bijbel letterljik Zijn woord is.
Hmmm. Een beetje triest, dat Jesus nog steeds moet boeten, voor mijn zonden..quote:Op zondag 24 juni 2007 10:13 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Nee, dat is niet voldoende. Je moet Jezus als je Verlosser aannemen. Alleen goed leven is niet voldoende.
Schiet ik m dood zodat die er als nog niet meer isquote:Op zondag 24 juni 2007 09:35 schreef Klit het volgende:
Dan heeft het helemaal geen zin meer om in Hem te geloven.quote:Op zondag 24 juni 2007 11:24 schreef Klit het volgende:
[..]
En als er nu eens geen hel blijkt te zijn?
Hij is er ook.quote:Op zondag 24 juni 2007 09:35 schreef Klit het volgende:
maar wat nu als hij er wel blijkt te zijn
Ik moet zeggen dat dat nog niet echt blijkt, op dit moment.quote:
Waar blijkt dat uit?quote:
Je moet je hart voor hem openstellen. Dan zal hij hoogstpersoonlijk tot je sprekenquote:
Okee.quote:Op zondag 24 juni 2007 12:16 schreef Viking84 het volgende:
Je moet je hart voor hem openstellen. Dan zal hij hoogstpersoonlijk tot je spreken. Probeer het maar eens
.
Alweer gelukt.quote:Op zondag 24 juni 2007 12:16 schreef Viking84 het volgende:
Je moet je hart voor hem openstellen. Dan zal hij hoogstpersoonlijk tot je spreken. Probeer het maar eens
.
Dat is te privé om hier te posten, maar ik werd er weer helemaal blij van kan ik je vertellen.quote:
Hoe komt dat tot je? Hoe klinkt dat?quote:Op zondag 24 juni 2007 14:13 schreef Klit het volgende:
Dat is te privé om hier te posten, maar ik werd er weer helemaal blij van kan ik je vertellen.
Maar je verstaat 'm toch? Hoe komen die woorden dan tot je?quote:Op zondag 24 juni 2007 15:54 schreef Klit het volgende:
Dat voel je.
Ja die gelovige inderdaadquote:Op zondag 24 juni 2007 17:45 schreef Haushofer het volgende:
Boel randmongolen in dit topic zegLijkt de frontpage wel.
Ja, inderdaad, die ja !quote:
zeg youssef, ik durf te wedden dat ik dan die allah van jou door een varken in zn reet laat neuken.quote:Op zondag 24 juni 2007 17:34 schreef Double-Helix het volgende:
Dan spuug ik hem zijn hoofd en zeg ik tegen hem dat hij mijn kont mag kussen.
Ik denk dat je wel anders piept als het echt zover is gekomen.quote:Op zondag 24 juni 2007 21:45 schreef Queen_Minny het volgende:
Dan wacht ik tot ik hem tegen kom,en dan krijgt ie het pak rammel dat hij verdiend.
Dan is het wel een egoistische lul als ie je leven geeft en daarna straft als je niet doet wat hij zegt.quote:Op zondag 24 juni 2007 23:09 schreef Klit het volgende:
[..]
Ik denk dat je wel anders piept als het echt zover is gekomen.
Ik ben geen moslim idioot.quote:Op zondag 24 juni 2007 20:40 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
zeg youssef, ik durf te wedden dat ik dan die allah van jou door een varken in zn reet laat neuken.
Ik kreeg zo'n 'dit nummer is niet in gebruik bitch', ik heb geen ontvangst hierquote:Op zondag 24 juni 2007 12:16 schreef Viking84 het volgende:
[..]
.
Omdat je naar de hel wordt gestuurd vanwege het feit dat de dingen die jij als genot beschouwt verboden zijn door god.quote:Op maandag 25 juni 2007 16:29 schreef Triforce_Courage het volgende:
De hemel moet toch een plek zijn waar je geen zorgen etc. meer hebt? Maar hoe kan het dan een hemel zijn als de dingen waar ik van geniet verboden zijn door God?
..? ..? ..? Denk daar maar eens over na
het maakt in de hemel gen ene fuck meer uitquote:Op maandag 25 juni 2007 16:29 schreef Triforce_Courage het volgende:
De hemel moet toch een plek zijn waar je geen zorgen etc. meer hebt? Maar hoe kan het dan een hemel zijn als de dingen waar ik van geniet verboden zijn door God?
..? ..? ..? Denk daar maar eens over na
Het nieuwe bewijs accepteren en doen wat hij vraagt, mits hij een goedaardig wezen is?quote:Op zondag 24 juni 2007 09:35 schreef Klit het volgende:
Ow, heb je hem ook weer...quote:Op maandag 25 juni 2007 18:59 schreef PeZu het volgende:
ik zou hem keihar din zijn gezicht uitlachen en hem vertellen dat zijn uit de kluiten gewassen antfarm mooi mislukt en dat hij een prutser eerste klas is
nee dat ben ik nietquote:
Je zult het maar fout hebben en straks voor De Poort staan.... Linksaf naar Rood en Warm, Rechts naar de maagden. En de persoon voor je kijkt hoe je je in het leven hebt gedragen....quote:
Dan zou ik hem vragen waarom een 'almachtig' iemand als hij het toestaat dat er zo veel ellende op de wereld is, die vooral onschuldige kinderen treft. Als god zou bestaat, zou het een enorme sadistische klootzak zijn.quote:Op zondag 24 juni 2007 09:35 schreef Klit het volgende:
Met als enige maatschaaf zijn bestaan wel of niet te hebben erkendquote:Op dinsdag 26 juni 2007 08:51 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Je zult het maar fout hebben en straks voor De Poort staan.... Linksaf naar Rood en Warm, Rechts naar de maagden. En de persoon voor je kijkt hoe je je in het leven hebt gedragen....
![]()
't Is wel hip hier op Fok geloof ik, om God voor alles en nog wat uit te maken. Dat God wellicht helemaal niet persoonlijk is, dat ethiek wellicht subjectief is en dat mensen er zelf zo'n puinzooi van maken, dat wil niet helemaal doordringen. Maar misschien dat ik nu ook al weer teveel moeilijke woorden gebruikt, en dat mensen hier alleen het streng-Christelijke Godsbeeld voor zich hebben .quote:Op dinsdag 26 juni 2007 11:05 schreef Catbert het volgende:
[..]
Dan zou ik hem vragen waarom een 'almachtig' iemand als hij het toestaat dat er zo veel ellende op de wereld is, die vooral onschuldige kinderen treft. Als god zou bestaatn, zou het een enorme sadistische klootzak zijn.
Ik ben zelf niet gelovig maar heb wel op een christelijke school gezeten. Mijn beeld van een 'god' is dus de bijbelse god. Alwetend, almachtig en barmhartig. Gezien de huidige situatie in de wereld een redelijk fucked up klootzak dus.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 11:16 schreef Haushofer het volgende:
't Is wel hip hier op Fok geloof ik, om God voor alles en nog wat uit te maken. Dat God wellicht helemaal niet persoonlijk is, dat ethiek wellicht subjectief is en dat mensen er zelf zo'n puinzooi van maken, dat wil niet helemaal doordringen. Maar misschien dat ik nu ook al weer teveel moeilijke woorden gebruikt, en dat mensen hier alleen het streng-Christelijke Godsbeeld voor zich hebben .
Da's best apart, dat jouw beeld van God de Christelijke is. Je gelooft overduidelijk niet in de Christelijke God, en daarnaast zijn er nog legio andere Godsbeelden te bedenken en weetikveelhoeveelhonderd verschillende religies. Pik je dan alleen dat Christelijke Godsbeeld eruit omdat je " op een Christelijke school" hebt gezeten ? Ruime blik heb je danquote:Op dinsdag 26 juni 2007 11:37 schreef Catbert het volgende:
[..]
Ik ben zelf niet gelovig maar heb wel op een christelijke school gezeten. Mijn beeld van een 'god' is dus de bijbelse god. Alwetend, almachtig en barmhartig. Gezien de huidige situatie in de wereld een redelijk fucked up klootzak dus.
Geloven in God is " in het jaar 1500 zijn qua levensovertuiging"?quote:En of het 'hip' is god voor alles en nog wat uit te maken: het overgrote deel van de doelgroep van Fok! is niet gelovig. Het heeft niks met 'hip' te maken, het heeft er alles mee te maken dat het overgrote deel van Fok niet meer in het jaar 1500 leeft wat betreft hun geloofsovertuiging.
Dat ben ik met je eens, ik vind veel kerkelijke opvattingen ook nogal es ongenuanceerd.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 12:19 schreef DSS24 het volgende:
en een groot deel is ook te simpel om zich er fatsoenlijk in te verdiepen zeg je......
Mijn vooroordeel is dat het grote deel van de kerk SIMPEL is, en zich vastklampen aan iets om hun leven door te komen.
Daarom staat er in de zin erna ookquote:Ik persoonlijk heb daar geen tijd voor, want op zondag ga ik liever vissen, tennissen, voetballen i.p.v. in zo'n muffe kerk te zitten.
Ik weet het, ik praat onzin. Gelukkig ben ik niet de enige![]()
quote:Dat geeft niet, want het is ook helemaal niet nodig om je in een religie of in religie in het algemeen te verdiepen als je daar geen behoefte aan hebt.
quote:Op dinsdag 26 juni 2007 13:39 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens, ik vind veel kerkelijke opvattingen ook nogal es ongenuanceerd.
[..]
Daarom staat er in de zin erna ook
[..]
Ik zou maar één ding vragen: Waarom? En dan zou een gemiddelde god dondersgoed weten wat ik er mee zou bedoelen. Maaaaaaaaarrrrrrr......... God bestaat niet, dus ik kan net zo goed zeggen dat ik op zijn hoofd zou poepen!quote:Op zondag 24 juni 2007 09:35 schreef Klit het volgende:
uhm, die is er gewoon hoorquote:Op dinsdag 26 juni 2007 11:25 schreef Nee het volgende:
Wat nu als er wel een Sinterklaas is?
Volgens mij voel je de pillen.quote:
Als het de monotheistische god is van de bijbel enzo dan ben ik mooi genaait, dan kan ik maar beter de rest van mijn leven zoveel mogelijk lol hebben, want in het hiernamaals zal dat fiks over zijnquote:Op zondag 24 juni 2007 09:35 schreef Klit het volgende:
Met een gat in de steen, dan hebben we er gelijk een wc bij.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 15:51 schreef BaajGuardian het volgende:
Als god echt bestaat zoals het geschreven staat dan is hij de moeite niet waard om aandacht aan te schenken, en kunnen we dat figuur beter in een put dumpen en een ronde steen erop schuiven.
Nu maar hopen dat de put ook rond is, anders komt ie er misschien uitquote:Op dinsdag 26 juni 2007 15:51 schreef BaajGuardian het volgende:
Als god echt bestaat zoals het geschreven staat dan is hij de moeite niet waard om aandacht aan te schenken, en kunnen we dat figuur beter in een put dumpen en een ronde steen erop schuiven.
Inderdaad. Dat mensen geloven, prima, maar dat godsgruwelijke irritante zieltjes winnen en reclamemakerij voor die flauwekul...quote:Op dinsdag 26 juni 2007 15:55 schreef DSS24 het volgende:
[..]
Ook zo iets wazigs, een vriendin van me is im A'dam gaan wonen. Heeft ze een brief gekregen waarin staat dat ze bezoek krijgt van de kerk. Indien ze dat niet wil moet ze afbellen.
Laat de mens gewoon met rust. Als iemand met de kerk in aanraking wil komen doet degene dat zelf wel. Dat is mijn idee![]()
Ik geloof,en ik voel me er lekker in ..mijn keus.quote:Op zondag 24 juni 2007 09:35 schreef Klit het volgende:
Good point!quote:Op dinsdag 26 juni 2007 16:02 schreef oddman het volgende:
Hij zorgt er voor dát het misgaat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |