abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50792196
Dan spuug ik hem zijn hoofd en zeg ik tegen hem dat hij mijn kont mag kussen.
Op zaterdag 23 juni 2007 18:54 schreef MASD het volgende:
Double-Helix is mijn held vandaag! _O_
pi_50792460
Boel randmongolen in dit topic zeg Lijkt de frontpage wel.
pi_50792522
quote:
Op zondag 24 juni 2007 17:45 schreef Haushofer het volgende:
Boel randmongolen in dit topic zeg Lijkt de frontpage wel.
Ja die gelovige inderdaad
pi_50793278
quote:
Op zondag 24 juni 2007 17:47 schreef Double-Helix het volgende:

[..]

Ja die gelovige inderdaad
Ja, inderdaad, die ja !

Ach, ik lees ook genoeg creationistische en religieuze flauwekul op Fok, dat houdt de weegschaal weer wat in balans zullen we maar zeggen.
  zondag 24 juni 2007 @ 20:40:12 #55
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_50798008
quote:
Op zondag 24 juni 2007 17:34 schreef Double-Helix het volgende:
Dan spuug ik hem zijn hoofd en zeg ik tegen hem dat hij mijn kont mag kussen.
zeg youssef, ik durf te wedden dat ik dan die allah van jou door een varken in zn reet laat neuken.
From feudal serf to spender.
  zondag 24 juni 2007 @ 21:45:00 #56
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_50800252
Dan wacht ik tot ik hem tegen kom,en dan krijgt ie het pak rammel dat hij verdiend.
  zondag 24 juni 2007 @ 23:09:39 #57
170036 Klit
In medio virtus
pi_50803310
quote:
Op zondag 24 juni 2007 21:45 schreef Queen_Minny het volgende:
Dan wacht ik tot ik hem tegen kom,en dan krijgt ie het pak rammel dat hij verdiend.
Ik denk dat je wel anders piept als het echt zover is gekomen.
Laedere facile, mederi difficile
pi_50804787
Dan heb ik best weleen probleem
Iets met rechtstreeks naar de hel enzo
pi_50809780
Okee, volgens mij hebben we hier vooral 3 soorten antwoorden:
- Boeiuh, hij bestaat toch niet.
- Dan heb ik een probleem.
- Dan geef ik 'm op z'n flikker.

Nuttig topic!
pi_50809823
"God" bestaat niet.
Bijbel.. x100
Koran.. x1000

noobs?
1+1= 11 - 1=
  maandag 25 juni 2007 @ 07:41:54 #61
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_50809859
Dan ga ik naar de hel
pi_50809969
quote:
Op zondag 24 juni 2007 23:09 schreef Klit het volgende:

[..]

Ik denk dat je wel anders piept als het echt zover is gekomen.
Dan is het wel een egoistische lul als ie je leven geeft en daarna straft als je niet doet wat hij zegt.

Wat een slavendrijver
pi_50821211
quote:
Op zondag 24 juni 2007 20:40 schreef S1nn3rz het volgende:

[..]

zeg youssef, ik durf te wedden dat ik dan die allah van jou door een varken in zn reet laat neuken.
Ik ben geen moslim idioot.
pi_50821483
Wat ik dan doe ?!?!!?

Hij zou zich in ieder geval heel erg betrapt voelen, aangezien hij zich dan al eeuwen verstopt.(of heb je bewijs dat hij gesignaleerd is?)
Vervolgens krijgt ie op zijn donder omdat hij er een puinhoop van maakt.
  maandag 25 juni 2007 @ 16:26:14 #65
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_50824867
ik vind de bijbel een mooi sprookjesboek
pi_50824954
De hemel moet toch een plek zijn waar je geen zorgen etc. meer hebt? Maar hoe kan het dan een hemel zijn als de dingen waar ik van geniet verboden zijn door God?

..? ..? ..? Denk daar maar eens over na
Without me, it's just aweso
  maandag 25 juni 2007 @ 17:26:54 #67
147639 StupidByNature
Ompa Til Du Dør!
pi_50826862
Als er wel een god blijkt te bestaan gaan gelovigen gewoon door met ruziën over wiens god het nu daadwerkelijk is, en worden alle atheïsten wsl deïsten. Simpel.
pi_50828261
quote:
Op zondag 24 juni 2007 12:16 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Je moet je hart voor hem openstellen. Dan zal hij hoogstpersoonlijk tot je spreken . Probeer het maar eens .
Ik kreeg zo'n 'dit nummer is niet in gebruik bitch', ik heb geen ontvangst hier
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_50828954
quote:
Op maandag 25 juni 2007 16:29 schreef Triforce_Courage het volgende:
De hemel moet toch een plek zijn waar je geen zorgen etc. meer hebt? Maar hoe kan het dan een hemel zijn als de dingen waar ik van geniet verboden zijn door God?

Omdat je naar de hel wordt gestuurd vanwege het feit dat de dingen die jij als genot beschouwt verboden zijn door god.

Geen referral hier.
  maandag 25 juni 2007 @ 18:38:44 #70
136730 PiRANiA
pi_50829236
quote:
Op maandag 25 juni 2007 16:29 schreef Triforce_Courage het volgende:

het maakt in de hemel gen ene fuck meer uit
  maandag 25 juni 2007 @ 18:59:17 #71
138448 PeZu
Suspended animation
pi_50829881
ik zou hem keihar din zijn gezicht uitlachen en hem vertellen dat zijn uit de kluiten gewassen antfarm mooi mislukt en dat hij een prutser eerste klas is
There's a virus in my system
There's a virus in my brain
And it's driving me insane
  maandag 25 juni 2007 @ 19:10:16 #72
130955 Floripas
Blast from the past
pi_50830276
quote:
Op zondag 24 juni 2007 09:35 schreef Klit het volgende:
Veel Fokkers gaan er van uit dat God niet bestaat, maar wat nu als hij er wel blijkt te zijn, wat doe je dan, en hoe ga je hier dan mee om?
Het nieuwe bewijs accepteren en doen wat hij vraagt, mits hij een goedaardig wezen is?
pi_50830324
Als ik in 1 keer met 100% zekerheid zou horen dat hij bestaat? Dan ben ik zo van OMFG.
gr gr
  maandag 25 juni 2007 @ 21:44:45 #75
170036 Klit
In medio virtus
pi_50836485
quote:
Op maandag 25 juni 2007 18:59 schreef PeZu het volgende:
ik zou hem keihar din zijn gezicht uitlachen en hem vertellen dat zijn uit de kluiten gewassen antfarm mooi mislukt en dat hij een prutser eerste klas is
Ow, heb je hem ook weer...
Laedere facile, mederi difficile
  dinsdag 26 juni 2007 @ 08:30:17 #76
138448 PeZu
Suspended animation
pi_50847439
quote:
Op maandag 25 juni 2007 21:44 schreef Klit het volgende:

[..]

Ow, heb je hem ook weer...
nee dat ben ik niet _!
There's a virus in my brain
And it's driving me insane
  dinsdag 26 juni 2007 @ 08:51:00 #77
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_50847734
quote:
Op zondag 24 juni 2007 09:56 schreef pomtiedom het volgende:
Is er niet.

einde discussie.
Je zult het maar fout hebben en straks voor De Poort staan.... Linksaf naar Rood en Warm, Rechts naar de maagden. En de persoon voor je kijkt hoe je je in het leven hebt gedragen....

Autocorrect
(zelfst. naamw.)
Een feature die je relatie kan verpesten met één letter.
  dinsdag 26 juni 2007 @ 11:05:10 #78
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_50850816
quote:
Veel Fokkers gaan er van uit dat God niet bestaat, maar wat nu als hij er wel blijkt te zijn, wat doe je dan, en hoe ga je hier dan mee om?
Dan zou ik hem vragen waarom een 'almachtig' iemand als hij het toestaat dat er zo veel ellende op de wereld is, die vooral onschuldige kinderen treft. Als god zou bestaat, zou het een enorme sadistische klootzak zijn.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
  dinsdag 26 juni 2007 @ 11:08:24 #79
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_50850905
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 08:51 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Je zult het maar fout hebben en straks voor De Poort staan.... Linksaf naar Rood en Warm, Rechts naar de maagden. En de persoon voor je kijkt hoe je je in het leven hebt gedragen....

Met als enige maatschaaf zijn bestaan wel of niet te hebben erkend Goh, objectieve afweging van je leven hoor
pi_50851165
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 11:05 schreef Catbert het volgende:

[..]

Dan zou ik hem vragen waarom een 'almachtig' iemand als hij het toestaat dat er zo veel ellende op de wereld is, die vooral onschuldige kinderen treft. Als god zou bestaatn, zou het een enorme sadistische klootzak zijn.
't Is wel hip hier op Fok geloof ik, om God voor alles en nog wat uit te maken. Dat God wellicht helemaal niet persoonlijk is, dat ethiek wellicht subjectief is en dat mensen er zelf zo'n puinzooi van maken, dat wil niet helemaal doordringen. Maar misschien dat ik nu ook al weer teveel moeilijke woorden gebruikt, en dat mensen hier alleen het streng-Christelijke Godsbeeld voor zich hebben .
pi_50851460
Wat nu als er wel een Sinterklaas is?
  dinsdag 26 juni 2007 @ 11:37:05 #82
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_50851911
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 11:16 schreef Haushofer het volgende:
't Is wel hip hier op Fok geloof ik, om God voor alles en nog wat uit te maken. Dat God wellicht helemaal niet persoonlijk is, dat ethiek wellicht subjectief is en dat mensen er zelf zo'n puinzooi van maken, dat wil niet helemaal doordringen. Maar misschien dat ik nu ook al weer teveel moeilijke woorden gebruikt, en dat mensen hier alleen het streng-Christelijke Godsbeeld voor zich hebben .
Ik ben zelf niet gelovig maar heb wel op een christelijke school gezeten. Mijn beeld van een 'god' is dus de bijbelse god. Alwetend, almachtig en barmhartig. Gezien de huidige situatie in de wereld een redelijk fucked up klootzak dus.

En of het 'hip' is god voor alles en nog wat uit te maken: het overgrote deel van de doelgroep van Fok! is niet gelovig. Het heeft niks met 'hip' te maken, het heeft er alles mee te maken dat het overgrote deel van Fok niet meer in het jaar 1500 leeft wat betreft hun geloofsovertuiging.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_50852591
Dan zou ik zeggen "Nou moe, wie had dat gedacht?" en mijn bezigheid continueren.
pi_50852635
Maar die gast bestaat dus niet, dus dat zal nooit gebeuren.
pi_50852881
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 11:37 schreef Catbert het volgende:

[..]

Ik ben zelf niet gelovig maar heb wel op een christelijke school gezeten. Mijn beeld van een 'god' is dus de bijbelse god. Alwetend, almachtig en barmhartig. Gezien de huidige situatie in de wereld een redelijk fucked up klootzak dus.
Da's best apart, dat jouw beeld van God de Christelijke is. Je gelooft overduidelijk niet in de Christelijke God, en daarnaast zijn er nog legio andere Godsbeelden te bedenken en weetikveelhoeveelhonderd verschillende religies. Pik je dan alleen dat Christelijke Godsbeeld eruit omdat je " op een Christelijke school" hebt gezeten ? Ruime blik heb je dan
quote:
En of het 'hip' is god voor alles en nog wat uit te maken: het overgrote deel van de doelgroep van Fok! is niet gelovig. Het heeft niks met 'hip' te maken, het heeft er alles mee te maken dat het overgrote deel van Fok niet meer in het jaar 1500 leeft wat betreft hun geloofsovertuiging.
Geloven in God is " in het jaar 1500 zijn qua levensovertuiging"?

Het overgrote deel van Fok zal wellicht niet gelovig zijn, maar ik denk ook dat het overgrote deel zich er nooit in verdiept heeft, en een groot deel is ook te simpel om zich er fatsoenlijk in te verdiepen. Dat geeft niet, want het is ook helemaal niet nodig om je in een religie of in religie in het algemeen te verdiepen als je daar geen behoefte aan hebt. Maar 't is knap dom om dan dergelijke antwoorden hier op Fok neer te zetten. Maar dit is GC, en ik heb zo'n idee dat een serieuze discussie verwachten dan redelijk naief is.
pi_50853357
en een groot deel is ook te simpel om zich er fatsoenlijk in te verdiepen zeg je......

Mijn vooroordeel is dat het grote deel van de kerk SIMPEL is, en zich vastklampen aan iets om hun leven door te komen. Ik persoonlijk heb daar geen tijd voor, want op zondag ga ik liever vissen, tennissen, voetballen i.p.v. in zo'n muffe kerk te zitten.

Ik weet het, ik praat onzin. Gelukkig ben ik niet de enige
pi_50856146
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 12:19 schreef DSS24 het volgende:
en een groot deel is ook te simpel om zich er fatsoenlijk in te verdiepen zeg je......

Mijn vooroordeel is dat het grote deel van de kerk SIMPEL is, en zich vastklampen aan iets om hun leven door te komen.
Dat ben ik met je eens, ik vind veel kerkelijke opvattingen ook nogal es ongenuanceerd.
quote:
Ik persoonlijk heb daar geen tijd voor, want op zondag ga ik liever vissen, tennissen, voetballen i.p.v. in zo'n muffe kerk te zitten.

Ik weet het, ik praat onzin. Gelukkig ben ik niet de enige
Daarom staat er in de zin erna ook
quote:
Dat geeft niet, want het is ook helemaal niet nodig om je in een religie of in religie in het algemeen te verdiepen als je daar geen behoefte aan hebt.
pi_50856542
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 13:39 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Dat ben ik met je eens, ik vind veel kerkelijke opvattingen ook nogal es ongenuanceerd.
[..]

Daarom staat er in de zin erna ook
[..]

okay,

mijn motto is dan ook: eerst zien, dan geloven!
pi_50857463
quote:
Ik zou maar één ding vragen: Waarom? En dan zou een gemiddelde god dondersgoed weten wat ik er mee zou bedoelen. Maaaaaaaaarrrrrrr......... God bestaat niet, dus ik kan net zo goed zeggen dat ik op zijn hoofd zou poepen!
My friends just came back from a planet where the dominant lifeform had no bilateral symmetry, and all I got was this stupid F-Shirt.
Waarom vandaag doen als je het morgen ook kan uitstellen?
  dinsdag 26 juni 2007 @ 14:14:16 #90
136730 PiRANiA
pi_50857533
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 11:25 schreef Nee het volgende:
Wat nu als er wel een Sinterklaas is?
uhm, die is er gewoon hoor
pi_50857567
quote:
Op zondag 24 juni 2007 15:54 schreef Klit het volgende:

[..]

Dat voel je.
Volgens mij voel je de pillen.
My friends just came back from a planet where the dominant lifeform had no bilateral symmetry, and all I got was this stupid F-Shirt.
pi_50857645
quote:
Als het de monotheistische god is van de bijbel enzo dan ben ik mooi genaait, dan kan ik maar beter de rest van mijn leven zoveel mogelijk lol hebben, want in het hiernamaals zal dat fiks over zijn

Oh als hij echt bestaat in die vorm dan heb ik nog wel een appeltje met hem te schillen, of de gebruiksaanwijzing niet wat duidelijker had gekund en of een keurmerk voor het juiste geloof niet handig was geweest

Als het het godsbeeld is dat ik in mijn hoofd heb, meer een bron van alles, dan is er geen vuiltje aan de lucht en zal ik vieren dat alles 1 is, ik daar eindelijk keihard bewijs voor heb.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  dinsdag 26 juni 2007 @ 14:28:45 #93
182619 DRNKnHGH
smoke them hotdogs
pi_50858137
God is gewoon een excuus omdat mensen vroeger niet wisten hoe het kwam dat er zomaar doden vielen enzo. tegenwoordig weten we dat wel en daarom pleit ik voor: alle religie het raam uit. Ook mensen die zich zo wanhopig vastklampen aan hun god mogen volgen (Amerikanen )
  dinsdag 26 juni 2007 @ 15:51:35 #94
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_50861251
Als god echt bestaat zoals het geschreven staat dan is hij de moeite niet waard om aandacht aan te schenken, en kunnen we dat figuur beter in een put dumpen en een ronde steen erop schuiven.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_50861382
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 15:51 schreef BaajGuardian het volgende:
Als god echt bestaat zoals het geschreven staat dan is hij de moeite niet waard om aandacht aan te schenken, en kunnen we dat figuur beter in een put dumpen en een ronde steen erop schuiven.
Met een gat in de steen, dan hebben we er gelijk een wc bij.
pi_50861392
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 15:51 schreef BaajGuardian het volgende:
Nu maar hopen dat de put ook rond is, anders komt ie er misschien uit

Ook zo iets wazigs, een vriendin van me is im A'dam gaan wonen. Heeft ze een brief gekregen waarin staat dat ze bezoek krijgt van de kerk. Indien ze dat niet wil moet ze afbellen.

Laat de mens gewoon met rust. Als iemand met de kerk in aanraking wil komen doet degene dat zelf wel. Dat is mijn idee
  dinsdag 26 juni 2007 @ 16:02:30 #97
172358 oddman
Introspecteur
pi_50861623
1. Welke god?
Sumerisch, Azteeks, Hindoestaans, Judeo-Christelijk, Scandinavisch, Hellenistisch, spiritistisch?
In 9 van de 10 gevallen zijn we gefuckt omdat het gewoon menselijke typjes zijn die toch geen zak om ons geven.
2. Aangenomen dat het de alom bekende JWH, Allah fo God betreft: Welke?
Joodse JWH / Christelijke (en dan welke: Oudtestamentisch, Christelijk: Arianistische, katholieke, orthodoxe, protestantse, calvinistische, zeven-daags adventistische, homohatende, pauselijke) of was Mohammed echt zijn profeet?
3. Aangenomen dat het is 'er is maar 1 God en geen religie heeft gelijk' dan maakt het niet uit, want ik heb geleefd zoals mij het beste leek, naar mijn beste kunnen en beste voornemens. Het niet aannemen van één van de vele misguided religies zal me niet aangerekend worden.

De goede God is immers alwetend.
Mooie paradox, trouwens: we hebben zelfbewustzijn om voor Hem te kunnen kiezen, maar ondertussen is hij alwetend en almachtig en weet hij dus best wat er mis gaat, en beter nog, Hij zorgt er voor dát het misgaat.
Smerige sadist.
De praktische verklaring waarom mensen dan toch geloven is overigens doublethink. Gelovigen doublethinken, een principe dat ook nodig is om de premisse uit de OP ook maar te kunnen overwegen.
"The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts."
- Bertrand Russell
pi_50861847
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 15:55 schreef DSS24 het volgende:

[..]

Ook zo iets wazigs, een vriendin van me is im A'dam gaan wonen. Heeft ze een brief gekregen waarin staat dat ze bezoek krijgt van de kerk. Indien ze dat niet wil moet ze afbellen.

Laat de mens gewoon met rust. Als iemand met de kerk in aanraking wil komen doet degene dat zelf wel. Dat is mijn idee
Inderdaad. Dat mensen geloven, prima, maar dat godsgruwelijke irritante zieltjes winnen en reclamemakerij voor die flauwekul... Laat iedereen zelf even uitmaken waar 'ie in gelooft.
pi_50862072
quote:
Ik geloof,en ik voel me er lekker in ..mijn keus.
Hoe de meeste erover denken,kan me eigenlijk vrij weinig schelen.
Life is Music
pi_50867641
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 16:02 schreef oddman het volgende:
Hij zorgt er voor dát het misgaat.
Good point!

We hebben een eigen vrije keuze, maar tegelijkertijd: "Uw wil geschiede in de hemel als op de aarde."
Gods wil geschiedde, en alléén God's wil geschiedde. (Moois stukkie van Danzig's "Bringer of death": "The devil is the will of God.")

Alles wat er gebeurt is Zijn wil, dus ook onze zonden.
Als wij straks voor Sint Petrus staan, kunnen we met z'n allen oprecht zeggen dat we Zijn wil uitgevoerd hebben, ook de atheïsten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')