abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51780748
Ik vind het een beetje hypocriet.

Om het even simpel uit de drukken

1. God zegt ; Als je niet in mij gelooft, ga je niet naar de hemel (m.a.w. hell awaits you..)
2. God zegt ; Iedereen mag zelf kiezen of hij wel of niet in mij gelooft.
3. God maakt mens.

Maar wie vraagt mij of IK HIER geboren wil worden??????

Die keus is aan mij nooit geweest, maar ik moet wel voor God kiezen om niet voor eeuwig verdoemd te worden???

Ja daaaag.
pi_51781067
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 13:12 schreef SolidArt het volgende:

1. God zegt ; Als je niet in mij gelooft, ga je niet naar de hemel (m.a.w. hell awaits you..)
3. God maakt mens.

Die keus is aan mij nooit geweest, maar ik moet wel voor God kiezen om niet voor eeuwig verdoemd te worden???

Ja daaaag.
god heeft het beste met je ...

"The sailor does not pray for wind, he learns to sail."
pi_51796997
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 23:22 schreef Klit het volgende:

[..]

Als dat zo was dan had je in ieder geval je eigen naam met een hoofdletter geschreven.
Ik weiger om een goddelijke naam met een hoofdletter te schrijven. Zoveel eer verdient hij/ zij/ het niet mocht het al bestaan
Ik weiger iets over mijzelf te vertellen, je vraagt het maar mooi zelf
pi_51797203
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 13:12 schreef SolidArt het volgende:

3. God maakt mens.

Ja daaaag.
Precies mijn idee. god zegt: je hebt zelfbeschikking, je mag zelf weten wel of niet. Maar pas op!! Geloof je niet DAN kom je in de hel en zal je vervloekt worden en blabblabla.

Klinkt heel erg als een klein verwent kind die zijn zin wil hebben: je mag best met pietje spelen, maar als je altijd bij mij komt krijg je een koekje. En als je niet komt dan praat ik nooit meer met je...

religie? nee bedankt!
pi_51799433
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 06:58 schreef Pinball het volgende:

[..]

Dat geeft het wel prima weer ja.
Nee, dat geeft weer hoe mensen met religie omgaan. Niet waar religie omdraait, en wat de inhoud is.
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 21:22 schreef student_van_het_leven het volgende:

[..]

Ik weiger om een goddelijke naam met een hoofdletter te schrijven. Zoveel eer verdient hij/ zij/ het niet mocht het al bestaan
Ik zie Christenen ook weinig tot nooit het Joodse idee respecteren dat je de naam van God niet mag uitspreken of voluit mag schrijven, dus lijkt het me ook niet geplaatst van Christenen om te verlangen dat je de naam met een hoofdletter schrijft.
  woensdag 25 juli 2007 @ 01:00:15 #231
171936 DuTank
Spaashaas.
pi_51804996
Als God er wel is, dan ligt ie sowieso te slapen ofzo....
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
  woensdag 25 juli 2007 @ 01:24:32 #232
111575 lubje25
lubjes' stash do not nick
pi_51805435
andere wang toekeren?
Donder op man, ik pak gewoon mijn klomp
  woensdag 25 juli 2007 @ 14:09:15 #233
175900 Lann555
Spider Jerusalem
pi_51816973
Als er wel een God is kan hij mij vast wel waarderen.
I hate it here
  woensdag 25 juli 2007 @ 14:57:38 #234
172358 oddman
Introspecteur
pi_51818711
God is dead / and no one cares.

Zie ook Douglas Adams, over de babelfish:
Now it is such a bizarrely improbable coincidence that anything that mindbogglingly useful could have evolved purely by chance that some thinkers have chosen to see it as a final and clinching proof of the nonexistence of God. The argument goes something like this:

“I refuse to prove that I exist,” says God, “for proof denies faith, and without faith I am nothing.”

“But,” says man, “the Babel fish is a dead giveaway, isn´t it? It could not have evolved by chance. It proves you exist, and so therefore, by your own arguments, you don´t. QED.”

“Oh dear,” says God, “I hadn´t thought of that,” and promptly vanishes in a puff of logic.

“Oh, that was easy,” says man, and for an encore goes on to prove that black is white and gets himself killed on the next zebra crossing.

Most leading theologians claim that this argument is a load of dingo´s kidneys, but that didn´t stop Oolon Colluphid making a small fortune when he used it as the central theme of his best-selling book, Well That about Wraps It Up for God.
"The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts."
- Bertrand Russell
pi_51819684
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 14:57 schreef oddman het volgende:
God is dead / and no one cares.

Zie ook Douglas Adams, over de babelfish:
Now it is such a bizarrely improbable coincidence that anything that mindbogglingly useful could have evolved purely by chance that some thinkers have chosen to see it as a final and clinching proof of the nonexistence of God. The argument goes something like this:

“I refuse to prove that I exist,” says God, “for proof denies faith, and without faith I am nothing.”

“But,” says man, “the Babel fish is a dead giveaway, isn´t it? It could not have evolved by chance. It proves you exist, and so therefore, by your own arguments, you don´t. QED.”

“Oh dear,” says God, “I hadn´t thought of that,” and promptly vanishes in a puff of logic.

“Oh, that was easy,” says man, and for an encore goes on to prove that black is white and gets himself killed on the next zebra crossing.

Most leading theologians claim that this argument is a load of dingo´s kidneys, but that didn´t stop Oolon Colluphid making a small fortune when he used it as the central theme of his best-selling book, Well That about Wraps It Up for God.
Kom liever met je eigen standpunten, in plaats van iemand anders' opinie te copy/pasten.........
  woensdag 25 juli 2007 @ 15:20:02 #236
179598 Deprater
werken fijn, niks doen beter
pi_51819748
Als er wel een god bestaat dan ga ik me bekeren in ISLAM of BOEDDHA OF CHRISTEN, maak niet uit.
Voorlopig hou ik het erop dat het allemaal bijgeloof is

Maar als ie r wel is dan houdt ie van Drugs ellende, AIDS en kinderprostitutie en is voorstander van egoistische superrijken die toevallig veel geerft hebben
  woensdag 25 juli 2007 @ 15:28:07 #237
172358 oddman
Introspecteur
pi_51820109
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 15:18 schreef SolidArt het volgende:

[..]

Kom liever met je eigen standpunten, in plaats van iemand anders' opinie te copy/pasten.........
Eigen standpunten staan al een paar pagina's eerder.
"The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts."
- Bertrand Russell
pi_51820377
als god wel bestaat, dan is ie een idioot. hij zou best wat dingen kunnen veranderen, hier op aarde, zodat het niet zo'n teringzooi is. en verder heb ik dan gewoon pech gehad en zal waarschijnlijk een eeuwigheid branden in de hel. maar ik kom er gelukkig wel mn vrienden tegen. in de hemel lijkt het me maar saai. bovendien zal ik leuke herinneringen hebben aan mn "verdorven" leven.
  woensdag 25 juli 2007 @ 22:01:46 #239
170036 Klit
In medio virtus
pi_51833439
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 06:58 schreef Pinball het volgende:

[..]

Oh, ik heb wel respect voor mijn medemens, alleen voor idioten die hun leven leiden op basis van een antiek sprookjesboek kan ik geen respect opbrengen.
[..]

Oh sorry, ik hoop dat ik je niet aan het huilen heb gemaakt.
Reli-kneus.
[..]

Ja, zeker.
En 2000 jaar terreur en indoctrinatie door mannen in jurken heeft niets te maken met hoe de wereld nu is zeker?
[..]

Ben maar blij dat het daar bij blijft, voor hetzelfde geld komt iedereen je voortaan elke zondag uitlachen en tegen je kerk aan pissen.
[..]

Zolang jij nog in sprookjes gelooft moet je niet tegen mij zeiken over 'volwassen gedrag', goed?
Je antwoorden zeggen al genoeg over hoe jij in dit leven staat en over andere mensen denkt.
Maar vrees niet, God zal ook jou leiden naar zijn Koninkrijk als jouw moment daar is.
Laedere facile, mederi difficile
  woensdag 25 juli 2007 @ 22:03:13 #240
170036 Klit
In medio virtus
pi_51833504
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 21:27 schreef student_van_het_leven het volgende:

Precies mijn idee. god zegt: je hebt zelfbeschikking, je mag zelf weten wel of niet. Maar pas op!! Geloof je niet DAN kom je in de hel en zal je vervloekt worden en blabblabla.
Waar staat dat dan precies?
pi_51833695
Kijk Ned. 3. NU!
!
  woensdag 25 juli 2007 @ 22:14:29 #242
170036 Klit
In medio virtus
pi_51833970
Ow, sorry, wij hebben geen tv.
pi_51834024
quote:
Op zondag 24 juni 2007 09:35 schreef Klit het volgende:
Veel Fokkers gaan er van uit dat God niet bestaat, maar wat nu als hij er wel blijkt te zijn, wat doe je dan, en hoe ga je hier dan mee om?
Dat zit ik diep in de problemen...
Zelf leren nadenken is op school uit de mode, sinds de invoering van het kringgesprek...
  woensdag 25 juli 2007 @ 22:17:35 #244
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_51834084
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 22:14 schreef Klit het volgende:
Ow, sorry, wij hebben geen tv.
Maar wel (breedband)internet
  woensdag 25 juli 2007 @ 22:20:20 #245
170036 Klit
In medio virtus
pi_51834168
Yep, tv is gewoon niets op te zien dat de moeite van het kijken waard is, vandaar.
pi_51834394
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 22:03 schreef Klit het volgende:

[..]

Waar staat dat dan precies?
Oh, dus ook zelfbeschikking mogen we niet eens hebben.?
Weet ik veel waar dat staat. MIsschien in zijn eigen voorhoofd gekerfd, zodat ie het zelf niet vergeet.
De tijd dat ik een bijbel gelezen heb ligt al heel wat jaren achter me.

Maar zo is het toch in zijn algemeen. Je moet geloven in God, leven naar zijn idee, doe je dat niet dan kom je in de hel?

mja, dan kies ik toch de hel. Alleen al om het feit dat geen enkel mens het verdient om in "het paradijs"te komen (behale de MORMONEN, dat is tenslotte het enige juiste geloof *southpark*). Er veranderd dus geen reet in vergelijking met de bestaande wereld.
  woensdag 25 juli 2007 @ 22:34:15 #247
170036 Klit
In medio virtus
pi_51834660
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 22:26 schreef student_van_het_leven het volgende:

Maar zo is het toch in zijn algemeen. Je moet geloven in God, leven naar zijn idee, doe je dat niet dan kom je in de hel?
oneens, je leeft al naar zijn idee, deze gave heeft Hij je gegeven.
  woensdag 25 juli 2007 @ 22:35:39 #248
242 Pinball
Electric Monk
pi_51834708
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 22:01 schreef Klit het volgende:

Je antwoorden zeggen al genoeg over hoe jij in dit leven staat en over andere mensen denkt.
Maar vrees niet, God zal ook jou leiden naar zijn Koninkrijk als jouw moment daar is.
Je hebt geen weerwoord dus ga je maar over mij lullen.

"ignore contradicting evidence"

Je bewijst meteen dat plaatje een paar posts boven je.
Ik zou lachen als het niet zo ontzettend sneu zou zijn.
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
pi_51835229
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 22:34 schreef Klit het volgende:

[..]

oneens, je leeft al naar zijn idee, deze gave heeft Hij je gegeven.
Dus hij ( er voor het gemak van uitgaande dat het een hij zou zijn) is tevreden met het feit dat ik niet in hem geloof, en mocht ie bestaan hem ee nstomme egoistische klootzak vindt?

Dit is dus precies wat hij voor ogen had? Hierdoor heb ik toch mijn plaats in het paradijs verdiend?
Wat heeft hij er dan aan? Dan zou het wel een heel raar iets zijn: tevreden zijn met iets dat je uitscheld?

of begrijp ik niet goed wat jij met gave bedoelt?
  woensdag 25 juli 2007 @ 23:34:26 #250
170036 Klit
In medio virtus
pi_51837324
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 22:48 schreef student_van_het_leven het volgende:

Dus hij ( er voor het gemak van uitgaande dat het een hij zou zijn) is tevreden met het feit dat ik niet in hem geloof, en mocht ie bestaan hem ee nstomme egoistische klootzak vindt?

Dit is dus precies wat hij voor ogen had? Hierdoor heb ik toch mijn plaats in het paradijs verdiend?
Wat heeft hij er dan aan? Dan zou het wel een heel raar iets zijn: tevreden zijn met iets dat je uitscheld?

of begrijp ik niet goed wat jij met gave bedoelt?
Tja, dat heeft te maken met het leerproces dat jij zal moeten doorlopen, in ieder leven zal je bagage moeten opnemen, totdat je genoeg bagage hebt verzameld om in Zijn Koninkrijk te kunnen komen.

Dus als je stelt dat als je niet volgens Zijn regels leeft je in de hel komt, dan is het maar wat je als de hel zie.
Je zult klaar moeten zijn om in Zijn Koninkrijk te kunnen komen, alle fasen van het leven zul je dus moeten doorlopen, leuke en niet leuke.
Als je zover bent dan zul je dat zelf ook weten en heb je je dusdanig gevormd dat je de dingen wel begrijpt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')