Hoor je dan wel bij een kerk? Lees je de bijbel?quote:Op zaterdag 30 juni 2007 15:14 schreef Klit het volgende:
Ik moet dus helemaal niets, ik Geloof wat ik zelf Geloof en ja, dat is in een God.
Dat is namelijk wat mijn gevoel me ingeeft, en nee, ik geloof niet in de duivel.
Natuurlijk heb ik de Bijbel vaak gelezen en er is wel een Kerk waar ik heenga, maar de Bijbel kun je natuurlijk op vele manieren interpreteren, ik neem niet alles wat in de Bijbel staat gewoon aan of zo, ik denk zelf ook na. Daarnaast voel ik de liefde van God en die leidt me dan ook door dit leven.quote:Op zaterdag 30 juni 2007 15:25 schreef MichielPH het volgende:
Hoor je dan wel bij een kerk? Lees je de bijbel?
En waar trek je dan de grens, wanneer ga je zelf nadenken? Bijvoorbeeld, God of Darwin?quote:Op zaterdag 30 juni 2007 15:38 schreef Klit het volgende:
[..]
Natuurlijk heb ik de Bijbel vaak gelezen en er is wel een Kerk waar ik heenga, maar de Bijbel kun je natuurlijk op vele manieren interpreteren, ik neem niet alles wat in de Bijbel staat gewoon aan of zo, ik denk zelf ook na. Daarnaast voel ik de liefde van God en die leidt me dan ook door dit leven.
Hoezo? Wil de onfeilbare God ons op een dwaalspoor zetten?quote:Op zaterdag 30 juni 2007 15:38 schreef Klit het volgende:
Natuurlijk heb ik de Bijbel vaak gelezen en er is wel een Kerk waar ik heenga, maar de Bijbel kun je natuurlijk op vele manieren interpreteren
Waar baseer je die keuze op? Als God ons een leidraad wil geven, waarom zet-ie er dan ook dingen in die we toch maar niet moeten doen en dingen die we anders moeten interpreteren dan hij ze heeft op laten schrijven?quote:ik neem niet alles wat in de Bijbel staat gewoon aan of zo, ik denk zelf ook na.
Heb de bijbel nooit gelezen, maar kan miss liggen aan dat het geschreven is in een heel ander tijdperk en er sindsdien veel veranderd is. Ja ik zeg ook maar wat hoorquote:Op zaterdag 30 juni 2007 20:12 schreef Arcee het volgende:
[..]
Hoezo? Wil de onfeilbare God ons op een dwaalspoor zetten?
[..]
Waar baseer je die keuze op? Als God ons een leidraad wil geven, waarom zet-ie er dan ook dingen in die we toch maar niet moeten doen en dingen die we anders moeten interpreteren dan hij ze heeft op laten schrijven?
Inderdaad, mensen wisten toen nog niet beter. De mensen die dat boek toen geschreven hebben dus.quote:Op zaterdag 30 juni 2007 20:22 schreef Cuegirllie het volgende:
Heb de bijbel nooit gelezen, maar kan miss liggen aan dat het geschreven is in een heel ander tijdperk en er sindsdien veel veranderd is. Ja ik zeg ook maar wat hoor![]()
Zou jij rustig verder leven als er een God is die ziet wat jij allemaal doet en weet wat jij allemaal denkt?quote:Op zaterdag 30 juni 2007 20:33 schreef mien-moeke het volgende:
Dan heb ik ongelijk, geef ik t toe en leven we allemaal rustig verder.
Maar wat ik me dan afvraag. Je leest dan zo'n stuk, denk je van dat bevalt me wel, dat ga ik 'volgen'. Het volgende stuk. Neh dat is toch eig niet meer van deze tijd, of vind ik wat minder. Ach dat laat ik mooi voor wat t is..?quote:Op zaterdag 30 juni 2007 20:31 schreef Arcee het volgende:
[..]
Inderdaad, mensen wisten toen nog niet beter. De mensen die dat boek toen geschreven hebben dus.
Als 'Hij' het er allemaal niet mee eens is, dan moet ie er wat aan doen. En anders ga ik er eig vanuit dat ie niet bestaat.quote:Op zaterdag 30 juni 2007 20:36 schreef Arcee het volgende:
[..]
Zou jij rustig verder leven als er een God is die ziet wat jij allemaal doet en weet wat jij allemaal denkt?
Ja.quote:Op zaterdag 30 juni 2007 20:36 schreef Arcee het volgende:
[..]
Zou jij rustig verder leven als er een God is die ziet wat jij allemaal doet en weet wat jij allemaal denkt?
tja... maar er is niemand die het ooit daadwerkelijk weet. Ik kan ook dingen schrijven, hoeft het nog niet waar te zijn.quote:Op zaterdag 30 juni 2007 21:36 schreef mien-moeke het volgende:
[..]
Ja.
Wat kan mij het schelen dat er God zou bestaan die alles van me weet. Ik heb niets te verbergen, wat dat betreft.
En God word altijd beschreven als zijnde lief en aardig enzo... dus wat zou het?
Laat ik m'n reply even nuanceren:quote:Op zaterdag 30 juni 2007 21:56 schreef student_van_het_leven het volgende:
[..]
tja... maar er is niemand die het ooit daadwerkelijk weet. Ik kan ook dingen schrijven, hoeft het nog niet waar te zijn.
Hij zal iig niet almachtig zijn, want z'n test is allang mislukt, een almachtige had dat kunnen weten.quote:Op zondag 24 juni 2007 09:35 schreef Klit het volgende:
Veel Fokkers gaan er van uit dat God niet bestaat, maar wat nu als hij er wel blijkt te zijn, wat doe je dan, en hoe ga je hier dan mee om?
Laat het duidelijk zijn dat God de Bijbel niet heeft geschreven, dit is door vele mensen gedaan en is vaak herschreven met andere inzichten en pas veel later zijn deze verhalen gebundeld tot één boek.quote:Op zaterdag 30 juni 2007 20:37 schreef Cuegirllie het volgende:
Maar wat ik me dan afvraag. Je leest dan zo'n stuk, denk je van dat bevalt me wel, dat ga ik 'volgen'. Het volgende stuk. Neh dat is toch eig niet meer van deze tijd, of vind ik wat minder. Ach dat laat ik mooi voor wat t is..?
quote:Op woensdag 27 juni 2007 23:32 schreef Klit het volgende:
Die God is helemaal niet radicaal (logisch ook, want het is allemaal één en dezelfde God) Hij wordt radicaal gemaakt door de manier waarop de gelovigen ermee om gaan.
En nee, ik weet niet of alles uit "mijn clubje" de enige en juiste waarheid is, sterker nog, ik ga er vanuit dat dit niet zo is, want met zoveel stromingen zou het wel heel toevallig zijn als jouw stroming precies alles bij het rechte eind zou hebben.
Ik ga er vanuit dat er in elke stroming waarheden zitten, maar dat er ook genoeg onwaarheden in voorkomen.
Vandaar ook dat er volgens mij maar één God is die alleen op vele wijzen wordt geïnterpreteerd.
Maar als je eenmaal het gevoel heb mogen meemaken dat alleen Onze Vader je kan geven, dan weet je dat Hij er is en dat Hij het beste met je voor heeft.
Maar dat kan je dus niet beschrijven, probeer iemand die zijn hele leven al blind is maar eens uit te leggen hoe de kleur rood eruit ziet. Dat gaat dus niet.
dan is blijkbaar iedereen de dupe van massahysterie.quote:wat als er nu wel een god is?
Neuh, daar heeft die onfeilbare God niks mee te maken. De bijbel is een poging van de mens om God te beschrijven, en dat gebeurde in een hele andere tijd; andere manier van vertellen, andere talen, ander idee over rechtspraak, andere cultuur... en dan probeer je de lijn te trekken naar het hedendaagse. Da's lastig, en levert een boel verschillende interpretaties op.quote:Op zaterdag 30 juni 2007 20:12 schreef Arcee het volgende:
[..]
Hoezo? Wil de onfeilbare God ons op een dwaalspoor zetten?
Omdat Goed en Slecht complementair zijn. God heeft met het goede ook het slechte geschapen. Daar verbinden mensen dan een entiteit aan, net zoals bij het Goede. Er is in bijna elk geloof een expliciete voorkeur naar het Goede, maar waarom die weegschaal die kant op moet hellen en niet in het midden blijft staan, snap ik niet.quote:Op zaterdag 30 juni 2007 10:50 schreef Klit het volgende:
[..]
Hoezo zou er een duivel moeten bestaan dan?
Wat is daar eerlijk aan?
en wat verwacht je daar aan te treffen? HEt eeuwige leven, iedereen weer zien die je in je aardse leven bent kwijtgeraakt?quote:Op zondag 1 juli 2007 13:31 schreef Klit het volgende:
Het slechte is alleen maar in het leven geroepen omdat de mensen dan een keuze hadden.
En ja, je moet dan dus kiezen tussen goed en kwaad, wat zou jij dan kiezen?
Nee, voor mij is er geen kwaad, God is voor mij de coördinator en bedenker van dit hele gebeuren die ons leidt door de verschillende fasen die we moeten doorgronden om uiteindelijk in de laatste fase te kunnen belanden, Het Koninkrijk Gods.
Geen idee, iets in de trant van een spiritueel leven of zo, een leven waarin tijd en ruimte niet meer bestaan.quote:Op zondag 1 juli 2007 13:35 schreef student_van_het_leven het volgende:
en wat verwacht je daar aan te treffen? HEt eeuwige leven, iedereen weer zien die je in je aardse leven bent kwijtgeraakt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |