abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51855409
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 00:27 schreef Klit het volgende:

[..]

Ja, dat is zeker een leerproces, waarom denk je anders dat er honger en ziekten zijn op deze wereld?
Hier leer je omgaan met tegenslagen en moeilijke dingen.
En natuurlijk horen honger en ziekten daar ook bij.

Als je dit zelf hebt meegemaakt zal je in de volgende fase hier beter mee om weten te gaan.
Mocht dit niet gebeuren dan zal je weer in de fase van honger of ziekte terecht komen.
Net zo lang dat je sociaal sterk genoeg bent geworden om hier op de juiste en gepaste wijze mee om te gaan.
Ik ga er vanuit dat je in reincarnatie gelooft. Echter, niemand weet in zijn leven nog wie of wat hij in zijn vorige leven was. dus stel dat je in je vorige leven van de honger gestorven bent, hoe weet je dat nu in je huidige leven? of bepaalt "de almachtige" dat? dat je ipv Afrika nu in Europa geboren mag worden?

en ooit zal er een moment zijn dat je alle fasen doorlopen hebt, wat dan? dan kom je eindelijk in "het paradijs"? Maar als je daar bent, wat heb je dan aan al die leermomenten gehad? in de hemel heb je er toch niets meer aan.
Wat een ongelofelijke anti-climax zou dat zijn.
Ik weiger iets over mijzelf te vertellen, je vraagt het maar mooi zelf
pi_51855539
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 15:02 schreef Cuegirllie het volgende:

[..]

Eerder heeft Klit verteld dat reincarnatie bestaat.. dus dan nkom je terug als iemand anders en dan neem je onbewust de ervaringen mee die je in je vorige leven hebt opgedaan.
KLopt, ik herinner me het.

Maar wat is dan het nut dat ik terug kom als iemand anders? als al mijn fases dan doorlopen zijn, ben ik zoveel verschillende personen geweest dat ik geen eigen identiteit heb.
  donderdag 26 juli 2007 @ 15:14:00 #278
163064 Cuegirllie
Vreemd, maar lekker!
pi_51855737
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 15:08 schreef student_van_het_leven het volgende:

[..]

KLopt, ik herinner me het.

Maar wat is dan het nut dat ik terug kom als iemand anders? als al mijn fases dan doorlopen zijn, ben ik zoveel verschillende personen geweest dat ik geen eigen identiteit heb.
Zoals je zelf al zegt, mensen herinneren zich er niks van.. Maar wss zit het heel erg in t onbewuste gedeelte (miss dat daarom sommigen zeggen dat ze wat herinneren van een vorig leven).

Wat jij zei over wat is t nut ervan als je in' t paradijs' bent gekomen.. dat vraag ik me eig ook wel af
Cue, het komkommermeisje!
Het moet niet mooi zijn, het moet functioneel zijn!
Verliefdheid is een uitvinding voor mensen zonder geld zodat ze gratis seks kunnen hebben..
pi_51856385
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 15:14 schreef Cuegirllie het volgende:

[..]

Zoals je zelf al zegt, mensen herinneren zich er niks van.. Maar wss zit het heel erg in t onbewuste gedeelte (miss dat daarom sommigen zeggen dat ze wat herinneren van een vorig leven).
Herinneringen (ook de onbewuste) worden opgeslagen in de hersenen. Als je dood ga verga je, ook je hersenen. Er is nergens een backup gemaakt.

Een mens ontstaat vanuit een cel die door celdeling steeds groter wordt totdat er een volwaardige baby uit bestaat.
Ook je hersenen ontstaan zo.

Er is nooit enig contact geweest tussen de vergane hersenen en de net onstanen hersenen. Immers toen de ene verging waren de andere nog niet in de maak en vica versa.

Leg mij dan eens uit hoe de (onbewuste) herinneringen opgeslagen in de ene hersenen naar de andere hersenen kunnen? Hoe wordt dat overgedragen? en waar zijn ze in de tussentijd tussen het vergaan van de ene en het tot ontwikkeling komen van de andere? zweven al die herinneringen gewoon als een zipbestandje rond totdat er weer nieuwe hersenen beschikbaar zijn?

Ergens klopt het hele verhaal van fase naar fase gewoon niet.
  donderdag 26 juli 2007 @ 15:39:35 #280
163064 Cuegirllie
Vreemd, maar lekker!
pi_51856685
Ik snap t zelf ook niet, tis ook niet mijn verhaal maar die van Klit. Geloven doe ik ook niet en in reincarnatie ook niet.

Maar dat van herinneringen zal wel door 'gods' werk gedaan worden. Want zoals je zelf al zegt anders kan t ook niet. En dat is t enige 'logische' wat je daar als antwoord op kunt verzinnen.
Verliefdheid is een uitvinding voor mensen zonder geld zodat ze gratis seks kunnen hebben..
pi_51857098
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 15:39 schreef Cuegirllie het volgende:
Ik snap t zelf ook niet, tis ook niet mijn verhaal maar die van Klit. Geloven doe ik ook niet en in reincarnatie ook niet.
i know, jij bent nu gewoon de enige die reageert haha. Maar het is ook meer bedoeld aan Klit.
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 15:39 schreef Cuegirllie het volgende:
Maar dat van herinneringen zal wel door 'gods' werk gedaan worden. Want zoals je zelf al zegt anders kan t ook niet. En dat is t enige 'logische' wat je daar als antwoord op kunt verzinnen.
Nou nee, ook daar zie ik weer bezwaren. Aangezien er heel wat mensen per seconde wereldwijd doodgaan en geboren worden( en er dan maar van uitgaande dat "wij" de enige levensvorm zijn) dan moet de almachtige wel extreem druk zijn om te zorgen dat alles goede verloopt en op de juiste plek aankomt.

Het enige logische door nuchter te blijven denken is gewoon: er bestaat geen reincarnatie, er bestaan geen fasen die in volgende levens doorwerken, er bestaat geen almachtige.
pi_51873122
Godzijdank ben ik atheist
Ik lust geen honing want er zit altijd een bijsmaak aan.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 02:20:08 #283
170036 Klit
In medio virtus
pi_51875931
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 15:31 schreef student_van_het_leven het volgende:

Herinneringen (ook de onbewuste) worden opgeslagen in de hersenen. Als je dood ga verga je, ook je hersenen. Er is nergens een backup gemaakt.
Die herinneringen gaan mee met je ziel, je ziel staat los van je lichaam en vergaan dus ook niet.
Je ziel zal in een volgend leven weer een plaats innemen in een nieuw lichaam waar het zich verder kan ontwikkelen.
Laedere facile, mederi difficile
  vrijdag 27 juli 2007 @ 02:25:17 #284
170036 Klit
In medio virtus
pi_51875981
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 14:58 schreef roburt het volgende:
klit en andere christenen hoe denken jullie hierover:

wat is het nut dat God over ons waakt?
wat is het nut dat de mens bestaat?
waarom heeft Hij ons gemaakt?
wat hebben dieren met God?
Ook even een vraag aan jou Roburt:

waarom ben jij gemaakt?
waarom bestaan er dieren?
Kortom, wat doen alles en iedereen eigenlijk op de aarde, sterker nog, waarom bestaat de aarde?

Sorry Pinball, ik zie je argumenten niet zo goed.
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 06:58 schreef Pinball het volgende:

[..]

Oh, ik heb wel respect voor mijn medemens, alleen voor idioten die hun leven leiden op basis van een antiek sprookjesboek kan ik geen respect opbrengen.
[..]

Oh sorry, ik hoop dat ik je niet aan het huilen heb gemaakt.
Reli-kneus.
[..]

Ja, zeker.
En 2000 jaar terreur en indoctrinatie door mannen in jurken heeft niets te maken met hoe de wereld nu is zeker?
[..]

Ben maar blij dat het daar bij blijft, voor hetzelfde geld komt iedereen je voortaan elke zondag uitlachen en tegen je kerk aan pissen.
[..]

Zolang jij nog in sprookjes gelooft moet je niet tegen mij zeiken over 'volwassen gedrag', goed?
pi_51880591
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 02:20 schreef Klit het volgende:

[..]

Die herinneringen gaan mee met je ziel, je ziel staat los van je lichaam en vergaan dus ook niet.
Je ziel zal in een volgend leven weer een plaats innemen in een nieuw lichaam waar het zich verder kan ontwikkelen.
Dan nog blijft de vraag: hoe komt je ziel van de ene in het andere lichaam? Hoe zie jij je dat voor je
  vrijdag 27 juli 2007 @ 11:18:50 #286
170036 Klit
In medio virtus
pi_51881151
Dat is toch niet zo moeilijk.
Je ziel verlaat je lichaam, en wordt even geparkeerd op een rustig plekje en als er een juist lichaam beschikbaar is en de tijd juist is dan treed je daar weer in toe.

Er is natuurlijk wel een overschot aan zielen, maar het is niet oneindig, dat is dan ook de reden dat er rampen enzo zijn, anders zouden er niet genoeg zielen meer zijn voor de lichamen.

Soms is er geen ziel voor een nieuw lichaam (baby), deze overlijdt dan op korte termijn, want een lichaam zonder ziel zal nooit in leven blijven.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 27 juli 2007 @ 11:42:04 #287
862 Arcee
Look closer
pi_51881769
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 02:25 schreef Klit het volgende:
Helemaal niks.
quote:
waarom ben jij gemaakt?
Dan wilden zijn ouders.
quote:
Doordat er ooit leven is ontstaan en door evolutie.
quote:
Kortom, wat doen alles en iedereen eigenlijk op de aarde, sterker nog, waarom bestaat de aarde?
Samenklontering van oermaterie.

Allemaal logisch verklaarbaar zonder magie.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_51881854
quote:
weet ik niet, ik was er tenslotte niet bij toen dit bedacht werd.
quote:
waarom ben jij gemaakt?
weet ik ook niet, ik was er tenslotte niet bij toen dit bedacht werd.
quote:
quote:

ik dacht dat jij er wel een mooi antwoord op had, je weet er zoveel vanaf.
nu kwam ik op nog 2 vragen erbij

wat is het nut dat God over ons waakt?
waarom heeft Hij ons gemaakt?
wat hebben dieren met God?

waar waren we voordat we de eerste keer leefde?
waar ga je naartoe als je alle leermomenten hebt doorstaan?

quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 11:18 schreef Klit het volgende:
Er is natuurlijk wel een overschot aan zielen, maar het is niet oneindig, dat is dan ook de reden dat er rampen enzo zijn, anders zouden er niet genoeg zielen meer zijn voor de lichamen.
rampen worden veroorzaakt door een fout van de mens lijkt me
alles is te verklaren

- Tsunami
- Aardbeving
- een bom
- ziekte geval

etc.
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 11:18 schreef Klit het volgende:
Soms is er geen ziel voor een nieuw lichaam (baby), deze overlijdt dan op korte termijn, want een lichaam zonder ziel zal nooit in leven blijven.
een baby die plotseling overlijd, dat doet ie knap.

[ Bericht 11% gewijzigd door roburt op 27-07-2007 11:56:27 ]
"The sailor does not pray for wind, he learns to sail."
  vrijdag 27 juli 2007 @ 12:21:54 #289
170036 Klit
In medio virtus
pi_51882968
Lijkt me een heldere toelichting:
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 12:10 schreef JOPPI3 het volgende:

Persoonlijk denk ik dat de aarde niet is ontstaan door een grote aardknal ofwel the “Big Bang”. De aarde is een heel klein onderdeel van een veel groter iets. Wat dit iets is kunnen wij mensen niet bevatten. Het principe is duizenden malen hetzelfde terug te zien. Een vermenigvuldiging van de bron, hieronder de uitleg.

Een mens bestaat uit microscopisch kleine delen, hierbij heb ik het niet over vetten, rode bloedcellen, witte bloedcellen, maar waaruit dat weer is opgebouwd. Een rode bloedcel is opgebouwd uit miljarden delen en deze vormen de cel. Dit geldt ook voor alle andere delen waarvan ons lichaam is gemaakt.

De aarde is op zich zo’n zelfde iets, stel voor de aarde is een rode bloedcel en de zon een witte, jupiter een vetcel en uranus een vochtcel. Zo ontstaat er een veel groter iets wat misschien 1 grote cel vormt en deel uitmaakt van iets veel groter.

Het principe kan kloppen, alles heeft namelijk een functie. Wij mensen werken om iets te produceren of andere van diensten te voorzien. Alles wat wij doen heeft een doel. Hiervan zou de aarde beter moeten worden in zijn totaal. Het lichaam is opgebouwd door cellen die veelal ook met elkaar samenwerken of iets voor elkaar betekenen. Hierdoor functioneert het lichaam goed. De zon draait om de aarde om de aarde op te warmen, hierdoor functioneert de aarde goed. Waarom kennen wij zwaartekracht en is de zon een warmtebron? Elke cel (in dit geval een planeet) heeft een eigen functie en bepaalde kenmerken. Ze moeten samenwerken om goed te kunnen functioneren. Ditzelfde geldt voor het menselijk lichaam.

Neem je het universum dan zou je kunnen zeggen dat dit 1 cel is van iets veel groter.
Iets wat wij nog niet bevatten.
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 11:44 schreef roburt het volgende:

een baby die plotseling overlijd, dat doet ie knap.
Ja, die dingen gebeuren, in aardse termen wordt dat meestal wiegedood genoemd.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 27 juli 2007 @ 12:34:08 #290
862 Arcee
Look closer
pi_51883310
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 12:21 schreef Klit het volgende:
Lijkt me een heldere toelichting:
Dat is JOPPI3LOGIE en het staat in ONZ.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 15:10:58 #291
170036 Klit
In medio virtus
pi_51887896
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 12:34 schreef Arcee het volgende:

Dat is JOPPI3LOGIE en het staat in ONZ.
Ja en?
Het lijkt mij een heldere toelichting.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 20:18:43 #292
71624 pomtiedom
Shadow Soldier
pi_51897143
Ja, maar stel he, dat je niets kan stellen.
I mean no harm
  vrijdag 27 juli 2007 @ 22:45:17 #293
136239 Spacehamster
You bastards!
pi_51900948
Als god wel blijkt te bestaan wat kan ik er dan mee?
Wat heeft god ooit voor mij gedaan?
Als ik onvoorwaardelijk in een ignorante god moet geloven en aders naar de hel ga......dan waag ik het er op dat de hel dan wel prettiger zal zijn dan de hemel waar zo hypocriet wordt gedaan.

God is niet interessant genoeg voor mij.
---Grtz---------Spacehamster-->
Waarschuwing: Posts van deze user kunnen een hoog gehalte aan cynisme bevatten.
  zaterdag 28 juli 2007 @ 00:47:40 #294
170036 Klit
In medio virtus
pi_51904360
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 22:45 schreef Spacehamster het volgende:
Als god wel blijkt te bestaan wat kan ik er dan mee?
Wat heeft god ooit voor mij gedaan?
Als ik onvoorwaardelijk in een ignorante god moet geloven en aders naar de hel ga......dan waag ik het er op dat de hel dan wel prettiger zal zijn dan de hemel waar zo hypocriet wordt gedaan.

God is niet interessant genoeg voor mij.
Ach ja, daar komt het hel verhaal weer
  zaterdag 28 juli 2007 @ 09:04:16 #295
163064 Cuegirllie
Vreemd, maar lekker!
pi_51907910
Maar klit.. je hebt nu nog steeds geen antwoord gegeven op de vragen die roburt je gesteld heeft. Je hebt ze enkel teruggesteld. Ben wel benieuwd namelijk
pi_51908441
Als er een christelijke god zou bestaan zou ie een schop onder z'n hol kunnen krijgen voor alles wat mensen in zijn naam gedaan hebben. Als het een gewoon een vredelievende schepper ( zonder achtergrondfabeltjes ) zou zijn, zou ik daar prima mee kunnen leven.
  zaterdag 28 juli 2007 @ 11:49:03 #297
242 Pinball
Electric Monk
pi_51909896
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 10:15 schreef Batsnek het volgende:
Als er een christelijke god zou bestaan zou ie een schop onder z'n hol kunnen krijgen voor alles wat mensen in zijn naam gedaan hebben. Als het een gewoon een vredelievende schepper ( zonder achtergrondfabeltjes ) zou zijn, zou ik daar prima mee kunnen leven.
En een allah, zou dat wel mogen van jou of moet die ook een trap onder zijn almachtige reet hebben?
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
  zaterdag 28 juli 2007 @ 12:34:39 #298
170036 Klit
In medio virtus
pi_51910640
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 09:04 schreef Cuegirllie het volgende:
Maar klit.. je hebt nu nog steeds geen antwoord gegeven op de vragen die roburt je gesteld heeft. Je hebt ze enkel teruggesteld. Ben wel benieuwd namelijk
Het lijkt mij dat dit voor alle mensen ongeveer tot hetzelfde antwoord zal leiden en ook het vraagstuk der vraagstukken is, al eeuwen.
Waarom zijn we hier op aarde?

Waarschijnlijk zal ik ooit het antwoord weten, later als ik over héééél erg veel jaren ooit in het Koninkrijk Gods terecht zal komen.
Ja sorry, ook ik weet (nog) niet alle antwoorden, ik ben ook maar een mens.
Dat was overigens ook de reden dat ik ze terug stelde, omdat eigenlijk niemand hier een echt goed antwoord op kan geven.
  zaterdag 28 juli 2007 @ 12:36:50 #299
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_51910676
quote:
Op zondag 24 juni 2007 10:00 schreef television het volgende:
Dan had 'ie daar wel even eerder mee mogen komen.
Had inderdaad een hoop topics gescheeld enzo.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  zaterdag 28 juli 2007 @ 12:38:51 #300
170036 Klit
In medio virtus
pi_51910711
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 10:15 schreef Batsnek het volgende:
Als er een christelijke God zou bestaan zou ie een schop onder z'n hol kunnen krijgen voor alles wat mensen in Zijn naam gedaan hebben. Als het een gewoon een vredelievende schepper ( zonder achtergrondfabeltjes ) zou zijn, zou ik daar prima mee kunnen leven.
Dus God moet worden geschopt omdat anderen iets hebben gedaan wat jou niet aanstaat, dat is dan toch niet de verantwoording van Onze vader?.

Net zoiets van jou schoppen omdat je opa fout was tijdens de oorlog of zo?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')