Ik ga er vanuit dat je in reincarnatie gelooft. Echter, niemand weet in zijn leven nog wie of wat hij in zijn vorige leven was. dus stel dat je in je vorige leven van de honger gestorven bent, hoe weet je dat nu in je huidige leven? of bepaalt "de almachtige" dat? dat je ipv Afrika nu in Europa geboren mag worden?quote:Op donderdag 26 juli 2007 00:27 schreef Klit het volgende:
[..]
Ja, dat is zeker een leerproces, waarom denk je anders dat er honger en ziekten zijn op deze wereld?
Hier leer je omgaan met tegenslagen en moeilijke dingen.
En natuurlijk horen honger en ziekten daar ook bij.
Als je dit zelf hebt meegemaakt zal je in de volgende fase hier beter mee om weten te gaan.
Mocht dit niet gebeuren dan zal je weer in de fase van honger of ziekte terecht komen.
Net zo lang dat je sociaal sterk genoeg bent geworden om hier op de juiste en gepaste wijze mee om te gaan.
KLopt, ik herinner me het.quote:Op donderdag 26 juli 2007 15:02 schreef Cuegirllie het volgende:
[..]
Eerder heeft Klit verteld dat reincarnatie bestaat.. dus dan nkom je terug als iemand anders en dan neem je onbewust de ervaringen mee die je in je vorige leven hebt opgedaan.
Zoals je zelf al zegt, mensen herinneren zich er niks van.. Maar wss zit het heel erg in t onbewuste gedeelte (miss dat daarom sommigen zeggen dat ze wat herinneren van een vorig leven).quote:Op donderdag 26 juli 2007 15:08 schreef student_van_het_leven het volgende:
[..]
KLopt, ik herinner me het.
Maar wat is dan het nut dat ik terug kom als iemand anders? als al mijn fases dan doorlopen zijn, ben ik zoveel verschillende personen geweest dat ik geen eigen identiteit heb.
Herinneringen (ook de onbewuste) worden opgeslagen in de hersenen. Als je dood ga verga je, ook je hersenen. Er is nergens een backup gemaakt.quote:Op donderdag 26 juli 2007 15:14 schreef Cuegirllie het volgende:
[..]
Zoals je zelf al zegt, mensen herinneren zich er niks van.. Maar wss zit het heel erg in t onbewuste gedeelte (miss dat daarom sommigen zeggen dat ze wat herinneren van een vorig leven).
i know, jij bent nu gewoon de enige die reageert haha. Maar het is ook meer bedoeld aan Klit.quote:Op donderdag 26 juli 2007 15:39 schreef Cuegirllie het volgende:
Ik snap t zelf ook niet, tis ook niet mijn verhaal maar die van Klit. Geloven doe ik ook niet en in reincarnatie ook niet.
Nou nee, ook daar zie ik weer bezwaren. Aangezien er heel wat mensen per seconde wereldwijd doodgaan en geboren worden( en er dan maar van uitgaande dat "wij" de enige levensvorm zijn) dan moet de almachtige wel extreem druk zijn om te zorgen dat alles goede verloopt en op de juiste plek aankomt.quote:Op donderdag 26 juli 2007 15:39 schreef Cuegirllie het volgende:
Maar dat van herinneringen zal wel door 'gods' werk gedaan worden. Want zoals je zelf al zegt anders kan t ook niet. En dat is t enige 'logische' wat je daar als antwoord op kunt verzinnen.
Die herinneringen gaan mee met je ziel, je ziel staat los van je lichaam en vergaan dus ook niet.quote:Op donderdag 26 juli 2007 15:31 schreef student_van_het_leven het volgende:
Herinneringen (ook de onbewuste) worden opgeslagen in de hersenen. Als je dood ga verga je, ook je hersenen. Er is nergens een backup gemaakt.
Ook even een vraag aan jou Roburt:quote:Op donderdag 26 juli 2007 14:58 schreef roburt het volgende:
klit en andere christenen hoe denken jullie hierover:
wat is het nut dat God over ons waakt?
wat is het nut dat de mens bestaat?
waarom heeft Hij ons gemaakt?
wat hebben dieren met God?
quote:Op dinsdag 24 juli 2007 06:58 schreef Pinball het volgende:
[..]
Oh, ik heb wel respect voor mijn medemens, alleen voor idioten die hun leven leiden op basis van een antiek sprookjesboek kan ik geen respect opbrengen.
[..]
Oh sorry, ik hoop dat ik je niet aan het huilen heb gemaakt.
Reli-kneus.
[..]
Ja, zeker.![]()
En 2000 jaar terreur en indoctrinatie door mannen in jurken heeft niets te maken met hoe de wereld nu is zeker?
[..]
Ben maar blij dat het daar bij blijft, voor hetzelfde geld komt iedereen je voortaan elke zondag uitlachen en tegen je kerk aan pissen.
[..]
Zolang jij nog in sprookjes gelooft moet je niet tegen mij zeiken over 'volwassen gedrag', goed?
Dan nog blijft de vraag: hoe komt je ziel van de ene in het andere lichaam? Hoe zie jij je dat voor jequote:Op vrijdag 27 juli 2007 02:20 schreef Klit het volgende:
[..]
Die herinneringen gaan mee met je ziel, je ziel staat los van je lichaam en vergaan dus ook niet.
Je ziel zal in een volgend leven weer een plaats innemen in een nieuw lichaam waar het zich verder kan ontwikkelen.
Helemaal niks.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 02:25 schreef Klit het volgende:
wat is het nut dat de mens bestaat?
Dan wilden zijn ouders.quote:waarom ben jij gemaakt?
Doordat er ooit leven is ontstaan en door evolutie.quote:waarom bestaan er dieren?
Samenklontering van oermaterie.quote:Kortom, wat doen alles en iedereen eigenlijk op de aarde, sterker nog, waarom bestaat de aarde?
weet ik niet, ik was er tenslotte niet bij toen dit bedacht werd.quote:wat is het nut dat de mens bestaat?
weet ik ook niet, ik was er tenslotte niet bij toen dit bedacht werd.quote:waarom ben jij gemaakt?
weet ik ook niet, ik was er tenslotte niet bij toen dit bedacht werd.quote:waarom bestaan er dieren?
weet ik ook niet, ik was er tenslotte niet bij toen dit bedacht werd.quote:Kortom, wat doen alles en iedereen eigenlijk op de aarde, sterker nog, waarom bestaat de aarde?
rampen worden veroorzaakt door een fout van de mens lijkt mequote:Op vrijdag 27 juli 2007 11:18 schreef Klit het volgende:
Er is natuurlijk wel een overschot aan zielen, maar het is niet oneindig, dat is dan ook de reden dat er rampen enzo zijn, anders zouden er niet genoeg zielen meer zijn voor de lichamen.
een baby die plotseling overlijd, dat doet ie knap.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 11:18 schreef Klit het volgende:
Soms is er geen ziel voor een nieuw lichaam (baby), deze overlijdt dan op korte termijn, want een lichaam zonder ziel zal nooit in leven blijven.
quote:Op vrijdag 27 juli 2007 12:10 schreef JOPPI3 het volgende:
Persoonlijk denk ik dat de aarde niet is ontstaan door een grote aardknal ofwel the “Big Bang”. De aarde is een heel klein onderdeel van een veel groter iets. Wat dit iets is kunnen wij mensen niet bevatten. Het principe is duizenden malen hetzelfde terug te zien. Een vermenigvuldiging van de bron, hieronder de uitleg.
Een mens bestaat uit microscopisch kleine delen, hierbij heb ik het niet over vetten, rode bloedcellen, witte bloedcellen, maar waaruit dat weer is opgebouwd. Een rode bloedcel is opgebouwd uit miljarden delen en deze vormen de cel. Dit geldt ook voor alle andere delen waarvan ons lichaam is gemaakt.
De aarde is op zich zo’n zelfde iets, stel voor de aarde is een rode bloedcel en de zon een witte, jupiter een vetcel en uranus een vochtcel. Zo ontstaat er een veel groter iets wat misschien 1 grote cel vormt en deel uitmaakt van iets veel groter.
Het principe kan kloppen, alles heeft namelijk een functie. Wij mensen werken om iets te produceren of andere van diensten te voorzien. Alles wat wij doen heeft een doel. Hiervan zou de aarde beter moeten worden in zijn totaal. Het lichaam is opgebouwd door cellen die veelal ook met elkaar samenwerken of iets voor elkaar betekenen. Hierdoor functioneert het lichaam goed. De zon draait om de aarde om de aarde op te warmen, hierdoor functioneert de aarde goed. Waarom kennen wij zwaartekracht en is de zon een warmtebron? Elke cel (in dit geval een planeet) heeft een eigen functie en bepaalde kenmerken. Ze moeten samenwerken om goed te kunnen functioneren. Ditzelfde geldt voor het menselijk lichaam.
Neem je het universum dan zou je kunnen zeggen dat dit 1 cel is van iets veel groter.
Iets wat wij nog niet bevatten.
Ja, die dingen gebeuren, in aardse termen wordt dat meestal wiegedood genoemd.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 11:44 schreef roburt het volgende:
een baby die plotseling overlijd, dat doet ie knap.![]()
Dat is JOPPI3LOGIE en het staat in ONZ.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 12:21 schreef Klit het volgende:
Lijkt me een heldere toelichting:
Ach ja, daar komt het hel verhaal weerquote:Op vrijdag 27 juli 2007 22:45 schreef Spacehamster het volgende:
Als god wel blijkt te bestaan wat kan ik er dan mee?
Wat heeft god ooit voor mij gedaan?
Als ik onvoorwaardelijk in een ignorante god moet geloven en aders naar de hel ga......dan waag ik het er op dat de hel dan wel prettiger zal zijn dan de hemel waar zo hypocriet wordt gedaan.
God is niet interessant genoeg voor mij.
En een allah, zou dat wel mogen van jou of moet die ook een trap onder zijn almachtige reet hebben?quote:Op zaterdag 28 juli 2007 10:15 schreef Batsnek het volgende:
Als er een christelijke god zou bestaan zou ie een schop onder z'n hol kunnen krijgen voor alles wat mensen in zijn naam gedaan hebben. Als het een gewoon een vredelievende schepper ( zonder achtergrondfabeltjes ) zou zijn, zou ik daar prima mee kunnen leven.
Het lijkt mij dat dit voor alle mensen ongeveer tot hetzelfde antwoord zal leiden en ook het vraagstuk der vraagstukken is, al eeuwen.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 09:04 schreef Cuegirllie het volgende:
Maar klit.. je hebt nu nog steeds geen antwoord gegeven op de vragen die roburt je gesteld heeft. Je hebt ze enkel teruggesteld. Ben wel benieuwd namelijk
Had inderdaad een hoop topics gescheeld enzo.quote:Op zondag 24 juni 2007 10:00 schreef television het volgende:
Dan had 'ie daar wel even eerder mee mogen komen.
Dus God moet worden geschopt omdat anderen iets hebben gedaan wat jou niet aanstaat, dat is dan toch niet de verantwoording van Onze vader?.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 10:15 schreef Batsnek het volgende:
Als er een christelijke God zou bestaan zou ie een schop onder z'n hol kunnen krijgen voor alles wat mensen in Zijn naam gedaan hebben. Als het een gewoon een vredelievende schepper ( zonder achtergrondfabeltjes ) zou zijn, zou ik daar prima mee kunnen leven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |