Feit is gewoon dat ondanks dat ik wel tig van zulke lijstjes te blijk hebben liggen, met ongeveer ditzelfde lijstje, en over al die tijd heb ik NIETS gedaan richting wat ik wil bereiken.. En eigenlijk elke keer dat ik wel plan om iets te doen op het allerlaatste moment durf ik niet meer.quote:-Wel eens het lef hebben meiden aan te spreken/wat vaker tegen meiden proberen te praten
-Werk zoeken
-Proberen meer vrienden te maken
-Conditie verbeteren/sporten
-Vaker uitgaan/naar dingen toe
Waarom ben je zo bang om dingen anders te doen? Als je dat weet te achterhalen ben je misschien al een stuk verder op weg om er iets aan de te veranderen. Ben je bang om te verliezen wat je nu hebt? Maar wat je nu hebt maakt je blijkbaar niet gelukkig. Vind je het eng om keuzes te maken? Bang dat ze verkeerd uitpakken? Dan heb je het in ieder geval geprobeerd en weet je dat dat niet de weg is.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 22:29 schreef benzin het volgende:
Ik zie zelf ook wel in welke dingen ik fout doe, en wat ik waarschijnlijk zou moeten doen, maar ik ben schijnbaar gewoon doodsbang om dingen anders te gaan doen.
Omdat het je kennelijk genoeg oplevertquote:Op vrijdag 22 juni 2007 22:29 schreef benzin het volgende:
Waarom is het toch zo moeilijk te veranderen?? En waarom kan ik niet gewoon normaal/gelukkig zijn zoals alle anderen?
En daarnaast is erover zeiken lekkerder dan daadwerkelijk iets ondernemen.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 03:23 schreef Xennia het volgende:
[..]
Omdat het je kennelijk genoeg oplevert
Self help booksquote:Op zaterdag 23 juni 2007 08:44 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Je hebt niet genoeg zelfrespect. Je houdt niet echt van jezelf. Dat moet de basis zijn. Je zult jezelf eerst goed moeten leren kennen. Ik heb dit gedaan door eerst veel boeken te lezen over psychologie. Vervolgens ben ik gaan backpacken in Australie.
Op deze manier leer je jezelf echt kennen, je zult zelfstandiger worden en hierdoor meer zelfrespect en zelfvertrouwen krijgen. Je bent weg uit je oude omgeving die misschien te veel negativiteit bij je oproept. Plus vrienden maken is erg makkelijk als backpacker!
Veranderingen in je leven kan je alleen maar waarmaken als je daar zelf voor de volle 100% achter staat. Niet alleen rationeel, maar ook op gevoelsniveau. Anders zal het nooit wat worden.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 22:29 schreef benzin het volgende:
Waarom is het toch zo moeilijk te veranderen?? En waarom kan ik niet gewoon normaal/gelukkig zijn zoals alle anderen?
Ik heb het gevoel dat waar ik nu ben is veroorzaakt door alle slechte keuzes die ik tot nu toe heb gemaakt. En ik ben bang dat ik foute keuzes zal blijven maken als ik keuzes ga maken.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 00:45 schreef Sealink het volgende:
Vind je het eng om keuzes te maken? Bang dat ze verkeerd uitpakken? Dan heb je het in ieder geval geprobeerd en weet je dat dat niet de weg is.
En ook dat. Bijvoorbeeld bijna alle mensen uit parallelklassen ken ik compleet niet, gewoon omdat ik nooit het lef heb gehad en nu nog eigenlijk niet echt.quote:Of ligt het probleem ergens anders? Durf je niet meer om meer praktische zaken, bang dat je dichtklapt, blunders begaat, faalangst?
2X nee, en misschien is dat juist wel waardoor ik me zo rot voelquote:Op zaterdag 23 juni 2007 09:22 schreef ChantalC het volgende:
Vragen die je je zelf kan stellen:
- Hou ik van de volle 100% van mezelf?
- Vind je dat je waardevol bent?
Het hele leven draait basaal om 2 dingen: liefde en angst. Waarom kies je voor angst? Bang om afgewezen te worden?quote:Op zaterdag 23 juni 2007 09:34 schreef benzin het volgende:
[..]
Ik heb het gevoel dat waar ik nu ben is veroorzaakt door alle slechte keuzes die ik tot nu toe heb gemaakt. En ik ben bang dat ik foute keuzes zal blijven maken als ik keuzes ga maken.
Goede link. Het lijkt echt of dat de schrijver van die site het probleem begrijpt.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 00:54 schreef addictivebeat het volgende:
http://www.succeedsocially.com/
verandering kan alleen vanuit jezelf komen. er is daarvoor maar één manier en dat is moed tonen voor jezelf.
Ik zou heel erg graag meer zulk soort dingen willen doen, maar ik ben bang dat mensen mij als raar/eenzaam zien als ik allerlei dingen alleen aan het doen ben. Dat is juist de reden dat ik vrienden zou willen hebben.quote:Go see some live music, go check out the local bars and have a drink or two by yourself, go see some stand-up comedy, go to a sports bar and watch the game, start going to a rock climbing gym, take some classes, if you're in college then join some associations and clubs, walk around interesting neighborhoods, go to any interesting local events advertised in the paper, if you're going to read or play on your laptop you might was well go to a coffee shop to do it, etc., etc., etc.,
Doing these things will take the edge of your loneliness. It will make you a more interesting person. It will also fill your head with knowledge of things to do and places to go when you are hanging around people.
Je bent juist op dit punt gekomen omdat je geen keuzes hebt gemaakt. Naja, je hebt er voor gekozen je leven langs de zijlijn te bekijken en ervan te balen, maar niets te ondernemen. Wat heb je nou eigenlijk te verliezen? Je vindt je leven toch al kut, dus het kan alleen maar beter worden.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 09:34 schreef benzin het volgende:
Ik heb het gevoel dat waar ik nu ben is veroorzaakt door alle slechte keuzes die ik tot nu toe heb gemaakt. En ik ben bang dat ik foute keuzes zal blijven maken als ik keuzes ga maken.
Zoals het er nu voor staat, ben je ook saai. Je maakt niets mee en hebt niets te melden. Je straalt hoogstwaarschijnlijk ook geen enkele positieve energie uit, dus zijn mensen niet geneigd in jouw buurt te verkeren. Terecht, als je al niet eens bij jezelf in de buurt wilt zijn, waarom zouden anderen dan in jou geinteresseerd zijn?quote:
Zelfs al wordt ik 's ochtends wakker, en denk ik, ik ga vandaag eens met die-en-die praten. Op het moment dat ik die dan tegenkom, dan durf ik opeens niet meer en haak ik af. Ik ben heel erg bang dat anderen me saai vinden
Dat is natuurlijk een erg zwak argument, want dan wil jij al die anderen ook niet in jouw buurt hebben, dan had je tenslotte al een praatje met ze gemaakt.quote:, ik ben heel erg bang dat ik dichtklap en ik ben heel erg bang dat anderen mij gewoon liever niet in de buurt hebben. (Anders hadden ze vast al eens geprobeerd praatje met mij te maken)
quote:Op zaterdag 23 juni 2007 13:50 schreef Xennia het volgende:
[..]
Je bent juist op dit punt gekomen omdat je geen keuzes hebt gemaakt. Naja, je hebt er voor gekozen je leven langs de zijlijn te bekijken en ervan te balen, maar niets te ondernemen. Wat heb je nou eigenlijk te verliezen? Je vindt je leven toch al kut, dus het kan alleen maar beter worden.
[..]
Zoals het er nu voor staat, ben je ook saai. Je maakt niets mee en hebt niets te melden. Je straalt hoogstwaarschijnlijk ook geen enkele positieve energie uit, dus zijn mensen niet geneigd in jouw buurt te verkeren. Terecht, als je al niet eens bij jezelf in de buurt wilt zijn, waarom zouden anderen dan in jou geinteresseerd zijn?
[..]
Dat is natuurlijk een erg zwak argument, want dan wil jij al die anderen ook niet in jouw buurt hebben, dan had je tenslotte al een praatje met ze gemaakt.
Schop onder je kont en gewoon doen. Je zult merken dat je je beter over jezelf voelt wanneer je iets onderneemt. Begin bij 1 doel en als je dat hebt behaald, kun je daar zelfvertrouwen uit putten voor het volgende doel.
Nu geen gehuil en smoesjes meer. Leef.
Self help books heb ik t zelf ook niet zo op. Ze vertellen iemand wat ie moet doen en hoe. Boeken die je een inzicht geven in je eigen psychologie zijn beter, want je zult zelf de lege vakjes moeten invullen en dus zelf moeten nadenken.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 09:15 schreef shifto het volgende:
[..]
Self help books
Verder hoeft backpacken helemaal niet dat gene voor hem te zijn. TS lijkt beetje jong?
17quote:Op zaterdag 23 juni 2007 16:56 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Verder zijn er veel mensen die al backpacken op hun 18e. Ik weet niet hoe oud de TS is?
Als je ernaar zou mogen raden, wat zou het dan kunnen zijn denk je? (hier kan niemand jou vertellen waarom het voor jou moeilijk is om te veranderen)quote:Op vrijdag 22 juni 2007 22:29 schreef benzin het volgende:
Waarom is het toch zo moeilijk te veranderen??
Omdat er niets veranderd is dus.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 22:29 schreef benzin het volgende:
En waarom kan ik niet gewoon normaal/gelukkig zijn zoals alle anderen?
Is dit alles wat je te zeggen hebt?quote:
Op jouw post kan ik niet eens reageren, want je hebt helemaal gelijk. Alleen het vervolgens ook echt doen gaat toch nog moeilijk worden.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 19:17 schreef Xennia het volgende:
[..]
Is dit alles wat je te zeggen hebt?
Ik zal nog eens zo'n lange en doordachte post aan je wijden![]()
quote:Op zaterdag 23 juni 2007 20:39 schreef Lienekien het volgende:
De enige die jouw geluk in de weg staat, dan ben jijzelf. Dus, de enige die er iets aan kan veranderen, dat ben jijzelf. Geweldig, toch?
Dat dus. Geheel in de stijl van het HBOquote:Op vrijdag 22 juni 2007 23:03 schreef Biancavia het volgende:
Je doelen zijn te vaag.
- Werk zoeken.
Deel dat op in eerst bepalen wat voor werk, vacatures zoeken, naar uitzendbureaus gaan, sollicitatiebrieven schrijven enzovoort.
Je kunt wel zeggen van 'vandaag ga ik werk zoeken', maar dat is zo vaag dat je er gewoon niets mee doet. Als je tegen jezelf zegt 'vandaag ga ik me inschrijven bij dat uitzendbureau' dan is dat een concreet doel en iets wat je ook echt van je lijstje af kunt strepen.
Zo is het ook met de rest van je doelen.
- Proberen meer vrienden te maken.
Veel te vaag! Hoe wil je dat in vredesnaam gaan doen? Denk daar eerst eens over na en ga er dan concreet mee verder.
- Condite opbouwen/sporten.
Hetzelfde verhaal. Maak een plan. 'Vandaag ga ik zoveel kilometer hardlopen' of 'vandaag ga ik een proefles doen bij die en die sportschool'. Dat is concreet.
Op je 17de en dan al in zo'n depressie. Ik heb ook een tijd gehad dat het slecht met me ging, geen vrienden enzo. Maar uiteindelijk ben ik er ook uitgekomen en nu ben ik actiever dan ooit.quote:
Ik heb bij jou ook telkens het idee dat als je een keer iets probeert en je niet gelijk 'veranderd' bent, je tegen jezelf zegt 'dat het toch niet lukt' en het vervolgens weer opgeeft.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 20:19 schreef benzin het volgende:
[..]
Op jouw post kan ik niet eens reageren, want je hebt helemaal gelijk. Alleen het vervolgens ook echt doen gaat toch nog moeilijk worden.
quote:Op vrijdag 22 juni 2007 22:29 schreef benzin het volgende:
En waarom kan ik niet gewoon normaal/gelukkig zijn zoals alle anderen?
Ik bedoel meer, waarom hoeven al die anderen niets te doen? Waarom zijn zo'n hoop anderen gewoon gelukkig zonder daar moeite voor te hebben doen, en waarom moet ik met deze rotzooi zitten?quote:Op zaterdag 23 juni 2007 18:30 schreef MNR het volgende:
Omdat er niets veranderd is dus.
Het lijkt alleen maar zo of anderen het zo gemakkelijk hebben en gelukkig zijn zonder er moeite voor te hoeven doen. Je ziet meestal alleen maar de buitenkant.quote:Op zondag 24 juni 2007 14:34 schreef benzin het volgende:
[..]
[..]
Ik bedoel meer, waarom hoeven al die anderen niets te doen? Waarom zijn zo'n hoop anderen gewoon gelukkig zonder daar moeite voor te hebben doen, en waarom moet ik met deze rotzooi zitten?
Waarom verdien ik het schijnbaar niet om me goed/gelukkig te voelen?
Het is niet eerlijk
Dat klopt wel een beetje. Maar zo vreemd is het toch niet dat ik na al die keren dat het mislukt is en al die tijd dat ik me rot gevoeld heb gewoon de motivatie eigenlijk weg is om echt iets te doen?quote:Op zondag 24 juni 2007 11:59 schreef Marietje_34 het volgende:
Ik heb bij jou ook telkens het idee dat als je een keer iets probeert en je niet gelijk 'veranderd' bent, je tegen jezelf zegt 'dat het toch niet lukt' en het vervolgens weer opgeeft.
Kom eens uit je slachtofferrol. En als je het niet met me eens bent, geef maar tegengas.quote:Op zondag 24 juni 2007 14:34 schreef benzin het volgende:
Ik bedoel meer, waarom hoeven al die anderen niets te doen? Waarom zijn zo'n hoop anderen gewoon gelukkig zonder daar moeite voor te hebben doen, en waarom moet ik met deze rotzooi zitten?
Het is niet eerlijk
Hoeven 'die anderen' niets te doen? Weet je dat zeker?quote:Op zondag 24 juni 2007 14:34 schreef benzin het volgende:
Het is niet eerlijk
Ik probeer helemaal niet een slachtoffer te spelen. Maar het is gewoon oneerlijk dat ik zoveel moeite lijk te moeten doen terwijl voor iedereen alles vanzelf gaat.quote:Op zondag 24 juni 2007 14:51 schreef MNR het volgende:
Kom eens uit je slachtofferrol. En als je het niet met me eens bent, geef maar tegengas.
Bijna zeker. Ik zie leeftijdsgenoten vrienden hebben, gelukkig zijn, plezier hebben, en bij iedereen lijkt dat gewoon vanzelf te komen. (En volgens mij begrijpen de meeste mensen mij niet, juist omdat dat allemaal zo vanzelfsprekend is)quote:Op zondag 24 juni 2007 15:17 schreef Nairua het volgende:
Hoeven 'die anderen' niets te doen? Weet je dat zeker?
Dit heet zwelgen in zelfmedelijden. Daar moet je mee stoppen voordat het te erg wordt.quote:Op zondag 24 juni 2007 15:42 schreef benzin het volgende:
[..]
Bijna zeker. Ik zie leeftijdsgenoten vrienden hebben, gelukkig zijn, plezier hebben, en bij iedereen lijkt dat gewoon vanzelf te komen. (En volgens mij begrijpen de meeste mensen mij niet, juist omdat dat allemaal zo vanzelfsprekend is)
Schijnbaar heb ik gewoon een hoop pech gehad in mijn leven waardoor ik 'misvormd' ben, en ik twijfel of het überhaupt nog op te lossen is.
En nu zit ik in ieder geval op school nog een beetje tussen andere mensen, maar wat als ik straks klaar met school ben (en eventueel gestudeerd heb)? Wat moet ik dan? Ik heb nu al het gevoel dat ik weg zit te kwijnen thuis, straks zit ik dan gewoon 24 uur per dag thuis. Ik zal mijn hele leven zonder vrienden zijn, nooit weten hoe het zou zijn om een meisje vast te houden, nooit weten hoe het zou zijn om gelukkig te zijn, nooit weten waarom ik zo heb moeten eindigen terwijl zoveel andere mensen wel gelukkig zijn geworden, nooit weten hou het zal zijn om vrolijk in slaap te vallen i.pv. mezelf in slaap huilen.
Ik bedoel, ik ben nu 17... Wat als ik 80 wordt? Dan moet ik nog 63 jaar![]()
Kijk, en daar klopt het niet. Alles gaat echt niet vanzelf bij iedereen hoor. Denk je nu echt dat niemand problemen heeft? Dat iedereen gelukkig is? Dat alles vanzelf gaat? Nee, dat is niet zo. Echt niet! Dat is je reinste onzin.quote:Op zondag 24 juni 2007 15:41 schreef benzin het volgende:
Ik probeer helemaal niet een slachtoffer te spelen. Maar het is gewoon oneerlijk dat ik zoveel moeite lijk te moeten doen terwijl voor iedereen alles vanzelf gaat.
Wil je mij even PMen hoe je dat hebt aangepakt.. Puur uit interesse.. Ben er namelijk ook mee bezigquote:Op zondag 24 juni 2007 15:50 schreef MNR het volgende:
[..]
Kijk, en daar klopt het niet. Alles gaat echt niet vanzelf bij iedereen hoor. Denk je nu echt dat niemand problemen heeft? Dat iedereen gelukkig is? Dat alles vanzelf gaat? Nee, dat is niet zo. Echt niet! Dat is je reinste onzin.
En de enige reden waarom ik zo fel tegen je inga, is omdat ik je wil proberen in te laten zien dat je wel kunt veranderen als je wilt. Als je wilt, kan ik je in een PM wel vertellen hoe ik dat heb aangepakt?
Sure, zal hier dadelijk een deel van m'n PM voor je copy-pasten. Give me 5.quote:Op zondag 24 juni 2007 19:05 schreef jesselyn het volgende:
Wil je mij even PMen hoe je dat hebt aangepakt.. Puur uit interesse.. Ben er namelijk ook mee bezig
"lijkt". Dus at the end of the road weet je het helemáál niet zeker. En dan nog, hoe het met anderen gaat maakt niet uit. Het is jouw leven.quote:Op zondag 24 juni 2007 15:42 schreef benzin het volgende:
Bijna zeker. Ik zie leeftijdsgenoten vrienden hebben, gelukkig zijn, plezier hebben, en bij iedereen lijkt dat gewoon vanzelf te komen. (En volgens mij begrijpen de meeste mensen mij niet, juist omdat dat allemaal zo vanzelfsprekend is)
Eh? Na je school, werk zoeken, met collega's leuke dingen gaan doen, met vrienden van de sportclub, of je zoekt een vriendinnetje waar je je lekker bij voelt. Allemaal mogelijk.quote:Op zondag 24 juni 2007 15:42 schreef benzin het volgende:
En nu zit ik in ieder geval op school nog een beetje tussen andere mensen, maar wat als ik straks klaar met school ben (en eventueel gestudeerd heb)? Wat moet ik dan? Ik heb nu al het gevoel dat ik weg zit te kwijnen thuis, straks zit ik dan gewoon 24 uur per dag thuis. Ik zal mijn hele leven zonder vrienden zijn, nooit weten hoe het zou zijn om een meisje vast te houden, nooit weten hoe het zou zijn om gelukkig te zijn, nooit weten waarom ik zo heb moeten eindigen terwijl zoveel andere mensen wel gelukkig zijn geworden, nooit weten hou het zal zijn om vrolijk in slaap te vallen i.pv. mezelf in slaap huilen.
Ja, so? Wat is het probleem precies? Je kunt twee dingen doen: Aanpakken waar je mee zit of je nek op de treinrails leggen. Het laatste is nogal definitief dus ik zou dat eerst maar eens dat 'aanpakken' een kans geven.quote:Op zondag 24 juni 2007 15:42 schreef benzin het volgende:
Ik bedoel, ik ben nu 17... Wat als ik 80 wordt? Dan moet ik nog 63 jaar
And also the story of my life. Gedachten... Stay on the ground, blijf realistisch!quote:Op zondag 24 juni 2007 19:20 schreef MNR het volgende:
Voor mij persoonlijk kwam ik erachter dat ik heel erg bang was voor wat de ander van me dacht. Toen ik er eenmaal achter kwam dat 90% van de tijd deze gedachtes niet terecht waren, leek het alsof ik opbloeide..
Ga je met een lekke band ook naar de tandarts?quote:Op zondag 24 juni 2007 19:33 schreef wendytje het volgende:
ZOEK PROFESSIONELE HULP
bel morgen de huisarts en vertel hem je verhaal
plus het is een illusie. je denkt dat alle andere mensen zomaar gelukkig zijn, dat het ze in de schoot is geworpen, etc. Dat is niet zo. Voor een aantal is het in de schoot geworpen, maar veel mensen hebben moeten knokken voor hun geluk. That's life, dat is het spelletje. Zelfs degene die het allergelukkigst lijkt te zijn in je leven, die alles mee heeft, zelfs zij hebben hun moeilijke periodes gehad waar ze doorheen zijn gekomen. Trek er maar tot je 80e voor uit. Je bent nu bijna volwassen, je moet het helemaal alleen doen, het wiel helemaal alleen opnieuw uitvinden. zwaar? zeker. Rewarding? nog veel meer.quote:Op zondag 24 juni 2007 14:34 schreef benzin het volgende:
[..]
[..]
Het is niet eerlijk
Vind je dat niet te extreem??quote:Op zondag 24 juni 2007 19:33 schreef wendytje het volgende:
ik reageer nog één keer
ZOEK PROFESSIONELE HULP
En dat terwijl zulke dingen heel goed zelf behandelbaar zijn.quote:Op zondag 24 juni 2007 19:33 schreef wendytje het volgende:
ik reageer nog één keer
ZOEK PROFESSIONELE HULP
ben ik het niet geheel mee eens. een therapeut kan je op een andere manier laten kijken naar je eigen gedrag, angsten en wensen. veel mensen die tegen zichzelf aanlopen doen niets meer dan dat, ze lopen tegen een deur aan, zijn zo 'obsessief' bezig met proberen door die deur heen te komen, jammeren dat het niet lukt dat ze niet kunnen kijken hoe ze daar doorheen kunnen. En in het geval van iemand van 17, als het hardnekkig is, de meeste 17 jarigen zijn nog zo jong dat hun psychologische vindingrijkheid en copingmechanisme nog vrij onuitgebreid zijn om dat goed aan te kunnen. Niets mis mee, een psychotherapeut of maatschappelijk werker kan een beetje sturing geven. En dat is totaal niet erg, want in principe bij echt 'gelukkige' mensen (mensen die het allemaal mee hebben) krijgen die sturing meestal mee vanuit hun opvoeding en omgeving. Je hoeft het niet alleen te doen, je kan altijd hulp inschakelen ter ondersteuning. De meeste mensen doen EN krijgen dat. De ongelukkigen en ongelukkigen.quote:Op zondag 24 juni 2007 20:38 schreef Nosh het volgende:
[..]
En dat terwijl zulke dingen heel goed zelf behandelbaar zijn.
Professionele hulp is dan niet meer dan een stok achter de deur, maar hij/zij zal héél weinig anders zeggen dan hier gezegd wordt. Bij jezelf nagaan wat je écht wilt, daaruit (haalbare!) doelen stellen, en ook daadwerkelijk daar naar streven. Om daarna lering te trekken uit die ervaringen, en erop door te gaan, of het nu negatief of positief uitpakt.
Uiteindelijk kun je nog zoveel mensen deelgenoot maken van je problemen, als zelfmedelijden en passiviteit al je energie vragen zal er nooit iets terecht komen van je leven. Je bent zelf verantwoordelijk voor de manier waarop je tegen dingen aankijkt, of je nu het licht door je eigen ervaringen of door een therapeut ziet.
dit is niet het eerste topic dat TS hierover begint......quote:Op zondag 24 juni 2007 20:05 schreef jesselyn het volgende:
[..]
Vind je dat niet te extreem??![]()
Ik weet niet in hoeverre TS zich negatief voelt met het doelen.. Soms is het wel eens goed om jezelf doelen te stellen.
en waar slaat deze vergelijking op?quote:Op zondag 24 juni 2007 19:36 schreef Nairua het volgende:
[..]
Ga je met een lekke band ook naar de tandarts?
Gatverdamme, dit is zo veel makkelijker he dan daadwerkelijk iets ondernemenquote:Op zondag 24 juni 2007 15:42 schreef benzin het volgende:
[..]
Schijnbaar heb ik gewoon een hoop pech gehad in mijn leven waardoor ik 'misvormd' ben, en ik twijfel of het überhaupt nog op te lossen is.
Elke psycholoog zal hem ook vertellen dat hij zelf iets zal moeten ondernemen. Een psycholoog gaat niet zijn problemen oplossen.quote:Op zondag 24 juni 2007 19:33 schreef wendytje het volgende:
ik reageer nog één keer
ZOEK PROFESSIONELE HULP
Je praat jezelf een complex aan door je in een slachtoffer rol te zetten.quote:Op zondag 24 juni 2007 15:41 schreef benzin het volgende:
[..]
Ik probeer helemaal niet een slachtoffer te spelen. Maar het is gewoon oneerlijk dat ik zoveel moeite lijk te moeten doen terwijl voor iedereen alles vanzelf gaat.
Er is maar een reden: je wilt niet veranderen en gewoon/normaal/gelukkig zijn.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 22:29 schreef benzin het volgende:
Doordeweeks:quote:Op maandag 25 juni 2007 19:49 schreef Starfighter_Pilot het volgende:
Mag ik vragen hoe je dagbesteding er op dit moment uitziet?
Kennelijk bevalt het je primaquote:Op maandag 25 juni 2007 19:54 schreef benzin het volgende:
[..]
Doordeweeks:
-Ik sta op
-Ik ga naar school
-Ik kom thuis
-Computeren/TV kijken/gitaar spelen
-Ik ga slapen
Weekend:
-Ik sta op
-Computeren/TV kijken/gitaar spelen
-Ik ga slapen
saai dus
Doe er dan eens wat aan. Telkens dit topic aanklikken voor een magische oplossing gaat je niet helpen, want die komt er niet. De enige die wat aan je situatie kan doen ben jij.quote:Op maandag 25 juni 2007 20:13 schreef benzin het volgende:
Het bevalt me compleet niet
Als je me PMt welquote:Op zondag 24 juni 2007 20:09 schreef MNR het volgende:
@Jesselyn: goed bezig! Heb je nog een koffer over op weg naar Curacao?![]()
Ej schatze, ik schreef:quote:
maar heb nog wel iets voor je. Check je PM dadelijk maar eens.quote:Sure, zal hier dadelijk een deel van m'n PM voor je copy-pasten. Give me 5.
Toont het feit dat ik hier post niet dat ik WIL veranderen? Het is alleen echt moeilijk.quote:
Van dit topic vandaag niet, vandaag heel weinig bruikbare tips. Desondanks buiten dit topic vandaag wel wat geleerdquote:
En kun je aangeven waarom de tips niet bruikbaar voor je zijn? Want ik zie veel mensen hier die zich in jou proberen in te leven en iets mee willen geven.quote:Op maandag 25 juni 2007 21:03 schreef benzin het volgende:
Van dit topic vandaag niet, vandaag heel weinig bruikbare tips. Desondanks buiten dit topic vandaag wel wat geleerd
Nou, de meeste posts die op de 25e zijn geplaatst geven weinig bruikbare tips (er zijn wel wat uitzonderingen hoor)quote:Op maandag 25 juni 2007 21:10 schreef MNR het volgende:
En kun je aangeven waarom de tips niet bruikbaar voor je zijn? Want ik zie veel mensen hier die zich in jou proberen in te leven en iets mee willen geven.
Vandaag heb ik geleerd dat er toch echt veel meer mensen zijn die zich ook rot voelen dan ik dacht, en dat ik niet steeds ervanuit moet gaan dat mensen geen gesprekken met me starten omdat ze me niet zien zitten. Ze zijn misschien gewoon druk bezig met hun eigen dingen.quote:En wat heb je vandaag geleerd?
Nee, dit topic toont dat jij langs de zijlijn van je leven staat te jammeren hoe moeilijk je het hebt en dat het allemaal zo oneerlijk is. Dat jij de enige bent die het moeilijk heeft gehad en dat jij de enige bent die niet spontaan achterover leunend dolgelukkig is geworden. Voor eeuwig en altijd.quote:Op maandag 25 juni 2007 21:03 schreef benzin het volgende:
Toont het feit dat ik hier post niet dat ik WIL veranderen? Het is alleen echt moeilijk.
Inmiddels vraag ik me ook al niet meer af waarom z'n leven zo saai is en waarom hij weinig vrienden heeft. Naar zo'n jammeraar wil niemand luisteren.quote:Op maandag 25 juni 2007 21:17 schreef Xennia het volgende:
Nee, dit topic toont dat jij langs de zijlijn van je leven staat te jammeren hoe moeilijk je het hebt en dat het allemaal zo oneerlijk is. Dat jij de enige bent die het moeilijk heeft gehad en dat jij de enige bent die niet spontaan achterover leunend dolgelukkig is geworden. Voor eeuwig en altijd.
naar aanleiding van wat ik van je gelezen heb hier op Fok, vind ik niet dat je zo erg veel hebt ondernomen eigenlijk.quote:Op zondag 24 juni 2007 14:39 schreef benzin het volgende:
[..]
Dat klopt wel een beetje. Maar zo vreemd is het toch niet dat ik na al die keren dat het mislukt is en al die tijd dat ik me rot gevoeld heb gewoon de motivatie eigenlijk weg is om echt iets te doen?
Ik heb ook zoiets van: 'het is nooit gelukt, waarom zou ik überhaupt nog proberen?'
Hoe graag ik ook wil, het is heel lastig voor me om iets te doen.
Ik weet best dat ik me niets van anderen moet aantrekken, ik weet best dat ik vaker achter mijn pc uit moet, ik weet best dat ik meer met mensen moet praten, ik weet best dat ik werk moet zoeken, ik weet best dat binnenzitten niet help, ik weet dat ik eigenlijk zou moeten gaan sporten. Maar al die dingen ook echt doen is ZO lastig, vooral door alles wat er in het verleden is gebeurd, hoe ik me in het verleden heb gevoeld, en daar trek ik me veel te veel van aan
Dat is dus juist het probleem, ik onderneem te weinig.quote:Op maandag 25 juni 2007 23:44 schreef Marietje_34 het volgende:
naar aanleiding van wat ik van je gelezen heb hier op Fok, vind ik niet dat je zo erg veel hebt ondernomen eigenlijk.
Alles. Ik heb me in ieder geval geprobeerd aan te zetten iets te veranderen, het lukt alleen nog niet erg.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 18:21 schreef Isabeau het volgende:
Wat heb je sinds 22 juni geprobeerd om te veranderen?
Wat heb je concreet gedaan, ondernomen, opgepakt?quote:Op dinsdag 26 juni 2007 18:31 schreef benzin het volgende:
[..]
Alles. Ik heb me in ieder geval geprobeerd aan te zetten iets te veranderen, het lukt alleen nog niet erg.
"Alles" is wel heel erg vaag. Je moet juist in stapjes denken, niet in "alles".quote:Op dinsdag 26 juni 2007 18:33 schreef Lienekien het volgende:
Wat heb je concreet gedaan, ondernomen, opgepakt?
Eigenlijk niets, maar dat komt dus doordat ik mezelf er niet tot aangezet krijg.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 18:33 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Wat heb je concreet gedaan, ondernomen, opgepakt?
Jezus wat nou proberen, gewoon doen. Morgen ga je je inschrijven bij een sportschool. Niet elke keer ergens onder uit proberen te komen, gewoon doen!quote:Op dinsdag 26 juni 2007 18:31 schreef benzin het volgende:
[..]
Alles. Ik heb me in ieder geval geprobeerd aan te zetten iets te veranderen, het lukt alleen nog niet erg.
Een psycholoog of arts kan ook niets doen, geef ik Xebro helemaal gelijk in. Zoals ik TS nu een beetje inschat gaat hij tegenover de hulpverlener zitten (en daar blijft het dan bij) met het gevoel dat "alles nu beter wordt" en als er dan niets gebeurt dan krijgt de hulpverlener de schuld.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 18:45 schreef Xebrozius het volgende:
Geweldig hoe mensen denken dat professionele hulp gaat veranderen, alsof een therapeut, psycholoog of psychiather met de TS op stap gaat, bier gaat drinken en vrienden zoeken...
Ze kunnen alleen tips geven zoals ook in dit topic gedaan wordt en aangezien TS zelf aangeeft totaal niet te veranderen ergo niet wil veranderen omdat zelfmedelijden zóó heerlijk is... tja dan is het advies om professionele hulp te zoeken inderdaad het verlossende antwoord wat alles gaat veranderen.
Maar daar houdt het dan niet op, mag je verwachten.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 18:50 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Een psycholoog of arts kan ook niets doen, geef ik Xebro helemaal gelijk in. Zoals ik TS nu een beetje inschat gaat hij tegenover de hulpverlener zitten (en daar blijft het dan bij) met het gevoel dat "alles nu beter wordt" en als er dan niets gebeurt dan krijgt de hulpverlener de schuld.
Ik snap sowieso niet dat mensen realiseren dat de TS over ongeveer een jaar op kamers gaat. Nieuwe studie gaat doen, nieuwe mensen tegenkomt, misschien bij een studie/studentenvereniging gaat, studentes gaat neuken en vrijwel alles wat hem nu kwelt dan totaal niet meer aan de orde zal zijn. Soms is verandering een kwestie van tijd, en daar tussenin moet je het even uitzingen. Maar ja, mensen willen alles nu, beter, sneller en makkelijker... Totaal gebrek aan karakter en ruggengraat dus.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 18:50 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Een psycholoog of arts kan ook niets doen, geef ik Xebro helemaal gelijk in. Zoals ik TS nu een beetje inschat gaat hij tegenover de hulpverlener zitten (en daar blijft het dan bij) met het gevoel dat "alles nu beter wordt" en als er dan niets gebeurt dan krijgt de hulpverlener de schuld.
Het is net alsof hij dat zelf niet zo ziet. Hij ziet alleen zijn negatieve kanten en dikt die aan. Maar misschien is het ook goed voor jezelf als je je op je successen en goede kanten focust.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 18:56 schreef Lienekien het volgende:
Wel knap dat 'ie dan zijn eindexamen heeft gehaald.
quote:Op dinsdag 26 juni 2007 21:16 schreef hummus het volgende:
Ik vind het een beetje stijlloos om PM's op het forum te gooien.
daar kan ik me een hoop bij voorstellen hoor. Daarom denk ik ook dat je met iemand afspraken moet maken, om je te helpen om nu juist wel stappen te zetten, of dat nou een hulpverlener is of iemand anders. Want nu blijft het eigenlijk alleen bij plannen maken.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 18:07 schreef benzin het volgende:
[..]
Dat is dus juist het probleem, ik onderneem te weinig.
anders moest ik het allemaal nog een keer typenquote:Op dinsdag 26 juni 2007 21:16 schreef hummus het volgende:
Ik vind het een beetje stijlloos om PM's op het forum te gooien.
En waarom krijg je je er niet toe aangezet (buiten het feit dat je een luie, passieve donder bent die weigert verantwoording voor zijn leven te nemen)?quote:Op dinsdag 26 juni 2007 18:34 schreef benzin het volgende:
[..]
Eigenlijk niets, maar dat komt dus doordat ik mezelf er niet tot aangezet krijg.
Daarnaast vind ik het okquote:Op dinsdag 26 juni 2007 21:37 schreef bersenka het volgende:
[..]
anders moest ik het allemaal nog een keer typen![]()
Ik ben bang. Bang afgewezen te worden, bang dat mensen mij liever niet in de buurt willen.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 21:50 schreef Xennia het volgende:
En waarom krijg je je er niet toe aangezet (buiten het feit dat je een luie, passieve donder bent die weigert verantwoording voor zijn leven te nemen)?
ok bedanktquote:Op dinsdag 26 juni 2007 22:03 schreef benzin het volgende:
[..]
Daarnaast vind ik het okZinn tips waren heel goed, mijn PMs maken ook nog wat dingen duidelijk.
hij gaat proberen om te proberen zich er toe aan te zetten de tips op te volgenquote:Op dinsdag 26 juni 2007 22:27 schreef bersenka het volgende:
[..]
ok bedankt, maar ga je die tips ook proberen op te volgen?
Hey, zo studeer ik.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 22:30 schreef Xennia het volgende:
[..]
hij gaat proberen om te proberen zich er toe aan te zetten de tips op te volgen
Wat wil je dan? De rest van je leven achter de geraniums gaan zitten?quote:Op dinsdag 26 juni 2007 22:04 schreef benzin het volgende:
[..]
Ik ben bang. Bang afgewezen te worden, bang dat mensen mij liever niet in de buurt willen.
Het is echt heel lastig voor me.
Ik denk dat je hem eerder een enorme schop onder z'n hol dient te gevenquote:Op dinsdag 26 juni 2007 22:51 schreef erikkll het volgende:
Waar woont TS?Als 't dichtbij is wil ik 'm wel betrekken bij sociale activiteiten enzo
Dat is ook een sociale activiteitquote:Op dinsdag 26 juni 2007 22:53 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Ik denk dat je hem eerder een enorme schop onder z'n hol dient te geven
Een sociale schop onder z'n hol [14.gif]quote:Op dinsdag 26 juni 2007 22:53 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Ik denk dat je hem eerder een enorme schop onder z'n hol dient te geven
Zuid-Hollandquote:Op dinsdag 26 juni 2007 22:51 schreef erikkll het volgende:
Waar woont TS?Als 't dichtbij is wil ik 'm wel betrekken bij sociale activiteiten enzo
Weet niet hoe het voor anderen werkt, maar zo werkt het voor mij. Als ik in een situatie zit waarin ik niet gelukkig ben, maar ik durf geen actie te ondernemen, gebeurt er bij mij niets. Kort daarop stel ik mezelf de vraag "wat levert deze situatie me op?". Vaak kom ik dan uit op veiligheid. Zolang ik niets hoef te doen, ben ik me er in ieder geval van verzekerd dat ik in deze vertrouwde situatie kan blijven. Ik weet tenminste wat ik hier heb.quote:Op woensdag 27 juni 2007 09:31 schreef releaze het volgende:
toch blijf ik me afvragen hoe zo'n 'schop onder z'n hol' er concreet uit moet gaan zien. iemand die dat voor mij kan toelichten? ik vind het net zo vaag als 'vrienden zoeken'. daarnaast hoor ik het zo ontieglijk vaak en zie ik zo weinig mensen daadwerkelijk een ander een effectieve schop onder z'n hol geven, dus is er iemand, preferably iedereen die graag met die term gooit, die dit even kan concretiseren?
Kan je daar geen topic over openen, want ik heb ook geen flauw idee wat er precies bedoeld wordt met een schop onder iemands hol geven.quote:Op woensdag 27 juni 2007 09:31 schreef releaze het volgende:
toch blijf ik me afvragen hoe zo'n 'schop onder z'n hol' er concreet uit moet gaan zien. iemand die dat voor mij kan toelichten? ik vind het net zo vaag als 'vrienden zoeken'. daarnaast hoor ik het zo ontieglijk vaak en zie ik zo weinig mensen daadwerkelijk een ander een effectieve schop onder z'n hol geven, dus is er iemand, preferably iedereen die graag met die term gooit, die dit even kan concretiseren?
Ik denk dat het in houd om nu eens echt actie te ondernemen:quote:Op woensdag 27 juni 2007 11:25 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Kan je daar geen topic over openen, want ik heb ook geen flauw idee wat er precies bedoeld wordt met een schop onder iemands hol geven.
Een "schop onder je hol geven" impliceert toch echt dat iemand anders iets gaat doen waardoor jij tot actie over gaat. Niet dat je zelf iets doet, zoals naar een sportschool gaan.quote:Op woensdag 27 juni 2007 12:00 schreef jesselyn het volgende:
Ik denk dat het in houd om nu eens echt actie te ondernemen:
Voor wat ik tot nu toe in dit topic heb gelezen moet TS dan eerst nog even nadenken over 'moet ik dat dan eigenlijk wel doen' en 'wat zal ik dan wel niet van mezelf denken, het is niet niks'. Enigszins cru natuurlijk, maar tot nu toe hebben de héle goede adviezen die ik hiervoor heb gelezen nog niet echt het gewenste effect gehad helaas omdat TS zelf niet echt in staat (b)lijkt tot actie over te gaan.quote:Op woensdag 27 juni 2007 12:25 schreef jesselyn het volgende:
Owja.. ok ik heb even verkeerd gelzen.. Maar TS kan zichzelf ook een schop onder de hol geven...Lijkt me beter
Iemand zo hard confronteren met z'n tekortkomingen dat het bij die persoon dermate denigrerend is dat hij/zij besluit om die tekortkoming aan te pakken. Hetzij uit schaamte, woede of verdriet. Maakt me geen zak uit...quote:Op woensdag 27 juni 2007 09:31 schreef releaze het volgende:
TS zou dan niet zijn tekortkomingen aanpakken. Hij is meer het type dat gaat zwelgen in zelfmedelijden met gedachtes als "Ik ben een asociale persoon die ze een schop onder de kont gaven, en ik verdiende het. boehoehoe".quote:Op woensdag 27 juni 2007 13:36 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Iemand zo hard confronteren met z'n tekortkomingen dat het bij die persoon dermate denigrerend is dat hij/zij besluit om die tekortkoming aan te pakken.
Wat dat betreft mogen zulke figuren ook een trein koppen, lood eten of in het trapgat hangen. Ze voegen niets toe, verbruiken kostbare zuurstof, consumeren alleen en geven helemaal niets terug aan de maatschappij. Deze mensen zijn dood nog enigzins bruikbaar omdat ze weer mineralen in de grond doen terugkeren.quote:Op woensdag 27 juni 2007 13:40 schreef erikkll het volgende:
[..]
TS zou dan niet zijn tekortkomingen aanpakken. Hij is meer het type dat gaat zwelgen in zelfmedelijden met gedachtes als "Ik ben een asociale persoon die ze een schop onder de kont gaven, en ik verdiende het. boehoehoe".
Dit zou kunnen door hem zijn huidige veilige haven te ontnemen.quote:Op woensdag 27 juni 2007 09:31 schreef releaze het volgende:
doodsverwensing, banquote:Op woensdag 27 juni 2007 13:44 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Wat dat betreft mogen zulke figuren ook een trein koppen, lood eten of in het trapgat hangen. Ze voegen niets toe, verbruiken kostbare zuurstof, consumeren alleen en geven helemaal niets terug aan de maatschappij. Deze mensen zijn dood nog enigzins bruikbaar omdat ze weer mineralen in de grond doen terugkeren.
Je boodschap is duidelijk, Xebro.quote:Op woensdag 27 juni 2007 13:44 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Wat dat betreft mogen zulke figuren ook een trein koppen, lood eten of in het trapgat hangen. Ze voegen niets toe, verbruiken kostbare zuurstof, consumeren alleen en geven helemaal niets terug aan de maatschappij. Deze mensen zijn dood nog enigzins bruikbaar omdat ze weer mineralen in de grond doen terugkeren.
De rand waar iemand overheen gaat, niet het leenwoord.quote:Op woensdag 27 juni 2007 13:59 schreef BeF_Aviko het volgende:
Nosh, het is rant, niet rand...
Als hij er niet was dan had je weer iemand minder om af te zeiken, had je weer iemand minder om jezelf beter door te voelen. En blijkbaar vind je het prettig om je er bezig mee te houden, getuige de vele reacties. Dus why bother?quote:Op woensdag 27 juni 2007 13:44 schreef Xebrozius het volgende:
Lees mijn vorige topicquote:Op woensdag 27 juni 2007 13:44 schreef Starfighter_Pilot het volgende:
Zijn ouders zouden bijvoorbeeld (gedeeltelijk) kunnen stoppen hem financieel te onderhouden en de TV en computer eens een tijdje achter slot en grendel kunnen opbergen.
Erg kinderachtig natuurlijk, maar hierdoor wordt hij wèl gedwongen zijn vrije tijd op een creatieve en actieve manier in te delen en zich minder afhankelijk op te stellen.
Een uur lang een lekker stuk fietsen is ook zo venederendquote:Op woensdag 27 juni 2007 15:28 schreef benzin het volgende:
[..]
Lees mijn vorige topicIk heb mij ouders een heel klein deel van het probleem verteld (dat ik vind dat ik te weinig buiten ben), en nu moet ik elke dag 1 uur naar buiten.
Mijn ouders zien alleen niet in dat dat niet opschiet, want meestal ga ik uur op de grond in klein steegje zitten. Ik heb namelijk niemand om iets mee te gaan doen, en alleen ergens heen gaan is geen optie. (Dan ziet iedereen gelijk dat je alleen bent enzo)
Wel als je andere mensen zo ziet kijken van; "Kijk nou eens, die is alleenquote:Op woensdag 27 juni 2007 15:29 schreef Xebrozius het volgende:
Een uur lang een lekker stuk fietsen is ook zo venederend
Hehe, okay dit is een kloon...quote:Op woensdag 27 juni 2007 15:43 schreef benzin het volgende:
[..]
Wel als je andere mensen zo ziet kijken van; "Kijk nou eens, die is alleen"
![]()
Dat is omdat je het bewust opzoekt. Je zegt tegen jezelf "ik heb niemand om iets mee te doen en omdat ik me daarvoor schaam verschuil ik me in een steeg. Ik durf het ook niet aan mijn ouders te vertellen". Weet zeker dat als je ouders zouden weten dat je in een steeg zou zitten, je niet meer naar buiten zouden sturen. Geen enkele ouder wenst dat zijn of haar kind zich ellendig en eenzaam voelt.quote:Op woensdag 27 juni 2007 15:28 schreef benzin het volgende:
Lees mijn vorige topicIk heb mij ouders een heel klein deel van het probleem verteld (dat ik vind dat ik te weinig buiten ben), en nu moet ik elke dag 1 uur naar buiten.
Mijn ouders zien alleen niet in dat dat niet opschiet, want meestal ga ik uur op de grond in klein steegje zitten. Ik heb namelijk niemand om iets mee te gaan doen, en alleen ergens heen gaan is geen optie. (Dan ziet iedereen gelijk dat je alleen bent enzo)
begin met sporten. dan voel je je lichamelijk beter, gaat er beter uitzien, je krijgt zelfvertrouwen en meer energie.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 22:29 schreef benzin het volgende:
Laatst heb ik hier een paar keer middels topics om advies gevraagd. Eigenlijk was al jullie advies zeer waardevol, maar ik doe er gewoon compleet niets meeEn niet eens echt bewust, maar ik verander gewoon niet.
Ik zie zelf ook wel in welke dingen ik fout doe, en wat ik waarschijnlijk zou moeten doen, maar ik ben schijnbaar gewoon doodsbang om dingen anders te gaan doen.
Ik vond een lijstje met doelen dat ik een paar maanden geleden heb gemaakt. Ik maak nu dit topic eigenlijk naar aanleiding van dit lijstje. En het erge is dat ik er nu vele maanden later echt niets, maar dan ook niets wat op het lijstje stond heb waargemaakt.
[..]
Feit is gewoon dat ondanks dat ik wel tig van zulke lijstjes te blijk hebben liggen, met ongeveer ditzelfde lijstje, en over al die tijd heb ik NIETS gedaan richting wat ik wil bereiken.. En eigenlijk elke keer dat ik wel plan om iets te doen op het allerlaatste moment durf ik niet meer.
Ik wil het mijn ouders niet vertellen omdat ik wil dat ze trots op me zijn. Ze hebben het niet verdiend om een zoon als ik te krijgen.. Ik kan toch niet tegen mijn ouders zeggen dat hun zoon een onsociale waardeloze idioot zonder vrienden is die zijn leven heeft laten mislukken?quote:Op woensdag 27 juni 2007 15:45 schreef MNR het volgende:
Dat is omdat je het bewust opzoekt. Je zegt tegen jezelf "ik heb niemand om iets mee te doen en omdat ik me daarvoor schaam verschuil ik me in een steeg. Ik durf het ook niet aan mijn ouders te vertellen". Weet zeker dat als je ouders zouden weten dat je in een steeg zou zitten, je niet meer naar buiten zouden sturen. Geen enkele ouder wenst dat zijn of haar kind zich ellendig en eenzaam voelt.
Ik weet zeker dat het mensen opvalt dat ik alleen ben.. Misschien komt dat ook doordat ik dat op een bepaalde manier uitstraal ofzo, maar elke keer dat ik echt ergens heen moet ofzo, weet ik echt zeker dat bijna iedereen ziet dat ik alleen ben en mij daarom uitlacht.quote:MAAR wat je wel zou kunnen doen is zeggen tegen jezelf: "okay, ik loop hier nu eenmaal, en ik heb niemand om iets mee te doen en JA ik schaam me ervoor, MAAR ik ga NIET in een steegje zitten. Want als ik dat doe, verandert er nooit iets. En de mensen die ik op straat tegenkom, zien dat niet aan mijn voorhoofd. Dus ik loop gewoon stoer door, een uur lang en er is niets aan de hand".
See the difference?
Dat uurtje naar buiten verandert ook weinig tot niets. Je kunt na dat uurtje gewoon weer terug naar je veilige haven binnen op de bank.quote:Op woensdag 27 juni 2007 15:28 schreef benzin het volgende:
[..]
Mooi, opgelost. Slotje.quote:Op woensdag 27 juni 2007 16:19 schreef benzin het volgende:
Ik weet niet waarom ik niets doe, ik kan het niet. Misschien hebben jullie gelijk, ik ben waardeloos, en ik kan beter opgeven.![]()
In dat geval zou ik werk moeten zoeken.. maar dat had ieder ander je ook kunnen vertellen?quote:Op woensdag 27 juni 2007 16:34 schreef Starfighter_Pilot het volgende:
Stel dat je ouders stoppen definitief met je financieel te onderhouden en je kosten en inwoning moet gaan betalen.
Je bent blut.... en nu?
quote:Op woensdag 27 juni 2007 16:39 schreef benzin het volgende:
[..]
In dat geval zou ik werk moeten zoeken.. maar dat had ieder ander je ook kunnen vertellen?
quote:-Wel eens het lef hebben meiden aan te spreken/wat vaker tegen meiden proberen te praten
-Werk zoeken![]()
-Proberen meer vrienden te maken
-Conditie verbeteren/sporten
-Vaker uitgaan/naar dingen toe
quote:Op woensdag 27 juni 2007 15:28 schreef benzin het volgende:
[..]
Veel gevallen zoals het jouwe zijn het resultaat van een veel te beschemde opvoeding en een gezin waar niet of nauwelijks echt gepraat wordt.quote:Op woensdag 27 juni 2007 16:19 schreef benzin het volgende:
Ik wil het mijn ouders niet vertellen omdat ik wil dat ze trots op me zijn. Ze hebben het niet verdiend om een zoon als ik te krijgen.. Ik kan toch niet tegen mijn ouders zeggen dat hun zoon een onsociale waardeloze idioot zonder vrienden is die zijn leven heeft laten mislukken?
En daarom kan ik ook op school niet om hulp vragen, want ik weet zeker dat ze dan mijn ouders bellen, en ik wil het mijn ouders niet vertellen.
Ik doe nog steeds of er niets aan de hand is, ik rijd soms om voor ik vanaf school naar huis ga en dan zeg ik dat ik met iemand ben meegefietst. En, zolang ik met mijn ouders ben ben ik heel erg spraakzaam enzo.
Eigenlijk veroorzaakt dat bij mij het meeste pijn denk ik. Het feit dat ik tegen mijn ouders en tegen leraren probeer te doen of ik een van de gelukkigste mensen op aarde ben, maar ondertussen...
Euh ja. Het zou ook wel heel raar zijn als jij alleen loopt en zij ineens twee personen zien lopen hè.quote:Op woensdag 27 juni 2007 16:19 schreef benzin het volgende:
[..]
Ik weet zeker dat het mensen opvalt dat ik alleen ben.. Misschien komt dat ook doordat ik dat op een bepaalde manier uitstraal ofzo, maar elke keer dat ik echt ergens heen moet ofzo, weet ik echt zeker dat bijna iedereen ziet dat ik alleen ben en mij daarom uitlacht.
Benzin, face it: aangezien je gedurende deze vier pagina's met posts weet ik veel hoeveel keer wel niet al hebt aangegeven dat je nog niets hebt gedaan om te veranderen en ook niet bepaald de indruk wekt er op korte termijn mee te beginnen, denk je niet dat ze er uiteindelijk toch wel achterkomen?quote:Op woensdag 27 juni 2007 16:19 schreef benzin het volgende:
Ik wil het mijn ouders niet vertellen omdat ik wil dat ze trots op me zijn. Ze hebben het niet verdiend om een zoon als ik te krijgen.. Ik kan toch niet tegen mijn ouders zeggen dat hun zoon een onsociale waardeloze idioot zonder vrienden is die zijn leven heeft laten mislukken?
En daarom kan ik ook op school niet om hulp vragen, want ik weet zeker dat ze dan mijn ouders bellen, en ik wil het mijn ouders niet vertellen.
... zullen we het even omdraaien: denk jij dat iedereen die alleen over straat loopt alleen is? En überhaupt even iets: zie je ze jou uitlachen of overmatig aandacht aan je besteden? Ik heb zelf (tegenwoordig) een vriendin en aardig wat vrienden (as. zondag verjaardagsfeestjequote:Ik weet zeker dat het mensen opvalt dat ik alleen ben.. Misschien komt dat ook doordat ik dat op een bepaalde manier uitstraal ofzo, maar elke keer dat ik echt ergens heen moet ofzo, weet ik echt zeker dat bijna iedereen ziet dat ik alleen ben en mij daarom uitlacht.
Okee, ik heb de indruk dat dit een van je grootste misvattingen is.quote:Op zondag 24 juni 2007 15:41 schreef benzin het volgende:
Benzin, ondanks alle adviezen die je in dit hele topic gekregen hebt, zie je er geen heil meer in? Even vanaf stap 1 dan: wat moet je doen dan? En stap 2 is niet meteen denken van 'ja maar dat kan ik toch niet bereiken want ik voel me niets waard' maar denken hoe een ander het voor mekaar zou hebben gekregen. En nee, het gaat niet vanzelf, ook niet voor andere mensen. De rest van de mensen in dit topic heeft ook een bijbaantje gehad, niet iedereen in dit topic heeft een vriendin ook al zou hij dat wel willen...quote:Ik weet überhaupt niet meer wat ik moet doen. Nee... Ik weet eigenlijk wel wat ik moet doen, maar niet hoe ik het moet gaan doen, hoe ik mezelf ertoe kan aanzetten. En alhoewel ik de laatste paar weken weer dacht dat ik misschien nog kon veranderen, begin ik die kans nu heel somber in te zien.
Ik ben het de laatste tijd akelig vaak met je eensquote:Op woensdag 27 juni 2007 15:44 schreef Xebrozius het volgende:
Hehe, okay dit is een kloon...
hou aub op met zo zielig te doenquote:Op woensdag 27 juni 2007 16:19 schreef benzin het volgende:
Ik weet niet waarom ik niets doe, ik kan het niet. Misschien hebben jullie gelijk, ik ben waardeloos, en ik kan beter opgeven.![]()
Ik heb op dit moment alleen basisschooldiploma, middelbare school is nog niet af.quote:Op woensdag 27 juni 2007 20:13 schreef Isabeau het volgende:
Ik hoop maar dat het een kloon is, want je vraagt je idd af hoe zo iemand überhaupt een diploma heeft kunnen halen, laat staan op internet durft te posten.
Misschien wel omdat je niks doet met alle goedbedoelde adviezen.quote:Op woensdag 27 juni 2007 20:34 schreef benzin het volgende:
Allereerst, BeF_Aviko, je verhaal bevat een hoop bruikbare dingen. Dankje!
[..]
Ik heb op dit moment alleen basisschooldiploma, middelbare school is nog niet af.
Maar waarom zijn sommigen van jullie nou zo hard tegen me![]()
Reageer dan niet
Omdat je met elke post die je doet jezelf zo handig omlaag haalt dat alle goed bedoelde adviezen nooit gaan aankomen. Je vindt het jezelf niet waard om te veranderen en daar schuilt mijns inziens het probleem. Je komt continue zeuren (ja, zeuren of moeten we fluwelen handschoentjes gaan hanteren) dat je het niet kan, dat het je niet gaat lukken, dat het gek is als je alleen bent, dat je voor van alles en nog wat bang bent, dat je een mislukkeling bent etc. Hou op met negatief praten, ga iets doen.quote:Op woensdag 27 juni 2007 20:34 schreef benzin het volgende:
Allereerst, BeF_Aviko, je verhaal bevat een hoop bruikbare dingen. Dankje!
Ik heb op dit moment alleen basisschooldiploma, middelbare school is nog niet af.
Maar waarom zijn sommigen van jullie nou zo hard tegen me![]()
Reageer dan niet
Wat ga je ermee doen dan?quote:Op woensdag 27 juni 2007 20:34 schreef benzin het volgende:
Allereerst, BeF_Aviko, je verhaal bevat een hoop bruikbare dingen.
quote:Op zaterdag 23 juni 2007 09:34 schreef benzin het volgende:
En ik ben bang dat ik foute keuzes zal blijven maken als ik keuzes ga maken.
Ik ben heel erg bang dat anderen me saai vinden, ik ben heel erg bang dat ik dichtklap en ik ben heel erg bang dat anderen mij gewoon liever niet in de buurt hebben.
quote:Op zaterdag 23 juni 2007 13:31 schreef benzin het volgende:
Ik zou heel erg graag meer zulk soort dingen willen doen, maar ik ben bang dat mensen mij als raar/eenzaam zien als ik allerlei dingen alleen aan het doen ben.
quote:Op zondag 24 juni 2007 14:34 schreef benzin het volgende:
Het is niet eerlijk
quote:Op zondag 24 juni 2007 15:42 schreef benzin het volgende:
Ik heb nu al het gevoel dat ik weg zit te kwijnen thuis, straks zit ik dan gewoon 24 uur per dag thuis. Ik zal mijn hele leven zonder vrienden zijn, nooit weten hoe het zou zijn om een meisje vast te houden, nooit weten hoe het zou zijn om gelukkig te zijn, nooit weten waarom ik zo heb moeten eindigen terwijl zoveel andere mensen wel gelukkig zijn geworden, nooit weten hou het zal zijn om vrolijk in slaap te vallen i.pv. mezelf in slaap huilen.
quote:Op zondag 24 juni 2007 14:39 schreef benzin het volgende:
Ik heb ook zoiets van: 'het is nooit gelukt, waarom zou ik überhaupt nog proberen?'
quote:Op woensdag 27 juni 2007 15:43 schreef benzin het volgende:
Wel als je andere mensen zo ziet kijken van; "Kijk nou eens, die is alleen"
![]()
Je hele instelling is al verkeerd. Waarschijnlijk denk je dat je pas positief over jezelf kan denken als je vrienden hebt, maar om vrienden te kunnen krijgen helpt het niet om zo negatief over jezelf te denken. Vicieuze cirkel.quote:Op woensdag 27 juni 2007 16:19 schreef benzin het volgende:
Ze hebben het niet verdiend om een zoon als ik te krijgen.. Ik kan toch niet tegen mijn ouders zeggen dat hun zoon een onsociale waardeloze idioot zonder vrienden is die zijn leven heeft laten mislukken?
Ik weet zeker dat het mensen opvalt dat ik alleen ben.. Misschien komt dat ook doordat ik dat op een bepaalde manier uitstraal ofzo, maar elke keer dat ik echt ergens heen moet ofzo, weet ik echt zeker dat bijna iedereen ziet dat ik alleen ben en mij daarom uitlacht.
Ik weet überhaupt niet meer wat ik moet doen. Nee... Ik weet eigenlijk wel wat ik moet doen, maar niet hoe ik het moet gaan doen, hoe ik mezelf ertoe kan aanzetten.
En alhoewel ik de laatste paar weken weer dacht dat ik misschien nog kon veranderen, begin ik die kans nu heel somber in te zien.
Ik denk dat je gelijk hebt.quote:Op woensdag 27 juni 2007 21:21 schreef MNR het volgende:
Ik vermoed dat Benzin aan de slag moet met zijn heel lage zelfbeeld. En ik schat in dat de harde aanpak alleen maar averechts werkt omdat hij de woorden voor waarheid aanneemt (deze bevestigen zijn gedachten).
En dat er niets van de adviezen aankomt, is denk ik omdat hij nog nooit een positieve ervaring heeft gehad.. en daarom geen vertrouwen heeft. En het is dan heel lastig om tot iemand door te dringen.
(zo leef ik me in in TS)
Heb je hem al gekocht/geleend/gelezen?quote:Op woensdag 27 juni 2007 11:42 schreef Nairua het volgende:
TS, hou je van lezen? Misschien is dit iets voor je: "Ik kan denken / voelen wat ik wil". ISBN 90-265-0238-9.
Ik hadzelf veel eerder moeten ingrijpen. Vandaag heb ik hoop schoolwerk te doen (dat ik ook te lang heb laten wachten) Morgen ga ik eens naar de stad, om daar gewoon wat dingen te kopen.quote:Nee, weetje.. vandaag wordt de laatste dag dat ik zo wil zijn. IK WIL DIT NIET LANGER EN IK GA WAT DOEN! Doen alsof ik nieuw ben, doen alsof ik sociaal ben, doen alsof ik leuk ben. En misschien.. heel misschien lukt dat me en helpt het me om in verloop van tijd de persoon worden die ik wil worden. De persoon die ik zonder mijn verleden WAS geweest, die ik hat kunnen zijn, en die ik ga worden.
Ik ben het zat die lafaard te zijn en ik moet wat doen. Ik GA wat doen.
benzin 2.0quote:Op donderdag 28 juni 2007 09:26 schreef benzin het volgende:
Weg met wie ik was, hallo nieuw persoon.
Bedankt voor de tip. Ik heb net even gegoogled, en ik vond ook een site (www.hardloopschema.nl) waar je zelfs hele agenda kan laten samenstellen. Het is voor mij denk ik makkelkijker als ik iets vooruitgedachts op papier heb staan.quote:Op donderdag 28 juni 2007 10:11 schreef Isabeau het volgende:
(en als je een mp3-speler hebt, er zijn hardloopschema's die gebruik maken van je mp3-speler).
Dat is niet alleen voor jou makkelijkerquote:Op donderdag 28 juni 2007 10:28 schreef benzin het volgende:
[..]
Bedankt voor de tip. Ik heb net even gegoogled, en ik vond ook een site (www.hardloopschema.nl) waar je zelfs hele agenda kan laten samenstellen. Het is voor mij denk ik makkelkijker als ik iets vooruitgedachts op papier heb staan.
Been there, done thatquote:Op donderdag 28 juni 2007 09:26 schreef benzin het volgende:
Straks op school ga ik gewoon op zijn minst met 1 meisje gewoon leuk praten.![]()
![]()
Hahaha! Mooi hoorquote:Op donderdag 28 juni 2007 17:43 schreef benzin het volgende:
Been there, done thatEn het ging zelfs redelijk goed
Nja, door omstandigheden liep ik alleen, ik zag 3 meiden samen aan een tafel zitten uit parallelklassen, dus ik heb "hooi" gezegd en ben er bij gaan zitten.quote:
Even rust houden tussen het schoolwerk in?quote:
Die 2 vrienden waar je het over hebt, hun gewoon vragen.quote:Op donderdag 28 juni 2007 20:43 schreef benzin het volgende:
[..]
Even rust houden tussen het schoolwerk in?![]()
Ik zou misschien zaterdagavond ofzo een of andere kroeg of iets kunnen inlopen, maar dan ken ik helemaal niemand. Ik denk dat het misschien wijzer is te wachten tot ik weet dat mensen van school uitgaan ofzo en dan vragen of het cool is als ik meega?
Huh?quote:Op donderdag 28 juni 2007 22:09 schreef Nairua het volgende:
Ik zit ergens echt nog met een 'hoax' gevoel, maar goed..
idd, kloon, nep, enz. Sukkelquote:Op donderdag 28 juni 2007 22:09 schreef Nairua het volgende:
Ik zit ergens echt nog met een 'hoax' gevoel, maar goed..
Beetje jammer dat juist jij hiermee aan komt zetten. Snap je niet zo goed.quote:
Nadat ik net alle reacties doorlees, heb ik toch echt de indruk dat dit een groot nepverhaal is, en dat heeft niks met het topic van Pam te maken. En daarom reageerde ik wat geirriteerd, want zo veel mensen proberen ts oprecht goed gemeende adviezen te geven.quote:Op donderdag 28 juni 2007 23:24 schreef MNR het volgende:
[..]
Beetje jammer dat juist jij hiermee aan komt zetten. Snap je niet zo goed.
Ik hoop ook echt dat ik ernaast zit en dit niet verzonnen is!quote:Op donderdag 28 juni 2007 23:24 schreef MNR het volgende:
[..]
...
Edit: en dit is afkomstig van een meid die vanmorgen een uitgebreide PM van Benzin heeft ontvangen en hierin lag zoveel gevoel dat ik durf te zeggen dat je ongelijk hebt. Kan ernaast zitten, maar denk niet.
Ja.. statistisch gezien is de kans net zo groot dat dat topic net zo nep is als dit topic. En mocht iemand een experiment aan het uitoefenen zijn om te kijken in hoeverre mensen zich op een forum mee laten slepen, so be itquote:Op donderdag 28 juni 2007 23:30 schreef Marietje_34 het volgende:
Nadat ik net alle reacties doorlees, heb ik toch echt de indruk dat dit een groot nepverhaal is, en dat heeft niks met het topic van Pam te maken. En daarom reageerde ik wat geirriteerd, want zo veel mensen proberen ts oprecht goed gemeende adviezen te geven.![]()
En mocht ik het mis hebben; mijn nederige excuses aan ts. Maar ik ben bang dat het wel degelijk een nepverhaal is gezien de reacties, de toon en het taalgebruik van ts. Maar goed, I hope I'm wrong.
En da's ook weer waarquote:Op donderdag 28 juni 2007 23:35 schreef MNR het volgende:
[..]
Ja.. statistisch gezien is de kans net zo groot dat dat topic net zo nep is als dit topic. En mocht iemand een experiment aan het uitoefenen zijn om te kijken in hoeverre mensen zich op een forum mee laten slepen, so be it
Hoe dan ook, zullen er zeker mensen meelezen die van deze ervaringen van leren
Zit je ook. Helaas niet verzonnen. Sowieso, ALS ik het verzonnen zou hebben, dan was een topic wel genoeg geweest.quote:Op donderdag 28 juni 2007 23:32 schreef Marietje_34 het volgende:
Ik hoop ook echt dat ik ernaast zit en dit niet verzonnen is!
Ow, ik krijg opeens een leuk idee. Ik zal het vanmiddag posten.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 08:33 schreef benzin het volgende:
On topic: Ik heb ook besloten lijstje te maken met mijn goede punten en dit ook op te hangen. (Is tip die ik elders op internet vond)
ligt eraan wat voor feestje het is. Je kunt beter gewoon een keer met bekenden ergens naartoe gaan / meegaanquote:Op vrijdag 29 juni 2007 16:02 schreef benzin het volgende:
Morgenavond is er een feestje in de stad waarvan ik weet dat er iig paar jaargenoten (die ik enigzins ken) zullen zijn. Als ik ga moet ik denk ik wel alleen erheen..
Zal ik wel gaan? Is het niet raar daar alleen aan te komen?
't Is nog maar zeer de vraag of het mensen überhaupt zal opvallen dat je alleen komt. Als je het een beetje ziet zitten, zou ik wel gaan. Gewoon om te kijken hoe je het vindt. Je kunt je voornemen om met tenminste een paar mensen een praatje te maken, net als van de week met dat meisje.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 16:02 schreef benzin het volgende:
Morgenavond is er een feestje in de stad waarvan ik weet dat er iig paar jaargenoten (die ik enigzins ken) zullen zijn. Als ik ga moet ik denk ik wel alleen erheen..
Hij was het niet zat om naar je zielige gewauwel te luisteren. Net als meerdere hier is hij het zat dat je adviezen niet opvolgt als je om raad vraagt.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 08:33 schreef benzin het volgende:
[..]
Zit je ook. Helaas niet verzonnen. Sowieso, ALS ik het verzonnen zou hebben, dan was een topic wel genoeg geweest.
Ik ben echt iemand die al flink lang in de put zit. Iemand die ik enigzins ken is hier lid en raadde me aan hier mijn problemen te posten (c.q. hij was het zat naar me te luisteren)
On topic: Ik heb ook besloten lijstje te maken met mijn goede punten en dit ook op te hangen. (Is tip die ik elders op internet vond)
Ok, sorry dan maarquote:Op vrijdag 29 juni 2007 08:33 schreef benzin het volgende:
[..]
Zit je ook. Helaas niet verzonnen. Sowieso, ALS ik het verzonnen zou hebben, dan was een topic wel genoeg geweest.
Ik ben echt iemand die al flink lang in de put zit. Iemand die ik enigzins ken is hier lid en raadde me aan hier mijn problemen te posten (c.q. hij was het zat naar me te luisteren)
...
gewoon gaanquote:Op vrijdag 29 juni 2007 19:31 schreef benzin het volgende:
Ik denk dat ik inderdaad maar moet gaan proberenDe entree is gratis, dus als het niet bevalt ga ik gewoon weer naar huis.
Hoe was het?quote:Op vrijdag 29 juni 2007 19:31 schreef benzin het volgende:
Ik denk dat ik inderdaad maar moet gaan proberenDe entree is gratis, dus als het niet bevalt ga ik gewoon weer naar huis.
tis morgen pas..quote:Op vrijdag 29 juni 2007 22:14 schreef MNR het volgende:
Hmmm... het is me vanmiddag niet meer van gekomen om mijn idee uit te werken.
[..]
Hoe was het?
'oops'quote:Op vrijdag 29 juni 2007 22:22 schreef roburt het volgende:
tis morgen pas..
Vertel eens over gisteravond! Hoe was het?quote:Op vrijdag 29 juni 2007 16:02 schreef benzin het volgende:
Dat is sowieso een jongenskwaalquote:Op zondag 1 juli 2007 13:20 schreef benzin het volgende:
Het viel mensen volgens mij inderdaad helemaal niet op dat ik alleen kwam, en het was wel redelijk leuk.
Het enige waar ik wel een beetje van baalde was het feit dat ik beetje aan de muur 'geplakt' stond. Ik moet echt eens leren dansen
Wel redelijk wat, veel meer dan normaal iigquote:
Nee, das lastigquote:Op zondag 1 juli 2007 17:54 schreef creative_monkey het volgende:
En nu niet in je oude patroon vallen, door blijven zetten!!!
niks, 'ik hoop!'quote:Op zondag 1 juli 2007 21:20 schreef benzin het volgende:
[..]
Nee, das lastig
Ik heb nu ineens ook weer hoewel ik positief probeer te denken ineens zo'n moment dat ik weer denk dat ik saai ben en niet leuk ben etc. Ik weet niet echt waarom, zomaar weer ineens,
Pfff... hoop dat het morgen weer iets beter gaat.
Goed gedaan!quote:Op zondag 1 juli 2007 13:20 schreef benzin het volgende:
Het viel mensen volgens mij inderdaad helemaal niet op dat ik alleen kwam, en het was wel redelijk leuk.
Leg de lat niet te hoog. Een stap tegelijk en sta stil bij je ''overwinningen''quote:Het enige waar ik wel een beetje van baalde was het feit dat ik beetje aan de muur 'geplakt' stond. Ik moet echt eens leren dansen
Niet over inzitten en al helemaal niet over piekeren.quote:Op zondag 1 juli 2007 21:20 schreef benzin het volgende:
[..]
Nee, das lastig
Ik heb nu ineens ook weer hoewel ik positief probeer te denken ineens zo'n moment dat ik weer denk dat ik saai ben en niet leuk ben etc. Ik weet niet echt waarom, zomaar weer ineens,
Fake it 'till you make it, benzin... Als het niet vanzelf gaat, moet je desnoods maar even doen alsof; dit reflecteert via je omgeving weer terug op jou. En überhaupt, ook al voel je je dan misschien saai en niet leuk, had je de indruk dat andere mensen dat afgelopen zaterdag dan van jou dachten toen je er gezellig even mee aan het kletsen was? Ben je er überhaupt nu niet aan aan het werken?quote:Op zondag 1 juli 2007 21:20 schreef benzin het volgende:
Nee, ik had dat gevoel niet zaterdag, maar dat komt ook omdat gesprekken inhoudelijk nergens over gingen en het enigzins vanzelf liep, als ik zelf het gesprek meer had moeten leiden was ik verloren geweest.quote:Op maandag 2 juli 2007 09:26 schreef BeF_Aviko het volgende:
En überhaupt, ook al voel je je dan misschien saai en niet leuk, had je de indruk dat andere mensen dat afgelopen zaterdag dan van jou dachten toen je er gezellig even mee aan het kletsen was?
Als je een gesprek bewust moet leiden dan loopt het sowieso verkeerd, dat geldt voor iedereen, een gesprek moet natuurlijk komen, je kunt hooguit ergens over beginnen.quote:Op maandag 2 juli 2007 18:20 schreef benzin het volgende:
[..]
Nee, ik had dat gevoel niet zaterdag, maar dat komt ook omdat gesprekken inhoudelijk nergens over gingen en het enigzins vanzelf liep, als ik zelf het gesprek meer had moeten leiden was ik verloren geweest.
Ja.. Ik heb soms ook het gevoel dat ik gewoon veel te hard probeer het gesprek een succes te laten worden en het daardoor spaak looptquote:Op dinsdag 3 juli 2007 00:06 schreef ArendBarend het volgende:
[..]
Als je een gesprek bewust moet leiden dan loopt het sowieso verkeerd, dat geldt voor iedereen, een gesprek moet natuurlijk komen, je kunt hooguit ergens over beginnen.
Ik dacht vroeger wel eens dat mensen niet geinteresseerd genoeg waren in wat ik te vertellen had. Op gegeven moment dacht ik gewoon bij mezelf: "ow, what the hack, just shoot", dus gooide een stelling erin (hoe ik tegen een bepaalde zaak aankeek) gaf daarbij mijn mening en was benieuwd naar de mening van anderen. Heb wel geexperimenteerd op terreinen waar ik me thuis voelde (dan was het ook niet zo'n probleem om een gesprek tot een succes te laten worden).quote:Op dinsdag 3 juli 2007 07:49 schreef benzin het volgende:
Ja.. Ik heb soms ook het gevoel dat ik gewoon veel te hard probeer het gesprek een succes te laten worden en het daardoor spaak loopt
Dat denk ik voortdurend, ik probeer dus nu, sinds kort, om elke keer als ik mezelf erop betrap dat ik dat denk dat andere mensen sowieso liever niets vanme willen weten positief te denken en het tegendeel te denken.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 09:18 schreef MNR het volgende:
[..]
Ik dacht vroeger wel eens dat mensen niet geinteresseerd genoeg waren in wat ik te vertellen had.
Het werkt toch? Daar gaat het om! En het gaat volgens mij hard genoeg hoor. Als ik kijk naar hoe je een week geleden praatte en hoe je nu tegen dingen aankijkt, dan denk ik dat daar alleen maar trots op kunt zijn.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 23:29 schreef benzin het volgende:
Eigenlijk zou ik graag alle voortgang hier bij willen houden, maar het gaat niet zo hard, met name omdat ik het gevoel heb dingen eerst een soort van te moeten voorbereiden van tevoren, en achteraf verwerken.
Juist! Want zo werkt het. Wat er in je omgaat, straal je uit. En dwing jezelf vooral om positief te denken. Je bent goed op weg hoor.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 23:29 schreef benzin het volgende:
Dat denk ik voortdurend, ik probeer dus nu, sinds kort, om elke keer als ik mezelf erop betrap dat ik dat denk dat andere mensen sowieso liever niets vanme willen weten positief te denken en het tegendeel te denken.
Wat dacht je van leven!quote:Op donderdag 5 juli 2007 20:32 schreef benzin het volgende:
Ik voel mezelf verbazingwekkend goed eigenlijk, zo heb ik mezelf al heel lang niet meer gevoeld.
Het meeste schoolwerk is nu af.. waar moet ik nu mee verder?
Omdat ik bijna op vakantie ga enzo is het niet handig om nu vrijdag baantje te gaan regelen, maar bij toeval kreeg ik van automatiseringsbedrijf het aanbod om laatste tijd van de vakantie bij hen te werken. En ik heb besloten dat te doen. Na de vakantie, ondanks dat het nog een tijd weg is vaster werk zoeken. Misschien vakken vullen of iets.. Ik weet nog niet.
Hardlopen heb ik vanwege het schoolwerk uitgesteld, ik had een mooi schema, en dat heb ik gewoon een week verschoven. Ik ga maandag beginnen.
Maar wat nu? Alle doelen die ik in mijn eerste positieve post hier heb geplaatst (degene die ik 20X zou printen) heb ik nu dan dus eigenlijk in orde. Ik weet niet precies waar ik mee verder moet.
Iemand suggesties?
Gebeurd ook wel, misschien niet zoveel, maar ik moet toch klanten te woord staan, ze bezorgen ook onderdelen, en ik ben al eens vaker met die ritten meegeweest, en bij die bedrijven moet ik met de recepetie praten enzoquote:Op donderdag 5 juli 2007 21:13 schreef addictivebeat het volgende:
Automatiseringbedrijf? Ik zou je ten stelligste aanraden om iets in de horeca te gaan zoeken, in ieder geval een baantje waarin een groot een beroep wordt gedaan op je social skilss, het geeft je zelfvertrouwen en kennis in het omgaan met mensen.
Fijn om te horen dat je je zo goed voelt! Had je even geleden nog niet gedacht he?quote:Op donderdag 5 juli 2007 20:32 schreef benzin het volgende:
Ik voel mezelf verbazingwekkend goed eigenlijk, zo heb ik mezelf al heel lang niet meer gevoeld. [*knip*]
Maar wat nu? Alle doelen die ik in mijn eerste positieve post hier heb geplaatst (degene die ik 20X zou printen) heb ik nu dan dus eigenlijk in orde. Ik weet niet precies waar ik mee verder moet.
Iemand suggesties?
Dit weekend nog iets gedaan?quote:Op donderdag 5 juli 2007 21:28 schreef benzin het volgende:
[..]
Gebeurd ook wel, misschien niet zoveel, maar ik moet toch klanten te woord staan, ze bezorgen ook onderdelen, en ik ben al eens vaker met die ritten meegeweest, en bij die bedrijven moet ik met de recepetie praten enzo
Maar ik waardeer de suggestie, en misschien is dat iets om vast(er) te doen na de zomervakantie.
Niet echt... Het is bijna vakantie enzo, dus ik zie anderen van school nu nog maar heel weinig, en ik heb dus geen enkel idee of er nog dingen gebeuren.. Ik kan ergens heen gaan waar ik niemand ken natuurlijk.. maar dan moet ik eerst toch nog even wat lef bij elkaar schrapen. Kun je eigenlijk gewoon in zulk soort situaties nieuwe mensen leren kennen?quote:
Tjaah, ik heb niet zoveel mensen van school enzo op msn. Misschien wel mijn fout, want ik heb er nooit echt om gevraagd ook enzo.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 17:41 schreef bersenka het volgende:
Vraag gewoon op msn aan mensen of ze nog iets gaan doen.
Nog niet, ik begin over 2 weken pas, en het is maar voor een maandje.quote:Al aan het werk in dat automatiseringsbedrijf?
2 Weken geleden had je ieder moment van de dag de gedachte dat het niets meer zou worden. Wat kan jou die paar uur?quote:Op maandag 9 juli 2007 21:07 schreef benzin het volgende:
Ik kreeg vandaag weer last van soort terugval, ik heb een paar uur op bed gelegen, niets liggen doen en mezelf ongelukkig gevoeld, liggen huilen enzo..
Niemand zei dat het vanzelf zou gaanquote:Op maandag 9 juli 2007 21:07 schreef benzin het volgende:
Maar inmiddels heb ik mezelf weer enigzins op de rails. Ik wil hier echt wat van gaan maken en echt wat gaan veranderen, maar het gaat toch zwaarder worden dan ik dacht.
Lees er anders eens literatuur over. Iemand had hier een boek voorgesteld. Als je iedere dag iets leest, heb je ook iedere dag iets om je eraan te herinneren en om aan te werken.quote:Op maandag 9 juli 2007 21:07 schreef benzin het volgende:
Maar ik moet mezelf ervan blijven overtuigen dat het gaat lukken.
Hhmmmm... misschien is het niet de positiviteit maar de nieuwigheid die er vanaf is. Iedere verandering brengt altijd een beetje spanning met zich mee in het begin. Misschien dat die spanning er nu af is.quote:Op zondag 15 juli 2007 16:55 schreef benzin het volgende:
Alleen de positiviteit lijkt er een beetje af. Ik was er echt van overtuigd dat het beter zou worden, en ik voel me wel stukken beter, maar soms heb ik momenten dat ik echt gewoon weer heel hard terugval in negatief denken e.d., en ik merk dat ik het lastig vind de discipline op te blijven brengen om echt aan dingen te beginnen, en dingen door te zetten.
Het gaat iets beter, maar ik maak eigenlijk eerlijk gezegd nog niet echt de vooruitgang die ik wil maken. Als ik een wens kon doen zou ik willen dat ik van het ene op het andere moment de persoon zou kunnen zijn die ik wil zijn.
Het proces van veranderen is geloof ik iets wat ik zwaar heb onderschat. Maar het grootste deel van de dag voel ik mezelf in ieder geval iets beter.
Is dat zo ja? Ga jij daar werkelijk mee akkoord?quote:Ik heb nog steeds weinig contact met leeftijdsgenoten, en het is nu voor mij vakantie. Ik denk dat ik deze vakantie (naast mijn werk) weinig met anderen zaldoen enzo, weinig zal uitgaan etc.
Typisch voorbeeld van uitstellen.quote:Ik denk dat het het beste is om positief te blijven denken, het hardlopen vol te blijven houden, en proberen het volgende schooljaar vanaf het begin af aan een betere indruk op anderen te maken en proberen mezelf dan meer met andere mensen mee te krijgen e.d.
Kijk, dat klinkt al een stuk positiever.quote:Mensen zeggen weleens dat je middelbare schooltijd de leukste tijd van je leven is, en mede daarom wil ik echt gaan proberen mijn laatste jaar gewoon nog leuk te gaan maken. En heel misschien zit er als mijn leven op orde komt er zelfs nog wel een vriendin voor me in.
Des te meer reden om niet meer terug te willen vallen in je oude patroon.quote:Het veranderen ligt zwaarder dan ik dacht, maar daarnaast baal ik ook een klein beetje van het feit dat ik zoveel tijd heb verspild.
Te vaag! Ik kan je nu al haast op een briefje geven dat je straks zegt: "k*t, is de vakantie nu al voorbij? En ik heb die boeken niet eens beluisterd!quote:Trouwens, ik heb ook allemaal van die audioboeken, seminars en hypnosesessies betreffende zelfvertrouwen gedownload, en ik ben van plan dat allemaal in deze zomervakantie door te luisteren.
Hell yeah!!quote:En zelfs al wordt mijn leven nooit meer wat ik er het liefste mee zou willen doen, in elk geval doe ik er nu iets aan. En ik denk dat ik daar trots op moet zijn.
Ik heb geen keuze. Kijk, ik zie voorlopig van school niemand meer, tot de zomervakantie weer voorbij is, dat betekent ook dat dat voorlopig het einde is van dingen doen met mensen en oefenen gesprekken met meiden te voeren.quote:Op zondag 15 juli 2007 22:58 schreef MNR het volgende:
[..]
Is dat zo ja? Ga jij daar werkelijk mee akkoord?
Voorbeeld van een doel stellen toch? Ik wil meelf aan het eind van de vakantie op orde hebben om volgend jaar het goed te gaan doen.quote:[..]
Typisch voorbeeld van uitstellen.
Ik ben al begonnenquote:[..]
Te vaag! Ik kan je nu al haast op een briefje geven dat je straks zegt: "k*t, is de vakantie nu al voorbij? En ik heb die boeken niet eens beluisterd!Nou ja, doe ik dan wel in het weekend" (wat je dan vervolgens ook niet gaat doen).
Volgens mij was Benzin nu ongeveer op vakantie, toch?quote:Op woensdag 25 juli 2007 22:13 schreef bersenka het volgende:
9 dagen later, nog nieuws?:D
geen idee, zo goed heb ik het ook weer niet bijgehoudenquote:Op woensdag 25 juli 2007 22:31 schreef MNR het volgende:
[..]
Volgens mij was Benzin nu ongeveer op vakantie, toch?
Wat heeft hardlopen met je eenzaam voelen te maken dan?quote:Op vrijdag 27 juli 2007 12:48 schreef benzin het volgende:
Ben niet op vakantie geweest. We gaan dit jaar niet op vakantie.
Ik ben afgelopen dagen druk geweest met het baantje dat ik heb, en 's avonds met het bouwen van nieuwe pc, gitaarspelen en beetje gamen. Vandaag heb ik de middag vrij gekregen omdat er geen werk meer te doen was
Nja, het gaat nog steeds als in de vorige post; iedereen is op vakantie geloof ik, en omdat er nu geen school is voel ik mezelf totaal geisoleerd naast het baantje.
Voorlopig is het dus een beetje moeilijk ook om meer te proberen met anderen (en vooral meiden) te praten enzo, eigenlijk ben ik een beetje aan het wachten tot de vakantie weer voorbij is.
Wat betreft het hardlopen ook beetje een dipje, ik lijk de laatste week niet echt de motivatie op te kunnen brengen het vol te houden, misschien juist ook wel omdat ik me heel erg geisoleerd voel enzo.
Maar ik ben in ieder geval blij dat mijn gedachten minder negatief zijn, en over het algemeen voel ik me beter dan in de eerste post van dit topic. (Desondanks soms even weer van die avonden/dagen dat ik me echt extreem rot voel en van mezelf baal.)
Maar over het algemeen voel ik me iets beter over mezelf, en dat maakt in ieder geval alles een stuk draagbaarder.
Ik weet het niet precies, maar doordat ik mezelf zo eenzaam voel begin ik mezelf een beetje... ja hoe zeg je dat? Ik heb eigenlijk gewoon doordat ik me zo eenzaam voel nergens zin meer in.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 21:33 schreef Xennia het volgende:
[..]
Wat heeft hardlopen met je eenzaam voelen te maken dan?
Wowh.. dit klinkt als een terugval. Benzin, beste gozer, wat zou je kunnen doen om de eenzaamheid te doorbreken? Wat zou je kunnen doen om onder de mensen te komen? Welke mogelijkheden heb je?quote:Op vrijdag 27 juli 2007 21:43 schreef benzin het volgende:
Ik heb eigenlijk gewoon doordat ik me zo eenzaam voel nergens zin meer in.
En doordat je nergens meer zin in hebt en niets doet, ga je je weer ellendiger voelen. Het is een kringetje dat je alleen kan doorbreken door gewoon te doen. Ook al heb je geen zin. Uiteindelijk voel je je beter over jezelf.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 21:43 schreef benzin het volgende:
[..]
Ik weet het niet precies, maar doordat ik mezelf zo eenzaam voel begin ik mezelf een beetje... ja hoe zeg je dat? Ik heb eigenlijk gewoon doordat ik me zo eenzaam voel nergens zin meer in.
Weinig geloof ikquote:Op vrijdag 27 juli 2007 21:46 schreef MNR het volgende:
Wat zou je kunnen doen om onder de mensen te komen? Welke mogelijkheden heb je?
Lieve schat, hoe denk je dat anderen dat doen? Fantaseer daar eens over. En Xennia heeft gelijk: probeer het te doorbreken, want je valt weer terug in je oude patroon. En herinner je je nog hoe ellendig je je toen voelde?quote:Op vrijdag 27 juli 2007 21:57 schreef benzin het volgende:
Weinig geloof ik
Ik zou willen dat de school weer begon.
EDIT: Ik kan vrij weinig doen, juist doordat ik zo weinig mensen ken, en op dit moment is er niemand meer die ik kan vragen om iets te doen ofzo.
Ik heb geen zin meer om mijn dagen achter mijn pc af te blijven slijten.
heb het nu al een paar keer gezegt deze topic, maar vraag die 2 schoolvrienden gewoon! zijn toch niet voor niks je vrienden?quote:Op vrijdag 27 juli 2007 21:57 schreef benzin het volgende:
[..]
Weinig geloof ik
Ik zou willen dat de school weer begon.
EDIT: Ik kan vrij weinig doen, juist doordat ik zo weinig mensen ken, en op dit moment is er niemand meer die ik kan vragen om iets te doen ofzo.
Ik heb geen zin meer om mijn dagen achter mijn pc af te blijven slijten.
Ze zijn nu op vakantie alletweequote:Op vrijdag 27 juli 2007 23:04 schreef bersenka het volgende:
heb het nu al een paar keer gezegt deze topic, maar vraag die 2 schoolvrienden gewoon! zijn toch niet voor niks je vrienden?
Ik weet totaal niet hoe anderen dat doen..quote:Op vrijdag 27 juli 2007 22:04 schreef MNR het volgende:
Lieve schat, hoe denk je dat anderen dat doen? Fantaseer daar eens over. En Xennia heeft gelijk: probeer het te doorbreken, want je valt weer terug in je oude patroon. En herinner je je nog hoe ellendig je je toen voelde?
Te laat ben je natuurlijk nooit. Je bent nooit ergens te laat voor, behalve als je dood bent. En gezien het feit dat je nog alive and kicking bent, heb je nog alle tijd van de wereld.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 10:10 schreef benzin het volgende:
Ik weet totaal niet hoe anderen dat doen..
Anderen kennen wel meer mensen dan ik.
Ik begin het gevoel te krijgen dat ik te laat ben, te laat om nog vrienden te maken enzo..
Ik voel me op het moment weer even behoorlijk rot
idioot, je bent nog maar 17, juist nu beginnen mensen voor een groot gedeelte sociale contacten op te doen, alleen je zal er wel zelf op uit moeten gaan, anders blijf je voor je altijd zo.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 10:10 schreef benzin het volgende:
[..]
Ik weet totaal niet hoe anderen dat doen..
Anderen kennen wel meer mensen dan ik.
Ik begin het gevoel te krijgen dat ik te laat ben, te laat om nog vrienden te maken enzo..
Ik voel me op het moment weer even behoorlijk rot
Wat een onzin. Ik maak er nog steeds vrienden/kennissen bij.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 10:10 schreef benzin het volgende:
Ja hoor... je bent 17... alsof je de komende *pak m beet* 70 jaar nooit meer mensen ontmoet met wie het kliktquote:Op zaterdag 28 juli 2007 10:10 schreef benzin het volgende:
Sociale contacten opdoen, mensen aanspreken e.d.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 15:52 schreef Urquhart het volgende:
Ik heb dit topic altijd meegelezen, en ben wel benieuwd hoe het er nu voor staat. Gaat het al beter?
Anyway, ik heb het heel erg zwaar en moeilijk hehad, maar ik heb geprobeerd om af te dwingen minder negatief te denken, dat is denk ik gewoon een van de belangrijkste oorzaken van mijn problemen. Ik ben een verschrikkelijke doemdenker.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 16:32 schreef roburt het volgende:
Sociale contacten opdoen, mensen aanspreken e.d.![]()
He zak, zonder opleiding kan je die vriendin op je buik schrijven.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 19:47 schreef benzin het volgende:
Ik zit alleen nog wel erg met enkele dingen in mijn maag. Ik wil misschien stoppen met school, een groot deel van mijn klas ziet me niet echt zitten, ik volg een vak waarbij ik in een klas met bijna alleen meiden zit, en dan voel ik me er ook buiten staan, en ik ben zoals ik eerder beschreef mijn vriendengroep op school kwijt. (En op school de pauzes alleen doorbrengen is ook een absolute hel)
Misschien kan ik beter full-time gaan werken. Maar dat is ook lastig, ik weet niet wat ik wil. Ik weet nog steeds niet wat voor vervolgopleiding ik na dit jaar ga doen, ik heb geen idee wat voor werk ik definitief wil doen, en op dit moment lijken zowel school als werk toch verre van het volledige gat dat ik voel te vullen.
goed van je dat je wil veranderen, en dat er ook enigzins schot in de zaak zit maar jonge, wat is dit voor houding? Je wilt hardlopen, je zegt dat je toch alleen maar eenzaam thuis zit en dan gamed of zo. Het minste wat je dan kan doen is je volledig houden aan je hardloop schema. Zo nu en dan hardopen, enigzins volhouden... pfff, sorry hoor, maar dat moet echt beter. Zet je zelf een doel, en doe het dan ook! Mentaal is dit dan een stap vooruit. Wat je nu doet is een halfbakken versie van het doel wat je voor ogen had. Zie het hardlopen als een weerspiegeling van je leven. Je wilt iets bereiken en doet het maar half. Dat is niet genoeg! Ga ervoor, hou je aan dat schema, en zie dat je het kan. Haal er zelfvertrouwen uit. Dan ga je naar het volgende doel en zoverder. Onthoud dat het leven slechts een opeenstapeling is van doelen die je wilt bereiken. Als je een doel als dit niet bereikt blijf je negatief over jezelf denken.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 19:47 schreef benzin het volgende:
Ik sport in ieder geval weer een beetje, zo nu en dan ga ik eens hardlopen, en hoewel ik vaak een beetje lui ben en besluit over te slaan, blijf ik het enigzins volhouden, en het gaat in ieder geval beter dan eerst. Ik hou het tot nu toe nog een soort van vol, en das beter dan alleen al bij het idee opgeven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |