Vertel eens over gisteravond! Hoe was het?quote:Op vrijdag 29 juni 2007 16:02 schreef benzin het volgende:
Morgenavond is er een feestje in de stad waarvan ik weet dat er iig paar jaargenoten (die ik enigzins ken) zullen zijn. Als ik ga moet ik denk ik wel alleen erheen..
Zal ik wel gaan? Is het niet raar daar alleen aan te komen?
Dat is sowieso een jongenskwaalquote:Op zondag 1 juli 2007 13:20 schreef benzin het volgende:
Het viel mensen volgens mij inderdaad helemaal niet op dat ik alleen kwam, en het was wel redelijk leuk.
Het enige waar ik wel een beetje van baalde was het feit dat ik beetje aan de muur 'geplakt' stond. Ik moet echt eens leren dansen
Wel redelijk wat, veel meer dan normaal iigquote:
Nee, das lastigquote:Op zondag 1 juli 2007 17:54 schreef creative_monkey het volgende:
En nu niet in je oude patroon vallen, door blijven zetten!!!
niks, 'ik hoop!'quote:Op zondag 1 juli 2007 21:20 schreef benzin het volgende:
[..]
Nee, das lastig
Ik heb nu ineens ook weer hoewel ik positief probeer te denken ineens zo'n moment dat ik weer denk dat ik saai ben en niet leuk ben etc. Ik weet niet echt waarom, zomaar weer ineens,
Pfff... hoop dat het morgen weer iets beter gaat.
Goed gedaan!quote:Op zondag 1 juli 2007 13:20 schreef benzin het volgende:
Het viel mensen volgens mij inderdaad helemaal niet op dat ik alleen kwam, en het was wel redelijk leuk.
Leg de lat niet te hoog. Een stap tegelijk en sta stil bij je ''overwinningen''quote:Het enige waar ik wel een beetje van baalde was het feit dat ik beetje aan de muur 'geplakt' stond. Ik moet echt eens leren dansen
Niet over inzitten en al helemaal niet over piekeren.quote:Op zondag 1 juli 2007 21:20 schreef benzin het volgende:
[..]
Nee, das lastig
Ik heb nu ineens ook weer hoewel ik positief probeer te denken ineens zo'n moment dat ik weer denk dat ik saai ben en niet leuk ben etc. Ik weet niet echt waarom, zomaar weer ineens,
Fake it 'till you make it, benzin... Als het niet vanzelf gaat, moet je desnoods maar even doen alsof; dit reflecteert via je omgeving weer terug op jou. En überhaupt, ook al voel je je dan misschien saai en niet leuk, had je de indruk dat andere mensen dat afgelopen zaterdag dan van jou dachten toen je er gezellig even mee aan het kletsen was? Ben je er überhaupt nu niet aan aan het werken?quote:Op zondag 1 juli 2007 21:20 schreef benzin het volgende:
Nee, ik had dat gevoel niet zaterdag, maar dat komt ook omdat gesprekken inhoudelijk nergens over gingen en het enigzins vanzelf liep, als ik zelf het gesprek meer had moeten leiden was ik verloren geweest.quote:Op maandag 2 juli 2007 09:26 schreef BeF_Aviko het volgende:
En überhaupt, ook al voel je je dan misschien saai en niet leuk, had je de indruk dat andere mensen dat afgelopen zaterdag dan van jou dachten toen je er gezellig even mee aan het kletsen was?
Als je een gesprek bewust moet leiden dan loopt het sowieso verkeerd, dat geldt voor iedereen, een gesprek moet natuurlijk komen, je kunt hooguit ergens over beginnen.quote:Op maandag 2 juli 2007 18:20 schreef benzin het volgende:
[..]
Nee, ik had dat gevoel niet zaterdag, maar dat komt ook omdat gesprekken inhoudelijk nergens over gingen en het enigzins vanzelf liep, als ik zelf het gesprek meer had moeten leiden was ik verloren geweest.
Ja.. Ik heb soms ook het gevoel dat ik gewoon veel te hard probeer het gesprek een succes te laten worden en het daardoor spaak looptquote:Op dinsdag 3 juli 2007 00:06 schreef ArendBarend het volgende:
[..]
Als je een gesprek bewust moet leiden dan loopt het sowieso verkeerd, dat geldt voor iedereen, een gesprek moet natuurlijk komen, je kunt hooguit ergens over beginnen.
Ik dacht vroeger wel eens dat mensen niet geinteresseerd genoeg waren in wat ik te vertellen had. Op gegeven moment dacht ik gewoon bij mezelf: "ow, what the hack, just shoot", dus gooide een stelling erin (hoe ik tegen een bepaalde zaak aankeek) gaf daarbij mijn mening en was benieuwd naar de mening van anderen. Heb wel geexperimenteerd op terreinen waar ik me thuis voelde (dan was het ook niet zo'n probleem om een gesprek tot een succes te laten worden).quote:Op dinsdag 3 juli 2007 07:49 schreef benzin het volgende:
Ja.. Ik heb soms ook het gevoel dat ik gewoon veel te hard probeer het gesprek een succes te laten worden en het daardoor spaak loopt
Dat denk ik voortdurend, ik probeer dus nu, sinds kort, om elke keer als ik mezelf erop betrap dat ik dat denk dat andere mensen sowieso liever niets vanme willen weten positief te denken en het tegendeel te denken.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 09:18 schreef MNR het volgende:
[..]
Ik dacht vroeger wel eens dat mensen niet geinteresseerd genoeg waren in wat ik te vertellen had.
Het werkt toch? Daar gaat het om! En het gaat volgens mij hard genoeg hoor. Als ik kijk naar hoe je een week geleden praatte en hoe je nu tegen dingen aankijkt, dan denk ik dat daar alleen maar trots op kunt zijn.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 23:29 schreef benzin het volgende:
Eigenlijk zou ik graag alle voortgang hier bij willen houden, maar het gaat niet zo hard, met name omdat ik het gevoel heb dingen eerst een soort van te moeten voorbereiden van tevoren, en achteraf verwerken.
Juist! Want zo werkt het. Wat er in je omgaat, straal je uit. En dwing jezelf vooral om positief te denken. Je bent goed op weg hoor.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 23:29 schreef benzin het volgende:
Dat denk ik voortdurend, ik probeer dus nu, sinds kort, om elke keer als ik mezelf erop betrap dat ik dat denk dat andere mensen sowieso liever niets vanme willen weten positief te denken en het tegendeel te denken.
Wat dacht je van leven!quote:Op donderdag 5 juli 2007 20:32 schreef benzin het volgende:
Ik voel mezelf verbazingwekkend goed eigenlijk, zo heb ik mezelf al heel lang niet meer gevoeld.
Het meeste schoolwerk is nu af.. waar moet ik nu mee verder?
Omdat ik bijna op vakantie ga enzo is het niet handig om nu vrijdag baantje te gaan regelen, maar bij toeval kreeg ik van automatiseringsbedrijf het aanbod om laatste tijd van de vakantie bij hen te werken. En ik heb besloten dat te doen. Na de vakantie, ondanks dat het nog een tijd weg is vaster werk zoeken. Misschien vakken vullen of iets.. Ik weet nog niet.
Hardlopen heb ik vanwege het schoolwerk uitgesteld, ik had een mooi schema, en dat heb ik gewoon een week verschoven. Ik ga maandag beginnen.
Maar wat nu? Alle doelen die ik in mijn eerste positieve post hier heb geplaatst (degene die ik 20X zou printen) heb ik nu dan dus eigenlijk in orde. Ik weet niet precies waar ik mee verder moet.
Iemand suggesties?
Gebeurd ook wel, misschien niet zoveel, maar ik moet toch klanten te woord staan, ze bezorgen ook onderdelen, en ik ben al eens vaker met die ritten meegeweest, en bij die bedrijven moet ik met de recepetie praten enzoquote:Op donderdag 5 juli 2007 21:13 schreef addictivebeat het volgende:
Automatiseringbedrijf? Ik zou je ten stelligste aanraden om iets in de horeca te gaan zoeken, in ieder geval een baantje waarin een groot een beroep wordt gedaan op je social skilss, het geeft je zelfvertrouwen en kennis in het omgaan met mensen.
Fijn om te horen dat je je zo goed voelt! Had je even geleden nog niet gedacht he?quote:Op donderdag 5 juli 2007 20:32 schreef benzin het volgende:
Ik voel mezelf verbazingwekkend goed eigenlijk, zo heb ik mezelf al heel lang niet meer gevoeld. [*knip*]
Maar wat nu? Alle doelen die ik in mijn eerste positieve post hier heb geplaatst (degene die ik 20X zou printen) heb ik nu dan dus eigenlijk in orde. Ik weet niet precies waar ik mee verder moet.
Iemand suggesties?
Dit weekend nog iets gedaan?quote:Op donderdag 5 juli 2007 21:28 schreef benzin het volgende:
[..]
Gebeurd ook wel, misschien niet zoveel, maar ik moet toch klanten te woord staan, ze bezorgen ook onderdelen, en ik ben al eens vaker met die ritten meegeweest, en bij die bedrijven moet ik met de recepetie praten enzo
Maar ik waardeer de suggestie, en misschien is dat iets om vast(er) te doen na de zomervakantie.
Niet echt... Het is bijna vakantie enzo, dus ik zie anderen van school nu nog maar heel weinig, en ik heb dus geen enkel idee of er nog dingen gebeuren.. Ik kan ergens heen gaan waar ik niemand ken natuurlijk.. maar dan moet ik eerst toch nog even wat lef bij elkaar schrapen. Kun je eigenlijk gewoon in zulk soort situaties nieuwe mensen leren kennen?quote:
Tjaah, ik heb niet zoveel mensen van school enzo op msn. Misschien wel mijn fout, want ik heb er nooit echt om gevraagd ook enzo.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 17:41 schreef bersenka het volgende:
Vraag gewoon op msn aan mensen of ze nog iets gaan doen.
Nog niet, ik begin over 2 weken pas, en het is maar voor een maandje.quote:Al aan het werk in dat automatiseringsbedrijf?
2 Weken geleden had je ieder moment van de dag de gedachte dat het niets meer zou worden. Wat kan jou die paar uur?quote:Op maandag 9 juli 2007 21:07 schreef benzin het volgende:
Ik kreeg vandaag weer last van soort terugval, ik heb een paar uur op bed gelegen, niets liggen doen en mezelf ongelukkig gevoeld, liggen huilen enzo..
Niemand zei dat het vanzelf zou gaanquote:Op maandag 9 juli 2007 21:07 schreef benzin het volgende:
Maar inmiddels heb ik mezelf weer enigzins op de rails. Ik wil hier echt wat van gaan maken en echt wat gaan veranderen, maar het gaat toch zwaarder worden dan ik dacht.
Lees er anders eens literatuur over. Iemand had hier een boek voorgesteld. Als je iedere dag iets leest, heb je ook iedere dag iets om je eraan te herinneren en om aan te werken.quote:Op maandag 9 juli 2007 21:07 schreef benzin het volgende:
Maar ik moet mezelf ervan blijven overtuigen dat het gaat lukken.
Hhmmmm... misschien is het niet de positiviteit maar de nieuwigheid die er vanaf is. Iedere verandering brengt altijd een beetje spanning met zich mee in het begin. Misschien dat die spanning er nu af is.quote:Op zondag 15 juli 2007 16:55 schreef benzin het volgende:
Alleen de positiviteit lijkt er een beetje af. Ik was er echt van overtuigd dat het beter zou worden, en ik voel me wel stukken beter, maar soms heb ik momenten dat ik echt gewoon weer heel hard terugval in negatief denken e.d., en ik merk dat ik het lastig vind de discipline op te blijven brengen om echt aan dingen te beginnen, en dingen door te zetten.
Het gaat iets beter, maar ik maak eigenlijk eerlijk gezegd nog niet echt de vooruitgang die ik wil maken. Als ik een wens kon doen zou ik willen dat ik van het ene op het andere moment de persoon zou kunnen zijn die ik wil zijn.
Het proces van veranderen is geloof ik iets wat ik zwaar heb onderschat. Maar het grootste deel van de dag voel ik mezelf in ieder geval iets beter.
Is dat zo ja? Ga jij daar werkelijk mee akkoord?quote:Ik heb nog steeds weinig contact met leeftijdsgenoten, en het is nu voor mij vakantie. Ik denk dat ik deze vakantie (naast mijn werk) weinig met anderen zaldoen enzo, weinig zal uitgaan etc.
Typisch voorbeeld van uitstellen.quote:Ik denk dat het het beste is om positief te blijven denken, het hardlopen vol te blijven houden, en proberen het volgende schooljaar vanaf het begin af aan een betere indruk op anderen te maken en proberen mezelf dan meer met andere mensen mee te krijgen e.d.
Kijk, dat klinkt al een stuk positiever.quote:Mensen zeggen weleens dat je middelbare schooltijd de leukste tijd van je leven is, en mede daarom wil ik echt gaan proberen mijn laatste jaar gewoon nog leuk te gaan maken. En heel misschien zit er als mijn leven op orde komt er zelfs nog wel een vriendin voor me in.
Des te meer reden om niet meer terug te willen vallen in je oude patroon.quote:Het veranderen ligt zwaarder dan ik dacht, maar daarnaast baal ik ook een klein beetje van het feit dat ik zoveel tijd heb verspild.
Te vaag! Ik kan je nu al haast op een briefje geven dat je straks zegt: "k*t, is de vakantie nu al voorbij? En ik heb die boeken niet eens beluisterd!quote:Trouwens, ik heb ook allemaal van die audioboeken, seminars en hypnosesessies betreffende zelfvertrouwen gedownload, en ik ben van plan dat allemaal in deze zomervakantie door te luisteren.
Hell yeah!!quote:En zelfs al wordt mijn leven nooit meer wat ik er het liefste mee zou willen doen, in elk geval doe ik er nu iets aan. En ik denk dat ik daar trots op moet zijn.
Ik heb geen keuze. Kijk, ik zie voorlopig van school niemand meer, tot de zomervakantie weer voorbij is, dat betekent ook dat dat voorlopig het einde is van dingen doen met mensen en oefenen gesprekken met meiden te voeren.quote:Op zondag 15 juli 2007 22:58 schreef MNR het volgende:
[..]
Is dat zo ja? Ga jij daar werkelijk mee akkoord?
Voorbeeld van een doel stellen toch? Ik wil meelf aan het eind van de vakantie op orde hebben om volgend jaar het goed te gaan doen.quote:[..]
Typisch voorbeeld van uitstellen.
Ik ben al begonnenquote:[..]
Te vaag! Ik kan je nu al haast op een briefje geven dat je straks zegt: "k*t, is de vakantie nu al voorbij? En ik heb die boeken niet eens beluisterd!Nou ja, doe ik dan wel in het weekend" (wat je dan vervolgens ook niet gaat doen).
Volgens mij was Benzin nu ongeveer op vakantie, toch?quote:Op woensdag 25 juli 2007 22:13 schreef bersenka het volgende:
9 dagen later, nog nieuws?:D
geen idee, zo goed heb ik het ook weer niet bijgehoudenquote:Op woensdag 25 juli 2007 22:31 schreef MNR het volgende:
[..]
Volgens mij was Benzin nu ongeveer op vakantie, toch?
Wat heeft hardlopen met je eenzaam voelen te maken dan?quote:Op vrijdag 27 juli 2007 12:48 schreef benzin het volgende:
Ben niet op vakantie geweest. We gaan dit jaar niet op vakantie.
Ik ben afgelopen dagen druk geweest met het baantje dat ik heb, en 's avonds met het bouwen van nieuwe pc, gitaarspelen en beetje gamen. Vandaag heb ik de middag vrij gekregen omdat er geen werk meer te doen was
Nja, het gaat nog steeds als in de vorige post; iedereen is op vakantie geloof ik, en omdat er nu geen school is voel ik mezelf totaal geisoleerd naast het baantje.
Voorlopig is het dus een beetje moeilijk ook om meer te proberen met anderen (en vooral meiden) te praten enzo, eigenlijk ben ik een beetje aan het wachten tot de vakantie weer voorbij is.
Wat betreft het hardlopen ook beetje een dipje, ik lijk de laatste week niet echt de motivatie op te kunnen brengen het vol te houden, misschien juist ook wel omdat ik me heel erg geisoleerd voel enzo.
Maar ik ben in ieder geval blij dat mijn gedachten minder negatief zijn, en over het algemeen voel ik me beter dan in de eerste post van dit topic. (Desondanks soms even weer van die avonden/dagen dat ik me echt extreem rot voel en van mezelf baal.)
Maar over het algemeen voel ik me iets beter over mezelf, en dat maakt in ieder geval alles een stuk draagbaarder.
Ik weet het niet precies, maar doordat ik mezelf zo eenzaam voel begin ik mezelf een beetje... ja hoe zeg je dat? Ik heb eigenlijk gewoon doordat ik me zo eenzaam voel nergens zin meer in.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 21:33 schreef Xennia het volgende:
[..]
Wat heeft hardlopen met je eenzaam voelen te maken dan?
Wowh.. dit klinkt als een terugval. Benzin, beste gozer, wat zou je kunnen doen om de eenzaamheid te doorbreken? Wat zou je kunnen doen om onder de mensen te komen? Welke mogelijkheden heb je?quote:Op vrijdag 27 juli 2007 21:43 schreef benzin het volgende:
Ik heb eigenlijk gewoon doordat ik me zo eenzaam voel nergens zin meer in.
En doordat je nergens meer zin in hebt en niets doet, ga je je weer ellendiger voelen. Het is een kringetje dat je alleen kan doorbreken door gewoon te doen. Ook al heb je geen zin. Uiteindelijk voel je je beter over jezelf.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 21:43 schreef benzin het volgende:
[..]
Ik weet het niet precies, maar doordat ik mezelf zo eenzaam voel begin ik mezelf een beetje... ja hoe zeg je dat? Ik heb eigenlijk gewoon doordat ik me zo eenzaam voel nergens zin meer in.
Weinig geloof ikquote:Op vrijdag 27 juli 2007 21:46 schreef MNR het volgende:
Wat zou je kunnen doen om onder de mensen te komen? Welke mogelijkheden heb je?
Lieve schat, hoe denk je dat anderen dat doen? Fantaseer daar eens over. En Xennia heeft gelijk: probeer het te doorbreken, want je valt weer terug in je oude patroon. En herinner je je nog hoe ellendig je je toen voelde?quote:Op vrijdag 27 juli 2007 21:57 schreef benzin het volgende:
Weinig geloof ik
Ik zou willen dat de school weer begon.
EDIT: Ik kan vrij weinig doen, juist doordat ik zo weinig mensen ken, en op dit moment is er niemand meer die ik kan vragen om iets te doen ofzo.
Ik heb geen zin meer om mijn dagen achter mijn pc af te blijven slijten.
heb het nu al een paar keer gezegt deze topic, maar vraag die 2 schoolvrienden gewoon! zijn toch niet voor niks je vrienden?quote:Op vrijdag 27 juli 2007 21:57 schreef benzin het volgende:
[..]
Weinig geloof ik
Ik zou willen dat de school weer begon.
EDIT: Ik kan vrij weinig doen, juist doordat ik zo weinig mensen ken, en op dit moment is er niemand meer die ik kan vragen om iets te doen ofzo.
Ik heb geen zin meer om mijn dagen achter mijn pc af te blijven slijten.
Ze zijn nu op vakantie alletweequote:Op vrijdag 27 juli 2007 23:04 schreef bersenka het volgende:
heb het nu al een paar keer gezegt deze topic, maar vraag die 2 schoolvrienden gewoon! zijn toch niet voor niks je vrienden?
Ik weet totaal niet hoe anderen dat doen..quote:Op vrijdag 27 juli 2007 22:04 schreef MNR het volgende:
Lieve schat, hoe denk je dat anderen dat doen? Fantaseer daar eens over. En Xennia heeft gelijk: probeer het te doorbreken, want je valt weer terug in je oude patroon. En herinner je je nog hoe ellendig je je toen voelde?
Te laat ben je natuurlijk nooit. Je bent nooit ergens te laat voor, behalve als je dood bent. En gezien het feit dat je nog alive and kicking bent, heb je nog alle tijd van de wereld.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 10:10 schreef benzin het volgende:
Ik weet totaal niet hoe anderen dat doen..
Anderen kennen wel meer mensen dan ik.
Ik begin het gevoel te krijgen dat ik te laat ben, te laat om nog vrienden te maken enzo..
Ik voel me op het moment weer even behoorlijk rot
idioot, je bent nog maar 17, juist nu beginnen mensen voor een groot gedeelte sociale contacten op te doen, alleen je zal er wel zelf op uit moeten gaan, anders blijf je voor je altijd zo.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 10:10 schreef benzin het volgende:
[..]
Ik weet totaal niet hoe anderen dat doen..
Anderen kennen wel meer mensen dan ik.
Ik begin het gevoel te krijgen dat ik te laat ben, te laat om nog vrienden te maken enzo..
Ik voel me op het moment weer even behoorlijk rot
Wat een onzin. Ik maak er nog steeds vrienden/kennissen bij.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 10:10 schreef benzin het volgende:
Ja hoor... je bent 17... alsof je de komende *pak m beet* 70 jaar nooit meer mensen ontmoet met wie het kliktquote:Op zaterdag 28 juli 2007 10:10 schreef benzin het volgende:
Sociale contacten opdoen, mensen aanspreken e.d.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 15:52 schreef Urquhart het volgende:
Ik heb dit topic altijd meegelezen, en ben wel benieuwd hoe het er nu voor staat. Gaat het al beter?
Anyway, ik heb het heel erg zwaar en moeilijk hehad, maar ik heb geprobeerd om af te dwingen minder negatief te denken, dat is denk ik gewoon een van de belangrijkste oorzaken van mijn problemen. Ik ben een verschrikkelijke doemdenker.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 16:32 schreef roburt het volgende:
Sociale contacten opdoen, mensen aanspreken e.d.![]()
He zak, zonder opleiding kan je die vriendin op je buik schrijven.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 19:47 schreef benzin het volgende:
Ik zit alleen nog wel erg met enkele dingen in mijn maag. Ik wil misschien stoppen met school, een groot deel van mijn klas ziet me niet echt zitten, ik volg een vak waarbij ik in een klas met bijna alleen meiden zit, en dan voel ik me er ook buiten staan, en ik ben zoals ik eerder beschreef mijn vriendengroep op school kwijt. (En op school de pauzes alleen doorbrengen is ook een absolute hel)
Misschien kan ik beter full-time gaan werken. Maar dat is ook lastig, ik weet niet wat ik wil. Ik weet nog steeds niet wat voor vervolgopleiding ik na dit jaar ga doen, ik heb geen idee wat voor werk ik definitief wil doen, en op dit moment lijken zowel school als werk toch verre van het volledige gat dat ik voel te vullen.
goed van je dat je wil veranderen, en dat er ook enigzins schot in de zaak zit maar jonge, wat is dit voor houding? Je wilt hardlopen, je zegt dat je toch alleen maar eenzaam thuis zit en dan gamed of zo. Het minste wat je dan kan doen is je volledig houden aan je hardloop schema. Zo nu en dan hardopen, enigzins volhouden... pfff, sorry hoor, maar dat moet echt beter. Zet je zelf een doel, en doe het dan ook! Mentaal is dit dan een stap vooruit. Wat je nu doet is een halfbakken versie van het doel wat je voor ogen had. Zie het hardlopen als een weerspiegeling van je leven. Je wilt iets bereiken en doet het maar half. Dat is niet genoeg! Ga ervoor, hou je aan dat schema, en zie dat je het kan. Haal er zelfvertrouwen uit. Dan ga je naar het volgende doel en zoverder. Onthoud dat het leven slechts een opeenstapeling is van doelen die je wilt bereiken. Als je een doel als dit niet bereikt blijf je negatief over jezelf denken.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 19:47 schreef benzin het volgende:
Ik sport in ieder geval weer een beetje, zo nu en dan ga ik eens hardlopen, en hoewel ik vaak een beetje lui ben en besluit over te slaan, blijf ik het enigzins volhouden, en het gaat in ieder geval beter dan eerst. Ik hou het tot nu toe nog een soort van vol, en das beter dan alleen al bij het idee opgeven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |