abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 27 juli 2007 @ 21:55:12 #276
82136 Xennia
gekroond
pi_51899574
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 21:43 schreef benzin het volgende:

[..]

Ik weet het niet precies, maar doordat ik mezelf zo eenzaam voel begin ik mezelf een beetje... ja hoe zeg je dat? Ik heb eigenlijk gewoon doordat ik me zo eenzaam voel nergens zin meer in.
En doordat je nergens meer zin in hebt en niets doet, ga je je weer ellendiger voelen. Het is een kringetje dat je alleen kan doorbreken door gewoon te doen. Ook al heb je geen zin. Uiteindelijk voel je je beter over jezelf.
pi_51899623
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 21:46 schreef MNR het volgende:

Wat zou je kunnen doen om onder de mensen te komen? Welke mogelijkheden heb je?
Weinig geloof ik

Ik zou willen dat de school weer begon.

EDIT: Ik kan vrij weinig doen, juist doordat ik zo weinig mensen ken, en op dit moment is er niemand meer die ik kan vragen om iets te doen ofzo.

Ik heb geen zin meer om mijn dagen achter mijn pc af te blijven slijten.
pi_51899847
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 21:57 schreef benzin het volgende:
Weinig geloof ik

EDIT: Ik kan vrij weinig doen, juist doordat ik zo weinig mensen ken, en op dit moment is er niemand meer die ik kan vragen om iets te doen ofzo.

Lieve schat, hoe denk je dat anderen dat doen? Fantaseer daar eens over. En Xennia heeft gelijk: probeer het te doorbreken, want je valt weer terug in je oude patroon. En herinner je je nog hoe ellendig je je toen voelde?
You're never fully dressed until you wear a smile
pi_51901509
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 21:57 schreef benzin het volgende:

[..]

Weinig geloof ik

heb het nu al een paar keer gezegt deze topic, maar vraag die 2 schoolvrienden gewoon! zijn toch niet voor niks je vrienden?
  vrijdag 27 juli 2007 @ 23:31:38 #280
82136 Xennia
gekroond
pi_51902304
Nogmaals: zoek een baan er bij. In de horeca of zo, dan leer je gemakkelijk mensen kennen.
pi_51902610
Ik zal zeggen ga op Fitness,door 2 a 3 per week te sporten krijg je een betere conditie en ga je je fitter voelen,dan dus ook meer zelfvertrouwen.
Vooral groepslessen zijn leuk om te doen en het zijn vaak meer vrouwen dan mannen die er aan meedoen.
Als je vaak komt dan heb je ook gauw aanspraak met vrouwen en wie weet wat daar weer van komt.
vooruit nu rood witten vooruit PSV.
pi_51908295
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 23:04 schreef bersenka het volgende:

heb het nu al een paar keer gezegt deze topic, maar vraag die 2 schoolvrienden gewoon! zijn toch niet voor niks je vrienden?
Ze zijn nu op vakantie alletwee
pi_51908397
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 22:04 schreef MNR het volgende:

Lieve schat, hoe denk je dat anderen dat doen? Fantaseer daar eens over. En Xennia heeft gelijk: probeer het te doorbreken, want je valt weer terug in je oude patroon. En herinner je je nog hoe ellendig je je toen voelde?
Ik weet totaal niet hoe anderen dat doen..

Anderen kennen wel meer mensen dan ik.

Ik begin het gevoel te krijgen dat ik te laat ben, te laat om nog vrienden te maken enzo..

Ik voel me op het moment weer even behoorlijk rot
pi_51908730
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 10:10 schreef benzin het volgende:

Ik begin het gevoel te krijgen dat ik te laat ben, te laat om nog vrienden te maken enzo..

Te laat ben je natuurlijk nooit. Je bent nooit ergens te laat voor, behalve als je dood bent. En gezien het feit dat je nog alive and kicking bent, heb je nog alle tijd van de wereld.

Wel, hoe doen andere mensen dat? Ik zal je een recent voorbeeld geven over mezelf. Ben bezig met mijn afstuderen en voltooi hiervoor een afstudeeropdracht binnen een bedrijf. Daar lopen een aantal mensen over de vloer en er zijn er een paar met wie ik 'meer heb' dan anderen. Er zijn dus een aantal mensen die daar rondlopen die ik wel graag beter zou willen leren kennen (zonder dat ik weet of dat ook wederzijds is).
Wel, als ik zo'n gevoel bij iemand heb (ik wil je beter leren kennen) dan richt ik me gewoon meer op die persoon. Ik luister beter naar wat hij te vertellen heeft (in een groep, tijdens de pauze, of 1-on-1) en zodra hij iets vertelt waarbij:
ik herkenning heb ("ow, zoiets heb ik ook ooit wel eens meegemaakt")
of waar ik me in kan vinden ("ja, dat vind ik ook heel interessant")
of wat me nieuwsgierig maakt ("wat bedoel je precies? / Kun je daar iets meer oververtellen?")

haak ik daar op in. Dat is helemaal niet vreemd en ieder mens vindt het leuk als er interesse in hem/haar getoond wordt. Ik toon dus interesse (maar alleen als het gemeend is).

En gisteren had ik dus bij 1 collega dat we samen aan het kletsen waren, eerst met anderen erbij, en later stonden we met z'n tweeen nog wat te praten. Hij vertelde me toen ook iets in vertrouwen en kort daarna in het gesprek vertelde hij dat hij een feest gaf binnenkort en vroeg of ik ook wilde komen. Nou, dat vond ik hartstikke leuk, want ik mag hem graag en ik vond het ook echt leuk omdat hij me zo liet merken dat hij mijn gezelschap op prijs stelt.

En zo is een contact op de werkvloer uitgegroeid tot een beginnende vriendschap.

Mijn punt is dus, ga eens voor jezelf na of er mensen zijn op de werkvloer, bij jou in de buurt, op de sportschool, een plaatselijke vereniging etc etc.. die je beter zou willen leren kennen en probeer dan eens bovenstaande stappen toe te passen.

En het klopt wat je zegt, als je thuis zit en je hebt nog geen contacten lopen, dan zullen ze ook niet plotseling opduiken. Dus daar heb je gelijk in. Je zult er zelf een stap in moeten ondernemen.

Heb je nu een idee van hoe 'anderen dat doen'? Kun je hier iets mee?

P.S. Grappig, ik zie dat je dit bericht exact op het tijdsstip gepost hebt op het moment dat ik toevallig keek
pi_51909534
quote:

[..]

idioot, je bent nog maar 17, juist nu beginnen mensen voor een groot gedeelte sociale contacten op te doen, alleen je zal er wel zelf op uit moeten gaan, anders blijf je voor je altijd zo.
pi_51917437
quote:
Wat een onzin. Ik maak er nog steeds vrienden/kennissen bij.
2/3 van mijn vrienden heb ik trouwens leren kennen op het werk.
  zaterdag 28 juli 2007 @ 20:16:24 #287
47102 Elvi
miemkwien
pi_51920886
quote:
Ja hoor... je bent 17... alsof je de komende *pak m beet* 70 jaar nooit meer mensen ontmoet met wie het klikt Kom op zeg... het is pas te laat als er een tuin op je buik groeit
pi_51925438
Ik volg dit topic al een tijdje (net als een soap zeg maar ) en moet zeggen, complimenten dat je echt eens wat hebt gedaan. Je bent vooruit gegaan als ik dit zo lees, en dat in best een korte tijd

Pak een keer de trein naar Amsterdam en ik laat je het uitgaansleven wel zien
pi_51943266
Ok, het gaat ondertussen weer wat beter. Soms heb ik gewoon dagen erbij waarop ik het even niet meer trek.

Vandaag ben ik in ieder geval weer gaan hardlopen, ik voel me nog steeds wat eenzaam enzo, maar ik heb in ieder geval weer iets gedaan.

Ik moet nu echt wat meer gaan doen om met anderen in contact te komen. Zodra mijn huidige baantje gedaan is ga ik denk ik iets zoeken met hoop leeftijdsgenoten, en dan maar hopen dat er wat gebeurd.

Zoals al voorspel heb ik eigenlijk weinig gedaan nog, al die tapes over zelfvertrouwen opbouwen enzo nog niet naar geluisterd. Morgen ga ik daar eens mee beginnen.

Pff, dit gaat zwaarder worden dan ik dacht, maar het moet gewoon lukken. Het is nu gewoon belangrijk dat ik wat van mijn leven ga maken, want wie weet kom ik volgende week onder een vrachtwagen terecht of iets, en ik wil gewoon het gevoel hebben dat ik nog wat van mijn leven gemaakt heb.

Pff, ik zit serieus te huilen na het schrijven van die vorige paragraaf, maar echt, ik moet gewoon even door deze zooi heen en iets van mijn leven maken.

Ik snap niet waarom ik nou zoveel moeite heb alles te doen wat nodig is, terwijl ik diep in mijn hart weet dat ondanks dat het nu niet fijn is het belangrijk is voor mijn toekomst?

Ik moet er gewoon van overtuigd blijven dat het gaat lukken.
pi_51945203
Trouwens je moet ook beseffen dat in de periode's dat het leven niet mee zit en je het zwaar hebt dat je juist van die momenten het meest leert. Als je die momenten niet hebt en altijd vorlijk bent dan leer je ook niks. Je wordt er alleen maar sterker van.
pi_52782852
Ik heb dit topic altijd meegelezen, en ben wel benieuwd hoe het er nu voor staat. Gaat het al beter?
pi_52783720
Ik ben inderdaad ook benieuwd hoe je leven er nu voor staat. Wat de ontwikkelingen zijn en hoe voel je je daarbij?
pi_52783809
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 15:52 schreef Urquhart het volgende:
Ik heb dit topic altijd meegelezen, en ben wel benieuwd hoe het er nu voor staat. Gaat het al beter?
Sociale contacten opdoen, mensen aanspreken e.d.
"The sailor does not pray for wind, he learns to sail."
pi_52786239
Ja, hoe is bijv. het met die 2 schoolvrienden, over wie je toen sprak?
pi_52788614
Hoe het met me gaat... Heel lang verhaal

Ik voel ne in ieder geval al stukken beter, maar de situatie is nog steeds niet zoals voor mij acceptabel zou zijn. Mijn nieuwe topic zegt daar meer over:
quote:
Anyway, ik heb het heel erg zwaar en moeilijk hehad, maar ik heb geprobeerd om af te dwingen minder negatief te denken, dat is denk ik gewoon een van de belangrijkste oorzaken van mijn problemen. Ik ben een verschrikkelijke doemdenker.

Eerst was dat verschrikkelijk zwaar om te doen, maar nu gaat het enigzins ok. Het blijft lastig.

Ik ben zelfs nog een keer mee uit geweest met die 2 schoolvrienden en wat andere mensen, en dat was wel leuk.

Ik werk ondertussen ook, sterker nog, ik werk nu al in die korte tijd voor de 2e werkgever, de eerste baan beviel me gewoon niet.

Wat ik daardoor merk is vooral dat ik vaak drukker ben en minder tijd heb om over vanalles en nogwat te piekeren, en alleen daardoor voel ik me al wel 10X beter.

Ik heb alleen nog niet echt sociale voordelen van mijn baan ontdekt, het is net als hoe het er op school vaak aan toe gaat, ik leer wel mensen kennen, maar er gebeurd niets. Het worden geen vrienden, we doen niets. Het blijft bij enkel weten wie de ander is.

Ook mensen aanspreken blijft moeilijk, en kom ik niet echt uit (zie topic in de link)

Ik heb overigens ook besloten om mezelf geen druk meer te gaan maken over een vriendin voorlopig, alhoewel het lastig blijft om mezelf daaraan te houden. (Ik heb steeds de neiging daar een hoop over te piekeren) Maar ik denk, dat ik toch mijn handen nu vol heb aan mezelf, en ik moet gewoon eerst mijn leven gaan fixen.

Ik sport in ieder geval weer een beetje, zo nu en dan ga ik eens hardlopen, en hoewel ik vaak een beetje lui ben en besluit over te slaan, blijf ik het enigzins volhouden, en het gaat in ieder geval beter dan eerst. Ik hou het tot nu toe nog een soort van vol, en das beter dan alleen al bij het idee opgeven.

Ik zit alleen nog wel erg met enkele dingen in mijn maag. Ik wil misschien stoppen met school, een groot deel van mijn klas ziet me niet echt zitten, ik volg een vak waarbij ik in een klas met bijna alleen meiden zit, en dan voel ik me er ook buiten staan, en ik ben zoals ik eerder beschreef mijn vriendengroep op school kwijt. (En op school de pauzes alleen doorbrengen is ook een absolute hel)

Misschien kan ik beter full-time gaan werken. Maar dat is ook lastig, ik weet niet wat ik wil. Ik weet nog steeds niet wat voor vervolgopleiding ik na dit jaar ga doen, ik heb geen idee wat voor werk ik definitief wil doen, en op dit moment lijken zowel school als werk toch verre van het volledige gat dat ik voel te vullen.

Ingewikkelde zaak.

Nja, kort samengevat, er blijven een hoop dingen heel lastig, maar over het algemeen voel ik mezelf in ieder geval al iets beter en rustiger, dus er is in ieder geval vooruitgang, en dat geeft me hoop dat het ooit nog goed komt.
pi_52795830
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 19:47 schreef benzin het volgende:

Ik zit alleen nog wel erg met enkele dingen in mijn maag. Ik wil misschien stoppen met school, een groot deel van mijn klas ziet me niet echt zitten, ik volg een vak waarbij ik in een klas met bijna alleen meiden zit, en dan voel ik me er ook buiten staan, en ik ben zoals ik eerder beschreef mijn vriendengroep op school kwijt. (En op school de pauzes alleen doorbrengen is ook een absolute hel)

Misschien kan ik beter full-time gaan werken. Maar dat is ook lastig, ik weet niet wat ik wil. Ik weet nog steeds niet wat voor vervolgopleiding ik na dit jaar ga doen, ik heb geen idee wat voor werk ik definitief wil doen, en op dit moment lijken zowel school als werk toch verre van het volledige gat dat ik voel te vullen.
He zak, zonder opleiding kan je die vriendin op je buik schrijven.

Gewoon opleiding volgen en praten met die dames. Hoe doe je dat, door te doen. Niet bang jezelf voor lul te zetten, en gewoon vragen naar dingen. Vrouwen houden van praten dus laat hun lekker praten.

Misschien leuk boek voor je!
http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/nl/-/EUR/BOL_DisplayProductInformation-Start?Section=BOOK_EN&BOL_OWNER_ID=1001004002625862
Losers always whine about there best.Winners go home and fuck the prom queen!
pi_52796177
Alles gaat om keuzes. Jij hebt de keuze gemaakt zeker te zijn van het feit dat je onzeker bent. Nu is het aan jou om zeker te zijn van het feit dat je best een toffe kerel bent en gaan met die banaan.

Klinkt misschien makkelijk gezegt dan gedaan, maar je hoeft het ook niet lastiger te maken dan het is. Je bent nu in een patroon en het kost gewoon wat moeite om dat de andere richting op te schoppen. Sommige mensen roken jarenlang en kunnen in een dag voor goed stoppen. Andere beginnen toch telkens weer. Wees mentaal gewoon sterk genoeg. Hoe doe je dat? Door niet teveel na te denken maar meer te doen. Doe is iets geks. Doe een keer per dag iets waarvan (hoe klein dan ook) je het een klein risico voor je gevoel vind. Durf te veranderen. Gewoon je patroon langzaam bij beetje aanpassen.
Losers always whine about there best.Winners go home and fuck the prom queen!
pi_52803605
Tja er zit opzich wel een logica in je lijstje..

Ik zou beginnen met sporten, daardoor voel je je zelfverzekerder, kun je op zoek gaan naar werk. Als je dat eenmaal op de rails hebt zul je jezelf een stuk beter voelen en daardoor ook makkelijker met mensen praten. Daarnaast ben je sociaal bezig op de werkvloer en ook in een fitness centrum kun je veel verschillende mensen ontmoeten..
pi_52804661
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 19:47 schreef benzin het volgende:

Ik sport in ieder geval weer een beetje, zo nu en dan ga ik eens hardlopen, en hoewel ik vaak een beetje lui ben en besluit over te slaan, blijf ik het enigzins volhouden, en het gaat in ieder geval beter dan eerst. Ik hou het tot nu toe nog een soort van vol, en das beter dan alleen al bij het idee opgeven.
goed van je dat je wil veranderen, en dat er ook enigzins schot in de zaak zit maar jonge, wat is dit voor houding? Je wilt hardlopen, je zegt dat je toch alleen maar eenzaam thuis zit en dan gamed of zo. Het minste wat je dan kan doen is je volledig houden aan je hardloop schema. Zo nu en dan hardopen, enigzins volhouden... pfff, sorry hoor, maar dat moet echt beter. Zet je zelf een doel, en doe het dan ook! Mentaal is dit dan een stap vooruit. Wat je nu doet is een halfbakken versie van het doel wat je voor ogen had. Zie het hardlopen als een weerspiegeling van je leven. Je wilt iets bereiken en doet het maar half. Dat is niet genoeg! Ga ervoor, hou je aan dat schema, en zie dat je het kan. Haal er zelfvertrouwen uit. Dan ga je naar het volgende doel en zoverder. Onthoud dat het leven slechts een opeenstapeling is van doelen die je wilt bereiken. Als je een doel als dit niet bereikt blijf je negatief over jezelf denken.
pi_52804756
Helemaal gelijk..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')