Feit is gewoon dat ondanks dat ik wel tig van zulke lijstjes te blijk hebben liggen, met ongeveer ditzelfde lijstje, en over al die tijd heb ik NIETS gedaan richting wat ik wil bereiken.. En eigenlijk elke keer dat ik wel plan om iets te doen op het allerlaatste moment durf ik niet meer.quote:-Wel eens het lef hebben meiden aan te spreken/wat vaker tegen meiden proberen te praten
-Werk zoeken
-Proberen meer vrienden te maken
-Conditie verbeteren/sporten
-Vaker uitgaan/naar dingen toe
Waarom ben je zo bang om dingen anders te doen? Als je dat weet te achterhalen ben je misschien al een stuk verder op weg om er iets aan de te veranderen. Ben je bang om te verliezen wat je nu hebt? Maar wat je nu hebt maakt je blijkbaar niet gelukkig. Vind je het eng om keuzes te maken? Bang dat ze verkeerd uitpakken? Dan heb je het in ieder geval geprobeerd en weet je dat dat niet de weg is.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 22:29 schreef benzin het volgende:
Ik zie zelf ook wel in welke dingen ik fout doe, en wat ik waarschijnlijk zou moeten doen, maar ik ben schijnbaar gewoon doodsbang om dingen anders te gaan doen.
Omdat het je kennelijk genoeg oplevertquote:Op vrijdag 22 juni 2007 22:29 schreef benzin het volgende:
Waarom is het toch zo moeilijk te veranderen?? En waarom kan ik niet gewoon normaal/gelukkig zijn zoals alle anderen?
En daarnaast is erover zeiken lekkerder dan daadwerkelijk iets ondernemen.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 03:23 schreef Xennia het volgende:
[..]
Omdat het je kennelijk genoeg oplevert
Self help booksquote:Op zaterdag 23 juni 2007 08:44 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Je hebt niet genoeg zelfrespect. Je houdt niet echt van jezelf. Dat moet de basis zijn. Je zult jezelf eerst goed moeten leren kennen. Ik heb dit gedaan door eerst veel boeken te lezen over psychologie. Vervolgens ben ik gaan backpacken in Australie.
Op deze manier leer je jezelf echt kennen, je zult zelfstandiger worden en hierdoor meer zelfrespect en zelfvertrouwen krijgen. Je bent weg uit je oude omgeving die misschien te veel negativiteit bij je oproept. Plus vrienden maken is erg makkelijk als backpacker!
Veranderingen in je leven kan je alleen maar waarmaken als je daar zelf voor de volle 100% achter staat. Niet alleen rationeel, maar ook op gevoelsniveau. Anders zal het nooit wat worden.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 22:29 schreef benzin het volgende:
Waarom is het toch zo moeilijk te veranderen?? En waarom kan ik niet gewoon normaal/gelukkig zijn zoals alle anderen?
Ik heb het gevoel dat waar ik nu ben is veroorzaakt door alle slechte keuzes die ik tot nu toe heb gemaakt. En ik ben bang dat ik foute keuzes zal blijven maken als ik keuzes ga maken.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 00:45 schreef Sealink het volgende:
Vind je het eng om keuzes te maken? Bang dat ze verkeerd uitpakken? Dan heb je het in ieder geval geprobeerd en weet je dat dat niet de weg is.
En ook dat. Bijvoorbeeld bijna alle mensen uit parallelklassen ken ik compleet niet, gewoon omdat ik nooit het lef heb gehad en nu nog eigenlijk niet echt.quote:Of ligt het probleem ergens anders? Durf je niet meer om meer praktische zaken, bang dat je dichtklapt, blunders begaat, faalangst?
2X nee, en misschien is dat juist wel waardoor ik me zo rot voelquote:Op zaterdag 23 juni 2007 09:22 schreef ChantalC het volgende:
Vragen die je je zelf kan stellen:
- Hou ik van de volle 100% van mezelf?
- Vind je dat je waardevol bent?
Het hele leven draait basaal om 2 dingen: liefde en angst. Waarom kies je voor angst? Bang om afgewezen te worden?quote:Op zaterdag 23 juni 2007 09:34 schreef benzin het volgende:
[..]
Ik heb het gevoel dat waar ik nu ben is veroorzaakt door alle slechte keuzes die ik tot nu toe heb gemaakt. En ik ben bang dat ik foute keuzes zal blijven maken als ik keuzes ga maken.
Goede link. Het lijkt echt of dat de schrijver van die site het probleem begrijpt.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 00:54 schreef addictivebeat het volgende:
http://www.succeedsocially.com/
verandering kan alleen vanuit jezelf komen. er is daarvoor maar één manier en dat is moed tonen voor jezelf.
Ik zou heel erg graag meer zulk soort dingen willen doen, maar ik ben bang dat mensen mij als raar/eenzaam zien als ik allerlei dingen alleen aan het doen ben. Dat is juist de reden dat ik vrienden zou willen hebben.quote:Go see some live music, go check out the local bars and have a drink or two by yourself, go see some stand-up comedy, go to a sports bar and watch the game, start going to a rock climbing gym, take some classes, if you're in college then join some associations and clubs, walk around interesting neighborhoods, go to any interesting local events advertised in the paper, if you're going to read or play on your laptop you might was well go to a coffee shop to do it, etc., etc., etc.,
Doing these things will take the edge of your loneliness. It will make you a more interesting person. It will also fill your head with knowledge of things to do and places to go when you are hanging around people.
Je bent juist op dit punt gekomen omdat je geen keuzes hebt gemaakt. Naja, je hebt er voor gekozen je leven langs de zijlijn te bekijken en ervan te balen, maar niets te ondernemen. Wat heb je nou eigenlijk te verliezen? Je vindt je leven toch al kut, dus het kan alleen maar beter worden.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 09:34 schreef benzin het volgende:
Ik heb het gevoel dat waar ik nu ben is veroorzaakt door alle slechte keuzes die ik tot nu toe heb gemaakt. En ik ben bang dat ik foute keuzes zal blijven maken als ik keuzes ga maken.
Zoals het er nu voor staat, ben je ook saai. Je maakt niets mee en hebt niets te melden. Je straalt hoogstwaarschijnlijk ook geen enkele positieve energie uit, dus zijn mensen niet geneigd in jouw buurt te verkeren. Terecht, als je al niet eens bij jezelf in de buurt wilt zijn, waarom zouden anderen dan in jou geinteresseerd zijn?quote:
Zelfs al wordt ik 's ochtends wakker, en denk ik, ik ga vandaag eens met die-en-die praten. Op het moment dat ik die dan tegenkom, dan durf ik opeens niet meer en haak ik af. Ik ben heel erg bang dat anderen me saai vinden
Dat is natuurlijk een erg zwak argument, want dan wil jij al die anderen ook niet in jouw buurt hebben, dan had je tenslotte al een praatje met ze gemaakt.quote:, ik ben heel erg bang dat ik dichtklap en ik ben heel erg bang dat anderen mij gewoon liever niet in de buurt hebben. (Anders hadden ze vast al eens geprobeerd praatje met mij te maken)
quote:Op zaterdag 23 juni 2007 13:50 schreef Xennia het volgende:
[..]
Je bent juist op dit punt gekomen omdat je geen keuzes hebt gemaakt. Naja, je hebt er voor gekozen je leven langs de zijlijn te bekijken en ervan te balen, maar niets te ondernemen. Wat heb je nou eigenlijk te verliezen? Je vindt je leven toch al kut, dus het kan alleen maar beter worden.
[..]
Zoals het er nu voor staat, ben je ook saai. Je maakt niets mee en hebt niets te melden. Je straalt hoogstwaarschijnlijk ook geen enkele positieve energie uit, dus zijn mensen niet geneigd in jouw buurt te verkeren. Terecht, als je al niet eens bij jezelf in de buurt wilt zijn, waarom zouden anderen dan in jou geinteresseerd zijn?
[..]
Dat is natuurlijk een erg zwak argument, want dan wil jij al die anderen ook niet in jouw buurt hebben, dan had je tenslotte al een praatje met ze gemaakt.
Schop onder je kont en gewoon doen. Je zult merken dat je je beter over jezelf voelt wanneer je iets onderneemt. Begin bij 1 doel en als je dat hebt behaald, kun je daar zelfvertrouwen uit putten voor het volgende doel.
Nu geen gehuil en smoesjes meer. Leef.
Self help books heb ik t zelf ook niet zo op. Ze vertellen iemand wat ie moet doen en hoe. Boeken die je een inzicht geven in je eigen psychologie zijn beter, want je zult zelf de lege vakjes moeten invullen en dus zelf moeten nadenken.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 09:15 schreef shifto het volgende:
[..]
Self help books
Verder hoeft backpacken helemaal niet dat gene voor hem te zijn. TS lijkt beetje jong?
17quote:Op zaterdag 23 juni 2007 16:56 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Verder zijn er veel mensen die al backpacken op hun 18e. Ik weet niet hoe oud de TS is?
Als je ernaar zou mogen raden, wat zou het dan kunnen zijn denk je? (hier kan niemand jou vertellen waarom het voor jou moeilijk is om te veranderen)quote:Op vrijdag 22 juni 2007 22:29 schreef benzin het volgende:
Waarom is het toch zo moeilijk te veranderen??
Omdat er niets veranderd is dus.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 22:29 schreef benzin het volgende:
En waarom kan ik niet gewoon normaal/gelukkig zijn zoals alle anderen?
Is dit alles wat je te zeggen hebt?quote:
Op jouw post kan ik niet eens reageren, want je hebt helemaal gelijk. Alleen het vervolgens ook echt doen gaat toch nog moeilijk worden.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 19:17 schreef Xennia het volgende:
[..]
Is dit alles wat je te zeggen hebt?
Ik zal nog eens zo'n lange en doordachte post aan je wijden![]()
quote:Op zaterdag 23 juni 2007 20:39 schreef Lienekien het volgende:
De enige die jouw geluk in de weg staat, dan ben jijzelf. Dus, de enige die er iets aan kan veranderen, dat ben jijzelf. Geweldig, toch?
Dat dus. Geheel in de stijl van het HBOquote:Op vrijdag 22 juni 2007 23:03 schreef Biancavia het volgende:
Je doelen zijn te vaag.
- Werk zoeken.
Deel dat op in eerst bepalen wat voor werk, vacatures zoeken, naar uitzendbureaus gaan, sollicitatiebrieven schrijven enzovoort.
Je kunt wel zeggen van 'vandaag ga ik werk zoeken', maar dat is zo vaag dat je er gewoon niets mee doet. Als je tegen jezelf zegt 'vandaag ga ik me inschrijven bij dat uitzendbureau' dan is dat een concreet doel en iets wat je ook echt van je lijstje af kunt strepen.
Zo is het ook met de rest van je doelen.
- Proberen meer vrienden te maken.
Veel te vaag! Hoe wil je dat in vredesnaam gaan doen? Denk daar eerst eens over na en ga er dan concreet mee verder.
- Condite opbouwen/sporten.
Hetzelfde verhaal. Maak een plan. 'Vandaag ga ik zoveel kilometer hardlopen' of 'vandaag ga ik een proefles doen bij die en die sportschool'. Dat is concreet.
Op je 17de en dan al in zo'n depressie. Ik heb ook een tijd gehad dat het slecht met me ging, geen vrienden enzo. Maar uiteindelijk ben ik er ook uitgekomen en nu ben ik actiever dan ooit.quote:
Ik heb bij jou ook telkens het idee dat als je een keer iets probeert en je niet gelijk 'veranderd' bent, je tegen jezelf zegt 'dat het toch niet lukt' en het vervolgens weer opgeeft.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 20:19 schreef benzin het volgende:
[..]
Op jouw post kan ik niet eens reageren, want je hebt helemaal gelijk. Alleen het vervolgens ook echt doen gaat toch nog moeilijk worden.
quote:Op vrijdag 22 juni 2007 22:29 schreef benzin het volgende:
En waarom kan ik niet gewoon normaal/gelukkig zijn zoals alle anderen?
Ik bedoel meer, waarom hoeven al die anderen niets te doen? Waarom zijn zo'n hoop anderen gewoon gelukkig zonder daar moeite voor te hebben doen, en waarom moet ik met deze rotzooi zitten?quote:Op zaterdag 23 juni 2007 18:30 schreef MNR het volgende:
Omdat er niets veranderd is dus.
Het lijkt alleen maar zo of anderen het zo gemakkelijk hebben en gelukkig zijn zonder er moeite voor te hoeven doen. Je ziet meestal alleen maar de buitenkant.quote:Op zondag 24 juni 2007 14:34 schreef benzin het volgende:
[..]
[..]
Ik bedoel meer, waarom hoeven al die anderen niets te doen? Waarom zijn zo'n hoop anderen gewoon gelukkig zonder daar moeite voor te hebben doen, en waarom moet ik met deze rotzooi zitten?
Waarom verdien ik het schijnbaar niet om me goed/gelukkig te voelen?
Het is niet eerlijk
Dat klopt wel een beetje. Maar zo vreemd is het toch niet dat ik na al die keren dat het mislukt is en al die tijd dat ik me rot gevoeld heb gewoon de motivatie eigenlijk weg is om echt iets te doen?quote:Op zondag 24 juni 2007 11:59 schreef Marietje_34 het volgende:
Ik heb bij jou ook telkens het idee dat als je een keer iets probeert en je niet gelijk 'veranderd' bent, je tegen jezelf zegt 'dat het toch niet lukt' en het vervolgens weer opgeeft.
Kom eens uit je slachtofferrol. En als je het niet met me eens bent, geef maar tegengas.quote:Op zondag 24 juni 2007 14:34 schreef benzin het volgende:
Ik bedoel meer, waarom hoeven al die anderen niets te doen? Waarom zijn zo'n hoop anderen gewoon gelukkig zonder daar moeite voor te hebben doen, en waarom moet ik met deze rotzooi zitten?
Het is niet eerlijk
Hoeven 'die anderen' niets te doen? Weet je dat zeker?quote:Op zondag 24 juni 2007 14:34 schreef benzin het volgende:
Het is niet eerlijk
Ik probeer helemaal niet een slachtoffer te spelen. Maar het is gewoon oneerlijk dat ik zoveel moeite lijk te moeten doen terwijl voor iedereen alles vanzelf gaat.quote:Op zondag 24 juni 2007 14:51 schreef MNR het volgende:
Kom eens uit je slachtofferrol. En als je het niet met me eens bent, geef maar tegengas.
Bijna zeker. Ik zie leeftijdsgenoten vrienden hebben, gelukkig zijn, plezier hebben, en bij iedereen lijkt dat gewoon vanzelf te komen. (En volgens mij begrijpen de meeste mensen mij niet, juist omdat dat allemaal zo vanzelfsprekend is)quote:Op zondag 24 juni 2007 15:17 schreef Nairua het volgende:
Hoeven 'die anderen' niets te doen? Weet je dat zeker?
Dit heet zwelgen in zelfmedelijden. Daar moet je mee stoppen voordat het te erg wordt.quote:Op zondag 24 juni 2007 15:42 schreef benzin het volgende:
[..]
Bijna zeker. Ik zie leeftijdsgenoten vrienden hebben, gelukkig zijn, plezier hebben, en bij iedereen lijkt dat gewoon vanzelf te komen. (En volgens mij begrijpen de meeste mensen mij niet, juist omdat dat allemaal zo vanzelfsprekend is)
Schijnbaar heb ik gewoon een hoop pech gehad in mijn leven waardoor ik 'misvormd' ben, en ik twijfel of het überhaupt nog op te lossen is.
En nu zit ik in ieder geval op school nog een beetje tussen andere mensen, maar wat als ik straks klaar met school ben (en eventueel gestudeerd heb)? Wat moet ik dan? Ik heb nu al het gevoel dat ik weg zit te kwijnen thuis, straks zit ik dan gewoon 24 uur per dag thuis. Ik zal mijn hele leven zonder vrienden zijn, nooit weten hoe het zou zijn om een meisje vast te houden, nooit weten hoe het zou zijn om gelukkig te zijn, nooit weten waarom ik zo heb moeten eindigen terwijl zoveel andere mensen wel gelukkig zijn geworden, nooit weten hou het zal zijn om vrolijk in slaap te vallen i.pv. mezelf in slaap huilen.
Ik bedoel, ik ben nu 17... Wat als ik 80 wordt? Dan moet ik nog 63 jaar![]()
Kijk, en daar klopt het niet. Alles gaat echt niet vanzelf bij iedereen hoor. Denk je nu echt dat niemand problemen heeft? Dat iedereen gelukkig is? Dat alles vanzelf gaat? Nee, dat is niet zo. Echt niet! Dat is je reinste onzin.quote:Op zondag 24 juni 2007 15:41 schreef benzin het volgende:
Ik probeer helemaal niet een slachtoffer te spelen. Maar het is gewoon oneerlijk dat ik zoveel moeite lijk te moeten doen terwijl voor iedereen alles vanzelf gaat.
Wil je mij even PMen hoe je dat hebt aangepakt.. Puur uit interesse.. Ben er namelijk ook mee bezigquote:Op zondag 24 juni 2007 15:50 schreef MNR het volgende:
[..]
Kijk, en daar klopt het niet. Alles gaat echt niet vanzelf bij iedereen hoor. Denk je nu echt dat niemand problemen heeft? Dat iedereen gelukkig is? Dat alles vanzelf gaat? Nee, dat is niet zo. Echt niet! Dat is je reinste onzin.
En de enige reden waarom ik zo fel tegen je inga, is omdat ik je wil proberen in te laten zien dat je wel kunt veranderen als je wilt. Als je wilt, kan ik je in een PM wel vertellen hoe ik dat heb aangepakt?
Sure, zal hier dadelijk een deel van m'n PM voor je copy-pasten. Give me 5.quote:Op zondag 24 juni 2007 19:05 schreef jesselyn het volgende:
Wil je mij even PMen hoe je dat hebt aangepakt.. Puur uit interesse.. Ben er namelijk ook mee bezig
"lijkt". Dus at the end of the road weet je het helemáál niet zeker. En dan nog, hoe het met anderen gaat maakt niet uit. Het is jouw leven.quote:Op zondag 24 juni 2007 15:42 schreef benzin het volgende:
Bijna zeker. Ik zie leeftijdsgenoten vrienden hebben, gelukkig zijn, plezier hebben, en bij iedereen lijkt dat gewoon vanzelf te komen. (En volgens mij begrijpen de meeste mensen mij niet, juist omdat dat allemaal zo vanzelfsprekend is)
Eh? Na je school, werk zoeken, met collega's leuke dingen gaan doen, met vrienden van de sportclub, of je zoekt een vriendinnetje waar je je lekker bij voelt. Allemaal mogelijk.quote:Op zondag 24 juni 2007 15:42 schreef benzin het volgende:
En nu zit ik in ieder geval op school nog een beetje tussen andere mensen, maar wat als ik straks klaar met school ben (en eventueel gestudeerd heb)? Wat moet ik dan? Ik heb nu al het gevoel dat ik weg zit te kwijnen thuis, straks zit ik dan gewoon 24 uur per dag thuis. Ik zal mijn hele leven zonder vrienden zijn, nooit weten hoe het zou zijn om een meisje vast te houden, nooit weten hoe het zou zijn om gelukkig te zijn, nooit weten waarom ik zo heb moeten eindigen terwijl zoveel andere mensen wel gelukkig zijn geworden, nooit weten hou het zal zijn om vrolijk in slaap te vallen i.pv. mezelf in slaap huilen.
Ja, so? Wat is het probleem precies? Je kunt twee dingen doen: Aanpakken waar je mee zit of je nek op de treinrails leggen. Het laatste is nogal definitief dus ik zou dat eerst maar eens dat 'aanpakken' een kans geven.quote:Op zondag 24 juni 2007 15:42 schreef benzin het volgende:
Ik bedoel, ik ben nu 17... Wat als ik 80 wordt? Dan moet ik nog 63 jaar
And also the story of my life. Gedachten... Stay on the ground, blijf realistisch!quote:Op zondag 24 juni 2007 19:20 schreef MNR het volgende:
Voor mij persoonlijk kwam ik erachter dat ik heel erg bang was voor wat de ander van me dacht. Toen ik er eenmaal achter kwam dat 90% van de tijd deze gedachtes niet terecht waren, leek het alsof ik opbloeide..
Ga je met een lekke band ook naar de tandarts?quote:Op zondag 24 juni 2007 19:33 schreef wendytje het volgende:
ZOEK PROFESSIONELE HULP
bel morgen de huisarts en vertel hem je verhaal
plus het is een illusie. je denkt dat alle andere mensen zomaar gelukkig zijn, dat het ze in de schoot is geworpen, etc. Dat is niet zo. Voor een aantal is het in de schoot geworpen, maar veel mensen hebben moeten knokken voor hun geluk. That's life, dat is het spelletje. Zelfs degene die het allergelukkigst lijkt te zijn in je leven, die alles mee heeft, zelfs zij hebben hun moeilijke periodes gehad waar ze doorheen zijn gekomen. Trek er maar tot je 80e voor uit. Je bent nu bijna volwassen, je moet het helemaal alleen doen, het wiel helemaal alleen opnieuw uitvinden. zwaar? zeker. Rewarding? nog veel meer.quote:Op zondag 24 juni 2007 14:34 schreef benzin het volgende:
[..]
[..]
Het is niet eerlijk
Vind je dat niet te extreem??quote:Op zondag 24 juni 2007 19:33 schreef wendytje het volgende:
ik reageer nog één keer
ZOEK PROFESSIONELE HULP
En dat terwijl zulke dingen heel goed zelf behandelbaar zijn.quote:Op zondag 24 juni 2007 19:33 schreef wendytje het volgende:
ik reageer nog één keer
ZOEK PROFESSIONELE HULP
ben ik het niet geheel mee eens. een therapeut kan je op een andere manier laten kijken naar je eigen gedrag, angsten en wensen. veel mensen die tegen zichzelf aanlopen doen niets meer dan dat, ze lopen tegen een deur aan, zijn zo 'obsessief' bezig met proberen door die deur heen te komen, jammeren dat het niet lukt dat ze niet kunnen kijken hoe ze daar doorheen kunnen. En in het geval van iemand van 17, als het hardnekkig is, de meeste 17 jarigen zijn nog zo jong dat hun psychologische vindingrijkheid en copingmechanisme nog vrij onuitgebreid zijn om dat goed aan te kunnen. Niets mis mee, een psychotherapeut of maatschappelijk werker kan een beetje sturing geven. En dat is totaal niet erg, want in principe bij echt 'gelukkige' mensen (mensen die het allemaal mee hebben) krijgen die sturing meestal mee vanuit hun opvoeding en omgeving. Je hoeft het niet alleen te doen, je kan altijd hulp inschakelen ter ondersteuning. De meeste mensen doen EN krijgen dat. De ongelukkigen en ongelukkigen.quote:Op zondag 24 juni 2007 20:38 schreef Nosh het volgende:
[..]
En dat terwijl zulke dingen heel goed zelf behandelbaar zijn.
Professionele hulp is dan niet meer dan een stok achter de deur, maar hij/zij zal héél weinig anders zeggen dan hier gezegd wordt. Bij jezelf nagaan wat je écht wilt, daaruit (haalbare!) doelen stellen, en ook daadwerkelijk daar naar streven. Om daarna lering te trekken uit die ervaringen, en erop door te gaan, of het nu negatief of positief uitpakt.
Uiteindelijk kun je nog zoveel mensen deelgenoot maken van je problemen, als zelfmedelijden en passiviteit al je energie vragen zal er nooit iets terecht komen van je leven. Je bent zelf verantwoordelijk voor de manier waarop je tegen dingen aankijkt, of je nu het licht door je eigen ervaringen of door een therapeut ziet.
dit is niet het eerste topic dat TS hierover begint......quote:Op zondag 24 juni 2007 20:05 schreef jesselyn het volgende:
[..]
Vind je dat niet te extreem??![]()
Ik weet niet in hoeverre TS zich negatief voelt met het doelen.. Soms is het wel eens goed om jezelf doelen te stellen.
en waar slaat deze vergelijking op?quote:Op zondag 24 juni 2007 19:36 schreef Nairua het volgende:
[..]
Ga je met een lekke band ook naar de tandarts?
Gatverdamme, dit is zo veel makkelijker he dan daadwerkelijk iets ondernemenquote:Op zondag 24 juni 2007 15:42 schreef benzin het volgende:
[..]
Schijnbaar heb ik gewoon een hoop pech gehad in mijn leven waardoor ik 'misvormd' ben, en ik twijfel of het überhaupt nog op te lossen is.
Ik bedoel, ik ben nu 17... Wat als ik 80 wordt? Dan moet ik nog 63 jaar![]()
Elke psycholoog zal hem ook vertellen dat hij zelf iets zal moeten ondernemen. Een psycholoog gaat niet zijn problemen oplossen.quote:Op zondag 24 juni 2007 19:33 schreef wendytje het volgende:
ik reageer nog één keer
ZOEK PROFESSIONELE HULP
Je praat jezelf een complex aan door je in een slachtoffer rol te zetten.quote:Op zondag 24 juni 2007 15:41 schreef benzin het volgende:
[..]
Ik probeer helemaal niet een slachtoffer te spelen. Maar het is gewoon oneerlijk dat ik zoveel moeite lijk te moeten doen terwijl voor iedereen alles vanzelf gaat.
Er is maar een reden: je wilt niet veranderen en gewoon/normaal/gelukkig zijn.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 22:29 schreef benzin het volgende:
Doordeweeks:quote:Op maandag 25 juni 2007 19:49 schreef Starfighter_Pilot het volgende:
Mag ik vragen hoe je dagbesteding er op dit moment uitziet?
Kennelijk bevalt het je primaquote:Op maandag 25 juni 2007 19:54 schreef benzin het volgende:
[..]
Doordeweeks:
-Ik sta op
-Ik ga naar school
-Ik kom thuis
-Computeren/TV kijken/gitaar spelen
-Ik ga slapen
Weekend:
-Ik sta op
-Computeren/TV kijken/gitaar spelen
-Ik ga slapen
saai dus
Doe er dan eens wat aan. Telkens dit topic aanklikken voor een magische oplossing gaat je niet helpen, want die komt er niet. De enige die wat aan je situatie kan doen ben jij.quote:Op maandag 25 juni 2007 20:13 schreef benzin het volgende:
Het bevalt me compleet niet
Als je me PMt welquote:Op zondag 24 juni 2007 20:09 schreef MNR het volgende:
@Jesselyn: goed bezig! Heb je nog een koffer over op weg naar Curacao?![]()
Ej schatze, ik schreef:quote:
maar heb nog wel iets voor je. Check je PM dadelijk maar eens.quote:Sure, zal hier dadelijk een deel van m'n PM voor je copy-pasten. Give me 5.
Toont het feit dat ik hier post niet dat ik WIL veranderen? Het is alleen echt moeilijk.quote:
Van dit topic vandaag niet, vandaag heel weinig bruikbare tips. Desondanks buiten dit topic vandaag wel wat geleerdquote:
En kun je aangeven waarom de tips niet bruikbaar voor je zijn? Want ik zie veel mensen hier die zich in jou proberen in te leven en iets mee willen geven.quote:Op maandag 25 juni 2007 21:03 schreef benzin het volgende:
Van dit topic vandaag niet, vandaag heel weinig bruikbare tips. Desondanks buiten dit topic vandaag wel wat geleerd
Nou, de meeste posts die op de 25e zijn geplaatst geven weinig bruikbare tips (er zijn wel wat uitzonderingen hoor)quote:Op maandag 25 juni 2007 21:10 schreef MNR het volgende:
En kun je aangeven waarom de tips niet bruikbaar voor je zijn? Want ik zie veel mensen hier die zich in jou proberen in te leven en iets mee willen geven.
Vandaag heb ik geleerd dat er toch echt veel meer mensen zijn die zich ook rot voelen dan ik dacht, en dat ik niet steeds ervanuit moet gaan dat mensen geen gesprekken met me starten omdat ze me niet zien zitten. Ze zijn misschien gewoon druk bezig met hun eigen dingen.quote:En wat heb je vandaag geleerd?
Nee, dit topic toont dat jij langs de zijlijn van je leven staat te jammeren hoe moeilijk je het hebt en dat het allemaal zo oneerlijk is. Dat jij de enige bent die het moeilijk heeft gehad en dat jij de enige bent die niet spontaan achterover leunend dolgelukkig is geworden. Voor eeuwig en altijd.quote:Op maandag 25 juni 2007 21:03 schreef benzin het volgende:
Toont het feit dat ik hier post niet dat ik WIL veranderen? Het is alleen echt moeilijk.
Inmiddels vraag ik me ook al niet meer af waarom z'n leven zo saai is en waarom hij weinig vrienden heeft. Naar zo'n jammeraar wil niemand luisteren.quote:Op maandag 25 juni 2007 21:17 schreef Xennia het volgende:
Nee, dit topic toont dat jij langs de zijlijn van je leven staat te jammeren hoe moeilijk je het hebt en dat het allemaal zo oneerlijk is. Dat jij de enige bent die het moeilijk heeft gehad en dat jij de enige bent die niet spontaan achterover leunend dolgelukkig is geworden. Voor eeuwig en altijd.
naar aanleiding van wat ik van je gelezen heb hier op Fok, vind ik niet dat je zo erg veel hebt ondernomen eigenlijk.quote:Op zondag 24 juni 2007 14:39 schreef benzin het volgende:
[..]
Dat klopt wel een beetje. Maar zo vreemd is het toch niet dat ik na al die keren dat het mislukt is en al die tijd dat ik me rot gevoeld heb gewoon de motivatie eigenlijk weg is om echt iets te doen?
Ik heb ook zoiets van: 'het is nooit gelukt, waarom zou ik überhaupt nog proberen?'
Hoe graag ik ook wil, het is heel lastig voor me om iets te doen.
Ik weet best dat ik me niets van anderen moet aantrekken, ik weet best dat ik vaker achter mijn pc uit moet, ik weet best dat ik meer met mensen moet praten, ik weet best dat ik werk moet zoeken, ik weet best dat binnenzitten niet help, ik weet dat ik eigenlijk zou moeten gaan sporten. Maar al die dingen ook echt doen is ZO lastig, vooral door alles wat er in het verleden is gebeurd, hoe ik me in het verleden heb gevoeld, en daar trek ik me veel te veel van aan
Dat is dus juist het probleem, ik onderneem te weinig.quote:Op maandag 25 juni 2007 23:44 schreef Marietje_34 het volgende:
naar aanleiding van wat ik van je gelezen heb hier op Fok, vind ik niet dat je zo erg veel hebt ondernomen eigenlijk.
Alles. Ik heb me in ieder geval geprobeerd aan te zetten iets te veranderen, het lukt alleen nog niet erg.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 18:21 schreef Isabeau het volgende:
Wat heb je sinds 22 juni geprobeerd om te veranderen?
Wat heb je concreet gedaan, ondernomen, opgepakt?quote:Op dinsdag 26 juni 2007 18:31 schreef benzin het volgende:
[..]
Alles. Ik heb me in ieder geval geprobeerd aan te zetten iets te veranderen, het lukt alleen nog niet erg.
"Alles" is wel heel erg vaag. Je moet juist in stapjes denken, niet in "alles".quote:Op dinsdag 26 juni 2007 18:33 schreef Lienekien het volgende:
Wat heb je concreet gedaan, ondernomen, opgepakt?
Eigenlijk niets, maar dat komt dus doordat ik mezelf er niet tot aangezet krijg.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 18:33 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Wat heb je concreet gedaan, ondernomen, opgepakt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |