abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50745210
Laatst heb ik hier een paar keer middels topics om advies gevraagd. Eigenlijk was al jullie advies zeer waardevol, maar ik doe er gewoon compleet niets mee En niet eens echt bewust, maar ik verander gewoon niet.

Ik zie zelf ook wel in welke dingen ik fout doe, en wat ik waarschijnlijk zou moeten doen, maar ik ben schijnbaar gewoon doodsbang om dingen anders te gaan doen.

Ik vond een lijstje met doelen dat ik een paar maanden geleden heb gemaakt. Ik maak nu dit topic eigenlijk naar aanleiding van dit lijstje. En het erge is dat ik er nu vele maanden later echt niets, maar dan ook niets wat op het lijstje stond heb waargemaakt.
quote:
-Wel eens het lef hebben meiden aan te spreken/wat vaker tegen meiden proberen te praten
-Werk zoeken
-Proberen meer vrienden te maken
-Conditie verbeteren/sporten
-Vaker uitgaan/naar dingen toe
Feit is gewoon dat ondanks dat ik wel tig van zulke lijstjes te blijk hebben liggen, met ongeveer ditzelfde lijstje, en over al die tijd heb ik NIETS gedaan richting wat ik wil bereiken.. En eigenlijk elke keer dat ik wel plan om iets te doen op het allerlaatste moment durf ik niet meer.

Waarom is het toch zo moeilijk te veranderen?? En waarom kan ik niet gewoon normaal/gelukkig zijn zoals alle anderen?
  vrijdag 22 juni 2007 @ 22:32:11 #2
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_50745342
Het is niet moeilijk. Je begint met één punt op je lijst en die deel je op in wat er voor nodig is. Je begint met de eerste stap te zetten, dan de tweede, dan de derde. Niet te veel tegelijk, niet te hoge verwachtingen hebben.
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 22 juni 2007 @ 22:47:41 #3
171999 Krullenkut
Kut met krullen
pi_50745949
Zoizo, punt per punt op de lijst af te werken, je kan beginnen met wat je het simpelst lijkt en dan opbouwen, of natuurlijk meteen voor het voor jou zwaarste doen dan zal de rest meevallen
Blijf positief denken, en inderdaad, niet teveel verwachtingen hebben.
Succes
** It ain't the coffee in my kitchen..
** I Wanna play a little game (6)
pi_50746366
Volgens mij hangt jouw lijstje maar aan een punt, namelijk mee vrienden maken. Die zorgen ervoor dat je makkelijker en wellicht sneller veranderd.
Het is tevens ook het moeilijkste.....
up in the morning, out on the job
i work like the devil for my pay
i know that lucky old sun, has nothing to do
but to roll around heaven all day.
  vrijdag 22 juni 2007 @ 23:00:53 #5
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_50746501
Volgens mij hangen de punten allemaal met elkaar samen. Ik zou, als ik benzin was, eens beginnen met de conditie. Elke dag een half uur wandelen of hardlopen. Als je je fitter voelt, voel je je ook al beter over jezelf en dat helpt bij alle andere punten.
pi_50746555
hey benzin

je hebt 2 opties. of je blijft voor altijd in de put zitten of je gaat die dingen doen die je je voorgenomen had. je hebt toch niks te verliezen en je kunt je situatie maar op 1 manier verbeteren. ik kan me voorstellen dat je het moeilijk vindt, maar je leeft maar 1 keer en je zult zien dat het zeker waardevol zal zijn als je eens een keertje zelf stappen onderneemt. als er dan iets fout gaat zul je er iig van geleerd hebben en weet je wat je de volgende keer wel of niet zult moeten doen. probeer alles ook positief in te zien. als je een keertje faalt dan moet je maar gewoon denken dat je er sterker van bent geworden en dat je voor de volgende keer zult weten hoe je het beter aan zou kunnen pakken. heb je hier al eens met een psycholoog over gepraat? ik hoop dat je hier iets mee zult gaan doen
pi_50746584
Je doelen zijn te vaag.

- Werk zoeken.
Deel dat op in eerst bepalen wat voor werk, vacatures zoeken, naar uitzendbureaus gaan, sollicitatiebrieven schrijven enzovoort.
Je kunt wel zeggen van 'vandaag ga ik werk zoeken', maar dat is zo vaag dat je er gewoon niets mee doet. Als je tegen jezelf zegt 'vandaag ga ik me inschrijven bij dat uitzendbureau' dan is dat een concreet doel en iets wat je ook echt van je lijstje af kunt strepen.

Zo is het ook met de rest van je doelen.

- Proberen meer vrienden te maken.
Veel te vaag! Hoe wil je dat in vredesnaam gaan doen? Denk daar eerst eens over na en ga er dan concreet mee verder.

- Condite opbouwen/sporten.
Hetzelfde verhaal. Maak een plan. 'Vandaag ga ik zoveel kilometer hardlopen' of 'vandaag ga ik een proefles doen bij die en die sportschool'. Dat is concreet.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_50747602
Je moet het ook echt willen he,
Als jij je concentreert op dat doel, en je positief bent ingesteld komt de rest van zelf.
Als jij zoals ik begrijp je dan niet met je doelen bezig houdt, kom je niet ver .
En dat niet durvem , als de kans schoon is... pak kansen om het doel te bereiken, kan alleen maar goed uitpakken.

Carpe Diem
Lucidity4All
pi_50748541
Als emotioneel labiel wezen ben ik blij te lezen dat er daadwerkelijk mensen bestaan die het presteren nog minder van hun leven te maken dan mij.

Scheermesje lenen? Na deze woorden denk ik het zelf niet meer nodig te hebben.
pi_50749564
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 22:29 schreef benzin het volgende:

Ik zie zelf ook wel in welke dingen ik fout doe, en wat ik waarschijnlijk zou moeten doen, maar ik ben schijnbaar gewoon doodsbang om dingen anders te gaan doen.
Waarom ben je zo bang om dingen anders te doen? Als je dat weet te achterhalen ben je misschien al een stuk verder op weg om er iets aan de te veranderen. Ben je bang om te verliezen wat je nu hebt? Maar wat je nu hebt maakt je blijkbaar niet gelukkig. Vind je het eng om keuzes te maken? Bang dat ze verkeerd uitpakken? Dan heb je het in ieder geval geprobeerd en weet je dat dat niet de weg is.

Of ligt het probleem ergens anders? Durf je niet meer om meer praktische zaken, bang dat je dichtklapt, blunders begaat, faalangst?

Mensen veranderen alleen door zelfinzicht. Je ziet zelf al in dat je angstig bent om iets te ondernemen. Probeer nog een stapje verder te gaan en de reden van die angst te ontdekken. Da. kun je proberen daar een oplossing voor te vinden en van daaruit verder werken.
pi_50749774
http://www.succeedsocially.com/

verandering kan alleen vanuit jezelf komen. er is daarvoor maar één manier en dat is moed tonen voor jezelf.

[ Bericht 40% gewijzigd door #ANONIEM op 23-06-2007 00:57:52 ]
pi_50750472
Ik denk inderdaad dat verandering uit jezelf moet komen? Wil je wel veranderen? Echt van binnenuit? Misschien helpt het om voor jezelf op te schrijven wat de voor en nadelen zijn. En dan een afweging te maken. Daarnaast wat houdt jou tegen om te veranderen?
pi_50752325
Omdat verandering eng is omdat je nooit weet hoe het uitpakt.

Daarom is dat nog niet gebeurd.

En nee, ik veroordeel je niet, want ik ben net zo'n held op sokken.
  zaterdag 23 juni 2007 @ 03:18:40 #14
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_50752421
Rot dan nou ook op met je zelfmedelijden als je er toch niets mee doet, wat een verspilling van jouw én mijn tijd... Ga ergens anders boehoo doen.
pi_50752450
quote:
Waarom is het toch zo moeilijk te veranderen?? En waarom kan ik niet gewoon normaal/gelukkig zijn zoals alle anderen?
Omdat het je kennelijk genoeg oplevert
  zaterdag 23 juni 2007 @ 03:35:38 #16
35245 bolivian
Gun-toting hip gangster
pi_50752490
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 03:23 schreef Xennia het volgende:

[..]

Omdat het je kennelijk genoeg oplevert
En daarnaast is erover zeiken lekkerder dan daadwerkelijk iets ondernemen.
And so I throw the windows wide /
And call to you across the sky
Lissabon!
  zaterdag 23 juni 2007 @ 08:23:02 #17
166390 shifto
Kirby Shizzle
pi_50753240
Zet het op je lijstje erbij, dat je je lijstje moet afwerken.
Thinking about thinking of you.
pi_50753303
Je hebt niet genoeg zelfrespect. Je houdt niet echt van jezelf. Dat moet de basis zijn. Je zult jezelf eerst goed moeten leren kennen. Ik heb dit gedaan door eerst veel boeken te lezen over psychologie. Vervolgens ben ik gaan backpacken in Australie.

Op deze manier leer je jezelf echt kennen, je zult zelfstandiger worden en hierdoor meer zelfrespect en zelfvertrouwen krijgen. Je bent weg uit je oude omgeving die misschien te veel negativiteit bij je oproept. Plus vrienden maken is erg makkelijk als backpacker!
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  zaterdag 23 juni 2007 @ 09:15:04 #19
166390 shifto
Kirby Shizzle
pi_50753481
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 08:44 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Je hebt niet genoeg zelfrespect. Je houdt niet echt van jezelf. Dat moet de basis zijn. Je zult jezelf eerst goed moeten leren kennen. Ik heb dit gedaan door eerst veel boeken te lezen over psychologie. Vervolgens ben ik gaan backpacken in Australie.

Op deze manier leer je jezelf echt kennen, je zult zelfstandiger worden en hierdoor meer zelfrespect en zelfvertrouwen krijgen. Je bent weg uit je oude omgeving die misschien te veel negativiteit bij je oproept. Plus vrienden maken is erg makkelijk als backpacker!
Self help books
Verder hoeft backpacken helemaal niet dat gene voor hem te zijn. TS lijkt beetje jong?
Thinking about thinking of you.
  zaterdag 23 juni 2007 @ 09:22:18 #20
128702 ChantalC
it's a girl!
pi_50753521
quote:
Veranderingen in je leven kan je alleen maar waarmaken als je daar zelf voor de volle 100% achter staat. Niet alleen rationeel, maar ook op gevoelsniveau. Anders zal het nooit wat worden.

Vragen die je je zelf kan stellen:
- Hou ik van de volle 100% van mezelf?
- Vind je dat je waardevol bent?
etc etc
Alleen met je hart kun je goed zien; het wezenlijke is voor de ogen onzichtbaar...
chantalcoolsma.nl
pi_50753595
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 00:45 schreef Sealink het volgende:

Vind je het eng om keuzes te maken? Bang dat ze verkeerd uitpakken? Dan heb je het in ieder geval geprobeerd en weet je dat dat niet de weg is.
Ik heb het gevoel dat waar ik nu ben is veroorzaakt door alle slechte keuzes die ik tot nu toe heb gemaakt. En ik ben bang dat ik foute keuzes zal blijven maken als ik keuzes ga maken.
quote:
Of ligt het probleem ergens anders? Durf je niet meer om meer praktische zaken, bang dat je dichtklapt, blunders begaat, faalangst?
En ook dat. Bijvoorbeeld bijna alle mensen uit parallelklassen ken ik compleet niet, gewoon omdat ik nooit het lef heb gehad en nu nog eigenlijk niet echt.

Zelfs al wordt ik 's ochtends wakker, en denk ik, ik ga vandaag eens met die-en-die praten. Op het moment dat ik die dan tegenkom, dan durf ik opeens niet meer en haak ik af. Ik ben heel erg bang dat anderen me saai vinden, ik ben heel erg bang dat ik dichtklap en ik ben heel erg bang dat anderen mij gewoon liever niet in de buurt hebben. (Anders hadden ze vast al eens geprobeerd praatje met mij te maken )
pi_50753608
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 09:22 schreef ChantalC het volgende:

Vragen die je je zelf kan stellen:
- Hou ik van de volle 100% van mezelf?
- Vind je dat je waardevol bent?
2X nee, en misschien is dat juist wel waardoor ik me zo rot voel
  zaterdag 23 juni 2007 @ 09:42:38 #23
33470 FlyingFox
Zeer schier.
pi_50753651
Ik had laatst ook zo'n lijstje: de wereld redden van de ondergang, de nobelprijs winnen en seks hebben met een voltallig vrouwen hockeyteam. Helaas is dit allemaal mislukt.

Wat ik wil zeggen is, dat je je doelen realiseerbaar moet maken. Ga stapsgewijs aan de slag. Stel jezelf steeds de vraag hoe je het aan wilt pakken.Voorbeeld: ik wil meer vrienden maken. Hoe? Door bij een vereniging te gaan. Hoe? Door te inventariseren wat mijn interesses zijn. Untsoweiter, untsoweiter.
  zaterdag 23 juni 2007 @ 09:46:18 #24
128702 ChantalC
it's a girl!
pi_50753675
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 09:34 schreef benzin het volgende:

[..]

Ik heb het gevoel dat waar ik nu ben is veroorzaakt door alle slechte keuzes die ik tot nu toe heb gemaakt. En ik ben bang dat ik foute keuzes zal blijven maken als ik keuzes ga maken.
Het hele leven draait basaal om 2 dingen: liefde en angst. Waarom kies je voor angst? Bang om afgewezen te worden?

Geef je leven een turn. Ieder mens mag er wezen. Ieder mens heeft zijn pluspunten en minpunten. Zoek je eigen pluspunten en ga daarmee aan het werk. Laat je minpunten niet de overhand krijgen!
Alleen met je hart kun je goed zien; het wezenlijke is voor de ogen onzichtbaar...
chantalcoolsma.nl
pi_50757426
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 00:54 schreef addictivebeat het volgende:
http://www.succeedsocially.com/

verandering kan alleen vanuit jezelf komen. er is daarvoor maar één manier en dat is moed tonen voor jezelf.
Goede link. Het lijkt echt of dat de schrijver van die site het probleem begrijpt.

Alleen, is het volgende nou wel een goed idee?
quote:
Go see some live music, go check out the local bars and have a drink or two by yourself, go see some stand-up comedy, go to a sports bar and watch the game, start going to a rock climbing gym, take some classes, if you're in college then join some associations and clubs, walk around interesting neighborhoods, go to any interesting local events advertised in the paper, if you're going to read or play on your laptop you might was well go to a coffee shop to do it, etc., etc., etc.,

Doing these things will take the edge of your loneliness. It will make you a more interesting person. It will also fill your head with knowledge of things to do and places to go when you are hanging around people.
Ik zou heel erg graag meer zulk soort dingen willen doen, maar ik ben bang dat mensen mij als raar/eenzaam zien als ik allerlei dingen alleen aan het doen ben. Dat is juist de reden dat ik vrienden zou willen hebben.
pi_50757841
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 09:34 schreef benzin het volgende:
Je bent juist op dit punt gekomen omdat je geen keuzes hebt gemaakt. Naja, je hebt er voor gekozen je leven langs de zijlijn te bekijken en ervan te balen, maar niets te ondernemen. Wat heb je nou eigenlijk te verliezen? Je vindt je leven toch al kut, dus het kan alleen maar beter worden.
quote:

Zelfs al wordt ik 's ochtends wakker, en denk ik, ik ga vandaag eens met die-en-die praten. Op het moment dat ik die dan tegenkom, dan durf ik opeens niet meer en haak ik af. Ik ben heel erg bang dat anderen me saai vinden
Zoals het er nu voor staat, ben je ook saai. Je maakt niets mee en hebt niets te melden. Je straalt hoogstwaarschijnlijk ook geen enkele positieve energie uit, dus zijn mensen niet geneigd in jouw buurt te verkeren. Terecht, als je al niet eens bij jezelf in de buurt wilt zijn, waarom zouden anderen dan in jou geinteresseerd zijn?
quote:
, ik ben heel erg bang dat ik dichtklap en ik ben heel erg bang dat anderen mij gewoon liever niet in de buurt hebben. (Anders hadden ze vast al eens geprobeerd praatje met mij te maken )
Dat is natuurlijk een erg zwak argument, want dan wil jij al die anderen ook niet in jouw buurt hebben, dan had je tenslotte al een praatje met ze gemaakt.

Schop onder je kont en gewoon doen. Je zult merken dat je je beter over jezelf voelt wanneer je iets onderneemt. Begin bij 1 doel en als je dat hebt behaald, kun je daar zelfvertrouwen uit putten voor het volgende doel.

Nu geen gehuil en smoesjes meer. Leef.
  zaterdag 23 juni 2007 @ 14:06:44 #27
128702 ChantalC
it's a girl!
pi_50758266
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 13:50 schreef Xennia het volgende:

[..]

Je bent juist op dit punt gekomen omdat je geen keuzes hebt gemaakt. Naja, je hebt er voor gekozen je leven langs de zijlijn te bekijken en ervan te balen, maar niets te ondernemen. Wat heb je nou eigenlijk te verliezen? Je vindt je leven toch al kut, dus het kan alleen maar beter worden.
[..]

Zoals het er nu voor staat, ben je ook saai. Je maakt niets mee en hebt niets te melden. Je straalt hoogstwaarschijnlijk ook geen enkele positieve energie uit, dus zijn mensen niet geneigd in jouw buurt te verkeren. Terecht, als je al niet eens bij jezelf in de buurt wilt zijn, waarom zouden anderen dan in jou geinteresseerd zijn?
[..]

Dat is natuurlijk een erg zwak argument, want dan wil jij al die anderen ook niet in jouw buurt hebben, dan had je tenslotte al een praatje met ze gemaakt.

Schop onder je kont en gewoon doen. Je zult merken dat je je beter over jezelf voelt wanneer je iets onderneemt. Begin bij 1 doel en als je dat hebt behaald, kun je daar zelfvertrouwen uit putten voor het volgende doel.

Nu geen gehuil en smoesjes meer. Leef.
chantalcoolsma.nl
pi_50762401
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 09:15 schreef shifto het volgende:

[..]

Self help books
Verder hoeft backpacken helemaal niet dat gene voor hem te zijn. TS lijkt beetje jong?
Self help books heb ik t zelf ook niet zo op. Ze vertellen iemand wat ie moet doen en hoe. Boeken die je een inzicht geven in je eigen psychologie zijn beter, want je zult zelf de lege vakjes moeten invullen en dus zelf moeten nadenken.

Verder zijn er veel mensen die al backpacken op hun 18e. Ik weet niet hoe oud de TS is?
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_50762482
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 16:56 schreef Probably_on_pcp het volgende:

Verder zijn er veel mensen die al backpacken op hun 18e. Ik weet niet hoe oud de TS is?
17
pi_50765224
quote:
Waarom is het toch zo moeilijk te veranderen??
Als je ernaar zou mogen raden, wat zou het dan kunnen zijn denk je? (hier kan niemand jou vertellen waarom het voor jou moeilijk is om te veranderen)
quote:
En waarom kan ik niet gewoon normaal/gelukkig zijn zoals alle anderen?
Omdat er niets veranderd is dus.
You're never fully dressed until you wear a smile
pi_50766421
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 16:58 schreef benzin het volgende:

[..]

17
Is dit alles wat je te zeggen hebt?
Ik zal nog eens zo'n lange en doordachte post aan je wijden
pi_50768073
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 19:17 schreef Xennia het volgende:

[..]

Is dit alles wat je te zeggen hebt?
Ik zal nog eens zo'n lange en doordachte post aan je wijden
Op jouw post kan ik niet eens reageren, want je hebt helemaal gelijk. Alleen het vervolgens ook echt doen gaat toch nog moeilijk worden.
  zaterdag 23 juni 2007 @ 20:39:27 #33
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_50768575
De enige die jouw geluk in de weg staat, dan ben jijzelf. Dus, de enige die er iets aan kan veranderen, dat ben jijzelf. Geweldig, toch?
  zaterdag 23 juni 2007 @ 21:02:34 #34
183699 Nairua
Professioneel autist
pi_50769137
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 20:39 schreef Lienekien het volgende:
De enige die jouw geluk in de weg staat, dan ben jijzelf. Dus, de enige die er iets aan kan veranderen, dat ben jijzelf. Geweldig, toch?
pi_50773147
misschien een leuke tip voor je lees eens iets over NLP. een manier om jezelf te programeren.
  zaterdag 23 juni 2007 @ 23:17:50 #36
81237 releaze
best of both worlds
pi_50773741
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 23:03 schreef Biancavia het volgende:
Je doelen zijn te vaag.

- Werk zoeken.
Deel dat op in eerst bepalen wat voor werk, vacatures zoeken, naar uitzendbureaus gaan, sollicitatiebrieven schrijven enzovoort.
Je kunt wel zeggen van 'vandaag ga ik werk zoeken', maar dat is zo vaag dat je er gewoon niets mee doet. Als je tegen jezelf zegt 'vandaag ga ik me inschrijven bij dat uitzendbureau' dan is dat een concreet doel en iets wat je ook echt van je lijstje af kunt strepen.

Zo is het ook met de rest van je doelen.

- Proberen meer vrienden te maken.
Veel te vaag! Hoe wil je dat in vredesnaam gaan doen? Denk daar eerst eens over na en ga er dan concreet mee verder.

- Condite opbouwen/sporten.
Hetzelfde verhaal. Maak een plan. 'Vandaag ga ik zoveel kilometer hardlopen' of 'vandaag ga ik een proefles doen bij die en die sportschool'. Dat is concreet.
Dat dus. Geheel in de stijl van het HBO
pi_50775196
niks mis met je doelen tot in detail uit te werken hoor
pi_50781193
Denk eraan.. alles begint bij 1 klein mini stapje,
als je teveel in eens wil doen, moet je meestal nadien een paar stappen terugzetten.
Er al eens gedacht om misschien een goede vriend, ouder,.. in vertrouwen te nemen, die je als het name pusht en motiveert ?
Got cat ?
  zondag 24 juni 2007 @ 11:11:05 #39
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_50781312
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 16:58 schreef benzin het volgende:

[..]

17
Op je 17de en dan al in zo'n depressie. Ik heb ook een tijd gehad dat het slecht met me ging, geen vrienden enzo. Maar uiteindelijk ben ik er ook uitgekomen en nu ben ik actiever dan ooit.

Als TS eens met me wil praten, stuur me dan een PM.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  zondag 24 juni 2007 @ 11:59:47 #40
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_50782214
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 20:19 schreef benzin het volgende:

[..]

Op jouw post kan ik niet eens reageren, want je hebt helemaal gelijk. Alleen het vervolgens ook echt doen gaat toch nog moeilijk worden.
Ik heb bij jou ook telkens het idee dat als je een keer iets probeert en je niet gelijk 'veranderd' bent, je tegen jezelf zegt 'dat het toch niet lukt' en het vervolgens weer opgeeft.

Je zult inderdaad aan de slag moeten en je leven wordt niet zoals jij dat wilt in 1 week tijd.
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
pi_50786835
quote:
En waarom kan ik niet gewoon normaal/gelukkig zijn zoals alle anderen?
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 18:30 schreef MNR het volgende:
Omdat er niets veranderd is dus.
Ik bedoel meer, waarom hoeven al die anderen niets te doen? Waarom zijn zo'n hoop anderen gewoon gelukkig zonder daar moeite voor te hebben doen, en waarom moet ik met deze rotzooi zitten?

Waarom verdien ik het schijnbaar niet om me goed/gelukkig te voelen?

Het is niet eerlijk
  zondag 24 juni 2007 @ 14:38:40 #42
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_50786968
quote:
Op zondag 24 juni 2007 14:34 schreef benzin het volgende:

[..]

[..]

Ik bedoel meer, waarom hoeven al die anderen niets te doen? Waarom zijn zo'n hoop anderen gewoon gelukkig zonder daar moeite voor te hebben doen, en waarom moet ik met deze rotzooi zitten?

Het is niet eerlijk
Het lijkt alleen maar zo of anderen het zo gemakkelijk hebben en gelukkig zijn zonder er moeite voor te hoeven doen. Je ziet meestal alleen maar de buitenkant.

En het is natuurlijk onzin dat jij het niet zou verdienen om je gelukkig te voelen. Je stelt je nu op als slachtoffer en daar zul je op den duur alleen maar nog ongelukkiger van worden.
pi_50786986
quote:
Op zondag 24 juni 2007 11:59 schreef Marietje_34 het volgende:

Ik heb bij jou ook telkens het idee dat als je een keer iets probeert en je niet gelijk 'veranderd' bent, je tegen jezelf zegt 'dat het toch niet lukt' en het vervolgens weer opgeeft.
Dat klopt wel een beetje. Maar zo vreemd is het toch niet dat ik na al die keren dat het mislukt is en al die tijd dat ik me rot gevoeld heb gewoon de motivatie eigenlijk weg is om echt iets te doen?

Ik heb ook zoiets van: 'het is nooit gelukt, waarom zou ik überhaupt nog proberen?'

Hoe graag ik ook wil, het is heel lastig voor me om iets te doen.

Ik weet best dat ik me niets van anderen moet aantrekken, ik weet best dat ik vaker achter mijn pc uit moet, ik weet best dat ik meer met mensen moet praten, ik weet best dat ik werk moet zoeken, ik weet best dat binnenzitten niet help, ik weet dat ik eigenlijk zou moeten gaan sporten. Maar al die dingen ook echt doen is ZO lastig, vooral door alles wat er in het verleden is gebeurd, hoe ik me in het verleden heb gevoeld, en daar trek ik me veel te veel van aan
pi_50787291
Stel dingen niet uit, ga gewoon vandaag naar de sportschool. Okay misschien zijn die nu niet meer open, ga morgen naar de sportschool. Sportschool is maar een voorbeeld, maar wat valt er te verliezen als je dit vandaag of morgen doet?
pi_50787341
quote:

Het is niet eerlijk
Kom eens uit je slachtofferrol. En als je het niet met me eens bent, geef maar tegengas.
  zondag 24 juni 2007 @ 15:17:01 #46
183699 Nairua
Professioneel autist
pi_50788162
quote:

Het is niet eerlijk
Hoeven 'die anderen' niets te doen? Weet je dat zeker?

Ook jij verdient het om je goed & gelukkig te voelen. Maar de enige die daarvoor kan zorgen ben jij en niemand anders. Als jij niet tevreden bent met je leven zoals het is, doe er wat aan! Jij bent namelijk de enige die er ook daadwerkelijk wat aan kán doen.
pi_50788855
quote:
Op zondag 24 juni 2007 14:51 schreef MNR het volgende:

Kom eens uit je slachtofferrol. En als je het niet met me eens bent, geef maar tegengas.
Ik probeer helemaal niet een slachtoffer te spelen. Maar het is gewoon oneerlijk dat ik zoveel moeite lijk te moeten doen terwijl voor iedereen alles vanzelf gaat.
pi_50788874
quote:
Op zondag 24 juni 2007 15:17 schreef Nairua het volgende:

Hoeven 'die anderen' niets te doen? Weet je dat zeker?
Bijna zeker. Ik zie leeftijdsgenoten vrienden hebben, gelukkig zijn, plezier hebben, en bij iedereen lijkt dat gewoon vanzelf te komen. (En volgens mij begrijpen de meeste mensen mij niet, juist omdat dat allemaal zo vanzelfsprekend is)

Schijnbaar heb ik gewoon een hoop pech gehad in mijn leven waardoor ik 'misvormd' ben, en ik twijfel of het überhaupt nog op te lossen is.

En nu zit ik in ieder geval op school nog een beetje tussen andere mensen, maar wat als ik straks klaar met school ben (en eventueel gestudeerd heb)? Wat moet ik dan? Ik heb nu al het gevoel dat ik weg zit te kwijnen thuis, straks zit ik dan gewoon 24 uur per dag thuis. Ik zal mijn hele leven zonder vrienden zijn, nooit weten hoe het zou zijn om een meisje vast te houden, nooit weten hoe het zou zijn om gelukkig te zijn, nooit weten waarom ik zo heb moeten eindigen terwijl zoveel andere mensen wel gelukkig zijn geworden, nooit weten hou het zal zijn om vrolijk in slaap te vallen i.pv. mezelf in slaap huilen.

Ik bedoel, ik ben nu 17... Wat als ik 80 wordt? Dan moet ik nog 63 jaar
pi_50788982
quote:
Op zondag 24 juni 2007 15:42 schreef benzin het volgende:

[..]

Bijna zeker. Ik zie leeftijdsgenoten vrienden hebben, gelukkig zijn, plezier hebben, en bij iedereen lijkt dat gewoon vanzelf te komen. (En volgens mij begrijpen de meeste mensen mij niet, juist omdat dat allemaal zo vanzelfsprekend is)

Schijnbaar heb ik gewoon een hoop pech gehad in mijn leven waardoor ik 'misvormd' ben, en ik twijfel of het überhaupt nog op te lossen is.

En nu zit ik in ieder geval op school nog een beetje tussen andere mensen, maar wat als ik straks klaar met school ben (en eventueel gestudeerd heb)? Wat moet ik dan? Ik heb nu al het gevoel dat ik weg zit te kwijnen thuis, straks zit ik dan gewoon 24 uur per dag thuis. Ik zal mijn hele leven zonder vrienden zijn, nooit weten hoe het zou zijn om een meisje vast te houden, nooit weten hoe het zou zijn om gelukkig te zijn, nooit weten waarom ik zo heb moeten eindigen terwijl zoveel andere mensen wel gelukkig zijn geworden, nooit weten hou het zal zijn om vrolijk in slaap te vallen i.pv. mezelf in slaap huilen.

Dit heet zwelgen in zelfmedelijden. Daar moet je mee stoppen voordat het te erg wordt.
Er staan genoeg tips in dit topic toch? Ga er wat mee doen!
pi_50789094
quote:
Op zondag 24 juni 2007 15:41 schreef benzin het volgende:
Ik probeer helemaal niet een slachtoffer te spelen. Maar het is gewoon oneerlijk dat ik zoveel moeite lijk te moeten doen terwijl voor iedereen alles vanzelf gaat.
Kijk, en daar klopt het niet. Alles gaat echt niet vanzelf bij iedereen hoor. Denk je nu echt dat niemand problemen heeft? Dat iedereen gelukkig is? Dat alles vanzelf gaat? Nee, dat is niet zo. Echt niet! Dat is je reinste onzin.

En de enige reden waarom ik zo fel tegen je inga, is omdat ik je wil proberen in te laten zien dat je wel kunt veranderen als je wilt. Als je wilt, kan ik je in een PM wel vertellen hoe ik dat heb aangepakt?
pi_50789158
Òf, als je dan echt niet kunt veranderen, kun je op z'n minst je eigen misère wat relativeren. Want zo enorm uniek en deprimerend is je situatie nou ook weer niet.
pi_50789393
Wat ik me ook afvraag hè, zit je nou doelen voor je zelf te stellen die je ziet als "geaccepteerd" in het algemeen? Wil je wel echt veel vrienden hebben, sporten en uitgaan? Wat nou als jij iemand bent die dat soort dingen gewoon niet leuk vindt maar ze graag leuk wil vinden omdat zoveel andere mensen dat leuk vinden?
  zondag 24 juni 2007 @ 19:05:22 #53
178859 jesselyn
Kijk! Een banaan!
pi_50794749
quote:
Op zondag 24 juni 2007 15:50 schreef MNR het volgende:

[..]

Kijk, en daar klopt het niet. Alles gaat echt niet vanzelf bij iedereen hoor. Denk je nu echt dat niemand problemen heeft? Dat iedereen gelukkig is? Dat alles vanzelf gaat? Nee, dat is niet zo. Echt niet! Dat is je reinste onzin.

En de enige reden waarom ik zo fel tegen je inga, is omdat ik je wil proberen in te laten zien dat je wel kunt veranderen als je wilt. Als je wilt, kan ik je in een PM wel vertellen hoe ik dat heb aangepakt?
Wil je mij even PMen hoe je dat hebt aangepakt.. Puur uit interesse.. Ben er namelijk ook mee bezig
Nunc est bibendum
pi_50795172
quote:
Op zondag 24 juni 2007 19:05 schreef jesselyn het volgende:
Wil je mij even PMen hoe je dat hebt aangepakt.. Puur uit interesse.. Ben er namelijk ook mee bezig
Sure, zal hier dadelijk een deel van m'n PM voor je copy-pasten. Give me 5.
pi_50795238
[..] Voor mij persoonlijk kwam ik erachter dat ik heel erg bang was voor wat de ander van me dacht. Toen ik er eenmaal achter kwam dat 90% van de tijd deze gedachtes niet terecht waren, leek het alsof ik opbloeide..

Dus hoe ik mezelf heb veranderd? Toch mijn grootste angst aan in te gaan. Ik deed wat ik echt niet durfde. En geloof me, ik vond het doodeng, mijn handen kneep ik samen, ik wilde niets liever dan lekker op mijn kamer blijven, ik voelde me heel ongemakkelijk, was bang voor wat anderen van me zouden denken.. maar deed het toch.

Wat jij nodig hebt, is een beetje vertrouwen.. en je bent echt niet de enige. Echt niet, dus maak je daar maar niet druk om. Iedereen heeft echt wel wat
  zondag 24 juni 2007 @ 19:21:22 #56
183699 Nairua
Professioneel autist
pi_50795279
quote:
"lijkt". Dus at the end of the road weet je het helemáál niet zeker. En dan nog, hoe het met anderen gaat maakt niet uit. Het is jouw leven.
quote:
Eh? Na je school, werk zoeken, met collega's leuke dingen gaan doen, met vrienden van de sportclub, of je zoekt een vriendinnetje waar je je lekker bij voelt. Allemaal mogelijk.
quote:
Ja, so? Wat is het probleem precies? Je kunt twee dingen doen: Aanpakken waar je mee zit of je nek op de treinrails leggen. Het laatste is nogal definitief dus ik zou dat eerst maar eens dat 'aanpakken' een kans geven.
  zondag 24 juni 2007 @ 19:22:49 #57
183699 Nairua
Professioneel autist
pi_50795320
quote:
Op zondag 24 juni 2007 19:20 schreef MNR het volgende:
Voor mij persoonlijk kwam ik erachter dat ik heel erg bang was voor wat de ander van me dacht. Toen ik er eenmaal achter kwam dat 90% van de tijd deze gedachtes niet terecht waren, leek het alsof ik opbloeide..
And also the story of my life. Gedachten... Stay on the ground, blijf realistisch!
  zondag 24 juni 2007 @ 19:30:52 #58
178859 jesselyn
Kijk! Een banaan!
pi_50795561
Die doelen had via de SMART methode opstellen... Tenminste dat heb ik op school geleerd.

Dit staat dus voor:

* Specifiek
* Meetbaar
* Acceptabel
* Realistisch
* Tijdgebonden

http://www.carrieretijger(...)doelen-stellen/smart

Deze methode maakt je doelen veel duidelijker en beter aan te pakken.

Ik ben er op het moment ook wel mee bezig. Het gaat wel beter. Ik sportte al wel, maar heb wel een veel leukere agenda. Binnen de 2 en halve maand die ik nu in nederland nog ben heb ik nog veel op de planning staan. Zoals concert bezoeken, musical met mooie meid, flink doorzakken in amsterdam, weekendje weg met vrienden, bbq met vrienden, misschien nog een weekendje weg naar praag, winkelen met vrouwelijke keurders....

en als ik dat gehad heb.. ga ik een half jaar naar Curacao! Ook maar geregeld. Kzag er eerst tegenop, maar zie er nu erg naar uit. Daar is het leven even helemaal anders als hier. Ik heb mezelf voor gesteld om zoveel mogelijk ervaringen op te doen, en dan voor de positieve! Daar moet ik wel nieuwe vrienden maken anders word je gek dat half jaar Maar dat gaat me wel lukken! Is misschien ook wel iets voor jou..

Doe dingen. Vind je die en die band leuk? Bestel kaarten voor een concert. Ga je normaal naar dat cafe? Ga naar een ander cafe! Moet je nieuwe kleren hebben? Vraag een paar bekenden mee!
Doe gewoon alles even anders!

Ik heb ook nog steeds dat ik anderen niet echt spontaan durf aan te spreken. Alleen met wat alcohol op. Maarja dat komt ook nog wel....

Succes medestrijder
Nunc est bibendum
pi_50795641
ik reageer nog één keer

ZOEK PROFESSIONELE HULP
bel morgen de huisarts en vertel hem je verhaal
uit een aspergernest
  zondag 24 juni 2007 @ 19:36:16 #60
183699 Nairua
Professioneel autist
pi_50795735
quote:
Op zondag 24 juni 2007 19:33 schreef wendytje het volgende:
ZOEK PROFESSIONELE HULP
Ga je met een lekke band ook naar de tandarts?
  zondag 24 juni 2007 @ 19:47:02 #61
81237 releaze
best of both worlds
pi_50796070
quote:

[..]

[..]

Het is niet eerlijk
plus het is een illusie. je denkt dat alle andere mensen zomaar gelukkig zijn, dat het ze in de schoot is geworpen, etc. Dat is niet zo. Voor een aantal is het in de schoot geworpen, maar veel mensen hebben moeten knokken voor hun geluk. That's life, dat is het spelletje. Zelfs degene die het allergelukkigst lijkt te zijn in je leven, die alles mee heeft, zelfs zij hebben hun moeilijke periodes gehad waar ze doorheen zijn gekomen. Trek er maar tot je 80e voor uit. Je bent nu bijna volwassen, je moet het helemaal alleen doen, het wiel helemaal alleen opnieuw uitvinden. zwaar? zeker. Rewarding? nog veel meer.
  zondag 24 juni 2007 @ 20:05:49 #62
178859 jesselyn
Kijk! Een banaan!
pi_50796803
quote:
ik reageer nog één keer

ZOEK PROFESSIONELE HULP
Vind je dat niet te extreem??

Ik weet niet in hoeverre TS zich negatief voelt met het doelen.. Soms is het wel eens goed om jezelf doelen te stellen.
Nunc est bibendum
pi_50796907
@Jesselyn: goed bezig! Heb je nog een koffer over op weg naar Curacao?
  zondag 24 juni 2007 @ 20:38:24 #64
136780 Nosh
hurpdurp
pi_50797944
quote:
ik reageer nog één keer

ZOEK PROFESSIONELE HULP
En dat terwijl zulke dingen heel goed zelf behandelbaar zijn.

Professionele hulp is dan niet meer dan een stok achter de deur, maar hij/zij zal héél weinig anders zeggen dan hier gezegd wordt. Bij jezelf nagaan wat je écht wilt, daaruit (haalbare!) doelen stellen, en ook daadwerkelijk daar naar streven. Om daarna lering te trekken uit die ervaringen, en erop door te gaan, of het nu negatief of positief uitpakt.

Uiteindelijk kun je nog zoveel mensen deelgenoot maken van je problemen, als zelfmedelijden en passiviteit al je energie vragen zal er nooit iets terecht komen van je leven. Je bent zelf verantwoordelijk voor de manier waarop je tegen dingen aankijkt, of je nu het licht door je eigen ervaringen of door een therapeut ziet.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
  zondag 24 juni 2007 @ 20:50:04 #65
81237 releaze
best of both worlds
pi_50798397
quote:
Op zondag 24 juni 2007 20:38 schreef Nosh het volgende:

[..]

En dat terwijl zulke dingen heel goed zelf behandelbaar zijn.

Professionele hulp is dan niet meer dan een stok achter de deur, maar hij/zij zal héél weinig anders zeggen dan hier gezegd wordt. Bij jezelf nagaan wat je écht wilt, daaruit (haalbare!) doelen stellen, en ook daadwerkelijk daar naar streven. Om daarna lering te trekken uit die ervaringen, en erop door te gaan, of het nu negatief of positief uitpakt.

Uiteindelijk kun je nog zoveel mensen deelgenoot maken van je problemen, als zelfmedelijden en passiviteit al je energie vragen zal er nooit iets terecht komen van je leven. Je bent zelf verantwoordelijk voor de manier waarop je tegen dingen aankijkt, of je nu het licht door je eigen ervaringen of door een therapeut ziet.
ben ik het niet geheel mee eens. een therapeut kan je op een andere manier laten kijken naar je eigen gedrag, angsten en wensen. veel mensen die tegen zichzelf aanlopen doen niets meer dan dat, ze lopen tegen een deur aan, zijn zo 'obsessief' bezig met proberen door die deur heen te komen, jammeren dat het niet lukt dat ze niet kunnen kijken hoe ze daar doorheen kunnen. En in het geval van iemand van 17, als het hardnekkig is, de meeste 17 jarigen zijn nog zo jong dat hun psychologische vindingrijkheid en copingmechanisme nog vrij onuitgebreid zijn om dat goed aan te kunnen. Niets mis mee, een psychotherapeut of maatschappelijk werker kan een beetje sturing geven. En dat is totaal niet erg, want in principe bij echt 'gelukkige' mensen (mensen die het allemaal mee hebben) krijgen die sturing meestal mee vanuit hun opvoeding en omgeving. Je hoeft het niet alleen te doen, je kan altijd hulp inschakelen ter ondersteuning. De meeste mensen doen EN krijgen dat. De ongelukkigen en ongelukkigen.
  zondag 24 juni 2007 @ 21:14:48 #66
32599 Lethalis
Keep the soul!
pi_50799260
Probeer lotgenoten te vinden. Kun je samen leuke dingen gaan doen en er aan werken.

Ik voelde mij vroeger ook heel eenzaam. Op het internet kwam ik mensen tegen met dezelfde problemen, dus gingen we maar met een groepje naar de kroeg enzo. Toen voelden we ons allemaal meteen een stuk beter en spraken we geregeld een keer af. Dat scheelde echt veel.

Inmiddels is dat groepje er niet meer en dat vind ik toch jammer. Niet dat ik het zo slecht heb, maar soms heb ik toch behoefte om weer nieuwe mensen te leren kennen om gewoon leuke dingen mee te doen.

Ik onderneem gewoon te weinig op sociaal gebied, maar ik ben ook lui geworden sinds ik een relatie heb. Hierdoor ging dat gevoel van eenzaamheid weg en ook de behoefte om met andere mensen af te spreken. Beetje vreemd eigenlijk en toch iets waar ik aan moet werken vind ik
Here comes the bad rain..
pi_50802764
quote:
Op zondag 24 juni 2007 20:05 schreef jesselyn het volgende:

[..]

Vind je dat niet te extreem??

Ik weet niet in hoeverre TS zich negatief voelt met het doelen.. Soms is het wel eens goed om jezelf doelen te stellen.
dit is niet het eerste topic dat TS hierover begint......
en misschien omdat ik het (zoiets) zelf heb meegemaakt lees ik meer dan jullie in zijn woorden
uit een aspergernest
pi_50802810
quote:
Op zondag 24 juni 2007 19:36 schreef Nairua het volgende:

[..]

Ga je met een lekke band ook naar de tandarts?
en waar slaat deze vergelijking op?
uit een aspergernest
pi_50806161
quote:

[..]

Gatverdamme, dit is zo veel makkelijker he dan daadwerkelijk iets ondernemen
quote:
ik reageer nog één keer

ZOEK PROFESSIONELE HULP
Elke psycholoog zal hem ook vertellen dat hij zelf iets zal moeten ondernemen. Een psycholoog gaat niet zijn problemen oplossen.
pi_50807110
Ik denk dat hij nu gewoon alles in een negatief daglicht ziet en meer dan dat ziet hij geen uitweg, omdat hij denkt dat hij niet kan veranderen. Misschien is het verstandig als hij een paar succesverhalen leest van mensen die in hetzelfde schuitje hebben gezeten en hun leven hebben verbetert. Benzin, denk je dat je de enige bent op deze wereld die deze problemen heeft gekend? En denk je niet dat er mensen zijn die dit hebben weten op te lossen? Als zij het konden, dan kan jij het ook. Als je maar genoeg inzet toont, kan je alles bereiken in je leven en zeker op dit vlak.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-06-2007 01:20:31 ]
  maandag 25 juni 2007 @ 01:16:40 #71
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_50807120
-edit: Rand. Overheen.

[ Bericht 80% gewijzigd door Nosh op 25-06-2007 02:49:11 ]
pi_50807345
Ik vind je wel heel extreem doemdenken voor een 17-jarige (je bent net begonnen met je leven, man, doe niet zo dramatisch). Het is hier al vaak genoeg gezegd: anderen kunnen je leven niet op orde brengen, dat kan je alleen zelf.

Probeer het leger eens, leer je wat discipline
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_50809737
 Vijf betekinnisen van het woord veranderen:
1. Het bijbrengen van belangen, het stellen van en het effectief nastreven van complexe doelen in een omgeving met op elkaar inwerkende belangen en invloeden
2. Het tevoren vastleggen van het resultaat, het specificeren van eisen, het achtereenvolgens uitvoeren van activiteiten en het bijsturen in het licht van het te realiseren resultaat. Veranderen is hier vooral gericht op materie en vorm
3. Veranderen is het inzetten van human resourses management instrumenten en organisatiekundige elementen teneinde de “zachte “ aspecten van een organisatie te veranderen
4. Mensen veranderen of in beweging krijgen vindt plaats door ze te motiveren om te leren ze in leersituaties te brengen en door het lerend vermogen te vergroten. De uitkomst is sterk afhankelijk van dat lerend vermogen
5. Dat alles ook vanzelf veranderd en dat verandering een permanent proces is. Sturen is blokkades wegnemen, goed waarnemen en duiden van wat er zich afspeelt en is gebaseerd op het aanspreken van innerlijke zekerheid, in plaats van de uiterlijke zekerheden. Zingeving speelt een belangrijke rol.
  maandag 25 juni 2007 @ 08:43:20 #74
162543 MooieLuL
er is maar één lul zo mooi
pi_50810342
mensen komen niet graag uit hun comfort zone tenzij een diepe motivatie extern of intern beweging hierin brengt. In andere woorden, schop jezelf onder je kont.
ja echt...tjeck Feaubeaux! :')
  maandag 25 juni 2007 @ 11:58:09 #75
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_50815432
quote:
Op zondag 24 juni 2007 15:41 schreef benzin het volgende:

[..]

Je praat jezelf een complex aan door je in een slachtoffer rol te zetten.

Je speelt wel slachtoffer...

Nou arme jij.. boe fucking hoe...

Weet je... er komt niets meer van terecht bij jou. Zo ver is me nu wel duidelijk.
Maar bljif vooral hier wegzetten hoe slecht je het allemaal wel niet hebt en de tijd van anderen verspillen...
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  maandag 25 juni 2007 @ 12:38:44 #76
112124 Forkbender
Tat tvam asi
pi_50816601
quote:
Er is maar een reden: je wilt niet veranderen en gewoon/normaal/gelukkig zijn.
En dat is jouw goed recht.

Accepteer dat je bent wie je bent en dan kun je ook veranderen.
Accepteer niet wie je bent en dan heb je ook geen grip, omdat je jezelf niet met jezelf identificeert.

Niets mis mee, gewoon basic psychology.
Imagination is more important than knowledge. For knowledge is limited to all we now know and understand, while imagination embraces the entire world, and all there ever will be to know and understand. - Albert Einstein
I'm here to lead, not to read.
pi_50831702
Mag ik vragen hoe je dagbesteding er op dit moment uitziet?
You don't need eyes to see, you need vision.
pi_50831886
quote:
Op maandag 25 juni 2007 19:49 schreef Starfighter_Pilot het volgende:
Mag ik vragen hoe je dagbesteding er op dit moment uitziet?
Doordeweeks:
-Ik sta op
-Ik ga naar school
-Ik kom thuis
-Computeren/TV kijken/gitaar spelen
-Ik ga slapen

Weekend:
-Ik sta op
-Ik ga slapen

saai dus
pi_50832516
quote:
Op maandag 25 juni 2007 19:54 schreef benzin het volgende:

[..]

Doordeweeks:
-Ik sta op
-Ik ga naar school
-Ik kom thuis
-Ik ga slapen

Weekend:
-Ik sta op
-Ik ga slapen

saai dus
Kennelijk bevalt het je prima
pi_50832578
quote:
Op maandag 25 juni 2007 20:12 schreef Xennia het volgende:

Kennelijk bevalt het je prima
Het bevalt me compleet niet
pi_50832812
quote:
Op maandag 25 juni 2007 20:13 schreef benzin het volgende:

[..]

Waarom doe je er dan niets aan?
  maandag 25 juni 2007 @ 20:19:09 #82
183699 Nairua
Professioneel autist
pi_50832828
quote:
Op maandag 25 juni 2007 20:13 schreef benzin het volgende:
Doe er dan eens wat aan. Telkens dit topic aanklikken voor een magische oplossing gaat je niet helpen, want die komt er niet. De enige die wat aan je situatie kan doen ben jij.
  maandag 25 juni 2007 @ 20:41:22 #83
178859 jesselyn
Kijk! Een banaan!
pi_50833738
quote:
Op zondag 24 juni 2007 20:09 schreef MNR het volgende:
@Jesselyn: goed bezig! Heb je nog een koffer over op weg naar Curacao?
Als je me PMt wel

is er geen band waar je lid van kan worden??

Sport je?

Heb je geen bijbaan?

Die heb ik wel.. maar heb nog wel een beetje hetzelfde probleem als jou
Nunc est bibendum
pi_50834345
quote:
Op maandag 25 juni 2007 20:41 schreef jesselyn het volgende:
Als je me PMt wel
Ej schatze, ik schreef:
quote:
Sure, zal hier dadelijk een deel van m'n PM voor je copy-pasten. Give me 5.
maar heb nog wel iets voor je. Check je PM dadelijk maar eens.

@TS: ben je al iets wijzer geworden vandaag?
pi_50834593
quote:
Op maandag 25 juni 2007 20:18 schreef Xennia het volgende:

Waarom doe je er dan niets aan?
Toont het feit dat ik hier post niet dat ik WIL veranderen? Het is alleen echt moeilijk.
quote:
Op maandag 25 juni 2007 20:56 schreef MNR het volgende:

@TS: ben je al iets wijzer geworden vandaag?
Van dit topic vandaag niet, vandaag heel weinig bruikbare tips. Desondanks buiten dit topic vandaag wel wat geleerd
pi_50834611
Eerlijk gezegd is veranderen niet zo moeilijk.

Vergelijk het met studeren: als je kijkt naar de stapel boeken dat je moet doornemen, zie je het niet zitten. Maar als je dag 1 enkel hoofdstuk 1 deel 1 studeert en dit de volgende dagen, gaat het wel. Veranderen doe je niet in 1 stap, dat is onmogelijk.

TS: probeer morgen eens alleen iets te gaan eten of drinken. Mensen aanspreken hoeft nog niet, begin met het gewoon worden aan vreemde ruimtes. Daarna ga je naar een feestje waar je mensen kent, enz enz

en dat ben je weg met het veranderen!
Succes!
pi_50834890
quote:
Op maandag 25 juni 2007 21:03 schreef benzin het volgende:
Van dit topic vandaag niet, vandaag heel weinig bruikbare tips. Desondanks buiten dit topic vandaag wel wat geleerd
En kun je aangeven waarom de tips niet bruikbaar voor je zijn? Want ik zie veel mensen hier die zich in jou proberen in te leven en iets mee willen geven.

En wat heb je vandaag geleerd?
pi_50835105
quote:
Op maandag 25 juni 2007 21:10 schreef MNR het volgende:

En kun je aangeven waarom de tips niet bruikbaar voor je zijn? Want ik zie veel mensen hier die zich in jou proberen in te leven en iets mee willen geven.
Nou, de meeste posts die op de 25e zijn geplaatst geven weinig bruikbare tips (er zijn wel wat uitzonderingen hoor)
quote:
En wat heb je vandaag geleerd?
Vandaag heb ik geleerd dat er toch echt veel meer mensen zijn die zich ook rot voelen dan ik dacht, en dat ik niet steeds ervanuit moet gaan dat mensen geen gesprekken met me starten omdat ze me niet zien zitten. Ze zijn misschien gewoon druk bezig met hun eigen dingen.
pi_50835203
quote:
Op maandag 25 juni 2007 21:03 schreef benzin het volgende:
Toont het feit dat ik hier post niet dat ik WIL veranderen? Het is alleen echt moeilijk.
Nee, dit topic toont dat jij langs de zijlijn van je leven staat te jammeren hoe moeilijk je het hebt en dat het allemaal zo oneerlijk is. Dat jij de enige bent die het moeilijk heeft gehad en dat jij de enige bent die niet spontaan achterover leunend dolgelukkig is geworden. Voor eeuwig en altijd.
pi_50838104
quote:
Op maandag 25 juni 2007 21:17 schreef Xennia het volgende:

Nee, dit topic toont dat jij langs de zijlijn van je leven staat te jammeren hoe moeilijk je het hebt en dat het allemaal zo oneerlijk is. Dat jij de enige bent die het moeilijk heeft gehad en dat jij de enige bent die niet spontaan achterover leunend dolgelukkig is geworden. Voor eeuwig en altijd.
Inmiddels vraag ik me ook al niet meer af waarom z'n leven zo saai is en waarom hij weinig vrienden heeft. Naar zo'n jammeraar wil niemand luisteren.

Alleen jammer dat hij dat zelf niet inziet en denkt: "Hey, ik open een topic op Fok en dan komt het goed!"
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 25 juni 2007 @ 22:30:31 #91
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_50838607
Benzin gozer! Het is echt niet zo dat iedereen een perfect leven heeft hoor behalve jij... Ik ben eigenlijk ook tot mijn 28e of mijn 29e zo passief as hell geweest. Door ZKM (http://www.zkminfo.nl/) ben ik er gedeeltelijk achter gekomen wat mij dwars zit, wat een reden is geweest om veel meer te gaan doen.

Nou moet je niet denken dat ik ineens drommen vrienden heb gekregen, en dat het nu allemaal hartstikke goed gaat, maar ik ben veel actiever dan eerst...
Zo was ik zelf altijd redelijk gesloten en toonde ik weinig interesse in anderen... Probeer af en toe eens gesprekjes met mensen aan te knopen, hoe stom die gesprekjes misschien ook zijn. Eerst had ik het gevoel dat mensen altijd maar raar tegen mij aankeken, maar tegenwoordig blijkt het dat ik best een fatsoenlijke gesprek kan hebben. En het leuke is dat je dan zelfs nieuwe mensen leert kennen! Speel er een beetje mee, het is alleen al goed om tegen die onzekerheid te vechten!

Persoonlijk houd ik heel erg van wat moeilijkere elektronische muziek, en ik heb lang niet altijd iemand die zin heeft om er mee naartoe te gaan. Gelukkig zijn er zat kleine tentjes waar af en toe avonden gehouden worden waar het instapniveau heel erg laag is... Daar kun je eenvoudig binnenlopen om een avondje muziek mee te pakken, en echt niemand die je raar aankijkt! Plus dat je het gevoel hebt dat je toch iets leuks gedaan hebt.

Koop kleding die je leuk vindt, zodat je lekker in je velt zit. Ga eens naar een kapper en laat hem/haar je iets totaal nieuws aanmeten. Grote kans dat hij/zij mogelijkheden ziet waardoor je als een compleet ander en beter mens weer naar buiten komt.

Doe af en toe eens wat gekke dingen, ga parachutespringen, bungeejumpen of wat dan ook. Zoek grenzen op, geef jezelf de kans om jezelf op de schouders te kunnen kloppen en te zeggen: "kijk, dat heb ik toch maar mooi even gedaan!". .
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
  maandag 25 juni 2007 @ 23:44:38 #92
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_50841633
quote:
Op zondag 24 juni 2007 14:39 schreef benzin het volgende:

[..]

Dat klopt wel een beetje. Maar zo vreemd is het toch niet dat ik na al die keren dat het mislukt is en al die tijd dat ik me rot gevoeld heb gewoon de motivatie eigenlijk weg is om echt iets te doen?

Ik heb ook zoiets van: 'het is nooit gelukt, waarom zou ik überhaupt nog proberen?'

Hoe graag ik ook wil, het is heel lastig voor me om iets te doen.

Ik weet best dat ik me niets van anderen moet aantrekken, ik weet best dat ik vaker achter mijn pc uit moet, ik weet best dat ik meer met mensen moet praten, ik weet best dat ik werk moet zoeken, ik weet best dat binnenzitten niet help, ik weet dat ik eigenlijk zou moeten gaan sporten. Maar al die dingen ook echt doen is ZO lastig, vooral door alles wat er in het verleden is gebeurd, hoe ik me in het verleden heb gevoeld, en daar trek ik me veel te veel van aan
naar aanleiding van wat ik van je gelezen heb hier op Fok, vind ik niet dat je zo erg veel hebt ondernomen eigenlijk.

Nogmaals, je zult jezelf een andere levensstijl en denkwijze moeten aanleren, en dat kost tijd. Je kunt idd zelf ook veel doen, maar gezien jouw motivatie lijkt het mij geen slecht plan als je dit samen met een hulpverlener gaat doen. En dan niet na een gesprek concluderen dat het 'niet lukt' en vervolgens weer inkakken.

Actie jongen, want je kunt wel degelijk leren hoe het anders moet. Maar op deze manier gaat het niet lukken, het is helemaal aan jou zelf wat je met je leven gaat doen! De enige die verantwoordelijk is voor hoe jij je voelt, ben jij, je kunt je niet blijven verstoppen achter argumenten als 'ik weet wel dat ... maar het is zo lastig, en ik trek het me allemaal zo aan'. Dat kan wel zo zijn, maar is geen reden om alles te laten zoals het is, want dan verandert je leven dus niet, en dat wil je niet. Zeg je tenminste.

[ Bericht 1% gewijzigd door Marietje_34 op 25-06-2007 23:52:19 ]
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
pi_50866152
quote:
Op maandag 25 juni 2007 23:44 schreef Marietje_34 het volgende:

naar aanleiding van wat ik van je gelezen heb hier op Fok, vind ik niet dat je zo erg veel hebt ondernomen eigenlijk.
Dat is dus juist het probleem, ik onderneem te weinig.
pi_50866659
Wat heb je sinds 22 juni geprobeerd om te veranderen?
  dinsdag 26 juni 2007 @ 18:30:30 #95
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_50866954
-edit.

[ Bericht 48% gewijzigd door Nosh op 27-06-2007 14:04:28 ]
pi_50866996
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 18:21 schreef Isabeau het volgende:
Wat heb je sinds 22 juni geprobeerd om te veranderen?
Alles. Ik heb me in ieder geval geprobeerd aan te zetten iets te veranderen, het lukt alleen nog niet erg.
  dinsdag 26 juni 2007 @ 18:33:07 #97
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_50867031
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 18:31 schreef benzin het volgende:

[..]

Alles. Ik heb me in ieder geval geprobeerd aan te zetten iets te veranderen, het lukt alleen nog niet erg.
Wat heb je concreet gedaan, ondernomen, opgepakt?
pi_50867042
-reactie op edit.

[ Bericht 91% gewijzigd door Nosh op 27-06-2007 14:04:41 ]
pi_50867068
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 18:33 schreef Lienekien het volgende:
"Alles" is wel heel erg vaag. Je moet juist in stapjes denken, niet in "alles".
pi_50867080
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 18:33 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Eigenlijk niets, maar dat komt dus doordat ik mezelf er niet tot aangezet krijg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')