abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50757841
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 09:34 schreef benzin het volgende:
Ik heb het gevoel dat waar ik nu ben is veroorzaakt door alle slechte keuzes die ik tot nu toe heb gemaakt. En ik ben bang dat ik foute keuzes zal blijven maken als ik keuzes ga maken.
Je bent juist op dit punt gekomen omdat je geen keuzes hebt gemaakt. Naja, je hebt er voor gekozen je leven langs de zijlijn te bekijken en ervan te balen, maar niets te ondernemen. Wat heb je nou eigenlijk te verliezen? Je vindt je leven toch al kut, dus het kan alleen maar beter worden.
quote:

Zelfs al wordt ik 's ochtends wakker, en denk ik, ik ga vandaag eens met die-en-die praten. Op het moment dat ik die dan tegenkom, dan durf ik opeens niet meer en haak ik af. Ik ben heel erg bang dat anderen me saai vinden
Zoals het er nu voor staat, ben je ook saai. Je maakt niets mee en hebt niets te melden. Je straalt hoogstwaarschijnlijk ook geen enkele positieve energie uit, dus zijn mensen niet geneigd in jouw buurt te verkeren. Terecht, als je al niet eens bij jezelf in de buurt wilt zijn, waarom zouden anderen dan in jou geinteresseerd zijn?
quote:
, ik ben heel erg bang dat ik dichtklap en ik ben heel erg bang dat anderen mij gewoon liever niet in de buurt hebben. (Anders hadden ze vast al eens geprobeerd praatje met mij te maken )
Dat is natuurlijk een erg zwak argument, want dan wil jij al die anderen ook niet in jouw buurt hebben, dan had je tenslotte al een praatje met ze gemaakt.

Schop onder je kont en gewoon doen. Je zult merken dat je je beter over jezelf voelt wanneer je iets onderneemt. Begin bij 1 doel en als je dat hebt behaald, kun je daar zelfvertrouwen uit putten voor het volgende doel.

Nu geen gehuil en smoesjes meer. Leef.
  zaterdag 23 juni 2007 @ 14:06:44 #27
128702 ChantalC
it's a girl!
pi_50758266
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 13:50 schreef Xennia het volgende:

[..]

Je bent juist op dit punt gekomen omdat je geen keuzes hebt gemaakt. Naja, je hebt er voor gekozen je leven langs de zijlijn te bekijken en ervan te balen, maar niets te ondernemen. Wat heb je nou eigenlijk te verliezen? Je vindt je leven toch al kut, dus het kan alleen maar beter worden.
[..]

Zoals het er nu voor staat, ben je ook saai. Je maakt niets mee en hebt niets te melden. Je straalt hoogstwaarschijnlijk ook geen enkele positieve energie uit, dus zijn mensen niet geneigd in jouw buurt te verkeren. Terecht, als je al niet eens bij jezelf in de buurt wilt zijn, waarom zouden anderen dan in jou geinteresseerd zijn?
[..]

Dat is natuurlijk een erg zwak argument, want dan wil jij al die anderen ook niet in jouw buurt hebben, dan had je tenslotte al een praatje met ze gemaakt.

Schop onder je kont en gewoon doen. Je zult merken dat je je beter over jezelf voelt wanneer je iets onderneemt. Begin bij 1 doel en als je dat hebt behaald, kun je daar zelfvertrouwen uit putten voor het volgende doel.

Nu geen gehuil en smoesjes meer. Leef.
Alleen met je hart kun je goed zien; het wezenlijke is voor de ogen onzichtbaar...
chantalcoolsma.nl
pi_50762401
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 09:15 schreef shifto het volgende:

[..]

Self help books
Verder hoeft backpacken helemaal niet dat gene voor hem te zijn. TS lijkt beetje jong?
Self help books heb ik t zelf ook niet zo op. Ze vertellen iemand wat ie moet doen en hoe. Boeken die je een inzicht geven in je eigen psychologie zijn beter, want je zult zelf de lege vakjes moeten invullen en dus zelf moeten nadenken.

Verder zijn er veel mensen die al backpacken op hun 18e. Ik weet niet hoe oud de TS is?
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_50762482
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 16:56 schreef Probably_on_pcp het volgende:

Verder zijn er veel mensen die al backpacken op hun 18e. Ik weet niet hoe oud de TS is?
17
pi_50765224
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 22:29 schreef benzin het volgende:
Waarom is het toch zo moeilijk te veranderen??
Als je ernaar zou mogen raden, wat zou het dan kunnen zijn denk je? (hier kan niemand jou vertellen waarom het voor jou moeilijk is om te veranderen)
quote:
En waarom kan ik niet gewoon normaal/gelukkig zijn zoals alle anderen?
Omdat er niets veranderd is dus.
You're never fully dressed until you wear a smile
pi_50766421
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 16:58 schreef benzin het volgende:

[..]

17
Is dit alles wat je te zeggen hebt?
Ik zal nog eens zo'n lange en doordachte post aan je wijden
pi_50768073
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 19:17 schreef Xennia het volgende:

[..]

Is dit alles wat je te zeggen hebt?
Ik zal nog eens zo'n lange en doordachte post aan je wijden
Op jouw post kan ik niet eens reageren, want je hebt helemaal gelijk. Alleen het vervolgens ook echt doen gaat toch nog moeilijk worden.
  zaterdag 23 juni 2007 @ 20:39:27 #33
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_50768575
De enige die jouw geluk in de weg staat, dan ben jijzelf. Dus, de enige die er iets aan kan veranderen, dat ben jijzelf. Geweldig, toch?
The love you take is equal to the love you make.
  zaterdag 23 juni 2007 @ 21:02:34 #34
183699 Nairua
Professioneel autist
pi_50769137
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 20:39 schreef Lienekien het volgende:
De enige die jouw geluk in de weg staat, dan ben jijzelf. Dus, de enige die er iets aan kan veranderen, dat ben jijzelf. Geweldig, toch?
pi_50773147
misschien een leuke tip voor je lees eens iets over NLP. een manier om jezelf te programeren.
  zaterdag 23 juni 2007 @ 23:17:50 #36
81237 releaze
best of both worlds
pi_50773741
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 23:03 schreef Biancavia het volgende:
Je doelen zijn te vaag.

- Werk zoeken.
Deel dat op in eerst bepalen wat voor werk, vacatures zoeken, naar uitzendbureaus gaan, sollicitatiebrieven schrijven enzovoort.
Je kunt wel zeggen van 'vandaag ga ik werk zoeken', maar dat is zo vaag dat je er gewoon niets mee doet. Als je tegen jezelf zegt 'vandaag ga ik me inschrijven bij dat uitzendbureau' dan is dat een concreet doel en iets wat je ook echt van je lijstje af kunt strepen.

Zo is het ook met de rest van je doelen.

- Proberen meer vrienden te maken.
Veel te vaag! Hoe wil je dat in vredesnaam gaan doen? Denk daar eerst eens over na en ga er dan concreet mee verder.

- Condite opbouwen/sporten.
Hetzelfde verhaal. Maak een plan. 'Vandaag ga ik zoveel kilometer hardlopen' of 'vandaag ga ik een proefles doen bij die en die sportschool'. Dat is concreet.
Dat dus. Geheel in de stijl van het HBO
pi_50775196
niks mis met je doelen tot in detail uit te werken hoor
pi_50781193
Denk eraan.. alles begint bij 1 klein mini stapje,
als je teveel in eens wil doen, moet je meestal nadien een paar stappen terugzetten.
Er al eens gedacht om misschien een goede vriend, ouder,.. in vertrouwen te nemen, die je als het name pusht en motiveert ?
Got cat ?
  zondag 24 juni 2007 @ 11:11:05 #39
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_50781312
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 16:58 schreef benzin het volgende:

[..]

17
Op je 17de en dan al in zo'n depressie. Ik heb ook een tijd gehad dat het slecht met me ging, geen vrienden enzo. Maar uiteindelijk ben ik er ook uitgekomen en nu ben ik actiever dan ooit.

Als TS eens met me wil praten, stuur me dan een PM.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  zondag 24 juni 2007 @ 11:59:47 #40
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_50782214
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 20:19 schreef benzin het volgende:

[..]

Op jouw post kan ik niet eens reageren, want je hebt helemaal gelijk. Alleen het vervolgens ook echt doen gaat toch nog moeilijk worden.
Ik heb bij jou ook telkens het idee dat als je een keer iets probeert en je niet gelijk 'veranderd' bent, je tegen jezelf zegt 'dat het toch niet lukt' en het vervolgens weer opgeeft.

Je zult inderdaad aan de slag moeten en je leven wordt niet zoals jij dat wilt in 1 week tijd.
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
pi_50786835
quote:
En waarom kan ik niet gewoon normaal/gelukkig zijn zoals alle anderen?
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 18:30 schreef MNR het volgende:
Omdat er niets veranderd is dus.
Ik bedoel meer, waarom hoeven al die anderen niets te doen? Waarom zijn zo'n hoop anderen gewoon gelukkig zonder daar moeite voor te hebben doen, en waarom moet ik met deze rotzooi zitten?

Waarom verdien ik het schijnbaar niet om me goed/gelukkig te voelen?

Het is niet eerlijk
  zondag 24 juni 2007 @ 14:38:40 #42
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_50786968
quote:
Op zondag 24 juni 2007 14:34 schreef benzin het volgende:

[..]

[..]

Ik bedoel meer, waarom hoeven al die anderen niets te doen? Waarom zijn zo'n hoop anderen gewoon gelukkig zonder daar moeite voor te hebben doen, en waarom moet ik met deze rotzooi zitten?

Het is niet eerlijk
Het lijkt alleen maar zo of anderen het zo gemakkelijk hebben en gelukkig zijn zonder er moeite voor te hoeven doen. Je ziet meestal alleen maar de buitenkant.

En het is natuurlijk onzin dat jij het niet zou verdienen om je gelukkig te voelen. Je stelt je nu op als slachtoffer en daar zul je op den duur alleen maar nog ongelukkiger van worden.
The love you take is equal to the love you make.
pi_50786986
quote:
Op zondag 24 juni 2007 11:59 schreef Marietje_34 het volgende:

Ik heb bij jou ook telkens het idee dat als je een keer iets probeert en je niet gelijk 'veranderd' bent, je tegen jezelf zegt 'dat het toch niet lukt' en het vervolgens weer opgeeft.
Dat klopt wel een beetje. Maar zo vreemd is het toch niet dat ik na al die keren dat het mislukt is en al die tijd dat ik me rot gevoeld heb gewoon de motivatie eigenlijk weg is om echt iets te doen?

Ik heb ook zoiets van: 'het is nooit gelukt, waarom zou ik überhaupt nog proberen?'

Hoe graag ik ook wil, het is heel lastig voor me om iets te doen.

Ik weet best dat ik me niets van anderen moet aantrekken, ik weet best dat ik vaker achter mijn pc uit moet, ik weet best dat ik meer met mensen moet praten, ik weet best dat ik werk moet zoeken, ik weet best dat binnenzitten niet help, ik weet dat ik eigenlijk zou moeten gaan sporten. Maar al die dingen ook echt doen is ZO lastig, vooral door alles wat er in het verleden is gebeurd, hoe ik me in het verleden heb gevoeld, en daar trek ik me veel te veel van aan
pi_50787291
Stel dingen niet uit, ga gewoon vandaag naar de sportschool. Okay misschien zijn die nu niet meer open, ga morgen naar de sportschool. Sportschool is maar een voorbeeld, maar wat valt er te verliezen als je dit vandaag of morgen doet?
pi_50787341
quote:

Het is niet eerlijk
Kom eens uit je slachtofferrol. En als je het niet met me eens bent, geef maar tegengas.
  zondag 24 juni 2007 @ 15:17:01 #46
183699 Nairua
Professioneel autist
pi_50788162
quote:

Het is niet eerlijk
Hoeven 'die anderen' niets te doen? Weet je dat zeker?

Ook jij verdient het om je goed & gelukkig te voelen. Maar de enige die daarvoor kan zorgen ben jij en niemand anders. Als jij niet tevreden bent met je leven zoals het is, doe er wat aan! Jij bent namelijk de enige die er ook daadwerkelijk wat aan kán doen.
pi_50788855
quote:
Op zondag 24 juni 2007 14:51 schreef MNR het volgende:

Kom eens uit je slachtofferrol. En als je het niet met me eens bent, geef maar tegengas.
Ik probeer helemaal niet een slachtoffer te spelen. Maar het is gewoon oneerlijk dat ik zoveel moeite lijk te moeten doen terwijl voor iedereen alles vanzelf gaat.
pi_50788874
quote:
Op zondag 24 juni 2007 15:17 schreef Nairua het volgende:

Hoeven 'die anderen' niets te doen? Weet je dat zeker?
Bijna zeker. Ik zie leeftijdsgenoten vrienden hebben, gelukkig zijn, plezier hebben, en bij iedereen lijkt dat gewoon vanzelf te komen. (En volgens mij begrijpen de meeste mensen mij niet, juist omdat dat allemaal zo vanzelfsprekend is)

Schijnbaar heb ik gewoon een hoop pech gehad in mijn leven waardoor ik 'misvormd' ben, en ik twijfel of het überhaupt nog op te lossen is.

En nu zit ik in ieder geval op school nog een beetje tussen andere mensen, maar wat als ik straks klaar met school ben (en eventueel gestudeerd heb)? Wat moet ik dan? Ik heb nu al het gevoel dat ik weg zit te kwijnen thuis, straks zit ik dan gewoon 24 uur per dag thuis. Ik zal mijn hele leven zonder vrienden zijn, nooit weten hoe het zou zijn om een meisje vast te houden, nooit weten hoe het zou zijn om gelukkig te zijn, nooit weten waarom ik zo heb moeten eindigen terwijl zoveel andere mensen wel gelukkig zijn geworden, nooit weten hou het zal zijn om vrolijk in slaap te vallen i.pv. mezelf in slaap huilen.

Ik bedoel, ik ben nu 17... Wat als ik 80 wordt? Dan moet ik nog 63 jaar
pi_50788982
quote:
Op zondag 24 juni 2007 15:42 schreef benzin het volgende:

[..]

Bijna zeker. Ik zie leeftijdsgenoten vrienden hebben, gelukkig zijn, plezier hebben, en bij iedereen lijkt dat gewoon vanzelf te komen. (En volgens mij begrijpen de meeste mensen mij niet, juist omdat dat allemaal zo vanzelfsprekend is)

Schijnbaar heb ik gewoon een hoop pech gehad in mijn leven waardoor ik 'misvormd' ben, en ik twijfel of het überhaupt nog op te lossen is.

En nu zit ik in ieder geval op school nog een beetje tussen andere mensen, maar wat als ik straks klaar met school ben (en eventueel gestudeerd heb)? Wat moet ik dan? Ik heb nu al het gevoel dat ik weg zit te kwijnen thuis, straks zit ik dan gewoon 24 uur per dag thuis. Ik zal mijn hele leven zonder vrienden zijn, nooit weten hoe het zou zijn om een meisje vast te houden, nooit weten hoe het zou zijn om gelukkig te zijn, nooit weten waarom ik zo heb moeten eindigen terwijl zoveel andere mensen wel gelukkig zijn geworden, nooit weten hou het zal zijn om vrolijk in slaap te vallen i.pv. mezelf in slaap huilen.

Ik bedoel, ik ben nu 17... Wat als ik 80 wordt? Dan moet ik nog 63 jaar
Dit heet zwelgen in zelfmedelijden. Daar moet je mee stoppen voordat het te erg wordt.
Er staan genoeg tips in dit topic toch? Ga er wat mee doen!
pi_50789094
quote:
Op zondag 24 juni 2007 15:41 schreef benzin het volgende:
Ik probeer helemaal niet een slachtoffer te spelen. Maar het is gewoon oneerlijk dat ik zoveel moeite lijk te moeten doen terwijl voor iedereen alles vanzelf gaat.
Kijk, en daar klopt het niet. Alles gaat echt niet vanzelf bij iedereen hoor. Denk je nu echt dat niemand problemen heeft? Dat iedereen gelukkig is? Dat alles vanzelf gaat? Nee, dat is niet zo. Echt niet! Dat is je reinste onzin.

En de enige reden waarom ik zo fel tegen je inga, is omdat ik je wil proberen in te laten zien dat je wel kunt veranderen als je wilt. Als je wilt, kan ik je in een PM wel vertellen hoe ik dat heb aangepakt?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')