Jezus wat nou proberen, gewoon doen. Morgen ga je je inschrijven bij een sportschool. Niet elke keer ergens onder uit proberen te komen, gewoon doen!quote:Op dinsdag 26 juni 2007 18:31 schreef benzin het volgende:
[..]
Alles. Ik heb me in ieder geval geprobeerd aan te zetten iets te veranderen, het lukt alleen nog niet erg.
Een psycholoog of arts kan ook niets doen, geef ik Xebro helemaal gelijk in. Zoals ik TS nu een beetje inschat gaat hij tegenover de hulpverlener zitten (en daar blijft het dan bij) met het gevoel dat "alles nu beter wordt" en als er dan niets gebeurt dan krijgt de hulpverlener de schuld.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 18:45 schreef Xebrozius het volgende:
Geweldig hoe mensen denken dat professionele hulp gaat veranderen, alsof een therapeut, psycholoog of psychiather met de TS op stap gaat, bier gaat drinken en vrienden zoeken...
Ze kunnen alleen tips geven zoals ook in dit topic gedaan wordt en aangezien TS zelf aangeeft totaal niet te veranderen ergo niet wil veranderen omdat zelfmedelijden zóó heerlijk is... tja dan is het advies om professionele hulp te zoeken inderdaad het verlossende antwoord wat alles gaat veranderen.
Maar daar houdt het dan niet op, mag je verwachten.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 18:50 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Een psycholoog of arts kan ook niets doen, geef ik Xebro helemaal gelijk in. Zoals ik TS nu een beetje inschat gaat hij tegenover de hulpverlener zitten (en daar blijft het dan bij) met het gevoel dat "alles nu beter wordt" en als er dan niets gebeurt dan krijgt de hulpverlener de schuld.
Ik snap sowieso niet dat mensen realiseren dat de TS over ongeveer een jaar op kamers gaat. Nieuwe studie gaat doen, nieuwe mensen tegenkomt, misschien bij een studie/studentenvereniging gaat, studentes gaat neuken en vrijwel alles wat hem nu kwelt dan totaal niet meer aan de orde zal zijn. Soms is verandering een kwestie van tijd, en daar tussenin moet je het even uitzingen. Maar ja, mensen willen alles nu, beter, sneller en makkelijker... Totaal gebrek aan karakter en ruggengraat dus.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 18:50 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Een psycholoog of arts kan ook niets doen, geef ik Xebro helemaal gelijk in. Zoals ik TS nu een beetje inschat gaat hij tegenover de hulpverlener zitten (en daar blijft het dan bij) met het gevoel dat "alles nu beter wordt" en als er dan niets gebeurt dan krijgt de hulpverlener de schuld.
Het is net alsof hij dat zelf niet zo ziet. Hij ziet alleen zijn negatieve kanten en dikt die aan. Maar misschien is het ook goed voor jezelf als je je op je successen en goede kanten focust.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 18:56 schreef Lienekien het volgende:
Wel knap dat 'ie dan zijn eindexamen heeft gehaald.
quote:Op dinsdag 26 juni 2007 21:16 schreef hummus het volgende:
Ik vind het een beetje stijlloos om PM's op het forum te gooien.
daar kan ik me een hoop bij voorstellen hoor. Daarom denk ik ook dat je met iemand afspraken moet maken, om je te helpen om nu juist wel stappen te zetten, of dat nou een hulpverlener is of iemand anders. Want nu blijft het eigenlijk alleen bij plannen maken.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 18:07 schreef benzin het volgende:
[..]
Dat is dus juist het probleem, ik onderneem te weinig.
anders moest ik het allemaal nog een keer typenquote:Op dinsdag 26 juni 2007 21:16 schreef hummus het volgende:
Ik vind het een beetje stijlloos om PM's op het forum te gooien.
En waarom krijg je je er niet toe aangezet (buiten het feit dat je een luie, passieve donder bent die weigert verantwoording voor zijn leven te nemen)?quote:Op dinsdag 26 juni 2007 18:34 schreef benzin het volgende:
[..]
Eigenlijk niets, maar dat komt dus doordat ik mezelf er niet tot aangezet krijg.
Daarnaast vind ik het okquote:Op dinsdag 26 juni 2007 21:37 schreef bersenka het volgende:
[..]
anders moest ik het allemaal nog een keer typen![]()
Ik ben bang. Bang afgewezen te worden, bang dat mensen mij liever niet in de buurt willen.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 21:50 schreef Xennia het volgende:
En waarom krijg je je er niet toe aangezet (buiten het feit dat je een luie, passieve donder bent die weigert verantwoording voor zijn leven te nemen)?
ok bedanktquote:Op dinsdag 26 juni 2007 22:03 schreef benzin het volgende:
[..]
Daarnaast vind ik het okZinn tips waren heel goed, mijn PMs maken ook nog wat dingen duidelijk.
hij gaat proberen om te proberen zich er toe aan te zetten de tips op te volgenquote:Op dinsdag 26 juni 2007 22:27 schreef bersenka het volgende:
[..]
ok bedankt, maar ga je die tips ook proberen op te volgen?
Hey, zo studeer ik.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 22:30 schreef Xennia het volgende:
[..]
hij gaat proberen om te proberen zich er toe aan te zetten de tips op te volgen
Wat wil je dan? De rest van je leven achter de geraniums gaan zitten?quote:Op dinsdag 26 juni 2007 22:04 schreef benzin het volgende:
[..]
Ik ben bang. Bang afgewezen te worden, bang dat mensen mij liever niet in de buurt willen.
Het is echt heel lastig voor me.
Ik denk dat je hem eerder een enorme schop onder z'n hol dient te gevenquote:Op dinsdag 26 juni 2007 22:51 schreef erikkll het volgende:
Waar woont TS?Als 't dichtbij is wil ik 'm wel betrekken bij sociale activiteiten enzo
Dat is ook een sociale activiteitquote:Op dinsdag 26 juni 2007 22:53 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Ik denk dat je hem eerder een enorme schop onder z'n hol dient te geven
Een sociale schop onder z'n hol [14.gif]quote:Op dinsdag 26 juni 2007 22:53 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Ik denk dat je hem eerder een enorme schop onder z'n hol dient te geven
Zuid-Hollandquote:Op dinsdag 26 juni 2007 22:51 schreef erikkll het volgende:
Waar woont TS?Als 't dichtbij is wil ik 'm wel betrekken bij sociale activiteiten enzo
Weet niet hoe het voor anderen werkt, maar zo werkt het voor mij. Als ik in een situatie zit waarin ik niet gelukkig ben, maar ik durf geen actie te ondernemen, gebeurt er bij mij niets. Kort daarop stel ik mezelf de vraag "wat levert deze situatie me op?". Vaak kom ik dan uit op veiligheid. Zolang ik niets hoef te doen, ben ik me er in ieder geval van verzekerd dat ik in deze vertrouwde situatie kan blijven. Ik weet tenminste wat ik hier heb.quote:Op woensdag 27 juni 2007 09:31 schreef releaze het volgende:
toch blijf ik me afvragen hoe zo'n 'schop onder z'n hol' er concreet uit moet gaan zien. iemand die dat voor mij kan toelichten? ik vind het net zo vaag als 'vrienden zoeken'. daarnaast hoor ik het zo ontieglijk vaak en zie ik zo weinig mensen daadwerkelijk een ander een effectieve schop onder z'n hol geven, dus is er iemand, preferably iedereen die graag met die term gooit, die dit even kan concretiseren?
Kan je daar geen topic over openen, want ik heb ook geen flauw idee wat er precies bedoeld wordt met een schop onder iemands hol geven.quote:Op woensdag 27 juni 2007 09:31 schreef releaze het volgende:
toch blijf ik me afvragen hoe zo'n 'schop onder z'n hol' er concreet uit moet gaan zien. iemand die dat voor mij kan toelichten? ik vind het net zo vaag als 'vrienden zoeken'. daarnaast hoor ik het zo ontieglijk vaak en zie ik zo weinig mensen daadwerkelijk een ander een effectieve schop onder z'n hol geven, dus is er iemand, preferably iedereen die graag met die term gooit, die dit even kan concretiseren?
Ik denk dat het in houd om nu eens echt actie te ondernemen:quote:Op woensdag 27 juni 2007 11:25 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Kan je daar geen topic over openen, want ik heb ook geen flauw idee wat er precies bedoeld wordt met een schop onder iemands hol geven.
Een "schop onder je hol geven" impliceert toch echt dat iemand anders iets gaat doen waardoor jij tot actie over gaat. Niet dat je zelf iets doet, zoals naar een sportschool gaan.quote:Op woensdag 27 juni 2007 12:00 schreef jesselyn het volgende:
Ik denk dat het in houd om nu eens echt actie te ondernemen:
Voor wat ik tot nu toe in dit topic heb gelezen moet TS dan eerst nog even nadenken over 'moet ik dat dan eigenlijk wel doen' en 'wat zal ik dan wel niet van mezelf denken, het is niet niks'. Enigszins cru natuurlijk, maar tot nu toe hebben de héle goede adviezen die ik hiervoor heb gelezen nog niet echt het gewenste effect gehad helaas omdat TS zelf niet echt in staat (b)lijkt tot actie over te gaan.quote:Op woensdag 27 juni 2007 12:25 schreef jesselyn het volgende:
Owja.. ok ik heb even verkeerd gelzen.. Maar TS kan zichzelf ook een schop onder de hol geven...Lijkt me beter
Iemand zo hard confronteren met z'n tekortkomingen dat het bij die persoon dermate denigrerend is dat hij/zij besluit om die tekortkoming aan te pakken. Hetzij uit schaamte, woede of verdriet. Maakt me geen zak uit...quote:Op woensdag 27 juni 2007 09:31 schreef releaze het volgende:
TS zou dan niet zijn tekortkomingen aanpakken. Hij is meer het type dat gaat zwelgen in zelfmedelijden met gedachtes als "Ik ben een asociale persoon die ze een schop onder de kont gaven, en ik verdiende het. boehoehoe".quote:Op woensdag 27 juni 2007 13:36 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Iemand zo hard confronteren met z'n tekortkomingen dat het bij die persoon dermate denigrerend is dat hij/zij besluit om die tekortkoming aan te pakken.
Wat dat betreft mogen zulke figuren ook een trein koppen, lood eten of in het trapgat hangen. Ze voegen niets toe, verbruiken kostbare zuurstof, consumeren alleen en geven helemaal niets terug aan de maatschappij. Deze mensen zijn dood nog enigzins bruikbaar omdat ze weer mineralen in de grond doen terugkeren.quote:Op woensdag 27 juni 2007 13:40 schreef erikkll het volgende:
[..]
TS zou dan niet zijn tekortkomingen aanpakken. Hij is meer het type dat gaat zwelgen in zelfmedelijden met gedachtes als "Ik ben een asociale persoon die ze een schop onder de kont gaven, en ik verdiende het. boehoehoe".
Dit zou kunnen door hem zijn huidige veilige haven te ontnemen.quote:Op woensdag 27 juni 2007 09:31 schreef releaze het volgende:
doodsverwensing, banquote:Op woensdag 27 juni 2007 13:44 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Wat dat betreft mogen zulke figuren ook een trein koppen, lood eten of in het trapgat hangen. Ze voegen niets toe, verbruiken kostbare zuurstof, consumeren alleen en geven helemaal niets terug aan de maatschappij. Deze mensen zijn dood nog enigzins bruikbaar omdat ze weer mineralen in de grond doen terugkeren.
Je boodschap is duidelijk, Xebro.quote:Op woensdag 27 juni 2007 13:44 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Wat dat betreft mogen zulke figuren ook een trein koppen, lood eten of in het trapgat hangen. Ze voegen niets toe, verbruiken kostbare zuurstof, consumeren alleen en geven helemaal niets terug aan de maatschappij. Deze mensen zijn dood nog enigzins bruikbaar omdat ze weer mineralen in de grond doen terugkeren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |