Ik heb je de volgende PM's gestuurd:
Heb je al iets met die tips gedaan? Ik weet uit eigen ervaring dat dit heel erg helpt, zo kom je mensen tegen in een andere omgeving en bouw je een andere band met ze op! en dat moet je dan steeds verder uitbouwen.
PM 1 van bersenka:Verzonden: 19 June 2007 10u19
Aan: benzin
Ik raak steeds verder in de problemen..vroeg me af hoe het ging
PM 1 van benzinDaar geeft iemand anders het antwoord al.. Het gaat nog steeds niet goed. Soms gaat het weer wat beter, op het moment weer slechter.
Iedereen heeft zo'n hoop goed advies gegeven in mijn topics, maar ik doe er eigenlijk compleet niets mee.
Oplossingen bedenken is een peulenschil, maar het is ZO moeilijk echt iets te doen. Echt iets te veranderen.
Ik begin echt de hoop te verliezen dat ik mijn leven nog leuk kan krijgen/maken.
PM 2 van bersenka Verzonden: 20 juni 2007 05u57
hmm ja, je moet ook het geluk hebben dat je mensen tegenkomt die ongv dezelfde hobbies/gedachten hebben als jouw. Je zegt dat je 2 vrienden op school hebt spreek je daar nooit een keer mee af?
Probeer een keer met hun mee uit te gaan, je kunt vast en zeker wel met hun mee. En ga dan naar de 'buurt-discotheek' waarvan je weet dat er wel veel mensen van school komen. Waar woon je eigenlijk?
PM 2 van benzin Wed 20 June 2007 20:37u door benzin
Op 20 juni 2007 17:57 schreef bersenka het volgende:
Je zegt dat je 2 vrienden op school hebt spreek je daar nooit een keer mee af?
Weinig, zo heel nu en dan. Maar die trekken meestal met de rest van het groepje op, waaronder dus diegene die vervelend tegen me is. Zij gaan regelmatig met zijn allen uit enzo.
Probeer een keer met hun mee uit te gaan, je kunt vast en zeker wel met hun mee. En ga dan naar de 'buurt-discotheek' waarvan je weet dat er wel veel mensen van school komen. Waar woon je eigenlijk?
Zuid-Holland-zuid Maar waarom dan naar een plek waar veel andere mensen van school komen? Volgens mij zien veel mensen van school mij als een raar iemand, juist omdat ik zo stil ben. En ik weet niet of dat nog goed te krijgen is sowieso. Hoe reageer je als iemand al 5 jaar niets tegen je heeft gezegd en hij gaat ineens praten :S
Ik heb gewoon al vanaf het begin van de middelbare school fouten gemaakt, en ik ben bang dat ze niet echt recht te zetten zijn.
PM 3 van bersenka Verzonden: 20 June 2007 09u08
Kun je zien hoe hun in een andere omgeving tegen je zijn, waarschijnlijk allemaal heel aardig! Sowieso ben je dan mssch als je wat drank op hebt wat minder verlegen en zie je hoe het ook kan.
En als je nu al jezelf begint wat socialer te ontwikkelen kun je dat doorzetten op je volgende school, daar begin je dan met een schone lei.
PM 3 van benzin Wed 20 June 2007 21:38u door benzinWat als die 2 jongens geen zin hebben om mij mee te nemen maar liever met de rest van het groepje gaan, wat dan? Het is niet echt een optie om alleen te gaan?
PM 4 van bersenka Verzonden: 20 June 2007 09u41
Kom je nooit achter als je het niet een keer vraagt, je zegt toch dat het vrienden zijn? Lijkt mij dat de rest van de groep het juist positief opvat als je ook mee gaat, hadden ze waarschijnlijk niet verw8 en zo zien ze ook een andere kant van je + je doet samen met hun iets. Neem van mij aan dat ze het niet zomaar weigeren hoor