Jezus wat nou proberen, gewoon doen. Morgen ga je je inschrijven bij een sportschool. Niet elke keer ergens onder uit proberen te komen, gewoon doen!quote:Op dinsdag 26 juni 2007 18:31 schreef benzin het volgende:
[..]
Alles. Ik heb me in ieder geval geprobeerd aan te zetten iets te veranderen, het lukt alleen nog niet erg.
Een psycholoog of arts kan ook niets doen, geef ik Xebro helemaal gelijk in. Zoals ik TS nu een beetje inschat gaat hij tegenover de hulpverlener zitten (en daar blijft het dan bij) met het gevoel dat "alles nu beter wordt" en als er dan niets gebeurt dan krijgt de hulpverlener de schuld.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 18:45 schreef Xebrozius het volgende:
Geweldig hoe mensen denken dat professionele hulp gaat veranderen, alsof een therapeut, psycholoog of psychiather met de TS op stap gaat, bier gaat drinken en vrienden zoeken...
Ze kunnen alleen tips geven zoals ook in dit topic gedaan wordt en aangezien TS zelf aangeeft totaal niet te veranderen ergo niet wil veranderen omdat zelfmedelijden zóó heerlijk is... tja dan is het advies om professionele hulp te zoeken inderdaad het verlossende antwoord wat alles gaat veranderen.
Maar daar houdt het dan niet op, mag je verwachten.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 18:50 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Een psycholoog of arts kan ook niets doen, geef ik Xebro helemaal gelijk in. Zoals ik TS nu een beetje inschat gaat hij tegenover de hulpverlener zitten (en daar blijft het dan bij) met het gevoel dat "alles nu beter wordt" en als er dan niets gebeurt dan krijgt de hulpverlener de schuld.
Ik snap sowieso niet dat mensen realiseren dat de TS over ongeveer een jaar op kamers gaat. Nieuwe studie gaat doen, nieuwe mensen tegenkomt, misschien bij een studie/studentenvereniging gaat, studentes gaat neuken en vrijwel alles wat hem nu kwelt dan totaal niet meer aan de orde zal zijn. Soms is verandering een kwestie van tijd, en daar tussenin moet je het even uitzingen. Maar ja, mensen willen alles nu, beter, sneller en makkelijker... Totaal gebrek aan karakter en ruggengraat dus.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 18:50 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Een psycholoog of arts kan ook niets doen, geef ik Xebro helemaal gelijk in. Zoals ik TS nu een beetje inschat gaat hij tegenover de hulpverlener zitten (en daar blijft het dan bij) met het gevoel dat "alles nu beter wordt" en als er dan niets gebeurt dan krijgt de hulpverlener de schuld.
Het is net alsof hij dat zelf niet zo ziet. Hij ziet alleen zijn negatieve kanten en dikt die aan. Maar misschien is het ook goed voor jezelf als je je op je successen en goede kanten focust.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 18:56 schreef Lienekien het volgende:
Wel knap dat 'ie dan zijn eindexamen heeft gehaald.
quote:Op dinsdag 26 juni 2007 21:16 schreef hummus het volgende:
Ik vind het een beetje stijlloos om PM's op het forum te gooien.
daar kan ik me een hoop bij voorstellen hoor. Daarom denk ik ook dat je met iemand afspraken moet maken, om je te helpen om nu juist wel stappen te zetten, of dat nou een hulpverlener is of iemand anders. Want nu blijft het eigenlijk alleen bij plannen maken.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 18:07 schreef benzin het volgende:
[..]
Dat is dus juist het probleem, ik onderneem te weinig.
anders moest ik het allemaal nog een keer typenquote:Op dinsdag 26 juni 2007 21:16 schreef hummus het volgende:
Ik vind het een beetje stijlloos om PM's op het forum te gooien.
En waarom krijg je je er niet toe aangezet (buiten het feit dat je een luie, passieve donder bent die weigert verantwoording voor zijn leven te nemen)?quote:Op dinsdag 26 juni 2007 18:34 schreef benzin het volgende:
[..]
Eigenlijk niets, maar dat komt dus doordat ik mezelf er niet tot aangezet krijg.
Daarnaast vind ik het okquote:Op dinsdag 26 juni 2007 21:37 schreef bersenka het volgende:
[..]
anders moest ik het allemaal nog een keer typen![]()
Ik ben bang. Bang afgewezen te worden, bang dat mensen mij liever niet in de buurt willen.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 21:50 schreef Xennia het volgende:
En waarom krijg je je er niet toe aangezet (buiten het feit dat je een luie, passieve donder bent die weigert verantwoording voor zijn leven te nemen)?
ok bedanktquote:Op dinsdag 26 juni 2007 22:03 schreef benzin het volgende:
[..]
Daarnaast vind ik het okZinn tips waren heel goed, mijn PMs maken ook nog wat dingen duidelijk.
hij gaat proberen om te proberen zich er toe aan te zetten de tips op te volgenquote:Op dinsdag 26 juni 2007 22:27 schreef bersenka het volgende:
[..]
ok bedankt, maar ga je die tips ook proberen op te volgen?
Hey, zo studeer ik.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 22:30 schreef Xennia het volgende:
[..]
hij gaat proberen om te proberen zich er toe aan te zetten de tips op te volgen
Wat wil je dan? De rest van je leven achter de geraniums gaan zitten?quote:Op dinsdag 26 juni 2007 22:04 schreef benzin het volgende:
[..]
Ik ben bang. Bang afgewezen te worden, bang dat mensen mij liever niet in de buurt willen.
Het is echt heel lastig voor me.
Ik denk dat je hem eerder een enorme schop onder z'n hol dient te gevenquote:Op dinsdag 26 juni 2007 22:51 schreef erikkll het volgende:
Waar woont TS?Als 't dichtbij is wil ik 'm wel betrekken bij sociale activiteiten enzo
Dat is ook een sociale activiteitquote:Op dinsdag 26 juni 2007 22:53 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Ik denk dat je hem eerder een enorme schop onder z'n hol dient te geven
Een sociale schop onder z'n hol [14.gif]quote:Op dinsdag 26 juni 2007 22:53 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Ik denk dat je hem eerder een enorme schop onder z'n hol dient te geven
Zuid-Hollandquote:Op dinsdag 26 juni 2007 22:51 schreef erikkll het volgende:
Waar woont TS?Als 't dichtbij is wil ik 'm wel betrekken bij sociale activiteiten enzo
Weet niet hoe het voor anderen werkt, maar zo werkt het voor mij. Als ik in een situatie zit waarin ik niet gelukkig ben, maar ik durf geen actie te ondernemen, gebeurt er bij mij niets. Kort daarop stel ik mezelf de vraag "wat levert deze situatie me op?". Vaak kom ik dan uit op veiligheid. Zolang ik niets hoef te doen, ben ik me er in ieder geval van verzekerd dat ik in deze vertrouwde situatie kan blijven. Ik weet tenminste wat ik hier heb.quote:Op woensdag 27 juni 2007 09:31 schreef releaze het volgende:
toch blijf ik me afvragen hoe zo'n 'schop onder z'n hol' er concreet uit moet gaan zien. iemand die dat voor mij kan toelichten? ik vind het net zo vaag als 'vrienden zoeken'. daarnaast hoor ik het zo ontieglijk vaak en zie ik zo weinig mensen daadwerkelijk een ander een effectieve schop onder z'n hol geven, dus is er iemand, preferably iedereen die graag met die term gooit, die dit even kan concretiseren?
Kan je daar geen topic over openen, want ik heb ook geen flauw idee wat er precies bedoeld wordt met een schop onder iemands hol geven.quote:Op woensdag 27 juni 2007 09:31 schreef releaze het volgende:
toch blijf ik me afvragen hoe zo'n 'schop onder z'n hol' er concreet uit moet gaan zien. iemand die dat voor mij kan toelichten? ik vind het net zo vaag als 'vrienden zoeken'. daarnaast hoor ik het zo ontieglijk vaak en zie ik zo weinig mensen daadwerkelijk een ander een effectieve schop onder z'n hol geven, dus is er iemand, preferably iedereen die graag met die term gooit, die dit even kan concretiseren?
Ik denk dat het in houd om nu eens echt actie te ondernemen:quote:Op woensdag 27 juni 2007 11:25 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Kan je daar geen topic over openen, want ik heb ook geen flauw idee wat er precies bedoeld wordt met een schop onder iemands hol geven.
Een "schop onder je hol geven" impliceert toch echt dat iemand anders iets gaat doen waardoor jij tot actie over gaat. Niet dat je zelf iets doet, zoals naar een sportschool gaan.quote:Op woensdag 27 juni 2007 12:00 schreef jesselyn het volgende:
Ik denk dat het in houd om nu eens echt actie te ondernemen:
Voor wat ik tot nu toe in dit topic heb gelezen moet TS dan eerst nog even nadenken over 'moet ik dat dan eigenlijk wel doen' en 'wat zal ik dan wel niet van mezelf denken, het is niet niks'. Enigszins cru natuurlijk, maar tot nu toe hebben de héle goede adviezen die ik hiervoor heb gelezen nog niet echt het gewenste effect gehad helaas omdat TS zelf niet echt in staat (b)lijkt tot actie over te gaan.quote:Op woensdag 27 juni 2007 12:25 schreef jesselyn het volgende:
Owja.. ok ik heb even verkeerd gelzen.. Maar TS kan zichzelf ook een schop onder de hol geven...Lijkt me beter
Iemand zo hard confronteren met z'n tekortkomingen dat het bij die persoon dermate denigrerend is dat hij/zij besluit om die tekortkoming aan te pakken. Hetzij uit schaamte, woede of verdriet. Maakt me geen zak uit...quote:Op woensdag 27 juni 2007 09:31 schreef releaze het volgende:
TS zou dan niet zijn tekortkomingen aanpakken. Hij is meer het type dat gaat zwelgen in zelfmedelijden met gedachtes als "Ik ben een asociale persoon die ze een schop onder de kont gaven, en ik verdiende het. boehoehoe".quote:Op woensdag 27 juni 2007 13:36 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Iemand zo hard confronteren met z'n tekortkomingen dat het bij die persoon dermate denigrerend is dat hij/zij besluit om die tekortkoming aan te pakken.
Wat dat betreft mogen zulke figuren ook een trein koppen, lood eten of in het trapgat hangen. Ze voegen niets toe, verbruiken kostbare zuurstof, consumeren alleen en geven helemaal niets terug aan de maatschappij. Deze mensen zijn dood nog enigzins bruikbaar omdat ze weer mineralen in de grond doen terugkeren.quote:Op woensdag 27 juni 2007 13:40 schreef erikkll het volgende:
[..]
TS zou dan niet zijn tekortkomingen aanpakken. Hij is meer het type dat gaat zwelgen in zelfmedelijden met gedachtes als "Ik ben een asociale persoon die ze een schop onder de kont gaven, en ik verdiende het. boehoehoe".
Dit zou kunnen door hem zijn huidige veilige haven te ontnemen.quote:Op woensdag 27 juni 2007 09:31 schreef releaze het volgende:
doodsverwensing, banquote:Op woensdag 27 juni 2007 13:44 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Wat dat betreft mogen zulke figuren ook een trein koppen, lood eten of in het trapgat hangen. Ze voegen niets toe, verbruiken kostbare zuurstof, consumeren alleen en geven helemaal niets terug aan de maatschappij. Deze mensen zijn dood nog enigzins bruikbaar omdat ze weer mineralen in de grond doen terugkeren.
Je boodschap is duidelijk, Xebro.quote:Op woensdag 27 juni 2007 13:44 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Wat dat betreft mogen zulke figuren ook een trein koppen, lood eten of in het trapgat hangen. Ze voegen niets toe, verbruiken kostbare zuurstof, consumeren alleen en geven helemaal niets terug aan de maatschappij. Deze mensen zijn dood nog enigzins bruikbaar omdat ze weer mineralen in de grond doen terugkeren.
De rand waar iemand overheen gaat, niet het leenwoord.quote:Op woensdag 27 juni 2007 13:59 schreef BeF_Aviko het volgende:
Nosh, het is rant, niet rand...
Als hij er niet was dan had je weer iemand minder om af te zeiken, had je weer iemand minder om jezelf beter door te voelen. En blijkbaar vind je het prettig om je er bezig mee te houden, getuige de vele reacties. Dus why bother?quote:Op woensdag 27 juni 2007 13:44 schreef Xebrozius het volgende:
Lees mijn vorige topicquote:Op woensdag 27 juni 2007 13:44 schreef Starfighter_Pilot het volgende:
Zijn ouders zouden bijvoorbeeld (gedeeltelijk) kunnen stoppen hem financieel te onderhouden en de TV en computer eens een tijdje achter slot en grendel kunnen opbergen.
Erg kinderachtig natuurlijk, maar hierdoor wordt hij wèl gedwongen zijn vrije tijd op een creatieve en actieve manier in te delen en zich minder afhankelijk op te stellen.
Een uur lang een lekker stuk fietsen is ook zo venederendquote:Op woensdag 27 juni 2007 15:28 schreef benzin het volgende:
[..]
Lees mijn vorige topicIk heb mij ouders een heel klein deel van het probleem verteld (dat ik vind dat ik te weinig buiten ben), en nu moet ik elke dag 1 uur naar buiten.
Mijn ouders zien alleen niet in dat dat niet opschiet, want meestal ga ik uur op de grond in klein steegje zitten. Ik heb namelijk niemand om iets mee te gaan doen, en alleen ergens heen gaan is geen optie. (Dan ziet iedereen gelijk dat je alleen bent enzo)
Wel als je andere mensen zo ziet kijken van; "Kijk nou eens, die is alleenquote:Op woensdag 27 juni 2007 15:29 schreef Xebrozius het volgende:
Een uur lang een lekker stuk fietsen is ook zo venederend
Hehe, okay dit is een kloon...quote:Op woensdag 27 juni 2007 15:43 schreef benzin het volgende:
[..]
Wel als je andere mensen zo ziet kijken van; "Kijk nou eens, die is alleen"
![]()
Dat is omdat je het bewust opzoekt. Je zegt tegen jezelf "ik heb niemand om iets mee te doen en omdat ik me daarvoor schaam verschuil ik me in een steeg. Ik durf het ook niet aan mijn ouders te vertellen". Weet zeker dat als je ouders zouden weten dat je in een steeg zou zitten, je niet meer naar buiten zouden sturen. Geen enkele ouder wenst dat zijn of haar kind zich ellendig en eenzaam voelt.quote:Op woensdag 27 juni 2007 15:28 schreef benzin het volgende:
Lees mijn vorige topicIk heb mij ouders een heel klein deel van het probleem verteld (dat ik vind dat ik te weinig buiten ben), en nu moet ik elke dag 1 uur naar buiten.
Mijn ouders zien alleen niet in dat dat niet opschiet, want meestal ga ik uur op de grond in klein steegje zitten. Ik heb namelijk niemand om iets mee te gaan doen, en alleen ergens heen gaan is geen optie. (Dan ziet iedereen gelijk dat je alleen bent enzo)
begin met sporten. dan voel je je lichamelijk beter, gaat er beter uitzien, je krijgt zelfvertrouwen en meer energie.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 22:29 schreef benzin het volgende:
Laatst heb ik hier een paar keer middels topics om advies gevraagd. Eigenlijk was al jullie advies zeer waardevol, maar ik doe er gewoon compleet niets meeEn niet eens echt bewust, maar ik verander gewoon niet.
Ik zie zelf ook wel in welke dingen ik fout doe, en wat ik waarschijnlijk zou moeten doen, maar ik ben schijnbaar gewoon doodsbang om dingen anders te gaan doen.
Ik vond een lijstje met doelen dat ik een paar maanden geleden heb gemaakt. Ik maak nu dit topic eigenlijk naar aanleiding van dit lijstje. En het erge is dat ik er nu vele maanden later echt niets, maar dan ook niets wat op het lijstje stond heb waargemaakt.
[..]
Feit is gewoon dat ondanks dat ik wel tig van zulke lijstjes te blijk hebben liggen, met ongeveer ditzelfde lijstje, en over al die tijd heb ik NIETS gedaan richting wat ik wil bereiken.. En eigenlijk elke keer dat ik wel plan om iets te doen op het allerlaatste moment durf ik niet meer.
Waarom is het toch zo moeilijk te veranderen?? En waarom kan ik niet gewoon normaal/gelukkig zijn zoals alle anderen?
Ik wil het mijn ouders niet vertellen omdat ik wil dat ze trots op me zijn. Ze hebben het niet verdiend om een zoon als ik te krijgen.. Ik kan toch niet tegen mijn ouders zeggen dat hun zoon een onsociale waardeloze idioot zonder vrienden is die zijn leven heeft laten mislukken?quote:Op woensdag 27 juni 2007 15:45 schreef MNR het volgende:
Dat is omdat je het bewust opzoekt. Je zegt tegen jezelf "ik heb niemand om iets mee te doen en omdat ik me daarvoor schaam verschuil ik me in een steeg. Ik durf het ook niet aan mijn ouders te vertellen". Weet zeker dat als je ouders zouden weten dat je in een steeg zou zitten, je niet meer naar buiten zouden sturen. Geen enkele ouder wenst dat zijn of haar kind zich ellendig en eenzaam voelt.
Ik weet zeker dat het mensen opvalt dat ik alleen ben.. Misschien komt dat ook doordat ik dat op een bepaalde manier uitstraal ofzo, maar elke keer dat ik echt ergens heen moet ofzo, weet ik echt zeker dat bijna iedereen ziet dat ik alleen ben en mij daarom uitlacht.quote:MAAR wat je wel zou kunnen doen is zeggen tegen jezelf: "okay, ik loop hier nu eenmaal, en ik heb niemand om iets mee te doen en JA ik schaam me ervoor, MAAR ik ga NIET in een steegje zitten. Want als ik dat doe, verandert er nooit iets. En de mensen die ik op straat tegenkom, zien dat niet aan mijn voorhoofd. Dus ik loop gewoon stoer door, een uur lang en er is niets aan de hand".
See the difference?
Dat uurtje naar buiten verandert ook weinig tot niets. Je kunt na dat uurtje gewoon weer terug naar je veilige haven binnen op de bank.quote:Op woensdag 27 juni 2007 15:28 schreef benzin het volgende:
[..]
Mooi, opgelost. Slotje.quote:Op woensdag 27 juni 2007 16:19 schreef benzin het volgende:
Ik weet niet waarom ik niets doe, ik kan het niet. Misschien hebben jullie gelijk, ik ben waardeloos, en ik kan beter opgeven.![]()
In dat geval zou ik werk moeten zoeken.. maar dat had ieder ander je ook kunnen vertellen?quote:Op woensdag 27 juni 2007 16:34 schreef Starfighter_Pilot het volgende:
Stel dat je ouders stoppen definitief met je financieel te onderhouden en je kosten en inwoning moet gaan betalen.
Je bent blut.... en nu?
quote:Op woensdag 27 juni 2007 16:39 schreef benzin het volgende:
[..]
In dat geval zou ik werk moeten zoeken.. maar dat had ieder ander je ook kunnen vertellen?
quote:-Wel eens het lef hebben meiden aan te spreken/wat vaker tegen meiden proberen te praten
-Werk zoeken![]()
-Proberen meer vrienden te maken
-Conditie verbeteren/sporten
-Vaker uitgaan/naar dingen toe
quote:Op woensdag 27 juni 2007 15:28 schreef benzin het volgende:
[..]
Veel gevallen zoals het jouwe zijn het resultaat van een veel te beschemde opvoeding en een gezin waar niet of nauwelijks echt gepraat wordt.quote:Op woensdag 27 juni 2007 16:19 schreef benzin het volgende:
Ik wil het mijn ouders niet vertellen omdat ik wil dat ze trots op me zijn. Ze hebben het niet verdiend om een zoon als ik te krijgen.. Ik kan toch niet tegen mijn ouders zeggen dat hun zoon een onsociale waardeloze idioot zonder vrienden is die zijn leven heeft laten mislukken?
En daarom kan ik ook op school niet om hulp vragen, want ik weet zeker dat ze dan mijn ouders bellen, en ik wil het mijn ouders niet vertellen.
Ik doe nog steeds of er niets aan de hand is, ik rijd soms om voor ik vanaf school naar huis ga en dan zeg ik dat ik met iemand ben meegefietst. En, zolang ik met mijn ouders ben ben ik heel erg spraakzaam enzo.
Eigenlijk veroorzaakt dat bij mij het meeste pijn denk ik. Het feit dat ik tegen mijn ouders en tegen leraren probeer te doen of ik een van de gelukkigste mensen op aarde ben, maar ondertussen...
Euh ja. Het zou ook wel heel raar zijn als jij alleen loopt en zij ineens twee personen zien lopen hè.quote:Op woensdag 27 juni 2007 16:19 schreef benzin het volgende:
[..]
Ik weet zeker dat het mensen opvalt dat ik alleen ben.. Misschien komt dat ook doordat ik dat op een bepaalde manier uitstraal ofzo, maar elke keer dat ik echt ergens heen moet ofzo, weet ik echt zeker dat bijna iedereen ziet dat ik alleen ben en mij daarom uitlacht.
Benzin, face it: aangezien je gedurende deze vier pagina's met posts weet ik veel hoeveel keer wel niet al hebt aangegeven dat je nog niets hebt gedaan om te veranderen en ook niet bepaald de indruk wekt er op korte termijn mee te beginnen, denk je niet dat ze er uiteindelijk toch wel achterkomen?quote:Op woensdag 27 juni 2007 16:19 schreef benzin het volgende:
Ik wil het mijn ouders niet vertellen omdat ik wil dat ze trots op me zijn. Ze hebben het niet verdiend om een zoon als ik te krijgen.. Ik kan toch niet tegen mijn ouders zeggen dat hun zoon een onsociale waardeloze idioot zonder vrienden is die zijn leven heeft laten mislukken?
En daarom kan ik ook op school niet om hulp vragen, want ik weet zeker dat ze dan mijn ouders bellen, en ik wil het mijn ouders niet vertellen.
... zullen we het even omdraaien: denk jij dat iedereen die alleen over straat loopt alleen is? En überhaupt even iets: zie je ze jou uitlachen of overmatig aandacht aan je besteden? Ik heb zelf (tegenwoordig) een vriendin en aardig wat vrienden (as. zondag verjaardagsfeestjequote:Ik weet zeker dat het mensen opvalt dat ik alleen ben.. Misschien komt dat ook doordat ik dat op een bepaalde manier uitstraal ofzo, maar elke keer dat ik echt ergens heen moet ofzo, weet ik echt zeker dat bijna iedereen ziet dat ik alleen ben en mij daarom uitlacht.
Okee, ik heb de indruk dat dit een van je grootste misvattingen is.quote:Op zondag 24 juni 2007 15:41 schreef benzin het volgende:
Ik probeer helemaal niet een slachtoffer te spelen. Maar het is gewoon oneerlijk dat ik zoveel moeite lijk te moeten doen terwijl voor iedereen alles vanzelf gaat.
Benzin, ondanks alle adviezen die je in dit hele topic gekregen hebt, zie je er geen heil meer in? Even vanaf stap 1 dan: wat moet je doen dan? En stap 2 is niet meteen denken van 'ja maar dat kan ik toch niet bereiken want ik voel me niets waard' maar denken hoe een ander het voor mekaar zou hebben gekregen. En nee, het gaat niet vanzelf, ook niet voor andere mensen. De rest van de mensen in dit topic heeft ook een bijbaantje gehad, niet iedereen in dit topic heeft een vriendin ook al zou hij dat wel willen...quote:Ik weet überhaupt niet meer wat ik moet doen. Nee... Ik weet eigenlijk wel wat ik moet doen, maar niet hoe ik het moet gaan doen, hoe ik mezelf ertoe kan aanzetten. En alhoewel ik de laatste paar weken weer dacht dat ik misschien nog kon veranderen, begin ik die kans nu heel somber in te zien.
Ik ben het de laatste tijd akelig vaak met je eensquote:Op woensdag 27 juni 2007 15:44 schreef Xebrozius het volgende:
Hehe, okay dit is een kloon...
hou aub op met zo zielig te doenquote:Op woensdag 27 juni 2007 16:19 schreef benzin het volgende:
Ik weet niet waarom ik niets doe, ik kan het niet. Misschien hebben jullie gelijk, ik ben waardeloos, en ik kan beter opgeven.![]()
Ik heb op dit moment alleen basisschooldiploma, middelbare school is nog niet af.quote:Op woensdag 27 juni 2007 20:13 schreef Isabeau het volgende:
Ik hoop maar dat het een kloon is, want je vraagt je idd af hoe zo iemand überhaupt een diploma heeft kunnen halen, laat staan op internet durft te posten.
Misschien wel omdat je niks doet met alle goedbedoelde adviezen.quote:Op woensdag 27 juni 2007 20:34 schreef benzin het volgende:
Allereerst, BeF_Aviko, je verhaal bevat een hoop bruikbare dingen. Dankje!
[..]
Ik heb op dit moment alleen basisschooldiploma, middelbare school is nog niet af.
Maar waarom zijn sommigen van jullie nou zo hard tegen me![]()
Reageer dan niet
Omdat je met elke post die je doet jezelf zo handig omlaag haalt dat alle goed bedoelde adviezen nooit gaan aankomen. Je vindt het jezelf niet waard om te veranderen en daar schuilt mijns inziens het probleem. Je komt continue zeuren (ja, zeuren of moeten we fluwelen handschoentjes gaan hanteren) dat je het niet kan, dat het je niet gaat lukken, dat het gek is als je alleen bent, dat je voor van alles en nog wat bang bent, dat je een mislukkeling bent etc. Hou op met negatief praten, ga iets doen.quote:Op woensdag 27 juni 2007 20:34 schreef benzin het volgende:
Allereerst, BeF_Aviko, je verhaal bevat een hoop bruikbare dingen. Dankje!
Ik heb op dit moment alleen basisschooldiploma, middelbare school is nog niet af.
Maar waarom zijn sommigen van jullie nou zo hard tegen me![]()
Reageer dan niet
Wat ga je ermee doen dan?quote:Op woensdag 27 juni 2007 20:34 schreef benzin het volgende:
Allereerst, BeF_Aviko, je verhaal bevat een hoop bruikbare dingen.
quote:Op zaterdag 23 juni 2007 09:34 schreef benzin het volgende:
En ik ben bang dat ik foute keuzes zal blijven maken als ik keuzes ga maken.
Ik ben heel erg bang dat anderen me saai vinden, ik ben heel erg bang dat ik dichtklap en ik ben heel erg bang dat anderen mij gewoon liever niet in de buurt hebben.
quote:Op zaterdag 23 juni 2007 13:31 schreef benzin het volgende:
Ik zou heel erg graag meer zulk soort dingen willen doen, maar ik ben bang dat mensen mij als raar/eenzaam zien als ik allerlei dingen alleen aan het doen ben.
quote:Op zondag 24 juni 2007 14:34 schreef benzin het volgende:
Waarom verdien ik het schijnbaar niet om me goed/gelukkig te voelen?
Het is niet eerlijk
quote:Op zondag 24 juni 2007 15:42 schreef benzin het volgende:
Schijnbaar heb ik gewoon een hoop pech gehad in mijn leven waardoor ik 'misvormd' ben, en ik twijfel of het überhaupt nog op te lossen is.
Ik heb nu al het gevoel dat ik weg zit te kwijnen thuis, straks zit ik dan gewoon 24 uur per dag thuis. Ik zal mijn hele leven zonder vrienden zijn, nooit weten hoe het zou zijn om een meisje vast te houden, nooit weten hoe het zou zijn om gelukkig te zijn, nooit weten waarom ik zo heb moeten eindigen terwijl zoveel andere mensen wel gelukkig zijn geworden, nooit weten hou het zal zijn om vrolijk in slaap te vallen i.pv. mezelf in slaap huilen.
Ik bedoel, ik ben nu 17... Wat als ik 80 wordt? Dan moet ik nog 63 jaar![]()
quote:Op zondag 24 juni 2007 14:39 schreef benzin het volgende:
Ik heb ook zoiets van: 'het is nooit gelukt, waarom zou ik überhaupt nog proberen?'
quote:Op woensdag 27 juni 2007 15:43 schreef benzin het volgende:
Wel als je andere mensen zo ziet kijken van; "Kijk nou eens, die is alleen"
![]()
Je hele instelling is al verkeerd. Waarschijnlijk denk je dat je pas positief over jezelf kan denken als je vrienden hebt, maar om vrienden te kunnen krijgen helpt het niet om zo negatief over jezelf te denken. Vicieuze cirkel.quote:Op woensdag 27 juni 2007 16:19 schreef benzin het volgende:
Ze hebben het niet verdiend om een zoon als ik te krijgen.. Ik kan toch niet tegen mijn ouders zeggen dat hun zoon een onsociale waardeloze idioot zonder vrienden is die zijn leven heeft laten mislukken?
Ik weet zeker dat het mensen opvalt dat ik alleen ben.. Misschien komt dat ook doordat ik dat op een bepaalde manier uitstraal ofzo, maar elke keer dat ik echt ergens heen moet ofzo, weet ik echt zeker dat bijna iedereen ziet dat ik alleen ben en mij daarom uitlacht.
Ik weet überhaupt niet meer wat ik moet doen. Nee... Ik weet eigenlijk wel wat ik moet doen, maar niet hoe ik het moet gaan doen, hoe ik mezelf ertoe kan aanzetten.
En alhoewel ik de laatste paar weken weer dacht dat ik misschien nog kon veranderen, begin ik die kans nu heel somber in te zien.
Ik denk dat je gelijk hebt.quote:Op woensdag 27 juni 2007 21:21 schreef MNR het volgende:
Ik vermoed dat Benzin aan de slag moet met zijn heel lage zelfbeeld. En ik schat in dat de harde aanpak alleen maar averechts werkt omdat hij de woorden voor waarheid aanneemt (deze bevestigen zijn gedachten).
En dat er niets van de adviezen aankomt, is denk ik omdat hij nog nooit een positieve ervaring heeft gehad.. en daarom geen vertrouwen heeft. En het is dan heel lastig om tot iemand door te dringen.
(zo leef ik me in in TS)
Heb je hem al gekocht/geleend/gelezen?quote:Op woensdag 27 juni 2007 11:42 schreef Nairua het volgende:
TS, hou je van lezen? Misschien is dit iets voor je: "Ik kan denken / voelen wat ik wil". ISBN 90-265-0238-9.
Ik hadzelf veel eerder moeten ingrijpen. Vandaag heb ik hoop schoolwerk te doen (dat ik ook te lang heb laten wachten) Morgen ga ik eens naar de stad, om daar gewoon wat dingen te kopen.quote:Nee, weetje.. vandaag wordt de laatste dag dat ik zo wil zijn. IK WIL DIT NIET LANGER EN IK GA WAT DOEN! Doen alsof ik nieuw ben, doen alsof ik sociaal ben, doen alsof ik leuk ben. En misschien.. heel misschien lukt dat me en helpt het me om in verloop van tijd de persoon worden die ik wil worden. De persoon die ik zonder mijn verleden WAS geweest, die ik hat kunnen zijn, en die ik ga worden.
Ik ben het zat die lafaard te zijn en ik moet wat doen. Ik GA wat doen.
benzin 2.0quote:Op donderdag 28 juni 2007 09:26 schreef benzin het volgende:
Weg met wie ik was, hallo nieuw persoon.
Bedankt voor de tip. Ik heb net even gegoogled, en ik vond ook een site (www.hardloopschema.nl) waar je zelfs hele agenda kan laten samenstellen. Het is voor mij denk ik makkelkijker als ik iets vooruitgedachts op papier heb staan.quote:Op donderdag 28 juni 2007 10:11 schreef Isabeau het volgende:
(en als je een mp3-speler hebt, er zijn hardloopschema's die gebruik maken van je mp3-speler).
Dat is niet alleen voor jou makkelijkerquote:Op donderdag 28 juni 2007 10:28 schreef benzin het volgende:
[..]
Bedankt voor de tip. Ik heb net even gegoogled, en ik vond ook een site (www.hardloopschema.nl) waar je zelfs hele agenda kan laten samenstellen. Het is voor mij denk ik makkelkijker als ik iets vooruitgedachts op papier heb staan.
Been there, done thatquote:Op donderdag 28 juni 2007 09:26 schreef benzin het volgende:
Straks op school ga ik gewoon op zijn minst met 1 meisje gewoon leuk praten.![]()
![]()
Hahaha! Mooi hoorquote:Op donderdag 28 juni 2007 17:43 schreef benzin het volgende:
Been there, done thatEn het ging zelfs redelijk goed
Nja, door omstandigheden liep ik alleen, ik zag 3 meiden samen aan een tafel zitten uit parallelklassen, dus ik heb "hooi" gezegd en ben er bij gaan zitten.quote:
Even rust houden tussen het schoolwerk in?quote:
Die 2 vrienden waar je het over hebt, hun gewoon vragen.quote:Op donderdag 28 juni 2007 20:43 schreef benzin het volgende:
[..]
Even rust houden tussen het schoolwerk in?![]()
Ik zou misschien zaterdagavond ofzo een of andere kroeg of iets kunnen inlopen, maar dan ken ik helemaal niemand. Ik denk dat het misschien wijzer is te wachten tot ik weet dat mensen van school uitgaan ofzo en dan vragen of het cool is als ik meega?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |