abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50878754
Waar woont TS? Als 't dichtbij is wil ik 'm wel betrekken bij sociale activiteiten enzo
  dinsdag 26 juni 2007 @ 22:53:22 #127
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_50878835
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 22:51 schreef erikkll het volgende:
Waar woont TS? Als 't dichtbij is wil ik 'm wel betrekken bij sociale activiteiten enzo
Ik denk dat je hem eerder een enorme schop onder z'n hol dient te geven
  dinsdag 26 juni 2007 @ 22:54:23 #128
82136 Xennia
gekroond
pi_50878882
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 22:53 schreef Xebrozius het volgende:

[..]

Dat is ook een sociale activiteit
  dinsdag 26 juni 2007 @ 22:55:17 #129
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_50878922
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 22:54 schreef Xennia het volgende:

[..]

Dat is ook een sociale activiteit
Of sadomasochisme... Maar net hoe je het beestje wil noemen.
pi_50879087
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 22:53 schreef Xebrozius het volgende:

[..]

Een sociale schop onder z'n hol [14.gif]
pi_50884210
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 22:51 schreef erikkll het volgende:
Zuid-Holland
pi_50884837
Zet je gewoon over je onzekerheid heen en doe wat, en achteraf blijkt dat de wereld niet vergaan is zoals je misschien zou denken!
pi_50885551
en sowieso zijn er wel meer mensen die hetzelfde probleem hebben. Alleen door dat probleem is het natuurlijk wel beetje moeilijk om in contact te komen met elkaar
pi_50888274
Hey Benzin, misschien is het tijd je te realiseren dat je er op deze manier -hier om tips vragen- niet uitkomt (als ik zo al die reacties lees van mensen die je eerder hebben gesproken). Is het misschien een idee om eens met iemand te gaan praten face-to-face?
You're never fully dressed until you wear a smile
  woensdag 27 juni 2007 @ 09:31:56 #135
81237 releaze
best of both worlds
pi_50888626
toch blijf ik me afvragen hoe zo'n 'schop onder z'n hol' er concreet uit moet gaan zien. iemand die dat voor mij kan toelichten? ik vind het net zo vaag als 'vrienden zoeken'. daarnaast hoor ik het zo ontieglijk vaak en zie ik zo weinig mensen daadwerkelijk een ander een effectieve schop onder z'n hol geven, dus is er iemand, preferably iedereen die graag met die term gooit, die dit even kan concretiseren?
pi_50891049
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 09:31 schreef releaze het volgende:
toch blijf ik me afvragen hoe zo'n 'schop onder z'n hol' er concreet uit moet gaan zien. iemand die dat voor mij kan toelichten? ik vind het net zo vaag als 'vrienden zoeken'. daarnaast hoor ik het zo ontieglijk vaak en zie ik zo weinig mensen daadwerkelijk een ander een effectieve schop onder z'n hol geven, dus is er iemand, preferably iedereen die graag met die term gooit, die dit even kan concretiseren?
Weet niet hoe het voor anderen werkt, maar zo werkt het voor mij. Als ik in een situatie zit waarin ik niet gelukkig ben, maar ik durf geen actie te ondernemen, gebeurt er bij mij niets. Kort daarop stel ik mezelf de vraag "wat levert deze situatie me op?". Vaak kom ik dan uit op veiligheid. Zolang ik niets hoef te doen, ben ik me er in ieder geval van verzekerd dat ik in deze vertrouwde situatie kan blijven. Ik weet tenminste wat ik hier heb.

Goed, dan heb ik daar een antwoord op en dan stel ik mezelf de vraag wat ik mis en wat ik evt. zou kunnen hebben als ik uit de situatie zou proberen te stappen. Als dat een beeld is waarvan ik zeg "ja, dat zou ik willen en graag zelfs" of ik dreig iets te verliezen dan is dat het punt dat ik besluit om de situatie te veranderen.
En ik sta doodangsten uit, en ik heb nog maar weinig vertrouwen maar toch maak ik met mezelf de afspraak om het maar gewoon te proberen. En tot nu toe, is alles wat ik geprobeerd heb gelukt. Puur omdat ik niet opgaf

Maar vind het een goede vraag, ben benieuwd naar de overige meningen.

[ Bericht 0% gewijzigd door MNR op 27-06-2007 11:17:25 ]
You're never fully dressed until you wear a smile
pi_50891917
quote:
Kan je daar geen topic over openen, want ik heb ook geen flauw idee wat er precies bedoeld wordt met een schop onder iemands hol geven.

Misschien zeg ik iets raars, maar kan TS niet naar een fokmeeting in zijn buurt gaan. Er zijn regelmatig meets in Zuid Holland waar iedereen welkom is. Ook mensen die bij wijze van spreken alleen maar in een hoekje zitten toe te kijken, dat vindt niemand echt vreemd. En dan ben je wel met een groep weg En dan zijn er nog fokmeetings naar pretparken en dergelijke en ook daar is iedereen (dus ook TS) gewoon van harte welkom. Alleen kan ik me voorstellen dat het 'eng' is om voor het eerst een groepje onbekende mensen te ontmoeten, maar iedereen die wel eens naar een meeting gaat heeft een eerste keer gehad dat hij/zij niemand kende. En er is anders vast wel iemand in dit topic die met je mee wil gaan. Ik zeg niet dat je nu per se alleen vrienden op fok moet proberen te maken, maar je kan het ook zien als een oefening in sociale vaardigheden.

En je moet eerst maar eens doorkrijgen dat je zelf de moeite waard bent. Ik kan me voorstellen dat mensen weer vage dingen zeggen als "jezelf accepteren" (hoe dan?), maar ik ben bang dat een deel van je ongelukkig voelen daar wel in zit.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 27 juni 2007 @ 11:42:17 #138
183699 Nairua
Professioneel autist
pi_50892513
TS, hou je van lezen? Misschien is dit iets voor je: "Ik kan denken / voelen wat ik wil". ISBN 90-265-0238-9.
pi_50893066
Geef je op voor de Reykjavic meet, dan kun je alvast aan het idee wennen!
Ja, die met de ballen in de bek.
  woensdag 27 juni 2007 @ 12:00:36 #140
178859 jesselyn
Kijk! Een banaan!
pi_50893271
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 11:25 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Kan je daar geen topic over openen, want ik heb ook geen flauw idee wat er precies bedoeld wordt met een schop onder iemands hol geven.
Ik denk dat het in houd om nu eens echt actie te ondernemen:

Het bijvoorbeeld naar een sportschool gaan is in verhouding een kleine moeite. Je gaat er heen.. Je geeft je op. Je krijgt een rondleiding je doet wat oefeningtjes en gaat weer weg.

De geest wil dit niet, ziet er tegen op, vreemde situatie blabla bla. Als men dat deel nu even wegdenkt en dus gewoon op "automatisch" gevoel daar heen gaat. Vervolgens "zet je je geest weer aan" op het moment dat je op dr eenmaal bent.

Volgens mij heb je dan echt praktisch iets gedaan. Je heb een kleine schop onder je hol gehad
Nunc est bibendum
pi_50894127
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 12:00 schreef jesselyn het volgende:
Ik denk dat het in houd om nu eens echt actie te ondernemen:
Een "schop onder je hol geven" impliceert toch echt dat iemand anders iets gaat doen waardoor jij tot actie over gaat. Niet dat je zelf iets doet, zoals naar een sportschool gaan.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 27 juni 2007 @ 12:25:57 #142
178859 jesselyn
Kijk! Een banaan!
pi_50894306
Owja.. ok ik heb even verkeerd gelzen.. Maar TS kan zichzelf ook een schop onder de hol geven...Lijkt me beter
Nunc est bibendum
  woensdag 27 juni 2007 @ 13:12:26 #143
51145 BeF_Aviko
1337 Aardappel
pi_50895951
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 12:25 schreef jesselyn het volgende:
Owja.. ok ik heb even verkeerd gelzen.. Maar TS kan zichzelf ook een schop onder de hol geven...Lijkt me beter
Voor wat ik tot nu toe in dit topic heb gelezen moet TS dan eerst nog even nadenken over 'moet ik dat dan eigenlijk wel doen' en 'wat zal ik dan wel niet van mezelf denken, het is niet niks'. Enigszins cru natuurlijk, maar tot nu toe hebben de héle goede adviezen die ik hiervoor heb gelezen nog niet echt het gewenste effect gehad helaas omdat TS zelf niet echt in staat (b)lijkt tot actie over te gaan.

Met iemand een schop onder de hol geven wordt in het algemeen denk ik bedoeld dat men iemand een 'wake-up call' geeft door direct en confronterend op iemand in te praten, op een dusdanige manier dat diegene er op dat moment niet onderuit kan. In dit geval zou het zelfs nog beter zijn om TS mee te nemen naar een kroeg om hem daar met in een biertje in de hand aan de bar te zetten, of samen met hem naar een sportschool of -club te gaan en hem daar, recht voor zijn ogen, aan te melden als lid.

Ik heb nu vanwege mijn werk te weinig tijd om inhoudelijk te reageren, maar ik kom hier nog zeker op terug.
Je weet het niet...
Ziezo! Da's mooi van Aviko! --> Power to the pieper!
  woensdag 27 juni 2007 @ 13:36:32 #144
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_50896814
quote:
Iemand zo hard confronteren met z'n tekortkomingen dat het bij die persoon dermate denigrerend is dat hij/zij besluit om die tekortkoming aan te pakken. Hetzij uit schaamte, woede of verdriet. Maakt me geen zak uit...
pi_50896933
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 13:36 schreef Xebrozius het volgende:

[..]

Iemand zo hard confronteren met z'n tekortkomingen dat het bij die persoon dermate denigrerend is dat hij/zij besluit om die tekortkoming aan te pakken.
TS zou dan niet zijn tekortkomingen aanpakken. Hij is meer het type dat gaat zwelgen in zelfmedelijden met gedachtes als "Ik ben een asociale persoon die ze een schop onder de kont gaven, en ik verdiende het. boehoehoe".
  woensdag 27 juni 2007 @ 13:44:11 #146
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_50897047
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 13:40 schreef erikkll het volgende:

[..]

TS zou dan niet zijn tekortkomingen aanpakken. Hij is meer het type dat gaat zwelgen in zelfmedelijden met gedachtes als "Ik ben een asociale persoon die ze een schop onder de kont gaven, en ik verdiende het. boehoehoe".
Wat dat betreft mogen zulke figuren ook een trein koppen, lood eten of in het trapgat hangen. Ze voegen niets toe, verbruiken kostbare zuurstof, consumeren alleen en geven helemaal niets terug aan de maatschappij. Deze mensen zijn dood nog enigzins bruikbaar omdat ze weer mineralen in de grond doen terugkeren.
pi_50897077
quote:
Dit zou kunnen door hem zijn huidige veilige haven te ontnemen.

Zijn ouders zouden bijvoorbeeld (gedeeltelijk) kunnen stoppen hem financieel te onderhouden en de TV en computer eens een tijdje achter slot en grendel kunnen opbergen.

Erg kinderachtig natuurlijk, maar hierdoor wordt hij wèl gedwongen zijn vrije tijd op een creatieve en actieve manier in te delen en zich minder afhankelijk op te stellen.

De kern van het probleem blijft echter hetzelfde; Hij zal uiteindelijk zèlf over zijn faalangst heen moeten stappen, anderen kunnen hooguit die drempel een beetje verlagen.
You don't need eyes to see, you need vision.
pi_50897384
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 13:44 schreef Xebrozius het volgende:

[..]

Wat dat betreft mogen zulke figuren ook een trein koppen, lood eten of in het trapgat hangen. Ze voegen niets toe, verbruiken kostbare zuurstof, consumeren alleen en geven helemaal niets terug aan de maatschappij. Deze mensen zijn dood nog enigzins bruikbaar omdat ze weer mineralen in de grond doen terugkeren.
doodsverwensing, ban
  woensdag 27 juni 2007 @ 13:55:03 #149
136780 Nosh
hurpdurp
pi_50897432
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 13:44 schreef Xebrozius het volgende:

[..]

Je boodschap is duidelijk, Xebro.

Een schop onder de kont geven is gewoon dat wat het is. Iemand ontiegelijk hard op zijn laten gaan, hetzij uit zichzelf, het zij door hem te confronteren met zijn tekortkomingen. Een kickstart van het doorzettingsvermogen, eigenhandig zo hard tegen het staartbeentje aanschoppen dat er een ruggengraat in komt.
Ik ben zelf geen fan van discipline erin proppen (als iemand niet wilt, dan zien ze maar waar ze een uitkering vandaan halen later), maar bij een dermate gebrek aan eigen iniatief blijft er weinig over.

Dat dit iets is waar iedere 17-jarige te maken mee heeft (want het percentage jochies dat zijn dagen besteedt aan blowen, rukken, blowen, gitaar spelen en doelloos tv kijken is nu eenmaal groter dan de boyscouts van onze natie) doet niet ter zake. Meneer is niet tevreden, maar meneer kan ook de energie niet opbrengen om ook maar iets meer te doen dan passief tips in zich opnemen, terwijl hij in plaats van dit topic te lezen al 2, 3 flinke stappen had kunnen zetten in zijn leven.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
  woensdag 27 juni 2007 @ 13:57:10 #150
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_50897500
-edit. Nogmaals. Rand. Overheen. Punt is gemaakt, don't push it.

[ Bericht 92% gewijzigd door Nosh op 27-06-2007 13:59:01 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')