abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 27 juni 2007 @ 20:49:17 #176
183699 Nairua
Professioneel autist
pi_50913364
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 20:34 schreef benzin het volgende:
Allereerst, BeF_Aviko, je verhaal bevat een hoop bruikbare dingen.
Wat ga je ermee doen dan?
pi_50913748
Hoe kàn je ooit veranderen als je zo negatief blijft denken:
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 09:34 schreef benzin het volgende:
En ik ben bang dat ik foute keuzes zal blijven maken als ik keuzes ga maken.

Ik ben heel erg bang dat anderen me saai vinden, ik ben heel erg bang dat ik dichtklap en ik ben heel erg bang dat anderen mij gewoon liever niet in de buurt hebben.
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 13:31 schreef benzin het volgende:
Ik zou heel erg graag meer zulk soort dingen willen doen, maar ik ben bang dat mensen mij als raar/eenzaam zien als ik allerlei dingen alleen aan het doen ben.
quote:
Op zondag 24 juni 2007 14:34 schreef benzin het volgende:
Waarom verdien ik het schijnbaar niet om me goed/gelukkig te voelen?

Het is niet eerlijk
quote:
Op zondag 24 juni 2007 15:42 schreef benzin het volgende:
Schijnbaar heb ik gewoon een hoop pech gehad in mijn leven waardoor ik 'misvormd' ben, en ik twijfel of het überhaupt nog op te lossen is.

Ik heb nu al het gevoel dat ik weg zit te kwijnen thuis, straks zit ik dan gewoon 24 uur per dag thuis. Ik zal mijn hele leven zonder vrienden zijn, nooit weten hoe het zou zijn om een meisje vast te houden, nooit weten hoe het zou zijn om gelukkig te zijn, nooit weten waarom ik zo heb moeten eindigen terwijl zoveel andere mensen wel gelukkig zijn geworden, nooit weten hou het zal zijn om vrolijk in slaap te vallen i.pv. mezelf in slaap huilen.

Ik bedoel, ik ben nu 17... Wat als ik 80 wordt? Dan moet ik nog 63 jaar
quote:
Op zondag 24 juni 2007 14:39 schreef benzin het volgende:

Ik heb ook zoiets van: 'het is nooit gelukt, waarom zou ik überhaupt nog proberen?'
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 15:28 schreef benzin het volgende:

Mijn ouders zien alleen niet in dat dat niet opschiet, want meestal ga ik uur op de grond in klein steegje zitten. Ik heb namelijk niemand om iets mee te gaan doen, en alleen ergens heen gaan is geen optie. (Dan ziet iedereen gelijk dat je alleen bent enzo )
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 15:43 schreef benzin het volgende:
Wel als je andere mensen zo ziet kijken van; "Kijk nou eens, die is alleen "    
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 16:19 schreef benzin het volgende:
Ze hebben het niet verdiend om een zoon als ik te krijgen.. Ik kan toch niet tegen mijn ouders zeggen dat hun zoon een onsociale waardeloze idioot zonder vrienden is die zijn leven heeft laten mislukken?

Ik weet zeker dat het mensen opvalt dat ik alleen ben.. Misschien komt dat ook doordat ik dat op een bepaalde manier uitstraal ofzo, maar elke keer dat ik echt ergens heen moet ofzo, weet ik echt zeker dat bijna iedereen ziet dat ik alleen ben en mij daarom uitlacht.

Ik weet überhaupt niet meer wat ik moet doen. Nee... Ik weet eigenlijk wel wat ik moet doen, maar niet hoe ik het moet gaan doen, hoe ik mezelf ertoe kan aanzetten.
En alhoewel ik de laatste paar weken weer dacht dat ik misschien nog kon veranderen, begin ik die kans nu heel somber in te zien.

Ik weet niet waarom ik niets doe, ik kan het niet. Misschien hebben jullie gelijk, ik ben waardeloos, en ik kan beter opgeven.
Je hele instelling is al verkeerd. Waarschijnlijk denk je dat je pas positief over jezelf kan denken als je vrienden hebt, maar om vrienden te kunnen krijgen helpt het niet om zo negatief over jezelf te denken. Vicieuze cirkel.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 27 juni 2007 @ 21:05:39 #178
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_50914132
Ik denk dat benzin eerst moet gaan doen, dan komt het vanzelf wel dat hij positiever over zichzelf gaat denken (hé, dat heb ik toch maar mooi gedaan).
The love you take is equal to the love you make.
pi_50914854
Ik vermoed dat Benzin aan de slag moet met zijn heel lage zelfbeeld. En ik schat in dat de harde aanpak alleen maar averechts werkt omdat hij de woorden voor waarheid aanneemt (deze bevestigen zijn gedachten).

En dat er niets van de adviezen aankomt, is denk ik omdat hij nog nooit een positieve ervaring heeft gehad.. en daarom geen vertrouwen heeft. En het is dan heel lastig om tot iemand door te dringen.

(zo leef ik me in in TS)
You're never fully dressed until you wear a smile
  woensdag 27 juni 2007 @ 21:23:26 #180
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_50914920
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 21:21 schreef MNR het volgende:
Ik vermoed dat Benzin aan de slag moet met zijn heel lage zelfbeeld. En ik schat in dat de harde aanpak alleen maar averechts werkt omdat hij de woorden voor waarheid aanneemt (deze bevestigen zijn gedachten).

En dat er niets van de adviezen aankomt, is denk ik omdat hij nog nooit een positieve ervaring heeft gehad.. en daarom geen vertrouwen heeft. En het is dan heel lastig om tot iemand door te dringen.

(zo leef ik me in in TS)
Ik denk dat je gelijk hebt.
  woensdag 27 juni 2007 @ 21:25:51 #181
183699 Nairua
Professioneel autist
pi_50915024
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 11:42 schreef Nairua het volgende:
TS, hou je van lezen? Misschien is dit iets voor je: "Ik kan denken / voelen wat ik wil". ISBN 90-265-0238-9.
Heb je hem al gekocht/geleend/gelezen?
pi_50916256
ook een goed boek:
Dromen, durven, doen van ben tiggelaar

http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/nl/-/EUR/BOL_DisplayProductInformation-Secondary?BOL_OWNER_ID=1001004002381844&Secondary=description&Section=BOOK

[ Bericht 55% gewijzigd door Maarten1 op 27-06-2007 21:57:41 ]
"Isaac Newton invented gravity because some asshole hit him with an apple"
  woensdag 27 juni 2007 @ 22:06:39 #183
28201 jwjw
See the money wanna stay
pi_50916877
Sporten is altijd goed. Ga gewoon, hoe saai ook, hardlopen.
Iets van muziej en oortjes op en gewoon dat beginner schema van internet plukken en HOP!
Zelfs ik kan dat :p

En wordt dan lid van iets als friendshipfacory (dat is vooral omgeving A'dame en Utrecht, maar er is vast ook zoiets bij jou in de buurt) en ga daar eens met een uitje mee. En dan nog een, en zo leer je mensen kennen. T zullen eerst kennissen zijn maar wie weet zitten er een paar bij die betere kennissen worden etc etc.

Little bye little bit by bit.
Gaat je vast lukken!
pi_50924158
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 15:28 schreef benzin het volgende:
Lees mijn vorige topic Ik heb mij ouders een heel klein deel van het probleem verteld (dat ik vind dat ik te weinig buiten ben), en nu moet ik elke dag 1 uur naar buiten.
. Oke, kloon
  donderdag 28 juni 2007 @ 08:14:51 #185
51145 BeF_Aviko
1337 Aardappel
pi_50927164
Benzin, deze post zal je ook een eindje verder kunnen helpen.

En zoals gezegd: doe iets, maakt niet uit in welke richting je begint. Zolang je maar méér doet dan op dit moment op je luie reet op je kamer wegkwijnen!

btw, Xeanor is bij deze een van mijn helden op dit forum
Je weet het niet...
Ziezo! Da's mooi van Aviko! --> Power to the pieper!
pi_50928106
Dit schreef ik net zelf in een PM
quote:
Nee, weetje.. vandaag wordt de laatste dag dat ik zo wil zijn. IK WIL DIT NIET LANGER EN IK GA WAT DOEN! Doen alsof ik nieuw ben, doen alsof ik sociaal ben, doen alsof ik leuk ben. En misschien.. heel misschien lukt dat me en helpt het me om in verloop van tijd de persoon worden die ik wil worden. De persoon die ik zonder mijn verleden WAS geweest, die ik hat kunnen zijn, en die ik ga worden.

Ik ben het zat die lafaard te zijn en ik moet wat doen. Ik GA wat doen.
Ik hadzelf veel eerder moeten ingrijpen. Vandaag heb ik hoop schoolwerk te doen (dat ik ook te lang heb laten wachten) Morgen ga ik eens naar de stad, om daar gewoon wat dingen te kopen.

Jullie hebben gelijk, mensen zien vast niet dat ik alleen ben, en als ze het wel zien geeft 99% er niets om. En aan die 1% heb ik vanaf nu officiëel schijt.

Straks op school ga ik gewoon op zijn minst met 1 meisje gewoon leuk praten. En mocht het mislukken, ik heb het geprobeerd, en dan ligt het hoogstwaarschijnlijk aan haar.

Vanaf nu ga ik vergeten... nee, vanaf nu ga ik negeren wat er in het verleden is gebeurd, en gewoon net doen of dat niet gebeurd is.

Volgende week is ook vrij bezet door school (ik heb echt veel te lang niets gedaan, ook schoolwerk niet meer). Maar vrijdag van volgende week ga ik werk zoeken.

Vanaf nu ga ik in ieder geval elke dag als ik naar buiten moet of hardlopen of iets (proberen) te doen waar andere mensen bij zijn.

En nu ga ik op Invoeren drukken, vervolgens mijn post 20X printen en op plekken neerleggen waar ik er steeds tegenaanloop.

Weg met wie ik was, hallo nieuw persoon.
pi_50928237
Way to go Benzin!!!!
Echt WAUW!!

Edit: but don't forget: one step at a time. Rome is ook niet in 1 dag gebouwd. Trap niet in de valkuil te denken dat nu alles in 1 keer perfect moet gaan, anders stel je jezelf teleur. Maar volgens mij snap je wel als ik je bovenstaande post lees. Ik wilde het je alleen nog ff meegeven.

[ Bericht 42% gewijzigd door MNR op 28-06-2007 09:40:44 ]
pi_50929100
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 09:26 schreef benzin het volgende:
Weg met wie ik was, hallo nieuw persoon.
benzin 2.0 Succes en als je nog hulp nodig hebt bij het beginnen met hardlopen dan zijn er erg goede topics op fok over hardlopen (en als je een mp3-speler hebt, er zijn hardloopschema's die gebruik maken van je mp3-speler).

"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_50929623
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 10:11 schreef Isabeau het volgende:

(en als je een mp3-speler hebt, er zijn hardloopschema's die gebruik maken van je mp3-speler).
Bedankt voor de tip. Ik heb net even gegoogled, en ik vond ook een site (www.hardloopschema.nl) waar je zelfs hele agenda kan laten samenstellen. Het is voor mij denk ik makkelkijker als ik iets vooruitgedachts op papier heb staan.
pi_50930642
Dit zijn de foktopics hierover: Hardloopschema op je mp3speler! en Hardlopen voor beginners!

En ik begrijp precies met wat je bedoelt dat het handig is als het alvast voor je op papier staat hoe en wat je moet doen en wanneer.
pi_50930829
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 10:28 schreef benzin het volgende:

[..]

Bedankt voor de tip. Ik heb net even gegoogled, en ik vond ook een site (www.hardloopschema.nl) waar je zelfs hele agenda kan laten samenstellen. Het is voor mij denk ik makkelkijker als ik iets vooruitgedachts op papier heb staan.
Dat is niet alleen voor jou makkelijker ik denk dat zeker de helft van de mensen die zich voornemen te gaan hardlopen er niet aan begint, en de andere helft geen idee heeft hoe ze ermee moeten beginnen.

Goed van je dat je nu aanpakt! !
  donderdag 28 juni 2007 @ 11:30:52 #192
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_50931620
Goeie zet, benzin. En laat je niet uit het veld slaan als iets niet perfect gaat, gewoon opnieuw proberen.
pi_50931718
Hey, je hebt zelfs mij geïnspireerd, men!
pi_50944312
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 09:26 schreef benzin het volgende:

Straks op school ga ik gewoon op zijn minst met 1 meisje gewoon leuk praten.
Been there, done that En het ging zelfs redelijk goed
pi_50945193
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 17:43 schreef benzin het volgende:
Been there, done that En het ging zelfs redelijk goed
Hahaha! Mooi hoor
pi_50945431
vertel er is wat meer over!
"The sailor does not pray for wind, he learns to sail."
pi_50948842
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 18:22 schreef roburt het volgende:
ja idd, verslag doen van hoe het ging
Nog plannen voor dit weekend?
pi_50949802
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 18:22 schreef roburt het volgende:
Nja, door omstandigheden liep ik alleen, ik zag 3 meiden samen aan een tafel zitten uit parallelklassen, dus ik heb "hooi" gezegd en ben er bij gaan zitten.

En ondanks dat ik op sommige momenten het gevoel had een beetje genegeerd te worden (ze praatten eigenlijk meer met elkaar dan met mij) wist ik soms een beetje het woord te krijgen.

Dus eigenlijk waren het zelfs 3 meisjes

Verre van perfect, maar dit is eigenlijk iets wat ik bij voorbaat gigantisch eng vond. Eigenlijk op het moment zelf scheet ik in mijn broek (figuurlijk ).

Maar ik ben blij dat ik het ben gaan doen, en ik ben ook blij dat ze niet negatief reageerden (had ik wel verwacht). Ze stonden nou ook weer niet te trappelen om mijn aandacht , maar het ging wel redelijk.

Nu nog perfectioneren en proberen wat leukere/minder logische dingen te zeggen. Ik denk dat het een beetje saai is om het over school te hebben, maar ik wist niets anders te zeggen.

Komt vast nog wel

Mijn schoolwerk (dat morgen moet ingeleverd ) Is nog niet af, en misschien nog wel 2 uur werk. Daar had ik dus veel eerder aan moeten beginnen.

Ik ben voor vandaag dus weer weg
pi_50949892
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 20:09 schreef bersenka het volgende:

Nog plannen voor dit weekend?
Even rust houden tussen het schoolwerk in?

Ik zou misschien zaterdagavond ofzo een of andere kroeg of iets kunnen inlopen, maar dan ken ik helemaal niemand. Ik denk dat het misschien wijzer is te wachten tot ik weet dat mensen van school uitgaan ofzo en dan vragen of het cool is als ik meega?
pi_50951082
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 20:43 schreef benzin het volgende:

[..]

Even rust houden tussen het schoolwerk in?

Ik zou misschien zaterdagavond ofzo een of andere kroeg of iets kunnen inlopen, maar dan ken ik helemaal niemand. Ik denk dat het misschien wijzer is te wachten tot ik weet dat mensen van school uitgaan ofzo en dan vragen of het cool is als ik meega?
Die 2 vrienden waar je het over hebt, hun gewoon vragen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')