Wat ga je ermee doen dan?quote:Op woensdag 27 juni 2007 20:34 schreef benzin het volgende:
Allereerst, BeF_Aviko, je verhaal bevat een hoop bruikbare dingen.
quote:Op zaterdag 23 juni 2007 09:34 schreef benzin het volgende:
En ik ben bang dat ik foute keuzes zal blijven maken als ik keuzes ga maken.
Ik ben heel erg bang dat anderen me saai vinden, ik ben heel erg bang dat ik dichtklap en ik ben heel erg bang dat anderen mij gewoon liever niet in de buurt hebben.
quote:Op zaterdag 23 juni 2007 13:31 schreef benzin het volgende:
Ik zou heel erg graag meer zulk soort dingen willen doen, maar ik ben bang dat mensen mij als raar/eenzaam zien als ik allerlei dingen alleen aan het doen ben.
quote:Op zondag 24 juni 2007 14:34 schreef benzin het volgende:
Waarom verdien ik het schijnbaar niet om me goed/gelukkig te voelen?
Het is niet eerlijk
quote:Op zondag 24 juni 2007 15:42 schreef benzin het volgende:
Schijnbaar heb ik gewoon een hoop pech gehad in mijn leven waardoor ik 'misvormd' ben, en ik twijfel of het überhaupt nog op te lossen is.
Ik heb nu al het gevoel dat ik weg zit te kwijnen thuis, straks zit ik dan gewoon 24 uur per dag thuis. Ik zal mijn hele leven zonder vrienden zijn, nooit weten hoe het zou zijn om een meisje vast te houden, nooit weten hoe het zou zijn om gelukkig te zijn, nooit weten waarom ik zo heb moeten eindigen terwijl zoveel andere mensen wel gelukkig zijn geworden, nooit weten hou het zal zijn om vrolijk in slaap te vallen i.pv. mezelf in slaap huilen.
Ik bedoel, ik ben nu 17... Wat als ik 80 wordt? Dan moet ik nog 63 jaar![]()
quote:Op zondag 24 juni 2007 14:39 schreef benzin het volgende:
Ik heb ook zoiets van: 'het is nooit gelukt, waarom zou ik überhaupt nog proberen?'
quote:Op woensdag 27 juni 2007 15:28 schreef benzin het volgende:
Mijn ouders zien alleen niet in dat dat niet opschiet, want meestal ga ik uur op de grond in klein steegje zitten. Ik heb namelijk niemand om iets mee te gaan doen, en alleen ergens heen gaan is geen optie. (Dan ziet iedereen gelijk dat je alleen bent enzo)
quote:Op woensdag 27 juni 2007 15:43 schreef benzin het volgende:
Wel als je andere mensen zo ziet kijken van; "Kijk nou eens, die is alleen"
![]()
Je hele instelling is al verkeerd. Waarschijnlijk denk je dat je pas positief over jezelf kan denken als je vrienden hebt, maar om vrienden te kunnen krijgen helpt het niet om zo negatief over jezelf te denken. Vicieuze cirkel.quote:Op woensdag 27 juni 2007 16:19 schreef benzin het volgende:
Ze hebben het niet verdiend om een zoon als ik te krijgen.. Ik kan toch niet tegen mijn ouders zeggen dat hun zoon een onsociale waardeloze idioot zonder vrienden is die zijn leven heeft laten mislukken?
Ik weet zeker dat het mensen opvalt dat ik alleen ben.. Misschien komt dat ook doordat ik dat op een bepaalde manier uitstraal ofzo, maar elke keer dat ik echt ergens heen moet ofzo, weet ik echt zeker dat bijna iedereen ziet dat ik alleen ben en mij daarom uitlacht.
Ik weet überhaupt niet meer wat ik moet doen. Nee... Ik weet eigenlijk wel wat ik moet doen, maar niet hoe ik het moet gaan doen, hoe ik mezelf ertoe kan aanzetten.
En alhoewel ik de laatste paar weken weer dacht dat ik misschien nog kon veranderen, begin ik die kans nu heel somber in te zien.
Ik weet niet waarom ik niets doe, ik kan het niet. Misschien hebben jullie gelijk, ik ben waardeloos, en ik kan beter opgeven.![]()
Ik denk dat je gelijk hebt.quote:Op woensdag 27 juni 2007 21:21 schreef MNR het volgende:
Ik vermoed dat Benzin aan de slag moet met zijn heel lage zelfbeeld. En ik schat in dat de harde aanpak alleen maar averechts werkt omdat hij de woorden voor waarheid aanneemt (deze bevestigen zijn gedachten).
En dat er niets van de adviezen aankomt, is denk ik omdat hij nog nooit een positieve ervaring heeft gehad.. en daarom geen vertrouwen heeft. En het is dan heel lastig om tot iemand door te dringen.
(zo leef ik me in in TS)
Heb je hem al gekocht/geleend/gelezen?quote:Op woensdag 27 juni 2007 11:42 schreef Nairua het volgende:
TS, hou je van lezen? Misschien is dit iets voor je: "Ik kan denken / voelen wat ik wil". ISBN 90-265-0238-9.
quote:Op woensdag 27 juni 2007 15:28 schreef benzin het volgende:
Lees mijn vorige topicIk heb mij ouders een heel klein deel van het probleem verteld (dat ik vind dat ik te weinig buiten ben), en nu moet ik elke dag 1 uur naar buiten.
Ik hadzelf veel eerder moeten ingrijpen. Vandaag heb ik hoop schoolwerk te doen (dat ik ook te lang heb laten wachten) Morgen ga ik eens naar de stad, om daar gewoon wat dingen te kopen.quote:Nee, weetje.. vandaag wordt de laatste dag dat ik zo wil zijn. IK WIL DIT NIET LANGER EN IK GA WAT DOEN! Doen alsof ik nieuw ben, doen alsof ik sociaal ben, doen alsof ik leuk ben. En misschien.. heel misschien lukt dat me en helpt het me om in verloop van tijd de persoon worden die ik wil worden. De persoon die ik zonder mijn verleden WAS geweest, die ik hat kunnen zijn, en die ik ga worden.
Ik ben het zat die lafaard te zijn en ik moet wat doen. Ik GA wat doen.
benzin 2.0quote:Op donderdag 28 juni 2007 09:26 schreef benzin het volgende:
Weg met wie ik was, hallo nieuw persoon.
Bedankt voor de tip. Ik heb net even gegoogled, en ik vond ook een site (www.hardloopschema.nl) waar je zelfs hele agenda kan laten samenstellen. Het is voor mij denk ik makkelkijker als ik iets vooruitgedachts op papier heb staan.quote:Op donderdag 28 juni 2007 10:11 schreef Isabeau het volgende:
(en als je een mp3-speler hebt, er zijn hardloopschema's die gebruik maken van je mp3-speler).
Dat is niet alleen voor jou makkelijkerquote:Op donderdag 28 juni 2007 10:28 schreef benzin het volgende:
[..]
Bedankt voor de tip. Ik heb net even gegoogled, en ik vond ook een site (www.hardloopschema.nl) waar je zelfs hele agenda kan laten samenstellen. Het is voor mij denk ik makkelkijker als ik iets vooruitgedachts op papier heb staan.
Been there, done thatquote:Op donderdag 28 juni 2007 09:26 schreef benzin het volgende:
Straks op school ga ik gewoon op zijn minst met 1 meisje gewoon leuk praten.![]()
![]()
Hahaha! Mooi hoorquote:Op donderdag 28 juni 2007 17:43 schreef benzin het volgende:
Been there, done thatEn het ging zelfs redelijk goed
Nja, door omstandigheden liep ik alleen, ik zag 3 meiden samen aan een tafel zitten uit parallelklassen, dus ik heb "hooi" gezegd en ben er bij gaan zitten.quote:
Even rust houden tussen het schoolwerk in?quote:
Die 2 vrienden waar je het over hebt, hun gewoon vragen.quote:Op donderdag 28 juni 2007 20:43 schreef benzin het volgende:
[..]
Even rust houden tussen het schoolwerk in?![]()
Ik zou misschien zaterdagavond ofzo een of andere kroeg of iets kunnen inlopen, maar dan ken ik helemaal niemand. Ik denk dat het misschien wijzer is te wachten tot ik weet dat mensen van school uitgaan ofzo en dan vragen of het cool is als ik meega?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |