abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 26 juni 2007 @ 08:25:29 #251
262 Re
Kiss & Swallow
pi_50847386
of Sunnie ziet het weer als een opportunity om detective te spelen en hij weer een primeur wil hebben , alles over de rug van andere users
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  Redactie Frontpage dinsdag 26 juni 2007 @ 08:32:07 #252
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_50847459
De vorige keer had ik anders wel gelijk

Oke, 1 voorbeeld dan: TS stelt probleem voor aan users en laat actie afhangen van reactie van users.
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 21:01 schreef PAM78 het volgende:
Ik zit al tijden met een groot probleem.
Deze gegevens knagen dagelijks aan me. Ik kan toch niet blijven zwijgen? Maar wat moet ik en kan ik?
Groot nadeel is dat het zich niet in mijn nabije omgeving afspeelt: ik heb geen flauw idee wat er daar gebeurt.
[/quote

Maar later blijkt dat de TS ook al een tijdje bij de psychiater loopt. Dus wel vreemd dat de TS meldt nergens met haar verhaal heen te kunnen in de OP. [quote]Op woensdag 20 juni 2007 12:22 schreef PAM78 het volgende:
Whahaaaaaaaaaa, zelfs de psychiater vindt dat ik goed bezig ben. Gelukkig heb ik wel wat downertjes gekregen, want ik ben zooooo nerveus, gespannen, paniekerig enzo voor alles wat er zou kunnen gebeuren.
En de manier waarop de lezers steeds een klein beetje info wordt gegeven doet mn wenkbrauwen fronzen.
  dinsdag 26 juni 2007 @ 08:33:05 #253
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_50847472
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 08:17 schreef SunChaser het volgende:
Het is gewoon een gevoel dat ik heb als ik dit topic doorlees, en de manier waarop de TS schrijft, de woordkeuze, zinsopbouw, onderwerp, de manier van aandacht vragen, de cliffhangers...

Maar ik zal me vedrer buiten die discussie houden. Maar t verbaast me steeds weer hoe snel er in R&P iets wordt geloofd.
Niet om het één of ander, maar weet jij hoe vaak sexueel misbruik voorkomt? Statistisch gesproken moeten een flink aantal FOKsters hiervan slachtoffer zijn.
Non possumus non loqui
  Redactie Frontpage dinsdag 26 juni 2007 @ 08:36:06 #254
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_50847502
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 08:33 schreef Knip het volgende:

[..]

Niet om het één of ander, maar weet jij hoe vaak sexueel misbruik voorkomt? Statistisch gesproken moeten een flink aantal FOKsters hiervan slachtoffer zijn.
Uiteraard. Daarom juist mag je ebst kritisch zijn in topics als deze. Ik zeg niet meteen dat de TS liegt, maar jullie lezers hoeven ook niet alles zomaar te geloven. Juist omdat het veel voorkomt. Stel dat dit een fake topic is, ik zeg STEL. Dan zal een echt slachtoffer minder snel met haar problemen naar buiten dutfen komen.

Daarbij: Niet om t een of ander, maar weet jij wel hoe vaak vals beschuldigen van seksueel misbruik voorkomt? Statistisch gezien moeten er heel wat grappenmakers op FOK zijn die zulke topcis openen,

[ Bericht 12% gewijzigd door SunChaser op 26-06-2007 16:46:31 ]
  dinsdag 26 juni 2007 @ 08:53:09 #255
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_50847769
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 08:36 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Uiteraard. Daarom juist mag je ebst kritisch zijn in topics als deze. Ik zeg niet meteen dat de TS liegt, maar jullie lezers hoeven ook niet alles zomaar te geloven. Juist omdat het veel voorkomt. Stel dat dit een fake topic is, ik zeg STEL. Dan zal een echt slachtoffer minder snel met haar problemen naar buiten dutfen komen.
Aan de andere kant kan dit topic voor slachtoffers een klein duwtje in de rug zijn om aan hun problemen te gaan werken. Je bent hier anoniem, je kunt hier alles zeggen, ook dingen die niet waar zijn. Sexueel misbruik gebeurt meestal in het geheim, de slachtoffers hebben jaren later nog steeds heel veel moeite om de waarheid naar buiten te brengen. Het was tenslotte 'ons geheimpje'. Ook al is wat TS zegt fictief (waar ik overigens niet vanuit ga), dan nog kunnen alle aansproringen van medeFOKkers een trigger zijn voor slachtoffers om die moeilijke stap te zetten. Verder is het IMO ook zeer nuttig om aan iedereen te laten zien hoe groot de psychische schade is na sexueel misbruik. Misschien houdt dit een potentiële dader er van af om zich aan een minderjarige te vergrijpen. Voorkómen is per slot van rekening beter dan achteraf straffen.
Non possumus non loqui
  dinsdag 26 juni 2007 @ 09:22:13 #256
262 Re
Kiss & Swallow
pi_50848269
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 08:32 schreef SunChaser het volgende:
De vorige keer had ik anders wel gelijk

Oke, 1 voorbeeld dan: TS stelt probleem voor aan users en laat actie afhangen van reactie van users.
[..]

En de manier waarop de lezers steeds een klein beetje info wordt gegeven doet mn wenkbrauwen fronzen.
je hebt het ook in andere topics geprobeerd hoor Sun ... geen enkel topic waar maar een beetje een verhaal aan hangt is veilig voor jou, denk je ook niet dat zo'nt truukje nu niet al is uitgemolken. Niet alles hoeft te zijn ontsproten aan een commercieel brein.

Zoals jij TS ervan verdenkt misbruik te maken van de goedgelovigheid van FOK!kers vind ik het verdacht dat jij er ook een slaatje uit probeert te trekken over de rug van users, of had je een nobeler doel voor ogen?...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 26 juni 2007 @ 13:43:34 #257
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_50856314
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 08:36 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Wat kan jou het schelen? De meeste users zijn oud en wijs genoeg om zelf te beslissen of ze een topic wel of niet geloofwaardig genoeg vinden om te volgen.

Ik post liever ondersteunende berichtjes met het kleine risico dat het verhaal niet waar is dan dat ik iemand bij voorbaat voor leugenaar uitmaak en niet meer reageer in dit soort topics.
Weet je hoe klote dát moet voelen voor TS als het wél waar is.

Ik denk dat juist dan niemand meer zijn verhaal kwijt durft want straks komt Sunchaser je weer van fictieschrijven beschuldigen.
pi_50859042
Hoe kan ik, hier op Fok!, bewijzen dat het waar is?
Ja, ik loop bij een psychiater. Maar volgens mij is er al eerder in het topic aangegeven dat ik ondersteuning heb. En daar hoort een psychiater ook bij. Die ondersteuning is al in de vorige eeuw begonnen. Moet je nagaan wat dit dus voor impact heeft.
Het is heel vervelend als je beschuldigd wordt van leugens. En dat geldt ook voor iemand die vals beschuldigd wordt dader te zijn van seksueel misbruik.
Maar goed, het is jouw recht om dit verhaal in twijfel te trekken.
En idd, zoals iemand suggereerde: Ik ben een Fok!ker die onder een kloon post. Vind je het gek? Ik heb geen zin om mijn origineel afgebrand te zien worden. Ik wil best voor dingen uit komen, maar zoiets als dit doe ik, uit bescherming voor mijn origineel account, klonend.
En ik zou vaag zijn en voor cliffhangers zorgen? ik ben me er niet bewust van.

Ik probeer dit voor mezelf vast te houden: Ik vertel mijn verhaal( bij de politie tot in detail en hier niet tot in detail) en dan is het aan en ander om het wel of niet te geloven. En er zullen altijd mensen zijn die dit onderuit willen halen. Maar zo moet dat dan maar zijn.
Ik zit in ieder geval in mijn eigen waarheid.

[ Bericht 0% gewijzigd door PAM78 op 26-06-2007 14:58:44 (typvoutjes...) ]
  Redactie Frontpage dinsdag 26 juni 2007 @ 15:33:54 #259
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_50860611
Ik beschuldig je niet van leugens, ik vind t een raar verhaal, dat mag toch? Of mag je niet kritisch zijn>

Anyway, ik zal verder wel lezen hoe t afloopt.
  dinsdag 26 juni 2007 @ 16:00:00 #260
136239 Spacehamster
You bastards!
pi_50861538
Leuk is dat...
Heb je al moeite te vertellen over een traumatische gebeurtenis. Komt er weer de gegarandeerde reactie "Dat zeg je alleen maar om aandacht te trekken!"

Sunchaser, reacties als de jouwe hebben een heel averechts effect.
Zo gefocust ben je op het ontmaskeren van leugenaars dat je juist veroorzaakt dat alleen leugenaars nog durven te praten, want die geilen op alle soorten aandacht, en de echte slachtoffers hun mond houden, want zij vrezen aandacht uit angst dat het negatief is.
---Grtz---------Spacehamster-->
Waarschuwing: Posts van deze user kunnen een hoog gehalte aan cynisme bevatten.
  Vis een optie? dinsdag 26 juni 2007 @ 16:35:30 #261
70532 loveli
N
pi_50862885
Pam, je bent goed bezig. SC is een aandachtshoer, laat hem maar mekkeren.
crap in = crap out
pi_50864344
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 16:35 schreef loveli het volgende:
Pam, je bent goed bezig. SC is een aandachtshoer, laat hem maar mekkeren.
nu ja, mag ik dan zeggen dat ik TS' ondertitel wat vreemd vindt en zijn sluitzinnetjes soms ook, in haar posts?

kan me voorstellen dat je dan wat argwanend wordt.
het komt idd wat 'dagboek van een kindermisbruikt meisje-erig over hier en daar.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_50865670
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 17:16 schreef milagro het volgende:

[..]

nu ja, mag ik dan zeggen dat ik TS' ondertitel wat vreemd vindt en zijn sluitzinnetjes soms ook, in haar posts?

kan me voorstellen dat je dan wat argwanend wordt.
het komt idd wat 'dagboek van een kindermisbruikt meisje-erig over hier en daar.
Ondertitel: nu met aangifte. Dat heb ik gedaan omdat er op een gegeven moment mensen gingen vragen of ik al aangifte had gedaan. Vermoedelijk lazen zij slechts de eerste pagina.

En die andere pimp pam: die had ik bedacht zodat mensen mijn looks op het forum wat zouden kunnen opleuken. Tegenwoordig pimp je toch alles. Het leek mij een leuke woordspeling. Na vandaag heb ik hem( op eigen initiatief weggehaald. Omdat er dingen verkeerd uitgelegd kunnen worden, waar weer misverstanden over ontstaan. Dat was niet de bedoeling.

Als mensen vragen hoe het gaat of te vertellen hoe de aangifte ging, dan krijg je dagboek verhaaltjes. ja en dat is van een misbruikt meisje.

En wat je met sluitzinnetjes bedoelt, ik schrijf vanuit mijn hart dus als mijn sluitzinnetjes vreemd zijn zal het daar wel mee te maken hebben. Ik ben ook erg typisch.

En tuurlijk mogen mensen best kritisch zijn.
Maar dit is voor mij wel de zoveelste keer dat mensen zeggen: het zou wel eens niet waar kunnen zijn. Daar raak je dan bij mij een gevoelige snaar mee.

oh ja, in mijn profiel stond dat ik een man ben. Dat is niet correct. Ik ben een vrouw.
pi_50865869
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 17:54 schreef PAM78 het volgende:

[..]

Ondertitel: nu met aangifte. Dat heb ik gedaan omdat er op een gegeven moment mensen gingen vragen of ik al aangifte had gedaan. Vermoedelijk lazen zij slechts de eerste pagina.

En die andere pimp pam: die had ik bedacht zodat mensen mijn looks op het forum wat zouden kunnen opleuken. Tegenwoordig pimp je toch alles. Het leek mij een leuke woordspeling. Na vandaag heb ik hem( op eigen initiatief weggehaald. Omdat er dingen verkeerd uitgelegd kunnen worden, waar weer misverstanden over ontstaan. Dat was niet de bedoeling.

Als mensen vragen hoe het gaat of te vertellen hoe de aangifte ging, dan krijg je dagboek verhaaltjes. ja en dat is van een misbruikt meisje.

En wat je met sluitzinnetjes bedoelt, ik schrijf vanuit mijn hart dus als mijn sluitzinnetjes vreemd zijn zal het daar wel mee te maken hebben. Ik ben ook erg typisch.

En tuurlijk mogen mensen best kritisch zijn.
Maar dit is voor mij wel de zoveelste keer dat mensen zeggen: het zou wel eens niet waar kunnen zijn. Daar raak je dan bij mij een gevoelige snaar mee.
ja en met die laatste zin als wapen, snoer je me makkelijk de mond natuurlijk

nu ja, ik heb zo mijn twijfels, het zal niet de eerste keer zijn namelijk dat iemand een verhaal vertelt over een zo gevoelig onderwerp, dat iedere twijfel geuit als lomp wordt beschouwd en dus men nauwelijks kritische noten durft te zetten....., maar goed. ..ik heb mijn twijfels geuit en verder laat ik dit topic met rust.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_50866074
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 17:59 schreef milagro het volgende:

[..]

ja en met die laatste zin als wapen, snoer je me makkelijk de mond natuurlijk

nu ja, ik heb zo mijn twijfels, het zal niet de eerste keer zijn namelijk dat iemand een verhaal vertelt over een zo gevoelig onderwerp, dat iedere twijfel geuit als lomp wordt beschouwd en dus men nauwelijks kritische noten durft te zetten....., maar goed. ..ik heb mijn twijfels geuit en verder laat ik dit topic met rust.
En ook dat is niet mijn bedoeling.

Tjee ik zet wel alles verkeerd neer.

Maar je neemt ook geen moeite om op mijn ondertitel verhaal te reageren.
pi_50871303
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 18:05 schreef PAM78 het volgende:
Relax.... het meerendeel geeft je het voordeel van de twijfel en gelooft je gewoon. Als er er plotseling een boek uitkomt word je gewoon gehaat en zul je bekend staan als een uitbuiter van mensen, maar tot die tijd kun je hier gewoon terecht met je verhalen en krijg je vanaf nu weer normale reacties
Doe eens wild ....
  dinsdag 26 juni 2007 @ 21:29:05 #267
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_50874719
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 18:05 schreef PAM78 het volgende:

[..]

neehoor, ik vind niet dat je alles verkeerd neerzet, integendeel. Dat er een paar mensen twijfelen moet je je zeker niet persoonlijk aantrekken, want er zijn idd genoeg 'neptopics'.

Ik denk niet dat je dit verzint, en wens je nog steeds het allerbeste en veel sterkte toe. En verder ben ik het (weer) helemaal eens met de laatste post van Vandaag.

Hou vol hoor, want je bent goed bezig
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
pi_50879763
Pam laat je niet meeslepen door reacties die minder leuk overkomen,in mijn ogen ben je een voorbeeld.
Je hebt het goed gedaan,blijf sterk wat er ook gebeurd !
  zaterdag 7 juli 2007 @ 17:32:36 #269
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_51235414
Hee Pam, hoe is het nu?

Ik ben nog steeds heel benieuwd hoe het ervoor staat met je aangifte, weet die vent inmiddels al dat je naar de politie bent gestapt?
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
  zaterdag 7 juli 2007 @ 23:35:21 #270
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_51246931
Ben ook benieuwd...
pi_51587659
Momenteel is het stil. Het is zo'n veertig dagen na de aangifte.
Mijn moeder heeft inmiddels een verklaring afgelegd. Daar hebben we het samen uitgebreid over gehad en zij weet weer dingen die ik niet meer wist en andersom. Daardoor herinnerde ik me weer dingen. Niet leuk, maar wel goed om op een rijtje te zetten.
Dan wil de recherche ook nog info/verklaring (uiteraard met mijn toestemming) van hulpverlenende instanties waar ik loop of gelopen heb. Hetzelfde bij een lerares die ik destijds in vertrouwen heb genomen. Dat moet dus nog gebeuren.
Zodra het weggestuurd wordt naar de regio waar het zich afspeelde, zou ik bericht krijgen.
Eigenlijk zit ik wel af te wachten nu... Ik ben gewoon erg benieuwd naar (en gespannen over ) het vervolg.
Dus de hij weet (in principe)nog van niks van de aangifte.

[ Bericht 4% gewijzigd door PAM78 op 18-07-2007 11:48:23 ]
  donderdag 19 juli 2007 @ 19:33:55 #272
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_51635905
HOi PAM!
Goed om weer eens wat van je te horen. Wel vervelend, al dat wachten. Gelukkig zit er schot in de zaak. Ook goed dat je er met je moeder over kan praten. Hoe gaat het nu eigenlijk met je? Kan je het ook soms een beetje loslaten of zit je de hele tijd te malen? Bedenk vooral dat je kracht hebt getoond om de aangifte te doen. Die kracht kan je gebruiken om die gebeurtenissen te verwerken.

Succes en sterke en geniet ook flink van het mooie weer.
Non possumus non loqui
  maandag 23 juli 2007 @ 22:43:11 #273
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_51765958
Hoi Pam,

bedankt voor de update. Heb je nu al het gevoel dat er een last van je schouders is of nog niet?

Het duurt wel lang allemaal zeg, maar goed, kan me voorstellen dat ze wel grondig onderzoek doen voor ze iemand beschuldigen. Goed dat je verteld hoe het proces verloopt, misschien heeft iemand die nog twijfelt over aangifte wat aan je verhaal. Sterkte!
  zondag 29 juli 2007 @ 11:51:02 #274
163382 Inekris
Keeper of The Kangal
pi_51930397
Met bijna ingehouden adem het topic gelezen. Het is een benauwende geschiedenis en Pam d'r dilemma is zo invoelbaar. Goed van jou Pam dat jij hebt gedaan recent wat jij hebt gedaan. En vooral knap van je moeder dat zij ook haar verhaal heeft gedaan. Het is uitzonderlijk dat zulke naaste familie een verhaal over seksueel misbruik binnen de familie naar buiten, en dan ook nog politie en justitie, beaamd. Ik hoop van harte dat de aangifte in ieder geval een blokkade opwerpt voor herhaling van (seksueel) misbruik, al ben ik bang dat het wel eens als een boemerang bij Pam terug kan komen. Ik heb nog wel een tip voor Pam. Jij kan ook nog contact opnemen met het bureau vertrouwensartsen in de regio waar het betreffende deel van de familie woont. Die zijn veel minder dan Justitie gebonden aan bewijsregels en kunnen zeer aanhoudend zijn waar het de veiligheid van kinderen betreft. Verder hebben zij geheimhoudingsplicht, dus enige privacy van jou is wel gewaarborgd. (Tenzij de familiedelen acuut weten dat het verhaal van jou moet komen, vreemd genoeg lijkt dat mij niet waarschijnlijk. Het risico is groot dat jij niet het enige slachtoffer bent. Sorry voor dit slecht nieuws).
In ieder geval heb jij actie ondernomen, en dat verdient niets anders dan respect.

Voorop wil ik even stellen dat het verhaal van Pam zeer geloofwaardig is, om uiteenlopende redenen, en dat wat hierna komt niet op haar verhaal slaat.

Er zijn Fokkers die hier twijfelen aan het verhaal van Pam. Niet alleen is dat hun goed recht, er is ook goede reden om dat te doen. Nederland kent een aantal geruchtmakende affaires op het gebied van seksueel (kinder-)misbruik en incest -en daar is voor het slachtoffer geen verschil in gevolgen van overigens- waar alles, of veel, bij elkaar gelogen, bedacht, gefantaseerd of anderszins onwaar bleek te zijn. Sceptici en beschuldigden die de waarheid van de verhalen in twijfel trokken werden zonder uitzondering hierom uitgejouwd en uit de discussie geweerd. Het meest geruchtmakend is het verhaal van Jolanda uit Epe en dat is meteen het meest trieste voorbeeld. In dat specifieke geval is er mogelijk wel degelijk iets voorgevallen wat niet door de beugel kon, maar door het gedraai, gelieg en gefantaseer eromheen is het slachtoffer, Jolanda, uiteindelijk nog beschadigder uit de hele affaire gekomen dan zij er in ging.
Toegegeven de OP deed ook mijn wenkbrauwen fronsen. Nogal intensieve ervaringen met slachtoffers en fake-slachtoffers (ja ik ben opgenomen geweest en ja daar komt men de meest vreemde types tegen), hebben mij geleerd dat niet alles wat gezegd wordt ook daadwerkelijk waar gebeurd is. Dat is vooral pijnlijk voor de werkelijke slachtoffers, hun verhaal is bij voorbaat 'verdacht'. De slachtoffers verdienen op zijn minst een lezend oog -op FOK- en verdienen zeker niet dat er openlijk getwijfeld wordt aan hun verhaal. Het is niet lief, en zeker niet respectvol, en zij komen er alleen maar verder door in de ellende.
Andersom is het bashen van de sceptici ook niet eerlijk. OK, de sceptici zijn niet allemaal even tactvol en hun onhandigheid is natuurlijk een reden om ze te vertellen om even een straatje om te gaan en laat zij hun kritiek vooral ergens anders spuien. De twijfel is ook pijnlijk voor slachtoffers die veel hebben verborgen (verdrongen is een kloten woord) in hun geest, zoals RPG. Die worden bevestigd in hun beeld dat zij het allemaal verzonnen hebben en dat zij zelf de schuld zijn van hun ellende.
Maar...
De sceptici hebben een sterk punt. Iets wat in de sympathie voor het slachtoffer gauw over het hoofd wordt gezien. De beschuldiging van seksueel misbruik is een krachtige. Niet strafrechtelijk misschien, maar wel degelijk uit maatschappelijk oogpunt. Zo een beschuldiging moet niet meteen voor waar worden aangenomen en vraagtekens mogen best gezet worden bij de beschuldigingen.

Dat geschreven hebbende, moet er wel op gewezen worden dat er een moment komt dat ook de scepsis teveel kan zijn. Het botweg ontkennen van verhalen van seksueel misbruik is nog meer stupide dan het plegen van seksueel misbruik.

Aaah dat hoort eigenlijk helemaal niet in dit topic thuis, weet ik, maar het moest er even uit.

Om mijn post dan maar helemaal controversieel te maken.
Pam ik vind niet dat jij verantwoordelijk bent voor wat er gebeurd is, of wat er in de toekomst gebeurt met andere meisjes door de verre familie. Het enige waar jij verantwoordelijk voor bent is jouw zielerust. Als jij die alleen kan vinden door stappen te zetten waarmee jij probeert verder onheil voor anderen te voorkomen, dan moet jij dat zeker doen. Het is een stap die lang niet iedereen jou nadoet, maar de handelingen van anderen en de gevolgen daarvan -hoe vreselijk ook- zijn uiteindelijk niet jouw verantwoordelijkheid. Het zou mijns inziens net zoveel respect verdienen als jij jou handen er van af zou hebben getrokken. De risico's voor jou zijn groot en uiteindelijk draag jij slechts verantwoordelijkheid voor jou zelf. Niemand mag jou ooit kwalijk nemen dat jij wel of geen actie hebt ondernomen.

Ik hoop van harte dat de OvJ een wijze en dus juiste beslissing neemt en vooral dat jij jouw strijdbaarheid niet verliest.
Op donderdag 17 januari 2008 15:49 schreef Burdie het volgende: Je bent in elk geval niet zo'n ingelikt en opgeschoten pubertje die wel even de wijsneus uit gaat hangen
  zondag 29 juli 2007 @ 14:18:08 #275
185973 Duvekoater
Grunneger!
pi_51933226
Ontzettend dapper van je, en zoals velen al hebben gezegd je bent inderdaad erg sterk om dit door te zetten zelfs als er iemand zich tegen je keerde ik denk dat heel veel mensen hier nog wat van kunnen leren
"Nait slecht mien jong"
  donderdag 16 augustus 2007 @ 00:03:34 #276
163382 Inekris
Keeper of The Kangal
pi_52409778
Pam , hoe is het ermee nu?
Op donderdag 17 januari 2008 15:49 schreef Burdie het volgende: Je bent in elk geval niet zo'n ingelikt en opgeschoten pubertje die wel even de wijsneus uit gaat hangen
pi_52414419
De mensen zouden beter naar Sunchaser moeten luisteren.
Wijs man met zeer terechte opmerkingen in dit topic.
JOHNNY HEITINGA
  donderdag 16 augustus 2007 @ 10:16:37 #278
84328 Lllaura
painting pictures
pi_52415568
Ik vind het hele aangifteverhaal te concreet en te gedetailleerd om eraan te twijfelen. En natuurlijk wordt alles in stukjes verteld. Het speelt zich nú af, waarbij er dagelijks of wekelijks nieuwe ontwikkelingen zijn.

Hiernaast vind ik TS te veel thuis in de materie om aan haar verhaal te twijfelen. Mensen die zoiets verzinnen voor aandacht, leggen meer nadruk op de emotionele schade die zij hebben geleden. Daarvoor geeft TS te veel feitelijke info.

Heel veel sterkte PAM, hou vol!
Kleine en domme mensen beleven niets, maar de sterken, van wie veel verwacht wordt, moeten van allerlei doormaken, opdat ze hun krachten leren kennen en gebruiken.
pi_52438309
Tja, van mij mag er wel eens wat gaan gebeuren. Ik heb nog steeds niks gehoord van de politie en ik zou gebeld worden zodra de zaak hier rond is en ze het naar de desbetreffende regio gaan sturen. Misschien ga ik binnenkort een telefoontje naar ze plegen.
Het wachten duurt wel erg lang, en daar word ik wat nerveus van.
Ondertussen gaat mijn leven wel door(uiteraard). Ik pak de dingen in mijn leven wel op, ik bijf gewoon doorgaan. Maar spannend is het wel.

Bedankt weer voor de steun!
pi_52438678
pam je krijgt mijn steun oook... maak er gerechtigheid van...
pi_52444547
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 23:42 schreef PAM78 het volgende:
[...] Ondertussen gaat mijn leven wel door(uiteraard). Ik pak de dingen in mijn leven wel op, ik bijf gewoon doorgaan. Maar spannend is het wel. Bedankt weer voor de steun!
Heb je nu het idee dat je door de aangifte een deel hebt kunnen verwerken?
Doe eens wild ....
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 21:50:11 #282
168659 Mihaelaz
South Park (L)
pi_52462498
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 21:28 schreef PAM78 het volgende:

[..]

Nee, maar je snapt misschien wel dat ik t zo graag zou willen( hoe onreel ook....)
Je wil het dus gewoon vergeten ofzo?
Screw you guys, I'm going home.
pi_52728472
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 21:50 schreef Mihaelaz het volgende:

[..]

Je wil het dus gewoon vergeten ofzo?
Als jij van dat toverzand hebt, dan graag. Maar dat kan niet en als het zou gaan, er liggen dus te veel gevolgen voor mij. Zoals andere kinderen enzo. Maar als we deze hele man en zijn gevolgen konden wegtoveren. Ja graag.......

Vandaag gebeld naar de zedenrecherche, of hoe dat ook mag heten. 81 dagen later en ik weet nog niks.
Ik kreeg stomtoevallig de man aan de telefoon bij wie mijn moeder ook een verklaring had gedaan. En na een paar details wist ie over welke zaak ik het had.
De zaak is op 17 juli doorgestuurd naar de desbetreffende regio. Raar dat ik dat niet gehoord heb, dat was de afspraak. Maar deze meneer maakte excuus en zei dat het waarschijnlijk door de vakantie kwam. Slap argument, maar goed.
Vanmiddag heb ik gebeld naar slachtofferhulp, want ik wil nu weten hoe ik erachter kan komen hoe ver de zaak daar is. Het is namelijk al ruim een maand later.
Die meneer had het wel over een politienummer waarmee het dan te volgen zou zijn.
Maar ik schrok wel toen ik hoorde dat het daar al heen is. Ik ben zenuwachtig over de gevolgen die dit gaat hebben. En die gevolgen kan ik niet overzien. Natuurlijk, ik weet wat mogelijk is. Maar wie weet klopt de vrouw van de dader wel bij aan ofzo....En dan is t ook eenvoudig, wegsturen, of politie erbij. Maar gewoon het idee dat straks de bel gaat....
Ja ik ben een zenuwenlijder, maar goed.

Verder heeft mijn broer het erg moeilijk momenteel, met zijn eigen dingen. En hij is opgenomen. Erg zwaar voor mij, want hij bleek voor mij hele herkenbare problematiek te hebben. Mijn ouders(als die hem al tot steun konden zijn) waren op vakantie. Dus ik stond er eigenlijk alleen voor. Gelukkig heb ik mijn hulpverleners om me heen op wie ik kan terugvallen of ter rade kan gaan. Maar zwaar was het wel.
Ook een vriendin van me had het heel moeilijk thuis. Bij mij staat de deur open, ik weet hoe het is om het moeilijk te hebben dus ik kan geen nee tegen ze zeggen en dat wil ik ook niet. Dus iik had bijna constant bezoek over de vloer terwijl ik gewend ben erg op mezelf te zijn. Het was wel allemaal zwaar de laatste tijd. Nu ben ik wel even op een punt dat ik echt een paar dagen voor mezelf nodig heb.

Terugkomend op slachtofferhulp: Ik wacht dus ff af tot ze me terug bellen....

Het is allemaal afwachten nu....
  maandag 27 augustus 2007 @ 19:41:36 #284
163382 Inekris
Keeper of The Kangal
pi_52735029
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 15:36 schreef PAM78 het volgende:

[..]

Als jij van dat toverzand hebt, dan graag. Maar dat kan niet en als het zou gaan, er liggen dus te veel gevolgen voor mij. Zoals andere kinderen enzo. Maar als we deze hele man en zijn gevolgen konden wegtoveren. Ja graag.......

Vandaag gebeld naar de zedenrecherche, of hoe dat ook mag heten. 81 dagen later en ik weet nog niks.
Ik kreeg stomtoevallig de man aan de telefoon bij wie mijn moeder ook een verklaring had gedaan. En na een paar details wist ie over welke zaak ik het had.
De zaak is op 17 juli doorgestuurd naar de desbetreffende regio. Raar dat ik dat niet gehoord heb, dat was de afspraak. Maar deze meneer maakte excuus en zei dat het waarschijnlijk door de vakantie kwam. Slap argument, maar goed.
Reken er alvast niet op dat de politie jou informeert over de voortgang. Het wordt altijd toegezegd, maar zelden gedaan.
quote:
Vanmiddag heb ik gebeld naar slachtofferhulp, want ik wil nu weten hoe ik erachter kan komen hoe ver de zaak daar is. Het is namelijk al ruim een maand later.
Die meneer had het wel over een politienummer waarmee het dan te volgen zou zijn.
Maar ik schrok wel toen ik hoorde dat het daar al heen is. Ik ben zenuwachtig over de gevolgen die dit gaat hebben. En die gevolgen kan ik niet overzien. Natuurlijk, ik weet wat mogelijk is. Maar wie weet klopt de vrouw van de dader wel bij aan ofzo....En dan is t ook eenvoudig, wegsturen, of politie erbij. Maar gewoon het idee dat straks de bel gaat....
Ja ik ben een zenuwenlijder, maar goed.
Ik begrijp het even niet. Schrok je nou van de mededeling dat het naar de regio was gestuur, of zei de meneer van slachtofferhulp iets waar je van schrok?

De periode tussen aangeifte en behandeling, is voor de aangever vaak naar. Jou reactie is volkomen normaal. Mocht zich iets voordoen vanuit de dader naar jou, meteen naar de politie lopen.
quote:
Verder heeft mijn broer het erg moeilijk momenteel, met zijn eigen dingen. En hij is opgenomen. Erg zwaar voor mij, want hij bleek voor mij hele herkenbare problematiek te hebben. Mijn ouders(als die hem al tot steun konden zijn) waren op vakantie. Dus ik stond er eigenlijk alleen voor. Gelukkig heb ik mijn hulpverleners om me heen op wie ik kan terugvallen of ter rade kan gaan. Maar zwaar was het wel.
Das niet mis.
quote:
Ook een vriendin van me had het heel moeilijk thuis. Bij mij staat de deur open, ik weet hoe het is om het moeilijk te hebben dus ik kan geen nee tegen ze zeggen en dat wil ik ook niet. Dus iik had bijna constant bezoek over de vloer terwijl ik gewend ben erg op mezelf te zijn. Het was wel allemaal zwaar de laatste tijd. Nu ben ik wel even op een punt dat ik echt een paar dagen voor mezelf nodig heb.

Terugkomend op slachtofferhulp: Ik wacht dus ff af tot ze me terug bellen....

Het is allemaal afwachten nu....
Pas wel goed op jezelf. Goed dat je nu voor jezelf dreigt te kiezen, en dat jij je grenzen goed bewaakt. Niemand heeft er wat aan als jij door je hoeven gaat. Hou je haaks.

(Je doet het nog steeds goed hoor PAM, Go girl go)
pi_52735373
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 19:41 schreef Inekris het volgende:

[..]

Reken er alvast niet op dat de politie jou informeert over de voortgang. Het wordt altijd toegezegd, maar zelden gedaan.
[..]

Ik begrijp het even niet. Schrok je nou van de mededeling dat het naar de regio was gestuur, of zei de meneer van slachtofferhulp iets waar je van schrok?

De periode tussen aangeifte en behandeling, is voor de aangever vaak naar. Jou reactie is volkomen normaal. Mocht zich iets voordoen vanuit de dader naar jou, meteen naar de politie lopen.
[..]

Das niet mis.
[..]

Pas wel goed op jezelf. Goed dat je nu voor jezelf dreigt te kiezen, en dat jij je grenzen goed bewaakt. Niemand heeft er wat aan als jij door je hoeven gaat. Hou je haaks.

(Je doet het nog steeds goed hoor PAM, Go girl go)
Nee, ihet wordt zo werkelijk nu. Daar schrok ik even van. Daarbij had ik toch verwacht dat ik geinformeerd zou worden.

En ja, ik moet nu heel erg op mezelf letten. Ik ben maar de hele tijd voor anderen bezig. Op zich niet verkeerd, maar wel tot bepaalde hoogte. Ik moet mezelf dus niet voorbij lopen. En nu ben ik dus op het punt dat ik heel duidelijk merk dat ik het rustiger aan moet doen.
En wat je zegt over naar de politie gaan als er contact vanaf de andere kant komt: precies, dit houd ik me dus ook voor als het met me op de loop gaat: als er iets gebeurt, dan schakel ik de politie in.

Thnx voor je reactie
pi_52912235
Nou, nu gaat het ineens erg snel. Ik werd gebeld door de recherche van de desbetreffende regio en hij is vandaag uitgenodigd. Hij wordt niet aangehouden omdat de officier hem niet zo gevaarlijk vindt dat hij per direct moet worden aangehouden.
Zoals ik het begrepen heb, is er vandaag(nu dus) een gesprek met hem. De uitkomst van dat gesprek gaat weer naar de officier en die bepaalt verdere stappen.
Als dat gesprek vandaag is afgelopen, word ik weer gebeld door die rechercheur.

Ik ben zoooooooooooo zenuwachtig, laat er toch alsjeblieft iets uitkomen wat voor de officier voldoende is om er verder werk van te maken.

En anders, ik heb mijn best gedaan en er ligt een aangifte van mij tegen hem en dat weet hij nu dus ook. En als er ooit weer een soortgelijk iets rond zijn persoon gebeurt, dan ligt mijn aangifte nog te wachten.

Ik ga weer ijsberen...

Vanmorgen was gelukkig mijn begeleidster hier, straks komt de huishoudelijke ondersteuning, dus dan word ik gelukkig weer beziggehouden.
pi_52913186
quote:
Op maandag 3 september 2007 11:08 schreef PAM78 het volgende:
Ik ben zoooooooooooo zenuwachtig, laat er toch alsjeblieft iets uitkomen wat voor de officier voldoende is om er verder werk van te maken.
Tegen mij zeggen ze altijd dat alles goed komt, dus dat zeg ik nu ook tegen jou ALLES KOMT GOED
You're never fully dressed until you wear a smile
pi_52914139
Stand strong PAM!
Ik kan me zo voorstellen dat dit een heel lastig moment is, nu je weet dat hij weet dat ...

Ik hoop dat je erin slaagt de gedachten af en toe op zij te zetten, ijsberen is vermoeiend.
You go girl!!
twee violen en een trommel en een fluit
pi_52917455
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 21:41 schreef PAM78 het volgende:

[..]

Tis gewoon niet eerlijk, ik heb niet de verantwoordelijkheid voor wat er gebeurd is. maar wel voor wat er nog zou kunnen gaan gebeuren.
Klopt, ik weet dat het moeilijk is maar je moet toch slachtoffers beschermen voor zulke mensen. Als jij feitelijk weet dat hij het ooit eerder heeft gedaan, dan zal hij het wederom doen. Hoeveel onschuldige levens hij zal verpesten daarvoor zal hij verantwoordelijk voor zijn. Maar ik denk wel dat jij toch je best moet doen (al is het d.m.v. meld misdaad anoniem of jeugdzorg) om toekomstige daden van deze persoon te voorkomen.

Sterkte en wees sterk a.u.b.
De makkelijkste weg is niet de beste.
pi_52918796
Wat moeilijk zeg om actie te ondernemen en wat moeilijk zal het (af) wachten zijn! sterkte ermee!
Maar wat goed dat je actie ondernomen hebt!!
hoezo overvloed aan tijd? in mijn dromen zeker !
  maandag 3 september 2007 @ 16:03:26 #291
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_52918976
http://www.amk-nederland.nl/

kunnen je evt ook helpen (misschien had je die al gekregen, ff geen zin het hele topic te lezen)
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_52919018
Update:

Ik heb maar eens die kant opgebeld, want ik hield het niet meer.
In het kort: hij ontkent.
Das uiteraard geen verrassing. Wat wel een verrassing is, is dat ie een gesprek met me zou willen hebben, eventueel onder begeleiding van een hulpverlener.
Ik weet niet of ik dat wil.
Het wordt nu dus teruggestuurd naar de officier en die besluit wat er gaat gebeuren. De rechercheur denkt zelf, vanuit zijn ervaring, dat het een sepot word. Ik heb nog het recht om met de officier te praten, dat ga ik ZEER ZEKER doen en heb dat ook al aangegeven.
Verder wacht ik op mijn contactpersoon van slachtofferhulp, aan de ene kant om mijn verhaal kwijt te kunnen, aan de andere kant voor adviezen over het verloop hiervan.
Verder zijn de hulpverleners om me heen voor vandaag een beetje op. Mijn favo is op vakantie(net vandaag gegaan...grrrrr) bij nood is daar wel vervanging, maar er is nog geen nood. Als er wat nodig is, dan kan ik wel een of andere hulptroep oproepen.
Verder ga ik even bijkomen van de totale spanning van deze dag. En onder andere zal ik nadenken over wat ik jullie kan vertellen over het verhoor.
Die rechercheur heeft daar namelijk best veel verteld . En ook dingen die me nu dus bezig houden, ik moet even denken of ik dat zo op het worl wide web wil gaan gooien. Geen dingen waar ik me voor hoef te schamen hoor. Maar misschien wordt het verhaal dan iets te gedetailleerd en erger nog, herkenbaar.

In ieder geval weer bedankt voor de sterkte wensen!

edit om 17.27

Iets zit me nu vreselijk dwars:

Hij had o.a. gezegd dat hij niet boos op me was.

NIET BOOS???

even vanuit zijn ogen bekeken: iemand doet aangifte van seksueel geweld tegen je en in jouw ogen heb je niks verkeerds gedaan.......... en dan ben je NIET BOOS ? ? ? ? ? ? ?

Dat kan pam niet snappen....
Sterker nog, ik zit me ontzettend op te winden. Tijd voor een gesprekje met de officier.

[ Bericht 7% gewijzigd door PAM78 op 03-09-2007 17:27:44 ]
  dinsdag 4 september 2007 @ 08:12:58 #293
163382 Inekris
Keeper of The Kangal
pi_52931401
Hee PAM,

Ik hoop dat je wat tot rust gekomen bent, en dat jij een beetje hebt kunnen slapen.
quote:
Op maandag 3 september 2007 16:05 schreef PAM78 het volgende:
Iets zit me nu vreselijk dwars:

Hij had o.a. gezegd dat hij niet boos op me was.

NIET BOOS???

even vanuit zijn ogen bekeken: iemand doet aangifte van seksueel geweld tegen je en in jouw ogen heb je niks verkeerds gedaan.......... en dan ben je NIET BOOS ? ? ? ? ? ? ?

Dat kan pam niet snappen....
Sterker nog, ik zit me ontzettend op te winden. Tijd voor een gesprekje met de officier.
Die reactie is van hem is uhm standaard. Hij voelt zich sterk, en hij laat dat merken. Hij manipuleert, en het werkt. (Sorry het is bot, maar het is niet anders); jij bent BOOS nu. Natuurlijk weet hij dat hij wat misdaan heeft. Daarom is hij niet boos.

Balen dat zoeits altijd gebeurt, als het hulpverleningsapparaat er niet is, dat is altijd zo. Hopelijk zijn ze er vandaag nog.

En denk eraan; JIJ hebt gedaan wat JIJ kan doen. dat kan niemand jou meer afnemen.

Gewoon blijven ademhalen.
Veel wijsheid en kracht vanuit hier.
pi_52934200
Ben zelf ook slachtoffer van misbruik (heb niet alles gelezen maar dat werd wel duidelijk volgens mij dat je dat ook bent) geef ik je mijn volle steun!

Ik kan me voorstellen dat je zenuwachtig bent en als ik kon zou ik alle angst en onzekerheid en verdriet wegnemen.

Ik merk dat je af en toe twijfelt of je wel het juiste gedaan hebt ..ik vind zelf in ieder geval van wel.
Je beschermt immers toekomstige slachtoffers lijkt me.

Wat de politie betreft.. tja.. wat kunnen we erover zeggen =/ ik vind ze te langzaam reageren in ieder geval.
En als het moet schakel je een advocaat in die de zaak voor je regelt en ze dwingt meer inhoudelijk te reageren. (maar goed dat kost geld waarschijnlijk en het was maar een idee)

Ik hoop dat alles goed komt met je broer! Veel sterkte gewenst aan jullie in ieder geval.

Edit : ik lees nu net dat hij ontkent enzo.. niet op ingaan.
Het is pure manipulatie en waarschijnlijk aangeraden door z'n advocaat.
Zoals je denk ik zelf ook wel weet.. misbruikers kicken op macht en denken dat ze nooit iets fout doen.
Op deze manier probeert hij je het gevoel te geven alsof het aan jou ligt.

Blijf je verhaal consistent vertellen als er naar gevraagd word.
Denk dat dat het belangrijkste is.
  Vis een optie? dinsdag 4 september 2007 @ 11:59:42 #295
70532 loveli
N
pi_52935195
Zijn behalve zijn vrouw ook andere familieleden op de hoogte? Anders gezegd, hoe veilig zijn die meisjes?

Als je niet boos bent op iemand die je vals beschuldigt van zoiets vreselijks als seksueel misbruik, wat betekent dat? Ik zou furieus zijn als ik daar onterecht van beschuldigd werd!

Een gesprek is misschien niet eens zo gek. Maar dan niet op zijn manier. Laat iemand anders het gesprek leiden, zodat hij niet een van te voren ingestudeerd gesprek kan houden. Misschien is het verstandig om dat te doen met iemand van de politie erbij. Hij kan een gesprek gebruiken om zijn versie op te hangen, dat is niet de bedoeling. En wie weet verspreekt hij zich als het gesprek niet de kant op gaat die hij bedacht had
crap in = crap out
  woensdag 5 september 2007 @ 02:32:40 #296
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_52952009
wat vreemd dat hij een gesprek met je wil. Waarom zou hij dat willen? Nu zit jij ineens weer in de positie dat je moet reageren op zijn verzoek. Nou ja, niets moet natuurlijk maar je gaat er toch over nadenken. Zeer manipulatief.

Hij zegt misschien dat ie niet boos is om jouw af te schilderen als het zielige, labiele meisje dat maar wat verzint en dat zelf ook niet kan helpen. Kortom, hij doet het voorkomen alsof je niet serieus te nemen bent. Dat is het enige wat ik kan bedenken. Hij is nu alleen maar bezig met zijn eigen hachie redden, meer zit er niet achter.

Jij weet de waarheid, de mensen om je heen die je helpen geloven je, er ligt een aangifte wat de zaak van evt. andere slachtoffers in de toekomst sterker maakt. En meer kan je niet doen.

Sterkte en well done .

[ Bericht 98% gewijzigd door Vandaag... op 05-09-2007 02:40:20 ]
  woensdag 5 september 2007 @ 02:37:01 #297
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_52952025
edit dubbel
pi_52990785
Pam ,ik heb je verhaal met bewondering gevolgd...
Het is nu bijna een jaar geleden dat ik te maken kreeg met het misbruik van mn kind(eren).
In december heb ik aangifte gedaan,de zaak is geseponeerd en ik heb het gevoel dat ik alleen maar kan toekijken,het wachten is op nieuwe feiten...

Die viezerik (een opa) kan rustig verder zn gang gaan en ik kan er niks aan doen !
Jij hebt het goed gedaan !Laat je er niet onder krijgen,dat gemanipuleer is onmacht van de dader...
Ooit hoop ik dat er gerechtigheid komt ,maar zolang justitie zn kop in het zand blijft steken heb ik weinig hoop dat deze dader en in jouw geval jou dader gestrafd word.
Ze zijn zo ontzettend slim en daardoor word het slachtoffer soms dubbel slachtoffer,gelukkig met goede hulp komen wij en jij er wel uit.

Ik heb zo ontzettend veel respect voor je !
Hou je taai ookal lijkt het soms onhaalbaar....
  zaterdag 22 september 2007 @ 17:38:19 #299
163382 Inekris
Keeper of The Kangal
pi_53384505
Wil eigenlijk weten hoe het nu is met PAM
pi_53384774
Poe, das een zware vraag hoor.

Ik zit even in een zwaar weekend: ik heb donderdag weer een vervolg op EMDR gehad(op internet genoeg over te vinden, ik heb geen zin om uit te leggen nu) en das was echt heel zwaar. Er komt weer van alles boven, en dat doet veel met me.
Verder heb ik begin oktober een afspraak met de officier van justitie aldaar. Dat betekent zo'n 250 km rijden.
Eventueel kan ik daar worden bijgestaan door Slachtofferhulp aldaar. Maar ja, die ken ik natuurlijk niet.
Van de rechercheur die deze eikel verhoorde, vernam ik nogal wat tegenstrijdigheden. Die zou ik dolgraag willen bespreken met de officier. Met de hoop dat hij het ook typisch vindt en verder onderzoek gaat doen of tot vervolging over gaat.
Maar het kan ook heel goed zijn dat de officier het sepotwaardig vindt.

Het is allemaal nogal wat....

Ook dat hij een gesprek met me wil enzo, ik heb het er maar druk mee in mijn hoofd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')