En de manier waarop de lezers steeds een klein beetje info wordt gegeven doet mn wenkbrauwen fronzen.quote:Op woensdag 16 mei 2007 21:01 schreef PAM78 het volgende:
Ik zit al tijden met een groot probleem.
Deze gegevens knagen dagelijks aan me. Ik kan toch niet blijven zwijgen? Maar wat moet ik en kan ik?
Groot nadeel is dat het zich niet in mijn nabije omgeving afspeelt: ik heb geen flauw idee wat er daar gebeurt.
[/quote
Maar later blijkt dat de TS ook al een tijdje bij de psychiater loopt. Dus wel vreemd dat de TS meldt nergens met haar verhaal heen te kunnen in de OP. [quote]Op woensdag 20 juni 2007 12:22 schreef PAM78 het volgende:
Whahaaaaaaaaaa, zelfs de psychiater vindt dat ik goed bezig ben. Gelukkig heb ik wel wat downertjes gekregen, want ik ben zooooo nerveus, gespannen, paniekerig enzo voor alles wat er zou kunnen gebeuren.
Niet om het één of ander, maar weet jij hoe vaak sexueel misbruik voorkomt? Statistisch gesproken moeten een flink aantal FOKsters hiervan slachtoffer zijn.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 08:17 schreef SunChaser het volgende:
Het is gewoon een gevoel dat ik heb als ik dit topic doorlees, en de manier waarop de TS schrijft, de woordkeuze, zinsopbouw, onderwerp, de manier van aandacht vragen, de cliffhangers...
Maar ik zal me vedrer buiten die discussie houden. Maar t verbaast me steeds weer hoe snel er in R&P iets wordt geloofd.
Uiteraard. Daarom juist mag je ebst kritisch zijn in topics als deze. Ik zeg niet meteen dat de TS liegt, maar jullie lezers hoeven ook niet alles zomaar te geloven. Juist omdat het veel voorkomt. Stel dat dit een fake topic is, ik zeg STEL. Dan zal een echt slachtoffer minder snel met haar problemen naar buiten dutfen komen.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 08:33 schreef Knip het volgende:
[..]
Niet om het één of ander, maar weet jij hoe vaak sexueel misbruik voorkomt? Statistisch gesproken moeten een flink aantal FOKsters hiervan slachtoffer zijn.
Aan de andere kant kan dit topic voor slachtoffers een klein duwtje in de rug zijn om aan hun problemen te gaan werken. Je bent hier anoniem, je kunt hier alles zeggen, ook dingen die niet waar zijn. Sexueel misbruik gebeurt meestal in het geheim, de slachtoffers hebben jaren later nog steeds heel veel moeite om de waarheid naar buiten te brengen. Het was tenslotte 'ons geheimpje'. Ook al is wat TS zegt fictief (waar ik overigens niet vanuit ga), dan nog kunnen alle aansproringen van medeFOKkers een trigger zijn voor slachtoffers om die moeilijke stap te zetten. Verder is het IMO ook zeer nuttig om aan iedereen te laten zien hoe groot de psychische schade is na sexueel misbruik. Misschien houdt dit een potentiële dader er van af om zich aan een minderjarige te vergrijpen. Voorkómen is per slot van rekening beter dan achteraf straffen.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 08:36 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Uiteraard. Daarom juist mag je ebst kritisch zijn in topics als deze. Ik zeg niet meteen dat de TS liegt, maar jullie lezers hoeven ook niet alles zomaar te geloven. Juist omdat het veel voorkomt. Stel dat dit een fake topic is, ik zeg STEL. Dan zal een echt slachtoffer minder snel met haar problemen naar buiten dutfen komen.
je hebt het ook in andere topics geprobeerd hoor Sunquote:Op dinsdag 26 juni 2007 08:32 schreef SunChaser het volgende:
De vorige keer had ik anders wel gelijk![]()
Oke, 1 voorbeeld dan: TS stelt probleem voor aan users en laat actie afhangen van reactie van users.
[..]
En de manier waarop de lezers steeds een klein beetje info wordt gegeven doet mn wenkbrauwen fronzen.
Wat kan jou het schelen? De meeste users zijn oud en wijs genoeg om zelf te beslissen of ze een topic wel of niet geloofwaardig genoeg vinden om te volgen.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 08:36 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Uiteraard. Daarom juist mag je ebst kritisch zijn in topics als deze. Ik zeg niet meteen dat de TS liegt, maar jullie lezers hoeven ook niet alles zomaar te geloven. Juist omdat het veel voorkomt. Stel dat dit een fake topic is, ik zeg STEL. Dan zal een echt slachtoffer minder snel met haar problemen naar buiten dutfen komen.
nu ja, mag ik dan zeggen dat ik TS' ondertitel wat vreemd vindt en zijn sluitzinnetjes soms ook, in haar posts?quote:Op dinsdag 26 juni 2007 16:35 schreef loveli het volgende:
Pam, je bent goed bezig. SC is een aandachtshoer, laat hem maar mekkeren.
Ondertitel: nu met aangifte. Dat heb ik gedaan omdat er op een gegeven moment mensen gingen vragen of ik al aangifte had gedaan. Vermoedelijk lazen zij slechts de eerste pagina.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 17:16 schreef milagro het volgende:
[..]
nu ja, mag ik dan zeggen dat ik TS' ondertitel wat vreemd vindt en zijn sluitzinnetjes soms ook, in haar posts?
kan me voorstellen dat je dan wat argwanend wordt.
het komt idd wat 'dagboek van een kindermisbruikt meisje-erig over hier en daar.
ja en met die laatste zin als wapen, snoer je me makkelijk de mond natuurlijkquote:Op dinsdag 26 juni 2007 17:54 schreef PAM78 het volgende:
[..]
Ondertitel: nu met aangifte. Dat heb ik gedaan omdat er op een gegeven moment mensen gingen vragen of ik al aangifte had gedaan. Vermoedelijk lazen zij slechts de eerste pagina.
En die andere pimp pam: die had ik bedacht zodat mensen mijn looks op het forum wat zouden kunnen opleuken. Tegenwoordig pimp je toch alles. Het leek mij een leuke woordspeling. Na vandaag heb ik hem( op eigen initiatief weggehaald. Omdat er dingen verkeerd uitgelegd kunnen worden, waar weer misverstanden over ontstaan. Dat was niet de bedoeling.
Als mensen vragen hoe het gaat of te vertellen hoe de aangifte ging, dan krijg je dagboek verhaaltjes. ja en dat is van een misbruikt meisje.
En wat je met sluitzinnetjes bedoelt, ik schrijf vanuit mijn hart dus als mijn sluitzinnetjes vreemd zijn zal het daar wel mee te maken hebben. Ik ben ook erg typisch.
En tuurlijk mogen mensen best kritisch zijn.
Maar dit is voor mij wel de zoveelste keer dat mensen zeggen: het zou wel eens niet waar kunnen zijn. Daar raak je dan bij mij een gevoelige snaar mee.
En ook dat is niet mijn bedoeling.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 17:59 schreef milagro het volgende:
[..]
ja en met die laatste zin als wapen, snoer je me makkelijk de mond natuurlijk
nu ja, ik heb zo mijn twijfels, het zal niet de eerste keer zijn namelijk dat iemand een verhaal vertelt over een zo gevoelig onderwerp, dat iedere twijfel geuit als lomp wordt beschouwd en dus men nauwelijks kritische noten durft te zetten....., maar goed. ..ik heb mijn twijfels geuit en verder laat ik dit topic met rust.
Relax.... het meerendeel geeft je het voordeel van de twijfel en gelooft je gewoon. Als er er plotseling een boek uitkomt word je gewoon gehaat en zul je bekend staan als een uitbuiter van mensen, maar tot die tijd kun je hier gewoon terecht met je verhalen en krijg je vanaf nu weer normale reactiesquote:Op dinsdag 26 juni 2007 18:05 schreef PAM78 het volgende:
En ook dat is niet mijn bedoeling.
Tjee ik zet wel alles verkeerd neer.
Maar je neemt ook geen moeite om op mijn ondertitel verhaal te reageren.
neehoor, ik vind niet dat je alles verkeerd neerzet, integendeel. Dat er een paar mensen twijfelen moet je je zeker niet persoonlijk aantrekken, want er zijn idd genoeg 'neptopics'.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 18:05 schreef PAM78 het volgende:
[..]
En ook dat is niet mijn bedoeling.
Tjee ik zet wel alles verkeerd neer.
Maar je neemt ook geen moeite om op mijn ondertitel verhaal te reageren.
Heb je nu het idee dat je door de aangifte een deel hebt kunnen verwerken?quote:Op donderdag 16 augustus 2007 23:42 schreef PAM78 het volgende:
[...] Ondertussen gaat mijn leven wel door(uiteraard). Ik pak de dingen in mijn leven wel op, ik bijf gewoon doorgaan. Maar spannend is het wel. Bedankt weer voor de steun!
Je wil het dus gewoon vergeten ofzo?quote:Op woensdag 16 mei 2007 21:28 schreef PAM78 het volgende:
[..]
Nee, maar je snapt misschien wel dat ik t zo graag zou willen( hoe onreel ook....)
Als jij van dat toverzand hebt, dan graag. Maar dat kan niet en als het zou gaan, er liggen dus te veel gevolgen voor mij. Zoals andere kinderen enzo. Maar als we deze hele man en zijn gevolgen konden wegtoveren. Ja graag.......quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 21:50 schreef Mihaelaz het volgende:
[..]
Je wil het dus gewoon vergeten ofzo?
Reken er alvast niet op dat de politie jou informeert over de voortgang. Het wordt altijd toegezegd, maar zelden gedaan.quote:Op maandag 27 augustus 2007 15:36 schreef PAM78 het volgende:
[..]
Als jij van dat toverzand hebt, dan graag. Maar dat kan niet en als het zou gaan, er liggen dus te veel gevolgen voor mij. Zoals andere kinderen enzo. Maar als we deze hele man en zijn gevolgen konden wegtoveren. Ja graag.......
Vandaag gebeld naar de zedenrecherche, of hoe dat ook mag heten. 81 dagen later en ik weet nog niks.
Ik kreeg stomtoevallig de man aan de telefoon bij wie mijn moeder ook een verklaring had gedaan. En na een paar details wist ie over welke zaak ik het had.
De zaak is op 17 juli doorgestuurd naar de desbetreffende regio. Raar dat ik dat niet gehoord heb, dat was de afspraak. Maar deze meneer maakte excuus en zei dat het waarschijnlijk door de vakantie kwam. Slap argument, maar goed.
Ik begrijp het even niet. Schrok je nou van de mededeling dat het naar de regio was gestuur, of zei de meneer van slachtofferhulp iets waar je van schrok?quote:Vanmiddag heb ik gebeld naar slachtofferhulp, want ik wil nu weten hoe ik erachter kan komen hoe ver de zaak daar is. Het is namelijk al ruim een maand later.
Die meneer had het wel over een politienummer waarmee het dan te volgen zou zijn.
Maar ik schrok wel toen ik hoorde dat het daar al heen is. Ik ben zenuwachtig over de gevolgen die dit gaat hebben. En die gevolgen kan ik niet overzien. Natuurlijk, ik weet wat mogelijk is. Maar wie weet klopt de vrouw van de dader wel bij aan ofzo....En dan is t ook eenvoudig, wegsturen, of politie erbij. Maar gewoon het idee dat straks de bel gaat....
Ja ik ben een zenuwenlijder, maar goed.
Das niet mis.quote:Verder heeft mijn broer het erg moeilijk momenteel, met zijn eigen dingen. En hij is opgenomen. Erg zwaar voor mij, want hij bleek voor mij hele herkenbare problematiek te hebben. Mijn ouders(als die hem al tot steun konden zijn) waren op vakantie. Dus ik stond er eigenlijk alleen voor. Gelukkig heb ik mijn hulpverleners om me heen op wie ik kan terugvallen of ter rade kan gaan. Maar zwaar was het wel.
Pas wel goed op jezelf. Goed dat je nu voor jezelf dreigt te kiezen, en dat jij je grenzen goed bewaakt. Niemand heeft er wat aan als jij door je hoeven gaat. Hou je haaks.quote:Ook een vriendin van me had het heel moeilijk thuis. Bij mij staat de deur open, ik weet hoe het is om het moeilijk te hebben dus ik kan geen nee tegen ze zeggen en dat wil ik ook niet. Dus iik had bijna constant bezoek over de vloer terwijl ik gewend ben erg op mezelf te zijn. Het was wel allemaal zwaar de laatste tijd. Nu ben ik wel even op een punt dat ik echt een paar dagen voor mezelf nodig heb.
Terugkomend op slachtofferhulp: Ik wacht dus ff af tot ze me terug bellen....
Het is allemaal afwachten nu....
Nee, ihet wordt zo werkelijk nu. Daar schrok ik even van. Daarbij had ik toch verwacht dat ik geinformeerd zou worden.quote:Op maandag 27 augustus 2007 19:41 schreef Inekris het volgende:
[..]
Reken er alvast niet op dat de politie jou informeert over de voortgang. Het wordt altijd toegezegd, maar zelden gedaan.
[..]
Ik begrijp het even niet. Schrok je nou van de mededeling dat het naar de regio was gestuur, of zei de meneer van slachtofferhulp iets waar je van schrok?
De periode tussen aangeifte en behandeling, is voor de aangever vaak naar. Jou reactie is volkomen normaal. Mocht zich iets voordoen vanuit de dader naar jou, meteen naar de politie lopen.
[..]
Das niet mis.
[..]
Pas wel goed op jezelf. Goed dat je nu voor jezelf dreigt te kiezen, en dat jij je grenzen goed bewaakt. Niemand heeft er wat aan als jij door je hoeven gaat. Hou je haaks.
(Je doet het nog steeds goed hoor PAM, Go girl go)
Tegen mij zeggen ze altijd dat alles goed komt, dus dat zeg ik nu ook tegen jou ALLES KOMT GOEDquote:Op maandag 3 september 2007 11:08 schreef PAM78 het volgende:
Ik ben zoooooooooooo zenuwachtig, laat er toch alsjeblieft iets uitkomen wat voor de officier voldoende is om er verder werk van te maken.
Klopt, ik weet dat het moeilijk is maar je moet toch slachtoffers beschermen voor zulke mensen. Als jij feitelijk weet dat hij het ooit eerder heeft gedaan, dan zal hij het wederom doen. Hoeveel onschuldige levens hij zal verpesten daarvoor zal hij verantwoordelijk voor zijn. Maar ik denk wel dat jij toch je best moet doen (al is het d.m.v. meld misdaad anoniem of jeugdzorg) om toekomstige daden van deze persoon te voorkomen.quote:Op woensdag 16 mei 2007 21:41 schreef PAM78 het volgende:
[..]
Tis gewoon niet eerlijk, ik heb niet de verantwoordelijkheid voor wat er gebeurd is. maar wel voor wat er nog zou kunnen gaan gebeuren.
Die reactie is van hem is uhm standaard. Hij voelt zich sterk, en hij laat dat merken. Hij manipuleert, en het werkt. (Sorry het is bot, maar het is niet anders); jij bent BOOS nu. Natuurlijk weet hij dat hij wat misdaan heeft. Daarom is hij niet boos.quote:Op maandag 3 september 2007 16:05 schreef PAM78 het volgende:
Iets zit me nu vreselijk dwars:
Hij had o.a. gezegd dat hij niet boos op me was.
NIET BOOS???
even vanuit zijn ogen bekeken: iemand doet aangifte van seksueel geweld tegen je en in jouw ogen heb je niks verkeerds gedaan.......... en dan ben je NIET BOOS ? ? ? ? ? ? ?
Dat kan pam niet snappen....![]()
Sterker nog, ik zit me ontzettend op te winden. Tijd voor een gesprekje met de officier.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |