abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49457997
Ik zit al tijden met een groot probleem.

Kort en zakelijk gesproken zit het zo:
Een volwassen familielid van me heeft in de praktijk bewezen dat ie een seksuele relatie wil/kan aangaan met een minderjarig familielid.
Inmiddels heeft deze meneer via adoptie 2 meisjes verkregen, zij zijn nu rond de 8 jaar.
Maatschappelijk gezien heeft meneer een goede naam. Zijn vrouw ook.

Deze gegevens knagen dagelijks aan me. Ik kan toch niet blijven zwijgen? Maar wat moet ik en kan ik?
Groot nadeel is dat het zich niet in mijn nabije omgeving afspeelt: ik heb geen flauw idee wat er daar gebeurt.
Maar ik weet wel dat er een goede kans is dat....hij zich aan hen vergrijpt of andere meisjes, aangezien hij leermethodes voor bijv middelbare school ontwikkelt. En wie weet heeft ie wel een leuk buurmeisje.
Kortom, ik weet genoeg, maar wat kan ik praktisch doen???
  FOK!Babe woensdag 16 mei 2007 @ 21:03:16 #2
166319 Ian_Nick
You'll Never Find Me...
pi_49458048
Hem aangeven voor het oorspronkelijke vergrijp?
  woensdag 16 mei 2007 @ 21:03:44 #3
159979 G.Fawkes
Libera eas de ore leonis!
pi_49458070
aangeven bij desbetreffende organisatie's. Dat lijk me duidelijk...
  woensdag 16 mei 2007 @ 21:04:32 #4
139330 TNA
For the stars that shine
pi_49458107
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 21:03 schreef G.Fawkes het volgende:
Eens.
pi_49458138
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 21:01 schreef PAM78 het volgende:
Ik zit al tijden met een groot probleem.

Kort en zakelijk gesproken zit het zo:
Een volwassen familielid van me heeft in de praktijk bewezen dat ie een seksuele relatie wil/kan aangaan met een minderjarig familielid.
Inmiddels heeft deze meneer via adoptie 2 meisjes verkregen, zij zijn nu rond de 8 jaar.
Maatschappelijk gezien heeft meneer een goede naam. Zijn vrouw ook.

Deze gegevens knagen dagelijks aan me. Ik kan toch niet blijven zwijgen? Maar wat moet ik en kan ik?
Groot nadeel is dat het zich niet in mijn nabije omgeving afspeelt: ik heb geen flauw idee wat er daar gebeurt.
Maar ik weet wel dat er een goede kans is dat....hij zich aan hen vergrijpt of andere meisjes, aangezien hij leermethodes voor bijv middelbare school ontwikkelt. En wie weet heeft ie wel een leuk buurmeisje.
Kortom, ik weet genoeg, maar wat kan ik praktisch doen???
Eerst voor jezelf het hele verhaal opschrijven zodat je alles duidelijk hebt en niets kan vergeten als je een verklaring aflegt en dan contact opnemen met jeugdzorg, kinderbeschermig e.d.

Sterkte!
pi_49458181
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 21:01 schreef PAM78 het volgende:
Verklaar je nader.
  FOK!Babe woensdag 16 mei 2007 @ 21:08:32 #7
166319 Ian_Nick
You'll Never Find Me...
pi_49458268
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 21:06 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Verklaar je nader.
Da's eigenlijk wel een goeie.
pi_49458380
Dat zou betekenen dat ik weer met de billen bloot moet. Das kort gezegd niet prettig. En kan ik dat weer aan?
Alleen wat een toekomstig slachtoffer zou moeten meemaken is ook verre van prettig.
Misschien is het al verjaard, maar dan heeft ie iig een aantekening. En helaas weten jullie net als ik dat deze vergrijpen niet of nauwelijks gestraft (kunnen) worden.

Ik spreek dus uit eigen ervaring.
pi_49458395
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 21:08 schreef Ian_Nick het volgende:

[..]

Da's eigenlijk wel een goeie.
idd.. Voor hettzelfde geld zei die een keer op een verjaardag met wat dronken vrienden 'goh, die nienke, die is 17 he? Dat is me toch een geil wijf, boh! Zou 'k geen nee tegen zeggen hoor!'

Alstie daarintegen je 2 nichtjes van 7 en 8 jaar gevingerd heeft, zal ik me idd goed zorgen gaan maken
  woensdag 16 mei 2007 @ 21:13:50 #10
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49458460
Volgens mij bedoeld TS dat de betreffende "heer" zich aan haar heeft vergrepen.

TS; het is al gezegd; z.s.m. aangifte doen.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_49458464
De kwestie alleen aankaarten als je 100% zeker van je zaak bent. Je brengt iemand ongelooflijk veel schade toe, dus alleen als je zeker bent is het toebrengen van die schade gerechtvaardigd.
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
  FOK!Babe woensdag 16 mei 2007 @ 21:14:00 #12
166319 Ian_Nick
You'll Never Find Me...
pi_49458478
Best een onduidelijk verhaal.
Je kan met alleen vermoedens natuurlijk niets beginnen, maar als je bewijs hebt kan je prima naar de instanties waar hij mee te maken heeft gehad inzake de adoptie enzovoort toe gaan.
pi_49458491
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 21:12 schreef PAM78 het volgende:
Dat zou betekenen dat ik weer met de billen bloot moet. Das kort gezegd niet prettig.
Alleen wat een toekomstig slachtoffer zou moeten meemaken is ook verre van prettig.
Misschien is het al verjaard, maar dan heeft ie iig een aantekening. en jullie weten net als ik dat deze vergrijpen niet of nauwelijks gestraft (kunnen) worden.

Dan had je misschien aangifte moeten doen? En wat versta je onder 'minderjarig'? Er zit een groot verschil tussen een zesjarige en een zeventienjarige.
  FOK!Babe woensdag 16 mei 2007 @ 21:14:43 #14
166319 Ian_Nick
You'll Never Find Me...
pi_49458503
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 21:13 schreef Vivi het volgende:
Volgens mij bedoeld TS dat de betreffende "heer" zich aan haar heeft vergrepen.

TS; het is al gezegd; z.s.m. aangifte doen.
Zoiets begrijp ik dus ook en inderdaad: onmiddelijk aangifte doen.
  Boks-Chick woensdag 16 mei 2007 @ 21:14:58 #15
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_49458516
quote:
Dat zou betekenen dat ik weer met de billen bloot moet. Das kort gezegd niet prettig.
Misschien is het al verjaard, maar dan heeft ie iig een aantekening. en jullie weten net als ik dat deze vergrijpen niet of nauwelijks gestraft (kunnen) worden.

been there, done that.
Melden bij de betreffende instanties, het zekere voor het onzekere voor die twee kids. Bescherm hen.
lolwut
pi_49458583
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 21:03 schreef G.Fawkes het volgende:
En daarbij ook aangeven dat het om vermoedens gaat en waar die op gebaseerd zijn natuurlijk. Maar dat had je zelf ook vast al wel bedacht.
Wat is jouw relatie tot de man? Familie of vage kennis? Veel succes iig, lijkt me een erg moeilijke situatie.
  FOK!Babe woensdag 16 mei 2007 @ 21:17:44 #17
166319 Ian_Nick
You'll Never Find Me...
pi_49458616
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 21:16 schreef zillah666 het volgende:
Wat is jouw relatie tot de man? Familie of vage kennis?
quote:
Een volwassen familielid van me
pi_49458665
quote:
Dat zou betekenen dat ik weer met de billen bloot moet. Das kort gezegd niet prettig. En kan ik dat weer aan?
Misschien is het al verjaard, maar dan heeft ie iig een aantekening. En helaas weten jullie net als ik dat deze vergrijpen niet of nauwelijks gestraft (kunnen) worden.

Misschien kan je in je aangift in het midden laten wie het eerste slachtoffer was? Vertel ze dat je zeker weet dat er een eerste slachtoffer is, maar verder niets. Dan weten zij wat ze moeten weten, en jij hebt je taak gedaan.
Of nemen ze daar geen genoegen mee?
pi_49458685
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 21:17 schreef Ian_Nick het volgende:

[..]

[..]

Daarom mijn vraag dus. Het maakt nogal verschil of het om je vader of om je oudoom gaat, die je niet meer zo vaak ziet.
  FOK!Babe woensdag 16 mei 2007 @ 21:20:14 #20
166319 Ian_Nick
You'll Never Find Me...
pi_49458707
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 21:19 schreef zillah666 het volgende:

[..]

Misschien kan je in je aangift in het midden laten wie het eerste slachtoffer was? Vertel ze dat je zeker weet dat er een eerste slachtoffer is, maar verder niets. Dan weten zij wat ze moeten weten, en jij hebt je taak gedaan.
Of nemen ze daar geen genoegen mee?
Nee natuurlijk niet.
Je moet uiteraard bewijzen wie het slachtoffer is anders kan je iedereen toch wel beschuldigen van zulke praktijken!?
pi_49458749
eigen ervaring en ik was 14 en was aan zijn ouderlijke zorg toevertrouwt.

En aangifte werd toen tegen gehouden door mijn moeder omdat ik psychisch een wrak was en het misschien niet aan zou kunnen.
Iemand vroeg toen wat ie had gedaan en ik had een klein detail verteld en diegene verzuchtte toen opgelucht:" oh gelukkig, verder is t niet gegaan." Wat ik toen heb geinterpreteerd als: oh zo erg was t dus niet....

Nu, 15 jaar later, dringen de dingen langzaam door, maar ik ik twijfel zo aan mezelf, dat ik dus niet weet wat ik moet doen.
  FOK!Babe woensdag 16 mei 2007 @ 21:22:22 #22
166319 Ian_Nick
You'll Never Find Me...
pi_49458790
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 21:21 schreef PAM78 het volgende:
eigen ervaring en ik was 14 en was aan zijn ouderlijke zorg toevertrouwt.

En aangifte werd toen tegen gehouden door mijn moeder omdat ik psychisch een wrak was en het misschien niet aan zou kunnen.
Iemand vroeg toen wat ie had gedaan en ik had een klein detail verteld en diegene verzuchtte toen opgelucht:" oh gelukkig, verder is t niet gegaan." Wat ik toen heb geinterpreteerd als: oh zo erg was t dus niet....

Nu, 15 jaar later, dringen de dingen langzaam door, maar ik ik twijfel zo aan mezelf, dat ik dus niet weet wat ik moet doen.
Neem dan evenuele andere slachtoffers in bescherming en doe alsnog aangifte.
pi_49458809
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 21:20 schreef Ian_Nick het volgende:

[..]

Nee natuurlijk niet.
Je moet uiteraard bewijzen wie het slachtoffer is anders kan je iedereen toch wel beschuldigen van zulke praktijken!?
Als je melding maakt van de situatie zoals hij is hoeven daarbij toch geen namen te vallen (behalve die van de dader)? Het is niet dat TS verder bewijs heef van dat er nu wat gebeurtt. Als je aangeeft dat je weet dat er een slachtoffer is, dat de situatie nu is zoals hij is, en dat je je zorgen maakt weten ze toch genoeg? Dan weten ze dat ze de man in de gaten moeten houden. Veel meer kan je toch niet doen.
pi_49458834
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 21:19 schreef zillah666 het volgende:

[..]

Daarom mijn vraag dus. Het maakt nogal verschil of het om je vader of om je oudoom gaat, die je niet meer zo vaak ziet.
hij is getrouwd met mijn nicht.(mijn nicht is de dochter van mijn tante, mijn tante is de zus van mijn moeder)
  FOK!Babe woensdag 16 mei 2007 @ 21:24:52 #25
166319 Ian_Nick
You'll Never Find Me...
pi_49458876
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 21:23 schreef zillah666 het volgende:

[..]

Als je melding maakt van de situatie zoals hij is hoeven daarbij toch geen namen te vallen (behalve die van de dader)? Het is niet dat TS verder bewijs heef van dat er nu wat gebeurtt. Als je aangeeft dat je weet dat er een slachtoffer is, dat de situatie nu is zoals hij is, en dat je je zorgen maakt weten ze toch genoeg? Dan weten ze dat ze de man in de gaten moeten houden. Veel meer kan je toch niet doen.
TS bedoelde toch dat het vervelend zou zijn het hele persoonlijke verhaal weer te moeten oprakelen? Jij stelt vervolgens voor om aangifte te gaan doen maar het slachtoffer in het midden te laten?

"Goeiedag, ik weet toevallig dat die en die ooit eens een keer strafbare feiten heeft gepleegd met een niet nader te noemen persoon."

Zie jij het gebeuren?
pi_49458885
quote:

[..]

Als je melding maakt van de situatie zoals hij is hoeven daarbij toch geen namen te vallen (behalve die van de dader)?
Natuurlijk wel. Zou een mooie boel zijn als ze bij dat soort vage meldingen zouden uitgaan van de schuld van iemand. Besef wel even dat iemands leven verwoest kan worden door een valse melding op dit gebied.
quote:
Het is niet dat TS verder bewijs heef van dat er nu wat gebeurtt. Als je aangeeft dat je weet dat er een slachtoffer is, dat de situatie nu is zoals hij is, en dat je je zorgen maakt weten ze toch genoeg? Dan weten ze dat ze de man in de gaten moeten houden. Veel meer kan je toch niet doen.
Wat valt er 'in de gaten' te houden? Die man zal zich niet midden op straat aan kleine meisjes vergrijpen en camera's ophangen in de slaapkamer gaat ook niet.
  FOK!Babe woensdag 16 mei 2007 @ 21:25:22 #27
166319 Ian_Nick
You'll Never Find Me...
pi_49458891
Aangifte doen.
  woensdag 16 mei 2007 @ 21:26:08 #28
177598 tbs-johny
oe la la la
pi_49458921
quote:

Nou dat zal wel mee vallen hoor (hoop ik). Als er straks iets met die kindertjes gebeurd terwijl jij het had kunnen voorkomen..

nee dat klink leuk
pi_49458933
quote:

[..]

Op zo'n maniier zinspeel ik dus ook.

Ik weet niet of ik er aan toe ben om aangifte te doen. Hoe kan je daar ooit klaar voor zijn? De andere kant: hoe kan t (eventuele) volgende slachtoffer klaar zijn voor deze lichamelijke en psychische mishandeling?
En is t dus echt nu aan MIJ om wat te doen?
pi_49458977
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 21:26 schreef PAM78 het volgende:

[..]

Ik weet niet of ik er aan toe ben om aangifte te doen. Hoe kan je daar ooit klaar voor zijn? De andere kant: hoe kan t (eventuele) volgende slachtoffer klaar zijn voor deze lichamelijke en psychische mishandeling?
Dat lijkt me duidelijk. JA. En wat nou, er klaar voor zijn? Je laat iemand toch niet wegkomen met zoiets?
pi_49458982
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 21:24 schreef Ian_Nick het volgende:

[..]

TS bedoelde toch dat het vervelend zou zijn het hele persoonlijke verhaal weer te moeten oprakelen? Jij stelt vervolgens voor om aangifte te gaan doen maar het slachtoffer in het midden te laten?

"Goeiedag, ik weet toevallig dat die en die ooit eens een keer strafbare feiten heeft gepleegd met een niet nader te noemen persoon."

Zie jij het gebeuren?
Nee, maar je snapt misschien wel dat ik t zo graag zou willen( hoe onreel ook....)
  FOK!Babe woensdag 16 mei 2007 @ 21:28:05 #32
166319 Ian_Nick
You'll Never Find Me...
pi_49458983
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 21:26 schreef PAM78 het volgende:

[..]

Jij hebt de mogelijkheid om iemand eventueel te redden van wat jou is overkomen.
  FOK!Babe woensdag 16 mei 2007 @ 21:28:57 #33
166319 Ian_Nick
You'll Never Find Me...
pi_49459012
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 21:28 schreef PAM78 het volgende:

[..]

Nee, maar je snapt misschien wel dat ik t zo graag zou willen( hoe onreel ook....)
Tuurlijk snap ik dat.
pi_49459053
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 21:28 schreef Ian_Nick het volgende:

[..]

Jij hebt de mogelijkheid om iemand eventueel te redden van wat jou is overkomen.
Ok, je hebt een duidelijk en helder standpunt. Bedankt daarvoor.
Ik hoop dat ik er praktisch iets mee ga doen.
Ik probeer t steeds weg te schuiven: ahhh zo erg was t toch niet... Maar ik weet dat t wel erg was, en dan komt dat andere stemmetje weer...
pi_49459064
hoe oud is die minderjarige persoon??????
It takes years to built trust,
And a few seconds to destroy it...
pi_49459086
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 21:23 schreef PAM78 het volgende:

[..]

hij is getrouwd met mijn nicht.(mijn nicht is de dochter van mijn tante, mijn tante is de zus van mijn moeder)
Ok hij staat dus niet zo heel dicht bij je (gok ik). Iig aangifte doen/melding maken. Denk hierbij aan de dag van morgen, zoals je al doet. Anticipeer, want voorkomen kan je het niet, hoe graag je ook wil, maar zorg wel dat je weet wat je moet doen, mocht het gebeuren, Heb je verhaal klaar.

Ik vroeg het trouwens niet zomaar (misschien dacht Ian_Nick dat) , ik spreek uit ervaring als ik zeg dat het lastiger is als het om je pa gaat. (Toen ik dat vroeg was me ook nog niet duidelijk dat je zelf het slachtoffer was).
  FOK!Babe woensdag 16 mei 2007 @ 21:31:17 #37
166319 Ian_Nick
You'll Never Find Me...
pi_49459107
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 21:29 schreef PAM78 het volgende:

[..]

Ik probeer t steeds weg te schuiven: ahhh zo erg was t toch niet... Maar ik weet dat t wel erg was, en dan komt dat andere stemmetje weer...
Heb je niet iemand waarmee je close bent die je hier doorheen kan helpen?
Zo raar lijkt het mij niet als je een goede vriend(in) hierin betrekt en samen aangifte gaat doen.
  woensdag 16 mei 2007 @ 21:31:19 #38
159979 G.Fawkes
Libera eas de ore leonis!
pi_49459109
Heb je er wel eens met iemand over gesproken? Iemand meenemen als je aangifte gaat doen, helpt vaak ook...
pi_49459114
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 21:29 schreef PAM78 het volgende:
Zet het eens voor jezelf op papier ofzo. Tot in de kleinste details. Confronteer jezelf ermee en bepaal dan nog eens of het meeviel of niet.
  FOK!Babe woensdag 16 mei 2007 @ 21:31:42 #40
166319 Ian_Nick
You'll Never Find Me...
pi_49459122
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 21:31 schreef G.Fawkes het volgende:
Heb je er wel eens met iemand over gesproken? Iemand meenemen als je aangifte gaat doen, helpt vaak ook...
Great minds think alike
pi_49459193
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 21:30 schreef zillah666 het volgende:

[..]

Ok hij staat dus niet zo heel dicht bij je (gok ik). Iig aangifte doen/melding maken. Denk hierbij aan de dag van morgen, zoals je al doet. Anticipeer, want voorkomen kan je het niet, hoe graag je ook wil, maar zorg wel dat je weet wat je moet doen, mocht het gebeuren, Heb je verhaal klaar.

Ik vroeg het trouwens niet zomaar (misschien dacht Ian_Nick dat) , ik spreek uit ervaring als ik zeg dat het lastiger is als het om je pa gaat. (Toen ik dat vroeg was me ook nog niet duidelijk dat je zelf het slachtoffer was).
Nu dus niet meer,

Maar toen was ik bij mijn ouders weg voor langere tijd en aan zijn zorg en die van zijn vrouw toevertrouwt. En toen ging t dus mis.
pi_49459200
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 21:30 schreef candygirl het volgende:
hoe oud is die minderjarige persoon??????
gewoon serieuze vraag
It takes years to built trust,
And a few seconds to destroy it...
pi_49459315
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 21:25 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Natuurlijk wel. Zou een mooie boel zijn als ze bij dat soort vage meldingen zouden uitgaan van de schuld van iemand. Besef wel even dat iemands leven verwoest kan worden door een valse melding op dit gebied.
[..]

Wat valt er 'in de gaten' te houden? Die man zal zich niet midden op straat aan kleine meisjes vergrijpen en camera's ophangen in de slaapkamer gaat ook niet.
Dat bedoelde ik niet.
TS wil melding maken van de nieuwe dochters in de situatie. Ze maakt zich zorgen omdat er een eerder slachtoffer is (zijzelf). Dat eerdere slachtoffer wil geen aangifte van haar zaak doen. Dat mag.
MAAR ze wil wel dat ze ervan weten zodat er sneller gereageerd kan worden mocht er iets mis lijken te zijn.
Dan is er toch geen nut om te zeggen wie het eerste slachtoffer was. Als ze maar weten wie die man is en om welke kinderen het gaat?
Nou misschien ben ik erg dom hoor, maar zo bedoelde ik het iig.
pi_49459331
Ik was dus veertien.

Ik heb al heel lang hulp en t was een verschrikkelijk lange weg tot hier, en de weg zal nog verschrikkelijk langer worden.
Alleen weet je wat t is met hulpverlening? Ze willen steeds weten wat jij wil en wat jij nodig hebt. (das natuurlijk logisch) maar vaak weet ik dat niet. Dus in deze kwestie moet ik denk ik echt zelf die beslissing nemen.
Geen hulpverlener die zegt: Kom, dit is zo erg, we gaan nu aangifte doen. Dat moet)uiteraard(uit je zelf komen.
pi_49459365
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 21:33 schreef candygirl het volgende:

[..]

gewoon serieuze vraag
lees de OP zou ik zo zeggen
pi_49459376
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 21:36 schreef zillah666 het volgende:

[..]

Dat bedoelde ik niet.
TS wil melding maken van de nieuwe dochters in de situatie. Ze maakt zich zorgen omdat er een eerder slachtoffer is (zijzelf). Dat eerdere slachtoffer wil geen aangifte van haar zaak doen. Dat mag.
MAAR ze wil wel dat ze ervan weten zodat er sneller gereageerd kan worden mocht er iets mis lijken te zijn.
Dan is er toch geen nut om te zeggen wie het eerste slachtoffer was. Als ze maar weten wie die man is en om welke kinderen het gaat?
Maar wat verwacht je dan dat ze doen als iemand zoiets komt zeggen? Ik weet niet of je de laatste paar jaar het nieuws hebt gevolgd, maar een kind moet eerst dood in een kofferbak of in stukjes gehakt in een haven liggen voordat men in actie komt.
pi_49459404
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 21:36 schreef zillah666 het volgende:

[..]

Dat bedoelde ik niet.
Zo dom ben je, denk ik niet. Zo dacht ik t ook. Maar ja, ik weet dus niet of je t zo afstandelijk kan houden. En misschien heeft t meer effect als ik gewoon ' alles' vertel.
pi_49459411
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 21:37 schreef PAM78 het volgende:
Ik was dus veertien.

Ik heb al heel lang hulp en t was een verschrikkelijk lange weg tot hier, en de weg zal nog verschrikkelijk langer worden.
Alleen weet je wat t is met hulpverlening? Ze willen steeds weten wat jij wil en wat jij nodig hebt. (das natuurlijk logisch) maar vaak weet ik dat niet. Dus in deze kwestie moet ik denk ik echt zelf die beslissing nemen.
Geen hulpverlener die zegt: Kom, dit is zo erg, we gaan nu aangifte doen. Dat moet)uiteraard(uit je zelf komen.
JIJ bent verantwoordelijk. Je kunt niet verwachten dat een ander de keuze maakt voor je. Dat kun jij alleen doen.
pi_49459484
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 21:38 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Maar wat verwacht je dan dat ze doen als iemand zoiets komt zeggen? Ik weet niet of je de laatste paar jaar het nieuws hebt gevolgd, maar een kind moet eerst dood in een kofferbak of in stukjes gehakt in een haven liggen voordat men in actie komt.
Met 1 melding zullen ze niks doen. Met 5 of 10 wel. Elke melding is er 1. En je kan TS niet verplichten om aangifte te doen van wat haar is overkomen. Als ze er niet over kan praten moet ze dat niet doen, dat moet ze dan eerst leren. En dat kost tijd, maar je moet haar intussen geen schuldgevoel aan gaan praten.
pi_49459486
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 21:38 schreef Isegrim het volgende:

[..]

JIJ bent verantwoordelijk. Je kunt niet verwachten dat een ander de keuze maakt voor je. Dat kun jij alleen doen.
Tis gewoon niet eerlijk, ik heb niet de verantwoordelijkheid voor wat er gebeurd is. maar wel voor wat er nog zou kunnen gaan gebeuren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')