Eens.quote:Op woensdag 16 mei 2007 21:03 schreef G.Fawkes het volgende:
aangeven bij desbetreffende organisatie's. Dat lijk me duidelijk...
Eerst voor jezelf het hele verhaal opschrijven zodat je alles duidelijk hebt en niets kan vergeten als je een verklaring aflegt en dan contact opnemen met jeugdzorg, kinderbeschermig e.d.quote:Op woensdag 16 mei 2007 21:01 schreef PAM78 het volgende:
Ik zit al tijden met een groot probleem.
Kort en zakelijk gesproken zit het zo:
Een volwassen familielid van me heeft in de praktijk bewezen dat ie een seksuele relatie wil/kan aangaan met een minderjarig familielid.
Inmiddels heeft deze meneer via adoptie 2 meisjes verkregen, zij zijn nu rond de 8 jaar.
Maatschappelijk gezien heeft meneer een goede naam. Zijn vrouw ook.
Deze gegevens knagen dagelijks aan me. Ik kan toch niet blijven zwijgen? Maar wat moet ik en kan ik?
Groot nadeel is dat het zich niet in mijn nabije omgeving afspeelt: ik heb geen flauw idee wat er daar gebeurt.
Maar ik weet wel dat er een goede kans is dat....hij zich aan hen vergrijpt of andere meisjes, aangezien hij leermethodes voor bijv middelbare school ontwikkelt. En wie weet heeft ie wel een leuk buurmeisje.
Kortom, ik weet genoeg, maar wat kan ik praktisch doen???
Verklaar je nader.quote:Op woensdag 16 mei 2007 21:01 schreef PAM78 het volgende:
Een volwassen familielid van me heeft in de praktijk bewezen dat ie een seksuele relatie wil/kan aangaan met een minderjarig familielid.
idd.. Voor hettzelfde geld zei die een keer op een verjaardag met wat dronken vrienden 'goh, die nienke, die is 17 he? Dat is me toch een geil wijf, boh! Zou 'k geen nee tegen zeggen hoor!'quote:
Dan had je misschien aangifte moeten doen? En wat versta je onder 'minderjarig'? Er zit een groot verschil tussen een zesjarige en een zeventienjarige.quote:Op woensdag 16 mei 2007 21:12 schreef PAM78 het volgende:
Dat zou betekenen dat ik weer met de billen bloot moet. Das kort gezegd niet prettig.
Alleen wat een toekomstig slachtoffer zou moeten meemaken is ook verre van prettig.
Misschien is het al verjaard, maar dan heeft ie iig een aantekening. en jullie weten net als ik dat deze vergrijpen niet of nauwelijks gestraft (kunnen) worden.
Ik spreek dus uit eigen ervaring.
Zoiets begrijp ik dus ook en inderdaad: onmiddelijk aangifte doen.quote:Op woensdag 16 mei 2007 21:13 schreef Vivi het volgende:
Volgens mij bedoeld TS dat de betreffende "heer" zich aan haar heeft vergrepen.
TS; het is al gezegd; z.s.m. aangifte doen.
been there, done that.quote:Op woensdag 16 mei 2007 21:12 schreef PAM78 het volgende:
Dat zou betekenen dat ik weer met de billen bloot moet. Das kort gezegd niet prettig.
Alleen wat een toekomstig slachtoffer zou moeten meemaken is ook verre van prettig.
Misschien is het al verjaard, maar dan heeft ie iig een aantekening. en jullie weten net als ik dat deze vergrijpen niet of nauwelijks gestraft (kunnen) worden.
quote:Op woensdag 16 mei 2007 21:03 schreef G.Fawkes het volgende:
aangeven bij desbetreffende organisatie's. Dat lijk me duidelijk...
quote:Op woensdag 16 mei 2007 21:16 schreef zillah666 het volgende:
Wat is jouw relatie tot de man? Familie of vage kennis?
quote:Een volwassen familielid van me
Misschien kan je in je aangift in het midden laten wie het eerste slachtoffer was? Vertel ze dat je zeker weet dat er een eerste slachtoffer is, maar verder niets. Dan weten zij wat ze moeten weten, en jij hebt je taak gedaan.quote:Op woensdag 16 mei 2007 21:12 schreef PAM78 het volgende:
Dat zou betekenen dat ik weer met de billen bloot moet. Das kort gezegd niet prettig. En kan ik dat weer aan?
Misschien is het al verjaard, maar dan heeft ie iig een aantekening. En helaas weten jullie net als ik dat deze vergrijpen niet of nauwelijks gestraft (kunnen) worden.
Daarom mijn vraag dus. Het maakt nogal verschil of het om je vader of om je oudoom gaat, die je niet meer zo vaak ziet.quote:
Nee natuurlijk niet.quote:Op woensdag 16 mei 2007 21:19 schreef zillah666 het volgende:
[..]
Misschien kan je in je aangift in het midden laten wie het eerste slachtoffer was? Vertel ze dat je zeker weet dat er een eerste slachtoffer is, maar verder niets. Dan weten zij wat ze moeten weten, en jij hebt je taak gedaan.
Of nemen ze daar geen genoegen mee?
Neem dan evenuele andere slachtoffers in bescherming en doe alsnog aangifte.quote:Op woensdag 16 mei 2007 21:21 schreef PAM78 het volgende:
eigen ervaring en ik was 14 en was aan zijn ouderlijke zorg toevertrouwt.
En aangifte werd toen tegen gehouden door mijn moeder omdat ik psychisch een wrak was en het misschien niet aan zou kunnen.
Iemand vroeg toen wat ie had gedaan en ik had een klein detail verteld en diegene verzuchtte toen opgelucht:" oh gelukkig, verder is t niet gegaan." Wat ik toen heb geinterpreteerd als: oh zo erg was t dus niet....
Nu, 15 jaar later, dringen de dingen langzaam door, maar ik ik twijfel zo aan mezelf, dat ik dus niet weet wat ik moet doen.
Als je melding maakt van de situatie zoals hij is hoeven daarbij toch geen namen te vallen (behalve die van de dader)? Het is niet dat TS verder bewijs heef van dat er nu wat gebeurtt. Als je aangeeft dat je weet dat er een slachtoffer is, dat de situatie nu is zoals hij is, en dat je je zorgen maakt weten ze toch genoeg? Dan weten ze dat ze de man in de gaten moeten houden. Veel meer kan je toch niet doen.quote:Op woensdag 16 mei 2007 21:20 schreef Ian_Nick het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet.
Je moet uiteraard bewijzen wie het slachtoffer is anders kan je iedereen toch wel beschuldigen van zulke praktijken!?![]()
hij is getrouwd met mijn nicht.(mijn nicht is de dochter van mijn tante, mijn tante is de zus van mijn moeder)quote:Op woensdag 16 mei 2007 21:19 schreef zillah666 het volgende:
[..]
Daarom mijn vraag dus. Het maakt nogal verschil of het om je vader of om je oudoom gaat, die je niet meer zo vaak ziet.
TS bedoelde toch dat het vervelend zou zijn het hele persoonlijke verhaal weer te moeten oprakelen? Jij stelt vervolgens voor om aangifte te gaan doen maar het slachtoffer in het midden te laten?quote:Op woensdag 16 mei 2007 21:23 schreef zillah666 het volgende:
[..]
Als je melding maakt van de situatie zoals hij is hoeven daarbij toch geen namen te vallen (behalve die van de dader)? Het is niet dat TS verder bewijs heef van dat er nu wat gebeurtt. Als je aangeeft dat je weet dat er een slachtoffer is, dat de situatie nu is zoals hij is, en dat je je zorgen maakt weten ze toch genoeg? Dan weten ze dat ze de man in de gaten moeten houden. Veel meer kan je toch niet doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |