ah heerlijk, zelfkennisquote:Of ben ik nu zo'n oppervlakkige lul die, in tegenstelling tot zulke mensen, het ware liefdesgeluk nog niet ondekt heeft?
Dat klopt maar voor een deel. Ik lust bijvoorbeeld geen asperges, terwijl veel andere mensen dit heerlijk vinden, maar we zijn het er toch over eens dat je een broodje hondenpoep niemand aandoet?quote:Op dinsdag 19 juni 2007 18:58 schreef Qwea het volgende:
over smaakt valt niet te twisten?
mhaw, vraag dat maar eens aan die vent uit assenquote:Op dinsdag 19 juni 2007 19:00 schreef Roellio het volgende:
[..]
Dat klopt maar voor een deel. Ik lust bijvoorbeeld geen asperges, terwijl veel andere mensen dit heerlijk vinden, maar we zijn het er toch over eens dat je een broodje hondenpoep niemand aandoet?
Dat vind ik wel raar - mensen die akkoord gaan met iemand die ze eigenlijk niet aantrekkelijk vinden om die reden.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 18:58 schreef Furia het volgende:
Smaken verschillen. Een vriendin van mij ging zelf specifiek niet naar een lekker ding op zoek, want "van een mooi bord eet je nooit alleen"
Ik bedoel dit topic niet zozeer uit oogpunt van: "Diegene kan wel wat beters krijgen". Meer uit de vraag: "Waarom zou je met iemand gaan waarvan je zelf ook weet dat diegene bepaald niet knap is"?quote:Op dinsdag 19 juni 2007 19:00 schreef Godlike02 het volgende:
Hele knappe mensen met een heel lelijke partner vind ik idd ook bizar.
Die kan toch wel wat beters krijgen denk ik dan snel.
Ik denk op de een of andere manier altijd meteen aan geld dan. De een het geld, de ander het uiterlijk. Of zo.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 19:00 schreef Godlike02 het volgende:
Er is natuurlijk een groot verschil tussen je druk maken om iets en dat iets je opvalt of dat je het opmerkelijk vindt.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 19:13 schreef DS4 het volgende:
Wat de een lelijk vindt kan de ander aantrekkelijk vinden... Hoe dan ook, ik maak mij nooit druk om wat anderen in elkaar zien. Verloren tijd.
Er kan een achterliggende reden zijn waardoor de persoon in kwestie een wat minder knap iemand als gezel heeft. Misschien is er tussen die families al lang van te voren besloten dat die bij elkaar komen. Dat, of het innerlijk speelt mee, maar zoals men soms zegt:quote:Op dinsdag 19 juni 2007 19:03 schreef Roellio het volgende:
[..]
Ik bedoel dit topic niet zozeer uit oogpunt van: "Diegene kan wel wat beters krijgen". Meer uit de vraag: "Waarom zou je met iemand gaan waarvan je zelf ook weet dat diegene bepaald niet knap is"?
Klopt. Natuurlijk ben je er (ikzelf iig wel) binne no-time op uitgekeken als je een superknappe meid hebt die oerdom, niet grappig en ronduit irritant is, maar als je echt lelijk bent kun je wat mij betreft een 3-dubbele achterwaarse salto met schroef uit stand laten zien, maar dan nog ga ik je niet daten.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 19:18 schreef El_Thijs het volgende:
Ware schoonheid zit van binnen, maar echte lelijkheid zit vaak ook van buiten (Theo Maassen (c)).
Paris hilton.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 19:20 schreef Roellio het volgende:
[..]
Klopt. Natuurlijk ben je er (ikzelf iig wel) binne no-time op uitgekeken als je een superknappe meid hebt die oerdom, niet grappig en ronduit irritant is
nou, ik ben niet echt dik maar ook niet bepaald dun, maar ik zou geen dikke vent willen hebbenquote:Op dinsdag 19 juni 2007 19:28 schreef Viking84 het volgende:
Interessant topic. Dit heb ik me namelijk ook altijd afgevraagd. Als je lelijk bent, neem je dan maar genoegen met een lelijk iemand?
Zou ik niet doen. Eén van de redenen dat ik ben gaan afvallen en mijn levensstijl omgegooid heb, is dat ik als dikkerd ook alleen maar met andere dikkerds zou kunnen daten (naar mijn idee dan). Ik kan niet van een ander eisen dat ze slank is als ik dat zelf niet ben. Dus het was óf dit óf de rest van m'n leven alleen blijven.
Ja precies, gewoon godverdomme schandaligquote:Op dinsdag 19 juni 2007 19:29 schreef santax het volgende:
Schei uit man, al mijn exen hadden een lelijke partner, belachelijk gewoon.
Nee, maar als je niet dik of niet dun bent, mag je ook gerust kiezen wat je wilt, hoorquote:Op dinsdag 19 juni 2007 19:30 schreef Qwea het volgende:
[..]
nou, ik ben niet echt dik maar ook niet bepaald dun, maar ik zou geen dikke vent willen hebbenDe mijne is lekker slank, met een knuffelbuikje.
Echte mannen hebben een klein (bier)buikjequote:Op dinsdag 19 juni 2007 19:30 schreef Qwea het volgende:
[..]
nou, ik ben niet echt dik maar ook niet bepaald dun, maar ik zou geen dikke vent willen hebbenDe mijne is lekker slank, met een knuffelbuikje.
mhaw, waarom. Enkel omdat jij dik bent? Ik zou het stom vinden als je dik zou zijn en je zou genoegen nemen met een ander iemand die ook dik is, terwijl je eigenlijk op slank valt.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 19:31 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Nee, maar als je niet dik of niet dun bent, mag je ook gerust kiezen wat je wilt, hoor.
Pas als je dik bent, vind ik het een beetje raar als je van een ander gaat eisen dat hij / zij dun is / een normaal postuur heeft.
ik vind niet dat je dat mag eisenquote:Op dinsdag 19 juni 2007 19:32 schreef Qwea het volgende:
[..]
mhaw, waarom. Enkel omdat jij dik bent? Ik zou het stom vinden als je dik zou zijn en je zou genoegen nemen met een ander iemand die ook dik is, terwijl je eigenlijk op slank valt.
Ik zou het gewoon eisen
Dat ben ik wel eens ja. Dat heb ik zelfs van dichtbij meegemaakt. Mijn zus was altijd wel een leuk meisje om te zien, maar sinds ze bij deze klootzak is, is ze een slonsquote:Op dinsdag 19 juni 2007 19:33 schreef Aventura het volgende:
Misschien is de lelijke partner in sommige gevallen lelijk geworden. Je weets, verloven, trouwen, kinderen, lelijk.
Ja? en? Dat is dan toch "mijn" keuze? En als de persoon in kwestie die nou dagelijks sport (om bv voor mij slank te blijven) daar geen moeite mee heeft, wie ben ik dan om niet te eisen dat hij lekker slank isquote:Op dinsdag 19 juni 2007 19:34 schreef Viking84 het volgende:
[..]
ik vind niet dat je dat mag eisen. Ik bedoel: die ander doet er van alles voor om er aantrekkelijk uit te blijven zien: goed eten, sporten etc. En jij (dus niet 'jij', Qwea, maar gewoon dikke mensen in het algemeen
) zit dan elke avond met een zak chips op de bank onaantrekkelijk te wezen.
en ik ben niet dik (meer)![]()
Ik ken verscheidene moeders die nog zeerquote:Op dinsdag 19 juni 2007 19:33 schreef Aventura het volgende:
Je weets, verloven, trouwen, kinderen,
Tuurlijk, ik ook, maar je hebt mensen (m en v) die zich helemaal laten gaan als de buit binnen is.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 19:39 schreef Roellio het volgende:
[..]
Ik ken verscheidene moeders die nog zeerzijn hoor!
quote:Op dinsdag 19 juni 2007 19:29 schreef santax het volgende:
Schei uit man, al mijn exen hadden een dezelfde lelijke partner, belachelijk gewoon.
Het geheim van Hugh: $$$quote:Op dinsdag 19 juni 2007 19:46 schreef RiLo het volgende:
Hugh Hefner is nou niet echt een prachtige kerel om te zien, hij heeft wel 3 vriendinnen die misschien samen zijn leeftijd zijn.
Dat herken ik wel. Als je van jezelf wéét dat er best het een en ander op aan te merken is, vind ik het ook logisch dat je eerst aan jezelf werkt voordat je al te hoge eisen gaat stellen aan een ander.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 19:28 schreef Viking84 het volgende:
Eén van de redenen dat ik ben gaan afvallen en mijn levensstijl omgegooid heb, is dat ik als dikkerd ook alleen maar met andere dikkerds zou kunnen daten (naar mijn idee dan). Ik kan niet van een ander eisen dat ze slank is als ik dat zelf niet ben. Dus het was óf dit óf de rest van m'n leven alleen blijven.
Als je een draadje opent is er meer dan "iets opgevallen"...quote:Op dinsdag 19 juni 2007 19:14 schreef Godlike02 het volgende:
Er is natuurlijk een groot verschil tussen je druk maken om iets en dat iets je opvalt of dat je het opmerkelijk vindt.
Idd wie trouwt om het uiterlijk verliest het lijf en houdt het wijfquote:Op dinsdag 19 juni 2007 19:20 schreef Roellio het volgende:
[..]
Klopt. Natuurlijk ben je er (ikzelf iig wel) binne no-time op uitgekeken als je een superknappe meid hebt die oerdom, niet grappig en ronduit irritant is, maar als je echt lelijk bent kun je wat mij betreft een 3-dubbele achterwaarse salto met schroef uit stand laten zien, maar dan nog ga ik je niet daten.
Ik kom zeker 4 nachten per week amper in slaap omdat ik me druk maak over het in de OP omschreven verschijnsel.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 20:19 schreef DS4 het volgende:
[..]
Als je een draadje opent is er meer dan "iets opgevallen"...
je moet je zelf ook weer niet zo perfect maken dat een ander niet aan jou kan tippenquote:Op dinsdag 19 juni 2007 20:12 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Dat herken ik wel. Als je van jezelf wéét dat er best het een en ander op aan te merken is, vind ik het ook logisch dat je eerst aan jezelf werkt voordat je al te hoge eisen gaat stellen aan een ander.
quote:Op dinsdag 19 juni 2007 19:45 schreef addictivebeat het volgende:
Als het om lelijke mannen gaat die met een mooie vriendin lopen kan ik dat goed begrijpen, maar bij het omgekeerde moet er haast wel wat mankeren aan de man.
Denk het wel, ja. Mensen zijn vaak erg zelfbewust en als ze denken dat ze dik zijn, dan zijn ze dat in veel gevallen ook. Als je een zwerver bent ga je ook niet verwachten dat je later wel een miljonair aan de haak zal slaan, dat is jezelf voor de gek houden.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 18:56 schreef Roellio het volgende:
Is er een punt in het leven waarop je je realiseert: "Ok, ik ben zelf lelijk, en rijk en succesvol zal ik waarschijnlijk ook niet worden, dus ik richt me op de lelijke mannen/vrouwen in deze wereld, dan eindig ik in ieder geval niet alleen"?
Zie je wel...quote:Op dinsdag 19 juni 2007 20:33 schreef Roellio het volgende:
Ik kom zeker 4 nachten per week amper in slaap omdat ik me druk maak over het in de OP omschreven verschijnsel.
Dat is ook wel onderzocht, en mensen kiezen inderdaad een partner die ongeveer even knap is.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 19:16 schreef Roellio het volgende:
Dat vraag ik me dus af. Voel je je aangetrokken tot iemand in dezelfde uiterlijke "schaal" om het zo maar te noemen? Of leg je je er maar gewoon bij neer na verloop van tijd?
Dit vind ik een bullshit argument tenzij je uitgaat van "liefde op 't eerste gezicht" en de kans daarop neemt bij een lelijk persoon wel flink afquote:Op dinsdag 19 juni 2007 19:24 schreef Molluck het volgende:
Liefde maakt blind, tenzij iemand echt een aartslelijke afwijking heeft zal zijn/haar partner hem/haar nooit lelijk vinden. En anders betekent dat nog niet dat je niet van zo iemand kan houden...
Mwoaaah..... onder de 20-25 misschien, daarna veranderen veel vrouwen toch op mysterieuze wijze in gefrustreerde zeekoeienquote:Op dinsdag 19 juni 2007 23:28 schreef cikolata het volgende:
Er zijn meer mooie/verzorgde vrouwen dan mannen,
*rammelll rattelll rammeellll*quote:Op dinsdag 19 juni 2007 23:32 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Mwoaaah..... onder de 20-25 misschien, daarna veranderen veel vrouwen toch op mysterieuze wijze in gefrustreerde zeekoeien
quote:Op zondag 3 juni 2007 19:41 schreef Whoopsydaisy het volgende:
[..]
Klopt wel, er wordt echt wel naar uiterlijk gekeken. Toch hoeft iemand wat mij betreft echt niet knap te zijn. Ik kan echt wel vallen op onaantrekkelijke mannen, maar er moet wel sprake zijn van seksuele aantrekkingskracht. Anders kun je net zo goed hele goede vrienden zijn. Er zijn genoeg vrouwen die niet op knappe mannen vallen, ik persoonlijk sla nooit écht mooie mannen aan de haak en daar is het me ook zeker niet om te doen. Als ik erg kan lachen om iemand of juist hele goeie gesprekken met iemand kan hebben, dan kan ik soms na een paar minuten al door het uiterlijk heen kijken.
Mooi voorbeeld: een goede vriend van mijn zus, de eerste keer dat ik hem zag, vond ik hem echt oerlelijk. Ik werd wat ouder en hij ook en op een gegeven moment konden we wel heel erg met elkaar lachen enzo. Toen probeerde hij mij een keer te zoenen, waarvan ik nogal schrok dus die avond werd het niks. Maar op een gegeven moment kwam hij met zijn dronken kop naar mijn ouders huis (ik woonde nog thuis), speciaal om mij de liefde te verklaren. Het is nooit iets geworden vanwege tijdgebrek maar hij heeft nog altijd een speciaal plekje in mijn hart. Ik bewaar de knuffel die hij voor mij op de kermis gewonnen heeft al 8 jaar en soms droom ik nog steeds over hem. Mijn exen hebben wat dat betreft minder indruk gemaakt.
En nog zoiets: sommige mannen vind ik soms zo ontzettend knap als ik ze voor het eerst zie (de beste vriend van mijn ex bijvoorbeeld), maar na een paar maanden leer je elkaar zo goed kennen dat je dat ook niet meer ziet. Mijn andere ex vond ik ook echt een lekker ding maar dat werd wel vanzelfsprekend na een paar maanden. Dan ben je je er nog wel van bewust maar dan zie je het gewoon niet echt meer.
Ze passen zich aan aan hun man?quote:Op dinsdag 19 juni 2007 23:32 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Mwoaaah..... onder de 20-25 misschien, daarna veranderen veel vrouwen toch op mysterieuze wijze in gefrustreerde zeekoeien
Daaruit concludeer ik dat je zus ook lelijk danwel lomp is?quote:Op dinsdag 19 juni 2007 22:43 schreef skippy22 het volgende:
M,n zus heeft een lelijke partner die ook nog eens een lompe inboorling is
maar zou dat hen niet met een onbevredigend gevoel achterlaten? Of zouden ze het accepteren? Ik zou de hele dag denken dat ik liever iemand anders had gewild, namelijk.quote:Op woensdag 20 juni 2007 01:36 schreef __Saviour__ het volgende:
Het zal gewoon een gevoel zijn van dat ze niet alleen willen blijven, dus dan maar een lagere standaard.
Ja maar mensen kunnen niet lange tijd alleen zijn hè. Beter dan nietsquote:Op woensdag 20 juni 2007 06:16 schreef Viking84 het volgende:
[..]
maar zou dat hen niet met een onbevredigend gevoel achterlaten? Of zouden ze het accepteren? Ik zou de hele dag denken dat ik liever iemand anders had gewild, namelijk.
Hij likt als lassie hoorquote:Op dinsdag 19 juni 2007 19:34 schreef santax het volgende:
[..]
Ik weet het niet Qwea, maar als ik het zo zie mag ie zich weleens scheren eigenlijk.
[afbeelding]
Wel een lekkere natte tong![]()
Die was nog niet voorbij gekomen, neequote:Op woensdag 20 juni 2007 10:19 schreef Garisson72 het volgende:
jezus wat een uitdragerij van cliché's weer.
Ik ga ook ff een duit in het zakje doen, waarbij ik hoop dat die niet al geweest is:
Beauty is in the eye of the beholder.
quote:Op woensdag 20 juni 2007 09:25 schreef Nikske het volgende:
Lelijke mensen kunnen charisma hebben... Neem Alain Delon, lelijk als de nacht, maar wat een aantrekkingskracht...
Er zou natuurlijk ook een lichtje kunnen gaan branden dat schoonheid/Uiterlijk maar relatief is.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 20:50 schreef AlizarinCrimson het volgende:
Als mooie vrouw met een lelijke man word je wel altijd nog meer nagekeken.Zo van: wat doet zij nou met zo'n lelijke vent?
Misschien omdat diegene andere kwaliteiten heeft, bijvoorbeeld heel goed met je kan praten en je een heel fijn gevoel geeft, een begaafd kunstenaar is, dat je enorm met hem kunt lachen, dat je raakvlakken hebt misschien?quote:Op dinsdag 19 juni 2007 19:03 schreef Roellio het volgende:
[..]
Ik bedoel dit topic niet zozeer uit oogpunt van: "Diegene kan wel wat beters krijgen". Meer uit de vraag: "Waarom zou je met iemand gaan waarvan je zelf ook weet dat diegene bepaald niet knap is"?
op dat moment zie je ook steeds minder dat diegene niet echt knap is. Sterker nog, als zulke dingen je op gaan vallen aan iemand die je voorheen niet bijzonder vond (of ms zelfs lelijk) kan je diegene zomaar ineens wel mooi gaan vinden!quote:Op woensdag 20 juni 2007 11:09 schreef woniya het volgende:
Misschien omdat diegene andere kwaliteiten heeft, bijvoorbeeld heel goed met je kan praten en je een heel fijn gevoel geeft, een begaafd kunstenaar is, dat je enorm met hem kunt lachen, dat je raakvlakken hebt misschien?![]()
die kerel woonde om precies te zijn in Hijkenquote:Op dinsdag 19 juni 2007 19:01 schreef Qwea het volgende:
[..]
mhaw, vraag dat maar eens aan die vent uit assen
als een man al lelijk was, wordt hij echt niet opeens knapper hoorquote:Op woensdag 20 juni 2007 11:52 schreef Hardrebel het volgende:
Ze zeggen toch dat hoe ouder een man word hoe knapper die word! , En vrouwen worden alleen maar lelijk![]()
Sommige mannen worden er inderdaad leuker op (George, Sean etc), maar ook velen krijgen bierbuikjes, of kapsels die uit 9 haren bestaan.quote:Op woensdag 20 juni 2007 11:52 schreef Hardrebel het volgende:
Ze zeggen toch dat hoe ouder een man word hoe knapper die word! , En vrouwen worden alleen maar lelijk![]()
Inderdaad, uiterlijk gaat bij mannen ook achteruit. Maar wat oudere mannen vooral aantrekkelijker kan maken is dat ze wat rustiger, wijzer en verantwoordelijker worden, met de uitstraling die daarbij hoort.quote:Op woensdag 20 juni 2007 14:24 schreef jaoka het volgende:
[..]
Sommige mannen worden er inderdaad leuker op (George, Sean etc), maar ook velen krijgen bierbuikjes, of kapsels die uit 9 haren bestaan.
quote:Op woensdag 20 juni 2007 14:42 schreef zhe-devilll het volgende:
Wat de een mooi vind hoeft een ander per definitie niet mooi te vinden, dus als jij toevallig valt op een lelijk mens kan het zijn dat je gewoonweg valt op het karakter of dat diegene je doet denken aan iemand in je inprentingsfase in je kleutertijd..
Ik had vroeger een meisje op school, ze had een hele knappe vader, en een vreselijk lelijke moeder en toch waren die ouders stapel op elkaar, en gelukkig leken alle kinderen op de vader!
Dat dan weer wel.
ik denk eerder je titel.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 19:12 schreef rekenwonder het volgende:
Ik ben er zelf het levende voorbeeld van; ik ben lelijk maar heb echt een stuk van een vriendin (modelletje fotomodel). Zal wel om het innerlijk gaan ofzo.
Dat is ook nog eens zoiets ja. De meeste "gewone" mensen kan je al heel snel "knap" laten lijken.quote:Op woensdag 20 juni 2007 15:34 schreef releaze het volgende:
ik zie niet zovaak Echt Lelijke mensen rond lopen op straat. Ik zie heel veel gewone mensen, heel veel mensen die denken dat ze knap zijn, heel veel mensen die denken dat ze lelijk zijn, maar maar een paar natural beauties en een paar natural beasts.
Girls with big feet rock!quote:Op woensdag 20 juni 2007 16:16 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Veel celebs zijn ook gewoon echt niet knap. Kijk nou eens naar Paris Hilton. Het wicht lijkt op tante Sidonia met haar maat 53 voeten en dan heb ik het nog niet eens over haar suffe oogopslag. Toch wordt ze door heel veel mannen/pubers erg knap gevonden...
Ik neem aan dat jij lelijk bent?quote:
Kan ik me eerlijk gezegd niet voorstellen.quote:Op woensdag 20 juni 2007 16:16 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Toch wordt ze door heel veel mannen/pubers erg knap gevonden...
Misschien niet knap maar dan toch op z'n minst "geil"quote:Op woensdag 20 juni 2007 17:29 schreef addictivebeat het volgende:
[..]
Kan ik me eerlijk gezegd niet voorstellen.
Omfg, dat mens kun je nog niet neuken al is ze the last woman on earthquote:Op woensdag 20 juni 2007 17:34 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Misschien niet knap maar dan toch op z'n minst "geil".
In dat geval zal het vast wel lukken maar dat doet niks af aan het feit dat je haar maar moeilijk "knap" of "mooi" kan noemen. Ze is veel te schriel, heeft te grote voeten en ze kijkt duf uit haar ogen. Hoogstwaarschijnlijk is het haar gelekte sextape ed die haar grotendeels het imago van geil/lekker wijf hebben verschaft.quote:Op woensdag 20 juni 2007 17:36 schreef Qwea het volgende:
[..]
Omfg, dat mens kun je nog niet neuken al is ze the last woman on earth![]()
zelfs met een zak over dr rotkop wil dat nie
Klets, alsof jij vroeger als puber niet heel erg met uiterlijk bezig was. Verder geldt voor de jeugd hetzelfde als voor volwassenen: macht, status en geld. Juist dat speelt een veel dominantere rol in de breezah/mocro/bling-bling stromingen dan uiterlijk.quote:Op woensdag 20 juni 2007 18:10 schreef ThaGuitarmaistro het volgende:
Ik ben van mening dat je inderdaad "ingeschaalt" wordt.
Lelijkerds met lelijkerds en knappe mensen met knapperds. Ik denk dat je ook vooral verschil ziet bij de wat "oudere" generaties. Kijk tegenwoordig naar de Breezahjeugd en er wordt echt totaal niet meer gelet op andere eigenschappen, dan uiterlijk.
Wat dacht je van geilheid? Heel veel lelijke vrouwen/meisjes doen gewoon snel hun benen open om aandacht/liefde/relaties te krijgen. Of dat de beste basis is kan je je afvragen, maar dat geldt ook voor macht, status en geld (eigenlijk is het hebben van 1 van de 3 zeer nauw verbonden aan het hebben van de andere 2).quote:Een man kan z'n uiterlijk nog een beetje compenseren met macht, status en geld.
Als je als vrouw lelijk bent, heb je echt een probleem
Sorry hoor, maar zelfs die gedachte 'toch maar eens met haar aan te pappen' klinkt al walgelijkquote:Op woensdag 20 juni 2007 18:27 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Voorbeeldje bij mezelf, ook op de havo: er was een grietje smoorverliefd op me en ik moest eigenlijk niks van haar hebben. Ik vond haar een muts en ze was nou ook niet bepaald knap. Maar toen ik te horen kreeg dat ze wel erg makkelijk was heb ik er serieus over nagedacht om dan toch maar eens met haar aan te pappen. Maar goed, ik was toen blijkbaar toch al te fatsoenlijk om iemand die smoorverliefd op me was voor de sex te misbruiken.
Is het ook.quote:Op woensdag 20 juni 2007 18:29 schreef Taurus het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar zelfs die gedachte 'toch maar eens met haar aan te pappen' klinkt al walgelijk![]()
Spreek je gedachten dan ook niet uit, fred. Want dan krijg je reacties van mensen die die gedachten walgelijk vinden, evenals de meneer die jij met 'n stuk hout z'n kop in zou rammen die waarschijnlijk terug zou meppen, of het meisje die jij van plan was te misbruiken, die jou zou verachten.quote:Op woensdag 20 juni 2007 18:40 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Is het ook.
Maar jij bent zeker een heilige die altijd volledig altuïstisch handelt en noooooooit iemand manipuleert of zelfs nooit maar aan iets onethisch denkt?. Of het type dat altijd wel een excuus of "rechtvaardiging" vindt voor zelfzuchtig of onethisch handelen?
Ik heb het niet gedaan miep, daar gaat het om uiteindelijk. Ik heb ook wel eens gedacht aan iemand z'n kop inrammen met een stuk hout, dat wil niet zeggen dat ik dat ook daadwerkelijk doe.
was iedereen maarquote:Op woensdag 20 juni 2007 18:40 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Is het ook.
Maar jij bent zeker een heilige die altijd volledig altuïstisch handelt en noooooooit iemand manipuleert of zelfs nooit maar aan iets onethisch denkt?. Of het type dat altijd wel een excuus of "rechtvaardiging" vindt voor zelfzuchtig of onethisch handelen?
Ik heb het niet gedaan miep, daar gaat het om uiteindelijk. Ik heb ook wel eens gedacht aan iemand z'n kop inrammen met een stuk hout, dat wil niet zeggen dat ik dat ook daadwerkelijk doe.
Want uiterlijk is het enige wat telt?quote:Op dinsdag 19 juni 2007 19:00 schreef Godlike02 het volgende:
Sowieso zou je niets moeten eisen.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 19:32 schreef Qwea het volgende:
[..]
mhaw, waarom. Enkel omdat jij dik bent? Ik zou het stom vinden als je dik zou zijn en je zou genoegen nemen met een ander iemand die ook dik is, terwijl je eigenlijk op slank valt.
Ik zou het gewoon eisen
misschien zijn lelijke mensen wel weergaloos in bed?quote:Op woensdag 20 juni 2007 19:24 schreef Pascal86 het volgende:
[..]
Want uiterlijk is het enige wat telt?
Vaak wel.quote:Op woensdag 20 juni 2007 19:24 schreef Pascal86 het volgende:
[..]
Want uiterlijk is het enige wat telt?
Ja, vaak is het het gezicht wat bepaald of je er nog een keer naar gaat kijken.quote:Op woensdag 20 juni 2007 19:34 schreef ThaGuitarmaistro het volgende:
[..]
Vaak wel.
Iets gemist?![]()
dat een relatie veelal niet staande houdt met bovenstaande conditie moet ik er wel bij vermelden.
Ik zeg altijd maar: " uiterlijk heb je nodig om iemand te krijgen, innerlijk om iemand te houden." Amen
Nouja, 'klasse'. Wel gewoon op uiterlijk afgaan natuurlijk. En 'lelijke' mensen, zijn vaak wat onzekerder, en 'mooie' mensen wat minder. Die maken meer kans bij andere mooie mensenquote:Op woensdag 20 juni 2007 19:58 schreef TherAngelina het volgende:
Jij doelt ook op 'lelijke' mensen die met 'lelijke' mensen gaan? En 'mooie' met 'mooie'? Want daarvan vraag ik mij ook weleens af hoe dat gaat... alsof we/ze onbewust mensen van hun eigen 'klasse' zoeken of zo. Daarom is het juist wel mooi vind ik; 'lelijke' mensen en 'mooie' mensen als stel.![]()
zo even kort gemaakt..quote:Op dinsdag 19 juni 2007 18:56 schreef Roellio het volgende:
~knip~
Of ben ik nu zo'n oppervlakkige lul die, in tegenstelling tot zulke mensen, het ware liefdesgeluk nog niet ontdekt heeft?
Waarom zou iemand, wie dan ook, ooit genoeg nemen met iemand die lelijk is, of in ieder geval het minste kwaad?
hmm dit is enkel een mening. Mooi/Niet mooi/Middelmatig..quote:Op woensdag 20 juni 2007 20:14 schreef Verloren_onschuld het volgende:
Het valt mij eigenlijk altijd op dat middelmaat regeert. Middelmatige vrouwen hebben de meeste sjans, middelmatige heren ook. Onzekerheid heerst vooral bij lelijke en mooie mensen.
Geloof je het zelf?quote:Op woensdag 20 juni 2007 21:10 schreef Exoticx het volgende:
[..]
zo even kort gemaakt..
Sorry om het te zeggen maar ik vind het inderdaad erg oppervlakkig. Zegt het al, oppervlak, alleen aan de buitenkant.
Ik neem genoegen met een persoon die alleen al een goed karakter heeft. Uiterlijk kan me echt niet boeien en soms kan ik zelfs boos om worden als iemand op een ander reageert dat die persoon dik of lelijk is als je die persoon niet eens van het innerlijk kent.
Anyway, *geen preek* Innerlijk telt. Is écht het belengrijkste. Tenzij beide partijen alleen naar het uiterlijk kijkt en zich niet omdraait om het innerlijk.
Als je die theorie doortrekt zou de ander dus PRECIES zoals jou moeten zijn, of jij PRECIES zoals de ander.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 19:28 schreef Viking84 het volgende:
Interessant topic. Dit heb ik me namelijk ook altijd afgevraagd. Als je lelijk bent, neem je dan maar genoegen met een lelijk iemand?
Zou ik niet doen. Eén van de redenen dat ik ben gaan afvallen en mijn levensstijl omgegooid heb, is dat ik als dikkerd ook alleen maar met andere dikkerds zou kunnen daten (naar mijn idee dan). Ik kan niet van een ander eisen dat ze slank is als ik dat zelf niet ben. Dus het was óf dit óf de rest van m'n leven alleen blijven.
Ik vind inderdaad dik en dun sowieso echt 'n totaal andere issue. Dik staat in mijn ogen niet gelijk aan lelijk. Maar goed, dat is weer subjectief natuurlijk.quote:Op woensdag 20 juni 2007 23:09 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Als je die theorie doortrekt zou de ander dus PRECIES zoals jou moeten zijn, of jij PRECIES zoals de ander.
Dat wil nooit natuurlijk.
Ik ken genoeg stellen waarbij de een vrij dik is en de ander slanker.
Ik spreek mijn gedachten uit omdat die relevant zijn voor de discussie miep. Dat ik dan meteen de gedachtenpolitie op mijn dak krijg in de vorm van één of ander zeikwijf voegt idd erg weinig toe...quote:Op woensdag 20 juni 2007 18:46 schreef Taurus het volgende:
[..]
Spreek je gedachten dan ook niet uit, fred. Want dan krijg je reacties van mensen die die gedachten walgelijk vinden, evenals de meneer die jij met 'n stuk hout z'n kop in zou rammen die waarschijnlijk terug zou meppen, of het meisje die jij van plan was te misbruiken, die jou zou verachten.
Kom dan ook niet met posts compleet met kotssmiley aanzetten als ik een gedachte uitspreek die niet zo netjes is en daarom besluit die gedachte niet uit te voeren.... Overigens vond ik haar wél seksueel aantrekkelijk, anders zou ik niet hebben overwogen met haar naar bed te gaan hè?quote:En tuurlijk ben ik geen heilige, maar ik ga inderdaad niet voor seks met iemand die ik niet eens seksueel aantrekkelijk vind maar die wel makkelijk te krijgen is. Dat is voor mij sowieso geen probleem als vrouw zijnde, dus die wanhoop blijft me gelukkig bespaard. En ik vind die wanhoop mensen gewoon niet sieren.
Mischien passen ze wel bij elkaar en denk jij alleen maar dat ze in een verkeerde klasse zitten.quote:Op donderdag 21 juni 2007 08:36 schreef petitlapin2 het volgende:
uiterlijk op zich is toch veelal een kwestie van smaak ... ik zou de mannen van mijn vriendinnen echt niet moeten hebben, veel ervan bestempel ik als ronduit lelijk, terwijl mijn vriendinnen hun vent uiteraard fantastisch vinden...
waar ik mij persoonlijk nog meer over verbaas zijn relaties waarin man en vrouw twee verschillene types zijn. Een heel koket vrouwtje met een mooi jurkje, blousje, dure schoenen naast een vent met uitgerafelde jeans en zwart t -shirt. Of omgekeerd, een zeer verzorgde stijlvolle man naast een vieze slordige vrouw. Of een ouderwets uitziend meisje naast een supertrendy vent. Wat bindt zo'n mensen? ze hebben hun partner precies in een verkeerde "klasse" of in een verkeerd milieu gekozen.
wel ja, waarschijnlijk wel, maar ik denk dat kledingsstijl toch wel veel over een karakter kan zeggen, meer dan uiterlijkquote:Op donderdag 21 juni 2007 08:40 schreef Pascal86 het volgende:
Mischien passen ze wel bij elkaar en denk jij alleen maar dat ze in een verkeerde klasse zitten.
Er zijn ook mensen die dingen als klasse helemaal niet belangrijk vinden.
quote:Op donderdag 21 juni 2007 07:17 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik spreek mijn gedachten uit omdat die relevant zijn voor de discussie miep. Dat ik dan meteen de gedachtenpolitie op mijn dak krijg in de vorm van één of ander zeikwijf voegt idd erg weinig toe...
[..]
Ik vond de gedachte al niet netjes. En je zei zelf dat ze niet bepaald knap was, meen ik me te herinneren. Daarom vond ik het vreemd dat je overwoog haar te gebruiken. Of ze mooi is of niet, dat was trouwens slechts een secundair kritiekpunt op je reactie, zal mij 'n worst wezen of jij graag met mooie of minder mooie vrouwen slaapt. Waar het mij om ging was de uitspraak 'ik hoorde dat ze best makkelijk was, dus toen heb ik nog wel gedacht om..'quote:Kom dan ook niet met posts compleet met kotssmiley aanzetten als ik een gedachte uitspreek die niet zo netjes is en daarom besluit die gedachte niet uit te voeren.... Overigens vond ik haar wél seksueel aantrekkelijk, anders zou ik niet hebben overwogen met haar naar bed te gaan hè?![]()
Dat was ook mijn hele punt: lelijke vrouwen zijn vaak seksueel toch nog interessant voor mannen. Nou zullen veel mannen dat niet toegeven, je ziet ook vaak dat mannen sommige "veroveringen" liever voor zichzelf houden om reacties als:"Heb jij daar bovenop gelegen?!?! WHAHAHAHAHHAAA!!!" te vermijden. Maar ik kan je garanderen dat elke potente vent in zijn leven wel eens geil is geweest op een vrouw die ze eigenlijk helemaal niet knap vonden (en nou zullen er wel verschillende mannen dat gaan ontkennen, zoals ik al aangaf schamen mannen zich er nogal eens voor om zoiets toe te geven).
Overigens geef je zelf ook al impliciet aan dat je als vrouw maar je benen wijd hoeft te doen en je dan gewoon een leuke uitzoekt. Wat een walgelijke manier van denken eigenlijk hè? En jij dóét het waarschijnlijk nog ook!![]()
...
Ach ja, misschien interpreteerde ik je kotssmiley wel verkeerd....quote:Op donderdag 21 juni 2007 09:50 schreef Taurus het volgende:
[..]
Ik wilde dat even aan je kwijt, en gezien je reactie heb ik daar absoluut geen spijt van. Probeer overigens niet meteen te schelden, dat oogt zo slapjes. Forums zijn er voor discussies, en als jij gewoon reacties wilt neerzetten en daar verder niets op wilt horen, moet je 'n dagboek bij houden.
[..]
De vraag is: ben jij echt zo naïef dat je niet denkt dat dat soort gedachtes niet heel snel opduiken om vervolgens meteen afgewezen te worden? Ik verbaasde me over jouw reactie puur omdat ik ervan uitging dat iedereen wel eens dat soort flitsen heeft.quote:Ik vond de gedachte al niet netjes. En je zei zelf dat ze niet bepaald knap was, meen ik me te herinneren. Daarom vond ik het vreemd dat je overwoog haar te gebruiken. Of ze mooi is of niet, dat was trouwens slechts een secundair kritiekpunt op je reactie, zal mij 'n worst wezen of jij graag met mooie of minder mooie vrouwen slaapt. Waar het mij om ging was de uitspraak 'ik hoorde dat ze best makkelijk was, dus toen heb ik nog wel gedacht om..'
Dat vráágt om reactie. Niet zo geschokt en beledigd reageren als je dat dan ook krijgt.
Die laatste zin was maar om aan te geven hoe makkelijk het is om ongenuanceerd te zijn, ongeveer zoals jij dat deedquote:En die laatste zin van je raakt kant noch wal. Ik zei inderdaad dat ik niet uit pure lust met (in mijn ogen) lelijke mannen naar bed hoef, en om niet van arrogantie beticht te worden veralgemeniseerde ik dat door het feit aan te halen dat vrouwen vaak niet hoeven na te denken welke vent makkelijk is en welke niet. Inderdaad, ik maak m'n keuzes en dat vind ik uiteraard 'n betere houding dan die jij presenteert, anders stond ik er niet achter.
Och, das alleen om kracht bij te zetten hoe walgelijk ik die uitspraak vond. Niet zo zwaar aan tillen. Staat niet gelijk aan schelden, naar mijn mening.quote:Op donderdag 21 juni 2007 10:11 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ach ja, misschien interpreteerde ik je kotssmiley wel verkeerd....
[..]
Tuurlijk, iedereen heeft wel eens dat soort flitsen. Sterker nog, ik heb veel ergere. Maar die ga ik niet posten, want een forum is gebaseerd op reageren op elkaarquote:De vraag is: ben jij echt zo naïef dat je niet denkt dat dat soort gedachtes niet heel snel opduiken om vervolgens meteen afgewezen te worden? Ik verbaasde me over jouw reactie puur omdat ik ervan uitging dat iedereen wel eens dat soort flitsen heeft.
[..]
Ik vond mijn reactie niet ongenuanceerd. Ik begrijp dat je het niet gedaan hebt, chapeau, en dat het slechts een flits in den gedachte was, maar je zei het wel en ik zei wat ik van die gedachte vond. Absoluut niet nodig om daar enige nuance in te brengen. Als je dat liever niet gehoord had: ... dannn is 't te laatquote:Die laatste zin was maar om aan te geven hoe makkelijk het is om ongenuanceerd te zijn, ongeveer zoals jij dat deed.
Doe eens niet zo politiek correct, je weet best dat er mensen zijn waarvan ook jij denkt: 'quote:Op donderdag 21 juni 2007 10:16 schreef juon_jacket1 het volgende:
wat maakt iemand mooi of lelijk...??? zowieso, smaken verschillen....wat ik mooi vind hoeft een ander niet mooi te vinden...
..maar mensen die alleen op het uiterlijk afgaan, die vind ik pas lelijk...
![]()
owwww ik ben dus politiek correct omdat ik eerlijk zeg wat ik vind, tja zo had ik het nog nooit bekeken...quote:Op donderdag 21 juni 2007 10:18 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Doe eens niet zo politiek correct, je weet best dat er mensen zijn waarvan ook jij denkt: ''
ja en dat bedoel ik...wat jij echt lelijk vind kan ik dus mooi vinden (of iig niet super lelijk...)quote:Op donderdag 21 juni 2007 10:25 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Tuurlijk kijk ik ook wel verder dan alleen het uiterlijk, ik eis ook van niemand dat hij of zij fotomodel-knap is. Maar echt lelijk is wmb echt een ander verhaal...
Ik denk dat jij het hier toch nog hebt over 'gewone mensen' die de een mooi kan vinden, en de ander lelijk....quote:Op donderdag 21 juni 2007 10:26 schreef juon_jacket1 het volgende:
wat jij echt lelijk vind kan ik dus mooi vinden (of iig niet super lelijk...)
maar wat vind jij dan echt lelijk???? en wat ik echt mooi???? bestaat echt lelijk dan ook echt? en wie bepaald wat echt lelijk is???quote:Op donderdag 21 juni 2007 10:30 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Ik denk dat jij het hier toch nog hebt over 'gewone mensen' die de een mooi kan vinden, en de ander lelijk....
Ja.quote:Op donderdag 21 juni 2007 10:32 schreef juon_jacket1 het volgende:
bestaat echt lelijk dan ook echt?
Ieder mens met ogen zou daartoe in staat moeten zijnquote:en wie bepaalt wat echt lelijk is???
ok vertel me dan wat voor jou echt lelijk is....quote:Op donderdag 21 juni 2007 10:34 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Ja.
[..]
Ieder mens met ogen zou daartoe in staat moeten zijn
Ook niet zo zwaar aan een woord als "zeikwijf" tillen danquote:Op donderdag 21 juni 2007 10:17 schreef Taurus het volgende:
[..]
Och, das alleen om kracht bij te zetten hoe walgelijk ik die uitspraak vond. Niet zo zwaar aan tillen. Staat niet gelijk aan schelden, naar mijn mening.
[..]
Zoals ik al zei: de gedachte uitspreken was noodzakelijk voor het maken van het voorbeeld. En als het mogelijk is pak ik het liefst voorbeelden uit mijn eigen ervaring.quote:Tuurlijk, iedereen heeft wel eens dat soort flitsen. Sterker nog, ik heb veel ergere. Maar die ga ik niet posten, want een forum is gebaseerd op reageren op elkaar![]()
Nee, maar ik vind het frapant dat je het überhaupt nodig vond om er op te reageren, aangezien er niks gebeurd is en je zelf toegeeft dat je zelf ook wel eens van dat soort flitsen hebt. Door er dan zo nadrukkelijk op te reageren wek je de indruk dat je de gedachte nogal een big deal vindt, wat mij weer de indruk geeft dat je gewoon iets te zeiken wil hebbenquote:Dat je het overwoog en besloot niet te doen en dat het een gedachtenflits was, wil nog niet zeggen dat ik dan net moet doen alsof het er niet staat.
Eigenlijk zat ik gewoon naar dit schouderklopje te vissen. Wat zijn wij mannen toch heerlijk simpel hè?quote:Ik begrijp dat je het niet gedaan hebt, chapeau,
quote:
quote:Op donderdag 21 juni 2007 10:37 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ook niet zo zwaar aan een woord als "zeikwijf" tillen dan.
[..]
De gedachte viel mij op, en ik wilde er wat van zeggen.quote:Zoals ik al zei: de gedachte uitspreken was noodzakelijk voor het maken van het voorbeeld. En als het mogelijk is pak ik het liefst voorbeelden uit mijn eigen ervaring.
[..]
Ik vond het dus ook 'n big deal, dat jij dat af doet als zeiken kan ik ook niets aan doen maar vind ik niet terecht. En inderdaad. Das af en toe best heerlijk, ik daarentegen poog wel eens vergeefs sommige uitspraken s flink uit te diepen. It's a wastequote:Nee, maar ik vind het frapant dat je het überhaupt nodig vond om er op te reageren, aangezien er niks gebeurd is en je zelf toegeeft dat je zelf ook wel eens van dat soort flitsen hebt. Door er dan zo nadrukkelijk op te reageren wek je de indruk dat je de gedachte nogal een big deal vindt, wat mij weer de indruk geeft dat je gewoon iets te zeiken wil hebben.
Eigenlijk zat ik gewoon naar dit schouderklopje te vissen. Wat zijn wij mannen toch heerlijk simpel hè?![]()
Foto's?quote:Op dinsdag 19 juni 2007 19:12 schreef rekenwonder het volgende:
Ik ben er zelf het levende voorbeeld van; ik ben lelijk maar heb echt een stuk van een vriendin (modelletje fotomodel). Zal wel om het innerlijk gaan ofzo.
Ja mooi he zijn bankrekeningquote:
zeg niet dat dit per definitie het geval is dat knappe mensen een minder mooi karakter hebben...quote:Op donderdag 21 juni 2007 13:26 schreef Whoopsydaisy het volgende:
Waarom zouden knappe mensen een minder mooi karakter hebben??!?!??
Ik vind mooie mensen vaak makkelijker in de omgang. Lelijke mensen zijn eerder onzeker over uiterlijk en dat soort dingen.
Die doen het alleen maar voor het geld.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 19:00 schreef Godlike02 het volgende:
Iets waar we denk ik niet zo snel uit zullen komenquote:Op donderdag 21 juni 2007 14:24 schreef Whoopsydaisy het volgende:
Wie zegt dat knappe mensen over het algemeen neerkijken op lelijke mensen? Ik snap echt niet zo goed hoe je daarbij komt. Knappe mensen kunnen ook vriendelijk en warm reageren naar lelijke mensen toe.
Helaas meestal niet.quote:Op donderdag 21 juni 2007 14:24 schreef Whoopsydaisy het volgende:
Wie zegt dat knappe mensen over het algemeen neerkijken op lelijke mensen? Ik snap echt niet zo goed hoe je daarbij komt. Knappe mensen kunnen ook vriendelijk en warm reageren naar lelijke mensen toe.
goede verwoording wat ik bedoeldequote:Op donderdag 21 juni 2007 16:09 schreef petertjeprik het volgende:
[..]
Helaas meestal niet.
Hij/zij is zo lelijk, ik snap niet dat hij een relatie kan hebben of dat iemand het daarmee zou kunenn doen.
Ik vind dit toch al redelijk denigrerend. Ook worden ze veel sneller vernederd en onderuit gehaald.
Natuurlijk zijn er gelukkig mensen die sociaal zijn met iedereen.
Simone Signoret was een Franse actrice die nooit een facelift heeft genomen, een heel doorleefd gezicht had, maar ze was enorm en had echt charisma. Volgens de schoonheidsvoorschriften zou ze onder de lelijkerds vallen, maar ik (en velen met mij) vond het een prachtvrouw.quote:Op woensdag 20 juni 2007 11:52 schreef Hardrebel het volgende:
100% mee eens.quote:Op donderdag 21 juni 2007 14:28 schreef vencodark het volgende:
[..]
Die doen het alleen maar voor het geld.![]()
Maare, zie dat in de stad indd. vaak genoeg. De mooiste stellen zijn de stellen die aan elkaar gewaagd zijn qua uiterlijk. 2 lelijke mensen vormen samen toch een leuk stel omdat ze op die manier bij elkaar passen. 2 bloeimooie mensen (Brad Pitt en Jennifer Aniston vond iedereen geweldig) zijn ook mooi en 2 middelmatige passen ook gewoon.
Een vriendin van mij is ook niet knap en haar vriend is zo oorverdovend lelijk dat ik er nog niet bij kan voorstellen wat ze er in ziet maar ja. Ik hoef er niet naar te kijken, thank God.
Een persoon paar jaar terug vond me wel leuk en wilde me beter leren kennen maar ondanks dat het best een aardige kerel was (hij was ook 9 jaar ouder), ik walgde lichtelijk van hem.Kon er geen interesse verder in krijgen. Helaas, maar thats the way my cookie crumbles.
![]()
Toen ik jong was viel ik in de eerste instantie ook op jongens met een leuk uiterlijk dat is denk wel waar je het eerst naar kijkt. Wanneer ik werd aangetrokken door een lelijker persoon, (niet zoals die tweeling op de foto hier eerder gepost,dat is echt te erg) dan was het bijvoorbeeld omdat het de gitarist was van een band en hij heel mooi kon spelen, of een hele artistieke jongen die geweldig kon tekenen en schilderen. Ook echte praters konden me wel boeien, maar ja ze mochten dan wel niet zo heel knap zijn, het liefst wel een markante kop, goed verzorgd en lekker ruiken, dat dan wel weer.quote:Op donderdag 21 juni 2007 18:47 schreef ThaGuitarmaistro het volgende:
[..]
100% mee eens.
Een lelijke meid zou nooit een kans krijgen bij mij. Noem het oppervlakkig, maar ik val op mooi. Sorry.
En zo werkt het bij een groot deel van de mensen. Uitzonderingen zijn er altijd, maar schoonheid is nu eenmaal populair in een maatschappij waar alles te krijgen is.
Ja, maar daar beschrijf je het al. Die personen zullen wel een soort uitstraling gehad hebben of zijn iig goed verzorgd.quote:Op donderdag 21 juni 2007 18:53 schreef woniya het volgende:
[..]
Toen ik jong was viel ik in de eerste instantie ook op jongens met een leuk uiterlijk dat is denk wel waar je het eerst naar kijkt. Wanneer ik werd aangetrokken door een lelijker persoon, (niet zoals die tweeling op de foto hier eerder gepost,dat is echt te erg) dan was het bijvoorbeeld omdat het de gitarist was van een band en hij heel mooi kon spelen, of een hele artistieke jongen die geweldig kon tekenen en schilderen. Ook echte praters konden me wel boeien, maar ja ze mochten dan wel niet zo heel knap zijn, het liefst wel een markante kop, goed verzorgd en lekker ruiken, dat dan wel weer.![]()
Dat vind ik dan wel een heel beroerd voorbeeld. Jennifer Aniston is typisch zo'n vrouw die mooi gevonden wordt omdat ze beroemd is. Ze is slank en heeft best mooi lang haar, maar verder... Het is echt niks bijzonders, en als ze na alle retouchering, make-up en gunstige belichting nog niet eens "lekker" is vraag ik me serieus af hoe ze er 's ochtends uitziet.quote:Op donderdag 21 juni 2007 14:28 schreef vencodark het volgende:
[..]
Die doen het alleen maar voor het geld.![]()
Maare, zie dat in de stad indd. vaak genoeg. De mooiste stellen zijn de stellen die aan elkaar gewaagd zijn qua uiterlijk. 2 lelijke mensen vormen samen toch een leuk stel omdat ze op die manier bij elkaar passen. 2 bloeimooie mensen (Brad Pitt en Jennifer Aniston vond iedereen geweldig) zijn ook mooi en 2 middelmatige passen ook gewoon.
Haha, nee het was ook niet het allerbeste voorbeeld maar wist zou gauw geen ander voorbeeld. Het was ook niet zozeer Aniston waar ik op doelde want ik vind haar ook niet bijzonder mooi. Ging meer om het beeld van een zogenaamd 'mooi paar'. Snap?quote:Op donderdag 21 juni 2007 21:31 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dat vind ik dan wel een heel beroerd voorbeeld. Jennifer Aniston is typisch zo'n vrouw die mooi gevonden wordt omdat ze beroemd is. Ze is slank en heeft best mooi lang haar, maar verder... Het is echt niks bijzonders, en als ze na alle retouchering, make-up en gunstige belichting nog niet eens "lekker" is vraag ik me serieus af hoe ze er 's ochtends uitziet.
True. Een vriendin van mij (diezelfde die ik eerder noemde) is niet bijzonder knap, maar heeft toch een goeie uitstraling, is leuk gekleed en weet goed met mannen om te gaan (flirten enzo). En kan ook genoeg jongens krijgt, zo is gebleken.quote:Op donderdag 21 juni 2007 21:33 schreef Sharkdoggie het volgende:
Lelijke mensen willen ook mooie mensen. Het is maar net hoe iemand op een ander overkomt en daarop weet in te spelen (bijv. uitstraling). Een beetje cliché: de lelijkerd met een vlotte babbel, nice guys finish last, wie brutaal is heeft de halve wereld (en diegene die hij echt), de meisje die een arm mist maar geweldige persoonlijkheid, maar er zit een kern van waarheid in.
Ken genoeg mensen die zichzelf lelijk vinden, maar dan ook zich naar gedragen (altijd aangevallen voelen en afbijten). Tja, die mensen maken het zichzelf dan nog moeilijker om iemand te vinden en hoeven dan ook niet meer veel te verwachten.
Wat is beter in jouw ogen? Kun jij voor een ander bepalen wat beter is? Ben je zo ongelukkig met je eigen leven, dat je je geroepen voelt te oordelen over het leven van een ander? Erg bizar dat je je zo bezig houdt met het leven en de keuzes van anderenquote:Op dinsdag 19 juni 2007 19:00 schreef Godlike02 het volgende:
Mooi voorbeeld van iemand die door sommigen wordt begeerd en door anderen wordt verworpen als een 100 jaar oud stuk stront als zijnde lelijk.quote:
Dit is het moment dat ik dacht: ik reageer even.quote:Op donderdag 21 juni 2007 14:24 schreef Whoopsydaisy het volgende:
het zijn inderdaad cliches! en als je jezelf er niet naar gedraagt zal het ook vast wel schelen...quote:Op donderdag 21 juni 2007 21:33 schreef Sharkdoggie het volgende:
Lelijke mensen willen ook mooie mensen. Het is maar net hoe iemand op een ander overkomt en daarop weet in te spelen (bijv. uitstraling). Een beetje cliché: de lelijkerd met een vlotte babbel, nice guys finish last, wie brutaal is heeft de halve wereld (en diegene die hij echt), de meisje die een arm mist maar geweldige persoonlijkheid, maar er zit een kern van waarheid in.
Ken genoeg mensen die zichzelf lelijk vinden, maar dan ook zich naar gedragen (altijd aangevallen voelen en afbijten). Tja, die mensen maken het zichzelf dan nog moeilijker om iemand te vinden en hoeven dan ook niet meer veel te verwachten.
<kleine edit>
Natuurlijk zijn er lelijke mensen die zich er niet bijleggen, door blijven proberen, het proberen te compenseren en bij de 10e keer toch een mokkel weten aan te slaan.
Je vergeet het aspect karakter voor het gemak even? Niet elk gedrag is gerelateerd aan een uiterlijkheid, hoor.quote:Op donderdag 21 juni 2007 21:33 schreef Sharkdoggie het volgende:
Ken genoeg mensen die zichzelf lelijk vinden, maar dan ook zich naar gedragen (altijd aangevallen voelen en afbijten).
Voor slechts een klein deel wordt het karakter daardoor gevormd (tenzij het extreme situaties betreft, zoals jarenlang worden gepest, maar dat is uitzonderlijk), maar in de eerste plaats is het genetisch van aard. Althans, dat geven de laatste inzichten aan.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 00:21 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Je karakter wordt wel gevormd door hoe je bejegend wordt, en dat heeft weer wel alles met je uiterlijk te maken
Maar zie je zelf niet in, dat dit helemaal nergens over gaat? Hoeveel Frankenstein gelijken zie je nu werkelijk op straat? Het is volkomen kul dit soort onderwerpen. Het gaat nergens over, omdat het in de realiteit veel meer genuanceerd is.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 00:27 schreef La_Vita het volgende:
Mwaaah ik zit al een half uur naar dit witte vlak te staren om een briljante reactie te geven, maar ik weet het simpelweg niet. Ik zou graag willen zeggen dat uiterlijk niet belangrijk is, en het is ook zo oneerlijk om iemand daarop te beoordelen. Je kunt er niet voor kiezen en moet het er maar mee doen. Bovendien wat heb je aan een knap gezichtje als je hartstikke ziek bent?
Ik zal nooit anders tegen iemand doet omdat diegene qua uiterlijk minder bedeeld is dan anderen, maar tergelijkertijd zie ik mezelf ook niet samen met een frankenstein...
Kweethetnietmeer![]()
Dat snap ik ooit nooit zo. Als je van jezelf weet dat je de miss-verkiezing niet went, waar maak je je dan druk om?quote:Op donderdag 21 juni 2007 21:33 schreef Sharkdoggie het volgende:
Nou als ik in de stad loop dan zie ik aardig wat mensen die écht lelijk zijn. Kan natuurlijk komen omdat ik op de veluwe woon en inteelt hier geen taboe is..quote:Op vrijdag 22 juni 2007 00:29 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Maar zie je zelf niet in, dat dit helemaal nergens over gaat? Hoeveel Frankenstein gelijken zie je nu werkelijk op straat? Het is volkomen kul dit soort onderwerpen. Het gaat nergens over, omdat het in de realiteit veel meer genuanceerd is.
IDD!!! Dat valt mij zo gigantisch op! Lelijke meisjes die ik ken doen zich veelal veel geiler voor dan de knappere varianten. Gewoon om te compenseren en toch nog aantrekkelijk gevonden te worden.quote:Op woensdag 20 juni 2007 18:27 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Wat dacht je van geilheid? Heel veel lelijke vrouwen/meisjes doen gewoon snel hun benen open om aandacht/liefde/relaties te krijgen.
Je moet het anders zeggen: dan zie je aardig wat mensen die jij ècht lelijk vindt. Dat is namelijk heel wat andersquote:Op vrijdag 22 juni 2007 00:36 schreef La_Vita het volgende:
[..]
Nou als ik in de stad loop dan zie ik aardig wat mensen die écht lelijk zijn. Kan natuurlijk komen omdat ik op de veluwe woon en inteelt hier geen taboe is..![]()
Dat ben ik dus niet met je eens.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 08:41 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Seks met een lelijk iemand kan nooit prettig zijn
Je bedoelt "lelijk" lijkt mij; anders heb je wel een vreemde relatie met iemand die je onaantrekkelijk vindt...quote:Op vrijdag 22 juni 2007 08:39 schreef BabblingBrook het volgende:
Mijn exvriend was hoogst onaantrekkelijk. Het bleek later ook een creep te zijn die op minderjarige meisjes valt. Maar de seks was wel erg prettig hahaha
Ja ik schaamde me kapot haha. Maar goed, het was mn eerste vriendje, ik was toen 17, hij 30. Het was heel fout allemaal, maar ik heb mn lesje wel geleerd, hij ook wel denk ik.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 09:23 schreef Bolter het volgende:
[..]
Je bedoelt "lelijk" lijkt mij; anders heb je wel een vreemde relatie met iemand die je onaantrekkelijk vindt...
Maar als iemand echt lelijk is, schaam je je daar dan niet voor? (Klinkt misschien enorm oppervlakkig) Het is meer een soort "ego-boost" je vriendin en jou nakijkt dan dat iemand denkt "wat doet hij met dat mormel", toch?
quote:Op vrijdag 22 juni 2007 09:31 schreef BabblingBrook het volgende:
[..]
Ja ik schaamde me kapot haha. Maar goed, het was mn eerste vriendje, ik was toen 17, hij 30. Het was heel fout allemaal, maar ik heb mn lesje wel geleerd, hij ook wel denk ik.
En het werkt ook nog. Hoe vaak roepen mannen wel niet dat er in de zomer veel meer lekkere wijven zijn? Die vrouwen worden echt niet ineens een stuk knapper maar zijn gewoon veel bloter gekleed en worden daarom als lekkerder en geiler gezien.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 01:36 schreef bersenka het volgende:
[..]
IDD!!! Dat valt mij zo gigantisch op! Lelijke meisjes die ik ken doen zich veelal veel geiler voor dan de knappere varianten. Gewoon om te compenseren en toch nog aantrekkelijk gevonden te worden.
Precies, echt kant noch wal raend gebabbel van iemand die er blijkbaar zelf niet zo top uitziet en dat op deze manier bprobeert te verzachten voor zichzelf.quote:Op donderdag 21 juni 2007 14:24 schreef Whoopsydaisy het volgende:
Lelijke mannen doen over het algemeen beter hun best. Ik heb er nu gelukkig 1 die wel knap is en ook zijn best doetquote:Op vrijdag 22 juni 2007 08:41 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Seks met een lelijk iemand kan nooit prettig zijn
Heb je cijfers van deze bewering? Hoeveel procent doet beter zijn best? Waarop baseer je dat "over het algemeen"?quote:Op vrijdag 22 juni 2007 12:48 schreef Vivi het volgende:
[..]
Lelijke mannen doen over het algemeen beter hun best. Ik heb er nu gelukkig 1 die wel knap is en ook zijn best doet
Ben ik met je eens en dus zijn dit soort discussies eigenlijk zeer onzinnig. Je kunt nu eenmaal niet een discussie voeren over iets dat smaakgebonden is en elkaar dan proberen met argumenten te overtuigen.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 13:10 schreef BabblingBrook het volgende:
Maar goed, wat is lelijk dan? Dat is een kwestie van smaak.
Haha, zou het? Zoals ik eerder zei, de stellen die qua uiterlijk 'gelijkwaardig' zijn vormen de mooiste stellen in mijn ogen.Tuurlijk, wat ik knap of lelijk vindt hoeft een ander niet zo te vinden maar toch.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 13:20 schreef SHE het volgende:
Ik ben knap, mijn vriendje nog knapper. Je krijgt wat je verdient![]()
quote:Op dinsdag 19 juni 2007 19:07 schreef MrFl0ppY het volgende:
liefde maakt blind
Verliefde mensen kijken niet objectief naar hun partner; die is in hun ogen perfect. Ofwel zien ze de lelijkheid niet, of ze weten het wel maar het kan ze gewoon geen barst schelen.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 19:24 schreef Molluck het volgende:
Liefde maakt blind
En dit is weer typisch een opmerking van iemand die knap is en doet alsof lelijkerds niet mogen janken want ze worden heus niet onaardig behandeldquote:Op vrijdag 22 juni 2007 12:44 schreef Vivi het volgende:
[..]
Precies, echt kant noch wal raend gebabbel van iemand die er blijkbaar zelf niet zo top uitziet en dat op deze manier bprobeert te verzachten voor zichzelf.
Knappe mensen weten niet wat gevoel inhoudt...:')
dit ging over mijn stuk denk ik dus zal er maar even op reageren...quote:Op vrijdag 22 juni 2007 12:44 schreef Vivi het volgende:
[..]
Precies, echt kant noch wal raend gebabbel van iemand die er blijkbaar zelf niet zo top uitziet en dat op deze manier bprobeert te verzachten voor zichzelf.
Hier heb je zeker gelijk in. Denk alleen dat mensen vaak niet doorhebben dat iemand gevormd wordt naar de manier waarop hij/zij behandeld wordt. Als je een persoon 5 jaar lang alleen maar de grond in boort of je prijst hem 5 jaar lang de hemel in, na die 5 jaar zullen er twee, voor een groot deel, andere personen uit gekomen zijn.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 00:25 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Voor slechts een klein deel wordt het karakter daardoor gevormd (tenzij het extreme situaties betreft, zoals jarenlang worden gepest, maar dat is uitzonderlijk), maar in de eerste plaats is het genetisch van aard. Althans, dat geven de laatste inzichten aan.
Die Bill is inderdaad een geluksvogelquote:Op vrijdag 22 juni 2007 14:12 schreef BabblingBrook het volgende:
Tuurlijk is het uiterlijk belangrijk. Maar als je altijd bij elkaar wilt blijven dan boeit uiterlijk na 50 jaar ook niet meer. Ik ken weinig knappe mensen van 80, jij wel?
Je kiest niet hoe je er uitziet helaas, mensen die knap geboren worden hebben gemakkelijk praten. Maar goed met Bill Gates is ook alles goedgekomen.
Dank je. Het is echter niet alleen het hebben van iets, maar er ook in gelovenquote:Op vrijdag 22 juni 2007 14:15 schreef dawg het volgende:
Jij hebt het anders ook niet slecht getroffen hoor, BB.
Dat vind ik echt erg. Uiterlijk doet me weinig, ik val niet op knappe koppies. Helaas heb ik me flink verkeken toen ik iets begon met mijn exvriend, hij was niet mooi van buiten en ook niet van binnen, maar daar kom je altijd te laat achter.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 14:16 schreef boemboem het volgende:
[..]
Die Bill is inderdaad een geluksvogelzo lopen er niet veel rond...
en na 50 jaar boeit het ook inderdaad niet... maar had het er vandaag toevallig met collega's op het werk over een man (denk rond de 30-35) hier uit het dorp. Vroeger was het een erg knappe jongen, die zeer populair was. Altijd waren er vrienden bij hem, aandacht van de vrouwen had hij in overvloed... Zou zeggen "gezegend" in sociaal opzicht.
Nu heeft hij een ongeluk gehad en is hij dat knappe uiterlijk helemaal kwijt, hij ziet er nu heeeeel anders uit. Wat heeft hij nu? een kamertje in het huis bij z'n moeder als 30-35 jarige, omdat geen mens hem meer ziet staan.
Nou, Whoopsydaisy is anders niet de meest onaantrekkelijke vrouw op deze aardbol, dus die bewering zal niet helemaal op gaan.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 12:44 schreef Vivi het volgende:
[..]
Veel mensen nemen genoegen met minder, ikzelf bijvoorbeeld ben al tevreden als een vrouw het volkslied kan fluiten als mijn lul in haar mond zit en het presteert dat ik haar tanden niet voel. Vrouwen met kunstgebitjes uitgesloten natuurlijk, want dat is vals spelen. Uiterlijk is dan secundair.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 18:56 schreef Roellio het volgende:
Ik loop zo nu en dan wel eens over straat. Als ik dat doe zie ik toch vaak mensen lopen met een lelijke partner. Uiteraard kunnen we niet allemaal, mezelf incluis, het uiterlijk hebben van een topmodel, maar er is een wezenlijk verschil tussen er normaal en goedverzorgd uitzien en ronduit lelijk.
Als ik mezelf even als voorbeeld neem kan ik oprecht zeggen dat ik nooit, in geen 100 jaar naar bed zou gaan, een relatie zou aangaan, laat staan gaan samenwonen of trouwen met iemand die lelijk is. Nu vraag ik me af waarom zoveel andere mensen dit wel doen. Ik blijf liever m'n leven lang vrijgezel dan dat ik elke keer als ik mijn partner zie denk: "Ze is best leuk, maar tèèèring wat lelijk".
Uiteraard zijn er wisselende factoren. Ik kan ook niet zeggen dat ik niet onderhevigd ben aan dingen als smaak of verliefdheid, maar dan nog...
Is er een punt in het leven waarop je je realiseert: "Ok, ik ben zelf lelijk, en rijk en succesvol zal ik waarschijnlijk ook niet worden, dus ik richt me op de lelijke mannen/vrouwen in deze wereld, dan eindig ik in ieder geval niet alleen"?
Of ben ik nu zo'n oppervlakkige lul die, in tegenstelling tot zulke mensen, het ware liefdesgeluk nog niet ontdekt heeft?
Waarom zou iemand, wie dan ook, ooit genoeg nemen met iemand die lelijk is, of in ieder geval het minste kwaad?
quote:Op dinsdag 19 juni 2007 19:32 schreef BreakSpear het volgende:
[..]
Echte mannen hebben een klein (bier)buikje![]()
Mjah, zonder leuk innerlijk ben je er ook snel op uitgekeken.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 18:06 schreef maaike1987 het volgende:
Het gaat om het innerlijk.. en smaken verschillen
Wat is er mis met Bill Gates. Gewoon een normale man voor zijn leeftijd. Niet knap, niet lelijk, mijns inziens.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 14:12 schreef BabblingBrook het volgende:
Tuurlijk is het uiterlijk belangrijk. Maar als je altijd bij elkaar wilt blijven dan boeit uiterlijk na 50 jaar ook niet meer. Ik ken weinig knappe mensen van 80, jij wel?
Je kiest niet hoe je er uitziet helaas, mensen die knap geboren worden hebben gemakkelijk praten. Maar goed met Bill Gates is ook alles goedgekomen.
Hij ziet er uit als een gemiddelde westerse man.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 18:08 schreef Pappie_Culo het volgende:
Bill Gates is van de categorie niet aantrekkelijk (buiten z'n centen dan)
Maar verliefdheid neemt af. Dus stel je hebt een relatie met iemand en die relatie duurt al 5 jaar. Dan is er geen sprake meer van verliefdheid, en dus ook niet van liefde maakt blind.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 13:41 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
Opmerkelijk dat er over dit punt een discussie is ontstaan van inmiddels >200 posts. Zoals immers al gezegd is:
[..]
[..]
Verliefde mensen kijken niet objectief naar hun partner; die is in hun ogen perfect. Ofwel zien ze de lelijkheid niet, of ze weten het wel maar het kan ze gewoon geen barst schelen.
quote:Op vrijdag 22 juni 2007 18:06 schreef maaike1987 het volgende:
Dat eerste heb ik mezelf ook jaren voor ogen gehouden , maar het is bull-shit. Uitrlijk geeft de eerste indruk en dat maakt of je met iemand een orienterend gesprekje aan gaat of dat je al zoiets hebt van: Nah,nee.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 18:06 schreef maaike1987 het volgende:
sorry maar ik vind dat zo'n BS uitspraak.. wat maakt een echte man?quote:
Ook onzin. Waarom heb ik de ene dag sjans met elke vrouwen die ik tegenkom (als ik me echt goed voel, en veel energie heb) terwijl ik de andere dag (als ik me klote voel) met bijna niemand? Zeker omdat me haar anders zit? Zelfvertrouwen e.d straal je gewoon uit.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 18:52 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Dat eerste heb ik mezelf ook jaren voor ogen gehouden , maar het is bull-shit. Uitrlijk geeft de eerste indruk en dat maakt of je met iemand een orienterend gesprekje aan gaat of dat je al zoiets hebt van: Nah,nee.
Dat tweede ben ik wel met je eens.
Ben het eens met je moraal, zelfvertrouwen straal je uit en maakt je vaak aantrekkelijker voor vrouwen. Heb een bij een gozer in de klas gezeten die ook totaal niet knap was en onder de pukkels zat (eczeem enzo). 3 jaar later zat ik weer bij hem op school en ik raakte toevallig in gesprek met een ex van hem. Een bloedmooie meid die bij wijze van spreken, elke jongen kan krijgen. Ze vertelde ook dat iedereen raar opkeek toen ze wat met hem kreeg/had omdat hij zo lelijk was. Maar, het was gewoon een ontzettend lieve en leuke jongen, zo zei ze.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 20:03 schreef honderd het volgende:
Wat een probleem zeg hoe je er uit ziet? Het zou mij echt geen flikker uitmaken als ik vet lelijk was en een pik van 3cm zou hebben, zoiets realiseerde ik me toen ik een ongelooflijk lekker wijf versierde terwijl me hele kop kapot was, terwijl ze volgens iedereen op het terras zo arrogant was en niet te krijgen, ik had er schijt aan en gingen we uiteindelijk haar nieuwe kamer bekijken![]()
Moraal van het verhaal, mannen/jongens die zelfvertrouwen hebben krijgen alle vrouwen. Wij hebben gewoon geluk dat veel vrouwen andere dingen ook aantrekkelijk vinden dan alleen een uiterlijk, vrouwen hebben daarin nogal een probleem als ze lelijk zijn krijgen ze rare jongens.
Zeg gewoon wat je vindt, zeg gewoon dat je haar lekker sexy vindt, wat is het probleem als dit ook zo is?
Uiterlijk is niet enkel het fysieke lichaam. Uitstraling speelt ook een rol, en misschien wel meer dan het lichaam zelf. Weinig mensen lopen op iemand af met een huilie gezicht, liever iemand die kracht uitstraalt.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 18:52 schreef RealZeus het volgende:
Dat eerste heb ik mezelf ook jaren voor ogen gehouden , maar het is bull-shit. Uitrlijk geeft de eerste indruk en dat maakt of je met iemand een orienterend gesprekje aan gaat of dat je al zoiets hebt van: Nah,nee.
Wat iedereen al 100 keer zegt: Smaken verschillen. Weet jij van alle bloedmooie vrouwen in de wereld hoe lang ze zijn dan?quote:Op vrijdag 22 juni 2007 18:04 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Is 1.83 meter iets aantrekkelijks voor een vrouw dan? Ik vind dat niet bepaald vrouwelijk meer.
En dat laatste zinnetje is precies de reden waarom jij zo makkelijk kunt beweren dat uiterlijk er wel degelijk iets toe doet. Ik ben dat met je eens, maar het is ook logisch dat minder mooie mensen die met dat 'gebrek' geconfronteerd worden vinden dat uiterlijk er niet toe doet, of er in ieder geval niet toe zou moeten doen. Duh. Dat zul je toch nooit veranderen, dus deze discussies zijn gewoon ja versus nee, waarin niemand gelijk heeft.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 23:27 schreef ThaGuitarmaistro het volgende:
Ik blijf bij het standpunt dat uiterlijk heel veel doet. In deze maatschappij waar alles gericht is op uiterlijk vertoon en status, is het hopeloos naief om te zeggen dat uiterlijk er niet toe doet.
Al die moraalridders hier met hun verhalen/voorbeelden dat "die ene lelijke kerel met die bloedmooie meid ervandoor ging" moeten die verhalen eens vergelijken met alle voorbeelden dat er iemand afgewezen wordt of geen aandacht aan besteed wordt puur omdat het uiterlijk niet meezit. Oeps, ja, het zijn toch uitzonderingen![]()
Gelukkig ben ik redelijk gezegend![]()
Klopt, en het ligt ook aan de persoon en aan het moment. Je kan mij niet wijsmaken dat íedereen élk moment van élke dag super zelfverzekerd rondloopt.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 00:34 schreef Taurus het volgende:
[..]
En dat laatste zinnetje is precies de reden waarom jij zo makkelijk kunt beweren dat uiterlijk er wel degelijk iets toe doet. Ik ben dat met je eens, maar het is ook logisch dat minder mooie mensen die met dat 'gebrek' geconfronteerd worden vinden dat uiterlijk er niet toe doet, of er in ieder geval niet toe zou moeten doen. Duh. Dat zul je toch nooit veranderen, dus deze discussies zijn gewoon ja versus nee, waarin niemand gelijk heeft.
Zonder een klik in bed, kan je nooit een klik hebben in je relatiequote:Op vrijdag 22 juni 2007 21:17 schreef baskabel4 het volgende:
ik heb ervaring met alletwee...
1was knap......relatie was klote
huidige vriendin is niet knap(niet lelijk)wel slank...je staart haar niet na als ze langsloopt....
en deze relatie werkt perfect..we zijn naar elkaar toegegroeid..en ik merk dat het heel belangrijk is
dat je je thuis voelt in een relatie,jezelf kan zijn,bijna nooit ruzie maken,elkaar aanvullen
als ik dit topic doorlees begrijp ik niet helemaal dat mannen zomaar voor een mooie vrouw kunnen gaan...
je wil het weer net zoals vroeger hebben(je zal een vrouw zoeken wat je weer datzelfde gevoel geeft
als dat je thuis woonde....
een mooie vrouw kan je toch na een week al zat zijn???
ok....iedereen(lees echt iedereen)wil een mooie vrouw neuken,maar we hebben het toch over een relatie???
dus een dag duurt 24 uur...je neukt haar een half uur en dan hebje nog 23 en een half uur over....
heel erg lang als je niet op dezelfde golflengte zit en dezelfde ideeen over een aantal zaken hebt,
je hebt dan alleen maar het uiterlijk waar je weer 23 uur naar zit te staren totdat je er weer op mag....
Mijn idee(helemaal persoonlijk)is dat knappe vrouwen gewend zijn aan veel aandacht en dat bijna nodig hebben.
En als man wil je ook niet steeds op je tenen lopen en gewoon jezelf zijn...maar dan vraag je je weer af of ze het niet bij een ander gaat zoeken(een collega of een vriend)
Huidige situatie:ik ben heel gelukkig met een gemiddeld uitziend vrouwtje (die voor mij door het vuur gaat en alles voor me over heeft)en als ik op mooie lichamen wil geilen ga ik gewoon af en toe stappen.....
en jij bent van mening dat dat niet andersom kan werken??quote:Op zaterdag 23 juni 2007 04:18 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Zonder een klik in bed, kan je nooit een klik hebben in je relatie
Dit zou ik maar nooit zo zeggen tegen je vriendinquote:Op vrijdag 22 juni 2007 21:17 schreef baskabel4 het volgende:
Huidige situatie:ik ben heel gelukkig met een gemiddeld uitziend vrouwtje (die voor mij door het vuur gaat en alles voor me over heeft)en als ik op mooie lichamen wil geilen ga ik gewoon af en toe stappen.....
sterke post. helemaal mee eens, ik zie eigenlijk nooit echt lelijke mensen, zeker niet in mijn eigen leeftijdscategorie (20-30). Alleen onverzorgd/ongezond, maar dat is ook een persoonlijke voorkeur van iedereen.quote:Op woensdag 20 juni 2007 15:34 schreef releaze het volgende:
ik zie niet zovaak Echt Lelijke mensen rond lopen op straat. Ik zie heel veel gewone mensen, heel veel mensen die denken dat ze knap zijn, heel veel mensen die denken dat ze lelijk zijn, maar maar een paar natural beauties en een paar natural beasts.
ik denk dat als je je hele leven lang al op je uiterlijk positief beoordeeld wordt dat je er dan wellicht meer positieve waarde aan hecht. Als je meer positief beoordeeld wordt op je andere kwaliteiten dan vindt je dat belangrijker, en is uiterlijk bijzaak. Of als je in de waan leeft dat als je maar mooier was geweest je meer gewaardeerd werd, of als je maar 'slimmer' was geweest je meer gewaardeerd werd....
Oid.
Nee, als je echt goed kijkt is het heel moeilijk echt zwaar lelijke mensen te vinden.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 12:52 schreef Grumpey het volgende:
[..]
sterke post. helemaal mee eens, ik zie eigenlijk nooit echt lelijke mensen, zeker niet in mijn eigen leeftijdscategorie (20-30).
Dat snap ik nou echt niet hae, zelfs mijn vriendin heeft een lelijke vriendquote:Mensen met een lelijke partner?!
Wat zou die persoon door moeten hebben? Dat jij hem of haar lelijk vindt? Denk je dat hem of haar dat interesseert wat jij er van vindtquote:Op dinsdag 26 juni 2007 08:06 schreef Verloren_onschuld het volgende:
Ik vraag me altijd af:
Zou die lelijke man/vrouw het ook doorhebben?
Die persoon zou door moeten hebben dat hij/zij erg lelijk is in vergelijking tot zijn/haar partner.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 08:57 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Wat zou die persoon door moeten hebben? Dat jij hem of haar lelijk vindt? Denk je dat hem of haar dat interesseert wat jij er van vindt?
Ik wil geen vriendje dat slimmer is dan in. Dan zit ik al snel met het type bal opgescheept of het type linkse filosoof en daar zit ik niet op te wachten.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 09:32 schreef sirallut het volgende:
Status is ook belangrijk. Als iemand van adel is en veel geld heeft eindigt hij vast met een leuke vrouw.
Daarnaast zoeken mensen allereerst een partner van hun eigen opleidingsniveau, een knap meisje is leuk voor de eerste paar maanden maar als ze niks te melden heeft wordt het verdomt saai. Dan is het met die lelijke maar intelligente vrouw een stuk leuker.
mja, je moet een beetje op hetzelfde niveau zitten, vind ik.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 09:52 schreef BabblingBrook het volgende:
[..]
Ik wil geen vriendje dat slimmer is dan in. Dan zit ik al snel met het type bal opgescheept of het type linkse filosoof en daar zit ik niet op te wachten.
Met dit soort uitspraken lijkt me het best lastig een zo'n vriendje te vinden...quote:Op dinsdag 26 juni 2007 09:52 schreef BabblingBrook het volgende:
[..]
Ik wil geen vriendje dat slimmer is dan in. Dan zit ik al snel met het type bal opgescheept of het type linkse filosoof en daar zit ik niet op te wachten.
Hoezo moeilijk? Er zijn toch meer types dan dat? Kan ik het helpen dat ik op het type computernerd valquote:Op dinsdag 26 juni 2007 09:54 schreef Bolter het volgende:
[..]
Met dit soort uitspraken lijkt me het best lastig een zo'n vriendje te vinden...
quote:Op dinsdag 26 juni 2007 09:52 schreef BabblingBrook het volgende:
[..]
Mot je klappen?quote:Op dinsdag 26 juni 2007 10:10 schreef STING het volgende:
[..]! Zeg meid, zullen we even gaan squashen en daarna even een roseetje nuttigen ?
Knappe mensen zijn in het algemeen succesvoller, rijker en slimmer dan lelijke, dus wat je zegt hoeft lang niet altijd te kloppen.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 09:32 schreef sirallut het volgende:
Status is ook belangrijk. Als iemand van adel is en veel geld heeft eindigt hij vast met een leuke vrouw.
Daarnaast zoeken mensen allereerst een partner van hun eigen opleidingsniveau, een knap meisje is leuk voor de eerste paar maanden maar als ze niks te melden heeft wordt het verdomt saai. Dan is het met die lelijke maar intelligente vrouw een stuk leuker.
Ik hoop het echt. Ik ga volgend jaar studeren aan de UNI, dan wil ik dat type namelijk echt vermijden.quote:
Zal vast wel meevallen, er lopen vast niet alleen maar stereotype lullo's en geitenwollen sokken figuren rondquote:Op dinsdag 26 juni 2007 10:19 schreef BabblingBrook het volgende:
[..]
Ik hoop het echt. Ik ga volgend jaar studeren aan de UNI, dan wil ik dat type namelijk echt vermijden.
Pak van mn hartquote:Op dinsdag 26 juni 2007 10:21 schreef STING het volgende:
[..]
Zal vast wel meevallen, er lopen vast niet alleen maar stereotype lullo's en geitenwollen sokken figuren rond
Wat voor studie ga je doen?quote:Op dinsdag 26 juni 2007 10:19 schreef BabblingBrook het volgende:
[..]
Ik hoop het echt. Ik ga volgend jaar studeren aan de UNI, dan wil ik dat type namelijk echt vermijden.
Gelukkig maarquote:Op dinsdag 26 juni 2007 10:42 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Daar zal je geen extreem intelligente mensen tegenkomen, maak je geen zorgen
maar wel heel veel van die irritante betweterige taalfout-verbeteraars...quote:Op dinsdag 26 juni 2007 10:42 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Daar zal je geen extreem intelligente mensen tegenkomen, eerder van die DE Café/H&M/Hyves-kutjes, maak je geen zorgen
Een veilige gedachte voor allerhande mensen die lelijk en dom zijn. Het is dezelfde gedachtengang als innerlijk/uiterlijk, dat kan volgens velen ook nooit samengaan. Ach zo hebben de lelijke domme mensen altijd nog een leuk innerlijk.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 10:13 schreef nummer_zoveel het volgende:
Lelijke vrouwen zijn slim.
Knappe vrouwen zijn dom.![]()
Echt, dacht dat we de laatste jaren deze gedachten wel een beetje voorbij zouden zijn.![]()
Dat is in principe niet meer dan jouw perceptie. Dat hoeft niet de perceptie te zijn van desbetreffende persoon.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 09:09 schreef Verloren_onschuld het volgende:
[..]
Die persoon zou door moeten hebben dat hij/zij erg lelijk is in vergelijking tot zijn/haar partner.![]()
Erg onzeker? Onzekerheid komt vooral voor onder degenen die als populair, of strevend naar populariteit, moeten doorgaan. Dat is logisch gezien ook heel goed verklaarbaarquote:Op dinsdag 26 juni 2007 09:09 schreef Verloren_onschuld het volgende:
Ik denk dat het ze vaak wel interesseert, lelijke mensen zijn vaak enorm onzeker.![]()
Zolang schoonheid een relatief/subjectief begrip is, slaat deze conclusie natuurlijk nergens op. Dat is net zoiets als zeggen dat mooie muziek vaker wordt gekocht. Ja duh, muziek dat men koopt vindt men over het algemeen altijd mooi, ook al vinden anderen het waardeloos.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 10:13 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Knappe mensen zijn in het algemeen succesvoller, rijker en slimmer dan lelijke, dus wat je zegt hoeft lang niet altijd te kloppen.
Hoe hard je het ook ontkent, er zijn wel degelijk bepaalde grenzen aan wat men als schoonheid ervaart, symmetrie in het gezicht bijvoorbeeld. Dat is herkenbaar en perceptie die iedereen deelt al blijft er een deel grijs. Je redeneert dus leuk droog uit het vuistje, maar het snijdt geen hout.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 13:42 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Dat is in principe niet meer dan jouw perceptie. Dat hoeft niet de perceptie te zijn van desbetreffende persoon.
[..]
Erg onzeker? Onzekerheid komt vooral voor onder degenen die als populair, of strevend naar populariteit, moeten doorgaan. Dat is logisch gezien ook heel goed verklaarbaar.
Oh ja, het symmetrische gezicht argumentquote:Op dinsdag 26 juni 2007 13:45 schreef Verloren_onschuld het volgende:
[..]
Hoe hard je het ook ontkent, er zijn wel degelijk bepaalde grenzen aan wat men als schoonheid ervaart, symmetrie in het gezicht bijvoorbeeld. Dat is herkenbaar en perceptie die iedereen deelt al blijft er een deel grijs. Je redeneert dus leuk droog uit het vuistje, maar het snijdt geen hout.
Kijk om mij heen? Moet ik een willekeurig, naar mijn mening, lelijk persoon onderzoeken of deze wel of niet onzeker is? Je moet je niet zo vasthouden aan die cliché's en sproojesbeelden van je. Dit is tegenwoordig eigenlijk best domquote:Op dinsdag 26 juni 2007 13:45 schreef Verloren_onschuld het volgende:
Onzekerheid komt veel voor onder lelijke mensen omdat ze zelf ook wel doorhebben dat ze er niet zo geweldig uitzien ten opzichte van anderen. Kijk eens om je heen zou ik zeggen.![]()
Ik ben zelf van de overtuiging dat er qua vrouwelijke schoonheid een stuk minder rek inzit dan met mannelijke schoonheid. Overigens ben ik liever iemand die zich baseert op ervaring, dan iemand die zich baseert op 'logische' argumenten. Logische argumenten leiden in grote mate tot verstarring en 'relativiteitsvraagstukken', waar je in de echte wereld toch wel duidelijkere lijnen ziet.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 13:53 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Oh ja, het symmetrische gezicht argument. Dat argument accepteer ik heus wel, alleen is het op de gemiddelde Piet en Truus op straat niet van toepassing. Als het gezicht asymmetrisch is, dan is dat minimaal en dat heeft vrijwel iedereen. De extreme varianten zijn veruit in de minderheid en zijn doorgaans ook medisch gelabeld (in behandeling of ooit in behandeling geweest). Het grijze gebied is daarentegen erg groot en daarbinnen, hoe graag je dat ook zou willen (of de media dat zou willen zien), is er in principe niet één standaard.
[..]
Kijk om mij heen? Moet ik een willekeurig, naar mijn mening, lelijk persoon onderzoeken of deze wel of niet onzeker is? Je moet je niet zo vasthouden aan die cliché's en sproojesbeelden van je. Dit is tegenwoordig eigenlijk best dom.
Natuurlijk zijn er bepaalde dingen die bepalen of iemand mooi is, maar dan hoeft een mooi iemand nog niet aantrekkelijk te zijn. Ik vind mannelijke modellen bijvoorbeeld wel mooi, maar niet bijzonder.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 14:00 schreef Verloren_onschuld het volgende:
[..]
Ik ben zelf van de overtuiging dat er qua vrouwelijke schoonheid een stuk minder rek inzit dan met mannelijke schoonheid. Overigens ben ik liever iemand die zich baseert op ervaring, dan iemand die zich baseert op 'logische' argumenten. Logische argumenten leiden in grote mate tot verstarring en 'relativiteitsvraagstukken', waar je in de echte wereld toch wel duidelijkere lijnen ziet.
Wij verschillen duidelijk van mening, er is naar mijn mening wel degelijk een vrij brede consensus over wat mooi is. Waar je op valt is een andere discussie en dat hangt naar mijn idee af van hoe je vasthoudt aan wat je mooi vind. De een heeft dat wat minder dan de ander.
Ik bedoel met kijk om je heen het vrij letterlijk, er is meer in deze wereld dan dit soort argumentatie. Andere mensen dom noemen in een discussie getuigd ook van weinig inlevingsvermogen. We noemen het ook wel een zwaktebod.
Goed, hier maak je zowaar een goed punt. Ik kan er weinig tegen inbrengen eigenlijkquote:Op dinsdag 26 juni 2007 14:00 schreef Verloren_onschuld het volgende:
[..]
Ik ben zelf van de overtuiging dat er qua vrouwelijke schoonheid een stuk minder rek inzit dan met mannelijke schoonheid. Overigens ben ik liever iemand die zich baseert op ervaring, dan iemand die zich baseert op 'logische' argumenten. Logische argumenten leiden in grote mate tot verstarring en 'relativiteitsvraagstukken', waar je in de echte wereld toch wel duidelijkere lijnen ziet.
Wij verschillen duidelijk van mening, er is naar mijn mening wel degelijk een vrij brede consensus over wat mooi is. Waar je op valt is een andere discussie en dat hangt naar mijn idee af van hoe je vasthoudt aan wat je mooi vind. De een heeft dat wat minder dan de ander.
Het is een zwaktebod, wanneer het wordt gezegd om een punt te maken dat feitelijk niet wordt gemaakt. Maar dat is in dit geval niet aan de orde. Ik vind het dom, wanneer mensen op een oppervlakkige manier tegen het leven aankijken. Het is dom, omdat er zoveel kennis beschikbaar is en voor een ieder toegankelijk. Je kunt je tegenwoordig niet meer verschuilen achter dooddoeners, drogredenen en clichés. Neem bijvoorbeeld het idee van de eerste indruk. Ik ben bezig mijzelf dusdanig psychologisch te ontwikkelen, dat ik geen waarde meer hecht aan mijn eerste indruk van mensen. Dat kan ik doen, omdat ik een mens ben met verstand, waarmee ik kan beredeneren voor mijzelf dat 50% van die eerste indrukken er compleet naast zitten. Iemand die dus beweert tegenover mij dat hij/zij precies weet hoe iemand in werkelijkheid is op basis van de eerste indruk is in mijn ogen dus simpelweg domquote:Op dinsdag 26 juni 2007 14:00 schreef Verloren_onschuld het volgende:
Ik bedoel met kijk om je heen het vrij letterlijk, er is meer in deze wereld dan dit soort argumentatie. Andere mensen dom noemen in een discussie getuigd ook van weinig inlevingsvermogen. We noemen het ook wel een zwaktebod.
En als ik nu zeg dat ik mannelijke modellen niet mooi vind, wat zijn dan die standaard dingen die bepalen of iemand mooi is volgens jouquote:Op dinsdag 26 juni 2007 14:13 schreef cikolata het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn er bepaalde dingen die bepalen of iemand mooi is, maar dan hoeft een mooi iemand nog niet aantrekkelijk te zijn. Ik vind mannelijke modellen bijvoorbeeld wel mooi, maar niet bijzonder.
Om iemand aantrekkelijk te vinden kijk ik eerder naar wat iemand uniek en opvallend maakt en dat is voor iedereen wat anders. Ik vind halflang haar bijvoorbeeld mooi, terwijl sommige andere vrouwen dat weer niet willen. Dat aparte is wat mij aantrekt.
Maar misschien ligt dat bij mannen weer heel anders
Zeer erg eens met cikolataquote:Op dinsdag 26 juni 2007 14:13 schreef cikolata het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn er bepaalde dingen die bepalen of iemand mooi is, maar dan hoeft een mooi iemand nog niet aantrekkelijk te zijn. Ik vind mannelijke modellen bijvoorbeeld wel mooi, maar niet bijzonder.
Om iemand aantrekkelijk te vinden kijk ik eerder naar wat iemand uniek en opvallend maakt en dat is voor iedereen wat anders. Ik vind halflang haar bijvoorbeeld mooi, terwijl sommige andere vrouwen dat weer niet willen. Dat aparte is wat mij aantrekt.
Maar misschien ligt dat bij mannen weer heel anders
man, nu moet ik toch reageren, hoeveel keer ga jij in dit topic nog hetzelfde zeggen, het begint me een beetje te vervelenquote:Op dinsdag 26 juni 2007 13:45 schreef floris.exe het volgende:
Zolang schoonheid een relatief/subjectief begrip is, slaat deze conclusie natuurlijk nergens op. Dat is net zoiets als zeggen dat mooie muziek vaker wordt gekocht. Ja duh, muziek dat men koopt vindt men over het algemeen altijd mooi, ook al vinden anderen het waardeloos.
en ik vind de immer politiek correcte denkers die zelfs de meest evidente feiten willen nuanceren tot in het ridicule ook dom. mensen als jij dusquote:Op dinsdag 26 juni 2007 14:14 schreef floris.exe het volgende:
Het is een zwaktebod, wanneer het wordt gezegd om een punt te maken dat feitelijk niet wordt gemaakt. Maar dat is in dit geval niet aan de orde. Ik vind het dom, wanneer mensen op een oppervlakkige manier tegen het leven aankijken. Het is dom, omdat er zoveel kennis beschikbaar is en voor een ieder toegankelijk. Je kunt je tegenwoordig niet meer verschuilen achter dooddoeners, drogredenen en clichés.
Dat is uiterst eenvoudig te verklaren: ik reageer steeds op dezelfde terugkerende flauwekulquote:Op dinsdag 26 juni 2007 14:15 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
man, nu moet ik toch reageren, hoeveel keer ga jij in dit topic nog hetzelfde zeggen, het begint me een beetje te vervelen.
Ook zeer overtuigende voorbeeldenquote:Op dinsdag 26 juni 2007 14:15 schreef petitlapin2 het volgende:
De meesten hebben echt wel hetzelfde oordeel over mensen hoor. Niet veel mensen zullen een topmodel lelijk vinden, niet veel mensen zullen een dikke man zonder tanden en puilogen mooi vinden.
Evidente feitenquote:Op dinsdag 26 juni 2007 14:19 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
en ik vind de immer politiek correcte denkers die zelfs de meest evidente feiten willen nuanceren tot in het ridicule ook dom. mensen als jij dus![]()
En toch bepaalt de eerste indruk voor 80% je indruk van iemand. Dat zijn harde cijfers, geen drogredeneringen. Te veronderstellen dat we met ratio en logisch denkvermogen voorbij kunnen gaan aan onze natuurlijk intuitie gaat mij dan weer te ver. Je weet inderdaad niet hoe iemand is op basis van een eerste indruk, al zijn sommigen daar wat sterker in dan anderen. Je bepaalt echter wel je indruk van iemand en hoe je dus op diegene reageert. Het doet er niet toe of dat terecht is.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 14:14 schreef floris.exe het volgende:
Neem bijvoorbeeld het idee van de eerste indruk. Ik ben bezig mijzelf dusdanig psychologisch te ontwikkelen, dat ik geen waarde meer hecht aan mijn eerste indruk van mensen. Dat kan ik doen, omdat ik een mens ben met verstand, waarmee ik kan beredeneren voor mijzelf dat 50% van die eerste indrukken er compleet naast zitten. Iemand die dus beweert tegenover mij dat hij/zij precies weet hoe iemand in werkelijkheid is op basis van de eerste indruk is in mijn ogen dus simpelweg dom.
inderdaad, je blijft reageren, want niemand luistert, niemand reageert, en het interesseert niemand een fluit om jouw immer wederkerend zinloos geblaat te lezen. Dus laat dat belerend "ik weet het beter toontje" maar vallen, je zal er niemand mee overtuigen, en laat de anderen hun eigen mening erop na houden, okquote:Op dinsdag 26 juni 2007 14:19 schreef floris.exe het volgende:
Dat is uiterst eenvoudig te verklaren: ik reageer steeds op dezelfde terugkerende flauwekul. Maar dit soort discussies zijn hetzelde als geloofsdiscussies. Er verandert nooit iets. Dezelfde drogredenen, dezelfde tegenargumenten, dezelfde uitkomsten...
Het doet er dus wel toe, omdat je wel degelijk je natuurlijke intuitie kùnt overstijgen met logica. Dat is nu net het mooie van de mensquote:Op dinsdag 26 juni 2007 14:22 schreef Verloren_onschuld het volgende:
[..]
En toch bepaalt de eerste indruk voor 80% je indruk van iemand. Dat zijn harde cijfers, geen drogredeneringen. Te veronderstellen dat we met ratio en logisch denkvermogen voorbij kunnen gaan aan onze natuurlijk intuitie gaat mij dan weer te ver. Je weet inderdaad niet hoe iemand is op basis van een eerste indruk, al zijn sommigen daar wat sterker in dan anderen. Je bepaalt echter wel je indruk van iemand en hoe je dus op diegene reageert. Het doet er niet toe of dat terecht is.
En toch kun je wel stellen dat in de ook in de muziek er wel degelijk een recept is voor wat mensen mooi vinden. Er is toch brede consensus onder een groot publiek over wat vals is bijvoorbeeld. Enkelen noemen dat dan dissonantie en er is een zekere mate van dissonantie waarbij gewenning toe kan treden. Dat maakt echter niet dat men het oneens is over wat echt vals/dissonant is.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 14:20 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Evidente feiten? Het is een evident feit dat Marco Borsato prachtige muziek maakt
! En waarom? Omdat ik dat zeg
!
Een mening heb je ten aanzien van wat jij mooi en niet mooi vindt. Het betreft echter geen mening, wanneer je jouw opvattingen daarover presenteert als een absoluut feit. Maar het zal mij aan mijn **** ******* wat een ander er van vindtquote:Op dinsdag 26 juni 2007 14:26 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
inderdaad, je blijft reageren, want niemand luistert, niemand reageert, en het interesseert niemand een fluit om jouw immer wederkerend zinloos geblaat te lezen. Dus laat dat belerend "ik weet het beter toontje" maar vallen, je zal er niemand mee overtuigen, en laat de anderen hun eigen mening erop na houden, ok
Ik ben blij dat je daar nog in gelooft, dat vind ik wel een edel streven. Daar kom je vast nog wel eens op terug denk ik.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 14:26 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Het doet er dus wel toe, omdat je wel degelijk je natuurlijke intuitie kùnt overstijgen met logica. Dat is nu net het mooie van de mens. Het is pure intellectuele luiheid en gemakzucht om te verzanden in je oerinstincten. Dom is het om je te baseren op een eerste indruk en nog dommer is het om te beweren dat je niet boven die indruk kunt staan.
Ik neem aan dat je geen homo bent, dus dan hoef je mannelijk modellen ook niet mooi te vindenquote:Op dinsdag 26 juni 2007 14:15 schreef floris.exe het volgende:
[..]
En als ik nu zeg dat ik mannelijke modellen niet mooi vind, wat zijn dan die standaard dingen die bepalen of iemand mooi is volgens jou?
Ik weet wel zeker van niet, omdat ik het aan den lijve ondervindquote:Op dinsdag 26 juni 2007 14:28 schreef Verloren_onschuld het volgende:
[..]
Ik ben blij dat je daar nog in gelooft, dat vind ik wel een edel streven. Daar kom je vast nog wel eens op terug denk ik.![]()
In jouw wereld wellichtquote:Op dinsdag 26 juni 2007 14:28 schreef Verloren_onschuld het volgende:
Je staat niet boven die indruk, net zomin als je je kunt onttrekken aan je ouders gedrag als je ouder wordt. Het is de bittere waarheid.![]()
Waar ik mij niet tot aangetrokken voel, vind ik ook niet mooi als het om mensen gaatquote:Op dinsdag 26 juni 2007 14:29 schreef cikolata het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je geen homo bent, dus dan hoef je mannelijk modellen ook niet mooi te vinden
Maar goed, er zijn bepaalde zaken die over de hele wereld als mooi worden beschouwd, zoals een mooie huid, symmetrie en nog meer dingen die ook van het geslacht afhangen. Kijk bijvoorbeeld hier. Maar ook al voldoe je aan al deze eisen, dat betekent nog niet dat iedereen zich ook aangetrokken voelt tot je.
Ik bedoel aangetrokken als in verliefd worden. Je kunt mensen ook mooi vinden zonder verliefd te worden, ik wel tenminstequote:Op dinsdag 26 juni 2007 14:35 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Waar ik mij niet tot aangetrokken voel, vind ik ook niet mooi als het om mensen gaat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |