abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 26 juni 2007 @ 10:44:53 #276
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_50850236
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 10:42 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Daar zal je geen extreem intelligente mensen tegenkomen, eerder van die DE Café/H&M/Hyves-kutjes, maak je geen zorgen
maar wel heel veel van die irritante betweterige taalfout-verbeteraars...
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
pi_50850295
Een studie doe je voor jezelf, niet voor een ander. Maar we dwalen af.
pi_50852201
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 10:13 schreef nummer_zoveel het volgende:

Lelijke vrouwen zijn slim.
Knappe vrouwen zijn dom.

Echt, dacht dat we de laatste jaren deze gedachten wel een beetje voorbij zouden zijn.
Een veilige gedachte voor allerhande mensen die lelijk en dom zijn. Het is dezelfde gedachtengang als innerlijk/uiterlijk, dat kan volgens velen ook nooit samengaan. Ach zo hebben de lelijke domme mensen altijd nog een leuk innerlijk.
Verbaal terrorist
pi_50856292
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 09:09 schreef Verloren_onschuld het volgende:

[..]

Die persoon zou door moeten hebben dat hij/zij erg lelijk is in vergelijking tot zijn/haar partner.
Dat is in principe niet meer dan jouw perceptie. Dat hoeft niet de perceptie te zijn van desbetreffende persoon.
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 09:09 schreef Verloren_onschuld het volgende:
Ik denk dat het ze vaak wel interesseert, lelijke mensen zijn vaak enorm onzeker.
Erg onzeker? Onzekerheid komt vooral voor onder degenen die als populair, of strevend naar populariteit, moeten doorgaan. Dat is logisch gezien ook heel goed verklaarbaar .
pi_50856383
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 10:13 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Knappe mensen zijn in het algemeen succesvoller, rijker en slimmer dan lelijke, dus wat je zegt hoeft lang niet altijd te kloppen.
Zolang schoonheid een relatief/subjectief begrip is, slaat deze conclusie natuurlijk nergens op. Dat is net zoiets als zeggen dat mooie muziek vaker wordt gekocht. Ja duh, muziek dat men koopt vindt men over het algemeen altijd mooi, ook al vinden anderen het waardeloos.
pi_50856395
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 13:42 schreef floris.exe het volgende:

[..]

Dat is in principe niet meer dan jouw perceptie. Dat hoeft niet de perceptie te zijn van desbetreffende persoon.
[..]

Erg onzeker? Onzekerheid komt vooral voor onder degenen die als populair, of strevend naar populariteit, moeten doorgaan. Dat is logisch gezien ook heel goed verklaarbaar .
Hoe hard je het ook ontkent, er zijn wel degelijk bepaalde grenzen aan wat men als schoonheid ervaart, symmetrie in het gezicht bijvoorbeeld. Dat is herkenbaar en perceptie die iedereen deelt al blijft er een deel grijs. Je redeneert dus leuk droog uit het vuistje, maar het snijdt geen hout.

Onzekerheid komt veel voor onder lelijke mensen omdat ze zelf ook wel doorhebben dat ze er niet zo geweldig uitzien ten opzichte van anderen. Kijk eens om je heen zou ik zeggen.
Verbaal terrorist
pi_50856663
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 13:45 schreef Verloren_onschuld het volgende:

[..]

Hoe hard je het ook ontkent, er zijn wel degelijk bepaalde grenzen aan wat men als schoonheid ervaart, symmetrie in het gezicht bijvoorbeeld. Dat is herkenbaar en perceptie die iedereen deelt al blijft er een deel grijs. Je redeneert dus leuk droog uit het vuistje, maar het snijdt geen hout.
Oh ja, het symmetrische gezicht argument . Dat argument accepteer ik heus wel, alleen is het op de gemiddelde Piet en Truus op straat niet van toepassing. Als het gezicht asymmetrisch is, dan is dat minimaal en dat heeft vrijwel iedereen. De extreme varianten zijn veruit in de minderheid en zijn doorgaans ook medisch gelabeld (in behandeling of ooit in behandeling geweest). Het grijze gebied is daarentegen erg groot en daarbinnen, hoe graag je dat ook zou willen (of de media dat zou willen zien), is er in principe niet één standaard.
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 13:45 schreef Verloren_onschuld het volgende:
Onzekerheid komt veel voor onder lelijke mensen omdat ze zelf ook wel doorhebben dat ze er niet zo geweldig uitzien ten opzichte van anderen. Kijk eens om je heen zou ik zeggen.
Kijk om mij heen? Moet ik een willekeurig, naar mijn mening, lelijk persoon onderzoeken of deze wel of niet onzeker is? Je moet je niet zo vasthouden aan die cliché's en sproojesbeelden van je. Dit is tegenwoordig eigenlijk best dom .
pi_50856971
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 13:53 schreef floris.exe het volgende:

[..]

Oh ja, het symmetrische gezicht argument . Dat argument accepteer ik heus wel, alleen is het op de gemiddelde Piet en Truus op straat niet van toepassing. Als het gezicht asymmetrisch is, dan is dat minimaal en dat heeft vrijwel iedereen. De extreme varianten zijn veruit in de minderheid en zijn doorgaans ook medisch gelabeld (in behandeling of ooit in behandeling geweest). Het grijze gebied is daarentegen erg groot en daarbinnen, hoe graag je dat ook zou willen (of de media dat zou willen zien), is er in principe niet één standaard.
[..]

Kijk om mij heen? Moet ik een willekeurig, naar mijn mening, lelijk persoon onderzoeken of deze wel of niet onzeker is? Je moet je niet zo vasthouden aan die cliché's en sproojesbeelden van je. Dit is tegenwoordig eigenlijk best dom .
Ik ben zelf van de overtuiging dat er qua vrouwelijke schoonheid een stuk minder rek inzit dan met mannelijke schoonheid. Overigens ben ik liever iemand die zich baseert op ervaring, dan iemand die zich baseert op 'logische' argumenten. Logische argumenten leiden in grote mate tot verstarring en 'relativiteitsvraagstukken', waar je in de echte wereld toch wel duidelijkere lijnen ziet.

Wij verschillen duidelijk van mening, er is naar mijn mening wel degelijk een vrij brede consensus over wat mooi is. Waar je op valt is een andere discussie en dat hangt naar mijn idee af van hoe je vasthoudt aan wat je mooi vind. De een heeft dat wat minder dan de ander.

Ik bedoel met kijk om je heen het vrij letterlijk, er is meer in deze wereld dan dit soort argumentatie. Andere mensen dom noemen in een discussie getuigd ook van weinig inlevingsvermogen. We noemen het ook wel een zwaktebod.
Verbaal terrorist
pi_50857495
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 14:00 schreef Verloren_onschuld het volgende:

[..]

Ik ben zelf van de overtuiging dat er qua vrouwelijke schoonheid een stuk minder rek inzit dan met mannelijke schoonheid. Overigens ben ik liever iemand die zich baseert op ervaring, dan iemand die zich baseert op 'logische' argumenten. Logische argumenten leiden in grote mate tot verstarring en 'relativiteitsvraagstukken', waar je in de echte wereld toch wel duidelijkere lijnen ziet.

Wij verschillen duidelijk van mening, er is naar mijn mening wel degelijk een vrij brede consensus over wat mooi is. Waar je op valt is een andere discussie en dat hangt naar mijn idee af van hoe je vasthoudt aan wat je mooi vind. De een heeft dat wat minder dan de ander.

Ik bedoel met kijk om je heen het vrij letterlijk, er is meer in deze wereld dan dit soort argumentatie. Andere mensen dom noemen in een discussie getuigd ook van weinig inlevingsvermogen. We noemen het ook wel een zwaktebod.
Natuurlijk zijn er bepaalde dingen die bepalen of iemand mooi is, maar dan hoeft een mooi iemand nog niet aantrekkelijk te zijn. Ik vind mannelijke modellen bijvoorbeeld wel mooi, maar niet bijzonder.
Om iemand aantrekkelijk te vinden kijk ik eerder naar wat iemand uniek en opvallend maakt en dat is voor iedereen wat anders. Ik vind halflang haar bijvoorbeeld mooi, terwijl sommige andere vrouwen dat weer niet willen. Dat aparte is wat mij aantrekt.
Maar misschien ligt dat bij mannen weer heel anders
pi_50857536
quote:

[..]

Goed, hier maak je zowaar een goed punt. Ik kan er weinig tegen inbrengen eigenlijk .
quote:
Het is een zwaktebod, wanneer het wordt gezegd om een punt te maken dat feitelijk niet wordt gemaakt. Maar dat is in dit geval niet aan de orde. Ik vind het dom, wanneer mensen op een oppervlakkige manier tegen het leven aankijken. Het is dom, omdat er zoveel kennis beschikbaar is en voor een ieder toegankelijk. Je kunt je tegenwoordig niet meer verschuilen achter dooddoeners, drogredenen en clichés. Neem bijvoorbeeld het idee van de eerste indruk. Ik ben bezig mijzelf dusdanig psychologisch te ontwikkelen, dat ik geen waarde meer hecht aan mijn eerste indruk van mensen. Dat kan ik doen, omdat ik een mens ben met verstand, waarmee ik kan beredeneren voor mijzelf dat 50% van die eerste indrukken er compleet naast zitten. Iemand die dus beweert tegenover mij dat hij/zij precies weet hoe iemand in werkelijkheid is op basis van de eerste indruk is in mijn ogen dus simpelweg dom .
pi_50857575
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 14:13 schreef cikolata het volgende:

[..]

Natuurlijk zijn er bepaalde dingen die bepalen of iemand mooi is, maar dan hoeft een mooi iemand nog niet aantrekkelijk te zijn. Ik vind mannelijke modellen bijvoorbeeld wel mooi, maar niet bijzonder.
Om iemand aantrekkelijk te vinden kijk ik eerder naar wat iemand uniek en opvallend maakt en dat is voor iedereen wat anders. Ik vind halflang haar bijvoorbeeld mooi, terwijl sommige andere vrouwen dat weer niet willen. Dat aparte is wat mij aantrekt.
En als ik nu zeg dat ik mannelijke modellen niet mooi vind, wat zijn dan die standaard dingen die bepalen of iemand mooi is volgens jou ?
pi_50857576
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 14:13 schreef cikolata het volgende:

[..]

Zeer erg eens met cikolata Het bijzondere trekt aan...
pi_50857591
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 13:45 schreef floris.exe het volgende:

Zolang schoonheid een relatief/subjectief begrip is, slaat deze conclusie natuurlijk nergens op. Dat is net zoiets als zeggen dat mooie muziek vaker wordt gekocht. Ja duh, muziek dat men koopt vindt men over het algemeen altijd mooi, ook al vinden anderen het waardeloos.
man, nu moet ik toch reageren, hoeveel keer ga jij in dit topic nog hetzelfde zeggen, het begint me een beetje te vervelen .

De meesten hebben echt wel hetzelfde oordeel over mensen hoor. Niet veel mensen zullen een topmodel lelijk vinden, niet veel mensen zullen een dikke man zonder tanden en puilogen mooi vinden.
PETITLAPIN2 is mama van een TWEE schattig dochtertjes: Amélie en Marie
pi_50857742
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 14:14 schreef floris.exe het volgende:

Het is een zwaktebod, wanneer het wordt gezegd om een punt te maken dat feitelijk niet wordt gemaakt. Maar dat is in dit geval niet aan de orde. Ik vind het dom, wanneer mensen op een oppervlakkige manier tegen het leven aankijken. Het is dom, omdat er zoveel kennis beschikbaar is en voor een ieder toegankelijk. Je kunt je tegenwoordig niet meer verschuilen achter dooddoeners, drogredenen en clichés.
en ik vind de immer politiek correcte denkers die zelfs de meest evidente feiten willen nuanceren tot in het ridicule ook dom. mensen als jij dus
pi_50857751
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 14:15 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

man, nu moet ik toch reageren, hoeveel keer ga jij in dit topic nog hetzelfde zeggen, het begint me een beetje te vervelen .
Dat is uiterst eenvoudig te verklaren: ik reageer steeds op dezelfde terugkerende flauwekul . Maar dit soort discussies zijn hetzelde als geloofsdiscussies. Er verandert nooit iets. Dezelfde drogredenen, dezelfde tegenargumenten, dezelfde uitkomsten...
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 14:15 schreef petitlapin2 het volgende:
De meesten hebben echt wel hetzelfde oordeel over mensen hoor. Niet veel mensen zullen een topmodel lelijk vinden, niet veel mensen zullen een dikke man zonder tanden en puilogen mooi vinden.
Ook zeer overtuigende voorbeelden . Je hebt het hier over extremen, die de minderheid vormen en totaal irrelevant zijn voor de algemene discussie.
pi_50857799
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 14:19 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

en ik vind de immer politiek correcte denkers die zelfs de meest evidente feiten willen nuanceren tot in het ridicule ook dom. mensen als jij dus
Evidente feiten ? Het is een evident feit dat Marco Borsato prachtige muziek maakt ! En waarom? Omdat ik dat zeg !
pi_50857904
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 14:14 schreef floris.exe het volgende:
Neem bijvoorbeeld het idee van de eerste indruk. Ik ben bezig mijzelf dusdanig psychologisch te ontwikkelen, dat ik geen waarde meer hecht aan mijn eerste indruk van mensen. Dat kan ik doen, omdat ik een mens ben met verstand, waarmee ik kan beredeneren voor mijzelf dat 50% van die eerste indrukken er compleet naast zitten. Iemand die dus beweert tegenover mij dat hij/zij precies weet hoe iemand in werkelijkheid is op basis van de eerste indruk is in mijn ogen dus simpelweg dom .
En toch bepaalt de eerste indruk voor 80% je indruk van iemand. Dat zijn harde cijfers, geen drogredeneringen. Te veronderstellen dat we met ratio en logisch denkvermogen voorbij kunnen gaan aan onze natuurlijk intuitie gaat mij dan weer te ver. Je weet inderdaad niet hoe iemand is op basis van een eerste indruk, al zijn sommigen daar wat sterker in dan anderen. Je bepaalt echter wel je indruk van iemand en hoe je dus op diegene reageert. Het doet er niet toe of dat terecht is.
Verbaal terrorist
pi_50858027
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 14:19 schreef floris.exe het volgende:

Dat is uiterst eenvoudig te verklaren: ik reageer steeds op dezelfde terugkerende flauwekul . Maar dit soort discussies zijn hetzelde als geloofsdiscussies. Er verandert nooit iets. Dezelfde drogredenen, dezelfde tegenargumenten, dezelfde uitkomsten...
inderdaad, je blijft reageren, want niemand luistert, niemand reageert, en het interesseert niemand een fluit om jouw immer wederkerend zinloos geblaat te lezen. Dus laat dat belerend "ik weet het beter toontje" maar vallen, je zal er niemand mee overtuigen, en laat de anderen hun eigen mening erop na houden, ok
pi_50858033
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 14:22 schreef Verloren_onschuld het volgende:

[..]

En toch bepaalt de eerste indruk voor 80% je indruk van iemand. Dat zijn harde cijfers, geen drogredeneringen. Te veronderstellen dat we met ratio en logisch denkvermogen voorbij kunnen gaan aan onze natuurlijk intuitie gaat mij dan weer te ver. Je weet inderdaad niet hoe iemand is op basis van een eerste indruk, al zijn sommigen daar wat sterker in dan anderen. Je bepaalt echter wel je indruk van iemand en hoe je dus op diegene reageert. Het doet er niet toe of dat terecht is.
Het doet er dus wel toe, omdat je wel degelijk je natuurlijke intuitie kùnt overstijgen met logica. Dat is nu net het mooie van de mens . Het is pure intellectuele luiheid en gemakzucht om te verzanden in je oerinstincten. Dom is het om je te baseren op een eerste indruk en nog dommer is het om te beweren dat je niet boven die indruk kunt staan.
pi_50858053
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 14:20 schreef floris.exe het volgende:

[..]

Evidente feiten ? Het is een evident feit dat Marco Borsato prachtige muziek maakt ! En waarom? Omdat ik dat zeg !
En toch kun je wel stellen dat in de ook in de muziek er wel degelijk een recept is voor wat mensen mooi vinden. Er is toch brede consensus onder een groot publiek over wat vals is bijvoorbeeld. Enkelen noemen dat dan dissonantie en er is een zekere mate van dissonantie waarbij gewenning toe kan treden. Dat maakt echter niet dat men het oneens is over wat echt vals/dissonant is.
Verbaal terrorist
pi_50858102
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 14:26 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

inderdaad, je blijft reageren, want niemand luistert, niemand reageert, en het interesseert niemand een fluit om jouw immer wederkerend zinloos geblaat te lezen. Dus laat dat belerend "ik weet het beter toontje" maar vallen, je zal er niemand mee overtuigen, en laat de anderen hun eigen mening erop na houden, ok
Een mening heb je ten aanzien van wat jij mooi en niet mooi vindt. Het betreft echter geen mening, wanneer je jouw opvattingen daarover presenteert als een absoluut feit. Maar het zal mij aan mijn **** ******* wat een ander er van vindt . Ik weet dat ik gelijk heb .
pi_50858114
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 14:26 schreef floris.exe het volgende:

[..]

Het doet er dus wel toe, omdat je wel degelijk je natuurlijke intuitie kùnt overstijgen met logica. Dat is nu net het mooie van de mens . Het is pure intellectuele luiheid en gemakzucht om te verzanden in je oerinstincten. Dom is het om je te baseren op een eerste indruk en nog dommer is het om te beweren dat je niet boven die indruk kunt staan.
Ik ben blij dat je daar nog in gelooft, dat vind ik wel een edel streven. Daar kom je vast nog wel eens op terug denk ik.

Je staat niet boven die indruk, net zomin als je je kunt onttrekken aan je ouders gedrag als je ouder wordt. Het is de bittere waarheid.
Verbaal terrorist
pi_50858178
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 14:15 schreef floris.exe het volgende:

[..]

En als ik nu zeg dat ik mannelijke modellen niet mooi vind, wat zijn dan die standaard dingen die bepalen of iemand mooi is volgens jou ?
Ik neem aan dat je geen homo bent, dus dan hoef je mannelijk modellen ook niet mooi te vinden

Maar goed, er zijn bepaalde zaken die over de hele wereld als mooi worden beschouwd, zoals een mooie huid, symmetrie en nog meer dingen die ook van het geslacht afhangen. Kijk bijvoorbeeld hier. Maar ook al voldoe je aan al deze eisen, dat betekent nog niet dat iedereen zich ook aangetrokken voelt tot je.
pi_50858364
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 14:28 schreef Verloren_onschuld het volgende:

[..]

Ik ben blij dat je daar nog in gelooft, dat vind ik wel een edel streven. Daar kom je vast nog wel eens op terug denk ik.
Ik weet wel zeker van niet, omdat ik het aan den lijve ondervind . Ik ben voor mijzelf het levende bewijs van mijn eigen opvatting, dus dat is 100% overtuiging .
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 14:28 schreef Verloren_onschuld het volgende:
Je staat niet boven die indruk, net zomin als je je kunt onttrekken aan je ouders gedrag als je ouder wordt. Het is de bittere waarheid.
In jouw wereld wellicht .
pi_50858395
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 14:29 schreef cikolata het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je geen homo bent, dus dan hoef je mannelijk modellen ook niet mooi te vinden

Maar goed, er zijn bepaalde zaken die over de hele wereld als mooi worden beschouwd, zoals een mooie huid, symmetrie en nog meer dingen die ook van het geslacht afhangen. Kijk bijvoorbeeld hier. Maar ook al voldoe je aan al deze eisen, dat betekent nog niet dat iedereen zich ook aangetrokken voelt tot je.
Waar ik mij niet tot aangetrokken voel, vind ik ook niet mooi als het om mensen gaat .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')