abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50725900
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 12:48 schreef Vivi het volgende:

[..]

Lelijke mannen doen over het algemeen beter hun best. Ik heb er nu gelukkig 1 die wel knap is en ook zijn best doet
Heb je cijfers van deze bewering? Hoeveel procent doet beter zijn best? Waarop baseer je dat "over het algemeen"?
pi_50726077
Maar goed, wat is lelijk dan? Dat is een kwestie van smaak.
pi_50726218
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 13:10 schreef BabblingBrook het volgende:
Maar goed, wat is lelijk dan? Dat is een kwestie van smaak.
Ben ik met je eens en dus zijn dit soort discussies eigenlijk zeer onzinnig. Je kunt nu eenmaal niet een discussie voeren over iets dat smaakgebonden is en elkaar dan proberen met argumenten te overtuigen.
pi_50726361
Mijn vriendin heeft een heel lelijke vriend.
  vrijdag 22 juni 2007 @ 13:20:11 #205
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_50726420
Ik ben knap, mijn vriendje nog knapper. Je krijgt wat je verdient
pi_50726723
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 13:20 schreef SHE het volgende:
Ik ben knap, mijn vriendje nog knapper. Je krijgt wat je verdient
Haha, zou het? Zoals ik eerder zei, de stellen die qua uiterlijk 'gelijkwaardig' zijn vormen de mooiste stellen in mijn ogen.Tuurlijk, wat ik knap of lelijk vindt hoeft een ander niet zo te vinden maar toch.
Ik vond ergens dat mijn ex en ik ook wel aan elkaar gewaagd waren, vind mezelf maar gewoontjes, niet overdreven knap, niet overdreven gedrocht. En mijn ex beetje the same, in mijn ogen was hij uiteraard enorm knap maar het is niet bepaald een doorsnee knapheid. Moeilijk uit te leggen maar vond ons eigenlijk qua uiterlijk wel goed passen. Beetje gelijk zo.

Maar goed, dat is een ex.
pi_50727163
Opmerkelijk dat er over dit punt een discussie is ontstaan van inmiddels >200 posts. Zoals immers al gezegd is:
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 19:07 schreef MrFl0ppY het volgende:
liefde maakt blind
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 19:24 schreef Molluck het volgende:
Liefde maakt blind
Verliefde mensen kijken niet objectief naar hun partner; die is in hun ogen perfect. Ofwel zien ze de lelijkheid niet, of ze weten het wel maar het kan ze gewoon geen barst schelen.
pi_50727543
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 12:44 schreef Vivi het volgende:

[..]

Precies, echt kant noch wal raend gebabbel van iemand die er blijkbaar zelf niet zo top uitziet en dat op deze manier bprobeert te verzachten voor zichzelf.

Knappe mensen weten niet wat gevoel inhoudt...:')
En dit is weer typisch een opmerking van iemand die knap is en doet alsof lelijkerds niet mogen janken want ze worden heus niet onaardig behandeld Knappe mensen weten wel wat gevoel in houdt, maar het is natuurlijk wel zo dat minder mooie mensen over het algemeen ook als minder slim/leuk/sympathiek worden beschouwd (door het oordeel van het oog, zullen we maar zeggen) en ook op die manier worden behandeld.
Dat heeft ook te maken met leeftijd denk ik hoor, zitten hier ook veel jonge mensen natuurlijk, middelbare scholieren bijvoorbeeld kunnen wat dat betreft meedogenloos en zeer visueel ingesteld zijn. Roepen dat het aan knappe mensen ligt (dat die minder vaak aardig zijn, of geen gevoel hebben) is ook weer de andere kant, maar roepen dat knappe mensen altijd exact even aardig doen naar minder knappe mensen, of liever gezegd, dat minder knappe mensen zich niet ondergewaardeerd moeten voelen is ook weer naief.
  vrijdag 22 juni 2007 @ 13:59:06 #209
96581 Manneke_Pils
Deus. ['de:us]
pi_50727845
Dit topic is een mooi verzamelwerk met lelijke mensen: Groeten middels dichtgeknepen ogen (!)

Hieruit blijkt dat ze samen best gelukkig zijn, maar het is toch wel opvallend dat er niet 1 knap iemand tussen zit. (Toch?)
Een befaamde Fransoos zei ooit: Qui ceci lit est un fou.
  vrijdag 22 juni 2007 @ 14:09:39 #210
91868 boemboem
Eeuwig duurt het langst
pi_50728226
quote:

[..]

Precies, echt kant noch wal raend gebabbel van iemand die er blijkbaar zelf niet zo top uitziet en dat op deze manier bprobeert te verzachten voor zichzelf.

dit ging over mijn stuk denk ik dus zal er maar even op reageren...

ik heb NIET bedoeld te zeggen dat alle knappe mensen richting minder knappe mensen zo zijn! Zeg dat ze er (in de kijk die IK op de wereld heb) zijn... Mensen die denken van "praat alleen maar met knappe mensen".

Natuurlijk zijn er ook genoeg goede mensen die er goed uit zien! Dat hoor je mij niet zeggen! Ik moet alleen wel zeggen dat als ik om mij heen kijk de verhouding van mensen die er (in mijn ogen) goed uitzien en aardig zijn (richting mij) en de mensen die er (in mijn ogen) goed uitzien en zich te goed voelen voor je, dat die verhouding richting het tweede ligt.

Natuurlijk, zelfde gelul als "ow, innerlijk is het enige belangrijke bij iemand" . Dat is ook iets wat voor het meerendeel van de mensen niet geldt. Natuurlijk wil je niet openlijk toe gaan geven dat je mensen beoordeeld/in hokken plaatst op basis van hoe ze eruit zien, maar velen zullen dat (bewust of onbewust) toch zeker wel doen.
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 00:25 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Voor slechts een klein deel wordt het karakter daardoor gevormd (tenzij het extreme situaties betreft, zoals jarenlang worden gepest, maar dat is uitzonderlijk), maar in de eerste plaats is het genetisch van aard. Althans, dat geven de laatste inzichten aan.
Hier heb je zeker gelijk in. Denk alleen dat mensen vaak niet doorhebben dat iemand gevormd wordt naar de manier waarop hij/zij behandeld wordt. Als je een persoon 5 jaar lang alleen maar de grond in boort of je prijst hem 5 jaar lang de hemel in, na die 5 jaar zullen er twee, voor een groot deel, andere personen uit gekomen zijn.

En dat jarenlang gepest worden is mijns inziens geen uitzondering, maar gebeurt vaker dan dat je vermoedt!

[ Bericht 24% gewijzigd door boemboem op 22-06-2007 14:12:55 (toevoeginkje) ]
that's just me :)
pi_50728335
Tuurlijk is het uiterlijk belangrijk. Maar als je altijd bij elkaar wilt blijven dan boeit uiterlijk na 50 jaar ook niet meer. Ik ken weinig knappe mensen van 80, jij wel?

Je kiest niet hoe je er uitziet helaas, mensen die knap geboren worden hebben gemakkelijk praten. Maar goed met Bill Gates is ook alles goedgekomen.
pi_50728446
Jij hebt het anders ook niet slecht getroffen hoor, BabblingBrook.

[ Bericht 6% gewijzigd door dawg op 23-06-2007 21:30:31 (verduidelijking) ]
  vrijdag 22 juni 2007 @ 14:16:15 #213
91868 boemboem
Eeuwig duurt het langst
pi_50728472
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 14:12 schreef BabblingBrook het volgende:
Tuurlijk is het uiterlijk belangrijk. Maar als je altijd bij elkaar wilt blijven dan boeit uiterlijk na 50 jaar ook niet meer. Ik ken weinig knappe mensen van 80, jij wel?

Je kiest niet hoe je er uitziet helaas, mensen die knap geboren worden hebben gemakkelijk praten. Maar goed met Bill Gates is ook alles goedgekomen.
Die Bill is inderdaad een geluksvogel zo lopen er niet veel rond...
en na 50 jaar boeit het ook inderdaad niet... maar had het er vandaag toevallig met collega's op het werk over een man (denk rond de 30-35) hier uit het dorp. Vroeger was het een erg knappe jongen, die zeer populair was. Altijd waren er vrienden bij hem, aandacht van de vrouwen had hij in overvloed... Zou zeggen "gezegend" in sociaal opzicht.
Nu heeft hij een ongeluk gehad en is hij dat knappe uiterlijk helemaal kwijt, hij ziet er nu heeeeel anders uit. Wat heeft hij nu? een kamertje in het huis bij z'n moeder als 30-35 jarige, omdat geen mens hem meer ziet staan.
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 14:15 schreef dawg het volgende:
Jij hebt het anders ook niet slecht getroffen hoor, BB.
Dank je. Het is echter niet alleen het hebben van iets, maar er ook in geloven En als je zo'n beetje "geindoctrineerd" bent met "je bent lelijk", ga je dat geloven... dus het is niet eens zo dat knappe mensen per se knap zijn en lelijke per se lelijke. Denk als je zelf 100% gelooft in wat je bent dat dat al veel bepaalt (stel je bent lelijk en je gelooft 100% dat je knap bent, wordt je een stuk aantrekkelijker, als je knap bent en je gelooft 100% dat je lelijk bent, wordt je stuk minder knap)

[ Bericht 27% gewijzigd door boemboem op 22-06-2007 14:21:40 (toeving, anders topic zo snel vol) ]
that's just me :)
pi_50728649
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 14:16 schreef boemboem het volgende:

[..]

Die Bill is inderdaad een geluksvogel zo lopen er niet veel rond...
en na 50 jaar boeit het ook inderdaad niet... maar had het er vandaag toevallig met collega's op het werk over een man (denk rond de 30-35) hier uit het dorp. Vroeger was het een erg knappe jongen, die zeer populair was. Altijd waren er vrienden bij hem, aandacht van de vrouwen had hij in overvloed... Zou zeggen "gezegend" in sociaal opzicht.
Nu heeft hij een ongeluk gehad en is hij dat knappe uiterlijk helemaal kwijt, hij ziet er nu heeeeel anders uit. Wat heeft hij nu? een kamertje in het huis bij z'n moeder als 30-35 jarige, omdat geen mens hem meer ziet staan.
Dat vind ik echt erg. Uiterlijk doet me weinig, ik val niet op knappe koppies. Helaas heb ik me flink verkeken toen ik iets begon met mijn exvriend, hij was niet mooi van buiten en ook niet van binnen, maar daar kom je altijd te laat achter.

Ik ga liever uit met een jongen die minder knap is, maar wel heel lief. Dan een jongen die weet dat hij mooi is en daar misbruik van maakt.
  vrijdag 22 juni 2007 @ 15:57:32 #215
136239 Spacehamster
You bastards!
pi_50732367
Niemand is zo lelijk als iemand die van binnen lelijk is.
Ik heb zulke vergaande innerlijke lelijkheid gezien, daar kan bijna geen uiterlijke lelijkheid tegen op.
En als het innerlijk mooi is, dan is dat altijd meer dan skin-deep.
Dus hoe kan ik dan nog warm of koud worden van een uiterlijk dat niet extreem lelijk is...
Hoe kan ik dan nog mensen bewonderen om hun schoonheid als er de kans is dat er een walgelijk monster onder zit..
---Grtz---------Spacehamster-->
Waarschuwing: Posts van deze user kunnen een hoog gehalte aan cynisme bevatten.
  vrijdag 22 juni 2007 @ 16:28:55 #216
183620 sn7475
"Nunc aut Nunquam"
pi_50733288
en daar benik het helemaal mee eens
pi_50734251
quote:

[..]

Nou, Whoopsydaisy is anders niet de meest onaantrekkelijke vrouw op deze aardbol, dus die bewering zal niet helemaal op gaan.

Het heeft ,mijns inziens meer te maken met hoe zeker je van jezelf bent.(of hoe arrogant je bent.)
pi_50735149
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 18:56 schreef Roellio het volgende:
Ik loop zo nu en dan wel eens over straat. Als ik dat doe zie ik toch vaak mensen lopen met een lelijke partner. Uiteraard kunnen we niet allemaal, mezelf incluis, het uiterlijk hebben van een topmodel, maar er is een wezenlijk verschil tussen er normaal en goedverzorgd uitzien en ronduit lelijk.

Als ik mezelf even als voorbeeld neem kan ik oprecht zeggen dat ik nooit, in geen 100 jaar naar bed zou gaan, een relatie zou aangaan, laat staan gaan samenwonen of trouwen met iemand die lelijk is. Nu vraag ik me af waarom zoveel andere mensen dit wel doen. Ik blijf liever m'n leven lang vrijgezel dan dat ik elke keer als ik mijn partner zie denk: "Ze is best leuk, maar tèèèring wat lelijk".

Uiteraard zijn er wisselende factoren. Ik kan ook niet zeggen dat ik niet onderhevigd ben aan dingen als smaak of verliefdheid, maar dan nog...

Is er een punt in het leven waarop je je realiseert: "Ok, ik ben zelf lelijk, en rijk en succesvol zal ik waarschijnlijk ook niet worden, dus ik richt me op de lelijke mannen/vrouwen in deze wereld, dan eindig ik in ieder geval niet alleen"?

Of ben ik nu zo'n oppervlakkige lul die, in tegenstelling tot zulke mensen, het ware liefdesgeluk nog niet ontdekt heeft?

Waarom zou iemand, wie dan ook, ooit genoeg nemen met iemand die lelijk is, of in ieder geval het minste kwaad?
Veel mensen nemen genoegen met minder, ikzelf bijvoorbeeld ben al tevreden als een vrouw het volkslied kan fluiten als mijn lul in haar mond zit en het presteert dat ik haar tanden niet voel. Vrouwen met kunstgebitjes uitgesloten natuurlijk, want dat is vals spelen. Uiterlijk is dan secundair.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 22-06-2007 17:30:23 ]
  vrijdag 22 juni 2007 @ 17:49:06 #219
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_50735734
naast m'n vriendin ben ik ook lelijk.

ik heb andere kwaliteiten.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_50735926
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 19:32 schreef BreakSpear het volgende:

[..]

Echte mannen hebben een klein (bier)buikje
pi_50736251
Het gaat om het innerlijk.. en smaken verschillen
  vrijdag 22 juni 2007 @ 18:06:53 #222
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_50736267
Inderdaad... En geloof het of niet BabblingBrook, maar naast jouw zusje zijn de meeste mensen met een goed uiterlijk

ook gewoon mensen.

fucking unbelieveable, I know.
  vrijdag 22 juni 2007 @ 18:07:36 #223
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_50736296
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 18:06 schreef maaike1987 het volgende:
Het gaat om het innerlijk.. en smaken verschillen
Mjah, zonder leuk innerlijk ben je er ook snel op uitgekeken.

Maar zonder leuk uiterlijk moet je wel andere kwaliteiten hebben. En daar schort het vaak genoeg ook aan.
pi_50736298
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 14:12 schreef BabblingBrook het volgende:

Wat is er mis met Bill Gates. Gewoon een normale man voor zijn leeftijd. Niet knap, niet lelijk, mijns inziens.
  vrijdag 22 juni 2007 @ 18:08:22 #225
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_50736321
Bill Gates is van de categorie niet aantrekkelijk (buiten z'n centen dan)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')