abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50712330
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 14:24 schreef Whoopsydaisy het volgende:
Wie zegt dat knappe mensen over het algemeen neerkijken op lelijke mensen? Ik snap echt niet zo goed hoe je daarbij komt. Knappe mensen kunnen ook vriendelijk en warm reageren naar lelijke mensen toe.
Dit is het moment dat ik dacht: ik reageer even.

Ik heb serieus eens mee gemaakt dat ik na veel wikken en wegen het meisje in kwestie toch maar eens meldde hoe de vlag er bij hing en haar reactie was letterlijk:"Ik pleeg nog liever zelfmoord dan dat ik wat met jou begin."
Het voordeel daarvan was wel dat ik gelijk op haar afgeknapt was.Beter dan al dat:"Je bent zo lief, je kan zo goed luisteren, ja, je bent echt als een broer voor me."

Want dat is het probleem vaak:je zei het zelf al: je moet je seksueel tot mensen aangetrokken voelen.En dat hebben vrouwen bij mij niet, maar ze kunnen wel goed met me opschieten dus word ik steevast het broertje.

Maakt mij dat minder kieskeurig? Nee, integendeel zelfs, hoe ouder ik word, hoe kieskeuriger. Dus de kans dat ik met een nog lelijker partner rond loop is nihil.En dat zullen de vrouwen ook bij mij denken.
pi_50712613
Wat mij altijd opvalt in dit soort gesprekjes, is dat mensen een nogal opmerkelijk zwart/wit beeld hebben. Ten eerste: lelijke mensen komen tegenwoordig in onze samenleving niet zo veel meer voor, tenzij je er bewust voor kiest om jezelf te verslonzen. Je hebt mooi, lelijk en een enorm grijs gebied daartussen. Ten tweede: wat voor de één lelijk is, is voor de ander niet lelijk en hetzelfde geldt voor de andere classificaties. Natuurlijk, er zijn bepaalde biologisch bepaalde standaarden, maar mensen die daarvan afwijken, zijn ook op medisch gebied vaak als zodanig gekenmerkt. Kijk alleen al naar de bekende mensen. Neem een vrouw als Yolanthe van Kasbergen. Deze vrouw wordt door veel mannen als zeer aantrekkelijk ervaren, terwijl er ook mannen zijn (waaronder ik), die er absoluut niet warm of koud van worden. Het is dus zeer apart, dat je spreekt in termen van "mooie mensen" en "lelijke mensen" (duidelijk subjectieve karakteristieken), alsof je het hebt over "blanken" en "negers" (objectieve karakteristieken).
  vrijdag 22 juni 2007 @ 00:15:38 #178
91868 boemboem
Eeuwig duurt het langst
pi_50713129
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 21:33 schreef Sharkdoggie het volgende:
Lelijke mensen willen ook mooie mensen. Het is maar net hoe iemand op een ander overkomt en daarop weet in te spelen (bijv. uitstraling). Een beetje cliché: de lelijkerd met een vlotte babbel, nice guys finish last, wie brutaal is heeft de halve wereld (en diegene die hij echt), de meisje die een arm mist maar geweldige persoonlijkheid, maar er zit een kern van waarheid in.

Ken genoeg mensen die zichzelf lelijk vinden, maar dan ook zich naar gedragen (altijd aangevallen voelen en afbijten). Tja, die mensen maken het zichzelf dan nog moeilijker om iemand te vinden en hoeven dan ook niet meer veel te verwachten.

<kleine edit>
Natuurlijk zijn er lelijke mensen die zich er niet bijleggen, door blijven proberen, het proberen te compenseren en bij de 10e keer toch een mokkel weten aan te slaan.
het zijn inderdaad cliches! en als je jezelf er niet naar gedraagt zal het ook vast wel schelen...
ik moet vanuit mijn eigen ervaring zeggen, dat als je er over begint van "mensen die lelijk zijn gedragen zich er ook vaak naar", dat dat deels ook komt door de dingen die je meemaakt... als je als lelijke jongen of meid zou horen van "je bent lelijk, je bent dik, je ziet er niet uit" of "je bent OK, gezellig, leuk"... als je beide jarenlang aanhoort ga je het geloven denk ik. En ja, als je jarenlang afgevallen bent om hoe je eruit zie, zal je bij iemand die tegen je begint ook niet zo snel het gevoel hebben van "hey die bedoelt het goed", eerder van "ow nee, heb je er weer zo een die denkt leuk te zijn".
that's just me :)
pi_50713261
quote:

Ken genoeg mensen die zichzelf lelijk vinden, maar dan ook zich naar gedragen (altijd aangevallen voelen en afbijten).
Je vergeet het aspect karakter voor het gemak even? Niet elk gedrag is gerelateerd aan een uiterlijkheid, hoor.
  vrijdag 22 juni 2007 @ 00:21:50 #180
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_50713336
Je karakter wordt wel gevormd door hoe je bejegend wordt, en dat heeft weer wel alles met je uiterlijk te maken
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_50713439
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 00:21 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Je karakter wordt wel gevormd door hoe je bejegend wordt, en dat heeft weer wel alles met je uiterlijk te maken
Voor slechts een klein deel wordt het karakter daardoor gevormd (tenzij het extreme situaties betreft, zoals jarenlang worden gepest, maar dat is uitzonderlijk), maar in de eerste plaats is het genetisch van aard. Althans, dat geven de laatste inzichten aan.

Ik moet zeggen dat dit soort zaken ook één van de redenen is, dat ik mij soms afvraag wat ik nog op Fok! doe. Er wordt hier maar wat gezwamd zonder dat men enige kennis van zaken heeft. En op die manier blijven dergelijke verkeerde interpretaties in stand. Er is hier helaas geen goede voedingsbodem voor een daadwerkelijk wetenschappelijke discussie.
  vrijdag 22 juni 2007 @ 00:27:08 #182
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_50713497
Mwaaah ik zit al een half uur naar dit witte vlak te staren om een briljante reactie te geven, maar ik weet het simpelweg niet. Ik zou graag willen zeggen dat uiterlijk niet belangrijk is, en het is ook zo oneerlijk om iemand daarop te beoordelen. Je kunt er niet voor kiezen en moet het er maar mee doen. Bovendien wat heb je aan een knap gezichtje als je hartstikke ziek bent?
Ik zal nooit anders tegen iemand doet omdat diegene qua uiterlijk minder bedeeld is dan anderen, maar tergelijkertijd zie ik mezelf ook niet samen met een frankenstein...

Kweethetnietmeer
My mama didn't raise no fool
pi_50713568
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 00:27 schreef La_Vita het volgende:
Mwaaah ik zit al een half uur naar dit witte vlak te staren om een briljante reactie te geven, maar ik weet het simpelweg niet. Ik zou graag willen zeggen dat uiterlijk niet belangrijk is, en het is ook zo oneerlijk om iemand daarop te beoordelen. Je kunt er niet voor kiezen en moet het er maar mee doen. Bovendien wat heb je aan een knap gezichtje als je hartstikke ziek bent?
Ik zal nooit anders tegen iemand doet omdat diegene qua uiterlijk minder bedeeld is dan anderen, maar tergelijkertijd zie ik mezelf ook niet samen met een frankenstein...

Kweethetnietmeer
Maar zie je zelf niet in, dat dit helemaal nergens over gaat? Hoeveel Frankenstein gelijken zie je nu werkelijk op straat? Het is volkomen kul dit soort onderwerpen. Het gaat nergens over, omdat het in de realiteit veel meer genuanceerd is.
pi_50713569
quote:

Ken genoeg mensen die zichzelf lelijk vinden, maar dan ook zich naar gedragen (altijd aangevallen voelen en afbijten). Tja, die mensen maken het zichzelf dan nog moeilijker om iemand te vinden en hoeven dan ook niet meer veel te verwachten.
Dat snap ik ooit nooit zo. Als je van jezelf weet dat je de miss-verkiezing niet went, waar maak je je dan druk om?

Ik drijf regelmatig de spot met mijn uiterlijk.Acceptatie denk ik, mooier word ik toch niet dus laat ik me er dan maar bij neerleggen.
Ik denk dat het aan die acceptatie nog een beetje schort bij de mensen die jij beschrijft.
  vrijdag 22 juni 2007 @ 00:36:07 #185
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_50713737
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 00:29 schreef floris.exe het volgende:

[..]

Maar zie je zelf niet in, dat dit helemaal nergens over gaat? Hoeveel Frankenstein gelijken zie je nu werkelijk op straat? Het is volkomen kul dit soort onderwerpen. Het gaat nergens over, omdat het in de realiteit veel meer genuanceerd is.
Nou als ik in de stad loop dan zie ik aardig wat mensen die écht lelijk zijn. Kan natuurlijk komen omdat ik op de veluwe woon en inteelt hier geen taboe is..
My mama didn't raise no fool
pi_50715229
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 18:27 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Wat dacht je van geilheid? Heel veel lelijke vrouwen/meisjes doen gewoon snel hun benen open om aandacht/liefde/relaties te krijgen.
IDD!!! Dat valt mij zo gigantisch op! Lelijke meisjes die ik ken doen zich veelal veel geiler voor dan de knappere varianten. Gewoon om te compenseren en toch nog aantrekkelijk gevonden te worden.
  vrijdag 22 juni 2007 @ 01:36:38 #187
176497 Mivea
be afraid
pi_50715237
Ik spreek even voor mijzelf, maar als ik verliefd ben, en dus op iemand val, dan vind ik hem automatisch knap.
Ik zou dus niet verliefd kunnen worden op iemand die ik niet knap vind.
Het is een kwestie van smaak, en wat iemand mooi maakt.
Uiterlijk is niet alles, uitstraling vind ik veel belangrijker.

En als ik iemand totaal niet mag, dan maakt haar/hem voor mij ook automatisch lelijk.

Maar om nou ff niet de moeder theresa-ik-kijk-alleen-naar-innerlijk uit te hangen, als iemand echt gezwellen en gedrochten in zijn gezicht heeft, en heel erg stinkt, en piekhaar heeft..... houdt het wel op ja
pi_50717808
Mijn exvriend was hoogst onaantrekkelijk. Het bleek later ook een creep te zijn die op minderjarige meisjes valt. Maar de seks was wel erg prettig hahaha
pi_50717837
Seks met een lelijk iemand kan nooit prettig zijn
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_50717883
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 00:36 schreef La_Vita het volgende:

[..]

Nou als ik in de stad loop dan zie ik aardig wat mensen die écht lelijk zijn. Kan natuurlijk komen omdat ik op de veluwe woon en inteelt hier geen taboe is..
Je moet het anders zeggen: dan zie je aardig wat mensen die jij ècht lelijk vindt. Dat is namelijk heel wat anders .
pi_50717890
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 08:41 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dat ben ik dus niet met je eens.
  vrijdag 22 juni 2007 @ 09:23:34 #192
154880 Bolter
Awesomeness
pi_50718530
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 08:39 schreef BabblingBrook het volgende:
Mijn exvriend was hoogst onaantrekkelijk. Het bleek later ook een creep te zijn die op minderjarige meisjes valt. Maar de seks was wel erg prettig hahaha
Je bedoelt "lelijk" lijkt mij; anders heb je wel een vreemde relatie met iemand die je onaantrekkelijk vindt...

Maar als iemand echt lelijk is, schaam je je daar dan niet voor? (Klinkt misschien enorm oppervlakkig) Het is meer een soort "ego-boost" je vriendin en jou nakijkt dan dat iemand denkt "wat doet hij met dat mormel", toch?
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
pi_50718747
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 09:23 schreef Bolter het volgende:

[..]

Je bedoelt "lelijk" lijkt mij; anders heb je wel een vreemde relatie met iemand die je onaantrekkelijk vindt...

Maar als iemand echt lelijk is, schaam je je daar dan niet voor? (Klinkt misschien enorm oppervlakkig) Het is meer een soort "ego-boost" je vriendin en jou nakijkt dan dat iemand denkt "wat doet hij met dat mormel", toch?
Ja ik schaamde me kapot haha. Maar goed, het was mn eerste vriendje, ik was toen 17, hij 30. Het was heel fout allemaal, maar ik heb mn lesje wel geleerd, hij ook wel denk ik.
  vrijdag 22 juni 2007 @ 09:33:42 #194
154880 Bolter
Awesomeness
pi_50718802
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 09:31 schreef BabblingBrook het volgende:

[..]

Ja ik schaamde me kapot haha. Maar goed, het was mn eerste vriendje, ik was toen 17, hij 30. Het was heel fout allemaal, maar ik heb mn lesje wel geleerd, hij ook wel denk ik.
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
pi_50720981
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 09:33 schreef Bolter het volgende:

[..]

Tja, zo raar kunnen dingen lopen.
pi_50724090
Het uiterlijk is het eerste punt van aantrekking... Maar niet waar je verliefd op wordt. Verliefd word je op een persoon. Uiterlijk is ook vergankelijk. Plus, het is vaak zo dat knappen mensen zich ook heel erg bewust zijn van dat feit and naar gelang die wetenschap leven, en dat zijn niet altijd prettige mensen

*mompelt iets over potjes en dekseltjes*
pi_50724308
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 01:36 schreef bersenka het volgende:

[..]

IDD!!! Dat valt mij zo gigantisch op! Lelijke meisjes die ik ken doen zich veelal veel geiler voor dan de knappere varianten. Gewoon om te compenseren en toch nog aantrekkelijk gevonden te worden.
En het werkt ook nog. Hoe vaak roepen mannen wel niet dat er in de zomer veel meer lekkere wijven zijn? Die vrouwen worden echt niet ineens een stuk knapper maar zijn gewoon veel bloter gekleed en worden daarom als lekkerder en geiler gezien.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  vrijdag 22 juni 2007 @ 12:44:12 #198
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_50725221
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 14:24 schreef Whoopsydaisy het volgende:
Wie zegt dat knappe mensen over het algemeen neerkijken op lelijke mensen? Ik snap echt niet zo goed hoe je daarbij komt. Knappe mensen kunnen ook vriendelijk en warm reageren naar lelijke mensen toe.
Precies, echt kant noch wal raend gebabbel van iemand die er blijkbaar zelf niet zo top uitziet en dat op deze manier bprobeert te verzachten voor zichzelf.

Knappe mensen weten niet wat gevoel inhoudt...:')
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  vrijdag 22 juni 2007 @ 12:48:35 #199
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_50725390
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 08:41 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Lelijke mannen doen over het algemeen beter hun best. Ik heb er nu gelukkig 1 die wel knap is en ook zijn best doet
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_50725856
Dat er niet op mijn stellingname wordt ingegaan spreekt boekdelen .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')