Het enige nadeel hieraan is dat de scrollsnelheid flink daalt.quote:property noPartialBackingStoreCopies false
Meest gevraagde Pluginsquote:Op zaterdag 28 mei 2005 00:29 schreef Falco het volgende:
Mijn guide om keer in een heule hoop stappen een stad uiteindelijk winstgevend te laten worden:
- Begin met de goedkoopste elektriciteitscentrale: de kolencentrale. Deze wordt aan de rand van de map geplaatst, zodat bijna de helft van de vervuiling niet in jouw stad zit.
- Bouw daarom een industriewijk met de dense industrie het dichtst in de buurt van de kolencentrale. Het is dan meestal mijn bedoeling dat de industriewijk zich langs de rand gaat ontwikkelen.
- Vaak gooi ik ook een treinlijn met ene paar stations recht er door heen en ook een stuk of 4 a 5 busstops her en der verspreid.
- Overigens houd ik naast de kolencentrale een redelijk groot vlak open voor de landfill en de zogenaamde 'vervelende dingen' later.
- Vervolgens maak ik de residential areas (medium en high), die vaak aan het water liggen en redelijk dicht in de buurt van industrie zitten. In die residential zones zet ik twee waterpompen (bij het water natuurlijk) neer dan.
- Ook in dit gebied gooi ik ook wat busstops hier neer en trek ik de treinlijn door de woonwijk met 2 stations ofzo. Voor de gein wil ik de treinlijn dan soms wel eens splitsen in twee richtingen.
- Middenin de residential zone zet ik dan een hospitaal en een school neer. Deze krijgen in het begin van 20% van de funding. Ze gaan maar zeuren als ze meer nodig hebben ;'). Verder krijgen de sims wat vertier natuurlijk met parken en skaterinks en dat soort dingen.
- Ik creëer vaak op de een of andere manier toch wel een plek (of het is wat zijdelings) tussen industrie en residential, waar dan de commercial zone (high, medium en light) begint. Deze houd ik redelijk klein, omdat de vraag in het begin toch niet groot is.
- Verder gooi ik in de 'beginstad' een Fire Departement en Politiestation neer die zo centraal mogelijk liggen en dus alle zones bestrijken. Eventueel gaat hier de funding omlaag en dan wel naar ongeveer 50%.
- Dan leg ik waterpijplijnen zo economisch mogelijk neer, namelijk via een raster. Er is een grote lijn die als het ware verticaal gaat lopen over de hele map. En die heeft dan horizontale ribben die telkens 14 tiles uit elkaar zitten. Hierdoor krijgt net elk gedeelte van de stad genoeg water en is het aantal pijplijnen tot een minimum gereduceerd. Die krengen zijn namelijk vrij prijzig en ook in onderhoud geloof ik. Met zo'n raster hoef je ook niet zo lang na te denken over dat trekken van die vervelende waterpijpleidingen.
- Meestal heb ik op dit punt ongeveer 25% van mijn oorspronkelijke budget over. Ik laat de stad dan lopen en na een jaar of twee zit ie redelijk vol en heb je nog minder geld over. Die nare mevrouw die over je financien gaat, loopt flink te zeuren en uiteindelijk biedt ze je dan een toxic waste dump, armybase, missile dinges en een of andere gevangenis aan. Die zogenaamd 'vervelende dingen' stop je weg in die hoek naast de kolencentrale, zodat men in je stad er zo min mogelijk last van heeft. Meestal ga je dan breakeven draaien.
- Verder kan je in RH ook snel een casino krijgen, die $ 300,- oplevert, ook niet gek.
- Ik ga trouwens toch (als het moet) redelijk grote leningen aan en die gebruik ik dan zoveel mogelijk om extra zones te maken.
- Als het goed is, moet je stad dan uiteindelijk toch redelijk gaan lopen en stroomt het geld met bakken binnen.
Ja denkt het wel! Hoewel het bij grotere steden misschien wat zwaarder zal lopen ... daar heb ik zelfs last van met mijn 3,21 ghz!quote:Op vrijdag 8 juni 2007 09:36 schreef Crappery het volgende:
Draait dit op een 1.73 GHz met 512 intern geheugen?
3,3 miljoen inwoners haal je zowieso niet zonder cheatenquote:Op vrijdag 8 juni 2007 10:45 schreef nerox het volgende:
Goede morgen,
Ik heb net voor het eerst simcity geinstalleerd en wat tuturials doorlopen. En het ziet er heel leuk uit. Alleen geldproblemen heb ik een beetje :$. Hopen dat dat overgaat. Verder heb ik nu bijna 3.000 inwoners maar zoals hierboven te lezen is dat dus erg weinig. Al ben ik zelf wel trots natuurlijk. Mochten jullie nog enige tips o.i.d hebben geef ze dan gerust.
En mocht ik vragen hebben kan ik hier gewoon terecht toch?
mvg,
Nerox
Ik heb nog twee oude steden met rond de 750.000 inwoners. Is niet echt een aanrader qua snelheid.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 11:19 schreef SnowDoggg het volgende:
Zit nu op 71.000 inwoners in gehele regio37.000 in de grootste stad!
Hoogste wat ik ooit geloof ik had is 130.000 in gehele regio en 100.000 in één stad!
Bedankt.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 10:11 schreef BlaZ het volgende:
Zal mijn regio nog ff posten als iemand die nog wil hebben.
members.chello.nl/j.kleine-staarman/config.bmp
members.chello.nl/j.kleine-staarman/HongKong.jpg
alstublieft dit is de unedited versie dus zonder bergen die heb ik met SC4terraformer gemaakt.
Overigens is deze regio echt gigantisch 80+ grote maps, ik zelf bouw beetje in het midden
Dat is dan zeker echt niet vooruit te branden. Met ¾ miljoen is het al haast niet te doen.quote:Mijn record is trouwens 3,367 miljoen inwoners in een stad
Nee dat gaat dan trrraaagg.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 11:25 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Ik heb nog twee oude steden met rond de 750.000 inwoners. Is niet echt een aanrader qua snelheid.
[..]
Bedankt.
[..]
Dat is dan zeker echt niet vooruit te branden. Met ¾ miljoen is het al haast niet te doen.
Klik met je vraagteken eens op hun huizen als er staat dat de hun werkroute lang is dan is de kans op werkloosheid groot. Je industrie of handel ligt te ver weg van de huizen. Leg gewoon meer werkplekken aan dicht in de buurt van de huizen en het probleem is opgelost.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 16:24 schreef nerox het volgende:
Inmiddels weer thuis en mijn staad heeft op dit moment 13.000 inwoners. En daar ben ik zeer trots op.
Ik hoop dat ik aan het eind van de dag voor het eerst 20k ga halenben verder ook nog veel aan het proberen en de geldstroom wil bij mij echt niet lukken
. En veel mensen zitten zonder baan terwijl ik zat wergelegenheid heb. Hoe zou dit kunnen komen?
108 grote mappen, hij is een klein uur bezig geweest met renderenquote:Op vrijdag 8 juni 2007 10:11 schreef BlaZ het volgende:
Overigens is deze regio echt gigantisch 80+ grote maps, ik zelf bouw beetje in het midden
Gebruik haltes die er naast staan. Die vind ik zelf het mooist. En zoveel ruimte neemt het nou ook weer niet in. Als ik een stad zo vol mogelijk zou willen proppen zou ik die op de weg staan gebruiken.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 19:16 schreef Cerbie het volgende:
Wat gebruiken jullie trouwens voor OV, haltes die op de weg worden geplaatst of ernaast? Ik op het moment een bus/metro combinatie voor naast de weg, maar die nemen zo irritant bouwruimte in
Wat voor pc heb jij? Dan kan ik me ook een beetje voorbereiden qua rendertijd.quote:108 grote mappen, hij is een klein uur bezig geweest met renderen
En na het horen van de info (niet eens nog zozeer het zien van die vreselijke screenshots) is het de grootste teleurstelling van mijn (game)levenquote:
Inderdaad het word heel erg city life achtigquote:Op zaterdag 9 juni 2007 02:09 schreef Unrealist- het volgende:
[..]
En na het horen van de info (niet eens nog zozeer het zien van die vreselijke screenshots) is het de grootste teleurstelling van mijn (game)leven![]()
![]()
Jammer, mja op een gedeelte van de map kan je al een mega metropool bouwen.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 19:16 schreef Cerbie het volgende:
Bedankt voor de regio, ik ga hem zo renderen
Heb m'n plugins ook weer een beetje op orde, een kleine GB, vooral dingen van NDEX, BSC, PEG zijn mooi. Denk wel dat ik voor deze regio de budgetbank ga gebruikenGaat wat sneller met het aanleggen van grotere bouwprojecten als sunken highways etc
Wat gebruiken jullie trouwens voor OV, haltes die op de weg worden geplaatst of ernaast? Ik op het moment een bus/metro combinatie voor naast de weg, maar die nemen zo irritant bouwruimte in
[..]
108 grote mappen, hij is een klein uur bezig geweest met renderen
edit; en dit gebeurt er als je screensaver aanspringt terwijl hij aan het renderen is![]()
![]()
[[url=http://xs216.xs.to/xs216/07235/ssaversterf.JPG.xs.jpg]afbeelding][/url]
Ik weiger het Simcity 5 te noemen, ik noem het een spin-off. Nadat soc. gefaald is zal Maxis wel een keer met een echt vervolg komen.quote:
Is Maxis niet van EA? Nu zullen ze daar wel te druk zijn met Spore maar ik hoop echt dat er een echt vervolg komt op simcity, er kan nog een hoop beter/mooier.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 12:20 schreef Gamer_V het volgende:
[..]
Ik weiger het Simcity 5 te noemen, ik noem het een spin-off. Nadat soc. gefaald is zal Maxis wel een keer met een echt vervolg komen.
Stiekeme TVP dus.
heb je geprobeerd zo veel mogelijk andere programma's uit te schakelen?quote:Op zaterdag 9 juni 2007 17:57 schreef nerox het volgende:
Maar ik heb geen enkele plugin geinstalled :x. Ik heb simcity deluxe
Je moet gewoon alles high density en ook genoeg commercial zone erbij doen op het gegeven moment slaat het over en schieten de flatgebouwen uit de grond en schiet de tax income omhoogquote:Op zaterdag 9 juni 2007 19:25 schreef RickoKun het volgende:
Ja ik begin aldoor met een klein klote stadje, wat ik er meteen in het begin bij flikker:
School elementary
Small police station
Small firestation
stroom, water,
Low residential zones
een héél klein low commercial zone, die zooi levert toch nooit wat op
Medium/high density industrial
SC4 Datapacker / cleanitol ook ff gebruiken ;0quote:Op zaterdag 9 juni 2007 17:54 schreef Cerbie het volgende:
Plugins die elkaar in de weg zitten meestal, of plugins die alleen werken met RH/Deluxe
Wat een kutinstallers van BSC trouwensLeuk als je ~40 dingen wilt installeren
Crashte simcity toevallig als je zoomde ?quote:Op zaterdag 9 juni 2007 17:50 schreef nerox het volgende:
Iemand enig idee waarom simcity zou kunnen crashen? Dit is nu al 2 keer gebeurd
Is ook wel nodig op die plekquote:Op zaterdag 9 juni 2007 21:26 schreef HL_Dog43 het volgende:
3 snelwegen naast elkaar. Damn :p
Probeer eens 1 core uit te zetten zoals in de eerste post staat beschreven. Als ik gebruik maak van beide cores crashed het spel na verloop van tijd ook zomaar.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 23:36 schreef nerox het volgende:
Blaz ik heb geen idee misschien wel. Ik speel nu iig met 1cpu en tot zover blijft het goed gaan (ja ik heb dual core dus). Verder heb ik nu een leuk simpel stadje met 3k inwoners en hoop ik morgen een verhoging tot 10k te krijgen. Het ziet er overigens erg leuk uit. Ik zal morgen eens een screenshot maken van mijn noobtown
.
De pathfinding van het spel zelf is niet al te geweldig, de Network Addon Mod (NAM, simtropolis.com) is een flinke vooruitgang, de juni versie is pas uitgebracht.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 23:20 schreef OpenYourMind het volgende:
Ik speel alles zonder cheats en plugins (wel met rush hour) maar ik krijg eigenlijk nooit veel verkeer op mijn snelwegen... ze nemen bijna altijd de avenues en roads tewijl die dan totaal vastlopen. :S
Met regio verkeer heb ik het zelfs soms dat er totaal geen verkeer via de snelweg gaat.
Wat doe ik verkeerd?
Zelf heb ik daar tot nu toe geen last van gehad.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 23:38 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Probeer eens 1 core uit te zetten zoals in de eerste post staat beschreven. Als ik gebruik maak van beide cores crashed het spel na verloop van tijd ook zomaar.
De NAM met pathfinding heb je iig nodig. Je kan ook een soort van wijken maken met alleen 1 aansluiting op de snelweg en verder niks. Zo dwing je mensen de snelweg op en willen ze ineens ook veel verder commuten.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 23:20 schreef OpenYourMind het volgende:
Ik speel alles zonder cheats en plugins (wel met rush hour) maar ik krijg eigenlijk nooit veel verkeer op mijn snelwegen... ze nemen bijna altijd de avenues en roads tewijl die dan totaal vastlopen. :S
Met regio verkeer heb ik het zelfs soms dat er totaal geen verkeer via de snelweg gaat.
Wat doe ik verkeerd?
Waar heb jij die hoekgebouwen vandaan? ZIen er namelijk wel leuk uit.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 23:45 schreef Cerbie het volgende:
Ik ben het nog niet helemaal verleerd![]()
[[url=http://xs216.xs.to/xs216/07230/stad00.JPG.xs.jpg]afbeelding][/url]
Valt me wel op (is ook in de screenshot te zien) dat de grondtexture blauw of zwart wordt op sommige plaatsen, ook onder standaard gebouwen, dat was eerst nog niet.
Gezocht op diagonal buildings op de STEX (search doet het op het moment niet)quote:Op zondag 10 juni 2007 10:39 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Waar heb jij die hoekgebouwen vandaan? ZIen er namelijk wel leuk uit.
Haha, ik herken mijn regio. Dit is bij mij zón beetje het centrum. Zuidelijke oever dan. Ben benieuwd wat je met de heuvel gaat doen, die moet ik ook nog volbouwen misch krijg ik zo wat goede ideeën.quote:Op zondag 10 juni 2007 19:34 schreef Cerbie het volgende:
[[url=http://xs216.xs.to/xs216/07230/stad01.JPG.xs.jpg]afbeelding][/url]
M'n stad tot nu toe, ben iets leuks aan het plannen voor de heuvel in het midden, de rest eromheen is vooral oefenen geweest (en een overvloed aan bomen)
Je kan er bijvoorbeeld een stadion opgooien. Torent dan mooi over de rest uit. Of je kan er watervallen maken en er een soort van stuwmeer van maken.quote:Op zondag 10 juni 2007 22:42 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Haha, ik herken mijn regio. Dit is bij mij zón beetje het centrum. Zuidelijke oever dan. Ben benieuwd wat je met de heuvel gaat doen, die moet ik ook nog volbouwen misch krijg ik zo wat goede ideeën.
quote:Op zondag 10 juni 2007 22:42 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Haha, ik herken mijn regio. Dit is bij mij zón beetje het centrum. Zuidelijke oever dan. Ben benieuwd wat je met de heuvel gaat doen, die moet ik ook nog volbouwen misch krijg ik zo wat goede ideeën.
Een erg leuk ideetje zegquote:Op maandag 11 juni 2007 21:45 schreef Unhuman het volgende:
Ik heb vandaag alle plugins geïnstalleerd en wat gerommeld met een paar maps maar ik kwam telkens vast te zitten omdat ik maar met het centrum en de haven begin te bouwen. Toen ben ik maar een lege map gestart en ben wat boerderijen gaan maken. Echt een teringklus om al die straten aan te leggen
Nu ga ik aan de suburbs beginnen ten zuiden van het boerenlandEn dan werk ik wel naar de haven en het centrum toe. Dat werkt volgens mij veel beter
[[url=http://www.imagehosting.com/out.php/t763659_Auckland1181590820.png]afbeelding][/URL] [[url=http://www.imagehosting.com/out.php/t763658_Auckland1181590807.png]afbeelding][/URL]
The Sims?quote:Op maandag 11 juni 2007 23:02 schreef nerox het volgende:
Ik heb nu eindelijk de Nederlandse taalinstelling voor the sims weten te vinden. En ga nu nog maar eens overnieuw beginnen. Ik vind het iig wel een stukje Gameplay toevoegen.
Die wegen zien er echt realistisch uit !!!quote:Op maandag 11 juni 2007 21:45 schreef Unhuman het volgende:
Ik heb vandaag alle plugins geïnstalleerd en wat gerommeld met een paar maps maar ik kwam telkens vast te zitten omdat ik maar met het centrum en de haven begin te bouwen. Toen ben ik maar een lege map gestart en ben wat boerderijen gaan maken. Echt een teringklus om al die straten aan te leggen
Nu ga ik aan de suburbs beginnen ten zuiden van het boerenlandEn dan werk ik wel naar de haven en het centrum toe. Dat werkt volgens mij veel beter
Hele leuke ideetje!quote:Op maandag 11 juni 2007 21:45 schreef Unhuman het volgende:
Ik heb vandaag alle plugins geïnstalleerd en wat gerommeld met een paar maps maar ik kwam telkens vast te zitten omdat ik maar met het centrum en de haven begin te bouwen. Toen ben ik maar een lege map gestart en ben wat boerderijen gaan maken. Echt een teringklus om al die straten aan te leggen
Nu ga ik aan de suburbs beginnen ten zuiden van het boerenlandEn dan werk ik wel naar de haven en het centrum toe. Dat werkt volgens mij veel beter
[[url=http://www.imagehosting.com/out.php/t763659_Auckland1181590820.png]afbeelding][/URL] [[url=http://www.imagehosting.com/out.php/t763658_Auckland1181590807.png]afbeelding][/URL]
quote:Op dinsdag 12 juni 2007 06:47 schreef nerox het volgende:
Hehe leuke typo ja xi-fi ik schaam me er nu wel voor :$
Gaat het om geld? Is een money trainer geen optie dan?quote:Op dinsdag 12 juni 2007 19:15 schreef RickoKun het volgende:
Ik word echt verdrietig van de moeilijkheid![]()
Er is er een leuk tooltje voor hoorquote:Op dinsdag 12 juni 2007 19:15 schreef RickoKun het volgende:
Ik word echt verdrietig van de moeilijkheid![]()
Je bent wel erg goed bezig zeg!! Hulde!quote:Op dinsdag 12 juni 2007 21:02 schreef Unhuman het volgende:
Ik ben weer een heel klein beetje verder met mijn regio.
Ik ga nu aan een industriegebied beginnen onder de bergen onder de rivier. Tegen de rivier aan heb ik een snelweg gelegd.
Vanmiddag had ik ook een een halve stad volgebouwd met een geweldig vliegveld met alles erop en eraan, wil ik de puntjes op de i zetten door een treintunnel te maken met een plugin (van trein naar metro en weer terug naar trein).. crasht het spelIk had gelijk geen zin meer in de hele regio maar ben toch maar verder gegaan naar onderen op weg naar de zee
[[url=http://www.imagehosting.com/out.php/i768175_Auckland1181674690.png]afbeelding][/URL]
quote:Op dinsdag 12 juni 2007 20:43 schreef X-fi het volgende:
[..]
Er is er een leuk tooltje voor hoor(mocht het om geld gaan)
klik hier
Gebruik je SC4datapacker al ?? Dit heeft bij mij vrijwel alle crashes opgelost. Echt serieus!quote:Op dinsdag 12 juni 2007 21:02 schreef Unhuman het volgende:
Ik ben weer een heel klein beetje verder met mijn regio.
Ik ga nu aan een industriegebied beginnen onder de bergen onder de rivier. Tegen de rivier aan heb ik een snelweg gelegd.
Vanmiddag had ik ook een een halve stad volgebouwd met een geweldig vliegveld met alles erop en eraan, wil ik de puntjes op de i zetten door een treintunnel te maken met een plugin (van trein naar metro en weer terug naar trein).. crasht het spelIk had gelijk geen zin meer in de hele regio maar ben toch maar verder gegaan naar onderen op weg naar de zee
[[url=http://www.imagehosting.com/out.php/i768175_Auckland1181674690.png]afbeelding][/URL]
Welke kanalen heb je precies?quote:Op woensdag 13 juni 2007 19:52 schreef X-fi het volgende:
Ik heb zojuist alle Amsterdamse huizen gedownload van Simtropolis plus mooie grachten. ga proberen een erg mooie Amsterdam verblijf te maken. Iemand nog iets leuks gevonden voor mijn project?
Die tweede inderdaad. Erg mooie zijkanten ook. Thanks ook voor de loterij-modquote:Op woensdag 13 juni 2007 20:01 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Welke kanalen heb je precies?
Deze?
[[url=http://xs216.xs.to/xs216/07243/sc381.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url]
Of deze?
[[url=http://xs216.xs.to/xs216/07243/sc192.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url]
Voor de tweede zijn er in ieder geval veel te vinden. Onder andere voor je industrie.
Deze plugin is overigens ook wel handig. Is een ordinance voor een loterij en levert meer geld op naarmate je meer inwoners krijgt. Had eigenlijk ook in het spel moeten zitten, maar is er door Maxis uitgelaten.
quote:
The file you have requested is currently not available.
It may be undergoing updates, or in the process of deletion.
Die paden die jij tussen de wegen hebt aangelegd. Welke is dat?quote:Op woensdag 13 juni 2007 22:27 schreef HL_Dog43 het volgende:
http://xs216.xs.to/xs216/07242/stad05.JPG
deze van cerbie vind ik wel grappig. Een stanbeeld in de vorm van een middelvinger
Goh Cerb dude.. wat moeten je sims wel niet denken.
NDEX Harvard Condosquote:Op woensdag 13 juni 2007 22:32 schreef Cerbie het volgende:
Was mijn antwoord op Sims die niet twee tegels verder willen rijden en zo een gigantische verkeersopstopping veroorzaken
PEG Attitude Park
Ik zou niet meer weten waar ik die huisjes vandaan heb, waarschijnlijk STEX of PLEX.
Heb je een link naar dat kasteeltje op de eerste foto ElmarO, ziet er mooi uit
Kijk eens of die op SC4Devotion.om staan. Want daar barst het ook van de BSC-plugins.quote:Op woensdag 13 juni 2007 23:45 schreef X-fi het volgende:
[..]
Die tweede inderdaad. Erg mooie zijkanten ook. Thanks ook voor de loterij-mod!
Alleen mis ik de BSC Essentials Files. kan ik op Simtropolis niet meer downloaden
Heb jij een directe link voor me aub?quote:Op donderdag 14 juni 2007 11:11 schreef ElmarO het volgende:
[..]
NDEX Harvard Condos
[..]
Kijk eens of die op SC4Devotion.om staan. Want daar barst het ook van de BSC-plugins.
Je begint toch altijd klein? Niet dat er meteen hoge woontorens uit de grond springen als je net begint met een stad vanaf niets op te bouwen... Ik zou ook wel willen om meteen flatgebouwen te zien, maar dan zou ik moeten cheaten.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 03:19 schreef Yurithemaster het volgende:
Valt wel op de de meesten van die keurig aangeharkte dorpen en stadjes hebben terwijl ik altijd dichtbevolkte metropolen bouw.
Ik zie dat het een iets andere interface is, is het op de Mac of is het de uitbreiding Rush Hour die de interface beter laat uitzien?quote:Op zaterdag 9 juni 2007 14:38 schreef SnowDoggg het volgende:
Milieu/environment is bij mij ook heel laag... volgens mij moet je heel veel parken maken om dat omhoog te krijgen. Ik vind dat overdreven en negeer het eigenlijk gewoon.
Aantal tips om de geldstroom te verbeteren:Bouw nog geen monumenten, deze kosten veel in onderhoud. Geef je bewoners nog niet alles wat ze willen! Bouw één brandweer, kliniek en basisschool! Politie is in het begin nog niet echt nodig. Scholen zijn wel belangrijk, je inwoners worden slimmer ... verdienen daardoor meer en betalen dus meer belasting. Daarbij trekt goede educatie commercie en hightech industrie aan, waardoor je nog meer kan verdienen! Gebruik kolencentrales, deze zijn niet populair vanwege de vervuiling die het veroorzaakt, maar de kosten per megawatt zijn het laagst. Plaats ze ver van je woonwijken af zodat je weinig last hebt van de vervuiling. Later wanneer je meer winst maakt kun je ze vervangen met een duurdere, maar schonere centrale. Zorg dat alle instellingen (vooral scholen en klinieken/ziekenhuizen) en nutsbedrijven niet meer geld krijgen dan ze nodig hebben! Dit kun je veranderen door met de informatietool (het "?") op het gebouw te klikken en vervolgens de slider te schuiven! Schuif het zo dat de capaciteit net iets boven de behoefte (zo'n 10-20%) staat!
[afbeelding]Qua belastingen heb ik persoonlijk de volgende instelling wanneer ik begin met een stad! Dit werkt prima naar mijn gevoel. Later als je meer verdient kun je de belastingen verlagen.
[afbeelding]
Ik hoop dat je wat hebt aan deze tips![]()
De interface is bij Rush Hour wel iets veranderd. De optie dat je kan kiezen welke van 4 bouwstijlen je wilt hebben, zit er pas sinds Rush Hour in.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 08:56 schreef SnowDoggg het volgende:
Het is geen Mac iig... Maar volgens mij is de interface sinds Rush Hour ook niet echt veranderd.
Ligt aan de hoeveelheid verkeer zover ik weet!quote:Op vrijdag 15 juni 2007 15:01 schreef Ame_thyst het volgende:
Wat maakt meer verkeerslawaai, straten of wegen? Of ligt het alleen aan de hoeveelheid verkeer?
Okey bedanktquote:Op vrijdag 15 juni 2007 15:04 schreef SnowDoggg het volgende:
[..]
Ligt aan de hoeveelheid verkeer zover ik weet!
Ik weet niet... wegen kosten wel iets meer in onderhoud...quote:Op vrijdag 15 juni 2007 15:10 schreef Ame_thyst het volgende:
[..]
Okey bedankt![]()
Is het dan niet slim om overal wegen aan te leggen?
Dacht dat wegen door de hogere snelheid standaard ook iets meer lawaai maken.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 15:43 schreef SnowDoggg het volgende:
[..]
Ik weet niet... wegen kosten wel iets meer in onderhoud...
Het gaat er meer om dat mensen bewust low density bouwen en overal ruimte hebben voor bomen parken en weet ik wat voor groen. en ik dus altijd dichtbevolkte wolkenkrabber steden bouwquote:Op vrijdag 15 juni 2007 04:09 schreef Dr_Crouton het volgende:
[..]
Je begint toch altijd klein? Niet dat er meteen hoge woontorens uit de grond springen als je net begint met een stad vanaf niets op te bouwen... Ik zou ook wel willen om meteen flatgebouwen te zien, maar dan zou ik moeten cheaten.
Je maakt een map aan in de regions. Bijvoorbeeld regions/new york. Dan zet je daar de config.bmp file in die bij de map hoort, en ook de JPG zet je er in.quote:Trouwens, als ik een regio download, plaats ik het in de map regio's, maar ik vind ik hem nooit terug bij de regios in het spel! Wat doe ik verkeerd?
Dat is een aparte download.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 18:01 schreef FrietjuH het volgende:
Hoe heet die plugin emt die amsterdamse gracht/kanaal zitten die gewoon bij de amsterdamse huizen op simtropolis of is het een aparte download?
Hé black hole waste management gebruik ik ookquote:Op vrijdag 15 juni 2007 18:59 schreef Unhuman het volgende:
Welke bomen gebruik je tussen je huizen door? Die zien er wel aardig uit, ook in de regio view. Afval heb ik geen last vanBlack Hole Waste Management
[..]
Je maakt een map aan in de regions. Bijvoorbeeld regions/new york. Dan zet je daar de config.bmp file in die bij de map hoort, en ook de JPG zet je er in.
Als je dan het spel start open je de regio. Dan is alles nog vlak. Dan druk je op CTRL+ALT+SHIFT+R en open je de JPG. Dan wordt de regio geladen. Dit kan soms wel even duren, vooral als het een grote regio is.
Die staan aan de andere kant aan de grachtquote:Op vrijdag 15 juni 2007 21:33 schreef HL_Dog43 het volgende:
Atari
Wel mooie groene vlakken.
En die huisjes onderin.. oeh oeh oeh.Die moet ik aan een gracht gaan bouwen.
Alleen... ik ben nog met het downloaden bezig en moet nog... schrik niet.600 pages doorspitten.
Hooowwww, de regio wordt niet geladen. Als ik eerst op CRTL_ALT+SHIFT+R klik, dan kom ik idd bij zo een menu, en dan klik ik die jpeg aan. Maar er gebeurd dan niks! K*tcomputerquote:Op vrijdag 15 juni 2007 18:59 schreef Unhuman het volgende:
Welke bomen gebruik je tussen je huizen door? Die zien er wel aardig uit, ook in de regio view. Afval heb ik geen last vanBlack Hole Waste Management
[..]
Je maakt een map aan in de regions. Bijvoorbeeld regions/new york. Dan zet je daar de config.bmp file in die bij de map hoort, en ook de JPG zet je er in.
Als je dan het spel start open je de regio. Dan is alles nog vlak. Dan druk je op CTRL+ALT+SHIFT+R en open je de JPG. Dan wordt de regio geladen. Dit kan soms wel even duren, vooral als het een grote regio is.
Moest je niet wat anders laten openen?quote:Op vrijdag 15 juni 2007 22:45 schreef timp0e het volgende:
[..]
Hooowwww, de regio wordt niet geladen. Als ik eerst op CRTL_ALT+SHIFT+R klik, dan kom ik idd bij zo een menu, en dan klik ik die jpeg aan. Maar er gebeurd dan niks! K*tcomputer![]()
![]()
Welke 600 pages?quote:Oeh heerlijk.Krijg nu al zin.Alleen wil ik dan wel die 600 pages hebben doorspit.
Inderdaad.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 14:13 schreef X-fi het volgende:
[..]
Van simtropolis.com (plugins) neem ik aan
Daar verwacht ik nog steeds een activatie mailtje van...quote:Op zaterdag 16 juni 2007 14:35 schreef BlaZ het volgende:
woei en na simtropolis moet je nog sc4devotion.
Kijk eens in je SPAM folder als je die hebt!quote:Op zaterdag 16 juni 2007 21:42 schreef HL_Dog43 het volgende:
[..]
Inderdaad.
[..]
Daar verwacht ik nog steeds een activatie mailtje van...![]()
menu controlmods?quote:Op zondag 17 juni 2007 00:01 schreef Cerbie het volgende:
Nadeel van meerdere GBs aan plugins is dat je een kwartier bezigbent om je landmarkmenu door te scrollen (die menucontrolmods zijn echt een uitkomst, al blijft het dan soms nog een lange lijst).
Kun je me zeggen welke mod dat is met die voorsorteervakken bij de wegen? Ben er echt al een hele tijd naar opzoek...quote:Op vrijdag 15 juni 2007 20:03 schreef X-fi het volgende:
[[url=http://xs116.xs.to/xs116/07245/Untitled-1.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url]![]()
Dat is volgens mij de NAM network mod.quote:Op zondag 17 juni 2007 00:36 schreef Wouser het volgende:
[..]
Kun je me zeggen welke mod dat is met die voorsorteervakken bij de wegen? Ben er echt al een hele tijd naar opzoek...
En ohja... weet iemand welke mod dat is met die snelwegen, header rechterbovenhoek 3de plaatje van links, die zo boven elkaar liggen enzo...
http://sc4devotion.com/nam.html?option=com_facileforms&Itemid=59
Met rush is het voor mij eigenlijk te makkelijkquote:Op zondag 17 juni 2007 01:08 schreef Dr_Crouton het volgende:
Is Rush Hour echt de moeite waard? Ik geef meestal al op voordat mijn gehucht eindelijk op een stad begint te lijken en cheaten is ook maar tot op een mate leuk.
Je zou eigenlijk nog de Euro Textures Mod moeten gebruiken. Past er een stuk beter bij dan die Amerikaanse belijning.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 01:40 schreef X-fi het volgende:
Sorry dat het zo lang heeft geduurd
[[url=http://xs116.xs.to/xs116/07246/Untitled-22.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url] [[url=http://xs116.xs.to/xs116/07246/Untitled-25.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url]
Die van Amsterdam is dacht vanderknaap.quote:Op zondag 17 juni 2007 00:32 schreef BlaZ het volgende:
die van Amsterdams weet ik zo niet uit me hoofd en MRBEAR meeste venetiaanse.
Kun je me zeggen welke mod dat is met die voorsorteervakken bij de wegen? Ben er echt al een hele tijd naar opzoek...quote:Op vrijdag 15 juni 2007 20:03 schreef X-fi het volgende:
[[url=http://xs116.xs.to/xs116/07245/Untitled-1.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url]![]()
Heb jij een link?quote:Op zondag 17 juni 2007 11:23 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Je zou eigenlijk nog de Euro Textures Mod moeten gebruiken. Past er een stuk beter bij dan die Amerikaanse belijning.
Zit gewoon bij de NAM.quote:Op zondag 17 juni 2007 12:21 schreef Wouser het volgende:
[..]
Kun je me zeggen welke mod dat is met die voorsorteervakken bij de wegen? Ben er echt al een hele tijd naar opzoek...
Niemand die dat weet??
Zonde!!!quote:Op zondag 17 juni 2007 12:10 schreef santax het volgende:
Zucht, misschien dat jullie de screenshots al hadden gezien, maar http://simcity.ea.com/screenshots.php
Screenies van de de nieuwe SC. Ik ben er niet blij mee... t'is 3d. Het concept van invloeden moet ik eerst zien, maar eigenlijk heb ik zoiets van: waarom laten ze ons oude (speel het sinds deeltje 1) fans zo in de steek, alleen om een grotere markt te kunnen aanboren.
Trail Parks Tarmac Versionquote:Op maandag 18 juni 2007 19:23 schreef Wouser het volgende:
Weet iemand welke plugin dit is met die kleine weggetjes...
[afbeelding]
Die suburbs zien er mooi uit. Ook dat 'Central Park' heb je zeer netjes gedaan. Houd ook wel van dat vele groen dat je tussen je huizen hebt gezet. Heb naar aanleiding van je post gelijk een paar vragen:quote:Op maandag 18 juni 2007 19:52 schreef Unhuman het volgende:
[tekst & plaatjes]
1. Ik gerbuik de Clipper van PEG.quote:1. Welk type water gebruik jij?
2. Waar heb jij deze regio vandaan?
3. Gebruik je ook plugins voor je boerderijen en zo ja, welke en/of van wie? Want in mijn nieuwe regio wil proberen om eens gebruik te gaan maken van boerderijen. En heb je eventueel wat tips om die een beetje netjes neer te zetten.
Heb daar zelf gelukkig geen last van. Maar het is wel vervelend als SimCity crasht en je hebt nog niet opgeslagen. Heb je al dat pokkewerk voor niks zitten doen.quote:Op maandag 18 juni 2007 20:34 schreef Unhuman het volgende:
Klote kut Sim City dat heel de tijd crasht als ik snel inzoom of uitzoom en ik vergeet het telkens langzaam te doen. Was ik net perfect aanbeland bij het midden van mijn hoofdstad floept het spel eruit. Aan de andere kant misschien wel beter want ik was erg aan het haasten
Had al zo'n idee dat het deze kon zijn. Maar ik denk, ik vraag het toch maar voor de zekerheid.quote:1. Ik gerbuik de Clipper van PEG.
http://www.simtropolis.com/stex/index.cfm?id=11835
Dank je.quote:
Is die plugin niet toevallig die van PEG? Lijkt er namelijk wel op als ik je screens zo zie. In ieder geval bedankt voor de tip. Is inderdaad een leuke manier om de velden in aparte vormen te krijgen. Al ga ik denk ik sowieso wel gebruik maken van de irrigatiekanalen van SimGoober.quote:3. Voor de boerderijen gebruik ik geen plugins. Het enige wat ik doe is zorgen voor natuurlijke vormen. Ik heb een plugin met een 1x1 tile vol met bomen (dat plant ik ook overal tussen de huizen e.d.). Die kan ik nu niet zo snel vinden. Ik maak die vormen met mijn bomen en zorg dat het hele gebied is afgesloten van het andere door bomen of door de weg. Zo ontstaan al die verschillende velden.
tegenkom?quote:This file has been locked for Administrative purposes.
Je moet bij je snelkoppeling -intro:off toevoegen. Dan slaat het spel de intro over. Dit geldt alleen als je via de snelkoppeling opstart. Zoals je ziet op onderstaand plaatje heb ik bij Doel de bewuste tekst ingevoerd. Let erop dat er tussen -intro:off en Simcity4.exe" een spatie staat.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 16:38 schreef CptPlanet het volgende:
Ik heb Sim City 4 Delux geinstaleerd, maar zodra ik het intro filmpje geskipt/ gekeken heb valt het spel uit. Na een beetje op internet gespeurt te hebben vond ik iets wat het probleem kan zijn. Weliswaar over Windows ME (ik heb XP) maar toch. Daar zeiden ze dat het aan het intro filmpje lag... en daar leggen ze uit hoe ik Het intro filmpje uit kan zetten, maar ik snap niet hoe... kan iemand mij helpen?
aaaarhgg... het filmpje was nu inderdaat uit maar hij doet het nog steeds nietquote:Op dinsdag 19 juni 2007 16:47 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Je moet bij je snelkoppeling -intro:off toevoegen. Dan slaat het spel de intro over. Dit geldt alleen als je via de snelkoppeling opstart. Zoals je ziet op onderstaand plaatje heb ik bij Doel de bewuste tekst ingevoerd. Let erop dat er tussen -intro:off en Simcity4.exe" een spatie staat.
[afbeelding]
Ik zou het zo even niet weten. Misschien dat er in je Exception Reports (staan in je SC4 map in Mijn Documenten) wat nuttige informatie staat.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 16:53 schreef CptPlanet het volgende:
[..]
aaaarhgg... het filmpje was nu inderdaat uit maar hij doet het nog steeds niet![]()
nog andere sugesties?
Luchtvervuiling weet ik af en toe met pijn en moeite wel goed onder controle te houden. Zelfs in een stad van zo'n 300.000 inwoners is mijn Environment balkje zo goed als helemaal groen.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 17:37 schreef Unhuman het volgende:
Heb nu een kleine high density zone voor huizen en winkels/kantoren. De huizen komen een klein beetje omhoog maar de winkels niet. Ik ga dus weer werken aan meer suburbs en medium density om het centrum heen zodat het daar wat beter begint te groeien. Heb nu bijna 90,000 inwoners in de stad. Terwijl ik veel langer bezig ben geweest met het maken van de suburbs die maar iets meer dan 15,000 inwoners bij elkaar hebbenMaarja dat hoort erbij. Mijn openbaar stelt weinig voor dus ik begin wel verkeersproblemen te krijgen en luchtvervuiling. Maar voor de luchtvervuiling hoef ik alleen even een plugin te downloaden
Ik heb alles op building style uit het jaar 1990 gezet.
[afbeelding]
[afbeelding]
Dan heb je wel een erg dense metro netwerkquote:Op dinsdag 19 juni 2007 19:56 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Luchtvervuiling weet ik af en toe met pijn en moeite wel goed onder controle te houden. Zelfs in een stad van zo'n 300.000 inwoners is mijn Environment balkje zo goed als helemaal groen.Maar goed bij mij is na lopen de metro het meest gebruikte vervoersmiddel. De auto hangt ergens onderin.
Houston 1990.In combinatie met de Euro-style is dat toch het mooist. Heb nog even een vraag over die regio. Hij zegt dat het formaat niet goed is. Hoe kan ik ervoor zorgen dat SC4 het toch pakt.
Bij mij houden ze van het OV.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 21:12 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dan heb je wel een erg dense metro netwerk![]()
Heb regionaal gezien zón 10% gebruik OV. Sommige steden ligt het echter toch wel boven 20% vrij realitisch dus.
Staat wel enigszins uitgelegd in deze tutorial. Heeft dan wel betrekking op Sunken Highways, maar in Chapter 2 krijg je wel een idee hoe het moet.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 21:30 schreef Wouser het volgende:
Hoe heb je die tunnel gemaakt? In je eerste pic? Weet nog steeds niet hoe dat moet
wow... Dit zal ik binnekort eens proberen toe te passen.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 21:43 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Staat wel enigszins uitgelegd in deze tutorial. Heeft dan wel betrekking op Sunken Highways, maar in Chapter 2 krijg je wel een idee hoe het moet.
SOMY is inderdaad geweldig.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 23:57 schreef Wouser het volgende:
Hoi
Ten eerste wou ik even wat met jullie delen
De eerste link is een europese versie van een afslag op een 2 baans weg...
[afbeelding]
plaatje hierboven is dus niet de europese... maar voor het geval dat jullie me uitleg niet begrepen
http://sc4devotion.com/csxlex/lex_filedesc.php?lotGET=96
De tweede link is een chineese gast die echt super mooie bats heeft op 8 pagina'scker de moeite waard...
http://babelfish.altavista.com/babelfish/trurl_pagecontent?lp=ja_en&trurl=http%3a%2f%2fmembers3.jcom.home.ne.jp%2fsomy000%2fp8.htm
Ik neem aan dat je de stoep bedoeld die je daar ziet. Voor de straten zelf gebruik ik deze plugin. Om ook extra bomen, parkeerplaatsen (zie plaatje) te krijgen gebruik ik deze plugin.quote:Verder zoek ik ook nog zelf iets.
[afbeelding]
wie kan me vertellen welke mod dit is? Met de wegen?
Ik dacht eerst dat het deze was:
http://www.simtropolis.com/stex/details.cfm?id=16471&v=1
maar die is anders, kijk maar naar de driehoek. Iemand enig idee welke mod dat is?
Dat kan je voor elkaar krijgen door een stukje avenue te verbinden aan ground highway. Op deze manier krijg je zo'n overgang.quote:Verder zoek ik ook nog een mod dat een overgang creeert van een 2baans 2richtingen weg naar een snelweg... zoals te zien op dit plaatje...
[afbeelding]
Nee, ik bedoel die intersectie bij de wegen met dat witte oppervlakje... normaal zou je daar gewoon een kruispunt krijgen?quote:Op woensdag 20 juni 2007 10:11 schreef ElmarO het volgende:
Ik neem aan dat je de stoep bedoeld die je daar ziet. Voor de straten zelf gebruik ik deze plugin. Om ook extra bomen, parkeerplaatsen (zie plaatje) te krijgen gebruik ik deze plugin.
Dat zijn normale roads die daar op die avenue zijn aangesloten. Als een avenue een bocht maakt kan je daar road op laten uitkomen. Op de screen die jij laat zien heb je toevallig 2 bochten die vrij snel na elkaar komen en dan kan je het er dus zo uit laten zien. Als je maar één bocht hebt krijg je het zoals op onderstaande screen. In plaats van road kan je ook street gebruiken.quote:Op woensdag 20 juni 2007 10:26 schreef Wouser het volgende:
[..]
Nee, ik bedoel die intersectie bij de wegen met dat witte oppervlakje... normaal zou je daar gewoon een kruispunt krijgen?
Veel plezier ermee , had em nog staan (vind zelf de ice mooierquote:Op woensdag 20 juni 2007 12:17 schreef santax het volgende:
Heeft iemand misschien een van de treinen van de NS die Opie(?) had gemaakt? Ik vind ze nergens meer en wil graag de NS weer op mijn spoorwegen zien
*Mja ik ben masochist*
En weet iemand trouwens waar je die hoogspanningskabeltjes kunt krijgen voor de ICE train?quote:Op woensdag 20 juni 2007 12:30 schreef Wouser het volgende:
En zou iemand me nog kunnen vertellen waar deze tolboot te vinde is
http://www.simtropolis.com/idealbb/files/industry-exit.jpg
nu wel
Nee is gewoon een avenue zie paar post hierboven van BlaZquote:Op woensdag 20 juni 2007 19:44 schreef HL_Dog43 het volgende:
Jezus ik zie nu pas die mods van SOMY.
Wat een verdomd mooie dingen kan die gast maken. :|
Besides is DIT dan een mod?
Ik snap uberhaupt niet hoe ze die bocht voor elkaar krijgen :|
Correctie > Elmaro heeft het uitgelegd:)quote:Op woensdag 20 juni 2007 20:38 schreef Wouser het volgende:
[..]
Nee is gewoon een avenue zie paar post hierboven van BlaZ
http://one.elley.jp/quote:Op woensdag 20 juni 2007 20:41 schreef HL_Dog43 het volgende:
Ow lol.
En Yannick024 volgens mij gewoon door een weg,rail aan het aangrenzen gebied aan te sluiten.Dan krijg je volgens mij zelf aanbiedingen.
EDIT: Weet iemand nog goede SC4 download sites?
En krijg je per aansluiting een deal? Of is 1 weg oid ook goed?quote:Op woensdag 20 juni 2007 20:41 schreef HL_Dog43 het volgende:
En Yannick024 volgens mij gewoon door een weg,rail aan het aangrenzen gebied aan te sluiten.Dan krijg je volgens mij zelf aanbiedingen.
Maakt niet uit hoeveel powerlines je naar die stad aanlegt. Al leg je er 500 aan, je krijgt dezelfde hoeveelheid stroom als bij één aansluiting naar de bewuste buurstad. En dan nog hangt het af van de hoeveelheid overcapaciteit de buurstad heeft. Dus mocht je na bijvoorbeeld één maand nog geen deal hebben, dan is het handig om in die buurstad nog een centrale aan te leggen.quote:Op donderdag 21 juni 2007 05:14 schreef Dr_Crouton het volgende:
[..]
En krijg je per aansluiting een deal? Of is 1 weg oid ook goed?
Want als het per aansluiting een deal is, dan weet ik waarom ik geen power-deal kan krijgen van de ene buur met stroomoverschot en de andere zonder powerplant.
Mogen ze wel opschieten dan. Over een jaar of twee heb ik een baan en kinderen enzoquote:Op donderdag 21 juni 2007 18:32 schreef Gamer_V het volgende:
Het is geen uitbreiding, het is een spin-off. Punt. Er zal vast ooit wel een Simcity 5 komen, als Wright niet met pensioen gaat na Spore.
Klopt. En dat blauwe betekent dat er ook wat mist. Als ik zo de beschrijving lees heb je PEG-CDK3 Resource Pack 1 nodig. Dit zou je moeten kunnen vinden op de site van PEG zelf (link staat in OP).quote:Op donderdag 21 juni 2007 18:52 schreef Wouser het volgende:
[afbeelding]
Dat doosje betekend toch dat je een texture mist? En weet iemand waarvoor dat blauwe voor staat? Bij dat afval? Ik heb gewoon alle files van PEG CDK3 waar die bij hoort maar ik blijf dat maar houden...
Hmmm ja dat is nauw raar dan wat die heb ik al...quote:Op donderdag 21 juni 2007 19:46 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Klopt. En dat blauwe betekent dat er ook wat mist. Als ik zo de beschrijving lees heb je PEG-CDK3 Resource Pack 1 nodig. Dit zou je moeten kunnen vinden op de site van PEG zelf (link staat in OP).
Vaag, nu zie ik geen huizen meer door die Mod! Whelp? Er staat ook nergens dat je andere plug ins nodig hebt?quote:Op donderdag 21 juni 2007 16:44 schreef Unhuman het volgende:
Welke mods gebruiken jullie eigenlijk voor low density residental?
Ik heb alleen de Urban Housing mod maar die stelt niet veel voor. Die verandert alleen de R$$ maar ik wil ook graag de R$ verandert hebben zodat mijn suburbs er overal een beetje gelijk uitzien. Want nu heb ik mooie huizen tussen houten krotjes die er niet uitzien
Haha, dat heb ik ook gedaan hoor!quote:Op donderdag 21 juni 2007 20:19 schreef Unhuman het volgende:
Urban Housing? Die kan je ook niet gebruiken in een bestaande stad![]()
Daarvoor moet je een nieuwe stad maken. Staat ook in de comments op Simtropolis.
Thanx a lot dude.Ik miste nog wat hoogbouw dus page 1 is al great.quote:Op woensdag 20 juni 2007 23:16 schreef BlaZ het volgende:
[..]
http://one.elley.jp/
http://dmscopio.blogspot.com/
Komen me bekend voor. Zal morgen wel even voor je kijken.quote:Op donderdag 21 juni 2007 23:06 schreef Unhuman het volgende:
Weet iemand welke bomen dit zijn?
[[url=http://www.imagehosting.com/out.php/i806525_bomen.jpg]afbeelding][/URL]
quote:Op donderdag 21 juni 2007 23:06 schreef Unhuman het volgende:
Weet iemand welke bomen dit zijn?
[[url=http://www.imagehosting.com/out.php/i806525_bomen.jpg]afbeelding][/URL]
gaat dit nu om simcity 5 allemaal want ik zie gebouwen en dergelijke langskomen die ik nog nooit gezien heb in 4quote:Op vrijdag 22 juni 2007 14:03 schreef HL_Dog43 het volgende:
Dat is flink balen.
Ik had overigens eerst die tunnel onder de rivier geprobeert.Beetje kloten.Had een mooie ding gemaakt.Stadje eromheen.
BANKROET! -_-' was ik vergeten de cousin vinnie mod aan te vinken.
Weer helemaal opnieuw moeten beginnen :p
Wel een mooier stadje maar toch.Frustratie steeds als er zoeits gebeurd.
Heb ze als het goed is gevonden.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 13:58 schreef Unhuman het volgende:
Nee, dat zijn niet de seasonal trees.
Ik heb zelf de shadows op low gezet. Zijn toch niet echt van belang en het scheelt weer wat performance.quote:En ik begin net een nieuwe stad. Met veel nieuwe plugins erbij was ik lekker twee uur lang aan het klussen met een mooie stad.. Heb ik maar één keer gesaved en dat was toen ik de layout van de wegen af had.. Daarna heb ik alles mooi ingericht. Zoom ik uit omdat ik klaar was met het bouwen van een park.. Crasht het spelMisschien ligt het aan mijn grafische settings want die heb ik allemaal op z'n hoogst. Toen ik mijn oude PC nog had (ik heb sindskort een nieuwe) deed alles het nog goed met de plugins erbij, toen speelde ik op medium. Hopelijk is dat het probleem want dat scheelt weer een berg frustratie en gescheld :|
Kan gewoon maar dan moet je alles budgetteren en pas scholen endergelijke gaan bouwen wanneer je 5000 inwoners hebt.quote:Op maandag 25 juni 2007 15:50 schreef Yi-Long het volgende:
Is het normaal gesproken altijd zo dat je je in het begin flink in de shculden moet werken? Of is het ook mogelijk om een stad neer te zetten waarbij je binnen je budget blijft en je dus niet na verloop van tijd die budget-bitch over je heen krijgt die zegt dat we een lening ofzo moeten aangaan!?
edit: Ow... en is het mogelijk om die fucking irritante fireman missies uit te schakelen!? Wat een irritante onzin is dat. laat de firedepratment dat lekker zelf regelen. Eikels.
Ziet opzich heel leuk uit maar ik vind het toch wel jammer dat het gewoon allemaal verkantjes zijn zeg maar qua bebouwing...quote:Op zaterdag 23 juni 2007 20:22 schreef timp0e het volgende:
Ben nu weer bezig met een stadje, genaamd Espoo
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Nu maar wachten op de hoogbouw!
Tja, ik heb nu een stad met ongeveer 10000 inwoners, maar er is alleen vraag naar business en niet echt meer naar woonruimte en industrie. Ik had net de hele tijd trouwens winst, dus ik liep uit naar een bedrag van zo'n 500.000 ... maar nu begint het heel langzaam weer achteruit te lopen want ik moet steeds iets meer investeren in water en energie enzo.quote:Op maandag 25 juni 2007 17:06 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Kan gewoon maar dan moet je alles budgetteren en pas scholen endergelijke gaan bouwen wanneer je 5000 inwoners hebt.
Tja, ik heb op het moment redelijk weinig low density (geen?) dus ik zal dat straks eens bouwen en kijken wat het oplevert. Thanksquote:Op maandag 25 juni 2007 18:09 schreef Unhuman het volgende:
Low density is altijd veel vraag naar dus als je dat blijft bouwen komen er zeker meer mensen op af. Of je speelt wat met de belastingen om mensen te lokken, doet wat aan de city ordinance om mensen te lokken, etc. etc. Het kost wel geld maar dan win je op den duur wel terug.
En hoe zorg je er voor dat er nooit brand komt!?quote:Op maandag 25 juni 2007 20:10 schreef Unhuman het volgende:
Dan moet je zorgen dat er nooit brand in je stad komt
HL_Dog43, kijk eens een pagina terug (of een pagina daarvoor), daar staat het uitgelegd.
Ik heb me rot gezogd maar kan niks vinden.quote:[b]Op maandag 25 juni 2007 20:10
HL_Dog43, kijk eens een pagina terug (of een pagina daarvoor), daar staat het uitgelegd.
Hier ben je pas vanaf als je 100% dekking met de brandweer hebtquote:Op maandag 25 juni 2007 20:16 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
En hoe zorg je er voor dat er nooit brand komt!?
Want het gebeurt wel ontzettend vaak.
Dank je welquote:Op maandag 25 juni 2007 22:18 schreef ExTec het volgende:
[..]
Hier ben je pas vanaf als je 100% dekking met de brandweer hebtAls alles waar jij wat hebt staan, binnen de radius van een brandweer kazerne valt, dus.
Want dat is het hele punt: jij moet ze dirigeren buiten hun eigen gebied. Binnen hun radius lossen ze ook alles zelf op.
Maar is iri ja, in het begin ook vaak last van.
quote:EA Announces SimCity Societies
PC gaming's most popular series returns this Winter.
posted by Alexis Dunham
June 12, 2007 - The return of one of PC gaming's most popular series - SimCity - is here! Electronic Arts Inc. (NASDAQ: ERTS) announced today that SimCity Societies is in development and is scheduled to hit retail stores this holiday season. Featuring an all-new, revolutionary feature set, SimCity Societies allows players to construct not only the cities they desire, but create their cultures, societal behaviors and environments as well. Build an artistic city, haunted town, green city, spiritual community or most any society you want! Using the accessible, innovative and versatile city-builder, players can create their own kind of city in SimCity Societies.
"SimCity Societies allows players to create a variety of cities with the unique societies they desire," said Vice President and Studio Head of The Sims Division, Rod Humble. "There is such a variety of cities to build from in SimCity Societies - and they're all such a blast to play. Sometimes I build an aggressive police state where stragglers are dragged off to re-conditioning centers and emerge ready for work. Other times, I build a green community in the tropics, where the citizens grow their own food and have a small environmental footprint. With so many options to choose from, SimCity Societies is the most flexible city building game ever!"
Players start by choosing from a variety of more than 350 building types, each of which allows them to combine, connect and re-arrange structures freely. Players can challenge authority and experiment with what happens when citizens flagrantly disobey power in an unruly Orwellian society. Or if players are feeling happy, they can build a Fun City filled with Ferris Wheels, Gingerbread Houses and Chocolate Factories! Inspiration can come from a wide range of architectural periods ranging from the realistic to the fanciful; from the industrial age to futuristic designs, with each structure reflecting its name and nature, many offering a click-on action for fans to play upon! As each city evolves, players will be able to unlock new buildings that can help advance - or regress - their society.
SimCity Societies introduces an all-new, revolutionary feature set for players to combine buildings that will produce or consume new kinds of resources called "social energies." How you mix and match these resources - industry, wealth, obedience, knowledge, devotion, or creativity—determines the social energy of your city. Will your city be happy and creative, spiritual and knowledgeable, will it be wealthy and powerful or obedient and fearful? Its fate is in your hands!
Not only will players be able to build from any or all energies, but the cities will look and behave differently depending on the energy combinations the player makes. From futuristic metropolises and fantastical haunted cities to obedient Orwellian states and devout contemplative towns - what to combine and connect is up to the creator.
The SimCity franchise is one of the most popular PC gaming franchises in history, having sold more than 17 million games worldwide to date since the SimCity launch in 1989. Subsequent base game releases include SimCity 2000 (1993), SimCity 3000 (1999) and SimCity 4 (2003).
SimCity Societies is being published by Electronic Arts and developed by Tilted Mill Entertainment. It is scheduled to be available in retails stores across North America and Europe in November 2007.
En dit weet ik nog steeds niet...quote:Op maandag 25 juni 2007 19:42 schreef HL_Dog43 het volgende:
Iemand enig idee hoe ik een map in mijn simcity 4 krijg als ik hem heb gedownload?
Ik heb de maps gewoon in mijn plugins/maps/downloads gedropt...
En wat moet ik btw allemaal downloaden om de map te laten werken?
Je moet een map aanmaken in Regions. Daar moet je dan de betreffende config.bmp en de jpeg ingooien. Als je dat hebt gedaan start je het spel op en zie je in Region-lijst als het goed is die regio/map staan. Als je hem dan opent zie je alleen maar willekeurige groene vlakken. Om de regio dan ook daadwerkelijk goed te krijgen druk je CTRL+ALT+SHIFT+R in. Dan krijg je een venster en moet je naar de map van de regio gaan in Regions en de jpeg openen.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 21:03 schreef HL_Dog43 het volgende:
Iemand enig idee hoe ik een map in mijn simcity 4 krijg als ik hem heb gedownload?
Ik heb de maps gewoon in mijn plugins/maps/downloads gedropt...
En wat moet ik btw allemaal downloaden om de map te laten werken?
En dit weet ik nog steeds niet...![]()
![]()
zoek maar eens op de naam vanderknaap in Simtropolis,Simdevotion etc.quote:Op zaterdag 30 juni 2007 10:19 schreef Superheld het volgende:
Heeft er hier iemand een linkje naar die grachtpanden en ik zoek ook Nederlandse wegen?
Bij voorbaat dank!
Ik heb exact gedaan wat hier staat.Daarvoor veel dank maar probleem 2.. ik laad de regio.En wat zie ik? Geen water alleen loeihoge bergen en een zeer diep dal waar eigenlijk water zou moeten zijn.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 21:15 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Je moet een map aanmaken in Regions. Daar moet je dan de betreffende config.bmp en de jpeg ingooien. Als je dat hebt gedaan start je het spel op en zie je in Region-lijst als het goed is die regio/map staan. Als je hem dan opent zie je alleen maar willekeurige groene vlakken. Om de regio dan ook daadwerkelijk goed te krijgen druk je CTRL+ALT+SHIFT+R in. Dan krijg je een venster en moet je naar de map van de regio gaan in Regions en de jpeg openen.
Dat ligt hoogstwaarschijnlijk aan een gebrek aan voorzieningen. Genoeg water, elektriciteit, etc.? Klik eens met dat vraagtekentje (dat je linksonder kunt vinden) op een stukje high tech-ruimte die je hebt toegewezen. Als er ergens "Laag" staat, moet je dit verhogen door iets bij te bouwen/de juiste voorzieningen te treffen.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 14:14 schreef christvs het volgende:
[...]
Ik heb nu 75.000 mensen in mijn stad en de demand voor High tech industry is ongeveer 4000, maar er word maar niet gebouwdEn als er al wat word gebouwd dan word het weer verlaten
![]()
Wat doe ik fout?
Ik begin altijd met een klein beetje industrie en een wat groter woongebied daar wat vandaan. Politie en brandweer heb je nog niet echt nodig in het begin; onderwijs is daarentegen wel belangrijk. Door goede scholing zal ook criminaliteit minder zijn. Laat het spel lopen en bouw tegelijkertijd meer woonruimte bij. Wijs niet teveel geld toe aan elektriciteit, onderwijs, etc. In het begin hoef je de volledige elektriciteitsleveringscapaciteit nl. niet volledig te benutten omdat je stad nog niet groot is. Bouw gewoon een kolencentrale of iets dergelijks in het industriegebied en verlaag het toegewezen budget. Als je energieproblemen opmerkt kun je het budget wat verhogen. Je moet de uitgaven tot een minimum beperken voor zover dat mogelijk is. Tegelijkertijd moet je je stad snel uitbreiden: kijk waar behoefte aan is (in het begin veelal woongebied en in wat mindere mate industrie (en in nog mindere mate commercieel gebied)) en bouwen die gebieden. Ook de belastingen moet je verhogen. (Bij mij liggen die zo resp. rond de 9 [$] à 10 [$$$].) Geef niet teveel geld uit. Op een gegeven moment zullen de inkomsten hoger komen te liggen dan de uitgaven, omdat er meer sims komen wonen die allemaal hun belastingcentjes netjes betalen.quote:Op zondag 1 juli 2007 18:33 schreef Ericjuh het volgende:
Ik ben gisteren ook weer eens begonnen met dit spel, maar heeft iemand toevallig ook tips. Wat ik ook doe, mijn saldo blijft maar negatief worden! Ik weet dat ik alles te snel wil bouwen, maar ik weet nooit wat ik moet bouwen en wanneer en waar!
Hangt af van je inwonersaantal van je stad/regio. Weet alleen niet precies wanneer je ze kon krijgen.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 16:55 schreef Harmen1984 het volgende:
Kan iemand vertellen wanneer er wolkenkrabbers in de stad komen? Het blijft nu bij mij allemaal plat....
Mijn documenten -> SimCity 4 -> Albumsquote:Op woensdag 4 juli 2007 15:01 schreef Pcat het volgende:
in welke map kan ik mijn foto's die ik ingame heb gemaakt opzoeken?
Met 1 miljoen inwoners moet het zeer makkelijk gaan. Maar waarschijnlijk heb je al redelijk wat offices in buursteden, je moet eigenlijk alles licht commercial zonen en office taxes in centrale stad verlagen. Bij mij lukt het zo altijd in ieder geval.quote:Op woensdag 4 juli 2007 19:14 schreef Pcat het volgende:
hoe kan ik de vraag naar mijn Be $$$, Dus luxe commerciele kantoren zo hoog mogelijk krijgen en zorgen dat er wolkenkrabbers ontstaan? Ik heb nu iets meer dan 1 miljoen inwoners in mijn regio en ik heb ook al wat skyscrapers, maar als ik de screenshots online zo bekijk, heb ik het gevoel dat ik nog 1 stapje verwijderd ben van de allerhoogsten.
Gewoon verbindingen maken, zonder verbinding doet het niet zoveel.quote:Op donderdag 5 juli 2007 10:48 schreef Pcat het volgende:
ziet er goed uit man;) ik ga nu nieuwe stad beginne, hoop dat ie enorm wordt.
weet iemand hier of t uitmaakt voor je stad als je in de regio grote steden hebt, maar je hebt geen verbinding met ze?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |