abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50228331


Handige links SimCity 4

  • Officiele SimCity 4 website
  • Officiele SimCity 4 Rush Hour website
  • Simtropolis.com (voor al je plugins)
  • SC4 Devotion (plugins van onder andere jeronij, BSC en anderen)
  • SimCityCentral.net
  • Officiele Pegasus Productions (PEG) website
  • SOMY site (Japanse BATS)
  • Meer Japanse BATS
  • Volledige Strategy Gids


    Vorige delen:
    01 | 02 | 03 | 04 |05 | 06 |07 | 08 |09 | 10 |11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26

    Tips/Hints:

    - Als je het introfilmpje weg wil hebben moet je dit doen:
  • Ga naar de snelkoppeling waarmee je het spel opstart;
  • Rechtermuisklik, eigenschappen;
  • Bij doel het volgende neerzetten:
    "C:\Program Files\Maxis\SimCity 4 Deluxe\Apps\SimCity 4.exe" -intro:off""

    Veel grafische kaarten hebben geen ondersteuning voor een 'backing store', waardoor gebouwen en andere dingen, zoals wegen en golven, raar gaan doen tijdens het scrollen. Een oplossing voor dit probleem is een kleine wijziging in het bestand "Graphic Rules.sgr". Open dit bestand met een tekstverwerker (bijvoorbeeld kladblok), zoek deze regel op en verander false in true.
    quote:
    property noPartialBackingStoreCopies false
    Het enige nadeel hieraan is dat de scrollsnelheid flink daalt.

    Dual Core processors:

    Er zullen op het moment vast weinig mensen zijn voor wie dit geld, maar ik zet het voor de zekerheid maar neer. Uit eigen ervaring is gebleken dat Simcity 4 niet helemaal lekker werkt met Dual Core processors. Het spel wil dan nog weleens last hebben van plotselinge versnellingen.

    Om dit probleem te kunnen omzeilen moet je als het spel eenmaal is opgestart via Ctrl+Alt+Del naar Windows Taakbeheer gaan. Dan ga je naar processen en klik je met de rechtermuisknop op 'Simcity4.exe'. Dan ga je naar 'affiniteit instellen' en vink je bijvoorbeeld 'CPU 1' uit en klik je op 'OK'. Nu zou je geen last meer moeten hebben van plotselingen versnellingen.
    quote:
    Op zaterdag 28 mei 2005 00:29 schreef Falco het volgende:
    Mijn guide om keer in een heule hoop stappen een stad uiteindelijk winstgevend te laten worden:

    - Begin met de goedkoopste elektriciteitscentrale: de kolencentrale. Deze wordt aan de rand van de map geplaatst, zodat bijna de helft van de vervuiling niet in jouw stad zit .
    - Bouw daarom een industriewijk met de dense industrie het dichtst in de buurt van de kolencentrale. Het is dan meestal mijn bedoeling dat de industriewijk zich langs de rand gaat ontwikkelen.
    - Vaak gooi ik ook een treinlijn met ene paar stations recht er door heen en ook een stuk of 4 a 5 busstops her en der verspreid.
    - Overigens houd ik naast de kolencentrale een redelijk groot vlak open voor de landfill en de zogenaamde 'vervelende dingen' later.
    - Vervolgens maak ik de residential areas (medium en high), die vaak aan het water liggen en redelijk dicht in de buurt van industrie zitten. In die residential zones zet ik twee waterpompen (bij het water natuurlijk) neer dan.
    - Ook in dit gebied gooi ik ook wat busstops hier neer en trek ik de treinlijn door de woonwijk met 2 stations ofzo. Voor de gein wil ik de treinlijn dan soms wel eens splitsen in twee richtingen .
    - Middenin de residential zone zet ik dan een hospitaal en een school neer. Deze krijgen in het begin van 20% van de funding. Ze gaan maar zeuren als ze meer nodig hebben ;'). Verder krijgen de sims wat vertier natuurlijk met parken en skaterinks en dat soort dingen .
    - Ik creëer vaak op de een of andere manier toch wel een plek (of het is wat zijdelings) tussen industrie en residential, waar dan de commercial zone (high, medium en light) begint. Deze houd ik redelijk klein, omdat de vraag in het begin toch niet groot is.
    - Verder gooi ik in de 'beginstad' een Fire Departement en Politiestation neer die zo centraal mogelijk liggen en dus alle zones bestrijken. Eventueel gaat hier de funding omlaag en dan wel naar ongeveer 50%.
    - Dan leg ik waterpijplijnen zo economisch mogelijk neer, namelijk via een raster. Er is een grote lijn die als het ware verticaal gaat lopen over de hele map. En die heeft dan horizontale ribben die telkens 14 tiles uit elkaar zitten. Hierdoor krijgt net elk gedeelte van de stad genoeg water en is het aantal pijplijnen tot een minimum gereduceerd. Die krengen zijn namelijk vrij prijzig en ook in onderhoud geloof ik. Met zo'n raster hoef je ook niet zo lang na te denken over dat trekken van die vervelende waterpijpleidingen.
    - Meestal heb ik op dit punt ongeveer 25% van mijn oorspronkelijke budget over. Ik laat de stad dan lopen en na een jaar of twee zit ie redelijk vol en heb je nog minder geld over. Die nare mevrouw die over je financien gaat, loopt flink te zeuren en uiteindelijk biedt ze je dan een toxic waste dump, armybase, missile dinges en een of andere gevangenis aan. Die zogenaamd 'vervelende dingen' stop je weg in die hoek naast de kolencentrale, zodat men in je stad er zo min mogelijk last van heeft. Meestal ga je dan breakeven draaien.
    - Verder kan je in RH ook snel een casino krijgen, die $ 300,- oplevert, ook niet gek .
    - Ik ga trouwens toch (als het moet) redelijk grote leningen aan en die gebruik ik dan zoveel mogelijk om extra zones te maken.
    - Als het goed is, moet je stad dan uiteindelijk toch redelijk gaan lopen en stroomt het geld met bakken binnen .
    Meest gevraagde Plugins

    Hole Diggin Lot + Uitleg

    Voordat je dit gaat doen, egaliseer je grond, dit doe je met losse stukjes weg Als jullie denken van: Wat lullen die mafkezen nou met stukjes weg Nou, kijk dan maar hier.Zoals je hieronder op het plaatje kan zien, moet je een aantal van die 'lots' aanleggen (om-en-om). Daarna leg je in de richting van de pijltjes een weg aan. Je ziet daarna de grond inzakken/verhogen. Daarna verwijder je alles (inclusief weg), en leg je het nogmaals aan. Wil je dieper/hoger, dan doe je het precies zoals hierboven gemeldt is. Download hier

    Pond & Stream Kit


    PEG Pond Kit Deluxe Edition
    PEG Stream Kit Deluxe Edition

    Onderstaande patch voor de Pond & Stream Kit is eigenlijk alleen nodig als je een Terrain Mod gebruikt.

    PEG Pond Kit Transparent Patch

    Meer Pegasus

    Network Addon Mod

    Via deze kan je de Network Addon Mod downloaden.

    Image Hosting

    Aangezien Imageshack weer eens de leukste thuis is, zijn hier twee alternatieven om je plaatjes te kunnen hosten.
  • XS.to
  • ImageVenue

    Deze OP is hier te vinden
  •   vrijdag 8 juni 2007 @ 09:36:50 #2
    158838 Crappery
    Full House!!
    pi_50228400
    Draait dit op een 1.73 GHz met 512 intern geheugen?
    pi_50228997
    quote:
    Op vrijdag 8 juni 2007 09:36 schreef Crappery het volgende:
    Draait dit op een 1.73 GHz met 512 intern geheugen?
    Ja denkt het wel! Hoewel het bij grotere steden misschien wat zwaarder zal lopen ... daar heb ik zelfs last van met mijn 3,21 ghz!
      vrijdag 8 juni 2007 @ 10:11:48 #4
    56749 BlaZ
    Torpitudo peius est quam mors.
    pi_50229348
    Zal mijn regio nog ff posten als iemand die nog wil hebben.

    members.chello.nl/j.kleine-staarman/config.bmp
    members.chello.nl/j.kleine-staarman/HongKong.jpg

    alstublieft dit is de unedited versie dus zonder bergen die heb ik met SC4terraformer gemaakt.

    Overigens is deze regio echt gigantisch 80+ grote maps, ik zelf bouw beetje in het midden


    Mijn record is trouwens 3,367 miljoen inwoners in een stad
    Ceterum censeo Turciam delendam esse.
    pi_50230348
    Goede morgen,

    Ik heb net voor het eerst simcity geinstalleerd en wat tuturials doorlopen. En het ziet er heel leuk uit. Alleen geldproblemen heb ik een beetje :$. Hopen dat dat overgaat. Verder heb ik nu bijna 3.000 inwoners maar zoals hierboven te lezen is dat dus erg weinig. Al ben ik zelf wel trots natuurlijk . Mochten jullie nog enige tips o.i.d hebben geef ze dan gerust.

    En mocht ik vragen hebben kan ik hier gewoon terecht toch?

    mvg,

    Nerox
      vrijdag 8 juni 2007 @ 10:55:27 #6
    56749 BlaZ
    Torpitudo peius est quam mors.
    pi_50230699
    quote:
    Op vrijdag 8 juni 2007 10:45 schreef nerox het volgende:
    Goede morgen,

    Ik heb net voor het eerst simcity geinstalleerd en wat tuturials doorlopen. En het ziet er heel leuk uit. Alleen geldproblemen heb ik een beetje :$. Hopen dat dat overgaat. Verder heb ik nu bijna 3.000 inwoners maar zoals hierboven te lezen is dat dus erg weinig. Al ben ik zelf wel trots natuurlijk . Mochten jullie nog enige tips o.i.d hebben geef ze dan gerust.

    En mocht ik vragen hebben kan ik hier gewoon terecht toch?

    mvg,

    Nerox
    3,3 miljoen inwoners haal je zowieso niet zonder cheaten

    Gewoon een groot vlakke map, alles dense zonen en hopen dat je pc het aan kan
    Ceterum censeo Turciam delendam esse.
    pi_50231280
    Hehe pc moet het aankunnen, heb 3 weken geleden een nieuwe gekocht dus no problemo . Verder zit ik nu al op 9k inwoners . (Tuturial map :$) maargoed kvind het wel leuk alleen beetje weinig geld.
    pi_50231501
    Zit nu op 71.000 inwoners in gehele regio 37.000 in de grootste stad!

    Hoogste wat ik ooit geloof ik had is 130.000 in gehele regio en 100.000 in één stad!
    pi_50231703
    quote:
    Op vrijdag 8 juni 2007 11:19 schreef SnowDoggg het volgende:
    Zit nu op 71.000 inwoners in gehele regio 37.000 in de grootste stad!

    Hoogste wat ik ooit geloof ik had is 130.000 in gehele regio en 100.000 in één stad!
    Ik heb nog twee oude steden met rond de 750.000 inwoners. Is niet echt een aanrader qua snelheid.
    quote:
    Op vrijdag 8 juni 2007 10:11 schreef BlaZ het volgende:
    Zal mijn regio nog ff posten als iemand die nog wil hebben.

    members.chello.nl/j.kleine-staarman/config.bmp
    members.chello.nl/j.kleine-staarman/HongKong.jpg

    alstublieft dit is de unedited versie dus zonder bergen die heb ik met SC4terraformer gemaakt.

    Overigens is deze regio echt gigantisch 80+ grote maps, ik zelf bouw beetje in het midden
    Bedankt.
    quote:
    Mijn record is trouwens 3,367 miljoen inwoners in een stad
    Dat is dan zeker echt niet vooruit te branden. Met ¾ miljoen is het al haast niet te doen.
      vrijdag 8 juni 2007 @ 11:51:51 #10
    56749 BlaZ
    Torpitudo peius est quam mors.
    pi_50232575
    quote:
    Op vrijdag 8 juni 2007 11:25 schreef ElmarO het volgende:

    [..]

    Ik heb nog twee oude steden met rond de 750.000 inwoners. Is niet echt een aanrader qua snelheid.
    [..]

    Bedankt.
    [..]

    Dat is dan zeker echt niet vooruit te branden. Met ¾ miljoen is het al haast niet te doen.
    Nee dat gaat dan trrraaagg.
    Inwoneraantallen fluctueren enorm en het crasht erg gemakkelijk. Tegenwoordig beetje maximaal 300/400 duizend dan ziet de stad er tenminste ook nog fatsoenlijk uit, beetje realistisch.

    Regio die ik toen had had ook zoiets 32miljoen inwoners,
    Ceterum censeo Turciam delendam esse.
      vrijdag 8 juni 2007 @ 12:03:34 #11
    132411 Mr_Booze
    Mollenklem leggen met Jantien
    pi_50233023


    Mijn nieuwe stad Gardenia ongeveer 18.000 inwoners ik ga het klein houden dat is ook net zo handig voor het verkeer.
    Mijn regio zit bijna op de 2.000.000 inwoners.
    This signature was placed by Mr_Booze, and not FA ;)
    pi_50242771
    Inmiddels weer thuis en mijn staad heeft op dit moment 13.000 inwoners. En daar ben ik zeer trots op .
    Ik hoop dat ik aan het eind van de dag voor het eerst 20k ga halen ben verder ook nog veel aan het proberen en de geldstroom wil bij mij echt niet lukken . En veel mensen zitten zonder baan terwijl ik zat wergelegenheid heb. Hoe zou dit kunnen komen?
      vrijdag 8 juni 2007 @ 16:32:23 #13
    132411 Mr_Booze
    Mollenklem leggen met Jantien
    pi_50243048
    quote:
    Op vrijdag 8 juni 2007 16:24 schreef nerox het volgende:
    Inmiddels weer thuis en mijn staad heeft op dit moment 13.000 inwoners. En daar ben ik zeer trots op .
    Ik hoop dat ik aan het eind van de dag voor het eerst 20k ga halen ben verder ook nog veel aan het proberen en de geldstroom wil bij mij echt niet lukken . En veel mensen zitten zonder baan terwijl ik zat wergelegenheid heb. Hoe zou dit kunnen komen?
    Klik met je vraagteken eens op hun huizen als er staat dat de hun werkroute lang is dan is de kans op werkloosheid groot. Je industrie of handel ligt te ver weg van de huizen. Leg gewoon meer werkplekken aan dicht in de buurt van de huizen en het probleem is opgelost.

    Een winkelcentrum in een buurt kan al een hoop doen.
    This signature was placed by Mr_Booze, and not FA ;)
    pi_50248567
    SimCity 5 komt
    pi_50248685
    Bedankt voor de regio, ik ga hem zo renderen

    Heb m'n plugins ook weer een beetje op orde, een kleine GB, vooral dingen van NDEX, BSC, PEG zijn mooi. Denk wel dat ik voor deze regio de budgetbank ga gebruiken Gaat wat sneller met het aanleggen van grotere bouwprojecten als sunken highways etc

    Wat gebruiken jullie trouwens voor OV, haltes die op de weg worden geplaatst of ernaast? Ik op het moment een bus/metro combinatie voor naast de weg, maar die nemen zo irritant bouwruimte in
    quote:
    Op vrijdag 8 juni 2007 10:11 schreef BlaZ het volgende:
    Overigens is deze regio echt gigantisch 80+ grote maps, ik zelf bouw beetje in het midden
    108 grote mappen, hij is een klein uur bezig geweest met renderen

    edit; en dit gebeurt er als je screensaver aanspringt terwijl hij aan het renderen is



    [ Bericht 13% gewijzigd door Cerbie op 08-06-2007 21:32:20 ]
    Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
    Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
    pi_50253387
    quote:
    Op vrijdag 8 juni 2007 19:16 schreef Cerbie het volgende:
    Wat gebruiken jullie trouwens voor OV, haltes die op de weg worden geplaatst of ernaast? Ik op het moment een bus/metro combinatie voor naast de weg, maar die nemen zo irritant bouwruimte in
    Gebruik haltes die er naast staan. Die vind ik zelf het mooist. En zoveel ruimte neemt het nou ook weer niet in. Als ik een stad zo vol mogelijk zou willen proppen zou ik die op de weg staan gebruiken.
    quote:
    108 grote mappen, hij is een klein uur bezig geweest met renderen
    Wat voor pc heb jij? Dan kan ik me ook een beetje voorbereiden qua rendertijd.

    Overigens nog een tip. Op SC4Devotion.com staan custombruggen die je kan gebuiken met de juni-update van de NAM.
    pi_50254151
    AMD 64 3000+ met 1GB RAM, redelijk verouderd al.
    Kheb maar een eigen map aangemaakt aan de hand van die hong kong regio, geen zin om opnieuw zolang te renderen
    Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
    Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
    pi_50260660
    quote:
    Op vrijdag 8 juni 2007 19:13 schreef renz0r het volgende:
    SimCity 5 komt
    En na het horen van de info (niet eens nog zozeer het zien van die vreselijke screenshots) is het de grootste teleurstelling van mijn (game)leven
      zaterdag 9 juni 2007 @ 02:19:33 #19
    152047 Yurithemaster
    Winter is coming
    pi_50260795
    quote:
    Op zaterdag 9 juni 2007 02:09 schreef Unrealist- het volgende:

    [..]

    En na het horen van de info (niet eens nog zozeer het zien van die vreselijke screenshots) is het de grootste teleurstelling van mijn (game)leven
    Inderdaad het word heel erg city life achtig

    Ontopic





      zaterdag 9 juni 2007 @ 03:19:01 #20
    152047 Yurithemaster
    Winter is coming
    pi_50261273
    Valt wel op de de meesten van die keurig aangeharkte dorpen en stadjes hebben terwijl ik altijd dichtbevolkte metropolen bouw.
      zaterdag 9 juni 2007 @ 03:34:07 #21
    56749 BlaZ
    Torpitudo peius est quam mors.
    pi_50261376
    quote:
    Op vrijdag 8 juni 2007 19:16 schreef Cerbie het volgende:
    Bedankt voor de regio, ik ga hem zo renderen

    Heb m'n plugins ook weer een beetje op orde, een kleine GB, vooral dingen van NDEX, BSC, PEG zijn mooi. Denk wel dat ik voor deze regio de budgetbank ga gebruiken Gaat wat sneller met het aanleggen van grotere bouwprojecten als sunken highways etc

    Wat gebruiken jullie trouwens voor OV, haltes die op de weg worden geplaatst of ernaast? Ik op het moment een bus/metro combinatie voor naast de weg, maar die nemen zo irritant bouwruimte in
    [..]

    108 grote mappen, hij is een klein uur bezig geweest met renderen

    edit; en dit gebeurt er als je screensaver aanspringt terwijl hij aan het renderen is

    [[url=http://xs216.xs.to/xs216/07235/ssaversterf.JPG.xs.jpg]afbeelding][/url]
    Jammer, mja op een gedeelte van de map kan je al een mega metropool bouwen.
    Ceterum censeo Turciam delendam esse.
      zaterdag 9 juni 2007 @ 12:20:17 #22
    137377 Gamer_V
    Zie signature
    pi_50265186
    quote:
    Op vrijdag 8 juni 2007 19:13 schreef renz0r het volgende:
    SimCity 5 komt
    Ik weiger het Simcity 5 te noemen, ik noem het een spin-off. Nadat soc. gefaald is zal Maxis wel een keer met een echt vervolg komen.

    Stiekeme TVP dus.
    Zie ondertitel ||| Developers, developers, developers, developers. ||| Usernotes van Gamer_V
    *O* Winnaar slechtste nieuwsposter FOK!games 2009 *O*
    pi_50265443


    Het begin is er, zit nog te twijfelen of ik eens een monorail/verhoogde spoorlijn voor regionaal vervoer zal gebruiken (gebruikte daar altijd gewone treinen voor)
    Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
    Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
    pi_50265872
    quote:
    Op zaterdag 9 juni 2007 12:20 schreef Gamer_V het volgende:
    [..]
    Ik weiger het Simcity 5 te noemen, ik noem het een spin-off. Nadat soc. gefaald is zal Maxis wel een keer met een echt vervolg komen.

    Stiekeme TVP dus.
    Is Maxis niet van EA? Nu zullen ze daar wel te druk zijn met Spore maar ik hoop echt dat er een echt vervolg komt op simcity, er kan nog een hoop beter/mooier.
    Als jij al je vrienden mee neemt kom ik ook alleen
    pi_50267481
    Ik snap niet hoe mijn environment nooit stijgt. Hoe verbeter ik dit? En o.m.f.g hoe krijgi k geld :p mijn uitgave zijn altijd wel iets hoger als inkomsten tenzij ik belasting verhoog maar dat is natuurlijk niet slim want dat betekent gezeur en minder mensen trekken naar mijn stad .

    mvg,

    nerox
    pi_50269063
    Milieu/environment is bij mij ook heel laag... volgens mij moet je heel veel parken maken om dat omhoog te krijgen. Ik vind dat overdreven en negeer het eigenlijk gewoon.

    Aantal tips om de geldstroom te verbeteren:


  • Bouw nog geen monumenten, deze kosten veel in onderhoud.

  • Geef je bewoners nog niet alles wat ze willen! Bouw één brandweer, kliniek en basisschool! Politie is in het begin nog niet echt nodig. Scholen zijn wel belangrijk, je inwoners worden slimmer ... verdienen daardoor meer en betalen dus meer belasting. Daarbij trekt goede educatie commercie en hightech industrie aan, waardoor je nog meer kan verdienen!

  • Gebruik kolencentrales, deze zijn niet populair vanwege de vervuiling die het veroorzaakt, maar de kosten per megawatt zijn het laagst. Plaats ze ver van je woonwijken af zodat je weinig last hebt van de vervuiling. Later wanneer je meer winst maakt kun je ze vervangen met een duurdere, maar schonere centrale.

  • Zorg dat alle instellingen (vooral scholen en klinieken/ziekenhuizen) en nutsbedrijven niet meer geld krijgen dan ze nodig hebben! Dit kun je veranderen door met de informatietool (het "?") op het gebouw te klikken en vervolgens de slider te schuiven! Schuif het zo dat de capaciteit net iets boven de behoefte (zo'n 10-20%) staat!



  • Qua belastingen heb ik persoonlijk de volgende instelling wanneer ik begin met een stad! Dit werkt prima naar mijn gevoel. Later als je meer verdient kun je de belastingen verlagen.



    Ik hoop dat je wat hebt aan deze tips
  • pi_50269273
    Waar heb je het nederlandse talenpakket vandaan? of het je het Nederlandse spel zo aangeschaft?
    pi_50269492
    Als het goed is kun je bij het begin van de installatie kiezen welke taal je wil...
    pi_50269662
    Hmm dat kon ik niet, is er enige mogenlijkheid dat je mij het nederlandse talenbestand kunt sturen of heb je geen idee waar je dat moet zoeken?

    Trouwens bedankt voor de uitleg over geld ik ga het zo testen na wat boodschapjes
    pi_50270020
    Nee, ik heb werkelijk geen idee waar ik dat zou kunnen vinden
    pi_50270795
    Niet dat Nederlands echt de moeite waard is, sommige delen zijn gewoon niet vertaald.
    Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
    Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
      zaterdag 9 juni 2007 @ 15:43:25 #32
    159199 Rickocum
    LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
    pi_50271025
    JEZUS! Ik vind het echt verrot moeilijk om een positief saldo te krijgen!
    Echt niet normaal joh! Als je al één zo'n school neer zet moet je gewoon nog meer residential neerzetten waardoor je NOG meer scholen neer moet zetten etc!
    pi_50271225
    Het is inderdaad erg lastig RickoKun. Ik ben nu voor het eerst bezig een zelfgemaakte stad de grond uit te stampen. Hopen dat het wat word
      zaterdag 9 juni 2007 @ 16:01:31 #34
    159199 Rickocum
    LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
    pi_50271534
    Ja nou echt hoor, ik probeer het steeds overnieuw maar het lukt me maar niet! Ik moet telkens overnieuw beginnen omdat mijn geld op raakt!
    pi_50271607
    Je begint toch wel met een simpel stadje? en niet meteen met alles super deluxe?
    pi_50274562
    Iemand enig idee waarom simcity zou kunnen crashen? Dit is nu al 2 keer gebeurd
    pi_50274690
    Plugins die elkaar in de weg zitten meestal, of plugins die alleen werken met RH/Deluxe

    Wat een kutinstallers van BSC trouwens Leuk als je ~40 dingen wilt installeren
    Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
    Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
      zaterdag 9 juni 2007 @ 17:56:01 #38
    152047 Yurithemaster
    Winter is coming
    pi_50274759
    Maar ik heb geen enkele plugin geinstalled :x. Ik heb simcity deluxe
      zaterdag 9 juni 2007 @ 19:25:03 #40
    159199 Rickocum
    LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
    pi_50276978
    Ja ik begin aldoor met een klein klote stadje, wat ik er meteen in het begin bij flikker:

    School elementary
    Small police station
    Small firestation
    stroom, water,

    Low residential zones
    een héél klein low commercial zone, die zooi levert toch nooit wat op
    Medium/high density industrial
      zaterdag 9 juni 2007 @ 19:25:43 #41
    159199 Rickocum
    LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
    pi_50277001
    quote:
    Op zaterdag 9 juni 2007 17:57 schreef nerox het volgende:
    Maar ik heb geen enkele plugin geinstalled :x. Ik heb simcity deluxe
    heb je geprobeerd zo veel mogelijk andere programma's uit te schakelen?
    Heb je de game al gepatched?
    pi_50277061
    krijg weer zin om te spelen als ik de screenshots zie...
    Onderbroeken zonder knopen hoef je alleen maar af te stropen!
    pi_50277308
    RickoKun patch nog niet geinstalleerd kzal eens kijken of ik wat vind
      zaterdag 9 juni 2007 @ 19:42:46 #44
    152047 Yurithemaster
    Winter is coming
    pi_50277542
    quote:
    Op zaterdag 9 juni 2007 19:25 schreef RickoKun het volgende:
    Ja ik begin aldoor met een klein klote stadje, wat ik er meteen in het begin bij flikker:

    School elementary
    Small police station
    Small firestation
    stroom, water,

    Low residential zones
    een héél klein low commercial zone, die zooi levert toch nooit wat op
    Medium/high density industrial
    Je moet gewoon alles high density en ook genoeg commercial zone erbij doen op het gegeven moment slaat het over en schieten de flatgebouwen uit de grond en schiet de tax income omhoog
      zaterdag 9 juni 2007 @ 19:51:04 #45
    56749 BlaZ
    Torpitudo peius est quam mors.
    pi_50277771
    quote:
    Op zaterdag 9 juni 2007 17:54 schreef Cerbie het volgende:
    Plugins die elkaar in de weg zitten meestal, of plugins die alleen werken met RH/Deluxe

    Wat een kutinstallers van BSC trouwens Leuk als je ~40 dingen wilt installeren
    SC4 Datapacker / cleanitol ook ff gebruiken ;0

    en die installers tsja tenminste wel allemaal crashloze dingen.
    Ceterum censeo Turciam delendam esse.
      zaterdag 9 juni 2007 @ 19:56:16 #46
    56749 BlaZ
    Torpitudo peius est quam mors.
    pi_50277914
    quote:
    Op zaterdag 9 juni 2007 17:50 schreef nerox het volgende:
    Iemand enig idee waarom simcity zou kunnen crashen? Dit is nu al 2 keer gebeurd
    Crashte simcity toevallig als je zoomde ?
    Ceterum censeo Turciam delendam esse.
      zaterdag 9 juni 2007 @ 20:27:39 #47
    56749 BlaZ
    Torpitudo peius est quam mors.
    pi_50279109
    Hier nog screenshot van drukste stuk snelweg. Momenteel gaan er zón 90.000 auto's gaan er over dit stuk.

    Ceterum censeo Turciam delendam esse.
    pi_50279270
    Cleanitol is erg handig idd, datapacker heb ik nog niet geprobeerd omdat ik maar plugins bij blijf downloaden. Zal het zometeen eens doen, op een paar duizend files zal het vast wel een verschil maken
    Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
    Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
      zaterdag 9 juni 2007 @ 21:26:32 #49
    166007 HL_Dog43
    Knowledge is free
    pi_50281116
    3 snelwegen naast elkaar. Damn :p
    ISLAMOFOBIA IS THE NEW NAZISM
      zaterdag 9 juni 2007 @ 22:30:48 #50
    56749 BlaZ
    Torpitudo peius est quam mors.
    pi_50283105
    quote:
    Op zaterdag 9 juni 2007 21:26 schreef HL_Dog43 het volgende:
    3 snelwegen naast elkaar. Damn :p
    Is ook wel nodig op die plek
    Ceterum censeo Turciam delendam esse.
      zaterdag 9 juni 2007 @ 22:35:21 #51
    166007 HL_Dog43
    Knowledge is free
    pi_50283231
    Heb zelf nooit eens 2 snelwegen langs elkaar gehad.
    Zelf met een stad met dik 500.000 niet eens. Misschien was het wel nodig maar toch.. om alles maar af te breken. :p nah.
    ISLAMOFOBIA IS THE NEW NAZISM
      zaterdag 9 juni 2007 @ 23:20:44 #52
    103219 OpenYourMind
    Question Everything
    pi_50284687
    Ik speel alles zonder cheats en plugins (wel met rush hour) maar ik krijg eigenlijk nooit veel verkeer op mijn snelwegen... ze nemen bijna altijd de avenues en roads tewijl die dan totaal vastlopen. :S

    Met regio verkeer heb ik het zelfs soms dat er totaal geen verkeer via de snelweg gaat.

    Wat doe ik verkeerd?
    "And if all others accepted the lie which the Party imposed - if all records told the same tale - then the lie passed into history and became truth. Who controls the past controls the future, who controls the present controls the past."
    pi_50285162
    Blaz ik heb geen idee misschien wel. Ik speel nu iig met 1cpu en tot zover blijft het goed gaan (ja ik heb dual core dus). Verder heb ik nu een leuk simpel stadje met 3k inwoners en hoop ik morgen een verhoging tot 10k te krijgen. Het ziet er overigens erg leuk uit . Ik zal morgen eens een screenshot maken van mijn noobtown .
    pi_50285213
    quote:
    Op zaterdag 9 juni 2007 23:36 schreef nerox het volgende:
    Blaz ik heb geen idee misschien wel. Ik speel nu iig met 1cpu en tot zover blijft het goed gaan (ja ik heb dual core dus). Verder heb ik nu een leuk simpel stadje met 3k inwoners en hoop ik morgen een verhoging tot 10k te krijgen. Het ziet er overigens erg leuk uit . Ik zal morgen eens een screenshot maken van mijn noobtown .
    Probeer eens 1 core uit te zetten zoals in de eerste post staat beschreven. Als ik gebruik maak van beide cores crashed het spel na verloop van tijd ook zomaar.
    pi_50285407
    quote:
    Op zaterdag 9 juni 2007 23:20 schreef OpenYourMind het volgende:
    Ik speel alles zonder cheats en plugins (wel met rush hour) maar ik krijg eigenlijk nooit veel verkeer op mijn snelwegen... ze nemen bijna altijd de avenues en roads tewijl die dan totaal vastlopen. :S

    Met regio verkeer heb ik het zelfs soms dat er totaal geen verkeer via de snelweg gaat.

    Wat doe ik verkeerd?
    De pathfinding van het spel zelf is niet al te geweldig, de Network Addon Mod (NAM, simtropolis.com) is een flinke vooruitgang, de juni versie is pas uitgebracht.
    Als je dat niet wil kun je proberen het verkeer te regelen via tolpoortjes en éénrichtingswegen.

    ==

    Ik ben het nog niet helemaal verleerd



    Valt me wel op (is ook in de screenshot te zien) dat de grondtexture blauw of zwart wordt op sommige plaatsen, ook onder standaard gebouwen, dat was eerst nog niet.

    [ Bericht 23% gewijzigd door Cerbie op 10-06-2007 01:14:24 ]
    Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
    Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
      zondag 10 juni 2007 @ 01:14:05 #56
    166007 HL_Dog43
    Knowledge is free
    pi_50287736
    quote:
    Op zaterdag 9 juni 2007 23:38 schreef ElmarO het volgende:

    [..]

    Probeer eens 1 core uit te zetten zoals in de eerste post staat beschreven. Als ik gebruik maak van beide cores crashed het spel na verloop van tijd ook zomaar.
    Zelf heb ik daar tot nu toe geen last van gehad.

    -E6600
    -8800gts
    -2 gb ram

    Maar gebruik overigens wel zelf cheats(cheatmod) Waar je 200.000 maandelijks krijgt gestort.
    Zelf kan ik ook gebruik maken van een palmboom ding waar je op klikt.En 1 miljoen krijgt.
    ISLAMOFOBIA IS THE NEW NAZISM
      zondag 10 juni 2007 @ 01:49:09 #57
    141722 X-fi
    F.L.A.M.O.D.L.A.P.
    pi_50288365
    tvp
    XBOX360 Gamertag: WRNL | WORLDRACING.NL
      zondag 10 juni 2007 @ 01:51:00 #58
    141722 X-fi
    F.L.A.M.O.D.L.A.P.
    pi_50288388
    Sim City Society gaat de 'nieuwe' toch heten?
    XBOX360 Gamertag: WRNL | WORLDRACING.NL
      zondag 10 juni 2007 @ 05:02:30 #59
    56749 BlaZ
    Torpitudo peius est quam mors.
    pi_50290320
    quote:
    Op zaterdag 9 juni 2007 23:20 schreef OpenYourMind het volgende:
    Ik speel alles zonder cheats en plugins (wel met rush hour) maar ik krijg eigenlijk nooit veel verkeer op mijn snelwegen... ze nemen bijna altijd de avenues en roads tewijl die dan totaal vastlopen. :S

    Met regio verkeer heb ik het zelfs soms dat er totaal geen verkeer via de snelweg gaat.

    Wat doe ik verkeerd?
    De NAM met pathfinding heb je iig nodig. Je kan ook een soort van wijken maken met alleen 1 aansluiting op de snelweg en verder niks. Zo dwing je mensen de snelweg op en willen ze ineens ook veel verder commuten.

    In mijn stad zitten de snelwegen goed vol, 20.000-40.000 auto's op een snelweg is er vrij normaal.
    Ceterum censeo Turciam delendam esse.
    pi_50291021
    Blaz ik speel atm inderdaad met 1 core en nog niets gebeurd . Beetje jammer dat dit nodig is maargoed, heb het er wel voor over. En nu eens zien of ik weer een aantal sims kan lokken voor mijn dorp :p
    pi_50291687
    quote:
    Op zaterdag 9 juni 2007 23:45 schreef Cerbie het volgende:
    Ik ben het nog niet helemaal verleerd

    [[url=http://xs216.xs.to/xs216/07230/stad00.JPG.xs.jpg]afbeelding][/url]

    Valt me wel op (is ook in de screenshot te zien) dat de grondtexture blauw of zwart wordt op sommige plaatsen, ook onder standaard gebouwen, dat was eerst nog niet.
    Waar heb jij die hoekgebouwen vandaan? ZIen er namelijk wel leuk uit.
    pi_50292120
    Heb overigens nog iets interessants gevonden. Er komt een nieuwe mod aan die engiszins vergelijkbaar is met de NAM. Alleen is deze voor de ontwikkeling van bijvoorbeeld Residental.

    Colossus Addon Mod
      zondag 10 juni 2007 @ 11:45:59 #63
    103219 OpenYourMind
    Question Everything
    pi_50292753
    Bedankt voor de tips.

    Ik zal vanmiddag eens wat proberen als het niet te warm wordt...
    "And if all others accepted the lie which the Party imposed - if all records told the same tale - then the lie passed into history and became truth. Who controls the past controls the future, who controls the present controls the past."
    pi_50292860
    Dat CAM is een erg goed iets,hoop dathet snel uitkomt,
    pi_50296321
    quote:
    Op zondag 10 juni 2007 10:39 schreef ElmarO het volgende:

    [..]

    Waar heb jij die hoekgebouwen vandaan? ZIen er namelijk wel leuk uit.
    Gezocht op diagonal buildings op de STEX (search doet het op het moment niet)
    Op sc4devotion stonden er ook een paar, alleen kun je daar niet gewoon op een trefwoord zoeken
    Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
    Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
    pi_50299017
    Woehoe atm het ik 13k inwoners . Alleen bouwen mijn sims niet zulke mooie flatgebouwen allemaal van die simpele. Ik maak zometeen wel een screenshot. Maar verder vind ik het wel leuk. Ziet er niet betoverend uit maar, heej tis me eerste stad die ik zelf bouw
      zondag 10 juni 2007 @ 15:59:30 #67
    141722 X-fi
    F.L.A.M.O.D.L.A.P.
    pi_50299506
    Zo even een paar uur SC spelen aangezien ik 3 uur moet wachten
    XBOX360 Gamertag: WRNL | WORLDRACING.NL
    pi_50306108


    M'n stad tot nu toe, ben iets leuks aan het plannen voor de heuvel in het midden, de rest eromheen is vooral oefenen geweest (en een overvloed aan bomen)
    Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
    Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
      zondag 10 juni 2007 @ 22:42:23 #69
    56749 BlaZ
    Torpitudo peius est quam mors.
    pi_50314101
    quote:
    Op zondag 10 juni 2007 19:34 schreef Cerbie het volgende:
    [[url=http://xs216.xs.to/xs216/07230/stad01.JPG.xs.jpg]afbeelding][/url]

    M'n stad tot nu toe, ben iets leuks aan het plannen voor de heuvel in het midden, de rest eromheen is vooral oefenen geweest (en een overvloed aan bomen)
    Haha, ik herken mijn regio. Dit is bij mij zón beetje het centrum. Zuidelijke oever dan. Ben benieuwd wat je met de heuvel gaat doen, die moet ik ook nog volbouwen misch krijg ik zo wat goede ideeën.
    Ceterum censeo Turciam delendam esse.
    pi_50314201
    quote:
    Op zondag 10 juni 2007 22:42 schreef BlaZ het volgende:

    [..]

    Haha, ik herken mijn regio. Dit is bij mij zón beetje het centrum. Zuidelijke oever dan. Ben benieuwd wat je met de heuvel gaat doen, die moet ik ook nog volbouwen misch krijg ik zo wat goede ideeën.
    Je kan er bijvoorbeeld een stadion opgooien. Torent dan mooi over de rest uit. Of je kan er watervallen maken en er een soort van stuwmeer van maken.
    pi_50316061
    Hey,

    Ik heb nu ook Sim City 4 geïnstalleerd maar ik zoek nog een degelijke plugin voor mijn suburbs. Ik krijg nu namelijk allemaal redneck huizen met low wealth. Ook op medium en high wealth ziet het er niet zo speciaal uit. Maar op Simtropolis is geen goede plugin ervoor te vinden.

    Welke plugins gebruiken jullie voor je suburbs? En hebben deze op $, $$ en $$$ allemaal dezelfde stijl? Want het lukt mij bijna nooit een mooie buurt te maken met allemaal dezelfde soort huizen. Er komen altijd wel een paar paupers tussen wonen die dan in krotten komen wonen waar ik geen plugin voor heb

    Ik heb nog wel een paar plaatjes van toen ik nog Sim City 4 op mijn PC had. Van een kleine suburb en ik doel dus op de krotten die overal tussenstaan





















    [ Bericht 37% gewijzigd door Unhuman op 11-06-2007 00:07:19 ]
    pi_50316485
    quote:
    Op zondag 10 juni 2007 22:42 schreef BlaZ het volgende:

    [..]

    Haha, ik herken mijn regio. Dit is bij mij zón beetje het centrum. Zuidelijke oever dan. Ben benieuwd wat je met de heuvel gaat doen, die moet ik ook nog volbouwen misch krijg ik zo wat goede ideeën.


    Even geplopped wat ik er neer wil gaan zetten, mooi bovenaan, de laag daaronder wordt alleen low/medrise zodat er niet allemaal wolkenkrabber s voor komen te staan

    Eén van die drie torens onderin gaat plat, staat lekker realistisch drie keer hetzelfde
    Het is bij mij ook het centrum van de regio (15 mappen, dus lang niet zo groot als de jouwe )
    Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
    Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
      maandag 11 juni 2007 @ 01:36:17 #73
    56749 BlaZ
    Torpitudo peius est quam mors.
    pi_50318866
    Ja vooral bij de hoogste gebouwen is het erg irritant als steeds dezelfde tevoorschijn komen.

    Ten oosten van de heuvel ben ik vast maar even verder gegaan.

    Ceterum censeo Turciam delendam esse.
    pi_50341568
    Mooi die stadje met die wolkenkrabbers zo aan het water!
    pi_50349623
    Ik heb vandaag alle plugins geïnstalleerd en wat gerommeld met een paar maps maar ik kwam telkens vast te zitten omdat ik maar met het centrum en de haven begin te bouwen. Toen ben ik maar een lege map gestart en ben wat boerderijen gaan maken. Echt een teringklus om al die straten aan te leggen

    Nu ga ik aan de suburbs beginnen ten zuiden van het boerenland En dan werk ik wel naar de haven en het centrum toe. Dat werkt volgens mij veel beter

      maandag 11 juni 2007 @ 21:47:59 #76
    141722 X-fi
    F.L.A.M.O.D.L.A.P.
    pi_50349767
    quote:
    Op maandag 11 juni 2007 21:45 schreef Unhuman het volgende:
    Ik heb vandaag alle plugins geïnstalleerd en wat gerommeld met een paar maps maar ik kwam telkens vast te zitten omdat ik maar met het centrum en de haven begin te bouwen. Toen ben ik maar een lege map gestart en ben wat boerderijen gaan maken. Echt een teringklus om al die straten aan te leggen

    Nu ga ik aan de suburbs beginnen ten zuiden van het boerenland En dan werk ik wel naar de haven en het centrum toe. Dat werkt volgens mij veel beter

    [[url=http://www.imagehosting.com/out.php/t763659_Auckland1181590820.png]afbeelding][/URL] [[url=http://www.imagehosting.com/out.php/t763658_Auckland1181590807.png]afbeelding][/URL]
    Een erg leuk ideetje zeg
    XBOX360 Gamertag: WRNL | WORLDRACING.NL
    pi_50354174
    Ik heb nu eindelijk de Nederlandse taalinstelling voor sim city weten te vinden. En ga nu nog maar eens overnieuw beginnen. Ik vind het iig wel een stukje Gameplay toevoegen.

    [ Bericht 4% gewijzigd door nerox op 12-06-2007 06:46:36 ]
      maandag 11 juni 2007 @ 23:54:02 #78
    141722 X-fi
    F.L.A.M.O.D.L.A.P.
    pi_50356809
    quote:
    Op maandag 11 juni 2007 23:02 schreef nerox het volgende:
    Ik heb nu eindelijk de Nederlandse taalinstelling voor the sims weten te vinden. En ga nu nog maar eens overnieuw beginnen. Ik vind het iig wel een stukje Gameplay toevoegen.
    The Sims?
    XBOX360 Gamertag: WRNL | WORLDRACING.NL
      dinsdag 12 juni 2007 @ 00:14:03 #79
    56749 BlaZ
    Torpitudo peius est quam mors.
    pi_50357490
    quote:
    Op maandag 11 juni 2007 21:45 schreef Unhuman het volgende:
    Ik heb vandaag alle plugins geïnstalleerd en wat gerommeld met een paar maps maar ik kwam telkens vast te zitten omdat ik maar met het centrum en de haven begin te bouwen. Toen ben ik maar een lege map gestart en ben wat boerderijen gaan maken. Echt een teringklus om al die straten aan te leggen

    Nu ga ik aan de suburbs beginnen ten zuiden van het boerenland En dan werk ik wel naar de haven en het centrum toe. Dat werkt volgens mij veel beter
    Die wegen zien er echt realistisch uit !!!
    Ceterum censeo Turciam delendam esse.
    pi_50360862
    Hehe leuke typo ja xi-fi ik schaam me er nu wel voor :$
    pi_50372543
    quote:
    Op maandag 11 juni 2007 21:45 schreef Unhuman het volgende:
    Ik heb vandaag alle plugins geïnstalleerd en wat gerommeld met een paar maps maar ik kwam telkens vast te zitten omdat ik maar met het centrum en de haven begin te bouwen. Toen ben ik maar een lege map gestart en ben wat boerderijen gaan maken. Echt een teringklus om al die straten aan te leggen

    Nu ga ik aan de suburbs beginnen ten zuiden van het boerenland En dan werk ik wel naar de haven en het centrum toe. Dat werkt volgens mij veel beter

    [[url=http://www.imagehosting.com/out.php/t763659_Auckland1181590820.png]afbeelding][/URL] [[url=http://www.imagehosting.com/out.php/t763658_Auckland1181590807.png]afbeelding][/URL]
    Hele leuke ideetje!
      dinsdag 12 juni 2007 @ 19:06:08 #82
    141722 X-fi
    F.L.A.M.O.D.L.A.P.
    pi_50381860
    quote:
    Op dinsdag 12 juni 2007 06:47 schreef nerox het volgende:
    Hehe leuke typo ja xi-fi ik schaam me er nu wel voor :$
    XBOX360 Gamertag: WRNL | WORLDRACING.NL
      dinsdag 12 juni 2007 @ 19:15:31 #83
    159199 Rickocum
    LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
    pi_50382160
    Ik word echt verdrietig van de moeilijkheid
    pi_50383281
    quote:
    Op dinsdag 12 juni 2007 19:15 schreef RickoKun het volgende:
    Ik word echt verdrietig van de moeilijkheid
    Gaat het om geld? Is een money trainer geen optie dan?

    [ Bericht 2% gewijzigd door timp0e op 12-06-2007 19:59:31 ]
      dinsdag 12 juni 2007 @ 20:43:42 #85
    141722 X-fi
    F.L.A.M.O.D.L.A.P.
    pi_50385804
    quote:
    Op dinsdag 12 juni 2007 19:15 schreef RickoKun het volgende:
    Ik word echt verdrietig van de moeilijkheid
    Er is er een leuk tooltje voor hoor (mocht het om geld gaan)

    klik hier
    XBOX360 Gamertag: WRNL | WORLDRACING.NL
    pi_50386411
    Ik ben weer een heel klein beetje verder met mijn regio.

    Ik ga nu aan een industriegebied beginnen onder de bergen onder de rivier. Tegen de rivier aan heb ik een snelweg gelegd.

    Vanmiddag had ik ook een een halve stad volgebouwd met een geweldig vliegveld met alles erop en eraan, wil ik de puntjes op de i zetten door een treintunnel te maken met een plugin (van trein naar metro en weer terug naar trein).. crasht het spel Ik had gelijk geen zin meer in de hele regio maar ben toch maar verder gegaan naar onderen op weg naar de zee

      dinsdag 12 juni 2007 @ 21:33:56 #87
    141722 X-fi
    F.L.A.M.O.D.L.A.P.
    pi_50387717
    Ik zat even te neuzen op simtropolis.com en kwam dit tegen

    Erg leuk
    quote:
    Op dinsdag 12 juni 2007 21:02 schreef Unhuman het volgende:
    Ik ben weer een heel klein beetje verder met mijn regio.

    Ik ga nu aan een industriegebied beginnen onder de bergen onder de rivier. Tegen de rivier aan heb ik een snelweg gelegd.

    Vanmiddag had ik ook een een halve stad volgebouwd met een geweldig vliegveld met alles erop en eraan, wil ik de puntjes op de i zetten door een treintunnel te maken met een plugin (van trein naar metro en weer terug naar trein).. crasht het spel Ik had gelijk geen zin meer in de hele regio maar ben toch maar verder gegaan naar onderen op weg naar de zee

    [[url=http://www.imagehosting.com/out.php/i768175_Auckland1181674690.png]afbeelding][/URL]
    Je bent wel erg goed bezig zeg!! Hulde!
    XBOX360 Gamertag: WRNL | WORLDRACING.NL
      dinsdag 12 juni 2007 @ 22:12:59 #88
    159199 Rickocum
    LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
    pi_50389519
    quote:
    Op dinsdag 12 juni 2007 20:43 schreef X-fi het volgende:

    [..]

    Er is er een leuk tooltje voor hoor (mocht het om geld gaan)

    klik hier
    sorry, maar ik wil altijd zonder cheats of trainers werken

    Wel bedankt trouwens!
    pi_50392897
    Ziet er heel leuk uit Unhuman, stuk mooier dan grid-polders.


    Korte update;

    Centrale heuvel in de stad met
    - kathedraal + toren
    - vliegtuig dat een gebouw in wil vliegen
    - graafmonster dat meegeholpen heeft met de bouw van de heuvel (SOMY lot)
    - grote lege residential zone waar niemand gaat wonen ondanks korte reistijden, goede scholen en hoge vraag



    Bovenaanzicht van de stad met
    - heuvel en vliegveld
    - paar werklozenkoffertjes doordat ik hun werkgelegenheid platgooide (6x dezelfde wolkenkrabber wordt saai)


    Heel lang is de hoogbouw weggebleven, maar zodra het er was, was het er ook goed. Enorm verkeersinfarct (20k auto's over een gewone weg) omdat iedereen de kortste weg neemt in plaats van de parallelweg die net een tegel langer is

    To do:
    - mensen zover krijgen rond de kathedraal te gaan wonen (of suburb ploppables downloaden)
    - Bos aanplanten rond graafmonster
    - laag van heuvel zonen met residential/commercial
    - overkant van de rivier volbouwen
    - metrolijnen herleggen


    Stad maakte lange tijd verlies (heb een cheatgebouw gebruikt voor geld voor oa terraforming ) maar draait nu ruim 30k winst per maand

    ---



    [ Bericht 4% gewijzigd door Cerbie op 12-06-2007 23:56:58 ]
    Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
    Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
    pi_50394214
    Gaaf!

    Waar heb jij die huizen gedownload met roze daken?
      woensdag 13 juni 2007 @ 00:25:26 #91
    56749 BlaZ
    Torpitudo peius est quam mors.
    pi_50395027
    quote:
    Op dinsdag 12 juni 2007 21:02 schreef Unhuman het volgende:
    Ik ben weer een heel klein beetje verder met mijn regio.

    Ik ga nu aan een industriegebied beginnen onder de bergen onder de rivier. Tegen de rivier aan heb ik een snelweg gelegd.

    Vanmiddag had ik ook een een halve stad volgebouwd met een geweldig vliegveld met alles erop en eraan, wil ik de puntjes op de i zetten door een treintunnel te maken met een plugin (van trein naar metro en weer terug naar trein).. crasht het spel Ik had gelijk geen zin meer in de hele regio maar ben toch maar verder gegaan naar onderen op weg naar de zee

    [[url=http://www.imagehosting.com/out.php/i768175_Auckland1181674690.png]afbeelding][/URL]
    Gebruik je SC4datapacker al ?? Dit heeft bij mij vrijwel alle crashes opgelost. Echt serieus!

    Hoe heb je trouwens die vlakken zo gekregen
    Ceterum censeo Turciam delendam esse.
    pi_50395506
    Die boerderijen bedoel je? Ik heb eerst met bomen alle wegen ingepland en die toen allemaal neergelegd. Toen het spel op pauze gezet en alle vlakken opgevuld en toen weer op play gedrukt. Als je al spelend de vlakken vult kan het zijn dat een deel zich al ontwikkeld terwijl je het vlak nog niet vol hebt.
      woensdag 13 juni 2007 @ 01:24:00 #93
    56749 BlaZ
    Torpitudo peius est quam mors.
    pi_50396448
    Hehe Cerbie herken ik daar attitude park

    hier nog wat plaatjes

    Een zeer lange file Per ongeluk met June NAM better ipv perfect pathfinding gebruikt en dan krijg je dit dus!!


    Pier in klein stadje


    2 Skyline's van centrale stad en het voetbalstadion wat ik op de heuvel heb geplaats (Real Madrid Stadion bat)

    Ceterum censeo Turciam delendam esse.
      woensdag 13 juni 2007 @ 09:23:57 #94
    56749 BlaZ
    Torpitudo peius est quam mors.
    pi_50400182
    Die pier heb ik verkeerde plaatje gepost

    alsnog dan maar
    Ceterum censeo Turciam delendam esse.
      woensdag 13 juni 2007 @ 19:52:30 #95
    141722 X-fi
    F.L.A.M.O.D.L.A.P.
    pi_50422226
    Ik heb zojuist alle Amsterdamse huizen gedownload van Simtropolis plus mooie grachten. ga proberen een erg mooie Amsterdam verblijf te maken . Iemand nog iets leuks gevonden voor mijn project?
    XBOX360 Gamertag: WRNL | WORLDRACING.NL
    pi_50422661
    quote:
    Op woensdag 13 juni 2007 19:52 schreef X-fi het volgende:
    Ik heb zojuist alle Amsterdamse huizen gedownload van Simtropolis plus mooie grachten. ga proberen een erg mooie Amsterdam verblijf te maken . Iemand nog iets leuks gevonden voor mijn project?
    Welke kanalen heb je precies?

    Deze?


    Of deze?


    Voor de tweede zijn er in ieder geval veel te vinden. Onder andere voor je industrie.

    Deze plugin is overigens ook wel handig. Is een ordinance voor een loterij en levert meer geld op naarmate je meer inwoners krijgt. Had eigenlijk ook in het spel moeten zitten, maar is er door Maxis uitgelaten.
      woensdag 13 juni 2007 @ 22:27:30 #97
    166007 HL_Dog43
    Knowledge is free
    pi_50429631
    http://xs216.xs.to/xs216/07242/stad05.JPG
    deze van cerbie vind ik wel grappig. Een stanbeeld in de vorm van een middelvinger

    Goh Cerb dude.. wat moeten je sims wel niet denken.
    ISLAMOFOBIA IS THE NEW NAZISM
    pi_50429901
    Was mijn antwoord op Sims die niet twee tegels verder willen rijden en zo een gigantische verkeersopstopping veroorzaken
    PEG Attitude Park

    Ik zou niet meer weten waar ik die huisjes vandaan heb, waarschijnlijk STEX of PLEX.

    Heb je een link naar dat kasteeltje op de eerste foto ElmarO, ziet er mooi uit

    [ Bericht 15% gewijzigd door Cerbie op 13-06-2007 22:38:29 ]
    Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
    Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
      woensdag 13 juni 2007 @ 23:45:30 #99
    141722 X-fi
    F.L.A.M.O.D.L.A.P.
    pi_50433361
    quote:
    Op woensdag 13 juni 2007 20:01 schreef ElmarO het volgende:

    [..]

    Welke kanalen heb je precies?

    Deze?
    [[url=http://xs216.xs.to/xs216/07243/sc381.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url]

    Of deze?
    [[url=http://xs216.xs.to/xs216/07243/sc192.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url]

    Voor de tweede zijn er in ieder geval veel te vinden. Onder andere voor je industrie.

    Deze plugin is overigens ook wel handig. Is een ordinance voor een loterij en levert meer geld op naarmate je meer inwoners krijgt. Had eigenlijk ook in het spel moeten zitten, maar is er door Maxis uitgelaten.
    Die tweede inderdaad. Erg mooie zijkanten ook. Thanks ook voor de loterij-mod !

    Alleen mis ik de BSC Essentials Files. kan ik op Simtropolis niet meer downloaden
    quote:

    The file you have requested is currently not available.

    It may be undergoing updates, or in the process of deletion.


    [ Bericht 16% gewijzigd door X-fi op 13-06-2007 23:52:42 ]
    XBOX360 Gamertag: WRNL | WORLDRACING.NL
      woensdag 13 juni 2007 @ 23:46:20 #100
    141722 X-fi
    F.L.A.M.O.D.L.A.P.
    pi_50433380
    quote:
    Op woensdag 13 juni 2007 22:27 schreef HL_Dog43 het volgende:
    http://xs216.xs.to/xs216/07242/stad05.JPG
    deze van cerbie vind ik wel grappig. Een stanbeeld in de vorm van een middelvinger

    Goh Cerb dude.. wat moeten je sims wel niet denken.
    Die paden die jij tussen de wegen hebt aangelegd. Welke is dat?
    XBOX360 Gamertag: WRNL | WORLDRACING.NL
      donderdag 14 juni 2007 @ 00:53:53 #101
    141722 X-fi
    F.L.A.M.O.D.L.A.P.
    pi_50435491


    Ja, jullie zien het goed! FOG!
    XBOX360 Gamertag: WRNL | WORLDRACING.NL
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')