quote:Op woensdag 23 mei 2007 18:12 schreef Spacemonkeh het volgende:
Langdradig, flauw eindeBij het einde had ik heel sterk de indruk dat ze graag nog een vervolg zouden willen makenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoe dan ook, ik heb me wel vermaakt.
Everybody has a talent, most people just don't know what it is.
www.xi-online.nl
Aangepastquote:Op woensdag 23 mei 2007 18:26 schreef SaintOfKillers het volgende:
Dit is een spoilertopic, spoilertags lijken me hier niet nodig.
Vond ik wel verfrissend voor een Hollywood-blockbuster. Niet zo'n zoetsappig sprookjeseinde...quote:Op woensdag 23 mei 2007 18:12 schreef Spacemonkeh het volgende:
Langdradig, flauw einde Met will turner die captain of the flying dutchmen wordt.. kan ie om de 10 jaar zijn chick batsen.. en barbossa die de pearl weer jat en jack acher hem aan gaat, te open gewoon.
Ja...quote:Op woensdag 23 mei 2007 20:39 schreef Johnnn het volgende:
Had dat mannetje in het begin aan de galg, met dat gezang, nou werkelijk een beugel in z'n smoeltje?
Nee, het waren gewoon bijzonder vuile tandenquote:Op woensdag 23 mei 2007 20:39 schreef Johnnn het volgende:
Had dat mannetje in het begin aan de galg, met dat gezang, nou werkelijk een beugel in z'n smoeltje?
Ach als er een vervolg komt zullen ze daar wel weer wat op verzinnen denk ikquote:Op donderdag 24 mei 2007 00:36 schreef magnifor het volgende:
Jammer dat Davy Jones dood gaat. Heb het altijd een interessant personage gevonden.
Ik schoot in de lach toen, ja...! Alleen was ik wel de enige in de hele zaal (4 rijen pubers met extreme ADHD...quote:
Je bedoelt Beckettquote:Mooiste scene vond ik die aan het eind wanneer de Black Pearl en de Flying Dutchman het schip van de slechterik aan stukken schieten... Echt ongelooflijk mooi gemaakt met al die brokstukken en zo die om hem heen vliegen voordat hij opgesloktwordt door de vlammen.
Moeilijk he, nadenken bij een film...quote:Op donderdag 24 mei 2007 12:52 schreef Pumatje het volgende:
Wat een gave film maar wat een KUT verhaal...
- het verhaal -
Barbarossa...quote:Op donderdag 24 mei 2007 13:09 schreef Woodpecker het volgende:
[..]
Moeilijk he, nadenken bij een film...![]()
Het verhaal is zo zwak dat het geen kwestie is van nadenken. Het is gewoon een bij elkaar geraapt zooitje geworden. Dat had allemaal niet uitgemaakt als de film vermakelijk genoeg was geweest. Maar dat was die voor mij gewoon niet.quote:Op donderdag 24 mei 2007 13:09 schreef Woodpecker het volgende:
[..]
Toen de CGI stukken hout dwars door hem heen vlogen had ik het wel gezien. Het perspectief klopte van geen kanten.quote:Op donderdag 24 mei 2007 00:47 schreef Garble het volgende:
Die trouwerij. En de moeder van Jack
.
Mooiste scene vond ik die aan het eind wanneer de Black Pearl en de Flying Dutchman het schip van de slechterik aan stukken schieten... Echt ongelooflijk mooi gemaakt met al die brokstukken en zo die om hem heen vliegen voordat hij opgesloktwordt door de vlammen.
quote:Op donderdag 24 mei 2007 12:52 schreef Pumatje het volgende:
Wat een gave film maar wat een KUT verhaal...
Wat is nu de relatie tussen Barbarossa en Tia Dalma?
Goed, geef eerst ff antwoord op mijn vragen.quote:Op donderdag 24 mei 2007 13:09 schreef Woodpecker het volgende:
[..]
Als je de film normaal had gevolgd, dan had je zelf antwoord kunnen gevenquote:Op donderdag 24 mei 2007 20:11 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Goed, geef eerst ff antwoord op mijn vragen.
Heb je de film wel gezien? Volgens mij heb je gewoon een of andere vage cam gezien zonder ondertiteling o.i.d.quote:Op donderdag 24 mei 2007 20:11 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Goed, geef eerst ff antwoord op mijn vragen.
Nee, sorryquote:Op donderdag 24 mei 2007 21:47 schreef Cid het volgende:
[..]
Heb je de film wel gezien? Volgens mij heb je gewoon een of andere vage cam gezien zonder ondertiteling o.i.d.
Als je serieus hebt zitten kijken in de bios en je vraagt hoe het nu met Barbarossa zit.... dan kan je misschien beter wat anders gaan doen volgende keer![]()
Dat is een dode duitserquote:Op donderdag 24 mei 2007 21:47 schreef Cid het volgende:
Als je serieus hebt zitten kijken in de bios en je vraagt hoe het nu met Barbarossa zit....
Verdorie. Niet gezien.quote:After the credits, it is revealed that Will and Elizabeth have had a son, whose name is also William Turner, and the family is seen reuniting ten years later. Whether Will will have to stay on the Flying Dutchman, or whether Elizabeth's fidelity will allow them to be together, is unclear at the finale.
De stem van Davy Jones was menselijker ja maar dat had een redenquote:Op vrijdag 25 mei 2007 00:35 schreef 7eVeNL het volgende:
Ik vond zowel Barbossa als Davy Jones totaal niet geloofwaardig, en ik heb mij de hele film zitten ergeren aan Orlando bloom., zijn stem, houding, ga toch eens echt acteren!
Barbossa leek wel een onderdaantje van jack, veel te braaf de hele film, Davy Jones was ook veel te soft, ondanks het plot. ik zag nu acteurs in een kostuum, ook de stem van Davy Jones was anders, softer? in deel 2 kwam davy jones veel en veel beter naar voren.
daar heb je idd wel een punt, maar toch, ze hadden zijn charachter toch wel iets meer credit kunnen geven, juist hem vond ik zo goed en indrukwekkend in deel 2quote:Op vrijdag 25 mei 2007 08:28 schreef Dementor het volgende:
[..]
De stem van Davy Jones was menselijker ja maar dat had een reden
9 van de 10 vragen kun je oplossen door gewoon de films goed te volgen.
quote:Op donderdag 24 mei 2007 21:51 schreef Litpho het volgende:
[..]
Dat is een dode duitser. Probeer Barbossa
.
precies, ging helemaal nergens over, zag er trouwens ook oer nep uit, je zag gewoon een stilstaand figuur langs de railing lopenquote:Op vrijdag 25 mei 2007 12:15 schreef Realzm het volgende:
Ik vond wel dat sommige stukjes zwaar onrealistisch werden gemaakt. Wanneer het schip van Beckett ontploft loopt hij op z'n dooie gemaktje nog even eerst naar beneden, wordt absoluut niet geraakt door de miljarden splinters en kogels die er rondvliegen en op het einde gaat ie pas dood door een vlammetje.
Ook dat ze die Tia Dalma opeens zo groot moesten maken. Komop zeg, laat dan zien dat ze uit haar menselijke vorm komt en dat ze weer een godin wordt ofzo.
Verder vond ik het juist fijn dat er weer wat humor in zat. Dat miste ik heel erg bij deel 2
Dat van tia dalma ben ik met je eens...die vond ik een beetje nep zo groot. Maar dat van Beckett was denk ik meer als een soort van "afscheid" nemen van zijn schip bedoeld. Een laatste tochtje over zijn schip dat verwoest wordt...ik vond het juist een heel mooi stuk. Onrealistisch (zoals de helft van de film) maar mooiquote:Op vrijdag 25 mei 2007 12:15 schreef Realzm het volgende:
Ik vond wel dat sommige stukjes zwaar onrealistisch werden gemaakt. Wanneer het schip van Beckett ontploft loopt hij op z'n dooie gemaktje nog even eerst naar beneden, wordt absoluut niet geraakt door de miljarden splinters en kogels die er rondvliegen en op het einde gaat ie pas dood door een vlammetje.
Ook dat ze die Tia Dalma opeens zo groot moesten maken. Komop zeg, laat dan zien dat ze uit haar menselijke vorm komt en dat ze weer een godin wordt ofzo.
Kut, ook niet gezienquote:Op donderdag 24 mei 2007 22:34 schreef UZN het volgende:
Van Wiki
[..]
Verdorie. Niet gezien.
Waarom zou Will kunnen stoppen met de Flying Dutchman te zijn alleen omdat ie een kind heeft? Of gaat zij mee op het schip![]()
Vond vooral de manier waarop Beckett zich zo liet overdonderen écht geweldig. De manier waarop hij zo compleet verslagen voor op zijn schip stond, niet in staat zn luitenanten orders te geven, echt super goed geacteerd stuk!quote:Op donderdag 24 mei 2007 00:47 schreef Garble het volgende:
.
Mooiste scene vond ik die aan het eind wanneer de Black Pearl en de Flying Dutchman het schip van de slechterik aan stukken schieten... Echt ongelooflijk mooi gemaakt met al die brokstukken en zo die om hem heen vliegen voordat hij opgesloktwordt door de vlammen.
Barbarossa is de rode zoon van Barbapappaquote:Op donderdag 24 mei 2007 21:51 schreef Litpho het volgende:
[..]
Dat is een dode duitser. Probeer Barbossa
.
Dat dacht ik wel ja, dat het Calypso was die die krabbetjes bracht om Jack te helpen, aangezien ze later zelf in krabbetjes veranderdequote:Op vrijdag 25 mei 2007 14:25 schreef shiNinG_staR het volgende:
Nou ik zou ook wel graag willen weten wat die krabbetjes voor functie hadden. Of sloeg het gewoon nergens op? Of was dat Tia Dalma die Jack uit de dodenwereld haalde (omdat zij zelf ook in krabbetjes veranderde)? En waarom Will en Elizabeth ineens zo afstandelijk tegen elkaar deden, iig de kant van Elizabeth naar Will snapte ik niet.
Omdat Elizabeth met Jack gezoend zou hebben...daarom deed Will raar tegen haar. Elizabeth heeft Jack achtergelaten bij de kraken en dat zat haar dwars. Dit heeft ze nooit tegen Will verteld in deel 2...en omdat Will ook afstandelijk deed, deed zij het ook maar lijkt mij. Alleen de last die ze meedroeg omdat zze Jack had achtergelaten was denk ik het grootste probleemquote:Op vrijdag 25 mei 2007 14:25 schreef shiNinG_staR het volgende:
En waarom Will en Elizabeth ineens zo afstandelijk tegen elkaar deden, iig de kant van Elizabeth naar Will snapte ik niet.
Toen Jack met de rest herenigd was, kropen de krabbetjes onder de rok van Tia Dalma/Calypso.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 14:31 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Dat dacht ik wel ja, dat het Calypso was die die krabbetjes bracht om Jack te helpen, aangezien ze later zelf in krabbetjes veranderde
Whehe, stom.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 13:38 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Kut, ook niet gezien
Ik wou de credits nog zien, maar iedereen stond op en ik zat aan het begin van de rij, dus ben ook maar weggegaan
Je weet toch dat er nog een stukje achteraan komt...zeker als je deel 1&2 ook gezien hebtquote:Op vrijdag 25 mei 2007 13:38 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Kut, ook niet gezien
Ik wou de credits nog zien, maar iedereen stond op en ik zat aan het begin van de rij, dus ben ook maar weggegaan
1 was dat aapje wat een munt uit de schatkist pakje. Wat was er aan het einde van 2?quote:Op vrijdag 25 mei 2007 16:49 schreef ivetje het volgende:
[..]
Je weet toch dat er nog een stukje achteraan komt...zeker als je deel 1&2 ook gezien hebtIk blijf altijd zitten als het licht in de bios niet aan gaat, dit heeft altijd een reden nl.
Personeel wat zo snel mogelijk de zaal wil schoonmaken laten, ook als ze weten dat er nog iets achteraan komt, alvast het licht aankomen. Niet altijd uiteraard, maar vaak genoegquote:Op vrijdag 25 mei 2007 16:49 schreef ivetje het volgende:
[..]
Ik blijf altijd zitten als het licht in de bios niet aan gaat, dit heeft altijd een reden nl.
Ik had er toch niks van kunnen zien, aangezien die hele rij voor mij langs wildequote:Op vrijdag 25 mei 2007 16:49 schreef ivetje het volgende:
[..]
Je weet toch dat er nog een stukje achteraan komt...zeker als je deel 1&2 ook gezien hebtIk blijf altijd zitten als het licht in de bios niet aan gaat, dit heeft altijd een reden nl.
Dan zie je dat hondje op die troon zitten bij die stam...hij is koning geworden dan. En we weten allemaal wat ze met koningen doen bij die stamquote:Op vrijdag 25 mei 2007 17:00 schreef UZN het volgende:
[..]
1 was dat aapje wat een munt uit de schatkist pakje. Wat was er aan het einde van 2?
Ik heb nog nooit meegemaakt dat het licht al aan ging en dat er nog iets kwam. Misschien ga ik alleen naar goede bioscopenquote:Op vrijdag 25 mei 2007 17:02 schreef Litpho het volgende:
[..]
Personeel wat zo snel mogelijk de zaal wil schoonmaken laten, ook als ze weten dat er nog iets achteraan komt, alvast het licht aankomen. Niet altijd uiteraard, maar vaak genoeg.
Dit jaar bleef er zowaar een hele rij zitten (hoera, de mijne!). Vorig jaar was ik de enige (met mijn kids). Licht was al aan, maar ik bleef ijzerenheinig zitten.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 17:02 schreef Litpho het volgende:
[..]
Personeel wat zo snel mogelijk de zaal wil schoonmaken laten, ook als ze weten dat er nog iets achteraan komt, alvast het licht aankomen. Niet altijd uiteraard, maar vaak genoeg.
Goed, ik merk toch op dat meer dan 50% van de mensen de film onlogisch en te snel vonden verlopen, misschien ben ik niet "fan" genoeg dat ik me er niet perfect in kan verplaatsen, maargoed dat is ook niet voorbehouden aan mij.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 14:19 schreef Luuksor het volgende:
Waarom ga je dan naar de film? Het is sowieso geen film om heen te gaan zonder 1 en 2 gezien te hebben (sterker nog ,ik heb ze de dag van tevoren nog even gekeken). En als je 1 of 2 dingen niet snapt okee, maar die gast snapte gewoon de hele film niet.. Dan vind ik het beantwoorden van zn vragen overbodig..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 26 mei 2007 01:07 schreef Piej het volgende:
Film duurde behoorlijk lang en de aftiteling zo mogelijk nog langer... Dankzij dit topic toch tot het einde van de aftiteling blijven zitten. Vond hem zeker ok, en met een mogelijkheid naar een 4e deel ben ik benieuwd of ze dat ook zullen benutten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
Het is precies de Matrix. Vermakelijk totdat je erover gaat nadenken en dan is het maar een kwestie van gokken in welk plotgat je precies blijft haken. Niet meer over nadenken dan de aankomende Transformers film en alles gaat goed.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 08:38 schreef Slarioux het volgende:
Het is de Matrix niet.
Nou, in de 1e 2 films van de triology hadden personages andere rollen, sterker, meer piraat.. deze wijkt daar duidelijk vanaf, het was idd echt weer een Disney film.. dat klopt. Deel 1 en 2 waren anders..quote:Op zaterdag 26 mei 2007 08:38 schreef Slarioux het volgende:
Blablabla
, maar hallo, piratenfilm van Disney? Dan weet je dat toch. Het is de Matrix niet.
Ja dat klopt, maar deze film zou imho veel te zwaar worden zonder de humor en het gedoe. En zo erg vond ik het nou ook weet niet. Ik vond het wel meevallen met de complotten en de theorieën. Kwestie van opletten in het begin en je pikte het wel op. En marketing zegt niks over het soort film; Pirates3 is niet de enige film die anders wordt neergezet in de trailers dan dat ie is... Lijkt me gek ook, een trailer met een plottwist erinquote:Op zaterdag 26 mei 2007 12:30 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Nou, in de 1e 2 films van de triology hadden personages andere rollen, sterker, meer piraat.. deze wijkt daar duidelijk vanaf, het was idd echt weer een Disney film.. dat klopt. Deel 1 en 2 waren anders..
En juist omdat het de matrix niet is, moeten ze daar bij disney niet gaan gooien met om de 15 sec een andere complotbespreking en theorieën.. werd verschrikkelijk bagger neergezet.
En de film niet serieus nemen? Hoe wil jij dat doen..als je al een half jaar voor dato klaar wordt gestoomd door 2 geweldige films, reclame, advertising , promoties en eigen ontwikkelde spanning.. Dan ga je gewoon zo'iets serieus nemen, omdat je graag het vervolg wilt zien.
vermakelijk.
Precies, vond dat van Tia Dalma zo belachelijk, vooral met die oerkreet die ze ineens had. Dat was nogal...cheesy, wat iemand al zei, beetje powerrangers achtig. Echt tegenvallend dom stukje.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 12:15 schreef Realzm het volgende:
Verder vond ik het juist fijn dat er weer wat humor in zat. Dat miste ik heel erg bij deel 2
Zaten een paar jongens achter me. Riep er een 'da's Dries'. Rest helemaal in een deukquote:Op zaterdag 26 mei 2007 20:49 schreef vencodark het volgende:
[..]
MOest wel lachen om de eerste Jack scenes, met die neus die zo voorbij kwam en dat nootje.![]()
Leuke humor vond ik dat.
Ja, wij zaten toen nog met 4 mensen in de zaal. Rest was al weggelopenquote:Op zaterdag 26 mei 2007 22:11 schreef magnifor het volgende:
Hier de scene na de credits:
http://www.youtube.com/watch?v=xVXle4khS78
Om de tien jaar mag ie een keer naar die 2, da's het pact met the flying dutchman.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 22:57 schreef Kidney_Bean het volgende:
Hmm vind die eindscene met dat kind beetje wazig eigenlijk... Blijven ze nou wel met zn drietjes bij elkaar of komt Orlando af en toe het vaste land op ´wippen´ om zijn kindje en Keira te zien?![]()
![]()
Ik zeek bijna in mn broek! Mijn nootquote:Op zaterdag 26 mei 2007 20:49 schreef vencodark het volgende:
[..]
Precies, vond dat van Tia Dalma zo belachelijk, vooral met die oerkreet die ze ineens had. Dat was nogal...cheesy, wat iemand al zei, beetje powerrangers achtig. Echt tegenvallend dom stukje.
MOest wel lachen om de eerste Jack scenes, met die neus die zo voorbij kwam en dat nootje.![]()
Leuke humor vond ik dat.
Jammer dat Davy Jones stierf en vond WIll met zijn dood ook wel beetje droevig. VOnd het einde na de aftiteling wel waardig. Gewoon klaar ermee.![]()
Verder goeie film, Sparrow draagt hm wederom. Samen met Barbossa en Davy Jones.![]()
Yep.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 23:25 schreef LazyDave het volgende:
Is dat nou die chinees uit Prison Break die die chinees speelt in de film?
Vandaag voor de 2e keer geweest. "Mijn" rij en die ervoor zat vol jonge meisjes. Bij de credits wilden ze allemaal weggaan, en ik zei telkens "er komt nog meer, ná de aftiteling".quote:Op zaterdag 26 mei 2007 22:51 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
Ja, wij zaten toen nog met 4 mensen in de zaal. Rest was al weggelopen
Bijna goedquote:In die doos moet het hart van de kapitein van de Hollander zitten, anders sterf je een nare dood etc etc. Will was toch al stervende, hopla dat hart er in, Will leeft, opgelost.
Davy Jones werd een naar kereltje omdat ie zn taak had verzaakt ofzo.
Dus Keira zit 10 jaar alleen op een onbewoond eiland, en hij komt ffkes langs? Was dat kindje dan al 10 jaar trouwens? Op Wikipedia meende ik er uit op te maken dat hij na 10 jaar gewoon bij zijn gezin kon zijn (al lijkt me dat vaag: je bent dus dood, maar voor het schip kom je weer tot leven, en daarna leef je dus weer? Maar goed misschien denk ik iets teveel door bij deze fantasiefilm hehequote:Op zaterdag 26 mei 2007 23:01 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Om de tien jaar mag ie een keer naar die 2, da's het pact met the flying dutchman.
Davy ging er pas zo uitzien, nadat hij zijn taak verzaakt had.quote:Op zondag 27 mei 2007 09:16 schreef Kidney_Bean het volgende:
oh en waarom zag Orlando er dan trouwens op dat schip ook niet uit als een inktvis of ander monster? Die paar lullige streepjes op zijn borst om te laten zien dat zijn hart eruit was zagen er een beetje sneu uit![]()
ahá! Ja is ook wel logisch natuurlijk... had ook gekund dat de make-up geen rekwisieten meer over had natuurlijkquote:Op zondag 27 mei 2007 11:06 schreef Pool het volgende:
[..]
Davy ging er pas zo uitzien, nadat hij zijn taak verzaakt had.
Bij het stukje na de aftiteling zag je duidelijk staan "10 years later", waarna je Keira met het zoontje op de uitkijk zag staan. En waaruit maak jij op dat Keira op een onbewoond eiland zatquote:Op zondag 27 mei 2007 09:16 schreef Kidney_Bean het volgende:
[..]
Dus Keira zit 10 jaar alleen op een onbewoond eiland, en hij komt ffkes langs? Was dat kindje dan al 10 jaar trouwens?
Bij mij was de zaal ook uitverkocht.. Na veel geroep van iedereen dat er nog een stukje zou komen bleef ruim 90% zitten of aan de zijkant staan (zij wilden al weg).quote:Op zondag 27 mei 2007 00:27 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
Viel me verder wel tegen... Op een volle zaal bleven hoogstens totaal zo'n 3 rijen zitten...
Dit was idd niet erg duidelijk. Maar wat je zegt over die groene flits is wel waar, dan 'leef' je weer. Maar wie bestuurt nu dan TFD? Die moet toch áltijd een kapitein hebben?quote:Op zondag 27 mei 2007 16:18 schreef SweetyPie het volgende:
Zat net wat te lezen op internet en blijkbaar geeft de eindscene na de aftiteling aan dat de vloek van the Flying Dutchman opgeheven is en Wil, na 10 jaar kapiteitn te zijn geweest op de Dutchman, vrij is om bij Elizabeth en zijn kind te zijn. Zelf heb ik dat er niet echt uitgehaald, maar dit is wat de schrijvers zeggen. Blijkbaar hebben 2 scenes die het echt duidelijk maken de film niet gehaald, maar de groene flash op het eind (de flash staat voor een dode die terug komt in het land van de levenden, vandaar de flash toen Jack terug kwam) voor de ziel van Wil die terug levend wordt.
De vloek van the Flying Dutchman wordt opgeheven (ook volgens de originele opera) wanneer je na 10 jaar dienen opgewacht wordt door je ware liefde. Dit is dan ook de reden waarom Davy Jones zo wrokvol is. Zijn ware liefde wachte hem niet op en zijn kans op een normaal en gelukkig leven met haar was verkeken.
Nu hoop ik alleen dat de dvd release de deleted scenes erbij heeft zodat dit toch allemaal wat duidelijker gemaakt wordt.
Ik denk dat er nog wel een vervolg komt (Hollywood en Disney kennende), Johnny Depp ziet een vervolg wel zitten dus ja. Overigens denk ik dat in een eventueel vervolg Will en Elizabeth niet zullen terugkeren. Mocht er een vervolg komen dan zouden ze het toch echt over een andere boeg moeten gooien.quote:Op zondag 27 mei 2007 16:30 schreef miss-scofield het volgende:
[..]
Dit was idd niet erg duidelijk. Maar wat je zegt over die groene flits is wel waar, dan 'leef' je weer. Maar wie bestuurt nu dan TFD? Die moet toch áltijd een kapitein hebben?
Hopen dat er meer duidelijk komt op de dvd!!
Ik vond het nog best een open einde hebben..maar nu zal er niet echt meer een vervolg kunnen kopen. Denk dat niemand het hoeft te zien hoe gelukkig leven ze wel niet krijgen.
Ben alleen benieuwd waar Jack heen is gegaan!
Sowieso, een vervolg zou niet zo heel lang na At world's end komen, en dan is Will nog helemaal niet in the picture. Wat mij betreft mag er nog wel een trilogie gemaakt worden, maar bijna allemaal nieuwe karakters. Gibbs en Pintel en Ragetti en die twee 'bekeerde' mariniers zouden wel leuk terug kunnen komen, en Barbossa natuurlijk.quote:Op zondag 27 mei 2007 18:16 schreef base3ball het volgende:
[..]
Ik denk dat er nog wel een vervolg komt (Hollywood en Disney kennende), Johnny Depp ziet een vervolg wel zitten dus ja. Overigens denk ik dat in een eventueel vervolg Will en Elizabeth niet zullen terugkeren. Mocht er een vervolg komen dan zouden ze het toch echt over een andere boeg moeten gooien.
Beter opletten tijdens het kijken...quote:oh en waarom zag Orlando er dan trouwens op dat schip ook niet uit als een inktvis of ander monster? Die paar lullige streepjes op zijn borst om te laten zien dat zijn hart eruit was zagen er een beetje sneu uit
Oja, daar was 'ie opweg naar toequote:Op zondag 27 mei 2007 18:28 schreef The-Brahma-Bull het volgende:
Depp wil graag, het publiek ook, en de grote bazen ook want het levert veel geld op. Iedereen wint, dus ik denk dat deel 4 wel komt. Zal er wel over gaan dat Jack naar die fountain of youth gaat en barbosa ook ofzo(als hij ook nog wilt)
Een ander zwak deel van het verhaal blijft toch ook wel Calypso. Een belangrijk deel van de film draait om de bevrijding van Calypso. Eigenlijk is dat zelfs het doel van de groep, want zij moet immers hen helpen om te overleven. Terwijl zij aan de andere kant angstaanjagend zou moeten zijn voor de piraten. Wat krijgen we uiteindelijk? Één maalstroom! Het is net zoals die piraat met het ogen zegt: "Is this all that happens" (oid).quote:Op maandag 28 mei 2007 00:20 schreef wonderer het volgende:
Al die pacts die mensen met elkaar sloten verwarden mij ook wel trouwens, maar nu heb je tenminste nog een reden om hem nog eens te kijken. Dat het houten oog uiteindelijk een van de negen "pieces of eight" bleek te zijn vond ik meesterlijk.
Volgens mij verwarde dit zelfs de makers zelf, want het was nogal onsamenhangend. De verwarring in het verhaal wordt vooral gezaaid, doordat de personages zich niet aan het pact hieldem. Terwijl zij dit voor henzelf wel deden, maar nogal eens onlogische beslissingen namen, omdat het gewoon slechtgeschreven is.
Jack was volgens mij gewoon half krankzinnig...er geworden terwijl ie "dood" was, vandaar die hallucinaties die ook in het leven nog doorgingen. Toegevoegde waarde... neu, op zich niet. Maar ook niet totaal met de haren erbij gesleept. En het "Nobody move! I have lost me brain" was toch wel erg grappig.
Dat was idd een erg leuke toevoeging en ook redelijk logisch. Jack was al niet de meest normale persoon en een verblijf in een enorme leegte helpt niet bepaald om hem wat normaler te maken.
De Chinese piraat was ervan overtuigd dat Calypso in Elisabeths lichaam zat opgesloten in plaats van Tia Dalma. Een leuk stukje afleiding van het publiek daar. Wel tof gedaan.
Het was idd pure afleiding, maar vooral heel erg nietszeggend. Wederom slecht geschreven. Als Elizabeth hier zelf nog op terug gekomen was, dan was het wel aardig gevonden. Nu was het gewoon weer een foefje voor wat afleiding, wat eigenlijk nergens op slaat. Sowieso vond ik zijn personage behoorlijk overbodig, maar goed.
Ik had echt verwacht dat Keith Richards een nogal treurige bedoening zou worden, alleen daar omdat het leuk zou zijn vanwege dat Depp zijn personage daarop had geinspireerd. Maar dat bleek goed mee te vallen!
Zijn performance was zeker behoorlijk, maar wel heel erg summier. Ik snap dat er weinig tijd was (een week) in zijn schema, maar er had toch wel wat meer mee kunnen gedaan. Om de vader van Jack erbij te halen is een gouden vondst, maar doe daar dan ook wat mee![]()
Smaken verschillen zeker, is niks mis meequote:Op maandag 28 mei 2007 01:14 schreef wonderer het volgende:
De chinees overbodig? Waarom? Ze hadden zijn kaarten nodig (en een boot) om Jack op te halen in de Kelder. En het feit dat hij denkt dat Elisabeth Calypso is, zorgt ervoor dat ze op zijn schip zit en later kapitein wordt. In alle consternatie die daarop volgt, vergeet ze dat weer, vooral omdat daarna vrij snel duidelijk wordt dat het Tia Dalma is, geloof ik.
Overbodig is idd niet het goede woord. Waar het mij om gaat is dat de film pretendeert dat Sao Feng naast het drietal het belangrijkste personage is, terwijl hij al snel verdwenen is. Dat hele gedoe met Elizabeth als koning was ook alleen maar een foefje (ja weer een) om bepaalde haar te kunnen laten beslissen tijdens de raad. Dat haar koningschap vervolgens aan de kant wordt geschoven en daarna weer wel belangrijk is, tsja dat is zeker niet zwak, plotmatig gezien. En Elisabeth vergeten dat Fao dat gezegd heeft? Ja zo lust ik er nog wel een paar, dan kan ik ook wel een filmscript gaan schrijven.
Dat ze Calypso nodig hebben, bedenken ze toch later pas? Zo van "tering, we moeten nou tegen de hele VOC PLUS Davey Jones vechten, hebben we geen geheim wapen dat we in kunnen zetten?"?
Ze wisten alleen niet aan het begin dat de Vliegende Hollander meestreed. En ze waren al direct van plan (Barbossa en Tia Dalma iig) om Calypso terug te halen. Dat was de reden dat Jack terug gehaald moest worden. Want zonder hem geen negen zilverlingen.
Nou ja, daarvoor moet ik hem nog een keer bekijken, maar ik vond het geen inherent zwak plot. Een paar toevalligheden waar ik niet goed tegen kan (er zijn honderdduizenden bootjes en zij varen precies langs de gouverneur, dat soort dingen, maar dat is te vergeven). Maar goed, smaken blijven verschillen
Ik kreeg daarbij een flashback naar de thriller Secret Window waar Johnny Depp de hoofdrol in speelt. Praat hij ook zo tegen zichzelf in meerdere gedaantes van zichzelf zeg maar.. Ik vond het in elk geval van die film gejatquote:Op zondag 27 mei 2007 23:57 schreef Molluck het volgende:
[...]
Verder vond ik onduidelijk wat al die Jacks opeens deden? In die Locket kon ik me er nog wel een beetje waarderen want dat moest gewoon iets extreem wazigs voorstellen, maar daarna twee Jacks in zijn baard (zijn geweten?) en 4 Jacks in de cel, wat was daar de toegevoegde waarde van?
[...]
Er zaten nog wel meer knipogen naar oude Depp-films in, zoals Arizona Dream en The Brave.quote:Op maandag 28 mei 2007 09:59 schreef Kidney_Bean het volgende:
[..]
Ik kreeg daarbij een flashback naar de thriller Secret Window waar Johnny Depp de hoofdrol in speelt. Praat hij ook zo tegen zichzelf in meerdere gedaantes van zichzelf zeg maar.. Ik vond het in elk geval van die film gejatTja 1x was leuk, maar dat werd iets van 3x herhaald in de Pirates film, dan wordt het een beetje vervelend
Ik zat in de grootste zaal van de bioscoop, helemaal vooraan dus het duurde nog wel even voordat ik naar buiten was, maar toch heb ik het niet gezien, wat heb ik gemist dan?quote:Op maandag 28 mei 2007 12:29 schreef Marty het volgende:
Is Elisabeth nu op het eiland gebleven? (met haar zoon)
Aangezien ze als kapitein en later zelfs als koning(in) van de piraten werd benoemd nam ik eigenlijk aan dat ze daarmee verder zou gaan terwijl Will de Flying Dutchman bestuurde.
Bij ons bleven er ook erg weinig mensen zitten om de scene na de aftiteling te kijken, maar wanneer de lichten niet aan gaan kun je verwachten dat er nog iets na komt.
En helemaal wanneer je weet dat er na 1 & 2 ook nog een scene kwam!
Was het nog niet duidelijk genoeg? Jack Sparrow is compleet en totaal (en niet half zoals iemand al eerder zei) krank en krankjorum. Dat werd er toch echt met een voorhamer ingeramd naar mijn idee. het hele Terry Gilliam-esque Locker deel, het idee dat hij dan maar Davy Jones' baantje in wou pikken om voor eeuwig piraatje te kunnen spelen en het schizofrene met zichzelf-geruzie: knet-ter-gek. Niks meer, niks minder.quote:Op zondag 27 mei 2007 23:57 schreef Molluck het volgende:
Verder vond ik onduidelijk wat al die Jacks opeens deden? In die Locket kon ik me er nog wel een beetje waarderen want dat moest gewoon iets extreem wazigs voorstellen, maar daarna twee Jacks in zijn baard (zijn geweten?) en 4 Jacks in de cel, wat was daar de toegevoegde waarde van?
This video is no longer available due to a copyright claim by The Walt Disney Companyquote:Op zaterdag 26 mei 2007 22:11 schreef magnifor het volgende:
Hier de scene na de credits:
http://www.youtube.com/watch?v=xVXle4khS78
Ja ik ook, echt verschrikkelijk slecht geacteerd. Dat was dan ook het enige waar ik me echt aan ergerde...quote:Op zondag 27 mei 2007 11:19 schreef Secretus het volgende:
Vond niemand anders de dialogen (Vooral tussen Will en Elisabeth) ongelooflijk cheesy ?
Dat moest Davy Jones van Beckett. Eerste scene dat je die 2 samen ziet.quote:Op maandag 28 mei 2007 18:36 schreef Re het volgende:
Enige wat ik niet begreep is wie de Kraken heeft doodgemaakt?
owww die heb ik dan gemist... thnx!quote:Op maandag 28 mei 2007 18:39 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Dat moest Davy Jones van Beckett. Eerste scene dat je die 2 samen ziet.
Sorry hoor, maar als je deze film niet kan volgen heb je het IQ van een stoeptegel, de attentiespanne van een goudvis en het inlevingsvermogen van een badslipper.quote:Op maandag 28 mei 2007 19:09 schreef SunChaser het volgende:
Opletten? Deel 2 was al niet te volgen omdat t van de hak op de tak springt, het verhaal is gewoon compleet losgeslagen. Lees je ook overal in recensies. POTC moet t hebben van de effecten en de slapstick
Immers recensies hebben altijd gelijk en gelden voor iedereenquote:Op maandag 28 mei 2007 19:09 schreef SunChaser het volgende:
Opletten? Deel 2 was al niet te volgen omdat t van de hak op de tak springt, het verhaal is gewoon compleet losgeslagen. Lees je ook overal in recensies. POTC moet t hebben van de effecten en de slapstick
Wel stom dat toen die andere hondereden schepen dan dachten, nou laten we het mar opgeven.quote:Op donderdag 24 mei 2007 00:47 schreef Garble het volgende:
.
Was er ook een scene na de aftiteling. Heb ik weer gemistquote:Op maandag 28 mei 2007 12:29 schreef Marty het volgende:
Is Elisabeth nu op het eiland gebleven? (met haar zoon)
Aangezien ze als kapitein en later zelfs als koning(in) van de piraten werd benoemd nam ik eigenlijk aan dat ze daarmee verder zou gaan terwijl Will de Flying Dutchman bestuurde.
Bij ons bleven er ook erg weinig mensen zitten om de scene na de aftiteling te kijken, maar wanneer de lichten niet aan gaan kun je verwachten dat er nog iets na komt.
En helemaal wanneer je weet dat er na 1 & 2 ook nog een scene kwam!
Het is alsnog een kutfilmquote:Op donderdag 24 mei 2007 20:17 schreef RaymanNL het volgende:
[..]
Als je de film normaal had gevolgd, dan had je zelf antwoord kunnen gevenAl jou vragen worden beantwoord in de film
Dus, het is geen kutverhaal
Wat gebeurde er dan nog?quote:Op maandag 28 mei 2007 20:32 schreef wonderer het volgende:
Serieus, als je de eerste twee films gezien hebt, WEET je toch dat er nog iets achteraan komt??
Als ik me niet vergis zei die gast (pfffffff weet even de naam niet) die door beide piratenschepen werd gebombardeerd dat nét voor de spectaculaire scene waarbij hij van het trappetje afliep en de stukken hout om hem heen vlogen.. (dan weet je vast wel wie ik bedoelquote:Op maandag 28 mei 2007 11:56 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
Er zaten nog wel meer knipogen naar oude Depp-films in, zoals Arizona Dream en The Brave.
En een héél dikke knipoog naar de Sergio Leone-spaghettiwesterns (inclusief Morricone-muziek).
Ik heb hem even gemist, maar er moet ook een quote uit The Godfather in zitten ("Just good business"), volgens een mailvriendin van me. Ik ken The Godfather, maar zal hem nodig opnieuw moeten zien, of dit werkelijk zo is.
Die gedaantes van Sparrow waren zijn persoonlijke hel in Davy Jones' Locker: hij kwam steeds zichzelf tegen...!
Dat dacht ik ook... Maar hele volksstammen blijken dus van niks te weten...quote:Op maandag 28 mei 2007 20:32 schreef wonderer het volgende:
Serieus, als je de eerste twee films gezien hebt, WEET je toch dat er nog iets achteraan komt??
Het is verhaal is an sich ook helemaal niet moeilijk te volgen. Het was gewoon zeer slecht uitgewerkt.quote:Op maandag 28 mei 2007 19:20 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar als je deze film niet kan volgen heb je het IQ van een stoeptegel, de attentiespanne van een goudvis en het inlevingsvermogen van een badslipper.
met de nadruk op zeer!quote:Op maandag 28 mei 2007 21:23 schreef base3ball het volgende:
[..]
Het is verhaal is an sich ook helemaal niet moeilijk te volgen. Het was gewoon zeer slecht uitgewerkt.
Iets daarvoor zei Becket tegen Jack iets in de trant van "It's not personal, it's strictly business"quote:Op maandag 28 mei 2007 21:12 schreef Kidney_Bean het volgende:
[..]
Als ik me niet vergis zei die gast (pfffffff weet even de naam niet) die door beide piratenschepen werd gebombardeerd dat nét voor de spectaculaire scene waarbij hij van het trappetje afliep en de stukken hout om hem heen vlogen.. (dan weet je vast wel wie ik bedoel) Hij zei toen ´Just good business´ en besefte dat hij erin geluisd was zeg maar...
![]()
edit: dat was dus Becket, tja de naam was me even ontschoten![]()
![]()
Volgende keer gaan we sámen naar de filmquote:Op maandag 28 mei 2007 21:41 schreef fratsman het volgende:
[..]
Iets daarvoor zei Becket tegen Jack iets in de trant van "It's not personal, it's strictly business"
En ik was gewoon de enige in de zaal die die "Once upon a time in the west"-knipoog doorhad. Begin ik te lachen, mensen naast me meteen "wat is hier leuk aan? ze lopen alleen maar!"
Goed punt. Vond dat echt een Disney moment.quote:Op maandag 28 mei 2007 19:06 schreef HostiMeister het volgende:
pff... echt waar, sommige mensen in dit topic, net of dit een of andere mindfuck film is. Zo moeilijk is deze nou ook weer niet hoor, gewoon een beetje meer opletten. Mensen zouden Lost Highway of Mullholland Drive maar eens een keer gaan kijken als ze een echte 'ingewikkelde' film willen zien.
Maar over déze film; ik vond hem heel vermakelijk, paar minpuntjes zoals die gigantische Tia Dalma, dat had wel wat subtieler gemogen. En de humor was af en toe net iets té simpel, maar dat kan goed aan mij liggen, dus niet echt een minpuntje over de film. Het slechtste vond ik die trouwerij in het eindgevecht, beetje matig en cheesy. Goed verhaal, mooie special effects en leuke acteurs en karakters (Barbossa is echt een van mijn favorieten).
Top![]()
Ook ik vind het allemaal wat onduidelijk. Het komt allemaal niet echt naar voren in de film. Zover ik het begrijp door uitleg van de schrijvers, is dat de vloek van the Flying dutchman (schip) bestaat uit dat je als kapitein gebonden bent aan 10 jaar dienen op zee waarna je 1 dag op land krijgt en als je ware liefde 10 jaar op je wacht deze vloek opgeheven is.quote:Op woensdag 30 mei 2007 23:45 schreef suus21 het volgende:
het enige dat ik niet helemaal begrijp is dat davy jones al zijn hart eruit had gehaald want hij was capt. van de hollander. Maar later werd verteld dat hij zelf zn hart eruit rukte omdat calypso niet kwam opdagen....dat slaat toch nergens op, zijn hart was toch al eruit. (althans volgens de legende van de hollander zou dat moeten zijn) En is Will vrij nu Swann na 10 jaar wel op hem wacht....lijkt me wel maar is ook onduidelijk..
Hondje dat het opperhoofd is geworden van de kannibalen.quote:Op woensdag 30 mei 2007 23:23 schreef the_legend_killer het volgende:
Wat zijn nou die scenes op het einde ?
deel 2 ?
Dan hopelijk zonder Will en Elizabethquote:Op donderdag 31 mei 2007 16:07 schreef Waltero het volgende:
zuig film, wachten op deel 4
Pirates of the caribean 4 : The Elixer of Life
quote:Op donderdag 31 mei 2007 16:20 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Dan hopelijk zonder Will en Elizabeth
En wat minder Disney gedoe
quote:Op donderdag 31 mei 2007 16:32 schreef the_legend_killer het volgende:
Ik vond alleen dat met die meerdere jack's zo nep he.
Het enige is dat je ziet is dat WIll op zn boot langsvaart. Niet of de vloek is opgeheven.quote:Op donderdag 31 mei 2007 16:14 schreef Waltero het volgende:
filmpje dat na de credits kwam :
http://www.youtube.com/watch?v=MgPKJl45Da0&mode=related&search=
Zucht*quote:Op donderdag 31 mei 2007 16:53 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Het enige is dat je ziet is dat WIll op zn boot langsvaart. Niet of de vloek is opgeheven.
Ja, maar die groene flits zie je ook als hij voor het eerst verdwijnt. Dat klopt dan toch niet?quote:Op donderdag 31 mei 2007 17:23 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Zucht*
Lees het topic aub nog eens door..
quote:Filming finished on January 10, 2007 in Molokai,and the first assembly cut was three hours. Twenty minutes were removed, not including end credits, though producer Jerry Bruckheimer maintained that the long running time was needed to make the final battle work in terms of build-up. One scene cut explained that if Calypso had greeted Davy Jones after his ten years of ferrying dead souls, then he would have been freed of his duty: in turn, Will is freed of his captaincy as Elizabeth remains faithful to him ten years later.
Niet om die reden, maar dat was gewoon dom.quote:Op donderdag 31 mei 2007 16:48 schreef Woodpecker het volgende:
[..]
Ja, want dat KAN helemaal niet, he
agreedquote:Op donderdag 31 mei 2007 20:47 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Niet om die reden, maar dat was gewoon dom.
verneukte de hele sfeer/pirates setting voor mij, ik vond het met die krabbetjes al weer veel te, achteraf snap ik dat het die voodoo/godin muts was, maar toch, laten ze maar is met een serieuze directors cut komenquote:Op donderdag 31 mei 2007 20:47 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Niet om die reden, maar dat was gewoon dom.
hmm je mist JUIST dat iemand dat even vertelt, dat hij na 10 jaar bevrijdt is.. leek me nogal een essentieel element in de film? Vaag dat je die dan weglaat, had iedereen net zo goed 20 minuten langer kunnen blijven zitten (na bijna drie uur maken die 20 min ook niet meer uitquote:
Er staat een poppetje dat die Cuttler voorstelt in de loop van dat kanon, maar dat zag ik meteen in de bioscoop al en aan het gelach om me heen te horen was het echt niet zo moeilijk te zien als het in dit filmpje wordt voorgesteld...quote:Op vrijdag 1 juni 2007 15:44 schreef SunChaser het volgende:
Geen id wat hier precies is te zien maar wel geinig gedaan
http://www.youtube.com/watch?v=oGTFNEMphsk&NR=1
Ik kijk gewoon graag goed naar een film waar ik acht en halve euro voor heb betaaldquote:Op vrijdag 1 juni 2007 18:29 schreef Pumatje het volgende:
stelletje autisten zeg, dat jullie zoiets opvalt![]()
Ik 7 euro 70quote:Op vrijdag 1 juni 2007 18:39 schreef Molluck het volgende:
[..]
Ik kijk gewoon graag goed naar een film waar ik acht en halve euro voor heb betaald
Ik 9 euro!!quote:Op vrijdag 1 juni 2007 18:39 schreef Molluck het volgende:
[..]
Ik kijk gewoon graag goed naar een film waar ik acht en halve euro voor heb betaald
Dat zijn de voordelen in het buitenland. Hier in Arequipa, Peru betaalde ik omgerekend 2,50 euro en op dinsdag is het zelfs maar 1,75 euro! En het leuke was dat ze gewoon de hele aftiteling weggeknipt hadden tot het extra filmpje. Ik wist dat die ging komen maar bijna iedereen was al weg. Grappig om te zien hoe al die mensen die al bijna de deur uit waren verbaasd terugkwamen toen er ineens weer een stukje film kwam!quote:Op zaterdag 2 juni 2007 16:14 schreef miss-scofield het volgende:
[..]
Ik 9 euro!!Omdat het een lange film is ofzo, afzetters!
Dus mensen liepen al weg voor de film was afgelopenquote:Op zondag 3 juni 2007 01:25 schreef Foeske het volgende:
En het leuke was dat ze gewoon de hele aftiteling weggeknipt hadden tot het extra filmpje. Ik wist dat die ging komen maar bijna iedereen was al weg.
Dat gebeurde vorig jaar met DMC. Dat gebeurde dit jaar met AWE.quote:Op zondag 3 juni 2007 01:32 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Dus mensen liepen al weg voor de film was afgelopen
Almere 10 euro... en ik weet uit ervaring dat het na een maand gewoon de gewone prijs is...quote:Op zaterdag 2 juni 2007 16:14 schreef miss-scofield het volgende:
[..]
Ik 9 euro!!Omdat het een lange film is ofzo, afzetters!
Ik was er in een mailgroep al op geattendeerd, ik heb een excuusquote:Op vrijdag 1 juni 2007 18:29 schreef Pumatje het volgende:
stelletje autisten zeg, dat jullie zoiets opvalt![]()
Hier sluit ik me bij aan. Ik had er al geen hoge verwachtingen van omdat ik zoveel negatief commentaar om me heen had gehoord, maar hij was nog slechter dan ik had verwacht. Inderdaad veel te lang en alle (oorlogs)scenes duurden ook wel érg lang idd. Daar komt ook nog eens bij dat ik het verhaal heel erg moeilijk te volgen vond, met al die verschillende schepen en 'partijen' en kapiteins. Dit vind ik een groot verschil met deel 1 en 2, daarin was de verhaallijn me wél helemaal duidelijk. Ik vond de film wel vet gemaakt, het zag er gewoon heel mooi uit allemaal, met veel special effects enzo. En er zaten ook leuke grappen in deze keer. Maar over het algemeen vond ik het erg tegenvallen!quote:Op dinsdag 29 mei 2007 08:31 schreef miss_bleu het volgende:
ben er ook naar toe geweest vond hem zelf heel erg tegenvallen. Zo ongeveer op 1.5 uur had ik het stiekem wel gehad. Vind de film veel te lang duren en heb het idee dat de scene's behoorlijk zijn uitgerektNee zonde eigenlijk.
Nee, het stukje aftiteling met de namen van de hoofdpersonen was nog wel te zien en in die tijd begonnen de mensen dus weg te lopen. Pas vanaf toen de letters in het klein kwamen zeg maar werd er geknipt...quote:Op zondag 3 juni 2007 01:32 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Dus mensen liepen al weg voor de film was afgelopen
Dat was dezelfde sea creature die in Dead Man's Chest al eens zijn kop verloor. Wij konden er dan ook wel om lachen.quote:Op zondag 3 juni 2007 14:38 schreef sanni het volgende:
(...)Met " in ur face " zijn van die 'platte' grappen zoals toen een van de vismensen tijdens het gevecht tussen alle piraten en de vismensen op het dek wat verdoofd rondliep en van bovenaf die metalen kist met het hart op zijn bakkes kreeg waardoor hij helemaal de weg kwijt was. (...)
Wat ik niet begreep is: hoe kun je een kaart met houten draaischijven oprollenquote:Op woensdag 6 juni 2007 13:34 schreef Yashaaaaa het volgende:
...
Maar wat ik me dan weer afvraagAls zij een godin was zonder vaste gedaante.. hoe kunnen ze dan van elkaar zijn gaan houden
Maar dat zijn dingen die je eigenlijk niet eens hoeft te weten dus
Volgens mij zijn Calypso en Davy Jones van elkaar gaan houden toen Calypso al 'gevangen' zat in Tia Dalma...
...
Zolang Johnny er maar inzit![]()
![]()
![]()
je hebt de eerdere delen wel gezien?quote:Op maandag 11 juni 2007 15:04 schreef Mustard_Man het volgende:
gisteren geweest. 10 euro(nou ok vooruit met OVkaart 8,50, maar normaal betaal ik 7
)
zowel ik als met degenen met wie ik gegaan was snapten vrij weinig van de film. het ging enorm van de hak op de tak. vond er ook maar weinig aan moet ik bekennen.
Gelakt papier of leer is ook een optie hoor. Hoeft geen hout te zijn.quote:Op maandag 11 juni 2007 12:18 schreef Fleur_Powers het volgende:
[..]
Wat ik niet begreep is: hoe kun je een kaart met houten draaischijven oprollen???
Zelfs als je ook de andere delen gezien hebt, blijft het een warrig en matig script. Halverwege de film begon ik me echt te ergeren aan stomme plotwendingen en absurde trouwceremonieen (dat was echt een dieptepunt).quote:
Het is je misschien niet opgevallen maar rationeel gedrag hadden ze voor deel 1 al over boord gegooid.quote:Op maandag 11 juni 2007 22:34 schreef the_legend_killer het volgende:
en het laaste gevecht dan
super veel schepen maar nee 2 gaan er vechten
Hij verdient wat mij betreft nog steeds een oscar voor die rol.quote:Op maandag 11 juni 2007 21:18 schreef Jivis het volgende:
En al was die deze film wat minder in beeld, Jack Sparrow is en blijft natuurlijk een legendarisch filmpersonage.
Inderdaad.quote:Op donderdag 14 juni 2007 12:22 schreef Foeske het volgende:
[..]
Hij verdient wat mij betreft nog steeds een oscar voor die rol.
Van mij hoeft het niet...quote:Op woensdag 20 juni 2007 12:09 schreef magnifor het volgende:
Er komt zeer waarschijnlijk een deel 4 mensen:
http://www.cinemablend.com/new.php?id=5506
Laten ze even een paar jaar wachten... Depp kan zoveel méér dan Captain Jack!quote:Op woensdag 20 juni 2007 12:09 schreef magnifor het volgende:
Heb hm in de winkel zien liggen maar is een agenda echt gebaseerd op groep 8-ers of brugklassers.quote:
Hebbeeeeeeee!!!!!!!quote:Op woensdag 20 juni 2007 23:36 schreef vencodark het volgende:
[..]
Heb hm in de winkel zien liggen maar is een agenda echt gebaseerd op groep 8-ers of brugklassers.![]()
Heb wel een spel kaarten (van potc 3 ja, heeeel mooi, free record shop) + badlaken.![]()
Dit verwoordt precies mijn ervaring van de film.quote:Op donderdag 24 mei 2007 17:46 schreef TC03 het volgende:
Mooie spektakelscènes, maar het verhaal... Op een gegeven moment wist ik echt niet meer wie wat wilde, waarom iedereen deed wat ze deden en waarom ieder zei wat ze zeiden. Het boeide me ook niet meer echt...
quote:Op woensdag 20 juni 2007 12:09 schreef magnifor het volgende:
Als ik in haar schoenen had gestaan & de kans had, zou ik het ook hebben gedaanquote:Op maandag 2 juli 2007 10:23 schreef einfach_mich het volgende:
(...)Trouwens die Calypso/Tia Dalma... zou zij misschien met Sparrow hebben liggen vozen terwijl ze eigenlijk op Davy Jones had moeten wachten (toen die na 10 jaar terugkwam)?? Wat er wordt ook iedere keer gesuggereerd dat Jack en Tia wat gedaan zouden hebben
(...)
wtfquote:Op maandag 30 juli 2007 13:55 schreef Sequencial het volgende:
Ik heb 'm gisteren gezien, MET scene na de credits (we waren weer eens de enige twee die hoopten op een extra scene whehe). Eigenlijk is alles hierboven al gezegd, dus ik zal mijn mening kort samenvatten:
Grootste MIN:
- te verwarrend plot (zal zo bedoeld zijn, maar toch)
- Beckett's eindscene (slechts 1 splinter brandt opzichtig een gaatje in z'n jas, de rest gaat door 'm heen?)
- Opgeblazen Calypso (leek wel een enorme opblaaspop uit Ghostbusters ofzo) die vervolgens geen rol meer speelt
- Elizabeth's speech op de boot (heeft ze de stem niet voor)
- Trouwerij tijdens gevecht (te plotseling en gemaakt 'grappig')
- De hele vloot die omkeert terwijl er alleen nog maar een 2 tegen 1 'gevecht' heeft plaatsgevonden
Visueel fantastisch, en een fraaie soundtrack!
tjah, naar mijn mening was 't niet echt overtuigend. Maar goed, in combinatie met haar looksquote:
In de VS: net voor Sinterklaas.quote:Op dinsdag 25 september 2007 23:38 schreef Dos37 het volgende:
wanneer komt deze op DVD uit?
Ik kan niets vinden.
Dat komt doordat het verhaal nergens op slaatquote:Op woensdag 17 oktober 2007 22:14 schreef SunChaser het volgende:
Hij staat nu op maar kan mn aandacht er toch niet bijhouden, teveel terzijdes en slapstick, had van mij wel in 90 min gemogen, snap ook geen fuck van t verhaal
Leg me dan bijvoorbeeld eens uit waar die hele "trade" op sloeg op dat eilandje. Dat ze Jack ruilden voor Will. Waar the fuck sloeg dat op?quote:Op woensdag 17 oktober 2007 23:36 schreef DrDurden het volgende:
Vond hem echt geweldig. Heeft een iets serieuzere toon dan de vorige twee, maar dat maakt de film alleen maar beter. Mooie afronding van de trilogie, prachtige special effects, geweldige muziek. Ik ga hem absoluut halen wanneer hij op DVD uitkomt.
En hoezo is hij vaag en niet te begrijpen? Ik was er na twee keer kijken al uit. Alles is gewoon eenvoudig uit te leggen, hoor.
Jack werd nog steeds gezocht door Beckett, en Will wilde alleen vechten tegen Jones, maar had een verbond gesloten (dacht ik, is al een tijdje geleden) met Beckett. Om tegen Jones te vechten, ruilden ze dus van plaats.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 23:51 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Leg me dan bijvoorbeeld eens uit waar die hele "trade" op sloeg op dat eilandje. Dat ze Jack ruilden voor Will. Waar the fuck sloeg dat op?![]()
Nee, dat klopt niet. De schrijvers hebben al uitgelegd dat Will daarna wel degelijk vrij is. Davy Jones zou dus vrij zijn, als Calypso op was komen dagen. Dat gebeurde niet, en daarom is hij pissed off op haar (en is hij veranderd in een inktvis).quote:Op donderdag 18 oktober 2007 00:39 schreef SunChaser het volgende:
De ondergang van de Britten was een mooi stukje. jammer dat degene die de DVD heeft geript de aftiteling heeft verwijderd ivm alatste scene. Hoe dan ook, Will kwam dus niet vrij maar krijgt gewoon 1 dag per 10 jar en dat was toen zijn dag, met zn dochter en Elizabeth
Tja, waarom zou Jones anders zo boos zijn op Calypso (of Tia Dalma)? Maar het werd in een verwijderde scene gezegd, en die hebben ze eruit gehaald. Beetje jammer, maar het klopt dus wel.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 09:51 schreef SunChaser het volgende:
De schrijvers kunnen dat wel uitleggen maar uit de film blijkt t niet, daar zeggen ze duidelijk 1 dag op land 10 jaar op zee
Ik zou toch zweren dat het een zoon was.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 00:39 schreef SunChaser het volgende:
Het verhaal doet er gewoon niet toe. De film draait om de actie. En dat gevecht in de draaikolk zag er verder geod uit, alleen jammer van dat trouwen en ze vechten op een mast.
De ondergang van de Britten was een mooi stukje. jammer dat degene die de DVD heeft geript de aftiteling heeft verwijderd ivm alatste scene. Hoe dan ook, Will kwam dus niet vrij maar krijgt gewoon 1 dag per 10 jar en dat was toen zijn dag, met zn dochter en Elizabeth
Helaas, je linkje doet het niet.quote:Op zondag 21 oktober 2007 22:24 schreef dutch-mamma het volgende:
Voor de liefhebbers van bloopers: http://www.youtube. com/watch? v=KI5NaNN7Chg
quote:Op zondag 21 oktober 2007 22:24 schreef dutch-mamma het volgende:
Voor de liefhebbers van bloopers: http://www.youtube.com/watch?v=KI5NaNN7Chg
http://nl.youtube.com/watch?v=uWR-us7Y-gcquote:Op dinsdag 23 oktober 2007 09:41 schreef vencodark het volgende:
[..]
Helaas, je linkje doet het niet.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |