abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 25 mei 2007 @ 13:28:01 #51
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_49761348
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 12:15 schreef Realzm het volgende:
Ik vond wel dat sommige stukjes zwaar onrealistisch werden gemaakt. Wanneer het schip van Beckett ontploft loopt hij op z'n dooie gemaktje nog even eerst naar beneden, wordt absoluut niet geraakt door de miljarden splinters en kogels die er rondvliegen en op het einde gaat ie pas dood door een vlammetje.
Ook dat ze die Tia Dalma opeens zo groot moesten maken. Komop zeg, laat dan zien dat ze uit haar menselijke vorm komt en dat ze weer een godin wordt ofzo.
Dat van tia dalma ben ik met je eens...die vond ik een beetje nep zo groot. Maar dat van Beckett was denk ik meer als een soort van "afscheid" nemen van zijn schip bedoeld. Een laatste tochtje over zijn schip dat verwoest wordt...ik vond het juist een heel mooi stuk. Onrealistisch (zoals de helft van de film) maar mooi
To infinity…and beyond!
  vrijdag 25 mei 2007 @ 13:38:00 #52
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_49761733
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 22:34 schreef UZN het volgende:
Van Wiki
[..]

Verdorie. Niet gezien.

Waarom zou Will kunnen stoppen met de Flying Dutchman te zijn alleen omdat ie een kind heeft? Of gaat zij mee op het schip
Kut, ook niet gezien
Ik wou de credits nog zien, maar iedereen stond op en ik zat aan het begin van de rij, dus ben ook maar weggegaan
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  vrijdag 25 mei 2007 @ 13:59:23 #53
78964 Luuksor
[ Curacao ]
pi_49762629
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 00:47 schreef Garble het volgende:
Die trouwerij . En de moeder van Jack .

Mooiste scene vond ik die aan het eind wanneer de Black Pearl en de Flying Dutchman het schip van de slechterik aan stukken schieten... Echt ongelooflijk mooi gemaakt met al die brokstukken en zo die om hem heen vliegen voordat hij opgesloktwordt door de vlammen.
Vond vooral de manier waarop Beckett zich zo liet overdonderen écht geweldig. De manier waarop hij zo compleet verslagen voor op zijn schip stond, niet in staat zn luitenanten orders te geven, echt super goed geacteerd stuk!
  vrijdag 25 mei 2007 @ 14:04:36 #54
78964 Luuksor
[ Curacao ]
pi_49762871
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 21:51 schreef Litpho het volgende:

[..]

Dat is een dode duitser . Probeer Barbossa .
Barbarossa is de rode zoon van Barbapappa Als pumatjej de film nog maar een keer kijkt met een lijstje vragen in de hand, komt het allemaal goed!
pi_49763150
In plaats van zeiken dat Pumatje beter had kunnen opletten tijdens de films, kan je net zo goed even de antwoorden op de vragen geven (of weten jullie ze zelf stiekem ook niet?). Sommige onderdelen zijn ook nog steeds onduidelijk voor mij en denk dat er nog wel meer zijn. Niet iedereen is zo alert tijdens het kijken van de film.
  vrijdag 25 mei 2007 @ 14:19:57 #56
78964 Luuksor
[ Curacao ]
pi_49763490
Waarom ga je dan naar de film? Het is sowieso geen film om heen te gaan zonder 1 en 2 gezien te hebben (sterker nog ,ik heb ze de dag van tevoren nog even gekeken). En als je 1 of 2 dingen niet snapt okee, maar die gast snapte gewoon de hele film niet.. Dan vind ik het beantwoorden van zn vragen overbodig..
pi_49763726
Nou ik zou ook wel graag willen weten wat die krabbetjes voor functie hadden. Of sloeg het gewoon nergens op? Of was dat Tia Dalma die Jack uit de dodenwereld haalde (omdat zij zelf ook in krabbetjes veranderde)? En waarom Will en Elizabeth ineens zo afstandelijk tegen elkaar deden, iig de kant van Elizabeth naar Will snapte ik niet.
  vrijdag 25 mei 2007 @ 14:31:46 #58
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_49764014
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 14:25 schreef shiNinG_staR het volgende:
Nou ik zou ook wel graag willen weten wat die krabbetjes voor functie hadden. Of sloeg het gewoon nergens op? Of was dat Tia Dalma die Jack uit de dodenwereld haalde (omdat zij zelf ook in krabbetjes veranderde)? En waarom Will en Elizabeth ineens zo afstandelijk tegen elkaar deden, iig de kant van Elizabeth naar Will snapte ik niet.
Dat dacht ik wel ja, dat het Calypso was die die krabbetjes bracht om Jack te helpen, aangezien ze later zelf in krabbetjes veranderde
Ziggy played guitar
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_49764052
Okee dan, snapte ik het toch beter dan ik dacht .
  vrijdag 25 mei 2007 @ 14:46:49 #60
11458 ivetje
pi_49764692
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 14:25 schreef shiNinG_staR het volgende:
En waarom Will en Elizabeth ineens zo afstandelijk tegen elkaar deden, iig de kant van Elizabeth naar Will snapte ik niet.
Omdat Elizabeth met Jack gezoend zou hebben...daarom deed Will raar tegen haar. Elizabeth heeft Jack achtergelaten bij de kraken en dat zat haar dwars. Dit heeft ze nooit tegen Will verteld in deel 2...en omdat Will ook afstandelijk deed, deed zij het ook maar lijkt mij. Alleen de last die ze meedroeg omdat zze Jack had achtergelaten was denk ik het grootste probleem
To infinity…and beyond!
  vrijdag 25 mei 2007 @ 15:54:41 #61
66422 dutch-mamma
Silence, Exile, Cunning...
pi_49767114
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 14:31 schreef MissBliss het volgende:

[..]

Dat dacht ik wel ja, dat het Calypso was die die krabbetjes bracht om Jack te helpen, aangezien ze later zelf in krabbetjes veranderde
Toen Jack met de rest herenigd was, kropen de krabbetjes onder de rok van Tia Dalma/Calypso.
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
  vrijdag 25 mei 2007 @ 16:14:44 #62
52187 Woodpecker
One happy bunny
pi_49767807
Handig naslagwerk voor wie heeft zitten slapen tijdens de film of voor wie het allemaal te snel ging.
  † In Memoriam † vrijdag 25 mei 2007 @ 16:18:07 #63
138647 Sebasser
Sugar coated sweetness.
pi_49767911
Gister avond gezien in den bios, was wel een toffe film.
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 13:38 schreef MissBliss het volgende:

[..]

Kut, ook niet gezien
Ik wou de credits nog zien, maar iedereen stond op en ik zat aan het begin van de rij, dus ben ook maar weggegaan
Whehe, stom.
  vrijdag 25 mei 2007 @ 16:49:22 #64
11458 ivetje
pi_49769055
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 13:38 schreef MissBliss het volgende:

[..]

Kut, ook niet gezien
Je weet toch dat er nog een stukje achteraan komt...zeker als je deel 1&2 ook gezien hebt Ik blijf altijd zitten als het licht in de bios niet aan gaat, dit heeft altijd een reden nl.
To infinity…and beyond!
  vrijdag 25 mei 2007 @ 17:00:44 #65
124403 UZN
Hello world!
pi_49769433
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 16:49 schreef ivetje het volgende:

[..]

Je weet toch dat er nog een stukje achteraan komt...zeker als je deel 1&2 ook gezien hebt Ik blijf altijd zitten als het licht in de bios niet aan gaat, dit heeft altijd een reden nl.
1 was dat aapje wat een munt uit de schatkist pakje. Wat was er aan het einde van 2?
pi_49769487
quote:

[..]

Ik blijf altijd zitten als het licht in de bios niet aan gaat, dit heeft altijd een reden nl.
Personeel wat zo snel mogelijk de zaal wil schoonmaken laten, ook als ze weten dat er nog iets achteraan komt, alvast het licht aankomen. Niet altijd uiteraard, maar vaak genoeg .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  vrijdag 25 mei 2007 @ 17:04:09 #67
124403 UZN
Hello world!
pi_49769521
De film duurde bijna 3 uur. Ik was zoooo blij dat ik eindelijk die stoel uitkon
  vrijdag 25 mei 2007 @ 17:15:40 #68
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_49769614
quote:

[..]

Ik had er toch niks van kunnen zien, aangezien die hele rij voor mij langs wilde
Ziggy played guitar
  vrijdag 25 mei 2007 @ 17:29:01 #69
11458 ivetje
pi_49769886
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 17:00 schreef UZN het volgende:

[..]

1 was dat aapje wat een munt uit de schatkist pakje. Wat was er aan het einde van 2?
Dan zie je dat hondje op die troon zitten bij die stam...hij is koning geworden dan. En we weten allemaal wat ze met koningen doen bij die stam

En missbliss, die rij is al lang weg eer de aftiteling is afgelopen hoor. Geloof dat die 10 minuten heeft geduurd ofzo
To infinity…and beyond!
  vrijdag 25 mei 2007 @ 17:29:43 #70
11458 ivetje
pi_49769907
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 17:02 schreef Litpho het volgende:

[..]

Personeel wat zo snel mogelijk de zaal wil schoonmaken laten, ook als ze weten dat er nog iets achteraan komt, alvast het licht aankomen. Niet altijd uiteraard, maar vaak genoeg .
Ik heb nog nooit meegemaakt dat het licht al aan ging en dat er nog iets kwam. Misschien ga ik alleen naar goede bioscopen
To infinity…and beyond!
pi_49774472
Ik moet hem nog kijken, maar als ik dit lees is het wel een leuke film met enkele minpunten
  vrijdag 25 mei 2007 @ 21:01:19 #72
66422 dutch-mamma
Silence, Exile, Cunning...
pi_49775498
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 17:02 schreef Litpho het volgende:

[..]

Dit jaar bleef er zowaar een hele rij zitten (hoera, de mijne!). Vorig jaar was ik de enige (met mijn kids). Licht was al aan, maar ik bleef ijzerenheinig zitten.
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
  vrijdag 25 mei 2007 @ 21:56:50 #73
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_49777433
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 14:19 schreef Luuksor het volgende:
Waarom ga je dan naar de film? Het is sowieso geen film om heen te gaan zonder 1 en 2 gezien te hebben (sterker nog ,ik heb ze de dag van tevoren nog even gekeken). En als je 1 of 2 dingen niet snapt okee, maar die gast snapte gewoon de hele film niet.. Dan vind ik het beantwoorden van zn vragen overbodig..
Goed, ik merk toch op dat meer dan 50% van de mensen de film onlogisch en te snel vonden verlopen, misschien ben ik niet "fan" genoeg dat ik me er niet perfect in kan verplaatsen, maargoed dat is ook niet voorbehouden aan mij.

Ik vond hem vermakelijk, maar geen spannende Arrr Arrr piratenfilm meer, maar een romantische actie comedy.. terwijl ik in deel 1 best vaak op het puntje van mijn stoel zat en het spannend vond omdat de karakters zo lekker duister overkomen, 1 van de mooiste scenes uit deel 1 vind ik het moment waar Ms. Turner aan boord van de Black Pearl komt.. prachtig gedaan, zo'n grote boze Neger en een evil barossa.

Nog steeds snap ik de verhouding van TIa Dalma niet met Barossa

-Wat is hun relatie?
-Waarom eerst normaal behandelen en dan haar gevangen zetten? Ze kregen ruzie maar die was opgelost na een dreigement wat ik ook al niet begreep )
-WTF waarom in godsnaam als regisseur die verwarring in een film brengen nog vaag gedaan ook dat die Sao Feng denkt dat Elisabeth die Calippo is.. Thank you Scriptwriter

Ook is het mij onduidelijk waarom ineens die Norrington vol terug is, Hij was namelijk dronken en in principe een Piraat.... en ja hoor voila in no time heeft ie weer een schip

Ook de pa van elisabeth is zelfs zonder een scene dood.. oke mate.. je speelt in 3 films een best redelijke rol en ineens zien we hem in een bootje voorbij komen
zwak

ook het onrealisme dat de hele triology gewoon verneukt tesamen met die knetter irritante hypokriete onnodige plotwendingen maakten het een tegenvaller..

Als ik die plotwendingen wil zien koop ik wel een kaartje voor Basis instinct, voor de prijs van die film kan ik zelfs een vliegticket kopen in Polen , de film zien, slapen in het Hilton en terug zijn met 3 euro 50 over.

Ook Davy Jones.. 1 van de meest geweldige karakters is gewoon belachelijk gemaakt.. Er stonden 2 Kanonnen gericht @ het hart van dit monster, deze gruwelijke barbaar die de onderwereld fleste door niet te doen wat hem opgedragen was .. machteloos door 2 kanonnentjes met die irritante niet grappige kutclowns die jaja! (GRAPPIG MAN ) ook het schip bewaakten ( interceptor..dauntless ? weet het zo niet ) in Deel 1. whaha ..... Nee

Davy jones had gewoon die kist kunnen pakken toen hij steeds zo dichtbij kwam, en die kanonballen incasseren.. dood kan ie toch niet
Het was gewoon niet realistisch genoeg..

Een gevecht in een Maelstrom ( Lijkt nogal op een oud Nederlands woord.. word nog steeds gebruikt in het Engels..grappig .. Maalstroom ) vecht Jack met Davy op de top van een Mast..als ik dat schip zie kantelen en springen moeten die masten helemaal alle kanten op gaan, daar blijf je niet met je krabbepootje op staan en vechten. ik had vallen, uitglijden, cliffhangers verwacht in die scene, geen zorro ).

Ook dat eeuwige gezeik met de Royal navy en trading company's blabla.. had de Neederlandsche vloot gepakt, en liet daar de personages in terugkomen ofzo... Het leek een beetje op the A-team die achtervold werden door de Kolonel en ondertussen grappen uit halen en erop los knallen..
Multiple Jacks.. waar was die scene in GODSNAAM voor nodig, jack werd compleet verneukt.. het was helemaal geen woeste, rebellerige grappige piraat meer, maar een grappige vent die graag zeilde.

Hmm , ik vond bij deel 1 en deel 2 erg veel herrineringen die ik als jonge tiener had opgedaan bij het spelen van Monkey Island ( jaja die cannibalen

Ik denk dat ik er teveel van had verwacht. Ik zeg bij al dit commentaar wel, ik heb me enorm vermaakt.. en de special effects, niets op aan te merken.. ik kijk misschien ook wel over foutjes heen maar die stoorden me dan niet. Bij deel 1, en ook bij deel 2 werd ik echt meegenomen op de carribean... maar hier bleef ik gewoon in mijn bioscoopstoel naast een veel te dikke man die stonk

Goed, dit is dan mijn mening, er zullen het vast heel erg veel met mij oneens zijn.. maar dat maakt mij niet uit. Hij was vermakelijk, alleen jammer niet wat ik had verwacht.. ik wilde Piraten, Kanonnen, Scheepgevechten, Jungles, Doodskoppen, zwarte piratenvlaggen en zwaardgevechten zien met een steeds maar dreigende sfeer op een missie..

[ Bericht 1% gewijzigd door Pumatje op 25-05-2007 22:02:13 ]
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_49781358
Ik vond 'm leuk!!
I ♥ PB
  zaterdag 26 mei 2007 @ 00:29:01 #75
93800 7eVeNL
IAM Prof?
pi_49782048
Viel mij trouwens ook op dat Barbossa een aantal keer NEE riep ipv van No, hoor het wel is vaker, waarom dat nou is?

en verder kan ik mij aardig vinden in de kritieken van Pumatje, de hele sfeer uit 1 is nergens te bekennen, het gaat van hak op de tak tak tak, de personage's komen niet meer geloofwaardig over, Barbossa veel te braaf, Davy Jones een zielig zee monstertje geworden, nee er was een hoop mis aan deze film om écht te kunnen genieten, en dan heb ik het nog geen eens over al die slinger partijen en acrobatische truckjes en ongeloofwaardige scene's in die draaikolk en daarna. maar goed ik heb mijn review al ergens terug gepost, blijf het jammer vinden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')