abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49691301
Het derde (en waarschijnlijk laatste) deel in de zeer succesvolle filmreeks Pirates of the Caribbean, vanaf 24 mei in de bioscopen.

Nadat Will Turner, Elizabeth Swann en de rest van Jacks vrienden en bemanning, zijn verrast door Captain Barbossa gaan ze, onder zijn leiding, opzoek naar Captain Jack Sparrow aan het einde van de wereld. Er komen wat nieuwe personages aan de orde zoals Captain Sao Feng en de vader van Jack (Keith Richards).

Hoofdrollen

Johnny Depp - Captain Jack Sparrow

Orlando Bloom - Will Turner

Keira Knightley - Elizabeth Swann

Stellan Skarsgård 'Bootstrap' - Bill Turner

Naomie Harris - Tia Dalma

Bill Nighy - Davy Jones

Geoffrey Rush - Captain Barbossa

Jack Davenport - James Norrington

Chow Yun-Fat - Captain Sao-Feng

De trailer!!
Download: http://d.turboupload.com/d/1627549/POTC3.avi.html
Youtube: http://www.youtube.com/watch?v=L1t52deUYcI

Achtergronden

Johnny Depp heeft aangegeven nog een vierde deel te willen maken. Keira Knightley heeft echter gezegd dat dit voor haar het laatste deel wordt. Ze wil zich bezig houden met andere rollen, omdat ze het personage al sinds haar zeventiende speelt.

Disney had na het eerste deel gezegd dat het vervolg At Worlds End zou gaan heten. Toen bekend werd dat het tweede deel de naam Dead Man's Chest zou dragen, kwam naar buiten dat het derde deel nu die naam zou krijgen.

De eerste 57 pagina's van het script stonden enige tijd op internet. Disney heeft aangegeven dat er grote verschillen tussen dit script en de uiteindelijke film zitten.

Interessante sites :

http://disney.go.com/disneypictures/pirates/
http://nl.wikipedia.org/wiki/Pirates_of_the_Caribbean:_At_World's_End
http://www.imdb.com/title/tt0449088/
http://www.moviemeter.nl/film/38169
I ♥ PB
pi_49693367
Toffe film is het toch :cool:
046
Dank aan Yeahinho
pi_49694339
Langdradig, flauw einde Met will turner die captain of the flying dutchmen wordt.. kan ie om de 10 jaar zijn chick batsen .. en barbossa die de pearl weer jat en jack acher hem aan gaat, te open gewoon.

Ik heb me wel vermaakt met de pa van jack sparrow, en dan die Tia Dalma die ineens mega groot werd.. deed me denken aan de power rangers

Hoe dan ook, wel een aardige film

[ Bericht 5% gewijzigd door Spacemonkeh op 23-05-2007 18:29:49 ]
  woensdag 23 mei 2007 @ 18:22:32 #4
140245 base3ball
State Of Mind
pi_49694671
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 18:12 schreef Spacemonkeh het volgende:
Langdradig, flauw einde
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Hoe dan ook, ik heb me wel vermaakt.
Bij het einde had ik heel sterk de indruk dat ze graag nog een vervolg zouden willen maken
Everybody has a talent, most people just don't know what it is.
www.xi-online.nl
  woensdag 23 mei 2007 @ 18:26:53 #5
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_49694821
Dit is een spoilertopic, spoilertags lijken me hier niet nodig.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_49694853
Ik heb hem gisteren gezien en vond hem eerlijk gezegd tegenvallen. Er zijn teveel personages die allemaal hun eigen verhaal door elkaar hebben. Erg verwarrend. En ik vind het soms ook te gemaakt. Je merkt duidelijk wanneer je "hoort te lachen". Ga hem binnenkort nog een keer bekijken misschien dat ik hem dan wat meer kan waarderen. Vond deel 1 en 2 namelijk wel erg leuk.
pi_49694936
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 18:26 schreef SaintOfKillers het volgende:
Dit is een spoilertopic, spoilertags lijken me hier niet nodig.
Aangepast
pi_49700169
Had dat mannetje in het begin aan de galg, met dat gezang, nou werkelijk een beugel in z'n smoeltje?
pi_49702584
Leuke film!
Verdomde eigenwijs
Viva la afca
  woensdag 23 mei 2007 @ 22:29:12 #10
52187 Woodpecker
One happy bunny
pi_49705032
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 18:12 schreef Spacemonkeh het volgende:
Langdradig, flauw einde Met will turner die captain of the flying dutchmen wordt.. kan ie om de 10 jaar zijn chick batsen .. en barbossa die de pearl weer jat en jack acher hem aan gaat, te open gewoon.
Vond ik wel verfrissend voor een Hollywood-blockbuster. Niet zo'n zoetsappig sprookjeseinde...
pi_49705319
Fijne film maar Will.

Ik zal Beckett en z'n gluiperigheid missen.
  woensdag 23 mei 2007 @ 23:13:44 #12
66422 dutch-mamma
Silence, Exile, Cunning...
pi_49706895
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 20:39 schreef Johnnn het volgende:
Had dat mannetje in het begin aan de galg, met dat gezang, nou werkelijk een beugel in z'n smoeltje?
Ja...

En zijn er échte Johnny-Depp-fans die een bepaalde scene uit Arizona Dream terug herkenden...?
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
pi_49708193
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 20:39 schreef Johnnn het volgende:
Nee, het waren gewoon bijzonder vuile tanden .

Zoals gewoonlijk droeg Depp de film, wat absoluut niet erg was . Ik vond hem stukken beter dan deel 2 in ieder geval, en heb me goed vermaakt.
pi_49709971
Jammer dat Davy Jones dood gaat. Heb het altijd een interessant personage gevonden.
pi_49710124
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 00:36 schreef magnifor het volgende:
Jammer dat Davy Jones dood gaat. Heb het altijd een interessant personage gevonden.
Ach als er een vervolg komt zullen ze daar wel weer wat op verzinnen denk ik

Ik vond het een goeie film en paste goed in de rest van de films. Beter dan 2 dat is wel zeker. Vond hem erg mooi gemaakt
  donderdag 24 mei 2007 @ 00:47:59 #16
25016 Garble
The "Ga" is silent
pi_49710240
Die trouwerij . En de moeder van Jack .

Mooiste scene vond ik die aan het eind wanneer de Black Pearl en de Flying Dutchman het schip van de slechterik aan stukken schieten... Echt ongelooflijk mooi gemaakt met al die brokstukken en zo die om hem heen vliegen voordat hij opgesloktwordt door de vlammen.
  donderdag 24 mei 2007 @ 00:56:51 #17
66422 dutch-mamma
pi_49710389
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 00:47 schreef Garble het volgende:
(...) En de moeder van Jack .
Ik schoot in de lach toen, ja...! Alleen was ik wel de enige in de hele zaal (4 rijen pubers met extreme ADHD... )
quote:
Mooiste scene vond ik die aan het eind wanneer de Black Pearl en de Flying Dutchman het schip van de slechterik aan stukken schieten... Echt ongelooflijk mooi gemaakt met al die brokstukken en zo die om hem heen vliegen voordat hij opgesloktwordt door de vlammen.
Je bedoelt Beckett

Ik vond er een aantal on-Disney-achtige harde scenes inzitten, en dit was er eentje van. Dat bedoel ik niet negatief, hoor!
Andere on-Disney-achtige scenes waren o.a. toen Davy Jones zijn tentakels in de kop van hoe-heet-die-vent-ook-weer liet dringen, en de beginscene met het ophangen. Terloops was halverwege ook nog te zien hoe een stuiptrekkend iemand een genadeschot kreeg.

Na de Keith-scenes (ik ben niet eens fanatiek Stonesfan) en het eind van de film had ik neiging tot applaudiseren. Maar in een zaal met voornamelijk verveelde (en vervelende) pubers heb ik me maar ingehouden...
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
pi_49710741
Hmmmm de kern van het verhaal is kut en nauwelijks te volgen.

Daarentegen vond ik de humor en hoe de film is gemaakt wel goed.
Maar qua verhaal vind ik deze pirates de slechtste van alle 3.
  donderdag 24 mei 2007 @ 08:52:09 #19
129106 Chav
Oi Oi Oi !!!
pi_49713579
Ben gisteren met Umberrella geweest en we vonden m gaaaaaaaaaaaaaf!! (dat Johnny mee deed had er natuurlijk nix mee te maken )
In me Burberry......
pi_49715546
Dit is de beste pirates of the caribbean tot nu.
Een aantal scenes waren echt meedogenloos iets wat ik wel miste in deel 1 en 2.
In de openingsscene was het meteen raak en liet men geen suggestieve indruk achter, je zag gewoon echt de levenloze lichamen van piraten, hoeren en dieven.
De soundtrack is ijzersterk en de verhaal lijn van davy jones was behoorlijk interessant.
Tia Dalma die opeens als Calypso 50 meter hoog werd vond ik echter wat minder, ze hadden haar ook bewusteloos in het water kunnen leggen.
Ik kan niet wachten om deze film nogmaals in HD te bekijken.
Laat deel 4, 5 en 6 maar snel komen, aan het budget en de opbrengsten zal het niet liggen.

[ Bericht 11% gewijzigd door Dementor op 24-05-2007 10:15:37 ]
  donderdag 24 mei 2007 @ 10:44:19 #21
13743 Baka_neko
Mjaaaaaaaaw....!
pi_49716608
Het verhaal was nogal afgeraffeld. Maarrrrrrrrr WAT een ONWIJS gave film, het zag er wel schitterend uit! Wauw. Ik heb de hele film zitten genieten, ondanks het verhaal. Behalve de laatste 10 minuten. Dat jong is nou al 3 films bezig met zn Zwaantje, heeft ie het kreng eindelijk zover dat ze met 'm trouwt en dan krijg je dit!

Wat een ONZIN! Moeten ze duidelijk even overfilmen.
Maar ja, ik heb geen bananen! Ik heb géén bananen vandaag!
  donderdag 24 mei 2007 @ 12:52:13 #22
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_49721064
Wat een gave film maar wat een KUT verhaal...

Wat is nu de relatie tussen Barbarossa en Tia Dalma?

Op een gegeven moment pakt Tia de arm van Barbarossa en zegt : Vergeet niet waarom Ik je heb teruggehaald uit de Dood. Waarop ze vervolgens in de Cel word geplaatst en als een supergevaarlijke angstaanjagende demoon behandeld...

Wtf.. waarom was ze "ineens"gevaarlijk en was iedereen voor haar bang?
Waarom heeft ze barbarossa uit dodenrijk gehaald?

What the fuck was Will turner nu allemaal eigelijk van plan? op het einde?

Wie had nu welke deals met beckett, want in het begin kon die handlanger van Beckett Sao Fong en Turner afknallen maar deed ie niet.

Maar jack had ook een afpsraak met Beckett, waar de fuck ging die nu om?

WTF deed Norrington ineens in de film, hij was in deel 2 ladderzat altijd en nu ineens verscheen hij keurig netjes en er was niets aan de hand.. ?

Wat was nu precies het probleem tussen Jack-Turner-Elisabeth?

jack had er 1 keer mee gezoend weet ik wel, maar waarom was de relatie tussen will en elisabeth nu zo'n probleem.

Wat was barbarossa nu aan het einde van plan? Voordat ie ineens de Jolige Gangmaker ging uithangen en terwijl hij het schip stuurde, Handlangers van Davy Jones bevocht en Will en Elisabeth trouwde...

Iedereen leek zijn eigen idee te hebben hoe en wat te doen en iedereen was elkaar en vooral jack aan het dwarsbomen...

En die scene met die krabben, wtf had dat voor achterliggende gedachte?
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  donderdag 24 mei 2007 @ 13:09:58 #23
52187 Woodpecker
One happy bunny
pi_49721772
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 12:52 schreef Pumatje het volgende:

- het verhaal -
Moeilijk he, nadenken bij een film...
  donderdag 24 mei 2007 @ 13:47:34 #24
66422 dutch-mamma
pi_49723371
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 13:09 schreef Woodpecker het volgende:

[..]

Barbarossa...
  donderdag 24 mei 2007 @ 14:03:21 #25
140245 base3ball
State Of Mind
pi_49723955
quote:

[..]

Het verhaal is zo zwak dat het geen kwestie is van nadenken. Het is gewoon een bij elkaar geraapt zooitje geworden. Dat had allemaal niet uitgemaakt als de film vermakelijk genoeg was geweest. Maar dat was die voor mij gewoon niet.

Een verhaal hoeft niet goed te zijn (het hoeft zelfs niets voor te stellen), maar als het ervoor zorgt dat het je geen bal kan schelen wat er met de hoofdpersonen gebeurd, dan doe je toch iets fout .

En wat het verhaal betreft, bijna de hele film is Calypso de grote redder en/of gevaarlijke godin. Om daar vervolgens niets mee te doen . En ik kan nog wel even door blijven gaan....

Het eindgevecht was dan weer wel van hoog niveau.
www.xi-online.nl
  donderdag 24 mei 2007 @ 14:09:07 #26
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_49724161
quote:

Toen de CGI stukken hout dwars door hem heen vlogen had ik het wel gezien. Het perspectief klopte van geen kanten.
pi_49724575
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 12:52 schreef Pumatje het volgende:

Wat is nu de relatie tussen Barbarossa en Tia Dalma?
PSN: Cidolfas - FFXIV: Cidolfas Windu
pi_49726365
Goede film, geweldige special effects, en een steengoed verhaal.

Maar er zijn wat dingen die ik niet snap.

Hoe zit het nou met die kist met dat hart er in. En wat had dat hart nou weer te maken met die vliegende Hollander?

Will Turner ging aan het eind dood, en vervolgens werd z'n hart uit z'n lichaam gehaal door de crew, en in die kist gestopt. En vervolgens klopt het hart weer, en is hij Kapitein van dat schip, en mag hij 1 keer in de tien jaar aan land?

En hou zat het dan met het hart van Davy Jones, had tie die er uitgehaald omdat hij dan z'n vrouw kon missen? Dat hij z'n verlieftheid verloor? Of was Davy Jones eerst ook dood, voordat zijn hart er uit werd gehaald?

Ik snap namelijk verder alles van de film, maar het hart, doos, vliegende hollander verhaal niet

Ik heb overigens alle andere films ook gezien hoor
14.gif RaymanNL vindt dit leuk
  donderdag 24 mei 2007 @ 15:28:00 #29
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_49727395
In die doos moet het hart van de kapitein van de Hollander zitten, anders sterf je een nare dood etc etc. Will was toch al stervende, hopla dat hart er in, Will leeft, opgelost.

Davy Jones werd een naar kereltje omdat ie zn taak had verzaakt ofzo.
  donderdag 24 mei 2007 @ 17:46:56 #30
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_49732551
Mooie spektakelscènes, maar het verhaal... Op een gegeven moment wist ik echt niet meer wie wat wilde, waarom iedereen deed wat ze deden en waarom ieder zei wat ze zeiden. Het boeide me ook niet meer echt...

6/10 op IMDB gegeven.
Ten percent faster with a sturdier frame
  donderdag 24 mei 2007 @ 20:11:39 #31
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_49737726
quote:

[..]

Goed, geef eerst ff antwoord op mijn vragen.
pi_49737974
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 20:11 schreef Pumatje het volgende:

[..]

Als je de film normaal had gevolgd, dan had je zelf antwoord kunnen geven Al jou vragen worden beantwoord in de film Dus, het is geen kutverhaal
pi_49741415
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 20:11 schreef Pumatje het volgende:

[..]

Heb je de film wel gezien? Volgens mij heb je gewoon een of andere vage cam gezien zonder ondertiteling o.i.d.

Als je serieus hebt zitten kijken in de bios en je vraagt hoe het nu met Barbarossa zit.... dan kan je misschien beter wat anders gaan doen volgende keer
  donderdag 24 mei 2007 @ 21:48:26 #34
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_49741461
JIJ vind het geen kutverhaal..

dan kan ik dat nog wel vinden, of andere mensen.

DIe film heb ik goede bekeken, ik zag hem gisteren in de Bioscoop..
En als ik even mag, de vragen die jij stelt die heb ik zelfs nog begrepen

totdat iemand die vragen van me kan beantwoorden blijf ik het een kutverhaal vinden, want dan is het namelijk te weiten aan het feit van slechte regie en scriptschrijving.. Als iemand me tegendeel kan laten zien.. graag.
  donderdag 24 mei 2007 @ 21:50:12 #35
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_49741535
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 21:47 schreef Cid het volgende:

[..]

Heb je de film wel gezien? Volgens mij heb je gewoon een of andere vage cam gezien zonder ondertiteling o.i.d.

Als je serieus hebt zitten kijken in de bios en je vraagt hoe het nu met Barbarossa zit.... dan kan je misschien beter wat anders gaan doen volgende keer
Nee, sorry
Ik heb hem gisteren met een uitverkochte grote zaal zitten kijken in de Bioscoop, wat ook maar zo'n 3 keer in dit topic terug te lezen is

En ik heb nog steeds niemand gehad die mijn vragen beantwoorden kan.
jij kunt dat blijkbaar ook niet.
pi_49741585
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 21:47 schreef Cid het volgende:
Als je serieus hebt zitten kijken in de bios en je vraagt hoe het nu met Barbarossa zit....
Dat is een dode duitser . Probeer Barbossa .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_49741667
Barrabasoa vrij!
  donderdag 24 mei 2007 @ 22:13:00 #38
124403 UZN
Hello world!
pi_49742361
Ik snapte het ook niet helemaal hoor. Er werd wel iets uitgelegd maar dat was erg ontoereikend. Dat sletje was niet op komen dagen voor haar afspraakje met Davy en toen werd ie nogal pissed en rukte zijn hart uit ofzo zodat hij nooit meer die pijn zou voelen. Nou wat een goed bedacht plot

En wat is nou precies die plicht die Davy Jones verzaakt had. Had een een paar dagen verlof opgenomen zonder toestemming ofzo

Wie was Callipso uberhaupt. Wat had ze gedaan dat ze gevangen gezet was. En waarom werd ze zo groot en verandere in allemaal krabben. En waar bleef ze toen? Ze is gewoon verdwenen de rest van de film

En wat was het nou met die 9 munten? Who cares? Dus Jack in dood maar ze moeten hem terughalen omdat ie die munt nog heeft. Mag je tegenwoordig je geld meenemen naar het hiernamaals?

Waarom was de craken opeens dood? Omdat Davy anders te machtig werd ofzo en je hem uit het verhaal moeten schrijven? Zeemonsters horen toch niet zomaar dood te gaan

En de code dan. Toen ze begonnen over de code zat ik al helemaal voor 'Actually there more like guidelines' maar nu is de code opeens heilig

Wat was eigelijk het doel van Jacks vader? Hij was in totaal maar 1 minuut ofzo in beeld.

Zo kan ik nog wel even doorgaan. Echt de minste van de 3. Blij dat ie afgelopen was terwijl ik deel 2 en vooral deel 1 wel erg goed vond.
  donderdag 24 mei 2007 @ 22:34:47 #39
124403 UZN
Hello world!
pi_49743120
Van Wiki
quote:
After the credits, it is revealed that Will and Elizabeth have had a son, whose name is also William Turner, and the family is seen reuniting ten years later. Whether Will will have to stay on the Flying Dutchman, or whether Elizabeth's fidelity will allow them to be together, is unclear at the finale.
Verdorie. Niet gezien.

Waarom zou Will kunnen stoppen met de Flying Dutchman te zijn alleen omdat ie een kind heeft? Of gaat zij mee op het schip
  donderdag 24 mei 2007 @ 22:52:30 #40
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_49743767
ik vond hem ook wat tegenvallen, het piratengevoel zat er niet meer in, leek meer alsof ik naar Die-hard aan het kijken was.

en inderdaad, ineens uit het niets een scene waar die Kraken op een strand ligt
wtf.. dat beest heeft gezorgd voor de helft van deel 3 van de 3 delen en ineens dood.. tjah

En wat Tia met Barbossa te maken heeft allemaal snap ik nog steeds niet, ze heeft hem weer levend gemaakt, maar waarom prcies?
pi_49746595
Ik zit met dezelfde vragen als het merendeel hier. Morgen ga ik nogmaals, mogelijk snap ik het dan beter
  vrijdag 25 mei 2007 @ 00:14:56 #42
93800 7eVeNL
IAM Prof?
pi_49746730
Net gepost in het andere Pirates 3 topic...

Zo just gezien, en had er eigenlijk wel meer van verwacht, een paar min punten

- de film duurt te lang
- onnodige scene's
- te veel komische scene ( de spanning en het avontuur lijdt hier drastisch onder naar mijn mening)
- Te druk, qua actie scene's
- Onnodige personage's/wending
- Personage's komen niet meer goed/indrukwekkend over

maar goed, ik kan helaas niet meer vertellen dan dat, ja ik heb moeten lachen om jack sparrow, en heb ook wel enigszins genoten van de film en indrukwekkende scene's maar er had naar mijn mening meer uitgehaald kunnen worden, ik blijf er bij, deel 1 blijf het beste, prima lengte, geen onnodige scene's, gepaste grappen 'geloofwaardige' scene's en vooral spanning! en nog een aantal x dingen die helaas hier ontbreken voor een waardevolle afsluiting. Laat Gore verbinski nou maar weer richten op de iets minder grote films, het is nu wel ff leuk geweest met pirates. Mijn waardering *** sterren
pi_49747154
Oke, een goede film maar heb wel een aantal minpunten:

- Dat Elizabeth Swann koning wordt gaat er bij mij niet in. Ik weet niet waarom.
- Er wordt te weinig gedaan met Calypso. Ik had meer verwacht dan een whirlpool.
- The "big" fight lijkt alleen te gaan tussen de Pearl en The Flying Dutchman (en later ook nog die schip van Beckett.) Had verwacht dat alle schepen tegen elkaar zouden vechten enzo. Nu is het niets meer dan opvul materiaal.

Maar buiten dat een goede film.
  vrijdag 25 mei 2007 @ 00:35:59 #44
93800 7eVeNL
IAM Prof?
pi_49747342
Ik vond zowel Barbossa als Davy Jones totaal niet geloofwaardig, en ik heb mij de hele film zitten ergeren aan Orlando bloom., zijn stem, houding, ga toch eens echt acteren!

Barbossa leek wel een onderdaantje van jack, veel te braaf de hele film, Davy Jones was ook veel te soft, ondanks het plot. ik zag nu acteurs in een kostuum, ook de stem van Davy Jones was anders, softer? in deel 2 kwam davy jones veel en veel beter naar voren.
pi_49751222
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 00:35 schreef 7eVeNL het volgende:
Ik vond zowel Barbossa als Davy Jones totaal niet geloofwaardig, en ik heb mij de hele film zitten ergeren aan Orlando bloom., zijn stem, houding, ga toch eens echt acteren!

Barbossa leek wel een onderdaantje van jack, veel te braaf de hele film, Davy Jones was ook veel te soft, ondanks het plot. ik zag nu acteurs in een kostuum, ook de stem van Davy Jones was anders, softer? in deel 2 kwam davy jones veel en veel beter naar voren.
De stem van Davy Jones was menselijker ja maar dat had een reden
9 van de 10 vragen kun je oplossen door gewoon de films goed te volgen.
  vrijdag 25 mei 2007 @ 09:44:53 #46
93800 7eVeNL
IAM Prof?
pi_49753215
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 08:28 schreef Dementor het volgende:

[..]

De stem van Davy Jones was menselijker ja maar dat had een reden
9 van de 10 vragen kun je oplossen door gewoon de films goed te volgen.
daar heb je idd wel een punt, maar toch, ze hadden zijn charachter toch wel iets meer credit kunnen geven, juist hem vond ik zo goed en indrukwekkend in deel 2
pi_49757930
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 21:51 schreef Litpho het volgende:

[..]

Spuit 11
  vrijdag 25 mei 2007 @ 12:03:15 #48
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_49758263
Heb hem woensdag gezien in een niet uitverkochte bios (kreeg wel studentenkorting...eindelijk eens aan gedacht).
Ik vond de film echt super, mooie en spannende scenes, geweldige humor alleen het verhaal...ik snap er nu nog steeds de helft niet van eigenlijk. Maar dat had ik met deel 2 ook al een beetje. Het is echt een film die je 3 keer moet zien voodat je hem door hebt...tenminste, ik dan Iedereen was tegen iedereen en had complotten met iedereen, en ineens gingen ze allemaal weer samenwerken etc. Nee, het had wat beter uitgelegd moeten worden. Ook idd dat stuk met barbossa en tia dalma Verder was Johnny natuurlijk weer helemaal top!! Die vent is zo in zijn element als Captain Jack Sparrow. Ze hadden hier geen betere persoon voor kunnen kiezen. Heb dubbel gelegen om sommige opmerkingen. En natuurlijk ben ik blijven zitten tot na de aftiteling. Het licht in de bios ging niet aan, dus dan weet je al genoeg. We zaten nog met een stuk of 10 man en jammer genoeg was het eindstukje niet zo grappig als bij de vorige 2 films. Maar we hebben hem iig wel helemaal gezien
Het eind is trouwens nog wel erg open...misschien toch nog een vervolg? Johnny heeft iig al aangegeven het nog best een keer te willen doen, als het script goed is iig. Ben benieuwd of we er nog iets van terug horen!
To infinity…and beyond!
pi_49758712
Ik vond wel dat sommige stukjes zwaar onrealistisch werden gemaakt. Wanneer het schip van Beckett ontploft loopt hij op z'n dooie gemaktje nog even eerst naar beneden, wordt absoluut niet geraakt door de miljarden splinters en kogels die er rondvliegen en op het einde gaat ie pas dood door een vlammetje.
Ook dat ze die Tia Dalma opeens zo groot moesten maken. Komop zeg, laat dan zien dat ze uit haar menselijke vorm komt en dat ze weer een godin wordt ofzo.

Verder vond ik het juist fijn dat er weer wat humor in zat. Dat miste ik heel erg bij deel 2
Vroegah was alles beter, zelfs fok O-)
  vrijdag 25 mei 2007 @ 13:27:53 #50
93800 7eVeNL
IAM Prof?
pi_49761338
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 12:15 schreef Realzm het volgende:
Ik vond wel dat sommige stukjes zwaar onrealistisch werden gemaakt. Wanneer het schip van Beckett ontploft loopt hij op z'n dooie gemaktje nog even eerst naar beneden, wordt absoluut niet geraakt door de miljarden splinters en kogels die er rondvliegen en op het einde gaat ie pas dood door een vlammetje.
Ook dat ze die Tia Dalma opeens zo groot moesten maken. Komop zeg, laat dan zien dat ze uit haar menselijke vorm komt en dat ze weer een godin wordt ofzo.

Verder vond ik het juist fijn dat er weer wat humor in zat. Dat miste ik heel erg bij deel 2
precies, ging helemaal nergens over, zag er trouwens ook oer nep uit, je zag gewoon een stilstaand figuur langs de railing lopen
  vrijdag 25 mei 2007 @ 13:28:01 #51
11458 ivetje
pi_49761348
quote:
Dat van tia dalma ben ik met je eens...die vond ik een beetje nep zo groot. Maar dat van Beckett was denk ik meer als een soort van "afscheid" nemen van zijn schip bedoeld. Een laatste tochtje over zijn schip dat verwoest wordt...ik vond het juist een heel mooi stuk. Onrealistisch (zoals de helft van de film) maar mooi
To infinity…and beyond!
  vrijdag 25 mei 2007 @ 13:38:00 #52
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_49761733
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 22:34 schreef UZN het volgende:
Van Wiki
[..]

Verdorie. Niet gezien.

Waarom zou Will kunnen stoppen met de Flying Dutchman te zijn alleen omdat ie een kind heeft? Of gaat zij mee op het schip
Kut, ook niet gezien
Ik wou de credits nog zien, maar iedereen stond op en ik zat aan het begin van de rij, dus ben ook maar weggegaan
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  vrijdag 25 mei 2007 @ 13:59:23 #53
78964 Luuksor
[ Curacao ]
pi_49762629
quote:

Vond vooral de manier waarop Beckett zich zo liet overdonderen écht geweldig. De manier waarop hij zo compleet verslagen voor op zijn schip stond, niet in staat zn luitenanten orders te geven, echt super goed geacteerd stuk!
  vrijdag 25 mei 2007 @ 14:04:36 #54
78964 Luuksor
[ Curacao ]
pi_49762871
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 21:51 schreef Litpho het volgende:

[..]

Barbarossa is de rode zoon van Barbapappa Als pumatjej de film nog maar een keer kijkt met een lijstje vragen in de hand, komt het allemaal goed!
pi_49763150
In plaats van zeiken dat Pumatje beter had kunnen opletten tijdens de films, kan je net zo goed even de antwoorden op de vragen geven (of weten jullie ze zelf stiekem ook niet?). Sommige onderdelen zijn ook nog steeds onduidelijk voor mij en denk dat er nog wel meer zijn. Niet iedereen is zo alert tijdens het kijken van de film.
  vrijdag 25 mei 2007 @ 14:19:57 #56
78964 Luuksor
[ Curacao ]
pi_49763490
Waarom ga je dan naar de film? Het is sowieso geen film om heen te gaan zonder 1 en 2 gezien te hebben (sterker nog ,ik heb ze de dag van tevoren nog even gekeken). En als je 1 of 2 dingen niet snapt okee, maar die gast snapte gewoon de hele film niet.. Dan vind ik het beantwoorden van zn vragen overbodig..
pi_49763726
Nou ik zou ook wel graag willen weten wat die krabbetjes voor functie hadden. Of sloeg het gewoon nergens op? Of was dat Tia Dalma die Jack uit de dodenwereld haalde (omdat zij zelf ook in krabbetjes veranderde)? En waarom Will en Elizabeth ineens zo afstandelijk tegen elkaar deden, iig de kant van Elizabeth naar Will snapte ik niet.
  vrijdag 25 mei 2007 @ 14:31:46 #58
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_49764014
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 14:25 schreef shiNinG_staR het volgende:
Nou ik zou ook wel graag willen weten wat die krabbetjes voor functie hadden. Of sloeg het gewoon nergens op? Of was dat Tia Dalma die Jack uit de dodenwereld haalde (omdat zij zelf ook in krabbetjes veranderde)? En waarom Will en Elizabeth ineens zo afstandelijk tegen elkaar deden, iig de kant van Elizabeth naar Will snapte ik niet.
Dat dacht ik wel ja, dat het Calypso was die die krabbetjes bracht om Jack te helpen, aangezien ze later zelf in krabbetjes veranderde
Ziggy played guitar
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_49764052
Okee dan, snapte ik het toch beter dan ik dacht .
  vrijdag 25 mei 2007 @ 14:46:49 #60
11458 ivetje
pi_49764692
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 14:25 schreef shiNinG_staR het volgende:
En waarom Will en Elizabeth ineens zo afstandelijk tegen elkaar deden, iig de kant van Elizabeth naar Will snapte ik niet.
Omdat Elizabeth met Jack gezoend zou hebben...daarom deed Will raar tegen haar. Elizabeth heeft Jack achtergelaten bij de kraken en dat zat haar dwars. Dit heeft ze nooit tegen Will verteld in deel 2...en omdat Will ook afstandelijk deed, deed zij het ook maar lijkt mij. Alleen de last die ze meedroeg omdat zze Jack had achtergelaten was denk ik het grootste probleem
To infinity…and beyond!
  vrijdag 25 mei 2007 @ 15:54:41 #61
66422 dutch-mamma
pi_49767114
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 14:31 schreef MissBliss het volgende:

[..]

Dat dacht ik wel ja, dat het Calypso was die die krabbetjes bracht om Jack te helpen, aangezien ze later zelf in krabbetjes veranderde
Toen Jack met de rest herenigd was, kropen de krabbetjes onder de rok van Tia Dalma/Calypso.
  vrijdag 25 mei 2007 @ 16:14:44 #62
52187 Woodpecker
One happy bunny
pi_49767807
Handig naslagwerk voor wie heeft zitten slapen tijdens de film of voor wie het allemaal te snel ging.
  † In Memoriam † vrijdag 25 mei 2007 @ 16:18:07 #63
138647 Sebasser
Sugar coated sweetness.
pi_49767911
Gister avond gezien in den bios, was wel een toffe film.
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 13:38 schreef MissBliss het volgende:

[..]

Kut, ook niet gezien
Ik wou de credits nog zien, maar iedereen stond op en ik zat aan het begin van de rij, dus ben ook maar weggegaan
Whehe, stom.
  vrijdag 25 mei 2007 @ 16:49:22 #64
11458 ivetje
pi_49769055
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 13:38 schreef MissBliss het volgende:

[..]

Kut, ook niet gezien
Je weet toch dat er nog een stukje achteraan komt...zeker als je deel 1&2 ook gezien hebt Ik blijf altijd zitten als het licht in de bios niet aan gaat, dit heeft altijd een reden nl.
To infinity…and beyond!
  vrijdag 25 mei 2007 @ 17:00:44 #65
124403 UZN
Hello world!
pi_49769433
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 16:49 schreef ivetje het volgende:

[..]

Je weet toch dat er nog een stukje achteraan komt...zeker als je deel 1&2 ook gezien hebt Ik blijf altijd zitten als het licht in de bios niet aan gaat, dit heeft altijd een reden nl.
1 was dat aapje wat een munt uit de schatkist pakje. Wat was er aan het einde van 2?
pi_49769487
quote:

[..]

Ik blijf altijd zitten als het licht in de bios niet aan gaat, dit heeft altijd een reden nl.
Personeel wat zo snel mogelijk de zaal wil schoonmaken laten, ook als ze weten dat er nog iets achteraan komt, alvast het licht aankomen. Niet altijd uiteraard, maar vaak genoeg .
  vrijdag 25 mei 2007 @ 17:04:09 #67
124403 UZN
Hello world!
pi_49769521
De film duurde bijna 3 uur. Ik was zoooo blij dat ik eindelijk die stoel uitkon
  vrijdag 25 mei 2007 @ 17:15:40 #68
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_49769614
quote:

[..]

Ik had er toch niks van kunnen zien, aangezien die hele rij voor mij langs wilde
Ziggy played guitar
  vrijdag 25 mei 2007 @ 17:29:01 #69
11458 ivetje
pi_49769886
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 17:00 schreef UZN het volgende:

[..]

1 was dat aapje wat een munt uit de schatkist pakje. Wat was er aan het einde van 2?
Dan zie je dat hondje op die troon zitten bij die stam...hij is koning geworden dan. En we weten allemaal wat ze met koningen doen bij die stam

En missbliss, die rij is al lang weg eer de aftiteling is afgelopen hoor. Geloof dat die 10 minuten heeft geduurd ofzo
To infinity…and beyond!
  vrijdag 25 mei 2007 @ 17:29:43 #70
11458 ivetje
pi_49769907
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 17:02 schreef Litpho het volgende:

[..]

Personeel wat zo snel mogelijk de zaal wil schoonmaken laten, ook als ze weten dat er nog iets achteraan komt, alvast het licht aankomen. Niet altijd uiteraard, maar vaak genoeg .
Ik heb nog nooit meegemaakt dat het licht al aan ging en dat er nog iets kwam. Misschien ga ik alleen naar goede bioscopen
To infinity…and beyond!
pi_49774472
Ik moet hem nog kijken, maar als ik dit lees is het wel een leuke film met enkele minpunten
  vrijdag 25 mei 2007 @ 21:01:19 #72
66422 dutch-mamma
pi_49775498
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 17:02 schreef Litpho het volgende:

[..]

Dit jaar bleef er zowaar een hele rij zitten (hoera, de mijne!). Vorig jaar was ik de enige (met mijn kids). Licht was al aan, maar ik bleef ijzerenheinig zitten.
  vrijdag 25 mei 2007 @ 21:56:50 #73
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_49777433
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 14:19 schreef Luuksor het volgende:
Waarom ga je dan naar de film? Het is sowieso geen film om heen te gaan zonder 1 en 2 gezien te hebben (sterker nog ,ik heb ze de dag van tevoren nog even gekeken). En als je 1 of 2 dingen niet snapt okee, maar die gast snapte gewoon de hele film niet.. Dan vind ik het beantwoorden van zn vragen overbodig..
Goed, ik merk toch op dat meer dan 50% van de mensen de film onlogisch en te snel vonden verlopen, misschien ben ik niet "fan" genoeg dat ik me er niet perfect in kan verplaatsen, maargoed dat is ook niet voorbehouden aan mij.

Ik vond hem vermakelijk, maar geen spannende Arrr Arrr piratenfilm meer, maar een romantische actie comedy.. terwijl ik in deel 1 best vaak op het puntje van mijn stoel zat en het spannend vond omdat de karakters zo lekker duister overkomen, 1 van de mooiste scenes uit deel 1 vind ik het moment waar Ms. Turner aan boord van de Black Pearl komt.. prachtig gedaan, zo'n grote boze Neger en een evil barossa.

Nog steeds snap ik de verhouding van TIa Dalma niet met Barossa

-Wat is hun relatie?
-Waarom eerst normaal behandelen en dan haar gevangen zetten? Ze kregen ruzie maar die was opgelost na een dreigement wat ik ook al niet begreep )
-WTF waarom in godsnaam als regisseur die verwarring in een film brengen nog vaag gedaan ook dat die Sao Feng denkt dat Elisabeth die Calippo is.. Thank you Scriptwriter

Ook is het mij onduidelijk waarom ineens die Norrington vol terug is, Hij was namelijk dronken en in principe een Piraat.... en ja hoor voila in no time heeft ie weer een schip

Ook de pa van elisabeth is zelfs zonder een scene dood.. oke mate.. je speelt in 3 films een best redelijke rol en ineens zien we hem in een bootje voorbij komen
zwak

ook het onrealisme dat de hele triology gewoon verneukt tesamen met die knetter irritante hypokriete onnodige plotwendingen maakten het een tegenvaller..

Als ik die plotwendingen wil zien koop ik wel een kaartje voor Basis instinct, voor de prijs van die film kan ik zelfs een vliegticket kopen in Polen , de film zien, slapen in het Hilton en terug zijn met 3 euro 50 over.

Ook Davy Jones.. 1 van de meest geweldige karakters is gewoon belachelijk gemaakt.. Er stonden 2 Kanonnen gericht @ het hart van dit monster, deze gruwelijke barbaar die de onderwereld fleste door niet te doen wat hem opgedragen was .. machteloos door 2 kanonnentjes met die irritante niet grappige kutclowns die jaja! (GRAPPIG MAN ) ook het schip bewaakten ( interceptor..dauntless ? weet het zo niet ) in Deel 1. whaha ..... Nee

Davy jones had gewoon die kist kunnen pakken toen hij steeds zo dichtbij kwam, en die kanonballen incasseren.. dood kan ie toch niet
Het was gewoon niet realistisch genoeg..

Een gevecht in een Maelstrom ( Lijkt nogal op een oud Nederlands woord.. word nog steeds gebruikt in het Engels..grappig .. Maalstroom ) vecht Jack met Davy op de top van een Mast..als ik dat schip zie kantelen en springen moeten die masten helemaal alle kanten op gaan, daar blijf je niet met je krabbepootje op staan en vechten. ik had vallen, uitglijden, cliffhangers verwacht in die scene, geen zorro ).

Ook dat eeuwige gezeik met de Royal navy en trading company's blabla.. had de Neederlandsche vloot gepakt, en liet daar de personages in terugkomen ofzo... Het leek een beetje op the A-team die achtervold werden door de Kolonel en ondertussen grappen uit halen en erop los knallen..
Multiple Jacks.. waar was die scene in GODSNAAM voor nodig, jack werd compleet verneukt.. het was helemaal geen woeste, rebellerige grappige piraat meer, maar een grappige vent die graag zeilde.

Hmm , ik vond bij deel 1 en deel 2 erg veel herrineringen die ik als jonge tiener had opgedaan bij het spelen van Monkey Island ( jaja die cannibalen

Ik denk dat ik er teveel van had verwacht. Ik zeg bij al dit commentaar wel, ik heb me enorm vermaakt.. en de special effects, niets op aan te merken.. ik kijk misschien ook wel over foutjes heen maar die stoorden me dan niet. Bij deel 1, en ook bij deel 2 werd ik echt meegenomen op de carribean... maar hier bleef ik gewoon in mijn bioscoopstoel naast een veel te dikke man die stonk

Goed, dit is dan mijn mening, er zullen het vast heel erg veel met mij oneens zijn.. maar dat maakt mij niet uit. Hij was vermakelijk, alleen jammer niet wat ik had verwacht.. ik wilde Piraten, Kanonnen, Scheepgevechten, Jungles, Doodskoppen, zwarte piratenvlaggen en zwaardgevechten zien met een steeds maar dreigende sfeer op een missie..

[ Bericht 1% gewijzigd door Pumatje op 25-05-2007 22:02:13 ]
pi_49781358
Ik vond 'm leuk!!
I ♥ PB
  zaterdag 26 mei 2007 @ 00:29:01 #75
93800 7eVeNL
IAM Prof?
pi_49782048
Viel mij trouwens ook op dat Barbossa een aantal keer NEE riep ipv van No, hoor het wel is vaker, waarom dat nou is?

en verder kan ik mij aardig vinden in de kritieken van Pumatje, de hele sfeer uit 1 is nergens te bekennen, het gaat van hak op de tak tak tak, de personage's komen niet meer geloofwaardig over, Barbossa veel te braaf, Davy Jones een zielig zee monstertje geworden, nee er was een hoop mis aan deze film om écht te kunnen genieten, en dan heb ik het nog geen eens over al die slinger partijen en acrobatische truckjes en ongeloofwaardige scene's in die draaikolk en daarna. maar goed ik heb mijn review al ergens terug gepost, blijf het jammer vinden
pi_49782864
Film duurde behoorlijk lang en de aftiteling zo mogelijk nog langer... Dankzij dit topic toch tot het einde van de aftiteling blijven zitten. Vond hem zeker ok, en met een mogelijkheid naar een 4e deel ben ik benieuwd of ze dat ook zullen benutten.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_49784877
Mensen die niet snappen waarom Jones niet zo hard uit de hoek kon komen zoals in deel 2
  zaterdag 26 mei 2007 @ 08:38:36 #78
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_49785064
Ik ben er gisteravond voor de tweede keer heen geweest en als je goed kijkt snap je alle beweegredenen, acties etc. Kortom: let gewoon goed op!

Dat de karakters kinderlijker waren verbaast me niets: het is geen piraten actiefilm, of een thriller, het is een soort van actie-comedy. En nee, niet alles is realistisch (het mast-gevecht, de piratenkoning, etc), maar dat hoeft niet. Het gaat om de sfeer die wordt neergezet en die is geweldig. Combineer dat met de goedgedoseerde humor tussendoor (en nee, ik vond het niet te veel) en het maakt de film briljant. Zonder dat zou de film gewoon een platte actiefilm zijn. De badguy was super-evil maar de vrolijke, onhandige piraten weten hem maar mooi te verslaan. Leuk toch?

Je moet de film gewoon niet zo serieus nemen. Ik bedoel, bijna alles was over de top. Die piratenkoning uit Singapore met z'n stoom en z'n superdikke soldaatjes overal, dat is gewoon sfeer neerzetten.

Dat Davy Jones zo zielig werd neergezet is logisch, hij kan niet anders vanwege dat hart. Barbossa was ook niet echt meer evil want je ziet wie hij eigenlijk is; een soort overdreven vrolijke hei-ho piraat. Nou ja, boeiend... soms was het over de top, maar hallo, piratenfilm van Disney? Dan weet je dat toch. Het is de Matrix niet.
  zaterdag 26 mei 2007 @ 09:48:20 #79
66422 dutch-mamma
pi_49785652
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 01:07 schreef Piej het volgende:
Film duurde behoorlijk lang en de aftiteling zo mogelijk nog langer... Dankzij dit topic toch tot het einde van de aftiteling blijven zitten. Vond hem zeker ok, en met een mogelijkheid naar een 4e deel ben ik benieuwd of ze dat ook zullen benutten.
SPOILER
SPOILER
  zaterdag 26 mei 2007 @ 11:35:05 #80
168005 Reemy
van de remya ja
pi_49787380
ik vond de film echt heel erg mooi...zeker niet te langdradig, zoals vele van jullie schrijven. hopelijk komt er ook nog een 4e deel, waarin ze op zoek gaan naar die bron van de eeuwige jeugd
pi_49787749
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 08:38 schreef Slarioux het volgende:
Het is de Matrix niet.
Het is precies de Matrix. Vermakelijk totdat je erover gaat nadenken en dan is het maar een kwestie van gokken in welk plotgat je precies blijft haken. Niet meer over nadenken dan de aankomende Transformers film en alles gaat goed.
  zaterdag 26 mei 2007 @ 12:30:00 #82
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_49788797
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 08:38 schreef Slarioux het volgende:

Blablabla

, maar hallo, piratenfilm van Disney? Dan weet je dat toch. Het is de Matrix niet.
Nou, in de 1e 2 films van de triology hadden personages andere rollen, sterker, meer piraat.. deze wijkt daar duidelijk vanaf, het was idd echt weer een Disney film.. dat klopt. Deel 1 en 2 waren anders..

En juist omdat het de matrix niet is, moeten ze daar bij disney niet gaan gooien met om de 15 sec een andere complotbespreking en theorieën.. werd verschrikkelijk bagger neergezet.

En de film niet serieus nemen? Hoe wil jij dat doen..als je al een half jaar voor dato klaar wordt gestoomd door 2 geweldige films, reclame, advertising , promoties en eigen ontwikkelde spanning.. Dan ga je gewoon zo'iets serieus nemen, omdat je graag het vervolg wilt zien.

vermakelijk.
pi_49789863
Matige langdradige film
pi_49792208
Ik vond het een vermakelijke film ondanks dat hij wat lang duurde en sommige dingen niet genoeg uitgewerkt werden. Het enige waar ik me echt aan ergerde was het liefdesgebeuren op het eind tussen Will en Elisabeth, dat was echt erbarmelijk slecht geacteerd en kwam erg geforceerd over.

Verder heb ik me prima vermaakt en daarom ging ik ook naar de bios, niet om een of ander hoog cultureel verantwoorde diepgaande film te kijken

7/10
  zaterdag 26 mei 2007 @ 16:26:23 #85
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_49793934
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 12:30 schreef Pumatje het volgende:

[..]

Nou, in de 1e 2 films van de triology hadden personages andere rollen, sterker, meer piraat.. deze wijkt daar duidelijk vanaf, het was idd echt weer een Disney film.. dat klopt. Deel 1 en 2 waren anders..

En juist omdat het de matrix niet is, moeten ze daar bij disney niet gaan gooien met om de 15 sec een andere complotbespreking en theorieën.. werd verschrikkelijk bagger neergezet.

En de film niet serieus nemen? Hoe wil jij dat doen..als je al een half jaar voor dato klaar wordt gestoomd door 2 geweldige films, reclame, advertising , promoties en eigen ontwikkelde spanning.. Dan ga je gewoon zo'iets serieus nemen, omdat je graag het vervolg wilt zien.

vermakelijk.
Ja dat klopt, maar deze film zou imho veel te zwaar worden zonder de humor en het gedoe. En zo erg vond ik het nou ook weet niet. Ik vond het wel meevallen met de complotten en de theorieën. Kwestie van opletten in het begin en je pikte het wel op. En marketing zegt niks over het soort film; Pirates3 is niet de enige film die anders wordt neergezet in de trailers dan dat ie is... Lijkt me gek ook, een trailer met een plottwist erin . Het verbaast me dat je daar dan instinkt.
pi_49797477
Heb hem ook gezien en vond hem veel te langdradig en te warrig door elkaar met veel te veel personages ertussendoor! Was blij toen die bijna 3 uur voorbij was! Op zich leuk die Pirate films, maar toch vond ik de eerste gewoon de beste: de andere twee hadden ze misschien niet moeten maken (maarja het geld om uit te melken lonkte he )
  zaterdag 26 mei 2007 @ 19:02:39 #87
114869 Bar-Le-Duc
drinkt nu Spa
pi_49797765
Ik ben er gister naar toe geweest in antwerpen en ik moet zeggen dat hij zwaar tegen viel.
Ten eerste echt veeeel te lang. ze hadden zo een half uur, 3 kwartier weg kunnen laten.
Ten tweede wordt het verhaal te ingewikkeld. dan ga die weer overstappen naar die en en weer terug en dan verraad die de andere enzovoort. Too much.
De feit dat er te veel karakters zijn ging mij op een gegeven moment ook irriteren.

De pluspunten zijn toch wel de zeer sterk geacteerd Geoffrey Rush en Tom Hollander als Lord Beckett.
Hoogtepunt van de film was toch wel de scene waar het schip van Lord Beckett werd lek geschoten door de Black Pearl en de Dutchman en als Beckett naar beneden liep. OMG wat een scene. De houtplanken en splinters vlogen en je om de oren en op wat voor manier. Een van de mooiste filmscene die in ook heb gezien
pi_49801079
quote:

Precies, vond dat van Tia Dalma zo belachelijk, vooral met die oerkreet die ze ineens had. Dat was nogal...cheesy, wat iemand al zei, beetje powerrangers achtig. Echt tegenvallend dom stukje.
MOest wel lachen om de eerste Jack scenes, met die neus die zo voorbij kwam en dat nootje.
Leuke humor vond ik dat.

Jammer dat Davy Jones stierf en vond WIll met zijn dood ook wel beetje droevig. VOnd het einde na de aftiteling wel waardig. Gewoon klaar ermee.
Verder goeie film, Sparrow draagt hm wederom. Samen met Barbossa en Davy Jones.
pi_49803322
Hier de scene na de credits:

http://www.youtube.com/watch?v=xVXle4khS78

zaterdag 26 mei 2007 @ 22:43:50 #90
124403 UZN
Hello world!
pi_49804159
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 20:49 schreef vencodark het volgende:

[..]
MOest wel lachen om de eerste Jack scenes, met die neus die zo voorbij kwam en dat nootje.
Leuke humor vond ik dat.
Zaten een paar jongens achter me. Riep er een 'da's Dries'. Rest helemaal in een deuk
pi_49804362
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 22:11 schreef magnifor het volgende:

Ja, wij zaten toen nog met 4 mensen in de zaal. Rest was al weggelopen
Oh, and that's a bad miss!
pi_49804550
Hmm vind die eindscene met dat kind beetje wazig eigenlijk... Blijven ze nou wel met zn drietjes bij elkaar of komt Orlando af en toe het vaste land op ´wippen´ om zijn kindje en Keira te zien?
  zaterdag 26 mei 2007 @ 23:01:12 #93
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_49804670
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 22:57 schreef Kidney_Bean het volgende:
Hmm vind die eindscene met dat kind beetje wazig eigenlijk... Blijven ze nou wel met zn drietjes bij elkaar of komt Orlando af en toe het vaste land op ´wippen´ om zijn kindje en Keira te zien?
Om de tien jaar mag ie een keer naar die 2, da's het pact met the flying dutchman.
Dit, dus.
  zaterdag 26 mei 2007 @ 23:12:41 #94
129106 Chav
Oi Oi Oi !!!
pi_49805011
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 20:49 schreef vencodark het volgende:

[..]

Precies, vond dat van Tia Dalma zo belachelijk, vooral met die oerkreet die ze ineens had. Dat was nogal...cheesy, wat iemand al zei, beetje powerrangers achtig. Echt tegenvallend dom stukje.
Leuke humor vond ik dat.

Jammer dat Davy Jones stierf en vond WIll met zijn dood ook wel beetje droevig. VOnd het einde na de aftiteling wel waardig. Gewoon klaar ermee.
Verder goeie film, Sparrow draagt hm wederom. Samen met Barbossa en Davy Jones.
Ik zeek bijna in mn broek! Mijn noot
In me Burberry......
pi_49805334
Is dat nou die chinees uit Prison Break die die chinees speelt in de film?
ADHD-C
pi_49805545
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 23:25 schreef LazyDave het volgende:
Is dat nou die chinees uit Prison Break die die chinees speelt in de film?
Yep.
  zondag 27 mei 2007 @ 00:27:27 #97
66422 dutch-mamma
pi_49807049
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 22:51 schreef Brentmeister het volgende:

[..]

Ja, wij zaten toen nog met 4 mensen in de zaal. Rest was al weggelopen
Vandaag voor de 2e keer geweest. "Mijn" rij en die ervoor zat vol jonge meisjes. Bij de credits wilden ze allemaal weggaan, en ik zei telkens "er komt nog meer, ná de aftiteling".
Ze keken of ze water zagen branden...!
"Is het echt waar? Hoe weet u dat?" vroegen ze telkens.

Ik vroeg ze of ze 1 en 2 hadden gezien.
Ja, was het antwoord.
En nee, ze hadden toen ook niet gewacht, wisten van niks...

De helft van mijn rij en die daarvoor liep alsnog weg, de helft die wel bleef zitten was tevreden (en best verbaasd dat "zo'n oud mens" hen dat even vertellen kon... )

Viel me verder wel tegen... Op een volle zaal bleven hoogstens totaal zo'n 3 rijen zitten...
  zondag 27 mei 2007 @ 03:12:15 #98
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_49810532
quote:
In die doos moet het hart van de kapitein van de Hollander zitten, anders sterf je een nare dood etc etc. Will was toch al stervende, hopla dat hart er in, Will leeft, opgelost.

Davy Jones werd een naar kereltje omdat ie zn taak had verzaakt ofzo.
Bijna goed The Flying Dutchman moet ALTIJD een kapitein hebben. Degene die het hart van de huidige kapitein doorboort, moet zijn eigen hart daarvoor in de plaats geven en kapitein worden van TFD. Sparrow hielp de stervende Will met het doden van Davy Jones, maar het was Will die het zwaard(stuk) vasthield, en hij moest dus de nieuwe kapitein worden. Dat was het verhaal wat Bootstrap vertelde in die cel: Will moest kiezen tussen hem bevrijden en bij Elisabeth blijven.

Davy Jones' eigenlijk taak was het vervoeren van de zielen van verdronken zeelui naar het hiernamaals.

Ik vond hem echt vet. Door de reacties van sommigen die hem eerder hadden gezien was ik een beetje huiverig geworden, maar dat was niet nodig! Op een gegeven moment raakte ik wel de draad kwijt van wie nou met wie een deal had gesloten, wie daarbij benadeeld werd en wat ze stiekem ECHT wilden. Het kostte me bij Dead man's chest ook een paar keer kijken voor ik alles begreep. Die accenten helpen niet echt zonder ondertiteling

Te weinig Norrington, helaas, jammer dat ie op zo'n lullige (hoewel heroische) manier het loodje legt. Had hem liever nog even met verwarde haren en een vuil openhangend hemd gezien, maar goed. Je kan blijkbaar niet alles hebben. Vind zijn karakter nog steeds de best ontwikkelde uiteindelijk. De rest blijft toch drie films lang behoorlijk hetzelfde.

Wat ik zelf helemaal geweldig vind, maar dat zal wel smaak zijn, is de terugkeer van bepaalde voorwerpen en uitdrukkingen, bijvoorbeeld de sea turtles en het zwaard dat Will in de eerste film laat zien en daar in de laatste door sterft. Prachtig, zoiets maakt het een echte trilogie en niet drie losse films die toevallig veel geld opleveren. 9+ voor het script

Acteerwerk van Orlando vond ik erg meevallen. Zijn karakter is gewoon een beetje duf. Voor de rest was allemaal prima. Ik wil hem binnenkort nog een keer zien
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_49812006
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 23:01 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Om de tien jaar mag ie een keer naar die 2, da's het pact met the flying dutchman.
Dus Keira zit 10 jaar alleen op een onbewoond eiland, en hij komt ffkes langs? Was dat kindje dan al 10 jaar trouwens? Op Wikipedia meende ik er uit op te maken dat hij na 10 jaar gewoon bij zijn gezin kon zijn (al lijkt me dat vaag: je bent dus dood, maar voor het schip kom je weer tot leven, en daarna leef je dus weer? Maar goed misschien denk ik iets teveel door bij deze fantasiefilm hehe ) Nah lijkt me geen leuk bestaan, 10 jaar op een onbewoond eiland.. Ik vond het leuker dat ze na Pirates 1 gewoon samen konden leven met dr vader erbij enzo...

oh en waarom zag Orlando er dan trouwens op dat schip ook niet uit als een inktvis of ander monster? Die paar lullige streepjes op zijn borst om te laten zien dat zijn hart eruit was zagen er een beetje sneu uit

[ Bericht 18% gewijzigd door Kidney_Bean op 27-05-2007 09:28:08 ]
  zondag 27 mei 2007 @ 11:06:34 #100
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_49813089
Geweldige film! Het was inderdaad wel een ingewikkeld plot waarbij je moest opletten, maar daar hou ik zelf wel van. Veel leuke grappen en terugverwijzingen naar de eerdere films. En dan had je nog heel stijlvolle scenes, zoals de vernieting van Becketts schip, die Parlay op dat kleine eilandje midden tussen alle oorlogsschepen en die schepen in de Maelström.
quote:
Op zondag 27 mei 2007 09:16 schreef Kidney_Bean het volgende:
oh en waarom zag Orlando er dan trouwens op dat schip ook niet uit als een inktvis of ander monster? Die paar lullige streepjes op zijn borst om te laten zien dat zijn hart eruit was zagen er een beetje sneu uit
Davy ging er pas zo uitzien, nadat hij zijn taak verzaakt had.
pi_49813301
Vond niemand anders de dialogen (Vooral tussen Will en Elisabeth) ongelooflijk cheesy ?
pi_49815597
quote:
Op zondag 27 mei 2007 11:06 schreef Pool het volgende:

[..]

Davy ging er pas zo uitzien, nadat hij zijn taak verzaakt had.
ahá! Ja is ook wel logisch natuurlijk... had ook gekund dat de make-up geen rekwisieten meer over had natuurlijk en inderdaad, die dialogen tussen Orlando en Keira maar ik vond Orlando over het algemeen een vrij saaie rol hebben, zat totaal geen pit in en liep maar als een hondje achter Keira aan..
  zondag 27 mei 2007 @ 13:25:20 #103
73546 RaymanNL
Muwhahaa
pi_49816316
Zowiezo is het tof dat deel 3 precies eindigt zoals deel 1 begon
  zondag 27 mei 2007 @ 14:47:56 #104
11458 ivetje
pi_49819035
quote:
Op zondag 27 mei 2007 09:16 schreef Kidney_Bean het volgende:

[..]

Dus Keira zit 10 jaar alleen op een onbewoond eiland, en hij komt ffkes langs? Was dat kindje dan al 10 jaar trouwens?
Bij het stukje na de aftiteling zag je duidelijk staan "10 years later", waarna je Keira met het zoontje op de uitkijk zag staan. En waaruit maak jij op dat Keira op een onbewoond eiland zat

Overigens zag Orlando er wel verukkelijk uit toen hij eenmaal kapitein van TFD was...met dat doekje om z'n hoofd, shirt half open
To infinity…and beyond!
pi_49820573
quote:
Op zondag 27 mei 2007 00:27 schreef dutch-mamma het volgende:

[..]

Viel me verder wel tegen... Op een volle zaal bleven hoogstens totaal zo'n 3 rijen zitten...
Bij mij was de zaal ook uitverkocht.. Na veel geroep van iedereen dat er nog een stukje zou komen bleef ruim 90% zitten of aan de zijkant staan (zij wilden al weg).
Iedereen blij
I ♥ PB
pi_49822368
Zat net wat te lezen op internet en blijkbaar geeft de eindscene na de aftiteling aan dat de vloek van the Flying Dutchman opgeheven is en Wil, na 10 jaar kapiteitn te zijn geweest op de Dutchman, vrij is om bij Elizabeth en zijn kind te zijn. Zelf heb ik dat er niet echt uitgehaald, maar dit is wat de schrijvers zeggen. Blijkbaar hebben 2 scenes die het echt duidelijk maken de film niet gehaald, maar de groene flash op het eind (de flash staat voor een dode die terug komt in het land van de levenden, vandaar de flash toen Jack terug kwam) voor de ziel van Wil die terug levend wordt.

De vloek van the Flying Dutchman wordt opgeheven (ook volgens de originele opera) wanneer je na 10 jaar dienen opgewacht wordt door je ware liefde. Dit is dan ook de reden waarom Davy Jones zo wrokvol is. Zijn ware liefde wachte hem niet op en zijn kans op een normaal en gelukkig leven met haar was verkeken.

Nu hoop ik alleen dat de dvd release de deleted scenes erbij heeft zodat dit toch allemaal wat duidelijker gemaakt wordt.
pi_49822926
quote:
Op zondag 27 mei 2007 16:18 schreef SweetyPie het volgende:
Zat net wat te lezen op internet en blijkbaar geeft de eindscene na de aftiteling aan dat de vloek van the Flying Dutchman opgeheven is en Wil, na 10 jaar kapiteitn te zijn geweest op de Dutchman, vrij is om bij Elizabeth en zijn kind te zijn. Zelf heb ik dat er niet echt uitgehaald, maar dit is wat de schrijvers zeggen. Blijkbaar hebben 2 scenes die het echt duidelijk maken de film niet gehaald, maar de groene flash op het eind (de flash staat voor een dode die terug komt in het land van de levenden, vandaar de flash toen Jack terug kwam) voor de ziel van Wil die terug levend wordt.

De vloek van the Flying Dutchman wordt opgeheven (ook volgens de originele opera) wanneer je na 10 jaar dienen opgewacht wordt door je ware liefde. Dit is dan ook de reden waarom Davy Jones zo wrokvol is. Zijn ware liefde wachte hem niet op en zijn kans op een normaal en gelukkig leven met haar was verkeken.

Nu hoop ik alleen dat de dvd release de deleted scenes erbij heeft zodat dit toch allemaal wat duidelijker gemaakt wordt.
Dit was idd niet erg duidelijk. Maar wat je zegt over die groene flits is wel waar, dan 'leef' je weer. Maar wie bestuurt nu dan TFD? Die moet toch áltijd een kapitein hebben?
Hopen dat er meer duidelijk komt op de dvd!!

Ik vond het nog best een open einde hebben..maar nu zal er niet echt meer een vervolg kunnen kopen. Denk dat niemand het hoeft te zien hoe gelukkig leven ze wel niet krijgen.
Ben alleen benieuwd waar Jack heen is gegaan!
I ♥ PB
  zondag 27 mei 2007 @ 18:16:57 #108
140245 base3ball
State Of Mind
pi_49826461
quote:
Op zondag 27 mei 2007 16:30 schreef miss-scofield het volgende:

[..]

Dit was idd niet erg duidelijk. Maar wat je zegt over die groene flits is wel waar, dan 'leef' je weer. Maar wie bestuurt nu dan TFD? Die moet toch áltijd een kapitein hebben?
Hopen dat er meer duidelijk komt op de dvd!!

Ik vond het nog best een open einde hebben..maar nu zal er niet echt meer een vervolg kunnen kopen. Denk dat niemand het hoeft te zien hoe gelukkig leven ze wel niet krijgen.
Ben alleen benieuwd waar Jack heen is gegaan!
Ik denk dat er nog wel een vervolg komt (Hollywood en Disney kennende), Johnny Depp ziet een vervolg wel zitten dus ja. Overigens denk ik dat in een eventueel vervolg Will en Elizabeth niet zullen terugkeren. Mocht er een vervolg komen dan zouden ze het toch echt over een andere boeg moeten gooien.
www.xi-online.nl
  zondag 27 mei 2007 @ 18:27:55 #109
71919 wonderer
pi_49826732
quote:
Op zondag 27 mei 2007 18:16 schreef base3ball het volgende:

[..]

Ik denk dat er nog wel een vervolg komt (Hollywood en Disney kennende), Johnny Depp ziet een vervolg wel zitten dus ja. Overigens denk ik dat in een eventueel vervolg Will en Elizabeth niet zullen terugkeren. Mocht er een vervolg komen dan zouden ze het toch echt over een andere boeg moeten gooien.
Sowieso, een vervolg zou niet zo heel lang na At world's end komen, en dan is Will nog helemaal niet in the picture. Wat mij betreft mag er nog wel een trilogie gemaakt worden, maar bijna allemaal nieuwe karakters. Gibbs en Pintel en Ragetti en die twee 'bekeerde' mariniers zouden wel leuk terug kunnen komen, en Barbossa natuurlijk.

Ze kunnen wel een rol bedenken voor Alan Rickman. Dan is hij van zijn Snape imago af (yeah right ) en dan wil ie vast HP 6 en 7 ook filmen
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
pi_49826735
Depp wil graag, het publiek ook, en de grote bazen ook want het levert veel geld op. Iedereen wint, dus ik denk dat deel 4 wel komt. Zal er wel over gaan dat Jack naar die fountain of youth gaat en barbosa ook ofzo (als hij ook nog wilt)

Trouwens, deel 2 en 3 werden tegelijk opgenomen. Daarom zaten er heel veel van dezelfde mensen/cast er dus nog in.
pi_49828479
quote:
Beter opletten tijdens het kijken...
pi_49828588
Ik weet zeker dat er een deel 4 (of iig nog een pirates film komt). De makers enzo weten:

Nieuwe pirates = $$$

pi_49828759
Mwa. Depp zou het zien zitten onder de juiste omstandigheden én een goed script. In een interview zei hij dat die kans hem niet groot leek. Wanneer Keira en Orlando niet meer meedoen, lijkt het mij heel sterk dat Depp instemt. Zelf denk ik niet dat het snel zal gebeuren. Ik hoop het ook eigenlijk niet. Nu is het goed, het verhaal is klaar.
pi_49832664
quote:
Op zondag 27 mei 2007 18:28 schreef The-Brahma-Bull het volgende:
Depp wil graag, het publiek ook, en de grote bazen ook want het levert veel geld op. Iedereen wint, dus ik denk dat deel 4 wel komt. Zal er wel over gaan dat Jack naar die fountain of youth gaat en barbosa ook ofzo (als hij ook nog wilt)
Oja, daar was 'ie opweg naar toe
Leuk, laat maar een deel 4 komen! Vind ik niet erg
I ♥ PB
  zondag 27 mei 2007 @ 22:39:31 #115
71919 wonderer
pi_49835048
Als Ted en Terry het script weer gaan schrijven, wordt het vast weer cool. Al die verhaallijnen die door elkaar lopen, en de terugkerende elementen, en de karakterontwikkeling... puik werk, dat kunnen ze vast nog wel een keer voor elkaar krijgen, zeker als ze de tijd krijgen.
  zondag 27 mei 2007 @ 23:57:58 #116
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_49838111
Goede film, beter dan deel 2, niet zo goed als deel 1 maar wel een waardige afsluiter.

Ik ergerde me alleen wel (net als in deel 2 trouwens) behalve aan die Bassie en Adriaan figuren met dat houten oog, aan het volgende: In deel 1 werd de piraat afgeschilderd als iemand die alleen voor zichzelf koos en niet te vertrouwen was, dat paste goed in het verhaal en vooral bij het karakter dat Depp neerzette. Maar in deel 2 en 3 zijn Will en Elisabeth ook 'piraten' en zo heb je zoveel afspraken en bedriegingen door elkaar lopen dat het niet meer te volgen is wie wat met wie heeft afgesproken en wie wie verraadt met welke bedoelingen. (Ik had ook vandaag weer toen ze allemaal een voor een bij Cuttler kwamen het idee "laat maar zitten, ik zie wel hoe het dalijk afloopt, dit is toch niet meer te volgen")

Verder vond ik onduidelijk wat al die Jacks opeens deden? In die Locket kon ik me er nog wel een beetje waarderen want dat moest gewoon iets extreem wazigs voorstellen, maar daarna twee Jacks in zijn baard (zijn geweten?) en 4 Jacks in de cel, wat was daar de toegevoegde waarde van?

En waarom noemden ze Elisabeth meerdere malen Calypso?

Overigens vond ik die Captain Teague een ontzettend krachtig personage, hij speelde maar een paar scenes maar daarin had hij meer uitstraling dan Will Turner in 3 films bij elkaar.
"MOLLUCK DU SCHEISS DRECKIGER BINGO SPIELER"
  maandag 28 mei 2007 @ 00:10:41 #117
47102 Elvi
miemkwien
pi_49838624
Ik heb net deel 1 en n stukje van deel 2 gezien... maarem... Waar kwam die Beckett nou vandaan? Zat hij ook al in deel 1? Ik herkende m niet
pi_49838718
Beckett zat niet in deel 1.
  maandag 28 mei 2007 @ 00:20:21 #119
71919 wonderer
pi_49838902
Het feit dat je een paar maanden piraat bent, maakt je niet ineens een egoistisch stuk vreten Ook Bill Turner was een goede piraat uiteindelijk, die juist NIET aan zichzelf dacht door dat stuk Azteeks goud naar zijn zoon te sturen (want dat zou betekenen dat hij tot de vloek zou worden opgeheven op de bodem van de oceaan zou rondhangen, zonder te kunnen sterven).

Al die pacts die mensen met elkaar sloten verwarden mij ook wel trouwens, maar nu heb je tenminste nog een reden om hem nog eens te kijken. Dat het houten oog uiteindelijk een van de negen "pieces of eight" bleek te zijn vond ik meesterlijk.

Jack was volgens mij gewoon half krankzinnig...er geworden terwijl ie "dood" was, vandaar die hallucinaties die ook in het leven nog doorgingen. Toegevoegde waarde... neu, op zich niet. Maar ook niet totaal met de haren erbij gesleept. En het "Nobody move! I have lost me brain" was toch wel erg grappig.

De Chinese piraat was ervan overtuigd dat Calypso in Elisabeths lichaam zat opgesloten in plaats van Tia Dalma. Een leuk stukje afleiding van het publiek daar. Wel tof gedaan.

Ik had echt verwacht dat Keith Richards een nogal treurige bedoening zou worden, alleen daar omdat het leuk zou zijn vanwege dat Depp zijn personage daarop had geinspireerd. Maar dat bleek goed mee te vallen!

@Elvi, Beckett is van de VOC/EIC en zat niet in deel 1.
  maandag 28 mei 2007 @ 00:28:09 #120
47102 Elvi
miemkwien
pi_49839142
Ok... ik dacht al... word ik nou gek Maar omdat ze hem meteen herkenden aan t begin van deel 2 dacht ik dat ik in deel 1 wat gemist had

Ik merkte nu ook pas dat die Tia Dalma wel es die vrouw kon zijn van Davy Jones (ik heb deel 3 nog niet gezien Maar ik zag op Wiki dat ik idd gelijk had )
  maandag 28 mei 2007 @ 00:40:08 #121
140245 base3ball
State Of Mind
pi_49839515
quote:
Op maandag 28 mei 2007 00:20 schreef wonderer het volgende:

Al die pacts die mensen met elkaar sloten verwarden mij ook wel trouwens, maar nu heb je tenminste nog een reden om hem nog eens te kijken. Dat het houten oog uiteindelijk een van de negen "pieces of eight" bleek te zijn vond ik meesterlijk.

Volgens mij verwarde dit zelfs de makers zelf, want het was nogal onsamenhangend. De verwarring in het verhaal wordt vooral gezaaid, doordat de personages zich niet aan het pact hieldem. Terwijl zij dit voor henzelf wel deden, maar nogal eens onlogische beslissingen namen, omdat het gewoon slechtgeschreven is.

Jack was volgens mij gewoon half krankzinnig...er geworden terwijl ie "dood" was, vandaar die hallucinaties die ook in het leven nog doorgingen. Toegevoegde waarde... neu, op zich niet. Maar ook niet totaal met de haren erbij gesleept. En het "Nobody move! I have lost me brain" was toch wel erg grappig.

Dat was idd een erg leuke toevoeging en ook redelijk logisch. Jack was al niet de meest normale persoon en een verblijf in een enorme leegte helpt niet bepaald om hem wat normaler te maken.

De Chinese piraat was ervan overtuigd dat Calypso in Elisabeths lichaam zat opgesloten in plaats van Tia Dalma. Een leuk stukje afleiding van het publiek daar. Wel tof gedaan.

Het was idd pure afleiding, maar vooral heel erg nietszeggend. Wederom slecht geschreven. Als Elizabeth hier zelf nog op terug gekomen was, dan was het wel aardig gevonden. Nu was het gewoon weer een foefje voor wat afleiding, wat eigenlijk nergens op slaat. Sowieso vond ik zijn personage behoorlijk overbodig, maar goed.

Ik had echt verwacht dat Keith Richards een nogal treurige bedoening zou worden, alleen daar omdat het leuk zou zijn vanwege dat Depp zijn personage daarop had geinspireerd. Maar dat bleek goed mee te vallen!

Zijn performance was zeker behoorlijk, maar wel heel erg summier. Ik snap dat er weinig tijd was (een week) in zijn schema, maar er had toch wel wat meer mee kunnen gedaan. Om de vader van Jack erbij te halen is een gouden vondst, maar doe daar dan ook wat mee
Een ander zwak deel van het verhaal blijft toch ook wel Calypso. Een belangrijk deel van de film draait om de bevrijding van Calypso. Eigenlijk is dat zelfs het doel van de groep, want zij moet immers hen helpen om te overleven. Terwijl zij aan de andere kant angstaanjagend zou moeten zijn voor de piraten. Wat krijgen we uiteindelijk? Één maalstroom! Het is net zoals die piraat met het ogen zegt: "Is this all that happens" (oid).

Ik weet dat een film als deze het niet van het verhaal moet hebben, maar de zwakte ervan stond voor mij wel een leuke film in de weg (nu was ie ook nog best aardig, maar niet meer dan dat). Overigens was het voor mij geen probleem om de verhaallijnen te volgen, als je de vele onzin eromheen wegdenkt, zie je wat uiteindelijk de intenties zijn van alle personages.
www.xi-online.nl
  maandag 28 mei 2007 @ 01:14:58 #122
71919 wonderer
pi_49840608
Ik vond het verhaal juist wel heel goed en de subplots zijn ook wel redelijk bevredigend afgerond. Onlogische beslissingen? Welke dan? Ik had nooit echt het gevoel dat iemand iets deed dat niet bij zijn of haar personage hoorde, eigenlijk.

De chinees overbodig? Waarom? Ze hadden zijn kaarten nodig (en een boot) om Jack op te halen in de Kelder. En het feit dat hij denkt dat Elisabeth Calypso is, zorgt ervoor dat ze op zijn schip zit en later kapitein wordt. In alle consternatie die daarop volgt, vergeet ze dat weer, vooral omdat daarna vrij snel duidelijk wordt dat het Tia Dalma is, geloof ik.

Dat ze Calypso nodig hebben, bedenken ze toch later pas? Zo van "tering, we moeten nou tegen de hele VOC PLUS Davey Jones vechten, hebben we geen geheim wapen dat we in kunnen zetten?"?

Nou ja, daarvoor moet ik hem nog een keer bekijken, maar ik vond het geen inherent zwak plot. Een paar toevalligheden waar ik niet goed tegen kan (er zijn honderdduizenden bootjes en zij varen precies langs de gouverneur, dat soort dingen, maar dat is te vergeven). Maar goed, smaken blijven verschillen
  maandag 28 mei 2007 @ 01:38:19 #123
140245 base3ball
State Of Mind
pi_49841267
quote:
Op maandag 28 mei 2007 01:14 schreef wonderer het volgende:
De chinees overbodig? Waarom? Ze hadden zijn kaarten nodig (en een boot) om Jack op te halen in de Kelder. En het feit dat hij denkt dat Elisabeth Calypso is, zorgt ervoor dat ze op zijn schip zit en later kapitein wordt. In alle consternatie die daarop volgt, vergeet ze dat weer, vooral omdat daarna vrij snel duidelijk wordt dat het Tia Dalma is, geloof ik.

Overbodig is idd niet het goede woord. Waar het mij om gaat is dat de film pretendeert dat Sao Feng naast het drietal het belangrijkste personage is, terwijl hij al snel verdwenen is. Dat hele gedoe met Elizabeth als koning was ook alleen maar een foefje (ja weer een) om bepaalde haar te kunnen laten beslissen tijdens de raad. Dat haar koningschap vervolgens aan de kant wordt geschoven en daarna weer wel belangrijk is, tsja dat is zeker niet zwak, plotmatig gezien . En Elisabeth vergeten dat Fao dat gezegd heeft? Ja zo lust ik er nog wel een paar, dan kan ik ook wel een filmscript gaan schrijven.

Dat ze Calypso nodig hebben, bedenken ze toch later pas? Zo van "tering, we moeten nou tegen de hele VOC PLUS Davey Jones vechten, hebben we geen geheim wapen dat we in kunnen zetten?"?

Ze wisten alleen niet aan het begin dat de Vliegende Hollander meestreed. En ze waren al direct van plan (Barbossa en Tia Dalma iig) om Calypso terug te halen. Dat was de reden dat Jack terug gehaald moest worden. Want zonder hem geen negen zilverlingen.

Nou ja, daarvoor moet ik hem nog een keer bekijken, maar ik vond het geen inherent zwak plot. Een paar toevalligheden waar ik niet goed tegen kan (er zijn honderdduizenden bootjes en zij varen precies langs de gouverneur, dat soort dingen, maar dat is te vergeven). Maar goed, smaken blijven verschillen
Smaken verschillen zeker, is niks mis mee . Maar zwakheden in een plot is wat anders dan een film wel of niet leuk vinden.

Overigens is de reden dat Dalma Barbossa heeft terug gehaald en dat 'onderonsje' met hem daarover heeft, dat zij hem nodig heeft/had om haar uit haar menselijke gedaante te halen. Maar dat is onduidelijk, omdat het een beetje rommelig gedaan is. Die scène komt duidelijk dus niet goed over.

Ik blijf erbij dat het erg zwak is om Calypso erg belangrijk te maken en vervolgens.....niets. Bepaald geen anticlimax....
www.xi-online.nl
  maandag 28 mei 2007 @ 05:32:40 #124
145163 Suerte
*O*moeder*O*
pi_49843559
Goede film Het enig wat ik wat jammer vond, is dat er minder humor inzat dan in de vorige twee

Zoals in de vorige films totaal geen chemie tussen Will en Elizabeth; ik erger me dood aan ze

Jack het aapje
*19 augustus 2006*
*07 februari 2008*
pi_49844054
@wonderer: Even mierenneuken, maar ze vechten niet tegen de VOC maar tegen de Britse Oost-Indische Compagnie
pi_49844453
quote:
Op zondag 27 mei 2007 23:57 schreef Molluck het volgende:
[...]
Verder vond ik onduidelijk wat al die Jacks opeens deden? In die Locket kon ik me er nog wel een beetje waarderen want dat moest gewoon iets extreem wazigs voorstellen, maar daarna twee Jacks in zijn baard (zijn geweten?) en 4 Jacks in de cel, wat was daar de toegevoegde waarde van?
[...]
Ik kreeg daarbij een flashback naar de thriller Secret Window waar Johnny Depp de hoofdrol in speelt. Praat hij ook zo tegen zichzelf in meerdere gedaantes van zichzelf zeg maar.. Ik vond het in elk geval van die film gejat Tja 1x was leuk, maar dat werd iets van 3x herhaald in de Pirates film, dan wordt het een beetje vervelend
  maandag 28 mei 2007 @ 11:56:53 #127
66422 dutch-mamma
pi_49846848
quote:
Op maandag 28 mei 2007 09:59 schreef Kidney_Bean het volgende:

[..]

Ik kreeg daarbij een flashback naar de thriller Secret Window waar Johnny Depp de hoofdrol in speelt. Praat hij ook zo tegen zichzelf in meerdere gedaantes van zichzelf zeg maar.. Ik vond het in elk geval van die film gejat Tja 1x was leuk, maar dat werd iets van 3x herhaald in de Pirates film, dan wordt het een beetje vervelend
Er zaten nog wel meer knipogen naar oude Depp-films in, zoals Arizona Dream en The Brave.
En een héél dikke knipoog naar de Sergio Leone-spaghettiwesterns (inclusief Morricone-muziek).

Ik heb hem even gemist, maar er moet ook een quote uit The Godfather in zitten ("Just good business"), volgens een mailvriendin van me. Ik ken The Godfather, maar zal hem nodig opnieuw moeten zien, of dit werkelijk zo is.

Die gedaantes van Sparrow waren zijn persoonlijke hel in Davy Jones' Locker: hij kwam steeds zichzelf tegen...!
  maandag 28 mei 2007 @ 12:29:34 #128
4593 Marty
Digi-babe
pi_49847857
Is Elisabeth nu op het eiland gebleven? (met haar zoon)
Aangezien ze als kapitein en later zelfs als koning(in) van de piraten werd benoemd nam ik eigenlijk aan dat ze daarmee verder zou gaan terwijl Will de Flying Dutchman bestuurde.

Bij ons bleven er ook erg weinig mensen zitten om de scene na de aftiteling te kijken, maar wanneer de lichten niet aan gaan kun je verwachten dat er nog iets na komt.
En helemaal wanneer je weet dat er na 1 & 2 ook nog een scene kwam!
Forza Juve!
  maandag 28 mei 2007 @ 14:02:53 #129
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_49851017
quote:
Op maandag 28 mei 2007 12:29 schreef Marty het volgende:
Aangezien ze als kapitein en later zelfs als koning(in) van de piraten werd benoemd nam ik eigenlijk aan dat ze daarmee verder zou gaan terwijl Will de Flying Dutchman bestuurde.

Bij ons bleven er ook erg weinig mensen zitten om de scene na de aftiteling te kijken, maar wanneer de lichten niet aan gaan kun je verwachten dat er nog iets na komt.
Ik zat in de grootste zaal van de bioscoop, helemaal vooraan dus het duurde nog wel even voordat ik naar buiten was, maar toch heb ik het niet gezien, wat heb ik gemist dan?
  maandag 28 mei 2007 @ 14:35:39 #130
4593 Marty
Digi-babe
pi_49852187
De aftiteling duurde ook zeker zo'n 10 minuten.

10 jaar later komt Will terug voor die ene dag dat hij per 10 jaar aan land mag.
Je ziet dat Elisabeth aan komt lopen met een jongetje van 10 jaar oud. Dit is hun zoon die verwekt is op de laatste dag dat ze elkaar zagen.
Hierboven moet ergens een youtube filmpje staan ervan.

Volgens sommige users betekent de groene gloed die je ziet wanneer Will terugkeerd dat hij vrij is en niet meer aan boord van de Flying Dutchman hoeft te blijven. Of dit zo is weet ik niet..
Forza Juve!
pi_49854097
Leuke film, maar niet meer dan dat. Er zijn heel veel gemiste kansen. Het personage Calypso hadden ze veel beter kunnen uitwerken (ala furieuze Galadriel in Lord of the rings). Ook dat met die 9 piratenleiders hadden ze veel beter kunnen uitwerken.
*This is the end, beautiful friend - This is the end, my only friend
*The end of our elaborate plans - The end of everything that stands
*The End
  maandag 28 mei 2007 @ 17:21:11 #132
122987 japzooi
Whining Pirate of Tortuga
pi_49857287
quote:
Op zondag 27 mei 2007 23:57 schreef Molluck het volgende:

Was het nog niet duidelijk genoeg? Jack Sparrow is compleet en totaal (en niet half zoals iemand al eerder zei) krank en krankjorum. Dat werd er toch echt met een voorhamer ingeramd naar mijn idee. het hele Terry Gilliam-esque Locker deel, het idee dat hij dan maar Davy Jones' baantje in wou pikken om voor eeuwig piraatje te kunnen spelen en het schizofrene met zichzelf-geruzie: knet-ter-gek. Niks meer, niks minder.

Hij zecht het ook letterlijk zelf:

Beckett: "You're insane..."
Sparrow: It's a good thing I am, or else this would probably never work...
"God is a kid with an antfarm..."
"King Kong ain't got shit on me!!"
  Redactie Frontpage maandag 28 mei 2007 @ 18:00:35 #133
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_49858519
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 22:11 schreef magnifor het volgende:

This video is no longer available due to a copyright claim by The Walt Disney Company
pi_49859223
quote:
Op zondag 27 mei 2007 11:19 schreef Secretus het volgende:
Vond niemand anders de dialogen (Vooral tussen Will en Elisabeth) ongelooflijk cheesy ?
Ja ik ook, echt verschrikkelijk slecht geacteerd. Dat was dan ook het enige waar ik me echt aan ergerde...
  Redactie Frontpage maandag 28 mei 2007 @ 18:25:15 #135
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_49859280
Deel 1 ben ik in d ebios in slaap gevallen, deel 2 op dvd gezien en deel 3 kijk ik ook wel op dvd
  maandag 28 mei 2007 @ 18:36:33 #136
262 Re
Kiss & Swallow
pi_49859596
Enige wat ik niet begreep is wie de Kraken heeft doodgemaakt?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  maandag 28 mei 2007 @ 18:39:03 #137
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_49859674
quote:
Op maandag 28 mei 2007 18:36 schreef Re het volgende:
Enige wat ik niet begreep is wie de Kraken heeft doodgemaakt?
Dat moest Davy Jones van Beckett. Eerste scene dat je die 2 samen ziet.
  maandag 28 mei 2007 @ 18:43:03 #138
262 Re
Kiss & Swallow
pi_49859806
quote:
Op maandag 28 mei 2007 18:39 schreef Slarioux het volgende:

[..]

Dat moest Davy Jones van Beckett. Eerste scene dat je die 2 samen ziet.
owww die heb ik dan gemist... thnx!
pi_49860546
pff... echt waar, sommige mensen in dit topic, net of dit een of andere mindfuck film is. Zo moeilijk is deze nou ook weer niet hoor, gewoon een beetje meer opletten. Mensen zouden Lost Highway of Mullholland Drive maar eens een keer gaan kijken als ze een echte 'ingewikkelde' film willen zien.

Maar over déze film; ik vond hem heel vermakelijk, paar minpuntjes zoals die gigantische Tia Dalma, dat had wel wat subtieler gemogen. En de humor was af en toe net iets té simpel, maar dat kan goed aan mij liggen, dus niet echt een minpuntje over de film. Het slechtste vond ik die trouwerij in het eindgevecht, beetje matig en cheesy.

Goed verhaal, mooie special effects en leuke acteurs en karakters (Barbossa is echt een van mijn favorieten).

All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  Redactie Frontpage maandag 28 mei 2007 @ 19:09:40 #140
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_49860655
Opletten? Deel 2 was al niet te volgen omdat t van de hak op de tak springt, het verhaal is gewoon compleet losgeslagen. Lees je ook overal in recensies. POTC moet t hebben van de effecten en de slapstick
pi_49861075
quote:
Op maandag 28 mei 2007 19:09 schreef SunChaser het volgende:
Opletten? Deel 2 was al niet te volgen omdat t van de hak op de tak springt, het verhaal is gewoon compleet losgeslagen. Lees je ook overal in recensies. POTC moet t hebben van de effecten en de slapstick
Sorry hoor, maar als je deze film niet kan volgen heb je het IQ van een stoeptegel, de attentiespanne van een goudvis en het inlevingsvermogen van een badslipper.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  maandag 28 mei 2007 @ 19:21:50 #142
262 Re
Kiss & Swallow
pi_49861133
quote:
Op maandag 28 mei 2007 19:09 schreef SunChaser het volgende:
Immers recensies hebben altijd gelijk en gelden voor iedereen
pi_49861390
quote:

Wel stom dat toen die andere hondereden schepen dan dachten, nou laten we het mar opgeven.
pi_49861523
quote:
Op maandag 28 mei 2007 12:29 schreef Marty het volgende:

Was er ook een scene na de aftiteling. Heb ik weer gemist
  maandag 28 mei 2007 @ 20:10:44 #145
131304 Game_Error
Vol verwachting...
pi_49863084
is die scene nog ergens te krijgen? ik heb em ook gemist, waarom doen ze dat nou na de aftiteling...
ff wachten nog
  maandag 28 mei 2007 @ 20:32:46 #146
71919 wonderer
pi_49864061
Serieus, als je de eerste twee films gezien hebt, WEET je toch dat er nog iets achteraan komt??
  maandag 28 mei 2007 @ 20:43:32 #147
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_49864473
gister gezien... aardige film.. beetje jammer dat ik op rij 2 zat
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
pi_49864653
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 20:17 schreef RaymanNL het volgende:

[..]

Als je de film normaal had gevolgd, dan had je zelf antwoord kunnen geven Al jou vragen worden beantwoord in de film Dus, het is geen kutverhaal
Het is alsnog een kutfilm
pi_49865396
quote:
Op maandag 28 mei 2007 20:32 schreef wonderer het volgende:
Serieus, als je de eerste twee films gezien hebt, WEET je toch dat er nog iets achteraan komt??
Wat gebeurde er dan nog?
pi_49865689
quote:
Op maandag 28 mei 2007 11:56 schreef dutch-mamma het volgende:

[..]

Er zaten nog wel meer knipogen naar oude Depp-films in, zoals Arizona Dream en The Brave.
En een héél dikke knipoog naar de Sergio Leone-spaghettiwesterns (inclusief Morricone-muziek).

Ik heb hem even gemist, maar er moet ook een quote uit The Godfather in zitten ("Just good business"), volgens een mailvriendin van me. Ik ken The Godfather, maar zal hem nodig opnieuw moeten zien, of dit werkelijk zo is.

Die gedaantes van Sparrow waren zijn persoonlijke hel in Davy Jones' Locker: hij kwam steeds zichzelf tegen...!
Als ik me niet vergis zei die gast (pfffffff weet even de naam niet) die door beide piratenschepen werd gebombardeerd dat nét voor de spectaculaire scene waarbij hij van het trappetje afliep en de stukken hout om hem heen vlogen.. (dan weet je vast wel wie ik bedoel ) Hij zei toen ´Just good business´ en besefte dat hij erin geluisd was zeg maar...

edit: dat was dus Becket, tja de naam was me even ontschoten
  maandag 28 mei 2007 @ 21:17:49 #151
66422 dutch-mamma
pi_49865943
quote:
Op maandag 28 mei 2007 20:32 schreef wonderer het volgende:
Dat dacht ik ook... Maar hele volksstammen blijken dus van niks te weten...
  maandag 28 mei 2007 @ 21:23:06 #152
140245 base3ball
State Of Mind
pi_49866142
quote:
Op maandag 28 mei 2007 19:20 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar als je deze film niet kan volgen heb je het IQ van een stoeptegel, de attentiespanne van een goudvis en het inlevingsvermogen van een badslipper.
Het is verhaal is an sich ook helemaal niet moeilijk te volgen. Het was gewoon zeer slecht uitgewerkt.
www.xi-online.nl
  maandag 28 mei 2007 @ 21:29:50 #153
93800 7eVeNL
IAM Prof?
pi_49866374
quote:
Op maandag 28 mei 2007 21:23 schreef base3ball het volgende:

[..]

Het is verhaal is an sich ook helemaal niet moeilijk te volgen. Het was gewoon zeer slecht uitgewerkt.
met de nadruk op zeer!
pi_49866841
quote:
Op maandag 28 mei 2007 21:12 schreef Kidney_Bean het volgende:

[..]

Als ik me niet vergis zei die gast (pfffffff weet even de naam niet) die door beide piratenschepen werd gebombardeerd dat nét voor de spectaculaire scene waarbij hij van het trappetje afliep en de stukken hout om hem heen vlogen.. (dan weet je vast wel wie ik bedoel ) Hij zei toen ´Just good business´ en besefte dat hij erin geluisd was zeg maar...

edit: dat was dus Becket, tja de naam was me even ontschoten
Iets daarvoor zei Becket tegen Jack iets in de trant van "It's not personal, it's strictly business"

En ik was gewoon de enige in de zaal die die "Once upon a time in the west"-knipoog doorhad. Begin ik te lachen, mensen naast me meteen "wat is hier leuk aan? ze lopen alleen maar!"
pi_49869022
Aardige film, maar teveel actie op een gegeven moment dat het alleen maar vermoeiend werd om naar te kijken
  maandag 28 mei 2007 @ 22:40:02 #156
4593 Marty
Digi-babe
pi_49869357
quote:
Op maandag 28 mei 2007 21:05 schreef mosterman het volgende:

[..]

Wat gebeurde er dan nog?
Heb ik hier boven ergens geschreven..
Forza Juve!
  maandag 28 mei 2007 @ 22:49:01 #157
66422 dutch-mamma
pi_49869724
quote:
Op maandag 28 mei 2007 21:41 schreef fratsman het volgende:

[..]

Iets daarvoor zei Becket tegen Jack iets in de trant van "It's not personal, it's strictly business"

En ik was gewoon de enige in de zaal die die "Once upon a time in the west"-knipoog doorhad. Begin ik te lachen, mensen naast me meteen "wat is hier leuk aan? ze lopen alleen maar!"
Volgende keer gaan we sámen naar de film Ik was ook de enige die reageerde...
  Nerd met benen dinsdag 29 mei 2007 @ 08:31:19 #158
18073 miss_bleu
pi_49877037
ben er ook naar toe geweest vond hem zelf heel erg tegenvallen. Zo ongeveer op 1.5 uur had ik het stiekem wel gehad. Vind de film veel te lang duren en heb het idee dat de scene's behoorlijk zijn uitgerekt Nee zonde eigenlijk.
pi_49891930
Ik vond het een geweldige film, er zat soms wel goede humor in. En ook de actiescenes waren erg goed gedaan!
pi_49898969
Ik ben zaterdag geweest. Heb me erg goed vermaakt!
Vond hem een stuk beter dan deel 2 in ieder geval
E.
pi_49901651
quote:
Op maandag 28 mei 2007 19:06 schreef HostiMeister het volgende:
pff... echt waar, sommige mensen in dit topic, net of dit een of andere mindfuck film is. Zo moeilijk is deze nou ook weer niet hoor, gewoon een beetje meer opletten. Mensen zouden Lost Highway of Mullholland Drive maar eens een keer gaan kijken als ze een echte 'ingewikkelde' film willen zien.

Maar over déze film; ik vond hem heel vermakelijk, paar minpuntjes zoals die gigantische Tia Dalma, dat had wel wat subtieler gemogen. En de humor was af en toe net iets té simpel, maar dat kan goed aan mij liggen, dus niet echt een minpuntje over de film. Het slechtste vond ik die trouwerij in het eindgevecht, beetje matig en cheesy. Goed verhaal, mooie special effects en leuke acteurs en karakters (Barbossa is echt een van mijn favorieten).

Goed punt. Vond dat echt een Disney moment.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 20:14:08 #162
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_49901929
Ik vond de film enigzins een beetje tegenvallen. Sommige dingen werden teveel herhaald en het was soms een beetje over the top. Maar opzich was de film verder wel oke. Een prima vermakelijke film die soms beter kon luisteren naar het "less is more" principe.

Geoffrey Rush is echt briljant in de film en ik vind captain Barbossa dan ook de tofste character. (en Johnny Depp natuurlijk maar das logisch, hij is gewoon geniaal)
Love will tear us apart (Joy Division)
pi_49948701
Hij viel tegen

Wat zijn nou die scenes op het einde ?

deel1 dat aapje pakt een muntje en is onsterfelijk

deel 2 ?

deel 3 ? dat will weer mens kan worden na 10 jaar als hij trouw blijft aan Elizabeth en dat calypso niet was komen opdagen omdat dan iemand anders captain zou worden van de dutchmen ?

ow dat hij gewoon naar zijn zoontje gaat kijken

[ Bericht 16% gewijzigd door the_legend_killer op 30-05-2007 23:28:21 ]
pi_49948796
ze hadden will gewoon dood moeten laten gaan
  woensdag 30 mei 2007 @ 23:45:08 #165
32015 suus21
Andre rocks!
pi_49949532
het enige dat ik niet helemaal begrijp is dat davy jones al zijn hart eruit had gehaald want hij was capt. van de hollander. Maar later werd verteld dat hij zelf zn hart eruit rukte omdat calypso niet kwam opdagen....dat slaat toch nergens op, zijn hart was toch al eruit. (althans volgens de legende van de hollander zou dat moeten zijn) En is Will vrij nu Swann na 10 jaar wel op hem wacht....lijkt me wel maar is ook onduidelijk..
fijn!
pi_49949894
geloof niet dat we eruit kunnen halen dat hij vrij is.

Maar ik las weer ergens dat dat wel weer kan als je 10 jaar van iemand blijft houden.

Alles loopt door elkaar en dan staat will aan de kant van jones en co om zo weer met de piraten te vechten

Wazig dat jack opeens will in het hart laat prikken.. hij moest hem niet en dan zo
slecht in elkaar gezet
pi_49949974
volgens de legende:

Ook zou er gezegd worden dat de kapitein elke honderd jaar een keer aan land mag om een vrouw mee te nemen.
pi_49955430
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 23:45 schreef suus21 het volgende:
het enige dat ik niet helemaal begrijp is dat davy jones al zijn hart eruit had gehaald want hij was capt. van de hollander. Maar later werd verteld dat hij zelf zn hart eruit rukte omdat calypso niet kwam opdagen....dat slaat toch nergens op, zijn hart was toch al eruit. (althans volgens de legende van de hollander zou dat moeten zijn) En is Will vrij nu Swann na 10 jaar wel op hem wacht....lijkt me wel maar is ook onduidelijk..
Ook ik vind het allemaal wat onduidelijk. Het komt allemaal niet echt naar voren in de film. Zover ik het begrijp door uitleg van de schrijvers, is dat de vloek van the Flying dutchman (schip) bestaat uit dat je als kapitein gebonden bent aan 10 jaar dienen op zee waarna je 1 dag op land krijgt en als je ware liefde 10 jaar op je wacht deze vloek opgeheven is.
Davy Jones zou dan nadat Calypso niet op hem wachte zijn hart hebben uitgesneden en gezorgd hebben voor een vloek waarbij het hart van degene die hem doodt ook uitgesneden moet worden en deze persoon de nieuwe kapitein wordt.
(Nogmaals ik weet niet of wat ik nu zeg allemaal klopt, dit is alleen mijn interpretatie van de uitleg van de schrijvers.)
pi_49956465
tvp als iemand nog een link heeft naar dat stukje na de aftiteling?
Balen is dat als je met een groepje gaat en je wilt als enige blijven zitten..
Zon, zee en strand, eerst een dagje lol, dan alles vol met zand.
pi_49956506
maar er moet altijd een kapitein zijn dus en dat ze die vloek opheven komt dat nou ook voor in de film ?

In principe kan Will geen kapitein worden want ten eerste: hij is dood.
En hij is al in zijn hart gestoken

Kunnen ze dat maken ofzo,
pi_49957502
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 23:23 schreef the_legend_killer het volgende:
Wat zijn nou die scenes op het einde ?
deel 2 ?
Hondje dat het opperhoofd is geworden van de kannibalen. .
  donderdag 31 mei 2007 @ 16:07:03 #172
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_49968049
tvp
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
  donderdag 31 mei 2007 @ 16:07:42 #173
148608 Waltero
O dubbel S
pi_49968064
zuig film, wachten op deel 4

Pirates of the caribean 4 : The Elixer of Life
Lost - Prison Break - Heroes - 24 - Traveller - The 4400
  donderdag 31 mei 2007 @ 16:14:17 #174
148608 Waltero
O dubbel S
pi_49968305
pi_49968519
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 16:07 schreef Waltero het volgende:
zuig film, wachten op deel 4

Pirates of the caribean 4 : The Elixer of Life
Dan hopelijk zonder Will en Elizabeth
En wat minder Disney gedoe
  donderdag 31 mei 2007 @ 16:30:27 #176
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_49968907
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 16:20 schreef the_legend_killer het volgende:

[..]

Dan hopelijk zonder Will en Elizabeth
En wat minder Disney gedoe

En meer met Barbossa, want die gast is echt geniaal en dan met name Geoffrey Rush die hem speelt. Echt geweldig! Jack is en blijft ook een held uiteraard
Love will tear us apart (Joy Division)
pi_49968994
Ik vond alleen dat met die meerdere jack's zo nep he.
  donderdag 31 mei 2007 @ 16:48:32 #178
52187 Woodpecker
One happy bunny
pi_49969610
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 16:32 schreef the_legend_killer het volgende:
Ik vond alleen dat met die meerdere jack's zo nep he.
Ja, want dat KAN helemaal niet, he
  Redactie Frontpage donderdag 31 mei 2007 @ 16:53:13 #179
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_49969771
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 16:14 schreef Waltero het volgende:
filmpje dat na de credits kwam :
http://www.youtube.com/watch?v=MgPKJl45Da0&mode=related&search=
Het enige is dat je ziet is dat WIll op zn boot langsvaart. Niet of de vloek is opgeheven.
  donderdag 31 mei 2007 @ 17:23:24 #180
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_49970842
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 16:53 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Het enige is dat je ziet is dat WIll op zn boot langsvaart. Niet of de vloek is opgeheven.
Zucht*

Lees het topic aub nog eens door..
  donderdag 31 mei 2007 @ 17:28:08 #181
71919 wonderer
pi_49970989
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 17:23 schreef Pumatje het volgende:

[..]

Zucht*

Lees het topic aub nog eens door..
Ja, maar die groene flits zie je ook als hij voor het eerst verdwijnt. Dat klopt dan toch niet?
  donderdag 31 mei 2007 @ 17:30:45 #182
4593 Marty
Digi-babe
pi_49971078
Van Wikipedia:
quote:
Filming finished on January 10, 2007 in Molokai,and the first assembly cut was three hours. Twenty minutes were removed, not including end credits, though producer Jerry Bruckheimer maintained that the long running time was needed to make the final battle work in terms of build-up. One scene cut explained that if Calypso had greeted Davy Jones after his ten years of ferrying dead souls, then he would have been freed of his duty: in turn, Will is freed of his captaincy as Elizabeth remains faithful to him ten years later.
Forza Juve!
pi_49977739
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 16:48 schreef Woodpecker het volgende:

[..]

Ja, want dat KAN helemaal niet, he
Niet om die reden, maar dat was gewoon dom.
  donderdag 31 mei 2007 @ 21:04:01 #184
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_49978361
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 20:47 schreef the_legend_killer het volgende:

[..]

agreed
  donderdag 31 mei 2007 @ 21:31:57 #185
93800 7eVeNL
IAM Prof?
pi_49979416
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 20:47 schreef the_legend_killer het volgende:

[..]

verneukte de hele sfeer/pirates setting voor mij, ik vond het met die krabbetjes al weer veel te, achteraf snap ik dat het die voodoo/godin muts was, maar toch, laten ze maar is met een serieuze directors cut komen
pi_49986435
Ik had meer verwacht van Davy Jones locker.
Niet zoiets doms...
pi_49990230
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 17:30 schreef Marty het volgende:
Van Wikipedia:
[..]
hmm je mist JUIST dat iemand dat even vertelt, dat hij na 10 jaar bevrijdt is.. leek me nogal een essentieel element in de film? Vaag dat je die dan weglaat, had iedereen net zo goed 20 minuten langer kunnen blijven zitten (na bijna drie uur maken die 20 min ook niet meer uit )
  vrijdag 1 juni 2007 @ 10:06:51 #188
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_49992405
AAAAAAAAAARGH

Nou heb ik die film nog niet gezien, maar zelfs IK begrijp wat er bedoeld wordt. Enorme greppeljosti's
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
  vrijdag 1 juni 2007 @ 11:07:21 #189
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_49994183
Hij was leuk maar zeker niet perfect.

Jammer van Elizabeth en Will want die waren nog altijd even irritant al viel me wel op dat Will opvallend weinig screen time had.
En tsja die Will tussen de benen van Elizabeth scene had ik echt niet willen zien.
pi_49994254
Nog bedankt voor de link v/h laatste stukje. Werd me ineens een hoop duidelijk ja.
Jammer dat ze precies die uitleg eruit geknipt hebben zeg..
Maar ik heb goede hoop op de trilogie dvd box
Zon, zee en strand, eerst een dagje lol, dan alles vol met zand.
  vrijdag 1 juni 2007 @ 15:01:41 #191
148608 Waltero
O dubbel S
pi_50001859
en krijgt will zijn hart weer terug in zijn lichaam geplaatst na die tien jaar?
want allemaal leuk en aardig datie geen capitein meer is van de vliegende hollander, maar zonder hart heeft hij er niet veel aan, aangezien je dan dood bent )
  Redactie Frontpage vrijdag 1 juni 2007 @ 15:44:12 #192
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_50003343
Geen id wat hier precies is te zien maar wel geinig gedaan
http://www.youtube.com/watch?v=oGTFNEMphsk&NR=1
  vrijdag 1 juni 2007 @ 15:55:21 #193
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_50003843
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 15:44 schreef SunChaser het volgende:
Geen id wat hier precies is te zien maar wel geinig gedaan
http://www.youtube.com/watch?v=oGTFNEMphsk&NR=1
Er staat een poppetje dat die Cuttler voorstelt in de loop van dat kanon, maar dat zag ik meteen in de bioscoop al en aan het gelach om me heen te horen was het echt niet zo moeilijk te zien als het in dit filmpje wordt voorgesteld...
pi_50007445
idd dat was te zien in de bios
  vrijdag 1 juni 2007 @ 18:29:49 #195
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_50008656
stelletje autisten zeg, dat jullie zoiets opvalt
  vrijdag 1 juni 2007 @ 18:39:39 #196
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_50008914
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 18:29 schreef Pumatje het volgende:
Ik kijk gewoon graag goed naar een film waar ik acht en halve euro voor heb betaald
pi_50009212
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 18:39 schreef Molluck het volgende:

[..]

Ik kijk gewoon graag goed naar een film waar ik acht en halve euro voor heb betaald
Ik 7 euro 70
Ik had in de middag moeten gaan dan kost het maar 5 euro 20

maar ik vond het wel duidelijk om te zien
pi_50034602
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 18:39 schreef Molluck het volgende:

[..]

Ik 9 euro!! Omdat het een lange film is ofzo, afzetters!
Ik ga vanavond weer

Over dat filmpje, die jongen had het al gepost, vóór de film uit was.. dus dan is het maf dat er ineens een poppetje in staat. Als je de film ziet, wordt het wel duidelijk
I ♥ PB
pi_50043119
Verder is het ook erg vergezocht imo.
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 2 juni 2007 @ 23:16:01 #200
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_50045798
Boutfilm.

Tot dusver mijn objectieve mening.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  zondag 3 juni 2007 @ 00:19:08 #201
130755 Kinga
versier hier
pi_50047780
Net terug, en gewoon blijven zitten tot na de credits met nog een paar enkelen. Op zich was de film niet moeilijk te volgen, maar misschien komt dat omdat ik alles een beetje nagelezen had al...

Ik snap eigenlijk tot nu die deal wat Jack met Beckett had niet echt.. En waren die zilverlingen wat Beckett had dus niks waard, maar hoe kwam hij daar aan dan?
  zondag 3 juni 2007 @ 01:25:16 #202
110654 Foeske
lives life, loves life
pi_50049744
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 16:14 schreef miss-scofield het volgende:

[..]

Dat zijn de voordelen in het buitenland. Hier in Arequipa, Peru betaalde ik omgerekend 2,50 euro en op dinsdag is het zelfs maar 1,75 euro! En het leuke was dat ze gewoon de hele aftiteling weggeknipt hadden tot het extra filmpje. Ik wist dat die ging komen maar bijna iedereen was al weg. Grappig om te zien hoe al die mensen die al bijna de deur uit waren verbaasd terugkwamen toen er ineens weer een stukje film kwam!

Overigens vond ik het een superleuke film, veel leuker dan 2 waar ik heel dat gedoe met die tentakels rond het schip enzo een beetje te vond. Eigenlijk vond ik in 2 alleen het stukje op het kannibaleneiland leuk...

Verder dacht ik toen de film was afgelopen dat er duidelijk een deel 4 aankwam, maar na dat extra stukje film lijkt dat ineens weer raar omdat dat over 10 jaar later ging. En wat ik me afvroeg: kan Elizabeth niet gewoon bij Will op het schip blijven gedurende die 10 jaar?
*´¨)
¸.· ¸.·´¨) Vrijwilligerswerk doen in Peru?
(¸.·´ (_.·´* Kijk op www.weeshuisperu.nl !
  Redactie Frontpage zondag 3 juni 2007 @ 01:32:35 #203
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_50049903
quote:
Op zondag 3 juni 2007 01:25 schreef Foeske het volgende:

En het leuke was dat ze gewoon de hele aftiteling weggeknipt hadden tot het extra filmpje. Ik wist dat die ging komen maar bijna iedereen was al weg.
Dus mensen liepen al weg voor de film was afgelopen
  zondag 3 juni 2007 @ 02:04:57 #204
66422 dutch-mamma
pi_50050509
quote:
Op zondag 3 juni 2007 01:32 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Dat gebeurde vorig jaar met DMC. Dat gebeurde dit jaar met AWE.

Komt ook omdat het licht alweer aangaat als de aftiteling komt. Als een soort Pavlov-effect gaat dan iedereen staan en weg...
Met DMC begon het personeel zelfs al met vuilniszakken in de hand op te ruimen (en keken mij wazig aan), dit jaar bleef dat achterwege, maar het licht ging aan met de aftiteling, om pas minutenlater, bij de "Easter egg" weer uit te gaan. Ja, zo jaag je de mensen wel weg...

Een hint, bijvoorbeeld tussen die ergerlijke lokale reklames en de trailers in "blijft u zitten tijdens de aftiteling", zou misschien kunnen helpen...?
  zondag 3 juni 2007 @ 02:06:57 #205
66422 dutch-mamma
pi_50050546
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 16:14 schreef miss-scofield het volgende:

[..]

Almere 10 euro... en ik weet uit ervaring dat het na een maand gewoon de gewone prijs is...

Maar ja, je bent ongeduldig of je bent het niet
  zondag 3 juni 2007 @ 02:07:43 #206
66422 dutch-mamma
pi_50050559
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 18:29 schreef Pumatje het volgende:
Ik was er in een mailgroep al op geattendeerd, ik heb een excuus
  Redactie Frontpage zondag 3 juni 2007 @ 12:52:00 #207
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_50056876
Ik heb gvd 9,50 Euro betaald voor de ze film! Maar het was de moeite wel waard. Ik heb me niets van de kritieken aangetrokken, en heb me geweldig vermaakt. Ik vond jammer dat het rolletje van Keith Richards zeeeeeer klein was, was dat nu echt tien miljoen dollar waard?! Soms springt het verhaal wel een beetje van hak op tak, maar het is goed te volgen. Ohja, het filmpje na de aftiteling gemist, is die nog ergens op internet te vinden?
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_50057629
Voor mij kost een kaartje 3,80
  zondag 3 juni 2007 @ 13:34:28 #209
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_50058217
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 08:31 schreef miss_bleu het volgende:
ben er ook naar toe geweest vond hem zelf heel erg tegenvallen. Zo ongeveer op 1.5 uur had ik het stiekem wel gehad. Vind de film veel te lang duren en heb het idee dat de scene's behoorlijk zijn uitgerekt Nee zonde eigenlijk.
Hier sluit ik me bij aan. Ik had er al geen hoge verwachtingen van omdat ik zoveel negatief commentaar om me heen had gehoord, maar hij was nog slechter dan ik had verwacht. Inderdaad veel te lang en alle (oorlogs)scenes duurden ook wel érg lang idd. Daar komt ook nog eens bij dat ik het verhaal heel erg moeilijk te volgen vond, met al die verschillende schepen en 'partijen' en kapiteins. Dit vind ik een groot verschil met deel 1 en 2, daarin was de verhaallijn me wél helemaal duidelijk. Ik vond de film wel vet gemaakt, het zag er gewoon heel mooi uit allemaal, met veel special effects enzo. En er zaten ook leuke grappen in deze keer. Maar over het algemeen vond ik het erg tegenvallen!

Zo, dat moest er ff uit :p
pi_50058530
Ik vond de vader van jack ook overbodig en eigenlijk wel dom neergezet.

Ik denk dat Iedereen er wel wat meer van verwachte dan zoiets
  zondag 3 juni 2007 @ 14:38:37 #211
167723 sanni
Acima de seu
pi_50060221
Ik heb intussen ook PotCB deel III gezien het ik vond het ivg met de vorige delen tegenvallen. Er zijn op bepaalde momenten teveel dialogen waardoor de film gestremd wordt in zijn vaart en de " in ur face jokes " te mager om echt flink te grijnzen. Met " in ur face " zijn van die 'platte' grappen zoals toen een van de vismensen tijdens het gevecht tussen alle piraten en de vismensen op het dek wat verdoofd rondliep en van bovenaf die metalen kist met het hart op zijn bakkes kreeg waardoor hij helemaal de weg kwijt was. Ook de aanzoek tijdens datzelfde gevecht van Orlando Bloom was er echt sow een van " Na ja... kun je het nog stompzinniger brengen? " Ongeloofwaardig en eigenlijk niet passend in dit hele film verhaal. En met het verdwijnen van het schip in de draaikolk had ik het gevoel van " goh... dit is wel erg standaard hoe-snel-brei-ik-er-een-einde-aan manier " Bedoel hoeveel films met soortgelijke scenario's heb ik niet al eerder gezien. Vrij veel dus. Verliest het van de vorige delen kwa amusement.
  zondag 3 juni 2007 @ 20:28:23 #212
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_50070085
Ik heb hem gister voor de 2e keer gezien
You know when you close your eyes and wish for something?
Well, God's the person that is ignoring you.
  maandag 4 juni 2007 @ 15:53:12 #213
110654 Foeske
lives life, loves life
pi_50093697
quote:
Op zondag 3 juni 2007 01:32 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Nee, het stukje aftiteling met de namen van de hoofdpersonen was nog wel te zien en in die tijd begonnen de mensen dus weg te lopen. Pas vanaf toen de letters in het klein kwamen zeg maar werd er geknipt...
*´¨)
pi_50097924
Barbossa was geweldig vond ik. Nog veel vetter dan Jack Sparrow.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 00:10:01 #215
66422 dutch-mamma
pi_50113496
quote:
Op zondag 3 juni 2007 14:38 schreef sanni het volgende:
(...)Met " in ur face " zijn van die 'platte' grappen zoals toen een van de vismensen tijdens het gevecht tussen alle piraten en de vismensen op het dek wat verdoofd rondliep en van bovenaf die metalen kist met het hart op zijn bakkes kreeg waardoor hij helemaal de weg kwijt was. (...)
Dat was dezelfde sea creature die in Dead Man's Chest al eens zijn kop verloor. Wij konden er dan ook wel om lachen.
pi_50161538
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 29% gewijzigd door Sander op 12-05-2011 23:44:41 ]
pi_50326800
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 13:34 schreef Yashaaaaa het volgende:
...

Maar wat ik me dan weer afvraag Als zij een godin was zonder vaste gedaante.. hoe kunnen ze dan van elkaar zijn gaan houden Maar dat zijn dingen die je eigenlijk niet eens hoeft te weten dus
Volgens mij zijn Calypso en Davy Jones van elkaar gaan houden toen Calypso al 'gevangen' zat in Tia Dalma...

...
Zolang Johnny er maar inzit
Wat ik niet begreep is: hoe kun je een kaart met houten draaischijven oprollen ???
Tomatensoep is roder dan groentensoep
  maandag 11 juni 2007 @ 12:20:05 #218
108558 Messenga
goeiendag wat een geheel!
pi_50326856
Ik vond hem erg, maar dan ook heel erg langdradig. Je moest jezelf soms door scenes heenvechten qua concentratie.
pi_50327405
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 61% gewijzigd door Sander op 12-05-2011 23:44:42 ]
pi_50329967
Dat was toch best een vermakelijk slot
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_50332800
gisteren geweest. 10 euro (nou ok vooruit met OVkaart 8,50, maar normaal betaal ik 7 )

zowel ik als met degenen met wie ik gegaan was snapten vrij weinig van de film. het ging enorm van de hak op de tak. vond er ook maar weinig aan moet ik bekennen.
Now why wouldn't God just appear to Pharaoh, and say it himself? Because God works in mysterious, inefficient, and breathtakingly cruel ways.
  maandag 11 juni 2007 @ 15:35:15 #222
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_50333881
quote:
Op maandag 11 juni 2007 15:04 schreef Mustard_Man het volgende:
gisteren geweest. 10 euro (nou ok vooruit met OVkaart 8,50, maar normaal betaal ik 7 )

zowel ik als met degenen met wie ik gegaan was snapten vrij weinig van de film. het ging enorm van de hak op de tak. vond er ook maar weinig aan moet ik bekennen.
je hebt de eerdere delen wel gezien?
  maandag 11 juni 2007 @ 16:44:33 #223
71919 wonderer
pi_50336805
quote:
Op maandag 11 juni 2007 12:18 schreef Fleur_Powers het volgende:

[..]

Wat ik niet begreep is: hoe kun je een kaart met houten draaischijven oprollen ???
Gelakt papier of leer is ook een optie hoor. Hoeft geen hout te zijn.
  maandag 11 juni 2007 @ 16:46:58 #224
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_50336903
quote:
Op maandag 11 juni 2007 15:35 schreef Timo20 het volgende:

[..]

je hebt de eerdere delen wel gezien?
Zelfs als je ook de andere delen gezien hebt, blijft het een warrig en matig script. Halverwege de film begon ik me echt te ergeren aan stomme plotwendingen en absurde trouwceremonieen (dat was echt een dieptepunt).
Als je de film leuk vindt, prima!
Ik vond het een verspilling van mijn geld en tijd.

[ Bericht 0% gewijzigd door thedeedster op 12-06-2007 09:13:13 ]
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  maandag 11 juni 2007 @ 21:18:34 #225
133369 Jivis
Critikut
pi_50348142
Zaterdag heengeweest. Ik moet zeggen dat het een beetje tegenviel.

Vaag is vooral het goede woord om deze film te beschrijven. De schrijvers hebben zich het erg moeilijk gemaakt met het plot. Er was nog heel veel uit deel 2 onopgelost en dan trekken ze er ook nog die nutteloze verhaallijn van Tia Dalma bij. Had best weggelaten kunnen worden.

Het leuke aan Pirates was altijd de luchtige en straight-forward verhaallijn, die was in deze film volledig weg. Het deed allemaal veel te dramatisch en episch aan. Natuurlijk waren er weer een aantal grappige scenes met Barbossa, Gibbs, Ragetti en Pintel en natuurlijk Jack Sparrow maar de geinige scenes met Jack overheersten in deel 1 en 2 de film, in deel 3 werd het naar de achtergrond geduwd en werden Will en Elizabeth ineens veel te belangrijk (een rol die Orlando Bloom absoluut niet aan kan, getuige Kingdom of Heaven).

Maar goed, ik ga het ook niet helemaal afkraken. Er zaten ook veel scenes in die wél goed waren en ik vond vooral het slotakkoord met de scheepsvloot erg gaaf. En al was die deze film wat minder in beeld, Jack Sparrow is en blijft natuurlijk een legendarisch filmpersonage.
Amen.
pi_50352541
en het laaste gevecht dan

super veel schepen maar nee 2 gaan er vechten
pi_50416401

woensdag 13 juni 2007 @ 17:39:36 #228
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_50417428
quote:
Op maandag 11 juni 2007 22:34 schreef the_legend_killer het volgende:
en het laaste gevecht dan

super veel schepen maar nee 2 gaan er vechten
Het is je misschien niet opgevallen maar rationeel gedrag hadden ze voor deel 1 al over boord gegooid.
pi_50418170
Ik ben er zaterdag naartoe geweest. Ik vond het een leuke film. Ik ben niet blijven zitten voor het stukje na de credits trouwens.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  donderdag 14 juni 2007 @ 12:22:28 #230
110654 Foeske
lives life, loves life
pi_50445089
quote:
Op maandag 11 juni 2007 21:18 schreef Jivis het volgende:
En al was die deze film wat minder in beeld, Jack Sparrow is en blijft natuurlijk een legendarisch filmpersonage.
Hij verdient wat mij betreft nog steeds een oscar voor die rol.
*´¨)
  donderdag 14 juni 2007 @ 19:25:15 #231
47102 Elvi
miemkwien
pi_50460848
Ik ben vandaag geweest en ik vond het echt een vette film!
Ik had me voorbereid op het ergste... omdat ik hier al had gelezen dat veel mensen de film te lang vonden duren. Maar ik heb me geen minuut verveeld! Ik verheug me nu al op de dvd met alle extra's
pi_50464624
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 12:22 schreef Foeske het volgende:

[..]

Hij verdient wat mij betreft nog steeds een oscar voor die rol.
Inderdaad.
Schande
Amen.
pi_50540963
Ik ben er gisteren ook heen geweest. Ik moest 9.5 euro betalen
De film vond ik zelf te lang duren, de vechtscene's duurden te lang. En steeds het veranderen van
"side" vond ik soms best verwarrend en eigenlijk ook irritant. Al met al de minste van de 3.

Ik geef hem een 6.5
  maandag 18 juni 2007 @ 14:33:52 #234
67089 Gillingham
The horror...
pi_50577490
Deel 2 én 3: Een grote hoop matigheid.
Kortom overbodig.

Alleen levend lijk Keith was wel cool.
What's it going to be then, eh?
pi_50648174
Er komt zeer waarschijnlijk een deel 4 mensen:

http://www.cinemablend.com/new.php?id=5506

woensdag 20 juni 2007 @ 23:05:16 #236
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_50674427
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 12:09 schreef magnifor het volgende:

Van mij hoeft het niet...
pi_50675718
dat je zo´n concept nog minstens 2,5 uur kunt uitmelken voor een deel 4!!
  woensdag 20 juni 2007 @ 23:32:51 #238
66422 dutch-mamma
pi_50675748
quote:

Laten ze even een paar jaar wachten... Depp kan zoveel méér dan Captain Jack!
pi_50675915
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 17:10 schreef Tinuzzz_Talpa het volgende:
[afbeelding]

Heb hm in de winkel zien liggen maar is een agenda echt gebaseerd op groep 8-ers of brugklassers.

Heb wel een spel kaarten (van potc 3 ja, heeeel mooi, free record shop) + badlaken.
  woensdag 20 juni 2007 @ 23:40:49 #240
66422 dutch-mamma
pi_50676120
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 23:36 schreef vencodark het volgende:

[..]

Heb hm in de winkel zien liggen maar is een agenda echt gebaseerd op groep 8-ers of brugklassers.

Heb wel een spel kaarten (van potc 3 ja, heeeel mooi, free record shop) + badlaken.
Hebbeeeeeeee!!!!!!!

Ik heb een kind dat naar groep 8 gaat
  woensdag 20 juni 2007 @ 23:53:16 #241
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_50676664
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 17:46 schreef TC03 het volgende:
Mooie spektakelscènes, maar het verhaal... Op een gegeven moment wist ik echt niet meer wie wat wilde, waarom iedereen deed wat ze deden en waarom ieder zei wat ze zeiden. Het boeide me ook niet meer echt...
Dit verwoordt precies mijn ervaring van de film.
Ik vond bij deel 2 al de motivaties van de personages niet heel duidelijk, maar hier sloeg het helemaal nergens meer op

Al die onderlinge deals waar niemand zich toch aan hield en waarvan in eerste instantie al niet duidelijk was waarom ze gesloten werden...

Dat ze gaan onderhandelen en dan opeens Jack en Will ruilen, waar the fuck sloeg dat op?! Het waren geen gijzelaars: ze hadden allemaal een "kant" gekozen en dan moet er opeens iemand geruild worden? Will had zich toch met een reden aangesloten bij de EITC? Dan leidt hij de piraten met dat kompas naar Shipwreck Cove en dan wil hij opeens weer bij de Piraten horen... was er dan bij gebleven, dan had hij ook niet al die problemen op de hals gehaald
Echt, de helft van de beslissingen die de karakters namen waren zo geforceerd bedoeld om het plot te vorderen, dat het nergens meer op sloeg.

Maar er zaten wel aardige stukjes bij, met name de eindbattle in de Maelstrom.
[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(
pi_50680527
quote:

pi_50688365
och ik vond het een sjieke film, heel stoer die trouwerij , en die aap en die papegaai ware schattig
"Have you seen my Childhood?
I'm searching for the world that I come from
'Cause I've been looking around" M.J
  Donald Duck held woensdag 27 juni 2007 @ 21:30:33 #244
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_50915266
Vandaag er ook naar toe geweest. Wat een enorm warrig plot zeg. Al die dubbele afspraken en bedrog op bedrog, enorm verwarrend allemaal. In het geheel wel nog een vermakelijke film, maar de lekkere vaart en sfeer van deel 1 was er absoluut niet meer.
Ook wel enorm was Davy Jones die er als een mak lammetje bijliep. Er was niks meer over van zijn personage. En die scene met de enorme Tia Dalma was echt helemaal over the top, dat sloeg echt nergens op.

Maar dat warrige plotgevoel had ik ook met Pirates 2. Die film moest ik nog een keertje kijken om het allemaal te snappen en waarderen. Dat is het grote probleem bij deze film ook denk ik. Nog maar een keertje kijken later op DVD

[ Bericht 28% gewijzigd door __Saviour__ op 27-06-2007 21:38:29 ]
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_51050914
Super actie film, maar ik moest er wel even inkomen aan het begin. Het was een tijd geleden dat ik deel II gezien heb en ik had het idee bij het begin van III dat ik de vorige delen niet eens gezien had. Heb eerst een kwartier eigenlijk met een groot vraagteken gezeten.
Die finale scene met Beckett, briljant gewoon. Die verslagheid die je dan ziet. Naja, en iedereen weet dat the Flying Dutchman niet kapot kan, nou dan heeft het ook weinig zijn om met 100 schepen er tegen te gaan vechten (trouwens, hervult de Dutchman zich telkens ofzo? Ik heb ze nog nooit ergens nieuwe kanonskogels hoeven zien halen).

Trouwens die Calypso/Tia Dalma... zou zij misschien met Sparrow hebben liggen vozen terwijl ze eigenlijk op Davy Jones had moeten wachten (toen die na 10 jaar terugkwam)?? Wat er wordt ook iedere keer gesuggereerd dat Jack en Tia wat gedaan zouden hebben

9,50 Eu was wel belachelijk veel trouwens, zeker voor een bioscoop waarbij er een schaduw op het beeld zat en een vlek op de lens
  maandag 2 juli 2007 @ 15:08:22 #246
66422 dutch-mamma
pi_51059643
quote:
Op maandag 2 juli 2007 10:23 schreef einfach_mich het volgende:
(...)Trouwens die Calypso/Tia Dalma... zou zij misschien met Sparrow hebben liggen vozen terwijl ze eigenlijk op Davy Jones had moeten wachten (toen die na 10 jaar terugkwam)?? Wat er wordt ook iedere keer gesuggereerd dat Jack en Tia wat gedaan zouden hebben
(...)
Als ik in haar schoenen had gestaan & de kans had, zou ik het ook hebben gedaan
  maandag 30 juli 2007 @ 13:55:07 #247
160029 Sequencial
Psychophonic
pi_51958863
Ik heb 'm gisteren gezien, MET scene na de credits (we waren weer eens de enige twee die hoopten op een extra scene whehe). Eigenlijk is alles hierboven al gezegd, dus ik zal mijn mening kort samenvatten:

PLUS:
- beginscene
- Sjonnie (uiteraard)
- Keira Knightley (gewoon jummie, zeker met laars uit...)
- Beckett (goed acteerwerk als koele bad guy)
- Keith Richards
- Gibbs
- het aapje
- Davy Jones die van zijn 'menselijke gedaante' weer terugverandert in Tentakelmans (vloeiend!)

Grootste MIN:
- te verwarrend plot (zal zo bedoeld zijn, maar toch)
- Beckett's eindscene (slechts 1 splinter brandt opzichtig een gaatje in z'n jas, de rest gaat door 'm heen?)
- Opgeblazen Calypso (leek wel een enorme opblaaspop uit Ghostbusters ofzo) die vervolgens geen rol meer speelt
- Elizabeth's speech op de boot (heeft ze de stem niet voor)
- Trouwerij tijdens gevecht (te plotseling en gemaakt 'grappig')
- De hele vloot die omkeert terwijl er alleen nog maar een 2 tegen 1 'gevecht' heeft plaatsgevonden

Visueel fantastisch, en een fraaie soundtrack!
Nothing has changed. Everything has changed.
  maandag 30 juli 2007 @ 16:10:19 #248
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_51962449
quote:
Op maandag 30 juli 2007 13:55 schreef Sequencial het volgende:
Ik heb 'm gisteren gezien, MET scene na de credits (we waren weer eens de enige twee die hoopten op een extra scene whehe). Eigenlijk is alles hierboven al gezegd, dus ik zal mijn mening kort samenvatten:

Grootste MIN:
- te verwarrend plot (zal zo bedoeld zijn, maar toch)
- Beckett's eindscene (slechts 1 splinter brandt opzichtig een gaatje in z'n jas, de rest gaat door 'm heen?)
- Opgeblazen Calypso (leek wel een enorme opblaaspop uit Ghostbusters ofzo) die vervolgens geen rol meer speelt
- Elizabeth's speech op de boot (heeft ze de stem niet voor)
- Trouwerij tijdens gevecht (te plotseling en gemaakt 'grappig')
- De hele vloot die omkeert terwijl er alleen nog maar een 2 tegen 1 'gevecht' heeft plaatsgevonden

Visueel fantastisch, en een fraaie soundtrack!
wtf
Dit, dus.
  maandag 30 juli 2007 @ 16:12:57 #249
160029 Sequencial
Psychophonic
pi_51962526
quote:
Op maandag 30 juli 2007 16:10 schreef Buitendam het volgende:
wtf
tjah, naar mijn mening was 't niet echt overtuigend. Maar goed, in combinatie met haar looks had ze de piraten (en mij) al snel omgeluld whehe
Nothing has changed. Everything has changed.
pi_52089748
wat een verschrikkelijke film zeg.. veel te langdradig.. van de hak op te tak.. geen duidelijk plot..

The Curse of the Black Pearl is en blijft toch het beste deel.. Beetje jammer van dit 3de..
pi_52092602
heb hem in de bios gezien met me kids.......heb ze nog nooit zo stil gehad ......kids vonden de film Super en ik zelf heb genote van Johnny Depp.....
pi_52101565
Ik heb er (behalve het einde dat WT de nieuwe kapitein van dVH wordt) geen goed woord voor over.. Deel 2 was al minder dan de eerste.. maar zeker wel beter dan dit 3de..
  maandag 6 augustus 2007 @ 15:26:05 #253
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_52141266
ik ben net terug van de set van Pirates of the carribean

De Dominicaanse republiek, Santa Domingo en Punta cana etc. In het echt nog mooier dan in de film , maar de film blijft zuigen ( deel 3 dan )
  dinsdag 25 september 2007 @ 23:38:32 #254
67174 Dos37
Come on Twente
pi_53475623
wanneer komt deze op DVD uit?

Ik kan niets vinden.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  woensdag 26 september 2007 @ 01:32:23 #255
66422 dutch-mamma
pi_53477765
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 23:38 schreef Dos37 het volgende:
wanneer komt deze op DVD uit?

Ik kan niets vinden.
In de VS: net voor Sinterklaas.
  Redactie Frontpage woensdag 17 oktober 2007 @ 22:14:22 #256
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_53998673
Hij staat nu op maar kan mn aandacht er toch niet bijhouden, teveel terzijdes en slapstick, had van mij wel in 90 min gemogen, snap ook geen fuck van t verhaal
  woensdag 17 oktober 2007 @ 22:51:10 #257
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_53999559
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 22:14 schreef SunChaser het volgende:
Hij staat nu op maar kan mn aandacht er toch niet bijhouden, teveel terzijdes en slapstick, had van mij wel in 90 min gemogen, snap ook geen fuck van t verhaal
Dat komt doordat het verhaal nergens op slaat
De domme kijker denkt dat er allemaal leuke twists in zitten, maar al die twists zijn gewoon onlogische sprongen in het verhaal, met veel wilde capriolen en flitsende camerabewegingen die de gigantische plotgaten moeten verhullen
  Redactie Frontpage woensdag 17 oktober 2007 @ 22:56:24 #258
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_53999679
Ik vind Jack ook niet meer grappig, truckje van homofiele dramaqueen is wel uitgewerkt. maar goed, de visual effects en de geluidssporen zijn pruima, da's iig wat. Voor de rest kunnen me Wil, Elizabeth en Jack egstolen worden. Ze zijn dan wel dodo en dan niet, spanning is er totaal niet.
  Redactie Frontpage woensdag 17 oktober 2007 @ 23:34:20 #259
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_54000397
Wat een stomvervelende film, net zo'n tegenvaller als de 2 Matrixvervolgen.
  woensdag 17 oktober 2007 @ 23:36:52 #260
80832 DrDurden
Filmed In Todd-AO
pi_54000452
Vond hem echt geweldig. Heeft een iets serieuzere toon dan de vorige twee, maar dat maakt de film alleen maar beter. Mooie afronding van de trilogie, prachtige special effects, geweldige muziek. Ik ga hem absoluut halen wanneer hij op DVD uitkomt.
En hoezo is hij vaag en niet te begrijpen? Ik was er na twee keer kijken al uit. Alles is gewoon eenvoudig uit te leggen, hoor.
The last man on Earth sat in a room. There was a knock upon the door.
  woensdag 17 oktober 2007 @ 23:51:59 #261
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_54000783
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 23:36 schreef DrDurden het volgende:
Vond hem echt geweldig. Heeft een iets serieuzere toon dan de vorige twee, maar dat maakt de film alleen maar beter. Mooie afronding van de trilogie, prachtige special effects, geweldige muziek. Ik ga hem absoluut halen wanneer hij op DVD uitkomt.
En hoezo is hij vaag en niet te begrijpen? Ik was er na twee keer kijken al uit. Alles is gewoon eenvoudig uit te leggen, hoor.
Leg me dan bijvoorbeeld eens uit waar die hele "trade" op sloeg op dat eilandje. Dat ze Jack ruilden voor Will. Waar the fuck sloeg dat op?
  donderdag 18 oktober 2007 @ 00:07:25 #262
80832 DrDurden
Filmed In Todd-AO
pi_54001120
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 23:51 schreef Zhenar het volgende:

[..]

Leg me dan bijvoorbeeld eens uit waar die hele "trade" op sloeg op dat eilandje. Dat ze Jack ruilden voor Will. Waar the fuck sloeg dat op?
Jack werd nog steeds gezocht door Beckett, en Will wilde alleen vechten tegen Jones, maar had een verbond gesloten (dacht ik, is al een tijdje geleden) met Beckett. Om tegen Jones te vechten, ruilden ze dus van plaats.
  Redactie Frontpage donderdag 18 oktober 2007 @ 00:39:42 #263
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_54001793
Het verhaal doet er gewoon niet toe. De film draait om de actie. En dat gevecht in de draaikolk zag er verder geod uit, alleen jammer van dat trouwen en ze vechten op een mast.

De ondergang van de Britten was een mooi stukje. jammer dat degene die de DVD heeft geript de aftiteling heeft verwijderd ivm alatste scene. Hoe dan ook, Will kwam dus niet vrij maar krijgt gewoon 1 dag per 10 jar en dat was toen zijn dag, met zn dochter en Elizabeth
  donderdag 18 oktober 2007 @ 09:47:47 #264
80832 DrDurden
Filmed In Todd-AO
pi_54005178
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 00:39 schreef SunChaser het volgende:
De ondergang van de Britten was een mooi stukje. jammer dat degene die de DVD heeft geript de aftiteling heeft verwijderd ivm alatste scene. Hoe dan ook, Will kwam dus niet vrij maar krijgt gewoon 1 dag per 10 jar en dat was toen zijn dag, met zn dochter en Elizabeth
Nee, dat klopt niet. De schrijvers hebben al uitgelegd dat Will daarna wel degelijk vrij is. Davy Jones zou dus vrij zijn, als Calypso op was komen dagen. Dat gebeurde niet, en daarom is hij pissed off op haar (en is hij veranderd in een inktvis).
  Redactie Frontpage donderdag 18 oktober 2007 @ 09:51:22 #265
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_54005245
De schrijvers kunnen dat wel uitleggen maar uit de film blijkt t niet, daar zeggen ze duidelijk 1 dag op land 10 jaar op zee
  donderdag 18 oktober 2007 @ 10:20:22 #266
80832 DrDurden
Filmed In Todd-AO
pi_54005801
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 09:51 schreef SunChaser het volgende:
De schrijvers kunnen dat wel uitleggen maar uit de film blijkt t niet, daar zeggen ze duidelijk 1 dag op land 10 jaar op zee
Tja, waarom zou Jones anders zo boos zijn op Calypso (of Tia Dalma)? Maar het werd in een verwijderde scene gezegd, en die hebben ze eruit gehaald. Beetje jammer, maar het klopt dus wel.
pi_54009063
gezien, en ik vond 'm wel aardig
al die grappige tussendoortjes vind ik juist wel heel leuk, hoe jack sparrow is en doet ook

maar verder net zoals alle andere pirates, onduidelijk verhaal, veel zijstraten die veelal vanuit het niets komen, onduidelijk
wel mooie beelden
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_54037771
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 00:39 schreef SunChaser het volgende:
Het verhaal doet er gewoon niet toe. De film draait om de actie. En dat gevecht in de draaikolk zag er verder geod uit, alleen jammer van dat trouwen en ze vechten op een mast.

Ik zou toch zweren dat het een zoon was.

Btw. Je kan via freerecord shop al een pre-order doen op de dvd. Je krijgt dan 1 disc extra erbij. Wou ik er ff bij vertellen.

[ Bericht 12% gewijzigd door vencodark op 19-10-2007 19:40:50 ]
  zondag 21 oktober 2007 @ 22:24:38 #269
66422 dutch-mamma
pi_54078499
Voor de liefhebbers van bloopers: http://www.youtube. com/watch? v=KI5NaNN7Chg
pi_54104859
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 22:24 schreef dutch-mamma het volgende:
Voor de liefhebbers van bloopers: http://www.youtube. com/watch? v=KI5NaNN7Chg
Helaas, je linkje doet het niet.
pi_54104904
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 22:24 schreef dutch-mamma het volgende:
Voor de liefhebbers van bloopers: http://www.youtube.com/watch?v=KI5NaNN7Chg
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_54104995
Let us not.... forget our lines!
Ja, die met de ballen in de bek.
  Redactie Frontpage dinsdag 23 oktober 2007 @ 09:55:11 #273
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_54105081
Ik haakte trouwens al af bij die krabbenscene. Daarna af en toe wat actie gekeken.
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 10:16:25 #274
80832 DrDurden
Filmed In Todd-AO
pi_54105406
Hoe kan je dan commentaar geven over de film (en bepaalde plot elementen) als je de film niet eens helemaal gezien hebt? (hooguit een half uur dan).
  Redactie Frontpage dinsdag 23 oktober 2007 @ 10:22:23 #275
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_54105500
Ik was de draad al kwijt bij Pirates 2, het eerste half uur van Worlds End maakte het nog debieler en daarna duurde t maar en duurde t maar. En had al gelezen dat niemand er iets van snapte.
pi_54105506
wat.. een..ontzettend.. matige film!
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 20:36:14 #277
66422 dutch-mamma
pi_54117953
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 09:41 schreef vencodark het volgende:

[..]

Helaas, je linkje doet het niet.
http://nl.youtube.com/watch?v=uWR-us7Y-gc
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')