Klinkt erg lekkerquote:Op zaterdag 5 mei 2007 14:27 schreef Dark_Angelus het volgende:
Super lekker, laatste keer een "white chocolate cheesecake" gemaakt
smaakte die ook echt naar witte chocolade?quote:Op zaterdag 5 mei 2007 14:27 schreef Dark_Angelus het volgende:
Super lekker, laatste keer een "white chocolate cheesecake" gemaakt
Depends on de hoeveelheden witte chocolade je erin doet natuurlijk. Maar ja hij smaakte heerlijk naar witte chocolade. enige nadeel is dat hij echt heel heavy is met calorieën dus na één stuk zit je bomvolquote:Op zaterdag 5 mei 2007 14:49 schreef Lief-visje het volgende:
[..]
smaakte die ook echt naar witte chocolade?
Ik heb er wel eens 1 geproefd maar die smaakte niet goed naar witte chocolade![]()
heb je daar een recept van?quote:Op zaterdag 5 mei 2007 14:50 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Depends on de hoeveelheden witte chocolade je erin doet natuurlijk. Maar ja hij smaakte heerlijk naar witte chocolade. enige nadeel is dat hij echt heel heavy is met calorieën dus na één stuk zit je bomvol
kan je niet het hele boek inscannenquote:Op zaterdag 5 mei 2007 14:54 schreef Dark_Angelus het volgende:
Je kunt even google'n en dan krijg je een aantal recepten voor je neus. Ik kan wel even het recept gaan inscannen maar ik heb een apart cheesecake book waar alle recepten instaan. Tijdje in Londen gewoond hè
Hoi Suerte,quote:Op zaterdag 5 mei 2007 18:18 schreef Suerte het volgende:
Hoi Visje![]()
Ik ben blij dat je de cheesecake lekker vind![]()
Volgende keer nog een pakjeof meerdereopsturen?![]()
New York Cheesecakequote:Op zaterdag 5 mei 2007 22:40 schreef MissyMirjaM het volgende:
cheese cake
ben nog steeds op zoek naar het ultieme recept.
waarom worden hier geen recepten gepost?![]()
quote:Op zondag 6 mei 2007 18:34 schreef Plastic_Power het volgende:
Deze toko zit bij mij in de buurt. Ze hebben er zo'n 180 verschillende soorten cheesecake![]()
![]()
http://www.muddypawscheesecake.com/
Omelette du fromage?quote:Op zaterdag 5 mei 2007 14:35 schreef mstx het volgende:
Alleen dat woord al doet me denken aan een Cartoon Network tekenfilmpje van jaren geleden, weet alleen niet meer welke.![]()
Die wil ik ook een keer maken. Lijkt me heerlijkquote:
Ziet er erg lekker uit volgende week maar eens uitproberenquote:Op maandag 7 mei 2007 23:02 schreef Étoile het volgende:
Dit weekend nog twee cheesecakes met aardbeien gemaakt.
Dit is wel een mooi basisrecept van AH welke ik zelf wat heb aangepast:
125 g zelfrijzend bakmeel
125 g bloem
250 g basterdsuiker
200 g koude boter, in blokjes
4 eieren
2 zakjes vanillesuiker
1 citroen, uitgeperst
500 g kwark
250 g aardbeien
Bereiden
Verwarm de oven voor op 180 °C.
Kneed het bakmeel, de bloem, de helft van de basterdsuiker, de boter, 1 ei en 1 zakje vanillesuiker tot een soepel deeg. Rol het deeg uit op een met bloem bestoven werkvlak en bekleed de taartvorm met het deeg. Zorg voor een opstaand randje van zo'n 2-5 centimeter.
Splits 3 eieren boven een kom door ze doormidden te breken en het eiwit op te vangen in de kom. Doe de eierdooiers in een andere kom. Roer de eierdooiers om met de rest van de basterdsuiker en de vanillesuiker, het citroensap en de kwark. Klop het eiwit stijf en spatel dit voorzichtig door het dooiermengsel. Schenk dit mengsel op de bodem in de taartvorm en schuif deze midden in de oven.
Bak de cheesecake tot hij een mooi goudgele kleur heeft (ongeveer 30-45 min, gewoon regelmatig even kijken). Zet hem minstens 1 uur in de koelkast voor je hem serveert; liever nog langer. Vlak voor het serveren een heleboel verse aardbeien erop en smullen maar!
Ik heb de baktemperatuur en tijd wat omlaag geschroefd tov het originele recept. De eerste taart was veel te donker en bond ook minder. Aangezien ik appeltaarten e.d. ook meestal op 170/180 bak, was dit een logische keuze. De tweede taart was veel mooier van structuur. Het valt me wel vaker op met die Allerhande recepten dat ze net niet helemaal lekker werken. Maargoed, zo moet ie een succes worden!
Ga het van het weekend wel ff uitproberen. Klinkt er lekker in ieder gevalquote:Op maandag 7 mei 2007 23:02 schreef Étoile het volgende:
125 g bloem
250 g basterdsuiker
4 eieren
2 zakjes vanillesuiker
1 citroen, uitgeperst
500 g kwark
250 g aardbeien
Bereiden
Kneed het bakmeel, de bloem, de helft van de basterdsuiker, de boter, 1 ei en 1 zakje vanillesuiker tot een soepel deeg. Rol het deeg uit op een met bloem bestoven werkvlak en bekleed de taartvorm met het deeg. Zorg voor een opstaand randje van zo'n 2-5 centimeter.
Splits 3 eieren boven een kom door ze doormidden te breken en het eiwit op te vangen in de kom. Doe de eierdooiers in een andere kom. Roer de eierdooiers om met de rest van de basterdsuiker en de vanillesuiker, het citroensap en de kwark. Klop het eiwit stijf en spatel dit voorzichtig door het dooiermengsel. Schenk dit mengsel op de bodem in de taartvorm en schuif deze midden in de oven.
Bak de cheesecake tot hij een mooi goudgele kleur heeft (ongeveer 30-45 min, gewoon regelmatig even kijken). Zet hem minstens 1 uur in de koelkast voor je hem serveert; liever nog langer. Vlak voor het serveren een heleboel verse aardbeien erop en smullen maar!
Ik heb de baktemperatuur en tijd wat omlaag geschroefd tov het originele recept. De eerste taart was veel te donker en bond ook minder. Aangezien ik appeltaarten e.d. ook meestal op 170/180 bak, was dit een logische keuze. De tweede taart was veel mooier van structuur. Het valt me wel vaker op met die Allerhande recepten dat ze net niet helemaal lekker werken. Maargoed, zo moet ie een succes worden!
Ben deze nu aan het maken. Het ziet er goed uit, maar een deel van de bovenkant is hartstikke bruin en een deel nog geel. Zijn de bruine stukken soms de gedeeltes waar meer van het stijfgeklopte eiwit bovenop lag toevallig ofzo? Het ziet er een beetje vreemd uit zoquote:Op maandag 7 mei 2007 23:02 schreef Étoile het volgende:
125 g bloem
250 g basterdsuiker
4 eieren
2 zakjes vanillesuiker
1 citroen, uitgeperst
500 g kwark
250 g aardbeien
Bereiden
Dat komt denk ik eerder door de warmteverdeling in je oven, je zou een volgende mss halverwege moeten draaien. Maar dat hoeft voor de smaak niet uit te maken hoor! En dat deeg is gewoon het basisdeeg voor zandkoekjes eigenlijk, daar kan niet veel mee mis gaan. Ik kon hem iig gewoon netjes snijden en het bleef een mooi taartje, geen kruimelbult met kwark eropquote:Op dinsdag 8 mei 2007 16:46 schreef Greys het volgende:
[..]
Ben deze nu aan het maken. Het ziet er goed uit, maar een deel van de bovenkant is hartstikke bruin en een deel nog geel. Zijn de bruine stukken soms de gedeeltes waar meer van het stijfgeklopte eiwit bovenop lag toevallig ofzo? Het ziet er een beetje vreemd uit zo![]()
En nu je de baktijd hebt verkort, is de 'koek', het deeg zeg maar, dan wel gaar?
Ik weet dat ze van Jell-O een pak hebben waar je mee oreo cheesecake kan maken dan hoef je alleen melk bij de vulling te voegen en een pak oreo's en voor de bodem een paar lepels melk.quote:
Thanks! Hij is heerlijk (maar wat machtig zeg, pffffffff!) en ik ben eigenlijk na 1 punt al misselijk van de zoetigheidquote:Op dinsdag 8 mei 2007 18:01 schreef Étoile het volgende:
[..]
Dat komt denk ik eerder door de warmteverdeling in je oven, je zou een volgende mss halverwege moeten draaien. Maar dat hoeft voor de smaak niet uit te maken hoor! En dat deeg is gewoon het basisdeeg voor zandkoekjes eigenlijk, daar kan niet veel mee mis gaan. Ik kon hem iig gewoon netjes snijden en het bleef een mooi taartje, geen kruimelbult met kwark erop
Ik heb deze een keer gemaakt. Heeeerlijk, delicious,mmmmmmmm, echt wel voor herhaling vatbaar dus ik zal ff het recept geven. Het is wel geen echte taart, niet rond en 10 cm dik ofzo, maar wel overheerlijk. Natuurlijk supervet en supermachtig en echt niet gezond, maar lekkerquote:
Tnx, ga ik dit weekend gelijk proberen.quote:Op woensdag 9 mei 2007 00:15 schreef sieske het volgende:
[..]
Ik heb deze een keer gemaakt. Heeeerlijk, delicious,mmmmmmmm, echt wel voor herhaling vatbaar dus ik zal ff het recept geven. Het is wel geen echte taart, niet rond en 10 cm dik ofzo, maar wel overheerlijk. Natuurlijk supervet en supermachtig en echt niet gezond, maar lekker![]()
![]()
![]()
Oreocookies and cream
350 g Oreokoekjes
150 g ongezouten boter, gesmolten
2 tl poedergelatine (gewone gelatineblaadjes kunnen natuurlijk ook)
400 g roomkaas
300 ml slagroom
1 tl vanille-extract
110 g fijne tafelsuiker
200 g witte chocolade, gesmolten en licht afgekoeld
gesmolten pure chocolade voor de versiering
---------------------------------
Bekleed een 4 cm diepe bakvorm van ± 18 x 25 cm met plasticfolie. Doe 250 g van de koekjes in de keukenmachine en maal ze tot fijne kruimels. Voeg de boter toe en mix die door de koekkruimels. Druk het mengsel uit op de bodem van de bakvorm en zet deze 30 min. in de koelkast.
Strooi de gelatine in een hittebestendige beker met 60 ml (=3 el) koud water. Zet de beker in een pan met zachtjes kokend water en roer tot de gelatine is opgelost. In plaats van poedergelatine kun je ook blaadjes gebruiken. Los deze op in dezelfde hoeveelheid koud water. Laat ze 5 min weken en verwarm het water (3 el) dan zodat de blaadjes oplossen).
Klop in een kom de roomkaas, room, vanille en basterdsuiker met een handmixer tot een glad mengsel. Roer er de opgeloste gelatine en de gesmolten witte chocolade door. Breek de resterende koekjes in grove stukken en roer ze door het roomkaasmengsel. Schenk de roomkaas over de gekoelde koekbodem. Dek af met plasticfolie en laat het gebak een nacht in de koelkast staan, als je dat kunt tenminste (ik kon dat niet)![]()
![]()
Versier het gebak vlak voor het serveren met de gesmolten pure chocolade (trek lijntjes en dan met een vork marmeren ofzo) en snijd het in de vorm in stukken.
Serveer en geniet![]()
Dit kan in geval van nood ook dienen als ontbijt, lunch en/of diner (en late night snack natuurlijk)
Smakelijk!!!!
Ze heeft toch ook een kookboek volgens mij staat het daar ook in.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 20:19 schreef Fawn het volgende:
Zag vandaag bij Nigella choco-cheesecake. Nou lijkt me dat geen lekkere combin, alhoewel ik haar recepten wel vertrouw. Heeft iemand die ooit weleens gemaakt, geproefd?
chocolade cheesecake? Meestal erg lekker maar ook super machtigquote:Op vrijdag 11 mei 2007 20:19 schreef Fawn het volgende:
Zag vandaag bij Nigella choco-cheesecake. Nou lijkt me dat geen lekkere combin, alhoewel ik haar recepten wel vertrouw. Heeft iemand die ooit weleens gemaakt, geproefd?
Hij staat nu in de koelkast. Morgen maak ik wel even een mooi fototje.quote:Op donderdag 10 mei 2007 11:07 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Tnx, ga ik dit weekend gelijk proberen.
nog iets langer in de koelkast laten staanquote:Op zondag 13 mei 2007 20:16 schreef Stansfield het volgende:
Net gegeten alleen is die bovenkant nog iets te niet stijf zeg maar. Hoe krijg ik het zo dat het toch wat harder wordt?
Hij stond al een uur of 26 in de koelkast. Moet ik dan niet meer gelatine gebruiken??quote:Op zondag 13 mei 2007 20:31 schreef Lief-visje het volgende:
[..]
nog iets langer in de koelkast laten staan
26 uurquote:Op maandag 14 mei 2007 09:05 schreef Stansfield het volgende:
Hij stond al een uur of 26 in de koelkast. Moet ik dan niet meer gelatine gebruiken??
Ja hij was al bijna op toen ik het me nog bedacht. Heb nog een puntje over daar zal ik vanaovnd wel even een foto van maken.quote:Op maandag 14 mei 2007 13:50 schreef Coconut het volgende:
[..]
26 uurWaar blijft de foto? En was de oreokoekjes bodem lekker?
Ik heb dit weekend een monchou taart gemaakt en die was gruwelijk lekker en dus alweer op![]()
Aha dat dacht ik al ja, ik had 1 gelatine blaadje gebruikt. Volgende keer 2. En iets meer bodem en iets minder bovenkant zeg maar.quote:Op maandag 14 mei 2007 16:30 schreef sieske het volgende:
Ik had ook dat het niet stijf genoeg was, dus de volgende keer iets meer gelatine gebruiken, denk ik. En ik had hem toen ook al zo lang in de koelkast staan. Nou ja, volgende keer beter. Sorry trouwens dat ik dat vergeten ben erbij te schrijven.
Cheesecake wordt gemaakt van roomkaas geloof ik (cheese = kaas)
Kwarktaart wordt gemaakt van kwark met gelatine ofzo???
Geloof ik......
quote:Op maandag 14 mei 2007 16:30 schreef sieske het volgende:
Cheesecake wordt gemaakt van roomkaas geloof ik (cheese = kaas)
Geloof ik......
http://www.kraftfoods.com(...)/OREOCheesecake.htmlquote:Op maandag 14 mei 2007 16:42 schreef ColdFeet het volgende:
Cheesecake wordt gebakken, kwarktaart niet.
Aha! Interessant... maar!...quote:Op maandag 14 mei 2007 16:42 schreef ColdFeet het volgende:
Cheesecake wordt gebakken, kwarktaart niet.
ik dacht dus dat het hetzelfde was, maar daar is dus discussie over... ik denk dat het in ieder geval wel vergelijkbaar is ja...quote:Op maandag 14 mei 2007 17:23 schreef Jordy-B het volgende:
is cheesecake vergelijkbaar met kwarktaart?
Mmja, ik durf er ook geen eed op te doen dat het altijd voor de volle 100% klopt hoor. Het is natuurlijk echt een Hollandse definitie. Feit is wel, dat als je in het buitenland cheesecake bestelt, je wat anders op je bordje krijgt dan de taart-naar-het-recept-van-mijn-oudtante (wat overigens ook echt heerlijk is, met mandarijntjes bovenopquote:Op maandag 14 mei 2007 17:15 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Aha! Interessant... maar!...
Ik heb ooit eens een blauwe maandag bij de Marks & Spencer gewerkt en daar verkochten ze ook Strawberry Cheesecake en dat was toch echt ongebakken (gele)kwarktaart met aardbeienspul erop... (zag er netzo uit als de strawberry cheesecake op de verpakking van Haagen Dasz Strawberry Cheesecake)
-edit-
hmmm, bij nader inzien weet ik niet zeker of die M&S SCC wel ongebakken was, maar ik dacht het wel... kan me daarin vergissen....
-edit2-
zál me daarin dus wel vergissen... nooit bij stilgestaan dat je kwark zou kunnen bakken... hmmm, interessant
Het is dus niet hetzelfde. Arroganterikquote:Op zondag 13 mei 2007 20:33 schreef Moon_Bridge het volgende:
Jeminéé. Mijn oma maakte dat vroeger ook vaak. Maar die noemde het gewoon kwarktaart.
"Cheesecake." Fucking hipsters..
Dat ding in de OP is gewoon een kwarktaart.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 10:54 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Het is dus niet hetzelfde. Arroganterik
Recept was ik van Ainsley heb gevonden lijkt nog het meest op de koekela cheesecake. Met bastonje bodem en kersenvullen bovenop.quote:Op zondag 13 mei 2007 09:33 schreef SevenWonders het volgende:
Gewoon halen bij de Koekela (www. koekela.nl), ook heerlijke worteltjestaart.
Kijk dat recept hierboven dan, da's toch ook niet gebakken? Nee, hè? Nee. Dus is het gewoon een kwarktaart. En iedereen die dat soort dingen tegen beter weten een "cheesecake" noemt, noem ik van harte een fucking hipster.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 12:27 schreef ColdFeet het volgende:
Dat ding in de OP komt uit een pakje, volgens mij. Maar de echte cheesecake is in de oven gebakken en dat is die van je oma niet en dientengevolge wens ik geen fucking hipster genoemd te worden
In het nederlands wel ja.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 15:43 schreef Stansfield het volgende:
Dus het verschil tussen een cheesecake en een kwarktaart is of die in de oven heeft gezeten??
hint, 2 domme hondjesquote:Op zaterdag 5 mei 2007 14:35 schreef mstx het volgende:
Alleen dat woord al doet me denken aan een Cartoon Network tekenfilmpje van jaren geleden, weet alleen niet meer welke.![]()
Is het zeker. Voor mij alleen zou ik em nooit maken, te veel en te machtig. Dan kun je beter een puntje kopen. Ik heb trouwens ook geen idee of het mogelijk is om deze kleiner te schalen, maar voor minimaal 2 personen en een aantal dagen is dit meer dan zat.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 15:43 schreef ColdFeet het volgende:
LE-ZEN!!!
Das dus wel gebakken!!!!
Enne, taart met mascarpone en creme fraiche noem ik sowieso geen kwarktaart.
Maar kijk nou! Mascarpone is een kaasje! kaas = cheese! en ziehier dan: CHEESECAKE! Ouwe zeur.
Anyway, n0a, bedankt. lijkt me heerlijk. Maar wat een calorieenbom!
ziet er goed uit, alleen krijg ik die bodem nooit echt goed als ik koekjes gebruikquote:Op maandag 21 mei 2007 17:08 schreef Marty het volgende:
........
Ziet er goed uit Marty.quote:Op maandag 21 mei 2007 17:08 schreef Marty het volgende:
Deze cheesecake maak ik altijd.![]()
![]()
En elke keer vragen mensen om het recept omdat hij zo lekker is.
Een echte cheesecake hoor je met Philadelphia te maken.
New York Cheesecake:
Ingredienten:
500gr Philadelphia
150gr suiker
8gr maizena
2gr geraspte citroenschil
een buisje vanille-aroma
3gr zout
2 hele eieren
1 eigeel
42gr verse room (zonder suiker en niet opgeklopt!!)
21gr melk
5gr citroensap
187gr digestive koekjes (McVitie's)
75gr boter
Verpulver de koekjes en smelt de boter. Mix dit door elkaar en doe het in de taartvorm.
Druk goed aan zodat er een bodem ontstaat. Zet de taartvorm in de koelkast.
Roer de Philadelphia in een kom los totdat er een creme ontstaat. Voeg de suiker, de maizena, de citroenrasp, de vanille en het zout toe en mix alles goed door elkaar.
Voeg daarna èèn voor èèn de twee hele eieren en het eigeel er door.
Schenk langzaam de room, de melk en de citroensap er bij terwijl je door blijft roeren.
Je hebt nu een vrij vloeibaar mengsel dat je bovenop de taartbodem giet.
Zet de taart in een voorverwarmde oven van 200° voor 10 minuten. Daarna de temperaatuur omlaag draaien naar 150°/160° en de taart nog 45 minuten in de oven laten.
Laat de taart helemaal afkoelen.
Je kunt hem daarna eventueel besmeren met aardbeien die je even in de mixer tot een papje verwerkt.
Laat de taart met het aardbeienmengsel goed koud worden in de koelkast.
En zo ziet hij er dan ongeveer uit:
[afbeelding]
ik gebruik altijd die dr oetker bodem, vind ik eigenlijk best wel lekkerquote:Op maandag 21 mei 2007 17:24 schreef Marty het volgende:
Je moet ze eigenlijk even in een keukenmachine gooien tot er alleen maar hele kleine kruimeltjes overblijven. Wanneer je daarna de boter er doorheen schept lijkt het wel een beetje op nat zand.
Dit met een lepel goed aandrukken in de vorm en dan moet het goedkomen hoor!
Zelf nog nooit geprobeerd, maar ik denk dat je het wel door een klein zakje vanille poeder kunt vervangen hoor.quote:Op maandag 21 mei 2007 17:59 schreef Lief-visje het volgende:
[..]
Ziet er goed uit Marty.![]()
Kan je het buisje vanille-aroma ook vervangen door iets anders?
Dat ken ik niet, want ik woon in Italië en hier hebben ze geen Dr. Oetker.quote:Op maandag 21 mei 2007 18:01 schreef zquing het volgende:
[..]
ik gebruik altijd die dr oetker bodem, vind ik eigenlijk best wel lekker![]()
wat wil je er zoal in gooien dan??quote:Op maandag 21 mei 2007 17:59 schreef Lief-visje het volgende:
[..]
Ziet er goed uit Marty.![]()
Kan je het buisje vanille-aroma ook vervangen door iets anders?
een andere smaak aroma bijvoorbeeld?quote:
Ah sorry, dan had ik het verkeerd begrepen.quote:Op maandag 21 mei 2007 19:54 schreef Lief-visje het volgende:
[..]
een andere smaak aroma bijvoorbeeld?
Die bodem wordt een stuk minder vet wanneer je in plaats van volkoren koekjes, bastogne koekjes of digestiv koekjes lange vingers gebruikt...quote:Op maandag 21 mei 2007 17:08 schreef Marty het volgende:
![]()
New York Cheesecake:
Ingredienten:
500gr Philadelphia
150gr suiker
8gr maizena
een buisje vanille-aroma
3gr zout
2 hele eieren
1 eigeel
21gr melk
5gr citroensap
75gr boter
Verpulver de koekjes en smelt de boter. Mix dit door elkaar en doe het in de taartvorm.
Roer de Philadelphia in een kom los totdat er een creme ontstaat. Voeg de suiker, de maizena, de citroenrasp, de vanille en het zout toe en mix alles goed door elkaar.
Schenk langzaam de room, de melk en de citroensap er bij terwijl je door blijft roeren.
Zet de taart in een voorverwarmde oven van 200° voor 10 minuten. Daarna de temperaatuur omlaag draaien naar 150°/160° en de taart nog 45 minuten in de oven laten.
Je kunt hem daarna eventueel besmeren met aardbeien die je even in de mixer tot een papje verwerkt.
[afbeelding]
Wat een vaag bedrijf zegquote:Op zondag 27 mei 2007 14:59 schreef zoutig het volgende:
Ik ben helemaal verslaafd aan de cheesecake van Bagels & Beans. Hun cheesecake is ook gemaakt met bastogne bodem.
Het recept staat ook op de website geloof ik.
Lekker!![]()
ja geopend van 9.32 tot 18.01 etc...quote:
Thanks!quote:Op zondag 27 mei 2007 16:08 schreef Dragoljub het volgende:
Alleen die van Marty is echte cheesecake, de rest is van die troep!
Inderdaad!quote:[afbeelding]
Zo hoort het eruit te zien en niet anders!
Ja ach dat ze grappig proberen te zijn maakt mij niet echt uit verder. Hun cheesecake is gewoonquote:Op zondag 27 mei 2007 16:36 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
ja geopend van 9.32 tot 18.01 etc...
Koekela. www.koekela.nlquote:Op zondag 8 juli 2007 23:37 schreef Schnabbeltje het volgende:
Zijn er geen winkels waar ze gewoon cheesecakes verkopen, behalve de restaurants?
Oeh, lekker!quote:Op zondag 8 juli 2007 15:59 schreef Lief-visje het volgende:
Pure chocolade heb ik laten smelten toen een klein beetje toegevoegd aan het mengsel toen gebakken en toen die klaar was nogmaals chocolade erover heen en even in de koelkast laten afkoelen.![]()
![]()
Oeh die hebben een niet verkeerd assortiment...quote:
Oh.... my.... God.....quote:
stap 1 zou kunnen zijn de rest van het topic te lezenquote:Op maandag 16 juli 2007 10:36 schreef Skic. het volgende:
Ik wil een cheesecake maken, maar dan niet zo'n kwarktaart, maar een reusachtige kaastostitaart. Tips?
Als het maar een naampje is waarom heb je dan problemen met de naam cheesecake?quote:Toch wordt in Nederland kwark niet gerekend tot de kaassoorten. Dat zie je al in de supermarkten waar kwark niet bij de kaas maar bij de zuivelproducten staat. Dat komt omdat in de Nederlandse wetgeving is geregeld, dat onder de naam kaas alleen "bewaarkaas" wordt verstaan.
Dus KWARK: kaas of geen kaas?
Cheesecake is van die GEBAKKEN taart weetjewelquote:Op dinsdag 17 juli 2007 11:07 schreef Leef het volgende:
ben ik het niet mee eens. There's a thin line.. is kwark kaas? is mascarpone kaas? is roomkaas kaas? is creme fraiche kaas? is kefir kaas?
Het is allemaal in zekere mate bedorven melk. Wie bepaalt dan wat welke naam mag hebben en wanneer iets wel of niet "kaas" of "melk" of "kwark" of wat dan ook mag heten..
Ik heb een tijdje zonder internet gezeten en lees dit berichtje nu pas.quote:Op woensdag 18 juli 2007 13:47 schreef HunnY het volgende:
Is de Cheesecakje van Marty gedoemd te mislukken met 450 gram Philadelphia ipv 500 gram? Er was namelijk niet meer in de supermarkt, maar wil 'm zo graag uitproberen![]()
volgens mij is er geen verschil...quote:Op zondag 2 september 2007 22:09 schreef Stansfield het volgende:
Weet iemand nou al wat precies het verschil tussen cheesecake en kwarktaart is??
en, issie gelukt?quote:Op vrijdag 7 september 2007 20:25 schreef Lief-visje het volgende:
Zondag ga ik weer een cheesecake maken![]()
![]()
Ja helaas had ik geen fototoestel bij de hand ander had ik er even een foto van gemaaktquote:
ik gebruik meestal 20 of 24 centimeter ligt eraan hoe dik ik hem wil hebben.quote:Op maandag 10 september 2007 15:36 schreef Frautie het volgende:
Hoe groot is de bakvorm die jullie gebruiken? Gewoon 24 centimeter?
Deze staat nu in de koelkast. Zal wel ff een fototje maken.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 20:23 schreef Stansfield het volgende:
Uit het grote dessertboek dat ik nog in de kast had staan.
Frambozenkwarktaart:
voor 8-10 personen:
250 gr zoete bischuts (ik ga hier bastonges voor gebruiken)
90 gr boter, gesmolten.
Vulling:
2 eetlepels gelatinepoeder
500 grmagere roomkaas, zacht gemaakt
80 ml citroensap
125 gr basterdsuiker
3 dl room, geklopt
250 gr bevroren frambozen
2 el basterd suiker extra.
1. Vet een springvormvan 23 cm doorsnee licht in en bekleed de bodem met bakpapier. Maal debiscuits in een keukenmachine en voeg de boter toe.Schep het mengsel in de springvorm en druk het steving opdebodem en tegen de wand. Zet de taartbedem 20 min. in dekoelkast tot hij steving is.
2.Doe 60 ml waterin een vuurvaste kom. Strooi de gelatine er in een gelijkmatige laag in en laat het sponzig worden. Breng een grote pan met circa 4 cmwater aan de kook.Haal hem van het vuur, zet de kom gelatine voorizchtingin het water en roer tot het opgelost is. Laat het afkoelen.
3.Klop de slagroom romig met de mixer, voeg het sap en de suiker toe en klop hetglad. Schep degeklote room en de helft van de gelatine er voorizhctig door.
4. pureer de frambozen en extra suiker in een keukenmachine. Haal depuree door een fijne nylonzeef ompitjes te verwijderen. Schepde resterende gelatine door het frambozenmengsel. Schep klodders kwarkmengselin de springvorm en vul de gaten met frambozen. Trek de 2 mengesls met een prikker of de punt van eenmes door elkaar. Zet de taart 4 uur in de koelkast of tot de vulling stijf is.Garneer eventueel met slagroom en frambozen.
het valt opzich mee het is niet zo machtig dat je na 1 stukje vol zit.quote:Op donderdag 14 februari 2008 18:59 schreef Stansfield het volgende:
Zo die ziet er lekker uit. Maar zeker wel heel machtig??
vreemd ik welquote:Op vrijdag 15 februari 2008 11:40 schreef Muck het volgende:
ik zie alleen geen plaatje....
"Forbiddenquote:
wil je daar het recept van posten?quote:Op donderdag 14 februari 2008 18:03 schreef Lief-visje het volgende:
Zo even een schopje !
Van de week heb ik deze cake gemaakt
[ afbeelding ]
zag er precies zo uit als op het plaatje
Die ga ik zeker proberen! Doet me denken aan de oreos and cream pie die je vroeger bij Denny's had (waarom ze die niet meer hebben is mij een raadsel!).quote:Op vrijdag 15 februari 2008 19:34 schreef Lief-visje het volgende:
Bij deze het recept
350 grams Oreo Cookies
80 grams butter, melted
375 grams block Philadelphia Cream Cheese, cubed and softened
1/2 cup caster sugar
1 teaspoon vanilla essence
1 cup thickened cream
3 teaspoons powdered gelatine, dissolved in 1/4 cup boiling water
200 grams Toblerone, white chocolate, melted and cooled
Place 250 grams of Oreo cookies into food processor. Process into fine crumbs. Add butter and process to combine. Press mixture into an 18 cm - 28 cm lamington tin lined with cling wrap. Refrigerate for 30 minutes.
Beat the Philadelphia cream cheese, sugar and vanilla until smooth. Then beat in the cream. Stir through the gelatine mixture and the melted toblerone white chocolate.
Chop remaining cookies, stir through remaining Philadelphia mixture and pour over the Oreo biscuit base. Cover and refrigerate until set. (I left it overnight) Cut into slices or squares to serve.
goeie tip ! ik binnenkort maar weer eens naar de winkelquote:Op zondag 17 februari 2008 12:50 schreef Trusten het volgende:
Trouwens erg lekker bij naturel cheesecake: Rood fruit van Hak (nieuw en alleen bij AH verkrijgbaar)
[ afbeelding ]
en dan met name frambozen![]()
Zaterdag of zondag ga ik het voor het eerst proberen, deze of die andere (ik weet ff niet meer wie die had gepost) met Oreo's en witte chocola eroverheen.quote:Op dinsdag 19 februari 2008 10:33 schreef Leef het volgende:
der is maar 1 manier om daar achter te komen!
cheesecake wordt gebakken en kwarktaart niet (volgens mijquote:Op maandag 2 juni 2008 15:15 schreef littledrummergirl het volgende:
maareehm is er verschil tussen cheesecake en kwarktaart, ja toch?
Nope..quote:Op maandag 2 juni 2008 15:15 schreef littledrummergirl het volgende:
maareehm is er verschil tussen cheesecake en kwarktaart, ja toch?
quote:Cheesecakes can be made of ricotta cheese, havarti, quark, twaróg, or, more usually, cream cheese. Other ingredients such as sugar, eggs, cream and fruit are often mixed in as well. Flavorings such as vanilla or chocolate may be added, and a fruit topping, like strawberries, is frequently added.
http://www.ah.nl/recepten/recipe.jsp?id=180570quote:Op maandag 2 juni 2008 15:48 schreef Tourniquet het volgende:
cheesecake wordt gebakken en kwarktaart niet (volgens mij)
quote:Op maandag 2 juni 2008 16:37 schreef Tourniquet het volgende:
Nouja, iig kan een cheesecake van allerlei soorten zachte kaas gemaakt worden en een kwarktaart alleen van kwark.
Ik denk dat er wel ergens een rekenfout zit;quote:Op zondag 1 juni 2008 16:15 schreef Tourniquet het volgende:
Ik heb het recept gevonden van de originele New Yorkse Junior's cheesecake ( http://www.juniorscheesecake.com ), deze wil ik binnenkort eens gaan maken.
Heb de ingrediënten naar Nederlandse maten omgerekend en de cups afgemeten en gewogen en kwam op de onderstaande hoeveelheden uit voor de vulling (de cake maak ik ws. dit keer van kant-en-klaar cakemix)
4 (8-ounce) packages regular cream cheese, at room temperature = 900 gram roomkaas (= 5 pakjes Philadelphia?)
1 2/3 cups granulated sugar = 400 gram kristalsuiker![]()
1/4 cup cornstarch = 30 gram maïzena
1 tablespoon vanilla extract = eetlepel vanillearoma van Dr. Oetker
2 extra-large eggs = 3 gewone eieren
3/4 cup heavy whipping cream = 175 ml slagroom
Zit ik zo een beetje in de goede richting? Vooral de 400 gram suiker vind ik wel erg veel!
Nee dat klopt niet want maïzena is veel lichter dan suiker.quote:Op maandag 2 juni 2008 19:23 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Ik denk dat er wel ergens een rekenfout zit;
Als je ervan uit gaat dat de maizena klopt dan kun je daarmee verder rekenen:
1/4e cup = 30gr > 1 cup = 120gr
Wat de suiker betreft heb je dan 1 cup = 120 gr. 2/3e cup = 80 gram. Dus in totaal zou er dan 200 gram suiker in moeten.
Hij smaakt nog veel beterquote:
Nee klopt, maar ik kan eigenlijk ook geen enkel koekje vinden die net zo lekker smaakt als een kant-en-klare bodemquote:Op maandag 16 juni 2008 19:59 schreef Stansfield het volgende:
Een bodem is toch niet het meeste werk bij een cheesecake??
Bastognes! Die zijn heerlijk in de bodemquote:Op maandag 16 juni 2008 22:16 schreef ecstasy het volgende:
[..]
Nee klopt, maar ik kan eigenlijk ook geen enkel koekje vinden die net zo lekker smaakt als een kant-en-klare bodem
Jaaaa, die vind ik ook heerlijk, alleen vind m'n moeder die niet zo lekkerquote:Op maandag 16 juni 2008 22:24 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Bastognes! Die zijn heerlijk in de bodem.
Ziet er goed uit zeg. In welk boek van Jamie staat dit als ik vragen mag?quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 18:30 schreef New_Territories het volgende:
Deze heb ik laatst gemaaktBlueberry vanille cheesecake
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Recept is van Jamie Oliver.
Binnenkort ga ik een mango cheesecake proberen te maken, maar dan heb ik mango puree nodig, waar kan ik dat vinden?
Receptje? Ziet er heerlijk uit! En hoe ben je uiteindelijk aan de mangopuree gekomen?quote:Op zondag 31 augustus 2008 16:35 schreef New_Territories het volgende:
Zoals beloofd zou ik een mango cheese cake maken, zie hier het resultaat!
Ook lekker :-)quote:Op zondag 31 augustus 2008 19:15 schreef MLI het volgende:
Ik heb per ongelijk citroenextract gekocht, in plaats n vanille. Dat wordt dus een citroen-cheesecake. Gelukkig levert dat geen probleem op verder.
quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 18:30 schreef New_Territories het volgende:
Deze heb ik laatst gemaaktBlueberry vanille cheesecake
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Recept is van Jamie Oliver.
Nice! Welk recept heb je gebruikt?quote:Op zondag 31 augustus 2008 20:58 schreef MLI het volgende:
En zie hier het resultaat:
Nooit van gehoord, ziet er wel lekker uit, beetje cake-achtig? Wat gaat er in?quote:Op zondag 31 augustus 2008 19:24 schreef New_Territories het volgende:
Hebben jullie wel eens gehoord van Japanse cheese cake?
[ afbeelding ]
Ga ik volgende keer proberen te maken.
Het recept van Marty maar in plaats van vanille-extract heb ik citroen-extract gekochtquote:Op zondag 31 augustus 2008 21:58 schreef Trusten het volgende:
[..]
Nice! Welk recept heb je gebruikt?
Is een beetje cake-achtig ja, maar heeeeeeeeel zacht.quote:Op maandag 1 september 2008 06:17 schreef Windigo het volgende:
[..]
Nooit van gehoord, ziet er wel lekker uit, beetje cake-achtig? Wat gaat er in?
Ik neem aan dat het met die grammen niet zo héél nauw komt?quote:42gr verse room (zonder suiker en niet opgeklopt!!)
21gr melk
lijkt me echt enorm lekkerquote:Op dinsdag 16 december 2008 18:35 schreef Bartjebart het volgende:
In de Alerhande deze maand een recept met cheescake met cranberry's
http://www.ah.nl/recepten/recept/?source=allerhande%2013%202008&page=3&id=517082
[ afbeelding ]
Iemand die gemaakt of van plan die te maken?
lijkt me niet, je kookt ze in de portquote:Op woensdag 17 december 2008 12:50 schreef Haijo het volgende:
[..]
Zat er ook aan te denken om die te maken. Maar is hij niet te zuur door al die cranberries?
zo, hij staat af te koelenquote:Ingrediënten
* 200 g countrykoekjes, in stukken
* 50 g roomboter, zacht
* 600 g roomkaas naturel
* 50 ml sinaasappelsap
* 150 g suiker
* 100 g witte chocolade, in stukjes
* 3 eieren, losgeklopt
* 1 zak cranberry's (340 g)
* 100 ml rode port
Voorbereiden
Verwarm de oven voor op 175 °C. Verkruimel de koekjes met de boter in de keukenmachine of met de staafmixer en doe dit over in de met bakpapier beklede springvorm, druk goed aan. Mix de roomkaas met het sinaasappelsap, suiker, chocolade en eieren in de keukenmachine of met de staafmixer. Verdeel het daarna over het koekjesmengsel in de springvorm. Bak de cheesecake in het midden van de oven in 50 minuten gaar. Neem de cheesecake uit de oven, laat iets afkoelen.
Bereiden
Kook de cranberry's in de port, laat het zolang doorkoken tot de port stroperig is geworden en de cranberry's zijn opengebarsten. Verdeel de cranberry's over de cheesecake.
ja, witte, die had ik cadeau gekregen van m'n moeder, helemaal uit portugalquote:Op woensdag 17 december 2008 22:12 schreef Bartjebart het volgende:
en ziet ie er net zo uit als op de foto![]()
Maar... heb je wel port gebruikt? Ik vind het zo zonde om daarvoor speciaal port te kopen...
Ja deze ga ik ook makenquote:Op zondag 8 juni 2008 18:04 schreef Chicolate het volgende:
Al een paar keer cheesecake gemaakt, heerlijk spul. Lekkerste vind ik nog steeds deze:
[ afbeelding ]
Recept: http://www.kokeneten.be/2007/09/03/cheesecake
Damn, ziet er goed uit zeg!quote:Op vrijdag 19 december 2008 09:02 schreef ColdFeet het volgende:
Check de cheesecake
Bodem van McVities met een piepklein snufje kaneel, dan een laag cream cheese met vanillemerg, een dunne sour cream topping, en on top gezeefde frambozenpuree.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zo lekker op mn werk opeten!
Dat ziet er zeker goed uit en hij lijkt erg op die uit het nieuwe jamie boek.quote:Op vrijdag 19 december 2008 09:02 schreef ColdFeet het volgende:
Check de cheesecake
Bodem van McVities met een piepklein snufje kaneel, dan een laag cream cheese met vanillemerg, een dunne sour cream topping, en on top gezeefde frambozenpuree.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
eeuuhh,quote:Op vrijdag 19 december 2008 16:15 schreef Chicolate het volgende:
De cranberrie cheesecake staat NU in de oven.
Maar hoe ga ik die cranberries stroperig maken als ik geen port heb?
Ja cranberries zijn zuurquote:Op vrijdag 19 december 2008 16:16 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
eeuuhh,
geen idee
wijn?
en als het niet stroperig wordt, wat inbinden?
heb net een stukje gegeten, wel wat suiker eroverheen gestrooid, de cranberries waren zuur
Heb het uiteindelijk toch met port gedaan. Mijn moeder hoorde het woord port, en dat ik het niet wilde gebruiken en was meteen teleurgesteld, want ze had nog een fles staan enzo ... maar met water had het ook moeten lukkenquote:Op vrijdag 19 december 2008 17:22 schreef ColdFeet het volgende:
Chico, ja, suiker is echt prima. Of misschien iets van siroop?
Mij lijkt het echt ontzettend viesquote:Op maandag 22 december 2008 21:20 schreef Vandaag... het volgende:
Nu vroeg ik me af of het lekker zou zijn om er wat blauwschimmelkaas door te doen. Is dat een idee of past dat helemaal niet?
nee!quote:Op maandag 22 december 2008 21:20 schreef Vandaag... het volgende:
Ik heb nog nooit een cheesecake gemaakt maar wil die AH cranberry cheesecake maken die Chicolate en MissyMirjam hebben gemaakt.
Nu vroeg ik me af of het lekker zou zijn om er wat blauwschimmelkaas door te doen. Is dat een idee of past dat helemaal niet?
Als iemand dit nog kan beantwoorden, graag. In een opwelling heb ik grote hoeveelheden grondstofen ingeslagen, dus twee stuks bakken en eentje invriezen zou mij het beste uitkomen.quote:Op maandag 22 december 2008 13:47 schreef loveli het volgende:
Kan een cheesecake ingevroren worden? Of wordt 'ie dan zompig?
heb je het recept CF? Ziet er erg lekker uitquote:Op vrijdag 19 december 2008 09:02 schreef ColdFeet het volgende:
Check de cheesecake
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik zou het niet weten. Kan je anders eerst een klein stukje invriezen (helft van je grondstoffen gebruiken) en dan kijken of het wat is?quote:Op dinsdag 23 december 2008 00:10 schreef loveli het volgende:
[..]
Als iemand dit nog kan beantwoorden, graag. In een opwelling heb ik grote hoeveelheden grondstofen ingeslagen, dus twee stuks bakken en eentje invriezen zou mij het beste uitkomen.
Nou, uiteindelijk is hij gewoon geluktquote:Op woensdag 24 december 2008 12:01 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik kon de mijne gewoon in de springvorm gieten, pluisignijntje.
het was niet waterdun, maar ook niet héél dik
O, ik had ook absoluut de blauwe kaas weggelatenquote:Op donderdag 25 december 2008 22:33 schreef Vandaag... het volgende:
[ afbeelding ]
en de mijne, de cranberry cheesecake uit de Allerhande zónder blauwe kaas. Was errug lekker
Ik gebruik meestal philadelphiaquote:Op zaterdag 27 december 2008 17:03 schreef Stansfield het volgende:
Welke roomkaas gebruiken jullie voor je cheesecake. Mijn moeder had de inkopen gedaan voor kerst en toen had ze mascapone meegenomen. Maar dat werd niet zo hard als ik wilde in de koelkast.
Ik had voor de kerstdagen ook de cheesecake met cranberries uit de Allerhande gemaakt, lekker joh! Ik had er roomkaas van de markt voor gebruikt, die scheppen ze gewoon per hoeveelheid die je nodig hebt in een plastic bak. Ook roomboter van de markt, uit 't vatquote:
\mijn AH is nogal klein, dus klein assortiment, ik had mon chou gebruiktquote:Op zaterdag 27 december 2008 17:03 schreef Stansfield het volgende:
Welke roomkaas gebruiken jullie voor je cheesecake. Mijn moeder had de inkopen gedaan voor kerst en toen had ze mascapone meegenomen. Maar dat werd niet zo hard als ik wilde in de koelkast.
Ik was er ook al zo blij mee! Wil iig volgende week de banoffeepie cheescakemaken! Is denk ik ook heeeel lekker!quote:Op vrijdag 9 januari 2009 20:13 schreef Jurk het volgende:
Deze maand staan er in de Delicious 6 verschillende cheesecakes.....oa een chocolade, een met geitenkaas en een New York cheesecake. Heb de laatste al uitgeprobeerd en die was.
Had daar blauwe kaas in gemoetenquote:Op donderdag 25 december 2008 22:33 schreef Vandaag... het volgende:
[ afbeelding ]
en de mijne, de cranberry cheesecake uit de Allerhande zónder blauwe kaas. Was errug lekker
Wat is de maat van de springvorm die je hiervoor gebruikt?quote:Op maandag 21 mei 2007 17:08 schreef Marty het volgende:
![]()
New York Cheesecake:
Ingredienten:
500gr Philadelphia
150gr suiker
8gr maizena
een buisje vanille-aroma
3gr zout
2 hele eieren
1 eigeel
21gr melk
5gr citroensap
75gr boter
[ afbeelding ]
Ik had geen braadslee waar een grote springvorm in paste, dus het is slechts een kleine variant geworden, maar hij smaakte er niet minder om. Voor een springvorm van 16cm doorsnee moet je alles door 5 delen.quote:New York-cheesecake
250 gr Nizza koekjes
100 gr ongezouten boter, gesmolten
800 gr roomkaas
190 gr suiker
4 ei
3 eidooier
3 tl vanillearoma
1,5 el citroensap
300 ml zure room
cacoapoeder, om erover te strooien, gezeefd
Verwam de oven voor op 180 C. Vet een springvorm van 24 cm doorsnee in. Breng aan de buitenkant van de vorm een dubbele laag aluminiumfolie aan (zo kan er tijdens het bakken geen water in de vorm komen).
Maal de koekjes in een keukenmachine fijn. Meng met de gesmolten boter en druk het tegen de bodem van de bakvorm.
Meng alle roomkaas, 170gr van de suiker , de eieren, eierdooiers, 2tl vanillearoma en het citroensap in een keukenmachine. Schep dit mengsel op de kruimelbodem. Zet de taart in een grote braadslee en schenk er kokendheet water in tot halverwege de bakvorm. Bak de taart 1 uur in de oven.
Klop ondertussen de zure room, rest van de suiker en vanille door elkaar en schenk dit uit over de taart. Zet de taart zonder waterbad nog 10 min. in de oven. neem uit de oven en laat afkoelen in de vorm. Zet nog 4 uur in de koelkast. Bestrooi de cheesecake voor het server met een zeefje met cacaopoeder.
Bron: Delicious, januari 2009
Kook met Jamie.quote:Op maandag 2 maart 2009 18:02 schreef Stansfield het volgende:
Uit welk boek van Jamie komt dat recept?
Is dat een typo?quote:Op zondag 1 maart 2009 21:05 schreef celc1us het volgende:
Ff pimpen met mijn vanille burberry cheesecake![]()
Recept is van Jamie Oliver met een paar aanpassingen van mij.![]()
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Jezusquote:Op maandag 2 maart 2009 18:14 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Is dat een typo?
Ziet er trouwens goed uit. Ik zal 's kijkn vanavond, ik geloof dat ik dat boek ook heb. Eerst een laag jam en daarover vers fruit?
Die was gesmolten door de cheese!quote:Op dinsdag 3 maart 2009 18:11 schreef ColdFeet het volgende:
Zat de witte choco door de cheese, of erop / in stukjes erdoor?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |