Klinkt erg lekkerquote:Op zaterdag 5 mei 2007 14:27 schreef Dark_Angelus het volgende:
Super lekker, laatste keer een "white chocolate cheesecake" gemaakt
smaakte die ook echt naar witte chocolade?quote:Op zaterdag 5 mei 2007 14:27 schreef Dark_Angelus het volgende:
Super lekker, laatste keer een "white chocolate cheesecake" gemaakt
Depends on de hoeveelheden witte chocolade je erin doet natuurlijk. Maar ja hij smaakte heerlijk naar witte chocolade. enige nadeel is dat hij echt heel heavy is met calorieën dus na één stuk zit je bomvolquote:Op zaterdag 5 mei 2007 14:49 schreef Lief-visje het volgende:
[..]
smaakte die ook echt naar witte chocolade?
Ik heb er wel eens 1 geproefd maar die smaakte niet goed naar witte chocolade![]()
heb je daar een recept van?quote:Op zaterdag 5 mei 2007 14:50 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Depends on de hoeveelheden witte chocolade je erin doet natuurlijk. Maar ja hij smaakte heerlijk naar witte chocolade. enige nadeel is dat hij echt heel heavy is met calorieën dus na één stuk zit je bomvol
kan je niet het hele boek inscannenquote:Op zaterdag 5 mei 2007 14:54 schreef Dark_Angelus het volgende:
Je kunt even google'n en dan krijg je een aantal recepten voor je neus. Ik kan wel even het recept gaan inscannen maar ik heb een apart cheesecake book waar alle recepten instaan. Tijdje in Londen gewoond hè
Hoi Suerte,quote:Op zaterdag 5 mei 2007 18:18 schreef Suerte het volgende:
Hoi Visje![]()
Ik ben blij dat je de cheesecake lekker vind![]()
Volgende keer nog een pakjeof meerdereopsturen?![]()
New York Cheesecakequote:Op zaterdag 5 mei 2007 22:40 schreef MissyMirjaM het volgende:
cheese cake
ben nog steeds op zoek naar het ultieme recept.
waarom worden hier geen recepten gepost?![]()
quote:Op zondag 6 mei 2007 18:34 schreef Plastic_Power het volgende:
Deze toko zit bij mij in de buurt. Ze hebben er zo'n 180 verschillende soorten cheesecake![]()
![]()
http://www.muddypawscheesecake.com/
Omelette du fromage?quote:Op zaterdag 5 mei 2007 14:35 schreef mstx het volgende:
Alleen dat woord al doet me denken aan een Cartoon Network tekenfilmpje van jaren geleden, weet alleen niet meer welke.![]()
Die wil ik ook een keer maken. Lijkt me heerlijkquote:
Ziet er erg lekker uit volgende week maar eens uitproberenquote:Op maandag 7 mei 2007 23:02 schreef Étoile het volgende:
Dit weekend nog twee cheesecakes met aardbeien gemaakt.
Dit is wel een mooi basisrecept van AH welke ik zelf wat heb aangepast:
125 g zelfrijzend bakmeel
125 g bloem
250 g basterdsuiker
200 g koude boter, in blokjes
4 eieren
2 zakjes vanillesuiker
1 citroen, uitgeperst
500 g kwark
250 g aardbeien
Bereiden
Verwarm de oven voor op 180 °C.
Kneed het bakmeel, de bloem, de helft van de basterdsuiker, de boter, 1 ei en 1 zakje vanillesuiker tot een soepel deeg. Rol het deeg uit op een met bloem bestoven werkvlak en bekleed de taartvorm met het deeg. Zorg voor een opstaand randje van zo'n 2-5 centimeter.
Splits 3 eieren boven een kom door ze doormidden te breken en het eiwit op te vangen in de kom. Doe de eierdooiers in een andere kom. Roer de eierdooiers om met de rest van de basterdsuiker en de vanillesuiker, het citroensap en de kwark. Klop het eiwit stijf en spatel dit voorzichtig door het dooiermengsel. Schenk dit mengsel op de bodem in de taartvorm en schuif deze midden in de oven.
Bak de cheesecake tot hij een mooi goudgele kleur heeft (ongeveer 30-45 min, gewoon regelmatig even kijken). Zet hem minstens 1 uur in de koelkast voor je hem serveert; liever nog langer. Vlak voor het serveren een heleboel verse aardbeien erop en smullen maar!
Ik heb de baktemperatuur en tijd wat omlaag geschroefd tov het originele recept. De eerste taart was veel te donker en bond ook minder. Aangezien ik appeltaarten e.d. ook meestal op 170/180 bak, was dit een logische keuze. De tweede taart was veel mooier van structuur. Het valt me wel vaker op met die Allerhande recepten dat ze net niet helemaal lekker werken. Maargoed, zo moet ie een succes worden!
Ga het van het weekend wel ff uitproberen. Klinkt er lekker in ieder gevalquote:Op maandag 7 mei 2007 23:02 schreef Étoile het volgende:
125 g bloem
250 g basterdsuiker
4 eieren
2 zakjes vanillesuiker
1 citroen, uitgeperst
500 g kwark
250 g aardbeien
Bereiden
Kneed het bakmeel, de bloem, de helft van de basterdsuiker, de boter, 1 ei en 1 zakje vanillesuiker tot een soepel deeg. Rol het deeg uit op een met bloem bestoven werkvlak en bekleed de taartvorm met het deeg. Zorg voor een opstaand randje van zo'n 2-5 centimeter.
Splits 3 eieren boven een kom door ze doormidden te breken en het eiwit op te vangen in de kom. Doe de eierdooiers in een andere kom. Roer de eierdooiers om met de rest van de basterdsuiker en de vanillesuiker, het citroensap en de kwark. Klop het eiwit stijf en spatel dit voorzichtig door het dooiermengsel. Schenk dit mengsel op de bodem in de taartvorm en schuif deze midden in de oven.
Bak de cheesecake tot hij een mooi goudgele kleur heeft (ongeveer 30-45 min, gewoon regelmatig even kijken). Zet hem minstens 1 uur in de koelkast voor je hem serveert; liever nog langer. Vlak voor het serveren een heleboel verse aardbeien erop en smullen maar!
Ik heb de baktemperatuur en tijd wat omlaag geschroefd tov het originele recept. De eerste taart was veel te donker en bond ook minder. Aangezien ik appeltaarten e.d. ook meestal op 170/180 bak, was dit een logische keuze. De tweede taart was veel mooier van structuur. Het valt me wel vaker op met die Allerhande recepten dat ze net niet helemaal lekker werken. Maargoed, zo moet ie een succes worden!
Ben deze nu aan het maken. Het ziet er goed uit, maar een deel van de bovenkant is hartstikke bruin en een deel nog geel. Zijn de bruine stukken soms de gedeeltes waar meer van het stijfgeklopte eiwit bovenop lag toevallig ofzo? Het ziet er een beetje vreemd uit zoquote:Op maandag 7 mei 2007 23:02 schreef Étoile het volgende:
125 g bloem
250 g basterdsuiker
4 eieren
2 zakjes vanillesuiker
1 citroen, uitgeperst
500 g kwark
250 g aardbeien
Bereiden
Dat komt denk ik eerder door de warmteverdeling in je oven, je zou een volgende mss halverwege moeten draaien. Maar dat hoeft voor de smaak niet uit te maken hoor! En dat deeg is gewoon het basisdeeg voor zandkoekjes eigenlijk, daar kan niet veel mee mis gaan. Ik kon hem iig gewoon netjes snijden en het bleef een mooi taartje, geen kruimelbult met kwark eropquote:Op dinsdag 8 mei 2007 16:46 schreef Greys het volgende:
[..]
Ben deze nu aan het maken. Het ziet er goed uit, maar een deel van de bovenkant is hartstikke bruin en een deel nog geel. Zijn de bruine stukken soms de gedeeltes waar meer van het stijfgeklopte eiwit bovenop lag toevallig ofzo? Het ziet er een beetje vreemd uit zo![]()
En nu je de baktijd hebt verkort, is de 'koek', het deeg zeg maar, dan wel gaar?
Ik weet dat ze van Jell-O een pak hebben waar je mee oreo cheesecake kan maken dan hoef je alleen melk bij de vulling te voegen en een pak oreo's en voor de bodem een paar lepels melk.quote:
Thanks! Hij is heerlijk (maar wat machtig zeg, pffffffff!) en ik ben eigenlijk na 1 punt al misselijk van de zoetigheidquote:Op dinsdag 8 mei 2007 18:01 schreef Étoile het volgende:
[..]
Dat komt denk ik eerder door de warmteverdeling in je oven, je zou een volgende mss halverwege moeten draaien. Maar dat hoeft voor de smaak niet uit te maken hoor! En dat deeg is gewoon het basisdeeg voor zandkoekjes eigenlijk, daar kan niet veel mee mis gaan. Ik kon hem iig gewoon netjes snijden en het bleef een mooi taartje, geen kruimelbult met kwark erop
Ik heb deze een keer gemaakt. Heeeerlijk, delicious,mmmmmmmm, echt wel voor herhaling vatbaar dus ik zal ff het recept geven. Het is wel geen echte taart, niet rond en 10 cm dik ofzo, maar wel overheerlijk. Natuurlijk supervet en supermachtig en echt niet gezond, maar lekkerquote:
Tnx, ga ik dit weekend gelijk proberen.quote:Op woensdag 9 mei 2007 00:15 schreef sieske het volgende:
[..]
Ik heb deze een keer gemaakt. Heeeerlijk, delicious,mmmmmmmm, echt wel voor herhaling vatbaar dus ik zal ff het recept geven. Het is wel geen echte taart, niet rond en 10 cm dik ofzo, maar wel overheerlijk. Natuurlijk supervet en supermachtig en echt niet gezond, maar lekker![]()
![]()
![]()
Oreocookies and cream
350 g Oreokoekjes
150 g ongezouten boter, gesmolten
2 tl poedergelatine (gewone gelatineblaadjes kunnen natuurlijk ook)
400 g roomkaas
300 ml slagroom
1 tl vanille-extract
110 g fijne tafelsuiker
200 g witte chocolade, gesmolten en licht afgekoeld
gesmolten pure chocolade voor de versiering
---------------------------------
Bekleed een 4 cm diepe bakvorm van ± 18 x 25 cm met plasticfolie. Doe 250 g van de koekjes in de keukenmachine en maal ze tot fijne kruimels. Voeg de boter toe en mix die door de koekkruimels. Druk het mengsel uit op de bodem van de bakvorm en zet deze 30 min. in de koelkast.
Strooi de gelatine in een hittebestendige beker met 60 ml (=3 el) koud water. Zet de beker in een pan met zachtjes kokend water en roer tot de gelatine is opgelost. In plaats van poedergelatine kun je ook blaadjes gebruiken. Los deze op in dezelfde hoeveelheid koud water. Laat ze 5 min weken en verwarm het water (3 el) dan zodat de blaadjes oplossen).
Klop in een kom de roomkaas, room, vanille en basterdsuiker met een handmixer tot een glad mengsel. Roer er de opgeloste gelatine en de gesmolten witte chocolade door. Breek de resterende koekjes in grove stukken en roer ze door het roomkaasmengsel. Schenk de roomkaas over de gekoelde koekbodem. Dek af met plasticfolie en laat het gebak een nacht in de koelkast staan, als je dat kunt tenminste (ik kon dat niet)![]()
![]()
Versier het gebak vlak voor het serveren met de gesmolten pure chocolade (trek lijntjes en dan met een vork marmeren ofzo) en snijd het in de vorm in stukken.
Serveer en geniet![]()
Dit kan in geval van nood ook dienen als ontbijt, lunch en/of diner (en late night snack natuurlijk)
Smakelijk!!!!
Ze heeft toch ook een kookboek volgens mij staat het daar ook in.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 20:19 schreef Fawn het volgende:
Zag vandaag bij Nigella choco-cheesecake. Nou lijkt me dat geen lekkere combin, alhoewel ik haar recepten wel vertrouw. Heeft iemand die ooit weleens gemaakt, geproefd?
chocolade cheesecake? Meestal erg lekker maar ook super machtigquote:Op vrijdag 11 mei 2007 20:19 schreef Fawn het volgende:
Zag vandaag bij Nigella choco-cheesecake. Nou lijkt me dat geen lekkere combin, alhoewel ik haar recepten wel vertrouw. Heeft iemand die ooit weleens gemaakt, geproefd?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |