Ik denk dat je heel veel vocht bent kwijtgeraaktquote:Op donderdag 26 april 2007 16:42 schreef Marloes het volgende:
Echt vreselijk, dit warme weer
Heb helemaal geen zin in eten, voel me futloos, sloom etc.!
Opzich wel een voordeel want ik ben al iets van 2 kilo afgevallen in 2 dagen, maar dat is natuurlijk ook niet gezondIk krijg volgens mij veel te weinig calorien binnen elke dag..
Er zijn er hier maar weinig die echt een streng dieet volgen, bij de meesten is meer sprake van een lange termijn afvalplan.quote:Op donderdag 26 april 2007 16:56 schreef Pietverdriet het volgende:
Dieeten zijn onzin, en werken niet
Volg een afvalplan!
Het Pietverdriet afvalplan, deel 2
dat probleem heb ik ookquote:Op donderdag 26 april 2007 17:01 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik denk dat je heel veel vocht bent kwijtgeraakt![]()
Ik drink nu lekker veel water en heb vooral zin in fruit en sla. Alleen is de witlof maaltijdsalade daadwerkelijk weg bij de AH. Dan maar weer zelf maken.
Het is meer de naam van de club dan dat er nou zoveel mensen echt met een strikt dieet bezig zijn (er zijn er wel een paar hoor). Maar hoe wil je zo'n club dan noemen? De verander-je-leefstijl-want-diëten-werkt-niet-club?quote:Op donderdag 26 april 2007 16:56 schreef Pietverdriet het volgende:
Dieeten zijn onzin, en werken niet
Volg een afvalplan!
Het Pietverdriet afvalplan, deel 2
Maar je hebt toch ook een nog een man en zoon? Hoeven die niet te eten dan?quote:Op donderdag 26 april 2007 17:03 schreef Rewimo het volgende:
Ik voel me niet lekker dus eten is al helemaal niet waar ik mee bezig ben. Wel makkelijk, hoef ik ook niks te verzinnen![]()
als moeders ziek is moet vaders het werk doenquote:Op donderdag 26 april 2007 17:50 schreef zout-droppie het volgende:
[..]
Maar je hebt toch ook een nog een man en zoon? Hoeven die niet te eten dan?
Zit hier nu verplicht te koken
De rol verdeling is hier misschien nog wat ouderwets , maar vaders heeft na het werken echt geen zin meer om nog te gaan koken. Komt denk ik mede doordat thuis zijn werk gewoon voortzet omdat het op de zaak erg druk is op het moment.quote:Op donderdag 26 april 2007 18:06 schreef gothic-blackie het volgende:
[..]
als moeders ziek is moet vaders het werk doenen ze kunnen best wel een dagje patat eten, nog makkelijker
kan je niet eerder aan fietsenquote:Op donderdag 26 april 2007 18:23 schreef Fannetje het volgende:
Ik ga vandaag lekker niet naar de WW, het is veel te warm om nog een keer 10 km te fietsen![]()
Maar blijft dit er ook af dan? Want dan is het wel okequote:Op donderdag 26 april 2007 17:01 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik denk dat je heel veel vocht bent kwijtgeraakt![]()
Ik drink nu lekker veel water en heb vooral zin in fruit en sla. Alleen is de witlof maaltijdsalade daadwerkelijk weg bij de AH. Dan maar weer zelf maken.
Als het vocht is blijft het er niet af, helaas. Maar er blijft vast wel iets van wegquote:Op donderdag 26 april 2007 18:36 schreef Marloes het volgende:
Maar blijft dit er ook af dan? Want dan is het wel oke
Hier als tegengewicht een Limburgerquote:Op donderdag 26 april 2007 18:15 schreef teigan het volgende:
Zo, net weer thuis van een mini groningen meet.. Er komen hier wel steeds meer Groningers bij zo zeg, en kan inderdaad ook wel een dieetclubgroningenmeet komen....
Man is in zijn eigen huis, zoon heeft voor deze keer wat makkelijks gekregenquote:Op donderdag 26 april 2007 17:50 schreef zout-droppie het volgende:
Maar je hebt toch ook een nog een man en zoon? Hoeven die niet te eten dan?
Zit hier nu verplicht te koken
jeetje, sterkte ikiskoel, zal aan jou, je vader en de rest van de familie denken en vooral duimen voor een goede uitkomst.quote:Op donderdag 26 april 2007 19:13 schreef Ikiskoel het volgende:
Pfff, hoor net dat mn vader in het ziekenhuis ligt. Hij is al 4 weken ziek en is met de ambulance naar het ziekenhuis vervoerd. Ben benieuwd wat het uiteindelijk zal zijn...
Dat had gekund, maar ik had ook gewoon geen zinquote:Op donderdag 26 april 2007 18:24 schreef Miss_S het volgende:
[..]
kan je niet eerder aan fietsen
dan kan je lekker rustig van het lekker weertje genieten
ja maarja dat kan goed de komende maanden zo zijnquote:Op donderdag 26 april 2007 19:20 schreef Fannetje het volgende:
[..]
Dat had gekund, maar ik had ook gewoon geen zin
Overigens was het hier wel echt warm hoor vandaag, voor 't eerst dat ik er "last van had".
Het is hier nog steeds 27 graden nu!
Maak je geen zorgen, dat komt heus wel goed. Ik heb gewoon een baaldag.quote:Op donderdag 26 april 2007 19:48 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ja maarja dat kan goed de komende maanden zo zijn
je moet natuurlijk wel bezig blijven
Ok. Was niet in me op gekomen dat jullie apart zouden wonen. Heeft dus duidelijk ook zo zijn voordelen hahaha!quote:Op donderdag 26 april 2007 19:08 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Man is in zijn eigen huis, zoon heeft voor deze keer wat makkelijks gekregen
Sterkte!quote:Op donderdag 26 april 2007 19:13 schreef Ikiskoel het volgende:
Pfff, hoor net dat mn vader in het ziekenhuis ligt. Hij is al 4 weken ziek en is met de ambulance naar het ziekenhuis vervoerd. Ben benieuwd wat het uiteindelijk zal zijn...
Over een paar maandjes niet meerquote:Op donderdag 26 april 2007 20:12 schreef zout-droppie het volgende:
Ok. Was niet in me op gekomen dat jullie apart zouden wonen. Heeft dus duidelijk ook zo zijn voordelen hahaha!
Wat vervelend Ikiskoel!quote:Op donderdag 26 april 2007 19:13 schreef Ikiskoel het volgende:
Ik weet niet of ik morgen naar het NP ga, ligt er een beetje aan of Isa dat wilquote:Op donderdag 26 april 2007 20:24 schreef teigan het volgende:
Ikiskoel, sterkte..
freecell, dan moet je morgen eerst even langs de markt gaan, kun je genoeg fruit oppikken..
Hoe laat ben je in het NP?
Durf je hem hier neer te zetten? Ik ben wel benieuwd.quote:Op donderdag 26 april 2007 20:12 schreef zout-droppie het volgende:
Als ik naar mijn eetdagboek van vandaag kijk vind ik mijn eetpatroon op zich best meevallen. Maar misschien komt dat omdat ik het van mezelf zo gewend ben?
als eerste nogmaals sterkte. en probeer wel de slaap te vatten vanavond want je vader wil morgen niet een slaperig meiske naast zijn bed zien staan maar de sprankelende meid die je bent.quote:Op donderdag 26 april 2007 21:53 schreef Ikiskoel het volgende:
Thanks again, iedereen! Ben blij dat ik het even aan jullie kwijt kan! Hopelijk knapt hij snel op idd. Hij krijgt nu in ieder verschillende soorten antibiotica en morgen nog allerlei onderzoeken.
Als ik mijn niet zo bescheiden mening er op los mag laten...quote:Op donderdag 26 april 2007 20:56 schreef zout-droppie het volgende:
Evil Rewimo!
miss_dynastie ik durf hem er best neer te zetten;
ochtend 1 bakje brinta (van half volle melk) met 2 schepjes suiker en kopje thee
4 snoepjes met 28kcal per 2
middag 4 geroosterde boterhammen (fijn volkoren) met dun laagje boter 2 glaasjes spa rood
1 ijsje (cornetto)
avond aardappelen (3 stuks van middel groot formaat) en klein beetje jus , broccoli (2 opscheplepels) en een gehakt snitzel 1 glaasje spa rood
en tot nu toe 1 glaasje bitter lemon
Das lief van je, G-B! Ik ga zaterdag naar mn paps toe, want morgen moet ik de hele dag werken. En ik heb ook nog autorijles. Gelukkig hebben we een lang weekendquote:Op donderdag 26 april 2007 22:14 schreef gothic-blackie het volgende:
[..]
als eerste nogmaals sterkte. en probeer wel de slaap te vatten vanavond want je vader wil morgen niet een slaperig meiske naast zijn bed zien staan maar de sprankelende meid die je bent.
dan moet je al helemaal goed slapen, anders zijn de mensen in leiden morgen niet veiligquote:Op donderdag 26 april 2007 22:47 schreef Ikiskoel het volgende:
[..]
Das lief van je, G-B! Ik ga zaterdag naar mn paps toe, want morgen moet ik de hele dag werken. En ik heb ook nog autorijles. Gelukkig hebben we een lang weekend![]()
Waarom een aardappel minder? In mijn tijd bij de ggz werd er door de diëtiste juist gehamerd dat ik meer aardappelen zou gaan eten. Of misschien is jou beleving anders dan de mijne in het geval van een middelgrote aardappel (die zijn bij mij een cm of 5 bij 3 á 4).quote:Op donderdag 26 april 2007 22:45 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Als ik mijn niet zo bescheiden mening er op los mag laten...![]()
Ik zou een aardappel minder eten en meer groente. Eventueel naast de broccoli ook wat salade bij het eten. En misschien wat meer tussendoortjes in de vorm van fruit, kwark of noten o.i.d. zodat je minder de neiging krijgt om te snoepen.
Je verbranding flink aanjagen, om vet te verbranden heb je brandstof nodig.
Verder zou ik je brood beleggen met vleeswaren of jam o.i.d.
En de bewerkte vleessoorten misschien wat vaker laten staan. (als je die vaak neemt tenminste)
Neem gewoon een stuk vlees en niet kant en klare bewerkte producten.
En verder is er natuurlijk niets mis met af en toe een ijsje of frisdrank maar realiseer je wel dat dit lege calorieën zijn.
@Ikiskoel: sterkte!
Ochtend: probeer de schepjes suiker te verminderen zou ik zeggenquote:Op donderdag 26 april 2007 20:56 schreef zout-droppie het volgende:
ochtend 1 bakje brinta (van half volle melk) met 2 schepjes suiker en kopje thee
4 snoepjes met 28kcal per 2
middag 4 geroosterde boterhammen (fijn volkoren) met dun laagje boter 2 glaasjes spa rood
1 ijsje (cornetto)
avond aardappelen (3 stuks van middel groot formaat) en klein beetje jus , broccoli (2 opscheplepels) en een gehakt snitzel 1 glaasje spa rood
en tot nu toe 1 glaasje bitter lemon
Ik zou het zo gezegd kunnen hebben, da's waar, maar het was MMquote:Op donderdag 26 april 2007 23:37 schreef Pandorah het volgende:
Middag: Ik zou een boterham minderen en zoals miss_d al zegt: met mager beleg belegggen.
Avond: ben ik het eens met miss_d. Probeer geen jus te doen. Ook dat kan dikmakend zijn.
Tralalala, ik ben echt aan het slapenquote:Op donderdag 26 april 2007 23:43 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik zou het zo gezegd kunnen hebben, da's waar, maar het was MM
Ik moest toch naar de apotheek voor de nuvaring dus ik heb gelijk neusspray en pijnstillers meegenomen. En thijmsiroop.quote:Op vrijdag 27 april 2007 10:39 schreef Liejannuh het volgende:
Jij succes met de snotterigheid Rewimo! Gewoon de hele handel open spuiten met Otrivin!Het brakke gevoel gaat er niet van weg, maar het scheelt je iig een hoop gesnotter.
Ik weet uit ervaring dat dit heel vervelend kan zijn.quote:Op vrijdag 27 april 2007 12:17 schreef Levitation het volgende:
Bah, ik ben duizelig... al de hele ochtend...
Had vanmorgen van 8-8.30 fysiotherapie en ik word altijd duizelig als hij m'n nek masseert. Helaas had ik na de fysiotherapie super veel haast, moest om 9 uur 10km verderop bij een vergadering zitten. Heb dus nogal hard door de stad gefietst.Van dat fietsen werd ik nog duizeliger en nu (uren later dus) ben ik nogsteeds draaierig. Heb al een heleboel water gedronken, en mijn lunch al op... maar ik blijf duizelig.
Ben verder niet moe van dat fietsen, m'n conditie is goed genoeg. Denk gewoon steeds dat ik om ga vallen.
![]()
Oja, mijn neus en voorhoofdsholtes zitten een tikkie verstopt... misschien dat dat er ook wel invloed op heeft.
Ik ben ook al de hele dag duizelig... ik denk dat het van de warmte komt. Sinds gisteren heb ik er echt last van. Op school is het zo &*@*) warm, echt niet leuk meer. En ik heb ook een hoop gedronken en gegeten, daar ligt het dus niet aan. 't Is wel iets beter geworden na twee paracetamolletjes, moet ik zeggenquote:Op vrijdag 27 april 2007 12:17 schreef Levitation het volgende:
Bah, ik ben duizelig... al de hele ochtend...
Had vanmorgen van 8-8.30 fysiotherapie en ik word altijd duizelig als hij m'n nek masseert. Helaas had ik na de fysiotherapie super veel haast, moest om 9 uur 10km verderop bij een vergadering zitten. Heb dus nogal hard door de stad gefietst.Van dat fietsen werd ik nog duizeliger en nu (uren later dus) ben ik nogsteeds draaierig. Heb al een heleboel water gedronken, en mijn lunch al op... maar ik blijf duizelig.
Ben verder niet moe van dat fietsen, m'n conditie is goed genoeg. Denk gewoon steeds dat ik om ga vallen.
![]()
Oja, mijn neus en voorhoofdsholtes zitten een tikkie verstopt... misschien dat dat er ook wel invloed op heeft.
Je kan in magere kwark (tip: neem die van de C1000, die is het lekkerste van alle winkelsquote:Op donderdag 26 april 2007 23:36 schreef zout-droppie het volgende:
[..]
evenals de meeste kwark soorten die niet goed zouden zijn qua kcal , behalve de magere kwak zonder toevoegingen en dan moet ik eerlijk bekennen dat ik dat echt ranzig vind zonder er zelf iets aan toe te voegen om het zoeter van smaak te maken.
Over het algemeen eten we hier in huis trouwens rijst , mie(hoen) en heel veel diverse verse groenten die we wokken en dan meestal in combinatie met kip.
Het is ook niet zo dat ik elke dag ijsjes eet , maar vandaag had ik er gewoon zin in. Meestal kies ik dan al voor een waterijsje omdat daar minder calorien in zitten.
Punt voor verbetering is bij mij zeker de frisdrank / vruchtensappen. Maar zolang ik geen resultaat zal krijgen door dit te laten staan heb ik ook geen zin om het smakeloze van water elke dag te drinken. Ik heb al zo vaak gedïeet waarbij ik alleen maar water dronk en al die keren viel ik amper af in maanden tijd dat ik nu (misschien de verkeerde) instelling heb dat ik het net zo goed wel kan drinken tot ik het juiste steuntje in de rug heb om weer af te gaan vallen.
quote:Op vrijdag 27 april 2007 17:28 schreef AnnekeM het volgende:
-knip-
snif behalve als het niet mag van de tandarts. ben door hem op een drankdieet gezet, alleen nog maar melk en water, en soms thee.quote:Op vrijdag 27 april 2007 17:30 schreef Viking84 het volgende:
[..]. Moet jij niet verhuizen?
.
En nog even inhoudelijk: maar het gaat natuurlijk niet alleen om calorieën hè, er zitten ook vezels, fructose, vitaminen e.d. in vruchtensap. Dus als je toch moet kiezen tussen vruchtensap en chocolademelk, dan kun je beter voor de eerste gaan.
quote:Op vrijdag 27 april 2007 17:30 schreef Viking84 het volgende:
[..]. Moet jij niet verhuizen?
.
En nog even inhoudelijk: maar het gaat natuurlijk niet alleen om calorieën hè, er zitten ook vezels, fructose, vitaminen e.d. in vruchtensap. Dus als je toch moet kiezen tussen vruchtensap en chocolademelk, dan kun je beter voor de eerste gaan.
ja dat weet ik nou wel, maar het enige goede aan water is dat het lekker is en dat er geen calorieën in zitten. Verder zit er niks in en het is ook wel eens lekker om wat anders te nemen, vind ik danquote:
dat klopt natuurlijk, maar vruchtensap is zó lekker (die vers geperste van de AH, ik betaal me blauw aan dat spulquote:Op vrijdag 27 april 2007 17:59 schreef AnnekeM het volgende:
[..]
ben al verhuisd
Flatje is woensdag opgeleverd. De cats zitten nu achter mij te snuffelen aan de dozen
Heb nog genoeg uit te pakken, maar geen zin.
W.b. vruchtensappen. Je kunt de vezels en vitaminen ook uit andere producten halen.
ja zekerquote:Op vrijdag 27 april 2007 18:31 schreef Viking84 het volgende:
[..]
ja dat weet ik nou wel, maar het enige goede aan water is dat het lekker is en dat er geen calorieën in zitten. Verder zit er niks in en het is ook wel eens lekker om wat anders te nemen, vind ik dan.
maak je maar geen zorgen, ik kom wel aan m'n 2 liter water hoorquote:Op vrijdag 27 april 2007 18:52 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ja zeker
en je weet ook hoe ik er over denk
met 2 liter vocht word geen 2 liter vruchtensap per dag bedoelt
goedzoquote:Op vrijdag 27 april 2007 19:15 schreef Viking84 het volgende:
[..]
maak je maar geen zorgen, ik kom wel aan m'n 2 liter water hoor.
Oeh, vers geperste vruchtensapquote:Op vrijdag 27 april 2007 18:31 schreef Viking84 het volgende:
dat klopt natuurlijk, maar vruchtensap is zó lekker (die vers geperste van de AH, ik betaal me blauw aan dat spul) en als ik vruchtensap heb gehad, neem ik vaak minder van iets anders of ik neem dat andere helemaal niet.
Maar het gaat goed met afvallen begrijp ik? Je staat niet meer in het lijstje van Dieetweb zie ik net. Je zult er wel heel anders uit zien. Heb je tenslotte al heel lang niet meer gezien (vorig jaar maart was de laatste keer meen ik, hè?).
Ben ik het wel mee eens. Ik vind het ook een beetje onzin om alle voedingsmiddelen te schrappen met calorieen. Vruchtensap is lekker en gezond. Te veel is niet goed, maar dat geldt voor allesquote:Op vrijdag 27 april 2007 21:11 schreef Marloes het volgende:
Je komt echt niet aan van 2 glaasjes vruchtensap per dag hoor, je moet ook denken aan vitamines en niet alleen calorien vind ik... Ik nam eerder 's ochtends ook altijd vers geperste sinaasappelsap bij m'n ontbijt, heerlijkTegenordigit meer omdat het teveel tijd kost 's ochtends
quote:
Niet in de stad Groningen maar bij de ggz in Winschoten. Was een heel leuk en lief mensquote:Op vrijdag 27 april 2007 14:01 schreef teigan het volgende:
zout droppie, heb je in Groningen bij de GGZ een dietiste gehad?
even nieuwsgierig, heb daar ook bij de dietiste gelopen, vond ik een tof mens..
Dat doe ik dus ook niet meer. Ik heb periodes gehad dat ik helemaal geen water dronk , maar ook periodes dat ik tijdens een dieet alleen maar water dronk. Nu heb ik er een mooie middenweg in. Water overdag en s'avonds iets lekkers waar ik zin in heb.quote:Op vrijdag 27 april 2007 21:33 schreef octopussy het volgende:
[..]
Ben ik het wel mee eens. Ik vind het ook een beetje onzin om alle voedingsmiddelen te schrappen met calorieen. Vruchtensap is lekker en gezond. Te veel is niet goed, maar dat geldt voor alles
Bovendien is een dieet waarbij je jezelf niets gunt niet goed voor je gemoed.
bíjna...quote:Op vrijdag 27 april 2007 23:22 schreef Liejannuh het volgende:
Woon je dan in Een?!Of Een-West?
Daar was ik vorig jaar nog voor een bruiloft.
Je kunt wel leuk wandelen daar.
ik ben ook niet voor niks de buuf natuurlijk..quote:
Dat is ook lekker in spa rood.quote:Op vrijdag 27 april 2007 23:51 schreef debuurvrouw het volgende:
een tip om je kraanwater wat op te leuken en een héél lekkere dorstlesser: doe water in een karaf en doe hier blaadjes basilicum bij (naar smaak) dan nog wat schijfjes citroen of limoen en wat citroen of limoen uitknijpen...
is echt heel lekker!!
de basilicum vervangen door mint is ook heel erg lekker...
Ik kom regelmatig in Bakkeveen. Heerlijk om daar te lopen met de honden. Een van de weinige gebieden waar je nog een echt groot losloopgebied hebt.quote:Op zaterdag 28 april 2007 00:04 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
ik ben ook niet voor niks de buuf natuurlijk..![]()
![]()
De mister zei ook al: jij hebt geen griep, jij hebt hooikoorts. Zou inderdaad best weer kunnenquote:Op zaterdag 28 april 2007 09:42 schreef Tangarine het volgende:
jeetje, het lijkt wel of iedereen óf verkouden is, óf last heeft van hooikoorts... (of beide natiuurlijk)
Neem iets van reactine of allerfree ofzo. Dat helpt best goed!quote:Op zaterdag 28 april 2007 12:22 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
De mister zei ook al: jij hebt geen griep, jij hebt hooikoorts. Zou inderdaad best weer kunnenVorig jaar heb ik me een paar dagen doodziek gevoeld van die homeopathische pilletjes, maar daarna was het over. Maar als ik er alleen al aan denk word ik al verdrietig, dus ik stel het nog ff uit.
quote:Op zaterdag 28 april 2007 08:24 schreef Troel het volgende:
Ik ben onder de 90 kilo
Ik ben er helemaal niet blij mee, hoe stom het ook klinkt. Ik was dolblij dat ik al sinds januari stabiel was, nu door dat stomme gedoe is er in een week ineens weer 3 kilo (!!) af. Pure stresskilo's, waardoor ik me dan ook alles behalve prettig voel. Tuurlijk is het wel leuk dat je afvalt, maar niet zodat mijn jurk weer vermaakt moet worden
Oxazepam werkt overigens wel. Ik slaap tenminste weer
Onwaarschijnlijkquote:Op zaterdag 28 april 2007 09:37 schreef Liejannuh het volgende:
Ik ben nu trouwens ook verkouden aan het worden. Inclusief algehele brakheid.![]()
Ben ik dan toch aangestoken door Isabeau, maar dan met een week vertraging?
quote:Op zaterdag 28 april 2007 15:00 schreef Isabeau het volgende:
Ik zou gewoon mijn bakje olijven per week blijven halen, MinderMutisgOlijven bevatten veel vitamine E, ijzer, koper en voedingsvezel. Het vet in olijven is onverzadigd vet en goed voor je. Natuurlijk tellen de kcal ook als je op dieet bent, dus meer dan een onsje zou ik er niet van eten. Maar dat geldt bijna bij alles: geniet, met mate
![]()
Feta bevat eigenlijk gewoon heel erg veel vet en dan ook veel verzadigd vet, hierdoor bevat het ook erg veel kcal. Maar daar komt ook bij dat feta heel veel calcium bevat en dat is goed voor je. Ik zou het met mate eten en bijv. door een salade helpt het bij de opname van gezonde anti-oxidanten en polyfenolen.
Ik doe niet aan light.quote:Op zaterdag 28 april 2007 15:36 schreef AnnekeM het volgende:
Ik hou zelf ook erg veel van Feta door de salade. Heb ontdekt dat de AH light Feta heeft op waterbasis. Deze is best te eten. Wel iets minder smaak (romig) dan de normale vette Feta.
jawdropper!quote:Op zaterdag 28 april 2007 07:08 schreef Ikiskoel het volgende:
Ik ging vroeger altijd stappen in de Bult of Pruim
Bult...quote:Op zondag 29 april 2007 00:05 schreef Ikiskoel het volgende:
In de Bult of in Pruim?Die goede oude tijd.....
meestal zit het niet meteen de dag erna aanquote:Op zondag 29 april 2007 08:20 schreef Troel het volgende:
Het gaat te hard omlaag hier
Ik heb me gisteren dus echt vol zitten proppen met van alles en nog wat, maar het mocht niet baten.
88.6
Ja, behalve dat ik nog zit te wachten dat de kilo's die er afgelopen maandag af waren er weer aankomen en dus gisteren zo zat te schransen om verder afvallen te voorkomen.quote:Op zondag 29 april 2007 09:10 schreef Miss_S het volgende:
[..]
meestal zit het niet meteen de dag erna aan
dus kan nog komen
Dat kunnen we helaas pas morgen proberen.quote:Op zondag 29 april 2007 09:10 schreef zout-droppie het volgende:
Dat gaat idd. erg hard Troel en misschien zoals teigan zegt even er tussen uit?
Ik snap niet helemaal dat je zo aan het stressen bent over het afvallen! Volgens mij valt iedereen nu wat harder af, omdat ze wat minder honger hebben door het aanhoudende mooie weer!quote:Op zondag 29 april 2007 09:50 schreef Troel het volgende:
[..]
Ja, behalve dat ik nog zit te wachten dat de kilo's die er afgelopen maandag af waren er weer aankomen en dus gisteren zo zat te schransen om verder afvallen te voorkomen.
Het feit dat het nu zo hard gaat (en ik echt genoeg vocht binnenkrijg, dus het niet alleen vocht kan zijn) geeft gewoon aan dat het niet goed gaat. Ik hoop van harte dat het er weer aankomt (hoe stom het ook klinkt).
Troel is aan het stressen over haar aanstaande bruiloft.quote:Op zondag 29 april 2007 10:24 schreef conleche het volgende:
[..]
Ik snap niet helemaal dat je zo aan het stressen bent over het afvallen! Volgens mij valt iedereen nu wat harder af, omdat ze wat minder honger hebben door het aanhoudende mooie weer!
Misschien moet je het eerder zien als een soort "cadeautje" en je er niet zo druk om maken, of zeg ik nu iets heel stoms?
quote:Op zondag 29 april 2007 10:26 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Troel is aan het stressen over haar aanstaande bruiloft.En Troel kennende is ze vooral aan het stressen over alles wat niet volgens plan kan verlopen.
Ook, maar ik baal vooral omdat ik al vier maanden stabiel op gewicht was, wat dus nu in een keer niet meer zo is, dus waardoor ik weer voorafaan mag gaan beginnen met stabiel proberen te raken straks.quote:Op zondag 29 april 2007 10:37 schreef conleche het volgende:
[..]
![]()
Dan snap ik het beter, je bent nu bang dat je anders niet meer in je trouwjurk past wegens te groot?![]()
Eigenllijk snap ik het nog steeds niet helemaal. Je wilt toch uiteindelijk toch nog meer afvallen? En is het dan niet beter om dan pas de bwc te doen? En wat betreft de trouwjurk: volgens mij kunnen ze die tot op het laatste moment nog innemen.quote:Op zondag 29 april 2007 10:50 schreef Troel het volgende:
[..]
Ook, maar ik baal vooral omdat ik al vier maanden stabiel op gewicht was, wat dus nu in een keer niet meer zo is, dus waardoor ik weer voorafaan mag gaan beginnen met stabiel proberen te raken straks.
Dus dingen zoals buikwandcorrecties, kinderen en andere rare dingen mogen nu weer een paar maanden opgeschoven worden en daar baal ik van.
quote:Op zondag 29 april 2007 10:24 schreef conleche het volgende:
[..]
Volgens mij valt iedereen nu wat harder af, omdat ze wat minder honger hebben door het aanhoudende mooie weer!
Ik ben niet jaloers. Ik hou niet van vliegen en ik hou niet van vakantiequote:Op zondag 29 april 2007 12:39 schreef Fannetje het volgende:
....Om jullie even jaloers te maken: Over zes dagen zit ik in het vliegtuig!
"Ze" doen een buikwandcorrectie wanneer JIJ dat wilquote:Op zondag 29 april 2007 11:32 schreef teigan het volgende:
volgens mij doen ze een buikwandcorrectie pas als je echt helemaal stabiel bent, als ze het te vroeg doen, en je valt daarna nog een stuk af, kunnen ze anders nog een keer weer aan de gang..
tenminste, zoiets zou ik mij kunnen voorstellen
Ik heb eigenlijk geen idee waardoor het komt. Ik heb gewoon de hele tijd honger. Alleen van afgelopen vrijdag weet ik 't wel, toen was ik duizelig door de fysiotherapie en dan ga ik ook altijd veel eten. (Rare tik, ik weet het!)quote:Op zondag 29 april 2007 12:12 schreef teigan het volgende:
krijg jij juist honger van warm weer dan?
Of voel je je gewoon niet zo super door de RSI?
Ik heb net een eierkoek gegetenquote:Op zondag 29 april 2007 12:51 schreef Faat het volgende:
[..]
Ik ben niet jaloers. Ik hou niet van vliegen en ik hou niet van vakantie![]()
Ik hou van eten. En ik heb GI-GA-HONGER![]()
Ik ben ook stinkendrijk in mijn dromen en slank natuurlijkquote:Op zondag 29 april 2007 13:17 schreef Fannetje het volgende:
Ik heb net een eierkoek gegeten
Niet van vakantie houden is wel weer geldbesparend! Als ik nooit op vakantie zou gaan zou ik een hoop geld overhouden
Je kunt de koningin gaan kijken!quote:Op zondag 29 april 2007 22:02 schreef Fannetje het volgende:
Ik wil eigenlijk morgen iets leuks gaan doen, maar ik heb geen idee wat... en vriendje wil gewoon de hele dag thuis zitten geloof ik
Ik denk dat ik Stefan meesleep naar Kobus Kuch aan de beestenmarkt morgenquote:Op zondag 29 april 2007 22:02 schreef Fannetje het volgende:
Ik wil eigenlijk morgen iets leuks gaan doen, maar ik heb geen idee wat... en vriendje wil gewoon de hele dag thuis zitten geloof ik
quote:
quote:Op zondag 29 april 2007 22:14 schreef Fannetje het volgende:
Nou, inderdaad!
Ik wil ook barbecuen, maar we hebben geen BBQ en worden maar niet uitgenodigd om het bij anderen te komen doen
Yepquote:Op zondag 29 april 2007 22:42 schreef octopussy het volgende:
je moet gewoon roepen dat je bij iemand komt barbecueen en dan wel het vlees of de salades meeneemt ofzo. Werkt echt
![]()
Gewoon een paar sateetjes en een roseetje mee. Ho-hoiquote:Op zondag 29 april 2007 22:57 schreef Fannetje het volgende:
De ouders van Gerbert hebben een BBQ en ik vind dat we daar best kunnen gaan BBQen morgen. Nu de mensen zelf nog even overtuigenOh, en Gerbert
komt vanzelf wel en dan val je ineens een paar kilo afquote:Op maandag 30 april 2007 07:57 schreef teigan het volgende:
mooi zo Faat!!
Ik ben deze maand 1 ons afgevallen.. Eigenlijk niets dus..
Volgens mij heb ik gewoon een psychologische barriere voor die 80 kilo, ik wil er nog niet echt onder geloof ik..
Wat niet kan dat kan niet, maar wel jammer. Anders kom je de video een keer bekijken. De dierentuin ligt redelijk dichtbij een station, weet zo niet welke.quote:Op maandag 30 april 2007 09:46 schreef freecell het volgende:
Hoi
Ik lees nog wel mee hoor! Heb alleen werkelijk niets boeiends te melden
Ik kan alleen absoluut niet naar de bruiloft van Troel...Heb het geprobeerd, maar ik heb twee blokvakken en ik mis dus gewoon 4 punten als ik niet ga
![]()
Ik baal er wel van! Had er absoluut zin in.....
Ik zit nu te kijken of ik 's avonds misschien wel kan. (ivm vervoer ed)
Dus: gaat er nog iemand alleen 's avonds?
Even een tijdje onder de koude kraan houden tegen de zwelling.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 01:07 schreef Isabeau het volgende:
Inmiddels heb ik op 4 plaatsen op mijn voeten blaarpleisters zitten en het is zo'n beetje 12-0 voor de blarenIk word er een beetje moe van, maar ik blijf stug doorwandelen. Wat helpt tegen blaren? "Vaak wandelen" lees ik overal. Dan doe ik dat dus maar.
Oh, iemand nog een idee wat ik aan mijn worstenvingertjes van het wandelen kan doen? Het zit zo, na ongeveer een uur wandelen zwellen mijn vingers op en voelen dan heel erg dik aan. De huid staat dan strak gespannen en ze gaan wat tintelen. Mijn ring zit normaal heel los, maar na het wandelen kan ik hem met geen mogelijkheid van mijn vinger krijgen. Is er iemand die dat herkent en een goede raad heeft?
quote:'Lesbische vrouwen hebben grotere kans op overgewicht'
Uitgegeven: 1 mei 2007 06:37
WASHINGTON - Lesbische vrouwen hebben ruim twee maal zoveel kans op overgewicht dan heteroseksuele of biseksuele vrouwen. Dat blijkt uit een onderzoek aan de universiteit van Boston dat is gepubliceerd door het blad American Journal of Public Health.
Als gevolg hiervan lopen deze vrouwen ook een veel groter risico op aandoeningen zoals diabetes of hart- en vaatziektes. Bij het onderzoek waren 6000 vrouwen in de VS betrokken.
De wetenschappers zeggen niet met zekerheid te kunnen zeggen wat de oorzaak is van het verschijnsel. Wel zeggen ze de bevindingen van twee eerdere onderzoeken te onderschrijven die meldden dat lesbische vrouwen "een positiever beeld hebben van hun eigen lichaam dan heteroseksuele vrouwen".
is volgens mij toch te weinig, vooral met dit weer, als je dan zwaar werk gaat doen moet je volgens mij over de 4 liter heen gaan, want je zweet alles er zo uit.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 09:07 schreef locutus51 het volgende:
Ik heb zaterdag 60 kruiwagens met zand versleept en heb ondertussen toen 3 liter naar binnen gewerkt. Gisteren ook nog een 40 kruiwagen met nog eens 3 liter... dus ondanks veel zweten heb ik in mijn ogen wel genoeg gedronken. Vocht vast houden lijkt me niet echt de oorzaak (gezien de het zweten wat ik gedaan heb)
Maar ja, de komende dagen maar weer streng opletten met wat ik eet/drink en dan hopen dat die 2 kilo er snel weer af zijn... (deze week nog 80 kruiwagens te gaan, dus beweging genoeg)
Bij sporten (en dit kan je daar wel aan gelijk stellen) verandert de balans van zouten in je lichaam waardoor je meer vocht in de extracellulaire ruimte vasthoudt. Dit is tijdelijk als je weer ophoudt met flink inspannen. Dit kan je ook verwachten bij mensen die ineens veel gaan sporten in de sportschool oid. Niets om je druk over te maken; het is immers geen vet. Dat het geen vet is kan je ook eenvoudig uitrekenen, Je moet voor 2 kg vet minstens 14.000 kcal extra hebben gegeten bovenop je normale dagelijkse behoefte (en die is momenteel een stuk hoger door al die kruiwagens). Sorry, maar dat kan je niet eens in 1-2 dagen.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 09:07 schreef locutus51 het volgende:
Ik heb zaterdag 60 kruiwagens met zand versleept en heb ondertussen toen 3 liter naar binnen gewerkt. Gisteren ook nog een 40 kruiwagen met nog eens 3 liter... dus ondanks veel zweten heb ik in mijn ogen wel genoeg gedronken. Vocht vast houden lijkt me niet echt de oorzaak (gezien de het zweten wat ik gedaan heb)
Maar ja, de komende dagen maar weer streng opletten met wat ik eet/drink en dan hopen dat die 2 kilo er snel weer af zijn... (deze week nog 80 kruiwagens te gaan, dus beweging genoeg)
Jaquote:Op dinsdag 1 mei 2007 11:59 schreef Isabeau het volgende:
Freecell, je komt ook elk jaar met iets mafs terug van de rommelmarkt hè![]()
Ik ben ook verbrand , super rood hoofdquote:Op maandag 30 april 2007 20:41 schreef teigan het volgende:Ik ben verbrand...
Maar verder wel lekker gezeilt vandaag
Nou, dit is de fluit.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 12:07 schreef Isabeau het volgende:
Wat voor fluit is het eigenlijk?
Hmmm, ok dat scheelt dan weer... dus het is dan ook niet raar dat ik nu meer naar de wc moet als anders doordat ik nog veel vocht in huis heb..?quote:Op dinsdag 1 mei 2007 11:59 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Bij sporten (en dit kan je daar wel aan gelijk stellen) verandert de balans van zouten in je lichaam waardoor je meer vocht in de extracellulaire ruimte vasthoudt. Dit is tijdelijk als je weer ophoudt met flink inspannen. Dit kan je ook verwachten bij mensen die ineens veel gaan sporten in de sportschool oid. Niets om je druk over te maken; het is immers geen vet. Dat het geen vet is kan je ook eenvoudig uitrekenen, Je moet voor 2 kg vet minstens 14.000 kcal extra hebben gegeten bovenop je normale dagelijkse behoefte (en die is momenteel een stuk hoger door al die kruiwagens). Sorry, maar dat kan je niet eens in 1-2 dagen.
Ik heb bedacht dat het lopen met hoge stokken misschien helpt bij worstenvingetjes onder het wandelen. Nordic walkingMag ik dan nog mee, Liejannuh?
Dan plas je meestal ook meerquote:Op dinsdag 1 mei 2007 12:25 schreef locutus51 het volgende:
Hmmm, ok dat scheelt dan weer... dus het is dan ook niet raar dat ik nu meer naar de wc moet als anders doordat ik nog veel vocht in huis heb..?
Nee, dat is niet beter. Vader Jacob past nét binnen het bereik van de fluit, maar de "bammen" zijn te laag, die vallen van de fluit af. Dus dat klinkt al helemaal nietquote:
Kon mijzelf idd ook niet indenken dat het vet of iets dergelijks kon zijn, heb wel wat meer gegeten dan normaal dit weekend, maar ik had dan ook echt energie tekort voor mijn gevoel (door de kruiwagens)quote:Op dinsdag 1 mei 2007 12:26 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dan plas je meestal ook meerTrekt vanzelf weer bij, het kàn gewoon geen vet zijn.
Ik moet bekennen dat ik dat pas ook had bedacht. Met dat oefenrondje van pas had ik dus ook bizar dikke vingers en ik denk idd dat Nordic Walking stokken wel de oplossing zou kunnen zijn.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 11:59 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb bedacht dat het lopen met hoge stokken misschien helpt bij worstenvingetjes onder het wandelen. Nordic walkingMag ik dan nog mee, Liejannuh?
Ze zeggen daar trouwens niet dat Nordic walking niet zou mogen.quote:Take a stick of around 10 cm in your hand (the top of a broomstick), to fight thick fingers.
Wat Isabeau zegt, bij inspanning gaat je lichaam soms meer vocht vasthouden. De eerste week dat ik begon met sporten vorig jaar, kwam ik 6 kilo aan, dat was natuurlijk ook geen vet.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 09:07 schreef locutus51 het volgende:
Maar ik ga dat niet doen hoorquote:Op dinsdag 1 mei 2007 13:11 schreef Liejannuh het volgende:
Ze zeggen daar trouwens niet dat Nordic walking niet zou mogen.Zal het eens navragen, want volgens mij is het wel de oplossing!
Je hebt boven in het scherm een lineaal staan en die kun je gebruiken. Dat ding aanklikken en dan Path selecteren. Op die manier kun je de lijn die je gelopen hebt natekenen en je route berekenen.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 13:56 schreef Isabeau het volgende:
Oh ja, nog een vraag, Je schijnt met Google Earth te kunnen berekenen hoeveel km je gewandeld hebt. Hoe doe je dat?
Die moest SNEL uitquote:Op dinsdag 1 mei 2007 16:18 schreef Liejannuh het volgende:
Ik vind alleen wel dat je een beetje heftig de webcam uitdoet aan het eind!
Geluktquote:Op dinsdag 1 mei 2007 14:12 schreef Liejannuh het volgende:
Je hebt boven in het scherm een lineaal staan en die kun je gebruiken. Dat ding aanklikken en dan Path selecteren. Op die manier kun je de lijn die je gelopen hebt natekenen en je route berekenen.
quote:Op dinsdag 1 mei 2007 13:56 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Maar ik ga dat niet doen hoorIk vind dat zo debiel. Ik zal eerst eens proberen iets in mijn handen vast te houden.
volgens mijn "juf" gaat het om de spanning voor en de ontspanning achter. met die stokken is het logisch, voor knijpen achter open. moet ook wel zonder stokken kunnen dunkt mij? heb het nooit geprobeerd. ziet er vast wel grappig uit...quote:Op dinsdag 1 mei 2007 17:32 schreef Liejannuh het volgende:
Ik kan een half uur lang vingeroefeningen achter elkaar doen, maar ik heb dan nog steeds dikke vingers. Nouja, misschien moet ik het maar structureel gaan doen ofzo?!
Overigens heb ik op mijn werk ook een workshop Nordic Walking gedaan en ik vond het veel minder stom dan ik verwacht had!
ik voel me nog steeds gaan.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 17:42 schreef Isabeau het volgende:
Als je het zelf doet is het ongetwijfeld minder stom
Heeft antibiotica eigenlijk invloed op je gewicht?quote:Op dinsdag 1 mei 2007 17:42 schreef MinderMutsig het volgende:
Zo ik heb mijn resultaten maar weer eens ge-update.
Werd wel weer eens tijd.
Niet dat ik weet.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 17:57 schreef MinderMutsig het volgende:
Heeft antibiotica eigenlijk invloed op je gewicht?
Mooi zo, dan ben ik het dus inderdaad echt kwijt.quote:
ja en dan in de voorzwaai handen dichtknijpen en in de achterzwaai handen open...quote:Op dinsdag 1 mei 2007 19:36 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb onder het wandelen een mevrouw aangesproken met Nordic Walking stokken en ze had nooit last van dikke vingers. Hmpf. Ze raadde me aan veel met m'n handen te zwaaien. Maar dat vergeet ik steeds.
Hoe lang zijn die stokken?quote:Op dinsdag 1 mei 2007 11:59 schreef Isabeau het volgende:
en weet je zeker dat je de rest van de week overal netjes aan gehouden hebt?quote:Op dinsdag 1 mei 2007 21:53 schreef Maeghan het volgende:
Ik hield het gisteren nietmeer zonder ijs. Ik was heel chago en uiteindelijk heb ik toch maar ijs gekregen van m'n vriendje. En nu roept het naar me vanuit de vriezer. Bah.
Maar goed, vandaag op de weegschaal gestaan. 3 weken lijnen, resultaat 0. Die ene kilo die eraf was zat er gewoon weer bij, terwijl ik de hele week niets op had tot gisterenavond (en hallo, twee bolletjes ijs wegen geen kilo ja!).
dan heeft het waarschijnlijk gewoon tijd nodigquote:Op dinsdag 1 mei 2007 21:59 schreef Maeghan het volgende:
Jup. Heb de rest van de week netjes alleen m'n maaltijden op.
maar als je niet afvalt......quote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:11 schreef Fannetje het volgende:
Ik zou zeggen, blijf het ijs lekker eten. Té streng zijn werkt ook niet. Als je je verder netjes aan een normale hoeveelheid eten houdt, kun je best een keer in de week ijs eten.
quote:Op dinsdag 1 mei 2007 12:34 schreef freecell het volgende:
Komtie:
http://s40.photobucket.com/albums/e230/marchien1984/?action=view¤t=ocean.flv
anders moet je eens bij houden wat je op een dag precies eetquote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:31 schreef Maeghan het volgende:
Miss_S ik eet normaal geen ijs omdat ik geen zuivel mag, dus ik eet echt niet iedere week ijs. Ik eet wel ongeveer iedere week iets lekkers, maar alleen als ik er echt trek in heb en gewoon een klein beetje. Om precies te zijn ben ik bezig sinds de Pasen, dus 8 april. Ik heb sindsdien drie keer iets gesnoept. In het begin dronk ik 's avonds nog wijn, daar ben ik ook al weer twee weken mee gestopt. Frisdrank drink ik niet en ik ben geminderd met vruchtensap (alleen bij het ontbijt eigenlijk), ik eet geen croissantjes meer zoals ik daarvoor op m'n werk wel regelmatig deed, ik eet niet meer standaard een Balisto bij de lunch, ik eet iedere dag een boterham minder bij het ontbijt dan eerst, etc. Ik eet veel minder dan normaal, en sowieso had ik de weken voor de pasen enorm veel gegeten omdat ik niet zo lekker in m'n vel zat en ik snoep en drink dat dan altijd weg. Ik had verwacht dat er nu wel iets af zou zijn, zeker agz ik aan het verhuizen/verbouwen ben en ik meer gelopen heb dan daarvoor. In m'n avondeten zit het ook niet, want mijn vriend eet altijd heel gezond. In de 5 1/2 maand die we samen zijn hebben we 1 keer patat gegeten omdat ik er toen heel erg trek in had. Toetjes eet ik nooit, want ik mag geen zuivel.
Het enige wat ik kan bedenken is dat het moet komen door de noten die ik op heb. Ik heb de afgelopen periode voor mijn doen veel noten op, omdat ik nu minder eet en sowieso al weinig vlees eet, geen zuivel en geen paddestoelen, en ik moet ergens m'n vitamines en mineralen uithalen. Als ik noten eet waar ik niet tegen kan val ik ook niet af (als ik zuivel eet ook niet). Ik heb wel een paar hazelnoten en amandelen op (5 of zo) en ik weet ook niet zeker of ik tegen paranoten en pecannoten kan.
Nee, ik vind drijvende poep prima, maar niet als het na 5 keer doortrekken nog drijft. Een keer doortrekken moet genoeg zijnquote:Op dinsdag 1 mei 2007 23:00 schreef teigan het volgende:
Troel heeft ook last van drijvende poep geloof ik...
Maar volgens mij is dat niet echt de bedoeling bij haar...
Miss_d, dat klinkt best eng, hopelijk valt het een beetje mee..
Even een late reactie hier op...quote:Op dinsdag 1 mei 2007 01:07 schreef Isabeau het volgende:
...
Oh, iemand nog een idee wat ik aan mijn worstenvingertjes van het wandelen kan doen? Het zit zo, na ongeveer een uur wandelen zwellen mijn vingers op en voelen dan heel erg dik aan. De huid staat dan strak gespannen en ze gaan wat tintelen. Mijn ring zit normaal heel los, maar na het wandelen kan ik hem met geen mogelijkheid van mijn vinger krijgen. Is er iemand die dat herkent en een goede raad heeft?
Wow! Wat een prestatie!quote:Op woensdag 2 mei 2007 10:17 schreef MissJ het volgende:
Bedankt allemaal voor het welkomheten![]()
Inderdaad veel Miss-en hier haha![]()
Volgen jullie trouwens een speciaal dieet?
ik niet, ik geloof daar niet in. Ik eet gewoon gezond en gevarieerd volgens de normen van het voedingscentrum en beweeg genoeg.
Ben in november 2004 begonnen met afvallen trouwens. Ben ook periodes stabiel gebleven en dat gaat me zeer goed af. Ben tot nu toe in totaal bijna 17 kilo afgevallen.
Ik ga nu dus voor de laatste kilo's, maar oooow wat moeilijk is dat zeg. Weten jullie wat het is.. eigenlijk ben ik nu ook al heel erg tevreden over mijn body, misschien dat ik daarom minder gemotiveerd ben ofzo.
Maar toch, toch wil ik gvd die 7 gaan zien op de weegschaal!
En tja, ik heb nog steeds een te hoog BMI...
Maar ja, wat zegt BMI nou eigenlijk... mijn tailleomvang (78 cm) is dus wel gezond volgens de normen, en dat schijnt belangrijker te zijn dan het getalletje van de BMI.
Hebben nog meer dat hier? Een enorm verschil in maten van het boven- en onderlichaam?
Ik heb boven maat 38/40 en onder 42/44.
Met truitjes en jasjes enzo heb ik nooit problemen, maar broeken..... pfft! Zit ie bij mijn billen en heupen goed... istie bij mijn taille heel erg te groot. Echt irri hoor.
Zo, en nu ff een appel eten![]()
je moet juist geloven dat dat wel luktquote:Op woensdag 2 mei 2007 10:52 schreef Levitation het volgende:
[..]
Wow! Wat een prestatie!17kg is echt knap!
Over BMI: ik heb er allang "vrede" mee dat ik nooit een BMI van 25 zal bereiken. Ik moet daarvoor 72kg wegen en dat woog ik toen ik 13 was.Ik zou al een gat in de lucht springen als mijn BMI onder de 30 komt. Ik weet wel dat ik dat kan, dus is dat mijn streven. Als mijn BMI onder de 30 is, is mijn tailleomtrek ook weer binnen de "gezonde zone"... we zijn nu eenmaal niet allemaal zo geschapen dat we uiteindelijk een vedergewicht bereiken.
![]()
Een BMI van 26 is nog geen BMI van 25 natuurlijkquote:Op woensdag 2 mei 2007 10:53 schreef Miss_S het volgende:
[..]
je moet juist geloven dat dat wel lukt
ik dacht ook nooit een bmi van 25 te krijgen om dezelfde reden als jij zegt
maar nu heb ik een bmi van 26 dus het is zeker wel mogelijk
goh.....echt waar?quote:Op woensdag 2 mei 2007 10:56 schreef Troel het volgende:
[..]
Een BMI van 26 is nog geen BMI van 25 natuurlijk
Ik stel liever reeële doelen tegenwoordig. Een jaar of 10 geleden (was toen ongeveer zo oud als jij nu) dacht ik ook nog dat ik wel slank zou kunnen worden. Naar mate je ouder word, word je ook realistischer en minder wreed tegen je eigen lichaam. Afvallen tot 60kg moet kunnen, natuurlijk! Maar dan teer ik enorm in op mijn spieren (heb nu een vetvrije massa van 63kg) en dat is niet iets wat je je leven lang kunt volhouden. Niets is zo slecht voor je lichaam als afvallen en weer aankomen. Door een realistisch doel voor mezelf te stellen (ongeveer 85kg) hoop ik een stabiel gewicht te bereiken wat ik de rest van mijn leven kan volhouden.quote:Op woensdag 2 mei 2007 10:53 schreef Miss_S het volgende:
[..]
je moet juist geloven dat dat wel lukt
ik dacht ook nooit een bmi van 25 te krijgen om dezelfde reden als jij zegt
maar nu heb ik een bmi van 26 dus het is zeker wel mogelijk
tuurlijk moet je realistische doelen stellen maar als je die doelen gehaalt hebt en gewoon verder gaat met gezond leven zal je verder blijven afvallen en vast en zeker bij een bmi van 25 in de buurt komenquote:Op woensdag 2 mei 2007 11:00 schreef Levitation het volgende:
[..]
Ik stel liever reeële doelen tegenwoordig. Een jaar of 10 geleden (was toen ongeveer zo oud als jij nu) dacht ik ook nog dat ik wel slank zou kunnen worden. Naar mate je ouder word, word je ook realistischer en minder wreed tegen je eigen lichaam. Afvallen tot 60kg moet kunnen, natuurlijk! Maar dan teer ik enorm in op mijn spieren (heb nu een vetvrije massa van 63kg) en dat is niet iets wat je je leven lang kunt volhouden. Niets is zo slecht voor je lichaam als afvallen en weer aankomen. Door een realistisch doel voor mezelf te stellen (ongeveer 85kg) hoop ik een stabiel gewicht te bereiken wat ik de rest van mijn leven kan volhouden.
Enne... Miss_S... niet iedereen is het zelfde, we zijn niet een stel Miss_S klonen. Wat jij kunt is niet perse voor iedereen weggelegd. Of zeg je ook tegen iemand in een rolstoel dat hij of zij gewoon moet gaan lopen, omdat jij dat ook zo goed kunt??
waarom milder?quote:Op woensdag 2 mei 2007 11:05 schreef Isabeau het volgende:
Ik hoop dat je later wat milder voor jezelf bent, Miss S.
Waarom is dat jammer??quote:Op woensdag 2 mei 2007 11:01 schreef Miss_S het volgende:
[..]
tuurlijk moet je realistische doelen stellen maar als je die doelen gehaalt hebt en gewoon verder gaat met gezond leven zal je verder blijven afvallen en vast en zeker bij een bmi van 25 in de buurt komen
en je hoeft geen kloon van mij te zijn maar vind het jammer om te zien dat mensen al blij zijn met een bmi van 30 (natuurlijk is dat een goed begin)
ok als je dan goed in je vel zitquote:Op woensdag 2 mei 2007 11:09 schreef Levitation het volgende:
[..]
Waarom is dat jammer??![]()
Eindelijk na 28 jaar ben ik zo ver dat ik tevreden ben met wie ik ben en ik heb geaccepteerd dat ik nooit 70kg zal wegen. Dat is toch niet jammer?Dat is juist goed!
Niets is zo slecht voor een mens als een slecht zelfbeeld! Ik heb geleerd dat de weg naar geluk niet via de weegschaal loopt en dat ik zo veel meer ben dan "een vrouw met overgewicht". Het zou fijn zijn als "de rest van de wereld" ons stevige meiden als gewone vrouwen zou zien, met normale wensen en talenten. We zijn echt niet anders dan anderen, alleen een beetje meer.
![]()
quote:Op woensdag 2 mei 2007 11:07 schreef Miss_S het volgende:
[..]
waarom milder?
toch niets mis mee om het beste voor jezelf te willen
maar dat kan ook tegelijker tijdquote:Op woensdag 2 mei 2007 11:11 schreef Levitation het volgende:
[..]
Er is zoveel meer in het leven dan je weegschaal! Je kunt veel meer bereiken dan alleen een bepaald getal op je weegschaal. Ik ben liever talentvol, intelligent, ontwikkeld en een leuke meid dan 60kg!
![]()
Hulde, hulde.quote:Op woensdag 2 mei 2007 11:09 schreef Levitation het volgende:
[..]
Waarom is dat jammer??![]()
Eindelijk na 28 jaar ben ik zo ver dat ik tevreden ben met wie ik ben en ik heb geaccepteerd dat ik nooit 70kg zal wegen. Dat is toch niet jammer?Dat is juist goed!
Niets is zo slecht voor een mens als een slecht zelfbeeld! Ik heb geleerd dat de weg naar geluk niet via de weegschaal loopt en dat ik zo veel meer ben dan "een vrouw met overgewicht". Het zou fijn zijn als "de rest van de wereld" ons stevige meiden als gewone vrouwen zou zien, met normale wensen en talenten. We zijn echt niet anders dan anderen, alleen een beetje meer.
![]()
Maar misschien heb jij geen flauw idee wat het beste is voor jezelf, laat staan voor een ander.quote:Op woensdag 2 mei 2007 11:07 schreef Miss_S het volgende:
[..]
waarom milder?
toch niets mis mee om het beste voor jezelf te willen
een bmi van 25 is beter dan 35 wat ik eerst hadquote:Op woensdag 2 mei 2007 11:13 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Maar misschien heb jij geen flauw idee wat het beste is voor jezelf, laat staan voor een ander.
Dus hoef je het ook niet jammer te vinden dat die ander niet doorgaat tot 55 kilo, zorg er maar gewoon voor dat je dat zelf bereikt.
Er is inderdaad correlatie tussen gezondheid en BMI. Maar een laag BMI wil niet per definitie "gezond" zeggen en een hoog BMI is niet perse "ongezond". Als ik gezond eet en voldoende beweeg ben ik met mijn BMI van (bijvoorbeeld) 30 nog altijd gezonder dan een lui persoon die ongezond eet en toevallig een "gezond" BMI heeft.quote:Op woensdag 2 mei 2007 11:14 schreef Miss_S het volgende:
[..]
een bmi van 25 is beter dan 35 wat ik eerst had
lijkt me niet zo moeilijk
en als dat voor jullie niet zo is......
Maar een BMI lijkt me ook niet zo simpel. De gemiddelde topsporter zal een stuk gezonder zijn dan jij met een hoger BMI (want spieren wegen nu eenmaal meer dan vet), om maar eens wat te noemen. BMI is een richtlijn, geen levenswet of zo. Jammer dat je er zo gruwelijk veel aan ophangt. Levi voor me ziend kan ik me goed voorstellen dat ze met 55 kilo een schim van zichzelf zou zijn. Jeejquote:Op woensdag 2 mei 2007 11:14 schreef Miss_S het volgende:
een bmi van 25 is beter dan 35 wat ik eerst had
lijkt me niet zo moeilijk
Dat doen we ook, en vervolgens komt miss_s vertellen dat Maeghan dat ene ijsje per week maar moet laten staan totdat ze helemaal slank is. Bedenk je dat wel he, dat het die mensen zijn tegen wie fel van leer wordt getrokken.quote:Op woensdag 2 mei 2007 11:19 schreef Viking84 het volgende:
Ik bedoel: probeer gewoon zo gezond mogelijk te leven, eet eens per week een patatje en een gebakje en kijk hoe ver je komt.
sorry ik wist niet dat jullie topsporters warenquote:Op woensdag 2 mei 2007 11:18 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Maar een BMI lijkt me ook niet zo simpel. De gemiddelde topsporter zal een stuk gezonder zijn dan jij met een hoger BMI (want spieren wegen nu eenmaal meer dan vet), om maar eens wat te noemen. BMI is een richtlijn, geen levenswet of zo. Jammer dat je er zo gruwelijk veel aan ophangt. Levi voor me ziend kan ik me goed voorstellen dat ze met 55 kilo een schim van zichzelf zou zijn. Jeej, roepen jij en de anorexiaminnende meute, want mager is helemaal hip en goed
, maar ik zie liever iemand die gezond is dan slank in de zin van mager. En die lijn tussen gezond en ongezond ligt niet bij een BMI van 25.
dat heb ik niet gezegtquote:Op woensdag 2 mei 2007 11:22 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Dat doen we ook, en vervolgens komt miss_s vertellen dat Maeghan dat ene ijsje per week maar moet laten staan totdat ze helemaal slank is. Bedenk je dat wel he, dat het die mensen zijn tegen wie fel van leer wordt getrokken.
Pff, dat zeg ik toch ook niet. Weet je, laat ook maar, veel succes in je eigen bubbelquote:Op woensdag 2 mei 2007 11:24 schreef Miss_S het volgende:
sorry ik wist niet dat jullie topsporters waren
Ze verneukt dit topic met heel veel gezeur,quote:Op woensdag 2 mei 2007 11:25 schreef dwerg het volgende:
Ik begrijp nu waarom iedereen die Miss_S zo grappig vindt. En ik snap waar de S voor staat.
jawelquote:Op woensdag 2 mei 2007 11:25 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Pff, dat zeg ik toch ook niet. Weet je, laat ook maar, veel succes in je eigen bubbel
Jullie, jullie, nok toch eens met dat gejullie!quote:Op woensdag 2 mei 2007 11:28 schreef Miss_S het volgende:
[..]
jawel
want bij hun klopt het bmi verhaal niet en bij jullie ook niet zeg jij
BMI is nu eenmaal een slechte manier om vast te stellen of iemand te zwaar/ongezond is. Er spelen veel meer factoren mee. Vetpercentage zegt bijvoorbeeld al veel meer, net als de tailleomtrek een goede indicatie is.quote:Op woensdag 2 mei 2007 11:28 schreef Miss_S het volgende:
[..]
jawel
want bij hun klopt het bmi verhaal niet en bij jullie ook niet zeg jij
dus jij wil zeggen dat bmi van 30 gezond is? en dat je dan geen overgewicht meer hebt?quote:Op woensdag 2 mei 2007 11:31 schreef Levitation het volgende:
[..]
BMI is nu eenmaal een slechte manier om vast te stellen of iemand te zwaar/ongezond is. Er spelen veel meer factoren mee. Vetpercentage zegt bijvoorbeeld al veel meer, net als de tailleomtrek een goede indicatie is.
Maar als jij je blind wilt staren op het heilige getal 25... ga je gang. Maar wees toch niet zo verbaasd dat niet iedereen het zelfde er over denkt als jij. Ieder moet het voor zichzelf doen en zelf een manier vinden om gezond te leven.
Gezien het succes van Sonja Stakker wordt dat vast een enorme hit!!quote:Op woensdag 2 mei 2007 11:32 schreef Isabeau het volgende:
Wanneer gaat Miss S eigenlijk een boek schrijven?"Hoe je moet afvallen, de Miss S methode: eenvoudig en voor iedereen haalbaar."
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |