abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † donderdag 26 april 2007 @ 16:37:25 #1
43556 miss_dynastie
pi_48743405
Het vorige topic: Fok! Dieetclub # 154

Voor wie is de FoK!Dieetclub bedoeld? De Fok!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een startBMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Slank de zomer in #63 Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Meetings We zijn een weekendje weg geweest, naar verkeerspark Assen geweest en zijn nu aan het overleggen over een dagje sauna en een speciale \"5 jaar dieetclub-meet\". Wil je ook een keer mee? Je bent van harte welkom om je aan te melden in Di-eetclubmeeting XXIII

Ik wil ook! Dat kan Ga naar http://www.dieet-web.nl en maak daar een account aan. Na activatie zal je dan in het lijstje verschijnen. Troel zorgt ervoor dat je geactiveerd wordt, dus je kunt het beste haar een PM sturen met je inlognaam zodat ze je kan activeren en aan de dieetclub kan koppelen. Op dieet-web kun je zelf een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet en je plan invullen. Die gegevens zijn nodig om in het lijstje te verschijnen. Met je eigen account kan je zelf je updates doorgeven. Dat kan je één keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal één update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Voor meer vragen kun je of Troel PM-en, of kijken op http://forum.dieet-web.nl

Deelnemers De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

Deze OP is te vinden in de Fok!wiki

Game on
pi_48743606
Echt vreselijk, dit warme weer
Heb helemaal geen zin in eten, voel me futloos, sloom etc.!
Opzich wel een voordeel want ik ben al iets van 2 kilo afgevallen in 2 dagen, maar dat is natuurlijk ook niet gezond Ik krijg volgens mij veel te weinig calorien binnen elke dag..
The more you try to erase me,
The more that I appear.
  donderdag 26 april 2007 @ 16:56:06 #3
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_48744126
Dieeten zijn onzin, en werken niet
Volg een afvalplan!
Het Pietverdriet afvalplan, deel 2
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_48744290
quote:
Op donderdag 26 april 2007 16:42 schreef Marloes het volgende:
Echt vreselijk, dit warme weer
Heb helemaal geen zin in eten, voel me futloos, sloom etc.!
Opzich wel een voordeel want ik ben al iets van 2 kilo afgevallen in 2 dagen, maar dat is natuurlijk ook niet gezond Ik krijg volgens mij veel te weinig calorien binnen elke dag..
Ik denk dat je heel veel vocht bent kwijtgeraakt

Ik drink nu lekker veel water en heb vooral zin in fruit en sla. Alleen is de witlof maaltijdsalade daadwerkelijk weg bij de AH. Dan maar weer zelf maken.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 26 april 2007 @ 17:03:07 #5
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_48744355
Ik voel me niet lekker dus eten is al helemaal niet waar ik mee bezig ben. Wel makkelijk, hoef ik ook niks te verzinnen
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  donderdag 26 april 2007 @ 17:12:40 #6
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_48744660
quote:
Op donderdag 26 april 2007 16:56 schreef Pietverdriet het volgende:
Volg een afvalplan!
Er zijn er hier maar weinig die echt een streng dieet volgen, bij de meesten is meer sprake van een lange termijn afvalplan.
pi_48744909
quote:
Op donderdag 26 april 2007 17:01 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik drink nu lekker veel water en heb vooral zin in fruit en sla. Alleen is de witlof maaltijdsalade daadwerkelijk weg bij de AH. Dan maar weer zelf maken.
dat probleem heb ik ook
heb vandaag nauwelijks 500kcal op
pi_48744985
hier een hele ordinaire TVP
verveling, op de juiste momenten gevoeld, is een teken van intelligentie
  † In Memoriam † donderdag 26 april 2007 @ 17:44:42 #9
43556 miss_dynastie
pi_48745571
quote:
Op donderdag 26 april 2007 16:56 schreef Pietverdriet het volgende:
Volg een afvalplan!
Het is meer de naam van de club dan dat er nou zoveel mensen echt met een strikt dieet bezig zijn (er zijn er wel een paar hoor). Maar hoe wil je zo'n club dan noemen? De verander-je-leefstijl-want-diëten-werkt-niet-club?
pi_48745757
quote:
Op donderdag 26 april 2007 17:03 schreef Rewimo het volgende:
Ik voel me niet lekker dus eten is al helemaal niet waar ik mee bezig ben. Wel makkelijk, hoef ik ook niks te verzinnen
Maar je hebt toch ook een nog een man en zoon? Hoeven die niet te eten dan?
Zit hier nu verplicht te koken
pi_48746268
quote:
Op donderdag 26 april 2007 17:50 schreef zout-droppie het volgende:

[..]

als moeders ziek is moet vaders het werk doen en ze kunnen best wel een dagje patat eten, nog makkelijker
pi_48746317
Tvp.....
Warm weer. Eén voordeel, de was droogt ontzettend snel nu
pi_48746358
quote:
Op donderdag 26 april 2007 18:06 schreef gothic-blackie het volgende:

[..]

als moeders ziek is moet vaders het werk doen en ze kunnen best wel een dagje patat eten, nog makkelijker
De rol verdeling is hier misschien nog wat ouderwets , maar vaders heeft na het werken echt geen zin meer om nog te gaan koken. Komt denk ik mede doordat thuis zijn werk gewoon voortzet omdat het op de zaak erg druk is op het moment.
pi_48746500
Zo, net weer thuis van een mini groningen meet.. Er komen hier wel steeds meer Groningers bij zo zeg, en kan inderdaad ook wel een dieetclubgroningenmeet komen....
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  donderdag 26 april 2007 @ 18:18:38 #15
35189 Troel
scherp en bot
pi_48746611
Wie kan de topictitel even veranderen in de Fok afvalplanclub

Door alle stress en een gigantische zenuwinzinking vannacht ben ik inmiddels bijna onder de 90 kilo. Ik hoop echt van harte dat dat alleen maar vocht is, want nu nog zoveel afvallen door de stress gaat betekenen dat ik mijn jurk nog vaker in moet laten nemen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_48746773
Ik ga vandaag lekker niet naar de WW, het is veel te warm om nog een keer 10 km te fietsen
pi_48746802
quote:
Op donderdag 26 april 2007 18:23 schreef Fannetje het volgende:
Ik ga vandaag lekker niet naar de WW, het is veel te warm om nog een keer 10 km te fietsen
kan je niet eerder aan fietsen
dan kan je lekker rustig van het lekker weertje genieten
pi_48746922
Ik heb net lekker 20km gefietst! Heeeerlijk weer!!
Nu lekker sla, stokbrood, rundvleessalade en gerookte zalm eten!
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
  donderdag 26 april 2007 @ 18:36:38 #19
57434 Marloes
Digital Love
pi_48747094
quote:
Op donderdag 26 april 2007 17:01 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Maar blijft dit er ook af dan? Want dan is het wel oke
The more you try to erase me,
The more that I appear.
pi_48747131
quote:
Op donderdag 26 april 2007 18:36 schreef Marloes het volgende:
Maar blijft dit er ook af dan? Want dan is het wel oke
Als het vocht is blijft het er niet af, helaas. Maar er blijft vast wel iets van weg
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_48747141
Lekker hoor fietsen! Ik vind het zelf alleen saai om in mijn eentje te gaan fietsen.
Maar super dat sommigen zoveel km's fietsen op een dag!
  donderdag 26 april 2007 @ 18:42:19 #22
4177 Jojogirl
pi_48747252
Zo absurd warm is het toch helemaal niet?
pi_48747524
quote:
Op donderdag 26 april 2007 18:15 schreef teigan het volgende:
Zo, net weer thuis van een mini groningen meet.. Er komen hier wel steeds meer Groningers bij zo zeg, en kan inderdaad ook wel een dieetclubgroningenmeet komen....
Hier als tegengewicht een Limburger
pi_48747989
het is hier helemaal niet zo warm. Ik heb vanmiddag een halfuurtje in de zon gezeten maar daarna weer naar binnen gegaan omdat ik het fris kreeg door de koude wind.

morgen even de dokter bellen voor de uitslag van bloedonderzoek en dan naar stage voor een gesprek.

Ik heb trouwens een mailtje terug gehad van de dietiste van het ziekenhuis in Belgie. Het overleg tussen Dillemans en de verzekering is goed verlopen. Hij gaat nu alle dossiers individueel bespreken met de medisch adviseur van OZ. Ik weet dus nog niet wanneer ik uitsluitsel krijg

Wel bijzonder dat alle dossiers besproken worden door de chirurg en de medisch adviseur, normaal gesproken bepaald de verzekering alleen wie vergoeding krijgt.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 26 april 2007 @ 19:08:50 #25
13151 crew  Rewimo
pi_48748057
quote:
Op donderdag 26 april 2007 17:50 schreef zout-droppie het volgende:
Man is in zijn eigen huis, zoon heeft voor deze keer wat makkelijks gekregen
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_48748220
Pfff, hoor net dat mn vader in het ziekenhuis ligt. Hij is al 4 weken ziek en is met de ambulance naar het ziekenhuis vervoerd. Ben benieuwd wat het uiteindelijk zal zijn...
It is your friends who make your world!
pi_48748473
quote:
Op donderdag 26 april 2007 19:13 schreef Ikiskoel het volgende:
Pfff, hoor net dat mn vader in het ziekenhuis ligt. Hij is al 4 weken ziek en is met de ambulance naar het ziekenhuis vervoerd. Ben benieuwd wat het uiteindelijk zal zijn...
jeetje, sterkte ikiskoel, zal aan jou, je vader en de rest van de familie denken en vooral duimen voor een goede uitkomst.
pi_48748509
quote:
Op donderdag 26 april 2007 18:24 schreef Miss_S het volgende:

[..]

kan je niet eerder aan fietsen
dan kan je lekker rustig van het lekker weertje genieten
Dat had gekund, maar ik had ook gewoon geen zin

Overigens was het hier wel echt warm hoor vandaag, voor 't eerst dat ik er "last van had".
Het is hier nog steeds 27 graden nu!
  donderdag 26 april 2007 @ 19:41:01 #29
4177 Jojogirl
pi_48749284
O, ik zie het al (op de knmi site), het is hier weer eens een stuk koeler dan in de rest van het land.
pi_48749523
quote:
Op donderdag 26 april 2007 19:20 schreef Fannetje het volgende:

[..]

Dat had gekund, maar ik had ook gewoon geen zin

Overigens was het hier wel echt warm hoor vandaag, voor 't eerst dat ik er "last van had".
Het is hier nog steeds 27 graden nu!
ja maarja dat kan goed de komende maanden zo zijn
je moet natuurlijk wel bezig blijven
pi_48749710
quote:
Op donderdag 26 april 2007 19:48 schreef Miss_S het volgende:

[..]

ja maarja dat kan goed de komende maanden zo zijn
je moet natuurlijk wel bezig blijven
Maak je geen zorgen, dat komt heus wel goed. Ik heb gewoon een baaldag.
  donderdag 26 april 2007 @ 19:56:55 #32
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_48749809
TeeVeePee.
Niet meer actief op Fok!
pi_48750197
tvp
There is no love sincerer than the love of food.
pi_48750347
quote:
Op donderdag 26 april 2007 19:08 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Man is in zijn eigen huis, zoon heeft voor deze keer wat makkelijks gekregen
Ok. Was niet in me op gekomen dat jullie apart zouden wonen. Heeft dus duidelijk ook zo zijn voordelen hahaha!

Als ik naar mijn eetdagboek van vandaag kijk vind ik mijn eetpatroon op zich best meevallen. Maar misschien komt dat omdat ik het van mezelf zo gewend ben?
pi_48750424
quote:
Sterkte!
pi_48750653
Ik heb vandaag bealchelijk gegeten.
Veel chips en een peer...
Was een "hangen in het plantsoen dag"

Nouja, morgen weer beter Dan misschien ook wel hangen in het plantsoen, maar dan wel met veel fruit
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 26 april 2007 @ 20:22:24 #37
13151 crew  Rewimo
pi_48750673
quote:
Op donderdag 26 april 2007 20:12 schreef zout-droppie het volgende:
Ok. Was niet in me op gekomen dat jullie apart zouden wonen. Heeft dus duidelijk ook zo zijn voordelen hahaha!
Over een paar maandjes niet meer En dan mag hij koken
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 26 april 2007 @ 20:22:42 #38
13151 crew  Rewimo
pi_48750687
Ikiskoel, sterkte met je vader!
pi_48750737
Ikiskoel, sterkte..

freecell, dan moet je morgen eerst even langs de markt gaan, kun je genoeg fruit oppikken..

Hoe laat ben je in het NP?
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_48751036
quote:
Wat vervelend Ikiskoel! Ik ga duimen voor je dat het meevalt!

In de categorie "sportieve neigingen" heb ik vandaag ruim 40 km gefietst en een uur gevoetbald! Overigens was het helemaal niet zo warm op de fiets.
pi_48751420
quote:
Op donderdag 26 april 2007 20:24 schreef teigan het volgende:
Ikiskoel, sterkte..

freecell, dan moet je morgen eerst even langs de markt gaan, kun je genoeg fruit oppikken..

Hoe laat ben je in het NP?
Ik weet niet of ik morgen naar het NP ga, ligt er een beetje aan of Isa dat wil
  † In Memoriam † donderdag 26 april 2007 @ 20:41:52 #42
43556 miss_dynastie
pi_48751447
quote:
Op donderdag 26 april 2007 20:12 schreef zout-droppie het volgende:
Als ik naar mijn eetdagboek van vandaag kijk vind ik mijn eetpatroon op zich best meevallen. Maar misschien komt dat omdat ik het van mezelf zo gewend ben?
Durf je hem hier neer te zetten? Ik ben wel benieuwd.

Ikiskoel, wat eng
pi_48751879
Thanks allemaal!
Mn pa heeft een ontstoken hartklep, één of andere auto-immuunziekte en een bloedziekte. Volgens de doktoren moet hij daar 6 weken blijven. En sjongejonge, wat een misser van de huisarts: die zei dat hij een griepje had en maar even goed moest uitzieken
pi_48752023
Evil Rewimo!

miss_dynastie ik durf hem er best neer te zetten;
ochtend 1 bakje brinta (van half volle melk) met 2 schepjes suiker en kopje thee
4 snoepjes met 28kcal per 2
middag 4 geroosterde boterhammen (fijn volkoren) met dun laagje boter 2 glaasjes spa rood
1 ijsje (cornetto)
avond aardappelen (3 stuks van middel groot formaat) en klein beetje jus , broccoli (2 opscheplepels) en een gehakt snitzel 1 glaasje spa rood
en tot nu toe 1 glaasje bitter lemon
  donderdag 26 april 2007 @ 20:56:54 #45
35189 Troel
scherp en bot
pi_48752036
Oew Ikiskoel, dat is niet mis dat de huisarts zoiets mist.

Ik hoop dat je vader zich snel weer beter voelt, sterkte en beterschap voor hem (en jou en je familie)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_48752060
Heftig Ikiskoel , is het wel goed te behandelen?
pi_48752207
Sow! Dat is inderdaad wel een misser van de huisarts! Hoop dat hij snel weer opknapt!
pi_48752784
Nou, inderdaad, dat is een behoorlijke misser! Hopelijk knapt hij snel weer op!
pi_48754306
Thanks again, iedereen! Ben blij dat ik het even aan jullie kwijt kan! Hopelijk knapt hij snel op idd. Hij krijgt nu in ieder verschillende soorten antibiotica en morgen nog allerlei onderzoeken.
pi_48755146
quote:
Op donderdag 26 april 2007 21:53 schreef Ikiskoel het volgende:
Thanks again, iedereen! Ben blij dat ik het even aan jullie kwijt kan! Hopelijk knapt hij snel op idd. Hij krijgt nu in ieder verschillende soorten antibiotica en morgen nog allerlei onderzoeken.
als eerste nogmaals sterkte. en probeer wel de slaap te vatten vanavond want je vader wil morgen niet een slaperig meiske naast zijn bed zien staan maar de sprankelende meid die je bent.
pi_48756553
quote:
Op donderdag 26 april 2007 20:56 schreef zout-droppie het volgende:
Evil Rewimo!

miss_dynastie ik durf hem er best neer te zetten;
ochtend 1 bakje brinta (van half volle melk) met 2 schepjes suiker en kopje thee
middag 4 geroosterde boterhammen (fijn volkoren) met dun laagje boter 2 glaasjes spa rood
1 ijsje (cornetto)
avond aardappelen (3 stuks van middel groot formaat) en klein beetje jus , broccoli (2 opscheplepels) en een gehakt snitzel 1 glaasje spa rood
Als ik mijn niet zo bescheiden mening er op los mag laten...
Ik zou een aardappel minder eten en meer groente. Eventueel naast de broccoli ook wat salade bij het eten. En misschien wat meer tussendoortjes in de vorm van fruit, kwark of noten o.i.d. zodat je minder de neiging krijgt om te snoepen.
Je verbranding flink aanjagen, om vet te verbranden heb je brandstof nodig.
Verder zou ik je brood beleggen met vleeswaren of jam o.i.d.
En de bewerkte vleessoorten misschien wat vaker laten staan. (als je die vaak neemt tenminste)
Neem gewoon een stuk vlees en niet kant en klare bewerkte producten.

En verder is er natuurlijk niets mis met af en toe een ijsje of frisdrank maar realiseer je wel dat dit lege calorieën zijn.

@Ikiskoel: sterkte!
There is no love sincerer than the love of food.
pi_48756656
quote:
Op donderdag 26 april 2007 22:14 schreef gothic-blackie het volgende:

[..]

als eerste nogmaals sterkte. en probeer wel de slaap te vatten vanavond want je vader wil morgen niet een slaperig meiske naast zijn bed zien staan maar de sprankelende meid die je bent.
Das lief van je, G-B! Ik ga zaterdag naar mn paps toe, want morgen moet ik de hele dag werken. En ik heb ook nog autorijles. Gelukkig hebben we een lang weekend
pi_48756871
quote:
Op donderdag 26 april 2007 22:47 schreef Ikiskoel het volgende:

[..]

Das lief van je, G-B! Ik ga zaterdag naar mn paps toe, want morgen moet ik de hele dag werken. En ik heb ook nog autorijles. Gelukkig hebben we een lang weekend
dan moet je al helemaal goed slapen, anders zijn de mensen in leiden morgen niet veilig
pi_48758625
quote:
Op donderdag 26 april 2007 22:45 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Als ik mijn niet zo bescheiden mening er op los mag laten...
Ik zou een aardappel minder eten en meer groente. Eventueel naast de broccoli ook wat salade bij het eten. En misschien wat meer tussendoortjes in de vorm van fruit, kwark of noten o.i.d. zodat je minder de neiging krijgt om te snoepen.
Je verbranding flink aanjagen, om vet te verbranden heb je brandstof nodig.
Verder zou ik je brood beleggen met vleeswaren of jam o.i.d.
En de bewerkte vleessoorten misschien wat vaker laten staan. (als je die vaak neemt tenminste)
Neem gewoon een stuk vlees en niet kant en klare bewerkte producten.

En verder is er natuurlijk niets mis met af en toe een ijsje of frisdrank maar realiseer je wel dat dit lege calorieën zijn.

@Ikiskoel: sterkte!
Waarom een aardappel minder? In mijn tijd bij de ggz werd er door de diëtiste juist gehamerd dat ik meer aardappelen zou gaan eten. Of misschien is jou beleving anders dan de mijne in het geval van een middelgrote aardappel (die zijn bij mij een cm of 5 bij 3 á 4).
Groente was wat karig idd. maar had vandaag diepvries groenten (einde van de week en ik doe 1 keer per week boodschappen).
Ik eet niet graag brood vandaar dus geroosterd met een beetje margarine om toch de vezels binnen te krijgen. Dit is voor mij al een hele verbetering want voor 2 jaar terug at ik nooit brood.
Voor de rest heb ik nogal wat voedselallergiën waardoor ik idd. nogal eens te weinig fruit eet maar ook problemen heb met diverse sla soorten.
Sommige dingen die ik van de laatste diëtiste heb meegekregen zijn weer in contrast met wat jij zegt. Noten zouden nl. weer erg veel vet bevatten en waren wat dat betreft alleen goed voor in het weekend (of een andere dag waarop je voor jezelf hebt besloten dat je iets extra's mocht) , evenals de meeste kwark soorten die niet goed zouden zijn qua kcal , behalve de magere kwak zonder toevoegingen en dan moet ik eerlijk bekennen dat ik dat echt ranzig vind zonder er zelf iets aan toe te voegen om het zoeter van smaak te maken.
Over het algemeen eten we hier in huis trouwens rijst , mie(hoen) en heel veel diverse verse groenten die we wokken en dan meestal in combinatie met kip.
Het is ook niet zo dat ik elke dag ijsjes eet , maar vandaag had ik er gewoon zin in. Meestal kies ik dan al voor een waterijsje omdat daar minder calorien in zitten.

Punt voor verbetering is bij mij zeker de frisdrank / vruchtensappen. Maar zolang ik geen resultaat zal krijgen door dit te laten staan heb ik ook geen zin om het smakeloze van water elke dag te drinken. Ik heb al zo vaak gedïeet waarbij ik alleen maar water dronk en al die keren viel ik amper af in maanden tijd dat ik nu (misschien de verkeerde) instelling heb dat ik het net zo goed wel kan drinken tot ik het juiste steuntje in de rug heb om weer af te gaan vallen.
pi_48758661
Ikiskoel: dat is wel erg eng zeg. Sterkte met je vader

Oef Liejannuh, da's wel erg sportief! Ik heb hooguit een uur in een hete zaal aan spinning gedaan vandaag . En eh, morgen ga ik eens aan body-attack doen (wat dat ook moge zijn ).

En dan laat ik er mijn bescheiden mening ook even op los :
quote:
Op donderdag 26 april 2007 20:56 schreef zout-droppie het volgende:
1 ijsje (cornetto)
Ochtend: probeer de schepjes suiker te verminderen zou ik zeggen .
Middag: Ik zou een boterham minderen en zoals miss_d al zegt: met mager beleg belegggen.
Avond: ben ik het eens met MinderMutsig. Probeer geen jus te doen. Ook dat kan dikmakend zijn.
Probeer de snoepjes te vervangen door iets van komkommer, worteltes, zilverui, augurk of een tictacje.
Probeer ook het gesnoep af te leren. Ik merk aan mezelf dat ik verslaafd kan raken aan snoepen.
Zonder al die suiker voel ik me een stuk prettiger. Het is even doorbijten maar dan heb je ook wat
Maar goed, ik ben ook een typ die geen maat kan houden. Als je wel kan, snoep dan met erge mate.
Verder mis ik fruit in je verhaal. 1x melk is ook weinig. Er bestaan ook magere ijsjes he, zoals perenijsjes, splits en dergelijke. Goed op de etiketten letten.
Probeer zoveel mogelijk water, lightdrank te drinken. Tips voor smakeloos water: doe er een citroen in of wat citroendruppels of koop cafeinevrije thee.

Mij is ooit het volgende verteld door een dietiste om aan te houden:
ochtend: 2 stuks brood met mager beleg of iets vergelijkbaars
middag: 3 stuks brood met mager beleg of iets vergelijkbaars
avond: 200 gram groente, 75 gram vlees, 150 gram aardappels oiv
Tussendoor: 2/3 stuks fruit + 2/3 keer melkproduct
Succes

[ Bericht 2% gewijzigd door Pandorah op 26-04-2007 23:48:35 (Mijn tiepgeit is aan het slapen) ]
pi_48758751
Ikiskoel en een dikke knuffel.
  † In Memoriam † donderdag 26 april 2007 @ 23:43:46 #57
43556 miss_dynastie
pi_48758899
quote:
Op donderdag 26 april 2007 23:37 schreef Pandorah het volgende:
Middag: Ik zou een boterham minderen en zoals miss_d al zegt: met mager beleg belegggen.
Avond: ben ik het eens met miss_d. Probeer geen jus te doen. Ook dat kan dikmakend zijn.
Ik zou het zo gezegd kunnen hebben, da's waar, maar het was MM

Lastig he, zout-droppie, al die verschillende meningen en adviezen, van deskundigen onderling en van lotgenoten

Pfoe, ikiskoel, gelukkig weten ze wat er aan de hand is en kunnen ze nu doelgericht gaan behandelen. Sterkte!
pi_48759039
quote:
Op donderdag 26 april 2007 23:43 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik zou het zo gezegd kunnen hebben, da's waar, maar het was MM
Tralalala, ik ben echt aan het slapen .
Even wat aanpassen
pi_48760166
Idd erg lastig allemaal al die verschillende meningen en adviezen.
Boterham minderen , terwijl ik vorig jaar met alle geweld 2 boterhammen extra moest gaan eten. 150 gram aardappelen? Ik kom met mijn aardappeltjes misschien net aan de 100 gram te zitten (na het weken lang gewogen te hebben tijdens het bij houden van het eetdagboek tijden therapie zat mijn portie meestal tussen de 80 en 100 gram). En dat was (ja kom ik weer) volgens de diëtiste goed genoeg , volgens haar werd 100 gram per dag aanbevolen.
Waar ik je gelijk in geef is de suiker in de pap , maar zonder lust ik het niet en ik gebruik al de helft minder dan vorig jaar.

Maar het echte diëten doe ik ondertussen niet meer aan. Waar ik voor mezelf op let is dat ik niet te veel snoep (kon vroeger geen maat houden en bleef naar kast lopen voor de koekjes , snoepjes , chips , chocola of wat er maar voor handen was) en als ik dan eens snoep slechts enkele te nemen en in het weekens mag ik dan een bakje chips , nootjes of wat dan ook.
Als diëten in het verleden een succes waren geweest was ik door gegaan , als ik ergens voor ga heb ik een een ijzeren wilskracht en doorzettings vermogen omdat ik een bepaald doel voor ogen heb. Maar als er na maanden netjes aan lijstjes van wat je mag eten op welke dag en de hoeveelheid zelfs afgewogen eigenlijk niks tot nagenoeg niks afvalt is de disipline en de wilskracht weg. Zo werkt het gewoon bij mij. Nu ging het een tijdje eigenlijk wel redelijk goed met totaal niet snoepen en ik heb zelfs nee kunnen zeggen tegen avond snacks van de cafetaria of mac (zou ik vroeger niet eens gekund hebben als ik niet met een dieet bezig was) , maar 1 stress volle situatie en ik begin weer gewoon van voren af aan....
Ondertussen heb ik net weer een stress periode achter de rug en probeer ik me weer netjes te houden aan mijn eigen regeltjes.
Wat mij al erg geholpen heeft is 1 keer per week boodschappen doen bij de jumbo in groningen , deze zaak is zo groots opgezet en heeft practisch alle zoetigheid in 1 hoek liggen dat ik gewoon die 2 gang paden die voor mij het gevaarlijkste zijn kan overslaan. Wat niet in huis komt , kan ik ook niet eten
pi_48760249
quote:
Op donderdag 26 april 2007 23:39 schreef Isabeau het volgende:
Ikiskoel en een dikke knuffel.
Hey! Morgen? Hoe? wat? waar?
  vrijdag 27 april 2007 @ 08:35:35 #61
28372 locutus51
Nil Volentibus Arduum
pi_48765607
Soo, gisteren voor het eerst sinds mijn dieeet weer kleren gekocht, kan nu al een maatje 36 van broek en XL voor de shirts aan! pfff, dat is lang geleden....:)
"Step into the light to see the darkness"
"If you talk to God you're religious. If God talks to you, you're psychotic."
pi_48766097
terugvindplantsoen
Not all those who wander are lost. - J.R.R. Tolkien
As far as we can discern, the sole purpose of human existance is to kindle a light of meaning in the darkness of mere being. - C.G. Jung
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 27 april 2007 @ 10:08:23 #63
13151 crew  Rewimo
pi_48768214
Ben nog steeds vreselijk snotterig Ben wel bezig met alles inpakken voor de vakantie. Zie wel een tikje op tegen de rit naar Brabant vanmiddag
  vrijdag 27 april 2007 @ 10:22:51 #64
1762 YPPY
Yppiaans
pi_48768735
Sterkte Ikiskoel.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_48769277
Rewimo..

Ondanks je snotterigheid wens ik jouw veel plezier!
pi_48769333
Het is warm hier! Ging net een rondje rennen kijk mij eens sportief doen! en dat was behoorlijk vermoeiend!

Zout Droppie, ik vind het er allemaal wel heel redelijk uit zien hoor, qua eetpatroon. Ik zou wel de frisdrank weglaten en je eten wat meer spreiden door bijvoorbeeld om 11 uur 2 boterhammen te eten en om 1 uur weer 2 boterhammen te eten. Maar dat kan ook wel weer een vage gewoonte zijn die ik mezelf heb aangeleerd.
Nouja, je moet in ieder geval meer drinken! Wat je hebt opgeschreven is echt weinig hoor! Zeker als het warm is!

Succes met je rijles vandaag Ikiskoel! Fijn dat je weten wat je vader heeft, want dan kunnen ze er ook echt iets aan doen!

Jij succes met de snotterigheid Rewimo! Gewoon de hele handel open spuiten met Otrivin! Het brakke gevoel gaat er niet van weg, maar het scheelt je iig een hoop gesnotter.
pi_48769995
0,6 kilo kwijt in één week.
Dinsdag doe ik een officiele update

Het gaat gewoon goed, de afgelopen weken.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 27 april 2007 @ 12:16:18 #68
13151 crew  Rewimo
pi_48772791
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 10:39 schreef Liejannuh het volgende:
Jij succes met de snotterigheid Rewimo! Gewoon de hele handel open spuiten met Otrivin! Het brakke gevoel gaat er niet van weg, maar het scheelt je iig een hoop gesnotter.
Ik moest toch naar de apotheek voor de nuvaring dus ik heb gelijk neusspray en pijnstillers meegenomen. En thijmsiroop.
pi_48772849
Bah, ik ben duizelig... al de hele ochtend...
Had vanmorgen van 8-8.30 fysiotherapie en ik word altijd duizelig als hij m'n nek masseert. Helaas had ik na de fysiotherapie super veel haast, moest om 9 uur 10km verderop bij een vergadering zitten. Heb dus nogal hard door de stad gefietst. Van dat fietsen werd ik nog duizeliger en nu (uren later dus) ben ik nogsteeds draaierig. Heb al een heleboel water gedronken, en mijn lunch al op... maar ik blijf duizelig. Ben verder niet moe van dat fietsen, m'n conditie is goed genoeg. Denk gewoon steeds dat ik om ga vallen.

Oja, mijn neus en voorhoofdsholtes zitten een tikkie verstopt... misschien dat dat er ook wel invloed op heeft.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_48772949
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 12:17 schreef Levitation het volgende:
Had vanmorgen van 8-8.30 fysiotherapie en ik word altijd duizelig als hij m'n nek masseert. Helaas had ik na de fysiotherapie super veel haast, moest om 9 uur 10km verderop bij een vergadering zitten. Heb dus nogal hard door de stad gefietst. Van dat fietsen werd ik nog duizeliger en nu (uren later dus) ben ik nogsteeds draaierig. Heb al een heleboel water gedronken, en mijn lunch al op... maar ik blijf duizelig. Ben verder niet moe van dat fietsen, m'n conditie is goed genoeg. Denk gewoon steeds dat ik om ga vallen.

Oja, mijn neus en voorhoofdsholtes zitten een tikkie verstopt... misschien dat dat er ook wel invloed op heeft.
Ik weet uit ervaring dat dit heel vervelend kan zijn.
Toen ik met mijn evenwichtsorgaan zat (waar ik overigens nog steeds last heb, bij ziekte of vermoeiheid), draaide ook alles, en leek het net of je niet op je eigen benen kunt staan. Kijk aub goed uit, vooral met trappen.
pi_48776668
zout droppie, heb je in Groningen bij de GGZ een dietiste gehad?
even nieuwsgierig, heb daar ook bij de dietiste gelopen, vond ik een tof mens..
pi_48782840
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 12:17 schreef Levitation het volgende:

Ik ben ook al de hele dag duizelig... ik denk dat het van de warmte komt. Sinds gisteren heb ik er echt last van. Op school is het zo &*@*) warm, echt niet leuk meer. En ik heb ook een hoop gedronken en gegeten, daar ligt het dus niet aan. 't Is wel iets beter geworden na twee paracetamolletjes, moet ik zeggen
pi_48784058
quote:
Op donderdag 26 april 2007 23:36 schreef zout-droppie het volgende:

[..]
evenals de meeste kwark soorten die niet goed zouden zijn qua kcal , behalve de magere kwak zonder toevoegingen en dan moet ik eerlijk bekennen dat ik dat echt ranzig vind zonder er zelf iets aan toe te voegen om het zoeter van smaak te maken.
Over het algemeen eten we hier in huis trouwens rijst , mie(hoen) en heel veel diverse verse groenten die we wokken en dan meestal in combinatie met kip.
Het is ook niet zo dat ik elke dag ijsjes eet , maar vandaag had ik er gewoon zin in. Meestal kies ik dan al voor een waterijsje omdat daar minder calorien in zitten.

Punt voor verbetering is bij mij zeker de frisdrank / vruchtensappen. Maar zolang ik geen resultaat zal krijgen door dit te laten staan heb ik ook geen zin om het smakeloze van water elke dag te drinken. Ik heb al zo vaak gedïeet waarbij ik alleen maar water dronk en al die keren viel ik amper af in maanden tijd dat ik nu (misschien de verkeerde) instelling heb dat ik het net zo goed wel kan drinken tot ik het juiste steuntje in de rug heb om weer af te gaan vallen.
Je kan in magere kwark (tip: neem die van de C1000, die is het lekkerste van alle winkels ) ook vers fruit doen. Ik doe er zelf altijd een beetje All Bran cornflakes bij voor de vezels (anders krijg ik problemen met de stoelgang). Je hebt zo een heerlijk ontbijtje of tussendoortje voor jezelf.
Of je neemt de duurdere Optimel kwark. 30 kcal per 100 gram. Is wel wat duurder, 1.79 betaalde ik gister bij de AH voor een bakje van 500 gram.

Voor bronwater met een smaakje kan je Crysal Clear nemen, met of zonder bubbels.
In Cola light zit ook maar 0,1 kcal. Lekker voor in de avond. Maar probeer zoveel mogelijk aan water te wennen. Snel, makkelijk en goedkoop. Ook voor op het werk/school/stage/familiebezoek.
Let wel op met vruchtensappen. Zelfs in de light vruchtensappen zit soms nog wel een behoorlijke hoeveelheid kcal in.
  vrijdag 27 april 2007 @ 17:30:05 #74
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_48784091
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 17:28 schreef AnnekeM het volgende:
-knip-
. Moet jij niet verhuizen? .

En nog even inhoudelijk: maar het gaat natuurlijk niet alleen om calorieën hè, er zitten ook vezels, fructose, vitaminen e.d. in vruchtensap. Dus als je toch moet kiezen tussen vruchtensap en chocolademelk, dan kun je beter voor de eerste gaan .
Niet meer actief op Fok!
pi_48784633
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 17:30 schreef Viking84 het volgende:

[..]

En nog even inhoudelijk: maar het gaat natuurlijk niet alleen om calorieën hè, er zitten ook vezels, fructose, vitaminen e.d. in vruchtensap. Dus als je toch moet kiezen tussen vruchtensap en chocolademelk, dan kun je beter voor de eerste gaan .
snif behalve als het niet mag van de tandarts. ben door hem op een drankdieet gezet, alleen nog maar melk en water, en soms thee.

nu is dat wel haalbaar, maar niet direct, kwam er vandeweek achter dat ik nog maar 1 glas drinken op had over bijna de hele dag genomen (van 10 uur 's ochtends tot 4 uur 's middags) gewoon omdat ik water ongelovelijk smerig vind. dus nu zit ik aan de ranja. nog niet goed, maar al wel beter dan chocomelk
pi_48784781
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 17:30 schreef Viking84 het volgende:

[..]

ben al verhuisd Flatje is woensdag opgeleverd. De cats zitten nu achter mij te snuffelen aan de dozen Heb nog genoeg uit te pakken, maar geen zin.

W.b. vruchtensappen. Je kunt de vezels en vitaminen ook uit andere producten halen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')