Ik denk dat je heel veel vocht bent kwijtgeraaktquote:Op donderdag 26 april 2007 16:42 schreef Marloes het volgende:
Echt vreselijk, dit warme weer
Heb helemaal geen zin in eten, voel me futloos, sloom etc.!
Opzich wel een voordeel want ik ben al iets van 2 kilo afgevallen in 2 dagen, maar dat is natuurlijk ook niet gezondIk krijg volgens mij veel te weinig calorien binnen elke dag..
Er zijn er hier maar weinig die echt een streng dieet volgen, bij de meesten is meer sprake van een lange termijn afvalplan.quote:Op donderdag 26 april 2007 16:56 schreef Pietverdriet het volgende:
Dieeten zijn onzin, en werken niet
Volg een afvalplan!
Het Pietverdriet afvalplan, deel 2
dat probleem heb ik ookquote:Op donderdag 26 april 2007 17:01 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik denk dat je heel veel vocht bent kwijtgeraakt![]()
Ik drink nu lekker veel water en heb vooral zin in fruit en sla. Alleen is de witlof maaltijdsalade daadwerkelijk weg bij de AH. Dan maar weer zelf maken.
Het is meer de naam van de club dan dat er nou zoveel mensen echt met een strikt dieet bezig zijn (er zijn er wel een paar hoor). Maar hoe wil je zo'n club dan noemen? De verander-je-leefstijl-want-diëten-werkt-niet-club?quote:Op donderdag 26 april 2007 16:56 schreef Pietverdriet het volgende:
Dieeten zijn onzin, en werken niet
Volg een afvalplan!
Het Pietverdriet afvalplan, deel 2
Maar je hebt toch ook een nog een man en zoon? Hoeven die niet te eten dan?quote:Op donderdag 26 april 2007 17:03 schreef Rewimo het volgende:
Ik voel me niet lekker dus eten is al helemaal niet waar ik mee bezig ben. Wel makkelijk, hoef ik ook niks te verzinnen![]()
als moeders ziek is moet vaders het werk doenquote:Op donderdag 26 april 2007 17:50 schreef zout-droppie het volgende:
[..]
Maar je hebt toch ook een nog een man en zoon? Hoeven die niet te eten dan?
Zit hier nu verplicht te koken
De rol verdeling is hier misschien nog wat ouderwets , maar vaders heeft na het werken echt geen zin meer om nog te gaan koken. Komt denk ik mede doordat thuis zijn werk gewoon voortzet omdat het op de zaak erg druk is op het moment.quote:Op donderdag 26 april 2007 18:06 schreef gothic-blackie het volgende:
[..]
als moeders ziek is moet vaders het werk doenen ze kunnen best wel een dagje patat eten, nog makkelijker
kan je niet eerder aan fietsenquote:Op donderdag 26 april 2007 18:23 schreef Fannetje het volgende:
Ik ga vandaag lekker niet naar de WW, het is veel te warm om nog een keer 10 km te fietsen![]()
Maar blijft dit er ook af dan? Want dan is het wel okequote:Op donderdag 26 april 2007 17:01 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik denk dat je heel veel vocht bent kwijtgeraakt![]()
Ik drink nu lekker veel water en heb vooral zin in fruit en sla. Alleen is de witlof maaltijdsalade daadwerkelijk weg bij de AH. Dan maar weer zelf maken.
Als het vocht is blijft het er niet af, helaas. Maar er blijft vast wel iets van wegquote:Op donderdag 26 april 2007 18:36 schreef Marloes het volgende:
Maar blijft dit er ook af dan? Want dan is het wel oke
Hier als tegengewicht een Limburgerquote:Op donderdag 26 april 2007 18:15 schreef teigan het volgende:
Zo, net weer thuis van een mini groningen meet.. Er komen hier wel steeds meer Groningers bij zo zeg, en kan inderdaad ook wel een dieetclubgroningenmeet komen....
Man is in zijn eigen huis, zoon heeft voor deze keer wat makkelijks gekregenquote:Op donderdag 26 april 2007 17:50 schreef zout-droppie het volgende:
Maar je hebt toch ook een nog een man en zoon? Hoeven die niet te eten dan?
Zit hier nu verplicht te koken
jeetje, sterkte ikiskoel, zal aan jou, je vader en de rest van de familie denken en vooral duimen voor een goede uitkomst.quote:Op donderdag 26 april 2007 19:13 schreef Ikiskoel het volgende:
Pfff, hoor net dat mn vader in het ziekenhuis ligt. Hij is al 4 weken ziek en is met de ambulance naar het ziekenhuis vervoerd. Ben benieuwd wat het uiteindelijk zal zijn...
Dat had gekund, maar ik had ook gewoon geen zinquote:Op donderdag 26 april 2007 18:24 schreef Miss_S het volgende:
[..]
kan je niet eerder aan fietsen
dan kan je lekker rustig van het lekker weertje genieten
ja maarja dat kan goed de komende maanden zo zijnquote:Op donderdag 26 april 2007 19:20 schreef Fannetje het volgende:
[..]
Dat had gekund, maar ik had ook gewoon geen zin
Overigens was het hier wel echt warm hoor vandaag, voor 't eerst dat ik er "last van had".
Het is hier nog steeds 27 graden nu!
Maak je geen zorgen, dat komt heus wel goed. Ik heb gewoon een baaldag.quote:Op donderdag 26 april 2007 19:48 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ja maarja dat kan goed de komende maanden zo zijn
je moet natuurlijk wel bezig blijven
Ok. Was niet in me op gekomen dat jullie apart zouden wonen. Heeft dus duidelijk ook zo zijn voordelen hahaha!quote:Op donderdag 26 april 2007 19:08 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Man is in zijn eigen huis, zoon heeft voor deze keer wat makkelijks gekregen
Sterkte!quote:Op donderdag 26 april 2007 19:13 schreef Ikiskoel het volgende:
Pfff, hoor net dat mn vader in het ziekenhuis ligt. Hij is al 4 weken ziek en is met de ambulance naar het ziekenhuis vervoerd. Ben benieuwd wat het uiteindelijk zal zijn...
Over een paar maandjes niet meerquote:Op donderdag 26 april 2007 20:12 schreef zout-droppie het volgende:
Ok. Was niet in me op gekomen dat jullie apart zouden wonen. Heeft dus duidelijk ook zo zijn voordelen hahaha!
Wat vervelend Ikiskoel!quote:Op donderdag 26 april 2007 19:13 schreef Ikiskoel het volgende:
Ik weet niet of ik morgen naar het NP ga, ligt er een beetje aan of Isa dat wilquote:Op donderdag 26 april 2007 20:24 schreef teigan het volgende:
Ikiskoel, sterkte..
freecell, dan moet je morgen eerst even langs de markt gaan, kun je genoeg fruit oppikken..
Hoe laat ben je in het NP?
Durf je hem hier neer te zetten? Ik ben wel benieuwd.quote:Op donderdag 26 april 2007 20:12 schreef zout-droppie het volgende:
Als ik naar mijn eetdagboek van vandaag kijk vind ik mijn eetpatroon op zich best meevallen. Maar misschien komt dat omdat ik het van mezelf zo gewend ben?
als eerste nogmaals sterkte. en probeer wel de slaap te vatten vanavond want je vader wil morgen niet een slaperig meiske naast zijn bed zien staan maar de sprankelende meid die je bent.quote:Op donderdag 26 april 2007 21:53 schreef Ikiskoel het volgende:
Thanks again, iedereen! Ben blij dat ik het even aan jullie kwijt kan! Hopelijk knapt hij snel op idd. Hij krijgt nu in ieder verschillende soorten antibiotica en morgen nog allerlei onderzoeken.
Als ik mijn niet zo bescheiden mening er op los mag laten...quote:Op donderdag 26 april 2007 20:56 schreef zout-droppie het volgende:
Evil Rewimo!
miss_dynastie ik durf hem er best neer te zetten;
ochtend 1 bakje brinta (van half volle melk) met 2 schepjes suiker en kopje thee
4 snoepjes met 28kcal per 2
middag 4 geroosterde boterhammen (fijn volkoren) met dun laagje boter 2 glaasjes spa rood
1 ijsje (cornetto)
avond aardappelen (3 stuks van middel groot formaat) en klein beetje jus , broccoli (2 opscheplepels) en een gehakt snitzel 1 glaasje spa rood
en tot nu toe 1 glaasje bitter lemon
Das lief van je, G-B! Ik ga zaterdag naar mn paps toe, want morgen moet ik de hele dag werken. En ik heb ook nog autorijles. Gelukkig hebben we een lang weekendquote:Op donderdag 26 april 2007 22:14 schreef gothic-blackie het volgende:
[..]
als eerste nogmaals sterkte. en probeer wel de slaap te vatten vanavond want je vader wil morgen niet een slaperig meiske naast zijn bed zien staan maar de sprankelende meid die je bent.
dan moet je al helemaal goed slapen, anders zijn de mensen in leiden morgen niet veiligquote:Op donderdag 26 april 2007 22:47 schreef Ikiskoel het volgende:
[..]
Das lief van je, G-B! Ik ga zaterdag naar mn paps toe, want morgen moet ik de hele dag werken. En ik heb ook nog autorijles. Gelukkig hebben we een lang weekend![]()
Waarom een aardappel minder? In mijn tijd bij de ggz werd er door de diëtiste juist gehamerd dat ik meer aardappelen zou gaan eten. Of misschien is jou beleving anders dan de mijne in het geval van een middelgrote aardappel (die zijn bij mij een cm of 5 bij 3 á 4).quote:Op donderdag 26 april 2007 22:45 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Als ik mijn niet zo bescheiden mening er op los mag laten...![]()
Ik zou een aardappel minder eten en meer groente. Eventueel naast de broccoli ook wat salade bij het eten. En misschien wat meer tussendoortjes in de vorm van fruit, kwark of noten o.i.d. zodat je minder de neiging krijgt om te snoepen.
Je verbranding flink aanjagen, om vet te verbranden heb je brandstof nodig.
Verder zou ik je brood beleggen met vleeswaren of jam o.i.d.
En de bewerkte vleessoorten misschien wat vaker laten staan. (als je die vaak neemt tenminste)
Neem gewoon een stuk vlees en niet kant en klare bewerkte producten.
En verder is er natuurlijk niets mis met af en toe een ijsje of frisdrank maar realiseer je wel dat dit lege calorieën zijn.
@Ikiskoel: sterkte!
Ochtend: probeer de schepjes suiker te verminderen zou ik zeggenquote:Op donderdag 26 april 2007 20:56 schreef zout-droppie het volgende:
ochtend 1 bakje brinta (van half volle melk) met 2 schepjes suiker en kopje thee
4 snoepjes met 28kcal per 2
middag 4 geroosterde boterhammen (fijn volkoren) met dun laagje boter 2 glaasjes spa rood
1 ijsje (cornetto)
avond aardappelen (3 stuks van middel groot formaat) en klein beetje jus , broccoli (2 opscheplepels) en een gehakt snitzel 1 glaasje spa rood
en tot nu toe 1 glaasje bitter lemon
Ik zou het zo gezegd kunnen hebben, da's waar, maar het was MMquote:Op donderdag 26 april 2007 23:37 schreef Pandorah het volgende:
Middag: Ik zou een boterham minderen en zoals miss_d al zegt: met mager beleg belegggen.
Avond: ben ik het eens met miss_d. Probeer geen jus te doen. Ook dat kan dikmakend zijn.
Tralalala, ik ben echt aan het slapenquote:Op donderdag 26 april 2007 23:43 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik zou het zo gezegd kunnen hebben, da's waar, maar het was MM
Ik moest toch naar de apotheek voor de nuvaring dus ik heb gelijk neusspray en pijnstillers meegenomen. En thijmsiroop.quote:Op vrijdag 27 april 2007 10:39 schreef Liejannuh het volgende:
Jij succes met de snotterigheid Rewimo! Gewoon de hele handel open spuiten met Otrivin!Het brakke gevoel gaat er niet van weg, maar het scheelt je iig een hoop gesnotter.
Ik weet uit ervaring dat dit heel vervelend kan zijn.quote:Op vrijdag 27 april 2007 12:17 schreef Levitation het volgende:
Bah, ik ben duizelig... al de hele ochtend...
Had vanmorgen van 8-8.30 fysiotherapie en ik word altijd duizelig als hij m'n nek masseert. Helaas had ik na de fysiotherapie super veel haast, moest om 9 uur 10km verderop bij een vergadering zitten. Heb dus nogal hard door de stad gefietst.Van dat fietsen werd ik nog duizeliger en nu (uren later dus) ben ik nogsteeds draaierig. Heb al een heleboel water gedronken, en mijn lunch al op... maar ik blijf duizelig.
Ben verder niet moe van dat fietsen, m'n conditie is goed genoeg. Denk gewoon steeds dat ik om ga vallen.
![]()
Oja, mijn neus en voorhoofdsholtes zitten een tikkie verstopt... misschien dat dat er ook wel invloed op heeft.
Ik ben ook al de hele dag duizelig... ik denk dat het van de warmte komt. Sinds gisteren heb ik er echt last van. Op school is het zo &*@*) warm, echt niet leuk meer. En ik heb ook een hoop gedronken en gegeten, daar ligt het dus niet aan. 't Is wel iets beter geworden na twee paracetamolletjes, moet ik zeggenquote:Op vrijdag 27 april 2007 12:17 schreef Levitation het volgende:
Bah, ik ben duizelig... al de hele ochtend...
Had vanmorgen van 8-8.30 fysiotherapie en ik word altijd duizelig als hij m'n nek masseert. Helaas had ik na de fysiotherapie super veel haast, moest om 9 uur 10km verderop bij een vergadering zitten. Heb dus nogal hard door de stad gefietst.Van dat fietsen werd ik nog duizeliger en nu (uren later dus) ben ik nogsteeds draaierig. Heb al een heleboel water gedronken, en mijn lunch al op... maar ik blijf duizelig.
Ben verder niet moe van dat fietsen, m'n conditie is goed genoeg. Denk gewoon steeds dat ik om ga vallen.
![]()
Oja, mijn neus en voorhoofdsholtes zitten een tikkie verstopt... misschien dat dat er ook wel invloed op heeft.
Je kan in magere kwark (tip: neem die van de C1000, die is het lekkerste van alle winkelsquote:Op donderdag 26 april 2007 23:36 schreef zout-droppie het volgende:
[..]
evenals de meeste kwark soorten die niet goed zouden zijn qua kcal , behalve de magere kwak zonder toevoegingen en dan moet ik eerlijk bekennen dat ik dat echt ranzig vind zonder er zelf iets aan toe te voegen om het zoeter van smaak te maken.
Over het algemeen eten we hier in huis trouwens rijst , mie(hoen) en heel veel diverse verse groenten die we wokken en dan meestal in combinatie met kip.
Het is ook niet zo dat ik elke dag ijsjes eet , maar vandaag had ik er gewoon zin in. Meestal kies ik dan al voor een waterijsje omdat daar minder calorien in zitten.
Punt voor verbetering is bij mij zeker de frisdrank / vruchtensappen. Maar zolang ik geen resultaat zal krijgen door dit te laten staan heb ik ook geen zin om het smakeloze van water elke dag te drinken. Ik heb al zo vaak gedïeet waarbij ik alleen maar water dronk en al die keren viel ik amper af in maanden tijd dat ik nu (misschien de verkeerde) instelling heb dat ik het net zo goed wel kan drinken tot ik het juiste steuntje in de rug heb om weer af te gaan vallen.
quote:Op vrijdag 27 april 2007 17:28 schreef AnnekeM het volgende:
-knip-
snif behalve als het niet mag van de tandarts. ben door hem op een drankdieet gezet, alleen nog maar melk en water, en soms thee.quote:Op vrijdag 27 april 2007 17:30 schreef Viking84 het volgende:
[..]. Moet jij niet verhuizen?
.
En nog even inhoudelijk: maar het gaat natuurlijk niet alleen om calorieën hè, er zitten ook vezels, fructose, vitaminen e.d. in vruchtensap. Dus als je toch moet kiezen tussen vruchtensap en chocolademelk, dan kun je beter voor de eerste gaan.
quote:Op vrijdag 27 april 2007 17:30 schreef Viking84 het volgende:
[..]. Moet jij niet verhuizen?
.
En nog even inhoudelijk: maar het gaat natuurlijk niet alleen om calorieën hè, er zitten ook vezels, fructose, vitaminen e.d. in vruchtensap. Dus als je toch moet kiezen tussen vruchtensap en chocolademelk, dan kun je beter voor de eerste gaan.
ja dat weet ik nou wel, maar het enige goede aan water is dat het lekker is en dat er geen calorieën in zitten. Verder zit er niks in en het is ook wel eens lekker om wat anders te nemen, vind ik danquote:
dat klopt natuurlijk, maar vruchtensap is zó lekker (die vers geperste van de AH, ik betaal me blauw aan dat spulquote:Op vrijdag 27 april 2007 17:59 schreef AnnekeM het volgende:
[..]
ben al verhuisd
Flatje is woensdag opgeleverd. De cats zitten nu achter mij te snuffelen aan de dozen
Heb nog genoeg uit te pakken, maar geen zin.
W.b. vruchtensappen. Je kunt de vezels en vitaminen ook uit andere producten halen.
ja zekerquote:Op vrijdag 27 april 2007 18:31 schreef Viking84 het volgende:
[..]
ja dat weet ik nou wel, maar het enige goede aan water is dat het lekker is en dat er geen calorieën in zitten. Verder zit er niks in en het is ook wel eens lekker om wat anders te nemen, vind ik dan.
maak je maar geen zorgen, ik kom wel aan m'n 2 liter water hoorquote:Op vrijdag 27 april 2007 18:52 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ja zeker
en je weet ook hoe ik er over denk
met 2 liter vocht word geen 2 liter vruchtensap per dag bedoelt
goedzoquote:Op vrijdag 27 april 2007 19:15 schreef Viking84 het volgende:
[..]
maak je maar geen zorgen, ik kom wel aan m'n 2 liter water hoor.
Oeh, vers geperste vruchtensapquote:Op vrijdag 27 april 2007 18:31 schreef Viking84 het volgende:
dat klopt natuurlijk, maar vruchtensap is zó lekker (die vers geperste van de AH, ik betaal me blauw aan dat spul) en als ik vruchtensap heb gehad, neem ik vaak minder van iets anders of ik neem dat andere helemaal niet.
Maar het gaat goed met afvallen begrijp ik? Je staat niet meer in het lijstje van Dieetweb zie ik net. Je zult er wel heel anders uit zien. Heb je tenslotte al heel lang niet meer gezien (vorig jaar maart was de laatste keer meen ik, hè?).
Ben ik het wel mee eens. Ik vind het ook een beetje onzin om alle voedingsmiddelen te schrappen met calorieen. Vruchtensap is lekker en gezond. Te veel is niet goed, maar dat geldt voor allesquote:Op vrijdag 27 april 2007 21:11 schreef Marloes het volgende:
Je komt echt niet aan van 2 glaasjes vruchtensap per dag hoor, je moet ook denken aan vitamines en niet alleen calorien vind ik... Ik nam eerder 's ochtends ook altijd vers geperste sinaasappelsap bij m'n ontbijt, heerlijkTegenordigit meer omdat het teveel tijd kost 's ochtends
quote:
Niet in de stad Groningen maar bij de ggz in Winschoten. Was een heel leuk en lief mensquote:Op vrijdag 27 april 2007 14:01 schreef teigan het volgende:
zout droppie, heb je in Groningen bij de GGZ een dietiste gehad?
even nieuwsgierig, heb daar ook bij de dietiste gelopen, vond ik een tof mens..
Dat doe ik dus ook niet meer. Ik heb periodes gehad dat ik helemaal geen water dronk , maar ook periodes dat ik tijdens een dieet alleen maar water dronk. Nu heb ik er een mooie middenweg in. Water overdag en s'avonds iets lekkers waar ik zin in heb.quote:Op vrijdag 27 april 2007 21:33 schreef octopussy het volgende:
[..]
Ben ik het wel mee eens. Ik vind het ook een beetje onzin om alle voedingsmiddelen te schrappen met calorieen. Vruchtensap is lekker en gezond. Te veel is niet goed, maar dat geldt voor alles
Bovendien is een dieet waarbij je jezelf niets gunt niet goed voor je gemoed.
bíjna...quote:Op vrijdag 27 april 2007 23:22 schreef Liejannuh het volgende:
Woon je dan in Een?!Of Een-West?
Daar was ik vorig jaar nog voor een bruiloft.
Je kunt wel leuk wandelen daar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |