Bij sporten (en dit kan je daar wel aan gelijk stellen) verandert de balans van zouten in je lichaam waardoor je meer vocht in de extracellulaire ruimte vasthoudt. Dit is tijdelijk als je weer ophoudt met flink inspannen. Dit kan je ook verwachten bij mensen die ineens veel gaan sporten in de sportschool oid. Niets om je druk over te maken; het is immers geen vet. Dat het geen vet is kan je ook eenvoudig uitrekenen, Je moet voor 2 kg vet minstens 14.000 kcal extra hebben gegeten bovenop je normale dagelijkse behoefte (en die is momenteel een stuk hoger door al die kruiwagens). Sorry, maar dat kan je niet eens in 1-2 dagen.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 09:07 schreef locutus51 het volgende:
Ik heb zaterdag 60 kruiwagens met zand versleept en heb ondertussen toen 3 liter naar binnen gewerkt. Gisteren ook nog een 40 kruiwagen met nog eens 3 liter... dus ondanks veel zweten heb ik in mijn ogen wel genoeg gedronken. Vocht vast houden lijkt me niet echt de oorzaak (gezien de het zweten wat ik gedaan heb)
Maar ja, de komende dagen maar weer streng opletten met wat ik eet/drink en dan hopen dat die 2 kilo er snel weer af zijn... (deze week nog 80 kruiwagens te gaan, dus beweging genoeg)
Jaquote:Op dinsdag 1 mei 2007 11:59 schreef Isabeau het volgende:
Freecell, je komt ook elk jaar met iets mafs terug van de rommelmarkt hè![]()
Ik ben ook verbrand , super rood hoofdquote:Op maandag 30 april 2007 20:41 schreef teigan het volgende:Ik ben verbrand...
Maar verder wel lekker gezeilt vandaag
Nou, dit is de fluit.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 12:07 schreef Isabeau het volgende:
Wat voor fluit is het eigenlijk?
Hmmm, ok dat scheelt dan weer... dus het is dan ook niet raar dat ik nu meer naar de wc moet als anders doordat ik nog veel vocht in huis heb..?quote:Op dinsdag 1 mei 2007 11:59 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Bij sporten (en dit kan je daar wel aan gelijk stellen) verandert de balans van zouten in je lichaam waardoor je meer vocht in de extracellulaire ruimte vasthoudt. Dit is tijdelijk als je weer ophoudt met flink inspannen. Dit kan je ook verwachten bij mensen die ineens veel gaan sporten in de sportschool oid. Niets om je druk over te maken; het is immers geen vet. Dat het geen vet is kan je ook eenvoudig uitrekenen, Je moet voor 2 kg vet minstens 14.000 kcal extra hebben gegeten bovenop je normale dagelijkse behoefte (en die is momenteel een stuk hoger door al die kruiwagens). Sorry, maar dat kan je niet eens in 1-2 dagen.
Ik heb bedacht dat het lopen met hoge stokken misschien helpt bij worstenvingetjes onder het wandelen. Nordic walkingMag ik dan nog mee, Liejannuh?
Dan plas je meestal ook meerquote:Op dinsdag 1 mei 2007 12:25 schreef locutus51 het volgende:
Hmmm, ok dat scheelt dan weer... dus het is dan ook niet raar dat ik nu meer naar de wc moet als anders doordat ik nog veel vocht in huis heb..?
Nee, dat is niet beter. Vader Jacob past nét binnen het bereik van de fluit, maar de "bammen" zijn te laag, die vallen van de fluit af. Dus dat klinkt al helemaal nietquote:
Kon mijzelf idd ook niet indenken dat het vet of iets dergelijks kon zijn, heb wel wat meer gegeten dan normaal dit weekend, maar ik had dan ook echt energie tekort voor mijn gevoel (door de kruiwagens)quote:Op dinsdag 1 mei 2007 12:26 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dan plas je meestal ook meerTrekt vanzelf weer bij, het kàn gewoon geen vet zijn.
Ik moet bekennen dat ik dat pas ook had bedacht. Met dat oefenrondje van pas had ik dus ook bizar dikke vingers en ik denk idd dat Nordic Walking stokken wel de oplossing zou kunnen zijn.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 11:59 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb bedacht dat het lopen met hoge stokken misschien helpt bij worstenvingetjes onder het wandelen. Nordic walkingMag ik dan nog mee, Liejannuh?
Ze zeggen daar trouwens niet dat Nordic walking niet zou mogen.quote:Take a stick of around 10 cm in your hand (the top of a broomstick), to fight thick fingers.
Wat Isabeau zegt, bij inspanning gaat je lichaam soms meer vocht vasthouden. De eerste week dat ik begon met sporten vorig jaar, kwam ik 6 kilo aan, dat was natuurlijk ook geen vet.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 09:07 schreef locutus51 het volgende:
Ik heb zaterdag 60 kruiwagens met zand versleept en heb ondertussen toen 3 liter naar binnen gewerkt. Gisteren ook nog een 40 kruiwagen met nog eens 3 liter... dus ondanks veel zweten heb ik in mijn ogen wel genoeg gedronken. Vocht vast houden lijkt me niet echt de oorzaak (gezien de het zweten wat ik gedaan heb)
Maar ja, de komende dagen maar weer streng opletten met wat ik eet/drink en dan hopen dat die 2 kilo er snel weer af zijn... (deze week nog 80 kruiwagens te gaan, dus beweging genoeg)
Maar ik ga dat niet doen hoorquote:Op dinsdag 1 mei 2007 13:11 schreef Liejannuh het volgende:
Ze zeggen daar trouwens niet dat Nordic walking niet zou mogen.Zal het eens navragen, want volgens mij is het wel de oplossing!
Je hebt boven in het scherm een lineaal staan en die kun je gebruiken. Dat ding aanklikken en dan Path selecteren. Op die manier kun je de lijn die je gelopen hebt natekenen en je route berekenen.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 13:56 schreef Isabeau het volgende:
Oh ja, nog een vraag, Je schijnt met Google Earth te kunnen berekenen hoeveel km je gewandeld hebt. Hoe doe je dat?
Die moest SNEL uitquote:Op dinsdag 1 mei 2007 16:18 schreef Liejannuh het volgende:
Ik vind alleen wel dat je een beetje heftig de webcam uitdoet aan het eind!
Geluktquote:Op dinsdag 1 mei 2007 14:12 schreef Liejannuh het volgende:
Je hebt boven in het scherm een lineaal staan en die kun je gebruiken. Dat ding aanklikken en dan Path selecteren. Op die manier kun je de lijn die je gelopen hebt natekenen en je route berekenen.
quote:Op dinsdag 1 mei 2007 13:56 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Maar ik ga dat niet doen hoorIk vind dat zo debiel. Ik zal eerst eens proberen iets in mijn handen vast te houden.
volgens mijn "juf" gaat het om de spanning voor en de ontspanning achter. met die stokken is het logisch, voor knijpen achter open. moet ook wel zonder stokken kunnen dunkt mij? heb het nooit geprobeerd. ziet er vast wel grappig uit...quote:Op dinsdag 1 mei 2007 17:32 schreef Liejannuh het volgende:
Ik kan een half uur lang vingeroefeningen achter elkaar doen, maar ik heb dan nog steeds dikke vingers. Nouja, misschien moet ik het maar structureel gaan doen ofzo?!
Overigens heb ik op mijn werk ook een workshop Nordic Walking gedaan en ik vond het veel minder stom dan ik verwacht had!
ik voel me nog steeds gaan.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 17:42 schreef Isabeau het volgende:
Als je het zelf doet is het ongetwijfeld minder stom
Heeft antibiotica eigenlijk invloed op je gewicht?quote:Op dinsdag 1 mei 2007 17:42 schreef MinderMutsig het volgende:
Zo ik heb mijn resultaten maar weer eens ge-update.
Werd wel weer eens tijd.
Niet dat ik weet.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 17:57 schreef MinderMutsig het volgende:
Heeft antibiotica eigenlijk invloed op je gewicht?
Mooi zo, dan ben ik het dus inderdaad echt kwijt.quote:
ja en dan in de voorzwaai handen dichtknijpen en in de achterzwaai handen open...quote:Op dinsdag 1 mei 2007 19:36 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb onder het wandelen een mevrouw aangesproken met Nordic Walking stokken en ze had nooit last van dikke vingers. Hmpf. Ze raadde me aan veel met m'n handen te zwaaien. Maar dat vergeet ik steeds.
Hoe lang zijn die stokken?quote:Op dinsdag 1 mei 2007 11:59 schreef Isabeau het volgende:
en weet je zeker dat je de rest van de week overal netjes aan gehouden hebt?quote:Op dinsdag 1 mei 2007 21:53 schreef Maeghan het volgende:
Ik hield het gisteren nietmeer zonder ijs. Ik was heel chago en uiteindelijk heb ik toch maar ijs gekregen van m'n vriendje. En nu roept het naar me vanuit de vriezer. Bah.
Maar goed, vandaag op de weegschaal gestaan. 3 weken lijnen, resultaat 0. Die ene kilo die eraf was zat er gewoon weer bij, terwijl ik de hele week niets op had tot gisterenavond (en hallo, twee bolletjes ijs wegen geen kilo ja!).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |