abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48880939
Zo, iedereen een fijne koninginnendag gehad?
Ik wel, lekker op terrasje gezeten, met vele spa blauw's. Lekker bruin geworden. En 0,2 kilo afgevallen

Nog nooit z'n goede dag gehad
pi_48881530
Hoihoi

Ik heb gisteren een fluit gewonnen
(zie ook deze post: Wat heb je gekocht op de vrijmarkt 2007? )
Wel errug tof

En ik heb ontdekt dat Tara wel een erg onbegrensd vertrouwen in mij heeft, die schoot al in de lach toen die meneer zei dat ik hem gratis zou krijgen als ik er op kon spelen

En stiekem ben ik een beetje trots

(en wie hier thuis komt, mag mijn fluit testen! Maok krijgt er al iets van tuuuuuut uit )
pi_48884551
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 09:07 schreef locutus51 het volgende:
Ik heb zaterdag 60 kruiwagens met zand versleept en heb ondertussen toen 3 liter naar binnen gewerkt. Gisteren ook nog een 40 kruiwagen met nog eens 3 liter... dus ondanks veel zweten heb ik in mijn ogen wel genoeg gedronken. Vocht vast houden lijkt me niet echt de oorzaak (gezien de het zweten wat ik gedaan heb)

Maar ja, de komende dagen maar weer streng opletten met wat ik eet/drink en dan hopen dat die 2 kilo er snel weer af zijn... (deze week nog 80 kruiwagens te gaan, dus beweging genoeg)
Bij sporten (en dit kan je daar wel aan gelijk stellen) verandert de balans van zouten in je lichaam waardoor je meer vocht in de extracellulaire ruimte vasthoudt. Dit is tijdelijk als je weer ophoudt met flink inspannen. Dit kan je ook verwachten bij mensen die ineens veel gaan sporten in de sportschool oid. Niets om je druk over te maken; het is immers geen vet. Dat het geen vet is kan je ook eenvoudig uitrekenen, Je moet voor 2 kg vet minstens 14.000 kcal extra hebben gegeten bovenop je normale dagelijkse behoefte (en die is momenteel een stuk hoger door al die kruiwagens). Sorry, maar dat kan je niet eens in 1-2 dagen.

Ik heb bedacht dat het lopen met hoge stokken misschien helpt bij worstenvingetjes onder het wandelen. Nordic walking Mag ik dan nog mee, Liejannuh?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_48884566
Freecell, je komt ook elk jaar met iets mafs terug van de rommelmarkt hè
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_48884699
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 11:59 schreef Isabeau het volgende:
Freecell, je komt ook elk jaar met iets mafs terug van de rommelmarkt hè
Ja
Maar deze keer gratis
En ik kan al liedjes spelen
pi_48884839
Wat voor fluit is het eigenlijk?
pi_48885033
quote:
Op maandag 30 april 2007 20:41 schreef teigan het volgende:
Ik ben verbrand...

Maar verder wel lekker gezeilt vandaag
Ik ben ook verbrand , super rood hoofd en alles bij elkaar heb ik gisteren maar een uurtje in de zon gezeten.
iemand een tip hoe je het pijnlijke trekken van de verbrande lippen verzacht? invetten met een stickje lijkt het vooralsnog alleen maar te verergeren
Maar wel een leuke omzet gedraaid gisteren

Hoe was het weer op het water teigan? Ik heb het vooral koud gehad door de wind.
pi_48885156
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 12:07 schreef Isabeau het volgende:
Wat voor fluit is het eigenlijk?
Nou, dit is de fluit.

De gaatjes links van mijn hand zijn voor de vingers, het gaatje rechts is het aanblaasstuk.

En zo fluit ik er op:

Ik heb zonet geprobeerd een filmpje te maken van een fluitende mij, maar het wordt nogal vals door de camera microfoon
Er zit wel een leuk geluidje in

Weet iemand toevallig wat voor fluit dit is?
Hij lijk gemaakt te zijn van bamboe, of in ieder geval een soort riet.
pi_48885215
geweldig ding!
  dinsdag 1 mei 2007 @ 12:25:46 #210
28372 locutus51
Nil Volentibus Arduum
pi_48885430
quote:

[..]

Bij sporten (en dit kan je daar wel aan gelijk stellen) verandert de balans van zouten in je lichaam waardoor je meer vocht in de extracellulaire ruimte vasthoudt. Dit is tijdelijk als je weer ophoudt met flink inspannen. Dit kan je ook verwachten bij mensen die ineens veel gaan sporten in de sportschool oid. Niets om je druk over te maken; het is immers geen vet. Dat het geen vet is kan je ook eenvoudig uitrekenen, Je moet voor 2 kg vet minstens 14.000 kcal extra hebben gegeten bovenop je normale dagelijkse behoefte (en die is momenteel een stuk hoger door al die kruiwagens). Sorry, maar dat kan je niet eens in 1-2 dagen.

Ik heb bedacht dat het lopen met hoge stokken misschien helpt bij worstenvingetjes onder het wandelen. Nordic walking Mag ik dan nog mee, Liejannuh?
Hmmm, ok dat scheelt dan weer... dus het is dan ook niet raar dat ik nu meer naar de wc moet als anders doordat ik nog veel vocht in huis heb..?
"Step into the light to see the darkness"
"If you talk to God you're religious. If God talks to you, you're psychotic."
pi_48885456
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 12:25 schreef locutus51 het volgende:
Hmmm, ok dat scheelt dan weer... dus het is dan ook niet raar dat ik nu meer naar de wc moet als anders doordat ik nog veel vocht in huis heb..?
Dan plas je meestal ook meer Trekt vanzelf weer bij, het kàn gewoon geen vet zijn.
pi_48885664
Juist, ik ga mezelf voor gek zetten nu
Dit ben ik dus fluitend op het ding
Het geluid is nogal vervormd door de camera. In het echt lijkt het nog het meest op een dwarsfluit gecombineerd met een panfluit. Dus helder, maar ook wat gedempt.
Ook is het niet zo vals als het klinkt.
Het ritme en de maat zijn inderdaad beroerd maar geef me even de tijd, ik heb het ding pas sinds gisteren en zonder gebruiksaanwijzing en de vorige eigenaren hebben er nooit geluid uit weten te krijgen.
Komtie:
http://s40.photobucket.com/albums/e230/marchien1984/?action=view¤t=ocean.flv
pi_48885811
maar ik herken het nummer wèl!
pi_48885833
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 12:39 schreef Isabeau het volgende:
maar ik herken het nummer wèl!

Knap hoor!
Ik kon zo snel niets beters bedenken
pi_48885910
Vader Jacob?
pi_48885918
Maar of dat beter is
pi_48886095
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 12:42 schreef Isabeau het volgende:
Maar of dat beter is
Nee, dat is niet beter. Vader Jacob past nét binnen het bereik van de fluit, maar de "bammen" zijn te laag, die vallen van de fluit af. Dus dat klinkt al helemaal niet
  dinsdag 1 mei 2007 @ 12:54:21 #218
28372 locutus51
Nil Volentibus Arduum
pi_48886254
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 12:26 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dan plas je meestal ook meer Trekt vanzelf weer bij, het kàn gewoon geen vet zijn.
Kon mijzelf idd ook niet indenken dat het vet of iets dergelijks kon zijn, heb wel wat meer gegeten dan normaal dit weekend, maar ik had dan ook echt energie tekort voor mijn gevoel (door de kruiwagens)
  dinsdag 1 mei 2007 @ 13:11:25 #219
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_48886793
quote:
Ik moet bekennen dat ik dat pas ook had bedacht. Met dat oefenrondje van pas had ik dus ook bizar dikke vingers en ik denk idd dat Nordic Walking stokken wel de oplossing zou kunnen zijn.

Dit zeggen ze op de Diekirch site:
quote:
Take a stick of around 10 cm in your hand (the top of a broomstick), to fight thick fingers.
Ze zeggen daar trouwens niet dat Nordic walking niet zou mogen. Zal het eens navragen, want volgens mij is het wel de oplossing!
pi_48887982
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 09:07 schreef locutus51 het volgende:
Ik heb zaterdag 60 kruiwagens met zand versleept en heb ondertussen toen 3 liter naar binnen gewerkt. Gisteren ook nog een 40 kruiwagen met nog eens 3 liter... dus ondanks veel zweten heb ik in mijn ogen wel genoeg gedronken. Vocht vast houden lijkt me niet echt de oorzaak (gezien de het zweten wat ik gedaan heb)

Maar ja, de komende dagen maar weer streng opletten met wat ik eet/drink en dan hopen dat die 2 kilo er snel weer af zijn... (deze week nog 80 kruiwagens te gaan, dus beweging genoeg)
Wat Isabeau zegt, bij inspanning gaat je lichaam soms meer vocht vasthouden. De eerste week dat ik begon met sporten vorig jaar, kwam ik 6 kilo aan, dat was natuurlijk ook geen vet.
Sanity is (not) statistical
  dinsdag 1 mei 2007 @ 13:52:51 #221
28372 locutus51
Nil Volentibus Arduum
pi_48888135
Ik had er nooit bij stil gestaan dat je lichaam dan vocht kan vasthouden... dach dat het er met zweten wel uitkwam...
pi_48888253
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 13:11 schreef Liejannuh het volgende:

Ze zeggen daar trouwens niet dat Nordic walking niet zou mogen. Zal het eens navragen, want volgens mij is het wel de oplossing!
Maar ik ga dat niet doen hoor Ik vind dat zo debiel. Ik zal eerst eens proberen iets in mijn handen vast te houden.
pi_48888270
Oh ja, nog een vraag, Je schijnt met Google Earth te kunnen berekenen hoeveel km je gewandeld hebt. Hoe doe je dat?
  dinsdag 1 mei 2007 @ 14:12:40 #224
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_48888767
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 13:56 schreef Isabeau het volgende:
Oh ja, nog een vraag, Je schijnt met Google Earth te kunnen berekenen hoeveel km je gewandeld hebt. Hoe doe je dat?
Je hebt boven in het scherm een lineaal staan en die kun je gebruiken. Dat ding aanklikken en dan Path selecteren. Op die manier kun je de lijn die je gelopen hebt natekenen en je route berekenen.
pi_48889794
90.1 kilo
Ik hoop deze week nog onder de 90 te komen

Blijkbaar zijn de snelle vetten, er snel weer af!
pi_48891746
zout droppie, het was ook koud op het water, en flink winderig.. We hebben alleen op de fok gezeilt omdat we anders bijna omgingen..
Ik ben trouwens wel verbrand, mijn bovenbenen zijn knalrood....
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_48892867
Tof filmpje Freecell
Not all those who wander are lost. - J.R.R. Tolkien
As far as we can discern, the sole purpose of human existance is to kindle a light of meaning in the darkness of mere being. - C.G. Jung
pi_48892909
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 16:16 schreef Tangarine het volgende:
Tof filmpje Freecell
Dank je
  dinsdag 1 mei 2007 @ 16:18:19 #229
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_48892934
Ik vind alleen wel dat je een beetje heftig de webcam uitdoet aan het eind!
pi_48893195
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 16:18 schreef Liejannuh het volgende:
Ik vind alleen wel dat je een beetje heftig de webcam uitdoet aan het eind!
Die moest SNEL uit
pi_48893289
hahaha *smash*
Not all those who wander are lost. - J.R.R. Tolkien
As far as we can discern, the sole purpose of human existance is to kindle a light of meaning in the darkness of mere being. - C.G. Jung
pi_48893647
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 14:12 schreef Liejannuh het volgende:
Je hebt boven in het scherm een lineaal staan en die kun je gebruiken. Dat ding aanklikken en dan Path selecteren. Op die manier kun je de lijn die je gelopen hebt natekenen en je route berekenen.
Gelukt Wat een handig iets
  dinsdag 1 mei 2007 @ 16:46:19 #233
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_48893894
geweldig filmpje freecell

ik heb vandaag trouwens voor het eerst sinds jaren een jurkkje aan
en ik lijk er nog verbazingwekkend slank in ook!
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  dinsdag 1 mei 2007 @ 17:00:34 #234
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_48894415
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 13:56 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Maar ik ga dat niet doen hoor Ik vind dat zo debiel. Ik zal eerst eens proberen iets in mijn handen vast te houden.
is echt heel erg... Maar de kick die je ervan krijgt..

net als rennen, maar dan met mogelijkheid tot gesprek. Heb een keer verplicht een workshop gedaan en daarna toch maar een cursus gevolgd, omdat het zo lekker voelt. Ja je gaat mega voor schut maar het zet zéér veel zoden aan de dijk qua verbranding. Mijn schouders en armen zien er veel beter uit.

Maar goed, ik ben dus de schaamte voorbij, ik loop in het bos, geen harses die me ziet (vooral zondagochtend is een fijne ) maar met die stokken fietsen door het durp is al niet te doen eigenlijk...
Maar even to the point, wat je zou kunnen doen, wat je bij nordic walken móet doen tegen dikke vingers is "koemelken"
dat kan ook heus zonder stokken (ziet er misschien ook wel debiel uit, maar minder ) als arm is voor, knijp vuist als arm is achter open hand. Hierdoor stimuleer je de pompfunctie en krijg je geen dikke vingers. het helpt echt!
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  dinsdag 1 mei 2007 @ 17:32:15 #235
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_48895446
Ik kan een half uur lang vingeroefeningen achter elkaar doen, maar ik heb dan nog steeds dikke vingers. Nouja, misschien moet ik het maar structureel gaan doen ofzo?!

Overigens heb ik op mijn werk ook een workshop Nordic Walking gedaan en ik vond het veel minder stom dan ik verwacht had!
pi_48895733
Zo ik heb mijn resultaten maar weer eens ge-update.
Werd wel weer eens tijd.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_48895751
Als je het zelf doet is het ongetwijfeld minder stom
  dinsdag 1 mei 2007 @ 17:43:15 #238
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_48895765
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 17:32 schreef Liejannuh het volgende:
Ik kan een half uur lang vingeroefeningen achter elkaar doen, maar ik heb dan nog steeds dikke vingers. Nouja, misschien moet ik het maar structureel gaan doen ofzo?!

Overigens heb ik op mijn werk ook een workshop Nordic Walking gedaan en ik vond het veel minder stom dan ik verwacht had!
volgens mijn "juf" gaat het om de spanning voor en de ontspanning achter. met die stokken is het logisch, voor knijpen achter open. moet ook wel zonder stokken kunnen dunkt mij? heb het nooit geprobeerd. ziet er vast wel grappig uit...
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  dinsdag 1 mei 2007 @ 17:44:36 #239
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_48895814
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 17:42 schreef Isabeau het volgende:
Als je het zelf doet is het ongetwijfeld minder stom
ik voel me nog steeds gaan. het blijft een beetje een rollator-gevoel houden. terwijl ik me helemaal binnenstebuiten zweet en echt het gevoel heb wat ik vroeger had na een flink stuk rennen (wat mijn bekken nu niet meer aankan)

dus het went niet echt. maar misschien wat meer schijt aan de rest hebben..
pi_48896186
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 17:42 schreef MinderMutsig het volgende:
Zo ik heb mijn resultaten maar weer eens ge-update.
Werd wel weer eens tijd.
Heeft antibiotica eigenlijk invloed op je gewicht?
pi_48896237
Ik vind dat nordic walken er echt dom uitzien, het is ongetwijfeld een fijne manier van bewegen maar ik vind het geen gezicht als er iemand met die stokken voorbij loopt.
Ik ben er wel van overtuigt dat het een goede manier is van bewegen en daarom heb ik er nog even over zitten twijfelen of ik niet toch een keer zo'n cursus zou volgen bij mijn peut maar toen zag ik weer iemand lopen en toen heb ik er vanaf gezien.
pi_48896380
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 17:57 schreef MinderMutsig het volgende:
Heeft antibiotica eigenlijk invloed op je gewicht?
Niet dat ik weet.
pi_48897364
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 18:04 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Niet dat ik weet.
Mooi zo, dan ben ik het dus inderdaad echt kwijt.
pi_48899258
Ik heb onder het wandelen een mevrouw aangesproken met Nordic Walking stokken en ze had nooit last van dikke vingers. Hmpf. Ze raadde me aan veel met m'n handen te zwaaien. Maar dat vergeet ik steeds.
  dinsdag 1 mei 2007 @ 19:49:22 #245
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_48899792
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 19:36 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb onder het wandelen een mevrouw aangesproken met Nordic Walking stokken en ze had nooit last van dikke vingers. Hmpf. Ze raadde me aan veel met m'n handen te zwaaien. Maar dat vergeet ik steeds.
ja en dan in de voorzwaai handen dichtknijpen en in de achterzwaai handen open...
krijg je gegarandeerd geen dikke vingers meer.

maar het ziet er denk ik wel ietwat idioot uit..
pi_48901554
Hmm... ben ik dus de enige niet met dikke, tintelende vingers met dito arm als ik aan het wandelen ben. Dan maar die gekke beweging doen
  dinsdag 1 mei 2007 @ 20:57:30 #247
6536 dwerg
chagrijn
pi_48902539
quote:
Hoe lang zijn die stokken?

Ik heb een aanhanger.
I intend to live forever, or die trying.
  dinsdag 1 mei 2007 @ 21:00:28 #248
1762 YPPY
Yppiaans
pi_48902649
Leuk filmpje Freecell. Wat vinden je buren van de fluit?
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_48905089
Ik hield het gisteren nietmeer zonder ijs. Ik was heel chago en uiteindelijk heb ik toch maar ijs gekregen van m'n vriendje. En nu roept het naar me vanuit de vriezer. Bah.

Maar goed, vandaag op de weegschaal gestaan. 3 weken lijnen, resultaat 0. Die ene kilo die eraf was zat er gewoon weer bij, terwijl ik de hele week niets op had tot gisterenavond (en hallo, twee bolletjes ijs wegen geen kilo ja!).
Sanity is (not) statistical
pi_48905146
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 21:53 schreef Maeghan het volgende:
Ik hield het gisteren nietmeer zonder ijs. Ik was heel chago en uiteindelijk heb ik toch maar ijs gekregen van m'n vriendje. En nu roept het naar me vanuit de vriezer. Bah.

Maar goed, vandaag op de weegschaal gestaan. 3 weken lijnen, resultaat 0. Die ene kilo die eraf was zat er gewoon weer bij, terwijl ik de hele week niets op had tot gisterenavond (en hallo, twee bolletjes ijs wegen geen kilo ja!).
en weet je zeker dat je de rest van de week overal netjes aan gehouden hebt?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')