quote:Op maandag 23 april 2007 19:32 schreef Fuente het volgende:
En wat voor roomkaas gebruik je dan? Dit klinkt echt wel errug lekker
En natuurlijk:quote:Op maandag 23 april 2007 19:34 schreef Rewimo het volgende:
Gewoon de allergoedkoopste van de Dekamarkt
Dat wilde ik ook net (nog een keer) vragen.quote:
En dat wordt dan vervangen door nepsuikers?quote:Op maandag 23 april 2007 19:40 schreef teigan het volgende:
not guilty ijs is ijs waar niet zoveel suikers en vetten inzitten oid...
Waardoor je ook eens een ijsje kan pakken zonder gelijk tig calorieën naar binnen te werken..
Ik heb ze zelf nog nooit gehad, ik ben tevreden met een perenijsje...
Als je je gewicht opnieuw invult op dieetweb verschijn je vanzelf weer in het lijstjequote:Op maandag 23 april 2007 19:41 schreef MinderMutsig het volgende:
Dat wilde ik ook net (nog een keer) vragen.![]()
Ik zxie dat ik uit de OP gekegeld ben, mag ik weer terug?
Ik heb niet geupdate omdat er niets te updaten is. Ik wordt slanker maar bouw spieren op dus er veranderd qua gewicht niet zoveel.
weet ik eigenlijk niet, ik gok van wel... Daarom hoef ik ze ook al niet zo nodig, ik vind die suikervervangers goor..quote:Op maandag 23 april 2007 19:42 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
En dat wordt dan vervangen door nepsuikers?
quote:Op maandag 23 april 2007 19:41 schreef teigan het volgende:
moet je gewoon even updaten met hetzelfde gewicht MM, als je 4 weken niet update verdwijn je automatisch uit het lijstje...
oehhh perenijsjes van festinaquote:Op maandag 23 april 2007 19:44 schreef Jojogirl het volgende:
Ik ga gewoon voor de perenijsjes, die zijn erg lekker en daar zit ook niet zo heel veel in volgensmij.
Ow laat dan maar hangenquote:Op maandag 23 april 2007 19:45 schreef Rewimo het volgende:
Er zit aspartaam in: http://www.aspartaam.nl/info/producten.html
Gewoon naturel. Het kan natuurlijk ook met kruidenkaas, maar dat vind ik niet nodig bij deze ingrediëntenquote:Op maandag 23 april 2007 19:44 schreef Fuente het volgende:
Rewimo, gebruik je dan kruidenroomkaas of gewoon 'naturel' zeg maar? Ik ga het van de week ook eens proberen
wij deden het vorig jaar met practicum, danoontje, lepeltje erin en in de vloeibare stikstof..quote:Op maandag 23 april 2007 19:47 schreef Plukie86 het volgende:
Is Nog guilty ijs net zoiets als Hertog light? Das trouwens enorm vies! Het smaakt echt niet lekker. Ik eet trouwens 's zomers wel eens een danoontje uit de diepvries, met een theelepeltje erin. Super lekker, en je kunt er erg lang mee.
Is dat ook Not guilty ijs?
Thnxquote:Op maandag 23 april 2007 19:46 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Gewoon naturel. Het kan natuurlijk ook met kruidenkaas, maar dat vind ik niet nodig bij deze ingrediënten
Nasi-kruiden door het gehakt maakt het smakelijkquote:Op maandag 23 april 2007 20:46 schreef octopussy het volgende:
tvp![]()
het eten wat ik had gemaakt smaakte echt naar niets (aardappelpuree ovenschotel met sperciebonen en gehakt).![]()
Ik kan ze niet vindenquote:Op maandag 23 april 2007 21:46 schreef GlaasjeAppelsap het volgende:
Ze hebben van Not Guilty ook schepijs.. erg lekker met vers fuit![]()
Maar ze zijn inderdaad wel prijzig. Het was een bakje van 250 mL (500 gram) kost 2,50. En al die zoetstoffen zal ook niet zo heel gezond zijn, maar eens in de zoveel tijd met warm weer is het heerlijk!
En ze zijn gewoon in de supermarkt te krijgen, bij de AH tenminste wel. In het vriesvak duh tussen al het andere ijs.
Eet smakelijk![]()
okquote:Op maandag 23 april 2007 21:50 schreef freecell het volgende:
[..]
sorry, ik was chagrijnig en onredelijk
Min of meer wel jaquote:Op maandag 23 april 2007 21:43 schreef Viking84 het volgende:
@ Rewimo: die wraps met zalm en spinazie. Was dat nou recept dat je van mij had?
Je hebt ongeveer mijn model, dus ik heb geen recht van sprekenquote:Op maandag 23 april 2007 21:53 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ok
ik wil nog steeds wel ff zeggen dat dat shirtje zo´n pof shirtje was
echt geen vet want dan zou ik het niet aantrekken
Dat denk ik ook tijdens spinningquote:Op maandag 23 april 2007 21:43 schreef Viking84 het volgende:
En ik dacht tijdens het spinnen: dit doe ik nóóóóit weer, maar achteraf ben ik toch wel vrij positief.
Achteraf is sporten altijd leukquote:Op maandag 23 april 2007 21:43 schreef Viking84 het volgende:
Ik ben net aan het spinnen geweest en ik ben kapot, echt. Nog nooit zo gezweet en m'n lijf en leden gloeien en trilden helemaal. En dan moest ik ook nog eens in de regen naar huis fietsen.
En ik dacht tijdens het spinnen: dit doe ik nóóóóit weer, maar achteraf ben ik toch wel vrij positief.
Ja toch?quote:Op maandag 23 april 2007 22:22 schreef Rewimo het volgende:
Vandaag dus een maand en 2 dagen. Dat moet je beslist vieren![]()
Doe mij ook maar een glaasje danquote:Op maandag 23 april 2007 22:16 schreef freecell het volgende:
[..]
Ik was zaterdag een maand getrouwd?
Dat is wel een feestje waard inderdaad.quote:Op maandag 23 april 2007 22:16 schreef freecell het volgende:
[..]
Ik was zaterdag een maand getrouwd?
Proostje!quote:Op maandag 23 april 2007 22:39 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Dat is wel een feestje waard inderdaad.![]()
Ik doe lekker mee met een wijntje.![]()
quote:Op maandag 23 april 2007 22:45 schreef octopussy het volgende:
[..]
ongeveer 6 als je weet dat een eierkoek rond de 90kcal is![]()
Daar paste ik toen ik dertien was al niet eens meer inquote:Op zondag 22 april 2007 21:45 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ja oke ook bij coolcat en wonderwoman weet dat het daar smal uitvalt
maar ook bij h&m en the sting, maar nu ik er over nadenk heb ik daar ook vaker een kleinere maat
Er zijn nu speciale Sonja eierkoeken.quote:
stomme tandartsen ook altijdquote:Op dinsdag 24 april 2007 09:02 schreef MinderMutsig het volgende:
Goedemorgen!![]()
Ik ben net terug van de tandarts, twee gaatjes geboord en donderdag moet ik terugkomen voor nog een.![]()
Beetje gaatjes boren zodat hij ook wat te doen heeft. Ik dacht dat je gaatjes juist moest voorkomen.quote:
Ik ben iedere keer de pineut.quote:Op dinsdag 24 april 2007 09:47 schreef Viking84 het volgende:
Tandartsen. Ik heb al jaren geen gaatjes meer gehad
.
ligt ook aan je figuurquote:Op maandag 23 april 2007 23:19 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Daar paste ik toen ik dertien was al niet eens meer inEn toen was ik 'maar' 67 kilo.
ik heb ook geen problemen met H&M kleren, maar ik vind ze vaak wel van slechte kwaliteit. Shirtjes krimpen bijv heel snel, broek wordt snel vaal.quote:Op dinsdag 24 april 2007 09:57 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ligt ook aan je figuur
rokken en broeken probeer ik nog geen eens daar maar topjes lukt goed
ow ik had het eigenlijk nog over coolcat en wonderwomanquote:Op dinsdag 24 april 2007 10:07 schreef Viking84 het volgende:
[..]
ik heb ook geen problemen met H&M kleren, maar ik vind ze vaak wel van slechte kwaliteit. Shirtjes krimpen bijv heel snel, broek wordt snel vaal.
Heb nu twee bloesjes van LOGG (wel grootste maat trouwens) en die zitten wel helemaal geweldig.
daar kom ik nooitquote:Op dinsdag 24 april 2007 10:09 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ow ik had het eigenlijk nog over coolcat en wonderwoman
H&M koop ik heel weinig eigenlijk heb een rokje en jas er gekocht ooit eens
ik vind tegewoordig de coolcat ook een stuk minder worden (of ik word er ook te oud voorquote:Op dinsdag 24 april 2007 10:14 schreef Viking84 het volgende:
[..]
daar kom ik nooit. Ik vind de kleding meestal te jeugdig, vooral bij Cool Cat. Alhoewel. Toen ik een kg of 75 was heb ik nog wel dingen bij Wonder Woman gekocht
.
Gefeliciteerd, mister_d!quote:Op dinsdag 24 april 2007 09:58 schreef miss_dynastie het volgende:
Quote van mister_d: 'Liever een punt van deze taart, dan de rest van je leven eierkoeken'
Maanden op de wachtlijst?quote:Op dinsdag 24 april 2007 11:31 schreef Ikiskoel het volgende:
Whoehooooe, ik krijg net een mailtje van de mister met het bericht dat ik de Wii straks kan ophalen! ERG gaaf! We staan al maaaaanden op de wachtlijst!
Ik heb wel vannacht een boterham gegeten, voelde me ontzettend leeg van al dat plassenquote:Op dinsdag 24 april 2007 11:43 schreef Rewimo het volgende:
Heb je vannacht stiekem de koelkast geplunderd en alle selderij opgegeten?
Woon jij in Ede?quote:Op dinsdag 24 april 2007 11:48 schreef omearos het volgende:
In Ede ligt de Wii nu ook gewoon in de winkel
Ik heb uiteindelijk iets minder dan een maand moeten wachten
Game Mania in de Cronjéquote:Op dinsdag 24 april 2007 11:45 schreef Rewimo het volgende:
Hee waar was dat, Faat?
jij gaat vanavond wiienquote:Op dinsdag 24 april 2007 11:31 schreef Ikiskoel het volgende:
Whoehooooe, ik krijg net een mailtje van de mister met het bericht dat ik de Wii straks kan ophalen! ERG gaaf! We staan al maaaaanden op de wachtlijst!
En morgen spierpijnquote:Op dinsdag 24 april 2007 11:57 schreef gothic-blackie het volgende:
[..]
jij gaat vanavond wiiensuper meid
![]()
die opmerking kreeg ik van een vriendin van mij ook, die was de eerste avond aan het tennissen geweest, en de volgende dag had ze ongelovelijke spierpijn in haar armen. is toch wel grappigquote:Op dinsdag 24 april 2007 12:01 schreef omearos het volgende:
[..]
En morgen spierpijn![]()
Het is zo leuk om te doen, maar als je zoals ik al lang niks met je armen hebt gedaan krijg je flinke spierpijn![]()
Goed joh!quote:Op dinsdag 24 april 2007 12:14 schreef Fargo het volgende:
Zal me ook weer eens melden hier. Op 130 begonnen en weeg nu, ruim twee maanden later, nog maar 105. Gaat lekker dus...
Hoi Ymme, fijn dat 't lijnen weer lukt! Hoe is het verder met je? Al een beetje van de pfeiffer af? Lukt 't ook op je stage?quote:Op dinsdag 24 april 2007 13:01 schreef ymme het volgende:
Cambridgen wat is dat???
Hier gaat het al een aantal weken goed, maandag ga ik een update doen
http://www.cambridgediet.nl/quote:Op dinsdag 24 april 2007 13:01 schreef ymme het volgende:
Cambridgen wat is dat???
Hier gaat het al een aantal weken goed, maandag ga ik een update doen
Hoe gaat het eigenlijk met je oog? Of heb ik gemist dat het over was.quote:Op dinsdag 24 april 2007 13:18 schreef ymme het volgende:
Levi, met de pfeiffer gaat het aardig. Buitenom de stage doe ik niet veel. Behalve dan vroeg naar bed, en rustig aan doen. En ik moet zeggen, ik voel me met de dag beter. Ik ben d'r nog niet, maar dat het de goede kant opgaat is zeker
Begrijp ik het goed, eet je dan drie porties van 153 kcal per dag?quote:
Helemaal OT: wat voor camera heb je?quote:Op dinsdag 24 april 2007 15:42 schreef Tangarine het volgende:
meh, ik wil ook een wii, maar aan de andere kant spaar ik ook voor een nieuwe lens voor m'n camera.... ><
Als dat zo is, val je zeker wel af ja. En kom je daarna ook weer lekker aan.quote:Op dinsdag 24 april 2007 15:47 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Begrijp ik het goed, eet je dan drie porties van 153 kcal per dag?
quote:Op dinsdag 24 april 2007 15:47 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Als ik het zo lees wel jaquote:Op dinsdag 24 april 2007 15:47 schreef Maeghan het volgende:
[..]
dat noemen we hier dus een crashdieet. En dan is het ook nog met maaltijdvervangers, dus je leert ook niet een gezond voedingspatroon aan.quote:Het Cambridge dieet bevat hoogwaardige eiwitten en is vetarm. Drie porties leveren alle vitamines, mineralen, voedingsstoffen en sporenelementen die uw lichaam dagelijks nodig heeft. Het dieet vervangt dus al uw normale voedsel.
Elke dieetmaaltijd bevat 153 of 154 calorieën. Dit zeer lage calorieniveau heeft tot gevolg dat u snel zult afvallen en dus binnen de kortst mogelijke tijd uw streefgewicht zult bereiken.
Snap niet dat iemand dat volhoudt. 2 jaar geleden een keer zo'n weight-care kuur van 600kcal per dag gedaan. Na 2 dagen werd ik serieus heel erg duizelig en ik droomde over taartjes en rijk gedekte tafels. Kán niet gezond zijn. Ben dag 3 toen ook maar gestopt.quote:Op dinsdag 24 april 2007 15:56 schreef octopussy het volgende:
[..]
Als ik het zo lees wel ja![]()
[..]
dat noemen we hier dus een crashdieet. En dan is het ook nog met maaltijdvervangers, dus je leert ook niet een gezond voedingspatroon aan.
En daar zat de Spa Rood tegen de monitor. Nog een geluk dat ik geen cola meer drinkquote:Op dinsdag 24 april 2007 15:54 schreef Levitation het volgende:
[..]
![]()
En de WHO maar zeggen dat het onmenselijk is om de mensen in Darfur maar 1.000 kcal per dag te geven aan ransoen.![]()
Nou, en? Hij valt er nu mee af. Hij blij. Z'n spieweefsel is minder blij, maar wat maakt dat nou uit?quote:Op dinsdag 24 april 2007 15:56 schreef octopussy het volgende:
dat noemen we hier dus een crashdieet. En dan is het ook nog met maaltijdvervangers, dus je leert ook niet een gezond voedingspatroon aan.
Hij heeft blijkbaar geen verstand van papquote:
Juist om dit soort reacties bleef ik lekker uit dit topic weg. Aangetast spierweefsel, crashdieet. Als je je er niet in verdiept, hou dan lekker wijselijk je mond.quote:Op dinsdag 24 april 2007 16:11 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nou, en? Hij valt er nu mee af. Hij blij. Z'n spieweefsel is minder blij, maar wat maakt dat nou uit?
Als jij uit kan leggen hoe het dan zo goed is, ben ik er best benieuwd naar... Je ziet het alleen vaak misgaan met zulk soort dieten..quote:Op dinsdag 24 april 2007 16:23 schreef Fargo het volgende:
[..]
Juist om dit soort reacties bleef ik lekker uit dit topic weg. Aangetast spierweefsel, crashdieet. Als je je er niet in verdiept, hou dan lekker wijselijk je mond.
Nu ga je al uit van de veronderstelling dat ik me er niet in heb verdiept en dat klopt niet.quote:Op dinsdag 24 april 2007 16:23 schreef Fargo het volgende:
Juist om dit soort reacties bleef ik lekker uit dit topic weg. Aangetast spierweefsel, crashdieet. Als je je er niet in verdiept, hou dan lekker wijselijk je mond.
Dit dieet valt of staat met het afbouwprogramma (wat weken in beslag neemt) en waarbij je langzaam naar een (steeds) gezondere levensstijl en eetpatroon toewerkt.quote:Op dinsdag 24 april 2007 16:25 schreef teigan het volgende:
[..]
Als jij uit kan leggen hoe het dan zo goed is, ben ik er best benieuwd naar... Je ziet het alleen vaak misgaan met zulk soort dieten..
Nutrilon.... Hmmmm...quote:Op dinsdag 24 april 2007 16:22 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Hij heeft blijkbaar geen verstand van papIk vroeg om rijstebloempap, zoals Nutrix, maar hij komt thuis met Brinta en ik lust geen Brinta. Hij had nog even bij de Nutrilon gestaan, of ik dat soms bedoelde, maar dat heeft hij gelukkig laten staan
Ze liegen dat ze barsten, maar dat weten ze zelf ook wel. Hoe verklaren ze anders het verschijnsel jojo-en?quote:Op dinsdag 24 april 2007 16:34 schreef Fargo het volgende:
Hoe gewicht is kwijtgeraakt en in welke mate, heeft niets te maken met succesvolle gewichtsbeheersing.
quote:Op dinsdag 24 april 2007 16:35 schreef freecell het volgende:
[..]
Nutrilon.... Hmmmm...![]()
Volgens mij niet meer zo lekker als je groot bent
(en nu borrelt verdorie wéér de vraag bij me op of je kaas kan maken van mensenmelk)
Want?quote:Op dinsdag 24 april 2007 16:37 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ze liegen dat ze barsten, maar dat weten ze zelf ook wel. Hoe verklaren ze anders het verschijnsel jojo-en?
En dit lijkt me eigenlijk ook klinkklare onzin.quote:Als vuistregel zult u ongeveer 25 calorieën per dag minder moeten eten voor elke kilo die u bent kwijtgeraakt.
Van gewoon eten heb ik zelfs nog steeds plezier. Ik lunch iedere dag gewoon twee bruine boterhammen met mager beleg, eet zelfs nog zeer regelmatig een lekker stukje vis en ga zelfs nog gewoon iedere maand met vrienden uit eten.quote:Op dinsdag 24 april 2007 16:39 schreef Maeghan het volgende:
Maar Fargo, pleur je dan niet de hele dag om van de honger? Ik moet er niet aan denken, een soepje, een shake en een reepje en dat was het dan weer. Ook al 'mag' ik nu niet snoepen, dan nog zou ik het knisperen van m'n sla niet willen missen. Van gewoon eten heb ik ook plezier.
Nee, valt reuze mee. Ik sport (voetbal) ook gewoon drie keer in de week. Ik voel me veel lekkerder en heb (zo op het eerste oog) nergens last van. Voel me juist hartstikke lekker tijdens het voetballen...quote:Op dinsdag 24 april 2007 16:43 schreef Maeghan het volgende:
Oh en ben je niet constant doodmoe als je zo weinig eet?
Omdat ze geld aan je verdienenquote:
Ja, dat dacht ik dus ook directquote:Op dinsdag 24 april 2007 16:58 schreef Maeghan het volgende:
Ok, dus je eet niet alleen dit dan?
Nou ja, ik hoop voor je dat het er inderdaad af blijft.quote:Op dinsdag 24 april 2007 16:57 schreef Fargo het volgende:
[..]
Nee, valt reuze mee. Ik sport (voetbal) ook gewoon drie keer in de week. Ik voel me veel lekkerder en heb (zo op het eerste oog) nergens last van. Voel me juist hartstikke lekker tijdens het voetballen...
Elk dieet is geldklopperij toch?quote:
Ze waarschuwen wel met sporten. Daarvoor kom je gewoon koolhydraten/energie tekort. Maar dat is in de afbouwweken ook verleden tijd.quote:Op dinsdag 24 april 2007 17:00 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Nou ja, ik hoop voor je dat het er inderdaad af blijft.![]()
Het lijkt mij alleen niet gezond, zeker niet als je zo actief bent.
Edit: Oh wacht, nieuwe wending in het verhaal. Je eet meer dan alleen die 3x158 of hoe weinig het ook was?
Yep, elk dieet is in wezen geldklopperij. Maar dat neemt niet weg dat ik voorstander ben van het principe 'kies het dieet wat bij je past' en als jij vindt dat dit bij jou past dan is dat zo. Veel mensen hebben baat bij maaltijdvervangers omdat ze dan niet hoeven nadenken over wat ze moeten klaarmaken en ook dat kan een steun in de rug zijn.quote:Op dinsdag 24 april 2007 17:09 schreef Fargo het volgende:
Elk dieet is geldklopperij toch?
Ik at gewoon te ongezond. Daar moest verandering in komen. Als ik twee maanden geleden 'gewoon' normaal was gaan eten was ik ook afgevallen. Enkel en alleen omdat ik de vettigheid had laten staan. Ik zie dit gewoon als behoorlijke steun in de rug...en het bevalt gewoon echt prima.
Natuurlijk heb ik dagen gehad dat ik echt alleen maar die maaltijdvervangers at, maar zelfs dan kreeg ik geen honger.
Maar die tijd ligt alweer weken achter me. Zoals gezegd lunch ik nu gewoon heerlijk en zijn er maar weinig dagen dat ik meer dan één maaltijdvervanger eet.
Of dit bij me past? Voorlopig wel. Misschien zie ik het over een half jaar wel helemaal anders. Maar als ik het vet eten laat staan, meer ga bewegen en meer verantwoorde tussendoortjes zou pakken kan ik me niet voorstellen dat ik binnen een jaar tijd weer 25 kilo zou aankomen.quote:Op dinsdag 24 april 2007 17:15 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Yep, elk dieet is in wezen geldklopperij. Maar dat neemt niet weg dat ik voorstander ben van het principe 'kies het dieet wat bij je past' en als jij vindt dat dit bij jou past dan is dat zo. Veel mensen hebben baat bij maaltijdvervangers omdat ze dan niet hoeven nadenken over wat ze moeten klaarmaken en ook dat kan een steun in de rug zijn.
Ik begrijp dan ook niet dat je zo fel op mij reageerdeIn die onderzoeken met VLCD is ook naar voren gekomen dat zo'n 70% van het gewichtsverlies vet is. De rest is vocht- en spierweefselverlies. Dus ja, je verliest veel spierweefsel. Eerlijkheidshalve moet ik wel zeggen dat ik geen vergelijkingsmateriaal heb wat betreft spierweefselverlies bij een 'gewoon dieet'.
En ik wilde net reagerenquote:
Het was misschien iets te openhartig om zo openbaar te plaatsenquote:
??quote:Op dinsdag 24 april 2007 17:24 schreef Fargo het volgende:
Je verliest spierweefsel inderdaad. Zoals bij elk dieet. Maar zelfs dat verschilt nog per individu.
Dat hoeft niet. Met voldoende kcal binnen krijgen en veel matig intensief bewegen/sporten is het helemaal niet gezegd dat je spierweefsel verliest.quote:Op dinsdag 24 april 2007 17:24 schreef Fargo het volgende:
Je verliest spierweefsel inderdaad. Zoals bij elk dieet. Maar zelfs dat verschilt nog per individu.
ymme, ymme tochquote:Op dinsdag 24 april 2007 18:02 schreef ymme het volgende:
Mijn moeder belde net, ze heeft vanochtend met mijn vader longfoto's moeten laten maken in het ziekenhuis. Hij hoest al een paar weken heel erg, tabletten hebben niet geholpen. Hij noemt het zelf een hartnekkige vast hoest. "s nachts kan hij er bijna niet van slapen.
Ik zit me nu allemaal gekke dingen in mijn hoofd te halen, en te huilen. En ik denk alleen maar NEE, niet ook mijn eigen vader.. Van mijn schoonvader is het nu een jaar geleden, dat we slecht nieuws kregen. Ik ben echt bang nu.
Dat houdt ik ook in mijn achterhoofd.quote:Op dinsdag 24 april 2007 18:47 schreef Rewimo het volgende:
Ymme, natuurlijk ben je ongerust. Maar bedenk wat Isa zegt: het kan heel veel oorzaken hebben en de meeste daarvan zijn gelukkig niet zo ernstig. Sterkte!
Daarom vroeg ik het maar even na voor de zekerheid.quote:Op dinsdag 24 april 2007 18:57 schreef Isabeau het volgende:
Oh wacht, even zoeken met google geeft me ineens een ander beeldIk zei het deze week al eerder: ik heb geen dirty mind
Je bent niet de enige die dat als eerste gedachte hadquote:Op dinsdag 24 april 2007 18:56 schreef Isabeau het volgende:
Ik zie ineens allemaal dames op een trilplaat
je gaat teveel met mannen omquote:Op dinsdag 24 april 2007 19:27 schreef teigan het volgende:
Waarom moest ik dan gelijk aan vibrators denken?.....
quote:Op dinsdag 24 april 2007 19:36 schreef omearos het volgende:
[..]
je gaat teveel met mannen omIk moest ook meteen aan vibrators denken
vertel je het wel even als je tóch wat hebt gekocht?quote:Op dinsdag 24 april 2007 19:15 schreef ymme het volgende:
Ik kende het ook niet hoor.
Ik denk ook niet dat ze wat aan mij kwijt worden, kwa producten. Misschien iets geinigs voor een verjaardag of iets dergelijks.
Haha, ik ben wel benieuwd, nog 45 min te gaan
Hoe lang waren die mensen gestopt met het dieet? Want iedereen was ook lyrisch over Sonja Bakker en nu we wat maanden verder zijn, zie ik steeds meer mensen (zowel online als irl) die er allang weer vanaf gestapt zijn en weer zijn aangekomen.quote:Op dinsdag 24 april 2007 17:13 schreef Fargo het volgende:
[..]
Ze waarschuwen wel met sporten. Daarvoor kom je gewoon koolhydraten/energie tekort. Maar dat is in de afbouwweken ook verleden tijd.
Ik had voor ik hiermee begon van veel mensen uitsluitend positieve verhalen gehoord. Schrik soms wel eens een beetje van jullie bevindingen. Waarschijnlijk omdat ze niet stroken met mijn ervaringen, die zijn ook louter positief. Ik lijd geen honger, voel me nu veel prettiger, heb me zelfs nu al een veel gezonder eetpatroon aangeleerd, heb een hometrainer gekocht voor als ik straks weer over ga op 'normaal' voedsel, zoals aardappelen, pasta etc.
Geen reden tot klagen hier... Of ik er goed aan heb gedaan? De tijd zal het leren...
Ja he alleen de volgende dag wat minderquote:Op dinsdag 24 april 2007 20:42 schreef Ikiskoel het volgende:
Zo, net even lekker staan boksen, tennissen en golfen. Leuk hoor, die Wii![]()
![]()
Iets klein, de tarzans, en die daar op lijken zijn ontzettend duur, 45 euroquote:Op dinsdag 24 april 2007 22:28 schreef Isabeau het volgende:
Je hebt je maar niet aan iets trillends gewaagd, ymme?
Ik zei daar al, harop. Antoine is goedkoperquote:Op dinsdag 24 april 2007 22:34 schreef Isabeau het volgende:
Zo hey, dat is nogal een hoge prijs voor een stukje plastic genot![]()
dan ben ik niet normaal, behalve als je de telefoon meetelt, maar die staat zelfs bijna nooit op trilfunctiequote:Op dinsdag 24 april 2007 22:54 schreef MinderMutsig het volgende:
Iedere zichzelf respecterende vrouw heeft tegenwoordig toch minimaal een trilding in het nachtkastje liggen tegenwoordig? Tenminste, als ik de verhalen moet geloven ben je niet echt normaal als je dat niet hebt.![]()
Tssk, ik heb niet eens een electrische tandenborstel.quote:Op dinsdag 24 april 2007 22:54 schreef MinderMutsig het volgende:
Iedere zichzelf respecterende vrouw heeft tegenwoordig toch minimaal een trilding in het nachtkastje liggen tegenwoordig? Tenminste, als ik de verhalen moet geloven ben je niet echt normaal als je dat niet hebt.![]()
Dan ben ik ook niet normaal. Ook ik heb niet eens een elektrische tandenborstelquote:Op dinsdag 24 april 2007 22:54 schreef MinderMutsig het volgende:
quote:Prijsvraag 2:
Win Ghost Rider-prijzen!
Winnaars
Liejannuh
Met andere woorden...dat hangt af van de hoeveelheid caloriën die je binnen krijgt?quote:Op dinsdag 24 april 2007 17:59 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat hoeft niet. Met voldoende kcal binnen krijgen en veel matig intensief bewegen/sporten is het helemaal niet gezegd dat je spierweefsel verliest.
Gemiddeld waren ze zo'n enkele maandjes tot ruim een jaar gestopt en één persoon met wie ik contact heb is nog steeds bezig.quote:Op dinsdag 24 april 2007 21:05 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Hoe lang waren die mensen gestopt met het dieet? Want iedereen was ook lyrisch over Sonja Bakker en nu we wat maanden verder zijn, zie ik steeds meer mensen (zowel online als irl) die er allang weer vanaf gestapt zijn en weer zijn aangekomen.
Natuurlijk is het je eigen 'schuld' als je meer gaat eten na een dieet en dan weer aankomt. Zo'n opbouwprogramma is op zich wel goed denk ik, maar het is gewoon de vraag of je altijd een goed patroon gaat aanhouden. Sowieso nu moet je dalijk opeens op je eten gaan letten en blijven letten. Het is heel makkelijk om langzaamaan weer meer te gaan eten dan je wilde, of sommige mensen zullen zich vol storten in alles wat ze wekenlang hebben gemist. Feit is dat de meeste dieten op de lange termijn geen resultaat geven. Afvallen is heel makkelijk, ik heb het ook al meerdere malen gedaan.Maar goed, het feit dat ik dat zeg geeft al aan dat je na een periode van gewoon gezonder eten ook weer aan kan komen, en na een periode afvallen door sport ook. Alleen ik weet wat ik wel en niet moet eten en ik zou dat patroon in theorie m'n leven lang vol kunnen houden, terwijl maaltijdvervangers geen levenslange oplossing zijn. Alheowel je natuurlijk zodra je aankomt wel weer een paar dagen maaltijdvervangers zou kunnen gebruiken (al dan niet van dat dieet... als je er twee kilo af wilt na de kerst zal slimfast of modifast ook prima werken neem ik aan).
*Mannetje isquote:
Wat heb ik nou weer gewonnen? Ik win normaal nooit wat en ik kan me niet eens herinneren dat ik heb meegedaan met deze prijsvraag!quote:
Als je lichaam veel te weinig energie binnenkrijgt dan is de kans groot dat niet alleen vetweefsel wordt afgebroken (moeizaam proces), maar ook skeletspierweefsel (=eiwit, makkelijkere energie). Je hersenen en rode bloedlichaampjes kunnen alleen functioneren op glucose en dat kan via de gluconeogenese makkelijker uit eiwit worden gemaakt dan uit vet. Ook bij een sterke behoefte aan snelle energie zal er eerder spierweefsel worden gebruikt om aan die behoefte te voldoen. Normaal heeft het lichaam flinke glycogeenvoorraden (suikers opgeslagen in spieren en lever) voor deze energie, maar die glycogeenvoorraden zijn bij zo'n laagcalorisch dieet eigenlijk volkomen uitgeput.quote:Op woensdag 25 april 2007 08:49 schreef Fargo het volgende:
Met andere woorden...dat hangt af van de hoeveelheid caloriën die je binnen krijgt?
Ja, volgens mij ben ik nu officieel een wandelend gevaarquote:Op woensdag 25 april 2007 16:08 schreef teigan het volgende:
wow, ze willen je wel plat krijgen zeg Troel..
Hopen dat je er wat aan hebt..
*mental note maakt* De omgeving waar Troel woont zoveel mogelijk vermijden de komende tijd!!quote:Op woensdag 25 april 2007 16:10 schreef Troel het volgende:
[..]
Ja, volgens mij ben ik nu officieel een wandelend gevaar
Volgens mij heb ik ooit ook eens Oxazepam gehad. Ik kon m'n mond amper meer open krijgen, ging naast m'n stoel zitten en kon alleen maar de hele dag apathisch voor me uit zitten te staren. Ik voelde me hersendood.quote:Op woensdag 25 april 2007 16:02 schreef Troel het volgende:
* Troel is terug.
Met Oxazepam en Propanolol.
Je moet er alleen geen makkelijke inkoppertjes in plaatsenquote:
quote:Op woensdag 25 april 2007 16:35 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Je moet er alleen geen makkelijke inkoppertjes in plaatsen
Denk aan mij als normaal, denk vervolgens aan mij als hyper. Lees dan even mijn post van toenet terug over dat gevaarquote:Op woensdag 25 april 2007 16:39 schreef omearos het volgende:
Ik heb ook Oxazepam gehad, werd er hypper van![]()
Sorryquote:Op woensdag 25 april 2007 19:55 schreef Rewimo het volgende:
O enne, Isa: je wordt bedanktMoest je die verkoudheid nou echt aan mij geven?
Ik heb nergens last van.quote:Op woensdag 25 april 2007 20:08 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Sorry
Hoeveel slachtoffers heb ik al veroorzaakt?
Nou, ik heb ook een stuk meer hoest- en proestneigingen dan voordat ik jou weer zag.quote:Op woensdag 25 april 2007 20:08 schreef Isabeau het volgende:
Hoeveel slachtoffers heb ik al veroorzaakt?
quote:Op woensdag 25 april 2007 20:54 schreef Isabeau het volgende:
Misschien doen Pauw en Witteman ook wel het SB dieet
en uitzendinggemist ondertitelt de programma's gelukkig ook (notquote:Op woensdag 25 april 2007 22:09 schreef Tangarine het volgende:
het staat morgen vast wel op uitzendinggemist.nl ofzo
hoe werkt dat anders dan?quote:Op donderdag 26 april 2007 10:05 schreef Rewimo het volgende:
Nee, maar ik lees op het forum daar zo vaak dat het misgaat en dat mensen dan alsnog een andere WLS moeten ondergaan, dat ik er niet voor wilde kiezen. Daarnaast wilde ik graag gewoon samen met mijn zoontje kunnen eten en juist niet de hele dag met eten bezig zijn. Ik ben nog steeds erg blij met mijn keuze voor een scopinaroOverigens wordt die operatie hier vrijwel niet uitgevoerd. In NL krijg je eerder een GBP. Maar lees je goed in, want de operatievorm is erg afhankelijk van wat voor soort eter je bent.
Hoi zout-droppie, op www.wlsinfo.nl kan je alle operaties vergelijken. Als ik het zo lees dat ben jij een typische eter voor een Gastric Bypass, en dat zal een WLS arts je wel aanraden. Maagbandjes zijn alleen geschikt voor volume-eters (snoep gaat er gewoon doorheen) en ze geven na verloop van tijd heel vaak complicaties. Een duodenale switch is het zwaarste geschut, dus dat zullen ze niet zo snel bij de 'lichtere' (zeg maar BMI 40-50) mensen inzetten.quote:Op donderdag 26 april 2007 10:12 schreef zout-droppie het volgende:
Ik zie trouwens bij de ziekenhuizen in de door jou gegeven link geen Emmen staan wel Leeuwarden , maar nou ben ik nog helemaal niet thuis in de soorten operaties dus zegt me nog niet zoveel allemaal.
maar werkt het dan ook langzamer?quote:Op donderdag 26 april 2007 10:35 schreef -Bubseltje- het volgende:
[..]
Grote van de maag lengte van de bypass etc
Daar kun je weinig over zeggen, het is voor iedereen anders. In het algemeen val je het eerste halfjaar het meeste af. Daarna gaat het langzamer. Ik was in 6 weken 25 kilo kwijtquote:Op donderdag 26 april 2007 10:36 schreef Miss_S het volgende:
maar werkt het dan ook langzamer?
Bij een duodenale switch en een scopinaro word een heel groot stuk van de dunne darm gebypassed (en de maag wordt gehalveerd). Dat betekent dat een groot deel van de voedingsstoffen niet wordt opgenomen in het bloed. Je kan dus ook ernstige tekorten ontwikkelen als je geen voedingssupplementen neemt. Bij deze vorm van WLS val je wel veel af, kan je redelijk normaal blijven eten maar moet je wel altijd waken voor tekorten.quote:
Welkom! Je bent al mooi op wegquote:Op donderdag 26 april 2007 10:30 schreef locutus51 het volgende:
Sinds vandaag ook maar aangemeld voor de Dieetclub. Ben ondertussen wel al 14 kilo kwijt, maar wil nog net zoveel kwijt.
Ik ben zeker mooi op weg al zeg ik het zelf... Ik ben vaker op dieet geweest, maar doe het nu wat langzamer in de hoop dat het nu ook echt weg blijft. (snel eraf is vaak er snel weer aan)..quote:
Als je in het Groningentopic kijkt, zie je dat er vandaag ook een Groningenmeeting isquote:Op donderdag 26 april 2007 11:01 schreef Isabeau het volgende:
Welkom in de dieetclub zout-droppie (ik voel een Groningen meeting aankomen), Koningin en locutus51.
Jaaaa, mensen ziek makenquote:Op donderdag 26 april 2007 11:09 schreef freecell het volgende:
Als je in het Groningentopic kijkt, zie je dat er vandaag ook een Groningenmeeting is
Kom je ook?
Mijn vriendin en schoonvader krijgen acupunctuur (vandaag voor de 3e keer trouwens) 3 naaldjes in hun oren die de bloedsuiker gebeuren naar beneden brengt. Ik doe zonder de naaldjes, ik geloof meer in mijn eigen kracht dan dat ik ondersteuning van naaldjes nodig ben (daarnaast heb ik een hekel aan naaldjes..)quote:Op donderdag 26 april 2007 11:09 schreef Rewimo het volgende:
Netjes hoor, wat houdt je dieet in?
Was dat een ja?quote:Op donderdag 26 april 2007 11:15 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Jaaaa, mensen ziek makenBen ik altijd voor in
Als het om ziek maken gaat kan ik ook wel even langskomenquote:Op donderdag 26 april 2007 11:29 schreef freecell het volgende:
Was dat een ja?
Ik zou het wel tof vinden als je ook kwam
In de overige 3 weken eten we veel groente en "mager" vlees. Veel kalkoenfilet en kipfilet. Zorgen dat we niet te veel saucen binnen krijgen zoals bij spaghetti/lasagne etc... dus wel pasta's maar dan alleen met groeten en kip/kalkoen.quote:Op donderdag 26 april 2007 11:31 schreef Rewimo het volgende:
Je krijgt in elk geval een redelijke hoeveelheid binnenEn veel eiwitten. Wat eet je dan zoal in de weken dat je "calorieën" mag eten, zeg maar?
KLiksquote:Op donderdag 26 april 2007 12:14 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb de Ultieme Active Topics ontdekt![]()
Die had ik ook al gezien, leuk hè!quote:Op donderdag 26 april 2007 12:14 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb de Ultieme Active Topics ontdekt![]()
ik weet wel hoe blij ik was toen die eerste 9 in een 8 veranderdequote:Op donderdag 26 april 2007 14:47 schreef Saarah het volgende:
Stiekem ben ik best trots want ik ben al 10,7kg afgevallen en bijna verandert die eerste 9 in een 8, en dat staat toch al veel mooier!![]()
De eerste 10 kilo gingen best gemakkelijk, dus nog even afwachten hoe lang het nog op deze manier lukt.
En dan heb ik meteen ook een vraagje.
Ik was op een paar site's aan het lezen over afvallen, en men zegt dat je na een bepaalde tijd (dus als je al een aantal kilo's hebt verloren) op je gewicht blijft "steken", dus niet meer afvalt. Voorlopig is dat bij mij nog niet, maar stel dat het wel zo was.
Op één van die site's stond dat je gewoon door moest blijven gaan op de manier zoals je bezig was, omdat je na een tijdje toch wel weer gaat afvallen.
Ergens anders heb ik gelezen of gehoord (weet ik niet juist meer) dat je dan je calorie-inname nog iets meer moet beperken, of meer moet gaan bewegen ofzo.
Als ik niet meer zou afvallen, zou ik meer gaan bewegen. Maar klopt het dat je na een tijdje toch terug gaat afvallen, ook al blijf je hetzelfde eten en bewegen?
meer gaat bewegen is niet ongezondquote:Op donderdag 26 april 2007 15:20 schreef locutus51 het volgende:
Het is juist goed dat je een tijdje niet afvalt, dit is een periode waarin je lichaam aangeeft dat het voorlopig genoeg is.... luister vooral naar je lichaam.... Je moet gewoon door blijven gaan met datgene wat je doet... en op gegeven moment begint het afvallen van zelf weer...
Wanneer je in die periode nog minder gaat eten of meer gaat bewegen dan daarvoor, ben je ongezond bezig....
jullie noemen altijd wel heel extreme gevallen denk niet dat er veel topsporters of berbeklimmers hier zittenquote:Op donderdag 26 april 2007 15:48 schreef locutus51 het volgende:
Meer bewegen kan zeker wel ongezond zijn, wanneer je elke dag meer verbruikt dan dat je binnen krijgt, gaat je lichaan andere zaken verbranden binnen je lichaam, en dit hoeft niet altijd vetten te zijn. Kijk maar naar topsporters/bergbeklimmers... ze verdoen heel veel, krijgen niet heel veel meer binnen dan normaal, ze vallen idd af, maar hun hele weerstand is weg.
Bovenstaande is natuurlijk erg extreem, maar ik wilde er alleen maar mee zeggen dat je moet uitkijken met meer bewegen..
Eetpatroon aanpassen betekent idd niet perse minder.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |