abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48674369
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 17:09 schreef Fargo het volgende:
Elk dieet is geldklopperij toch?
Ik at gewoon te ongezond. Daar moest verandering in komen. Als ik twee maanden geleden 'gewoon' normaal was gaan eten was ik ook afgevallen. Enkel en alleen omdat ik de vettigheid had laten staan. Ik zie dit gewoon als behoorlijke steun in de rug...en het bevalt gewoon echt prima.

Natuurlijk heb ik dagen gehad dat ik echt alleen maar die maaltijdvervangers at, maar zelfs dan kreeg ik geen honger.
Maar die tijd ligt alweer weken achter me. Zoals gezegd lunch ik nu gewoon heerlijk en zijn er maar weinig dagen dat ik meer dan één maaltijdvervanger eet.
Yep, elk dieet is in wezen geldklopperij. Maar dat neemt niet weg dat ik voorstander ben van het principe 'kies het dieet wat bij je past' en als jij vindt dat dit bij jou past dan is dat zo. Veel mensen hebben baat bij maaltijdvervangers omdat ze dan niet hoeven nadenken over wat ze moeten klaarmaken en ook dat kan een steun in de rug zijn.

Ik begrijp dan ook niet dat je zo fel op mij reageerde In die onderzoeken met VLCD is ook naar voren gekomen dat zo'n 70% van het gewichtsverlies vet is. De rest is vocht- en spierweefselverlies. Dus ja, je verliest veel spierweefsel. Eerlijkheidshalve moet ik wel zeggen dat ik geen vergelijkingsmateriaal heb wat betreft spierweefselverlies bij een 'gewoon dieet'.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 24 april 2007 @ 17:24:42 #152
35189 Troel
scherp en bot
pi_48674674
ik heb dit maar even verplaatst
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_48674680
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 17:15 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Yep, elk dieet is in wezen geldklopperij. Maar dat neemt niet weg dat ik voorstander ben van het principe 'kies het dieet wat bij je past' en als jij vindt dat dit bij jou past dan is dat zo. Veel mensen hebben baat bij maaltijdvervangers omdat ze dan niet hoeven nadenken over wat ze moeten klaarmaken en ook dat kan een steun in de rug zijn.

Ik begrijp dan ook niet dat je zo fel op mij reageerde In die onderzoeken met VLCD is ook naar voren gekomen dat zo'n 70% van het gewichtsverlies vet is. De rest is vocht- en spierweefselverlies. Dus ja, je verliest veel spierweefsel. Eerlijkheidshalve moet ik wel zeggen dat ik geen vergelijkingsmateriaal heb wat betreft spierweefselverlies bij een 'gewoon dieet'.
Of dit bij me past? Voorlopig wel. Misschien zie ik het over een half jaar wel helemaal anders. Maar als ik het vet eten laat staan, meer ga bewegen en meer verantwoorde tussendoortjes zou pakken kan ik me niet voorstellen dat ik binnen een jaar tijd weer 25 kilo zou aankomen.

De reden dat ik zo fel reageerde is omdat je 'eerder' ook al met dezelfde argumenten kwam. En, zoals gezegd, mijn ervaringen daarin zijn gewoon heel anders. Het was niet mijn bedoeling je af te schrikken of iets dergelijks. Mijn excuses daarvoor..

Je verliest spierweefsel inderdaad. Zoals bij elk dieet. Maar zelfs dat verschilt nog per individu.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 24 april 2007 @ 17:28:38 #154
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_48674793
Fargo, ik begreep eerst ook dat je alleen maar 3 x 150 calorieën binnenkreeg gedurende lange tijd Gelukkig is dat niet zo. Je valt er in elk geval goed mee af. Ik hoop voor je dat het blijft werken en dat je het ook nadat je stopt goed kunt volhouden in je slankere lijf
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_48674842
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 17:24 schreef Troel het volgende:
ik heb dit maar even verplaatst
En ik wilde net reageren
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 24 april 2007 @ 17:30:38 #156
35189 Troel
scherp en bot
pi_48674859
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 17:30 schreef Isabeau het volgende:

[..]

En ik wilde net reageren
Het was misschien iets te openhartig om zo openbaar te plaatsen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 24 april 2007 @ 17:31:14 #157
13151 crew  Rewimo
pi_48674873
Ik heb mijn reactie ook maar even weggehaald. Eens kijken waar ik die kwijt kan
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_48675111
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 17:24 schreef Fargo het volgende:
Je verliest spierweefsel inderdaad. Zoals bij elk dieet. Maar zelfs dat verschilt nog per individu.
??
Het lijkt mij niet normaal dat je spierweefsel verliest bij een dieet. Als je voldoende eet (maar niet teveel want dan val je niet af he) dan verlies je toch geen spieren? En als je dan ook eens een paar keer per week erbij gaat bewegen, krijg je er juist spieren bij, waardoor je basaalmetabolisme omhoog gaat! En je krijgt een mooi lijf als je wat gespierder bent, al het vel zit wat strakker.

Als jij spieren verliest door je dieet, durf ik te wedden dat je na dit dieet een jojo wordt, omdat de metabolisme lager wordt en je dus eigenlijk altijd moet blijven lijnen. En dat lijkt me niet de bedoeling....
pi_48675795
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 17:24 schreef Fargo het volgende:
Dat hoeft niet. Met voldoende kcal binnen krijgen en veel matig intensief bewegen/sporten is het helemaal niet gezegd dat je spierweefsel verliest.
pi_48675897
Mijn moeder belde net, ze heeft vanochtend met mijn vader longfoto's moeten laten maken in het ziekenhuis. Hij hoest al een paar weken heel erg, tabletten hebben niet geholpen. Hij noemt het zelf een hartnekkige vast hoest. "s nachts kan hij er bijna niet van slapen.

Ik zit me nu allemaal gekke dingen in mijn hoofd te halen, en te huilen. En ik denk alleen maar NEE, niet ook mijn eigen vader.. Van mijn schoonvader is het nu een jaar geleden, dat we slecht nieuws kregen. Ik ben echt bang nu.
pi_48675912
Wat praten jullie toch veel!

Miss_D, gefeliciteerd!

Isabeau, beterschap!
pi_48676041
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 18:02 schreef ymme het volgende:
Mijn moeder belde net, ze heeft vanochtend met mijn vader longfoto's moeten laten maken in het ziekenhuis. Hij hoest al een paar weken heel erg, tabletten hebben niet geholpen. Hij noemt het zelf een hartnekkige vast hoest. "s nachts kan hij er bijna niet van slapen.

Ik zit me nu allemaal gekke dingen in mijn hoofd te halen, en te huilen. En ik denk alleen maar NEE, niet ook mijn eigen vader.. Van mijn schoonvader is het nu een jaar geleden, dat we slecht nieuws kregen. Ik ben echt bang nu.
ymme, ymme toch Ik begrijp dat er nu wilde dingen in je op komen, maar probeer dat weg te drukken zolang er niets echt duidelijk is. Heus, een hardnekkige hoest kan van alles zijn en is vaker onschuldig dan levensbedreigend. Gewoon afwachten wat die longfoto's zeggen, k?
pi_48676283
Ja ik snap dat ik nu weer dingen denk, die onnodig zijn. Maar het zit het laatste jaar allemaal zo tegen.
Wat kan het allemaal zijn dan Isabeau. Het is ook zo ineens op komen zetten.
pi_48676903
Mogelijke oorzaken van hardnekkig hoesten:
-een ontsteking ergens in de luchtwegen van bijv. bijholten, keel, longen (in de longen kan het gaan om een longontsteking, bronchitis, een longabces of ziekten waar ontstekingen bij voorkomen (zoals tbc) maar die nog veel meer symptomen hebben)
- er kan ook sprake zijn van een nieuwe prikkelende stof in de omgeving
- bepaalde geneesmiddelen (ACE-remmers zijn heel erg berucht om het hoesten, maar daar had de huisarts dan wel aan gedacht)
- er kan vocht bij de longen zitten, dan is er vaak iets mis met de werking van het hart
- hij kan iets per ongeluk geaspireerd hebben (dat je dus bijv een stukje voedsel in je longen hebt gekregen, daar ga je dan ook langdurig van hoesten), hier valt ook 'reflux' onder: dat maaginhoud terug je slokdarm in gaat en in je keel het verkeerde gat in loopt.
- het kan een tumor zijn

Hoesten als enige klacht is trouwens één van de meest voorkomende redenen om een huisarts te bezoeken en meestal is het volkomen onschuldig. Ik zou pas ongerust worden als er ook sprake is van kortademigheid, bloed ophoesten, koorts of heel erg veel slijm ophoesten.

Het is bekend dat hoesten bij een virusinfectie lang duurt en dat het heel heftig kan zijn.
pi_48676978
Hij is vorige week hiermee ook naar de huisarts geweest, heeft toen tabletten ofzo gekregen. Maar dat helpt totaal niet. Vandaar dat de huisarts hem vandaag naar het ziekenhuis gestuurd heeft, voor foto's.
pi_48677221
Sterkte Ymme, ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt.
There is no love sincerer than the love of food.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 24 april 2007 @ 18:47:22 #167
13151 crew  Rewimo
pi_48677276
Ymme, natuurlijk ben je ongerust. Maar bedenk wat Isa zegt: het kan heel veel oorzaken hebben en de meeste daarvan zijn gelukkig niet zo ernstig. Sterkte!
pi_48677385
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 18:47 schreef Rewimo het volgende:
Ymme, natuurlijk ben je ongerust. Maar bedenk wat Isa zegt: het kan heel veel oorzaken hebben en de meeste daarvan zijn gelukkig niet zo ernstig. Sterkte!
Dat houdt ik ook in mijn achterhoofd.
Ik heb om 20.00 uur een 'trilparty'. Net zoiets als een tupperware party maar dan anders
Dat wordt dus lekker lachen, met alle meiden bij elkaar.
pi_48677490
Dat is wel lekker, heb je even wat afleiding.

Wat moet ik me voorstellen bij eeen trilparty?
pi_48677549
Ik zie ineens allemaal dames op een trilplaat
pi_48677572
Oh wacht, even zoeken met google geeft me ineens een ander beeld Ik zei het deze week al eerder: ik heb geen dirty mind
pi_48677620
Sterkte, ymme! Misschien valt het allemaal wel heel erg mee!
pi_48677736
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 18:57 schreef Isabeau het volgende:
Oh wacht, even zoeken met google geeft me ineens een ander beeld Ik zei het deze week al eerder: ik heb geen dirty mind
Daarom vroeg ik het maar even na voor de zekerheid.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 24 april 2007 @ 19:10:11 #174
13151 crew  Rewimo
pi_48677936
O aha, een trilparty Ik kende het begrip ook nog niet
pi_48678106
Ik kende het ook niet hoor.
Ik denk ook niet dat ze wat aan mij kwijt worden, kwa producten. Misschien iets geinigs voor een verjaardag of iets dergelijks.
Haha, ik ben wel benieuwd, nog 45 min te gaan
pi_48678151
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 18:56 schreef Isabeau het volgende:
Ik zie ineens allemaal dames op een trilplaat
Je bent niet de enige die dat als eerste gedachte had
Not all those who wander are lost. - J.R.R. Tolkien
As far as we can discern, the sole purpose of human existance is to kindle a light of meaning in the darkness of mere being. - C.G. Jung
pi_48678406
Waarom moest ik dan gelijk aan vibrators denken? .....

[ Bericht 47% gewijzigd door teigan op 24-04-2007 19:40:26 ]
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_48678698
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 19:27 schreef teigan het volgende:
Waarom moest ik dan gelijk aan vibrators denken?.....
je gaat teveel met mannen om Ik moest ook meteen aan vibrators denken
  dinsdag 24 april 2007 @ 20:02:23 #179
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_48679760
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 19:36 schreef omearos het volgende:

[..]

je gaat teveel met mannen om Ik moest ook meteen aan vibrators denken
Ik ook!
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
  dinsdag 24 april 2007 @ 20:08:21 #180
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_48679988
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 19:15 schreef ymme het volgende:
Ik kende het ook niet hoor.
Ik denk ook niet dat ze wat aan mij kwijt worden, kwa producten. Misschien iets geinigs voor een verjaardag of iets dergelijks.
Haha, ik ben wel benieuwd, nog 45 min te gaan
vertel je het wel even als je tóch wat hebt gekocht? .
Niet meer actief op Fok!
pi_48681219
Zo, net even lekker staan boksen, tennissen en golfen. Leuk hoor, die Wii
It is your friends who make your world!
pi_48681243
daar (met de trilproducten ) kun je vast ook wel voldoende energie mee verbranden trouwens
Not all those who wander are lost. - J.R.R. Tolkien
As far as we can discern, the sole purpose of human existance is to kindle a light of meaning in the darkness of mere being. - C.G. Jung
pi_48682205
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 17:13 schreef Fargo het volgende:

[..]

Ze waarschuwen wel met sporten. Daarvoor kom je gewoon koolhydraten/energie tekort. Maar dat is in de afbouwweken ook verleden tijd.

Ik had voor ik hiermee begon van veel mensen uitsluitend positieve verhalen gehoord. Schrik soms wel eens een beetje van jullie bevindingen. Waarschijnlijk omdat ze niet stroken met mijn ervaringen, die zijn ook louter positief. Ik lijd geen honger, voel me nu veel prettiger, heb me zelfs nu al een veel gezonder eetpatroon aangeleerd, heb een hometrainer gekocht voor als ik straks weer over ga op 'normaal' voedsel, zoals aardappelen, pasta etc.

Geen reden tot klagen hier... Of ik er goed aan heb gedaan? De tijd zal het leren...
Hoe lang waren die mensen gestopt met het dieet? Want iedereen was ook lyrisch over Sonja Bakker en nu we wat maanden verder zijn, zie ik steeds meer mensen (zowel online als irl) die er allang weer vanaf gestapt zijn en weer zijn aangekomen.

Natuurlijk is het je eigen 'schuld' als je meer gaat eten na een dieet en dan weer aankomt. Zo'n opbouwprogramma is op zich wel goed denk ik, maar het is gewoon de vraag of je altijd een goed patroon gaat aanhouden. Sowieso nu moet je dalijk opeens op je eten gaan letten en blijven letten. Het is heel makkelijk om langzaamaan weer meer te gaan eten dan je wilde, of sommige mensen zullen zich vol storten in alles wat ze wekenlang hebben gemist. Feit is dat de meeste dieten op de lange termijn geen resultaat geven. Afvallen is heel makkelijk, ik heb het ook al meerdere malen gedaan. Maar goed, het feit dat ik dat zeg geeft al aan dat je na een periode van gewoon gezonder eten ook weer aan kan komen, en na een periode afvallen door sport ook. Alleen ik weet wat ik wel en niet moet eten en ik zou dat patroon in theorie m'n leven lang vol kunnen houden, terwijl maaltijdvervangers geen levenslange oplossing zijn. Alheowel je natuurlijk zodra je aankomt wel weer een paar dagen maaltijdvervangers zou kunnen gebruiken (al dan niet van dat dieet... als je er twee kilo af wilt na de kerst zal slimfast of modifast ook prima werken neem ik aan).
Sanity is (not) statistical
pi_48682447
Ik dacht ook aan trilplaten hoor! Maar het klinkt wel grappig op zich. Volgens mij is zo'n trilparty heel leuk als je genoeg wijn bij de hand hebt. Maar wat zeg ik ook, met genoeg wijn is zelfs een tupperware party leuk. Het begrip 'genoeg' is gelukkig rekbaar.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 24 april 2007 @ 21:49:47 #185
13151 crew  Rewimo
pi_48684071
De blikjes Slimfast zijn overigens in de aanbieding bij Xenos, voor de liefhebbers. 69 cent als ik het goed onthouden heb.
  dinsdag 24 april 2007 @ 21:56:56 #186
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_48684414
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 20:42 schreef Ikiskoel het volgende:
Zo, net even lekker staan boksen, tennissen en golfen. Leuk hoor, die Wii
Ja he alleen de volgende dag wat minder ik met mijn RSI armpjes (waarmee ik weer snel naar de fysio moet als mijn mannetje weer op de rit is)

Ow ja en afvallen wat is dat ook alweer sta al zeker een maand stil en daarvoor ging het ook al niet erg rap. Ik zal moeten gaan sporten morgen de hometrainer eens onder het stof vandaan halen
pi_48685743
Nou... we hebben ons rot gelachen.. Goed voor de buikspieren

En heb wel wat gekocht ja, voor 10% van de opbrengst, mocht de gastvrouw wat uitzoeken, naja, dan moet je toch wat bestellen. Over 3 weken, komt ze het brengen. Ben benieuwd, wat vriendje lief zal zeggen Ik heb z'n boekje gekocht, What women want. Daarin zitten bonnen, die ik aan mijn vriend kan geven, en daar staat dat iets op, wat hij die dag moet doen. Hetzij een masage etc
pi_48685845
Je hebt je maar niet aan iets trillends gewaagd, ymme?
pi_48685990
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 22:28 schreef Isabeau het volgende:
Je hebt je maar niet aan iets trillends gewaagd, ymme?
Iets klein, de tarzans, en die daar op lijken zijn ontzettend duur, 45 euro
Wilde het eigenlijk niet zeggen...
pi_48686108
Zo hey, dat is nogal een hoge prijs voor een stukje plastic genot
pi_48686324
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 22:34 schreef Isabeau het volgende:
Zo hey, dat is nogal een hoge prijs voor een stukje plastic genot
Ik zei daar al, harop. Antoine is goedkoper
Niet lullig bedoelt overigens...
pi_48686746
Dan kan je nog beter naar de mediamarkt. Die trildingen zijn daar vast goedkoper

Net weer naar poweryoga geweest. Mijn spiertjes zijn weer lekker soepel
pi_48687238
Iedere zichzelf respecterende vrouw heeft tegenwoordig toch minimaal een trilding in het nachtkastje liggen tegenwoordig? Tenminste, als ik de verhalen moet geloven ben je niet echt normaal als je dat niet hebt.
pi_48688299
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 22:54 schreef MinderMutsig het volgende:
Iedere zichzelf respecterende vrouw heeft tegenwoordig toch minimaal een trilding in het nachtkastje liggen tegenwoordig? Tenminste, als ik de verhalen moet geloven ben je niet echt normaal als je dat niet hebt.
dan ben ik niet normaal, behalve als je de telefoon meetelt, maar die staat zelfs bijna nooit op trilfunctie
verveling, op de juiste momenten gevoeld, is een teken van intelligentie
pi_48688585
quote:
Tssk, ik heb niet eens een electrische tandenborstel.
pi_48689071
gat in de markt voor de Wii: een trillend 'opzetstuk'

ze willen toch graag dat vrouwen aan de spelcomputers gaan
pi_48689568
quote:
Dan ben ik ook niet normaal. Ook ik heb niet eens een elektrische tandenborstel
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 25 april 2007 @ 07:08:09 #198
13151 crew  Rewimo
pi_48693173
Ik heb zelfs twee elektrische tandenborstels

Maar eh... daar word je niet echt opgewonden van hoor
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 25 april 2007 @ 07:12:46 #199
13151 crew  Rewimo
pi_48693194
quote:
Prijsvraag 2:
Win Ghost Rider-prijzen!
Winnaars

Liejannuh
Gefeliciteerd!
pi_48693583
Vreemd gesprek ineens
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')