abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 22 april 2007 @ 08:00:01 #1
35189 Troel
scherp en bot
pi_48590056
Fok Dieetclub deel 152

Voor wie is de FoK!Dieetclub bedoeld?
De Fok!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een startBMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Slank de zomer in #63 Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes
Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Meetings
We zijn een weekendje weg geweest, naar verkeerspark Assen geweest en zijn nu aan het overleggen over een dagje sauna en een speciale "5 jaar dieetclub-meet". Wil je ook een keer mee? Je bent van harte welkom om je aan te melden in Di-eetclubmeeting XXIII

Ik wil ook!
Dat kan Ga naar http://www.dieet-web.nl en maak daar een account aan. Na activatie zal je dan in het lijstje verschijnen. Troel zorgt ervoor dat je geactiveerd wordt, dus je kunt het beste haar een PM sturen met je inlognaam zodat ze je kan activeren en aan de dieetclub kan koppelen. Op dieet-web kun je zelf een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet en je plan invullen. Die gegevens zijn nodig om in het lijstje te verschijnen. Met je eigen account kan je zelf je updates doorgeven. Dat kan je één keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal één update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Voor meer vragen kun je of Troel PM-en, of kijken op http://forum.dieet-web.nl

Deelnemers
De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

Deze OP is te vinden in de Fok!wiki
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_48590248
Goeiemorgen allemaal! Hoop dat jullie het gister leuk hebben gehad, en dat Isa zich weer ietsje beter voelt vanmorgen
Not all those who wander are lost. - J.R.R. Tolkien
As far as we can discern, the sole purpose of human existance is to kindle a light of meaning in the darkness of mere being. - C.G. Jung
pi_48590260
Goedemorgen

Hoe is het met Isa?

Ik vond het gisteren echt leuk! Mijn knie is nu belachelijk blauw, mijn elleboog en pols ook en Maarten snapt niet helemaal hoe je uit een wipkip kan vallen
En blobben zijn tof!

Vond het echt tof! Enne Troel: nog iets tofs gekleid?
pi_48590268
quote:
Op zondag 22 april 2007 09:08 schreef freecell het volgende:
Goedemorgen

Hoe is het met Isa?

Ik vond het gisteren echt leuk! Mijn knie is nu belachelijk blauw, mijn elleboog en pols ook en Maarten snapt niet helemaal hoe je uit een wipkip kan vallen
En blobben zijn tof!

Vond het echt tof! Enne Troel: nog iets tofs gekleid?
rofl deze Maarten snapt het ook niet helemaal
Not all those who wander are lost. - J.R.R. Tolkien
As far as we can discern, the sole purpose of human existance is to kindle a light of meaning in the darkness of mere being. - C.G. Jung
pi_48590464
quote:
Op zondag 22 april 2007 09:10 schreef Tangarine het volgende:

[..]

rofl deze Maarten snapt het ook niet helemaal
Hmmm, bij mijn Maarten hielpen de foto's wel.
Het was meer een soort mandje waar je in kon zitten.....
En dat mandje mocht me niet.
pi_48590605
volgens mij kan je best snel uit een wipkip vallen als je groter bent dan een kind
  † In Memoriam † zondag 22 april 2007 @ 10:03:22 #7
43556 miss_dynastie
pi_48590680
Freecell

Er is zelfs nog een ons of negen af ten opzichte van vorige week zondag. Valt me errug mee gezien de briljante voedselvoorziening in het verkeerspark
  zondag 22 april 2007 @ 10:32:11 #8
35189 Troel
scherp en bot
pi_48591074
Het was een neukwip

Tangarine, linkje naar de foto's in het dieetclubmeetingtopic
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 22 april 2007 @ 10:43:10 #9
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_48591255
Kaassouflés

Nee, het eten 's avonds was lekkerder Wat was het gezellig, het had me niets kunnen schelen als ik er drie kilo van aangekomen was is niet zo
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_48591408
Oi! Ik word alleen maar ziekeriger Ik heb vriendlief de halve nacht wakker gehouden geloof ik Hij was er in ieder geval al om 8 uur uit en dat is wel héél vroeg voor hem.

Ik heb op aanraden van freecell de documentaire 'beperkt houdbaar' gekeken. Was absoluut interessant. Ik ga ook maar vagina's playboyproof maken als ik klaar ben, dat verdient 350.000 dollar per maand

Vond op die site nog een stukje van JK Rowling (ja, die van de Harry Potter boeken). Voor wie geïnteresseerd is wat zij over het schoonheidsideaal heeft te zeggen:
quote:
For Girls Only, Probably...

Being thin. Probably not a subject that you ever expected to read about on this website, but my recent trip to London got me thinking...

It started in the car on the way to Leavesden film studios. I whiled away part of the journey reading a magazine that featured several glossy photographs of a very young woman who is either seriously ill or suffering from an eating disorder (which is, of course, the same thing); anyway, there is no other explanation for the shape of her body. She can talk about eating absolutely loads, being terribly busy and having the world's fastest metabolism until her tongue drops off (hooray! Another couple of ounces gone!), but her concave stomach, protruding ribs and stick-like arms tell a different story. This girl needs help, but, the world being what it is, they're sticking her on magazine covers instead. All this passed through my mind as I read the interview, then I threw the horrible thing aside.

But blow me down if the subject of girls and thinness didn't crop up shortly after I got out of the car. I was talking to one of the actors and, somehow or other, we got onto the subject of a girl he knows (not any of the Potter actresses – somebody from his life beyond the films) who had been dubbed 'fat' by certain charming classmates. (Could they possibly be jealous that she knows the boy in question? Surely not!)

'But,' said the actor, in honest perplexity, 'she is really not fat.'

'"Fat" is usually the first insult a girl throws at another girl when she wants to hurt her,' I said; I could remember it happening when I was at school, and witnessing it among the teenagers I used to teach. Nevertheless, I could see that to him, a well-adjusted male, it was utterly bizarre behaviour, like yelling 'thicko!' at Stephen Hawking.

His bemusement at this everyday feature of female existence reminded me how strange and sick the 'fat' insult is. I mean, is 'fat' really the worst thing a human being can be? Is 'fat' worse than 'vindictive', 'jealous', 'shallow', 'vain', 'boring' or 'cruel'? Not to me; but then, you might retort, what do I know about the pressure to be skinny? I'm not in the business of being judged on my looks, what with being a writer and earning my living by using my brain...

I went to the British Book Awards that evening. After the award ceremony I bumped into a woman I hadn't seen for nearly three years. The first thing she said to me? 'You've lost a lot of weight since the last time I saw you!'

'Well,' I said, slightly nonplussed, 'the last time you saw me I'd just had a baby.'

What I felt like saying was, 'I've produced my third child and my sixth novel since I last saw you. Aren't either of those things more important, more interesting, than my size?' But no – my waist looked smaller! Forget the kid and the book: finally, something to celebrate!

So the issue of size and women was (ha, ha) weighing on my mind as I flew home to Edinburgh the next day. Once up in the air, I opened a newspaper and my eyes fell, immediately, on an article about the pop star Pink.

Her latest single, 'Stupid Girls', is the antidote-anthem for everything I had been thinking about women and thinness. 'Stupid Girls' satirises the talking toothpicks held up to girls as role models: those celebrities whose greatest achievement is un-chipped nail polish, whose only aspiration seems to be getting photographed in a different outfit nine times a day, whose only function in the world appears to be supporting the trade in overpriced handbags and rat-sized dogs.

Maybe all this seems funny, or trivial, but it's really not. It's about what girls want to be, what they're told they should be, and how they feel about who they are. I've got two daughters who will have to make their way in this skinny-obsessed world, and it worries me, because I don't want them to be empty-headed, self-obsessed, emaciated clones; I'd rather they were independent, interesting, idealistic, kind, opinionated, original, funny – a thousand things, before 'thin'. And frankly, I'd rather they didn't give a gust of stinking chihuahua flatulence whether the woman standing next to them has fleshier knees than they do. Let my girls be Hermiones, rather than Pansy Parkinsons. Let them never be Stupid Girls. Rant over.
bron
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 22 april 2007 @ 10:52:23 #11
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_48591415
-1.4 kilo Heel raar want ik durfde eik helemaal niet op de weegschaal omdat het voor m'n gevoel een slechte week was geweest. Maargoed, ik kon het toch weer niet laten en daar ben ik nu erg blij mee

*foto's gaat kijken*
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 22 april 2007 @ 10:57:48 #12
13151 crew  Rewimo
pi_48591513
Wauw, mooi stuk. Hopelijk bereikt ze er haar potentiële te dunne lezertjes mee. Goed dat zij zich ermee bezighoudt, best kans dat woorden van haar meer indruk op kinderen maken dan van andere mensen
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 22 april 2007 @ 10:58:13 #13
13151 crew  Rewimo
pi_48591522
Jojogirl Goed gedaan
pi_48591572
Knap hoor, Jojogirl! Ik ben vanmorgen maar even niet op de weegschaal gaan staan, ik vrees het ergste
pi_48591576
quote:
Op zondag 22 april 2007 10:57 schreef Rewimo het volgende:
Wauw, mooi stuk. Hopelijk bereikt ze er haar potentiële te dunne lezertjes mee. Goed dat zij zich ermee bezighoudt, best kans dat woorden van haar meer indruk op kinderen maken dan van andere mensen
Dit vond ik wel herkenbaar:
quote:
What I felt like saying was, 'I've produced my third child and my sixth novel since I last saw you. Aren't either of those things more important, more interesting, than my size?' But no – my waist looked smaller! Forget the kid and the book: finally, something to celebrate!
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 22 april 2007 @ 11:02:57 #16
13151 crew  Rewimo
pi_48591620
Ja inderdaad...
  zondag 22 april 2007 @ 11:11:07 #17
35189 Troel
scherp en bot
pi_48591818
Overigens:

Het zeescrubzout is een groot succes. Ik voel me helemaal poezelig en ooks Bert ruggetje kon het wel waarderen (felrood )
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 22 april 2007 @ 11:56:16 #18
13151 crew  Rewimo
pi_48592850
Ah, je bent al begonnen met de warentest
pi_48593235
Nou, het lijkt erop dat de eerste kilo (ruim) er weer af is. Gelukkig maar. Nu die andere 24 nog haha. Maar goed, met een vriend die zo streng is als de mijne moet dat lukken , en het lijkt er zowaar op dat ik iets heb gevonden wat je motivatie of misschien zelfs zelf-discipline kan noemen. Die stond alleen wel even uit toen ze op m'n werk de hele kantinetafel vol hadden gezet met alle overgebleven paaseitjes, chocolade en koekjes. Maar goed, een misser mag er weleens tussen zitten en ik had ook al twee weken geen chocola op, dus het was ook wel de ultieme kwelling om een half uur lang naar een tafel vol chocolaatjes te kijken.
Sanity is (not) statistical
  zondag 22 april 2007 @ 12:14:13 #20
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_48593305
Ik heb niks te vertellen, maar ik wil hier toch af en toe even meelezen, dus een tvp .
Niet meer actief op Fok!
pi_48593502
Goed stuk van J.K. Rowling.

Toch vind ik het ook wel weer erg makkelijk om dit allemaal alleen maar op de media te schuiven zoals op de site beperkthoudbaar gedaan wordt. Vrouwen hebben toch ook gezond verstand?
There is no love sincerer than the love of food.
pi_48593570
Nou ja, het ligt ook niet aan de media, maar op de een of andere manier hebben veel mensen de behoefte anderen de grond in te trappen om zich beter te voelen over zichzelf. De media riepen nooit naar mij dat ik dik was, dat deden m'n klasgenoten. En glossy's las ik op de basisschool nog niet.
Sanity is (not) statistical
pi_48593903
quote:
Op zondag 22 april 2007 12:24 schreef Maeghan het volgende:
Nou ja, het ligt ook niet aan de media, maar op de een of andere manier hebben veel mensen de behoefte anderen de grond in te trappen om zich beter te voelen over zichzelf. De media riepen nooit naar mij dat ik dik was, dat deden m'n klasgenoten. En glossy's las ik op de basisschool nog niet.
Klopt, maar aan de andere kant zie je in de glossy's wel alleen maar de dunne, mooie mensen, en dat schept ook weer een bepaald beeld, iedereen wil/moet toch zo zijn?

Al is mijn mening ook dat dit dus vooral in je omgeving ligt, en niet perse aan de bladen.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  † In Memoriam † zondag 22 april 2007 @ 12:47:08 #24
43556 miss_dynastie
pi_48594233
De media hebben ook hun invloed op de denkwijze van mensen. Die kinderen lezen geen glossy's, maar de moeders wel. Die zeggen tegen hun kind 'geen koekje want dan word je dik', etc. etc. etc. Ze kijken wel tv en krijgen daar een bepaald beeld mee, ze horen dingen van andere mensen. Al die jonge kinderen, niet te dik, die al op dieet zijn, hoe komen die erop? Niet uit zichzelf, dat maak je me niet wijs.
  zondag 22 april 2007 @ 12:52:54 #25
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_48594408
quote:
Op zondag 22 april 2007 11:00 schreef Fannetje het volgende:
Knap hoor, Jojogirl! Ik ben vanmorgen maar even niet op de weegschaal gaan staan, ik vrees het ergste
Gewoon wel doen hoor, misschien valt het wel net zo mee als bij mij.

En goed stuk inderdaad van JKR, hopelijk laten de jonge meiden die ook HP lezen het goed tot zich doordringen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')