rofl deze Maarten snapt het ook niet helemaalquote:Op zondag 22 april 2007 09:08 schreef freecell het volgende:
Goedemorgen
Hoe is het met Isa?![]()
Ik vond het gisteren echt leuk! Mijn knie is nu belachelijk blauw, mijn elleboog en pols ook en Maarten snapt niet helemaal hoe je uit een wipkip kan vallen
En blobben zijn tof!
Vond het echt tof! Enne Troel: nog iets tofs gekleid?
Hmmm, bij mijn Maarten hielpen de foto's wel.quote:Op zondag 22 april 2007 09:10 schreef Tangarine het volgende:
[..]
rofl deze Maarten snapt het ook niet helemaal
bronquote:For Girls Only, Probably...
Being thin. Probably not a subject that you ever expected to read about on this website, but my recent trip to London got me thinking...
It started in the car on the way to Leavesden film studios. I whiled away part of the journey reading a magazine that featured several glossy photographs of a very young woman who is either seriously ill or suffering from an eating disorder (which is, of course, the same thing); anyway, there is no other explanation for the shape of her body. She can talk about eating absolutely loads, being terribly busy and having the world's fastest metabolism until her tongue drops off (hooray! Another couple of ounces gone!), but her concave stomach, protruding ribs and stick-like arms tell a different story. This girl needs help, but, the world being what it is, they're sticking her on magazine covers instead. All this passed through my mind as I read the interview, then I threw the horrible thing aside.
But blow me down if the subject of girls and thinness didn't crop up shortly after I got out of the car. I was talking to one of the actors and, somehow or other, we got onto the subject of a girl he knows (not any of the Potter actresses – somebody from his life beyond the films) who had been dubbed 'fat' by certain charming classmates. (Could they possibly be jealous that she knows the boy in question? Surely not!)
'But,' said the actor, in honest perplexity, 'she is really not fat.'
'"Fat" is usually the first insult a girl throws at another girl when she wants to hurt her,' I said; I could remember it happening when I was at school, and witnessing it among the teenagers I used to teach. Nevertheless, I could see that to him, a well-adjusted male, it was utterly bizarre behaviour, like yelling 'thicko!' at Stephen Hawking.
His bemusement at this everyday feature of female existence reminded me how strange and sick the 'fat' insult is. I mean, is 'fat' really the worst thing a human being can be? Is 'fat' worse than 'vindictive', 'jealous', 'shallow', 'vain', 'boring' or 'cruel'? Not to me; but then, you might retort, what do I know about the pressure to be skinny? I'm not in the business of being judged on my looks, what with being a writer and earning my living by using my brain...
I went to the British Book Awards that evening. After the award ceremony I bumped into a woman I hadn't seen for nearly three years. The first thing she said to me? 'You've lost a lot of weight since the last time I saw you!'
'Well,' I said, slightly nonplussed, 'the last time you saw me I'd just had a baby.'
What I felt like saying was, 'I've produced my third child and my sixth novel since I last saw you. Aren't either of those things more important, more interesting, than my size?' But no – my waist looked smaller! Forget the kid and the book: finally, something to celebrate!
So the issue of size and women was (ha, ha) weighing on my mind as I flew home to Edinburgh the next day. Once up in the air, I opened a newspaper and my eyes fell, immediately, on an article about the pop star Pink.
Her latest single, 'Stupid Girls', is the antidote-anthem for everything I had been thinking about women and thinness. 'Stupid Girls' satirises the talking toothpicks held up to girls as role models: those celebrities whose greatest achievement is un-chipped nail polish, whose only aspiration seems to be getting photographed in a different outfit nine times a day, whose only function in the world appears to be supporting the trade in overpriced handbags and rat-sized dogs.
Maybe all this seems funny, or trivial, but it's really not. It's about what girls want to be, what they're told they should be, and how they feel about who they are. I've got two daughters who will have to make their way in this skinny-obsessed world, and it worries me, because I don't want them to be empty-headed, self-obsessed, emaciated clones; I'd rather they were independent, interesting, idealistic, kind, opinionated, original, funny – a thousand things, before 'thin'. And frankly, I'd rather they didn't give a gust of stinking chihuahua flatulence whether the woman standing next to them has fleshier knees than they do. Let my girls be Hermiones, rather than Pansy Parkinsons. Let them never be Stupid Girls. Rant over.
Dit vond ik wel herkenbaar:quote:Op zondag 22 april 2007 10:57 schreef Rewimo het volgende:
Wauw, mooi stuk. Hopelijk bereikt ze er haar potentiële te dunne lezertjes mee. Goed dat zij zich ermee bezighoudt, best kans dat woorden van haar meer indruk op kinderen maken dan van andere mensen
quote:What I felt like saying was, 'I've produced my third child and my sixth novel since I last saw you. Aren't either of those things more important, more interesting, than my size?' But no – my waist looked smaller! Forget the kid and the book: finally, something to celebrate!
Klopt, maar aan de andere kant zie je in de glossy's wel alleen maar de dunne, mooie mensen, en dat schept ook weer een bepaald beeld, iedereen wil/moet toch zo zijn?quote:Op zondag 22 april 2007 12:24 schreef Maeghan het volgende:
Nou ja, het ligt ook niet aan de media, maar op de een of andere manier hebben veel mensen de behoefte anderen de grond in te trappen om zich beter te voelen over zichzelf. De media riepen nooit naar mij dat ik dik was, dat deden m'n klasgenoten. En glossy's las ik op de basisschool nog niet.
Gewoon wel doen hoor, misschien valt het wel net zo mee als bij mij.quote:Op zondag 22 april 2007 11:00 schreef Fannetje het volgende:
Knap hoor, Jojogirl!Ik ben vanmorgen maar even niet op de weegschaal gaan staan, ik vrees het ergste
wat ik altijd zo grappig vind is dat in de films (voor mijn gevoel) juist veel minder "dunne" (zeg maar skeletten) rondlopen dan in andere tienerfilms. in de HP films en boeken, is het niet erg om er niet super uit te zien of niet te zijn zoals iedereen is (ron met zn rooie haar, hermelien met haar studiebol, neville (weet zn nederlandse naam ff niet) die veel te zenuwachtig en vergeetachtig is). vind dit toch wel een mooi ding aan de HP boeken.quote:Op zondag 22 april 2007 10:57 schreef Rewimo het volgende:
Wauw, mooi stuk. Hopelijk bereikt ze er haar potentiële te dunne lezertjes mee. Goed dat zij zich ermee bezighoudt, best kans dat woorden van haar meer indruk op kinderen maken dan van andere mensen
Daar heb je helemaal gelijk in!quote:Op zondag 22 april 2007 09:55 schreef Miss_S het volgende:
volgens mij kan je best snel uit een wipkip vallen als je groter bent dan een kind
Die dingen zijn levensgevaarlijk! Ik heb er ook wel eens een kind vanaf zien vallen, laat staan een volwassenequote:Op zondag 22 april 2007 14:57 schreef YPPY het volgende:
Op mijn werk vielen er zelfs kinderen regelmatig van wipkippen!
Ja, dat kan, en heel erg ook! Lekker dik insmeren hoor!quote:Op zondag 22 april 2007 19:42 schreef teigan het volgende:
Vraag me trouwens af of je je lippen ook kan verbranden, die deden gisteravond al erg zeer...
dan is het geen merk voor magere mensenquote:Op zondag 22 april 2007 19:42 schreef teigan het volgende:
zo, ik ben net thuis van de Elf Fantasy Fair..
Vraag me trouwens af of je je lippen ook kan verbranden, die deden gisteravond al erg zeer...
Ik heb me vandaag maar goed ingesmeert, en ben nu dus ook nauwelijks verkleurt..
Heb een heel leuk jurkje gekocht, in maatje M!!
Nee, dat dacht ik ook al. Net zoals met die spijkerbroeken die ze gewoon grotere maten hebben gegeven. Ik denk dat mensen die dat soort fantasy fair jurkjes kopen eerder wat dikker dan dunner zijn en dat ze daar op inspelen.quote:Op zondag 22 april 2007 20:22 schreef Miss_S het volgende:
dan is het geen merk voor magere mensen
want dan is een xs zelfs nog groot
Wat ik altijd zo bijzonder vind is dat je bij sommige merken labels ziet met de verschillende maten voor verschillende landen en daar zit soms nog behoorlijk veel verschil tussen. Wat in het ene land maat 44 is, is hier bijv. maat 40.quote:Op zondag 22 april 2007 20:28 schreef Miss_S het volgende:
er zouden echt gewoon richtlijnen moeten zijn voor kledingmaten
he, jij moet lezen en nu op de fiets richting Pathéquote:Op zondag 22 april 2007 20:22 schreef Tangarine het volgende:
klinkt alsof meerdere mensen een 'sad day' hadden(Schijt Aan Dieet
)
ja ik ookquote:Op zondag 22 april 2007 20:31 schreef Viking84 het volgende:
idd. Zo irritant, vooral als je iets via internet bestelt. Ik las ook dat Teigan een jurkje in maat M heeft gekocht. Frappant hoor, want als ik in het lijstje kijk, heeft ze nog wel redelijk wat overgewicht. Ik heb bijvoorbeeld minder overgewicht, maar ik pas echt nog niet in een M. Mag blij zijn als ik maat L aan krijg.
Maar dat heeft ook te maken met de lichaamsbouw. In China gelden ook andere richtlijnen mbt BMI. Als een Chinees een BMI van 25 heeft, is dat al veel te hoog.quote:Op zondag 22 april 2007 20:32 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Wat ik altijd zo bijzonder vind is dat je bij sommige merken labels ziet met de verschillende maten voor verschillende landen en daar zit soms nog behoorlijk veel verschil tussen. Wat in het ene land maat 44 is, is hier bijv. maat 40.
ja een keerquote:Op zondag 22 april 2007 20:33 schreef Viking84 het volgende:
[..]
, jij paste in maat 38, dus niet zeuren
.
dan zou ik iets aan je ogen laten doenquote:Op zondag 22 april 2007 20:35 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik heb teigan gister nog gezien en ik zou haar zeker op een m schatten. m als in medium, gewoon gemiddeld, ja, dat is teigan wel. Als ik iets voor haar uit het rek had moeten halen was het ook een m geweest. Miss_s, ik weet niet of jij onder de magere mensen valt jouws inziens, maar ik vind jou dikker ogen dan Teigan. Helpt wellicht iets in je beeldvorming over de maten.
maar wat voor maat heeft een meisje die 1,60 lang is en 45 kilo weegt danquote:Op zondag 22 april 2007 20:37 schreef Rewimo het volgende:
Teigan ziet er zeker uit als een MIk kijk er niet van op hoor
Nee, ik hoef niets aan mijn ogen te laten doen, ik ben tenslotte vier weken geleden nog bij de opticiën geweest.quote:Op zondag 22 april 2007 20:36 schreef Miss_S het volgende:
[..]
dan zou ik iets aan je ogen laten doen
maar goed ik heb een bmi van 31 en teigan van 25 daar zal het aan liggen
Die kan beter aan haar zelfbeeld gaan werken dan zich druk maken om kleding lijkt mequote:Op zondag 22 april 2007 20:37 schreef Miss_S het volgende:
maar wat voor maat heeft een meisje die 1,60 lang is en 45 kilo weegt dan
quote:Op zondag 22 april 2007 20:39 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Nee, ik hoef niets aan mijn ogen te laten doen, ik ben tenslotte vier weken geleden nog bij de opticiën geweest.
Jij post foto's hier, daar mag ik best iets van vinden. Teigan kent haar zwakke plekken heel goed en benadrukt ze niet. Jij hebt die gave wat minder, misschien dat het daar iets mee te maken heeft.
Zou in ieder geval een hoop paswerk schelen maar dat is waarschijnlijk ook precies de reden dat die standaard er niet is. Zolang jij in de winkel en in het pashokje bent is de mogelijkheid aanwezig dat je tot aankoop overgehaald kunt worden.quote:Op zondag 22 april 2007 20:28 schreef Miss_S het volgende:
daar heb je gelijk in maar ik geef een voorbeeldquote:Op zondag 22 april 2007 20:40 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Die kan beter aan haar zelfbeeld gaan werken dan zich druk maken om kleding lijkt me
Je hebt helemaal gelijk, dat zou handig zijn. Het is soms zo onduidelijk. Ik heb nu een shirt maat s dat redelijk groot zit en een rok van maat 44 zit juist strak.quote:Op zondag 22 april 2007 20:28 schreef Miss_S het volgende:
Maatje A... Anorexia. Dat lijkt me evident met een BMI van 17.quote:Op zondag 22 april 2007 20:37 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Je hebt het in ieder geval leuk gehad, is ook belangrijk. Heb jij met dit lekkere weer ook niet extra zin om naar buiten te gaan?quote:Op zondag 22 april 2007 20:06 schreef Fuente het volgende:
Ik ben vandaag lijntechnisch flink onverantwoord bezig geweest, maar we hebben wel een superdag gehad! Wat een heerlijk weer zeg, ik ben wel wat bruiner geworden
xxs?quote:Op zondag 22 april 2007 20:37 schreef Miss_S het volgende:
Ik heb kleren van maat 40 t/m 48quote:Op zondag 22 april 2007 20:41 schreef YPPY het volgende:
Je hebt helemaal gelijk, dat zou handig zijn. Het is soms zo onduidelijk. Ik heb nu een shirt maat s dat redelijk groot zit en een rok van maat 44 zit juist strak.
Nou, in feite moet medium zijn wat medium is in de maatschappij. Dat is tegenwoordig maat 44, las ik laatst ergens.quote:
Passen die ook allemaal?quote:
ik zou trouwens nog wel een foto van ons tweeen dan als vergelijking zienquote:Op zondag 22 april 2007 20:39 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Nee, ik hoef niets aan mijn ogen te laten doen, ik ben tenslotte vier weken geleden nog bij de opticiën geweest.
Jij post foto's hier, daar mag ik best iets van vinden. Teigan kent haar zwakke plekken heel goed en benadrukt ze niet. Jij hebt die gave wat minder, misschien dat het daar iets mee te maken heeft.
Zowel 40 als 48 past slecht. Die broek die ik gisteren aanhad was maat 48, maar die zakt van mijn kont als ik dus op een luchtkussen spring. Maar maat 46 krijg ik niet over mijn bovenbenen heenquote:
Ach, ik heb pas een foto van jou hier zien staan en ik heb teigan gisteren nog gezien. Vertrouw maar op mijn oordeelquote:Op zondag 22 april 2007 20:45 schreef Miss_S het volgende:
ik zou trouwens nog wel een foto van ons tweeen dan als vergelijking zien
een foto in te grote strandkledingquote:Op zondag 22 april 2007 20:50 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ach, ik heb pas een foto van jou hier zien staan en ik heb teigan gisteren nog gezien. Vertrouw maar op mijn oordeel
Daar heb je gelijk inquote:Op zondag 22 april 2007 20:51 schreef Miss_S het volgende:
maar goed ik kan het niet meer dan grappig vinden hoor
Da's echt superquote:Op zondag 22 april 2007 20:51 schreef Miss_S het volgende:
maar goed ik kan het niet meer dan grappig vinden hoor
mensen vinden me slank en heb bijna een gezond bmi en ik vind mezelf mooi
dus ik ben blij
O ja, iedereen is maatje model, alleen iedereen heeft een andere doelgroep.quote:Op zondag 22 april 2007 20:55 schreef Miss_S het volgende:
[..]
vraag me alleen af hoe je je zelf dan ziet
ook maatje model of niet?
Net als ik haar zie denk ik: een supermooi mensquote:Op zondag 22 april 2007 20:55 schreef Miss_S het volgende:
vraag me alleen af hoe je je zelf dan ziet
ook maatje model of niet?
wie begon er over mijn uiterlijk?........quote:Op zondag 22 april 2007 20:56 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Net als ik haar zie denk ik: een supermooi mensIemand die er mag zijn. Kijk toch verdomme eens door de buitenkant heen!
Wie begon er over jou?quote:Op zondag 22 april 2007 20:56 schreef Miss_S het volgende:
wie begon er over mijn uiterlijk?........
ik heb het over vreemden en een paar op fok hierquote:Op zondag 22 april 2007 20:55 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Da's echt superMaar met een bmi van 25 ben je natuurlijk nog niet ècht slank hè. Er is geen enkel modellenbureau wat iemand met jouw figuur aanneemt, die zouden je moddervet vinden. Niet dat je moddervet bent, maar de maatschappij vindt slank toch wel iets anders hoor. Als je in een apart topic (dus niet in de volslanke dames topics) op fok foto's van jezelf plaatst met een poll met de vraag of ze het meisje op de foto 'slank' vinden dan vrees ik dat het een teleurstellende uitslag wordt. Van mensen om je heen verwacht ik trouwens niets anders dan dat ze het heel knap vinden dat je zoveel bent afgevallen en dat ze je nu slank noemen
Mijn moeder vindt me nu nog steeds niet dik
Ja echt welquote:Op zondag 22 april 2007 20:42 schreef YPPY het volgende:
[..]
Je hebt het in ieder geval leuk gehad, is ook belangrijk. Heb jij met dit lekkere weer ook niet extra zin om naar buiten te gaan?
Daar heb je gelijk in, je begint er tenslotte niet altijd zelf over.quote:Op zondag 22 april 2007 20:56 schreef Miss_S het volgende:
[..]
wie begon er over mijn uiterlijk?........
nee ik vind mezelf ook niet slank maar dat was wat andere zeidenquote:Op zondag 22 april 2007 20:59 schreef YPPY het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in, je begint er tenslotte niet altijd zelf over.
Ik vond mezelf pas slank bij een bmi van 22,5, gevoelsmatig dan, maar ik kan best begrijpen dat jij jezelf bij 25 al slank vindt. Het is maar net wat je doel is.
Daar heb je helemaal gelijk inquote:
Klinkt goed!quote:Op zondag 22 april 2007 20:58 schreef Fuente het volgende:
[..]
Ja echt welWij zijn lekker naar een soort braderie geweest met mijn paps en zijn vriendin, kindjes mee, lekker lopen, en lekkere dingen eten
Eenmaal thuis met z'n allen maar patat gehaald, is ook wel es lekker.
Het was echt lekker buitenweer
Miss_S is nog niet gestopt met lijnen hoor, die komt daar ook welquote:Op zondag 22 april 2007 20:59 schreef YPPY het volgende:
Ik vond mezelf pas slank bij een bmi van 22,5, gevoelsmatig dan, maar ik kan best begrijpen dat jij jezelf bij 25 al slank vindt. Het is maar net wat je doel is.
zo bedoelde ik dat dus nietquote:Op zondag 22 april 2007 21:01 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Daar heb je helemaal gelijk inj
Kan natuurlijk met je vreselijk vriendelijke opmerking aan het adres van teigan te maken hebben, die ik heb gelezen als:
'Als een vet varken als jij in maat M past, klopt er toch echt iets niet met die maten heur, dan pas ik in een xxs'
maar dat kan aan mij liggen. Als dat zo is, heb jij natuurlijk helemaal gelijk
maar jij mag datquote:Op zondag 22 april 2007 21:01 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Miss_S is nog niet gestopt met lijnen hoor, die komt daar ook wel![]()
Ik heb trouwens vandaag taart weggegooid(we hebben geen zwervers in Hoogeveen)
Dat klopt ja, ik had het niet goed gelezen. Mijn excuses, je hebt gelijkt. Anderen vinden je slank. Tegen mij zeiden ze al bij bmi 26 dat ik echt niet verder moest afvallen. Een lacher he?quote:Op zondag 22 april 2007 21:00 schreef Miss_S het volgende:
[..]
nee ik vind mezelf ook niet slank maar dat was wat andere zeiden
ik denk dat ik dat gevoel ook pas krijg rond de 22
als ik dat gevoel al ooit krijg
Ik denk dat je dat verkeerd geinterpreteerd hebt hoor, ik denk dat Miss_S helemaal geen rotopmerking naar teigan wilde maken, maar dat ze zich gewoon terecht zorgen maakt over het naar willekeur indelen van kleding in kledingmaten.quote:Op zondag 22 april 2007 21:01 schreef miss_dynastie het volgende:
Daar heb je helemaal gelijk in
Kan natuurlijk met je vreselijk vriendelijke opmerking aan het adres van teigan te maken hebben, die ik heb gelezen als:
'Als een vet varken als jij in maat M past, klopt er toch echt iets niet met die maten heur, dan pas ik in een xxs'
maar dat kan aan mij liggen. Als dat zo is, heb jij natuurlijk helemaal gelijk
Dat klopt dus helemaal, aangezien m medium, gemiddeld moet zijn.quote:Op zondag 22 april 2007 21:02 schreef Miss_S het volgende:
[..]
zo bedoelde ik dat dus niet
het is toch zo als iemand van bmi al in een maatje m past
dan klopt er toch niet veel van
ik weet nietquote:Op zondag 22 april 2007 21:02 schreef YPPY het volgende:
[..]
Dat klopt ja, ik had het niet goed gelezen. Mijn excuses, je hebt gelijkt. Anderen vinden je slank. Tegen mij zeiden ze al bij bmi 26 dat ik echt niet verder moest afvallen. Een lacher he?
dan vind ik het nog niet kloppenquote:Op zondag 22 april 2007 21:03 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Dat klopt dus helemaal, aangezien m medium, gemiddeld moet zijn.
De gemiddelde mens heeft maat 44 en dat klopt dan dus, zie ook de post van isabeau.
Dus maat 44 als m is helemaal zoals het hoort
quote:
Dat kreeg ik te horen toen ik 81 kg woogquote:Op zondag 22 april 2007 21:02 schreef YPPY het volgende:
Dat klopt ja, ik had het niet goed gelezen. Mijn excuses, je hebt gelijkt. Anderen vinden je slank. Tegen mij zeiden ze al bij bmi 26 dat ik echt niet verder moest afvallen. Een lacher he?
Nee, maar wel heel gemiddeld. Zoek het Amerikaanse medium maar op.quote:Op zondag 22 april 2007 21:04 schreef Miss_S het volgende:
[..]
dan vind ik het nog niet kloppen
we zijn (nog) geen amerika
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |