hoe werkt dat anders dan?quote:Op donderdag 26 april 2007 10:05 schreef Rewimo het volgende:
Nee, maar ik lees op het forum daar zo vaak dat het misgaat en dat mensen dan alsnog een andere WLS moeten ondergaan, dat ik er niet voor wilde kiezen. Daarnaast wilde ik graag gewoon samen met mijn zoontje kunnen eten en juist niet de hele dag met eten bezig zijn. Ik ben nog steeds erg blij met mijn keuze voor een scopinaroOverigens wordt die operatie hier vrijwel niet uitgevoerd. In NL krijg je eerder een GBP. Maar lees je goed in, want de operatievorm is erg afhankelijk van wat voor soort eter je bent.
Hoi zout-droppie, op www.wlsinfo.nl kan je alle operaties vergelijken. Als ik het zo lees dat ben jij een typische eter voor een Gastric Bypass, en dat zal een WLS arts je wel aanraden. Maagbandjes zijn alleen geschikt voor volume-eters (snoep gaat er gewoon doorheen) en ze geven na verloop van tijd heel vaak complicaties. Een duodenale switch is het zwaarste geschut, dus dat zullen ze niet zo snel bij de 'lichtere' (zeg maar BMI 40-50) mensen inzetten.quote:Op donderdag 26 april 2007 10:12 schreef zout-droppie het volgende:
Ik zie trouwens bij de ziekenhuizen in de door jou gegeven link geen Emmen staan wel Leeuwarden , maar nou ben ik nog helemaal niet thuis in de soorten operaties dus zegt me nog niet zoveel allemaal.
maar werkt het dan ook langzamer?quote:Op donderdag 26 april 2007 10:35 schreef -Bubseltje- het volgende:
[..]
Grote van de maag lengte van de bypass etc
Daar kun je weinig over zeggen, het is voor iedereen anders. In het algemeen val je het eerste halfjaar het meeste af. Daarna gaat het langzamer. Ik was in 6 weken 25 kilo kwijtquote:Op donderdag 26 april 2007 10:36 schreef Miss_S het volgende:
maar werkt het dan ook langzamer?
Bij een duodenale switch en een scopinaro word een heel groot stuk van de dunne darm gebypassed (en de maag wordt gehalveerd). Dat betekent dat een groot deel van de voedingsstoffen niet wordt opgenomen in het bloed. Je kan dus ook ernstige tekorten ontwikkelen als je geen voedingssupplementen neemt. Bij deze vorm van WLS val je wel veel af, kan je redelijk normaal blijven eten maar moet je wel altijd waken voor tekorten.quote:
Welkom! Je bent al mooi op wegquote:Op donderdag 26 april 2007 10:30 schreef locutus51 het volgende:
Sinds vandaag ook maar aangemeld voor de Dieetclub. Ben ondertussen wel al 14 kilo kwijt, maar wil nog net zoveel kwijt.
Ik ben zeker mooi op weg al zeg ik het zelf... Ik ben vaker op dieet geweest, maar doe het nu wat langzamer in de hoop dat het nu ook echt weg blijft. (snel eraf is vaak er snel weer aan)..quote:
Als je in het Groningentopic kijkt, zie je dat er vandaag ook een Groningenmeeting isquote:Op donderdag 26 april 2007 11:01 schreef Isabeau het volgende:
Welkom in de dieetclub zout-droppie (ik voel een Groningen meeting aankomen), Koningin en locutus51.
Jaaaa, mensen ziek makenquote:Op donderdag 26 april 2007 11:09 schreef freecell het volgende:
Als je in het Groningentopic kijkt, zie je dat er vandaag ook een Groningenmeeting is
Kom je ook?
Mijn vriendin en schoonvader krijgen acupunctuur (vandaag voor de 3e keer trouwens) 3 naaldjes in hun oren die de bloedsuiker gebeuren naar beneden brengt. Ik doe zonder de naaldjes, ik geloof meer in mijn eigen kracht dan dat ik ondersteuning van naaldjes nodig ben (daarnaast heb ik een hekel aan naaldjes..)quote:Op donderdag 26 april 2007 11:09 schreef Rewimo het volgende:
Netjes hoor, wat houdt je dieet in?
Was dat een ja?quote:Op donderdag 26 april 2007 11:15 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Jaaaa, mensen ziek makenBen ik altijd voor in
Als het om ziek maken gaat kan ik ook wel even langskomenquote:Op donderdag 26 april 2007 11:29 schreef freecell het volgende:
Was dat een ja?
Ik zou het wel tof vinden als je ook kwam
In de overige 3 weken eten we veel groente en "mager" vlees. Veel kalkoenfilet en kipfilet. Zorgen dat we niet te veel saucen binnen krijgen zoals bij spaghetti/lasagne etc... dus wel pasta's maar dan alleen met groeten en kip/kalkoen.quote:Op donderdag 26 april 2007 11:31 schreef Rewimo het volgende:
Je krijgt in elk geval een redelijke hoeveelheid binnenEn veel eiwitten. Wat eet je dan zoal in de weken dat je "calorieën" mag eten, zeg maar?
KLiksquote:Op donderdag 26 april 2007 12:14 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb de Ultieme Active Topics ontdekt![]()
Die had ik ook al gezien, leuk hè!quote:Op donderdag 26 april 2007 12:14 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb de Ultieme Active Topics ontdekt![]()
ik weet wel hoe blij ik was toen die eerste 9 in een 8 veranderdequote:Op donderdag 26 april 2007 14:47 schreef Saarah het volgende:
Stiekem ben ik best trots want ik ben al 10,7kg afgevallen en bijna verandert die eerste 9 in een 8, en dat staat toch al veel mooier!![]()
De eerste 10 kilo gingen best gemakkelijk, dus nog even afwachten hoe lang het nog op deze manier lukt.
En dan heb ik meteen ook een vraagje.
Ik was op een paar site's aan het lezen over afvallen, en men zegt dat je na een bepaalde tijd (dus als je al een aantal kilo's hebt verloren) op je gewicht blijft "steken", dus niet meer afvalt. Voorlopig is dat bij mij nog niet, maar stel dat het wel zo was.
Op één van die site's stond dat je gewoon door moest blijven gaan op de manier zoals je bezig was, omdat je na een tijdje toch wel weer gaat afvallen.
Ergens anders heb ik gelezen of gehoord (weet ik niet juist meer) dat je dan je calorie-inname nog iets meer moet beperken, of meer moet gaan bewegen ofzo.
Als ik niet meer zou afvallen, zou ik meer gaan bewegen. Maar klopt het dat je na een tijdje toch terug gaat afvallen, ook al blijf je hetzelfde eten en bewegen?
meer gaat bewegen is niet ongezondquote:Op donderdag 26 april 2007 15:20 schreef locutus51 het volgende:
Het is juist goed dat je een tijdje niet afvalt, dit is een periode waarin je lichaam aangeeft dat het voorlopig genoeg is.... luister vooral naar je lichaam.... Je moet gewoon door blijven gaan met datgene wat je doet... en op gegeven moment begint het afvallen van zelf weer...
Wanneer je in die periode nog minder gaat eten of meer gaat bewegen dan daarvoor, ben je ongezond bezig....
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |