quote:Op maandag 23 april 2007 17:49 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Wat een onzin zeg... moet je daar trouwens een kloon voor aanmaken ?
Ik ben serieus..quote:Op maandag 23 april 2007 17:49 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Wat een onzin zeg... moet je daar trouwens een kloon voor aanmaken ?
Jaquote:Op maandag 23 april 2007 17:52 schreef Sebasser het volgende:
[..]
Jij wil zeggen dat je fipo serieus was?
Hoeveel jaar geleden heb jij je rijbewijs gehaald ?quote:Op maandag 23 april 2007 17:58 schreef BRIMAGE het volgende:
[..]
Ik ben serieus..
Even serieuze antwoorden, kom op nou
Je hebt je rijbewijs gehaald, en bent vervolgens ZO vergeetachtig dat je niet meer weet hoe een auto werkt?quote:Op maandag 23 april 2007 17:58 schreef BRIMAGE het volgende:
[..]
Ik ben serieus..
Even serieuze antwoorden, kom op nou
Begin 2005 geloof ik..quote:Op maandag 23 april 2007 17:59 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Hoeveel jaar geleden heb jij je rijbewijs gehaald ?![]()
Ik ben soms vergeetachtig idd. Maar ik heb nooit les gekregen hoe je een benzineklepje open moet krijgen en hoe je moet tanken. Dat deden ze gewoonweg niet.quote:Op maandag 23 april 2007 18:00 schreef Sm0keZ het volgende:
[..]
Je hebt je rijbewijs gehaald, en bent vervolgens ZO vergeetachtig dat je niet meer weet hoe een auto werkt?
Was die examinator geestelijk niet in orde, of ben jij sinds je examen geestelijk niet meer in orde
Ik moest door omstandigheden ooit eens na 3 jaar geen enkel stuur aangeraakt te hebben, ook een Volvo V70 dwars door de stad naar huis rijden, ging prima. Als je gewoon geslaagd bent voor je rijbewijs, heb je het met 100 meter weer in de vingers. Het is net als met fietsen en zwemmen. Dat verleer je ook niet. Hup, aan de gang jijquote:Op maandag 23 april 2007 17:58 schreef BRIMAGE het volgende:
[..]
Ik ben serieus..
Even serieuze antwoorden, kom op nou
Flikker toch op, beroerde grappenmaker. Ik wil gewoon zekerheid hebben hoe het ook alweer zatquote:Op maandag 23 april 2007 18:03 schreef Geerd het volgende:
links is gas midden is koppel en rechts is rem.
Enige verschil is dat je wat meer gas moet bijgeven. Diesels van tegenwoordig zijn eik net zo goed als benzines.quote:Op maandag 23 april 2007 18:03 schreef BRIMAGE het volgende:
[..]
Ik ben soms vergeetachtig idd. Maar ik heb nooit les gekregen hoe je een benzineklepje open moet krijgen en hoe je moet tanken. Dat deden ze gewoonweg niet.
En bovendien heb ik nooit met een benzine geschakeld, vandaar m'n vraag.
Vraag dan of je even mag oefenen in iemands auto op een parkeerplaats ofzoquote:Op maandag 23 april 2007 18:04 schreef BRIMAGE het volgende:
[..]
Flikker toch op, beroerde grappenmaker. Ik wil gewoon zekerheid hebben hoe het ook alweer zat.
Heb je lang blond haar en grote borsten? Vermijd de onbemande stations en alles gaat vanzelfquote:Op maandag 23 april 2007 18:03 schreef BRIMAGE het volgende:
Maar ik heb nooit les gekregen hoe je een benzineklepje open moet krijgen en hoe je moet tanken. Dat deden ze gewoonweg niet.
Ik ben 4 dagen geleden verhuisd naar een stad, heel ver weg van m'n woonplaats. Ik ken nog niemand om zoiets te vragen...quote:Op maandag 23 april 2007 18:08 schreef massy het volgende:
[..]
Vraag dan of je even mag oefenen in iemands auto op een parkeerplaats ofzo![]()
Thnx voor je reply, en moet je je gaspedaal (rechterpedaal) beetje ingedrukt tijdens het schakelen? Want als je 'm loslaat en de koppeling weer laat opkomen dan kan-ie ver in de toeren terugvallen dat hij uiteindelijk afslaat, tochquote:Op maandag 23 april 2007 18:05 schreef sanstra het volgende:
Ik heb m'n rijbewijs niet, en zelfs ik kan rijden in zowel een diesel als een benzine, het schakelen maakt geen reet uit. Over het algemeen zijn benzine's even wat sneller, maar diesel is goedkoper. Je tankdop open je d.m.v. een knop aan de binnenkant of m.b.v. je autosleutel, dat zie je snel genoeg. Roeg de tank vol brandstof, doe de klep dicht en vertel binnen het pompnummer.
Waarom zou ik liegen. Wat schiet ik daarmee op? Instructeur heeft mij trouwens wel aardig gematst, en bovendien was het ook een hele tijd geleden dat ik nog wist hoe het moest.quote:Op maandag 23 april 2007 18:14 schreef Okeuj het volgende:
Ik betwijfel het sterk dat jij je rijbewijs hebtAls je al niet eens weet hoe je moet schakelen (gas inhouden tijdens schakelen is nutteloos, tenzij je flink aan het racen bent). Maargoed, om er maar even serieus op in te gaan: schakelen ergens tussen de 2500 en 3000.
Tanken: tankklepje openkrijgen: bij sommige auto's kun je ze met de hand opentrekken, bij sommige autos is daar een knopje/hendeltje voor. Tankdop kun je er gewoon afdaaien, al heb je er soms de sleutel voor nodig. Dan gewoon (de goede) slang erin en slang naar beneden laten hangen en hij slaat automatisch af als je tank vol is.
Jawel, het is alles of niets, veelal bekend probleem.quote:Op maandag 23 april 2007 18:17 schreef BRIMAGE het volgende:
[..]
Waarom zou ik liegen. Wat schiet ik daarmee op? Instructeur heeft mij trouwens wel aardig gematst, en bovendien was het ook een hele tijd geleden dat ik nog wist hoe het moest.
Wat die tanken betreft, is het geen probleem bij het tanken op de helft te stoppen?
ja, of wanneer de dorpelingen je raar gaan aankijkenquote:Op maandag 23 april 2007 18:15 schreef rashudo het volgende:
Je moet dus schakelen wanneer het toerental niet verder omhoog gaat.
60 in z'n 1?quote:Op maandag 23 april 2007 18:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja, of wanneer de dorpelingen je raar gaan aankijken
* Dr_Flash is eens met 60km/h in 1 door Boxmeer aan het crossen geweest met een busje. Radio stond hard en ik schakel altijd op het gehoor![]()
Nee hoor, je betaalt toch wel voor een volle tank dus dat welquote:Op maandag 23 april 2007 18:17 schreef BRIMAGE het volgende:
[..]
Waarom zou ik liegen. Wat schiet ik daarmee op? Instructeur heeft mij trouwens wel aardig gematst, en bovendien was het ook een hele tijd geleden dat ik nog wist hoe het moest.
Wat die tanken betreft, is het geen probleem bij het tanken op de helft te stoppen?
Ik geloof ook nooit dat een busje dat voor elkaar krijgt. Een vlotte benzineauto wel, een busje (diesel, neem ik aan) die ook nog es een stuk zwaarder is, neequote:
jep dat is waarquote:Op maandag 23 april 2007 18:15 schreef rashudo het volgende:
Je moet dus schakelen wanneer het toerental niet verder omhoog gaat.
Weet ik veel, het toerental ging niet meer omhoog iigquote:
Ik denk dat het beter is als je gewoon de trein neemt. Wat je nu allemaal van plan bent klinkt echt levensgevaarlijk.quote:Op maandag 23 april 2007 18:11 schreef BRIMAGE het volgende:
[..]
Thnx voor je reply, en moet je je gaspedaal (rechterpedaal) beetje ingedrukt tijdens het schakelen? Want als je 'm loslaat en de koppeling weer laat opkomen dan kan-ie ver in de toeren terugvallen dat hij uiteindelijk afslaat, toch.
quote:Op maandag 23 april 2007 18:22 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Ik denk dat het beter is als je gewoon de trein neemt. Wat je nu allemaal van plan bent klinkt echt levensgevaarlijk.
rijbewijs inleveren! nu! en nooit meer autorijden! jesus wast een noob ben je zegquote:Op maandag 23 april 2007 18:17 schreef BRIMAGE het volgende:
Instructeur heeft mij trouwens wel aardig gematst.
Ja precies, dat kan nooit kwaadquote:Op maandag 23 april 2007 18:21 schreef c3k het volgende:
ga gewoon naar een rijschool en pak 1 les.
da's voor andere weggebruikers ook zo prettig.
als je het zo goed weet dan hoef je die vraag ook niet te stellen.quote:Op maandag 23 april 2007 18:04 schreef BRIMAGE het volgende:
[..]
Flikker toch op, beroerde grappenmaker. Ik wil gewoon zekerheid hebben hoe het ook alweer zat.
rijden doet het toch wel, boeiend.quote:Op maandag 23 april 2007 18:22 schreef Skull-splitter het volgende:
Het enige wat ik zou vragen is welke brandstof (4 soorten benzine ofzo?), verder kun je niet veel meer doen...
ik heb maar één rem in de auto...quote:Op maandag 23 april 2007 18:24 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
als je het zo goed weet dan hoef je die vraag ook niet te stellen.
en een serieus antwoord op je vraag: rem zit rechts, koppel in het midden en links is de rem, maar als je zelfs dat serieus niet weet moet je morgen überhaupt niet in een auto stappen en maar weer eens wat rijlessen gaan nemen, lutser.
Dunno hoiquote:Op maandag 23 april 2007 18:24 schreef dr.dunno het volgende:
en een serieus antwoord op je vraag: rem zit rechts, [..] lutser.
wel voor de zekerheid nog tien seconden extra volhouden tot je schakelt, want als je te vroeg schakelt, dan slaat de motor af.quote:
Dat je een ongeluk krijgt staat sowieso al vast.quote:Op maandag 23 april 2007 18:26 schreef BRIMAGE het volgende:
even oprotten allemaal. Ik ben serieus, en straks krijg ik door jullie zogenaamde grappige opmerkingen nog een ongeluk.
Linker is koppeling, midden is rem, en rechter is de gaspedaal?
jaquote:Op maandag 23 april 2007 18:26 schreef BRIMAGE het volgende:
even oprotten allemaal. Ik ben serieus, en straks krijg ik door jullie zogenaamde grappige opmerkingen nog een ongeluk.
Linker is koppeling, midden is rem, en rechter is de gaspedaal?
voor de zoveelste keer, rem zit rechts, koppel in het midden en links is het gaspedaal.quote:Op maandag 23 april 2007 18:26 schreef BRIMAGE het volgende:
even oprotten allemaal. Ik ben serieus, en straks krijg ik door jullie zogenaamde grappige opmerkingen nog een ongeluk.
Linker is koppeling, midden is rem, en rechter is de gaspedaal?
bij veel auto's heb je vier pedalen, links en rechts apart geremd, net als in tractoren.quote:
als je dat tegen de eerste beste lantaarnpaal doet zijn wij ook blijquote:Op maandag 23 april 2007 18:26 schreef BRIMAGE het volgende:
even oprotten allemaal. Ik ben serieus, en straks krijg ik door jullie zogenaamde grappige opmerkingen nog een ongeluk.
Bedankt voor je reply, echt bedankt. Maar ik morgen moet ik al rijden, dus het is beetje laat om weer rijlessen te afspreken. Maar dat ga ik binnenkort idd maar eens doen..quote:Op maandag 23 april 2007 18:24 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
als je het zo goed weet dan hoef je die vraag ook niet te stellen.
en een serieus antwoord op je vraag: rem zit rechts, koppel in het midden en links is de rem, maar als je zelfs dat serieus niet weet moet je morgen überhaupt niet in een auto stappen en maar weer eens wat rijlessen gaan nemen, lutser.
en hoeveel jaar heb jij inmiddels al je rijbewijs?quote:
Nee, ik ben gewoon een man hoor..quote:Op maandag 23 april 2007 18:24 schreef Thomas B. het volgende:
Je bent toch geen vrouw he? Dan weet ik zeker dat ik morgen binnenblijf...
Ik heb 'm nog in de kast staan. En heb geen scanner.quote:Op maandag 23 april 2007 18:25 schreef kebabkever het volgende:hahaha flikker op man. Jij hebt je rijbewijs niet eens. Mocht dat wel zo zijn dan hier graag een visueel bewijs!!
nee zoals ik al zei, veel auto's hebben vier pedalen, ik vergat even dat die van jou er maar drie heeft, maar rechts is de rem en links het gas dus; de koppeling in zo'n busje is heel zwaar dus vandaar dat dat pedaal zo groot is en zo moeilijk in te trappen is.quote:Op maandag 23 april 2007 18:29 schreef BRIMAGE het volgende:
[..]
Bedankt voor je reply, echt bedankt. Maar ik morgen moet ik al rijden, dus het is beetje laat om weer rijlessen te afspreken. Maar dat ga ik binnenkort idd maar eens doen..
Maar je vermeldt 2 rempedalen. Ik neem aan dat je bedoelt dat links =rem, midden koppen en rechter de gas.
neej een pedaal voor linkse remmen en pedaal voor rechtse remmenquote:Op maandag 23 april 2007 18:29 schreef BRIMAGE het volgende:
Maar je vermeldt 2 rempedalen. Ik neem aan dat je bedoelt dat links =rem, midden koppen en rechter de gas.
Homoquote:Op maandag 23 april 2007 18:30 schreef BRIMAGE het volgende:
[..]
Nee, ik ben gewoon een man hoor..
Het is alleen dat ik lang niet meer auto gereden heb, en daardoor dit niet meer weet.
1.5 jaar; je weet dat je als Alzheimer patiënt niet mag autorijden he?quote:Op maandag 23 april 2007 18:30 schreef BRIMAGE het volgende:
[..]
Nee, ik ben gewoon een man hoor..
Het is alleen dat ik lang niet meer auto gereden heb, en daardoor dit niet meer weet.
Die 4e is voor de airbagquote:Op maandag 23 april 2007 18:31 schreef T42 het volgende:
[..]
neej een pedaal voor linkse remmen en pedaal voor rechtse remmen
En de 5e voor de claxon!quote:
juist!quote:Op maandag 23 april 2007 18:31 schreef T42 het volgende:
[..]
neej een pedaal voor linkse remmen en pedaal voor rechtse remmen
4 pedalen? Wat is dit nou weer?quote:Op maandag 23 april 2007 18:31 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
nee zoals ik al zei, veel auto's hebben vier pedalen, ik vergat even dat die van jou er maar drie heeft, maar rechts is de rem en links het gas dus; de koppeling in zo'n busje is heel zwaar dus vandaar dat dat pedaal zo groot is en zo moeilijk in te trappen is.
volgens mij ben jij er zoeen die stiekem een 5de pedaal heeft gemaakt voor z'n opblaaspop op de bijrijdersstoel om op de carpoolstrook te kunnen rijden.quote:
Rechts is voor de airbag.quote:Op maandag 23 april 2007 18:33 schreef BRIMAGE het volgende:
[..]
4 pedalen? Wat is dit nou weer?
Maar rechts is de rem? Anderen zeggen weer dat het gas is, je zit gewoon te dollen met mij. Het speelkwartier is voorbij. Allemaal opflikkerne.
is dat vierde pedaal niet speciaal voor een zesde of zevende versnelling dan?quote:Op maandag 23 april 2007 18:31 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
nee zoals ik al zei, veel auto's hebben vier pedalen, ik vergat even dat die van jou er maar drie heeft, maar rechts is de rem en links het gas dus; de koppeling in zo'n busje is heel zwaar dus vandaar dat dat pedaal zo groot is en zo moeilijk in te trappen is.
Ik heb er een waarbij je op de claxon moet trappen als je doorschakelt naar z'n 2, anders slaat 'ie afquote:Op maandag 23 april 2007 18:33 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ja, precies. Heb je dezelfde auto als ik?
Hoe weet jij dat?quote:Op maandag 23 april 2007 18:34 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
volgens mij ben jij er zoeen die stiekem een 5de pedaal heeft gemaakt voor z'n opblaaspop op de bijrijdersstoel om op de carpoolstrook te kunnen rijden.
10 pasquote:Op maandag 23 april 2007 18:29 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
en hoeveel jaar heb jij inmiddels al je rijbewijs?
Aanleg ontwikkel je, en dat gaat bij mannen makkelijker.quote:Op maandag 23 april 2007 18:32 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
dan is het goed... dan heb je de aanleg van nature al
Dat heb ik ookquote:Op maandag 23 april 2007 18:34 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ik heb er een waarbij je op de claxon moet trappen als je doorschakelt naar z'n 2, anders slaat 'ie af![]()
Ik vermoed dat de TS ook zo'n auto moet rijden morgen.
die anderen die zeggen dat dat het gas is proberen je morgen alleen maar voor paal te zetten, zodat je tegen de eerste de beste boom, plantenbak of auto aanknalt.quote:Op maandag 23 april 2007 18:33 schreef BRIMAGE het volgende:
[..]
4 pedalen? Wat is dit nou weer?
Maar rechts is de rem? Anderen zeggen weer dat het gas is, je zit gewoon te dollen met mij. Het speelkwartier is voorbij. Allemaal opflikkerne.
ja, en dan is er nog een 5e pedaal voor hoge en lage gearingquote:Op maandag 23 april 2007 18:34 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
is dat vierde pedaal niet speciaal voor een zesde of zevende versnelling dan?
Oooh Den Haag. daar kom ik morgen niet. Hoef me dus geen zorgen te makenquote:Op maandag 23 april 2007 18:35 schreef BRIMAGE het volgende:
[..]
Aanleg ontwikkel je, en dat gaat bij mannen makkelijker.
Maar ik moet direct cold-turkey gaan rijden in Den Haag, dus ik wil graag ff wat aanwijzingen, vandaar.
Dus TS, bij schakelen van 1 --> 2, even op de claxon trappen!quote:
nee man, daar is dat pookje voor dat links horizontaal van je stuur uitsteekt.quote:Op maandag 23 april 2007 18:34 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
is dat vierde pedaal niet speciaal voor een zesde of zevende versnelling dan?
ow ik dacht dat dat was om de hoofdsteun te verstellenquote:Op maandag 23 april 2007 18:37 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
nee man, daar is dat pookje voor dat links horizontaal van je stuur uitsteekt.
dat heb je fout!quote:Op maandag 23 april 2007 18:36 schreef 907 het volgende:
Schakelen kan bij een benzinemoter pas bij ongeveer 5000 rpm. Liefst zelfs nog iets verder.
Daarna koppeling helemaal intrappen en naar de volgende versnelling. Bij het op laten komen van de koppeling het gas zo ver intrappen, dat de rpm meter niet onder de 3500 komt, tot de koppeling is losgelaten. Bij de meeste auto`s is het schakelmoment dus ongeveer:
1 tot ongeveer 45
2 tot ongeveer 75
3 tot ongeveer 110
4 tot ongeveer 150
5 tot het eind
succes!
Ja, dan komt alles goedquote:Op maandag 23 april 2007 18:36 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Dus TS, bij schakelen van 1 --> 2, even op de claxon trappen!
ik heb dat pedaal aangesloten op de schakelaar van m'n kofferbakdeksel.quote:
12.000 is toch optimaal?quote:Op maandag 23 april 2007 18:39 schreef T42 het volgende:
[..]
dat heb je fout!
Schakelen kan bij een benzinemoter pas bij ongeveer 8000 tot 9000 rpm. Liefst zelfs nog iets verder.
Daarna koppeling helemaal intrappen en naar de volgende versnelling. Bij het op laten komen van de koppeling het gas zo ver intrappen, dat de rpm meter niet onder de 7500 komt, tot de koppeling is losgelaten. Bij de meeste auto`s is het schakelmoment dus ongeveer:
1 tot ongeveer 100
2 tot ongeveer 110
3 tot ongeveer 115
4 tot ongeveer 120
5 tot het eind
leuke hoax zegquote:Op maandag 23 april 2007 18:35 schreef Harmen1984 het volgende:
http://members.chello.nl/r.kuijt/nl_pedalen.htm
daar maak ik altijd mn peuk aanquote:Op maandag 23 april 2007 18:39 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
ik heb dat pedaal aangesloten op de schakelaar van m'n kofferbakdeksel.
Wauw, wat gaaf. Wil je dat in mijn auto ook komen maken?quote:Op maandag 23 april 2007 18:39 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
ik heb dat pedaal aangesloten op de schakelaar van m'n kofferbakdeksel.
907 bedoelde volgens mij in plaats van benzinemotor idd dieselmotor.quote:Op maandag 23 april 2007 18:39 schreef T42 het volgende:
[..]
dat heb je fout!
Schakelen kan bij een benzinemoter pas bij ongeveer 8000 tot 9000 rpm. Liefst zelfs nog iets verder.
Daarna koppeling helemaal intrappen en naar de volgende versnelling. Bij het op laten komen van de koppeling het gas zo ver intrappen, dat de rpm meter niet onder de 7500 komt, tot de koppeling is losgelaten. Bij de meeste auto`s is het schakelmoment dus ongeveer:
1 tot ongeveer 100
2 tot ongeveer 110
3 tot ongeveer 115
4 tot ongeveer 120
5 tot het eind
ik wens je sterkte als je dit probeert met mijn fiesta (uit '92)quote:Op maandag 23 april 2007 18:36 schreef 907 het volgende:
Schakelen kan bij een benzinemoter pas bij ongeveer 5000 rpm. Liefst zelfs nog iets verder.
Daarna koppeling helemaal intrappen en naar de volgende versnelling. Bij het op laten komen van de koppeling het gas zo ver intrappen, dat de rpm meter niet onder de 3500 komt, tot de koppeling is losgelaten. Bij de meeste auto`s is het schakelmoment dus ongeveer:
1 tot ongeveer 45
2 tot ongeveer 75
3 tot ongeveer 110
4 tot ongeveer 150
5 tot het eind
succes!
als TS maar onthoudt hoe die pedalen werken, aan die tutorial heeft hij anders weinig.quote:Op maandag 23 april 2007 18:41 schreef Mr_Rammstein het volgende:
http://rijbewijs.cbr.nl/g(...)tingen/praktijk.html
![]()
Of was het nou versnelling?quote:Op maandag 23 april 2007 18:42 schreef simmu het volgende:
[..]
versnelling is simpel, als je in een laag toerental hard rijdt, kan je veel 'trekken' (dus snel optrekken)
als je in een hoog toerental langzaam rijdt verbruik je weinig (en hoef je wqeinig te doen)
daarom owjah voor extra smeering moet je slaolie bij de benzine gooien of 2takt olie.quote:Op maandag 23 april 2007 18:41 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
907 bedoelde volgens mij in plaats van benzinemotor idd dieselmotor.
Dat scheelt een boel hé? Lekker rustig beginnen in de autovrije binnenstadquote:Op maandag 23 april 2007 18:44 schreef XcUZ_Me het volgende:
Gelukkig dat Den Haag een heerlijke, rustige en eenvoudige stad is om in te rijden
gebruik jij als asbak ook dat speciale klepje aan de zijkant van de auto? is zo mooi en praktisch als je even buiten staat en je as nergens kwijt kan, althans lijkt mij, ik rook niet.quote:
Wel hé? Dat vond ik ook alquote:Op maandag 23 april 2007 18:44 schreef NJ het volgende:
En toch zijn de mensen die daadwerkelijk ontopic reageren het grappigst.
Hmm, dan doe ik toch iets foutquote:Op maandag 23 april 2007 18:45 schreef T42 het volgende:
[..]
dan moet je toch zeker 20'000rpm kunne hebben hoor
jij je zin: vervang overal "versnelling" door werken met het schakelen idee"quote:
Dat is echt superhandigquote:Op maandag 23 april 2007 18:45 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
gebruik jij als asbak ook dat speciale klepje aan de zijkant van de auto? is zo mooi en praktisch als je even buiten staat en je as nergens kwijt kan, althans lijkt mij, ik rook niet.
Amateurquote:Op maandag 23 april 2007 18:45 schreef simmu het volgende:
[..]
jij je zin: vervang overal "versnelling" door werken met het schakelen idee"
maar al met al is wel prima duidelijk wat ik bedoel
Hmm, morgen maar eens proberen.quote:Op maandag 23 april 2007 18:46 schreef T42 het volgende:
[..]
denk het als je V power tankt kun je 25 tot 30'000rpm halen![]()
hey jongens kom op, even serieus; hij rijdt niet in een 2.4 liter saab, maar in een 1.6 liter benzinemotor volkswagenbusje; jullie weten best dat die maar tot 17.000 tpm kunnen, wil je hem dood hebben ofzo?quote:Op maandag 23 april 2007 18:45 schreef T42 het volgende:
[..]
dan moet je toch zeker 20'000rpm kunne hebben hoor
bij mij *is* de auto de asbakquote:gebruik jij als asbak ook dat speciale klepje aan de zijkant van de auto? is zo mooi en praktisch als je even buiten staat en je as nergens kwijt kan, althans lijkt mij, ik rook niet.
Tuurlijk, tuurlijkquote:Op maandag 23 april 2007 18:45 schreef simmu het volgende:
[..]
jij je zin: vervang overal "versnelling" door werken met het schakelen idee"
maar al met al is wel prima duidelijk wat ik bedoel
edit: weet ik toch veel hoe dat heet........
ik kom echter uit de randstad, pendel elke dag tussen den haag en delft, en ik rij al 115 jaar schadevrij, dus ik weet wel enigszins hoe het moet dan iig
quote:Op maandag 23 april 2007 18:47 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
hey jongens kom op, even serieus; hij rijdt niet in een 2.4 liter saab, maar in een 1.6 liter benzinemotor volkswagenbusje; jullie weten best dat die maar tot 17.000 tpm kunnen, wil je hem dood hebben ofzo?
Jij denkt als FA zeker dat je maar de hele wereld je wil kunt opleggenquote:Op maandag 23 april 2007 18:36 schreef NJ het volgende:
Denk er aan dat je als bestuurder voorin moet
ik kom ook net uit mijn werkquote:
owjah sorry foutjequote:Op maandag 23 april 2007 18:47 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
hey jongens kom op, even serieus; hij rijdt niet in een 2.4 liter saab, maar in een 1.6 liter benzinemotor volkswagenbusje; jullie weten best dat die maar tot 17.000 tpm kunnen, wil je hem dood hebben ofzo?
quote:Op maandag 23 april 2007 18:49 schreef BRIMAGE het volgende:
http://members.chello.nl/r.kuijt/nl_pedalen.htm <<<< thnx voor de user die deze tip gaf.
En ik weet nu wanneer je moet schakelen (bij 2500 á 3000rpm), en dat de tankdop meestal met een knop binnen opent of met autosleutel.
Maar vroeger toen ik met iemand meereed, zette hij zijn motor uit toen hij ging tanken. Ik weet niet of je dat ook moet doen als je gaat tanken. Wat gebeurt er eigenlijk als je met een draaiende motor gaat tanken.
't Beste is al rijdend tanken.quote:Op maandag 23 april 2007 18:49 schreef BRIMAGE het volgende:
Maar vroeger toen ik met iemand meereed, zette hij zijn motor uit toen hij ging tanken. Ik weet niet of je dat ook moet doen als je gaat tanken. Wat gebeurt er eigenlijk als je met een draaiende motor gaat tanken.
Net als een paar krasjes door een betonnen paal die ineens van rechts kwamquote:Op maandag 23 april 2007 18:49 schreef simmu het volgende:
[..]
ik kom ook net uit mijn werk
moest *15* zijn![]()
(brrrr, dat zou me toch wel erg oud maken) naja: *15* jaar dus
sowieso ooit maar 1 'woepsie' gehad (lantaarnpalen zijn duur)
Er zou spontaan brand kunnen ontstaan als je met de motor aan tankt.quote:Op maandag 23 april 2007 18:49 schreef BRIMAGE het volgende:
http://members.chello.nl/r.kuijt/nl_pedalen.htm <<<< thnx voor de user die deze tip gaf.
En ik weet nu wanneer je moet schakelen (bij 2500 á 3000rpm), en dat de tankdop meestal met een knop binnen opent of met autosleutel.
Maar vroeger toen ik met iemand meereed, zette hij zijn motor uit toen hij ging tanken. Ik weet niet of je dat ook moet doen als je gaat tanken. Wat gebeurt er eigenlijk als je met een draaiende motor gaat tanken.
ok: deze weet ik!quote:Op maandag 23 april 2007 18:49 schreef BRIMAGE het volgende:
http://members.chello.nl/r.kuijt/nl_pedalen.htm <<<< thnx voor de user die deze tip gaf.
En ik weet nu wanneer je moet schakelen (bij 2500 á 3000rpm), en dat de tankdop meestal met een knop binnen opent of met autosleutel.
Maar vroeger toen ik met iemand meereed, zette hij zijn motor uit toen hij ging tanken. Ik weet niet of je dat ook moet doen als je gaat tanken. Wat gebeurt er eigenlijk als je met een draaiende motor gaat tanken.
motor laten lopen gaan staan bellen en meteen effe roken of met vuur spelen dat is de bedoelingquote:Op maandag 23 april 2007 18:49 schreef BRIMAGE het volgende:
http://members.chello.nl/r.kuijt/nl_pedalen.htm <<<< thnx voor de user die deze tip gaf.
En ik weet nu wanneer je moet schakelen (bij 2500 á 3000rpm), en dat de tankdop meestal met een knop binnen opent of met autosleutel.
Maar vroeger toen ik met iemand meereed, zette hij zijn motor uit toen hij ging tanken. Ik weet niet of je dat ook moet doen als je gaat tanken. Wat gebeurt er eigenlijk als je met een draaiende motor gaat tanken.
Vergeet ook niet dat je bij een franse auto achterin moet zittenquote:Op maandag 23 april 2007 18:49 schreef Zweefvliegje het volgende:
Je moet trouwens opletten dat je niet in een Franse auto gaat rijden, want dan gaat het allemaal nog weer net even anders met schakelen (sorry weet even niet meer hoe dat moet ik rij zelf in een Japanner)! Dat links het gas is, in het midden de koppeling en rechts de rem is overal wel gelijk..
Succes TS![]()
Met de reserve sleutelquote:Op maandag 23 april 2007 18:50 schreef simmu het volgende:
[..]
ok: deze weet ik!
hoe had jij met draaiende moter je tankdopje willen openen?
Ja, garantie tot succesquote:Op maandag 23 april 2007 18:50 schreef T42 het volgende:
[..]
motor laten lopen gaan staan bellen en meteen effe roken of met vuur spelen dat is de bedoeling
Dan klapt de hele gifgloeiende knetterboel uit elkaar naar ze teringquote:Op maandag 23 april 2007 18:49 schreef BRIMAGE het volgende:
Wat gebeurt er eigenlijk als je met een draaiende motor gaat tanken.
je kunt toch zelf ook hopelijk wel zien dat dit een hoax is he; iedereen weet dat het grootste pedaal het koppelingspedaal is.quote:Op maandag 23 april 2007 18:49 schreef BRIMAGE het volgende:
http://members.chello.nl/r.kuijt/nl_pedalen.htm <<<< thnx voor de user die deze tip gaf.
*zucht*quote:En ik weet nu wanneer je moet schakelen (bij 2500 á 3000rpm), en dat de tankdop meestal met een knop binnen opent of met autosleutel.
dan wordt hij gejat als je gaat betalen?quote:Maar vroeger toen ik met iemand meereed, zette hij zijn motor uit toen hij ging tanken. Ik weet niet of je dat ook moet doen als je gaat tanken. Wat gebeurt er eigenlijk als je met een draaiende motor gaat tanken.
jonge doe nou eens serieus! zo maak je ts alleen maar bang!quote:Op maandag 23 april 2007 18:50 schreef Mr_Rammstein het volgende:
[..]
Er zou spontaan brand kunnen ontstaan als je met de motor aan tankt.
ok: als jij dan eens wetenschappelijk test hoe dat dan allemaal werkt?quote:
knal jij dan uit elkaar?quote:Op maandag 23 april 2007 18:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dan klapt de hele gifgloeiende knetterboel uit elkaar naar ze tering
Jezus, je gaat toch ook niet zitten eten op de plee? Da's precies hetzelfde
quote:Op maandag 23 april 2007 18:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Jezus, je gaat toch ook niet zitten eten op de plee? Da's precies hetzelfde
Nee, dat laat ik aan TS over. Ik weet niet eens waar mn reserve sleutel isquote:Op maandag 23 april 2007 18:52 schreef simmu het volgende:
[..]
ok: als jij dan eens wetenschappelijk test hoe dat dan allemaal werkt?
*grinnnzzz*
Jullie zeggen toch dat er meestal een knopje binnen zit?quote:Op maandag 23 april 2007 18:50 schreef simmu het volgende:
[..]
ok: deze weet ik!
hoe had jij met draaiende moter je tankdopje willen openen?
quote:Op maandag 23 april 2007 18:49 schreef BRIMAGE het volgende:
http://members.chello.nl/r.kuijt/nl_pedalen.htm <<<< thnx voor de user die deze tip gaf.
En ik weet nu wanneer je moet schakelen (bij 2500 á 3000rpm), en dat de tankdop meestal met een knop binnen opent of met autosleutel.
Maar vroeger toen ik met iemand meereed, zette hij zijn motor uit toen hij ging tanken. Ik weet niet of je dat ook moet doen als je gaat tanken. Wat gebeurt er eigenlijk als je met een draaiende motor gaat tanken.
Wil je TS dood hebben? Zo werkt het helemaal nietquote:Op maandag 23 april 2007 18:52 schreef BreakSpear het volgende:
Nou dan zal ik maar eens serieus reageren.
Links = Koppeling
Midden = Rem
Rechts = Gas
Stap 1:
Trap koppeling in.
Stap 2:
Zet je versnelling (het pookje) in zijn vrij.
Stap 3:
Hou je koppeling ingetrapt, en draai aan het sleuteltje.
Stap 4:
Zet je versnelling (het pookje) in 1 (links naar voren).
Stap 5:
Kijk goed om je heen, en laat dan langzaam de koppeling opkomen.
Stap 6:
Terwijl je de koppeling op laat komen geef je er een beetje gas bij.
Ohja, en vergeet je handrem niet, dat had ik de eerste keer.![]()
whaha hier nog zo'n grappemaker die geen rijbewijs heeft en dus lollig wil doenquote:Op maandag 23 april 2007 18:52 schreef BreakSpear het volgende:
Nou dan zal ik maar eens serieus reageren.
Links = Koppeling
Midden = Rem
Rechts = Gas
Stap 1:
Trap koppeling in.
Stap 2:
Zet je versnelling (het pookje) in zijn vrij.
Stap 3:
Hou je koppeling ingetrapt, en draai aan het sleuteltje.
Stap 4:
Zet je versnelling (het pookje) in 1 (links naar voren).
Stap 5:
Kijk goed om je heen, en laat dan langzaam de koppeling opkomen.
Stap 6:
Terwijl je de koppeling op laat komen geef je er een beetje gas bij.
Ohja, en vergeet je handrem niet, dat had ik de eerste keer.![]()
bijdehandje kan het niet latenquote:Op maandag 23 april 2007 18:52 schreef BreakSpear het volgende:
Nou dan zal ik maar eens serieus reageren.
Links = Koppeling
Midden = Rem
Rechts = Gas
Stap 1:
Trap koppeling in.
Stap 2:
Zet je versnelling (het pookje) in zijn vrij.
Stap 3:
Hou je koppeling ingetrapt, en draai aan het sleuteltje.
Stap 4:
Zet je versnelling (het pookje) in 1 (links naar voren).
Stap 5:
Kijk goed om je heen, en laat dan langzaam de koppeling opkomen.
Stap 6:
Terwijl je de koppeling op laat komen geef je er een beetje gas bij.
Ohja, en vergeet je handrem niet, dat had ik de eerste keer.![]()
ja het zesde pedaal, al weet ik dat het bij een vw transporter busje dat horizontale pookje rechts van je stuur is, die 2de dan.quote:Op maandag 23 april 2007 18:53 schreef BRIMAGE het volgende:
[..]
Jullie zeggen toch dat er meestal een knopje binnen zit?
BEDANKT!!!quote:Op maandag 23 april 2007 18:52 schreef BreakSpear het volgende:
Nou dan zal ik maar eens serieus reageren.
Links = Koppeling
Midden = Rem
Rechts = Gas
Stap 1:
Trap koppeling in.
Stap 2:
Zet je versnelling (het pookje) in zijn vrij.
Stap 3:
Hou je koppeling ingetrapt, en draai aan het sleuteltje.
Stap 4:
Zet je versnelling (het pookje) in 1 (links naar voren).
Stap 5:
Kijk goed om je heen, en laat dan langzaam de koppeling opkomen.
Stap 6:
Terwijl je de koppeling op laat komen geef je er een beetje gas bij.
Ohja, en vergeet je handrem niet, dat had ik de eerste keer.![]()
En bovendien.. waarom eerst in z'n vrij om hem vervolgens met nog steeds de koppeling (=middelste!) in de 1 te zetten. Gewoon koppeling in en in z'n 1 zetten..quote:Op maandag 23 april 2007 18:53 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Wil je TS dood hebben? Zo werkt het helemaal niet![]()
neej je moet hem in ze R van restart zetten zonder koppelingquote:Op maandag 23 april 2007 18:55 schreef simmu het volgende:
[..]
bijdehandje kan het niet laten
als de auto in zn vrij staat hoe je de koppeling niet in te duwen om te starten![]()
![]()
![]()
omg idd wil hij hem dood hebben ofzoquote:Op maandag 23 april 2007 18:55 schreef T42 het volgende:
[..]
whaha hier nog zo'n grappemaker die geen rijbewijs heeft en dus lollig wil doen![]()
weetikveel; ik heb nog nooit in een auto van na '92 gereden......quote:Op maandag 23 april 2007 18:53 schreef BRIMAGE het volgende:
[..]
Jullie zeggen toch dat er meestal een knopje binnen zit?
Ja, het stuur helemaal naar rechts. En dan het linkerpookje achter je stuur naar beneden doen. Vergeet niet het handschoenenvakje open te doen, anders krijg je kortsluiting.quote:Op maandag 23 april 2007 18:55 schreef BRIMAGE het volgende:
[..]
BEDANKT!!!
Dat had ik net even nodig. Ik dacht dat je 'm moest starten met in versnelling 1 , maar hij moet in vrij staan dus. Hoe start je hem eigenlijk? Helemaal naar rechts draaien, of met 1 klik of iets?
en bij een koude restart altijd het gaspedaal half intrappen, anders start je auto niet.quote:Op maandag 23 april 2007 18:56 schreef T42 het volgende:
[..]
neej je moet hem in ze R van restart zetten zonder koppeling
De R was toch van Racen? Die gebruik ik alleen maar op de snelweg als ik meer dan 120 rijdquote:Op maandag 23 april 2007 18:56 schreef T42 het volgende:
[..]
neej je moet hem in ze R van restart zetten zonder koppeling
met de verlichting aan is het een reset; wist je dat niet?quote:Op maandag 23 april 2007 18:57 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
De R was toch van Racen? Die gebruik ik alleen maar op de snelweg als ik meer dan 120 rijd
Ik bedoelde de sleutel. En ga toch weg met je beroerde grappen...quote:Op maandag 23 april 2007 18:56 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ja, het stuur helemaal naar rechts. En dan het linkerpookje achter je stuur naar beneden doen. Vergeet niet het handschoenenvakje open te doen, anders krijg je kortsluiting.
jah ik wil serieus doen net als jou maar andere dus kennelijk nietquote:Op maandag 23 april 2007 18:56 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
omg idd wil hij hem dood hebben ofzo
Neequote:Op maandag 23 april 2007 18:58 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
met de verlichting aan is het een reset; wist je dat niet?
hey wij rijden al jaren auto, dat lijkt TS niet gegund te zijn als hij onze adviezen niet opvolgt.quote:Op maandag 23 april 2007 18:57 schreef Alexxxxx het volgende:
Even serieus kinders, niet iedereen kan zo gewledig zijn als jullie
Nou ja, ik wil je alleen maar helpen met mijn uitgebreide ervaring.quote:Op maandag 23 april 2007 18:58 schreef BRIMAGE het volgende:
[..]
Ik bedoelde de sleutel. En ga toch weg met je beroerde grappen...
Stap uit de autoquote:Op maandag 23 april 2007 18:55 schreef BRIMAGE het volgende:
[..]
BEDANKT!!!
Dat had ik net even nodig. Ik dacht dat je 'm moest starten met in versnelling 1 , maar hij moet in vrij staan dus. Hoe start je hem eigenlijk? Helemaal naar rechts draaien, of met 1 klik of iets?
Bedankt.quote:Op maandag 23 april 2007 18:57 schreef Alexxxxx het volgende:
Even serieus kinders, niet iedereen kan zo gewledig zijn als jullie
bij VW transporters vanaf 1992 moet je die slinger toch op een bout op het rechtervoorwiel zetten i.p.v. vooraan en linksom winden?quote:Op maandag 23 april 2007 18:59 schreef 907 het volgende:
[..]
Stap uit de auto
Doe de kofferbak open
Haal de slinger uit de kofferbak
Loop met de slinger naar de voorkant van de auto
Stop de slinger in het gat aan de voorkant tot je klik hoort
Drrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrraaaaien maar!![]()
Tot ie start
Ook in een Engelse auto moet je achterin instappen.quote:Op maandag 23 april 2007 19:00 schreef ThaFreak het volgende:
oja, als je een engels model auto hebt is alles weer andereom.....
sleutel andersom draaien, pedalen staan op de kop, sturen is dan ook andersom
Het is toch ook zo dat als het stuur dan rechts zit je van de 5 naar de 1 moet schakelen tot hij wil rijden?quote:Op maandag 23 april 2007 19:00 schreef ThaFreak het volgende:
oja, als je een engels model auto hebt is alles weer andereom.....
sleutel andersom draaien, pedalen staan op de kop, sturen is dan ook andersom
een chevrolet epica, als ik hem goed begrepen heb.quote:Op maandag 23 april 2007 18:59 schreef Zweefvliegje het volgende:
TS, wat voor auto ga je in rijden, behalve benzine?
Dat is wel belangrijk.
Als je je koppeling in trapt maakt het niks uit of je hem in 1 hebt staan of gewoon vrij. Maar als ik jou was zou ik hem gewoon vrij zetten, dan kan er niks fout gaan.quote:Op maandag 23 april 2007 18:55 schreef BRIMAGE het volgende:
[..]
BEDANKT!!!
Dat had ik net even nodig. Ik dacht dat je 'm moest starten met in versnelling 1 , maar hij moet in vrij staan dus. Hoe start je hem eigenlijk? Helemaal naar rechts draaien, of met 1 klik of iets?
ik denk dat je het beter andersom kunt gaan doen; want je hebt kennelijk geen intentie om onze adviezen op te volgen (waarom kom je dan hier) en er zal dus geen 'later' zijn voor jou.quote:Op maandag 23 april 2007 19:00 schreef BRIMAGE het volgende:
[..]
Bedankt.
Ik zit hier dus echt mee. En ik weet dat ik idd weer rijlessen moet nemen, maar door een situatie moet ik helaas morgen meteen rijden. Ik ga later weer paar rijlessen nemen. Tegen die tijd vraag ik aan jullie om mij even te helpen.
quote:Op maandag 23 april 2007 19:01 schreef Zweefvliegje het volgende:
[..]
Het is toch ook zo dat als het stuur dan rechts zit je van de 5 naar de 1 moet schakelen tot hij wil rijden?
quote:Op maandag 23 april 2007 19:01 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ook in een Engelse auto moet je achterin instappen.
Waarom wil je TS dood maken?quote:Op maandag 23 april 2007 19:02 schreef BreakSpear het volgende:
[..]
Als je je koppeling in trapt maakt het niks uit of je hem in 1 hebt staan of gewoon vrij. Maar als ik jou was zou ik hem gewoon vrij zetten, dan kan er niks fout gaan.
En de sleutel moet je helemaal doordraaien. Maar dit meen je toch niet?![]()
hou nou eens je bek kutnewbie, zit die jongen niet van streek te maken met die zieke grappen van je.quote:Op maandag 23 april 2007 19:02 schreef BreakSpear het volgende:
[..]
Als je je koppeling in trapt maakt het niks uit of je hem in 1 hebt staan of gewoon vrij. Maar als ik jou was zou ik hem gewoon vrij zetten, dan kan er niks fout gaan.
En de sleutel moet je helemaal doordraaien. Maar dit meen je toch niet?![]()
Foeiquote:Op maandag 23 april 2007 19:03 schreef ThaFreak het volgende:
[..]
[..]
2 cruciale dingen vergeten te vermelden
Ja, ik meen dit echt.quote:Op maandag 23 april 2007 19:02 schreef BreakSpear het volgende:
[..]
Als je je koppeling in trapt maakt het niks uit of je hem in 1 hebt staan of gewoon vrij. Maar als ik jou was zou ik hem gewoon vrij zetten, dan kan er niks fout gaan.
En de sleutel moet je helemaal doordraaien. Maar dit meen je toch niet?![]()
ja, niet in rijden, je ziet eruit als een bejaarde in een zilveren puspukkel op wielen.quote:Op maandag 23 april 2007 19:03 schreef Zweefvliegje het volgende:
[afbeelding]
Deze dus!
Iemand goede tips?!
Ben benieuwd hoe ie een automaat start ... waar de TS vaker in gereden heeft ...quote:Op maandag 23 april 2007 19:02 schreef BreakSpear het volgende:
[..]
Als je je koppeling in trapt maakt het niks uit of je hem in 1 hebt staan of gewoon vrij. Maar als ik jou was zou ik hem gewoon vrij zetten, dan kan er niks fout gaan.
En de sleutel moet je helemaal doordraaien. Maar dit meen je toch niet?![]()
Goede vraag dit. Zij het in een iets andere context.quote:
Vanaf `93 toch?quote:Op maandag 23 april 2007 19:00 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
bij VW transporters vanaf 1992 moet je die slinger toch op een bout op het rechtervoorwiel zetten i.p.v. vooraan en linksom winden?
en jij vindt het niet dom overkomen om zonder enig besef van wat je moet doen achter het stuur te kruipen? daarbij ook nog eens onze goedbedoelde adviezen negerend?quote:Op maandag 23 april 2007 19:04 schreef BRIMAGE het volgende:
[..]
Ja, ik meen dit echt.
Ik kan dan ook begrijpen dat niemand het gelooft, maar ik heb door omstandigheden jarenlang niet kunnen rijden, en weet nagenoeg niks meer. Daarom kan ik het dan ook begrijpen dat het heel erg dom overkomt.
Omdat men op Fok snel je vragen kunt beantwoorden, en er zitten vaak ervaringsdeskundigen tussen. Daarom.quote:Op maandag 23 april 2007 19:04 schreef NJ het volgende:
[..]
Goede vraag dit. Zij het in een iets andere context.
De TS is het absoluut niet eens met Danny, loopt eigenlijk altijd op iedereen te schelden, maar hij vraagt wel een IP-refresh aan om te kunnen blijven FOK!ken.
Dat doen er wel meer hè.quote:Op maandag 23 april 2007 19:11 schreef BRIMAGE het volgende:
[..]
En dr. dunno negeer ik al helemaal, want die zit maar aan een stuk door te trollen
Shit, vergeten!quote:Op maandag 23 april 2007 18:32 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
1.5 jaar; je weet dat je als Alzheimer patiënt niet mag autorijden he?
Ik ben geslaagdquote:Op maandag 23 april 2007 19:09 schreef ThaFreak het volgende:
[..]
inderdaad....
nog een goed tip voor TS
als je dit goed doet kun je het op de weg ook![]()
ja jij bijvoorbeeld, ik geef alleen maar goedbedoelde adviezen die in de wind worden geslagen.quote:
Er zal niks gebeuren, maar voor de zekerheid kan je hem beter uitzetten.quote:Op maandag 23 april 2007 18:49 schreef BRIMAGE het volgende:
http://members.chello.nl/r.kuijt/nl_pedalen.htm <<<< thnx voor de user die deze tip gaf.
En ik weet nu wanneer je moet schakelen (bij 2500 á 3000rpm), en dat de tankdop meestal met een knop binnen opent of met autosleutel.
Maar vroeger toen ik met iemand meereed, zette hij zijn motor uit toen hij ging tanken. Ik weet niet of je dat ook moet doen als je gaat tanken. Wat gebeurt er eigenlijk als je met een draaiende motor gaat tanken.
Aanleg ontwikkel je?quote:Op maandag 23 april 2007 18:35 schreef BRIMAGE het volgende:
[..]
Aanleg ontwikkel je, en dat gaat bij mannen makkelijker.
Maar ik moet direct cold-turkey gaan rijden in Den Haag, dus ik wil graag ff wat aanwijzingen, vandaar.
ow is dat daarvoor!quote:Op maandag 23 april 2007 18:45 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
gebruik jij als asbak ook dat speciale klepje aan de zijkant van de auto? is zo mooi en praktisch als je even buiten staat en je as nergens kwijt kan, althans lijkt mij, ik rook niet.
O my GODquote:Op maandag 23 april 2007 18:35 schreef BRIMAGE het volgende:
[..]
Aanleg ontwikkel je, en dat gaat bij mannen makkelijker.
Maar ik moet direct cold-turkey gaan rijden in Den Haag, dus ik wil graag ff wat aanwijzingen, vandaar.
Ik denk dat het een lantaarnpaal wordquote:Op maandag 23 april 2007 17:49 schreef Keiichi het volgende:
Laat iemand rijden
Ik zie de headlines op de frontpage al: 'Fok!Forum user rijdt auto totalloss bij eerste boom'
Ik denk dat ie de startmoter verbrand en nieteens wegkomt!quote:Op maandag 23 april 2007 21:14 schreef Paddokingnr1 het volgende:
[..]
Ik denk dat het een lantaarnpaal word![]()
We kunnen gaan gokken waar er misschien morgen wel 1 gaat vallen ...quote:Op maandag 23 april 2007 22:12 schreef Isabeau het volgende:
Ik las net op de FP dat er ongeveer 1000 (duizend) mensen onder de 25 dagelijks in het verkeer overlijden, Dat is best veel zeg.
quote:Op maandag 23 april 2007 19:04 schreef NJ het volgende:
[..]
Goede vraag dit. Zij het in een iets andere context.
De TS is het absoluut niet eens met Danny, loopt eigenlijk altijd op iedereen te schelden, maar hij vraagt wel een IP-refresh aan om te kunnen blijven FOK!ken.
Ik ben toch ECHT benieuwd welke CLOWN KLOON dit is ......quote:Op maandag 23 april 2007 19:26 schreef BRIMAGE het volgende:
Tja, met inlikken bij danny en z'n inkomsten verzwijgen (ruim 57.000 bruto per jaar, Fok BV draait ruim 100k omzet, heeft ie zelf gezegd), dan bereik je een hele hoop. Hij en zijn gezin werken niet, en kunnen er goed van leven.
Daarom is het ook schandalig dat hij keer op keer weigert developers in te huren, terwijl hij geld zat heeft. Ter indicatie, geenstijl dat minder bezocht wordt dan Fok, verdient per jaar ruim 337.000 euro.
pfff! handig gedaan dan!quote:Op maandag 23 april 2007 19:04 schreef BRIMAGE het volgende:
[..]
Ja, ik meen dit echt.
Ik kan dan ook begrijpen dat niemand het gelooft, maar ik heb door omstandigheden jarenlang niet kunnen rijden, en weet nagenoeg niks meer. Daarom kan ik het dan ook begrijpen dat het heel erg dom overkomt.
dan zou ik morgen eens gaan vertellen dat je geen auto meer gereden hebt sinds je examen, en dat je eerst een paar lessen wilt nemen.quote:Op maandag 23 april 2007 19:04 schreef BRIMAGE het volgende:
[..]
Ja, ik meen dit echt.
Ik kan dan ook begrijpen dat niemand het gelooft, maar ik heb door omstandigheden jarenlang niet kunnen rijden, en weet nagenoeg niks meer. Daarom kan ik het dan ook begrijpen dat het heel erg dom overkomt.
je bent de clutchdump en de kickdown vergetenquote:Op maandag 23 april 2007 22:48 schreef Turquaz52 het volgende:
Tja.. ik weet niet of het je intreseert maar mij wel!![]()
BURNOUTKoppeling in. Gas tot 6000/7000Toeren... Koppeling ineenkeerlos, en meteen volgas geven! Voor een mooier effect doe je dat op de achteruit versnelling of met handrem op
![]()
![]()
Groeten,
een 17 jarige Turquaz52![]()
d'r op is t. Anders rolt ie zomaar wegquote:Op maandag 23 april 2007 23:52 schreef Falco het volgende:
Ohja nog een tip: handrem d'raf gooien voordat je weggaat rijden.
http://www.youtube.com/watch?v=xsw9YV30tDk&mode=related&search=quote:Op maandag 23 april 2007 23:50 schreef lipje het volgende:
[..]
je bent de clutchdump en de kickdown vergeten
eerlijk héquote:Op dinsdag 24 april 2007 00:00 schreef mcDavid het volgende:
en dan mag ik geen auto huren, met een jaar een rijbewijs, terwijl ik wekelijks minstens 100 km rij (ok niet veel, maar zat om ervaring op te doen), type-ervaring heb op een stuk of 8 auto's, zowel diesel als benzine, en ook op (kleine) vrachtwagens op eigen terrein, waarvan 1 uit 1960 waarmee je nog moet dubbelklutsen enzo.
[afbeelding]
Ik heb nu al medelijden met de auto's die jij ooit zal rijdenquote:Op maandag 23 april 2007 22:48 schreef Turquaz52 het volgende:
Jongens.. wat behulpzaam zijn we toch...
Tja.. ik weet niet of het je intreseert maar mij wel!![]()
BURNOUTKoppeling in. Gas tot 6000/7000Toeren... Koppeling ineenkeerlos, en meteen volgas geven! Voor een mooier effect doe je dat op de achteruit versnelling of met handrem op
![]()
![]()
Groeten,
een 17 jarige Turquaz52![]()
hier ging het al fout weet jequote:Op maandag 23 april 2007 22:48 schreef Turquaz52 het volgende:
Jongens.. wat behulpzaam zijn we toch...
Nou TS.. Zet de auto in zn 1, trap de koppeling in (links) en start de auto dmv. de sleutel..
snotneus, probeer nou niet te patsen met iets waar je geen verstand van hebt om ook nog eens TS te misleiden; links zit t gaspedaal, midden de koppeling en rechts de rem, schakelen moet pas bij 15.000 tpm (of liever 17.000, dat halen die VW-busjes nog wel), etc.quote:Op maandag 23 april 2007 22:48 schreef Turquaz52 het volgende:
[bullcrap]
Groeten,
een 17 jarige Turquaz52![]()
dubbelklutsen?? ben je een recept voor aan het bereiden in die truck of probeer je te double-clutchen?quote:Op dinsdag 24 april 2007 00:00 schreef mcDavid het volgende:
en dan mag ik geen auto huren, met een jaar een rijbewijs, terwijl ik wekelijks minstens 100 km rij (ok niet veel, maar zat om ervaring op te doen), type-ervaring heb op een stuk of 8 auto's, zowel diesel als benzine, en ook op (kleine) vrachtwagens op eigen terrein, waarvan 1 uit 1960 waarmee je nog moet dubbelklutsen enzo.
[afbeelding]
6000/7000 toeren? Amateurquote:Op maandag 23 april 2007 22:48 schreef Turquaz52 het volgende:
Tja.. ik weet niet of het je intreseert maar mij wel!![]()
BURNOUTKoppeling in. Gas tot 6000/7000Toeren... Koppeling ineenkeerlos, en meteen volgas geven! Voor een mooier effect doe je dat op de achteruit versnelling of met handrem op
![]()
![]()
Groeten,
een 17 jarige Turquaz52![]()
mijn kever heeft niet eens een koppeling en maar 2 versnellingenquote:Op dinsdag 24 april 2007 14:55 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
dubbelklutsen?? ben je een recept voor aan het bereiden in die truck of probeer je te double-clutchen?
Net alsof het mij ook maar éne tyfus boeit hoe je het schrijft.quote:Op dinsdag 24 april 2007 14:55 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
dubbelklutsen?? ben je een recept voor aan het bereiden in die truck of probeer je te double-clutchen?
Je zal onderweg maar honger krijgenquote:Op dinsdag 24 april 2007 14:55 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
dubbelklutsen?? ben je een recept voor aan het bereiden in die truck of probeer je te double-clutchen?
als je je transmissie in de soep wilt draaien moet je idd dan al gaan schakelen.quote:
kluts je een dubbel eitje en bak je het op het motorblok.quote:Op dinsdag 24 april 2007 15:19 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Je zal onderweg maar honger krijgen![]()
Denk dat turquazdinges is vergeten om een 1 ervoor te zetten.quote:Op dinsdag 24 april 2007 15:37 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
als je je transmissie in de soep wilt draaien moet je idd dan al gaan schakelen.
Hmmm, heerlijkquote:Op dinsdag 24 april 2007 15:37 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
kluts je een dubbel eitje en bak je het op het motorblok.
heb wel eensch een ei gebakt op de motorKAPquote:Op dinsdag 24 april 2007 15:37 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
kluts je een dubbel eitje en bak je het op het motorblok.
Dat gaat dan weer prima, want die motor zit onder een luik tussen de bestuurders- en bijrijdersstoel!quote:Op dinsdag 24 april 2007 15:37 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
kluts je een dubbel eitje en bak je het op het motorblok.
en er ligt ook extragratis olie op.quote:Op dinsdag 24 april 2007 16:34 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Dat gaat dan weer prima, want die motor zit onder een luik tussen de bestuurders- en bijrijdersstoel!
ik leef nog en het eitje was lekker..quote:Op dinsdag 24 april 2007 16:26 schreef Geerd het volgende:
En hoe is het afgelopen?
De reacties van TS in een ander topic lijken niet bepaald 'newbie' te zijn.quote:Op maandag 23 april 2007 22:26 schreef luciano het volgende:
[..]
[..]
Ik ben toch ECHT benieuwd welke CLOWN KLOON dit is ......
IETS TEEEEEEEE bijdehand voor een " newbie "![]()
![]()
![]()
[PTA Feedback] Voor al uw echtscheidingenquote:Op dinsdag 24 april 2007 21:11 schreef Dromer het volgende:
[..]
De reacties van TS in een ander topic lijken niet bepaald 'newbie' te zijn.
[Personeel] Melissa - "butler"
daarom krijgt hij onze serieuze antwoordenquote:Op woensdag 25 april 2007 08:02 schreef pro2call het volgende:
hmmmmmmm
Statistieken
Geregistreerd op: maandag 23 april 2007 @ 17:42
Laatste bezoek: 1 dag, 11 uur geleden.
Aantal posts: 29 (gemiddeld 19 per dag)
Ohw ja? Ik doe dat altijd zo...quote:
Okeee dan... 8/9.000 RPM @ Hondaquote:
Hoeft nietquote:Op maandag 23 april 2007 23:50 schreef lipje het volgende:
[..]
je bent de clutchdump en de kickdown vergeten
quote:Op woensdag 25 april 2007 19:46 schreef FlitsFrits het volgende:
Ga eerst je rijbewijs halen, en kom dan weer terug.
Omdat je het helemaal verkeerd doet.quote:Op woensdag 25 april 2007 20:44 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Houd je moel, wat intreseert jou dat
![]()
ohw ja? wat doe ik verkeerd dan?quote:Op woensdag 25 april 2007 20:54 schreef FlitsFrits het volgende:
[..]
Omdat je het helemaal verkeerd doet.
Starten doe je in de 2e versnelling zonder koppeling en zonder handrem.quote:
Rot tog op man, dalijk denke ze nog dat ik helemaal niet kan rijdenquote:Op woensdag 25 april 2007 21:26 schreef FlitsFrits het volgende:
[..]
Starten doe je in de 2e versnelling zonder koppeling en zonder handrem.
doe eens liefquote:Op woensdag 25 april 2007 20:44 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Houd je moel, wat intreseert jou dat
![]()
Vroem Vroemquote:
Nee, BATS BATS, AUW AUWquote:
De lollercopterquote:Op donderdag 26 april 2007 12:51 schreef SuN-CRuSHeR het volgende:
Ik zag net een trauma-helicopter vliegen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |