Homoquote:Op maandag 23 april 2007 18:30 schreef BRIMAGE het volgende:
[..]
Nee, ik ben gewoon een man hoor..
Het is alleen dat ik lang niet meer auto gereden heb, en daardoor dit niet meer weet.
1.5 jaar; je weet dat je als Alzheimer patiënt niet mag autorijden he?quote:Op maandag 23 april 2007 18:30 schreef BRIMAGE het volgende:
[..]
Nee, ik ben gewoon een man hoor..
Het is alleen dat ik lang niet meer auto gereden heb, en daardoor dit niet meer weet.
Die 4e is voor de airbagquote:Op maandag 23 april 2007 18:31 schreef T42 het volgende:
[..]
neej een pedaal voor linkse remmen en pedaal voor rechtse remmen
En de 5e voor de claxon!quote:
juist!quote:Op maandag 23 april 2007 18:31 schreef T42 het volgende:
[..]
neej een pedaal voor linkse remmen en pedaal voor rechtse remmen
4 pedalen? Wat is dit nou weer?quote:Op maandag 23 april 2007 18:31 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
nee zoals ik al zei, veel auto's hebben vier pedalen, ik vergat even dat die van jou er maar drie heeft, maar rechts is de rem en links het gas dus; de koppeling in zo'n busje is heel zwaar dus vandaar dat dat pedaal zo groot is en zo moeilijk in te trappen is.
volgens mij ben jij er zoeen die stiekem een 5de pedaal heeft gemaakt voor z'n opblaaspop op de bijrijdersstoel om op de carpoolstrook te kunnen rijden.quote:
Rechts is voor de airbag.quote:Op maandag 23 april 2007 18:33 schreef BRIMAGE het volgende:
[..]
4 pedalen? Wat is dit nou weer?
Maar rechts is de rem? Anderen zeggen weer dat het gas is, je zit gewoon te dollen met mij. Het speelkwartier is voorbij. Allemaal opflikkerne.
is dat vierde pedaal niet speciaal voor een zesde of zevende versnelling dan?quote:Op maandag 23 april 2007 18:31 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
nee zoals ik al zei, veel auto's hebben vier pedalen, ik vergat even dat die van jou er maar drie heeft, maar rechts is de rem en links het gas dus; de koppeling in zo'n busje is heel zwaar dus vandaar dat dat pedaal zo groot is en zo moeilijk in te trappen is.
Ik heb er een waarbij je op de claxon moet trappen als je doorschakelt naar z'n 2, anders slaat 'ie afquote:Op maandag 23 april 2007 18:33 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ja, precies. Heb je dezelfde auto als ik?
Hoe weet jij dat?quote:Op maandag 23 april 2007 18:34 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
volgens mij ben jij er zoeen die stiekem een 5de pedaal heeft gemaakt voor z'n opblaaspop op de bijrijdersstoel om op de carpoolstrook te kunnen rijden.
10 pasquote:Op maandag 23 april 2007 18:29 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
en hoeveel jaar heb jij inmiddels al je rijbewijs?
Aanleg ontwikkel je, en dat gaat bij mannen makkelijker.quote:Op maandag 23 april 2007 18:32 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
dan is het goed... dan heb je de aanleg van nature al
Dat heb ik ookquote:Op maandag 23 april 2007 18:34 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ik heb er een waarbij je op de claxon moet trappen als je doorschakelt naar z'n 2, anders slaat 'ie af![]()
Ik vermoed dat de TS ook zo'n auto moet rijden morgen.
die anderen die zeggen dat dat het gas is proberen je morgen alleen maar voor paal te zetten, zodat je tegen de eerste de beste boom, plantenbak of auto aanknalt.quote:Op maandag 23 april 2007 18:33 schreef BRIMAGE het volgende:
[..]
4 pedalen? Wat is dit nou weer?
Maar rechts is de rem? Anderen zeggen weer dat het gas is, je zit gewoon te dollen met mij. Het speelkwartier is voorbij. Allemaal opflikkerne.
ja, en dan is er nog een 5e pedaal voor hoge en lage gearingquote:Op maandag 23 april 2007 18:34 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
is dat vierde pedaal niet speciaal voor een zesde of zevende versnelling dan?
Oooh Den Haag. daar kom ik morgen niet. Hoef me dus geen zorgen te makenquote:Op maandag 23 april 2007 18:35 schreef BRIMAGE het volgende:
[..]
Aanleg ontwikkel je, en dat gaat bij mannen makkelijker.
Maar ik moet direct cold-turkey gaan rijden in Den Haag, dus ik wil graag ff wat aanwijzingen, vandaar.
Dus TS, bij schakelen van 1 --> 2, even op de claxon trappen!quote:
nee man, daar is dat pookje voor dat links horizontaal van je stuur uitsteekt.quote:Op maandag 23 april 2007 18:34 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
is dat vierde pedaal niet speciaal voor een zesde of zevende versnelling dan?
ow ik dacht dat dat was om de hoofdsteun te verstellenquote:Op maandag 23 april 2007 18:37 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
nee man, daar is dat pookje voor dat links horizontaal van je stuur uitsteekt.
dat heb je fout!quote:Op maandag 23 april 2007 18:36 schreef 907 het volgende:
Schakelen kan bij een benzinemoter pas bij ongeveer 5000 rpm. Liefst zelfs nog iets verder.
Daarna koppeling helemaal intrappen en naar de volgende versnelling. Bij het op laten komen van de koppeling het gas zo ver intrappen, dat de rpm meter niet onder de 3500 komt, tot de koppeling is losgelaten. Bij de meeste auto`s is het schakelmoment dus ongeveer:
1 tot ongeveer 45
2 tot ongeveer 75
3 tot ongeveer 110
4 tot ongeveer 150
5 tot het eind
succes!
Ja, dan komt alles goedquote:Op maandag 23 april 2007 18:36 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Dus TS, bij schakelen van 1 --> 2, even op de claxon trappen!
ik heb dat pedaal aangesloten op de schakelaar van m'n kofferbakdeksel.quote:
12.000 is toch optimaal?quote:Op maandag 23 april 2007 18:39 schreef T42 het volgende:
[..]
dat heb je fout!
Schakelen kan bij een benzinemoter pas bij ongeveer 8000 tot 9000 rpm. Liefst zelfs nog iets verder.
Daarna koppeling helemaal intrappen en naar de volgende versnelling. Bij het op laten komen van de koppeling het gas zo ver intrappen, dat de rpm meter niet onder de 7500 komt, tot de koppeling is losgelaten. Bij de meeste auto`s is het schakelmoment dus ongeveer:
1 tot ongeveer 100
2 tot ongeveer 110
3 tot ongeveer 115
4 tot ongeveer 120
5 tot het eind
leuke hoax zegquote:Op maandag 23 april 2007 18:35 schreef Harmen1984 het volgende:
http://members.chello.nl/r.kuijt/nl_pedalen.htm
daar maak ik altijd mn peuk aanquote:Op maandag 23 april 2007 18:39 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
ik heb dat pedaal aangesloten op de schakelaar van m'n kofferbakdeksel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |